Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:12
Plasjes schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:19:
Nee helaas geen prijsgarantie. Besteld in mei...
Besteld in mei kan absoluut niet in november geleverd worden. Of bedoel je november 2023? Dat laatste lijkt geloofwaardig.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
HansAuutB schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:34:
[...]

Besteld in mei kan absoluut niet in november geleverd worden. Of bedoel je november 2023? Dat laatste lijkt geloofwaardig.
Dealers maken mensen vanalles wijs. Waarschijnlijk hebben ze iets gezegd als de GT wordt vanaf november uitgeleverd. :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:01
Glawen schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:31:
Ongeveer 3 weken geleden heb ik mijn eNiro ingeruild voor een EV6 GT Line. En nu toer ik hiermee rond in Zweden. Geweldige auto en V2L is toch ook wel een gave feature….lekker onderweg de grillplaat aan na een lange wandeling ;) [Afbeelding]

Wel ervaar ik sinds een paar dagen een rare foutmelding mbt de rijstrookwisselassistent die elke paar minuten weer voren komt en waarbij ook een waarschuwings-driehoekje getoont wordt. Auto volledig uit en en weer aanzetten helpt soms, maar niet altijd om van deze melding af te komen.[Afbeelding]
Herkennen jullie dit en hoe kom ik hier vanaf (behalve naar de garage gaan)?
Misschien sensoren/camera vies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:28
HansAuutB schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:34:
[...]

Een dealer kan ook een auto bestellen zonder dat daar een klantbestelling aanhangt. Zo kreeg ik bij bestelling in November direct het VIN nummer en een maand later de auto. Zeker bij introductie van nieuwe modellen is dat heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
xxander968 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:14:
[...]

Een dealer kan ook een auto bestellen zonder dat daar een klantbestelling aanhangt. Zo kreeg ik bij bestelling in November direct het VIN nummer en een maand later de auto. Zeker bij introductie van nieuwe modellen is dat heel normaal.
klopt.
Zo worden alle voorraadauto's van de dealers besteld, maar....ook de importeur besteld zo vele auto's.
(zoals bij grote partijen lease auto's door leasemaatschappijen).

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:12
xxander968 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:14:
[...]

Ja, maar dan is de fabrieksbestelling al eerder gedaan en zou in dit geval (GT) toch prijsgarantie moeten gelden.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
HansAuutB schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Ja, maar dan is de fabrieksbestelling al eerder gedaan en zou in dit geval (GT) toch prijsgarantie moeten gelden.
Ik denk dat in dit geval vermits het de dealer is die besteld en ook de eventuele meerkost moet dragen anders is. De dealer besteld zelf dus gaat hij niet opdraaien voor die meerkost maar doorrekenen. Het is dan aan de klant om te nemen of te laten afhankelijk van hoe graag je hem wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09 06:36
Tolga07 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:37:
[...]

Misschien sensoren/camera vies?
Zou goed kunnen. Auto is heel erg vies geworden door al die zand en grindwegen hier. Vandaag eens een poging doen om de auto te wassen. Kijken of dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Als je de navigatie nog wilt updaten moet je snel zijn.
De server gaat vandaag voor onderhoud plat tot 14 juli.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/577

Zou er dan toch een grooooote update komen?

[ Voor 12% gewijzigd door asennamm op 08-07-2022 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Glawen schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Zou goed kunnen. Auto is heel erg vies geworden door al die zand en grindwegen hier. Vandaag eens een poging doen om de auto te wassen. Kijken of dit het probleem oplost.
Als het alleen de lijnen detectie is, is het voldoende om alleen de voorruit camera schoon te maken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
asennamm schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:24:
Als je de navigatie nog wilt updaten moet je snel zijn.
De server gaat vandaag voor onderhoud plat tot 14 juli.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/577

Zou er dan toch een grooooote update komen?
Dat is wel appart. Je zou denken dat het gewoon een fileserver zou zijn die content host. Wel appart dat specifieke modellen onderhouden worden. Mischien heeft het iets te maken met de OTA service die speciaal voor de EV6 distribueert? :?

Ik zou iig niet staan te wachten op een nieuwe feature ofzo, anders zouden we het wel eerder hebben gezien in andere regio's bijvoorbeeld US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Mad_Master schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Dat is wel appart. Je zou denken dat het gewoon een fileserver zou zijn die content host. Wel appart dat specifieke modellen onderhouden worden. Mischien heeft het iets te maken met de OTA service die speciaal voor de EV6 distribueert? :?

Ik zou iig niet staan te wachten op een nieuwe feature ofzo, anders zouden we het wel eerder hebben gezien in andere regio's bijvoorbeeld US
Hmm, je zou toch wel iets groots verwachten. Bijna een week downtime vind ik nogal heftig klinken. Al helemaal in 2022. Maarja toch zal het wel niet zo bijzonder zijn wat ze gaan doen, zeker omdat ze het gewoon onderhoud noemen en niet een update.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
De EV6 komt ook niet meer in de updatlijst voor?
(Of ik heb de verkeerde bril op....)
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/633/pop2

[ Voor 15% gewijzigd door Solarman op 08-07-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
MrBlueEyes schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Hmm, je zou toch wel iets groots verwachten. Bijna een week downtime vind ik nogal heftig klinken. Al helemaal in 2022. Maarja toch zal het wel niet zo bijzonder zijn wat ze gaan doen, zeker omdat ze het gewoon onderhoud noemen en niet een update.
Het is alleen maar de ev6 update server die plat ligt.
Niet van de overige modellen.
Dat is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Solarman schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:44:
De EV6 komt ook niet meer in de updatlijst voor?
(Of ik heb de verkeerde bril op....)
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/633/pop2
Bij de eerste update stond de ev6 ook niet in het lijstje.
Zal wel Koreaanse logica zijn.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Zal trouwens een Europese server zijn, in US, Canada e.d. is geen melding.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:45
Boze boeren hebben het datacentrum geblokkeerd met trekkers en hooibalen. Er kan geen update meer langs.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Solarman schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:53:
Zal trouwens een Europese server zijn, in US, Canada e.d. is geen melding.
Ik vermoed dat ze het serverpark die week per boot transporteren van Korea naar Europa. Aan boord zijn een 50-tal nieuwe EV6'en om de servers te voeden want downtime zien hun IT mannen niet graag.

Heeft iemand de shipping info voorbij zien komen?

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Morgen gaan we de auto halen dus ben even alles aan het voorbereiden. Helaas kan ik de nieuwste update niet downloaden. Denk dat ik te laat ben ivm downtime van de server.

Hoe groot is de update en moet de usb stick in exfat of NTFS geformatteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Gisteren op onderhoud geweest met de e Niro stond een zwarte denk onyx EV6 in de toonzaal
Al vol met swirls en krasjes zou er niet blij mee zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Makkievld 2.0 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:02:
Morgen gaan we de auto halen dus ben even alles aan het voorbereiden. Helaas kan ik de nieuwste update niet downloaden. Denk dat ik te laat ben ivm downtime van de server.

Hoe groot is de update en moet de usb stick in exfat of NTFS geformatteerd worden?
exFat 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Wellicht even inhakend op hierboven, heeft er iemand toevallig al een delivery checklist voorbij zien komen?
Heb er wel een van de tesla m3, (en overige modellen) voorbij zien komen echter nog niet voor de ev6.

De reden is misschien helder, op deliveryday kan het enthousiasme nog wel eens de overhand hebben (zo ook bij mijn, toen, nieuwe MB-A klasse, waardoor ik een chip in het plastic rondom de radio over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Freezhost schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:39:
Iemand al een dashcam gemonteerd? Ik overweeg die adapter van Dongar te bestellen maar ik vind 45 dollar best veel voor een verloopstekker.

Edit: even teruggezocht in het topic. Die verloopstekker is best fraai weg te werken en minder gedoe, ik twijfel tussen een continue voeding en die verloopstekker. Iemand positief of negatieve ervaring met de parkeerstand van zn camera?
Als je het stekkertje aanschaft moet je rekening houden dat het 45 dollar excl. Btw is. Was ik vergeten.
Kreeg netjes een brief dat ik nog 21% btw moest betalen.

Maar ben er verder super tevreden over.

[ Voor 3% gewijzigd door De Ideale Man op 08-07-2022 16:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:17
Nl-jeff schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:26:
Wellicht even inhakend op hierboven, heeft er iemand toevallig al een delivery checklist voorbij zien komen?
Heb er wel een van de tesla m3, (en overige modellen) voorbij zien komen echter nog niet voor de ev6.

De reden is misschien helder, op deliveryday kan het enthousiasme nog wel eens de overhand hebben (zo ook bij mijn, toen, nieuwe MB-A klasse, waardoor ik een chip in het plastic rondom de radio over het hoofd heb gezien.
Mijn checklist incl enkele accessoires was de onderstaande (aangevuld ivm recente terugroepactie):
  • Swirls ed in lak zichtbaar?
  • Beschadigingen aan hoogglans zwarte afwerking exterieurdelen? Mn spoiler, A-stijlen en zijkant deuren
  • Beschadigingen bovenkant portierhandgrepen?
  • Liggen de portierhandgrepen vlak als auto op slot is?
  • Achterklep in het midden?
  • Uitstekende plaatdelen?
  • Naden overal gelijk?
  • Alle software updates geinstalleerd: zombie mode, verwarming, esp, Meridian, parkeerrem (terugroepactie), navigatie?
  • Koplampen afgesteld?
  • 2x laadkabels aanwezig?
  • Afleverpakket (veiligheidsvestjes, gevarendriehoek etc) aanwezig?
  • Velours vloermatten aanwezig?
  • Kofferbakflap en extra mat kofferbak aanwezig?
  • Extra kofferbakverlichting geplaatst?
  • Afneembare trekhaak aanwezig?
  • Afwerking rondom afneembare trekhaak: netjes uitgezaagd?
  • Witte kentekenplaat aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 15:28
Beetje late tip, maar vandaag is het gratis laden bij de snelladers van Vattenfall bij de mcDonalds omdat ze de 100e snellaadpaal geplaatst hebben. Dus net een ijsje gehaald en voor het eerst in tijden weer eens tot 100% geladen. 550km bereik in de app en 542 in de auto. Komende tijd ga ik eens kijken hoever ik kom met deze lading.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YV-fdA9NbZqtZ1YIpUKXsYlCwo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tLOsw99GJ0yIGlsdZwJF0Ii1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
Gisteren moest ik onderweg laden om thuis te kunnen komen. Was meteen een mooie gelegenheid om te testen of het snelladen überhaupt werkt. Want dat had ik nog niet eerder gedaan.
Bij de Fastned bleek nog een EV6 aan het laden te zijn. Net als de berijder van de rode EV6 vond ik het grappig, dus een foto gemaakt. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8ItSCpgaIShyyoAw5UKzSJ66Rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSmQ1LH33Z0EwAdXTTK3qpF0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
Franciesco schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:47:
Gisteren moest ik onderweg laden om thuis te kunnen komen. Was meteen een mooie gelegenheid om te testen of het snelladen überhaupt werkt. Want dat had ik nog niet eerder gedaan.
Bij de Fastned bleek nog een EV6 aan het laden te zijn. Net als de berijder van de rode EV6 vond ik het grappig, dus een foto gemaakt. :)

[Afbeelding]
Jaja, duidelijk afgesproken werk. Jullie hebben ze zelfs allebei speciaal voor deze foto gepoetst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Haha, je zou het bijna denken @marcel3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
In het IONIQ 5 topic wordt melding gemaakt dat de OTA functie werkt.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72084392

Ben benieuwd of in dit topic binnenkort ook mensen zijn die de juni update via OTA binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Franciesco schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:35:
In het IONIQ 5 topic wordt melding gemaakt dat de OTA functie werkt.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72084392

Ben benieuwd of in dit topic binnenkort ook mensen zijn die de juni update via OTA binnen krijgen.
Hier nog niks te zien. Nog steeds de versie van februari '22...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Iemand al met behulp van de ev routeplanner van de anwb een trip gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:13
Franciesco schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:47:

[Afbeelding]
Blauwe GT-Line, toch net iets mooier….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:09

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De Ideale Man schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Als je het stekkertje aanschaft moet je rekening houden dat het 45 dollar excl. Btw is. Was ik vergeten.
Kreeg netjes een brief dat ik nog 21% btw moest betalen.

Maar ben er verder super tevreden over.
Ik heb gisteren die stekker gekocht. Ik hou er altijd rekening mee dat het ongeveer 2 keer zo duur wordt als het van buiten de EU komt. Dan valt het alleen maar mee :+

Nu nog op zoek naar een goede dashcam. Iemand tips? Met name voor een voor/achter camera combi met bijbehorende installatie manual voor de EV6 (dus waar en hoe de kabels weg te werken achter).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
marcel3 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:33:
[...]

Hier nog niks te zien. Nog steeds de versie van februari '22...
Bij mij ook nog niet. Maar ik wacht rustig af aangezien ik vanwege het beperkt aantal verbeteringen in de juni versie geen haast heb deze te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Het lijkt er op dat Tesla de problemen met laden van de EV6 en IONIQ 5 op V3 SuperChargers aan het oplossen is.
Zou fijn zijn!

Crosspost uit een ander topic en met dank aan @Hachy voor het posten.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72086802

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
Franciesco schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:32:
Het lijkt er op dat Tesla de problemen met laden van de EV6 en IONIQ 5 op V3 SuperChargers aan het oplossen is.
Zou fijn zijn!

Crosspost uit een ander topic en met dank aan @Hachy voor het posten.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72086802
Dat zou echt heel gaaf zijn. Het wordt daarmee een stuk interessanter om met de EV6 bijv naar Frankrijk af te reizen. Of de Tesla eigenaren er ook blij van worden is een ander punt >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
jefjef schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:57:
Iemand al met behulp van de ev routeplanner van de anwb een trip gemaakt?
Nee, wel met de navi van de auto zelf en dat werkt perfect. ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93jb7VEuR_Obif2kHP248j32sbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6R0TUyNl2mNp2DuUHs9cTD8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gp8yPnweTJhAYAmhGL5J-D4v-uI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HykIAciIzMlFtRFuTItrn7c4.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren deze beauty mogen ophalen. Zelfs van boven is ie schitterend. Wat een fijne auto 🤗

[ Voor 42% gewijzigd door Makkievld 2.0 op 10-07-2022 04:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Waarom worden kentekenplaten op foto's die hier gepost worden eigenlijk afgeschermd? Ik doe dat nooit wanneer ik foto's van mijn autos post en in buitenlandse fora zie ik dat ook niet vaak gebeuren. Je kan toch niet via het kenteken privé gegevens achterhalen? Dus ben eigenlijk wel benieuwd

[ Voor 5% gewijzigd door jefjef op 10-07-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 19:35
Afgelopen vrijdag afspraak dealer voor het niet zien van de aanhanger modus...

Nogmaals naar het loskoppelen van de min gevraagd...neen, gingen ze niet doen.
Al snel bleek dat koppel-module de boosdoener was.... ik heb 5 maanden op de trekhaak moeten wachten omdat de module niet goed zou zijn...er is toen een 'goede' gemonteerd. Nu blijkt ook deze niet goed te zijn. Dit type wat ik heb staat als 'retour/wissel' actie bij Kia.
Hoe is het mogelijk..
Geen keus, dan maar na de vakantie wisselen. Op weg naar huis zat blijkbaar Hans Klok of Hans Kazan in de auto...plots was daar ineens de aanhanger modus te zien, echter op een andere plek dan eerder in dit topic is te zien. Heel vreemd. In ieder geval kan ik vrijdag de caravan aanhaken voor trip Itaië...

Nog gevraagd naar nwste navi software...'s morgens nog beschikbar, 's middags niet te downloaden....hij kon niet vertellen waarom of wat er aan gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
jefjef schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:22:
Waarom worden kentekenplaten op foto's die hier gepost worden eigenlijk afgeschermd? Ik doe dat nooit wanneer ik foto's van mijn autos post en in buitenlandse fora zie ik dat ook niet vaak gebeuren. Je kan toch niet via het kenteken privé gegevens achterhalen? Dus ben eigenlijk wel benieuwd
Om in NL je wel degelijk details over de auto + schadeverleden kunt achterhalen?

En in BE zijn kentekens persoonlijk, dus daar is nog minder vindbaar. Je kunt bijvoorbeeld geen gegevens van een wagen opvragen op basis van kenteken, en daardoor is het (volgens mij) zelfs niet mogelijk om inzage te krijgen op tenaamstellingen etc (en dus het aantal voertuigen dat per maand in het verkeer komt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
Onze 'huismarter' heeft inmiddels ook de weg naar de frunk van de EV6 gevonden :|
Daarom toch maar weer zo'n ultrasoon apparaatje ingebouwd. De plus afgetapt van de VESS zekering die opmerkelijk genoeg altijd spanning krijgt. Fingers crossed dat het werkt. In deze auto lopen wat kabels die je beter niet kunt doorknagen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VacChZPsMqWpLvQV-UA2kS1Rp9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1J7CplUP6hnFIKoHTeLwSEzO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:25
Mini-me schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Om in NL je wel degelijk details over de auto + schadeverleden kunt achterhalen?

En in BE zijn kentekens persoonlijk, dus daar is nog minder vindbaar. Je kunt bijvoorbeeld geen gegevens van een wagen opvragen op basis van kenteken, en daardoor is het (volgens mij) zelfs niet mogelijk om inzage te krijgen op tenaamstellingen etc (en dus het aantal voertuigen dat per maand in het verkeer komt)..
Laat het ook altijd zichtbaar, alleen maar handig met opzoeken welke uitvoering bijvoorbeeld. 'Details over de auto' is handig en 'schadeverleden' hier niet interessant. (en indien wel: maakt toch niks uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46
jefjef schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:22:
Omdat via onze kentekens wel alle gegevens inzichtelijk zijn voor mensen met toegang tot de RDW database, bijvoorbeeld erg interessant voor bendes die het hebben voorzien op bepaalde type auto's. Die boefjes lezen ook gewoon fora mee (misschien dat niet dit topic), en daar staan natuurlijk vaak de specsheets bij, kenteken erbij en je hebt een grove verblijfsplaats van de eigenaar met de RDW gegevens erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:35
De EV6 had een behoorlijke off-day vandaag.

Vanmiddag de hele rit (ruim 1 uur) met ‘muffled audio’ gereden.
Klonk alsof er een AM zender aanstond zo beroerd was het geluid.
Met wat settings gespeeld onderweg. Niets hielp helaas. Raar dit.

Dacht even dat ik de boel had opgeblazen bij de laatse rit.

Vanavond bij rit huiswaarts klonk alles gelukkig weer normaal. Vreemd.

Andere klacht die ik heb, ook al vaker gelezen, is de compleet onbetrouwbare ‘start laden’.
Nu net liep ik toevallig langs de auto die ik keurig paar uur geleden had ingestekkerd + gewacht tot laad leds knipperden (laden dus). En weer bleek auto niet te laden. Nauwelijks bijgeladen.

Stekker weer opnieuw uit-ingeplugged zodat laden weer gestart was.
Binnen in de app leek de auto niet te laden. App loopt ook soms achter de feiten aan volgens mij.
Dus via de app ook nog eens laden starten gekozen. Resultaat een foutmelding dat laden niet gestart kon worden. Maar na refresh van status blijkt auto wel degelijk te laden nu.

Wat een gedoe elke keer. Ook superonhandig dat je blijkbaar 3-dubbel moet checken of de auto wel aan het laden is. Heb dit al wel paar keer gehad.

Meestal gaat laden vlekkeloos, maar ik zit echt niet te wachten op dat ik op een goede morgen zonder genoeg lading op pad moet.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 21-09 09:45
PrimaBB schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:22:

Andere klacht die ik heb, ook al vaker gelezen, is de compleet onbetrouwbare ‘start laden’.
Nu net liep ik toevallig langs de auto die ik keurig paar uur geleden had ingestekkerd + gewacht tot laad leds knipperden (laden dus). En weer bleek auto niet te laden. Nauwelijks bijgeladen.

Stekker weer opnieuw uit-ingeplugged zodat laden weer gestart was.
Binnen in de app leek de auto niet te laden. App loopt ook soms achter de feiten aan volgens mij.
Dus via de app ook nog eens laden starten gekozen. Resultaat een foutmelding dat laden niet gestart kon worden. Maar na refresh van status blijkt auto wel degelijk te laden nu.

Wat een gedoe elke keer. Ook superonhandig dat je blijkbaar 3-dubbel moet checken of de auto wel aan het laden is. Heb dit al wel paar keer gehad.

Meestal gaat laden vlekkeloos, maar ik zit echt niet te wachten op dat ik op een goede morgen zonder genoeg lading op pad moet.
Heb eigenlijk nooit last van dat hij niet gaat laden (alfen laadpaal).
Merk wel dat als ik langsloop en de deuren gaan open (heb die stand aan staan), dat hij even stopt met laden.

Heb wel weer andere issues met laden, maar dat licht dan weer aan de laadpaal (die freezed zodat hij mijn NFC tag niet wil lezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
In positief nieuws: met laden heb ik tot nu toe nul problemen (buiten dat ie dus 2 uur langer doorgaat nadat het doel is bereikt en mij niet bekend was dat dit normaal is).

Moet wel ook toegeven dat ik nog geen enkele keer een snellader heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
stimpyrulez schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:51:
[...]

Heb eigenlijk nooit last van dat hij niet gaat laden (alfen laadpaal).
Merk wel dat als ik langsloop en de deuren gaan open (heb die stand aan staan), dat hij even stopt met laden.

Heb wel weer andere issues met laden, maar dat licht dan weer aan de laadpaal (die freezed zodat hij mijn NFC tag niet wil lezen).
Laadproblemen treden bij mij thuis op met AC laden.
Daar waar 2 andere EVs zonder ooit problemen te hebben ook laden.

Het probleem is niet consequent en treedt dus soms op.

Waarschijnlijk iets als contact dat verbroken wordt.
Sinds eerste keer dat het optrad druk ik de kabel al extra aan + wacht totdat auto start met laden. Dat lijkt helaas niet altijd te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:06:
[...]

Laadproblemen treden bij mij thuis op met AC laden.
Daar waar 2 andere EVs zonder ooit problemen te hebben ook laden.

Het probleem is niet consequent en treedt dus soms op.

Waarschijnlijk iets als contact dat verbroken wordt.
Sinds eerste keer dat het optrad druk ik de kabel al extra aan + wacht totdat auto start met laden. Dat lijkt helaas niet altijd te helpen.
Misschien toch iets defect in de laadpoort of het circuit, zou even langs de dealer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zijn er mensen waarbij de terugroepactie verholpen is, en dit ook bij het RDW zo in het systeem staat? Ik ben een maand verder en er staat nog steeds openstaand bij RDW?
Dealer heeft screenshot gestuurd van de update die ze gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
PrimaBB schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:22:

Ik heb zelf een aantal keren meegemaakt dat de voorste tweeters in de deuren het niet doen. Dan krijg je ook een dof geluid.

Moet wel zeggen dat dit al erg lang niet meer voor is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Phusebox schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:08:
[...]

Misschien toch iets defect in de laadpoort of het circuit, zou even langs de dealer gaan.
Ja, dat is denk ik wel handig om te doen.
Ik vroeg me alleen af of meer EV6 eigenaars dit herkennen.

Verder hoopte ik bij een andere AC paal waar ik regelmatig laadt te zien dat dit probleem zich daar ook voordoet, of dat het alleen optreedt bij de lader bij mij thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
PrimaBB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:13:
[...]

Ja, dat is denk ik wel handig om te doen.
Ik vroeg me alleen af of meer EV6 eigenaars dit herkennen.

Verder hoopte ik bij een andere AC paal waar ik regelmatig laadt te zien dat dit probleem zich daar ook voordoet, of dat het alleen optreedt bij de lader bij mij thuis.
Een andere laadpaal testen lijkt me sowieso verstandig, misschien iemand van hier die bij je in de buurt woont die wil helpen.

Er is wel al eens iemand geweest met een defecte laadpoort eerder in dit topic. Even zoeken op laadpoort geeft o.a. dit resultaat: Iusedto in "Het grote KIA EV6 topic"

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 11-07-2022 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Hoi, zijn er al ervaringen met het RSPA, ofwel, het slimme parkeren van de EV6 ? Ik vind het bloedstollend eng en vertrouw het voor geen meter. Het systeem koerst in volle vaart af op auto's in aanliggende parkeervakken en dan trap ik zelf maar op de rem want ik krijg niet de indruk dat het goed gaat aflopen.

Een eenvoudig achteruit-inparkeer-actie kost 5 of 6 keer steken ! mijn 6 jaar oude Passat deed dat in 2 slagen _/-\o_
Bij fileparkeren ramt 'tie de achterkant gewoon de stoep op, terwijl de voor- en achterstaande auto's dat niet staan - en dat moet toch de referentie zijn qua "diepte".
Ook het "scannen" van een mogelijke plek verloopt moeizaam, in sommige straten worden prima opties compleet genegeerd.

Verder gaat het parkeren (als het dan al een keer werkt) erg schokkerig en met wilde rem-acties, allemaal heel onbeheerst en geen enkel vertrouwen wekkend. Heb ik een rot exemplaar of heeft iedereen deze akelige ervaring. Iemand al een deuk in een andere auto gereden of iets ontworteld ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:10:
Zijn er mensen waarbij de terugroepactie verholpen is, en dit ook bij het RDW zo in het systeem staat? Ik ben een maand verder en er staat nog steeds openstaand bij RDW?
Dealer heeft screenshot gestuurd van de update die ze gedaan hebben.
Dit kan best lang duren, bij mijn vrouw haar Yaris heeft het 2 maand geduurd voordat deze verdwenen was.
JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:24:
Hoi, zijn er al ervaringen met het RSPA, ofwel, het slimme parkeren van de EV6 ? Ik vind het bloedstollend eng en vertrouw het voor geen meter. Het systeem koerst in volle vaart af op auto's in aanliggende parkeervakken en dan trap ik zelf maar op de rem want ik krijg niet de indruk dat het goed gaat aflopen.

Een eenvoudig achteruit-inparkeer-actie kost 5 of 6 keer steken ! mijn 6 jaar oude Passat deed dat in 2 slagen _/-\o_
Bij fileparkeren ramt 'tie de achterkant gewoon de stoep op, terwijl de voor- en achterstaande auto's dat niet staan - en dat moet toch de referentie zijn qua "diepte".
Ook het "scannen" van een mogelijke plek verloopt moeizaam, in sommige straten worden prima opties compleet genegeerd.

Verder gaat het parkeren (als het dan al een keer werkt) erg schokkerig en met wilde rem-acties, allemaal heel onbeheerst en geen enkel vertrouwen wekkend. Heb ik een rot exemplaar of heeft iedereen deze akelige ervaring. Iemand al een deuk in een andere auto gereden of iets ontworteld ?
In mijn ogen altijd de meest nutteloze feature geweest in elke auto :P, je bent altijd vele malen sneller. Altijd leuk om een keertje te doen om het te showen, daarna gebruik je het nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
[...]

In mijn ogen altijd de meest nutteloze feature geweest in elke auto :P, je bent altijd vele malen sneller. Altijd leuk om een keertje te doen om het te showen, daarna gebruik je het nooit meer.
[/quote]

Ik heb het op mijn EV6 niet..ik mis het ook niet echt. Heb een MB B gehad, hoefde alleen gas/rem te doen, inparkeren deed hij zelf in de meest krappe plekjes tot in de perfectie (ideaal in Frankrijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Steven-J schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Bevalt zo goed dat ik m never nooit niet gebruik. Waardeloos vind ik m.
Parkeerplekken die ruim zat zijn ziet ie niet en als ie er een vindt is mn ervaring dat ie rare stuurbewegingen doet.

Edit: remote gebruik ik ook niet. Mijn ervaring is als ik erin zit.

Wat zijn de ervaringen van anderen? Ik ken de functie bij Skoda Kodiaq en daar is ie geweldig.
Ben bang dat ik je ervaring voorlopig alleen maar kan onderstrepen. mijn eerste oordeel: dramatisch slecht, zeker zoals je aangeeft vergeleken met de oplossing van het VAG concern, die werkt gewoon goed en voelt veilig. Dat is van de KIA optie niet te zeggen helaas. :-(
De remote optie is leuk voor de show een stukje voor- of achteruit. maar parkeren ermee , brrrr ...
Bijzonder jammer, want dit is een voor mij belangrijke optie, die op (bijvoorbeeld) de ID4 ontbrak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
@JeJeBe ik gebruik het nooit, heb het in het begin wel een paar keer getest en het resultaat was goed maar idem overdreven vaak steken terwijl er genoeg ruimte is om het in één keer te doen.

Wat ik wel gebruik is het voor en achteruit rijden dmv van de afstandsbediening, kan soms handig zijn op de oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00

Versta er geen woord van, maar je ziet wel de volledige auto en er wordt met de auto gereden. In afwachting van NL en Engelstalige filmpjes toch alvast wat info over de GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:41

PB-powell

Mr. Laziness

Kon het niet laten, achteraf stond er 31km op de teller met een verbruik van 0,2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjYe0xZRROiOXP78E9EG-m_X6hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjxvEQkZbzynBwX10Ok6Y6Mj.jpg?f=fotoalbum_large

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:07:
Hoe lang duurt het voordat RDW de terugroepactie aanpassing verwerkt heeft? Is vandaag gedaan maar zie nog openstaand staan.

En uiteraard was de stekker van de trekhaak ook niet als gevraagd gemonteerd.
@Phusebox Hoi, op welke terugroep actie doel jij hier ? Ik heb net gevraagd of de "handrem-kan-er-spontaan-afschieten" terugroepactie als gedaan is, krijg ik als antwoord dat die nog niet beschikbaar is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Nu online
JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:55:
[...]

@Phusebox Hoi, op welke terugroep actie doel jij hier ? Ik heb net gevraagd of de "handrem-kan-er-spontaan-afschieten" terugroepactie als gedaan is, krijg ik als antwoord dat die nog niet beschikbaar is !
Ik kreeg van KIA een brief, dat ik een afspraak kon maken voor de handrem update. Deze zal vrijdag worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 21-09 09:45
[...]

zeker wel.
Heb hem ook al gehad

gewoon verwijzen naar deze pagina:
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP220207

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rysAWlk0_BRqNNabWlO0g2dHsiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMb8EJ78niqP1BnZRqRLpRiU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
[...]

Vreemde reactie, zeker als die er bij de RDW al instaat. Ik laat het de twintigste verhelpen🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
JanKoen schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:59:
[...]

Ik kreeg van KIA een brief, dat ik een afspraak kon maken voor de handrem update. Deze zal vrijdag worden uitgevoerd.
Ik heb gevraagd of deze update ook gedaan is met de meest recente update die je zelf kunt uitvoeren via de USB stick (Navigation Updater tool). En of het niet mogelijk was om deze fix als OTA aan te bieden.

Hier kon geen antwoord op gegeven worden. Dan moest ik maar langsrijden zodat ze kunnen zien of de update al gedaan is. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Bij mij is die wel gedaan, een maand geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JO3O0ufO_NiUlDK1oX9aZk0qOsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KYNVK3hIhAarjcEd7iYHqrXv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejager58
xxander968 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:42:
Beetje late tip, maar vandaag is het gratis laden bij de snelladers van Vattenfall bij de mcDonalds omdat ze de 100e snellaadpaal geplaatst hebben. Dus net een ijsje gehaald en voor het eerst in tijden weer eens tot 100% geladen. 550km bereik in de app en 542 in de auto. Komende tijd ga ik eens kijken hoever ik kom met deze lading.

[Afbeelding]
Is dat niet heel optimistisch een bereik van 550 km? Dat is nog meer dan het officiële bereik dat zelf KIA opgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
dejager58 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Is dat niet heel optimistisch een bereik van 550 km? Dat is nog meer dan het officiële bereik dat zelf KIA opgeeft?
Met veel stad rijden, in de zomer, zou dat mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

dejager58 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:03:
[...]

Vreemde reactie, zeker als die er bij de RDW al instaat. Ik laat het de twintigste verhelpen🤞🏻
Tja, pas na doorvragen komt de aap uit de mouw, KIA stuurt de updates per batch het land in, en mijn batch is nog niet aan de beurt. Als ze dat nou gelijk antwoorden is het duidelijk en voorkom je gezeur en ontevreden klanten.Duidelijk communiceren is zó moeilijk :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Tja, pas na doorvragen komt de aap uit de mouw, KIA stuurt de updates per batch het land in, en mijn batch is nog niet aan de beurt. Als ze dat nou gelijk antwoorden is het duidelijk en voorkom je gezeur en ontevreden klanten.Duidelijk communiceren is zó moeilijk :-(
Ik heb gewoon gevraagd, toen de trekhaak er onder moest, doen jullie meteen die recall?
Heb geen brief gehad zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

markvw schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:03:
[...]

Ik heb gevraagd of deze update ook gedaan is met de meest recente update die je zelf kunt uitvoeren via de USB stick (Navigation Updater tool). En of het niet mogelijk was om deze fix als OTA aan te bieden.

Hier kon geen antwoord op gegeven worden. Dan moest ik maar langsrijden zodat ze kunnen zien of de update al gedaan is. |:(
Een navigation update is geen update van een controller van de aandrijving, dat soort updates zijn echt 2 verschillende werelden, De tijd dat de consumenten zelf managment controllers gaat updaten is nog verre toekomstmuziek denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:25:
[...]

Ik heb gewoon gevraagd, toen de trekhaak er onder moest, doen jullie meteen die recall?
Heb geen brief gehad zelf.
Waarschijnlijk kan het idd wel met een beetje goede wil. Maar ze hebben bij de aflevering al meer steken laten vallen, dus ik zal wel in het hokje lastige klant zijn gezet. En die moeten maar wachten.
@Phusebox jij hebt al een waslijst met "patches" zie ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:28:
[...]

Waarschijnlijk kan het idd wel met een beetje goede wil. Maar ze hebben bij de aflevering al meer steken laten vallen, dus ik zal wel in het hokje lastige klant zijn gezet. En die moeten maar wachten.
@Phusebox jij hebt al een waslijst met "patches" zie ik ?
Hier ook een lastige klant dus ze waren er liever in 1x vanaf dan nog vaker mij terug zien :D
En voor mij ook een uur rijden naar de dealer dus zat er zelf ook niet op te wachten.

Deze waslijst is verder de standaard updates die sinds de launch zijn gegaan, vooral m.b.t. de climate control en subwoofer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

The Wizard schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Dit kan best lang duren, bij mijn vrouw haar Yaris heeft het 2 maand geduurd voordat deze verdwenen was.

[...]

In jouw ogen kan dat zo zijn, er zijn echter ook mensen die zoiets min of meer nodig hebben en er dan op vertrouwen dat na het neertellen van 60k het ook gewoon goed werkt zoals je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Solarman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Is de range die de auto/app aangeeft ook afhankelijk van het verbruik/rij gedrag in het verleden? Mijn auto geeft nu net bij het opladen 438 km range aan bij een 96% batterij niveau? Dat is dan wel heel laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Solarman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Is de range die de auto/app aangeeft ook afhankelijk van het verbruik/rij gedrag in het verleden? Mijn auto geeft nu net bij het opladen 438 km range aan bij een 96procent batterij niveau? Dat is dan wel heel laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Phusebox schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Hier ook een lastige klant dus ze waren er liever in 1x vanaf dan nog vaker mij terug zien :D
En voor mij ook een uur rijden naar de dealer dus zat er zelf ook niet op te wachten.

Deze waslijst is verder de standaard updates die sinds de launch zijn gegaan, vooral m.b.t. de climate control en subwoofer.
Mooi, die neem ik mee, zal ook wel brood meenemen t.z.t. als ze aan de slag gaan, :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:32:
[...]

In jouw ogen kan dat zo zijn, er zijn echter ook mensen die zoiets min of meer nodig hebben en er dan op vertrouwen dat na het neertellen van 60k het ook gewoon goed werkt zoals je mag verwachten.
Als mensen die nodig hebben dan moeten ze dat ook testen bij de proefrit...

Maar als je hier van afhankelijk bent moet je je ook afvragen als je wel geschikt bent om deel te nemen aan het verkeer, je moet immers alle handelingen zelfstandig moeten kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dejager58 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:33:
[...]

Is de range die de auto/app aangeeft ook afhankelijk van het verbruik/rij gedrag in het verleden? Mijn auto geeft nu net bij het opladen 438 km range aan bij een 96% batterij niveau? Dat is dan wel heel laag
Ja, hoe het exact werkt weet niemand, maar volgens mij pakt hij het gemiddeld verbruik van de afgelopen 30 dagen.

Hier ligt de 100% range (voorjaar/zomer) op 440-470 met uitschieters van 5% naar boven en onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:05
30 dagen maarliefst, lijkt me wat overdreven en lastig plannen.
Mijn auto (ICE) kijkt maar naar 100km of iets dergelijks.
Als ik net getankt heb na een stukje "racen" kan er 800km bereik staan, rij ik dan rustig(er) kan het in no-time zomaar naar 1000+km gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

The Wizard schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Als mensen die nodig hebben dan moeten ze dat ook testen bij de proefrit...

Maar als je hier van afhankelijk bent moet je je ook afvragen als je wel geschikt bent om deel te nemen aan het verkeer, je moet immers alle handelingen zelfstandig moeten kunnen uitvoeren.
proefrit, laat me niet lachen, toen ik dat ding bestelde waren er alleen nog maar pre-prod exemplaren waar je alleen naar mocht kijken.
En min of meer nodig hebben is iets anders dan afhankelijk zijn van.Aangezien je de context en details niet kent, en ik die ook niet ga posten hier, zou het fijn zijn badinerende commentaren verder achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mitsumark schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:43:
Als ik net getankt heb na een stukje "racen" kan er 800km bereik staan, rij ik dan rustig(er) kan het in no-time zomaar naar 1000+km gaan.
Dat gebeurt hier zeker niet, althans is niet mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Phusebox schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Ja, hoe het exact werkt weet niemand, maar volgens mij pakt hij het gemiddeld verbruik van de afgelopen 30 dagen.

Hier ligt de 100% range (voorjaar/zomer) op 440-470 met uitschieters van 5% naar boven en onder.
Het gemiddelde verbruik is bij mij 14,45 kWh/100 km (6 juni-7 juli), dus dan zou ik toch op ruim 500 km moeten uitkomen. Totaal verbruikt in dezelfde periode is 65,18 kWh en 451 gereden kilometers wat ongeveer dezelfde range zou moeten opleveren….blijft een beetje vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
mitsumark schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:43:
De KIA Connect app laat het 30 dagen gebruik ook gewoon zien, dus dat kan best >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Range ligt hier steeds op 490 de laatste tijd op 100% (AWD dan met 20inch banden). Als mijn vriendin de hele week de auto meeneemt (minder snelweg meer binnendoor met max80) komt de range met gemak tussen 530 - 550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:43:
[...]

proefrit, laat me niet lachen, toen ik dat ding bestelde waren er alleen nog maar pre-prod exemplaren waar je alleen naar mocht kijken.
En min of meer nodig hebben is iets anders dan afhankelijk zijn van.Aangezien je de context en details niet kent, en ik die ook niet ga posten hier, zou het fijn zijn badinerende commentaren verder achterwege te laten.
Als je er echt afhankelijk van bent had je beter kunnen wachten tot de eerste auto's bij de dealers stonden. Wat je nu kan doen is een klacht indienen bij Kia, het is puur software, dus zou theoretisch opgelost kunnen worden met een update. Met mijn voorgaande Kia was het al een ramp, blijkbaar hebben ze het niet in 10 jaar tijd kunnen verbeteren.

Kia had (heeft?) altijd een zeer ouderwetse onboard netwerk, niet zo complex als BMW, VW, Toyota, etc. Er waren veel computers die niet onderling met elkaar praatten. Was een groot manco van de Kia's. Als normale gebruiker heb je er weinig last van, maar als je dingen wil aanpassen zoals bij de Duitsers was dat niet mogelijk, die hadden/hebben een veel geavanceerdere Canbus systeem. Ik dacht dat bij de EV6 dit probleem niet meer aanwezig zou zijn, is immers een digitaal voertuig, maar het lijkt erop dat het nog steeds het oude systeem heeft.

De belangrijkste reden van het ouderwetse boordnetwerk was de kosten, goedkoper te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:32:
[...]

Wel daar ben ik het wel 100% mee eens. Mijn vroegere VW caddy deed dat zonder enig probleem tot op de cm juist en die was 25K. Als je 60K geeft moet dat in orde zijn... anders moeten ze het maar niet aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Ben bang dat ik je ervaring voorlopig alleen maar kan onderstrepen. mijn eerste oordeel: dramatisch slecht, zeker zoals je aangeeft vergeleken met de oplossing van het VAG concern, die werkt gewoon goed en voelt veilig. Dat is van de KIA optie niet te zeggen helaas. :-(
De remote optie is leuk voor de show een stukje voor- of achteruit. maar parkeren ermee , brrrr ...
Bijzonder jammer, want dit is een voor mij belangrijke optie, die op (bijvoorbeeld) de ID4 ontbrak.
Inderdaad bij KIA neerleggen dat het bar slecht werkt. Hoe meer klachten hoe reëler een oplossing.
Wanneer mijn auto er is en dit inderdaad niet goed werkt meld ik dat direct, hoort gewoon goed te werken anno 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Solarman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:03:
[...]

Inderdaad bij KIA neerleggen dat het bar slecht werkt. Hoe meer klachten hoe reëler een oplossing.
Wanneer mijn auto er is en dit inderdaad niet goed werkt meld ik dat direct, hoort gewoon goed te werken anno 2022.
Ik snap zeker wel het als het als klacht ingediend wordt dat ze het gaan onderzoeken en mogelijk verbeteren. Ik heb die van mij zelf ook niet maar kijken naar alle videos over deze “feature” lijkt het echt alsof dit nog in de kinderschoenen is bij KIA. Ik kan me zelf niet voorstellen dat het opeens als een Tesla in zou kunnen parkeren alleen door een paar updates door te voeren. De hardware is er wel, anders zou die het niet kunnen doen, maar ik vrees dat bij KIA de software niet hun sterkste punt is en dit is echt een software dingetje.

Dus ja, hoe drastisch zal dit verbeterd worden gezien iedereen die dit feature heeft ziet als een “grappig om een keer te zien maar zou het nooit gebruiken omdat het niet heel goed werkt” in plaats van een klacht neerleggen bij KIA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Mad_Master schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Ik snap zeker wel het als het als klacht ingediend wordt dat ze het gaan onderzoeken en mogelijk verbeteren. Ik heb die van mij zelf ook niet maar kijken naar alle videos over deze “feature” lijkt het echt alsof dit nog in de kinderschoenen is bij KIA. Ik kan me zelf niet voorstellen dat het opeens als een Tesla in zou kunnen parkeren alleen door een paar updates door te voeren. De hardware is er wel, anders zou die het niet kunnen doen, maar ik vrees dat bij KIA de software niet hun sterkste punt is en dit is echt een software dingetje.

Dus ja, hoe drastisch zal dit verbeterd worden gezien iedereen die dit feature heeft ziet als een “grappig om een keer te zien maar zou het nooit gebruiken omdat het niet heel goed werkt” in plaats van een klacht neerleggen bij KIA.
Net als alle andere items is dit een feature die het begrip auto besturen makkelijker maakt.
Mijn huidige auto doet automatisch inparkeren perfect waarbij we er voor bijna 80% gebruik van maken.
De hardware is in de auto aanwezig dus lijkt me een aanpassing van de software niet tot de onmogelijkheden te behoren, zou niet weten waarom KIA dit niet zou kunnen.
Ze bieden het aan dan moet het goed werken ook, het is geen gratis dingetje.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Luuk81
  • Laatst online: 21-09 10:48
Ondertussen hier weer een roadtrip met de dak koffer erop. We zijn ondertussen in Oostenrijk en rijden nog verder naar Kroatië. Wat is het een fantastische reis auto! De rit door Duitsland gaat heel soepel en steeds zo rond de 2,5 uur rijden stoppen om te laden (zouden we toch doen met 3 kleine kinderen) Na 20 minuten weer verder. De route plannen gaat prima op de Kia navigatie. Eindbestemming inplannen en dan op de route een lader uitzoeken (meestal als we nog 150-100 km range over hebben). We reden op vrijdag en zondag en nergens wachttijden gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Luuk81 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:29:
Ondertussen hier weer een roadtrip met de dak koffer erop. We zijn ondertussen in Oostenrijk en rijden nog verder naar Kroatië. Wat is het een fantastische reis auto! De rit door Duitsland gaat heel soepel en steeds zo rond de 2,5 uur rijden stoppen om te laden (zouden we toch doen met 3 kleine kinderen) Na 20 minuten weer verder. De route plannen gaat prima op de Kia navigatie. Eindbestemming inplannen en dan op de route een lader uitzoeken (meestal als we nog 150-100 km range over hebben). We reden op vrijdag en zondag en nergens wachttijden gehad.
Gaaf om te lezen en vernemen ! Heel goede reis en vakantie !

Vrijdag as gaan wij via München en Oostenrijk naar Italië...met een caravan erachter _/-\o_

Ik ben heel benieuwd... heb er geen stress van, meerdere laadpalen apps beschikbaar op telefoon.
Wat ik weet is dat de caravan afgekoppeld moet worden bij meeste laders...is niet anders.
Heb je nog laadpas (betaling) issues gehad? Daar waarschuwen ze nogal voor... heb net de Kia charge kaart geactiveerd naast Newmotion/Shell druppel en kaart die ik heb. Lijkt mij voldoende toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
Even vraagje. Ik heb vrijdag mijn gt line opgehaald. Toen ik op de snelweg reed met SCC zag ik in de HUD een blauwe lijn bij de voorligger. Als ik YouTube filmpjes kijk zie ik het ook. Sinds een paar dagen zie ik de blauwe lijn niet meer. HUD instellingen staan op augmented reality en alle vinkjes staan aan bij wat hij moet laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Makkievld 2.0 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:54:
Even vraagje. Ik heb vrijdag mijn gt line opgehaald. Toen ik op de snelweg reed met SCC zag ik in de HUD een blauwe lijn bij de voorligger. Als ik YouTube filmpjes kijk zie ik het ook. Sinds een paar dagen zie ik de blauwe lijn niet meer. HUD instellingen staan op augmented reality en alle vinkjes staan aan bij wat hij moet laten zien.
ACC (SCC) aan staan? Of zie je in plaats van een blauwe lijn een witte lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
Ik zie helemaal geen lijn. Alleen de 2 lijntjes waar je de afstand naar je voorligger ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Makkievld 2.0 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:17:
Ik zie helemaal geen lijn. Alleen de 2 lijntjes waar je de afstand naar je voorligger ziet staan.
Oooooh je bedoelt de cirkel/ovaal die meebeweegt met de voorligger? In mijn ervaring komt die cirkel als er een auto vlak voor je rijdt in je "bufferzone" van je SCC. Kleur verteld of de auto sneller gaat dan jijzelf, dus of je EV6 gas loslaat/gaat remmen. Of dezelfde snelheid blijft rijden omdat de auto bijvoorbeeld 10km/h sneller rijdt dan jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk81
  • Laatst online: 21-09 10:48
Dan zul je misschien iets vaker stoppen, maar laden gaat inderdaad heel snel! Ik heb the new motion en nergens problemen gehad.
EricEB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:52:
[...]

Gaaf om te lezen en vernemen ! Heel goede reis en vakantie !

Vrijdag as gaan wij via München en Oostenrijk naar Italië...met een caravan erachter _/-\o_

Ik ben heel benieuwd... heb er geen stress van, meerdere laadpalen apps beschikbaar op telefoon.
Wat ik weet is dat de caravan afgekoppeld moet worden bij meeste laders...is niet anders.
Heb je nog laadpas (betaling) issues gehad? Daar waarschuwen ze nogal voor... heb net de Kia charge kaart geactiveerd naast Newmotion/Shell druppel en kaart die ik heb. Lijkt mij voldoende toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
Die cirkel zie ik dus helemaal niet meer. Dus klopt wel dat ik dat gezien heb. Heel raar. Ik heb al de andere instellingen van HUD geprobeerd maar krijg het niet meer te zien. Zal eens in de manual kijken of er een plaatje van is dan kan ik dat aan de dealer laten zien
Pagina: 1 ... 174 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic