Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:38
Makkievld 2.0 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:24:
Die cirkel zie ik dus helemaal niet meer. Dus klopt wel dat ik dat gezien heb. Heel raar. Ik heb al de andere instellingen van HUD geprobeerd maar krijg het niet meer te zien. Zal eens in de manual kijken of er een plaatje van is dan kan ik dat aan de dealer laten zien
Die zie je dus ook alleen op de snelweg als er een auto in jouw bufferzone invoegt. Anders zie je hem niet inderaad.

Voorbeeld, jij zit op linkerbaan achter een andere auto, en een auto van de baan rechts van jou voegt in naar links tussen jou en de auto voor jou. Dan zal je die cirkel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Aaah dat kan het dus zijn. Ben de laatste dagen niet meer op de snelweg geweest. Zal het morgen een testen. Dank je wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven-J
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-06-2024
Makkievld 2.0 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:39:
Aaah dat kan het dus zijn. Ben de laatste dagen niet meer op de snelweg geweest. Zal het morgen een testen. Dank je wel
En eventueel de hoogte van HUD aanpassen. Ik ben in t begin iets anders gaan zitten waardoor de HUD tov mijn zithouding niet goed leesbaar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
Ik heb van de KIA dealer een ionity pas gekregen die ik kan activeren. Ik kan me vaag herinneren dat ik iets had gelezen dat je de juiste abonnement moet kiezen anders betaal je wel maandelijks. Kan iemand me even op weghelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:01
Makkievld 2.0 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:53:
Ik heb van de KIA dealer een ionity pas gekregen die ik kan activeren. Ik kan me vaag herinneren dat ik iets had gelezen dat je de juiste abonnement moet kiezen anders betaal je wel maandelijks. Kan iemand me even op weghelpen?
Waar twijfel je nog tussen?
https://kiacharge.com/web/kia-nl/tariffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
Eerste jaar is volgens mij gratis. Het basis tarief van easy is gratis per maand alleen betaal je een start tarief. Het basis tarief van Advanced kost 9,99 per maand. Krijg je het basistarief dan gratis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
Makkievld 2.0 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:53:
Gewoon even de moeite nemen om de zoekfunctie te gebruiken…………Even intikken Ionity of wat specifieker Ionity power dan kan je lezen hoe het zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Waterman53 op 11-07-2022 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:43
Makkievld 2.0 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:24:
Die cirkel zie ik dus helemaal niet meer. Dus klopt wel dat ik dat gezien heb. Heel raar. Ik heb al de andere instellingen van HUD geprobeerd maar krijg het niet meer te zien. Zal eens in de manual kijken of er een plaatje van is dan kan ik dat aan de dealer laten zien
Ik zie hem ook niet altijd.
Alleen als je volgens mij te dicht op je voorganger zit of dat deze langzaam naar je toekomt (jij rijd sneller dan de gene voor je).

hier beetje uitleg in de handleiding:
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter5_19_2.html

[ Voor 7% gewijzigd door stimpyrulez op 12-07-2022 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
Makkievld 2.0 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:35:
Eerste jaar is volgens mij gratis. Het basis tarief van easy is gratis per maand alleen betaal je een start tarief. Het basis tarief van Advanced kost 9,99 per maand. Krijg je het basistarief dan gratis?
Ik heb het gister ( auto al sinds november in gebruik..) pas geactiveerd.
Puur en alleen als reserve laadkaart voor buitenland.

Heel eerlijk ...het leek heel simpel, een soort pre-paid' (easy) variant of de abo (advanced) variant. zit verschil in kosten.
Daarboven op krijg je, als nieuwe EV6 rijder, gratis jaar lang Ionity power abo voor een jaar en stopt automatisch. (althans...zo is het mij uitgelegd)
Het hele proces van aanmelden moest ik wel even voor zitten, heel vlekkeloos ging het niet, ook met de batalingopties. Uiteindelijk gelukt en is je contract en activatie snel binnen.
Inmiddels word ik helemaal gek van alle passwords en wachtwoorden op alle inlogs en apps... 8)7

Edit; je schrijft een Ionity pas...hebben we het over dezelfde? ik bedoel nl de zwarte Kia Charge laadpas...

[ Voor 6% gewijzigd door EricEB op 12-07-2022 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 14:37
EricEB schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:52:
[...]

Heel eerlijk ...het leek heel simpel, een soort pre-paid' (easy) variant of de abo (advanced) variant. zit verschil in kosten.
Daarboven op krijg je, als nieuwe EV6 rijder, gratis jaar lang Ionity power abo voor een jaar en stopt automatisch. (althans...zo is het mij uitgelegd)
Het hele proces van aanmelden moest ik wel even voor zitten, heel vlekkeloos ging het niet, ook met de batalingopties. Uiteindelijk gelukt en is je contract en activatie snel binnen.
Inmiddels word ik helemaal gek van alle passwords en wachtwoorden op alle inlogs en apps... 8)7

Edit; je schrijft een Ionity pas...hebben we het over dezelfde? ik bedoel nl de zwarte Kia Charge laadpas...
Het Ionity abo zit op je Kia pas

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
Niet iedereen zal dit misschien een zinvolle optie vinden, maar tijdens rondrit in Zeeland vandaag zelf ff een bakkie gezet🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mw4hdr2kaRwHuPRkJzpIP0h9HM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4E95cr9Sev5c4ZQQybPSZAiL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:47
Vandaag een update gekregen voor de subwoofer + automatisch in- en uitschakelen van interne luchtcirculatie. Ook zijn de banden uitgelijnd. Daarnaast is de terugroepactie uitgevoerd. Dus de auto moet klaar zijn voor mijn vakantie naar Italië.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
Klopt het gaat om het zwarte kaartje
EricEB schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:52:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:21
dejager58 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:18:
Niet iedereen zal dit misschien een zinvolle optie vinden, maar tijdens rondrit in Zeeland vandaag zelf ff een bakkie gezet🤣

[Afbeelding]
Nu zou de koffie automaat eigenlijk affabriek ingebouwd moeten zijn, of als optie op de lijst staan :+
Anyway, scheelt wel weer overpriced koffie bij de tankstation aan de snelweg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:33

[Afbeelding]
Heel zinvol en de koffie smaakt nog lekkerder zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 21:55

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Sinds de meest recente update (dag of 8 geleden gedaan) reboot het dashboard blijkbaar als ik remote de status van de auto opvraag (iOS app). De app krijgt overigens geen antwoord van de auto.
Mijn vrouw zat in de auto en had de tijdstippen onthouden en die komen overeen met mijn handelingen.
Anderen die dit ook gemerkt hebben?

Zal vanavond eens testen als de auto voor het huis staat.

UPDATE: Voor de deur nog een keer meegemaakt, maar na een reset (knopje naast volume/temp aanpas knop) werkte alles weer normaal.
Vind het jammer dat ik vergeten om er een videootje er van te maken. Nu de dealer maar weer overtuigen dat er nog wat ruimte voor verbetering is :)

[ Voor 27% gewijzigd door BlaTieBla op 13-07-2022 08:03 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[Afbeelding]
Je kan toch ook de aansluiting onder de achterbank gebruiken? Scheelt gehannes met die 'adapter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
MrBlueEyes schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:18:
Vandaag een update gekregen voor de subwoofer + automatisch in- en uitschakelen van interne luchtcirculatie. Ook zijn de banden uitgelijnd. Daarnaast is de terugroepactie uitgevoerd. Dus de auto moet klaar zijn voor mijn vakantie naar Italië.
De plastic ringen op mijn matten voorin waren ook afgebroken. Blijkbaar maakte ik deze niet goed los? Alleen kon de dealer deze matten voorin nog niet bestellen kreeg ik te horen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:14
MrBlueEyes schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:56:
[...]

De plastic ringen op mijn matten voorin waren ook afgebroken. Blijkbaar maakte ik deze niet goed los? Alleen kon de dealer deze matten voorin nog niet bestellen kreeg ik te horen.
Die gekke dealers hebben allemaal een ander verhaal.

Mij zeiden ze dat ik op een Plus geen velours matten kreeg maar standaard matten. Dus heb ik een extra set besteld meteen bij bestelling van de auto.

Toen de auto werd geleverd had ik dus twee sets velours matten want die in de auto waren wel gewoon velours...

Dealers...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
BlaTieBla schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Je kan toch ook de aansluiting onder de achterbank gebruiken? Scheelt gehannes met die 'adapter'.
Niet echt handig tussen de banken en het snoer is niet al te lang. Ik vind het achterin prettiger (maar het kan wel natuurlijk). Adapter is plug en play, dus dat valt wel mee :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Misschien ten overvloede. Maar de switch tussen media en climate kan je instellen dat ie naar 5seconde terug gaat naar jou gewenste keuze

YouTube: Kia EV6 Radio and Climate Controls Default Setting Tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB

[Afbeelding]
Helemaal top !
Vandaag de DolceGusto uit de caravan gehaald om ook in de kofferbak te zetten...vrijdag op vakantie !

Ik heb nog nergens gelezen of je de stekker in achterbank kan gebruiken tijdens het laden...zou helemaal perfekt zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
MrBlueEyes schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:18:
Wanneer vertrek je ? ik ga vrijdag naar Italië met de caravan erachter ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-06 22:05
EricEB schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:04:
[...]

Helemaal top !
Vandaag de DolceGusto uit de caravan gehaald om ook in de kofferbak te zetten...vrijdag op vakantie !

Ik heb nog nergens gelezen of je de stekker in achterbank kan gebruiken tijdens het laden...zou helemaal perfekt zijn ....
Helaas wordt tijdens laden de 230V aansluiting bij de achterbank geblokeerd.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
EricEB schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Wanneer vertrek je ? ik ga vrijdag naar Italië met de caravan erachter ...
Zaterdag op zondag nacht. Naar Milaan later nog Venetië, Florence en Rome. Wel zonder caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jaloers op iedereen die mooie reizen gaat maken in de EV6. Helaas kunnen we dit jaar nergens heen zelf. Ben benieuwd of ik voor 2024 überhaupt een snellader ga gebruiken.

De V2L adapter heb ik sinds dag 1 niet meer gezien haha voor in de frunk gelegd en die is ook al 2 maanden niet meer open geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 29-06 17:07
MrBlueEyes schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:56:
[...]

Ja die dingen zijn bij mij ook al kapot. Hoe maak je ze dan goed los?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-06 15:07
dejager58 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:21:
[...]

Niet echt handig tussen de banken en het snoer is niet al te lang. Ik vind het achterin prettiger (maar het kan wel natuurlijk). Adapter is plug en play, dus dat valt wel mee :) :) :)
Daarom heb ik standaard een verlengsnoer met stekkerdoos bij me in de auto voor mijn nespresso, mijn grillplaat, …

Nadeel de aansluiting onder de achterbank werkt allleen als de auto aan staat (niet in accessoire modus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
De Ideale Man schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:43:
[...]

Ja die dingen zijn bij mij ook al kapot. Hoe maak je ze dan goed los?
Ik denk vinger goed in het midden ofzo? Maarja ik ben niet de juiste persoon om het te vragen, bij passagier brak hij echt af, bij bestuurder zit hij ook soort van los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
MrBlueEyes schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:01:
[...]

Ik denk vinger goed in het midden ofzo? Maarja ik ben niet de juiste persoon om het te vragen, bij passagier brak hij echt af, bij bestuurder zit hij ook soort van los.
Ja overal ging hij wel los, maar bij passagier zijn ze allebij kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Laatst online: 03-03 17:35
Luuk81 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:29:
Ondertussen hier weer een roadtrip met de dak koffer erop. We zijn ondertussen in Oostenrijk en rijden nog verder naar Kroatië. Wat is het een fantastische reis auto! De rit door Duitsland gaat heel soepel en steeds zo rond de 2,5 uur rijden stoppen om te laden (zouden we toch doen met 3 kleine kinderen) Na 20 minuten weer verder. De route plannen gaat prima op de Kia navigatie. Eindbestemming inplannen en dan op de route een lader uitzoeken (meestal als we nog 150-100 km range over hebben). We reden op vrijdag en zondag en nergens wachttijden gehad.
Hoe zijn de laaadmogelijkheden in Kroatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06 10:54
Phusebox schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:32:
Jaloers op iedereen die mooie reizen gaat maken in de EV6. Helaas kunnen we dit jaar nergens heen zelf. Ben benieuwd of ik voor 2024 überhaupt een snellader ga gebruiken.

De V2L adapter heb ik sinds dag 1 niet meer gezien haha voor in de frunk gelegd en die is ook al 2 maanden niet meer open geweest.
Zelfde geld voor mij, de switch naar een elektrische auto is in dat op zicht tot nu toe best "saai". Kan prima uit de voeten met de range voor alle ritten die ik maak. Laden op kantoor doe ik eigenlijk ook bijna nooit (al zijn er nu wel meer dan voldoende laadmogelijkheden bijgekomen). Snelladen heb ik één keer geprobeerd (kortingscode van Bonnet) en werkte perfect, maar verder niet meer nodig gehad.

Vakantie zit er wel aan te komen, dus dan wordt het wellicht wat meer puzzelen qua (snel)laden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
Dat er nog niemand in dit gat gesprongen is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jM4uc0jA_gruUnsIOJcH8xsDCyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nSzpHkyN0hYCJ03t9toL78yE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:31
Phusebox schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:07:

[Afbeelding]
Extra schoone electronen voor een schonere milieu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55

[Afbeelding]
Is het nou al 1 april? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-06 13:21

[Afbeelding]
Je kunt het belachelijk vinden, maar het werkt wel echt. Gewoon 5 liter van dat spul erin kieperen via de sigarettenaansteker opening, sigaretten aansteker erin, 30 seconden wachten tot hij roodgloeiend is en na 20 minuten heb je een brandschone accu. Inclusief ontsmet interieur.
Ik zal het eens uitproberen binnenkort. Maar waar zit die sigaretten aansteker. Ik kan hem niet zo snel vinden. Graag advies. BVD.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-06 13:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vG0bF2tx4dPKIy2IQ-mGOVjDX8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHylDUtuzKQbG54Hh2vYmrN3.jpg?f=fotoalbum_large
De laatste aluminium kleur is verdwenen. De remklauwen zijn nu hoogglans zwart gemaakt. Kwestie van smaak natuurlijk maar ik ben erg tevreden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfAMMDMRFOg9-21Dr5rGdLnV6sA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kE7BjSpQ8PnlTlTO8nOVEych.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Wiliyama op 13-07-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
BlaTieBla schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Weet je, mijn stofzuiger doet het niet op dat stopcontact. Wel op de adapter. Mijn laptop laadt wel via de aansluiting onder de achterbank.

Leveren deze beide dezelfde hoeveelheid stroom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimpyrulez
henrov schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:58:
[...]

Weet je, mijn stofzuiger doet het niet op dat stopcontact. Wel op de adapter. Mijn laptop laadt wel via de aansluiting onder de achterbank.

mijn stofzuiger werkt prima op dat stopcontact.
Zelfs mijn klopboor deed het prima toen ik effe wat moest boren in de buitenmuur >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
[...]

Ja beide 3,6 A volgens mij.

Maar vreemd...ik doe stofzuiger wel in 220v achterbank. Wel auto 'aan' zetten en je moet geloof ik minimaal 20% soc hebben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 11:25

The Wizard

Moderator Mobile
EricEB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Ja beide 3,6 A volgens mij.

Maar vreemd...ik doe stofzuiger wel in 220v achterbank. Wel auto 'aan' zetten en je moet geloof ik minimaal 20% soc hebben...
3,6 kW of 16 A, je haalt 2 zaken door elkaar ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:38
[...]

Mij helpt het soms om even te wachten na het aanzetten van de auto. Als ik dit direct aansluit en probeer te stofzuigen dan springt ie ook bij mij op rood inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
The Wizard schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:30:
[...]

3,6 kW of 16 A, je haalt 2 zaken door elkaar ;)
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-06 10:36
Joer schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:31:
Misschien ten overvloede. Maar de switch tussen media en climate kan je instellen dat ie naar 5seconde terug gaat naar jou gewenste keuze

YouTube: Kia EV6 Radio and Climate Controls Default Setting Tip
In feite weet ik niet waarom men zo'n drama maakt van die dubbele werking van het controlepaneel Airco/media. Hier staat de airco op "auto" 21,5°c het jaar rond en daar komt voor de rest niemand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Laatst online: 18-06 16:07

lawnmower

Elvis lives..

[...]

Enige probleem wat ik met deze aansluiting heb is dat de stekker er telkens uit valt. Als ik de ipads van de kids onderweg snel wil opladen moet ik allerlei tassen tegen de stekker leggen zodat hij er in blijft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miixxedup
  • Laatst online: 16-08-2023
radeondutch schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Nieuwe versterker in bestelling. Hopelijk geen maanden wachten.
Ik wacht inmiddels al 2 maanden op een nieuwe versterker (inclusief diagnose tijd). Alles staat in backorder volgens de dealer.
Via Kia Nederland heb ik dit te horen gekregen:
(...)
De fabrikant doet er alles aan om de onderdelen zo spoedig mogelijk op het juiste moment op de juiste plek te krijgen. Wij zien dat de leveringen van de versterkers langzaam (in kleine hoeveelheden) op gang komt. Helaas kan ik je geen termijn geven hiervoor.
(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
DigitalHombre schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:21:
[...]

In feite weet ik niet waarom men zo'n drama maakt van die dubbele werking van het controlepaneel Airco/media. Hier staat de airco op "auto" 21,5°c het jaar rond en daar komt voor de rest niemand aan.
Welk drama? Beetje vreemde opmerking!!!

Dit linkje is bedoeld voor tips and tricks, voor mensen die het fijn vinden op 1 vaste instelling te hebben en niet wisten dat dit kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[Afbeelding]
Je accu's worden dan gewoon gescrubbed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is dat niet exact wat het BMS doet, ipv de lader van Shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
lawnmower schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:29:
[...]

Enige probleem wat ik met deze aansluiting heb is dat de stekker er telkens uit valt. Als ik de ipads van de kids onderweg snel wil opladen moet ik allerlei tassen tegen de stekker leggen zodat hij er in blijft steken.
Vraag voor de BE rijders:
Zijn het stopcontact en adapter uitgevoerd met randaarde of penaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:33
Mini-me schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Vraag voor de BE rijders:
Zijn het stopcontact en adapter uitgevoerd met randaarde of penaarde?
Is wel een relevante vraag voor iedereen. Zit er wel een aardlekschakelaar in de auto daarvoor?
Aangezien er geen aardpen is vanuit de auto heeft deze eigenlijk ook geen zin.

In de manual staat wel:
Use the power plug with ground connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 20:57
cruysen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Is wel een relevante vraag voor iedereen. Zit er wel een aardlekschakelaar in de auto daarvoor?
Aangezien er geen aardpen is vanuit de auto heeft deze eigenlijk ook geen zin.

In de manual staat wel:
[...]
Waarom zou een aardlek geen zin hebben? Ik mag hopen dat die er echt wel op zit.

Dat de auto geen aarde heeft lijkt me logisch en is niet anders dan bij een generator of mobiel power station. Maar goed, dat staat echt los van aardlekdetectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 10:38

jefjef

learning by doing

Phusebox schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:32:

Wil je hem niet verkopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
marcel3 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:12:
[...]

Waarom zou een aardlek geen zin hebben? Ik mag hopen dat die er echt wel op zit.

Dat de auto geen aarde heeft lijkt me logisch en is niet anders dan bij een generator of mobiel power station. Maar goed, dat staat echt los van aardlekdetectie.
Als de auto niet verbonden is met aarde (de aarde waar je op staat, niet de aardpen van de stekker) dan kan er geen stroom lopen door jou naar die aarde. Dus de aardlekschakelaar kan geen stroomverschil meten.

Echter zou er verbinding zijn met aarde en/of de stroom gaat terug via de aardpen. Met welke stroomverschil zou deze dan reageren? Dat kan ik niet vinden in de manual. (10mA, 30mA, 300mA of 16A?)

Of keertje testen beantwoord ook die vraag. :)

Edit: Een mobiele generator of Power station heeft altijd een aarde aansluiting voor een aardpen. Dat die niet gebruikt wordt is een ander zaak. (Bij grotere installaties zie je vaak dat die wel aangesloten is)
Edit2: Aarding hoeft niet als je deze aansluit als een IT-net. Echter er zit een aardpen aansluiting op het contactdoos in de EV6
Edit3: Op deze forum was eenzelfde vraag gesteld, met een heel uitgebreid antwoord

[ Voor 25% gewijzigd door cruysen op 13-07-2022 15:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14:23
De V2L-adapter heeft randaarde. Deze is verbonden met de carrosserie. Als ik met een Duspol (belast) spanning meet tussen de fase en de randaarde , geeft de Duspol niets aan en de stroomvoorziening blijft in tact. Als er een aardlekschakelaar zou zijn geweest, was deze uitgesprongen.
Conclusie: de nul is niet met aarde verbonden en er is geen aardlekschakelaar aanwezig. Het risico dat je loopt door een spanningvoerend deel aan te raken is dus beperkt, zolang je niet met je andere hand de nul vast hebt. (In de echte wereld is in de centrale de nul verbonden met aarde, pak je daar een fase vast, gaat er een stroom lopen naar aarde.)
De oorspronkelijke vraag of de adapter in België penaarde heeft, kan ik alleen niet beantwoorden.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
ERN5T schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:11:
De V2L-adapter heeft randaarde. Deze is verbonden met de carrosserie. Als ik met een Duspol (belast) spanning meet tussen de fase en de randaarde , geeft de Duspol niets aan en de stroomvoorziening blijft in tact. Als er een aardlekschakelaar zou zijn geweest, was deze uitgesprongen.
Conclusie: de nul is niet met aarde verbonden en er is geen aardlekschakelaar aanwezig. Het risico dat je loopt door een spanningvoerend deel aan te raken is dus beperkt, zolang je niet met je andere hand de nul vast hebt. (In de echte wereld is in de centrale de nul verbonden met aarde, pak je daar een fase vast, gaat er een stroom lopen naar aarde.)
Dank u. De aanraakveiligheid wordt dus niet anders gezien dan een reguliere 12V accu.
De oorspronkelijke vraag of de adapter in België penaarde heeft, kan ik alleen niet beantwoorden.
Ik durf niet te zeggen of een EV moet voldoen aan het AREI wat betreft aarding en aansluitingen.
Dat zou trouwens ook wel een verklaring zijn waarom EVs nog steeds niet met V2G functionaliteit worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
cruysen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Als de auto niet verbonden is met aarde (de aarde waar je op staat, niet de aardpen van de stekker) dan kan er geen stroom lopen door jou naar die aarde. Dus de aardlekschakelaar kan geen stroomverschil meten.

Echter zou er verbinding zijn met aarde en/of de stroom gaat terug via de aardpen. Met welke stroomverschil zou deze dan reageren? Dat kan ik niet vinden in de manual. (10mA, 30mA, 300mA of 16A?)

Of keertje testen beantwoord ook die vraag. :)

Edit: Een mobiele generator of Power station heeft altijd een aarde aansluiting voor een aardpen. Dat die niet gebruikt wordt is een ander zaak. (Bij grotere installaties zie je vaak dat die wel aangesloten is)
Edit2: Aarding hoeft niet als je deze aansluit als een IT-net. Echter er zit een aardpen aansluiting op het contactdoos in de EV6
Edit3: Op deze forum was eenzelfde vraag gesteld, met een heel uitgebreid antwoord
Voor zover ik weet meet een aardlekschakelaar uitsluitend het verschil tussen nul en fase. Hoe dat verschil ontstaat doet er niet toe. Maw, daar heb je geen aarding voor nodig. Iets anders is dat een lekstroom van een aangesloten apparaat niet via de aardkabel kan worden afgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
marcel3 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Voor zover ik weet meet een aardlekschakelaar uitsluitend het verschil tussen nul en fase. Hoe dat verschil ontstaat doet er niet toe. Maw, daar heb je geen aarding voor nodig. Iets anders is dat een lekstroom van een aangesloten apparaat niet via de aardkabel kan worden afgevoerd.
Daarom heet een aardlekschakelaar in BE een differentieelschakelaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
marcel3 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:57:
[...]

Klopt, een aardlekschakelaar/differentieelschakelaar reageert op de som van de stromen in de fasen en nul. Ideaal is die som 0A. (Los van blindstroom)

Aangezien dat bij een TN-net de ‘aarde’ voor deze beveiliging op de nul aangesloten zit kan er een verschil ontstaan. Als dit niet is bij de EV6 het geval is zal hier ook geen veiligheid in zitten, op de maximale stroom na.

Conclusie:
Dus dan kan je geen ‘stroom’ krijgen van de auto, zolang je niet meer dan 1 van die draden aanraakt.
Wie wil dit even proberen door met een natte vinger even een blanke draad aan te raken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
cruysen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:20:
[...]

Conclusie:
Dus dan kan je geen ‘stroom’ krijgen van de auto, zolang je niet meer dan 1 van die draden aanraakt.
Wie wil dit even proberen door met een natte vinger even een blanke draad aan te raken. :*)
Probeer het dan wel bij een 230V wisselstroom draad en niet de 800V gelijkstroom van de accu want je bent op slag dood ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:43
[quote]

[ Voor 108% gewijzigd door Canby op 13-07-2022 21:18 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
[quote]

[ Voor 94% gewijzigd door Canby op 13-07-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Het ging iets mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk81
  • Laatst online: 12:36
de vliegvisser schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 03:54:
[...]

Hoe zijn de laaadmogelijkheden in Kroatie?
Gaan we vanaf morgen pas meemaken. Vandaag een tussenstop in Slovenië gemaakt. In Ljubljana zijn overal laadpunten. Kroatië zal iets meer zoeken zijn, maar komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Heeft iemand anders ook dit issue met remote 'climat control'?

Gisteren wilde ik de auto 'voor koelen' gezien de hitte.

Dus in de app had ik de temp aangepast naar 21gr en daarna de airco gestart.
Alleen komt dus nu het issue...

deze bleef staan op de eerder (in koudere tijd zonder de fix van dealer) 27gr....

Nu heb ik een paar keer lopen proberen om de temp anders te krijgen.
Ook zitten spelen met de andere opties (voorruit/stuur/ zijspiegel verwarming) in de hoop dat dan wel de temp goed wordt gestuurd.
Maar helaas mocht dit niet baten...

Iemand anders bekend met dit issue?
Of hebben jullie wellicht een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ik hoor gehoord dat je na de opdracht en ontvangen melding (dat de airco is gestart) dat je de app nog een keer moet verversen.

[ Voor 11% gewijzigd door De Ideale Man op 14-07-2022 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:17:

De Ideale Man schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:29:
Ik hoor gehoord dat je na de opdracht en ontvangen melding (dat de airco is gestart) dat je de app nog een keer moet verversen.
Die van mij heeft nog nooit gewerkt met koelen, of ie nu aan de lader hangt of niet. Ik hoor wel iets aan gaan, en als ik bij de auto kom staat ie ook vaker te blazen, maar dan blijkt er niks gebeurd te zijn. Ook al eens gecheckt met een draadloze thermometer.

Als ik dan instap krijg ik bijna altijd opeens de melding "remote climate control unavailable" of iets in die strekking. Als ik dan wegrijdt lijkt de temperatuur en instelling ook altijd at random te zijn. Auto climate staat dan opeens op 2 of 3 terwijl ik die altijd op 1 of uit heb. Temperatuur klopt ook nooit met wat ik ingesteld heb.

Verversen van de status, meermaals temperatuur aanpassen en verversen heeft ook allemaal niks gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 21:18
stimpyrulez schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:17:

Dus in de app had ik de temp aangepast naar 21gr en daarna de airco gestart.
Alleen komt dus nu het issue...

deze bleef staan op de eerder (in koudere tijd zonder de fix van dealer) 27gr....

Nu heb ik een paar keer lopen proberen om de temp anders te krijgen.
Ook zitten spelen met de andere opties (voorruit/stuur/ zijspiegel verwarming) in de hoop dat dan wel de temp goed wordt gestuurd.
Maar helaas mocht dit niet baten...

Zie een eerdere post van mij. Dit is een probleem na de laatste software update.
asennamm schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:13:
Workaround voor het laten werken van de airco op afstand.

Volgens de beste man moet je de airco op afstand aanzetten en dan refreshen status o.i.d. (ik hen de auto nog niet) drukken. Bij de laatste handeling gaat de airco ook echt aan.

[YouTube: Kia EV6 work around for remote AC problem introduced in June 2022 update 220623]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:25:
[...]

Zie een eerdere post van mij. Dit is een probleem na de laatste software update.

[...]
Wtf, hoe snel werkt dat bij hem?
Hij drukt op de knop in de app en binnen 7 sec komt de melding dat die activated is.

Dat alleen al duurt meestal 20-30 sec bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Wtf, hoe snel werkt dat bij hem?
Hij drukt op de knop in de app en binnen 7 sec komt de melding dat die activated is.

Dat alleen al duurt meestal 20-30 sec bij mij.
Sowieso is de refresh knop magisch....nadat je op Status hebt gekeken voor bijv Range en daarna refres doet zie je dat de KM's veranderen.
Dit is mij ook al eens opgevallen als je wilt weten waar de auto staat (bij uitlenen aan kids...), even refresh en voila...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
asennamm schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:25:
[...]

[...]
Net effe dat filmpje nagespeeld en toen werkte het wel ja.
Wederom niet heel mooi, maar wel te verhelpen met een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:49:
[...]

[...]

Die van mij heeft nog nooit gewerkt met koelen, of ie nu aan de lader hangt of niet. Ik hoor wel iets aan gaan, en als ik bij de auto kom staat ie ook vaker te blazen, maar dan blijkt er niks gebeurd te zijn. Ook al eens gecheckt met een draadloze thermometer.

Als ik dan instap krijg ik bijna altijd opeens de melding "remote climate control unavailable" of iets in die strekking. Als ik dan wegrijdt lijkt de temperatuur en instelling ook altijd at random te zijn. Auto climate staat dan opeens op 2 of 3 terwijl ik die altijd op 1 of uit heb. Temperatuur klopt ook nooit met wat ik ingesteld heb.

Verversen van de status, meermaals temperatuur aanpassen en verversen heeft ook allemaal niks gebracht.
Heb dit niet.
Heb wel dat als de koeling/verwarming draait en je stapt in, dan stopt het gelijk.
Krijg dan ook in de app de melding dat 'er iets mis is gegaan' (weet de melding zo effe niet).
Maar hij doet het voor de tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:05
Softwarematig is het allemaal niet echt top, net de update gedaan en kreeg in de app de melding dat het mislukt was snel naar de auto maar daar was de update wel gelukt :?

Overigens hoop ik dat we nog een keer de update met de software zoals bij de Genesis GV60 maar die zal wel andere hardware aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13
EricEB schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:01:
[...]

Sowieso is de refresh knop magisch....nadat je op Status hebt gekeken voor bijv Range en daarna refres doet zie je dat de KM's veranderen.
Dit is mij ook al eens opgevallen als je wilt weten waar de auto staat (bij uitlenen aan kids...), even refresh en voila...
ik denk omdat hij de buiten-temp meeneemt in de voorspelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:13:
Softwarematig is het allemaal niet echt top, net de update gedaan en kreeg in de app de melding dat het mislukt was snel naar de auto maar daar was de update wel gelukt :?

Overigens hoop ik dat we nog een keer de update met de software zoals bij de Genesis GV60 maar die zal wel andere hardware aan boord hebben.
Ik had de melding in de app dat het gelukt was maar daarna dus continu meldingen in de auto dat het niet gelukt was, dus moest ik de update nog eens doen.

GV60 heeft volgens mij Nvidia Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Dan is die melding in de app dus omgewisseld blijkbaar... alsof ze geen testers hebben bij Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Ik had de melding in de app dat het gelukt was maar daarna dus continu meldingen in de auto dat het niet gelukt was, dus moest ik de update nog eens doen.
had ik ook.
Dus nogmaals de update en daarna gelijk effe een reset gedaan met de usb er nog in.
Daarna geen melding meer gehad
GV60 heeft volgens mij Nvidia Drive.
Volgens mij is dit correct.
Of wel, dat gaan wij niet krijgen.
Misschien iets wat erop lijkt (als Kia dat zou willen doen), maar denk niet dezelfde software helaas.

Maar ja... dat heb je altijd dat er later weer iets nieuws komt of dat een duurder segment (wat Genisis is) als eerste wat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:36
Ik vraag me sowieso af hoe dat zit, want aanvankelijk zouden alle Kia's en Hyundai's uitgerust worden met Nvidia Drive vanaf 2022, maar de nieuwe Niro, Sportage hebben al bewezen dat dat niet het geval is, dus daar gebeurt sowieso iets aparts. Ik refereer daarbij naar deze press release, wat natuurlijk wel best oud is.

https://nvidianews.nvidia...ai-kia-and-genesis-models

Maar ik gok dat ze misschien bedoelden voor alle nieuwe modellen, en in die zin zijn de Sportage en Niro natuurlijk niet een nieuw model. De EV6 en Ioniq 5 waren dat wel, maar kwamen nog in 2021 uit, dus ik snap dat die uitgezonderd waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 24-04 13:26
Freezhost schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:40:
Dan is die melding in de app dus omgewisseld blijkbaar... alsof ze geen testers hebben bij Kia.
Dat zie je tegenwoordig bij alle bedrijven. Ze besparen op dat gebied en dan wordt de klant tester. Nadat er genoeg cases worden geopend gaan ze er dan iets aan doen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Tja het is een stuk goedkoper dan echte testers maar dit soort software dingetjes en andere bugjes zorgen er wel voor dat ik over 4 jaar even verder kijk dan Kia.

Er zitten echt een paar domme dingen in, het open dak wat niet meer dicht te krijgen is zodra het contact uit gaat. Slimme achterklep heel handig maar je portieren krijg je niet meer handsfree open en zo zijn er wel meer dingen te bedenken.

Maar buiten dat ben ik tevreden, zeker als je kijkt naar prijs en kwaliteit verhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Freezhost schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:56:
Tja het is een stuk goedkoper dan echte testers maar dit soort software dingetjes en andere bugjes zorgen er wel voor dat ik over 4 jaar even verder kijk dan Kia.

Er zitten echt een paar domme dingen in, het open dak wat niet meer dicht te krijgen is zodra het contact uit gaat. Slimme achterklep heel handig maar je portieren krijg je niet meer handsfree open en zo zijn er wel meer dingen te bedenken.

Maar buiten dat ben ik tevreden, zeker als je kijkt naar prijs en kwaliteit verhouding.
Hmm ja er zitten wel wat onlogische softwarekeuzes in die je al na twee dagen op de zenuwen werken. Dan denk ik ook, hoe kan je dat als tester hebben gemist?
Nog zo een: op de Air zonder de elektrische portriergrepen zwaaien de spiegels je vrolijk tegemoet bij het naderen van de auto. Hij weet dus dat ik er naast sta. Waarom moet ik dan in godsnaam alsnog een keer op de klink duwen om hem te ontgrendelen 8)7 ?

Maar goed, het zijn wel eerste wereldproblemen. Voordat je je heil zoekt bij een ander merk zou ik eens op de fora daar rondkijken. Wat ik bij VAG en anderen lees gaat stoms stukken verder dan knullig design. Dat is soms eerder bijna een kwestie van pre-alpha software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
Ik heb vroeger een BMW gehad en die kon je helemaal coderen met Esys software. Zou leuk zijn als er voor Kia ook zulk software zal komen 🤞🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
Makkievld 2.0 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:38:
Ik heb vroeger een BMW gehad en die kon je helemaal coderen met Esys software. Zou leuk zijn als er voor Kia ook zulk software zal komen 🤞🏼
Zou mooi zijn om bepaalde instellingen zo aan te kunnen passen. Of bepaalde instellingen of acties aan elkaar te kunnen koppelen.
Of dit nu een los programma is, of dat dit door het laden van een config text bestandje die op een stick staat maakt niet uit. Maar hiermee zouden diverse 'irritante' instellingen aangepast kunnen worden. (B.v. dat alle ramen open en dicht gaan met de afstandbediening. Incl. Dakraam)

[ Voor 6% gewijzigd door cruysen op 14-07-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Verrassing!

De downtime van de server is verlengd tot ONGEVEER 20 juli (er staat ~ 20 juli 2022 CEST).

En het betrokken aantal modellen is uitgebreid met de Niro MJ20,Niro MJ22, Soul MJ19 en Soul MJ22.
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/577

[ Voor 11% gewijzigd door asennamm op 14-07-2022 15:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
asennamm schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:01:
Verrassing!

De downtime van de server is verlengd tot ONGEVEER 20 juli (er staat ~ 20 juli 2022 CEST).

En het betrokken aantal modellen is uitgebreid met de Niro MJ20,Niro MJ22, Soul MJ19 en Soul MJ22.
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/577
Nu maar hopen dat de server niet is gehacked en ze zoveel tijd nodig hebben om uit te zoeken of de updates niet zijn voorzien van ransomware :o .

Ik wacht wel even, voor je het weet gaan je deuren op slot en wordt je automatisch naar de dichtsbijzijnde pin automaat gereden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
JerJon schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Nu maar hopen dat de server niet is gehacked en ze zoveel tijd nodig hebben om uit te zoeken of de updates niet zijn voorzien van ransomware :o
Doen ze nu zelf toch al 8) .
De laatste update was twee stappen vooruit en één terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 19-06 10:36
Joer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:49:
[...]

Welk drama? Beetje vreemde opmerking!!!

Dit linkje is bedoeld voor tips and tricks, voor mensen die het fijn vinden op 1 vaste instelling te hebben en niet wisten dat dit kon.
Drama slaat op de reviewers die de EV6 dubbele bediening airco/media maar niets vinden wegens a) verwarrend en b) extra knop indrukken.
Heeft dus niets te maken met de link en jouw tip, waarvoor dank. Dat was echter wel duidelijk dacht ik, mijn excuses voor de verwarring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joer
DigitalHombre schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Drama slaat op de reviewers die de EV6 dubbele bediening airco/media maar niets vinden wegens a) verwarrend en b) extra knop indrukken.
Heeft dus niets te maken met de link en jouw tip, waarvoor dank. Dat was echter wel duidelijk dacht ik, mijn excuses voor de verwarring.
Tnx. Das wel een een nadeel met teksten die, in mijn geval verkeerd geïnterpreteerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JerJon schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:34:
[...]

...........................

Ik wacht wel even, voor je het weet gaan je deuren op slot en wordt je automatisch naar de dichtsbijzijnde pin automaat gereden :-(
Kan inderdaad zo zijn dat de SW niet meer beschikbaar is omdat er teveel meldingen zijn gekomen van bugs, waaronder vermoedelijk dan cruciale, en.....dat gaan ze natuurlijk niet vertellen als reden.
Het valt nl. op dat het zo te zien allemaal om dezelfde soort SW gaat.
(Oeps........complotdenken... 7(8)7 )

ENYAQ SPORTLINE 210kW ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMMj6ZtbLpjM8R6Ro2CGnA9fKEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHGiSEZIoKNDwLwjW9r7I5e7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog nooit een tolbadge gehad. Is dit een goede locatie? Omdat direct onder de spiegel niet kan. De enige zwarte stippen op het raam zijn ook alleen in een stuk van een halve cm rond alle randen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13
ik heb hem ook daar, maar dan wat hoger. We zullen zien of het signaal goed wordt opgepikt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 15:36
MrBlueEyes schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:10:
[Afbeelding]

Ik heb nog nooit een tolbadge gehad. Is dit een goede locatie? Omdat direct onder de spiegel niet kan. De enige zwarte stippen op het raam zijn ook alleen in een stuk van een halve cm rond alle randen.
Dit jaar was voor mij ook de eerste keer. Badge voor Zwitserland. Nog wel in de huidige auto, een VW Polo. Uiteindelijk linksboven (bestuurderskant) geplakt. Geen last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 21:07
marcel3 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:28:
[...]

Hmm ja er zitten wel wat onlogische softwarekeuzes in die je al na twee dagen op de zenuwen werken. Dan denk ik ook, hoe kan je dat als tester hebben gemist?
Nog zo een: op de Air zonder de elektrische portriergrepen zwaaien de spiegels je vrolijk tegemoet bij het naderen van de auto. Hij weet dus dat ik er naast sta. Waarom moet ik dan in godsnaam alsnog een keer op de klink duwen om hem te ontgrendelen 8)7 ?

Maar goed, het zijn wel eerste wereldproblemen. Voordat je je heil zoekt bij een ander merk zou ik eens op de fora daar rondkijken. Wat ik bij VAG en anderen lees gaat stoms stukken verder dan knullig design. Dat is soms eerder bijna een kwestie van pre-alpha software.
Ik ga dus helemaal stuk op alle vergrendelingskeuzes. Doe je je kofferbak open, blijven de portieren vergrendeld. Staat de auto AAN en stap jij uit om even bij wat uit de kofferbak te halen, gaat dat alleen als je de auto van binnenuit ontgrendeld, idem voor het openen van deuren van buiten. Vind ik bizar. Ik stap wel eens uit als de kinderen weer eens moeilijk doen en kan als ik dan buiten sta dus niet met de sleutel die ik in mijn broekzak heb de auto/deuren ontgrendelen. Ik moet dan naar de bestuurdersportier lopen, daar met de knop in de deur alle deuren ontgrendelen en kan dan pas de portieren vanaf buiten openen.

Vind het bizar dat de afstandsbediening niet het slot van de auto kan overrulen...groot gemis vind ik ook dat de auto niet vanzelf op slot gaat als hij UIT staat, geen aanwezigheid binnen detecteert (optioneel) en je wegloopt van de auto.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 10:38

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHuHrERaDDtx8DKrq2O-0Z51NNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qP4pmA2ltZT2wStufjF09aIi.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker! 391km bij 99% voor 58kwh! Ik ga vol vertrouwen met deze auto op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@B-Bandit precies dat... snap ook niet dat je zulke dingen niet ergens kunt melden. Gebruikers zijn immers de beste testers met vaak nuttige (gratis) input wat wil je nog meer. Als je het bij de dealer meld komt het niet op de juiste plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
B-Bandit schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Ik ga dus helemaal stuk op alle vergrendelingskeuzes. Doe je je kofferbak open, blijven de portieren vergrendeld. Staat de auto AAN en stap jij uit om even bij wat uit de kofferbak te halen, gaat dat alleen als je de auto van binnenuit ontgrendeld, idem voor het openen van deuren van buiten. Vind ik bizar. Ik stap wel eens uit als de kinderen weer eens moeilijk doen en kan als ik dan buiten sta dus niet met de sleutel die ik in mijn broekzak heb de auto/deuren ontgrendelen. Ik moet dan naar de bestuurdersportier lopen, daar met de knop in de deur alle deuren ontgrendelen en kan dan pas de portieren vanaf buiten openen.

Vind het bizar dat de afstandsbediening niet het slot van de auto kan overrulen...groot gemis vind ik ook dat de auto niet vanzelf op slot gaat als hij UIT staat, geen aanwezigheid binnen detecteert (optioneel) en je wegloopt van de auto.
Adem in…..adem uit….. :) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-05 21:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFpb0YY1dP26bastXsonxVhQcdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQSTT7oLNHVXRvvm2wdU4n2O.jpg?f=fotoalbum_large

De 77,4 kWh Plus RWD kan best wel lekker zuinig rijden🤔🤔
Remstandje 3, 100 km/uur op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Freezhost schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:56:

Bij mij gaat het dak gewoon dicht hoor als het contact uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@dejager58 huh dat is gek, misschien dat ik deur al had geopend? Dicht ging hij niet mee maar kreeg wel de waarschuwing in het dashboard dat het dak nog open was. Zal het t.z.t. eens uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Simon59 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:11:
[Afbeelding]

De 77,4 kWh Plus RWD kan best wel lekker zuinig rijden🤔🤔
Remstandje 3, 100 km/uur op de snelweg.
Dat is wel een heeeeeel laag verbruik _/-\o_……oh nee ik zie dat je de eenheden net andersom gebruikt :)
Is gelijk aan ongeveer 14 kWh per 100 km.

[ Voor 8% gewijzigd door dejager58 op 15-07-2022 14:22 ]

Pagina: 1 ... 175 ... 437 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic