Phusebox schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:43:
[...]
Heb je in de GT Line gereden of de Plus? De Plus heeft iets meer hoofdruimte nog. Maar als het verder niet beviel moet je daar niet eens meer naar kijken.
Al in de Model 3 gereden?
Prijsverschil bedoel je dan met de Model 3? Wij hebben de EV6 ook privé aangeschaft en ik vond de Model 3 juist een te groot risico. Het is ook een prima auto maar ik vond de kofferbak opening te klein en de wegligging vrij dramatisch komende van een BMW. Ook laat keer ghost braking gehad tijdens testrit van een uur.
Maar iedereen heeft andere prioriteiten, probeer je dan ook zeker niet te overtuigen van de EV6 hoor.
Ik vermoed de GT-line, want het had een open dak en leek verder wel alle opties te hebben.
De verkoper gaf ook aan qua hoofdruimte dat een ander meer ruimte had, maar als de stoel al niet goed zit... Dat heeft geen zin.
Ik heb de model 3 ook al gereden, dat voelde eigenlijk direct heel bekend en comfortabel. Ook een beetje zoeken naar een goede houding, maar ik zat daar veel beter. Ook niet perfect, beetje korte stoel, maar workable.
Kofferbak opening is een dingetje, maar daar is voor ons weer mee te leven, de model Y werd mijn vrouw misselijk in (de EV6 ook trouwens, dat hielp ook niet). Dat is inherent aan sedan vs SUV, een sedan vinden we beide fijner rijden, helaas zijn er niet veel van te vinden. De Enyaq heb ik in gezeten, zat zalig en direct goed, maar qua merk/importeur vertrouw ik die niet voor een grote privé aanschaf.
Maar goed, dit is het EV6 topic, dus ik zal verder niet veel uitwijden, leuke auto, maar niet voor ons/grotere mensen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.