Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30
EricEB schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:46:
[...]

let op he...i am a just messenger....

als geschreven, wellicht de EV's die nu in productie gaan?

het is de linker stoel die flext of speling vertoont...de rechter niet. overigens is de relax stand hooguit 2 of 3 x gebruikt.... mede laders keken heel raar toen ik bijna plat in auto lag....haha
Ik bedoel ook bullshit vanuit Kia en de dealer. En ja snap vanaf nu gebouwde auto's maar waarom staat het dan wel nog in hun prijslijst van 2 weken geleden en die nu dus nog online staat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 12:01
EricEB schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Ben net terug gebeld mbt aantal zaken oa de 'losse' stoel aan berijderskant.

Wat blijkt; het is wel bekend bij Kia NL. Er zijn al meerdere klachten genoteerd.
En dan de reactie. Het is een product eigenschap..... 8)7
Het zou komen door de relax stand van de stoelen (volledig achterover kantelen) .

De nieuwe (te produceren?) EV6 schijnen deze functie niet meer te hebben.
Dat is een mooie zeg... Zo kan ik het ook.
Nouja ben benieuwd wat de dealer hier zegt.
Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee allemaal.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:03
@Phusebox & @EricEB

Over die relaxstoelen: zie de onderstaande post van 17 februari in het leveringen topic. Toen werd door mijn dealer al melding gemaakt van een tekort aan de (bediening van) de relaxstoelen. Waarschijnlijk de reden waarom voor bepaalde uitvoeringen de optie bij nieuwe bestellingen geschrapt is.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70632974

Hopelijk kunnen ze kantelende stoel toch nog oplossen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 23:59
Ik kwam deze site met tips voor in de winter toevallig tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbbKS5sFr2ewBR9D4fpvm8E53_U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wrvIRGpIfR850CFdBx11y916.png?f=fotoalbum_large

https://news.hyundaimotorgroup.com/Article/Tips-For-Maintaining-Your-EV6-in-Winter

[ Voor 19% gewijzigd door cruysen op 09-03-2022 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
stoutski schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:56:
Wie heeft nog meer het probleem als de verwarming op automatic climate control staat, dat uit de blowers in het midden gedeelte koude lucht komt in plaats van warme lucht.
Maar als je dan de lucht stroom aanpast naar blazen uit het midden gedeelte er wel warmen lucht uit komt.
Ben nu al 3 keer bij de garage geweest maar ben nog steeds niet te vrede over de verwarming.
Is bij mij ook (nog) zo. Eind maart naar garage en hoop dat nieuwe inverter het dan oplost…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-07 15:17
Ik hoor iedereen zeggen dat de KIA EV6 RWD langzaam is. Dat hij 7.3 seconde nodig heeft van 0-100.

Nu jullie wat langer rijden. Voelt het inderdaad langzaam aan en kun je beter een AWD kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:06:
Ik hoor iedereen zeggen dat de KIA EV6 RWD langzaam is. Dat hij 7.3 seconde nodig heeft van 0-100.

Nu jullie wat langer rijden. Voelt het inderdaad langzaam aan en kun je beter een AWD kiezen?
Voor zo'n grote auto is 7.3 sec vrij rap. Vergeleken met een Tesla AWD is het traag inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:37
Ik vind het alleszins meevallen. Je bent bij het stoplicht alsnog als eerste weg, inhalen op de snelweg gaat mooi vlot en snel.

Ik ben er tevreden mee, maar je merkt wel dat hij snelheid opbouwt en niet direct als een zweepslag alle koppel beschikbaar stelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03

Ik vraag me af hoe je rijstijl is als 7.3 sec niet rap genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

In de sportstand kom je niks te kort.
De enige auto's waar je het tegen aflegt zijn echt sportuitvoeringen van auto's en snellere EV's.

Maar de situaties dat je het vermogen kunt inzetten zijn helaas best zeldzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 20:31

PB-powell

Mr. Laziness

Ligt eraan wat je langzaam vind, mijn A3 deed er 10,5 seconde over tot de 100 en daarmee was ik vaak al als snelste weg en op snelheid. Nu met 7,3 is dat nog vlotter. Tegen andere EV's of de echte sportauto's win je niet, maar is dat nodig? Je hebt het nooit echt nodig, het is meer voor de fun. Persoonlijk denk ik dat de grotere range van de RWD meer waard is dan de iets snellere acceleratie van de AWD.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Hangt er ook vanaf wat je gewend bent natuurlijk. Ik kom van een Kia Ceed Sportswagon 1.0 en rij nu een EV6 Plus RWD en dan is het een wereld van verschil (in bijna alle opzichten overigens). En dan rij ik over het algemeen in de ECO stand, dan is ie al snel zat. Af en toe op de SPORT bij de stoplichten, als er wat naast mij staat wat snel oogt. >:)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:09
PB-powell schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Ligt eraan wat je langzaam vind, mijn A3 deed er 10,5 seconde over tot de 100 en daarmee was ik vaak al als snelste weg en op snelheid. Nu met 7,3 is dat nog vlotter. Tegen andere EV's of de echte sportauto's win je niet, maar is dat nodig? Je hebt het nooit echt nodig, het is meer voor de fun. Persoonlijk denk ik dat de grotere range van de RWD meer waard is dan de iets snellere acceleratie van de AWD.
Iedereen heeft eigen smaak, ik vond juist die kleine range verschil tussen RWD en AWD minder belangrijk. Maar extra power (605Nm) :) is altijd prettig, zelfs als jij hem niet dagelijks gaan gebruiken.
P.S. Tijdens proefrit vond ik RWD in sportmode behoorlijk snel...

[ Voor 4% gewijzigd door Canby op 10-03-2022 09:20 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-07 22:16
Canby schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Iedereen heeft eigen smaak, ik vond juist die kleine range verschil tussen RWD en AWD minder belangrijk. Maar extra power (605Nm) :) is altijd prettig, zelfs als jij hem niet dagelijks gaan gebruiken.
P.S. Tijdens proefrit vond ik RWD in sportmode behoorlijk snel...
Ach. Mijn huidige skoda 1.2 TD heeft maar 180Nm en ik ben toch vaak als 1e weg bij het stoplicht >:) . Straks met mijn EV6 plus RDW ....... _/-\o_. Ik kies juist voor de vakanties de maximale range en snel opladen. Anders had ik voor bijna €20K minder die nieuwe MG 5 station wel gekocht. Als ik dat al mocht van mijn Chinese vrouw. Die wantrouwt alles wat uit China komt. Korea mocht wel 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door JanAllElectric op 10-03-2022 10:22 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
JanAllElectric schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Ach. Mijn huidige skoda 1.2 TD heeft maar 180Nm en ik ben toch vaak als 1e weg bij het stoplicht >:) . Straks met mijn EV6 plus RDW ....... _/-\o_. Ik kies juist voor de vakanties de maximale range en snel opladen. Anders had ik voor bijna €20K minder die nieuwe MG 5 station wel gekocht. Als ik dat al mocht van mijn Chinese vrouw. Die wantrouwt alles wat uit China komt. Korea mocht wel 8)7
de vakanties... ;) het kan ook wintersport zijn, dan zit jij juist met AWD beter, maar naar de warme landen maak het niet uit, dan heeft de range prioriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-04 09:24

Zoals meeste reacties...de RWD is snel zat. Zeker in sport modus....

Natuurlijk is het leuk om snel van zn plek te komen, maar ik denk dat menig EV6 rijder hier niet als een 'GolfGTI met petje-rijder' ieder stoplicht ziet als een F1 start....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
EricEB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Zoals meeste reacties...de RWD is snel zat. Zeker in sport modus....

Natuurlijk is het leuk om snel van zn plek te komen, maar ik denk dat menig EV6 rijder hier niet als een 'GolfGTI met petje-rijder' ieder stoplicht ziet als een F1 start....
Guilty as charged. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Ik heb ergens (in 2 verschillende bronnen, weet niet meer waar) gelezen, dat 105kg extra op de vooras bij AWD maakt de wegligging in de bochten merkbaar beter t.o.v. RWD. Niet alleen maar extra gewicht, maar ook de aangedreven voorwielen, lijkt me logisch. Klopt dat?
Heeft iemand rijervaring met beide uitvoeringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:05
Canby schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:22:
Ik heb ergens (in 2 verschillende bronnen, weet niet meer waar) gelezen, dat 105kg extra op de vooras bij AWD maakt de wegligging in de bochten merkbaar beter t.o.v. RWD. Niet alleen maar extra gewicht, maar ook de aangedreven voorwielen, lijkt me logisch. Klopt dat?
Heeft iemand rijervaring met beide uitvoeringen?
Als jij twijfelt tussen die versies is er maar 1 goede optie: proefrijden in beide versies. Zelf ben ik speciaal naar een dealer gereden welke de versie had staan zonder open dak omdat ik het belangrijk vond dat die er niet in zat. Snel en wegligging is nogal subjectief. Wat de een ervaart heeft de ander nooit opgemerkt. Vergeleken met mijn Volvo ligt de EV6 RWD als een blok op de weg, accelereert als een malle, is keihard geveerd en helt niet over. Maar als je dit vraagt aan Max Verstappen betwijfel ik of je hetzelfde antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 24-04 13:26
Alles is inderdaad altijd relatief. Met mijn A5 quattro met 240PK en +500NM koppel ben ik ook meestal als snelste weg. Is dat belangrijk? Nee niet echt. Is dat soms fun? Ja zeker wel. Ik doe de meeste kilometers buiten de autostrade en heb dus regelmatig "last" van vrachtwagens en tractoren en dergelijke. Een auto met een pak power helpt daar wel om snel en veilig in te halen. Vandaar dat ik ook de GT besteld heb. Waarschijnlijk overkill maar het voordeel is wel... ik hoop op vaste zetels want er zit geen relax modus in _O-

Ik heb zelf een testrit gemaakt in een RWD en vond dat onzettend langzaam. Maar ik heb hier al gehoord dat sommigen nog dat gevoel hebben vanuit stilstand. Want laat ons eerlijk wezen 7.3 sec is niet traag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ach qua snel weg bij een stoplicht is het vaak meer reactievermogen dan motorvermogen. Met mijn 1 serie ben ik initieel vaak nog sneller weg dan menig EV.

Verder was het bij mij ook een financiële keuze, is me die paar seconde sneller weg die paar duizend euro waard? Nee voor mij niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
xxander968 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Als jij twijfelt tussen die versies is er maar 1 goede optie: proefrijden in beide versies. Zelf ben ik speciaal naar een dealer gereden welke de versie had staan zonder open dak omdat ik het belangrijk vond dat die er niet in zat. Snel en wegligging is nogal subjectief. Wat de een ervaart heeft de ander nooit opgemerkt. Vergeleken met mijn Volvo ligt de EV6 RWD als een blok op de weg, accelereert als een malle, is keihard geveerd en helt niet over. Maar als je dit vraagt aan Max Verstappen betwijfel ik of je hetzelfde antwoord krijgt.
Ik heb al 3 weken geleden AWD besteld. Proefrit met RWD gemaakt, andere hadden ze niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 14:36

Tot nu toe win ik het van alle golf/bmw/mercedes petjes bij het stoplicht.. Blijft leuk als ze naast je staan te ronken en gassen en ik dan op sport stand in alle stilte 'lanceer' en ze ergens ver weg in mijn spiegel zie rijden.. Vaak hebben ze ook niet door dat de Ev6 een EV is, nog te nieuw denk ik..

Dan ga ik daarna gewoon vijftig rijden en laat ze voorbij met een glimlach :)

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Yilar schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Tot nu toe win ik het van alle golf/bmw/mercedes petjes bij het stoplicht.. Blijft leuk als ze naast je staan te ronken en gassen en ik dan op sport stand in alle stilte 'lanceer' en ze ergens ver weg in mijn spiegel zie rijden.. Vaak hebben ze ook niet door dat de Ev6 een EV is, nog te nieuw denk ik..

Jij doet een sprintrace op een 50km/h weg. Dan ben je zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-05 11:21
Yilar schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Snel optrekken is een paar keer heel leuk, maar als je passagiers in de auto hebt vinden die het toch minder geslaagd. Punt is je weet zelf wanneer de punch komt de bijrijder niet en daar worden de meeste mensen een beetje wit om de neus van. :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:03
Opvallend dat bijna iedereen hier aangeeft “als eerste weg te zijn”. Er kan toch maar één de eerste zijn?
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:41:
Opvallend dat bijna iedereen hier aangeeft “als eerste weg te zijn”. Er kan toch maar één de eerste zijn?
Tijd voor een dragrace op een circuit met iedereen die zegt als eerste weg te zijn.

Ik voel een tv programma aankomen.

"De snelste stoplichtsprinter van Nederland"

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2022 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
nou ja...een sprintje in de eigen familie...

[ Voor 12% gewijzigd door EricEB op 10-03-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 22:01
Ihkvdb schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 01:31:
[...]

Is bij mij ook (nog) zo. Eind maart naar garage en hoop dat nieuwe inverter het dan oplost…
Oke ga morgen maar weer eens langs. De laatste keer hebben ze weinig gedaan 1,5 uur geen beweging geweest bij de auto (dashcam even versneld afgespeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 22:01

Flitsmeister heeft hem geklokt op 6.9 seconde. Maar dan moet je hem niet op i-padel zetten dan is die wat trager weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024

Een elektrische auto voelt voor het eerst alles behalve langzaam aan. Wij hebben hier ook een renault zoe en in veel stoplichtsprintjes voelt het heerlijk om direct van de plek te komen.

De AWD gaat daar natuurlijk nog een stapje overheen. Waar de AWD meer verschil maakt zijn de tussensprints. Snelweg invoegen is echt vlot te doen.
Kennis heeft de RWD en heb ik ook in gereden en is een snelle auto, direct van de lijn. En tussensprints zijn sneller dan een brandstofauto. De AWD gaat daar nog een overtreffende trap overheen. Als dat de GT dat zometeen nog meer doet. Niet zo vreemd met het dubbele aan vermogen.

En qua range, ik haal met 100% deze week iets meer dan 400km. Kennis komt op een paar kilometer verder. Wat dat betreft is de AWD ook zeer efficiënt doordat deze de voorste motor loskoppelt indien niet gebruikt. Denk dat alleen de velgen/brede banden de boosdoener zijn in de range en niet zozeer t gewicht. Daar de AWD ook harder kan regeneren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bogey555
Ik denk dat de meesten naast iemand staan die niet echt van plan is een stoplichtsprint te doen. Dan ben je al snel de eerste ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
stoutski schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:52:
[...]

Oke ga morgen maar weer eens langs. De laatste keer hebben ze weinig gedaan 1,5 uur geen beweging geweest bij de auto (dashcam even versneld afgespeeld).
Kun jij de dashcam op afstand bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
De Ideale Man schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Kun jij de dashcam op afstand bekijken?
Waarschijnlijk bedoeld hij de opname achteraf thuis versneld bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
stoutski schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:05:
[...]

Flitsmeister heeft hem geklokt op 6.9 seconde. Maar dan moet je hem niet op i-padel zetten dan is die wat trager weg.
Toevallig reed ik gister een tijdje met i-padel....op zich wel lekker om zo te rijden en af te remmen.

Maar...wat lijkt de auto dan ineens slomer ! alsof je aan een elastiek vast zit. de snelheidsbeleving, ondanks Sport instelling is volgens mij anders. In tegenstelling tot regeneratie op 0, dan is het echt veel flitsender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
EricEB schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Toevallig reed ik gister een tijdje met i-padel....op zich wel lekker om zo te rijden en af te remmen.

Maar...wat lijkt de auto dan ineens slomer ! alsof je aan een elastiek vast zit. de snelheidsbeleving, ondanks Sport instelling is volgens mij anders. In tegenstelling tot regeneratie op 0, dan is het echt veel flitsender.
Naar mijn idee is hij op stand 3 ook al sneller.
Het zit hem met name in het weg rijden.
Op het pedaal drukken geeft dan een soort vertraging van 1sec of zo.
Terwijl zonder i-pedal heb je dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13
Nog een vergelijking/review van EV6 met andere auto's.

https://www.carmagazine.c...vs-kia-ev6-vs-volvo-xc40/

Conclusie: Another easy win for the excellent EV6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:47
Ik ben ook vaak het snelste weg met m'n Vivaro-e... en die is echt niet snel, zeker met troep achterin en een aanhanger erbij... dus dat zegt niet zoveel :')

Zijn er hier mensen die zowel de EV6 als de Ioniq 5 hebben gereden? En waarom de keuze voor de EV6?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
YoshiBignose schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:11:
[...]
Zijn er hier mensen die zowel de EV6 als de Ioniq 5 hebben gereden? En waarom de keuze voor de EV6?
Ja ik vond de Ioniq 5 teveel aanvoelen alsof ik in een koets zat. If that makes sense. Te zompig en te weinig gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 11:16
Phusebox schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Ja ik vond de EV6 teveel aanvoelen alsof ik in een koets zat. If that makes sense. Te zompig en te weinig gevoel.
Je bedoelt andersom, neem ik aan, want je kocht een EV6.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
Begin gemaakt van dechromen van mijn Plus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dogMIGp5f1uxXCBWK8Gn-uNct2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPS5hONdWYoCWhvIH9ArnRtx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRcKN_uEyWwDepMj4hLPkWpU8T0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnH3PoCymmCt9yytjWbG2jva.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Je bedoelt andersom, neem ik aan, want je kocht een EV6.
8)7 |:(
Tijd voor weekend blijkbaar.

Of ik heb de verkeerde auto gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:50
Was vandaag bij de KIA (hoofdkantoor?) in breukelen. Volgens mij is er een nieuwe kleur, donkergroen. Was prachtig.
Nu zijn alle auto's in de showroom mooier, maar kwam daarna op weg een rode tegen....dat viel dan weer erg tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
kx22 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:24:
Was vandaag bij de KIA (hoofdkantoor?) in breukelen. Volgens mij is er een nieuwe kleur, donkergroen. Was prachtig.
Nu zijn alle auto's in de showroom mooier, maar kwam daarna op weg een rode tegen....dat viel dan weer erg tegen.
Smaken verschillen. Als je zelf tevreden bent met de kleur is het toch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Interstellar Grey? ;) Ik ben ook een van de weinigen, volgens bestellijst. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Canby schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:11:
[...]

Ik krijg ook een interstellar grey. Staat verkeerd in de lijst.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
JanAllElectric schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Wordt het echt 15 maart geleverd? Of is het ook verkeerd in de lijst? :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Canby op 11-03-2022 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
Canby schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:11:
[...]

Klopt, 77 Kw RWD Interstellar Grey.
Chroom aan voorkant vond ik echt lelijk. Zijkanten gaat wel maar vind ik toch mooier zwart gewrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Canby schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Wordt het echt 15 maart geleverd? Of is het ook verkeerd in de lijst? :-(
De boot komt wel 15 maart aan in Rotterdam begrijp ik. Dan duurt het daarna nog 3 weken of eerder (hoop ik).

[ Voor 3% gewijzigd door JanAllElectric op 12-03-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Waterman53 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:57:
[...]

Klopt, 77 Kw RWD Interstellar Grey.
Chroom aan voorkant vond ik echt lelijk. Zijkanten gaat wel maar vind ik toch mooier zwart gewrapt.
Eens! Ik heb ook interstellar, en die strip aan de voorkant gaat ook donker worden. Ik laat reflector aan de zijkant donkerder smoke wrappen, en trek diezelfde kleur door over de chroom kleur randen aan de zijkant. Heb ELB zojuist een berichtje gestuurd.

Kun jij eens detail foto’s maken hoe de randen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kun je zo'n dechroming ook nog laten doen na de keramische coating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Proefgereden in een EV6 ...

Mijn conclusie: matige kwaliteit en gemaakt voor Koreanen...

Ik ben iets groter dan gemiddeld, net als mijn vrouw. Voor mijn vrouw zat de stoel wel goed, hele goede beenruimte, maar voor mij hield de ondersteuning op bij mijn schouderbladen, waar ook best een harde rand zat, erg oncomfortabel.

Het stuur kon niet ver genoeg naar je toe voor een fijne zithouding, de stoel moest eigenlijk nog iets naar beneden, de verstelling kon ik niet een prettige positie in vinden. Daardoor moet de stoel uiteindelijk weer verder naar voren om bij het stuur te kunnen.

En als de stoel dan stond, dan wiebelde de bovenkant van de stoelen vrij extreem. Rustig 2cm heen en weer. Zowel bestuurder als passagier, dat heb ik nog niet eerder gezien bij een auto.

Hij reed verder prima, heel relaxed, mag van mij nog iets directer reageren, maar niks vervelends verder.

Touchscreen reageert okay, niet bijzonder snel. Ik kon een aantal functies niet makkelijk vinden. Een lijst met DAB stations lukte mij niet bijvoorbeeld.

Als je de auto parkeert, en weer doorrijd er na, gaat ie van iPedal af. Blijf met je fikken van mijn instellingen af, erg irritant.

Dus nee, het is niet wat voor mij en mijn vrouw.

Denk als je in de normale band valt qua lengte je er een prima auto aan kan hebben, als je je over de andere dingetjes heen kan zetten, dat soort frustraties zijn vooral heel persoonlijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
@Hooglander1
Ik ben zelf 1m90 en ik pas er prima in. Met de Ioniq 5 en e-Niro had ik meer problemen (te hoge zit voor mij). Hangt ook een beetje van je bouw af natuurlijk.

En daarom is het ook belangrijk dat je altijd proef gaat rijden. Bijna alle auto's hebben wel een instelling die zich reset na opnieuw starten, bijvoorbeeld de instelling van het Start-Stop systeem bij heel veel auto's.

Gelukkig is de wereldpers jouw mening niet toe bedeeld qua kwaliteit etc, maar zoals gezegd, niet elke auto is voor iedereen. Misschien eens een Enyaq IV of BMW iX3 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Phusebox schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:16:
@Hooglander1
Ik ben zelf 1m90 en ik pas er prima in. Met de Ioniq 5 en e-Niro had ik meer problemen (te hoge zit voor mij). Hangt ook een beetje van je bouw af natuurlijk.

En daarom is het ook belangrijk dat je altijd proef gaat rijden. Bijna alle auto's hebben wel een instelling die zich reset na opnieuw starten, bijvoorbeeld de instelling van het Start-Stop systeem bij heel veel auto's.

Gelukkig is de wereldpers jouw mening niet toe bedeeld qua kwaliteit etc, maar zoals gezegd, niet elke auto is voor iedereen. Misschien eens een Enyaq IV of BMW iX3 proberen.
195cm hier, mijn vrouw 180, maar ook die zat bijna klem en met het haar tegen het dak.

Zoals ik zei, als je kleiner bent is het een hele andere ervaring. En maar weinig mensen zijn zo lang als ik, daar ben ik mij bewust van.

Dat de stoelen echter zo heen en weer konden bewegen stond ik echt van versteld. Dat je elektrisch verstelbare stoelen hebt zonder geheugenfunctie is 1 ding, maar dat je heen en weer zit te wippen had ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Hooglander1 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:10:
Proefgereden in een EV6 ...

Mijn conclusie: matige kwaliteit en gemaakt voor Koreanen...

Ik ben iets groter dan gemiddeld, net als mijn vrouw. Voor mijn vrouw zat de stoel wel goed, hele goede beenruimte, maar voor mij hield de ondersteuning op bij mijn schouderbladen, waar ook best een harde rand zat, erg oncomfortabel.

Het stuur kon niet ver genoeg naar je toe voor een fijne zithouding, de stoel moest eigenlijk nog iets naar beneden, de verstelling kon ik niet een prettige positie in vinden. Daardoor moet de stoel uiteindelijk weer verder naar voren om bij het stuur te kunnen.

En als de stoel dan stond, dan wiebelde de bovenkant van de stoelen vrij extreem. Rustig 2cm heen en weer. Zowel bestuurder als passagier, dat heb ik nog niet eerder gezien bij een auto.

Hij reed verder prima, heel relaxed, mag van mij nog iets directer reageren, maar niks vervelends verder.

Touchscreen reageert okay, niet bijzonder snel. Ik kon een aantal functies niet makkelijk vinden. Een lijst met DAB stations lukte mij niet bijvoorbeeld.

Als je de auto parkeert, en weer doorrijd er na, gaat ie van iPedal af. Blijf met je fikken van mijn instellingen af, erg irritant.

Dus nee, het is niet wat voor mij en mijn vrouw.

Denk als je in de normale band valt qua lengte je er een prima auto aan kan hebben, als je je over de andere dingetjes heen kan zetten, dat soort frustraties zijn vooral heel persoonlijk.
Het is een Kia geen Audi. Dus kun je ook verwachten dat de kwaliteit anders is. Toch is het een fantastisch auto voor de meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hooglander1 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:18:
[...]

195cm hier, mijn vrouw 180, maar ook die zat bijna klem en met het haar tegen het dak.

Zoals ik zei, als je kleiner bent is het een hele andere ervaring. En maar weinig mensen zijn zo lang als ik, daar ben ik mij bewust van.

Dat de stoelen echter zo heen en weer konden bewegen stond ik echt van versteld. Dat je elektrisch verstelbare stoelen hebt zonder geheugenfunctie is 1 ding, maar dat je heen en weer zit te wippen had ik nog nooit meegemaakt.
Zoals gezegd hier 1.90 en mijn vrouw is 1.76 en wij hadden hoofdruimte zat. Zelfs in de GT Line met panorama dak. Ik had nog een cm of 10 over schat ik. Pastte met gemak een vuist tussen.

Overigens hebben ze wel een geheugenfunctie.

Dat wippen heb ik zelf niet ervaren, maar wel meerdere mensen hier op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Het is een Kia geen Audi. Dus kun je ook verwachten dat de kwaliteit anders is. Toch is het een fantastisch auto voor de meeste.
Audi is nu niet echt een toonbeeld van kwaliteit vind ik zelf. Maar ook hier verschillen de meningen.

Om maar te zwijgen over de optielijst...paar jaar geleden voor een A3 in de toplijn gekeken maar zelfs een middenarmsteun voorin was dan nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De Ideale Man schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:21:
[...]

De afweging was voor ons is een Tesla Model 3 vs de EV6. Komende van een 2e hands Lexus CT200h zijn onze verwachtingen wel hoog, maar toch ook weer niet heel idioot. We zouden hem volledig privé aanschaffen, dan is het prijsverschil niet groot genoeg om zulke dingen okay te vinden (vind ik).
Phusebox schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Zoals gezegd hier 1.90 en mijn vrouw is 1.76 en wij hadden hoofdruimte zat. Zelfs in de GT Line met panorama dak. Ik had nog een cm of 10 over schat ik. Pastte met gemak een vuist tussen.

Overigens hebben ze wel een geheugenfunctie.

Dat wippen heb ik zelf niet ervaren, maar wel meerdere mensen hier op het forum.
Dat zeg ik, als je wat normaler qua formaat bent zal het prima zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hooglander1 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:38:
[...]

De afweging was voor ons is een Tesla Model 3 vs de EV6. Komende van een 2e hands Lexus CT200h zijn onze verwachtingen wel hoog, maar toch ook weer niet heel idioot. We zouden hem volledig privé aanschaffen, dan is het prijsverschil niet groot genoeg om zulke dingen okay te vinden (vind ik).

[...]

Dat zeg ik, als je wat normaler qua formaat bent zal het prima zitten.
Heb je in de GT Line gereden of de Plus? De Plus heeft iets meer hoofdruimte nog. Maar als het verder niet beviel moet je daar niet eens meer naar kijken.

Al in de Model 3 gereden?

Prijsverschil bedoel je dan met de Model 3? Wij hebben de EV6 ook privé aangeschaft en ik vond de Model 3 juist een te groot risico. Het is ook een prima auto maar ik vond de kofferbak opening te klein en de wegligging vrij dramatisch komende van een BMW. Ook laat keer ghost braking gehad tijdens testrit van een uur.

Maar iedereen heeft andere prioriteiten, probeer je dan ook zeker niet te overtuigen van de EV6 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
Phusebox schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:39:
Kun je zo'n dechroming ook nog laten doen na de keramische coating?
Ff bellen of appen met ELB 06-20361762 Op Insta ( elb.customs) ook veel info, foto’s en reviews.

[ Voor 12% gewijzigd door Waterman53 op 12-03-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Phusebox schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Heb je in de GT Line gereden of de Plus? De Plus heeft iets meer hoofdruimte nog. Maar als het verder niet beviel moet je daar niet eens meer naar kijken.

Al in de Model 3 gereden?

Prijsverschil bedoel je dan met de Model 3? Wij hebben de EV6 ook privé aangeschaft en ik vond de Model 3 juist een te groot risico. Het is ook een prima auto maar ik vond de kofferbak opening te klein en de wegligging vrij dramatisch komende van een BMW. Ook laat keer ghost braking gehad tijdens testrit van een uur.

Maar iedereen heeft andere prioriteiten, probeer je dan ook zeker niet te overtuigen van de EV6 hoor.
Ik vermoed de GT-line, want het had een open dak en leek verder wel alle opties te hebben.

De verkoper gaf ook aan qua hoofdruimte dat een ander meer ruimte had, maar als de stoel al niet goed zit... Dat heeft geen zin.

Ik heb de model 3 ook al gereden, dat voelde eigenlijk direct heel bekend en comfortabel. Ook een beetje zoeken naar een goede houding, maar ik zat daar veel beter. Ook niet perfect, beetje korte stoel, maar workable.

Kofferbak opening is een dingetje, maar daar is voor ons weer mee te leven, de model Y werd mijn vrouw misselijk in (de EV6 ook trouwens, dat hielp ook niet). Dat is inherent aan sedan vs SUV, een sedan vinden we beide fijner rijden, helaas zijn er niet veel van te vinden. De Enyaq heb ik in gezeten, zat zalig en direct goed, maar qua merk/importeur vertrouw ik die niet voor een grote privé aanschaf.

Maar goed, dit is het EV6 topic, dus ik zal verder niet veel uitwijden, leuke auto, maar niet voor ons/grotere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
king_dude schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Eens! Ik heb ook interstellar, en die strip aan de voorkant gaat ook donker worden. Ik laat reflector aan de zijkant donkerder smoke wrappen, en trek diezelfde kleur door over de chroom kleur randen aan de zijkant. Heb ELB zojuist een berichtje gestuurd.

Kun jij eens detail foto’s maken hoe de randen zijn?
Smoke lijkt me ook mooi. Wilde graag de witte richtingaanwijzers smoke laten wrappen maar dat werd afgeraden ivm de structuur van het glas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fy1s4FTNAD64f81ocNYq6WS22Zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGFnG1xtzEYsNEWxnFufad4i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMiwX7dSEvvi6Q5AcWSrZ4pkWWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROGTPjU9lsz9y58Acm3Tczx0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Waterman53 op 12-03-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:35
JanAllElectric schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Aangepast voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ik heb nog even naar het stuur gekeken, maar zag niet of je de cruise control ook met een knopje kunt uitzetten. Op mijn huidige auto kan dat wel. Kan dat in de ev6 ook of moet je altijd de rem in drukken om CC uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:40
Hooglander1 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:53:
[...]

de model Y werd mijn vrouw misselijk in (de EV6 ook trouwens, dat hielp ook niet)
Is dit niet een EV dingetje? Dat je van een verbrandingsmotor naar een EV overschakelt dat je dat misselijkheidsgevoel krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:49:
Ik heb nog even naar het stuur gekeken, maar zag niet of je de cruise control ook met een knopje kunt uitzetten. Op mijn huidige auto kan dat wel. Kan dat in de ev6 ook of moet je altijd de rem in drukken om CC uit te zetten?
https://ev6.synology.me/en/topics/chapter6_20_1.html

Kan dus ook met een knopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tolga07 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:21:
[...]

Is dit niet een EV dingetje? Dat je van een verbrandingsmotor naar een EV overschakelt dat je dat misselijkheidsgevoel krijgt?
Nee, is een SUV dingetje. In een Scenic heeft ze het ook verschrikkelijk, de model Y ook, als ze lager zit heeft ze het significant minder. Helaas gaat de automarkt die kant niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hooglander1 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:30:
[...]

Nee, is een SUV dingetje. In een Scenic heeft ze het ook verschrikkelijk, de model Y ook, als ze lager zit heeft ze het significant minder. Helaas gaat de automarkt die kant niet op.
BMW i4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar dan... Hebben we het over een héél andere prijscategorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hooglander1 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Maar dan... Hebben we het over een héél andere prijscategorie...
Nou ja de basis i4 is ook al een hele nette auto en niet heel veel duurder als een GT Line of Model 3 LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Bedankt, dat zocht ik om de cc op pauze te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 20:31

PB-powell

Mr. Laziness

De Ideale Man schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:32:
[...]

Bedankt, dat zocht ik om de cc op pauze te zetten.
Ik ken oprecht nog geen auto waar je de cc alleen op pauze kan zetten met de rem, er is altijd wel een optie via knop/pook
Maar de cc werkt vrij intuïtief vind ik, ik kom van Audi waar de cc met een losse pook werkt, dat was even wennen maar gaat steeds soepeler.

[ Voor 6% gewijzigd door PB-powell op 12-03-2022 21:40 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Mooi hoor, ben het ook van plan, als ik (ooit) mijn EV6 binnen krijg, incl de emblames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-07 21:59

swat!

computeraar

swat! schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:31:
[...]

Ik wil dit toch even ontkrachten, ben nu op reis naar Oostenrijk en snelladen doet het meer niet dan wel. EnBw, allego, ionity, Shell (wat hier ionity lijkt) geven issues.
Auto uit, vergrendeld, alle apparatuur uit de usb poorten, obd2 dongle eruit.

‘macht kein flaus aus’ :-)

Het lijkt er wel op dat lagere vermogens(<= 150kW) beter gaan, lagere temperatuur lijkt ook te helpen.
Laatste sessie was van 22% naar 54% toen stopte het laden abrupt. Stekker ernaast erin en laden met 150kW tot 64% en weer abrupte stop. Eerste stekker er weer in en met ~130kW tot 80% en bij 85% nog een abrupte stop.

Overigens krijg ik deze error in het display (rechtsonder in het rood):

[Afbeelding]
Gisteren teruggekomen uit Oostenrijk en 14 uur gedaan over 1050km, waarvan 10 uur en 15 minuten gereden.
3 uur en 15 minuten aan het pielen geweest met laden.

Overigens kwam ik met 2% thuis aan en vanmorgen was de auto helemaal dood, krijg hem niet meer aan. Vermoed nu een issue met de 12v batterij.

To be continued 🙃

edit: 12v batterij was leeg idd, er zit weer leven in en zojuist kunnen laden tot 48%

[ Voor 3% gewijzigd door swat! op 13-03-2022 13:41 ]

EV6 Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 09-07 09:43
We moeten niet mopperen over de levertijd, deze is nog steeds hetzelfde. Als een van de eersten heb ik de auto in april 21 besteld en november 21 kunnen rijden. Dus 7 maanden.
Nu 12K gereden met veel plezier. En nu de temperatuur stijgt, stijgt ook de range flink.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9Zxt1zYyprfbCvxx9p0JxNzajU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZdqvZjGiQOVLxsg6Mo41kFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
JanKoen schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:20:
We moeten niet mopperen over de levertijd, deze is nog steeds hetzelfde. Als een van de eersten heb ik de auto in april 21 besteld en november 21 kunnen rijden. Dus 7 maanden.
Nu 12K gereden met veel plezier. En nu de temperatuur stijgt, stijgt ook de range flink.[Afbeelding]
Uit de foto te zien is het de range in Normal-mode.
Als je switch naar Eco-mode zal de verwachte range nog hoger worden. Ben benieuwd hoeveel het wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
StickMan schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:25:
[...]

Uit de foto te zien is het de range in Normal-mode.
Als je switch naar Eco-mode zal de verwachte range nog hoger worden. Ben benieuwd hoeveel het wordt?
Bij mij nog steeds niet verder dan 370km bij 100% in Eco-mode. Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kx22 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:24:
Deep Forest Green?

Ziet er iff goed uit!
In de configurator in de UK staat die kleur er niet bij.. alleen rood, wit, zwart, blauw en mat grijs..
https://www.kia.com/uk/ut...carcode.ev6-2021/#/design

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryankia
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2022
Hoi mede EV6 rijders. Ik moet nog even wachten tot juli, maar dan is het zover! Bedankt voor jullie waardevolle info alvast. Mijn EV6 Forest Green komt uit Duitsland. Iemand een enig idee hoe dat zit met Kia connect? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
StickMan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:30:
[...]

Vorig jaar had ik twee pre-reserveringen gedaan waardoor het eerste jaar voor Kia Charge Advanced abonnement ook gratis is.

Zie https://kiacharge.com/web/kia-nl/tariffs
Klanten met een nieuwe Kia EV6:
1 jaar geen abonnementskosten voor het IONITY Power-pakket

Klanten met een pre-reservering voor de nieuwe Kia EV6:
1 jaar geen abonnementskosten voor het IONITY Power-pakket en het Kia Charge Advanced-pakket 4

[Afbeelding]
Ik heel veel gedoe met 1e jaar gratis Ionity powerpackage. Mijn VIN nummer wordt niet herkend daarom wordt iedere maand abokosten in rekening gebracht. Al tig keer over gebeld maar ze krijgen het niet opgelost. Nu automatische betaling maar geblokkeerd en daardoor blokkeerden ze ook de Kia chargepas :( Gelukkig nog ruime keuze uit andere laadpassen, incl. Tesla app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Waterman53 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Ik heel veel gedoe met 1e jaar gratis Ionity powerpackage. Mijn VIN nummer wordt niet herkend daarom wordt iedere maand abokosten in rekening gebracht. Al tig keer over gebeld maar ze krijgen het niet opgelost. Nu automatische betaling maar geblokkeerd en daardoor blokkeerden ze ook de Kia chargepas :( Gelukkig nog ruime keuze uit andere laadpassen, incl. Tesla app.
Had t zelfde probleem gelukkig zag ik bij t aanmelden dat de korting niet goed ging. Daarom bij de dealer doorgegeven en binnen paar dagen gefixt. Als je geen abonnement hebt kon het worden aangepast. Na lopend abonnement zeiden dat het moeilijker te fixen was. Daar je met de voorwaarden akkoord bent gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 15:43
ryankia schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:34:
Hoi mede EV6 rijders. Ik moet nog even wachten tot juli, maar dan is het zover! Bedankt voor jullie waardevolle info alvast. Mijn EV6 Forest Green komt uit Duitsland. Iemand een enig idee hoe dat zit met Kia connect? :)
Auto bij een Kia dealer aan laten melden bij Kia Nederland.
Dan heb je dezelfde garantie en features als een in Nederland aangeschafte ev6.

Let er wel op dat de garantiesticker in het onderhoudsboekje zit. Dat heeft de dealer hiervoor nodig.

Voor meer info kun je met Kia Nederland bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door asennamm op 13-03-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
JPoers83 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Had t zelfde probleem gelukkig zag ik bij t aanmelden dat de korting niet goed ging. Daarom bij de dealer doorgegeven en binnen paar dagen gefixt. Als je geen abonnement hebt kon het worden aangepast. Na lopend abonnement zeiden dat het moeilijker te fixen was. Daar je met de voorwaarden akkoord bent gegaan.
Normaal 14 dagen wettelijke bedenktijd. Ben al na dag 1 gaan bellen en is toen al gezegd dat het wordt opgelost. Maar 6 wkn verder nog steeds geen oplossing. Alle gesprekken opgenomen en ook nog eens schriftelijk bevestigd. Maar idd een let op als het niet in 1 keer goed gaat stoppen met activeren Ionity power package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Heb ik ook gehad al dat gedoe met Kia Charge uiteindelijk contact opgenomen met de invoerder van Kia Belux en dan was het ook snel opgelost en onterecht aangerekende kosten ook terug gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 09-07 09:43
Waterman53 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Ik heb geen problemen met het abo van Ionity, maar wel met het abo van Kia advance, welke met een pre-reservering ook een jaar gratis zou zijn. Ben al bezig vanaf 7 december 2021 om dit te regelen. Ze erkennen de fout, maar krijgen het niet goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:35
Papa73 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:55:
[...]

AWD en 20” ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
RWD, GT-Line 77KW en 19 inch, of het moeten de winterbandjes nog zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Papa73 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:36:
[...]

RWD, GT-Line 77KW en 19 inch, of het moeten de winterbandjes nog zijn..
Ik denk dat hierin ook de factoren van rijstijl, veel of weinig snelweg, tijdstip van rijden (in verband met verwarming) om de hoek komen kijken.

Hier exact dezelfde setup en ik zit op circa 390 op dit moment, maar ik rij dan ook 90% snelweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waterman53
Hier word ik blij van😀 Ritje van 37 km, normale rijmodus, i-pedal, klimaat automatisch 20gr, gedeelte snelweg, gedeelte polder en gedeelte stad. Per kWh 8,49 km.
Positief doorrekenen met een 77,4 KW RWD is dat in theorie 657,13 km…… Theorie is geen praktijk maar toch zeker voor deze periode mooie cijfers _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IB_lr3k0q2IiaJ2hgOmpTURFyfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mjud2uZxTaYDvqyWzT7MUqvC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:50
ToolkiT schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Deep Forest Green?
[YouTube: 2022 Kia EV6 in Deep Forest Green – Exterior]
Ziet er iff goed uit!
In de configurator in de UK staat die kleur er niet bij.. alleen rood, wit, zwart, blauw en mat grijs..
https://www.kia.com/uk/ut...carcode.ev6-2021/#/design
Ja deze was het. Hij is te bezichtigen in Breukelen.
Prachtige kleur tov de overige standaard kleuren wat elke auto wel heeft.
Wat mij betreft is dit de nieuwe KIA kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Waterman53 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:14:
Hier word ik blij van😀 Ritje van 37 km, normale rijmodus, gedeelte snelweg, gedeelte polder en gedeelte stad. Per kWh 8,49 km.
Positief doorrekenen met een 77,4 KW RWD is dat in theorie 657,13 km…… Theorie is geen praktijk maar toch zeker voor deze periode mooie cijfers _/-\o_

[Afbeelding]
Dat zijn heel mooie getallen, maar volgens mij heb jij niet alle 77,4kW ter beschikking. Een deel van wordt gereserveerd voor iets (ik weet niet precies). Maar rond 75kW mag jij wel in de berekening nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Canby schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:33:
[...]

Dat zijn heel mooie getallen, maar volgens mij heb jij niet alle 77,4kW ter beschikking. Een deel van wordt gereserveerd voor iets (ik weet niet precies). Maar rond 75kW mag jij wel in de berekening nemen.
Andersom ;) je hebt meer capaciteit in de accu dan geadverteerd. 80 is een meer reëele capaciteit die er in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Dartlink schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:38:
[...]

Andersom ;) je hebt meer capaciteit in de accu dan geadverteerd. 80 is een meer reëele capaciteit die er in zit :)
Volgens www.ev-database.nl zelfs 72,5kW bruikbaar. Hoe kwam jij aan die 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Canby schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Het is maar net welke bron je gebruikt. Deze bron meldt bijvoorbeeld 82.5kWh bruto: https://www.auto-data.net...ange-82.5-kwh-229hp-42612

Persoonlijk, subjectief, ga ik er maar vanuit dat de geadverteerde 77kWh het minimum is en er overcapaciteit is. Zeker als hij net nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 09-07 22:05
Canby schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Ev -database had al ‘praktijkcijfers’ toen de auto nog niet geleverd was. Sindsdien neem ik die site met een pak zout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
Hier word ik blij van😀 Ritje van 37 km, normale rijmodus, i-pedal, klimaat automatisch 20gr, gedeelte snelweg, gedeelte polder en gedeelte stad. Per kWh 8,49 km.

[Afbeelding]
Woow dat is nog geen 12kw/100km. Ik heb vd week een rit gedaan, 40km en kwam op 15kw. En heb ik als echt hypermiler gereden }) . He jij 'm misschien een stukje geduwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Papa73 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:55:
[...]

De verwachte range is door een aantal factoren berekend, zoals buitentemperatuur, rijstijl, snelweg/geen snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan

[Afbeelding]
Dit is echt een record tot nu toe volgens mij hier op de forum. Echt knap.
Maar wat was de gemiddelde gereden snelheid?
Komen de getoonde gegevens in de app overeen met de info in de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
Langzaamaan begin ik steeds meer EV6 auto's op de weg te zien. Blijft een mooie verschijning. Zaterdag zag ik een Plus in Deep Forest Green rijden. Hele mooie, diepgroene kleur. Blijft jammer dat die kleur er niet voor de GT-Line was. Ik vind het maar raar dat autofabrikanten kleuren beperken per type.
Maar als ik ze zo voorbij zie komen, tel ik de dagen af tot de mijne geleverd worden. Nog 136 te gaan (tenzij de wereld vergaat voor die tijd).

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EricEB
Grappig wat kleuren met een auto doet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tOeTAH_1ii8z78XZiqLLZS6rIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NR5mN85tNXT2y09bMHieCyMM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door EricEB op 14-03-2022 11:12 ]

Pagina: 1 ... 123 ... 437 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic