Net naar Noorwegen gereden (via Denemarken en Zweden). Na alle chrashes met wireless AA en ABPR is het gebruik van de (huidige versie van de) KIA navigatie zelf een eyeopener. Mooi fullscreen in de witte display modus. Navigatie heeft op ca 3500 km geen enkele fout gemaakt (ok soms zijn de toegestane snelheden niet accuraat). Plannen voor opladen is ook easy. Je voert de eindbestemming in. Daarna via poi "opladen" (filter alleen op ionity) en je ziet alle ionity laadpalen langs de route. Ik kies het oplaadstation dat met ca 50 km rest accu nog te bereiken is. Dat voer je als tussenpunt in. De navigatie zet je (meestal) voor de laadpalen stilxxander968 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 00:11:
[...]
Bij de vraag om alleen ionity laders te gebruiken kan ik niet naar mijn bestemming in Frankrijk navigeren volgens Pump. Via ABRP gaat dat prima. Vooralsnog lijkt het nog niet bruikbaar voor mijn zomervakantie.
edit: wat mij in Noorwegen opviel is dat tot 80% opladen snel gaat (max 235kW en daarna afzakken tot 160kW). Bij 80% zakte de oplaadsnelheid naar 4kW. Zou dat liggen een Ionity instellingen in Noorwegen of aan het feit dat daar meestal alle 6 Ionity laadpalen bezet zijn.
In mijn vorige rit door Frankrijk kom ik altijd met gemak tot 90% laden.
[ Voor 13% gewijzigd door JanAllElectric op 03-07-2022 00:32 ]
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA