bombo schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:40:
Afgelopen twee weken 2 facturen ontvangen na 10 maanden inleveren. Lynk denkt dat dit even snel betaald gaat worden zonder vragen te stellen.
Beide facturen met beschrijving
Kosten i.v.m. autoconditie. Erg vaag, dus Lynk gevraagd dit te specificeren. 1e factuur hebben ze geantwoord, op de 2e nog niet.
Leuke is, de schade die ze aangeven komt niet voor op hun ophaalformulier (inleveren verliep jaar geleden anders dan nu). Op het inleverformulier staat 1 kras als schade en die is voor de zekerheid meegenomen want het was niet zeker of deze onder de normale schadecriteria valt.
Wordt vervolgd
Hoe is dit bij jou afgelopen?
Ik heb mijn auto ingeleverd op 25-04-2023. In de bevestiging stond dat als ik binnen 30 dagen niets zou horen, alles was afgehandeld. Vervolgens kreeg ik, voor zover ik me herinner, op 27-03-2024 een e-mail met betrekking tot extra kosten vanwege te veel gereden kilometers en een factuur van €500+. Later ook betaalherinneringen ontvangen.
Op mijn e-mails werd niet gereageerd. Daarom heb ik ze gebeld. Ze hebben toen een case aangemaakt en ik heb een bevestiging met een casenummer ontvangen. In die bevestiging stond dat ze het zouden onderzoeken en contact met mij zouden opnemen zodra ze een oplossing hadden. Telefonisch werd mij ook gezegd dat ik niet hoefde te betalen zolang het onderzoek loopt. Al die tijd heb ik niets van Lynk & Co gehoord.
Op 27-06-2024 kreeg ik vervolgens een e-mail van de incasso (Riverty, een BV die ook onderdeel is van Lynk & Co). Dus ik weer bellen. Ik kreeg een zeer onbeschofte meneer aan de lijn aan wie ik mijn situatie probeerde uit te leggen, maar hij zei: "Er is geen case, je moet gewoon betalen." Op mijn vraag of ik een collega of manager van hem kon spreken, zei hij: "Nee, hang maar op en bel opnieuw, dan krijg je iemand anders aan de lijn." Deze meneer beweerde ook dat hun voorwaarden aangeven dat ze 12 maanden de tijd hebben om een factuur met betrekking tot extra kosten te sturen. Ook vroeg ik hem, dat ik zo vaak gemaild had en of hij (lees Lynk & Co) kon bewijzen of aantonen dat zij mij hebben gecontact, of geïnformeerd over de situatie. Dat kon hij niet.
Later heb ik via de chat gevraagd waar ik dat stukje over die 12 maanden kon vinden. Ik kreeg alleen een verwijzing naar de voorwaarden, maar niet de exacte locatie, want ik kon het zelf niet vinden. Vervolgens vroeg ik om bewijs, omdat het bijna een jaar geleden is en ik niet meer kan controleren of het daadwerkelijk door mij gereden extra kilometers zijn. Het enige wat ik kreeg was een PDF van die auto met van / tot datum en toegestane vs te veel gereden kilometers. Maar dit is niet echt een bewijs, vind ik.
Dus degene achter de chat zei 'uw case is afgehandeld op 27 juni'. Dus ik gaf aan dat dat de datum was waarop ik ze belde i.v.m. die incasso. En vroeg hoe het kon dat ik eerst een incasso krijg en pas daarna, na mijn telefoontje, de case wordt afgehandeld. Nog zonder dat zij met een mogelijke oplossing mij hebben gecontacteerd.
Ik denk er in ieder geval aan om dit juridisch aan te vechten.