Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:40
1Mark schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:03:
[...]

pfff, zelfs een hele andere klasse auto in de UI. Echt een afknapper.
Het laat maar zien dat Kia echt nog heel ver te gaan heeft met beseffen dat software echt belangrijk is.
Beetje overdreven.

Als dit zo zwaar weegt en echt een afknapper is dan zie ik jou überhaupt niet rijden in een Kia of Hyundai of wat dan ook maar niet ultra premium is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
secretdk schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:04:
[...]

Het uitvoeren van de update zelf duurde bij mij een uur en 10 minuten.
Just to be sure:

Updaten doe je als volgt:
- zet de auto aan (twee keer aan knop zonder voet op de rem)
- steek de USB stick in
- start de update
- laat de auto aan staan, en dus ontgrendeld tot ie klaar is?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 19:35
Ik heb nu meermaals met een aanhangergereden, zelfs redelijk zwaar al...dit weekend met een caravan.

Maar wat ik nergens kan vinden in het menu is de aanhanger-status. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:46
Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:21:
[...]

Just to be sure:

Updaten doe je als volgt:
- zet de auto aan (twee keer aan knop zonder voet op de rem)
- steek de USB stick in
- start de update
- laat de auto aan staan, en dus ontgrendeld tot ie klaar is?
Kan...
Je kan ook auto aanzetten (dat je wil gaan rijden), usb stick erin en kiezen om te installeren als de auto uitgezet wordt.

Wat ik zelf beter vind (i.v.m je 12v accu).
Auto aanzetten als of je wil gaan rijden (dus starten met voet op de rem).

Dan de usb stick erin en installeren.
Zou dan effe de lampen en airco uitzetten.

Laatste is denk ik alleen handig als je hem op de oprit kan zetten (of vertrouwde buurt).

Anders zou ik kiezen voor installeren als de auto uitgezet wordt.
Dan kan je de auto gewoon afsluiten.
Je krijgt een bericht via de app als de installatie klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Mad_Master schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Ik heb zelf nog geen belletje of mail gehad van de dealer, maar hoe het aan het lopen is, komt deze waarschijnlijk binnenkort. In mijn koopovereenkomst staat nu namelijk 59.965. Straks nog 4000 bij doen en over een paar maanden nog een prijsverhoging en zo door tot er daadwerkelijk een VIN aan gekoppeld is, maar door dit variable contract maakt eigenlijk niks uit want het staat in het contract dat ze hem mogen wijzigen :'(

Met de prijsstijging, variable contracten en de hudige levertijden van anderhalf jaar, zou je straks met een klein verschil een Polestar 3 kunnen kopen. 8)7
ik ben nu toch ook wel erg benieuwd aan het worden wat de bestelde ev6 straks kost. ik heb _niets_ gehoord van de dealer, maar in de kleine letters staat wel:
Op al onze transacties zijn de BOVAG standaard bepalingen van toepassing. Koper verklaar doormiddel van ondertekening deze voorwaarden te hebben ontvangen, welke ook inzichtelijk zijn via www.bovag.nl
.......
Eventuele prijsverhogingen van de fabrikant en fiscale verhogingen van het rijk worden doorberekend naar de klant.
Is dit dan dat variabele contract? deze is nog van maart overigens...
Als ik de bovag voorwaarden lees dan staat er dat de verkoper de klant zo snel mogelijk op de hoogte moet brengen en dat je dan binnen 10 dagen mag ontbinden..maar niets over wat als de verkoper dat niet doet. heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
EricEB schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:28:
Ik heb nu meermaals met een aanhangergereden, zelfs redelijk zwaar al...dit weekend met een caravan.

Maar wat ik nergens kan vinden in het menu is de aanhanger-status. Iemand enig idee?
Naar EV overzicht gaan (waar je de auto op de weg ziet).
Hamburger menu kiezen (streepjes)
Instellingen EV
Helemaal onder aan: aanhangermodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:17
Solarman schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:38:
[...]

We gaan gewoon stap voor stap kijken of we je verder kunnen helpen.
Het is in ieder geval een ChiNT aardlekautomaat, deze detecteert zowel lekstromen als kortsluiting/overbelasting.
Zoals @DaMenaz al aangaf staat staat linksbovenin 16 of 20 met een B of C ervoor.
De linkse is een EATON hoofdschakelaar voor de laadpaal neem ik aan.(wordt normaal weinig toegepast maar kan geen kwaad)
*Een detailfoto zou fijn zijn, is ook de max lekstroom te zien.
*Een overzichtsfoto van de rest waar dit Hager kastje is ingebouwd.
*Hoe zwaar is je hoofdzekering? 3x 25A of hoger?
Hierbij wat meer info, het is een 20A aardlek. De hoofdzekering is inderdaad 3x25A. Hieronder 2 foto's van de meterkast. De zwarte schakelaars links naast de aardlek zijn beide voor de laadpaal. 1 hoofdschakelaar en een 3 fase groepje voor de lader. Dit alles is geïnstalleerd door (onderaannemer van) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGmElYRkmy5rXv7ZmhAoyWUkQpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x885F8TlY9Xag1ylVGkYSyDU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHtRo_sPxG8QoKZAlLVWt1kpoDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ydhia8RNXkoIYi3PVXeV3BsR.jpg?f=fotoalbum_largede leasemaatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankvH
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
harm289 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:22:
Af en toe springt in mijn meterkast de aardlek uit als de auto al opgeladen is maar de stekker nog in de auto zit (nooit tijdens het laden zelf). Ik laad altijd tot 80%. Mijn Alfen Eve single pro is al vervangen door de leasemaatschappij maar dat heeft geen effect gehad. Ik vraag me af of het een EV6 gerelateerd probleem is en hier meer mensen zijn die er last van hebben? Na het inschakelen van de aardlek werkt alles weer gewoon zoals vanouds.
Nog nooit gehad (New Motion laadpaal op aparte groep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:44
harm289 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:45:
[...]

Hierbij wat meer info, het is een 20A aardlek. De hoofdzekering is inderdaad 3x25A. Hieronder 2 foto's van de meterkast. De zwarte schakelaars links naast de aardlek zijn beide voor de laadpaal. 1 hoofdschakelaar en een 3 fase groepje voor de lader. Dit alles is geïnstalleerd door (onderaannemer van) [Afbeelding]

[Afbeelding]de leasemaatschappij.
Ik zou deze vraag even in het grote huisinstallaties topic posten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp op dit forum, vandaag mijn EV6 Rwd GT line besteld. Op de valreep.

Nu 14 maanden wachten 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
harm289 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:45:
[...]

Hierbij wat meer info, het is een 20A aardlek. De hoofdzekering is inderdaad 3x25A. Hieronder 2 foto's van de meterkast. De zwarte schakelaars links naast de aardlek zijn beide voor de laadpaal. 1 hoofdschakelaar en een 3 fase groepje voor de lader. Dit alles is geïnstalleerd door (onderaannemer van) [Afbeelding]

[Afbeelding]de leasemaatschappij.
Wat betreft de aardlekautomaat e.d. is alles correct.(Aardlekautomaat had een B karakteristiek, B20, mogen zijn omdat bij laders geen hoge startstromen aanwezig zijn).

Wil je, wanneer de aardlekautomaat de volgende keer weer uitvalt, het volgende controleren:
*Onder de oranje Testknop zit een klein wit vlakje, wanneer de aardlekautomaat weer uitvalt kijken of deze wit blijft of rood wordt.
**Bij rood is er een lekstroom, bij wit is er (thermische) een te hoge belasting.

Wanneer na uitvallen aardlekautomaat het vlakje wit blijft zou ik het Ubee modem tijdelijk loshalen zodat het niet direct onder het Hager kastje hangt.
Dan kun je controleren of het modem evenueel te veel warmte in het Hagerkastje brengt.

[ Voor 8% gewijzigd door Solarman op 30-06-2022 19:43 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:24
YouTube: Ferrari F355 v Kia EV6: DRAG RACE

Niet slecht tegen een Ferrari :*)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
Solarman schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Wat betreft de aardlekautomaat e.d. is alles correct.(Aardlekautomaat had een B karakteristiek, B20, mogen zijn omdat bij laders geen hoge startstromen aanwezig zijn).

Wil je, wanneer de aardlekautomaat de volgende keer weer uitvalt, het volgende controleren:
*Onder de oranje Testknop zit een klein wit vlakje, wanneer de aardlekautomaat weer uitvalt kijken of deze wit blijft of rood wordt.
**Bij rood is er een lekstroom, bij wit is er (thermische) een te hoge belasting.

Wanneer na uitvallen aardlekautomaat het vlakje wit blijft zou ik het Ubee modem tijdelijk loshalen zodat het niet direct onder het Hager kastje hangt.
Dan kun je controleren of het modem evenueel te veel warmte in het Hagerkastje brengt.
Daar heb ik toevallig al eens een foto van gemaakt. Het vlakje is rood dus een lekstroom. Het (in mijn ogen) vreemde is dat het alleen gebeurt als het laden gereed is en de kabel nog in de auto zit. Verder nooit. Dat is ook de reden dat ik het hier post, het zou EV6 gerelateerd kunnen zijn.

Probleem is wel dat ik waarschijnlijk de komende weken niet kan testen. Er is iemand achter op mijn EV6 gereden in de file. Hij staat nu bij de schadehersteller :( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZKOVuwqH5tZx8CKLLkwaVN3g4M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L7GqDaAYNYpQ78O6hNYhjPLT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Laatst online: 12:27
Theflying schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:00:
Hier net de update geïnstalleerd.
Android auto is nu full screen:
Hier net ook de update geïnstalleerd, maar geen Android full screen. Bij mij zitten de knoppen ook aan de onderkant. Komt dit omdat ik 'm draadloos (via AAWireless) gebruik?

Volgens de playstore ben ik helemaal up to date.
Samsung S20 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13
radeondutch schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:17:
[...]

Beetje overdreven.

Als dit zo zwaar weegt en echt een afknapper is dan zie ik jou überhaupt niet rijden in een Kia of Hyundai of wat dan ook maar niet ultra premium is.
Ik rij al in de EV6, wat verder echt een mooie auto is.

Maar ik ben ook een zeurpiet: ik raak ook getriggered van windows 10, waar sommige OS schermen nog oude fonts en iconen tonen, of die niet goed schalen op een 4k monitor. Of nog erger: applicaties waar meerdere fonts door elkaar gebruikt worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ThatGuy2303 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:17:
[...]

Hier net ook de update geïnstalleerd, maar geen Android full screen. Bij mij zitten de knoppen ook aan de onderkant. Komt dit omdat ik 'm draadloos (via AAWireless) gebruik?

Samsung S20 plus
Volgens mij zou die dat moeten ondersteunen. Misschien even ik de settings van AAWireless kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
xxander968 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:14:
Het wordt wel spannend of de laadpalenplanner nog voor de vakantie in de navigatie zal komen. Zomervakantie komt schrikbarend hard dichterbij nu. Ik hou hoop, je kunt het Kia!
Met de PUMP app navigeer je naar je bestemming met gebruik van laadpunten rekening houdend met SOC en voorkeur laadpaal leveranciers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Levertraan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:30:
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp op dit forum, vandaag mijn EV6 Rwd GT line besteld. Op de valreep.

Nu 14 maanden wachten 😅
Wat een mooie gebruikersnaam voor het geval de levering vertraagd wordt 😬 maar goed keus en het wachten dubbel en dwars waard 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 16:47
[...]

Samsung S20 plus
Ik zou even proberen met kabel en what @Phusebox ook aangeeft misschien even in de settings kijken.

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Samsung S20 plus
Heb je wel split screen uitgezet bij telefoonprojectie? Als dat aan staat krijg je geen widescreen.

Hier update gedaan met auto uit en dat werkt prima. Volgens mij in 45 min klaar. Even gecontroleerd: 46 minuten. Lijkt dus sneller dan met de auto aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 30-06-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:18
Theflying schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:22:
[...]

Heb nog na vraag gedaan bij Kia update service.
De Wireless Android auto / Apple CarPlay komt er naar alle waarschijnlijkheid aan.
Dit kan nog even duren maar ze bevestigen dat de hardware er voor inzit.

Moet toegeven, eerst zien dan geloven maar het is een positief signaal d:)b
Ben nu op vakantie en rijd een afgeragde VW T-Roc met... draadloze Android Auto. Eenmaal hieraan gewend kan ik bijna niet meer terug naar het ouderwetse gebeuren in m'n eigen EV6...pauper is dat ook. Het is te hopen dat er snel een update voor komt. Anders in de loop van het jaar toch maar kijken naar apparaatjes die dit mogelijk maken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
B-Bandit schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:56:
[...]

Ben nu op vakantie en rijd een afgeragde VW T-Roc met... draadloze Android Auto. Eenmaal hieraan gewend kan ik bijna niet meer terug naar het ouderwetse gebeuren in m'n eigen EV6...pauper is dat ook. Het is te hopen dat er snel een update voor komt. Anders in de loop van het jaar toch maar kijken naar apparaatjes die dit mogelijk maken.
Als ik een iPhone had zou ik het missen. Mijn Android loopt zelfs leeg met de kabel er aan en enkel Spotify actief. 20 minuten Spotify kost me al snel 20% batterij van de telefoon in Wireless AA.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 30-06-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:01:
[...]

Als ik een iPhone had zou ik het missen. Mijn Android loopt zelfs leeg met de kabel er aan en enkel Spotify actief. 20 minuten Spotify kost me al snel 20% batterij van de telefoon in Wireless AA.
Ja joh? Bizar. Nou mijn S21 laadt wel op normaalgesproken hoor. Niet supersnel overigens. Maar na een rit zit er altijd weer wat bij. Misschien ook een andere kabel proberen voor hogere laadsnelheid? Volgens mij gaat er namelijk 5v over de Android auto port en dan maakt de kwaliteit van je kabel veel verschil.

Ondersteunen de USB C poorten trouwens quick charge? Zou het echt zonde vinden als ik voor een QC implementatie weer mijn oude 12V plug tevoorschijn moet toveren.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
B-Bandit schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:10:
[...]

Ja joh? Bizar. Nou mijn S21 laadt wel op normaalgesproken hoor. Niet supersnel overigens. Maar na een rit zit er altijd weer wat bij. Misschien ook een andere kabel proberen voor hogere laadsnelheid? Volgens mij gaat er namelijk 5v over de Android auto port en dan maakt de kwaliteit van je kabel veel verschil.

Ondersteunen de USB C poorten trouwens quick charge? Zou het echt zonde vinden als ik voor een QC implementatie weer mijn oude 12V plug tevoorschijn moet toveren.
Nou ja mijn Note 10 plus is natuurlijk afgeschreven nu die bijna 3 jaar oud is. Zodra ze weer leverbaar zijn komt er een S22 Ultra. Kijken of die het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:22:
[...]

Nou ja mijn Note 10 plus is natuurlijk afgeschreven nu die bijna 3 jaar oud is. Zodra ze weer leverbaar zijn komt er een S22 Ultra. Kijken of die het beter doet.
Jouw note 10+ ondersteunt 25 en 45w laden. Sneller dan de max 25w van mijn (nieuwere) S21! Maar goed. Dat is enkel relevant bij snelladen. Nogmaals, probeer ook een iets dikkere kabel voor je AA verbinding, zal wellicht schelen.

En uiteraard kan het zijn dat je een punt hebt omdat telefoons steeds efficiënter worden. Maar naar mijn idee zou dat niet zo snel (3 jaar) mogen gebeuren. Heb laatst ivm reparatie van mijn eigen telefoon een oude S7 gebruikt (en Android auto), en zelfs die laadde op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
B-Bandit schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:26:
[...]

Jouw note 10+ ondersteunt 25 en 45w laden. Sneller dan de max 25w van mijn (nieuwere) S21! Maar goed. Dat is enkel relevant bij snelladen. Nogmaals, probeer ook een iets dikkere kabel voor je AA verbinding, zal wellicht schelen.

En uiteraard kan het zijn dat je een punt hebt omdat telefoons steeds efficiënter worden. Maar naar mijn idee zou dat niet zo snel (3 jaar) mogen gebeuren. Heb laatst ivm reparatie van mijn eigen telefoon een oude S7 gebruikt (en Android auto), en zelfs die laadde op!
Ik zal eens een officiële kabel testen. Maar goed, offtopic, mijn telefoon moet ik ook minimaal 2x per dag opladen. 5.30u van de lader als ik opsta en tegen 18u is ie zo goed als leeg.

Laten we hopen dat de accu van mijn EV6 het langer volhoudt.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 30-06-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dee geheugenstanden van de stoelen werken niet zoals wij verwachten maar misschien doen we iets fout.

Om het makkelijk te houden hebben we zowel op mijn profiel als het profiel van mijn vrouw haar instellingen onder stand 2 opgeslagen en mijn instellingen onder stand 1.

Echter gedraagt de auto zich nooit zoals wij verwachten, bijvoorbeeld:

Mijn vrouw vertrekt 's ochtends (met haar sleutel), kiest haar profiel en stand 2. Aan het eind van de dag vertrekt ze naar huis, stapt in en de auto schakelt naar stand 1, terwijl haar profiel gewoon actief is. (Gaat de auto bij elke start altijd naar stand 1?)

Diezelfde avond vertrek ik met de auto (met mijn sleutel), en nu kiest de auto automatisch mijn profiel en stand 1. Ik dacht dat de profielen niet aan een sleutel gekoppeld waren of konden worden, maar waarom schakelt ie dan opeens van profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Theflying schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:00:
Hier net de update geïnstalleerd.
Android auto is nu full screen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Verder bij gebruik auto navigatie lijkt het bereken eerst te gebeuren voordat er iets op het scherm verschijnt (Geen foto van)

Snelheid systeem is niet beter of langzamer (nog steeds even responsive)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je nu met AA alleen het hele scherm gebruiken via splitsteen? Of kun je ook bv google maps op hele scherm gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:52:
[...]

Kun je nu met AA alleen het hele scherm gebruiken via splitsteen? Of kun je ook bv google maps op hele scherm gebruiken?
Je moet KIA splitscreen uitzetten en dan krijg je Android Auto over het hele scherm, maar deze heeft zelf ook een splitscreen modus. Die is niet uit te schakelen dus je ziet altijd twee apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:53:
[...]

Je moet KIA splitscreen uitzetten en dan krijg je Android Auto over het hele scherm, maar deze heeft zelf ook een splitscreen modus. Die is niet uit te schakelen dus je ziet altijd twee apps.
Dus dan heb je nog steeds geen fullsrceen. Ik weet niet of 2 apps open een meerwaarde is.
In us werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:52:
Dee geheugenstanden van de stoelen werken niet zoals wij verwachten maar misschien doen we iets fout.

Om het makkelijk te houden hebben we zowel op mijn profiel als het profiel van mijn vrouw haar instellingen onder stand 2 opgeslagen en mijn instellingen onder stand 1.

Echter gedraagt de auto zich nooit zoals wij verwachten, bijvoorbeeld:

Mijn vrouw vertrekt 's ochtends, kiest haar profiel en stand 2. Aan het eind van de dag vertrekt ze naar huis, stapt in en de auto schakelt naar stand 1, terwijl haar profiel gewoon actief is. (Gaat de auto bij elke start altijd naar stand 1?)

Diezelfde avond vertrek ik met de auto, en nu kiest de auto automatisch mijn profiel en stand 1. Ik dacht dat de profielen niet aan een sleutel gekoppeld waren of konden worden, maar waarom schakelt ie dan opeens van profiel?
Wij gebruiken ook 1 sleutel. Allebei 2 standen in gebruik per profiel. Na mijn vrouw heeft gereden, moet ik altijd mijn profiel kiezen en andersom ook. Hij kiest dan altijd stand 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:55:
[...]

Dus dan heb je nog steeds geen fullsrceen. Ik weet niet of 2 apps open een meerwaarde is.
Voor mij wel, al is het beperkt. Zodra de grote Android Auto update er is verwacht ik een grote stap voorwaarts qua interface en gebruiksvriendelijkheid.

Maar full screen Google Maps voegt ook niet veel toe.

Over navigatie gesproken, heb de KIA navigatie onlangs gebruikt, maar hoe zet je dat irritante schermpje rechts uit dat steeds verschijnt bij een afslag. Voegt niks toe en vind het alleen maar afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:58:
[...]

Wij gebruiken ook 1 sleutel. Allebei 2 standen in gebruik per profiel. Na mijn vrouw heeft gereden, moet ik altijd mijn profiel kiezen en andersom ook. Hij kiest dan altijd stand 1.
We gebruiken wel twee sleutels. Maar hij kiest bij ons dus ook stand 1 zonder wisselen van profiel terwijl de vorige rit stand 2 in gebruik was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Hebben jullie een bericht gehad van de dealer over de terug roep actie? Ik heb nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
harm289 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:56:
[...]

Daar heb ik toevallig al eens een foto van gemaakt. Het vlakje is rood dus een lekstroom. Het (in mijn ogen) vreemde is dat het alleen gebeurt als het laden gereed is en de kabel nog in de auto zit. Verder nooit. Dat is ook de reden dat ik het hier post, het zou EV6 gerelateerd kunnen zijn.

Probleem is wel dat ik waarschijnlijk de komende weken niet kan testen. Er is iemand achter op mijn EV6 gereden in de file. Hij staat nu bij de schadehersteller :( [Afbeelding]
Dat laatse is echt balen, ik hoop dat je hem eerder terug hebt.

De Alfen laadbox is beveiligd tegen DC lekstromen, een DC lekstroom vanuit de EV6 zou gedetecteerd worden door de Alfenbox, deze zal dan stoppen met laden.

Je huidige aardlekschakelaar (type A) registreert dit type DC lekstroom niet, wel AC lekstromen waar het gezien het rode vlakje toch op begint te lijken.

Ik weet niet of je een vaste laadkabel aan de Alfen hebt of een losse?
*Bij een losse laadkabel zou je een andere laadkabel kunnen proberen.

*De huidige aardlekautomaat kan niet helemaal goed zijn, dus die zou nog preventief gewisseld kunnen worden.
*De installateur kan de gehele installatie voor de Alfenbox meten op lekstromen.
**Dit met aangesloten en ladende auto, om te kijken of er bij de auto toch een AC lekstroom loopt.(kan pas als je auto terug is :'( )
** Dit zonder aangesloten auto om eventuele lekstromen in de bekabeling e.d. te detecteren vanaf de aansluiting in de meterkast tot de laadstekker van de Alfen. (kan zonder auto)

Nu weet ik niet hoe ervaren de installateur is in dit soort metingen, maar daar moet deze wel kaas van gegeten hebben.
Uiteindelijk is dat een probleem voor de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
De Ideale Man schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:08:
Hebben jullie een bericht gehad van de dealer over de terug roep actie? Ik heb nog niets gehoord.
Gewoon zelf de dealer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Solarman schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:21:
[...]

Gewoon zelf de dealer bellen.
Ik was gewoon benieuwd of ik iets had gemist. Ik ga niet bellen. Geen bericht is goed bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zijn de standaard velgen op een EV6 eigenlijk winterbestendig? Ben namelijk aan het kijken voor een winterset, en bij veel velgen zie ik staan dat gepolijste delen niet winterbestendig zijn. Als ze wel winterbestendig zijn kan ik eventueel een zomerset kopen en de KIA velgen houden voor de winter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
De Ideale Man schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:35:
[...]

Ik was gewoon benieuwd of ik iets had gemist. Ik ga niet bellen. Geen bericht is goed bericht.
Geen bericht is goed bericht gaat hier niet helemaal op.
Om te controleren of deze ook voor jouw auto geldt kun je hier je kenteken intoetsen.
Terugroepacties openen, en je kunt het zien.
Of je actie onderneemt is geheel aan jezelf natuurlijk. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:49:
Zijn de standaard velgen op een EV6 eigenlijk winterbestendig? Ben namelijk aan het kijken voor een winterset, en bij veel velgen zie ik staan dat gepolijste delen niet winterbestendig zijn. Als ze wel winterbestendig zijn kan ik eventueel een zomerset kopen en de KIA velgen houden voor de winter.
Als de gepolijste delen gespoten zijn met blanke lak wel. Al blijft schoonhouden bij strooien altijd noodzakelijk bij lichtmetalen velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
De Ideale Man schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:08:
Nope had niks gehoord.

Had dus maar zelf gebeld aangezien we op vakantie gaan naar 'bergachtig gebied' (Limburg :D ).
Maar ja, je auto zal maar net een keer op een helling wegrollen of zo...

De grap was wel dat ze eerst zeiden dat er geen terugroepactie was.
Toen gezegd dat het zelfs bij de RDW gemeld staat.

Daarna vonden ze wel iets en toen zeiden ze dat ik hem waarschijnlijk al had.
Maar dat was dus niet zo aangezien de auto bij de dealer was geweest en 1 of 2 weken later dit ging spelen.

Maar ze zeiden dat je het kunnen installeren binnen 30min (klopt ook).

Tijdens bezoek aan de dealer gaf de man van de balie wel aan dat hij het gek vond dat Kia nog niks gestuurd had qua brief of zo.
Dit aangezien er wel kans is op letsel (volgens de terugroep gegevens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Zouden de meegeleverde velgen niet altijd 'winterbestendig' zijn?
Ze worden in alle landen geleverd.
Dus ook in de scandinavische landen (of bijv. canada) waar de winters nog veel strenger zijn.

En ook daar strooien ze wel zout/zand/kiezels

(maar een extra laagje blanke lak kan natuurlijk nooit kwaad)

[ Voor 4% gewijzigd door stimpyrulez op 01-07-2022 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 21-09 15:28
Ihkvdb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:32:
[...]

Met de PUMP app navigeer je naar je bestemming met gebruik van laadpunten rekening houdend met SOC en voorkeur laadpaal leveranciers.
Tnx, de reviews zijn goed en nu kennelijk ook ondersteuning van carplay. Dit ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:03
Zijn de standaard velgen op een EV6 eigenlijk winterbestendig?
Die kwakkelwinters die wij hebben vast wel.

Zag het bij Audi ook staan bij de gepolijste wielen. Hebben ze zich meteen ingedekt.

Een goed verzorgingsproduct kan nooit kwaad. Maar dat was bij jou al in orde dacht ik.

[ Voor 12% gewijzigd door DaMenaz op 01-07-2022 09:19 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Levertraan
Ihkvdb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:45:
[...]

Wat een mooie gebruikersnaam voor het geval de levering vertraagd wordt 😬 maar goed keus en het wachten dubbel en dwars waard 👍
Valt wel mee, mijn huidig contract blijft doorlopen bij de leasing aan prijzen van 5 jaar geleden, en de leasing prijs is nu vastgeklikt. Als de inflatie zo blijft wordt dat een goedkope auto binnen 14 maanden (of later).

Maar mss zullen wel traantjes van geluk zijn 😁

[ Voor 5% gewijzigd door Levertraan op 01-07-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
stimpyrulez schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:00:
[...]

Naar EV overzicht gaan (waar je de auto op de weg ziet).
Hamburger menu kiezen (streepjes)
Instellingen EV
Helemaal onder aan: aanhangermodes
Heel vreemd...deze modus is niet te zien.
Zowel zonder aanhanger als met. Zojuist met kar gereden maar zie de aanhangermodus niet.
Zeker met caravan is dit wel handig/nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
EricEB schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:20:
[...]

Heel vreemd...deze modus is niet te zien.
Zowel zonder aanhanger als met. Zojuist met kar gereden maar zie de aanhangermodus niet.
Zeker met caravan is dit wel handig/nodig....
Nou ja, nodig...

Ik heb laatst een paar keer gereden met een caravan maar hen het gewoon uitgelaten.
Nadeel is namelijk dat lane assist niet meer werkt (naar wat ik mij kan herinneren).

Ja, hij gooit al wel vast de range naar beneden, maar ja, die kan je zelf ook monitoren.

Maar sowieso vreemd dat je dat menu niet hebt.
Weet niet of de dealer dat moet aanzetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
stimpyrulez schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:31:
[...]

Nou ja, nodig...

Ik heb laatst een paar keer gereden met een caravan maar hen het gewoon uitgelaten.
Nadeel is namelijk dat lane assist niet meer werkt (naar wat ik mij kan herinneren).

Ja, hij gooit al wel vast de range naar beneden, maar ja, die kan je zelf ook monitoren.

Maar sowieso vreemd dat je dat menu niet hebt.
Weet niet of de dealer dat moet aanzetten of niet?
Zal het kunnen dat deze aanhanger-modus alleen zichtbaar is bij ;
a. na (juist) monteren trekhaak en stekkerdoos
b. bij herkennen van stekker in stekkerdoos

Maw, hebben EV6 rijders zonder trekhaak deze functie wel of niet bij instellingen?
Ik vermoed van niet...daarmee lijkt het of mijn stekkerdoos niet correct is aangesloten, immers herkent geen aanhanger... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
EricEB schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Maw, hebben EV6 rijders zonder trekhaak deze functie wel of niet bij instellingen?
Ik vermoed van niet...daarmee lijkt het of mijn stekkerdoos niet correct is aangesloten, immers herkent geen aanhanger... ?
ik zou niet weten.
Maar als ik de trekhaak er niet onder geklikt hebt (of iets aangesloten) kan ik het menu ook zien.

Dus denk eerder dat ze bij de dealer wellicht dit menu activeren (normaal gezien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[...]

............................................................................

Of, is wel de originele kabelset gebruikt van KIA?
Sommige kabelsets van andere leveranciers missen soms functie die de originele bekabeling wel heeft.
Zoals de parkeersensoren achter automatisch uitzetten.

Onderstaand een stukje uit de tekst bij de originele bekabeling van KIA.
Zodra een aanhanger/fietsendrager is aangesloten en gedetecteerd, wordt de AANHANGWAGENMODUS van het voertuig geactiveerd (zie ook voertuiginstellingen) en wordt het rijbereik van het voertuig overeenkomstig bijgewerkt. De parkeersensoren worden automatisch uitgeschakeld wanneer de aanhanger/fietsendrager is aangesloten

[ Voor 28% gewijzigd door Solarman op 01-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
[...]

Samsung S20 plus
Net de boel geüpdatet, ik gebruik AAwireless in passthrough mode, split screen optie uit.
Nog niet uitgebreid getest verder omdat ik aan het werk ben, maar heel snel gezien werkt widescreen hier.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-01 11:42
Hoi, ik ben nieuw hier. Dinsdag mijn KIA EV6 opgehaald. Import uit Luxemburg. Wat een superauto. Gelijk bij de KIA dealer aangemeld voor de terugroepactie. Gaat 20 juli gebeuren. Duurt ongeveer 30-45 minuten.

Hoe kun je handmatig via het scherm een adres in het navigatie systeem zetten? Dit inclusief het huisnummer?
Dat wil mij nog niet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
Phusebox schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:53:
[...]

Thanks, dat was 'm. Helaas inderdaad nog geen Maps full screen. En die instelling zie je dus niet als de telefoon al is verbonden via Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
dejager58 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:40:
Hoi, ik ben nieuw hier. Dinsdag mijn KIA EV6 opgehaald. Import uit Luxemburg. Wat een superauto. Gelijk bij de KIA dealer aangemeld voor de terugroepactie. Gaat 20 juli gebeuren. Duurt ongeveer 30-45 minuten.

Hoe kun je handmatig via het scherm een adres in het navigatie systeem zetten? Dit inclusief het huisnummer?
In de handeling, digitaal via de app staat het heel duidelijk omschreven van hoe en wat. Betrap me er zelf ook op dat de handeling zeer weinig word gelezen en eigenlijk direct op het net gevraagd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
dejager58 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:40:

Heb het laten importen laten regelen door de dealer? En wat was de rede van import, tijd factor van leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-09 19:17
[...]

Je kan de aanhangwagenmodule resetten door de minpool van de accu even los te nemen.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
ERN5T schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Je kan de aanhangwagenmodule resetten door de minpool van de accu even los te nemen.
Ik kom net bij dealer vandaan...zij hebben nog een andere dealer geraadpleegd. Alle heren herkennen niet de bewuste 'aanhanger-modus'. Ze konden ook niet aangeven of het standaard in de software zou moeten zitten of pas geactiveerd word na montage trekhaak ( is plug en play...komt geen sw aan te pas zeiden ze..)
Een nieuwe EV6 in showroom had nog 'oude' software en ook deze had de aanhanger modus niet.

Er is een mail naar Kia NL gegaan...even afwachten.

Ik zal na weekend nogmaals dealer bezoeken en tip doorgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
Solarman schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:20:
[...]

Dat laatse is echt balen, ik hoop dat je hem eerder terug hebt.

De Alfen laadbox is beveiligd tegen DC lekstromen, een DC lekstroom vanuit de EV6 zou gedetecteerd worden door de Alfenbox, deze zal dan stoppen met laden.

Je huidige aardlekschakelaar (type A) registreert dit type DC lekstroom niet, wel AC lekstromen waar het gezien het rode vlakje toch op begint te lijken.

Ik weet niet of je een vaste laadkabel aan de Alfen hebt of een losse?
*Bij een losse laadkabel zou je een andere laadkabel kunnen proberen.

*De huidige aardlekautomaat kan niet helemaal goed zijn, dus die zou nog preventief gewisseld kunnen worden.
*De installateur kan de gehele installatie voor de Alfenbox meten op lekstromen.
**Dit met aangesloten en ladende auto, om te kijken of er bij de auto toch een AC lekstroom loopt.(kan pas als je auto terug is :'( )
** Dit zonder aangesloten auto om eventuele lekstromen in de bekabeling e.d. te detecteren vanaf de aansluiting in de meterkast tot de laadstekker van de Alfen. (kan zonder auto)

Nu weet ik niet hoe ervaren de installateur is in dit soort metingen, maar daar moet deze wel kaas van gegeten hebben.
Uiteindelijk is dat een probleem voor de leasemaatschappij.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb nu een vaste kabel maar voorheen niet (toen verkeerd geleverd, na een maand omgewisseld). Beide laders hadden dit probleem. De installateur is vandaag geweest. Hij kon niets vinden behalve dat de P1 kabel niet goed verbonden was en de maximale stroom op 25A ingesteld stond terwijl er een 20A groep voor de lader in de meterkast zit. Hij heeft de lader terug gezet naar max 20A. De monteur heeft een log-file meegenomen die ze gaan bekijken. Boodschap was dat ik moet testen of het nu wel goed gaat zodra ik mijn auto weer terug heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:44
harm289 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:16:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Ik heb nu een vaste kabel maar voorheen niet (toen verkeerd geleverd, na een maand omgewisseld). Beide laders hadden dit probleem. De installateur is vandaag geweest. Hij kon niets vinden behalve dat de P1 kabel niet goed verbonden was en de maximale stroom op 25A ingesteld stond terwijl er een 20A groep voor de lader in de meterkast zit. Hij heeft de lader terug gezet naar max 20A. De monteur heeft een log-file meegenomen die ze gaan bekijken. Boodschap was dat ik moet testen of het nu wel goed gaat zodra ik mijn auto weer terug heb.
Het lijkt me niet dat daar het probleem zit, de EV6 laadt maar met max 16A per fase.

Mijn verdenking zou eerder naar de paal zelf uitgaan (bijvoorbeeld een brak relais).

Edit: hmm wel gek dat je het al bij twee exemplaren hebt nu. Dat zou wel op de huisinstallatie of de auto zelf duiden.

[ Voor 6% gewijzigd door marcel3 op 01-07-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
harm289 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:16:
[...]

Als je auto terug is kun je kijken of dit opgelost is wat ik zeker hoop voor je.

Maar lader op 20A ingesteld ?
Lijkt me rijkelijk hoog voor een auto die max 11kW laad.
Bij mij staat de lader op max 16A, zoals het is aan te raden bij een 25A hoofdzekering.
Ik heb ook een ChiNT aardlekautomaat B20 0.03A aardlek, eigenlijk te hoog voor 25A hoofdzekering maar anders gaat om de zoveel tijd de aardlekautomaat er thermisch uit, maar de lader levert nu niet meer dan max 16A per fase.

(Log files kun je zelf ook zien in de app MyEve van Alfen, en nog veel meer........
Met ID en Password geleverd bij montage lader, indien je die hebt gekregen, en een Alfenaccount aanmaken)

[ Voor 7% gewijzigd door Solarman op 01-07-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:43
xxander968 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:49:
[...]

Tnx, de reviews zijn goed en nu kennelijk ook ondersteuning van carplay. Dit ga ik proberen.
Vind PUMP vrij duur, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
[...]
Denk je dat die S22 Ultra (incl hoesje) in het draadloze laadvakje zal passen? Mij lijkt het krap te worden maar ken de exacte afmetingen van het EV6 laadvlak niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dejager58
Joer schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:57:
[...]

Heb het laten importen laten regelen door de dealer? En wat was de rede van import, tijd factor van leveren?
- Hadden op 17 juni een EV6 besteld bij de dealer. Niet 100% wat ik wilde (19 inch ipv 20 inch), maar had geen keus verder. Of na levering 20 inch erop laten zetten voor €3500 (prijslijst €500) of extreem lange levertijd.
- Betaal de auto zelf dus dat werd een beetje te gek
- Natuurlijk een contract dat prijsstijgingen worden doorberekend (je hebt geen keuze)
- Op 24 juni brief dat de auto per 1 juli €3000 duurder werd en in september nog een keer minimaal nog eens €1000
- Echter prijs hierna nog steeds niet vast
- Levering 2022 werd niet gegarandeerd, dus ergens 1e kwartaal 2023
- Dus waarschijnlijk nog 1 of 2 prijsverhogingen.
- Auto geannuleerd
- Op internet een jonge occasion gevonden bij E-magine mobility in Emmen met exact de juiste specificaties (20 inch) en 6200 km op de teller
- Goede inruilprijs en geen verdere (irritante) afleveringskosten, 100% opgeladen en direct leverbaar.
- Afgelopen dinsdag opgehaald in Emmen en net een big smile naar huis gereden

E-magine importeert luxe elektrische auto’s uit Europa. Leuk, nieuw bedrijf met enthousiaste jonge mensen👍🏻

[ Voor 4% gewijzigd door dejager58 op 01-07-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejager58
Joer schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:57:
[...]

In de handeling, digitaal via de app staat het heel duidelijk omschreven van hoe en wat. Betrap me er zelf ook op dat de handeling zeer weinig word gelezen en eigenlijk direct op het net gevraagd word.
Ik begrijp je commentaar heel goed, maar via het digitale manual kan ik het niet vinden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
dejager58 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:51:
[...]

- Hadden op 17 juni een EV6 besteld bij de dealer. Niet 100% wat ik wilde (19 inch ipv 20 inch), maar had geen keus verder. Of na levering 20 inch erop laten zetten voor €3500 (prijslijst €500) of extreem lange levertijd.
- Betaal de auto zelf dus dat werd een beetje te gek
- Natuurlijk een contract dat prijsstijgingen worden doorberekend (je hebt geen keuze)
- Op 24 juni brief dat de auto per 1 juli €3000 duurder werd en in september nog een keer minimaal nog eens €1000
- Echter prijs hierna nog steeds niet vast
- Dus waarschijnlijk nog 1 of 2 prijsverhogingen.
- Auto geannuleerd
- Op internet een jonge occasion gevonden bij E-magine mobility in Emmen met exact de juiste specificaties (20 inch) en 6200 km op de teller
- Goede inruilprijs en geen verdere (irritante) afleveringskosten, 100% opgeladen en direct leverbaar.
- Afgelopen dinsdag opgehaald in Emmen en net een big smile naar huis gereden

E-magine importeert luxe elektrische auto’s uit Europa. Leuk, nieuw bedrijf met enthousiaste jonge mensen👍🏻
Wat een circus zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
DigitalHombre schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:36:
[...]

Denk je dat die S22 Ultra (incl hoesje) in het draadloze laadvakje zal passen? Mij lijkt het krap te worden maar ken de exacte afmetingen van het EV6 laadvlak niet.
Heb hem en past prima.
Zelfs nog iets ruimte over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
dejager58 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:51:
[...]

[...]
Lol. Mijn bestelling van eind februari wordt in December geleverd (volgens huidige opgave). Ik denk dat jouw "1e kwartaal 2023" ook nog overambitieus was!
Goede keuze gemaakt, ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Laatst online: 09-05 17:52
https://www.youtube.com/watch?v=sXYYHh5bsCE

De ADAC heeft een test gedaan met de EV6 met caravan naar kroatië.
Samenvatting het is echt niet normaal dat je allerlei pasjes nodig hebt voor het laden, waarom niet als tanken. en als een laadstation out of order is kan dit lang duren, zou bij een tankstation niet gebeuren.
Maar de EV6 deed het fantastisch als trekauto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
JLC_NL schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:59:
https://www.youtube.com/watch?v=sXYYHh5bsCE

De ADAC heeft een test gedaan met de EV6 met caravan naar kroatië.
Samenvatting het is echt niet normaal dat je allerlei pasjes nodig hebt voor het laden, waarom niet als tanken. en als een laadstation out of order is kan dit lang duren, zou bij een tankstation niet gebeuren.
Maar de EV6 deed het fantastisch als trekauto.
Daar ben ik het zeer sterk mee eens.
Waarom heb ik een laadpas nodig ipv een pinpas? Compleet ondenkbaar hoe hier mee om wordt gegaan.

Ik heb een laadpas van mijn werkgever maar deze werd één keer ergens in Frankrijk niet geaccepteerd, om dan gewoon een pinpas te kunnen gebruiken was perfect geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Nou, heb dus vandaag de auto gehaald bij de dealer ivm klachten bij het opladen aan css bij Fastned. De dealer heeft bij henzelf geladen aan de css en geen problemen. Ze hebben een ticket ingeschoten bij KIA en deze hebben aangeven het niet laden probleem niet te herkennen? Enfin de pinnen zijn schoongemaakt waren enigzins geoxideerd en ik heb de mcu update gekregen? En de nieuwste kaarteupdate. Moet nakijken of het zo ook isAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNITyqqzxRewTWt7eQEWM8mzCeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwjc9FjzhoHmV98Mc2I2zFoN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pY2L8b4DnRDNm7DYJWptYEVdE3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fl4QtKKimIm5aGpe3M4FUefI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RodeafomS1PL1o0QjBhIyndUyys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5f3KVuylmUUWCtlA1VvOFqv.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik dan vreemd is wanneer ik de codes vergelijk met de foto van enkele maanden zie ik geen verschil. Weet dus niet of ik de dealer moet geloven

[ Voor 4% gewijzigd door jefjef op 01-07-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:59

anc

[...]

Ik heb ook een Note 10 Plus en als ik die gebruik tijdens de rit met google maps en spotify dan laadt hij altijd nog steeds bij. Zeker niet minder accu aan het einde van de rit.

Maar je phone is niet afgeschreven hoor, je krijgt nog security patches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
marcel3 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:19:
[...]

Hmm moest dat nou zoveel tijd kosten? Al met al voor mij geen reden om snel te updaten, kijk de kat nog wel even uit de boom. Het punt van widescreen AA zie ik ook niet zo. Het is zo al breed zat en ik vind het juist handig om naast AA het EV scherm van de EV6 zelf weer te geven.
Het is juist dit wat ik mis met CarPlay 😂🫣 of ik moet nog een setting niet gevonden hebben 🤷🏼

So far: in 2 weken 1700km geklokt en wat een heerlijke auto om in te rijden is dit. Deze week ook een paar km gemaakt in de ID.4, maar ik heb duidelijk de juiste keuze gemaakt🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren de update gedaan. Kreeg een notificatie dat ie klaar was in de app.

Vervolgens zag ik ook in de auto geen melding meer. Vandaag elke keer bij starten heel kort een melding in beeld die ik niet volledig kan lezen. Maar er staat "update bestand is onvolledig".

Iemand die dit ook wel eens heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jefjef schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:27:
ik krijg nog steeds bij het downloaden van het updatebestand, bij het insteken van de USB de melding dat het updatebestand onvolledig is.. gek word ik ervan
Jij had er blijkbaar ook last van. Hoe heb je het opgelost?

Ik krijg de melding dus nu bij het starten van de auto. De USB stick zit er dan niet in.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 16:47
jefjef schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:20:
Nou, heb dus vandaag de auto gehaald bij de dealer ivm klachten bij het opladen aan css bij Fastned. De dealer heeft bij henzelf geladen aan de css en geen problemen. Ze hebben een ticket ingeschoten bij KIA en deze hebben aangeven het niet laden probleem niet te herkennen? Enfin de pinnen zijn schoongemaakt waren enigzins geoxideerd en ik heb de mcu update gekregen? En de nieuwste kaarteupdate. Moet nakijken of het zo ook is[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ik dan vreemd is wanneer ik de codes vergelijk met de foto van enkele maanden zie ik geen verschil. Weet dus niet of ik de dealer moet geloven
Kan je vermelden dat je nog niet de nieuwe update hebt voor de navigatie. Deze kan je installeren met behulp van de Kia update software (kan je zelf doen als je een USB stick hebt van 64GB)

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:38
jefjef schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:20:
Nou, heb dus vandaag de auto gehaald bij de dealer ivm klachten bij het opladen aan css bij Fastned. De dealer heeft bij henzelf geladen aan de css en geen problemen. Ze hebben een ticket ingeschoten bij KIA en deze hebben aangeven het niet laden probleem niet te herkennen? Enfin de pinnen zijn schoongemaakt waren enigzins geoxideerd.
...
Heb je bij Fastned al eens geprobeerd om tijdens het starten van de laadsessie de stekker bovenaan goed aan te drukken totdat de laadsessie succesvol gestart is?

Bij veel Fastned maar bv. ook Ionity snelladers gebruiken ze zware kabels ivm. de hoge laadstromen, hierdoor maken de signaalpinnen bovenin de stekker soms niet goed contact.

Als de laadsessie eenmaal gestart is en de kabel vergrendeld, dan kun je de stekker gelukkig loslaten. :)

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Phusebox schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:26:
[...]

Ik krijg de melding dus nu bij het starten van de auto. De USB stick zit er dan niet in.
Wat ik toen gedaan heb is het bestand gedownload en in het geheel op externe HD gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Theflying schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:33:
[...]

Kan je vermelden dat je nog niet de nieuwe update hebt voor de navigatie. Deze kan je installeren met behulp van de Kia update software (kan je zelf doen als je een USB stick hebt van 64GB)
Dat dacht ik al, waarom de td bij de dealer aangeeft dat het wel is gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
Phusebox schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:26:
[...]

Had ik ook last van, nog een keer de update gedaan. Twee keer daarna 'gestart' en niet meer gezien. Wat mij in ieder geval opviel is dat er geen abonnement meer nodig is voor OTA updates..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Workaround voor het laten werken van de airco op afstand.

Volgens de beste man moet je de airco op afstand aanzetten en dan refreshen status o.i.d. (ik hen de auto nog niet) drukken. Bij de laatste handeling gaat de airco ook echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Papa73 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:36:
[...]

Had ik ook last van, nog een keer de update gedaan. Twee keer daarna 'gestart' en niet meer gezien. Wat mij in ieder geval opviel is dat er geen abonnement meer nodig is voor OTA updates..
Had ik ook gedaan (nog een keer de update).
Toen wel de auto in 'rijstand gelaten' in plaats van 'installeren na uitschakelen' (die mijn 12v accu leeg trok).

Edit:
Oh ja, had na de installatie een reset uitgevoerd (met pinnetje) met de usb er nog in.
Weet niet of dit helpt, maar daarna geen gezeur meer gehad ;)

[ Voor 15% gewijzigd door stimpyrulez op 02-07-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Papa73 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:36:
[...]

Ben hem nu aan het installeren in de utility mode. Dus auto niet gestart maar wel aan.

Volgens de info had ik wel overal de laatste versie van. Dus raar, zeker omdat ik ook een melding had gehad dat de update voltooid was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:20
En dan loop ik langs m’n EV6. En profiel vind ik haar toch echt wel het mooist. De auto gaat vanzelf van het slot. :*)

Ik loop soepeltjes langs de zijkant van de auto door naar de achterklep die ik met een snelle handbeweging open doe. Altijd iets uit het midden drukken. Werkt inmiddels feilloos.

Koeltjes 8) blijf ik wachten totdat de wagen fraai haar achterste heeft geopend.

Nadat ik met een beweging m’n spullen netjes in de auto leg zwaait m’n arm al weer naar het knopje om de klep te laten zakken.

Heel even nog blijf ik al dit moois aankijken, dan loop ik rustig naar linksvoor.

Aangekomen bij het voorportier wacht mij een grote teleurstelling. De EV6 blijkt op slot….. :$

Vol ongeloof doorzoek ik mijn zakken op zoek naar de sleutel. Nog wat onwennig bekijk ik dat ding op zoek naar het openen knopje. :S

Gelukkig, denk ik dan bij m’n zelf, blijft er altijd nog iets te wensen over. :)

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
PrimaBB schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:33:

Vol ongeloof doorzoek ik mijn zakken op zoek naar de sleutel. Nog wat onwennig bekijk ik dat ding op zoek naar het openen knopje. :S
Dan druk je met je vinger op het iets verdiepte vlakje op je deur hendel.
Dan gaat de deur ook weer voor je open (zonder dat je in je zak hoeft te wroeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:20
stimpyrulez schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:53:
[...]

Dan druk je met je vinger op het iets verdiepte vlakje op je deur hendel.
Dan gaat de deur ook weer voor je open (zonder dat je in je zak hoeft te wroeten ;)
Wist ik idd nog niet.

Maar toch vind ik het logischer als de auto gewoon open is/blijft/gaat als de sleutel dichtbij het voorportier is.
Is meer consequent.

Sowieso super wennen ook dat de auto niet ook lock-on-leave functie heeft.
Nu al meerdere keren gehad dat de app notify me er op wees dat de auto nog open was.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
PrimaBB schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:15:
[...]

Wist ik idd nog niet.

Maar toch vind ik het logischer als de auto gewoon open is/blijft/gaat als de sleutel dichtbij het voorportier is.
Is meer consequent.

Sowieso super wennen ook dat de auto niet ook lock-on-leave functie heeft.
Nu al meerdere keren gehad dat de app notify me er op wees dat de auto nog open was.
Eens met wat je zegt, maar ja, je kan blijkbaar niet alles hebben.
De auto blijft blijkbaar iets van 30sec open of zo.

Vind het handig, maar soms ook irritant.
Elke keer als ik langs de auto op de oprit loop gaat hij open. Terwijl Ik er dan niet bij hoef.

Dus ja.. We have to deal with it.

Zelfde als een 'lock on leave' functie.
Kan handig zijn. Maar als je iets vergeten bent en je wil het ophalen en de auto gaat op slot met bijv. Kids erin. Tja... Kan mij scenario's bedenken dat het ook niet praktisch is.

Zie het maar als 'luxe probleem'.
Zijn zat mensen die een auto hebben die ja alleen met een sleutel kan openen / sluiten / starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Laatst online: 20-09 21:55
Misschien een gekke vraag, maar ik heb afgelopen week de auto naar de garage gehad. Ze hebben aangegeven alle updates te hebben uitgevoerd, maar als ik kijk naar de instellingen lijkt dat niet zo te zijn.

Klopt het dat ik nog op oude software zit of moet ik zelf nog iets doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6MwTdSogJ3BauJj1UxKSeyCjNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F98deIQNvgpbHLCTcTeKfjQH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D00bsdrfOXaC_40KIUn2FUJzszE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlNylw3MA0NDFbegj0Vqj85m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Laatst online: 11:03
Er staat 210716. Dat is jaar, maand, dag. Dus allemaal nog oud. 220623 is de laatste.

Maar staat ook allemaal in de startpost. :)

[ Voor 36% gewijzigd door DaMenaz op 02-07-2022 15:05 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
DaMenaz schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:03:
Er staat 210716. Dat is jaar, maand, dag. Dus allemaal nog oud. 220623 is de laatste.

Maar staat ook allemaal in de startpost. :)
Ik zie het inderdaad. Heel erg vreemd, heb m’n auto juist heengebracht voor de updates, hele dag heeft ie daar gestaan, maar blijkbaar is dit niet goed gegaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:43
dosh schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:08:
[...]

Ik zie het inderdaad. Heel erg vreemd, heb m’n auto juist heengebracht voor de updates, hele dag heeft ie daar gestaan, maar blijkbaar is dit niet goed gegaan..
Die updates doen ze niet, navigatie update mag jezelf doen van ze. Lief van ze....

http://update.kia.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Anunnaki schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Die updates doen ze niet, navigatie update mag jezelf doen van ze. Lief van ze....

http://update.kia.com/
Software & firmware doen ze niet? Navigatie kan ik nog in komen, maar ik heb dus geen manier om te kijken dat de updates daadwerkelijk zijn uitgevoerd ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
[...]

Heb ook een afneembere trekhaak
en zie wel de aanhanger modus ook als de trekhaak er niet onder zit.
ik heb nog de initiele software

Vanuit het hoofdmenu eerst Instellingen dan Voertuig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDr0V7ObgNLchaar_p26DFF_jok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwgNja3xezmLSpFz0pp1pCF3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHs5LAaKBaWnOLlTFLkVos10z6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djatDtNbtA0bpDfKSWbdNRci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbxfUq0qbB84ZC4hiD46-EfqVNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aa9r7J8eNVc3E2TcwfwK1W4M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Laatst online: 05-09 08:24
Klopt het dat ik nog op oude software zit of moet ik zelf nog iets doen?
Dit is niet een iets oudere firmware, maar de allereerste, vol met bugs zoals zombie modus. Mijn garage had hem ook zo uitgeleverd en ik had de verkoper bij aflevering specifiek gevraagd of de updates doorgevoerd waren. Uiteraard gebeurde dat altijd 8)7

2 dagen later stond mijn vrouw stil met een zombie mode probleem. Ik heb toen zelf de software er overheen gegooid en daarna een afspraak gemaakt voor de software update met de garage. De garage was erg verbaasd dat ze slechts 1 module konden updaten (ICU). De software update die je zelf online kunt vinden is dus best wel compleet en doet meer dan alleen de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
dosh schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:01:
[...]

Software & firmware doen ze niet? Navigatie kan ik nog in komen, maar ik heb dus geen manier om te kijken dat de updates daadwerkelijk zijn uitgevoerd ?
Software & firmware <- die dus wel.

Maar navigatie blijkbaar niet.
Maar ja, dat is ook zo zelf te fixen (wel effe 64GB usb stick hebben).
Of wachten op de OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
stimpyrulez schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Software & firmware <- die dus wel.

Maar navigatie blijkbaar niet.
Maar ja, dat is ook zo zelf te fixen (wel effe 64GB usb stick hebben).
Of wachten op de OTA
Precies, alleen lijkt ook de firm- en software nog de 2021/de eerste versie te zijn dus die is ook niet geüpdatet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
dosh schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:36:
[...]

Precies, alleen lijkt ook de firm- en software nog de 2021/de eerste versie te zijn dus die is ook niet geüpdatet.
De versies van firmware kan je niet in dat menu zien.
Je zou kunnen inloggen in het servicemenu.
Maar weet niet zeker of je daar alles kan zien.
Ergens moet je denk ik de dealer vertrouwen dat ze die allemaal netjes uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Wesco schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:50:
[...]

Heb je bij Fastned al eens geprobeerd om tijdens het starten van de laadsessie de stekker bovenaan goed aan te drukken totdat de laadsessie succesvol gestart is?

Bij veel Fastned maar bv. ook Ionity snelladers gebruiken ze zware kabels ivm. de hoge laadstromen, hierdoor maken de signaalpinnen bovenin de stekker soms niet goed contact.

Als de laadsessie eenmaal gestart is en de kabel vergrendeld, dan kun je de stekker gelukkig loslaten. :)
Dat doe ik dus al en dat is ook de reden geweest om naar de dealer te gaan. Maar in iedergeval bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EricEB
Gisteravond reed ik plm 140 met fiets op fietsendrager...dan gaat verbruik stevig omhoog.

Bij 7% soc en nog 20km bereik een stop bij Ionity (voor het eerst) .
Bizar...binnen minuut bijna 200kw laden...van 7% naar 80% in exact 20 minuten. Gaf toen range aan van 470km. Later bij thuiskomst naar 100% doorgeladen...range was vanochtend 535km ondanks stevig doorrijden met de fiets achterop.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPktqDhTcEbXnFAMEBK6pRVVQuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yswzZXIo6sPWy2xSO5iQaDK0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_5Emk-ROYFV4JuJ12tXvYEgubA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZU4wrlmsz7EM2J7PQEL9thqc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTS_qkb_xgCjgQUsoLHD4rZCk90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UloPzH6RyJFAOxi5oL1cU3L2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiMjxhyH_mXq_YYBidae4Svi44Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NE8e4YLj0nhgXTaomh8gA1n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 21-09 15:28
Anunnaki schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:33:
[...]

Vind PUMP vrij duur, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen.
Bij de vraag om alleen ionity laders te gebruiken kan ik niet naar mijn bestemming in Frankrijk navigeren volgens Pump. Via ABRP gaat dat prima. Vooralsnog lijkt het nog niet bruikbaar voor mijn zomervakantie.
Pagina: 1 ... 171 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic