Ha allen,
Ik ben sinds een klein weekje ook eigenaar geworden van een pre-facelift 05/2025 lynk en co 01
Over het algemeen tot nu toe al heel erg tevreden met de auto en de rij eigenschappen.
Ik stuit al wel direct tegen wat kleine probleempjes aan en ik vraag me af of dat bij iemand anders bekend is. Ik kan wel wat vinden op internet, maar niet exact mijn probleem.
Het grootste euvel, waarvan ik ook niet zo goed weet, wat ik hier aan moet doen is het volgende:
Alleen in de ochtend, wanneer ik mijn voet op de rem zet, krijg ik een geel uitroepteken op het digitale display te zien. Wanneer ik de auto dan wil starten, krijg ik kort een melding dat de auto nog een opstart check doet. De auto start dan ook niet en blijft die melding geven. Wanneer ik uitstap en een paar minuten wacht en daarna hetzelfde riedeltje doe, start hij wel meteen. Soms geeft hij ook nog een melding dat de accu bijna leeg is en de auto binnenkort gaat uitschakelen..
Kan het de 12v accu zijn die bijna leeg is of niet goed meer is? Het is verder dus een erg recent model en er stond maar 12km op bij aanschaf. Dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Dit begint wel irritant te worden, omdat het nu elke ochtend zo'n 10 a 15 minuten duurt voordat ik de auto echt aan de praat heb.
In de middag, wanneer ik naar huis toe rijd van werk heb ik dit probleem helemaal niet, wat het nog vreemder maakt.
Herkent iemand dit probleem en/of heeft iemand advies voor mij?
Ik verwacht dat wanneer ik de auto naar een garage breng ze het probleem niet kunnen reproduceren en er dus ook niks mee gaan doen.
Thanks in advance