Ik vermoed dat je vermoeden juist is
Energie gaat feitelijk nooit verloren, maar als je regeneratief afremt dan zal je altijd een deel van de energie verliezen aan o.a. warmte die vrijkomt bij het afremmen.
Ben overigens nieuw in het topic, maar met een beetje geluk zeer binnenkort ook EV6 rijder. Na lang wikken en wegen gekozen voor een EV6 Plus 77kw RWD, gravity blue met 20". Mogelijk is de auto met een paar weken al leverbaar, anders wordt het iets langer geduld hebben.
Veel research gedaan naar elektrisch rijden en de Kia kwam voor mij als winnaar uit de bus. Dank ook allemaal voor het zeer informatieve topic, daar heb ik erg veel aan gehad.
Keuze tussen de GT-line en Plus was overigens niet makkelijk. Het interieur in de Plus (lichte hemelbekleding & volledige zwarte stoelen) spreekt mij meer aan. Voorzijde van de GT-line is dan wel erg fraai en alcantara blijft voor mij de ideale stoelbekleding. Jammer dat de dodehoekcamera niet op de Plus zit maar persoonlijk vond ik de HUD dan weer enorm afleiden tijdens de uitgebreide proefrit (je zal er vast snel aan wennen). Al met al, ook gezien de meerprijs (PL), de Plus gekozen.
Met 77kw en de verbruikscijfers die ik in het topic tegen gekomen ben betekend dat ik voor ±90% van de ritten volledig thuis op de zonnepanelen (met al overcapaciteit t.b.v. elektrisch rijden) kan opladen. Ga binnenkort daarvoor Zappi v2 thuis monteren.
Interessant overigens dat ik veel (internationale) reviews de AWD aanraden ivm vermogen. Na de proefrit in de RWD heb ik gemerkt verre van langzaam is. Maar ik vergelijk dat met een Volvo V40 D2 en een Mx-5 10th Anny. Beide niet het toonbeeld van veel PK's