Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc91
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 12:13
Luc91 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:33:
Vind de prijsverhoging wel een ding om te gaan overwegen het abonnement op te zeggen. Vooral ook al na de verhoging eigen risico. Ook andere prijzen (extra km's, kosten winterbanden per seizoen), wordt wachten tot ze die ook verhogen. Ben bang dat velen opzeggen en de tweedehands markt verzadigd raakt en ze zelf ook niet meer veel nieuw zullen verkopen. Het blijft, op de software na, een super fijne auto.

En voor dit maandbedrag moet er echt een betere service komen.23 februari een steen op de ruit (net op de rand) gekregen met als gevolg flinke barsten. Nog steeds bezig ermee. De klantenservice van Lynk&Co weet hun eigen procedure niet. En na meerdere keren bellen kreeg ik iemand te pakken die het wel begreep. Ben echter meer dan een week verder en bij de Volvo garage kunnen ze nog niks.
Update, ik ben nog steeds aan het wachten op een nieuwe ruit. Lynk&Co maakt maar geen ticket aan voor de dealer/garage. Zelfs de autogarage heeft ze gemaild erover 2 weken terug. Ik heb ze nu maar eens boos gemaild dat ik niet akkoord ga met het eigen risico voor de ruitvervanging.

Wat ik nu vrijwel zeker weet is dat ik de auto ga opzeggen. Ik vind €690,- toch erg veel geld en vooral met deze service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:59
Luc91 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Update, ik ben nog steeds aan het wachten op een nieuwe ruit. Lynk&Co maakt maar geen ticket aan voor de dealer/garage. Zelfs de autogarage heeft ze gemaild erover 2 weken terug. Ik heb ze nu maar eens boos gemaild dat ik niet akkoord ga met het eigen risico voor de ruitvervanging.

Wat ik nu vrijwel zeker weet is dat ik de auto ga opzeggen. Ik vind €690,- toch erg veel geld en vooral met deze service.
Ik heb in januari 2022 ruitschade opgelopen, flinke ster. Na een jaar mailen en bellen heb ik het opgegeven. Nooit gerepareerd voordat ik de auto in september vorig jaar heb ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
Mensen het artikel gezien op dagelijks auto? https://www.dagelijksauto...nk-co-klanten-in-opstand/

Enquête Lynk & Co gebruikers
Dankzij de beheerders van het forum voor Lynk & Co Nederland is er een enquête opgezet. Deze enquête kan door iedereen die een Lynk & Co rijdt of heeft gereden, worden ingevuld. Uiteraard is de enquête volledig volgens de privacywetgeving opgesteld. We moedigen ten zeerste aan om deze in te vullen. Volgens meerdere bronnen, zowel in het forum als in de reacties op ons vorige artikel, blijkt het volgende: De administratie bij Lynk laat wensen over.

Abonnee houders krijgen vaak veel te laat (of helemaal niet) verkeersboetes doorgestuurd. Klanten met B2B contracten worden geacht zelf kosten te dragen voor winterbanden. Terwijl de voorwaarden van Lynk & Co voorschrijven dat dit voor rekening van het bedrijf is. Ook krijgen we melding van afrekeningen die veel te laat komen. Soms zelfs ruim na het beëindigen van het contract, allemaal concrete voorbeelden die door gebruikers van Lynk zijn gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 10:48
oldostofjas schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:25:
Ik krijg net een verkeersboete uit Duitsland binnen, van 4-3-2023. Idioot.
Haha dit kan toch niet. Retour afzender lijkt mij op z’n plaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
juwlez schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Waarom?

Staat gewoon in de voorwaarden. Tot 12 maanden na opzegging overeenkomst mogen dit soort kosten nog in rekening gebracht worden.

Al meerdere keren besproken in dit topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
Het feit dat iets in de algemene voorwaarden staat, wil niet zeggen dat dit is toegestaan.

Na juridische evaluatie blijken delen van de algemene voorwaarden van Lynk & Co onredelijk bezwarend voor consumenten te zijn. Consumenten genieten aanvullende bescherming.

Lynk & Co heeft zich in het bruikleencontract verplicht om boetes direct door te sturen bij de eerstvolgende factuur, maar dat is stelselmatig niet of niet-tijdig gebeurd naar abonneehouders toe. De vertraging in de tijdige doorzending van doorbelasting is bovendien zo ernstig dat in bijna alle bij ons bekende gevallen de termijn voor beroep ruimschoots is verstreken en vaak zelfs na beeindiging van het contract.

· Het directe juridische gevolg van de late doorzending door Lynk & Co van kennelijk geregistreerde
verkeersboetes (inclusief parkeer- en verkeersboetes) is dat de termijn voor het indienen van bezwaar
of beroep is verstreken en er geen juridische mogelijkheden meer zijn om bezwaar of beroep aan te
tekenen.

· Door de uiterst late en zelfs nalatige doorzending houdt Lynk & Co zich niet aan de contractuele
afspraken die zij maakte met jou als abonnee en schiet tekort in het nakomen van de contractuele
afspraken. Schade die je hierdoor lijdt of dreigt te lijden, komt in aanmerking voor vergoeding.

Denkbeeldig maar niet onrealistisch voorbeeld om dat toe te lichten:
- Stel je bent begin 2023 verhuisd naar een nieuwe woonplaats. Zonder enig idee rijd je dagelijks een nieuwe route naar je werk waar langs deze jouw onbekende route een verdekte vaste camera mist die je regelmatig met kleine snelheidsovertredingen flitst. Omdat je de boetes niet direct (Meestal heb je een boete binnen een paar dagen in de bus van het CJIB) toegezonden krijgt zou je theoretisch daar pas eind 2023 achter kunnen komen nu Lynk & Co vanaf eind 2023 de boetes pas doorbelast.

In dat theoretische geval zou je 40-50 boetes gescoord kunnen hebben, vanwege de onwetenheid met een vaste camera. Bij tijdige doorzending had je tijdig je gedrag kunnen aanpassen. Lynk & Co heeft zich verplicht de boetes tijdig door te zenden maar deden dit niet.

Voorts kun je niet meer in bezwaar- of beroep in de meeste gemelde gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
ForumLynkCoNL schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:02:
Het feit dat iets in de algemene voorwaarden staat, wil niet zeggen dat dit is toegestaan.

Na juridische evaluatie blijken delen van de algemene voorwaarden van Lynk & Co onredelijk bezwarend voor consumenten te zijn. Consumenten genieten aanvullende bescherming.

Lynk & Co heeft zich in het bruikleencontract verplicht om boetes direct door te sturen bij de eerstvolgende factuur, maar dat is stelselmatig niet of niet-tijdig gebeurd naar abonneehouders toe. De vertraging in de tijdige doorzending van doorbelasting is bovendien zo ernstig dat in bijna alle bij ons bekende gevallen de termijn voor beroep ruimschoots is verstreken en vaak zelfs na beeindiging van het contract.

· Het directe juridische gevolg van de late doorzending door Lynk & Co van kennelijk geregistreerde
verkeersboetes (inclusief parkeer- en verkeersboetes) is dat de termijn voor het indienen van bezwaar
of beroep is verstreken en er geen juridische mogelijkheden meer zijn om bezwaar of beroep aan te
tekenen.

· Door de uiterst late en zelfs nalatige doorzending houdt Lynk & Co zich niet aan de contractuele
afspraken die zij maakte met jou als abonnee en schiet tekort in het nakomen van de contractuele
afspraken. Schade die je hierdoor lijdt of dreigt te lijden, komt in aanmerking voor vergoeding.

Denkbeeldig maar niet onrealistisch voorbeeld om dat toe te lichten:
- Stel je bent begin 2023 verhuisd naar een nieuwe woonplaats. Zonder enig idee rijd je dagelijks een nieuwe route naar je werk waar langs deze jouw onbekende route een verdekte vaste camera mist die je regelmatig met kleine snelheidsovertredingen flitst. Omdat je de boetes niet direct (Meestal heb je een boete binnen een paar dagen in de bus van het CJIB) toegezonden krijgt zou je theoretisch daar pas eind 2023 achter kunnen komen nu Lynk & Co vanaf eind 2023 de boetes pas doorbelast.

In dat theoretische geval zou je 40-50 boetes gescoord kunnen hebben, vanwege de onwetenheid met een vaste camera. Bij tijdige doorzending had je tijdig je gedrag kunnen aanpassen. Lynk & Co heeft zich verplicht de boetes tijdig door te zenden maar deden dit niet.

Voorts kun je niet meer in bezwaar- of beroep in de meeste gemelde gevallen.
Welkom op Tweakers.

Mooi verhaal. Ik neem aan dat die juridische evaluatie door jou / jullie gedaan is en nog niet getoetst door een rechter?

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-05 22:57
Talkshowhost schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Ik heb in januari 2022 ruitschade opgelopen, flinke ster. Na een jaar mailen en bellen heb ik het opgegeven. Nooit gerepareerd voordat ik de auto in september vorig jaar heb ingeleverd.
En gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je hier wel ooit een rekening voor gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenFT
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-02 13:53
bas_vdl schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:33:
Van L&C, naar Allianz NL, naar Allianz Direct, naar de broken Marsh, en weer terug naar L&C...

Geen mogelijk om een overzicht te krijgen van de schades voor behoud schadevrije jaren.

Reactie vanuit L&C

[...]

Allianz en Marsh zeggen dat ze afspraken hebben gemaakt met L&C, en dat zij verantwoordelijk zijn voor het verstrekken van dit soort info.
Mij is vorige week tijdens het telefonisch beëindigen van mijn contract uitgelegd dat doordat het een huurovereenkomst betreft, schadevrije jaren niet verder doortellen gedurende de huurperiode. Of het daarmee waar is, is natuurlijk een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
Die toetsing van de algemene voorwaarden is inderdaad uitgevoerd door enkele forumleden waar tientallen posts over dit en aanverwante onderwerpen zijn verschenen.

Dat heeft geleid tot een enquete die afgelopen maandag op het Forum Lynk & Co om de omvang van het probleem in kaart te brengen onder de abonnementsrijders.

Heden verscheen dit artikel https://www.dagelijksauto...nk-co-klanten-in-opstand/ die hierop aansluit.

Het doel via de via het forum geiniteerde enquete is te inventariseren hoe groot dit probleem is onder de abonnementshouders. De resultaten van de enquete zal gedeeld worden via het forum.

Als het probleem zich voordoet onder de gehele dwarsdoorsnede van de NL abonnementshouders dan is het idee om dan gezamenlijke actie te ondernemen. Richtsnoer voor wat betreft de boetes:
- Verbod voor Lynk&Co om boetes door te belasten aan abonnementshouders als de beroepstermijn is verstreken dan wel niet direct bij de eerstevolgende factuur is verzonden.
- Onterecht doorbelaste of verrekende boetes terug te betalen.

Updates volgen snel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:21
Tjonge jonge, wat een hoop leed allemaal. Ik snap dat het heel vervelend is, maar jullie hebben je allemaal gecommitteerd aan deze vorm van auto rijden (op de pof, zonder BKR), en nu moet je even de gevolgen dragen.

Begrijp me niet verkeerd, maar je bent in een experiment gestapt. Dat wist je voor deze prijs, die eigenlijk ook “to good to be true” was. Stop met zeuren, maak een afweging, en zeg op als je het de rompslomp niet waard vind. Je hebt tenslotte ook geprofiteerd van de lage maandlasten zonder BKR registratie.

Aan de auto ligt het niet, dus je hebt genoeg opties. Je neemt hem over en tikt hem af, je neemt hem over middels lening (eigen keuze, met de nadelen), of koopt een occasion.

Oja, en als je gewoon verkeersborden leest, zoals de auto wel eens voor je probeert, dan loop je echt niet 40-50 boetes op. Dat is gewoon structureel te hard rijden. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-05 17:54
juwlez schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Nou, ik heb netjes betaald, want ik heb de overtreding gewoon begaan. Het is alleen idioot dat het een jaar moet duren voordat ze zo'n boete door kunnen sturen.

En verder heb ik eigenlijk nog niets meegemaakt dat onrechtmatig zou zijn en ik ben altijd blij geweest met de auto en de lage kosten. Het is duidelijk dat de organisatie een bende is, maar ook daar heb ik persoonlijk verder nog geen last van gehad. Ik zie dan ook niet echt een reden om die enquête in te vullen.

Sterker nog, ik zit steeds meer te overwegen om het nieuwe tarief maar te accepteren. Ik zie nog steeds niet echt alternatieven. Ik wacht nog wel even de offerte voor de overname af. Maar dat doe ik sowieso alleen als er geen kilometers en/of schades in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
DenFT schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Mij is vorige week tijdens het telefonisch beëindigen van mijn contract uitgelegd dat doordat het een huurovereenkomst betreft, schadevrije jaren niet verder doortellen gedurende de huurperiode. Of het daarmee waar is, is natuurlijk een tweede.
Dat maakt dus niet uit. Voor de verzekering is alleen een verklaring nodig dat jij de auto met kenteken ... in de periode ... tot ... hebt gereden, en dan een overzicht van de eventuele schade(s), en een stempel / handtekening eronder.

Ik heb inmiddels van de afgelopen 12 jaar, 7 van dat soort verklaring liggen, lease, short-lease, huur, voorloop auto's, etc.

Ik heb er nu niks aan omdat L&C niks doet (zoals gewoonlijk). Hierdoor ontstaat er een gat waardoor ze allemaal vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
roeldive schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:11:
[...]

En gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je hier wel ooit een rekening voor gehad?
Nee nooit en ook niet voor twee andere schades. Alles netjes gemeld en nooit meer wat van gehoord behoudens reparatie van één schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
Dat is ook vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 10:16
Ik heb de mijne in Jan ingeleverd, 2,5 jaar oud dus de eerste generatie in Nederland. 25k gereden, de handel vraagt er nu nog 26. 395 voor. Ik vermoed dat de marge paar 1000 is voor de tussenhandel en kosten veiling e.d. Dus voor lynk heeft die 22 a 23k opgebracht. Best flinke afschrijving.

https://www.autotrack.nl/a/lynk-co-01-benzine-2021-55217650

Overigens heb ik hem weggedaan omdat ik mijn schadevrije jaren voor de verzekering niet wou verliezen. Die hou je Max 3 jaar vast en dan moet je weer een auto op je naam hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bbtweak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:37
MvdV schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:37:
Tjonge jonge, wat een hoop leed allemaal. Ik snap dat het heel vervelend is, maar jullie hebben je allemaal gecommitteerd aan deze vorm van auto rijden (op de pof, zonder BKR), en nu moet je even de gevolgen dragen.

Begrijp me niet verkeerd, maar je bent in een experiment gestapt. Dat wist je voor deze prijs, die eigenlijk ook “to good to be true” was. Stop met zeuren, maak een afweging, en zeg op als je het de rompslomp niet waard vind. Je hebt tenslotte ook geprofiteerd van de lage maandlasten zonder BKR registratie.

Aan de auto ligt het niet, dus je hebt genoeg opties. Je neemt hem over en tikt hem af, je neemt hem over middels lening (eigen keuze, met de nadelen), of koopt een occasion.

Oja, en als je gewoon verkeersborden leest, zoals de auto wel eens voor je probeert, dan loop je echt niet 40-50 boetes op. Dat is gewoon structureel te hard rijden. Deal with it.
Wat kraam je nou onzin uit? Dus omdat je minder betaald dan bij een concurrent of omdat het niet BKR geregistreerd is, moet je je niet druk maken om jouw rechten? En je betaalt 550 (zonder BKR), dus je mag niet klagen over service?

Rijders zijn in de veronderstelling dat hun onrecht is aangedaan als benoemd en willen dat inventariseren en vervolgens eventueel laten toetsen door de rechtspraak. Laat ze dat lekker doen.

Dan kan de volgende die een “experiment” uitvoert beter nadenken voordat deze iets soortgelijks onderneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
Heren, Heren, vriendelijk zijn voor elkaar.

Uiteraard staat het vrij om je eigen mening te hebben maar bij een collectieve actie profiteren ook de mensen die zich niet hiervoor actief hebben geregistreerd omdat de organisatie (in dat geval Lynk & Co) gedwongen kan worden om fouten in het verleden te herstellen en voor de toekomst deze te staken.

Als je een consumentenproduct aanbied, dan dienen consumentenrechten gerespecteerd te worden. De consumentenbescherming is erg sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
ForumLynkCoNL schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:47:
Heren, Heren, vriendelijk zijn voor elkaar.

Uiteraard staat het vrij om je eigen mening te hebben maar bij een collectieve actie profiteren ook de mensen die zich niet hiervoor actief hebben geregistreerd omdat de organisatie (in dat geval Lynk & Co) gedwongen kan worden om fouten in het verleden te herstellen en voor de toekomst deze te staken.

Als je een consumentenproduct aanbied, dan dienen consumentenrechten gerespecteerd te worden. De consumentenbescherming is erg sterk.
Ik neem aan dat aanmelden volledig gratis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
Relevante update. De enquete heeft geleid tot concrete resultaten en ruim 300 (voormalige) abonnees hebben die ingevuld. De uitkomst is brede support voor collectie actie. Meer kun je lezen op de Facebook forum Op het Lynk & Co Forum op Facebook is een uitgebreid topic hierover met antwoord op je vragen en hieruit is een collectieve actie ontstaan die het laattijdig doorbelasten van deze kosten bestrijd. Alleen de kentekenhouder kan in beroep. Lynk & Co heeft verzuimd de abonneehouder (gebruiker) aan te melden bij het RDW. De boetes mogen niet worden doorbelast.

Op Facebook kun je daar meer over lezen https://www.facebook.com/...rmalink/1099256277843648/ of op het autoblog Dagelijks auto https://www.dagelijksauto...nk-co-klanten-in-opstand/.

Absoluut het is een verkennende enquete en slechts een pre-registratie waarbij nog geen enkele verplichting wordt aangegaan.

Het verlenen van medewerking aan deze inventariserende enquête verplicht je tot niets ook als je eventueel geinteresseerd ben in gezamenlijke actie daarna waarvoor je pre-registratie in kunt vullen. De resultaten van de enquête worden geaggreeerd en anoniem bekend gemaakt op het Lynk & Co forum na Pasen .

Jouw individuele gegevens worden niet met derden gedeeld en deze worden AVG-conform verwerkt. Op jouw specifieke verzoek of na voortijdige beëindiging van dit initiatief worden gegevens verwijderd.

[ Voor 38% gewijzigd door ForumLynkCoNL op 05-05-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
Wie zou al die gebruikte Lynk &Co occasions nou aanbieden? Beiendigde bruikleencontracten worden direct op de occassionmarkt verkocht door Lynk & Co NL of door tussenpersoon.

Staan er 800 te koop momenteel volgens gaspedaal
Lynk & Co 01 occasions
We hebben 719 occasions gevonden

geen idee of dat (relatief) veel is in vergelijking met andere merken. Wel lijkt me het veel op het aantal kentekens van Lynk & Co. Volgens RDW rijden er 17.000 rond in NL.

https://www.gaspedaal.nl/...ps%3A%2F%2Fntp.msn.com%2F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Het kan nog gekker: deze week een verkeersboete ontvangen uit mei 2023 waar al een verhoging van het CJIB inzit. Echt bizar wat ze mensen de strot door proberen te duwen. En dat de backlog een week geleden 'bij is' is dus een pertinente leugen geweest. De hedendaagse Lynk&Co ervaring is rijden met constante paranoia over prijsverhogingen, gebrekkige reserveonderdelen, schades en vertraagde boetes.

Zonde hoe ze het merk hebben verziekt. Overweeg zelfs een muskmobiel, die worden nu tegen dumpprijzen in de lease gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 14:07

Akerboom

Codito, ergo sum

About2Break schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:05:
[...]

Je moet het zelf checken via het menu. Om een update te kunnen zien en uitvoeren moet je de auto 'starten', zijn verbonden met wifi en zijn ingelogd op je eigen profiel. Anders krijg je standaard een foutmelding.
Die foutmelding is er ongeacht of je met wifi verbonden bent toch?

Dacht dat je kon zien of je de laatste versie hebt a.h.v. de maps versie in de navigatie.

Daarnaast verwacht ik dat de dealer via OBD firmware van modules bijwerkt die losstaan van het entertainment systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enickma89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05-2024
Na wat wikken en wegen toch besloten om de Lynk op te zeggen. Kan via mijn werk kiezen voor een mobiliteisbudget of lease. Afgelopen jaar prima in de Lynk gereden maar maak toch te veel kilometers (40-45k per jaar).

Ben 100,- goedkoper uit als ik hem blijf rijden tov zelfde prijsrange in lease maar het hoge eigen risico en de slechte service hebben mij toch overstag laten gaan. Wordt nu een Tesla model Y of een Skoda Enyaq.

Zelf eigenlijk nooit problemen gehad behalve de bekende inlogproblemen met het profiel en het regelmatig (1x per week) uitvallen van Apple Carplay/ geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornKoster1989
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-01 12:59
Goede avond, iknwas benieuwd of je ergens kan zien of een Lync&co met 3.7 of 6.6kw kan laden. Ik lees dan hieronder van tot augustus 2022 is 3.7 en vanaf augustus 2022 is 6.6kw. Nu de vraag, kan ik dat ergens controleren als ik een auto koop die van rond augustus 2022 zit?

Nog een vraag. Hoe bevalt de lederen uitvoering? Zit dst goed, of glij je weg? Hoe is de kwalitijd en kreukelen?

Welke versie is er volledig zwart van buiten en ook met zwarte hemel? Zijn hier zoektermen voor of?

Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1EfXIX6K9F5FjwT8uo-oaVO_Wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBudrQQF4cCyzRehjn6HA0FY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BjornKoster1989
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-01 12:59
Is er ook een koop topic? Hier zitten denk veel huurders, die allemaal wat te zeuren hebben. Mischien beter als dit topic andere naam krijgt en een topic voor de koop versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchichi
  • Laatst online: 08-05 01:59
BjornKoster1989 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:51:
Goede avond, iknwas benieuwd of je ergens kan zien of een Lync&co met 3.7 of 6.6kw kan laden. Ik lees dan hieronder van tot augustus 2022 is 3.7 en vanaf augustus 2022 is 6.6kw. Nu de vraag, kan ik dat ergens controleren als ik een auto koop die van rond augustus 2022 zit?

Nog een vraag. Hoe bevalt de lederen uitvoering? Zit dst goed, of glij je weg? Hoe is de kwalitijd en kreukelen?

Welke versie is er volledig zwart van buiten en ook met zwarte hemel? Zijn hier zoektermen voor of?

Alvast bedankt
Na aug 2022 modellen hebben een verbeterde accu die sneller laad, zo rond de 2,5 uur op een laadsnelheid van 4,92kW bij publieke laadpalen. Je kan zoeken op 360cam want dat heeft de 2021 versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchichi
BjornKoster1989 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:57:
Is er ook een koop topic? Hier zitten denk veel huurders, die allemaal wat te zeuren hebben. Mischien beter als dit topic andere naam krijgt en een topic voor de koop versie.
ik heb de mijne ook recentelijk gekocht, en tja afschrijvingswaarde maakt mij niks uit want ben van plan om er lang in te rijden, was juist een voordeel voor mij omdat ik een redelijke suv hybrid aan de haak kon slaan onder de 25k met alle opties standaard ingebakken, eigenlijk als je de merk logo gewoon even wegdenkt dan krijg je veel auto voor je geld als je het vergelijkt met andere merken, vooral als je vaak kan opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 10:41
Hier zitten denk veel huurders, die allemaal wat te zeuren hebben.
Wow.... Bjorn.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

BjornKoster1989 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:51:
Nu de vraag, kan ik dat ergens controleren als ik een auto koop die van rond augustus 2022 zit?
Uitgaande dat de originele laadkabel erbij zit. Bij de nieuwe modellen heeft deze een gele en open handvat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKHWO3SzChsUGdxMCI5i7XnKu0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OYeCPZ6nSRvtUkZuPrnCqwZm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepfreeze1982
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 19:34
masterchichi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 01:38:
[...]

Na aug 2022 modellen hebben een verbeterde accu die sneller laad, zo rond de 2,5 uur op een laadsnelheid van 4,92kW bij publieke laadpalen. Je kan zoeken op 360cam want dat heeft de 2021 versie niet.
Onze april'22 heeft wel die 360 camera, maar niet die snelle laadtijd. Dus dat nakijken werkt helaas niet.
Die kabel verraad wel een hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:59
Pffffff ik ben de chaos bij Lynk en Co zo ongelooflijk zat aan het worden.

Vanochtend krijg ik opeens uit het niks een “herinnering” voor een factuur van €500 uit juli 2023 voor een schade die door iemand anders is veroorzaakt (in januari). Destijds alles via de verzekeraar opgelost, maar geheel in stijl heeft Lynk nooit duidelijk gecommuniceerd.

In maart vorig jaar stuurden ze me ook al een herinnering en toen heb ik ditzelfde aangegeven waarna ze lieten weten dat ze het zouden uitzoeken en erop terug zouden komen. Nooit gebeurd uiteraard.

Bovenop het feit dat ze ditzelfde grapje ook aan het doen zijn voor verkeersboetes uit 2022 (waarvan 1 niet terecht omdat ik niet ter plekke was) vind ik het nu echt wel te gek worden. Krijg het gevoel dat ze huurders aan het wegpesten zijn. Mega frustrerend om hier elke keer tijd in te moeten stoppen en het voelt alsof je elke dag weer verrast kan worden met een factuur.

Mijn advies als je dit leest en overweegt te huren: alsjeblieft doe het niet en kies voor een alternatief. Zelf weet ik niet wat ik ga doen. Leasen wil ik niet (BKR) en een auto kopen zie ik ook niet echt zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door hondsdol op 21-03-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 10:41
hondsdol schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:55:
Pffffff ik ben de chaos bij Lynk en Co zo ongelooflijk zat aan het worden.

Vanochtend krijg ik opeens uit het niks een “herinnering” voor een factuur van €500 uit juli 2023 voor een schade die door iemand anders is veroorzaakt (in januari). Destijds alles via de verzekeraar opgelost, maar geheel in stijl heeft Lynk nooit duidelijk gecommuniceerd.

In maart vorig jaar stuurden ze me ook al een herinnering en toen heb ik ditzelfde aangegeven waarna ze lieten weten dat ze het zouden uitzoeken en erop terug zouden komen. Nooit gebeurd uiteraard.

Bovenop het feit dat ze ditzelfde grapje ook aan het doen zijn voor verkeersboetes uit 2022 (waarvan 1 niet terecht omdat ik niet ter plekke was) vind ik het nu echt wel te gek worden. Krijg het gevoel dat ze huurders aan het wegpesten zijn. Sowieso is het mega frustrerend om hier elke keer tijd in te moeten stoppen.

Mijn advies als je dit leest en overweegt te huren: alsjeblieft doe het niet en kies voor een alternatief. Zelf weet ik niet wat ik ga doen. Leasen wil ik niet (BKR) en een auto kopen zie ik ook niet echt zitten.
Ik kreeg ook een betalingsachterstand email ... Ben al weg en alles is betaald (zichtbaar in app)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• donny_p
  • Laatst online: 29-01 19:38
Die 'zeurders' hier hebben de meeste antwoorden op de vragen die worden gesteld aangezien zij meer ervaring hebben met de auto, dus ik zou een beetje op je woorden letten Bjorn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
Ik zal als zeurende ex huurder niet snel overwegen om een Lynk & Co 01 te kopen. Ik heb in 2022 en 2023 negatieve ervaringen met een schadegeval en defect in het koelsysteem waarbij ik de auto lang kwijt was omdat onderdelen niet voorradig zijn. Dit werd ook bevestigd door de Volvo dealer.

Onlangs las ik al een artikel dat bepaalde Chinese auto”s in de UK slecht te verzekeren zijn vanwege onderdelen tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03
oldostofjas schreef op maandag 18 maart 2024 @ 23:03:
[...]

Bij welke tunnel moet dat uit?
Westerschelde tunnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
GroeneThee schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:00:
Volgens mij wel hoor? Gewoon nog een keer drukken?
Waarop moet ik 1 keer drukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
wildcheese schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:07:

Overigens heb ik hem weggedaan omdat ik mijn schadevrije jaren voor de verzekering niet wou verliezen. Die hou je Max 3 jaar vast en dan moet je weer een auto op je naam hebben.
Ik zag laatst dat 'de mijne' een week daarvoor verkocht was, gene idee aan wie en waarvoor, maar ik kon hem toen niet zelf overnemen helaas. althans, dat werd me op de mouw gespeld...
PS: zet een wrak (met apk) van 300 euro op je naam voor 1 maand en je kunt weer 3 jaar vooruit... :*)
Indien je meerdere autos op je naam hebt kun je ze ook wisselen is mij door de verzekering verteld. Dus even de 2de auto met de eerste wisselen qua schadevrije jaren, en je hebt hetzelfde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:55
donny_p schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:36:
[...]

Die 'zeurders' hier hebben de meeste antwoorden op de vragen die worden gesteld aangezien zij meer ervaring hebben met de auto, dus ik zou een beetje op je woorden letten Bjorn :X
Er kan toch gewoon een topic komen over de nasleep van de huurcontracten en een topic om het echt over de auto te hebben. Dat hoeft wat mij betreft niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
Tijs2001 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:11:
Volgende week lever ik mijn Lynk & Co 01 in. Ik was nieuwsgierig wat de Lynk totaal aan vaste kosten gekost heeft vs de maandtermijnen die ik betaald heb. Begin te snappen waarom ze het abonnement aan het ontmoedigen zijn (zie bv de lange levertijd, verhoging prijs).

Een verlies voor Lynk van bijna E 6.000 over een periode van 15 maanden, ik had een andere uitkomst verwacht om ik nog geen onderhoud heb nodig gehad

.[Afbeelding]

Aanschafprijs € 42.793
Koopprijs na 15 mnd € 27.900

Afschrijving € 14.893
Verzekering € 1.500 allrisk E100 per maand
Wegenbelasting € 935 half tarief Gelderland, 5 kwartalen
Onderhoud € -

Kosten € 17.328

Opbr € 10.350 15 maanden E690 (incl trekhaak)
Meer km € 1.050 7.000 km extra

Verlies € -5.928
Het hele idee was ook dat je een 'bijna nieuwe' auto kon krijgen als huurauto, maar ze leveren zowat alleen nieuwe.. zelfs na 2-3 jaar ruilen ze ze om voor nieuwe... je krijgt het gevoel dat ze meer de markt willen verstoren dan winst maken. Kon de mijne helaas niet overnemen, ook zoiets, weninig kms, 0 schade, nooit problemen mee gehad, was best interessant geweest voor mij.... echt stom weer.. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Dit was nieuw voor mij:

https://www.westerschelde...control-uit-in-de-tunnel/

Dan snap ik dat je wilt kunnen switchen naar "gewone" cruise control. Dat kan volgens mij via het "veegmenu" dat je naar beneden swipet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedish
oldostofjas schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Dit was nieuw voor mij:

https://www.westerschelde...control-uit-in-de-tunnel/

Dan snap ik dat je wilt kunnen switchen naar "gewone" cruise control. Dat kan volgens mij via het "veegmenu" dat je naar beneden swipet.
Klopt maar als ik rij heb ik geen aandacht voor het beeldscherm dat is ook gevaarlijk. Op mijn Kona EV kon ik dat op het stuur regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Nedish schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:57:
In het scherm heb ik gezien dat ik kan kiezen tussen adaptive cruise control en gewoon cruise control maar kan ik dit ook doen via mijn stuur? Ik kan hier niks vinden in de online handleiding. :?
Wees blij dat het nog uit kan. Bij mijn nieuwe 308 kan het adaptive deel helemaal niet uit. Dus het is dat of geen cruise control. Bij L&C gaat het elke rit wel weer automatisch aan.
MvdV schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:37:

Met risico een trol eten te geven, wat duiding:

De BKR registratie voor private lease (inmiddels 100%) gaat uit van maandtermijn x maandbedrag x 2% = maandlast. Of je nou in maand 1 of 50 zit van een contract.

Dus bv 550x60 =>33.000 x 2%=>660 euro per maand mag je minder aan bruto hypotheek.

Voor jouw beeld
2x 35 jaar met 50k inkomen in vaste dienst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZE9t1ZNCG4bPuUvjOabVa8-MRs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9SY2YviyKlyogwDyBoqJesM4.png?f=user_large
en met de 33.000 euro bruto schuld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQBlGKD5N-hcB8UcMZbQoacnrCc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y4IXyB00FovyCvTHdwyJ9lsV.png?f=user_large

Gefeliciteerd, uw auto kost u 135k (ruim 1/4e) van uw hypotheek. Lastig, als je wil kopen of verbouwen.

Dat staat totaal uit verhouding met de opzeg'boetes' van maximaal een paar duizend euro die Private Lease kent. Ook rekent dit 0 euro voor een privéauto terwijl de PL-auto incl. MRB, verzekering, etc is. Dus in feite een veel lager risico op onverwacht hoge kosten. En moet je van een eigen auto af, dan los je ook zomaar een paar duizend euro op de waarde om er snel vanaf te kunnen.

--

Hier hebben we de L&C opgezegd, half april stappen we over naar een Skoda Kamiq. Ietsje kleiner en mider luxe, maar nog steeds short lease voor een redelijk bedrag.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqoda
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:16
Nedish schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Klopt maar als ik rij heb ik geen aandacht voor het beeldscherm dat is ook gevaarlijk. Op mijn Kona EV kon ik dat op het stuur regelen.
Ik vind de limiter veel fijner werken. Loop je in op verkeer, effe gas los om vervolgens weer naar de max ingestelde snelheid te gaan, zonder dat de auto probeerd op te stijgen als je de cc weer inschakelt.

Ook binnen de bebouwde kom, zodra het iets berg af gaat, neemt hij het “gas” weg en rolt gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchichi
Deepfreeze1982 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:28:
[...]

Onze april'22 heeft wel die 360 camera, maar niet die snelle laadtijd. Dus dat nakijken werkt helaas niet.
Als je 360camera hebt dan heb je de versie met betere batterij, 2,5 uur om em helemaal opgeladen te hebben aan een publieke laadpaal. Anders denk ik dat je een slechte batterij hebt. Als je met de thuislader oplaad dan duurt dat veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-05 15:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepfreeze1982
masterchichi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:53:
[...]

Als je 360camera hebt dan heb je de versie met betere batterij, 2,5 uur om em helemaal opgeladen te hebben aan een publieke laadpaal. Anders denk ik dat je een slechte batterij hebt. Als je met de thuislader oplaad dan duurt dat veel langer.
Dat is gek, er was hier iemand die zei dat de camera rond april/mei '22 was ingevoerd en de batterij pas in augustus '22.

Met de meegeleverde kabel is hij in een kleine 5 uur vol. Maar dat is voor ons ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Deepfreeze1982 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:57:
[...]

Gek, er was hier iemand die zei dat de camera rond april/mei '22 was ingevoerd en de batterij pas in augustus '22.
Dat is ook zo. En daarnaast ben je voor snel laden ook nog steeds afhankelijk van de laadpaal. Dat moet een 22 kW paal zijn en daar zijn er niet zoveel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deepfreeze1982
oldostofjas schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:11:
[...]

Dat is ook zo. En daarnaast ben je voor snel laden ook nog steeds afhankelijk van de laadpaal. Dat moet een 22 kW paal zijn en daar zijn er niet zoveel van.
Tnx
Onze oprit, waar nog een laadpaal komt, zit maar 10 seconden dichterbij dan de openbare laadpaal :D
Een 22-paal staat op ca 5 minuten lopen. Maar daar hebben we hem niet voor gekocht. Er zit altijd nog wel benzine in als we toch verder moeten dan 70km..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Laatst online: 28-05 11:33
Akerboom schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:24:
[...]

Die foutmelding is er ongeacht of je met wifi verbonden bent toch?

Dacht dat je kon zien of je de laatste versie hebt a.h.v. de maps versie in de navigatie.

Daarnaast verwacht ik dat de dealer via OBD firmware van modules bijwerkt die losstaan van het entertainment systeem.
Ik moest het weer even bekijken, maar als je met je profiel bent ingelogd en je bent verbonden met wifi zie je de melding dat alles is bijgewerkt, of dat er een update is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E5S5Aq0QCL3HZokkZgRBtAIXIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKjhxbDoW8wS6tb6MTXJobo5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

About2Break schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:44:
[...]

Ik moest het weer even bekijken, maar als je met je profiel bent ingelogd en je bent verbonden met wifi zie je de melding dat alles is bijgewerkt, of dat er een update is.

[Afbeelding]
Ik kreeg dezelfde foutmelding, wifi via hotspot van mijn telefoon... Ben altijd ingelogd met mijn profiel.
Zal het nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchichi
oldostofjas schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:11:
[...]

Volgens mij kan die helemaal niet eens snel laden? Op mijn oplaad app zie ik dat de accu maar rond de 4,92kW maximaal laad, daar doet ie dan 2,5 uur over om vol te laden. En de meeste laadpalen zijn 17kW, dus ruim voldoende voor de lynk&co 01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchichi
About2Break schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:44:
[...]

Als je geen profiel hebt kan je ook gewoon updates installeren, ik heb het onlangs nog gedaan zonder enig profiel, je selecteert de update in de instellingen en zorg dat ie niet aan de oplaadkabel hangt, je ziet een waarschuwing op het scherm met een knopje annuleren maar je hoeft niks te doen behalve je auto verlaten en op slot doen, anderhalf uurtje wachten en dan kan je er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchichi
Deepfreeze1982 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:28:
[...]

Op elke auto verkoop website staat bij elk auto de bouwjaar, als je sorteert of filtert op 2022 kom je al redelijk ver, je moet dan wel opletten dat het ééntje is van na augustus 2022. in principe is de precieze bouwdatum altijd te zien op een auto advertentie. Persoonlijk moet ik zelf zeggen dat de auto me zeer goed bevalt, en een solide indruk geeft en superlekker rijd, en ik denk dat ie ook best betrouwbaar is aangezien het een volvo is die geen volvo wilt zijn maar wel een volvo is, soort van bastaard kindje, enig minpuntje die ik kan bedenken is dat wanneer je puur electrisch optrekt in hybrid mode dan schakelt ie over naar de brandstofmotor op 95km p/u, de overschakeling is best lang zo rond de 2 seconden, ik moest vooral bij het invoegen op snelweg best opletten, maar nu zet ik em in power mode voordat ik de snelweg op ga en dan heb je die 95km hik weer niet, want in powermode werkt beide motoren tegelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door masterchichi op 22-03-2024 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
masterchichi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:30:
[...]

Volgens mij kan die helemaal niet eens snel laden? Op mijn oplaad app zie ik dat de accu maar rond de 4,92kW maximaal laad, daar doet ie dan 2,5 uur over om vol te laden. En de meeste laadpalen zijn 17kW, dus ruim voldoende voor de lynk&co 01
Nou, daar is hier al veel over geschreven, maar nog maar een keer. Een laadpaal kan met 3 fasen laden, maar de Lynk maar met 1. Heb je een 11 kW laadpaal, dan laadt de Lynk met 3,6 kW. Om het maximale vermogen van de nieuwste Lynks te halen (7,2 kW) heb je dus een laadpaal van 22kW nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
masterchichi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 00:01:
[...]

Op elke auto verkoop website staat bij elk auto de bouwjaar, als je sorteert of filtert op 2022 kom je al redelijk ver, je moet dan wel opletten dat het ééntje is van na augustus 2022. in principe is de precieze bouwdatum altijd te zien op een auto advertentie. Persoonlijk moet ik zelf zeggen dat de auto me zeer goed bevalt, en een solide indruk geeft en superlekker rijd, en ik denk dat ie ook best betrouwbaar is aangezien het een volvo is die geen volvo wilt zijn maar wel een volvo is, soort van bastaard kindje, enig minpuntje die ik kan bedenken is dat wanneer je puur electrisch optrekt in hybrid mode dan schakelt ie over naar de brandstofmotor op 95km p/u, de overschakeling is best lang zo rond de 2 seconden, ik moest vooral bij het invoegen op snelweg best opletten, maar nu zet ik em in power mode voordat ik de snelweg op ga en dan heb je die 95km hik weer niet, want in powermode werkt beide motoren tegelijk.
Bij hogere snelheden kan je gewoon elektrisch blijven rijden, alleen heb je bij 95 km/h even die hik doordat de automaatbak van 2 naar 4 schakelt. (Lees maar terug, ook veel over geschreven ). Als je dan extra "gas" gaat geven, gaat de benzinemotor aan, omdat je extra vermogen vraagt, wat de elektromotor dan even niet kan leveren. Maar na een tijdje zal die weer uitgaan.
Het overschakelen van elektrisch naar benzine voel je over het algemeen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Akerboom schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:56:
[...]
Ik kreeg dezelfde foutmelding, wifi via hotspot van mijn telefoon... Ben altijd ingelogd met mijn profiel.
Zal het nog eens proberen
Nu wel gelukt, je moet niet de lader hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ik niet, en als ik in die URL de-de vervang door nl-nl, dan staat 24.1 er ook nog niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

oldostofjas schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:33:
[...]

Ik niet, en als ik in die URL de-de vervang door nl-nl, dan staat 24.1 er ook nog niet bij.
https://www.lynkco.com/nl-nl/ota-updates Wel gewoon in de tekst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 10:16
Rmaxx schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:38:
[...]..
Indien je meerdere autos op je naam hebt kun je ze ook wisselen is mij door de verzekering verteld. Dus even de 2de auto met de eerste wisselen qua schadevrije jaren, en je hebt hetzelfde...
Dat was ook een optie geweest. Maar ik had nog een andere reden: ik wil eigenlijk geen Chinese auto meer. De auto zelf beviel prima maar na wat extra inlezen sta ik niet achter het beleid van China.. Maar das wat off topic hier denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
Ja ok, ik snap het, daar staat het wel. Wel apart dat die update history verschilt per land. Maar goed, het klinkt wel als een nuttige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:41
Opstartgeluid verwijderd? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Die piepjes die je in het begin hoort als je in de auto zit en je start hem? Verder wel netjes en zie je dat ze echt daadwerkelijk aan de software werken. Ik moet zeggen dat ik de klantenservice van Lynk ook steeds beter vind.

Tijdens verhuur van mijn auto vorige week kleine velgschade opgelopen. Van mij hoeft het niet persé gefixt te worden aangezien de schade maar klein is en ik denk dat velgen altijd wel schade oplopen. Lynk die wil persé dat de velg gefixt wordt (een heel nieuwe velg). Ik heb in ieder geval foto's voor verhuur en na verhuur zelf gemaakt om mezelf in te dekken (doe ik standaard), mocht lynk de kosten opeens bij mij willen verhalen.

Volgens de mdw van Lynk waren ze erg blij met mijn voor en na foto's inclusief datum en tijd. Ben benieuwd hoe het afloopt, de huurder zegt de schade niet te hebben gereden/gemaakt. Lynk heeft hem/haar schijnbaar mijn foto's als bewijs meegegeven + een schadeformulier en moet hij/zij binnen 24 uur invullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:21
Wel een vooruitgang dat dit nu bekend gemaakt wordt op de website. Deden ze eerst ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 15:40
Frag1le schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Dit thermostaathuis is sowieso bij één iemand hier preventief vervangen en diegene heeft hierna alsnog lekkage gehad.
Als ik zoek op dat onderdeel, lijkt het op hetzelfde onderdeel dat voor XC40's in gebruik is. Dan zouden die toch hetzelfde euvel moeten hebben, al vind ik daar niets over terug op diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Mbt de update: de W3W app ontbreekt bij mij volledig.
De kaart gegevens zijn van q42023. Bij het copyright teken staat 2024.
Versie van Spotify is niet te vinden.
Bij updaten geen foutmelding meer maar de geruststellende tekst dat alles OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

mpx200_05 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:43:
Mbt de update: de W3W app ontbreekt bij mij volledig.
De kaart gegevens zijn van q42023. Bij het copyright teken staat 2024.
Versie van Spotify is niet te vinden.
Bij updaten geen foutmelding meer maar de geruststellende tekst dat alles OK is.
We zijn in afwachting van de 24.1 update of geef je aan dat je deze hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Het lijkt erop dat de vorige ook niet doorgekomen is maar dat concludeer ik op basis van het ontbreken van de W3W app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brunbi
  • Laatst online: 28-05 16:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCwVx1_sy0B0BaBTfdUJ-hGH0T4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeQBnkiUffTLIC8CUve5NNX8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 18:34
mprkooij schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:42:
Opstartgeluid verwijderd? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Die piepjes die je in het begin hoort als je in de auto zit en je start hem?
Gisteren de auto opgehaald na schade herstel, grote beurt, bandenwissel en software update. Maar de 2 piepjes na het opstarten zijn er nog steeds. Auto 4 dagen weg geweest en in de tussentijd een nieuwe lynk als leenauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:41
Dat is geen verkeerde prijs!
Enjoy :) Model uit 2022?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brunbi
Is uit mei 2022 met 360 camera. Heb alleen nog vragen over de meer gereden kilometers en schadeafhandeling. Ik heb geen schades maar ik wil hem in een keer betalen en dat het dan klaar is. Ik snap als ze de kilometers berekenen als dit niet het geval zou het een extra voordeel zijn. Ik ga maandag even bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
Een update zo voor het weekend van de lopende enquete op het Lynk & Co forum op facebook.

De enquête wordt goed ingevuld.
1. Al 195 ingevulde enquetes en stijgend
2. Ca 55% heeft nog geen verkeersboetes doorbelast gekregen en 45% wel.
3. De aanvullende kilometers zijn voor een groot deel niet doorbelast.
4. Andere problemen komen ook veel voor (geen schadeafrekening, geen facturen ontvangen voor
gebruik).
5. Maar liefst 90 individuele aanvullingen op ervaren problemen.Een plethora van ervaren klachten
6. 75% staat positief tegen collectieve actie

In het weekend verwachten we nog een groot aantal ingevulde enquetes te ontvangen. Des te meer mensen deze invullen, des te beter kunnen we aan de slag hiermee. De enquête blijf staan tot Pasen en daarna worden de resultaten gedeeld op het forum.

Nogmaals voor een goed beeld is het van belang dat zoveel mogelijk abonnementshouders de enquete invullen. Dat kan tot pasen. Hier de link: https://survey.zohopublic.eu/zs/hbTrKJ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKVIrC_02fVT77AT_RgGBAd4Mp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jp3TMyEMG4SHZaS1SErx2j3t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchichi
oldostofjas schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:03:
[...]

Nou, daar is hier al veel over geschreven, maar nog maar een keer. Een laadpaal kan met 3 fasen laden, maar de Lynk maar met 1. Heb je een 11 kW laadpaal, dan laadt de Lynk met 3,6 kW. Om het maximale vermogen van de nieuwste Lynks te halen (7,2 kW) heb je dus een laadpaal van 22kW nodig.
Bedankt voor de uitleg, ik had geen idee dat je met een 22kw paal nog sneller kan laden? hoe lang duurt het voordat ie dan volgeladen is met 7,2kW? en wat bedoel je met de nieuwste lynks? de batterij van aug2022 of heb je het dan over 2023 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
Ik heb de 24.1 update ook klaarstaan, maar dit is de eerste keer dat ik een update installeer. Hoe werkt dit? Kan ik de update laten installeren en dan de auto uit en op slot zetten, of moet die aan blijven staan tijdens de update?

Hoor graag hoe ik dit moet aanpakken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
masterchichi schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 00:05:
[...]

Bedankt voor de uitleg, ik had geen idee dat je met een 22kw paal nog sneller kan laden? hoe lang duurt het voordat ie dan volgeladen is met 7,2kW? en wat bedoel je met de nieuwste lynks? de batterij van aug2022 of heb je het dan over 2023 modellen?
Dan heb ik het over de auto's vanaf augustus 2022. De accucapaciteit ongeveer 17kWh, dus als je laadt met 7,36 kW (32A bij 230V), zou hij in theorie in 2,3 uur vol moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:55
Weet iemand of de sleutels van de Lynk diefstalgevoelig zijn? Maw moeten we ze thuis in een blik bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
  • Laatst online: 23-12-2024
Vaak als ik mn 01 afsluit krijg ik sinds kort een piep-piep te horen (mp3 hieronder). Deze lijkt vanuit motorkap linksonder te komen direct nadat het slot erop is. Iemand een idee? Dank!

Beluister: https://rpjn.nl/lynkco-pieppiep.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
nooyen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:35:
Vaak als ik mn 01 afsluit krijg ik sinds kort een piep-piep te horen (mp3 hieronder). Deze lijkt vanuit motorkap linksonder te komen direct nadat het slot erop is. Iemand een idee? Dank!

Beluister: https://rpjn.nl/lynkco-pieppiep.mp3
Kan je uitzetten in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:27:
Ik heb de 24.1 update ook klaarstaan, maar dit is de eerste keer dat ik een update installeer. Hoe werkt dit? Kan ik de update laten installeren en dan de auto uit en op slot zetten, of moet die aan blijven staan tijdens de update?

Hoor graag hoe ik dit moet aanpakken. Bedankt.
Hoe zie je dat er een update klaar staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
oldostofjas schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:00:
[...]

Kan je uitzetten in het menu
dank je. weet je misschien ook wat het betekent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• About2Break
nooyen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:50:
[...]

dank je. weet je misschien ook wat het betekent?
De auto is op slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 09:23
Hoe heb je dit precies aangevraagd? Ik wil ook graag een aanbieding ontvangen, zonder financiering en in 1x betalen. Ik heb Lynk gemaild, maar nog geen antwoord. Hoor graag hoe jij dit hebt aangepakt. Dank alvast, Thijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunbi
ThijsAms schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:36:
[...]

Hoe heb je dit precies aangevraagd? Ik wil ook graag een aanbieding ontvangen, zonder financiering en in 1x betalen. Ik heb Lynk gemaild, maar nog geen antwoord. Hoor graag hoe jij dit hebt aangepakt. Dank alvast, Thijs
Ik heb zelf contact opgenomen met Lynk&co dat ik de auto in een keer wil kopen zonder financiering. Ze hebben mij toen op een maillijst gezet. Ik zou binnen 2 weken reactie krijgen, deze afspraak is ook nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jehtoch
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-07-2024
Kun je meer erover vertellen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-04 12:27
Ik vraag me eigenlijk af hoe de onderhoudshistorie van een tweedehands 01 te checken is. Er zit toch geen regulier boekje bij of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

ForumLynkCoNL schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:36:
Een update zo voor het weekend van de lopende enquete op het Lynk & Co forum op facebook.

De enquête wordt goed ingevuld.
1. Al 195 ingevulde enquetes en stijgend
2. Ca 55% heeft nog geen verkeersboetes doorbelast gekregen en 45% wel.
3. De aanvullende kilometers zijn voor een groot deel niet doorbelast.
4. Andere problemen komen ook veel voor (geen schadeafrekening, geen facturen ontvangen voor
gebruik).
5. Maar liefst 90 individuele aanvullingen op ervaren problemen.Een plethora van ervaren klachten
6. 75% staat positief tegen collectieve actie

In het weekend verwachten we nog een groot aantal ingevulde enquetes te ontvangen. Des te meer mensen deze invullen, des te beter kunnen we aan de slag hiermee. De enquête blijf staan tot Pasen en daarna worden de resultaten gedeeld op het forum.

Nogmaals voor een goed beeld is het van belang dat zoveel mogelijk abonnementshouders de enquete invullen. Dat kan tot pasen. Hier de link: https://survey.zohopublic.eu/zs/hbTrKJ

[Afbeelding]
Pas eventueel nog aan in de enquete de vereiste om 3 documenten toe te voegen. 3 is mogelijk niet relevant voor iedereen, dus wellicht wat lager inzetten?

Wat zegt de advocaat mbt de ‘beloften’ van Lynk om de prijs niet te verhogen en even later het alsnog te doen? Zijn dat valse voorwendselen waardoor wij nadelig zijn behandeld?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 16:14
Weet iemand wat de inhoud is van de nieuwe update (LC 24.01)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 18:34
Yavi06 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:55:
Weet iemand wat de inhoud is van de nieuwe update (LC 24.01)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3YEqN_6hQz9CPFTF5AnaGaGseU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wL8oYiSnctMkjBKx9FdAQMpQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
mpx200_05 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Hoe zie je dat er een update klaar staat?
De auto geeft dit bij mij direct op het display aan, heb daar niks voor hoeven doen.

Ik heb wel een nieuwe 01 van 2024, gisteren geleverd gekregen. De andere auto, ook een 2024 model, gaf deze update melding niet. En om meteen vragen voor te zijn, dit betreft en zakelijk lease contract. Ik heb eind januari een nieuwe 01 in Diemen opgehaald en die zat onder de krassen en vlekken (heel onvriendelijk behandeld daar in Diemen), vandaar dat deze auto gisteren is omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Ik weet alleen niet hoe ik het moet uitvoeren, met de auto aan of uit en kan ik de auto dan afsluiten (90 min later is die dan klaar?). Kan iemand mij op weg helpen, hoe doen jullie dat?

[ Voor 32% gewijzigd door Vjenne-ICT op 23-03-2024 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterchichi
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:25:
[...]

De auto geeft dit bij mij direct op het display aan, heb daar niks voor hoeven doen.

Ik heb wel een nieuwe 01 van 2024, gisteren geleverd gekregen. De andere auto, ook een 2024 model, gaf deze update melding niet. En om meteen vragen voor te zijn, dit betreft en zakelijk lease contract. Ik heb eind januari een nieuwe 01 in Diemen opgehaald en die zat onder de krassen en vlekken (heel onvriendelijk behandeld daar in Diemen), vandaar dat deze auto gisteren is omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Ik weet alleen niet hoe ik het moet uitvoeren, met de auto aan of uit en kan ik de auto dan afsluiten (90 min later is die dan klaar?). Kan iemand mij op weg helpen, hoe doen jullie dat?
als het goed is krijg je een schermpje waar je op annuleren kan drukken nadat je de update aanklikt, uiteraard niet op drukken maar gewoon auto uit en vergrendelen terwijl de middenconsole scherm aan staat, en dan een anderhalf uur wachten, als je daarna weer naar instellingen gaat zie je dat er geen update meer is, als het misgaat dan geeft ie dat aan en kan je het opnieuw proberen en hij mag tijdens het updaten niet aan het opladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooyen
dit geluidje is maar af en toe (eerste maanden helemaal niet). dat lijkt het me dus niet. wat zou het dan kunnen zijn?
en waar kan ik deze geluidjes uitzetten? ik heb gekeken, maar kon zo niets vinden...
mijn dank is groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
nooyen schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:34:
[...]

dit geluidje is maar af en toe (eerste maanden helemaal niet). dat lijkt het me dus niet. wat zou het dan kunnen zijn?
en waar kan ik deze geluidjes uitzetten? ik heb gekeken, maar kon zo niets vinden...
mijn dank is groot.
Ik weet niet uit mijn hoofd waar het zit, maar het wordt opgeslagen in het profiel, dus dat kan de reden zijn dat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
oldostofjas schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:01:
[...]

Ik weet niet uit mijn hoofd waar het zit, maar het wordt opgeslagen in het profiel, dus dat kan de reden zijn dat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer niet
Misschien inderdaad verschillende profielen en de software van Lynk is op dit punt gewoon heel matig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPb3L23_ZvTYfbER6xsaRLkYZKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lobv7V0N0f5zdAL5UOqpNvmx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Eind april wordt mijn L&C opgehaald. Ik heb al een sms ontvangen om de inspectie uit te voeren. Moet ik dat pas doorlopen als de crew van L&C daadwerkelijk hier is? (En dus niet in de ochtend op de dag dat ze komen oid?) In de nieuwe voorwaarden staat dat je een boete krijgt van 100,- als je dit te vroeg doet. Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 23:14
Ik ben zo blij dat ik er klaar mee ben; mijn nekharen gaan recht overeind staan als ik hoor dat een bedrijf waar je klant van bent, boetes gaat uitdelen voor dit soort zaken.

Trouwens, ik kreeg netjes mijn specificatie van de extra gereden kilometers een week na het inleveren. Ik zit op een bedrag van ruim 400 euro, gerekend met €0,15 per kilometer.

Ook kreeg ik een herinnering voor een niet betaalde maand, zonder enige specificatie om welke maand het ging. En ik weet zeker dat ik alle maanden gewoon betaald heb. Ik heb daarom maar gevraagd om een specificatie van de betreffende maand. We gaan het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-05 15:30
Ik overweeg om te auto waar ik nu in rijd te kopen. Hij is 13,5 maand oud en bevalt erg goed en ik ben enorm tevreden zeker nu ik direct voor onderhoud naar de Volvo dealer kan.

Wel heb ik nu 22000 km gereden.

Ik wacht nog op het aanbod , heb een week geleden gebeld en ben op de lijst gezet.

Ik zou graag op de hoogte worden gehouden van andere rijders hoe Lynk omgaat met extra gereden km bij het overkopen van de auto.

Is de prijs incl teveel gereden km en eventuele schades?
Pagina: 1 ... 143 ... 175 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.