Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-10 15:22
[quote]StickMan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Dit is echt een record tot nu toe volgens mij hier op de forum. Echt knap.
Maar wat was de gemiddelde gereden snelheid?
Komen de getoonde gegevens in de app overeen met de info in de auto?
[/quote
Zie screenshot en ja komt overeen met info auto. Komt misschien door de wrap😜
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iL8Vw3Psf6_Io9PsmB3zLhytaxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLR5zfWdf8mqQb40SGJsrJ7Y.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9voAZFYu_DWrn9cdjje4p0p4-yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4eySYRuXeQQOK5it7pCPTUb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Waterman53 op 14-03-2022 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk81
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:17
Afgelopen week naar Oostenrijk geweest (Ehrwald) met mijn GT-Line RWD. Wat een fijne reisauto en ook op hoge snelheid stil. Op 840 KM met 3 stops makkelijk heengereden en met 60% aangekomen. Laden was heel soepel. Kopje koffie halen, toiletbezoek en na 30 minuten steeds weer door kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 13:56
Waterman53 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:26:

Zie screenshot en ja komt overeen met info auto. Komt misschien door de wrap😜
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Had je misschien al die extra ballast eruit gehaald? Geen achterbank, geen passagiersstoel en alle onnodige dingen weggehaald, geen muziek, climate control uit etc? >:)

Hahahaha ..en inderdaad de wrap (materiaal) kan ook helpen en zorgt voor een betere airflow >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Op Reddit heb ik gelezen dat de EV6 wordt geleverd zonder laadkabel. Is dit correct voor de BeNeLux markt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
SSS95 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:44:
Op Reddit heb ik gelezen dat de EV6 wordt geleverd zonder lader. Is dit correct voor de BeNeLux markt?
Laadkabel zit er bij, een lader (als je daarmee een oplaadpunt voor thuis bedoelt) niet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Phusebox schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Laadkabel zit er bij, een lader (als je daarmee een oplaadpunt voor thuis bedoelt) niet.
Dankjewel! Ik bedoelde inderdaad een laadkabel. (Het is maandag.. 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:08

Peetman

Tjah....

Je krijgt er ook nog een mobiele (granny) lader bij, om met max 16 12 A te kunnen laden vanuit een gewoon stopcontact (mits dat er voor geschikt is)

[ Voor 3% gewijzigd door Peetman op 14-03-2022 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:07
Peetman schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:59:
Je krijgt er ook nog een mobiele (granny) lader bij, om met max 16 A te kunnen laden vanuit een gewoon stopcontact (mits dat er voor geschikt is)
Om teleurstelling te voorkomen een kleine verbetering. 12A kan je granny maximaal aan, dit wordt aanbevolen op een 16A groep :)

https://ev6.synology.me/en/topics/chapter2_12_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-10 09:40
Peetman schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:59:
Je krijgt er ook nog een mobiele (granny) lader bij, om met max 16 12 A te kunnen laden vanuit een gewoon stopcontact (mits dat er voor geschikt is)
Is hij ook voor 3 phase aansluiting geschikt? Met een relatief goedkope verloopstuk zeker

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Moet nog wachten op de GT maar vandaag wel via Amazon de bestelde Carbon interior liners ontvangen (op de center console na).

Ziet er goed uit, mooie kunstig materialen gebruikt, dun en licht van gewicht met een mooie diepe Carbon finish.

Kan niet wachten om ze te monteren, echter nog wel even geduld hebben😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6wfnJ6gAsZYYuz9ZVSCIggsz-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86VGRVWACC4xIe1wCYJlq0wm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrqB9H-G2uieXNV-MArcY4NaEuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWMq6kXG8b5VOEFEOvOKkbrt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcG_JtGDw4p1hNu2fx1PZaQ1oYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KksgpPuLGlFWR3GnCmLX1WYU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:14
Canby schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Is hij ook voor 3 phase aansluiting geschikt? Met een relatief goedkope verloopstuk zeker
Granny chargers hebben standaard een geaarde Schuko stekker die in een gewoon stopcontact (bv. bij je oma) past, en werken dus op 1 fase.

Er bestaan wel portable laders met een 3 fase-aansluiting maar die moet je dan apart aanschaffen, dat zijn eigenlijk meer mobiele laadpalen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 13-10 21:40
Pilot41Day schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:37:
Moet nog wachten op de GT maar vandaag wel via Amazon de bestelde Carbon interior liners ontvangen (op de center console na).

Ziet er goed uit, mooie kunstig materialen gebruikt, dun en licht van gewicht met een mooie diepe Carbon finish.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow ziet er strak uit. Dat interesseert me ook wel. Heb je toevallig een linkje? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 14:17
SSS95 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:44:
Op Reddit heb ik gelezen dat de EV6 wordt geleverd zonder laadkabel. Is dit correct voor de BeNeLux markt?
In Nederland is het een standaard meegeleverde accesoire.
Of dat in België ook zo is weet ik niet.

In Duitsland bijvoorbeeld wordt de ev6 zonder laadkabel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor de pics.
Ik had ze op Amazon ook al eens gezien en overweeg ze ook te kopen.
Gebruikersfoto's zijn dan altijd handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Wow ziet er strak uit. Dat interesseert me ook wel. Heb je toevallig een linkje? _/-\o_
Vind ze zelf wat teveel contrast hebben. Een subtieler patroon had ik mooier gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 14:29
Mooi weer doet wonderen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7DnKWR1_lAc7jEIAz9CAhQagog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjybNCcjD8PFIbe0ENaLjkcG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnWYxN41NbNFSN3mdXUjn9khPbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8Z6u0s48g0inFdI4Fz8Srj1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Yilar op 14-03-2022 17:41 ]

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilot41Day
[...]

Open Amazon en zoek op “ kia ev6 CDEFG “
dan krijg je de juiste selectie te zien van deze Carbon delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
Phusebox schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:13:
[...]

Vind ze zelf wat teveel contrast hebben. Een subtieler patroon had ik mooier gevonden.
Ja dat is natuurlijk geheel persoonlijke smaak, tot op dit moment is er geen andere keuze (patroon)😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je wel de juiste versie gekocht? Lijkt mij dat dit de Engelse uitvoering is of zitten de gaten van de bestuurderskant niet aan de linkerkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
De Ideale Man schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:34:
[...]

Heb je wel de juiste versie gekocht? Lijkt mij dat dit de Engelse uitvoering is of zitten de gaten van de bestuurderskant niet aan de linkerkant?
Volgens mij klopt het wel. Liggen op de kop natuurlijk en hetgeen wat open blijft is de deurgreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Dartlink schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Volgens mij klopt het wel. Liggen op de kop natuurlijk en hetgeen wat open blijft is de deurgreep.
Ja, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
De Ideale Man schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:34:
[...]

Ik heb ze even vergeleken met een detail foto van het interieur maar klopt wel hoor (gelukkig)😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
Pilot41Day schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:46:
[...]

Ik heb ze even vergeleken met een detail foto van het interieur maar klopt wel hoor (gelukkig)😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIya-aHl2zbAopi6SKFdTN-1_y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FIIBQc6W2LOz3eGleahO7HF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asennamm
[...]

En rechtstreeks van de bron:
€ 54,47 | Suitable for KIA ev6 glass lift panel interior modified glass switch panel decorative frame
https://a.aliexpress.com/_uAXRQn

En het kan nog goedkoper:
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Ik kwam ook deze nog tegen:
https://www.ebay.com/itm/...7152e8c3181d4faa5ea14ee02

[ Voor 44% gewijzigd door asennamm op 15-03-2022 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel erg mooi! Is dat er ook voor de middenconsole?

Ga sowieso vanavond even zelf rondkijken, hebben we iig wel iets om thuis te hebben voor de GT, duurt wel lang dat wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:35:
[...]

En rechtstreeks van de bron:
€ 54,47 | Suitable for KIA ev6 glass lift panel interior modified glass switch panel decorative frame
https://a.aliexpress.com/_uAXRQn

En het kan nog goedkoper:
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Ik kwam ook deze nog tegen:
https://www.ebay.com/itm/...7152e8c3181d4faa5ea14ee02
Doe mij maar dat vilt, maar dan voor de middenconsole :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:20
Dat vilt voor de deuren ziet er anders ook niet verkeerd uit.

De carbon look sierpanelen lijken mij niet heel praktisch: gaat daar geen stof en andere rommel onder zitten? Ook ben ik benieuwd hoe het er in het echt uitziet omdat de knoppen iets meer verzonken zullen zijn.

Een wrap van de de sierpanelen is misschien praktischer en mooier, maar ik heb hier nog geen foto's van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
Heems78 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:09:
[...]

Heel erg mooi! Is dat er ook voor de middenconsole?

Ga sowieso vanavond even zelf rondkijken, hebben we iig wel iets om thuis te hebben voor de GT, duurt wel lang dat wachten ;)
Ja ook voor de midden center console, deze heb ik ook besteld maar komt wat later beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
Franciesco schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:41:
Dat vilt voor de deuren ziet er anders ook niet verkeerd uit.

De carbon look sierpanelen lijken mij niet heel praktisch: gaat daar geen stof en andere rommel onder zitten? Ook ben ik benieuwd hoe het er in het echt uitziet omdat de knoppen iets meer verzonken zullen zijn.

Een wrap van de de sierpanelen is misschien praktischer en mooier, maar ik heb hier nog geen foto's van gezien.
Als je de delen met weinig dubbelzijdig tame vastzet kan je ze altijd weer gemakkelijk verwijderen door er een nylon visdraad onderdoor te trekken en schoon te maken indien nodig, dus ik zie het probleem niet😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:20
Pilot41Day schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Als je de delen met weinig dubbelzijdig tame vastzet kan je ze altijd weer gemakkelijk verwijderen door er een nylon visdraad onderdoor te trekken en schoon te maken indien nodig, dus ik zie het probleem niet😉
Ok, ik lees je ervaringen straks graag! Met natuurlijk wat mooie foto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
Heeft iemand de ploeng-ploeng-ploeng achteruitrijbeveiliging al kunnen ontkoppelen? Bij een KIA Niro zit die achter de voorbumper ter hoogte van de nummerplaat en kan relatief eenvoudig (als je er bij kunt komen) ontkoppeld worden door de stekker eruit te trekken :D Kan dat bij de EV6 ook? Ik wil straks niet de heftruck van de straat zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26

The Wizard

Moderator Mobile
SwEEp3R schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:03:
Heeft iemand de ploeng-ploeng-ploeng achteruitrijbeveiliging al kunnen ontkoppelen? Bij een KIA Niro zit die achter de voorbumper ter hoogte van de nummerplaat en kan relatief eenvoudig (als je er bij kunt komen) ontkoppeld worden door de stekker eruit te trekken :D Kan dat bij de EV6 ook? Ik wil straks niet de heftruck van de straat zijn... 8)7
Voor zover ik weet zijn de ufo geluiden uit de meeste auto's uit idd een seperate speaker, neem aan dat het bij de EV6 niet anders is :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 09-10 09:32
Update

De EV6 is gisteren (weer...) bij dealer geweest..

-trillende banden/wielen, na 14K kilometer was het inmiddels minder aanwezig maar toch weer na laten kijken. Dealer had nieuwe bandenapparatuur, hoogteslag, onbalans en bandendruk aangepast. Nu is het eindelijk goed.
-uitstekende deurhendels, zitten nog binnen marge van OK, mogen nog niet vervangen worden.
-software updates, meerdere updates gekregen, monteur kon nog niks vertellen over OTA enz. Ben vandaag gebeld, er was vandaag nieuwe software beschikbaar voor AC/verwarming aansturing via de app. Ook zou er heel snel weer nieuwe software beschikbaar zijn voor entertainment. Zodra die er is laat ik beide updaten.
-berijderstoel, deze voelde los aan bij remmen en optrekken. Volgens KIA NL is producteigenschap ivm Relax stand...onzin vind ik. Nu is stoel uit auto gehaald, alles is extra vastgezet en ....probleem is 95% opgelost.

Langzaamaan worden de zaken opgelost, ik merk dat dealer zelf ook zoekt naar oplossingen van zaken die nog niet bekend zijn. Vooral de software issues blijven voor hen hardnekkig.
Een tevreden EV6 rijder !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
Dit geluid valt alleszins mee en er is geen enkele reden om het uit te schakelen, tevens is het ook verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 12-10 15:22
Loei123 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:16:
[...]

Dit geluid valt alleszins mee en er is geen enkele reden om het uit te schakelen, tevens is het ook verboden.
Vind ik ook, stukje veiligheid. En wen er maar aan straks op alle nieuwe auto’s verplicht.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-10 21:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3i9D4fMLpClmfjO1cJP65Yd88E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4gr5nBPH71vOQdWVe2oGoSL.jpg?f=fotoalbum_large

Laat ik ook een keer gaan flexen met mooie getallen bij mooie temperaturen d:)b
Vandaag een ritje Almere-AHOY Rotterdam v.v. Vanmorgen om half 8 met een volle accu (opgave range 436 km) uit de koude polder vertrokken, stoel en stuurverwarming aan. Met af en toe 10 minuten de verwarming aan, maximaal 10 minuten in langzaam rijdend verkeer gezeten zowel op de heen als de terugweg, verder adaptieve cruise op 105 en auto re-gen..

Overige stats: Plus 77,4kW RWD, winterbanden Pirelli Scorpion, Runway Red Metallic, voor vertrek 1 kop koffie en een kom cornflakes achter de kiezen en ik droeg een donkergroene boxer *O*

Fijne avond allemaal! oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
O-B-One schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:21:
[Afbeelding]

Laat ik ook een keer gaan flexen met mooie getallen bij mooie temperaturen d:)b
Vandaag een ritje Almere-AHOY Rotterdam v.v. Vanmorgen om half 8 met een volle accu (opgave range 436 km) uit de koude polder vertrokken, stoel en stuurverwarming aan. Met af en toe 10 minuten de verwarming aan, maximaal 10 minuten in langzaam rijdend verkeer gezeten zowel op de heen als de terugweg, verder adaptieve cruise op 105 en auto re-gen..

Overige stats: Plus 77,4kW RWD, winterbanden Pirelli Scorpion, Runway Red Metallic, voor vertrek 1 kop koffie en een kom cornflakes achter de kiezen en ik droeg een donkergroene boxer *O*

Fijne avond allemaal! oOo
Dat zijn leuke waardes, 6.58km/kwh. Zeer netjes en ook gewoon 'normale snelheid kunnen aanhouden.
Ik zat vandaag op 6.28km/kwh over 52km. Waarvan voornamelijk snelweg met 103km/u.

In tegenstelling tot mijn algemeen gemiddelde van 3.32km/kwh en leuke verbetering.

GTLine AWD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0STOU6lkZGcUuSGfbW_tq5DlZLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoJvliIh2WgyfFybCwYjlnUb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-10 12:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUK95LG0SOceljbRkcpbanGqdKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b5hgbYfOfh9wWPa6sbpzXDoA.png?f=fotoalbum_large
Ook niet slecht👍
Bijna continu snelweg in Duitsland.

Edit: ACC op 140km/h ongeveer 8) EV op 'normaal'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9mosKr2aF3zv7M9jyKNitmknpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p7hxPPdLPEmJQ3dZYBoLE5rF.png?f=fotoalbum_large
Jammer dat deze gegevens niet bij elkaar in de Connect app zitten 😒

[ Voor 69% gewijzigd door cruysen op 15-03-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Officieel niet. Onofficieel kan je een zekering eruit halen die dit uitschakelt. Maar dit mag je zelf uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
cruysen schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:56:
[Afbeelding]
Ook niet slecht👍
Bijna continu snelweg in Duitsland.
Met welke snelheid op de Autobahn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S-WOGIdjOI_UlWQjyt7Q8fV7xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrJR3ClCvr4y1bubA2ekMVtV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJ75NuBObKdc3TynNeC6HWhdVC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBDeOsIQx1vUSrX4IQXs7R9y.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen weekend in 8 uur tijd heen en weer van Den Bosch naar Elp (Groningen) gereden. Om 03:00 in de nacht bij moeten laden. Dat ging erg snel vanaf start. Zie bijlage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fieldspaniel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Hooglander1 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:38:
[...]

De afweging was voor ons is een Tesla Model 3 vs de EV6. Komende van een 2e hands Lexus CT200h zijn onze verwachtingen wel hoog, maar toch ook weer niet heel idioot. We zouden hem volledig privé aanschaffen, dan is het prijsverschil niet groot genoeg om zulke dingen okay te vinden (vind ik).

[...]

Dat zeg ik, als je wat normaler qua formaat bent zal het prima zitten.
Een CT200H is een van de fijnste auto's die ik gereden heb, eerdaags kan ik als Tesla 3 SR rijder goed een vergelijk maken met de Kia, want die komt eind maart in ons bezit. De Tesla 3 houden wij nog even aan ivm de bijtelling - wordt vervolgd J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:25
Vandaag een flinke rit gemaakt, verbruik 16.1 kWh per 100km dus dat ziet er goed uit voor de komende periode _/-\o_

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is het automatisch grootlicht, dat zet je aan door de hendel van de verlichting naar achter te drukken maar hoe zet je dat weer uit zonder dat je eerst grootlicht handmatig inschakelt? Druk je de hendel nog een keer naar achter dan gaat het grote licht aan dat is niet handig als je tegenliggers hebt. Druk je de hendel dan nogmaals na achter dan is het uit volgens mij. Werkt dit echt zo om begrijp ik iets niet? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Vandaag mijn ev6 naar garage.
- trilling: te herleiden aan hoogteslag velg. Ligt nu bij Kia Nederland om te vervangen
- software updates. Alle updates incl. Head unit door laten voeren. Ik hoor/zie weinig bugs voorbijkomen. Mijn versies waren nog de eerst uitgegeven.
- raamgeleider: rubber zat naar binnen gebogen. Dit wordt vervangen onder garantie
- deurklinken: vallen binnen marge. Wel notitie laten plaatsen met foto’s, zodat er eikmoment is.

Nu ruim 8k kilometers gereden, en echt super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioniqi
  • Laatst online: 26-09 11:01
Freezhost schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:51:
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is het automatisch grootlicht, dat zet je aan door de hendel van de verlichting naar achter te drukken maar hoe zet je dat weer uit zonder dat je eerst grootlicht handmatig inschakelt? Druk je de hendel nog een keer naar achter dan gaat het grote licht aan dat is niet handig als je tegenliggers hebt. Druk je de hendel dan nogmaals na achter dan is het uit volgens mij. Werkt dit echt zo om begrijp ik iets niet? 8)7
Misschien werkt dit hetzelfde als bij de Ioniq 5, dus door even van lichtstand te veranderen (bijv. Auto naar off).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zVWbB5iXd8__QpzI21LxHXS0mo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fp5OsKsdc2EjWNGL4MJe7xIv.jpg?f=user_large

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
JPoers83 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:50:
[...]

Dat zijn leuke waardes, 6.58km/kwh. Zeer netjes en ook gewoon 'normale snelheid kunnen aanhouden.
Ik zat vandaag op 6.28km/kwh over 52km. Waarvan voornamelijk snelweg met 103km/u.

In tegenstelling tot mijn algemeen gemiddelde van 3.32km/kwh en leuke verbetering.

GTLine AWD

[Afbeelding]
De laatste meeting is mooi, maar ik ben benieuwd...als wij 3.32km/kWh gaan nemen en "normale" gebruik tussen 20% en 80%, dan kom ik op 154km uit. Of ik een behoorlijke berekeningsfout gemaakt heb, of zie ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Freezhost schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:51:
Vandaag een flinke rit gemaakt, verbruik 16.1 kWh per 100km dus dat ziet er goed uit voor de komende periode _/-\o_

Als grootlicht aan is, dan hendel van je af drukken in plaats van naar je toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Canby schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:10:
[...]

De laatste meeting is mooi, maar ik ben benieuwd...als wij 3.32km/kWh gaan nemen en "normale" gebruik tussen 20% en 80%, dan kom ik op 154km uit. Of ik een behoorlijke berekeningsfout gemaakt heb, of zie ik iets verkeerd?
3.32 zal voornamelijk snelweg en winterverbruik zijn. Deze waardes heb/had ik ook om en nabij. Daarnaast gebruik je 40% van de accu niet in je berekening. Dit kan je met moderne BEV's prima meenemen. Dan kom je wel al snel uit op 300km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Dartlink schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:11:
[...]

Als grootlicht aan is, dan hendel van je af drukken in plaats van naar je toe :)
Dan gaat het grootlicht aan bij mij, maar misschien niet als het al aan is? Wat @Ioniqi zegt is een optie maar dan moet je altijd even schakelen en knipperen de lampen mogelijk even een fractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Freezhost schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:18:
[...]

Dan gaat het grootlicht aan bij mij, maar misschien niet als het al aan is? Wat @Ioniqi zegt is een optie maar dan moet je altijd even schakelen en knipperen de lampen mogelijk even een fractie.
Dat van je af drukken, doe je dat terwijl de dimlichten enkel aan zijn, of ook de grootlichten (of deels bij GT-Line). Van je afdrukken werkt alleen als je grootlichten al aanzijn middels de auto stand. Van je afdrukken terwijl je dimlichten aan zijn dan gaat grootlicht inderdaad aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Dartlink schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:16:
[...]

3.32 zal voornamelijk snelweg en winterverbruik zijn. Deze waardes heb/had ik ook om en nabij. Daarnaast gebruik je 40% van de accu niet in je berekening. Dit kan je met moderne BEV's prima meenemen. Dan kom je wel al snel uit op 300km.
Jij wil zeggen dat naar +/-5% leeg rijden of boven 80% opladen (niet dagelijks) zou dan geen potentiële problemen voor accu degradatie veroorzaken?
Ik heb gewoon geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Canby schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Jij wil zeggen dat naar +/-5% leeg rijden of boven 80% opladen (niet dagelijks) zou dan geen potentiële problemen voor accu degradatie veroorzaken?
Ik heb gewoon geen idee.
Volgens Kia Nederland kan dat prima ;) De BMS kan dat prima reguleren. Is hier al uitgebreid besproken met de meeste filosofieën uitgelicht. Even de zoekfunctie gebruiken.

Sowieso altijd ABC (Always Be Charging) en aangezien ik geen thuislaadpaal heb en aangewezen ben op publiek laden, laad ik standaard naar 100% (er zit overcapaciteit in de accu zodat vol niet echt vol is). Maar daarentegen rij ik vaak daarna wel weer lange afstanden. De gouden middenweg zou dus zijn om je accu rond de 50% te behouden.

Hetgeen waar de accu dan weer niet goed tegen kan is snelladen en dit wordt ook door Kia Nederland ontmoedigd en staat ook vrij duidelijk in de handleiding om dit tot een minimum te houden. Ikzelf rij lease via de werkgever welke mij ook inplant om 400-500KM op een dag te rijden, dus ik ontkom er niet aan. Dan moet ie me maar minder ver inplannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Dartlink schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:31:
[...]

Volgens Kia Nederland kan dat prima ;) De BMS kan dat prima reguleren. Is hier al uitgebreid besproken met de meeste filosofieën uitgelicht. Even de zoekfunctie gebruiken.

Sowieso altijd ABC (Always Be Charging) en aangezien ik geen thuislaadpaal heb en aangewezen ben op publiek laden, laad ik standaard naar 100% (er zit overcapaciteit in de accu zodat vol niet echt vol is). Maar daarentegen rij ik vaak daarna wel weer lange afstanden. De gouden middenweg zou dus zijn om je accu rond de 50% te behouden.

Hetgeen waar de accu dan weer niet goed tegen kan is snelladen en dit wordt ook door Kia Nederland ontmoedigd en staat ook vrij duidelijk in de handleiding om dit tot een minimum te houden. Ikzelf rij lease via de werkgever welke mij ook inplant om 400-500KM op een dag te rijden, dus ik ontkom er niet aan. Dan moet ie me maar minder ver inplannen :+
Ik ga privé rijden, maar wel op mijn werk 3 fase laden. En niet dagelijks, 2 keer peer week met mijn huidige aantal km. Af en toe snelladen tijdens lange ritten. Thuis heb ik geen mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Canby schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:36:
[...]

Ik ga privé rijden, maar wel op mijn werk 3 fase laden. En niet dagelijks, 2 keer peer week met mijn huidige aantal km. Af en toe snelladen tijdens lange ritten. Thuis heb ik geen mogelijkheid.
Dan lijkt het mij geen probleem :) Kijk ook even bij onze topic buren over openbaar opladen om dit in privé situaties zo goedkoop mogelijk te doen :) [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Dartlink schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:40:
[...]

Dan lijkt het mij geen probleem :) Kijk ook even bij onze topic buren over openbaar opladen om dit in privé situaties zo goedkoop mogelijk te doen :) [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Dankjewel, maar weer bijna 500 pagina's 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Canby schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Topicstart, zoekfunctie en laatste tien pagina's :)

Hetzelfde geld voor hier natuurlijk, heel veel vragen zijn door de Tweakers die de EV6 als één van de eersten hadden al beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Dartlink schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Officieel niet. Onofficieel kan je een zekering eruit halen die dit uitschakelt. Maar dit mag je zelf uitzoeken
Is dat niet dezelfde zekering die de batterij koeling/verwarming regelt? Dan is het een heel slecht idee om die er uit te halen... Wat het sowieso is in verband met aansprakelijkheid bij een ongeval.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
Canby schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:10:
[...]

De 3.32 is geval: winter, uitproberen, corona, korte ritjes, overenthousiaste rechtervoet, nieuwe auto. Verwacht volgende winter wel iets gunstiger uit te komen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Zit er niet voor niks op. Is niet voor niks verplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVLCPNL9eEBQ5NNBv_FzrViEV6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phYlWbwIvBBQLB93OAs1TKk0.jpg?f=fotoalbum_large

Hengelo - Zoetermeer gisteravond 21:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 16:19
henrov schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 06:27:
[Afbeelding]

Hengelo - Zoetermeer gisteravond 21:30
en is dit dan met de cruise op 100 kmh?
Of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Canby schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Op tweakers.net wordt er wel geacht zelf wat moeite/onderzoek in een onderwerp te steken alvorens vragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Loei123 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:20:
[...]

Op tweakers.net wordt er wel geacht zelf wat moeite/onderzoek in een onderwerp te steken alvorens vragen te stellen.
Ten eerste: het geldt niet alleen op tweakers.net
Ten tweede: ik heb geen vragen gesteeld, maar wel geconstateerd, dat nog een topic met bijna 500 pagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Canby schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:35:
[...]

Ten eerste: het geldt niet alleen op tweakers.net
Ten tweede: ik heb geen vragen gesteeld, maar wel geconstateerd, dat nog een topic met bijna 500 pagina's...
Met een zoekfunctie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Dartlink schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Dat van je af drukken, doe je dat terwijl de dimlichten enkel aan zijn, of ook de grootlichten (of deels bij GT-Line). Van je afdrukken werkt alleen als je grootlichten al aanzijn middels de auto stand. Van je afdrukken terwijl je dimlichten aan zijn dan gaat grootlicht inderdaad aan.
Dat doe ik inderdaad al als enkel de dimlichten aan zijn, er zitten namelijk wat bochten en verhogingen in weg waar ik het altijd gebruik en daardoor is hij te laat is met reageren als er tegenliggers aankomen. Om te voorkomen dat deze gaan seinen wil ik hem op voorhand al uitzetten. Maar dan begrijp ik nu hoe het werkt al vind ik het niet helemaal logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
king_dude schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:00:
Vandaag mijn ev6 naar garage.
- trilling: te herleiden aan hoogteslag velg. Ligt nu bij Kia Nederland om te vervangen
- software updates. Alle updates incl. Head unit door laten voeren. Ik hoor/zie weinig bugs voorbijkomen. Mijn versies waren nog de eerst uitgegeven.
- raamgeleider: rubber zat naar binnen gebogen. Dit wordt vervangen onder garantie
- deurklinken: vallen binnen marge. Wel notitie laten plaatsen met foto’s, zodat er eikmoment is.

Nu ruim 8k kilometers gereden, en echt super tevreden!
zie ook mijn post van 15 maart, 16.03 uur

heel herkenbaar. ook bij mij was hoogteslag een (mede)oorzaak. mijn dealer heeft nieuwe banden/wielen apparatuur, men kon nu beter met klacht aan de slag.

Hij gaf de tip dat Kia Braber(?) in Ede meeste expertise heeft tav banden/wielen, schijnt beste materiaal te hebben....
we hebben blijkbaar zelfde status tav deurklinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Arfman schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:21:
[...]

Is dat niet dezelfde zekering die de batterij koeling/verwarming regelt? Dan is het een heel slecht idee om die er uit te halen... Wat het sowieso is in verband met aansprakelijkheid bij een ongeval.
Nee niet dezelfde zekering. En inderdaad eigen verantwoording :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Freezhost schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:25:
[...]

Dat doe ik inderdaad al als enkel de dimlichten aan zijn, er zitten namelijk wat bochten en verhogingen in weg waar ik het altijd gebruik en daardoor is hij te laat is met reageren als er tegenliggers aankomen. Om te voorkomen dat deze gaan seinen wil ik hem op voorhand al uitzetten. Maar dan begrijp ik nu hoe het werkt al vind ik het niet helemaal logisch.
Duurde ook even bij mij voor ik erachter was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-10 14:47
EricEB schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:33:
[...]

zie ook mijn post van 15 maart, 16.03 uur

heel herkenbaar. ook bij mij was hoogteslag een (mede)oorzaak. mijn dealer heeft nieuwe banden/wielen apparatuur, men kon nu beter met klacht aan de slag.

Hij gaf de tip dat Kia Braber(?) in Ede meeste expertise heeft tav banden/wielen, schijnt beste materiaal te hebben....
we hebben blijkbaar zelfde status tav deurklinken...
Kan je mij vertellen wat "hoogteslag" is? Ik krijg mijn EV6 de komende weken. Dan ben ik beter geïnformeerd als ik ook trillingen ervaar.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

JanAllElectric schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Kan je mij vertellen wat "hoogteslag" is? Ik krijg mijn EV6 de komende weken. Dan ben ik beter geïnformeerd als ik ook trillingen ervaar.
volgens google:

Een kromme velg, hoogteslag of zijdelingse slag in je velg merk je snel aan een van de volgende kenmerken: je voelt een trilling in je stuur: vaak is dan 1 van de velgen aan de voorkant beschadigd. je voelt een trilling in je stoel: vaak is dan 1 van de achterste velgen beschadigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Zag op Facebook dat Amerikaanse gebruikers ook een smartwartch app hebben (op een Samsung Galaxy Watch 4 althans). Helaas kan ik die hier nergens vinden... Hopelijk komen ze daar in Europa ook mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GevcoU2eBNOXmIi8m9Zj_vi8gO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qslJwGxogXWp8Qs2l1ou8VPu.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klLcQjb_FR3aCQNzH09QtT4hVDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uAcWs5LpZkrgE8bA0zwKp2jU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:17
Phusebox schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:07:
Zag op Facebook dat Amerikaanse gebruikers ook een smartwartch app hebben (op een Samsung Galaxy Watch 4 althans). Helaas kan ik die hier nergens vinden... Hopelijk komen ze daar in Europa ook mee.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je dan geen telefoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ga er maar niet van uit. In de USA gebruiken ze een wezenlijk andere app dan bij ons. Ooit wat screenshots gezien op reddit. Er zijn daar ook veel meer klachten over de slechte werking dan bij ons.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Denk het ook niet nee, de functies verschillen per land volgens mij kun je in Korea zelfs je telefoon als sleutel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:54:
Denk het ook niet nee, de functies verschillen per land volgens mij kun je in Korea zelfs je telefoon als sleutel gebruiken.
Horloge als sleutel was nog mooier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 14:10

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 16:19

[Afbeelding]
[Afbeelding]
wel jammer dat we dat in NL niet hebben.
Niet dat het persé nodig is, maar wel een leuke feature.

Snap ook niet waarom er verschillende apps zijn.
Alleen maar extra onderhoud na mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 22:55
stimpyrulez schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:54:
[...]

wel jammer dat we dat in NL niet hebben.
Niet dat het persé nodig is, maar wel een leuke feature.

Snap ook niet waarom er verschillende apps zijn.
Alleen maar extra onderhoud na mijn mening
Het zou mogelijk moeten zijn om via de KIA Connect / UVO API zelf apps te kunnen ontwikkelen voor Garmin en waarschijnlijk ook andere smartwatch platforms. Zijn er handige mensen op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
yep...helaas, ik kon de app al niet vinden. Linkje ging mij vooral om de diversiteit die wel daar verkrijgbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
stimpyrulez schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:24:
[...]

en is dit dan met de cruise op 100 kmh?
Of hoger?
100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCjolhOYQu8_3EER_YvbW0h79jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysZCeZvUT6EHLFWhsEk6v1Y0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yscSkutv3H8muLN7q2gAnYfbOVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vxn0oFufDCzS1ClhzPyxdagA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
22km op 5% accu. Dus van 100% naar 10% op 120km/h heb jij bijna 400km range. Niet slecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Canby schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:09:
[...]

22km op 5% accu. Dus van 100% naar 10% op 120km/h heb jij bijna 400km range. Niet slecht. :)
Ik heb het idee dat heel constant rijden veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 13-10 10:15
[/quote]
Inderdaad, remmen, accelereren en i-padel kosten alleen maar extra stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Wiliyama schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:19:
[/quote]
Inderdaad, remmen, accelereren en i-padel kosten alleen maar extra stroom.
I-padel kost extra stroom? Levert toch extra stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
De Ideale Man schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:22:
[...]

Als je afremt van 120 naar 30 en je rijdt verder met 30, dan heb je stroom gewonnen.
Rij je 120, je remt af met ipedal en accelereert dan weer naar 120, dan vermoed ik dat je ingeleverd hebt.
Mijn idee: accelereren kost meer dan ipedal oplevert.
In de stad gebruik ik ipedal, op de snelweg niet.
Staat dan op standje 3.

[ Voor 18% gewijzigd door henrov op 17-03-2022 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
henrov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 06:18:
[...]

Als je afremt van 120 naar 30 en je rijdt verder met 30, dan heb je stroom gewonnen.
Rij je 120, je remt af met ipedal en accelereert dan weer naar 120, dan vermoed ik dat je ingeleverd hebt.
In de stad gebruik ik ipedal, op de snelweg niet.
Staat dan op standje 3.
Ja dat klopt, maar je hebt toch wat bespaard tov standje 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
De Ideale Man schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:56:
[...]

Ja dat klopt, maar je hebt toch wat bespaard tov standje 0.
Je remt minder sterk af dus minder acceleratie nodig. Denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 20:05
henrov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 06:18:
[...]
Ik vermoed dat je vermoeden juist is ;)
Energie gaat feitelijk nooit verloren, maar als je regeneratief afremt dan zal je altijd een deel van de energie verliezen aan o.a. warmte die vrijkomt bij het afremmen.

Ben overigens nieuw in het topic, maar met een beetje geluk zeer binnenkort ook EV6 rijder. Na lang wikken en wegen gekozen voor een EV6 Plus 77kw RWD, gravity blue met 20". Mogelijk is de auto met een paar weken al leverbaar, anders wordt het iets langer geduld hebben.

Veel research gedaan naar elektrisch rijden en de Kia kwam voor mij als winnaar uit de bus. Dank ook allemaal voor het zeer informatieve topic, daar heb ik erg veel aan gehad.

Keuze tussen de GT-line en Plus was overigens niet makkelijk. Het interieur in de Plus (lichte hemelbekleding & volledige zwarte stoelen) spreekt mij meer aan. Voorzijde van de GT-line is dan wel erg fraai en alcantara blijft voor mij de ideale stoelbekleding. Jammer dat de dodehoekcamera niet op de Plus zit maar persoonlijk vond ik de HUD dan weer enorm afleiden tijdens de uitgebreide proefrit (je zal er vast snel aan wennen). Al met al, ook gezien de meerprijs (PL), de Plus gekozen.
Met 77kw en de verbruikscijfers die ik in het topic tegen gekomen ben betekend dat ik voor ±90% van de ritten volledig thuis op de zonnepanelen (met al overcapaciteit t.b.v. elektrisch rijden) kan opladen. Ga binnenkort daarvoor Zappi v2 thuis monteren.

Interessant overigens dat ik veel (internationale) reviews de AWD aanraden ivm vermogen. Na de proefrit in de RWD heb ik gemerkt verre van langzaam is. Maar ik vergelijk dat met een Volvo V40 D2 en een Mx-5 10th Anny. Beide niet het toonbeeld van veel PK's ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
De HUD went inderdaad snel. En als het niet voor jou is, dan kun je het altijd nog uitzetten! :)

Gefeliciteerd met de keuze! Welkom bij de club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 13-10 10:15
De Ideale Man schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:22:
[...]

Je hebt toch rendement verlies. Het afremmen van de massa wordt toch niet 100% omgezet in stroom. Zo anticiperen dat je zo min mogelijk hoeft te remmen of te 'i-peddelen' zonder dat het gevaarlijk wordt is toch zuiniger. Mocht het toch nodig zijn, dan regenereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Wat voor range halen jullie gemiddeld met de 58kWh versie? Gisteren proefrit gemaakt, toch minder lelijk dan op de foto's maar de achterkant blijft vreemd. Verder wel een mooie en luxe auto, van binnen ook.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0709
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10 13:02
Afgelopen maandag mijn EV6 ook laten updaten om de storingen mbt de verwarming/geluid etc. te verhelpen. Niet perse te spreken over de 'service' van de dealer maar na een tijd Audi/BMW gereden te hebben verwacht ik er wellicht ook teveel van.

Stoel konden ze ook niet oplossen, wat ik nog wat vreemd blijf vinden. Wellicht ga ik er nog eens over mailen richting de leasemaatschappij. Wel moet ik over een week of wat nog eens terugkomen, er moest een onderdeel vervangen worden bij de Airco die niet op voorraad was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
mike0709 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:37:
Afgelopen maandag mijn EV6 ook laten updaten om de storingen mbt de verwarming/geluid etc. te verhelpen. Niet perse te spreken over de 'service' van de dealer maar na een tijd Audi/BMW gereden te hebben verwacht ik er wellicht ook teveel van.

Stoel konden ze ook niet oplossen, wat ik nog wat vreemd blijf vinden. Wellicht ga ik er nog eens over mailen richting de leasemaatschappij. Wel moet ik over een week of wat nog eens terugkomen, er moest een onderdeel vervangen worden bij de Airco die niet op voorraad was.
Denk dat het vooral aan de dealer zelf ligt en niet zozeer aan het merk. Ik ben allerminst tevreden over de BMW dealer waar ik eerst ging voor onderhoud (sales was prima, werkplaats was slecht). Andere BMW dealer iets beter, maar ook nog niet top.

Zolang het allemaal zelfstandige garages zijn zal het dus minder aan het merk liggen voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
En dan zelfs nog verschil in je contactpersoon bij de werkplaats.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:59
YoshiBignose schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:35:
Wat voor range halen jullie gemiddeld met de 58kWh versie? Gisteren proefrit gemaakt, toch minder lelijk dan op de foto's maar de achterkant blijft vreemd. Verder wel een mooie en luxe auto, van binnen ook.
Maximale range die ik (nu bijna twee weken) heb gezien op 100% geladen is 378km. Niet slecht vind ik gezien de temperaturen. Benieuwd of als het nog iets warmer wordt de WLTP waarde kan worden gehaald. Ik rij rustig, bijna altijd in ECO mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0709
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10 13:02
Phusebox schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:39:
[...]

Denk dat het vooral aan de dealer zelf ligt en niet zozeer aan het merk. Ik ben allerminst tevreden over de BMW dealer waar ik eerst ging voor onderhoud (sales was prima, werkplaats was slecht). Andere BMW dealer iets beter, maar ook nog niet top.

Zolang het allemaal zelfstandige garages zijn zal het dus minder aan het merk liggen voor mijn gevoel.
Kan inderdaad ook, werk in Amsterdam dus goeie ervaring met Audi/BMW Amsterdam. Automatisch ook gekozen voor Kia Amsterdam maar lijkt nog niet denderend in mijn beleving.
Pagina: 1 ... 124 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic