Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:28
Buis07 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:56:
[...]

Ik snap je twijfel, die heb ik ook.

Toch heb ik besloten om de auto te kopen.

1) ik heb dan te maken met de Volvo dealer en daar heb ik wel vertrouwen in.
2) alleen garantie dingetjes zal via de Volvo dealer met Lynk uitgevochten moeten worden?
3) het is een compleet uitgeruste auto. Meer opties heb ik niet nodig.
4) ik kan geen vergelijkbare auto van 13 maanden oud voor €27.900 kopen.
5) hij rijdt vind ik fantastisch.

Dat nu versneld de wegenbelasting naar 100% gaat is balen, maar uiteindelijk gaat het maar om 1 jaar (2025) 25% is ongeveer €330 nadeel. Is jammer maar zegt niets over Lynk maar meer iets over onze overheid.

6) ik wek zelf stroom op, dus goedkoper kan ik niet rijden (woon-werkverkeer)

De twijfel zit bij mij betreffende onderdelen maar ik hoop en vertrouw hierop dat dit steeds beter gaat.
toon volledige bericht
Helemaal hier mee ééns.
Heerlijke auto, vol opties 1800 kg trekgewicht.
Eenmaal aangeschaft( bj 2020) voor de helft van de huidige nieuwprijs.
En goede zorgen van de Volvo dealer vanaf nu.
Last Bud not least,
2jaar SPOTGOEDKOOP gehuurd, eigenlijk te mooi om waar te zijn.
Dank u hartelijk Lynk&Co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 09:00
Nordkapp schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:07:
[...]

Helemaal hier mee ééns.
Heerlijke auto, vol opties 1800 kg trekgewicht.
Eenmaal aangeschaft( bj 2020) voor de helft van de huidige nieuwprijs.
En goede zorgen van de Volvo dealer vanaf nu.
Last Bud not least,
2jaar SPOTGOEDKOOP gehuurd, eigenlijk te mooi om waar te zijn.
Dank u hartelijk Lynk&Co
Haha voel je de noodzaak wat positieve berichten te delen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc91
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 12:13
Wat ik mij soms afvraag. Diegene die de auto aanschaffen, nemen jullie ook erin mee dat je de auto ooit gaat verkopen? Volgens mij is de markt straks verzadigd met tweedehands 01’s. Enerzijds de opzegging van vele abonnementen, anderzijds de stijging van de MRB belasting. Natuurlijk heb je voor een mooie prijs een jonge auto full-option. Maar (even de gewrapte exemplaren buiten beschouwing) de tweedehands markt bestaat uit zowat allemaal dezelfde uitvoeringen. Enkel blauw of zwart, trekhaak of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
GroeneThee schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:21:
[...]

Haha voel je de noodzaak wat positieve berichten te delen? ;)
Ha ha ha ,
Inderdaad wel ja.
Ik lees hier heel veel negatieve berichten.
Zitten idd veel vervelende zaken bij wil ik niet baggatiliseren(als ik het goed schrijf😁)
Maar ik denk dat het grootste deel een fantastische auto heeft voor weinig geld, ook nog na de (komende) verhogingen.
Reken toch eens een gelijkwaardige auto uit.
Maar wel dan
Nieuw
15000 km per jaar
Looptijd 1 maand bestaat niet eens, doe dan 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-03 18:02
Lynk & Co hanteert een opzegtermijn van 20 dagen heb ik gelezen. Mijn overeenkomst ging in op 06-01-2022. Als ik vandaag opzeg, dan is dat dus 25 dagen voor het nieuwe termijn. Klopt dit hoe ik beredeneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-05 12:28
Luc91 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:35:
Wat ik mij soms afvraag. Diegene die de auto aanschaffen, nemen jullie ook erin mee dat je de auto ooit gaat verkopen? Volgens mij is de markt straks verzadigd met tweedehands 01’s. Enerzijds de opzegging van vele abonnementen, anderzijds de stijging van de MRB belasting. Natuurlijk heb je voor een mooie prijs een jonge auto full-option. Maar (even de gewrapte exemplaren buiten beschouwing) de tweedehands markt bestaat uit zowat allemaal dezelfde uitvoeringen. Enkel blauw of zwart, trekhaak of niet.
Ik reed kocht altijd een jonge occasion en reed deze helemaal af tot een economische waarde van €1500. Voor het eerst kon ik 2,5 jaar geleden voor weinig geld een nieuwe auto huren. Nu koop ik hem over met het idee om hem af te rijden. Hoe de auto zich gaat gedragen wanneer deze ouder weet ik niet want er is geen ervaring mee. Maar ik ben van mening dat slechte auto’s niet meer bestaan. Misschien dat de afschrijving iets hoger uitvalt dan bv de Volvo xc40 dat geloof ik wel maar de auto zal altijd zijn waarde houden.
wanneer ik zou blijven huren of private lease zou doen komt de auto nooit naar je toe. Nu wel. Ik leende voor €540 per maand en dat kon ik niet laten liggen. Ik heb twee 01 gehad , nooit problemen gehad en zeer tevreden over de auto.

De tijd zal het leren.

Een ding weet ik zeker: auto’s zijn nooit goede investeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Buis07 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:46:
[...]

Helemaal mee ééns

Ik reed kocht altijd een jonge occasion en reed deze helemaal af tot een economische waarde van €1500. Voor het eerst kon ik 2,5 jaar geleden voor weinig geld een nieuwe auto huren. Nu koop ik hem over met het idee om hem af te rijden. Hoe de auto zich gaat gedragen wanneer deze ouder weet ik niet want er is geen ervaring mee. Maar ik ben van mening dat slechte auto’s niet meer bestaan. Misschien dat de afschrijving iets hoger uitvalt dan bv de Volvo xc40 dat geloof ik wel maar de auto zal altijd zijn waarde houden.
wanneer ik zou blijven huren of private lease zou doen komt de auto nooit naar je toe. Nu wel. Ik leende voor €540 per maand en dat kon ik niet laten liggen. Ik heb twee 01 gehad , nooit problemen gehad en zeer tevreden over de auto.

De tijd zal het leren.

Een ding weet ik zeker: auto’s zijn nooit goede investeringen
toon volledige bericht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
Nordkapp schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:36:
[...]

Ha ha ha ,
Inderdaad wel ja.
Ik lees hier heel veel negatieve berichten.
Zitten idd veel vervelende zaken bij wil ik niet baggatiliseren(als ik het goed schrijf😁)
Maar ik denk dat het grootste deel een fantastische auto heeft voor weinig geld, ook nog na de (komende) verhoging.
Er zijn net zo veel positieve verhalen als de negatieve schat ik zo in. Denk dat iedereen het er over eens is dat de auto op zichzelf een prima auto is. Zeker voor het geld.

Dat er helaas veel negatieve verhalen (net zo belangrijk) ook gedeeld worden over de communicatie en service, ligt toch echt aan het bedrijf zelf. Iedereen is happy tot er iets mis gaat. Schade (afhandeling) of voorwaarden die verslechteren (ik kijk naar jou "eigen risico' :+ ) zijn zaken waarbij de meeste negatieve ervaring aan het licht komen omdat de organisatie erachter weinig klantvriendelijk is, in de meeste gevallen.
Daarbij komt nu ook een grote groep van mensen die het abo opzeggen en daar dan voor verrassingen komen te staan door onverwacht hoge (en soms niet nader verklaarde) kosten.
Dat zorgt voor slechte PR.

Daarentegen zijn er ook mensen die de auto overgaan nemen. Vaak als eerste rijder. Is dan soms echt wel een goede deal.

Dus voor iedereen die geïnteresseerd is in een abo, overname auto etc. lees eens wat pagina's terug. En maak dan een goede afweging, met de verhalen van beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:58
Nee, als je je druk moet maken over de afschrijving rij je boven je stand naar mijn mening. Ik rij hem tot ik hem beu ben. Daarna blijft hij als 2e auto om de caravan te trekken (want ik gok dat mijn volgende aanschaf een volle EV is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:13
Even checken: zijn er meer waarvan hun L&C nog steeds geen software update hebben ontvangen?
Ze zijn toch al een tijdje bezig en ik dacht dat nu wel iedereen deze gepusht had gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunbi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-05 14:59
Nordkapp schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:58:
[...]

Nog niet, niks gehoord
Iet wiet geld kwiet zoals ik al zei
Ik heb vandaag de factuur ontvangen staat een rekeningnummer van bnp baribas. Naar welke naam en rekeningnummer heb jij het overgemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duCeQAfAy3-VSXagzP2Z9yVqvpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y18gOU9QLoYsu81S8HcxqPec.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterchichi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-05 01:59
GroeneThee schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:02:
[...]

Er zijn net zo veel positieve verhalen als de negatieve schat ik zo in. Denk dat iedereen het er over eens is dat de auto op zichzelf een prima auto is. Zeker voor het geld.

Dat er helaas veel negatieve verhalen (net zo belangrijk) ook gedeeld worden over de communicatie en service, ligt toch echt aan het bedrijf zelf. Iedereen is happy tot er iets mis gaat. Schade (afhandeling) of voorwaarden die verslechteren (ik kijk naar jou "eigen risico' :+ ) zijn zaken waarbij de meeste negatieve ervaring aan het licht komen omdat de organisatie erachter weinig klantvriendelijk is, in de meeste gevallen.
Daarbij komt nu ook een grote groep van mensen die het abo opzeggen en daar dan voor verrassingen komen te staan door onverwacht hoge (en soms niet nader verklaarde) kosten.
Dat zorgt voor slechte PR.

Daarentegen zijn er ook mensen die de auto overgaan nemen. Vaak als eerste rijder. Is dan soms echt wel een goede deal.

Dus voor iedereen die geïnteresseerd is in een abo, overname auto etc. lees eens wat pagina's terug. En maak dan een goede afweging, met de verhalen van beide kanten.
toon volledige bericht
Ik ben eentje met goede verhalen want ik heb nooit te maken gehad met de huurkant of delen want dat doe ik allemaal niet, de enige keer dat ik klantenservice moest hebben was toen ik de auto wou koppelen aan de app, en dat ging gewoon goed, na een week ofzo was ik aangesloten. Ik heb vele auto's gechecked zoals de nieuwe volkswagen t-cross, maar die halen het allemaal niet als je het vergelijkt met de lynk&co, zelfs de volvo xc40 waar de 01 op gebaseerd is vind ik zelfs slechter dan de 01, en kleinere batterij ook nog, je krijgt met die auto's nog minder ruimte en opties terwijl je wel veel meer betaald, en dan vraag ik me af of de europese autofabrikanten iets fouts doen? willen ze nou echt 30k vragen voor een simpele polo? geen wonder dat de meeste mensen ergens anders gaan kijken dan. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterchichi
  • Laatst online: 08-05 01:59
Plan was dat het volgend jaar 25% zou zijn ipv de 50% korting op je MRB, maar ik begrijp dat het vanaf volgend jaar gewoon volle mep is, maar ik vind wel dat er een verschil moet zijn tussen normale ICE auto's en hybrides, het gewicht is veel meer dan benzine auto's waardoor ze in een duurdere ladder komen, mag van mij wel paar honderd kilo vanaf bij het berekenen van MRB als je een hybride bezit want anders is niet eerlijk want je hybride word dan even veel belast als benzine auto's, waarom zou ik dan nog gaan opladen. :P ik ga em dan altijd op E5 laten rijden en de batterij gewoon leeg laten :+ En ik maak me eerlijk gezegd niet druk over restwaarde of dergelijke, er is natuurlijk alleen twee kleuren, maar er zijn er meer maar dat zijn blijkbaar van andere landen zoals in het midden oosten en azie zie je veel de witte exemplaar, die is ook wel mooi moet ik zeggen, en je hebt em officieel ook in het grijs. En over wrappen gesproken ik ga het doen want dat maakt em best uniek tussen al die zwarte en blauwe versies. Misschien ga ik het wel in deze kleur doen zoals de foto hieronder. Die nieuwe versie ziet er gelikt uit.

Afbeeldingslocatie: https://assets.autoweek.nl/m/7puy8cabmc9e_1200.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door masterchichi op 11-04-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Brunbi schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:24:
[...]
Ja naar barones

Ik heb vandaag de factuur ontvangen staat een rekeningnummer van bnp baribas. Naar welke naam en rekeningnummer heb jij het overgemaakt?

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
Is al bekent hoelang het duurt tussen betalen en op naam zetten van de auto?
Iemand al eigenaar van de auto?

[ Voor 50% gewijzigd door Buis07 op 12-04-2024 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sauron28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-05 11:07
Definitieve aanbod van Lynk en co ontvangen.
€24.300 voor 2022 model 30.000km op de teller. De kans is heel groot dat ik dit ga doen.

Is er iemand die contact heeft gehad met Lynk en Co voor eventuele overname van set winterbanden/velgen?

Daarnaast ben ik in de veronderstelling dat bij het overnemen van de auto er geen eindafrekening komt voor eventuele schades te veel gereden km's. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 15:43
sauron28 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:31:
€24.300 voor 2022 model 30.000km op de teller. De kans is heel groot dat ik dit ga doen.

Is er iemand die contact heeft gehad met Lynk en Co voor eventuele overname van set winterbanden/velgen?

Daarnaast ben ik in de veronderstelling dat bij het overnemen van de auto er geen eindafrekening komt voor eventuele schades te veel gereden km's. Klopt dit?
Dit klopt niet.
Waarde is gebaseerd op je KM en een niet beschadigde auto.
Waarde is lager, want veel KM. En die vele KM moet je nog afrekenen.
Anders is waarde hoger, want weinig KM, en die betaal je niet extra.

Schade is helaas hetzelfde. In de berekening gaan ze uit van een nette auto. Die willen ze je leveren, en daar betaal je voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Xecuter NL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:19:
Dames en heren, een dikke vette waarschuwing voor ieder hier.

Vorig jaar mei de auto ingeleverd. Ik krijg nu een factuur van 1200 euro voor “kosten ivm autoconditie”.

Zonder verdere uitleg. Heb uiteraard bezwaar gemaakt.
Same here.

Ik ben inmiddels sinds 29 februari, op de dag dag ik de factuur kreeg (in mijn geval 1800 euro!) bezig om een specificatie te krijgen. Steeds een mail terug bedankt voor je mail, we gaan er mee bezig je hoort z.s.m. van ons. We hebben het doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling...

Inmiddels een herinnering gekregen; direct weer op gereageerd want betalen voor 09-04-24. Weer direct op gereageerd en aangegeven dat ik bezwaar maak en een specificatie en inname rapport van de expert wil zien omdat dit niet strookt met de status van de auto zoals die hier weg reed, geen reactie. 08-04 weer gemaild, OK, u maakt bezwaar; we gaan het doorzetten naar de juiste afdeling... nog steeds geen reactie. Dus gisteren maar weer een mail gestuurd..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
Andreas92 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:42:
[...]

Dit klopt niet.
Waarde is gebaseerd op je KM en een niet beschadigde auto.
Waarde is lager, want veel KM. En die vele KM moet je nog afrekenen.
Anders is waarde hoger, want weinig KM, en die betaal je niet extra.

Schade is helaas hetzelfde. In de berekening gaan ze uit van een nette auto. Die willen ze je leveren, en daar betaal je voor.
Ik ben van mening dat de verkoopprijs NIET is gebaseerd op km stand en eventuele schades.
Maar gewoon op bouwjaar.

Immers iedereen op dit forum die de prijs heeft genoemd betaald hetzelfde bedrag als in het excel overzicht staat in de mail van Lynk enige tijd geleden.
Ten tweede hebben ze mij helemaal niet gevraagd naar schades en km stand. Ze hebben gewoon het standaard bedrag van 13 maand oude 01 gehanteerd.

Ik ben benieuwd of iemand uit dit forum al de auto op naam heeft staan en hoe het proces er verder uit zag.

[ Voor 5% gewijzigd door Buis07 op 12-04-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 13:36
dizzytal schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:45:
[...]

Same here.

Ik ben inmiddels sinds 29 februari, op de dag dag ik de factuur kreeg (in mijn geval 1800 euro!) bezig om een specificatie te krijgen. Steeds een mail terug bedankt voor je mail, we gaan er mee bezig je hoort z.s.m. van ons. We hebben het doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling...

Inmiddels een herinnering gekregen; direct weer op gereageerd want betalen voor 09-04-24. Weer direct op gereageerd en aangegeven dat ik bezwaar maak en een specificatie en inname rapport van de expert wil zien omdat dit niet strookt met de status van de auto zoals die hier weg reed, geen reactie. 08-04 weer gemaild, OK, u maakt bezwaar; we gaan het doorzetten naar de juiste afdeling... nog steeds geen reactie. Dus gisteren maar weer een mail gestuurd..
Dit is toch bizar. Wat een malafide praktijken. Hoelang geleden heb jij de auto ingeleverd? En in welke staat? En heb je zelf foto's gemaakt van de staat van de auto? Heb je wel een rechtsbijstand?
Ik zal dit nooit betalen en zal het voor de rechtbank uitvechten indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudiger76
  • Laatst online: 23-12-2024
Buis07 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:49:
[...]

Ik ben van mening dat de verkoopprijs NIET is gebaseerd op km stand en eventuele schades.
Maar gewoon op bouwjaar.

Immers iedereen op dit forum die de prijs heeft genoemd betaald hetzelfde bedrag als in het excel overzicht staat in de mail van Lynk enige tijd geleden.
Ten tweede hebben ze mij helemaal niet gevraagd naar schades en km stand. Ze hebben gewoon het standaard bedrag van 13 maand oude 01 gehanteerd.

Ik ben benieuwd of iemand uit dit forum al de auto op naam heeft staan en hoe het proces er verder uit zag.
Inderdaad lijkt de verkoopprijs niet aangepast te worden aan de hand van kilometers of schades. Er worden gewoon standaard bedragen gehanteerd op basis van een lijst naar leeftijd. Ergens wel krom omdat je wel de extra kilometers moet afrekenen, maar ze dit niet doorberekenen in de verkoopprijs. Aan de andere kant vragen ze ook geen hoger bedrag voor de auto als er minder kilometers op staan.
Bovendien hanteren ze gewoon de voorwaarden van het abonnement: meerkilometers worden afgerekend. Als ze dit tussentijds hadden gedaan wanneer de extra kilometers boven de grens van 500 euro komen (zoals in de voorwaarden staat), hadden we die allang betaald.
Kortom: ik kijk gewoon naar het totaalplaatje, en dan is de verkoopprijs voor mij nog steeds gunstiger dan wat ik op verschillende occasion sites tegenkom.
Kosten voor schades als krasjes of een niet netjes schoon geleverde auto etc verwacht ik overigens niet, want er is niemand die kan vaststellen of er dat soort schades zijn, behalve ikzelf als koper. Je moet wel een zelfinspectie uitvoeren, maar dat is volgens mij meer om discussie achteraf te voorkomen voor Lynk en Co. Dan kan je namelijk niet later gaan klagen dat ze je een auto met deuken hebben geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:09
Ja, ik heb daar contact over gehad. De klantenservice van Lynk & Co zegt dat ik de offerte kan laten aanpassen en de winterbanden/velgen erop kan laten zetten, maar Lynk & Co Finance zegt: wij gaan alleen maar over de financiering van de auto. En de klantenservice reageert nu niet meer.

Maar ik heb al heel veel sets op Marktplaats zien staan, dus ik denk dat ik de auto maar gewoon aanschaf en dan later die velgen maar regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Xecuter NL schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:13:
[...]

Dit is toch bizar. Wat een malafide praktijken. Hoelang geleden heb jij de auto ingeleverd? En in welke staat? En heb je zelf foto's gemaakt van de staat van de auto? Heb je wel een rechtsbijstand?
Ik zal dit nooit betalen en zal het voor de rechtbank uitvechten indien nodig.
14 (15?) februari, paar dagen daarna een extra kosten rekening voor de extra gereden KM's die klopte wonderwel.

Staat was gewoon 'netjes'. Er zat een barst in de voorruit, maar die was al, zelfs voor de verhoging van 500 > 1000 ER, gemeld (schade formulier netjes ingevuld en naar L&C gestuurd, reactie maak afspraak bij de Volvo dealer om het te fixen, maar tja dat liep gewoon tegelijk met het innemen qua reparatietijd).

Verder geen krassen of deuken (zelfs geen deukjes). Op een van de velgen wat velgschade. Wel vergeten het interieur te stofzuigen (stom maar pas toen ik het op het inname rapport zag; status interieur: verontreinigd dacht ik daar aan) maar de bekleding was gewoon netjes, geen vlekken of andere dingen...

Eigenlijk een auto die ik zelf zo als 2de hands zou kopen (zonder gekheid)

Maar, i.d.d geen extra foto's gemaakt (anders dan die in het inname rapport staan), ik heb een vriend die er ook een rijd dit dus ook direct aangeraden...

Wel rechtsbijstand, dus ja, ik laat dit lekker op z'n beloop, blijf mailen en zeuren en dan zie ik wel waar (en wanneer ;-) ) dit eindigt.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee

[Verbazing]
Heb je al gezocht in dit topic? En niet alleen naar jou, maar zie zo veel verschillende vragen voorbijkomen die al zijn beantwoord soms enkele posts boven de vraag.
Zo ook jouw vragen...
[/Verbazing]

Zo ...eerst een kopje thee en voorbereiden op het weekend 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sauron28
GroeneThee schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:17:
[...]

[Verbazing]
Heb je al gezocht in dit topic? En niet alleen naar jou, maar zie zo veel verschillende vragen voorbijkomen die al zijn beantwoord soms enkele posts boven de vraag.
Zo ook jouw vragen...
[/Verbazing]

Zo ...eerst een kopje thee en voorbereiden op het weekend 😉
Ik vind het lastig want ik lees wat wisselende verhalen. Ik heb zojuist nee te horen gekregen voor het overnemen van de set winterbanden. Deze blijven van Lynk en Co en moeten ze behouden omdat ze anders te kort zullen komen. Terwijl ik hier ook lees dat iemand het wel in het overnamecontract kon opnemen.

Ook is het voor mij niet 100% duidelijk of ik nu wel of geen eindafrekening kan verwachten bij het overnemen van mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
  • Laatst online: 29-04 18:04
Buis07 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:56:
[...]

Ik snap je twijfel, die heb ik ook.

Toch heb ik besloten om de auto te kopen.

1) ik heb dan te maken met de Volvo dealer en daar heb ik wel vertrouwen in.
2) alleen garantie dingetjes zal via de Volvo dealer met Lynk uitgevochten moeten worden?
3) het is een compleet uitgeruste auto. Meer opties heb ik niet nodig.
4) ik kan geen vergelijkbare auto van 13 maanden oud voor €27.900 kopen.
5) hij rijdt vind ik fantastisch.

Dat nu versneld de wegenbelasting naar 100% gaat is balen, maar uiteindelijk gaat het maar om 1 jaar (2025) 25% is ongeveer €330 nadeel. Is jammer maar zegt niets over Lynk maar meer iets over onze overheid.

6) ik wek zelf stroom op, dus goedkoper kan ik niet rijden (woon-werkverkeer)

De twijfel zit bij mij betreffende onderdelen maar ik hoop en vertrouw hierop dat dit steeds beter gaat.
toon volledige bericht
... ik neig ook naar kopen... maar (grote MAAR)

1- Wat als deze onzinnige klantenservice zich zo gedraagt en Volvo-dealers problemen hebben met het LC-hoofdkantoor om reserveonderdelen of fabrieksgarantiedekking te krijgen ... enz...

2- Ja, dat is waar... Volvo is in orde... maar ze moeten nog steeds de onderdelen krijgen... of met LC onderhandelen over een mogelijk alternatorprobleem, als dat onder de fabrieksgarantie valt of niet.

3- Mee eens.. auto is geweldig

4- Mee eens... je moet minimaal 10.000 betalen voor een vergelijkbare auto (niet beter).. en als je de eerste eigenaar van de auto bent, dan is het logischer om hem te houden.

5- Mee eens...

6 - Ik wek ook elektriciteit op.. maar ik heb maar 11 geluidspanelen en ze produceren iets meer dan de algemene behoeften van het huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Stijncoppieters schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:00:
[...]

Ze rekenen 500 euro (inmiddels 1000) eigen risico per schade. Dus allerlei kleinere schades tellen op, allemaal voor eigen rekening. Krasje hier, deukje daar, vlek op bekleding zus, niet goed schoon zo etc.

Ze kunnen dus op jouw kosten de hele auto opknappen naar nieuwstaat. Te klantonvriendelijk voor woorden.

Ik wacht zelf nog op een aanbieding om de auto over te nemen. Maar ik denk dat het toch opzeggen wordt en een andere benzine / hybride auto koop.

Zie zelf de bui al hangen vwb de afrekening. Ben benieuwd hoe ze (in mijn ogen) reguliere gebruikerssporen gaan verrekenen. Wat kleine schade aan de velgen, en wat krassen op het harde plastic van het dashboardkastje.
Dat is zo.. Ik wil geen hele slechte woorden zeggen.. maar in ieder geval een heel kwade houding.

We huren in principe de auto en de auto is aan het verouderen en er zullen altijd een paar kleine problemen zijn... het hoort bij het spel... en de reden van de afschrijving...

[ Voor 24% gewijzigd door atoprak op 12-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
sauron28 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:32:
[...]

Ik vind het lastig want ik lees wat wisselende verhalen. Ik heb zojuist nee te horen gekregen voor het overnemen van de set winterbanden. Deze blijven van Lynk en Co en moeten ze behouden omdat ze anders te kort zullen komen. Terwijl ik hier ook lees dat iemand het wel in het overnamecontract kon opnemen.

Ook is het voor mij niet 100% duidelijk of ik nu wel of geen eindafrekening kan verwachten bij het overnemen van mijn auto.
Ook voor winterbanden zeiden ze "nee" tegen mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunbi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-05 14:59
Zojuist de factuur betaald. Mijn abbonement loopt t/m de 23e. Even afwachten wanneer die overgeschreven wordt zodat ik hem kan verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Update mbt tot mijn auto na het ongeluk etc.

Net gebeld (zowaar geen wachtrij voor het eerst) om te vragen naar de status van mijn schade aan de 01 en of er een vooruitzicht is wanneer ik die kleine Nissan Micra weer kan omwisselen voor een gezinsauto waar we nu die 650 p/m voor betalen.

Geen enkele update. "wij wachten nog op je schadeformulier en foto's etc"
Ik kijken bij mijn verzonden mail en ja hoor Maandag 8-4 heb ik die verstuurd met het case nummer in het onderwerp.

Dus ik het oplezen en hoor ik: "oh ja, ik zie hem hier in de algemene mail staan. Ik zal hem toevoegen aan je case en dan kunnen we nu door gaan met het proces"
(ik had hem letterlijk gewoon verstuurd op de manier dat de medewerker zei dat ik het moest versturen)

Was dus gewoon 4.5 dagen niets mee gedaan en alleen omdat ik nu heb gebeld om te vragen naar de status viel het ze op. Hoe kan je zo'n mail met een case nummer er in nou zo negeren voor zo veel dagen. Zal druk genoeg zijn op die servicedesk maar toch.

Naja en tevens blijf ik gewoon in een Nissan Micra rijden tot dat de auto gerepareerd is. Ze hebben alleen de plicht je mobiliteit te geven maar dat hoeft niet in dezelfde catogorie te zijn als waar wij nu 650 per maand voor betalen. Ongeacht dat je nu gewoon een auto hebt waar je niet 3 kinderstoelen in kan zetten. "maar dat stond in de voorwaarde die u geaccepteerd heeft" ... Tja kan ik niks op zeggen toch.

Ik snap dat L&C er ook niks aan kan doen maar ik ook niet dat iemand achterop mij in rijdt...
Heel frustrerend en ik hoop maar gauw dat dit gefixt kan worden.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024

Dat is toch een betere prijs dan ze via de campagne website communiceren? Hoe heb je dat geregeld? :)

Want dit zijn de prijzen die ze daar delen; https://www.lynkco.com/nl...tm_content=price-increase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sauron28
svenc schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:13:
[...]

Dat is toch een betere prijs dan ze via de campagne website communiceren? Hoe heb je dat geregeld? :)

Want dit zijn de prijzen die ze daar delen; https://www.lynkco.com/nl...tm_content=price-increase
Goede vraag. Dat zijn denk ik de prijzen als je kiest voor overname middels een financiering.
En wellicht valt mijn auto net buiten het tabelletje aangezien hij van 1-4-2022 is. (24+ maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
sauron28 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:19:
[...]

Goede vraag. Dat zijn denk ik de prijzen als je kiest voor overname middels een financiering.
En wellicht valt mijn auto net buiten het tabelletje aangezien hij van 1-4-2022 is. (24+ maanden)
Nee, ik wil ook zonder financiering overnemen en kreeg een voorstel volgens de tabel. Wellicht idd vanwege de 24+ maanden dan.

[ Voor 4% gewijzigd door svenc op 12-04-2024 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 10:31
Oh oh :o :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ed4sG8iou4CPEtfdW196GudQZjU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tOWTmkB1CRrCeM9dWuOQubL6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1HV4x2rviqBU8R-NXVTuaDoRqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O9FSxP6XJK6KpQ3oszpod3af.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door mprkooij op 12-04-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:09
oldostofjas schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:38:
[...]

Ja, ik heb daar contact over gehad. De klantenservice van Lynk & Co zegt dat ik de offerte kan laten aanpassen en de winterbanden/velgen erop kan laten zetten, maar Lynk & Co Finance zegt: wij gaan alleen maar over de financiering van de auto. En de klantenservice reageert nu niet meer.

Maar ik heb al heel veel sets op Marktplaats zien staan, dus ik denk dat ik de auto maar gewoon aanschaf en dan later die velgen maar regel.
Inmiddels heb ik een mail van Lynk & Co waarin staat dat het niet mogelijk is om de winterbanden over te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Ze doen wel erg hun best om van klanten af te komen. Een EX30 met Care by Volvo is 689 met 3 maanden opzegtermijn en geen BKR.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:04:
Ze doen wel erg hun best om van klanten af te komen. Een EX30 met Care by Volvo is 689 met 3 maanden opzegtermijn en geen BKR.
Waar dan? Ik kan hem niet configureren met 3 maanden opzegtermijn voor 689?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Misschien moeten we Geely een mail sturen over deze zeer ongewone situaties die hier plaatsvinden. Als ze succesvol willen zijn in de EU, zit er niets anders op dan de klantenservice en PR te perfectioneren... het is nu verschrikkelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
mprkooij schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:17:
[...]

Waar dan? Ik kan hem niet configureren met 3 maanden opzegtermijn voor 689?
https://www.volvocars.com/nl/care-by-volvo/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GjWQoOkXMe2wYo5LA1unLAp1fY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8PA0FOiOudxQ5257OnKLjWtp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
En dan per januari nog ~€60 erbij ivm MRB verhoging, gaat hard zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sauron28
Dat is toch totaal niet interessant.
Een kale elektrische kleine auto voor 689.
Nee doe mij dan maar een full option Lynk en Co voor 679. Nog steeds een prima deal dus. (service even daar gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikecras
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-04-2024
sauron28 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:29:
[...]

Nee doe mij dan maar een full option Lynk en Co voor 679. Nog steeds een prima deal dus. (service even daar gelaten)
volgend jaar 739. Ik vond het teveel. Maar goed. Ik was na de 650 euro mail al in de pen geklommen om hem op te zeggen. 26 april wordt hij opgehaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
sauron28 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:29:
[...]

Voor een tientje verschil een hoop minder sores met eigen risico e.d. en dan is dat tientje snel vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
update; lynk en co meldt na lang aandringen dat de 260 euro naheffing "staat van de auto" gaat om schade aan de velgen. Lijkt me sterk aangezien we niet langs een stoeprand parkeren thuis of op het werk. Auto is ook veel uitgeleend via car sharing en dat is nou net zo'n detail waar bij het uitlenen niet op wordt gelet. Ik ga er dus nog niet meteen in mee. Als ik naar de foto's van de auto bij de occassion dealer kijk zie je ook geen schade. Laat ze eerst maar eens aantonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
.Johnny schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:50:
update; lynk en co meldt na lang aandringen dat de 260 euro naheffing "staat van de auto" gaat om schade aan de velgen. Lijkt me sterk aangezien we niet langs een stoeprand parkeren thuis of op het werk. Auto is ook veel uitgeleend via car sharing en dat is nou net zo'n detail waar bij het uitlenen niet op wordt gelet. Ik ga er dus nog niet meteen in mee. Als ik naar de foto's van de auto bij de occassion dealer kijk zie je ook geen schade. Laat ze eerst maar eens aantonen.
Vervelend te horen. Ik zit er continu bovenop. Als ik de auto uitleen maak ik foto's voor en na, i.c.m. timestamp (datum en tijd), om zo aan te kunnen tonen dat schade (krasjes, lakschade, velgschade e.d.) niet door mijn toedoen zijn. Tot nu toe heb ik alles altijd zwart op wit kunnen krijgen en laten zetten. Heb alles ook in de mail staan m.b.t. dit soort schades.

Misschien goed voor een ieder om dit ook te gaan doen :) Ik vermoed dat wanneer ik hem inlever (ooit), ik ook een factuur ga krijgen, maar dan heb ik de rits met emails vanuit Lynk en Co klaarstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Afgezien van de kosten, is de omgang met het bedrijf over dergelijke kwesties behoorlijk vervelend. Ik weet het niet...

Misschien is het de prijs van het niet bezitten van de auto.
Heel vervelend... Ik weet zeker dat ze ook een factuur sturen voor de deuk aan mijn linkerachterdeur. ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• piekema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:39:
[...]

Voor een tientje verschil een hoop minder sores met eigen risico e.d. en dan is dat tientje snel vergeten.
Maar wel veel eerlijker om hem dan met een XC40 recharge plus/EX40 te vergelijken dan met de instap EX30. En dan kom je met die 3 maanden flexibiliteit toch wel heel dichtbij de 1000 per maand. Beetje appels met peren vergelijken dit.

500 was natuurlijk een lachertje, maar 679 is voor de flexibiliteit nog steeds erg scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:41
Auto vorig jaar mei ingeleverd. Rondje om de auto gelopen en alles was goed. Zelf ook foto’s gemaakt gelukkig. Zou je binnen 30 dagen niks horen was het goed. Nu 11 maanden later een factuur van rond de 350 euro voor ‘costs car condition’. Binnen 8 weken bezwaar maken anders accepteer je het bedrag zeggen ze.

Wat een flauwe kul. De auto was prima. Maar de hele organisatie eromheen is super slecht. Nog nooit zoveel gedoe had met een organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG89
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04 22:01
Hoe hebben jullie een aanbod gekregen? Ik heb een mail naar de klantenservice gestuurd dat ik hem graag zonder financiering over wil nemen. Dan hoef ik toch niet helemaal die lijst in te vullen met al je gegevens? Dat lijkt me alleen nodig als je met financiering doet. Vooralsnog geen reactie mogen ontvangen en eind april begint te naderen, dus ik begin een beetje zenuwachtig te worden haha.

Ik kan namelijk niet echt een ander alternatief vinden. Qua prijs zit een Kia Ceed in de buurt, maar die is toch een stuk minder luxe.

Nog een vraag: als ik hem overneemt wil ik graag de lichtblauwe tinten wrappen plus de velgen. Ik kwam namelijk onderstaande auto tegen op autoscout en vind hem zo veel stoerder. Weet iemand toevallig een goed bedrijf die dit kan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrxIAzkZ4QiZcDvBaOKCVB1u-mY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7chxP9y31e5TG547SXcj1a1i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
ThomasG89 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:16:
Hoe hebben jullie een aanbod gekregen? Ik heb een mail naar de klantenservice gestuurd dat ik hem graag zonder financiering over wil nemen. Dan hoef ik toch niet helemaal die lijst in te vullen met al je gegevens? Dat lijkt me alleen nodig als je met financiering doet. Vooralsnog geen reactie mogen ontvangen en eind april begint te naderen, dus ik begin een beetje zenuwachtig te worden haha.

Ik kan namelijk niet echt een ander alternatief vinden. Qua prijs zit een Kia Ceed in de buurt, maar die is toch een stuk minder luxe.

Nog een vraag: als ik hem overneemt wil ik graag de lichtblauwe tinten wrappen plus de velgen. Ik kwam namelijk onderstaande auto tegen op autoscout en vind hem zo veel stoerder. Weet iemand toevallig een goed bedrijf die dit kan?
[Afbeelding]
Ik zou de velgen niet wrappen maar spuiten, is net zo duur, en blijft zitten, wrap spuit je er zo af.
Bij ons hier kost dat 300 euro 4 stuks.
Alleen het blauw wordt gespoten dus niet de hele velg zwart.
Blauwe accenten verder wrappen kost hier 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 14:07

Akerboom

Codito, ergo sum

Nordkapp schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:13:
[...]

Ik zou de velgen niet wrappen maar spuiten, is net zo duur, en blijft zitten, wrap spuit je er zo af.
Wrap zit hier prima op de velgen, ga er gewoon mee door de wasstraat. Wordt spanningsloos gemonteerd dus dat zit strakker dan op de auto waar het om de randjes heen wordt 'getrokken'.

Het voordeel is dat je de mooie two-tone behoudt met antraciet/zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-03 18:02
Nordkapp schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:13:
[...]

Waar is "bij ons hier"? Prijzen zijn niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 09-05 09:08
Zijn er eigenaren van de Lynk & Co die de laatste update reeds ontvangen hebben? Ik nog niet.

Ook is de auto ineens uit de app verdwenen.
De app is ineens weer standaard, ook na opnieuw inloggen.
Meerdere die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Yavi06 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:46:
[...]

Waar is "bij ons hier"? Prijzen zijn niet verkeerd.
Wrappen bij van den Brink.
Spuiten bij Berghorst
Beide in Heerde
Bij velgen spuiten blijft ook de originele velg intact, alleen het blauw wordt gespoten.
O ja van den Brink kan ook de achterlichten wat donkerder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1234
  • Laatst online: 05-05 16:44
Is dat bij jullie ook dat soms de wagen tijdens het opladen lawaai maakt , een blazer ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
ikke1234 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:36:
Is dat bij jullie ook dat soms de wagen tijdens het opladen lawaai maakt , een blazer ofzo
ja, zeker in de zomer, dan gaat de ventilator aan om de accu te koelen.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrumCel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
Frag1le schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:03:
Zijn er eigenaren van de Lynk & Co die de laatste update reeds ontvangen hebben? Ik nog niet.

Ook is de auto ineens uit de app verdwenen.
De app is ineens weer standaard, ook na opnieuw inloggen.
Meerdere die dit ervaren?
Yup, hier ook sinds paar dagen dat auto weg is uit de app (gekochte auto). Gebeld met Lynk & Co en kreeg standaard verhaal te horen. App opnieuw installeren, kijken of de auto update nodig heeft, fabrieksinstellingen.

App heb ik al opnieuw geïnstalleerd en auto geeft aan dat hij up-to-date is (geen update gezien nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1234
Daarmee was het vandaag bij opladen zo met die ventilator, gaat dat ook voor stiller te zetten en wat is dat juist die achterlichten donkerder maken foto van aub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-05 14:47
ikke1234 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:58:
Daarmee was het vandaag bij opladen zo met die ventilator, gaat dat ook voor stiller te zetten
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1234
Mijne auto is van september 2022, op scherm komt er een boodschap voor een update, doen jullie dat of niet of in de garage laten doen en wat er juist in die update en moet ik dan alles terug instellen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
ikke1234 schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:58:
Mijne auto is van september 2022, op scherm komt er een boodschap voor een update, doen jullie dat of niet of in de garage laten doen en wat er juist in die update en moet ik dan alles terug instellen ofzo
De auto doet het zelf. deze moet vergrendeld zijn en de oplaadkabel moet losgekoppeld zijn. het duurt ongeveer 40 minuten om te voltooien. Na de update zou je een pushmelding van de app moeten ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
BrumCel schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:30:
[...]

Yup, hier ook sinds paar dagen dat auto weg is uit de app (gekochte auto). Gebeld met Lynk & Co en kreeg standaard verhaal te horen. App opnieuw installeren, kijken of de auto update nodig heeft, fabrieksinstellingen.

App heb ik al opnieuw geïnstalleerd en auto geeft aan dat hij up-to-date is (geen update gezien nog).
Bedankt voor de reply, als dit langer aanblijft ga ik ook contact opnemen. Gelukkig is de auto niet direct afhankelijk van de administratieve puinhoop van Lynk Co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 13:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpXj8KN3Eu2nTO-5ravA-_AIbU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nC85P38MkEHKFwwNjLzSb57F.jpg?f=fotoalbum_large

Kent iemand deze melding? Auto is vrij nieuw, <2K gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 11:58
De auto is bij mij ook ineens uit de app (gekocht). Even afwachten of dit vanzelf hersteld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrumCel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
Frag1le schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:00:
[...]

Bedankt voor de reply, als dit langer aanblijft ga ik ook contact opnemen. Gelukkig is de auto niet direct afhankelijk van de administratieve puinhoop van Lynk Co
Gelukkig niet. Zoveel kan de app nu ook weer niet. Ik bekeek voornamelijk hoe ver hij was met laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
BrumCel schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:39:
[...]

Gelukkig niet. Zoveel kan de app nu ook weer niet. Ik bekeek voornamelijk hoe ver hij was met laden
Dat bekeek ik ook, en 's avonds in bed soms even of de deuren gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
ton_adam schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:07:
[Afbeelding]

Kent iemand deze melding? Auto is vrij nieuw, <2K gereden.
Oh dat is vervelend!
Minder dan 2k kilometers gereden, huur/lease of koop?

Mocht je meer te weten komen, deel het hier aub.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen1404
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-04-2024
Ook wij zijn inmiddels over op de tesla model y na dat we ons abonnement van de L&C hadden opgezegt.

3 dagen na het bestellen mochten we hem ophalen in Tilburg.

De lynk was een fijne auto... maar niet te vergelijken met de tesla.

Wil je meer info? Stuur me maar een pm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQ7vCeo_wSW73aXH7Xh9rZpWdsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xle2JqGd4aeUdBjy15dDtFgp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Jansen1404 schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:48:
Ook wij zijn inmiddels over op de tesla model y na dat we ons abonnement van de L&C hadden opgezegt.

3 dagen na het bestellen mochten we hem ophalen in Tilburg.

De lynk was een fijne auto... maar niet te vergelijken met de tesla.

Wil je meer info? Stuur me maar een pm.
[Afbeelding]
Mooie auto.
Wat mag dat kosten?
Zal wel meer dan 1000 pm zijn schat ik met dezelfde voorwaarden als de Lynk.
15000 km
Per maand opzegbaar ( laten we zeggen 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Nordkapp schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:29:
[...]

Mooie auto.
Wat mag dat kosten?
Zal wel meer dan 1000 pm zijn schat ik met dezelfde voorwaarden als de Lynk.
15000 km
Per maand opzegbaar ( laten we zeggen 2 jaar)
Ik heb al gekeken, zit je op 1200 per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
vraagje voor de mede 01 eigenaars.

Sinds 2 dagen trotse eigenaar van 2de hands 01.

Draadloze apple carplay heeft dag 1 zonder problemen gewerkt.
Maar sinds vandaag plots niet meer....
er wordt wel een verbinding gemaakt, maar na om en beide 20sec max verbreekt hij die.
Zelfde verhaal met de tel van mijn vrouwtje.

heb al vanalles geprobeerd.
alles opnieuw resetten, auto openen en sluiten, een keertje laden,...

iemand die mij nog een tip kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
Nordkapp schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:33:
[...]

Ik heb al gekeken, zit je op 1200 per maand
Nee hoor. Voor 660 euro kun je deze nieuw ophalen. Lease duur 48 mnd. Witte Tesla Y rwd. 18000 km p/jr en zwart interieur en 0 eigen risico.

721 euro -/- 61 euro sepp subidie = 660 euro.

Justlease.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Cliffke schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:32:

er wordt wel een verbinding gemaakt, maar na om en beide 20sec max verbreekt hij die.

Tip: gebruik een kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
Marcel-62 schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:25:
[...]

Nee hoor. Voor 660 euro kun je deze nieuw ophalen. Lease duur 48 mnd. Witte Tesla Y rwd. 18000 km p/jr en zwart interieur en 0 eigen risico.

721 euro -/- 61 euro sepp subidie = 660 euro.

Justlease.nl
Oké heb ik ook gezien idd.
Zit je er wel 4 jaar aan vast, hoeft geen probleem te zijn maar ik zou dat persoonlijk niet willen.
2 jaar is idd zo’n 1200 euro , heel verschil.
Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel-62
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 13:19
Nordkapp schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:35:
[...]

Oké heb ik ook gezien idd.
Zit je er wel 4 jaar aan vast, hoeft geen probleem te zijn maar ik zou dat persoonlijk niet willen.
2 jaar is idd zo’n 1200 euro , heel verschil.
Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.
Wel in proefgereden. Idd een heerlijke auto. Maar wij hebben voor de ZeekrX gekozen. Rijdt minstens net zo goed. Wel iets compacter maar ach we zijn met z'n tweetjes dus ruim zat en zithoogte waren we blij over verrast en whauw wat een interieur. Voelt hoogwaardig aan en ziet er geweldig uit. 26 April ophalen. Lynk gaat 13 Mei weg.

ZeekrX 48 mnd met 24000 km en 0 eigen risico
633 euro inclusief 48 mnd sepp subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-05 09:26
29-3 gevraagd om een offerte om de auto zonder financiering over te nemen - nog steeds niets binnen. Ze geven nu aan dat dit 4 weken kan duren. Hopelijk heeft dat geen gevolgen voor de "korting". Iemand anders nog updates wat betreft het overnemen zonder financiering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Cliffke schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:32:

Dit is een bekend probleem. CarPlay kan zonder problemen een week of zelfs langer werken, maar stopt plotseling met werken (uiteraard alleen draadloos). Meestal verbreek ik de verbinding met mijn telefoon en verbind ik deze opnieuw via het Bluetooth-menu. Na het opnieuw verbinden begint het opnieuw te werken zonder kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atoprak
ThijsAms schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:44:
29-3 gevraagd om een offerte om de auto zonder financiering over te nemen - nog steeds niets binnen. Ze geven nu aan dat dit 4 weken kan duren. Hopelijk heeft dat geen gevolgen voor de "korting". Iemand anders nog updates wat betreft het overnemen zonder financiering?
Tegenwoordig beantwoorden ze al weken geen erg eenvoudige vragen. Het lijkt erop dat ze het behoorlijk druk hebben. Waarschijnlijk zijn er veel verkoop- en annuleringsprocessen aan de gang. Maar nog steeds niet acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buis07
atoprak schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:56:
[...]

Tegenwoordig beantwoorden ze al weken geen erg eenvoudige vragen. Het lijkt erop dat ze het behoorlijk druk hebben. Waarschijnlijk zijn er veel verkoop- en annuleringsprocessen aan de gang. Maar nog steeds niet acceptabel.
Heb nu 2 weken geleden de koopovereenkomst ondertekend.
Sindsdien stilte.

Heb gebeld en gemaild maar geen contact. Klantenservice neemt wel op, zijn aardig maar geven aan dat ze geen informatie hebben over dit proces.
Heb ook geen ander E-mail adres dan de algemene.

Dit is toch niet zo moeilijk: auto overkopen zonder financiering. Geld overmaken en auto op naam zetten. Bij de garage kost dit Max 30 min en de auto is van jou.
Ik wil gewoon het proces weten?

Heb geen zin om €28k over te maken en weken niets horen.

[ Voor 6% gewijzigd door Buis07 op 15-04-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
Buis07 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:01:
[...]

Sindsdien stilte.

Heb gebeld en gemaild maar geen contact. Klantenservice neemt wel op, zijn aardig maar geven aan dat ze geen informatie hebben over dit proces.

Dit is toch niet zo moeilijk: auto overkopen zonder financiering. Geld overmaken en auto op naam zetten. Bij de garage kost dit Max 30 min en de auto is van jou.

toon volledige bericht
Idd. Is er al iemand met een positieve ervaring waarbij de auto al op naam gezet is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG89
Ik heb ook nog geen bericht terug gehad mbt overname zonder financiering. Hebben jullie het ook via onderstaande manier gevraagd? Geen idee ook welke categorie ik daaraan moet hangen...

Ik wil nog best even wachten en 1 of 2x 650 betalen is ook geen probleem. Maar met die onzekerheid ben ik er ook wel een beetje klaar mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMJtivITJ_kWcnTnt8zh-UzzadI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VR4Pc7y45RpobVH7W8fBqq46.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
ThomasG89 schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:38:
Ik heb ook nog geen bericht terug gehad mbt overname zonder financiering. Hebben jullie het ook via onderstaande manier gevraagd? Geen idee ook welke categorie ik daaraan moet hangen...

Ik wil nog best even wachten en 1 of 2x 650 betalen is ook geen probleem. Maar met die onzekerheid ben ik er ook wel een beetje klaar mee.

[Afbeelding]
Nee, via deze link ontvangen via de mail; https://www.lynkco.com/nl...uy-your-car-special-offer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimmer
  • Laatst online: 16-04-2024
Mijn vraag is vast al beantwoord maar kan er moeilijk informatie over vinden.
Ik overweeg een Lynk en Co privé aan te schaffen ( occasion, budget rond 27.000 ).
Vind het erg mooie auto's en je krijgt veel opties voor je geld. Ik kan op werk laden en dicht bij huis ( niet aan huis ). Rij ongeveer 20.000 km per jaar.
Enige wat ik me afvraag is wat jullie ervaringen zijn met betrouwbaarheid van deze auto's, met name als eigen bezit en bij wat hogere kilometerstanden? Vind ze niet hoog in kilometers op occasion sites en kan qua betrouwbaarheid eigenlijk amper wat vinden, alleen iets over koelvloeistof?
Of is privé aanschaffen iets dat afgeraden wordt als het een occasion betreft?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
[...]

Sindsdien stilte.

toon volledige bericht
Ik zou woedend zijn als ik het geld zou sturen en weken zou wachten zonder enige behoorlijke vooruitgang. Het is niet eens de bedoeling dat ze de auto gereedmaken voor aflevering... We worden verondersteld de auto te houden en zij voltooien de overdracht... Ongelooflijk.

Ik dacht dat ik er na de aankoop niet meer mee te maken zou krijgen, maar ik weet het niet meer zeker... Ik weet niet zeker of er iets kapot gaat binnen de garantieperiode.. hoe en wanneer ze reageren.. .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frag1le
Stimmer schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:54:
Ik overweeg een Lynk en Co privé aan te schaffen ( occasion, budget rond 27.000 ).
Vind het erg mooie auto's en je krijgt veel opties voor je geld. Ik kan op werk laden en dicht bij huis ( niet aan huis ). Rij ongeveer 20.000 km per jaar.
Enige wat ik me afvraag is wat jullie ervaringen zijn met betrouwbaarheid van deze auto's, met name als eigen bezit en bij wat hogere kilometerstanden? Vind ze niet hoog in kilometers op occasion sites en kan qua betrouwbaarheid eigenlijk amper wat vinden, alleen iets over koelvloeistof?
Alvast bedankt!
In dit topic staat toch echt heel veel informatie over deze auto, over de verschillen per MY, de garantie, trekhaken, wachttijden onderdelen, etc.
Wat bedoel je met 'hogere kilometerstanden', ik vind 80k niet hoog bijv.

Je vraag over betrouwbaarheid is moeilijk te beantwoorden, dan zou je Volvo dealers moeten bellen, die hebben de grootste pool aan ervaring.
En betrouwbaarheid >80k kilometers is uberhaupt bijna niet te beantwoorden omdat er daar maar weinig van rond rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• atoprak
Stimmer schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:54:
Alvast bedankt!
Ik heb ook naar betrouwbaarheidsrapporten gekeken, maar de auto is nog vrij nieuw. Het is dus een beetje moeilijk om conclusies te trekken. Wat ik kan zeggen dat de auto over het algemeen betrouwbaar is, is in zijn vroege leven en ik heb geen veel voorkomende klachten gezien

In de tussentijd heb ik ook wat onderzoek gedaan naar de Volvo Xc40 T5, die dezelfde aandrijflijn heeft (dezelfde ICE- en elektrische motor, transmissie en vergelijkbare (maar kleinere) accu). Het lijkt erop dat Xc40 T5's over het algemeen betrouwbaar zijn en dat er niet zo veel problemen worden gemeld. Hoewel de aandrijflijn hetzelfde is, is de auto-elektronica zeker anders... maar toch... niet veel over de LC 01...

Algemene klachten zijn (ik weet niet zeker of we dit allemaal betrouwbaarheidsproblemen kunnen noemen) ...

1- Beetje overmatige bandenslijtage (vanwege het gewicht van de auto)
2- Problemen met draadloze CarPlay.. (werkt soms niet)
3 - Oplaadpoort openen (soms niet openen met een knop maar met vingers :) ... Ik denk dat dit eerder een ontwerpprobleem is dan een betrouwbaarheid, aangezien het vanaf het begin zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
[...]

Na al die weken kunnen ze opnieuw een voorstel doen want dan is de prijs van de auto gedaald.

Ik zou ook zeker geen geld over maken naar die administratieve puinhoop van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimmer
  • Laatst online: 16-04-2024
Bedankt voor de snelle reacties.

80.000 km vind ik ook niet hoog. Blijft denk ik een beetje onzeker wat de auto's doen na de 100.000 omdat er nog zo weinig over bekend is. Voelt als een gok.

Maakt de geluidsisolatie die de modellen vanaf 2022 hebben gekregen echt veel verschil of is dat te verwaarlozen?

Fijn dat ze verder als redelijk betrouwbaar worden beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Stimmer schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:38:

80.000 km vind ik ook niet hoog. Blijft denk ik een beetje onzeker wat de auto's doen na de 100.000 omdat er nog zo weinig over bekend is. Voelt als een gok.

Maakt de geluidsisolatie die de modellen vanaf 2022 hebben gekregen echt veel verschil of is dat te verwaarlozen?

Het is meer of je een 360 camera wilt of niet, zo ja dan krijg je dat er automatisch bij.
Ja het glas klinkt doffer als je er met je nagel op tikt t.o.v. MY21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atoprak
Stimmer schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:38:

Er was een man op YouTube die de oude met de nieuwe vergeleek en bevestigde dat de geïsoleerde voorruit werkt zoals gepromoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG89
Maar dit is toch alleen als je met financiering wilt overnemen? Ik hoef niet al m'n gegevens te delen als ik hem gewoon wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Woensdag gaat het gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
Uitnodiging gehad om auto over te schrijven in Diemen
Woensdag 24e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nordkapp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkkxQjIqy2JwRYBW62rk59MBoIc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bLSMYjyB3e4f5eJmXUqCLqUT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
ThomasG89 schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:59:
[...]

Maar dit is toch alleen als je met financiering wilt overnemen? Ik hoef niet al m'n gegevens te delen als ik hem gewoon wil kopen.
Ik kreeg wel dat advies om het in te vullen en ook telefonisch de interesse aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buis07
Dit kreeg ik als antwoord op de mail van vorige week.

3 april koopovereenkomst ondertekend

4 mei betalen
Uiterlijk 30 mei auto in mijn bezit.

Periode van 26 dagen tussen betalen en overschrijven is toch onacceptabel.
Kost mij ook nog een maand huur.

Hi!

Your invoice is scheduled for the 4th of May, after paying it you will receive the re-registration email. Then the re-registration will need to be carried out latest on the 30th of May. So for now you just have to wait 😊

Best regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Ik ga deze winter met de Lynk (M2M) naar Zweden. Ik ga binnenkort eens na hoe ik tijdig aan winterbanden kom.

Eenmaal in Zweden mag ik niet met kettingen oid rijden (logisch), maar mag ze wel meebrengen in geval van nood (vastzitten, extreme condities etc).

Is het bij kettingen simpelweg een kwestie van kettingen voor de (winter-)bandenmaat kopen? Of zijn er specifieke kettingen die geadviseerd worden?

Als iemand een juiste maat (bij winterbanden) weet zou dat geweldig zijn. Ben er namelijk nog geheel onbekend mee :).

Edit: Een zoekactie leverde wel wat resultaten op. Eerst een nee mbt gewone 9mm kettingen en later lijken mensen deze toch te gebruiken...of gekocht maar nooit gebruikt?

[ Voor 13% gewijzigd door GustavSan op 15-04-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 07:19
Centrax 894
Pagina: 1 ... 147 ... 174 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.