Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
marcel3 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:04:
[...]

Ik heb (vermoed ik) dezelfde Ali logo's besteld. Ze leken me op zich best hoogwaardig, maar toch uiteindelijk vanaf gezien om ze te gebruiken, want:

- de maten van de originele logo's zijn niet hetzelfde voor en achter. Dacht zo uit mijn hoofd dat die achter groter was dan voor. Die van de Ali komt dan qua maatvoering overeen met die voorop
- het originele logo voor heeft twee nokjes voor de positionering, ik was toch bang dat het Ali logo op termijn onder invloed van bijv. warmte zou gaan verschuiven
- het originele logo op de achterklep lijkt de holle vorm van het plaatwerk te volgen, die van de Ali staan juist bol
Dat is exact de rede waarom ik originele logo’s besteld heb voor mijn projectje. Gegarandeerde pasvorm is mij veel waard. Overigens nu 2 weken in bestelling, niet binnen.

Hierna facet afplakken, en bovenkant interstellar grey spuiten + 2/3 lagen blanke lak. Denk dat het logo mooi gaat ‘zweven’ 🔥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
JPoers83 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:30:
[...]

Niet zoals je het schrijft, maar wel zoals ik het lees. Klopt inderdaad 344 pagina's vol met alleen maar reactie van phusebox. De andere 344 de andere gebruikers.

#geintje he! Phusebox <+:)
Zo bedoelde ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
king_dude schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 03:45:
[...]

Dat is exact de rede waarom ik originele logo’s besteld heb voor mijn projectje. Gegarandeerde pasvorm is mij veel waard. Overigens nu 2 weken in bestelling, niet binnen.

Hierna facet afplakken, en bovenkant interstellar grey spuiten + 2/3 lagen blanke lak. Denk dat het logo mooi gaat ‘zweven’ 🔥
Yup, daarom ga ik die van Shark Racing bestellen.
Ben ik er in 1 keer vanaf.

Ben benieuwd naar het resultaat bij jou.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
Franciesco schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:55:
[...]

Nu de Juli 2022 prijslijst op de Kia website staat heb ik bovenstaande voorbeeld gecorrigeerd. Nog steeds een forse verhoging. En bovendien is het geen vast prijs…
Voor september is ook al een prijsverhoging van minimaal €1000 aangekondigd (brief KIA dealer)!. Prijs ook dan nog niet vast :?

Nog steeds superblij met mijn import EV6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aw6Wceymr5O--hDXhXJwL3SxSkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MsDGrYDD10Dgc4NUP1Wdnza.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door dejager58 op 06-07-2022 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Kun je met de nieuwe update ook bij AA google maps en abrp tegelijk gebruiken met splitscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Peetman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:14:
Afgelopen weekend wat kilometers gereden, dus tijd om wat nieuwe verbruikscijfers te posten (Plus 77kWh op Michelin CrossClimate 2 all-season banden):
Heb jij de W of H snelheidsindex? Ik zie meestal W als aangeraden, maar de auto gaat niet harder dan 192 dus vraag me af of dat nodig is?

En heb je de normale of SUV uitvoering? Volgens mij zijn die aan elkaar gekoppeld, H is normaal, W is SUV?

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 06-07-2022 07:39 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:26:
[...]

Heb jij de W of H snelheidsindex? Ik zie meestal W als aangeraden, maar de auto gaat niet harder dan 192 dus vraag me af of dat nodig is?

En heb je de normale of SUV uitvoering? Volgens mij zijn die aan elkaar gekoppeld, H is normaal, W is SUV?
Snelheidsindex H is voldoende, dit is ook de snelheidsindex die standaard geleverd wordt op de auto.
Wel opletten op de laadindex. Een W index maakt de band onnodig duurder.
Bij 19" is deze 101 en bij 20" is deze 105.

Voor auto's met winterbanden, die een snelheidsindex hebben lager dan de max. snelheid van de auto, moeten in duitsland een stikker op het dashboard hebben waarop de maximale snelheid van de winterband staat.
Belangrijk voor de GT straks.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:04:
[...]

Snelheidsindex H is voldoende, dit is ook de snelheidsindex die standaard geleverd wordt op de auto.
Bij 19" is deze 101 en bij 20" is deze 105.

Voor auto's met winterbanden, die een snelheidsindex hebben lager dan de max. snelheid van de auto, moeten in duitsland een stikker op het dashboard hebben waarop de maximale snelheid van de winterband staat.
Belangrijk voor de GT straks.
Thanks. Ik heb nu 19" 105 V af fabriek overigens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:05:
[...]

Thanks. Ik heb nu 19" 105 V af fabriek overigens?
Is heel goed mogelijk, en ook geen enkel probleem.
Fabrikanten zetten erop wat ze op dat moment, het goedkoopste, ingekocht hebben.
Zelf kan je je aan de minimale eisen houden die ook de fabrikant opgeeft, dat is wat ik heb aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Peetman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:14:
Afgelopen weekend wat kilometers gereden, dus tijd om wat nieuwe verbruikscijfers te posten (Plus 77kWh op Michelin CrossClimate 2 all-season banden):
SoC 100%
Zaterdag, warm, redelijk wat zon:
Vertrokken met 556 km range, 120 km later: 421 km range, dus 15 km meer afname in range dan 'voorspeld' (gemiddeld 89km/h geredenen)
Ritje van 19 km daarna, afname in range 9 km

Volgende dag, regen, niet heel warm:
Rit van 12 km, afname in range 18 km
Rit van 135 km, afname in range 191 km (heel veel regen, gemiddelde snelheid 96 km per uur)

Thuis weer opgeladen tot 100%, daarvoor in totaal 53 kWh verbruik, dus 286 / 53 = 5,4 km/kWh (18,5 kWh / 100 km)
Auto geeft verbruik van 16,9 aan, dus circa 10% laadverlies ten op zichte van indicatie auto.
Waar ik ook heel erg benieuwd naar ben is de geluidsproductie van deze band?

Zelf wil ik dit type er ook op hebben omdat deze allseasonband uitstekende zomereigenschappen heeft en daarbij ook goed in die paar dagen winter z'n best doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Iemand al een dashcam gemonteerd? Ik overweeg die adapter van Dongar te bestellen maar ik vind 45 dollar best veel voor een verloopstekker.

Edit: even teruggezocht in het topic. Die verloopstekker is best fraai weg te werken en minder gedoe, ik twijfel tussen een continue voeding en die verloopstekker. Iemand positief of negatieve ervaring met de parkeerstand van zn camera?

[ Voor 46% gewijzigd door Freezhost op 06-07-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
De Ideale Man schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:22:
Kun je met de nieuwe update ook bij AA google maps en abrp tegelijk gebruiken met splitscreen?
Volgens mij niet. Alleen 1 keer maps (welke dan ook) en 1 keer muziek (welke dan ook).

Overigens lijkt AA na de laatste KIA-update wel stabieler. Ik test sinds gisteren maar weer eens AAwireless.

NB: het lijkt erop dat je na de update VESS "Dynamische rijgeluiden" ook definitief uit kan zetten. Verder geen wijzigingen ontdekt.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:51:
[...]

Volgens mij niet. Alleen 1 keer maps (welke dan ook) en 1 keer muziek (welke dan ook).

Overigens lijkt AA na de laatste KIA-update wel stabieler. Ik test sinds gisteren maar weer eens AAwireless.

NB: het lijkt erop dat je na de update VESS ook definitief uit kan zetten. Verder geen wijzigingen ontdekt.
Je bedoelt de dynamische rijgeluiden aan de binnenkant en niet de VESS neem ik aan want dat is wettelijk verplicht.

Bij mij heeft het uitzetten van die rijgeluiden aan de binnenkant altijd gewoon gewerkt, staat als sinds dag 1 uit en is nooit meer terug aan gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Je bedoelt de dynamische rijgeluiden aan de binnenkant en niet de VESS neem ik aan want dat is wettelijk verplicht.

Bij mij heeft het uitzetten van die rijgeluiden aan de binnenkant altijd gewoon gewerkt, staat als sinds dag 1 uit en is nooit meer terug aan gegaan.
Aangepast _/-\o_ . Bij mij ging het standaard altijd weer op aan. Gek genoeg ben ik er nu zo aangewend dat ik zonder mis 8)7

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 09:45
dejager58 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 06:58:
[...]

Voor september is ook al een prijsverhoging van minimaal €1000 aangekondigd (brief KIA dealer)!. Prijs ook dan nog niet vast :?

Nog steeds superblij met mijn import EV6

[Afbeelding]
Jep, denk dat je het goed/slim hebt aangepakt.

Mooie kleur ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:28:
[...]

Zelf wil ik dit type er ook op hebben omdat deze allseasonband uitstekende zomereigenschappen heeft en daarbij ook goed in die paar dagen winter z'n best doet.
#metoo >:)
Heb ook wel oren naar deze banden.
We gaan vaak op wintersport en tegenwoordig zijn de allseasonbanden dan ook goedgekeurd.

Dus als mijn 20" banden versleten zijn gaan er denk ik ook CrossClimate 2 banden onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:20
Net de navigatie geupdate d.m.v. die tool. Ging eigenlijk onverwacht soepel en zonder foutmeldingen. Heb nu ook de OTA optie in de instellingen staan, maar daar staat inderdaad bij dat deze niet beschikbaar is, extra service van Kia Connect niet actief.

Even afwachten als deze straks officieel beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Poulske schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:17:
Net de navigatie geupdate d.m.v. die tool. Ging eigenlijk onverwacht soepel en zonder foutmeldingen. Heb nu ook de OTA optie in de instellingen staan, maar daar staat inderdaad bij dat deze niet beschikbaar is, extra service van Kia Connect niet actief.

Even afwachten als deze straks officieel beschikbaar is.
Dan heb je niet de meest recente update denk ik? Bij mij staat er namelijk gewoon beschikbaar en niks meer over een abonnement of dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:26:
[...]

Ik heb de H snelheidsindex en als kenmerk de XL (Extra load) uitvoering.
Deze dingen: https://www.bandenconcurr...b35258984566a8afae56032eb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:19:
[...]

Dan heb je niet de meest recente update denk ik? Bij mij staat er namelijk gewoon beschikbaar en niks meer over een abonnement of dienst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aArylk0yUkhaj0Pjat-UMhsMjJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfMIDo0ykUHF9vdBOkae4ReV.jpg?f=fotoalbum_large
Weet niet of je het hieraan kan zien? En ja ik weet het, moet even de auto afstoffen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Poulske schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:43:
[...]

[Afbeelding]
Weet niet of je het hieraan kan zien? En ja ik weet het, moet even de auto afstoffen. :P
Dat is de laatste versie ja.

Wellicht nog een keer de boordcomputer resetten?
(Effe met pinnetje in het gaatje naast de volume knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
stimpyrulez schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Reset dit ook alle instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Heb ik nog een extra autoalarm nodig in de EV6? Wat zit er standaard ingebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:17
Poulske schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Reset dit ook alle instellingen?
Nee, is alleen een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
dejager58 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:56:
Heb ik nog een extra autoalarm nodig in de EV6? Wat zit er standaard ingebouwd?
Standaard zit er een niet gecertificeerd klasse 2 alarmsysteem in. Maar omdat deze niet gecertificeerd is (en ook niet te certificeren is) heb je voor de verzekering officieel alleen klasse 1 (startonderbreker). Tenzij je een extra systeem (bv klasse 3 via de Kia dealer) laat inbouwen. Zie ook accessoire prijslijst op Kia website.

Overigens zijn er diverse verzekeraars die in ieder geval t/m de AWD GT-line alleen alarmklasse 1 eisen. Zoals Inshared, Unive en ABN. Deze laatste met iets verhoogd eigen risico en bankrekening bij ABN vereist.
Bovenstaande voorbeeld verzekeraars was de stand van zaken ca 1 maand terug toen ik een verzekering ging afsluiten.

Als je terug zoekt in dit topic zul je hier mee berichten over lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejager58
Dank je wel👍🏻.

Dit staat er op de Univé site:

Voor auto’s met een consumentenprijs vanaf € 85.000 (inclusief accessoires) en jonger zijn dan 5 jaar geldt er een alarmeis.
Er gelden alleen alarmeisen wanneer er sprake is van diefstal en joyriding. Dit is alleen verzekerd als uw auto beschikt over:
een Kiwa SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem inclusief jamming detectie,
een Kiwa SCM goedgekeurde TV01 peilzender of
een vergelijkbaar voertuigvolgsysteem dat door de fabrikant of merkdealer is ingebouwd.
Op het moment van diefstal of joyriding moet het systeem ingeschakeld zijn en beschikken over een actief abonnement. Ook moet dit systeem gekoppeld zijn aan een alarmcentrale en een geldig certificaat hebben. Bij diefstal of joyriding moet u dit certificaat kunnen laten zien. Zonder dit systeem is er geen dekking voor diefstal en joyriding.

Hieruit begrijp ik dat er geen extra autoalarm nodig is :)

[ Voor 3% gewijzigd door dejager58 op 06-07-2022 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:28:
[...]

Met name in het begin toen de banden er net opzaten viel mij op de snelweg een soort `zingend` geluid op. Het valt me tegenwoordig niet meer op, dus of het is weg, of ik hoor het simpelweg niet meer.

Vermoed dat de afwezigheid van foam daarin een factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Peetman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Met name in het begin toen de banden er net opzaten viel mij op de snelweg een soort `zingend` geluid op. Het valt me tegenwoordig niet meer op, dus of het is weg, of ik hoor het simpelweg niet meer.

Vermoed dat de afwezigheid van foam daarin een factor is.
Thnx, blij dat de geluidsproductie "gewoon" is. Die komen er dus direct bij aflevering onder. oOo
Ik heb de vorige uitvoering hiervan onder mijn huidige auto.
Wat je aangeeft was ook met deze band, na wat inrijden is dat weg.

Alleen met een diesel is het moeilijk inschatten wat de geluidsproductie werkelijk is, onder een EV is dat heel goed te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:17
Franciesco schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:07:

Standaard zit er een niet gecertificeerd klasse 2 alarmsysteem in.
Hoe ben je tot die constatering gekomen? Volgens mijn gegevens heeft de EV6 in Nederland alleen een startonderbreker.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
@ERN5T Dit is mij door de dealer verteld. En sluit aan bij de ervaringen die meerdere mensen in dit topic hebben: een alarm die soms af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:20
stimpyrulez schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:01:
[...]

#metoo >:)
Heb ook wel oren naar deze banden.
We gaan vaak op wintersport en tegenwoordig zijn de allseasonbanden dan ook goedgekeurd.

Dus als mijn 20" banden versleten zijn gaan er denk ik ook CrossClimate 2 banden onder.
De Cross Climate 2 banden voldoen erg goed. Nauwelijks meer rolgeluid of verbruik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 12:42
Freezhost schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:39:
Iemand al een dashcam gemonteerd? Ik overweeg die adapter van Dongar te bestellen maar ik vind 45 dollar best veel voor een verloopstekker.

Edit: even teruggezocht in het topic. Die verloopstekker is best fraai weg te werken en minder gedoe, ik twijfel tussen een continue voeding en die verloopstekker. Iemand positief of negatieve ervaring met de parkeerstand van zn camera?
Ik heb z'n Dashcam installeert in voor de spiegel. Heb ik meteen ook een extra achteruitkijk camera. Deze kijkt dan meteen ook over de aanhanger als ik dat wil. :*)

Ik heb de voeding die bij de camera zat uit elkaar gehaald en het printje op de draden gesoldeerd van de stekker die naar de spiegel gaat. (Zwart = min, rood = +12V als auto aan staat) (Zal nog een foto posten) Dit printje past handig achter het afdekplaatje achter originele spiegel. De kabel voor de achterruit camera heb ik boven langs de randen weggestopt, door de rubber slang naar de achterklep.

Zo ziet nu mijn nieuwe spiegel eruit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXkal8xMRWr69h4xddxpE1rkVLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoP44ww7yPBBYUGDoC5m4hEL.jpg?f=fotoalbum_large
(beetje onscherpe foto zie ik nu)
Als je de LCD uitzet heb je een gewone spiegel. Vooral 's nachts heb je veel meer zicht naar achter. (geen beperking van de kleine achterruit.)

Jammer dat Kia dit niet standaard heeft in de EV6.

Aan de voorzijde is deze 4K, aan de achterzijde is deze 2K.
Deze heb ik toevallig van AliExpress:
Obdpeak H6 12 "Auto Dvr 4K 3840*2160P Dash Cam Wifi Gps 415 Achteruitkijkspiegel 1080P Auto Camera Video Recorder Park Monitor

[Video: https://video.aliexpress-media.com/play/u/ae_sg_item/2200707247747/p/1/e/6/t/10301/341056970036.mp4]

Edit: Zoals beloofd wat meer foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E74t2eKIHuMudvmT4k8LWPuXNu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4d1NwJZJ1cNuwTjvGxZVF9Xg.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ugd4je1HrJV_Oes5B9asp-mf1Cw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m60ogpO8ISMsbQrSkRtHQp44.jpg?f=user_large
De achtercamera zit tussen het rubber van de ruit geklemd. Eventueel moet ik er nog een druppel lijm bij doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRQsOYHvjny4lvrOR3CNfVzAxIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwpUZZZ0YTH4CKcYWZtCykus.jpg?f=fotoalbum_large
Het printplaatje dat uit de stekker komt in de behuizing op de voorruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pB9TApBnuaBi0f1ITLInqKTN5Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYrzRbBnVEgXADngewGiCN2a.jpg?f=fotoalbum_large
En het antwoord op de vraag van @JanKoen over de voorcamera.
Het scherm zit met die stiekjes vast aan de huidige spiegel. (Dus je hoeft niets uit de auto te slopen)

Edit 2: Scherm in de avond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7bsH0y_B94_Hvy1bU15OhqIkLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ml7RgZc7TjEcCfED3YIg8Hxp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ep1UgvDOHpns8cCPojHZSBzz3-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjsNOXVPyEuxmTxkDx4WBKJ3.jpg?f=fotoalbum_large
Misschien een beetje een vertekent beeld. Maar met een camera heb je wel een breder beeld naar mijn mening. Jammer dat dit niet standaard in de spiegel zit.

@JanKoen Even ' ] ' terugzetten na '[/quote'. Leest wat fijner ;)

[ Voor 37% gewijzigd door cruysen op 06-07-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 00:20
[quote]cruysen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:38:
[...]

Ik heb z'n Dashcam installeert in de spiegel. Heb ik meteen ook een extra achteruitkijk camera. Deze kijkt dan meteen ook over de aanhanger als ik dat wil. :*)

Ik heb de voeding die bij de camera zat uit elkaar gehaald en het printje op de draden gesoldeerd van de stekker die naar de spiegel gaat. (Zwart = min, rood = +12V als auto aan staat) (Zal nog een foto posten) Dit printje past handig achter het afdekplaatje achter originele spiegel. De kabel voor de achterruit camera heb ik boven langs de randen weggestopt, door de rubber slang naar de achterklep.

[Afbeelding]
Als je de LCD uitzet heb je een gewone spiegel. Vooral 's nachts heb je veel meer zicht naar achter. (geen beperking van de kleine achterruit.)

Obdpeak H6 12 "Auto Dvr 4K 3840*2160P Dash Cam Wifi Gps 415 Achteruitkijkspiegel 1080P Auto Camera Video Recorder Park Monitor

[Video]
[/quote

Waar heb je de camera’s geplaatst .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
cruysen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:38:
[...]

Ik heb z'n Dashcam installeert in de spiegel. Heb ik meteen ook een extra achteruitkijk camera. Deze kijkt dan meteen ook over de aanhanger als ik dat wil. :*)

[Afbeelding]

[Video]
Dit vind ik wel tof. Het zou top zijn als je je bevindingen en meer foto's zou willen posten. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poulske
stimpyrulez schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Top, dat heeft geholpen, dank je wel. Nu staat er inderdaad bij OTA updates, Beschikbaar.
Nu is het wachten op de navigatieupdate met laadstops. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Poulske schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:42:
[...]

Top, dat heeft geholpen, dank je wel. Nu staat er inderdaad bij OTA updates, Beschikbaar.
Nu is het wachten op de navigatieupdate met laadstops. :)
Jep,
en...
- batterij (voor)verwarmen
- draadloos AA of carplay

maar ja.. je kan niet alles in 1x hebben helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
stimpyrulez schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Jep,
en...
- batterij (voor)verwarmen
- draadloos AA of carplay

maar ja.. je kan niet alles in 1x hebben helaas
Nee precies, dat zijn allemaal luxe dingetjes. Ben al super blij met de huidige staat. Zit nog iedere dag met een grote glimlach in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 19:35
ERN5T schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Hoe ben je tot die constatering gekomen? Volgens mijn gegevens heeft de EV6 in Nederland alleen een startonderbreker.
Ik heb geen wat het type alarm het is...maar er zit weldegelijk een alarm op/in.
Had hond even alleen in de auto gelaten....even later tüter-de-tüter...en alarmlichten knipperen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
jkwl schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:52:
[...]

Heb ook een afneembere trekhaak
en zie wel de aanhanger modus ook als de trekhaak er niet onder zit.
ik heb nog de initiele software

Vanuit het hoofdmenu eerst Instellingen dan Voertuig

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Na Instellingen, Voertuig zie ik geen tabje Eco-modus en dan ook geen aanhanger instellingen te vinden.
Nogmaals bij dealer geweest...ze snappen er niets van. Vrijdag gaat auto naar hen en gaan ze kabelset/verbinding nalopen (halve kofferbak demonteren...) en sw bijwerken

overigens kan ik over de functie en instellingen ook niets vinden in de handleiding

raar verhaal... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door EricEB op 06-07-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
@cruysen dat is ook een hele mooie oplossing maar hoe is het beeld achteruit in donker? Heb je daar misschien een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
EricEB schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Na Instellingen, Voertuig zie ik geen tabje Eco-modus en dan ook geen aanhanger instellingen te vinden.
Nogmaals bij dealer geweest...ze snappen er niets van. Vrijdag gaat auto naar hen en gaan ze kabelset/verbinding nalopen (halve kofferbak demonteren...) en sw bijwerken

overigens kan ik over de functie en instellingen ook niets vinden in de handleiding

raar verhaal... 8)7
Heb je toevallig splitscreen aan staan dan, als je dat menu zoekt?
Anders die effe wegklikken.
Dan zie je soms meer dan met splitscreen ;) (ook een bug neem ik aan die dan nog niet gefixed is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
EricEB schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:08:
[...]

raar verhaal... 8)7
Had ik ook. Heb even voor een paar minuten de minpool van de 12 V accu losgehaald. Opnieuw gemonteerd en toen had ik de instelling weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
portefam schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Had ik ook. Heb even voor een paar minuten de minpool van de 12 V accu losgehaald. Opnieuw gemonteerd en toen had ik de instelling weer terug.
Dit heb ik geopperd bij de dealer...maar dat was geen slimme suggestie.... Je kan 'niet zomaar' even de minpool van een EV6 halen zeiden ze...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag was de eerste keer na 4000 km rijden dat de auto niet nog anderhalf tot drie uur doorging met opladen nadat het doel bereikt was, blijf het nog vaag vinden. Het was ook de eerste keer laden na de update, maar neem aan dat dit gewoon toeval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
EricEB schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:16:
[...]

Dit heb ik geopperd bij de dealer...maar dat was geen slimme suggestie.... Je kan 'niet zomaar' even de minpool van een EV6 halen zeiden ze...
En................hoe gaan ze dan een 12V accu wisselen als deze slecht is :?
Er bestaat de mogelijkheid dat er diverse items opnieuw moeten worden ingesteld, maar daar kan @portefam je over informeren denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Solarman op 06-07-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

Blijkbaar kan dat prima....
Alleen willen ze het niet.

Zou toch vreemd zijn dat dit 'niet zou mogen'?
als de 12V accu leeg is of stuk, dan heb je dat ook.

Zou het zelf gedaan hebben.
Las bij veel post in het verleden dat ze zeiden dat je een steeksleutel mee moest nemen, bij problemen effe 12V eraf en .... door.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
stimpyrulez schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Blijkbaar kan dat prima....
Alleen willen ze het niet.

Zou toch vreemd zijn dat dit 'niet zou mogen'?
als de 12V accu leeg is of stuk, dan heb je dat ook.

Zou het zelf gedaan hebben.
Las bij veel post in het verleden dat ze zeiden dat je een steeksleutel mee moest nemen, bij problemen effe 12V eraf en .... door.. >:)
In het verleden vielen de firmware settings nog wel eens weg bij afkoppelen van de 12V waardoor garages voorzichtig zijn geworden met loskoppelen van de accu. Ik vermoed dat ze dat tot de dag van vandaag gewoon nog steeds niet uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:21:
Vandaag was de eerste keer na 4000 km rijden dat de auto niet nog anderhalf tot drie uur doorging met opladen nadat het doel bereikt was, blijf het nog vaag vinden. Het was ook de eerste keer laden na de update, maar neem aan dat dit gewoon toeval is.
Hou het in de gaten, wie weet was het een bug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Mini-me schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:47:
[...]

In het verleden vielen de firmware settings nog wel eens weg bij afkoppelen van de 12V waardoor garages voorzichtig zijn geworden met loskoppelen van de accu. Ik vermoed dat ze dat tot de dag van vandaag gewoon nog steeds niet uitproberen.
Precies. Heel duidelijk antwoord was het; dat gaan wij niet zomaar even doen...en beste klant, doe het zelf ook niet......iets met software...schade... dan maar kofferbak ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
JanKoen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:10:
[...]

De Cross Climate 2 banden voldoen erg goed. Nauwelijks meer rolgeluid of verbruik.
Deze banden kwamen een tijdje geleden als beste uit de test

[ Voor 11% gewijzigd door markvw op 07-07-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

markvw schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:06:
[...]

Deze banden kwamen een tijdje geleden als beste uit de test van de consumentenbond (dacht ik)
Zo te zien iets minder zuinig (B vs A) tov de Michelin CrossClimate 2 en 1 dB meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:04:
[...]

Prijzen opgevraagd bij lokale onafhankelijke garage:

Prijs voor W index: 218 euro
Prijs voor H index: 216 euro

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:27:
[...]

Prijzen opgevraagd bij lokale onafhankelijke garage:

Prijs voor W index: 218 euro
Prijs voor H index: 216 euro

:?
Dan heeft hun groothandel meer snelheidsindex W ingekocht waardoor ze bijna even duur zijn.
Deze komt bij ICE ook meer voor.
Mijn advies, hou je gewoon aan wat de fabrikant aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:32:
[...]

Dan heeft hun groothandel meer snelheidsindex W ingekocht waardoor ze bijna even duur zijn.
Deze komt bij ICE ook meer voor.
Mijn advies, hou je gewoon aan wat de fabrikant aangeeft.
Hoe kom ik er achter wat de fabrikant aangeeft?

De W is minder zuinig zag ik, label B ipv A. Online zijn de H's een stuk goedkoper (180-190 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Mini-me schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Veel garages gebruiken dan ook een soort powerpack die tijdelijk wordt aangekoppeld om een batterij te wisselen. Als de batterij helemaal dood is heeft deze natuurlijk ook weinig zin.
In alle andere gevallen, powerpack eraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ERN5T
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNHc-KXZ_iafqSa643DFKgEow7I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KltAJa3X2uj0VmLhUOKKaVIG.jpg?f=user_large
Dit plaatje kom je in alle Kia-handleidingen, waar aan de elektrische installatie moet worden gewerkt, tegen. Na afloop van de werkzaamheden weer monteren. Geen enkel probleem om de 12V accu los te nemen, hij kan immers ook leeg raken. Velen hebben de accupool losgehaald om de zombiemodus te resetten.
Je kan de instellingen van het stoelgeheugen onder de knoppen ‘1’ en ‘2’ kwijtraken. Verder is er niets aan de hand. Bangmakerij van de garage, alleen zij weten immers wat goed is voor jouw auto, die arrogante houding ben ik wel vaker bij dealers tegengekomen.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ERN5T schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:48:
[...]

Je kan de instellingen van het stoelgeheugen onder de knoppen ‘1’ en ‘2’ kwijtraken. Verder is er niets aan de hand. Bangmakerij van de garage, alleen zij weten immers wat goed is voor jouw auto, die arrogante houding ben ik wel vaker bij dealers tegengekomen.
Ik denk dat het ook een groot deel onzekerheid is. Dealers hebben de apparatuur om storingen uit te lezen maar andere garages moeten het met OBD dongels doen en zien niet meer dan wijzelf. In hun situatie snap ik toch wel dat ze liever geen risico gaan opzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
Mini-me schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:08:
[...]

Ik denk dat het ook een groot deel onzekerheid is. Dealers hebben de apparatuur om storingen uit te lezen maar andere garages moeten het met OBD dongels doen en zien niet meer dan wijzelf. In hun situatie snap ik toch wel dat ze liever geen risico gaan opzoeken..
Welk risico, het is je vak. Toegeven dat een klant meer kennis heeft over een specifiek geval, is erg moeilijk. In mijn ervaring gaat het uitsluitend om merkdealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:34:
[...]

Hoe kom ik er achter wat de fabrikant aangeeft?

De W is minder zuinig zag ik, label B ipv A. Online zijn de H's een stuk goedkoper (180-190 euro).
Kijk hier even:
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter9_5.html

Als het goed is zit er ook een stikker in je B stijl van de bestuurdersdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:40:
[...]

Kijk hier even:
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter9_5.html

Als het goed is zit er ook een stikker in je B stijl van de bestuurdersdeur.
Ah ok, wist ik niet. Zie dus al dat de velgen die volgens de fabrikant geschikt zijn niet kloppen.

Bij jouw link staat 7.5J en die velgen zijn 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:44:
[...]

Ah ok, wist ik niet. Zie dus al dat de velgen die volgens de fabrikant geschikt zijn niet kloppen.

Bij jouw link staat 7.5J en die velgen zijn 8.
De 7,5 en 8 staan voor de breedtemaat tussen de velgranden, en dan in inches.
Hoe groter de breedtemaat hoe breder de band die er op moet.
Daarom hanteert KIA voor de 235/55 R19 7,5J en voor de 255/45 R20 8J.
J is het velgprofiel, dat is een specifieke vorm van de velg waar de band op komt, J is voor personenauto's eigenlijk standaard.

Wat ook van belang is de naafdiameter, dat is het gat in het midden van de velg. Die moet overeenkomen met de flensmaat op de as van de auto. Dacht dat het bij de EV6 67,1mm is.
Indien deze groter is zijn daar centreerringen voor, maar een te kleine maat kan er simpelweg niet op.
Beste is dat je in alles de juiste maat neemt natuurlijk.

ter info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MHqKWZvbZZQBGp7eY0cqA0fHG0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ygZYtHRdw1La7TnfGimzl5a0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Solarman op 06-07-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:34:
[...]

De 7,5 en 8 staan voor de breedtemaat tussen de velgranden, en dan in inches.
Hoe groter de breedtemaat hoe breder de band die er op moet.
Daarom hanteert KIA voor de 235/55 R19 7,5J en voor de 255/45 R20 8J.
J is het velgprofiel, dat is een specifieke vorm van de velg waar de band op komt, J is voor personenauto's eigenlijk standaard.

Wat ook van belang is de naafdiameter, dat is het gat in het midden van de velg. Die moet overeenkomen met de flensmaat op de as van de auto. Dacht dat het bij de EV6 67,1mm is.
Indien deze groter is zijn daar centreerringen voor, maar een te kleine maat kan er simpelweg niet op.
Beste is dat je in alles de juiste maat neemt natuurlijk.
Bedankt voor de info weer. Voor mij is het echt mumbo jumbo.

Raar dat de velg wel TüV gekeurd is in Duitsland en zonder extra goedkeuring met 235/55 banden gemonteerd mag worden.

Kan ik weer opnieuw gaan zoeken want waren de enige velgen die ik acceptabel vond. En anders maar gewoon dezelfde overpriced KIA velgen als ik al heb aanschaffen voor de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:40:
[...]

Bedankt voor de info weer. Voor mij is het echt mumbo jumbo.

Raar dat de velg wel TüV gekeurd is in Duitsland en zonder extra goedkeuring met 235/55 banden gemonteerd mag worden.

Kan ik weer opnieuw gaan zoeken want waren de enige velgen die ik acceptabel vond. En anders maar gewoon dezelfde overpriced KIA velgen als ik al heb aanschaffen voor de winter.
Nee hoor, op een velg van 8J mag inderdaad een band van 235/55 R19 hoor.
Als je die velgen echt mooi vindt gewoon doen, mits de overige maten voldoen aan de auto.

Zelf houd ik meer van "hou je aan wat de fabrikant opgeeft", maar dat zegt niet dat je niet mag afwijken zolang dit binnen de normen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:47:
[...]

Nee hoor, op een velg van 8J mag inderdaad een band van 235/55 R19 hoor.
Als je die velgen echt mooi vindt gewoon doen, mits de overige maten voldoen aan de auto.

Zelf houd ik meer van "hou je aan wat de fabrikant opgeeft", maar dat zegt niet dat je niet mag afwijken zolang dit binnen de normen valt.
Had deze handige site nog gevonden:

https://www.willtheyfit.c...&wheel_width=8&offset2=50

Waaruit blijkt dat de banden 12mm verder naar buiten en binnen zullen komen in vergelijking met de huidige banden en velgen.

Zelf voel ik me ook prettiger als het volledig in lijn ligt met wat de fabrikant voorschrijft. Dus moet toch maar op zoek naar wat anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 06-07-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:50:
[...]

Had deze handige site nog gevonden:

https://www.willtheyfit.c...&wheel_width=8&offset2=50

Waaruit blijkt dat de banden 12mm verder naar buiten en binnen zullen komen in vergelijking met de huidige banden en velgen.
6,3 mm , je hebt nu een 7,5J velg en gaat naar een 8J velg.
Dat kan best hoor.
Dat is in dit geval vergelijkbaar met een 255/45 R20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Dat kan best hoor.
Oh ja oeps verkeerd ingevuld. 6mm is nog te overzien inderdaad. Sorry voor deze 'offtopic' posts. Voorlijk hebben meer mensen er wat aan die niet thuis zijn in de maten van velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:58:
[...]

Oh ja oeps verkeerd ingevuld. 6mm is nog te overzien inderdaad. Sorry voor deze 'offtopic' posts. Voorlijk hebben meer mensen er wat aan die niet thuis zijn in de maten van velgen.
Niks off topic, hoort toch ook bij de EV6.
Zal voor velen abacadabra zijn, dus een stukje informatie is nooit verkeerd. :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasjes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-10-2022
Zo...vandaag de brief binnen gekregen ....Plus 4000 euro vanwege oekraine....
Gelijk een aangetekende brief terug gestuurd dat ik af zie van de aankoop van de ev6 gt. Dus als er nog iemand interesse heeft. Hij wordt geleverd november matgrijs
Ik wacht nog wel een jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Plasjes schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:03:
Gelijk een aangetekende brief terug gestuurd dat ik af zie van de aankoop van de ev6 gt. Dus als er nog iemand interesse heeft. Hij wordt geleverd november matgrijs
Echt jammer voor je, maar wel zeer begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasjes
Ja keek er naar uit...maar als je een auto prive aanschaft en dan deze verhoging krijgt. Dat is me echt even te gek.😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Zonde dat je hem annuleerd. Je zegt ik wacht wel een jaartje. De kans is zeeerrrr groot dat hij nog duurder is geworden. De prijzen zullen niet mee zakken en alleen maar stijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Wiliyama schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:02:
[...]

Ik zal een foto sturen van het resultaat. Prijs €608 [Afbeelding]
Bij deze de foto. Nu nog de remklauwen hoogglans zwart maken. Dan is alles wat zilverkleurig is weg. Ja, behalve de remschijven. Maar die ga ik beter maar niet zwart maken...;-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0B6YWpb0K5F_JQdquRZyIT55KW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CejktgjnHDhQWf2AOjDrcGMk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Wiliyama op 06-07-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Solarman schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Dat kan best hoor.
Inderdaad 1/4 inch 6,35 mm aan elke kant van de velgrand. Iets meer kans op velgbeschadiging. Verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:43
ERN5T schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:48:
[...]

[Afbeelding]
Dit plaatje kom je in alle Kia-handleidingen, waar aan de elektrische installatie moet worden gewerkt, tegen. Na afloop van de werkzaamheden weer monteren. Geen enkel probleem om de 12V accu los te nemen, hij kan immers ook leeg raken. Velen hebben de accupool losgehaald om de zombiemodus te resetten.
Ik had hiervoor een MG ( durf het bijna niet te zeggen in afwachting van mijn EV6 ;) . Maar daar ging de radio soms in een modus dat het scherm en de knoppen nergens meer op reageerde\. Remedy: je raad het al , even de min pool een minuut los en weer vast en de radio werkte weer. Alle zenders en routes in het navigatie syteem bleven gewoon in het geheugen. Het is naar mijn oordeel bangmakerij.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Kun je de TPMS sensors in het menu van de auto resetten als de drukken goed zijn of moet dat met een OBD2 kastje gebeuren?
Wie weet dat toevallig. Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Wiliyama schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:50:
Kun je de TPMS sensors in het menu van de auto resetten als de drukken goed zijn of moet dat met een OBD2 kastje gebeuren?
Vaak is dit na een paar keer auto aan en uit vanzelf opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
asennamm schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:07:
[...]

Vaak is dit na een paar keer auto aan en uit vanzelf opgelost
Dank je wel. Dan ga ik even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejager58
Plasjes schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:46:
Ja keek er naar uit...maar als je een auto prive aanschaft en dan deze verhoging krijgt. Dat is me echt even te gek.😢
Hier idem, maar de auto zal inderdaad niet goedkoper worden ben ik bang :) Wel jammer! :(
Misschien een jonge tweedehands? Daarvan staan er wel een aantal te koop in NL.

[ Voor 11% gewijzigd door dejager58 op 06-07-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
markvw schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:06:
[...]

Deze banden kwamen een tijdje geleden als beste uit de test van de consumentenbond (dacht ik)
Ik heb onder mijn auto de Continental AllSeasonContact zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBk-kU-86EpkWifBkiTb3YBPAXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHCh1H4uHeVEx6cyZZt6XQT1.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag naar werk even ABRP uitgeprobeerd inclusief OBDLinkCX. Die had ik al eens verbonden en nu ik hem erin stopte maakte hij meteen weer verbinding. Dus dat is ideaal.

Ik heb even gespeeld met de instellingen o.a. live verkeer/weer moest ik aanzetten. Hij leek vanochtend even op de A4 te zien dat het 20min langer duurde dan Google zei, maar na opnieuw opgeven van de bestemming leek het goed te zitten.
Ik heb de kaart op hybride 3D weergave staan. Vind ik wel ideaal, alleen zie ik liever niet de weg die ik al heb afgelegd, leid alleen maar af.
Batterijpercentage werd goed aangegeven, ook al lijkt de afronding/berekening van de percentages net iets anders als de auto. Vaak gelijk soms 1% meer of minder. Verwachte aankomst % veranderde ook nog wel tijdens het rijden, maar in dit geval vooral positiever.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcnuULqr3nN8aTqVR_imOqj2i6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48bw105C0pSbOMmqChKn2tLD.jpg?f=fotoalbum_large
Waarom hij trouwens op dit moment kiest voor deze afrit, ipv meteen recht doorrijden weet ik niet, misschien dat het 10 seconden sneller leek.

Je kan helaas niet meerdere navigatie apps tegelijk en dus bijvoorbeeld ook niet flitsmeister rechts tonen. Als je recent niets hebt geopend krijg je rechts de tijd te zien, maar geen idee/niet uitgezocht hoe ik weer kan terug switchen naar de tijd als ik bijvoorbeeld radio luister ipv youtube music.

[ Voor 3% gewijzigd door MrBlueEyes op 06-07-2022 21:50 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Wordt de auto trouwens standaard met een laadkabel uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:13
Gupje360 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:12:
Wordt de auto trouwens standaard met een laadkabel uitgeleverd?
Ja

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 12:42
Freezhost schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:12:
@cruysen dat is ook een hele mooie oplossing maar hoe is het beeld achteruit in donker? Heb je daar misschien een foto van?
Ook aangepast bij de originele post, maar hierbij je antwoord op je vraag

Edit 2: Scherm in de avond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7bsH0y_B94_Hvy1bU15OhqIkLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ml7RgZc7TjEcCfED3YIg8Hxp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ep1UgvDOHpns8cCPojHZSBzz3-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjsNOXVPyEuxmTxkDx4WBKJ3.jpg?f=fotoalbum_large
Misschien een beetje een vertekent beeld. Maar met een camera heb je wel een breder beeld naar mijn mening. Jammer dat dit niet standaard in de spiegel zit.

[ Voor 6% gewijzigd door cruysen op 06-07-2022 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wiliyama schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:50:
In de handleiding staat dat dit na een paar minuten rijden zichzelf al op moet lossen.

Neem aan dat de sensoren zijn overgezet op deze velgen of heb je een extra set gekocht? In het laatste geval moeten die ook nog geïnitialiseerd worden denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Wiliyama schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:29:
[...]

Dank je wel. Dan ga ik even afwachten.
Lees net dat het per merk wil verschillende.

Zie ook:
https://www.kiaclub.nl/to...niet-inleren-door-garage/

Lees ook dat op als op de sensor een a staat hij automatisch inleert en als er een o op staat het via de obd moet.

Misschien dat je dit laatste nog kunt achterhalen?
Weet je of je nog iets moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:45:
[...]

In de handleiding staat dat dit na een paar minuten rijden zichzelf al moet lossen.

Neem aan dat de sensoren zijn overgezet op deze velgen of heb je een extra set gekocht? In het laatste geval moeten die ook nog geïnitialiseerd worden denk ik?
Ik heb een extra set gekocht. Ze zouden geprogrammeerd zijn voor de EV6.
Morgen maar terug naar het banden bedrijf. Ze kunnen de foutmelding hopelijk resetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEB
Geleend van Instagram...geen info verder...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeF-fVH6oBSSFN80BzR2Ni2CvbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVQTeSLIBNLrK39hP1Puk9U7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYi3aCfKiFi3UpSFkxzZlfqS4GY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KD0YbvVYkkdSgwb8yisjC0hi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
Nice! Nu nog een obv de GT. Dat wordt echt de ultieme boevenvanger voor de snelwegpolitie. Totdat de accu leeg is tenminste :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejager58
Verschillende laadkabels zelf inclusief aansluiting voor je koffiezetmachine :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Wiliyama schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 01:25:
[...]

Ik heb een extra set gekocht. Ze zouden geprogrammeerd zijn voor de EV6.
Morgen maar terug naar het banden bedrijf. Ze kunnen de foutmelding resetten.
Naar mijn wetens werken die dingen met een standaard protocol.
Of wel, ze zouden universeel moeten werken.

Maar heb gehoord dat tesla toen het ging aanpassen en overging op BT varianten.

wat ik mij kan herinneren had ik bij mijn vorige auto's de optie om ze in een 'intieer modus' te zetten (als ik ging switchen tussen zomer/winterbanden.
Dan moest je een stuk rijden en dan waren ze gekoppeld

stukje over TPMS:
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter7_5_3.html

wellicht dat dit werkt?
https://ev6.synology.me/e...r5_17_1.html?SEARCH=reset

en dan wellicht op de pagina van waar de banden zichtbaar zijn een x aantal seconden de select button indrukken?

[ Voor 17% gewijzigd door stimpyrulez op 07-07-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
marcel3 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:41:
[...]

Nice! Nu nog een obv de GT. Dat wordt echt de ultieme boevenvanger voor de snelwegpolitie. Totdat de accu leeg is tenminste :+
Leeg in 15 minuten bij vol gas...😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 21-09 15:28
Wiliyama schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:21:
[...]

Leeg in 15 minuten bij vol gas...😭
Zat vermogen om dichtbij te komen en binnen 15 minuten de PIT manoeuvre uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:33
Wel slim. Kunnen ze de tasers weer opladen met de V2L.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
marcel3 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:41:
[...]

Misschien toch nog niet zo ideaal.

https://www.autoblog.nl/n...en-autos-wisselen-3365867

[ Voor 5% gewijzigd door asennamm op 07-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
Als ze hier de oude Nissan Leaf voor gebruiken met 40Kwh accu, dan halen ze in de praktijk hooguit 200 kilometer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:12
Plasjes schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:03:
November levering. Dan heb je voor mijn gevoel toch al voor april besteld. En dan was er toch prijsgarantie?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Hallo, de navigatie kan licht en donker (tegelijkertijd met het “dashboard”). Apart kan niet toch? De felheid kun je instellen met een knop links. Gaat het systeem niet automatisch op donker bij minder licht en andersom? Gebeurde in mijn Sportage wel. Ook als je bv een tunnel inreed, al was dat wel met vertraging. Je kunt wel de tijden vast instellen, dat heb ik ook gevonden. Maar dus niet reagerend op buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasjes
Nee helaas geen prijsgarantie. Besteld in mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasjes
HansAuutB schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:00:
[...]

November levering. Dan heb je voor mijn gevoel toch al voor april besteld. En dan was er toch prijsgarantie?
Nee helaas geen prijsgarantie. Besteld in mei....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:01
dejager58 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:04:
Hallo, de navigatie kan licht en donker (tegelijkertijd met het “dashboard”). Apart kan niet toch? De felheid kun je instellen met een knop links. Gaat het systeem niet automatisch op donker bij minder licht en andersom? Gebeurde in mijn Sportage wel. Ook als je bv een tunnel inreed, al was dat wel met vertraging. Je kunt wel de tijden vast instellen, dat heb ik ook gevonden. Maar dus niet reagerend op buiten?
Laatste update kan je volgens mij het 'thema' automatisch laten aanpassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09 06:36
Ongeveer 3 weken geleden heb ik mijn eNiro ingeruild voor een EV6 GT Line. En nu toer ik hiermee rond in Zweden. Geweldige auto en V2L is toch ook wel een gave feature….lekker onderweg de grillplaat aan na een lange wandeling ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ktmWeIn0RsWRrkXvMgJONlbnB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHJJ3KiDMCc7FzpDfdREQSlf.jpg?f=fotoalbum_large

Wel ervaar ik sinds een paar dagen een rare foutmelding mbt de rijstrookwisselassistent die elke paar minuten weer voren komt en waarbij ook een waarschuwings-driehoekje getoont wordt. Auto volledig uit en en weer aanzetten helpt soms, maar niet altijd om van deze melding af te komen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ff7SZkthSAQYr_ANlac_v_IxIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDFOj61yFz1ywsfpflmxH1eD.jpg?f=fotoalbum_large
Herkennen jullie dit en hoe kom ik hier vanaf (behalve naar de garage gaan)?
Pagina: 1 ... 173 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic