Freezhost schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:39:
Iemand al een dashcam gemonteerd? Ik overweeg die adapter van Dongar te bestellen maar ik vind 45 dollar best veel voor een verloopstekker.
Edit: even teruggezocht in het topic. Die verloopstekker is best fraai weg te werken en minder gedoe, ik twijfel tussen een continue voeding en die verloopstekker. Iemand positief of negatieve ervaring met de parkeerstand van zn camera?
Ik heb z'n Dashcam installeert
in voor de spiegel. Heb ik meteen ook een extra achteruitkijk camera. Deze kijkt dan meteen ook over de aanhanger als ik dat wil.
Ik heb de voeding die bij de camera zat uit elkaar gehaald en het printje op de draden gesoldeerd van de stekker die naar de spiegel gaat. (Zwart = min, rood = +12V als auto aan staat) (Zal nog een foto posten) Dit printje past handig achter het afdekplaatje achter originele spiegel. De kabel voor de achterruit camera heb ik boven langs de randen weggestopt, door de rubber slang naar de achterklep.
Zo ziet nu mijn nieuwe spiegel eruit
:strip_exif()/f/image/QoP44ww7yPBBYUGDoC5m4hEL.jpg?f=fotoalbum_large)
(beetje onscherpe foto zie ik nu)
Als je de LCD uitzet heb je een gewone spiegel. Vooral 's nachts heb je veel meer zicht naar achter. (geen beperking van de kleine achterruit.)
Jammer dat Kia dit niet standaard heeft in de EV6.
Aan de voorzijde is deze 4K, aan de achterzijde is deze 2K.
Deze heb ik toevallig van AliExpress:
Obdpeak H6 12 "Auto Dvr 4K 3840*2160P Dash Cam Wifi Gps 415 Achteruitkijkspiegel 1080P Auto Camera Video Recorder Park Monitor
[
Video: https://video.aliexpress-media.com/play/u/ae_sg_item/2200707247747/p/1/e/6/t/10301/341056970036.mp4]
Edit: Zoals beloofd wat meer foto's:
:strip_exif()/f/image/4d1NwJZJ1cNuwTjvGxZVF9Xg.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m60ogpO8ISMsbQrSkRtHQp44.jpg?f=user_large)
De achtercamera zit tussen het rubber van de ruit geklemd. Eventueel moet ik er nog een druppel lijm bij doen.
:strip_exif()/f/image/CwpUZZZ0YTH4CKcYWZtCykus.jpg?f=fotoalbum_large)
Het printplaatje dat uit de stekker komt in de behuizing op de voorruit.
:strip_exif()/f/image/HYrzRbBnVEgXADngewGiCN2a.jpg?f=fotoalbum_large)
En het antwoord op de vraag van @
JanKoen over de voorcamera.
Het scherm zit met die stiekjes vast aan de huidige spiegel. (Dus je hoeft niets uit de auto te slopen)
Edit 2: Scherm in de avond:
:strip_exif()/f/image/PjsNOXVPyEuxmTxkDx4WBKJ3.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien een beetje een vertekent beeld. Maar met een camera heb je wel een breder beeld naar mijn mening. Jammer dat dit niet standaard in de spiegel zit.
@JanKoen Even ' ] ' terugzetten na '[/quote'. Leest wat fijner
[
Voor 37% gewijzigd door
cruysen op 06-07-2022 22:44
]