Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:24
Hi allen,

Ik lees meerdere verhalen over Home Assistant, is hier ergens een aparte forum voor of website waar ik meer informatie hierover kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:29
Ik heb mijn M2M op 1 mei ingeleverd, maar tot op heden nog helemaal niks gehoord... Iemand ook zo lang aan het wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 19:15
Lamaka schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:14:
Ik wilde mijn auto verzekeren bij promovendum maar kreeg te horen dat ze lynk & co niet meer accepteren. Het is te moeilijk om aan onderdelen te komen en daarom kunnen ze niet de service/schade afhandeling garanderen. Heeft iemand dit ook al gesignaleerd (bij een andere verzekeraar?), en vinden jullie dit zorgwekkend?
Mijn Lynk heb ik wel bij Promovendum in maart verzekerd tegen een schappelijke premie.
Twee weken geleden heb ik van United consumers ook een quote gekregen dus wellicht kunt u daar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.deruijter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-05 13:23
Riminii schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Same here: sinds een week zowat elke week opnieuw aanmelden...
Heb ik ook zowel in de app , de auto en in home assistent steeds opnieuw, bijna elke dag opnieuw inloggen. Dit was eerst niet. Misschien een actie om hun servers/systeem te ontdoen van niet meer gebruikte profielen. Voor ons zeer lastig en onveilig ( inloggen half rijdend bij stoplichten etc.) Zou een email melding hiervan maken met zijn allen (ieder voor zich😀) gaan helpen ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-03 18:02
Vandaag de auto opgehaald bij Max's Mobility in Apeldoorn.

Bij aankomst had de auto voor zomerbanden en achter all season. Hier een melding van gemaakt en werd netjes verholpen. Onderweg kwam ik er achter dat de granny lader ontbrak. Gebeld en de lader is nu per post onderweg.

Al met al een positieve ervaring met dit bedrijf. Ze zijn vriendelijk, maken fouten, maar corrigeren het ook direct op een goede manier.

Voor de rest is de auto zowel van buiten als van binnen schadevrij(!). Dat zag ik niet aankomen. Wat dat betreft een enorme meevaller. De auto heeft 20.560 KM op de teller.

17 juli road trip naar Griekenland. Heb er zin in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERTUc6XKxAxICLW-AFOuLCKTpiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofSE84KAPWae9zCdKuztOMfO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Yavi06 op 02-07-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
  • Laatst online: 29-04 18:04
eric.deruijter schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:53:
[...]

Heb ik ook zowel in de app , de auto en in home assistent steeds opnieuw, bijna elke dag opnieuw inloggen. Dit was eerst niet. Misschien een actie om hun servers/systeem te ontdoen van niet meer gebruikte profielen. Voor ons zeer lastig en onveilig ( inloggen half rijdend bij stoplichten etc.) Zou een email melding hiervan maken met zijn allen (ieder voor zich😀) gaan helpen ?
Ik heb ook dezelfde problemen. Ik heb keer op keer ingelogd op de mobiele app en ook op de profielinstelling. Omdat ze erg traag reageren op e-mails, zal ik proberen ze te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Het lijkt er trouwens op dat er gewerkt wordt aan onze CarPlay-connectiviteitsproblemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUYbA_sKwMmw0F56GW72v-Mjcak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/APaclAuiItw31mWwjwLtJUi1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
eric.deruijter schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:53:
[...]

Al dagen niet meer kunnen inloggen in de auto en de app werkt ook niet meer. Al je belt staat er ee n wachtrij van 40 mensen! Mail gestuurd maar dat duurt 14 dagen voordat je een reactie mag verwachten. We zijn allemaal gelynkd! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsheepo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-05 14:15
Yavi06 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:07:
Vandaag de auto opgehaald bij Max's Mobility in Apeldoorn.

Bij aankomst had de auto voor zomerbanden en achter all season. Hier een melding van gemaakt en werd netjes verholpen. Onderweg kwam ik er achter dat de granny lader ontbrak. Gebeld en de lader is nu per post onderweg.

Al met al een positieve ervaring met dit bedrijf. Ze zijn vriendelijk, maken fouten, maar corrigeren het ook direct op een goede manier.

Voor de rest is de auto zowel van buiten als van binnen schadevrij(!). Dat zag ik niet aankomen. Wat dat betreft een enorme meevaller. De auto heeft 20.560 KM op de teller.

17 juli road trip naar Griekenland. Heb er zin in!

[Afbeelding]
Heel mooi. Welk model heb je ontvangen? De versie 360gr camera/ dikkere beglazing (anti ruis)? En heb je het black pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:49

BPi

En @Teun3 gewoon even in topic zoeken op "caravan" en doorbladeren en kom je wel een en ander tegen.
Ik was er blij mee: Een van mijn posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 20:11

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Communicatie probleem

Sinds ruim een week kan ik niet inloggen in mijn auto en mijn app kan ook geen verbinding met de auto maken.
Ik heb dit 2 manden gelden gehad en toen heeft Lynk in Zweden de link in hun server hersteld.

Nu krijg ik van Lynk te horen dat het probleem niet bij hun ligt maar in de auto. Volgens de dame van Lynk is er een probleem waarschijnlijk met de W of V 12 accu. Die zorgt voor de stroom voorziening van het communicatiemodule blijkbaar. Deze wordt alleen opgeladen volgens Lynk als je hybride rijdt. Geadviseerd om de dealer een controle te laten uitvoeren. Afspraak heb ik gemaakt maar heeft iemand hier vergelijkbare problemen gehad en wat was de oplossing?

Edit: update - na uitgebreid contact met Lynk van meer dan 1 uur kwam Lynk tot de conclusie dat ik eerst de app van 2 telefoons moet verwijderen en opnieuw installeren maar op 1 telefoon.

Nadat ik dit had gedaan kon ik wel in de app komen en maakte de app verbinding met mijn auto.

Vervolgens moest ik een digitaal sleutel aanmaken en deze gebruiken om de auto te ontgrendelen maar....

Je raadt het al, het maakte in de auto niks uit, ik kon niet inloggen op mijn account!

Kwestie is nu geëscaleerd en ik wacht op een oplossing uit Zweden.

Wordt vervolgd.......

[ Voor 29% gewijzigd door Nedish op 03-07-2024 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-05 11:11
Nedish, aangezien meer gebruikers dezelfde problemen zeggen te hebben zou mij aangeven dat het probleem wel bij L&C ligt. Advies: via de community een mail sturen of melding maken en je niet zomaar laten wegsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanske1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 12:53
Nedish schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:36:
Communicatie probleem

Sinds ruim een week kan ik niet inloggen in mijn auto en mijn app kan ook geen verbinding met de auto maken.
Ik heb dit 2 manden gelden gehad en toen heeft Lynk in Zweden de link in hun server hersteld.

Nu krijg ik van Lynk te horen dat het probleem niet bij hun ligt maar in de auto. Volgens de dame van Lynk is er een probleem waarschijnlijk met de W of V 12 accu. Die zorgt voor de stroom voorziening van het communicatiemodule blijkbaar. Deze wordt alleen opgeladen volgens Lynk als je hybride rijdt. Geadviseerd om de dealer een controle te laten uitvoeren. Afspraak heb ik gemaakt maar heeft iemand hier vergelijkbare problemen gehad en wat was de oplossing?
Er is intussen ook een uodate van de app beschikbaar, versie 2.20.0. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-03 18:02
Elsheepo schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:53:
[...]

Heel mooi. Welk model heb je ontvangen? De versie 360gr camera/ dikkere beglazing (anti ruis)? En heb je het black pakket?
Ja is een 360 camera versie (uit september 2022) inclusief gelamineerd glas. Ik had hier specifiek om gevraagd. Black pakket ja (kun je ook aan de foto zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 21:51
Nedish schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:36:
Communicatie probleem

Edit: update - na uitgebreid contact met Lynk van meer dan 1 uur kwam Lynk tot de conclusie dat ik eerst de app van 2 telefoons moet verwijderen en opnieuw installeren maar op 1 telefoon.

Nadat ik dit had gedaan kon ik wel in de app komen en maakte de app verbinding met mijn auto.

Vervolgens moest ik een digitaal sleutel aanmaken en deze gebruiken om de auto te ontgrendelen maar....

Je raadt het al, het maakte in de auto niks uit, ik kon niet inloggen op mijn account!

Kwestie is nu geëscaleerd en ik wacht op een oplossing uit Zweden.

Wordt vervolgd.......
Er is hier al vaker gemeld dat het inloggen in het app niets te maken heeft met het inloggen in de auto. Overigens log ik al tijden niet meer in in de auto en alles werkt daardoor stukken beter. Ik kan het iedereen aanraden.
Als de app niet werkt, wat mij ook regelmatig overkomt, helpt het om hem te verwijderen, of de gegevens te wissen (Android) en dan opnieuw in te loggen. Maar nogmaals: dit heeft niets met het kunnen inloggen in de auto te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atoprak
Ik denk ook dat we niet zoveel verliezen als we niet in de auto inloggen.

L&C is van mening dat draadloos CarPlay en Android Auto verband houden met inloggen, maar ik denk (en kan bewijzen) dat het niets te maken heeft met profielaanmelding.

Ik heb trouwens een draadloze carplay-adapter besteld en ga die gebruiken in plaats van de draadloze carplay-verbinding van LC. Hopelijk lost dit de verbindingsproblemen met Carplay voor eens en voor altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-05 14:14
Ik ga voor het eerst op vakantie naar het buitenland met de 01.
Mijn zorg ligt dat er geen reserve wiel aanwezig is nog een reparatie set.

Hoe hebben jullie dit opgelost.
Een thuiskomer en zo ja welke dan en wat kost dit.
Zijn er andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:02
atoprak schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:00:
Ik denk ook dat we niet zoveel verliezen als we niet in de auto inloggen.

L&C is van mening dat draadloos CarPlay en Android Auto verband houden met inloggen, maar ik denk (en kan bewijzen) dat het niets te maken heeft met profielaanmelding.

Ik heb trouwens een draadloze carplay-adapter besteld en ga die gebruiken in plaats van de draadloze carplay-verbinding van LC. Hopelijk lost dit de verbindingsproblemen met Carplay voor eens en voor altijd op.
Welke heb je besteld? En zou je ons op de hoogte kunnen houden of het werkt?

Ik heb de carlinkit 2air geprobeerd, maar die gaf veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwaalfdeMan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02:33
bombo schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:40:
Afgelopen twee weken 2 facturen ontvangen na 10 maanden inleveren. Lynk denkt dat dit even snel betaald gaat worden zonder vragen te stellen.
Beide facturen met beschrijving Kosten i.v.m. autoconditie. Erg vaag, dus Lynk gevraagd dit te specificeren. 1e factuur hebben ze geantwoord, op de 2e nog niet.

Leuke is, de schade die ze aangeven komt niet voor op hun ophaalformulier (inleveren verliep jaar geleden anders dan nu). Op het inleverformulier staat 1 kras als schade en die is voor de zekerheid meegenomen want het was niet zeker of deze onder de normale schadecriteria valt.

Wordt vervolgd
Hoe is dit bij jou afgelopen?

Ik heb mijn auto ingeleverd op 25-04-2023. In de bevestiging stond dat als ik binnen 30 dagen niets zou horen, alles was afgehandeld. Vervolgens kreeg ik, voor zover ik me herinner, op 27-03-2024 een e-mail met betrekking tot extra kosten vanwege te veel gereden kilometers en een factuur van €500+. Later ook betaalherinneringen ontvangen.

Op mijn e-mails werd niet gereageerd. Daarom heb ik ze gebeld. Ze hebben toen een case aangemaakt en ik heb een bevestiging met een casenummer ontvangen. In die bevestiging stond dat ze het zouden onderzoeken en contact met mij zouden opnemen zodra ze een oplossing hadden. Telefonisch werd mij ook gezegd dat ik niet hoefde te betalen zolang het onderzoek loopt. Al die tijd heb ik niets van Lynk & Co gehoord.

Op 27-06-2024 kreeg ik vervolgens een e-mail van de incasso (Riverty, een BV die ook onderdeel is van Lynk & Co). Dus ik weer bellen. Ik kreeg een zeer onbeschofte meneer aan de lijn aan wie ik mijn situatie probeerde uit te leggen, maar hij zei: "Er is geen case, je moet gewoon betalen." Op mijn vraag of ik een collega of manager van hem kon spreken, zei hij: "Nee, hang maar op en bel opnieuw, dan krijg je iemand anders aan de lijn." Deze meneer beweerde ook dat hun voorwaarden aangeven dat ze 12 maanden de tijd hebben om een factuur met betrekking tot extra kosten te sturen. Ook vroeg ik hem, dat ik zo vaak gemaild had en of hij (lees Lynk & Co) kon bewijzen of aantonen dat zij mij hebben gecontact, of geïnformeerd over de situatie. Dat kon hij niet.

Later heb ik via de chat gevraagd waar ik dat stukje over die 12 maanden kon vinden. Ik kreeg alleen een verwijzing naar de voorwaarden, maar niet de exacte locatie, want ik kon het zelf niet vinden. Vervolgens vroeg ik om bewijs, omdat het bijna een jaar geleden is en ik niet meer kan controleren of het daadwerkelijk door mij gereden extra kilometers zijn. Het enige wat ik kreeg was een PDF van die auto met van / tot datum en toegestane vs te veel gereden kilometers. Maar dit is niet echt een bewijs, vind ik.

Dus degene achter de chat zei 'uw case is afgehandeld op 27 juni'. Dus ik gaf aan dat dat de datum was waarop ik ze belde i.v.m. die incasso. En vroeg hoe het kon dat ik eerst een incasso krijg en pas daarna, na mijn telefoontje, de case wordt afgehandeld. Nog zonder dat zij met een mogelijke oplossing mij hebben gecontacteerd.

Ik denk er in ieder geval aan om dit juridisch aan te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 19:41
TwaalfdeMan schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Hoe is dit bij jou afgelopen?

Ik heb mijn auto ingeleverd op 25-04-2023. In de bevestiging stond dat als ik binnen 30 dagen niets zou horen, alles was afgehandeld. Vervolgens kreeg ik, voor zover ik me herinner, op 27-03-2024 een e-mail met betrekking tot extra kosten vanwege te veel gereden kilometers en een factuur van €500+. Later ook betaalherinneringen ontvangen.

Op mijn e-mails werd niet gereageerd. Daarom heb ik ze gebeld. Ze hebben toen een case aangemaakt en ik heb een bevestiging met een casenummer ontvangen. In die bevestiging stond dat ze het zouden onderzoeken en contact met mij zouden opnemen zodra ze een oplossing hadden. Telefonisch werd mij ook gezegd dat ik niet hoefde te betalen zolang het onderzoek loopt. Al die tijd heb ik niets van Lynk & Co gehoord.

Op 27-06-2024 kreeg ik vervolgens een e-mail van de incasso (Riverty, een BV die ook onderdeel is van Lynk & Co). Dus ik weer bellen. Ik kreeg een zeer onbeschofte meneer aan de lijn aan wie ik mijn situatie probeerde uit te leggen, maar hij zei: "Er is geen case, je moet gewoon betalen." Op mijn vraag of ik een collega of manager van hem kon spreken, zei hij: "Nee, hang maar op en bel opnieuw, dan krijg je iemand anders aan de lijn." Deze meneer beweerde ook dat hun voorwaarden aangeven dat ze 12 maanden de tijd hebben om een factuur met betrekking tot extra kosten te sturen. Ook vroeg ik hem, dat ik zo vaak gemaild had en of hij (lees Lynk & Co) kon bewijzen of aantonen dat zij mij hebben gecontact, of geïnformeerd over de situatie. Dat kon hij niet.

Later heb ik via de chat gevraagd waar ik dat stukje over die 12 maanden kon vinden. Ik kreeg alleen een verwijzing naar de voorwaarden, maar niet de exacte locatie, want ik kon het zelf niet vinden. Vervolgens vroeg ik om bewijs, omdat het bijna een jaar geleden is en ik niet meer kan controleren of het daadwerkelijk door mij gereden extra kilometers zijn. Het enige wat ik kreeg was een PDF van die auto met van / tot datum en toegestane vs te veel gereden kilometers. Maar dit is niet echt een bewijs, vind ik.

Dus degene achter de chat zei 'uw case is afgehandeld op 27 juni'. Dus ik gaf aan dat dat de datum was waarop ik ze belde i.v.m. die incasso. En vroeg hoe het kon dat ik eerst een incasso krijg en pas daarna, na mijn telefoontje, de case wordt afgehandeld. Nog zonder dat zij met een mogelijke oplossing mij hebben gecontacteerd.

Ik denk er in ieder geval aan om dit juridisch aan te vechten.
Lynkco liet niks meer horen. Vandaag is het bedrag ineens aangeboden aan Riverty en komen zij met een email en dreigement.

Riverty is niet dezelfde BV. De medewerker gaf aan dat ik niet de eerste was. Mijn verhaal is wat anders dan jouw case, aangezien ik hem schadevrij heb ingeleverd volgens het formulier. En na 11 maanden komen ze ineens met schade.

Ik ga de info nu aan Riverty mailen en kijken wat zij gaan doen. Anders naar de rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leovk
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 28-04 10:23
Goedemorgen,

In veel artikelen zie ik dat op de Lynk & Co file assistent zit. Lekker makkelijk, dan doet de auto zelf rijden en stoppen..

Ik heb een 01 uit 2021 en ik kan dat niet vinden. Of is dat hetzelfde als acc op 35 km/uur zetten ?
Of is dat enkel beschikbaar op de nieuwere?

Groet,
Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
[b]
. In veel artikelen zie ik dat op de Lynk & Co file assistent zit....Ik heb een 01 uit 2021 en ik kan dat niet vinden.
op je stuur zit aan de linkerkant de bediening voor de ACC, maar ook de highway assist (= niet helemaal hetzelfde als file assistent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Leovk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:53:
Goedemorgen,

In veel artikelen zie ik dat op de Lynk & Co file assistent zit. Lekker makkelijk, dan doet de auto zelf rijden en stoppen..

Ik heb een 01 uit 2021 en ik kan dat niet vinden. Of is dat hetzelfde als acc op 35 km/uur zetten ?
Of is dat enkel beschikbaar op de nieuwere?

Groet,
Leo
Als je ACC aan hebt doet die hetzelfde though. Past zelf continue de snelheid aan natuurlijk en dat gaat zelfs tot stilstand maar volgens mij schakelt die daarna uit als je echt helemaal stil staat maar dat weet ik even niet meer zeker.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leovk
Ricmaniac schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:54:
[...]

Als je ACC aan hebt doet die hetzelfde though. Past zelf continue de snelheid aan natuurlijk en dat gaat zelfs tot stilstand maar volgens mij schakelt die daarna uit als je echt helemaal stil staat maar dat weet ik even niet meer zeker.
Aha, dat moet ik dan even gaan uitproberen. De "echte" file assist zit dan waarschijnlijk enkel op de nieuwere o1's ?
Zijn er mensen die op deze manier in de file rijden? en bevalt dit?

[ Voor 6% gewijzigd door Leovk op 05-07-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:20
Leovk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:27:
[...]

Aha, dat moet ik dan even gaan uitproberen. De "echte" file assist zit dan waarschijnlijk enkel op de nieuwere o1's ?
Dat is de enige “file assistent” die er op zit, ook op nieuwe. Wat versta jij onder “echte”? De adaptieve cruisecontrol werkt prima tot aan stilstand en ook als het daarna weer gaat rijden. Alleen bij langer stilstand moet je soms even op het resume knopje drukken op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leovk
Oizo1981 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Dat is de enige “file assistent” die er op zit, ook op nieuwe. Wat versta jij onder “echte”? De adaptieve cruisecontrol werkt prima tot aan stilstand en ook als het daarna weer gaat rijden. Alleen bij langer stilstand moet je soms even op het resume knopje drukken op het stuur.
Dank voor de uitleg. Ik begrijp het. Omdat er vaak wordt gesproken over file assistent zocht is naar een instelling of stand "file assistent" zoals ook de bestaande stand "snelweg assistent" maar file assistent is er dus niet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Oizo1981 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:58:
[...]

viel me op toen ik laatst in duitsland op de snelweg reed, dat bij de acc je auto op het scherm in een soort 'gondel' wordt geplaatst op de display, en de auto dan heel mooi op het midden van de weg blijft. heb ik in NL nog niet meegemaakt (breedte snelweg/strepen?), of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leovk
nooyen schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:52:
[...]

viel me op toen ik laatst in duitsland op de snelweg reed, dat bij de acc je auto op het scherm in een soort 'gondel' wordt geplaatst op de display, en de auto dan heel mooi op het midden van de weg blijft. heb ik in NL nog niet meegemaakt (breedte snelweg/strepen?), of mis ik iets?
eind volgende week ga ik toevallig 2 weekjes naar Duitsland op vakantie. Kan ik het gelijk uitproberen of daar idd de acc beter werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
nooyen schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Werkt in Nederland ook gewoon. Dat is de snelweg assistent, die houdt je ook tussen de lijntjes.
De adaptieve cruisecontrol houdt alleen automatisch afstand.
Bedien je met hetzelfde knopje op het stuur: snelwegassistent is een tik verder naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
bleekie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Welke heb je besteld? En zou je ons op de hoogte kunnen houden of het werkt?

Ik heb de carlinkit 2air geprobeerd, maar die gaf veel problemen.
dezelfde :( … en het is niet zo soepel… soms maakt het verbinding maar toont het een leeg scherm. soms stopt de muziek een tijdje en gaat na enkele seconden verder.. Ik begrijp het niet… die adapter (v3) werkte prima bij mijn vorige auto .. en ik dacht dat het hier zou moeten werken, omdat de kabelverbinding met de telefoon ook prima werkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
atoprak schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:04:
[...]

dezelfde :( … en het is niet zo soepel… soms maakt het verbinding maar toont het een leeg scherm. soms stopt de muziek een tijdje en gaat na enkele seconden verder.. Ik begrijp het niet… die adapter (v3) werkte prima bij mijn vorige auto .. en ik dacht dat het hier zou moeten werken, omdat de kabelverbinding met de telefoon ook prima werkt ...
Helaas, dat klinkt inderdaad als dezelfde problemen die ik had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33
Ik heb nu het probleem dat ik elke 24 uur uitgelogd wordt van zowel app als in de auto zelf.

Ik heb de app zelfs verwijderd en cache geleegd op mijn iPhone maar dat mocht niet baten.

In de auto krijg ik de melding dat mijn aanmelding is verlopen. Dit is pas na 24 uur dus als ik in de ochtend inlog en in de middag nog een keer ga rijden dan is mijn aanmelding nog wel goed.

Heeft iemand dit wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
Rorata schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:53:
Ik heb nu het probleem dat ik elke 24 uur uitgelogd wordt van zowel app als in de auto zelf.
.....
Jazeker, dat is de afgelopen week bij mij, en meer mensen het geval. Advies is om meteen een melding te maken bij L&C, en je daar ij niet met het spreekwoordelijke kluitje in het riet te laten sturen. L&C wil deze situatie nog weleens bij de gebruiker neerleggen, wat in dit geval onjuist lijkt te zijn.
(Voor anderen: en ja, je kan ook geen profiel gebruiken en als Gast verder gaan, maar wat als je dat niet wil en de aangeboden opties gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:36
Voor de mensen die hier het probleem hebben dat ze om de 24 uur worden afgemeld. Hebben jullie toevallig je Lynk en Co account gekoppeld aan Home Assistent? Als je dit namelijk doet dan ziet Lynk en Co dit als een continue aanmelding waardoor je via de app constant wordt uitgelogd. Home Assistant zal in dit geval ingelogd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 14:13
Teun3 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:54:
Goedemorgen hoe is de Link & Co als caravan trekker? Iemand ervaring mee?
Wij hebben een Caravan (met max massa van 1350 kg) en dit gaat prima met de Lync. Hiervoor een 2.0 TDI Superb gehad. Diesel rijdt wel fijner, maar met de Lync gaat het prima, ook op alleen benzine.

(PS Ik moest nog wel ff BE halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie

Ik heb de app zelfs verwijderd en cache geleegd op mijn iPhone maar dat mocht niet baten.

In de auto krijg ik de melding dat mijn aanmelding is verlopen. Dit is pas na 24 uur dus als ik in de ochtend inlog en in de middag nog een keer ga rijden dan is mijn aanmelding nog wel goed.

Ja ik heb percies dezelfde probleem (ik heb momenteel geen home assistant draaien...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riminii
mprkooij schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:37:
Voor de mensen die hier het probleem hebben dat ze om de 24 uur worden afgemeld. Hebben jullie toevallig je Lynk en Co account gekoppeld aan Home Assistent?.
Nee, ik heb geen HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
bleekie schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:23:
[...]

Helaas, dat klinkt inderdaad als dezelfde problemen die ik had.
Heeft u geprobeerd contact met hen op te nemen? ... Ik kan niet uitleggen waarom, maar er is iets mis met deze agapters. Tenminste toen ze gewend raakten aan onze auto. Ik kocht dit alleen maar omdat de kabelverbinding met mijn iPhone prima werkt, zonder enig probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwaalfdeMan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02:33
Ik laat mijn advocaat een klacht/bezwaar indienen i.v.m. de extra kosten (kilometers) omdat ik na 11+ maanden niet kan controleren of ik daadwerkelijk al die te veel kilometers heb gereden.

Op 25-4-2023 heb ik de auto ingeleverd en een bevestiging ontvangen. En op 29-3-2024 krijg ik een factuur m.b.t. extra kosten. Op e-mails reageren ze niet maar ze bleven een betaalherinnering sturen.

In de bevestigingsmail na het inleveren van de auto stond o.a.:
"Bedankt voor het inleveren van je 01! We gaan de auto controleren en nemen binnen 30 dagen contact met je op als er nog problemen of vragen zijn. Als je niets van ons hoort, mag je ervan uitgaan dat alles in orde is en de inlevering is afgehandeld."

Zo werkt het:
Er zijn nog een paar stappen voordat het inleverproces van je auto voltooid is.
1. We inspecteren de auto
2. We nemen contact op als we problemen of vragen hebben
3. Er kunnen extra betalingen plaatsvinden, zoals tolgelden, boetes, vergoedingen, enz.

^ Ik ga ervanuit dat dit allemaal binnen die 30 dagen gebeurt. Ik lees verder nergens in de voorwaarden dat zij 12 maanden de tijd hebben. En dan terwijl mijn case loopt, sturen ze via Riverty een vordering.

[ Voor 6% gewijzigd door TwaalfdeMan op 08-07-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:52
Voor de mensen die hier het probleem hebben dat ze om de 24 uur worden afgemeld. Hebben jullie toevallig je Lynk en Co account gekoppeld aan Home Assistent? Als je dit namelijk doet dan ziet Lynk en Co dit als een continue aanmelding waardoor je via de app constant wordt uitgelogd. Home Assistant zal in dit geval ingelogd blijven.
Ik heb mijn account alleen haan HA gekoppeld en niet aan de app zelf, maar ook daar wordt ik constant uit de HA aanmelding gegooid. Hoop dat het snel weer lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:58
Het is of HASS of de APP. Want er is maar 1 verbinding mogelijk.
Beiden geven het probleem door het automatisch uitloggen. Volgens mij (aanname) zit het in de sessie cookie die niet goed vernieuwd wordt vanuit de L&C servers. Maarja, leg dat de gemiddelde eerste lijns eens uit van L&C.

Meestal was het probleem na een paar dagen verholpen maar nu duurt het wel erg lang. Wat me ook opvalt is dat L&C niet ziet dat de hoeveelheid smsjes die nodig zijn voor de 2FA door het dak gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-05 14:14
Zo te lezen heeft zo langzamerhand iedereen last van het eruit gooien. Ook bij mij nu enkele weken: zowel app op de telefoon als ook inlogprofiel van de auto. Ook WiFi hotspot werkt niet. Mijn telefoon maakt goed en snel verbinding, iets wat nodig is voor Apple carplay , maar kan geen data binnenhalen.

Ik heb vorige week maar gebeld en de dame was aardig maar ik kreeg niet de indruk dat ze dit probleem herkende en het snapte. Zou wel aan mij liggen. Ze zou zou het doorzetten naar de technische dienst maar daar vertrouw ik niet erg op dat er wat mee gedaan wordt.

Is bij iemand dit probleem al wel opgelost en wat hebben ze gedaan?

[ Voor 21% gewijzigd door Buis07 op 08-07-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Laatst online: 11:24
Iemand enig idee waar elektrische modes voor staat?
tijdens het rijden vandaag blijft die erg lang op 5% hangen, hebben jullie dat ook?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWxxtYI_6RSHRSv38KI8_m6rwws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFCep9s3xScKSrpRcvzbI7no.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door dtacaptcave op 08-07-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:09
Interessant artikel over de ambities met Lynk & co:

‘Reddingsoperatie’ Lynk&Co: integratie in Volvo-dealernetwerk (zonder paywall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Zit achter een paywall, kun je het samenvatten voor de anderen van het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:01
Ik ben sinds vorige week maandag een trotse eigenaar van een Lynk :)
Moet nog wel steeds een beetje wennen aan de grootte, voelt alsof in een tank rij.

Ik heb echt dit topic met diverse zoekwoorden doorgespit en uiteraard, de weinige, YouTube videos bekeken.

Maar ik kan niet vinden wat het nut/voordeel is om met een account in te loggen in de auto? Ik lees wel veel klachten dat mensen de verbinding verliezen. Ik gebruik een kabeltje om Android Auto aan de praat te krijgen, als ik het draadloos doe dan ben ik de verbinding al kwijt voordat ik de straat uit ben.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:09
Ferrox1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:59:
[...]

Zit achter een paywall, kun je het samenvatten voor de anderen van het forum?
De link aan het eind is zonder paywall ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
wodkabuikje schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:10:
Maar ik kan niet vinden wat het nut/voordeel is om met een account in te loggen in de auto?
Sommige apps in het mediasysteem werken alleen als je bent ingelogd zoals vivaldi-browser, MS teams e.a. Voor de rest zie ik er ook geen voordeel in.

[ Voor 40% gewijzigd door Oizo1981 op 08-07-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
atoprak schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:44:
[...]

Heeft u geprobeerd contact met hen op te nemen? ... Ik kan niet uitleggen waarom, maar er is iets mis met deze agapters. Tenminste toen ze gewend raakten aan onze auto. Ik kocht dit alleen maar omdat de kabelverbinding met mijn iPhone prima werkt, zonder enig probleem.
Nee ik heb geen contact opgenomen. Er zijn nog best veel instellingen die aan te passen zijn. Dus dat wil ik eerst proberen als ik er een keer de tijd voor heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
Frash schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:24:
[...]

De link aan het eind is zonder paywall ;)
Lol, totaal overheen gekeken :o
Kwam denk ik omdat ik alleen met paywall voorbij heb zien komen.. sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louis54
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-05 23:52

Heb ik ook.Heb je een koop of huur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louis54
Ik ben eigenaar.
Volgens help desk kan het zijn dat het systeem sinds kort koopauto's niet goed registreert zelfs wanneer de auto is gekoppeld.
Bij mij begin ik met "mijn profiel" en dan na enkele seconden schakelt hij naar "Guest User "
Belachelijk om als eigenaar in je eigen auto als "Guest User "te worden aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piekema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 22:03
Ik herken bovenstaande ook als eigenaar. Eerste maanden weinig issues, toen vooral problemen met draadloos android auto en nu sinds zeker al een aantal weken met de profielen en de app. Best wel vervelend. Ik wilde L&C nog bellen, maar werd door de gemelde wachttijd afgeschrikt. Hopelijk zijn ze bezig met een oplossing naar aanleiding van deze meldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
louis54 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:29:
Ik ben eigenaar.
Volgens help desk kan het zijn dat het systeem sinds kort koopauto's niet goed registreert zelfs wanneer de auto is gekoppeld.
Bij mij begin ik met "mijn profiel" en dan na enkele seconden schakelt hij naar "Guest User "
Belachelijk om als eigenaar in je eigen auto als "Guest User "te worden aangesproken.
1) Ik ben M2M lid en wordt ook iedere dag uitgelogd uit de app hoor, dus dat heeft er denk ik niets mee te maken.
2) Je kunt ook het gastprofiel helemaal aan je wensen aanpassen. Waarom log je überhaupt in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louis54
Dat je het Guest profiel kunt aanpassen wist ik.
Waarom dan toch inloggen ..... weet ik eigenlijk niet. Heb dit probleem ook in de App.

Vind het gewoon amateuristisch en op zoek naar perfectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louis54
En ik geef de auto nu aan mijn zoon mee voor vakantie.
Die heeft een eigen user profile gekoppeld aan de tweede sleutel met andere instellingen en mag nu ook iedere dag inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.deruijter
louis54 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:43:
Dat je het Guest profiel kunt aanpassen wist ik.
Waarom dan toch inloggen ..... weet ik eigenlijk niet. Heb dit probleem ook in de App.

Vind het gewoon amateuristisch en op zoek naar perfectie.
Het inloggen geeft volgens mij de volgende voordelen:
  1. Wifi in de auto bijvoorbeeld voor de kids (Op kosten van Lynk en Co :) )
  2. Vivaldi browser met groot beeldvullende youtube video's
  3. App wat is in de buurt
  4. App vergaderen via .....(teams)
  5. Vanuit de app navigatie adres doorgeven aan de onboard navigatie (Here)
  6. Stoel en buiten spiegel instellingen per gebruiker
gr, Eric

[ Voor 5% gewijzigd door eric.deruijter op 09-07-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Na lange tijd logt de auto sinds gisteren automatisch in op mijn profiel.. en draadloos carPlay werkt ook. Ik weet dat het profiel niets met CarPlay te maken heeft, maar het werkt

Ik heb zojuist mijn carPlay losgekoppeld en de Bluetooth- en carPlay-instellingen opnieuw ingesteld.. opnieuw.. Ik denk dat ze binnenkort niet meer zullen werken..maar dit is wat het is vanaf nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
bleekie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:07:
[...]

Nee ik heb geen contact opgenomen. Er zijn nog best veel instellingen die aan te passen zijn. Dus dat wil ik eerst proberen als ik er een keer de tijd voor heb.
Ik heb ook met deze instellingen gespeeld en kwam erachter dat sommige instellingen ervoor zorgen dat het apparaat niet meer reageert (tenminste als het op de auto is aangesloten... maar niet alles veranderd/gecombineerd... misschien moeten we deze vragen om het goed te laten werken. ..

Ik heb de stekker uit het stopcontact gehaald. Het is tot nu toe nutteloos met 01... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.deruijter
Voor iemand die de opkrik punten zoekt (Lifting points:pagina 2) , let op alarm gaat af net geprobeerd :9

Hier is ook de plaats van het sleepoog weergegeven en de wegsleep instructie

https://euroncaprescueshe...ybrid%20(Electric)_EN.pdf

En ja >> :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaKtN_mSTVaxZfoQ4GV0ljOrywI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZHDogiq7GYUTDT3R5iF5Eob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Ik vraag me af of iemand contact opneemt met LC over de aan- en afmeldproblemen die we ondervinden.

Ik heb geprobeerd ze te bellen, maar de wachttijd is 20 minuten.. (zoals vorige week)
Een man uit Duitsland nam over deze kwestie contact op met LC Duitsland en zij (LC Duitsland) zeiden dat ze zich niet bewust waren van het probleem.

Het lijkt erop dat ze het probleem negeren, aangezien ook niemand (van LC-ondersteuning) op deze onderwerpen reageert...

Daarnaast zag ik dat ik de link van mijn "digitale sleutel" weer kwijt was.. Ik moest hem opnieuw koppelen op de mobiele app... Ik denk dat dit weer iets te maken heeft met de inlogproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Tja, het is een beetje kip-ei. Als niemand de moeite neemt om die 20 minuten uit te zitten zullen ze het ook niet weten. Wellicht weten ze het wel maar is er niet voldoende gemeld om het als urgent te zien. Ik ga er in ieder geval nog wel een keer een belletje aan wagen, op het moment dat ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Ferrox1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:37:
Tja, het is een beetje kip-ei. Als niemand de moeite neemt om die 20 minuten uit te zitten zullen ze het ook niet weten. Wellicht weten ze het wel maar is er niet voldoende gemeld om het als urgent te zien. Ik ga er in ieder geval nog wel een keer een belletje aan wagen, op het moment dat ik tijd heb.
Ik heb zojuist een e-mail hierover gestuurd... maar ik zal het vandaag opnieuw proberen.. zoals ik vorige week deed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.deruijter
atoprak schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Ik heb zojuist een e-mail hierover gestuurd... maar ik zal het vandaag opnieuw proberen.. zoals ik vorige week deed...
Mischien helpt dit , ook net gestuurd naar Lynk en Co:

Please help safety issue
Please help safety issue
Er ontslaan onveilige verkeerssituaties door als gebruiker elke dag opnieuw te moeten inloggen in de Lynk & Co 01 auto.
Je komt er vaak al rijdend pas achter (omdat de middenconsole zo traag opstart) dat je weer met een paswoord moet inloggen. Op het moment worden gebruikers elke 24 uur uitgelogd uit hun eigen auto! (Vernomen van meerdere gebruikers). Dus bij een stoplicht of opstopping ga je proberen in te loggen in de hoop dat alles weer ingesteld wordt volgens voorkeursinstelling gebruiker. Dit geeft onveilige verkeerssituaties.

Dit alles leidt tot een grote bron van ergernis, naast de toch al zeer traag werkende middenconsole. Onbegrijpelijk hoe een merk dat veiligheid en gebruiksgemak hoog in het vaandel heeft staan, een dergelijk traag en slecht systeem inbouwt en ook nog eens voorziet van haperende software.

Graag zo spoedig mogelijk op laten lossen, in ieder geval het niet automatisch uitloggen van gebruiker in de auto en ook niet automatisch uitloggen in de Lynk en Co Android / Apple app , waar je nu ook sinds kort ook elke dag opnieuw moet aanmelden.

Klantnummer
VIN nummer :
Kenteken:

Hopenlijk kunnen jullie dit automatisch uitloggen snel verhelpen.

Groet, Eric

[ Voor 5% gewijzigd door eric.deruijter op 10-07-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caabs
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb een systeem reset gedaan en sindsdien (tot nu) geen enkele problemen met draadloze carplay (start vanzelf vrij snel na starten auto) en of het gebruikersprofiel. En al keer of 10 auto gereden, afgesloten en weer gestart op meerdere momenten.

Wel is mogelijk ook de auto in de tussentijd opnieuw gekoppeld, ivm overschrijving. (Maar dit weet ik niet zeker)

[ Voor 35% gewijzigd door Caabs op 10-07-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
Caabs schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:42:
Ik heb een systeem reset gedaan en sindsdien (tot nu) geen enkele problemen met draadloze carplay (start vanzelf vrij snel na starten auto) en of het gebruikersprofiel. En al keer of 10 auto gereden, afgesloten en weer gestart op meerdere momenten.

Wel is mogelijk ook de auto in de tussentijd opnieuw gekoppeld, ivm overschrijving. (Maar dit weet ik niet zeker)
Mag ik vragen hoe je een systeemreset hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Caabs schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:42:

Dat is de huidige status waarin ik me momenteel bevind... alles werkt prima vanaf nu...

Hier zijn mijn laatste paar dagen...

Ik heb geprobeerd de draadloze CarPlay-adapter te gebruiken en besloot deze later te verwijderen. Nadat ik de adapter had verwijderd, heb ik de Bluetooth- en CarPlay-instellingen gereset... Ik heb dat verschillende keren gedaan (niet om specifieke redenen, maar kon Bluettoh niet zonder enige reden verbinden )... heb ook de Bluetooth- en CarPlay-configuraties van mijn telefoon verwijderd... en toen begon het prima te werken.. 2 dagen op rij en de verbinding is prima en snel...

Ik realiseerde me ook dat ik twee digitale sleuteldefinities op mijn mobiele app had voor mijn eigen auto. Ik heb er één verwijderd en de andere gekoppeld (omdat deze om de een of andere reden was ontkoppeld... en ik herinner me dat ik dit vorige maand opnieuw heb gedaan) .... Ik heb mijn digitale sleutel gekoppeld aan caryesterday en de automatische login begon weer te werken ... mijn profiel laadt prima ... Ik kan zeggen dat mijn laatste 4-5 ritten probleemloos waren (autoplay automatisch verbonden, profiel ingelogd zonder handmatige inspanning) .... ik weet niet zeker of deze allemaal verband houden met het probleem. maar dit is wat het is..

Ik weet het niet... aangezien ik niets van LC heb gehoord, denk ik dat dit slechts toevalligheden zijn... maar als ze mij vragen om het probleem te laten zien, kan ik dat vanaf nu niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
En toen, zonder waarschuwing, reset of update: ik heb zomaar weer contact met de auto via de app....
Morgen maar eens kijken of de inlogissues er nu ook uit zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Riminii op 10-07-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Toevallig iemand die van 26 juli af zijn Lynk met trekhaak 3 weken wil verhuren? :D

Twee weken terug een tweede hands Audi Q5 gekocht, opgehaald en direct motor problemen. Nu de koop teruggedraaid omdat ze nog altijd niet goed geanalyseerd krijgen wat er nou mis is...

Punt is nu dat we een vakantie met caravan voor de boeg hebben, en geen auto...

Rondom Eindhoven zou fantastisch zijn, en ben bereidt prima te betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Ik heb geen informatie of ervaring met trekhaken, maar ik zou er graag één willen laten installeren op mijn 01.

Ik heb het forum gecontroleerd en zie wat berichten, maar ik kon geen definitief antwoord vinden.

Waar moet ik op letten en waar kan ik dit bestellen?

Ik kan het googlen en zeker een plek vinden, maar wanneer ik dat doe, aarzel ik altijd om het hier niet als eerste te vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
atoprak schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:46:
Ik heb geen informatie of ervaring met trekhaken, maar ik zou er graag één willen laten installeren op mijn 01.

Ik heb het forum gecontroleerd en zie wat berichten, maar ik kon geen definitief antwoord vinden.

Ik kan het googlen en zeker een plek vinden, maar wanneer ik dat doe, aarzel ik altijd om het hier niet als eerste te vragen :)
Trekhaakcentrum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
atoprak schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:46:

Voor een originele. Voor een concurrerende prijs:

https://www.svanderveen.nl/trekhaak-lynkco/

Of via hun webshop vstore. En zelf (laten) monteren.

[ Voor 8% gewijzigd door mpx200_05 op 10-07-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33
louis54 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:15:
[...]

Heb ik ook.Heb je een koop of huur ?
Ik heb huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caabs
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
Hanske1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:32:
[...]

Mag ik vragen hoe je een systeemreset hebt gedaan?
Bij de instellingen in het middendisplay in de auto. Instellingen > Systeem > Systeem Resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
mpx200_05 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:44:
[...]

Mis ik hier een detail?

Deze ziet er origineel uit en wordt aangeboden door een Volvo-dealer...inclusief installatie, software en BTW. Ik controleer de details en het lijkt erop dat ze ook kabelaansluitingen leveren... en in totaal € 895.

Als ik naar onafhankelijke dealers kijk, krijg ik minimaal € 1.000,-. Ik dacht dat originele spullen aanzienlijk duur moesten zijn?

Trouwens, die dealer is te ver van waar ik woon (Aalsmeer) ... Weet je of de Volvo-dealers dezelfde kits en prijzen aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atoprak
Ik heb zojuist gebeld met LC en heb gesproken over het probleem met het afmelden van de constat (hoewel ik dit de afgelopen drie dagen niet heb ondervonden...). Ze zeiden dat het probleem is geëscaleerd en dat het connectiviteitsteam het probleem heeft overgenomen en eraan werkt.

Ik vroeg hoe we op de hoogte zouden worden gesteld van de oplossing en ze zeiden dat ze een aankondiging zouden doen of dat een mogelijke software-update naar auto's en mobiele apps zou worden gepusht.

Daarnaast is hier het recente antwoord op het onderwerp (dat ik een paar dagen geleden heb aangemaakt) op het officiële forum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGK2IJxDwugXtfdVYYvHuhiNRpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lbaz70y9UdwyxuMVcOk4EJEc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
mpx200_05 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:44:
[...]

Even vragen of ze er constante stroom voor je caravan koelkast op zetten (ik moest hiervoor nog iets extra's betalen). De software in the Lync is bij mij niet aangepast, nadeel is dan dat de achteruitsensor gaat piepen, voordeel is dat ik lane control kan aanzetten tijdens het rijden met caravan. Let ook ff op je maximale massa ivm BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
degranulatie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Even vragen of ze er constante stroom voor je caravan koelkast op zetten (ik moest hiervoor nog iets extra's betalen). De software in the Lync is bij mij niet aangepast, nadeel is dan dat de achteruitsensor gaat piepen, voordeel is dat ik lane control kan aanzetten tijdens het rijden met caravan. Let ook ff op je maximale massa ivm BE.
Achteruitrijsensor piept als je achteruit rijdt en de aanhanger of caravan hebt, toch? of elke keer (zelfs ik heb niets anders dan achteruit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
atoprak schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:18:
[...]

Achteruitrijsensor piept als je achteruit rijdt en de aanhanger of caravan hebt, toch? of elke keer (zelfs ik heb niets anders dan achteruit)?
Klopt maar als je de Lync goed zou instellen zou de auto weten dat er een aanhanger achter hangt en de achterrij sensor automatisch worden uitgezet

[ Voor 3% gewijzigd door degranulatie op 11-07-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RanTheMan33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-05 12:38
Bij mijn Lynk&Co 2022 zit bij de bijrijder zijn/haar linkerbeen een metalen plaatje wat aan het middenconsole vast zit.
Lijkt er te horen en niet achteraf erin gemaakt.
Kan iemand mij vertellen of dat bij alle 01's zo is en waar het voor dient?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• louis54
Ik heb gisteren contact gehad met de Engelse helpdesk en ze zeiden dat er inderdaad een software aanpassing is geweest en dat het problem zou zijn opgelost na een reset.
Voorlopig werkt het vandaag ook zonder reset.

Overigens een tip voor de Engels sprekenden... in de wachtrij bij Lynk krijg je optie 1 voor Engelstalige ondersteuning. Het niveau van hulp is veel beter en ik heb de indruk dat ze dichter bij het vuur zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louis54
Nemen ook vrijwel direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
louis54 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:48:
Ik heb gisteren contact gehad met de Engelse helpdesk en ze zeiden dat er inderdaad een software aanpassing is geweest en dat het problem zou zijn opgelost na een reset.
Voorlopig werkt het vandaag ook zonder reset.

Overigens een tip voor de Engels sprekenden... in de wachtrij bij Lynk krijg je optie 1 voor Engelstalige ondersteuning. Het niveau van hulp is veel beter en ik heb de indruk dat ze dichter bij het vuur zitten.
Ik heb ook geen problemen meer sinds de afgelopen drie dagen. Zelfs carPlay werkt prima. Gisteravond, vlak voordat ik parkeer om op te laden, heb ik CarPlay opnieuw getest... Het duurde even voordat ik verbinding kreeg, maar uiteindelijk werd er automatisch verbinding mee gemaakt. .. Vandaag was het vlekkeloos...

Ik weet echter niet zeker wat je bedoelt met je laatste zin :) ... Je bedoelt dat ze wat voorzichtiger zijn, alleen maar omdat ze hun baan kunnen verliezen .. of heb ik het helemaal mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 13:52
RanTheMan33 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:33:
Bij mijn Lynk&Co 2022 zit bij de bijrijder zijn/haar linkerbeen een metalen plaatje wat aan het middenconsole vast zit.
Lijkt er te horen en niet achteraf erin gemaakt.
Kan iemand mij vertellen of dat bij alle 01's zo is en waar het voor dient?
Is om een kinderstoeltje voorin te kunnen plaatsen, staat ook ergens in de handleiding.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 14:43
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het zelf verwijderen van ondiepe krasjes in de lak van een zwarte Lynk 01?

Ik heb dit zelf nog nooit gedaan en weet niet echt waar ik goed gaan doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Leovk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:27:
[...]

Ik doe dat wel eens en het is best wel handig. Zeker in combinatie met automatisch sturen (dus snelwegassistent). Als je een tijdje stilstaat schakelt het systeem inderdaad wel uit, maar dan klik je gewoon op resume om het weer te hervatten.
En over dat automatisch sturen: tijdens het rijden krijg je constant meldingen dat je je stuur moet vasthouden, maar bij het filerijden niet. Daarom zou je het misschien toch een fileassistent kunnen noemen.

Dit systeem is hetzelfde op alle 01's.

[ Voor 17% gewijzigd door oldostofjas op 11-07-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
eric.deruijter schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Het inloggen geeft volgens mij de volgende voordelen:
  1. Wifi in de auto bijvoorbeeld voor de kids (Op kosten van Lynk en Co :) )
  2. Vivaldi browser met groot beeldvullende youtube video's
  3. App wat is in de buurt
  4. App vergaderen via .....(teams)
  5. Vanuit de app navigatie adres doorgeven aan de onboard navigatie (Here)
  6. Stoel en buiten spiegel instellingen per gebruiker
gr, Eric
Voor het instellen van de wifi hotspot moet je misschien ingelogd zijn, maar voor het gebruik ervan niet.

Voor mij wegen de voordelen van inloggen niet op tegen de nadelen. Aan iedereen die frustraties ondervindt, nog steeds dezelfde tip: log niet in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atoprak
hondsdol schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:53:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het zelf verwijderen van ondiepe krasjes in de lak van een zwarte Lynk 01?

Ik heb dit zelf nog nooit gedaan en weet niet echt waar ik goed gaan doe.
misschien kun je dit proberen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01T4uAHmLAkKOrO0VGnOAEf893g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3nRzvd3cZNY9p8VctSG1eV1b.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonyvdkaaij
  • Laatst online: 13-07-2024
Goedemorgen, ik rij zelfs sinds 3 maanden een Lynk en co. Deze is net voor de vakantie kapot gegaan waardoor we van het auto bedrijf een leen Lynk en co hebben gekregen om er mee op vakantie te gaan.

Nu bij deze Lynk en co valt continu de CarPlay uit. Hij blijft een paar seconde verbonden en dan valt tie weg.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
anthonyvdkaaij schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:36:
Goedemorgen, ik rij zelfs sinds 3 maanden een Lynk en co. Deze is net voor de vakantie kapot gegaan waardoor we van het auto bedrijf een leen Lynk en co hebben gekregen om er mee op vakantie te gaan.

Nu bij deze Lynk en co valt continu de CarPlay uit. Hij blijft een paar seconde verbonden en dan valt tie weg.

Alvast bedankt😁
Ik weet niet zeker of dit jouw oplossing zal zijn of zelfs een beetje zal helpen, maar wat ik onlangs deed, lijkt een beetje te hebben geholpen. Zowel profielaanmelding (automatisch) als CarPlay werken 4 dagen op rij prima.

Ik heb Bluetooth en CarPlay-instellingen op de auto gereset en ook de koppeling verwijderd uit de Bluetooth- en CarPlay-configuraties van mijn telefoon. Daarna heb ik het opnieuw ingericht.

Daarnaast zag ik dat ik meer dan één digitale sleuteldefinitie op mijn mobiele app heb, heb er één verwijderd en de andere gekoppeld (het lijkt erop dat de link verdwenen is)

Ik weet niet zeker welke het heeft opgelost of een beetje heeft geholpen.. en ik weet niet zeker of het zo blijft doorgaan... Tot nu toe (sinds maandag) gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.deruijter
anthonyvdkaaij schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:36:

Alvast bedankt😁
Wat is er aan kapot gegeaan dan ? (Gewoon nieuwsgierig naar de betrouwbaarheid van de auto )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 16:04

GZN

atoprak schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:55:
[...]

misschien kun je dit proberen

[Afbeelding]
Heb dit ook gebruikt bij een lange, maar vage kras. Heb de kras helemaal weg kunnen poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 10:30
atoprak schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Mis ik hier een detail?

Deze ziet er origineel uit en wordt aangeboden door een Volvo-dealer...inclusief installatie, software en BTW. Ik controleer de details en het lijkt erop dat ze ook kabelaansluitingen leveren... en in totaal € 895.

Als ik naar onafhankelijke dealers kijk, krijg ik minimaal € 1.000,-. Ik dacht dat originele spullen aanzienlijk duur moesten zijn?

Trouwens, die dealer is te ver van waar ik woon (Aalsmeer) ... Weet je of de Volvo-dealers dezelfde kits en prijzen aanbieden?
Ik heb pas een originele trekhaak laten monteren bij volvo mobility Rotterdam. Totale kosten incl. montage was €595.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
jslaman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:34:
[...]

Ik heb pas een originele trekhaak laten monteren bij volvo mobility Rotterdam. Totale kosten incl. montage was €595.
Is dit ook inclusief alles... "software" etc.... voor die prijs kan ik wel naar Rotterdam maar ik wil er zeker van zijn dat ik niets mis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 10:30
atoprak schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Is dit ook inclusief alles... "software" etc.... voor die prijs kan ik wel naar Rotterdam maar ik wil er zeker van zijn dat ik niets mis
Ja, incl. alles. Werd alleen nog €10 extra gerekend voor een witte kentekenplaat (waar ik overigens niet om had gevraagd). Mij viel de prijs reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
jslaman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Ja, incl. alles. Werd alleen nog €10 extra gerekend voor een witte kentekenplaat (waar ik overigens niet om had gevraagd). Mij viel de prijs reuze mee.
Ik vind de prijs erg goed...
Ik zal proberen de Volvo-dealer in de buurt te bezoeken en ook om hun offerte te vragen...

Het lijkt erop dat Volvo-dealers niet te veel vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louis54
atoprak schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Ik heb ook geen problemen meer sinds de afgelopen drie dagen. Zelfs carPlay werkt prima. Gisteravond, vlak voordat ik parkeer om op te laden, heb ik CarPlay opnieuw getest... Het duurde even voordat ik verbinding kreeg, maar uiteindelijk werd er automatisch verbinding mee gemaakt. .. Vandaag was het vlekkeloos...

Ik weet echter niet zeker wat je bedoelt met je laatste zin :) ... Je bedoelt dat ze wat voorzichtiger zijn, alleen maar omdat ze hun baan kunnen verliezen .. of heb ik het helemaal mis :)
In ieder geval is de wachttijd aanzienlijk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.S.
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Goedendag, ik heb een setje dakrails Thule met een set rubberen matten te koop voor de Lynck. Wie heeft er interesse voor een nette prijs? Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske1
R.S. schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 07:49:
Goedendag, ik heb een setje dakrails Thule met een set rubberen matten te koop voor de Lynck. Wie heeft er interesse voor een nette prijs? Gr,
,

Zie pb
Han
Pagina: 1 ... 155 ... 174 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.