Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:42
Freezhost schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:13:
@dejager58 huh dat is gek, misschien dat ik deur al had geopend? Dicht ging hij niet mee maar kreeg wel de waarschuwing in het dashboard dat het dak nog open was. Zal het t.z.t. eens uitproberen...
Mijn dakraam wil ook niets als de auto niet aanstaat. Maar het kan zijn dat het raam nog kan bewegen na bepaalde tijd dat auto uit is. Was bij mijn oude auto met de ramen, die werkte nog even nadat het contact uit stond.

Edit: In de manual:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQpDrqKJXzHpylEzk-ULsUaOvJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/axo3LA1wAPHiee1giLGqoSU6.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door cruysen op 15-07-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
cruysen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Mijn dakraam wil ook niets als de auto niet aanstaat. Maar het kan zijn dat het raam nog kan bewegen na bepaalde tijd dat auto uit is. Was bij mijn oude auto met de ramen, die werkte nog even nadat het contact uit stond.
Ik zal het nog eens toetsen komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:23
dejager58 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:19:
[...]

Dat is wel een heeeeeel laag verbruik _/-\o_……oh nee ik zie dat je de eenheden net andersom gebruikt :)
Is gelijk aan ongeveer 14 kWh per 100 km.
Dat haal ik nu de laatste tijd ook, maar de guess-o-meter wil nog niet boven de 500km bereik aangeven. Al staat hij nu op 415km bij 80% SoC (wat linear doorgetrokken, dus indicatief, ~518km zou zijn bij 100% SoC). Ook voor een 77.4kWh Plus RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:09

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

roelwillems schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Dat haal ik nu de laatste tijd ook, maar de guess-o-meter wil nog niet boven de 500km bereik aangeven. Al staat hij nu op 415km bij 80% SoC (wat linear doorgetrokken, dus indicatief, ~518km zou zijn bij 100% SoC). Ook voor een 77.4kWh Plus RWD.
Ben nog nooit boven de 492km geweest bij 100% batterij (Plus RWD 77kWh). Zal aan de rijstijl liggen denk ik :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:23
BlaTieBla schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:34:
[...]

Ben nog nooit boven de 492km geweest bij 100% batterij (Plus RWD 77kWh). Zal aan de rijstijl liggen denk ik :)
Dat verwacht ik bij mij ook al is het verbruik nu al een behoorlijk aantal ritten heel erg netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:33
Hier op de camping kun je gratis laden (netjes). Dan zie je ineens wel de EV6 in Frankrijk. 😂 Een Ier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zw8WLjwwURgVnL2q1P0xpGD_H7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZawkWFPFz8Fk0KQwxzESDDkP.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

asennamm schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:25:
[...]

Zie een eerdere post van mij. Dit is een probleem na de laatste software update.

[...]
Daar heb ik, sporadisch, ook wel eens last van, zie hier onder. Welke laatste update bedoel je hier?
FirePuma142 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:59:
[...]

De app springt bij mij bij de climate control gek genoeg naar de huidige temperatuur in de auto, dus als ik alleen maar de climate control aan zet en niet de temperatuur verlaag, dan houdt 'ie de auto op de huidige temperatuur. Afgelopen donderdag weer eens in getuind, ik vond het maar warm blijven in de auto, stond de climate control op 24...

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Zullen we een poll doen welke info er op "Mijn Kia.nl" staat over je auto ?
Bij mij staat er een RWD, terwijl ik toch echt een AWD besteld heb, en dat 'tie op benzine rijdt :-)
Nu zit er wel een heel grote klep achterop, maar waar de benzine dan in moet is mij niet duidelijk 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Laatst online: 02-09 19:39
Zo, een noob hier, lang dit topic gevolgd. Afgelopen maandag mijn EV6 ontvangen, zelfde regio als @Anunnaki en @De Ideale Man zag ik in het bestel topic. Plus, rwd, donkerblauw.
Eerste km's gereden en wat een fijne auto 😁 wel nog trillingen rond/boven de 100 km/uur, dus afspraak gemaakt voor uitlijnen, balanceren of hoogteslag aanpassen volgende week.
Frunk is wel opvallend klein, net als bij de AWD, was voor de dealer ook een verrassing blijkbaar. 🤔
Verder was mijn bestelde 'vaste' trekhaak geupgraded naar een verwijderbare en 7 naar 13 polig. Voor de oorspronkelijke prijs 'voorraad issue' zeiden ze. Geen probleem natuurlijk 😉
Tevreden rijder hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

B-Bandit schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Ik ga dus helemaal stuk op alle vergrendelingskeuzes. Doe je je kofferbak open, blijven de portieren vergrendeld. Staat de auto AAN en stap jij uit om even bij wat uit de kofferbak te halen, gaat dat alleen als je de auto van binnenuit ontgrendeld, idem voor het openen van deuren van buiten. Vind ik bizar. Ik stap wel eens uit als de kinderen weer eens moeilijk doen en kan als ik dan buiten sta dus niet met de sleutel die ik in mijn broekzak heb de auto/deuren ontgrendelen. Ik moet dan naar de bestuurdersportier lopen, daar met de knop in de deur alle deuren ontgrendelen en kan dan pas de portieren vanaf buiten openen.

Vind het bizar dat de afstandsbediening niet het slot van de auto kan overrulen...groot gemis vind ik ook dat de auto niet vanzelf op slot gaat als hij UIT staat, geen aanwezigheid binnen detecteert (optioneel) en je wegloopt van de auto.
Tja, herkenning alom :-)
Erg onhandig en ongebruiksvriendelijk , sta ook regelmatig, na te zijn uitgestapt, met een achterportier dat niet open wil. Het went allemaal wel, maar blijft een rare ervaring als je ondertussen een stuk of 7 (Duitse en Franse ) leasewagens hebt opgereden waarbij je NOOIT hoefde na te denken over zoiets triviaals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
MarcdJ schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:19:
Zo, een noob hier, lang dit topic gevolgd. Afgelopen maandag mijn EV6 ontvangen, zelfde regio als @Anunnaki en @De Ideale Man zag ik in het bestel topic. Plus, rwd, donkerblauw.
Eerste km's gereden en wat een fijne auto 😁 wel nog trillingen rond/boven de 100 km/uur, dus afspraak gemaakt voor uitlijnen, balanceren of hoogteslag aanpassen volgende week.
Frunk is wel opvallend klein, net als bij de AWD, was voor de dealer ook een verrassing blijkbaar. 🤔
Verder was mijn bestelde 'vaste' trekhaak geupgraded naar een verwijderbare en 7 naar 13 polig. Voor de oorspronkelijke prijs 'voorraad issue' zeiden ze. Geen probleem natuurlijk 😉
Tevreden rijder hiero.
De frunk is wel balen. Ik heb al die tassen en de kabel erin gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:56
Tevreden rijder hiero.
Gefeliciteerd. Voor wat betreft het balanceren zou ik het even aanzien. Bij mij waren de trillingen na 2000 km helemaal weg. Het vermoeden dat het om 'vierkante banden' ging bleek te kloppen. Wsl door het stilstaan op de boot. Uitlijnen is alleen nodig als je stuur scheef staat of als de auto niet goed spoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcdJ
De Ideale Man schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:12:
[...]

De laadkabel past nog wel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcdJ
marcel3 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:14:
[...]

Gefeliciteerd. Voor wat betreft het balanceren zou ik het even aanzien. Bij mij waren de trillingen na 2000 km helemaal weg. Het vermoeden dat het om 'vierkante banden' ging bleek te kloppen. Wsl door het stilstaan op de boot. Uitlijnen is alleen nodig als je stuur scheef staat of als de auto niet goed spoort.
(y) thanx volgende week een check bij de dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
MrBlueEyes schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:10:
[Afbeelding]

Ik heb nog nooit een tolbadge gehad. Is dit een goede locatie? Omdat direct onder de spiegel niet kan. De enige zwarte stippen op het raam zijn ook alleen in een stuk van een halve cm rond alle randen.
Niets meer aan doen, prima zo👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4pSYz-RMxxBeOXD8jv--n-1ExI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwKtRSSKImejSbeYnSBRyBr9.jpg?f=fotoalbum_large

Best veel bereik, maar ook nog 19u balanceren?

edit: 20 mins later toch klaar...

[ Voor 4% gewijzigd door 1Mark op 15-07-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

De Ideale Man schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:12:
[...]

Dat kan toch geen verrassing zijn, op elk youtube filmpje wordt er de draak mee gestoken. idd aardige plek voor trekhaak en andere rommel. Laadkabel is echt geen plan, veel te onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 18:34

Hehe, misschien ook een AWD gekregen wegens voorraad issue ;) Dat zou de kleine trunk verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
DigitalHombre schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:56:
[...]

Hehe, misschien ook een AWD gekregen wegens voorraad issue ;) Dat zou de kleine trunk verklaren.
Dacht ik ook al. En anders die ‘verbaasde dealer’ even op zijn schouder tikken en de grote bagagebak eisen die er in hoort.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
JeJeBe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:11:
Bij mij staat er een RWD, terwijl ik toch echt een AWD besteld heb, en dat 'tie op benzine rijdt :-)
Nu zit er wel een heel grote klep achterop, maar waar de benzine dan in moet is mij niet duidelijk 8)7
Bij mij staan de gegevens gewoon juist, AWD GT-Line. Type brandstof: BEV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcdJ
DaMenaz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:48:
[...]

Dacht ik ook al. En anders die ‘verbaasde dealer’ even op zijn schouder tikken en de grote bagagebak eisen die er in hoort.
Ja @DigitalHombre en @DaMenaz daar zou ik ook wel mee kunnen leven die AWD en daar maakte de dealer zich serieus wel even zorgen over bij aflevering, of ik wel de juiste uitvoering zou meekrijgen. Maar alles staat verder wel op de Plus RWD en juiste vermogen etc. Dus geen onverwachte meevaller op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasjes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-10-2022
Phusebox schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:01:
[...]

Dealers maken mensen vanalles wijs. Waarschijnlijk hebben ze iets gezegd als de GT wordt vanaf november uitgeleverd. :+
Stond datum op 5 nov. Maar wilde hem toch pas januari op kenteken....maarja nu er zoveel annuleringen zijn ..wacht wel op een prijsdaling..
Anders in duitsland bestellen met subsidie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
FirePuma142 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Daar heb ik, sporadisch, ook wel eens last van, zie hier onder. Welke laatste update bedoel je hier?

[...]
De update met widescreen android auto.
Diverse mensen melden dat ze sinds die update de temperatuur niet meer via de app in kunnen stellen (zonder de workaround te gebruiken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Plasjes schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:34:
[...]

Anders in duitsland bestellen met subsidie :)
Helaas, daarvoor ben je aan de late kant.
Vanaf 2023 wordt de "Haltefrist" 12 maanden en de subsidie wordt € 3.000,00 minder.
Dat is als de subsidie in 2023 nog bestaat. Er is een heftige discussie tussen de regeringspartijen over wel of niet afschaffen van de subsidie.

De minister van financiën en de minister van verkeer zijn voor afschaffing van de subsidie.
Is de Nederlandse regering toch niet de enige die geen lange termijn visie/beleid heeft.

https://www.auto-motor-un...indner-stopp-umweltbonus/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik stond deze middag te laden en ik dacht laten we nog eens de remote climate control testen om de tijd te doden.
Hij werkt nu !!!! Sinds de laatste update koelt de auto wel, ik moet ook de refresh button in de app gebruiken om de temperatuur anders te krijgen dan de 27 graden maar dat is gekend ondertussen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45
Vandaag voor het eerst met de sleurhut op vakantie.
Van Twente naar net onder Maastricht.

Verbruik van Twente richting Arnhem (Oost naar west, met tegenwind) ongeveer 40kwh/100km. (zeg maar 10% per 20km).

Daarna naar het zuiden (wind mee) : 35kwh/100km.

Kon mooi snellader met de sleurhut er achter.
Had na +/- 130km nog 34%.
Daarna geladen tot 92% of zo.
Even wat eten en toiletbezoek.
Bedoeling was minder te laden, maar mijn dames deden er zolang over het toilet bezoek, dat ik hem maar liet laden tot ze er weer waren.
In totaal 32min geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJB9pbgeLqF-sAjgvpkCd6l1cX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hMzBfyaCIF8c7BBb9S8ZBrx.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog met 43% op de camping.
Laatste stuk was +/- 120km.

Viel mij reuze mee en heb heerlijk relaxed naar de vakantiebestemming gereden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DigiK-oz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 00:30:
[...]

Ik vond deze uitleg:

[...]

Waarom het kreng dan "hold" heet, beats me :)
omdat je 'm even moet "vastholden" voordat het actief wordt ?
Kijk eens op het knopje van de achterklep op de dash, daar staat ook hold op ... :-)

[ Voor 14% gewijzigd door JeJeBe op 16-07-2022 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Voor iemand die geen eigen parkeer plaats heeft maar wel voor de deur kan parkeren en gewoon thuis wil laden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkPPuQRj-TB02wdMjg7gbWjCZ0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NJJZLlpoX2a5DnuF3BFyhQek.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
mag dit officieel? had ook aan zoiets gedacht om te doen.
het ligt niet op het voetpad, dus geen struikel gevaar.
maar zal wss wel weer een andere loophole zijn zoals geen openbare ruimte claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
corola10 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:45:
[...]

mag dit officieel? had ook aan zoiets gedacht om te doen.
het ligt niet op het voetpad, dus geen struikel gevaar.
maar zal wss wel weer een andere loophole zijn zoals geen openbare ruimte claimen.
In Utrecht mag dit helaas niet. Er mag geen kabel in, over en op de stoep 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Dit is gemeentelijk geregeld. Dus kijken wat er in de lokale APV staat. Daar zal waarschijnlijk niet letterlijk staan dat je geen laadkabels aan een paal over de weg mag leiden, maar meer algemeen geformuleerde artikelen over de functie van de weg/het trottoir, belemmering, veiligheid en welstand.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
GoEV6 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Ik kan het niet vinden in de gemeente verordening dat het niet in de lucht mag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Er zijn gemeenten die wel meedenkend zijn.

https://www.lokaleomroepz...genaren-elektrische-autos

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Je kan natuurlijk zelf ook zoiets maken waar je dan gebruik maakt van je wallbox vandaaruit naar z’n draaiarm, ala droogmaken idee. En vandaaruit hup de lucht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Nu online
Joer schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:58:
[...]

Ik kan het niet vinden in de gemeente verordening dat het niet in de lucht mag
Ik heb het onlangs aan de gemeente gevraagd en kreeg toen onderstaand antwoord:

Opladen met eigen stroom is helaas alleen mogelijk voor wie op eigen terrein kan parkeren. Een eigen laadvoorziening in de openbare ruimte is niet toegestaan in verband met de veiligheid, toegankelijkheid en aansprakelijkheid. Ook niet door middel van een kabelgoottegel, kabelmat of put. In Utrecht wordt er, net als in andere grote steden, niet voor gekozen om van deze lijn af te wijken. Het leidt namelijk tot veel ongewenste effecten in de openbare ruimte, zeker als heel veel mensen dit gaan doen. Voor wie niet op eigen terrein kan laden werkt de gemeente aan een netwerk van openbare laadpalen. Op www.utrecht.nl/laadpalen vindt u hier meer informatie over.

Staat vermeld in een AVP uit 2010 van de gemeente Utrecht

U mag geen eigen laadpaal op openbaar terrein plaatsen. U mag ook geen kabels of snoeren aanbrengen in de openbare ruimte om zo uw auto op te laden. Dat is namelijk niet veilig. Kabels en snoeren aan, op, in of boven de stoep, of andere openbare ruimte, zijn dus niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door GoEV6 op 17-07-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
Hmmm, alle updates en dergelijke keurig geïnstalleerd, maar.... toch zombie-modus gisteren :-(
Gelukkig bekend en snel verholpen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
GoEV6 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Ik heb het onlangs aan de gemeente gevraagd en kreeg toen onderstaand antwoord:

Opladen met eigen stroom is helaas alleen mogelijk voor wie op eigen terrein kan parkeren. Een eigen laadvoorziening in de openbare ruimte is niet toegestaan in verband met de veiligheid, toegankelijkheid en aansprakelijkheid. Ook niet door middel van een kabelgoottegel, kabelmat of put. In Utrecht wordt er, net als in andere grote steden, niet voor gekozen om van deze lijn af te wijken. Het leidt namelijk tot veel ongewenste effecten in de openbare ruimte, zeker als heel veel mensen dit gaan doen. Voor wie niet op eigen terrein kan laden werkt de gemeente aan een netwerk van openbare laadpalen. Op www.utrecht.nl/laadpalen vindt u hier meer informatie over.

Staat vermeld in een AVP uit 2010 van de gemeente Utrecht

U mag geen eigen laadpaal op openbaar terrein plaatsen. U mag ook geen kabels of snoeren aanbrengen in de openbare ruimte om zo uw auto op te laden. Dat is namelijk niet veilig. Kabels en snoeren aan, op, in of boven de stoep, of andere openbare ruimte, zijn dus niet toegestaan.
Duidelijk omschreven. Per gemeente kan dit anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40
@Joer @GoEV6 @DaMenaz @corola10 Dit is niet specifiek voor de EV6. Algemene posts over thuisladen van je EV(6) kunnen in dit topic: Thuisladen van je EV deel 2

Dubbelposten met in dit geval het EV6 leveringen-topic wordt zeker niet gewaardeerd en leidt meestal tot een vermaning van een moderator of het verwijderen van je posts. Bovendien zorgt het voor een versnippering van de discussie.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
  • Laatst online: 03-01 11:42
JeJeBe schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:11:
Bij ons niks, want niet door KIA NL geïmporteerde auto’s worden niet in het Mijn Kia systeem gezet :( .
Gelijk weggegooid, toch alleen maar ballast. Hoe kinderachtig kun je zijn………. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Blijkt dat de telefoon/tablet houder toch past. Moest even andersom denken. Uiteraard kunnen de kinderen hem niet meer naar hun toetrekken maar ze zitten wel stevig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vi3WHfBbv6gMZxnYk6a1xJ4luqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRvoSsBjFfNPUksyfbIRBCCI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhkebLIvmLZAoNlJguTgZxMSpvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7dm50B0DL3qbAW4flCPsuSX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfnaaWcRKU5jwiHJgxTlGFNcutY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EByPdR0iF3sMkOusWiKSarTI.jpg?f=fotoalbum_large

Ben nu eindelijk na heel lang wachten in het bezit van de EV6 en het is (hoe cliché het ook klinkt) een geweldige auto om in te rijden.

Tot nu toe geen negatieve ervaringen. Clinate control werk super (volgens de vrouw iets te goed en heeft dus alle blazers mij kant op gezet o<:)

Zelfs de clinate control op afstand werkt goed (ging alleen wel even 8km aan verwachte range af. Dus maar gewoon de raampjes even open doen voordat we instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:17
JerJon schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:32:
Blijkt dat de telefoon/tablet houder toch past. Moest even andersom denken. Uiteraard kunnen de kinderen hem niet meer naar hun toetrekken maar ze zitten wel stevig.
Gefeliciteerd met je EV6, veel veilige kilometers gewenst.
Je hebt het over “andersom denken”, houdt dat in dat je al geprobeerd hebt de eerste arm aan de achterzijde te laten vertrekken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbM_AES2mzLU_OaHxtUP8LdldHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QWbZoxS6jHDpPMoyPgyR8hH.jpg?f=fotoalbum_large
Als er voldoende ruimte is, geeft dat meer verstelmogelijkheden.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
GoEV6 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Ik kom vaak tijdens mijn hardlooprondje door Oud-Hoograven en daar zie ik altijd volgens mij een Mustang Mach-e staan die opgeladen wordt met een kabel vanuit het zolderraam die vervolgens via een constructie om een lantaarnpaal heen is gewikkeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Nu online
JerJon schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben nu eindelijk na heel lang wachten in het bezit van de EV6 en het is (hoe cliché het ook klinkt) een geweldige auto om in te rijden.

Tot nu toe geen negatieve ervaringen. Clinate control werk super (volgens de vrouw iets te goed en heeft dus alle blazers mij kant op gezet o<:)

Zelfs de clinate control op afstand werkt goed (ging alleen wel even 8km aan verwachte range af. Dus maar gewoon de raampjes even open doen voordat we instappen.
Welk type houder is dat? En past er inderdaad een tabled is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
ERN5T schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Gefeliciteerd met je EV6, veel veilige kilometers gewenst.
Je hebt het over “andersom denken”, houdt dat in dat je al geprobeerd hebt de eerste arm aan de achterzijde te laten vertrekken?
[Afbeelding]
Als er voldoende ruimte is, geeft dat meer verstelmogelijkheden.
Wel geprobeerd maar er ontstaat dan niet veel meer bewegingsvrijheid. Wel bepaald het of je het scherm meer aan de linker of juist de rechterkant hebt zitten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30hUCBf1nnp8V5hYBk6enre7TZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipdo29vmR4nxQ9Yv6SWOvNPL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSziFbaxEaKBvywPs_jH_Yo_VDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nfgrKVRwg6hYotJY3Nq9H2M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
GoEV6 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:05:
[...]

Wij hebben er een Galaxy tab A in zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dmz7RrUu6bZ2MPPvKPQu579Pf0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtmYaz0rgGsLgWNVqnVO6hC8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrXyfUEk_sNUGfW5OvqFELLLJ9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdEfM1vCq0UgCUbKU9pGDLah.jpg?f=fotoalbum_large

Een foto hoe hij links en rechts zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
GoEV6 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:05:
[...]

Het is een Chinees ding. Gekocht bij Amazone en is daar onder veel verschillende merken te koop. Tussen de 15 en 20 euro

Zoals deze https://www.amazon.nl/Vid...to&qid=1658084328&sr=8-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:37
Vanavond heel lang geprobeerd om het licht van het hoofdscherm uit te krijgen als de auto in kampeermodus staat.
De koelkast blijft tot nu toe alleen in deze modus functioneren. Dus als je onderweg een pauze inlast dan gaat hij uit. In het handboek kan ik geen enkele info vinden over de kampeerstand. Zie ik iets over het hoofd?
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wiliyama schreef op maandag 18 juli 2022 @ 00:52:
Vanavond heel lang geprobeerd om het licht van het hoofdscherm uit te krijgen als de auto in kampeermodus staat.
De koelkast blijft tot nu toe alleen in deze modus functioneren. Dus als je onderweg een pauze inlast dan gaat hij uit. In het handboek kan ik geen enkele info vinden over de kampeerstand. Zie ik iets over het hoofd?
Weet iemand een oplossing?
Je kunt het hoofddisplay uit zetten, en de klokken dimmen:

YouTube: Kia EV6 - New tips for using Utility Mode

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Is wel erg omslachtig met raam open, uit de auto opsloot doen en raam omhoog. Denk niet dat dit de juiste manier is maar goed het werkt en daar gaat het om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 12:59
Hier ook maar weer eens de 100% lading uitgevoerd om te kijken wat de range is zo vlak voor de vakantie.. Moet straks 1200km rijden, maar met deze getallen moet dat prima te doen zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ezlbd3hBOztykDvLpU6v0XNht7Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X7ltoQUiIANrls6usRt7PKjv.png?f=fotoalbum_large

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Yilar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:37:
Hier ook maar weer eens de 100% lading uitgevoerd om te kijken wat de range is zo vlak voor de vakantie.. Moet straks 1200km rijden, maar met deze getallen moet dat prima te doen zijn!

[Afbeelding]
Dat soort getallen ga je gegarandeerd niet halen kan ik je vertellen.
Hoe is jouw rijstijl eigenlijk dat de app zo'n bereik aangeeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 12:59
Loei123 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Nee, dat realiseer ik me ook - maar het geeft wel aan dat je toch redelijk ruim in de range zit. Die WLTP waarde was, in het geval van mijn auto, best wel conservatief ingeschat, lijkt het.. Ik rij altijd op de 'normal' stand - zelden sport en geen eco. Heb gewoon climate control aanstaan op 21 graden. Mijn rijstijl is, denk ik, gewoon normaal. Ik hou me aan de snelheden, trek af en toe best wel even lekker snel op. Combinatie van 80 en 100km wegen naar werk. Eigenlijk niets bijzonders dus.

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 18:27
Sinds dat ik de navigatie update geïnstalleerd heb al twee keer mijn bluetooth koppeling met mijn telefoon opnieuw moeten maken. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Loei123 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Ik ben er inmiddels wel achter dat je minimaal 30% op 80km wegen (of langzamer) moet rijden om ruim boven de 500 km uit te komen.

Hier ook wat minder snelweg gehad een paar dagen, en vervolgens ook een range (in de app op 100%) van 522 km.

Nu rij ik over het algemeen bijna alleen maar snelweg, dus echt 90-95%, en daarmee haal ik realistisch gezien 450 km maximaal. Trek dan zeker 10% er vanaf, want je gaat niet tot 0% rijden en je komt op een reëel snelweg bereik van 400 km (met 105 km/u). Als je 130 gaat rijden naar je vakantiebestemming schat ik dat 320-340 eerder realistisch is. Dus om de 2,5 uur stoppen ongeveer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 15:28
Phusebox schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Ik ben er inmiddels wel achter dat je minimaal 30% op 80km wegen (of langzamer) moet rijden om ruim boven de 500 km uit te komen.
Klopt, ik rij zelden 130 omdat ik merendeels overdag rij. Dit weekend een keer 's avonds een rit van 250 km gemaakt en nadien is de verwachte range meteen gedaald. Weliswaar nog steeds 473 km bij 90% lading, maar als ik de rit een paar keer herhaal zal dat rap naar beneden gaan. Maakt geen bal uit, het is nog steeds fijn rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Hier ook wat minder snelweg gehad een paar dagen, en vervolgens ook een range (in de app op 100%) van 522 km.

Nu rij ik over het algemeen bijna alleen maar snelweg, dus echt 90-95%, en daarmee haal ik realistisch gezien 450 km maximaal. Trek dan zeker 10% er vanaf, want je gaat niet tot 0% rijden en je komt op een reëel snelweg bereik van 400 km (met 105 km/u). Als je 130 gaat rijden naar je vakantiebestemming schat ik dat 320-340 eerder realistisch is. Dus om de 2,5 uur stoppen ongeveer.
2.5 uur is ook wel het max om te rijden.
Dan wil ik we ff mijn benen strekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven-J
  • Laatst online: 16-06-2024
Wij zijn aan t genieten van een vakantie in Engeland. Superweer ook hier nu. Gisteren doorgereden naar Wales en tip voor als je hier ook naar toe gaat, plan je reis goed. Rondom grote steden tot nu toe goed kunnen laden maar in Snowdania waar we nu zijn is t zoeken. Vandaag 4 uur bezig geweest en uiteindelijk bij een veels te duur hotel kunnen laden voor omgerekend bijna een euro per kWh.
Verder uiteraard genieten maar dit was voor mij echt wel even laadstress. Cheers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:05
De matte variant mag niet door de wasstraat, begrijp ik. Kun je hem wel gewoon in zo'n wasbox afspuiten met die hoge druk spuiten zeg maar? Of is dat ook al schadelijk voor de lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Weet iemand hoe lang het duurt voordat ie geproduceerd is. Dan bedoel ik begin van de loop band tot einde loop band

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 09:45
dedominee schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:49:
De matte variant mag niet door de wasstraat, begrijp ik. Kun je hem wel gewoon in zo'n wasbox afspuiten met die hoge druk spuiten zeg maar? Of is dat ook al schadelijk voor de lak?
Met hoge druk is geen probleem volgens mij.

Alleen je zou hem (theoretisch) moeten wassen met een shampoo voor matte lak.
Anders gaat hij meer glimmen (zeggen ze).

Ik heb geen matte lak (wilde het wel graag, maar duurde te lang).
Maar heb ook al filmpjes gezien dat ze hem gewoon door de wasstraat trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

dedominee schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:49:
Jazeker dat kan. Maar daar moet je de shampoo niet gebruiken. Zit weer wax in geloof. Dus eigen wasmiddelen mee bijvoorbeeld 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:05
Is dat nou echt zo'n probleem of is dat gewoon een tikje overdreven? Ik waardeer de input, maar ik kan het bijna niet geloven. Dan is een matte auto dus gewoon praktisch niet te doen, tenzij je de tijd hebt om elk weekend een hand was te doen met speciale poets middelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:20
Mijn Kia Connect app kan geen verbinding met de auto meer maken. Als ik op refresh klik gaat ie wel laden maar vervolgens last updated tijd op de oude datum staan.

Iemand dit ook meegemaakt en hoe op te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:48
Poulske schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:32:
Mijn Kia Connect app kan geen verbinding met de auto meer maken. Als ik op refresh klik gaat ie wel laden maar vervolgens last updated tijd op de oude datum staan.

Iemand dit ook meegemaakt en hoe op te lossen?
Reset knopje met tandenstoker indrukken naast volume knop.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Joer
Kwam deze foto’s op FB tegen. Voor de degene die het leuk vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-9MpW3fk-f-Ehie6Ax6LnecP5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YITTpJnAHfMqrqsz9PbG8Gw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuUSfg7o1GiIWg0cRRtwkP5Ksvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Risejxx5hTo2yUtLUUCX2KhG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyt9yxYDD8qep4atfrk4pIXwdqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbsNo6rxv32NoSKcxTZJrzDY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

dedominee schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:24:
Is dat nou echt zo'n probleem of is dat gewoon een tikje overdreven? Ik waardeer de input, maar ik kan het bijna niet geloven. Dan is een matte auto dus gewoon praktisch niet te doen, tenzij je de tijd hebt om elk weekend een hand was te doen met speciale poets middelen
Eigenlijk wel dus. Elk weekend hoeft nou ook weer niet. Maar heb mijn auto in de keramische coating. Scheelt wel wat in vies worden. Soms alleen hoge druk spuit er op scheelt dan al een hoop. En soms met de hand laten wassen. Niet eens veel duurder dan een beetje fancy wasstraat.

Als je voor een matte auto gaat, kan je die door de wasstraat trekken maar de wax resten zullen op de duur plekken laten glimmen waar sommige onderdelen nog mat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71966796

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik was mijn auto ook met de hand, om de week minimaal. Uurtje werk: afspoelen, foamen, afspoelen, handwas, afspoelen, drogen, stofzuigen.

Het is niet alsof je er een halve dag mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:43:
[...]

Eigenlijk wel dus. Elk weekend hoeft nou ook weer niet. Maar heb mijn auto in de keramische coating. Scheelt wel wat in vies worden. Soms alleen hoge druk spuit er op scheelt dan al een hoop. En soms met de hand laten wassen. Niet eens veel duurder dan een beetje fancy wasstraat.

Als je voor een matte auto gaat, kan je die door de wasstraat trekken maar de wax resten zullen op de duur plekken laten glimmen waar sommige onderdelen nog mat zijn.
Heb jij een manier om gedemineraliseerd water te gebruiken met je hogedrukspuit? Dat is het enige wat ik nog mis thuis. Maar kan niet echt een betaalbare of goede oplossing vinden die liefst ook nog werkt met hogedrukspuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:00:
[...]

Ik was mijn auto ook met de hand, om de week minimaal. Uurtje werk: afspoelen, foamen, afspoelen, handwas, afspoelen, drogen, stofzuigen.

Het is niet alsof je er een halve dag mee bezig bent.
Kun je mij uitleggen hoe je dat in een uur doet?
Ik ben al een uur verder na de wielen gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:02:
[...]

Heb jij een manier om gedemineraliseerd water te gebruiken met je hogedrukspuit? Dat is het enige wat ik nog mis thuis. Maar kan niet echt een betaalbare of goede oplossing vinden die liefst ook nog werkt met hogedrukspuit.
Is regenwater ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:38:
[...]

Kun je mij uitleggen hoe je dat in een uur doet?
Ik ben al een uur verder na de wielen gedaan te hebben.
Heb wel een keramische coating, ook op de velgen. Die zijn nooit echt vuil eigenlijk.

Verder geen idee, ik gebruik voor het wassen twee emmers en spoel de washandschoen na elk paneel.

Ramen met apart middel en doeken.
Velgen ook eigen handschoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Volgens mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:40:
[...]

Heb wel een keramische coating, ook op de velgen. Die zijn nooit echt vuil eigenlijk.

Verder geen idee, ik gebruik voor het wassen twee emmers en spoel de washandschoen na elk paneel.

Ramen met apart middel en doeken.
Velgen ook eigen handschoen.
Hmm bijzonder, dan gaat wat je zegt alleen op voor mensen met een keramische coating dus

Ik ben zelf zeker 2.5 uur bezig met een goede handwas beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:20
Anunnaki schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Reset knopje met tandenstoker indrukken naast volume knop.
Top dank je wel, probleem direct opgelost. Volgende keer probeer ik dat direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Loei123 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:44:
[...]

Hmm bijzonder, dan gaat wat je zegt alleen op voor mensen met een keramische coating dus

Ik ben zelf zeker 2.5 uur bezig met een goede handwas beurt.
Ik doe er ook wel 2 uur over hoor, dat zijn dan mij gelijk de momenten dat ik denk: volgende keer koop ik een kleinere auto :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
Freezhost schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Ik doe er ook wel 2 uur over hoor, dat zijn dan mij gelijk de momenten dat ik denk: volgende keer koop ik een kleinere auto ga ik naar de wasstraat :+
Fixed that for you :+ :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Timmiee Dat zou een optie zijn, maar ik heb zwart en die is behoorlijk gevoelig voor krassen dus ik doe het liever met de hand. Uiteindelijk vind ik het ook geen straf om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik word wel gek van die swirls in dat hoogglans kunststof in de stijlen. Mijn vorige auto was al een ramp, maar deze ziet er nu al 5 jaar oud uit. Terwijl ik die nauwelijks aanraak met wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Ik doe er ook wel 2 uur over hoor, dat zijn dan mij gelijk de momenten dat ik denk: volgende keer koop ik een kleinere auto :+
Fysieke en mentale ontspanning. ;)

@Phusebox Hoe spoel/spuit je de auto af? Tuinslang met pistool of een hogedrukspuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:05:
[...]

Fysieke en mentale ontspanning. ;)

@Phusebox Hoe spoel/spuit je de auto af? Tuinslang met pistool of een hogedrukspuit?
Hogedruk met opzetstuk voor de auto en de druk op de laagste stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[...]

Als ik aan het interieur begin, dan denk ik altijd: mijn volgende auto krijgt geen bekleding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Hogedruk met opzetstuk voor de auto en de druk op de laagste stand.
Dat zou dan weinig tot geen swirls mogen veroorzaken.

Helaas zie ik het ook op mijn auto, ondanks zorgvuldig wassen en al aardig wat "no contact" wasbeurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Afspoelen doe ik gewoon met de tuinslang, heb niet echt lekker de ruimte om hem met hoge druk af te spuiten.
Moet zeggen dat foam wel echt goed werkt, zeker voor die dooie vliegbeesten en vogelkak en het blijft leuk om te doen. Dus mocht je met de hand wassen dan zou ik zeker een foamgun aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:23
Phusebox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:04:
Ik word wel gek van die swirls in dat hoogglans kunststof in de stijlen. Mijn vorige auto was al een ramp, maar deze ziet er nu al 5 jaar oud uit. Terwijl ik die nauwelijks aanraak met wassen.
Volgende keer de variant nemen zonder de kunststof stijlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Freezhost schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:52:
Afspoelen doe ik gewoon met de tuinslang, heb niet echt lekker de ruimte om hem met hoge druk af te spuiten.
Moet zeggen dat foam wel echt goed werkt, zeker voor die dooie vliegbeesten en vogelkak en het blijft leuk om te doen. Dus mocht je met de hand wassen dan zou ik zeker een foamgun aanschaffen.
Een foam gun werkt toch alleen i.c.m. een hogedruk spuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Loei123 Ja dat klopt maar zodra je een foamgun gebruikt is de hoge druk in feite weg. Als ik de normale lans gebruik sta ik te dicht op de auto omdat onze oprit niet breder is. Gevolg is dat ik de ramen en de auto van de buren ook gelijk meepak...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Freezhost schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:01:
@Loei123 Ja dat klopt maar zodra je een foamgun gebruikt is de hoge druk in feite weg. Als ik de normale lans gebruik sta ik te dicht op de auto omdat onze oprit niet breder is. Gevolg is dat ik de ramen en de auto van de buren ook gelijk meepak...
Dan kan ik je van harte zoiets als dit aanraden:
https://www.carclean.com/...ta-short-trigger-gun.html

Werkt echt perfect en de waterstraal is vele malen mooier dan die van de eigen lans van een hogedruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Nee je hebt gewoon foamguns die voor de tuinslang zijn. Heb er eentje gehad voor vader dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Volgende keer de variant nemen zonder de kunststof stijlen ;)
En dat is? Die bestaat niet... Zijn er überhaupt auto's die dit niet van kunststof hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Loei123 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:04:
[...]

Dan kan ik je van harte zoiets als dit aanraden:
https://www.carclean.com/...ta-short-trigger-gun.html

Werkt echt perfect en de waterstraal is vele malen mooier dan die van de eigen lans van een hogedruk.
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit _/-\o_ Ik heb alles van Monello dus deze komt ook op mijn lijstje 8) (edit: plus een nieuwe Karcher want zo te zien past die van mij hier niet op :| )

[ Voor 8% gewijzigd door Freezhost op 19-07-2022 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Phusebox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:04:
[...]

En dat is? Die bestaat niet... Zijn er überhaupt auto's die dit niet van kunststof hebben?
Ik dacht dat je de zwarte kunststof stijlen bedoelde, bij de GT-Line zijn die gewoon mee gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Steven-J schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:10:
Wij zijn aan t genieten van een vakantie in Engeland. Superweer ook hier nu. Gisteren doorgereden naar Wales en tip voor als je hier ook naar toe gaat, plan je reis goed. Rondom grote steden tot nu toe goed kunnen laden maar in Snowdania waar we nu zijn is t zoeken. Vandaag 4 uur bezig geweest en uiteindelijk bij een veels te duur hotel kunnen laden voor omgerekend bijna een euro per kWh.
Verder uiteraard genieten maar dit was voor mij echt wel even laadstress. Cheers!!
Gaaf en zorgelijk. Wij vertrekken (zoals altijd) ook naar Engeland (Cornwall) met 5 man en een vouwwagen. Ben benieuwd. Maar, gebruik je plugshare en zap-map ? daar zie ik wel het nodige in en vooral rondom Snowdonia national park.

Succes en laat je het weten hoe het verder gaat? Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:10:
[...]

Ik dacht dat je de zwarte kunststof stijlen bedoelde, bij de GT-Line zijn die gewoon mee gespoten.
Heb je een foto?
Of bedoel je de wielkasten... stijlen zitten bij je voorruit en zijramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Phusebox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Heb je een foto?
Of bedoel je de wielkasten... stijlen zitten bij je voorruit en zijramen.
Excuus, ik bedoel de wielkasten. Voor mij is alles een stijl, of het nou hoog of laag op een auto zit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0709
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 10:04
Zijn er hier al mensen die een 'oplossing' hebben voor de los zittende stoelen? Mijne staat nu bij de dealer voor een 15k beurt/updates en heb aangegeven dat de stoelen nu beide loszitten. Antwoord was dat het nog steeds niet echt verholpen kan worden, vind het best irritant inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Freezhost schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:06:
[...]

Bedankt voor de tip, ziet er goed uit _/-\o_ Ik heb alles van Monello dus deze komt ook op mijn lijstje 8) (edit: plus een nieuwe Karcher want zo te zien past die van mij hier niet op :| )
Er zijn andere types met andere aansluitingen, de juiste moet wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 15:28
mike0709 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:28:
Zijn er hier al mensen die een 'oplossing' hebben voor de los zittende stoelen? Mijne staat nu bij de dealer voor een 15k beurt/updates en heb aangegeven dat de stoelen nu beide loszitten. Antwoord was dat het nog steeds niet echt verholpen kan worden, vind het best irritant inmiddels.
Of ik voel het niet en wil dat graag zo houden óf mijn stoelen zitten goed vast. Blijft bijzonder dat de ene stoel vast zit en de ander niet vastgezet kan worden.

Maar eh, er is hier eerder over gesproken over de onderhoudsinterval van 30.000km. Wat gaan ze bij een 15.000 beurt doen? En wat mag je daarvoor betalen? Een prijslijst wat beurten kosten voor de EV6 heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
xxander968 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:02:
[...]

Maar eh, er is hier eerder over gesproken over de onderhoudsinterval van 30.000km. Wat gaan ze bij een 15.000 beurt doen? En wat mag je daarvoor betalen? Een prijslijst wat beurten kosten voor de EV6 heb ik nog niet gezien.
In NL bestaat geen 15K onderhoudsbeurt 🤔🤔
Pagina: 1 ... 176 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic