Omdat ik nieuwsgierig was hoe de auto reageert als hij leeg is heb ik hem gister maar eens tot 0% gereden en hierna geladen tot 100%. Was gelijk ook een nul-meting van de accu capaciteit. Dan kan ik dit in de toekomst weer vergelijken en zien hoe de degradatie is over de jaren heen.
Conclusie:
- Bij 0% heb je nog steeds +- 100 KW aan vermogen en val je niet stil. Dit komt overeen met de data van de Accu, deze geeft 0% aan aan via het display maar in werkelijkheid is dit nog 5%. (zie screenshot)
- Bij vol geladen geeft het display aan dat de auto 100% vol zit, in de werkelijkheid zit hij 97% vol.
- De auto gebruikte 79.6 KWH volgens de auto en 80,6 KWH volgens de Ionity lader om van 0 naar 100% te laden. Laden duurde 50 minuten. Als je rekent met 10% verlies is de daadwerkelijke capaciteit 71,6 KWH.
- Laden duurde 50 minuten.
- Maximum Snelheid tijdens laden 228 KW.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/azqUyksgZpBj6wQYRblY2CJs.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RV9vWFO23GvcCIZMYr90NNpl.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/HteK4wN5ke2x5ZqG8SxcSfjO.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/u1e5qRwd06Mkt90DqxGpnRe2.png?f=user_large)
Conclusie:
- Bij 0% heb je nog steeds +- 100 KW aan vermogen en val je niet stil. Dit komt overeen met de data van de Accu, deze geeft 0% aan aan via het display maar in werkelijkheid is dit nog 5%. (zie screenshot)
- Bij vol geladen geeft het display aan dat de auto 100% vol zit, in de werkelijkheid zit hij 97% vol.
- De auto gebruikte 79.6 KWH volgens de auto en 80,6 KWH volgens de Ionity lader om van 0 naar 100% te laden. Laden duurde 50 minuten. Als je rekent met 10% verlies is de daadwerkelijke capaciteit 71,6 KWH.
- Laden duurde 50 minuten.
- Maximum Snelheid tijdens laden 228 KW.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/azqUyksgZpBj6wQYRblY2CJs.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RV9vWFO23GvcCIZMYr90NNpl.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/HteK4wN5ke2x5ZqG8SxcSfjO.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/u1e5qRwd06Mkt90DqxGpnRe2.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1cKdnIGj29na45vPuUkyGoM3.jpg?f=user_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Griffen83 op 28-06-2022 11:25 ]