Ik ga morgen in een occasion rijden om te kopen. Kan ik ergens uit de software iets uitlezen over de staat van de accu? Of statistieken hoevaak hij is opgeladen bijvoorbeeld?
Geloof het nietBartske schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:35:
Ik ga morgen in een occasion rijden om te kopen. Kan ik ergens uit de software iets uitlezen over de staat van de accu? Of statistieken hoevaak hij is opgeladen bijvoorbeeld?
Krijg hier net, 1 week na ophalen, een eindafrekening van 260 euro ivm “staat van de auto”. Verder geen specificatie, dus niet akkoord terug gegeven natuurlijk. Had zelf schade laten repareren dus ben benieuwd waar ze mee aan komen.
Voor iedereen die overweegt de eigen auto over te nemen, en beklaagd dat ze de schade willen settelen, tip: laat de schade alvast ergens zelf goedkoop repareren, ipv de standaard veel te hoge offerte van Lynk af te tikken. Tenzij het >1000 euro schade geval is natuurlijk.
Voor iedereen die overweegt de eigen auto over te nemen, en beklaagd dat ze de schade willen settelen, tip: laat de schade alvast ergens zelf goedkoop repareren, ipv de standaard veel te hoge offerte van Lynk af te tikken. Tenzij het >1000 euro schade geval is natuurlijk.
Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat je antwoord krijgt. Ik heb de mijne al langer geleden ingeleverd dan jij, maar buiten de extra kilometers rekening nog niets gehoord..Johnny schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:01:
Krijg hier net, 1 week na ophalen, een eindafrekening van 260 euro ivm “staat van de auto”. Verder geen specificatie, dus niet akkoord terug gegeven natuurlijk. Had zelf schade laten repareren dus ben benieuwd waar ze mee aan komen.
Mijn visa gold Card vergoed eigen risico autohuur tot 1000€. Zou dit ook voor de abbo constructie van Lynk gelden..?
Creditcard verzekeringen zien dit niet als huur.benme schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:02:
Mijn visa gold Card vergoed eigen risico autohuur tot 1000€. Zou dit ook voor de abbo constructie van Lynk gelden..?
Ik wil mijn koelvloeistof bijvullen en ik vind de BASF Glysantin G30 koelvloeistof lastig te vinden. Ik heb wel deze gevonden:
https://www.bol.com/nl/nl...JLHw.4_18.19.ProductTitle
Weet iemand of ik die ook kan gebruiken? Ik had wel dit gelezen:
"Wat betekent koelvloeistof G12?
Naast alle kleuren wordt in koelvloeistofland vaak gesproken over G12 koelvloeistof, of G12+ koelvloeistof. Dit is één product. Deze G12 coolant is ontwikkeld door de VAG groep (Volkswagen AG). Mogelijk is dit de meest bekende coolant. De G12 heeft een rode/roze kleur. Dit product is een silicaatvrij product en mag vergeleken worden met de Xtra Coolant G30 van Glysantin."
https://www.bol.com/nl/nl...JLHw.4_18.19.ProductTitle
Weet iemand of ik die ook kan gebruiken? Ik had wel dit gelezen:
"Wat betekent koelvloeistof G12?
Naast alle kleuren wordt in koelvloeistofland vaak gesproken over G12 koelvloeistof, of G12+ koelvloeistof. Dit is één product. Deze G12 coolant is ontwikkeld door de VAG groep (Volkswagen AG). Mogelijk is dit de meest bekende coolant. De G12 heeft een rode/roze kleur. Dit product is een silicaatvrij product en mag vergeleken worden met de Xtra Coolant G30 van Glysantin."
Nee maar ben ook wel benieuwd. En wat zijn de kosten om hem te vervangen?Bartske schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:35:
Op zich redelijke aanbieding, maar niet bijzonder ofzo, bij ANWB nagenoeg dezelfde prijs…JefB schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:41:
[...]
[Afbeelding]
Rijk uitgeruste Kuga met veel betere voorwaarden bij Consumentenbond!
Ik had verwacht dat de Kuga duurder zou zijn. Moet zelf eigenlijk helemaal niet meer zoeken/kijken, mijn keus al gemaakt.Martijn schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:13:
[...]
Op zich redelijke aanbieding, maar niet bijzonder ofzo, bij ANWB nagenoeg dezelfde prijs…
Auto al week geleden ingeleverd maar staat nog steeds actief in de app. Kan zien dat ie nu in de buurt van Breda staat. Niet op slot 🙃.
Dat wel of niet opslot werkt overigens vaak niet goed..Johnny schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:54:
Auto al week geleden ingeleverd maar staat nog steeds actief in de app. Kan zien dat ie nu in de buurt van Breda staat. Niet op slot 🙃.
Ik heb vaak genoeg gehad dat die bij mij op slot zegt als het niet zo is en vice versa.
Goedemorgen, ik rij sinds november 2022 in de Lynk en had me voorgenomen het abonnement op te zeggen bij de verwachte prijsverhoging. Ik vroeg me af of de wijzigingen van de voorwaarden inclusief de prijsverhoging naar 650 Euro reden zijn om per 12 april op te mogen zeggen. Weet iemand dit/heeft iemand de voorwaarden paraat? Anders ga ik dat uitzoeken.
Ben me overigens ah orienteren op een andere auto. De Lynk overnemen zien wij niet zitten om de redenen die eerder in dit forum zijn benoemd en het budget. Omdat veel van ons gebruik korte ritten zijn (<50-60 km) overwegen wij auto's als VW Passat GTE, Skoda Superb iv. Tot nu toe zie ik voldoende keuze, inclusief mooie opties en lijkt de range rond de 50km te liggen met de modellen na 2019-2020. Ik zal de keuze en overwegingen later nog delen.
Ben me overigens ah orienteren op een andere auto. De Lynk overnemen zien wij niet zitten om de redenen die eerder in dit forum zijn benoemd en het budget. Omdat veel van ons gebruik korte ritten zijn (<50-60 km) overwegen wij auto's als VW Passat GTE, Skoda Superb iv. Tot nu toe zie ik voldoende keuze, inclusief mooie opties en lijkt de range rond de 50km te liggen met de modellen na 2019-2020. Ik zal de keuze en overwegingen later nog delen.
Om je abonnement op te zeggen hoef je geen reden op te geven. Je kan hem op ieder moment annuleren. De laatste dag van je abonnement is de betaaldag. (Bij mij de 30e iedere maand). Als je 20 dagen voor die dag opzegd dan is aanstaande betaaldag direct de laatste dag. In mijn geval heb ik de 12 maart opgezegd (dus 18 dagen ervoor) wat maakt dat de eerstvolgende betaaldag daarop (in mijn geval 30 april) het abonnement stopt. Aangezien 30 maart de laatste betaaldag is (je betaalt altijd een maand vooruit) wordt er dan gewoon 550,- gefactureerd en rijd ik dus van 12 tot 30 april tegen het 'oude tarief'.DenFT schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:10:
Ik vroeg me af of de wijzigingen van de voorwaarden inclusief de prijsverhoging naar 650 Euro reden zijn om per 12 april op te mogen zeggen.
Als jouw betaaldag dus tussen vandaag en 5 april ligt, kan je dus behoorlijk snel stoppen met L&C.
[ Voor 5% gewijzigd door de2xnis op 15-03-2024 08:44 ]
Is het ook mogelijk om de auto direct cash the gaan kopen? En ontvang je dan ook de 10% korting op de standaardprijs?putty10 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:56:
[...]
Lynk & Co Lynk & Co Finance biedt je, in samenwerking met Santander, een financiering met slottermijn op maat:
Geen aanbetaling nodig
Je ontvangt 10% korting op de standaardprijs
Contractduur van 60 maanden
De slottermijn vastgesteld op 25% van de aankoopprijs.
[Afbeelding]
saga continues. vandaag weer een naheffing van lynk en co met boetes, waarvan 1 tijdens een verhuurperiode (hadden ze zelf ook even uit kunnen zoeken) en de ander een parkeerbon waarbij ik wel betaald had met de app, maar kennelijk onjuist kenteken. Dat laatste kun je normaal bezwaar voor aantekenen, maar niet als ze de boete pas na 10 maanden opsturen (was mei vorig jaar).
Ook wij gaan de Lynk opzeggen.
In de plaats daarvan een Zeker X in de private lease, via JustLease. In totaal voor 4 jaar en 18.000 km een bedrag van 585/maand. Dat is goedkoper dan de Lynk, vastigheid voor 4 jaar en ook nog 1600 kg trekgewicht. Ik vind dit een hele goede aanbieding!
In de plaats daarvan een Zeker X in de private lease, via JustLease. In totaal voor 4 jaar en 18.000 km een bedrag van 585/maand. Dat is goedkoper dan de Lynk, vastigheid voor 4 jaar en ook nog 1600 kg trekgewicht. Ik vind dit een hele goede aanbieding!
Mvg Fam Cabboort
Weet iemand de wegenbelasting per maand voor de 01?
Nu 55 euro.Buis07 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:41:
Weet iemand de wegenbelasting per maand voor de 01?
dat is netjes. je zult ws nog wel een MRB opslag krijgen in 2025 en 2026 (naar 25% en 100% resp). Hoe kom je bij dat trekgewicht trouwens? als ik zo kijk zit er geen trekhaak optie in de lease.Fam Cabboort schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:34:
Ook wij gaan de Lynk opzeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door .Johnny op 15-03-2024 13:30 ]
Sinds gisteren trotse eigenaar van een Lynk & co (my22, 360 camera).
De verkoper gaf aan dat de auto niet de nieuwe laadsnelheid heeft omdat er geen gele stekker bij zat, is het niet zo dat als de auto de 360 graden camera heeft deze ook het sneller laden heeft?
En alle tips voor de auto zijn welkom!! Zoveel opties om te ontdekken vergeleken met mijn oude golf 7 comfortline.
De verkoper gaf aan dat de auto niet de nieuwe laadsnelheid heeft omdat er geen gele stekker bij zat, is het niet zo dat als de auto de 360 graden camera heeft deze ook het sneller laden heeft?
En alle tips voor de auto zijn welkom!! Zoveel opties om te ontdekken vergeleken met mijn oude golf 7 comfortline.
Ik kreeg er ook net 2 binnen van vorig jaar maart. Ze hebben het nog steeds niet op de rit..Johnny schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:17:
saga continues. vandaag weer een naheffing van lynk en co met boetes, waarvan 1 tijdens een verhuurperiode (hadden ze zelf ook even uit kunnen zoeken) en de ander een parkeerbon waarbij ik wel betaald had met de app, maar kennelijk onjuist kenteken. Dat laatste kun je normaal bezwaar voor aantekenen, maar niet als ze de boete pas na 10 maanden opsturen (was mei vorig jaar).
Hebben andere ook de ervaring dat de achterklep niet altijd wilt sluiten met de knop in de achterklep? Maar wel met afstandbediening en knop bij het stuur? Is dit softwarematig of ligt het aan de knop?
Afgelopen maandag het klere ding ingeleverd (in bezit sinds nov 2021). Het grootste irritatiepunt was de software, de service, en nu langzaam ook de prijs.
Nu even billenknijpen wat de afrekening gaat worden. Had een gescheurde bumper, gemeld in Aug 2022, nooit gerepareerd, ook nooit door L&C contact over opgenomen (20x bellen, mailen, etc.). Het wordt dus minimaal 500EUR.
Irritatiepunten
Altijd:
- Radiozenders die niet geladen / gestart worden
- Zeer traag opstarten, voordat je muziek en navigatie hebt ingesteld ben je 3-4 minuten verder
- Spotify app, bij het eerste nummer moet je altijd even handmatig doorspoelen alvorens het geluid begint.
Regelmatig:
- Geen GPS, waardoor het scherm blijft rebooten
- Deuren die niet open gaan (met geen van de 3 sleutels)
- Bij even de auto uit zetten bijv bij het tanken, moet je de navigatie weer opnieuw instellen, je muziek, etc.
Soms:
- Home knop die niet werkt
Nu even billenknijpen wat de afrekening gaat worden. Had een gescheurde bumper, gemeld in Aug 2022, nooit gerepareerd, ook nooit door L&C contact over opgenomen (20x bellen, mailen, etc.). Het wordt dus minimaal 500EUR.
Irritatiepunten
Altijd:
- Radiozenders die niet geladen / gestart worden
- Zeer traag opstarten, voordat je muziek en navigatie hebt ingesteld ben je 3-4 minuten verder
- Spotify app, bij het eerste nummer moet je altijd even handmatig doorspoelen alvorens het geluid begint.
Regelmatig:
- Geen GPS, waardoor het scherm blijft rebooten
- Deuren die niet open gaan (met geen van de 3 sleutels)
- Bij even de auto uit zetten bijv bij het tanken, moet je de navigatie weer opnieuw instellen, je muziek, etc.
Soms:
- Home knop die niet werkt
Boks. Wij hebben sinds woensdag eentje.Voluerunt schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:41:
Sinds gisteren trotse eigenaar van een Lynk & co (my22, 360 camera).
Als ik het goed begrijp heb je dan een andere kabel nodig op een 22kwh laadpaal. Maar met zo'n kleine accu is hij met 3,7 ook vlot genoeg vol (voor ons)
Volgens mij is dat als de auto de sleutel niet detecteert vaak het geval.ttt8 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:35:
Hebben andere ook de ervaring dat de achterklep niet altijd wilt sluiten met de knop in de achterklep? Maar wel met afstandbediening en knop bij het stuur? Is dit softwarematig of ligt het aan de knop?
Vandaag telefonisch opgezegd en per 4 april eindigt het voor ons. Daardoor heb ik 4 Volvo XC40 velgen met Michelin pilot Alpin winterbanden die ik niet meer ga gebruiken. Maat 235/55R18 met 4.5-5mm profiel op de banden. Mocht iemand geïnteresseerd zijn of een foto vd velgen willen zien, stuur een DM. Komende herfst gaan ze op Marktplaats.
Nee. 360 camera is vanaf mei 2022. Snellere boordlader is vanaf augustus/september 2022. Ik heb ook de camera, niet de snellere lader.Voluerunt schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:41:
Leuk om te zien dat er nu steeds meer eigenaren van een 01 komen. Ik heb mijn MY22 nu bijna 2 jaar en ben er nog steeds super tevreden over. Ik moet binnenkort weer een extra (elektrische) auto hebben binnen het gezin, maar de 01 blijft zeker als 2e auto en om de caravan te trekken. Daar is het nog steeds een heel geschikte betaalbare auto voor. En ik vind hem nog steeds erg mooi. Maar dat is smaak gebonden natuurlijk.Deepfreeze1982 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:50:
[...]
Boks. Wij hebben sinds woensdag eentje.
Als ik het goed begrijp heb je dan een andere kabel nodig op een 22kwh laadpaal. Maar met zo'n kleine accu is hij met 3,7 ook vlot genoeg vol (voor ons)
Kon ik ook niet kiezen, maar even gebeld en het werd erbij gezet in de offerte..Johnny schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:07:
[...]
dat is netjes. je zult ws nog wel een MRB opslag krijgen in 2025 en 2026 (naar 25% en 100% resp). Hoe kom je bij dat trekgewicht trouwens? als ik zo kijk zit er geen trekhaak optie in de lease.
Mvg Fam Cabboort
Ik overweeg nu een tesla model Y of een zeekr x.
Nadeel is dat zeekr uit dezelfde stal komt als de Lynk
Nadeel is dat zeekr uit dezelfde stal komt als de Lynk
[ Voor 42% gewijzigd door Buis07 op 16-03-2024 10:56 ]
Wat is de meerprijs per maand voor een trekhaak bij de zeekr X?Fam Cabboort schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:13:
[...]
Kon ik ook niet kiezen, maar even gebeld en het werd erbij gezet in de offerte.
Ik heb een tijdje geleden met Justlease gesproken over de opties en voorwaarden. Zij gaven toen aan dat met mogelijk is om zelf een trekhaak te laten plaatsen. Daarmee betaal je de daadwerkelijke kosten, wat vooral interessant is bij de langere contracten. Uit mijn hoofd kost het 900-1000 Euro om een trekhaak op de Lynk te plaatsen, zal dan vermoed ik dezelfde orde van grootte zijn voor de Zeekr.Buis07 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:55:
[...]
Wat is de meerprijs per maand voor een trekhaak bij de zeekr X?
Mijn auto heeft nadat hij terug is gekomen van verhuur geen contact meer met de app (sinds 12 maart) en het “call us” logo knippert continu. Meestal door hem aan de lader te hangen krijgt hij weer verbinding met de app, maar in dit geval niet. Iemand enig idee?
Doen wat de app zegt?mprkooij schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:10:
Mijn auto heeft nadat hij terug is gekomen van verhuur geen contact meer met de app (sinds 12 maart) en het “call us” logo knippert continu. Meestal door hem aan de lader te hangen krijgt hij weer verbinding met de app, maar in dit geval niet. Iemand enig idee?
De app zegt niks. Die heeft dus geen verbinding.
Doen wat het knipperende lampje zegt.mprkooij schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:47:
[...]
De app zegt niks. Die heeft dus geen verbinding.
Volgens mij 7.70 / maand.Buis07 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:55:
[...]
Wat is de meerprijs per maand voor een trekhaak bij de zeekr X?
Mvg Fam Cabboort
sim is eruit gehaald? zit die niet linksachter bij het reservewiel (lees: 12v accu)?mprkooij schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:10:
Dat is een goeie, kan hem echter niet vinden. Zie niet waar die zou moeten zitten.Akerboom schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:47:
[...]
sim is eruit gehaald? zit die niet linksachter bij het reservewiel (lees: 12v accu)?
Zag idd wel geen connectie in de auto, zoals die balkjes op je telefoon en dan met een kruis erbij.
[ Voor 14% gewijzigd door mprkooij op 16-03-2024 21:57 ]
Niet hetzelfde als bij de XC40?mprkooij schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:29:
[...]
Dat is een goeie, kan hem echter niet vinden. Zie niet waar die zou moeten zitten.
YouTube: Volvo XC40 (2019-2024): How To Connect XC40 To The Internet Using SI...
Nee dat dacht ik dus, maar helaas. In die hoek niets te vinden.Akerboom schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:57:
[...]
Niet hetzelfde als bij de XC40?
YouTube: Volvo XC40 (2019-2024): How To Connect XC40 To The Internet Using SI...
Afgelopen vrijdag een boete voor een snelheidsovertreding op 2 maart 2023 ontvangen. Wat ben ik blij dat ik sinds september klant af ben. De auto was prima maar de klantenservice was ontzettend slecht. Tot september doorgereden op winterbanden omdat ze mijn setje zomerbanden kwijt waren. Auto weken kwijt voor reparatie van koellekkage en vervolgens geen idee wat de status van de reparatie was.
Hey Lynk en Co rijders
Ik overweeg zelf een Lynk occassion te kopen. Maar ik las in dit forum over problemen met koelvloeistoflekkage. Toch wel een serieus issue.
Ik overweeg zelf een Lynk occassion te kopen. Maar ik las in dit forum over problemen met koelvloeistoflekkage. Toch wel een serieus issue.
- Ik vroeg mij daarover wat dingen af, die jullie vast kunnen beantwoorden voor mij,
- Komt het bij ieder model voor of zijn er ook vanaf jaartallen wanneer het niet meer voorkomt?
- Welke onderdelen hebben jullie laten vervangen om het probleem helemaal te verhelpen (dan kan ik het eventueel preventief laten vervangen)?
- Komt het probleem als het verholpen is niet meer terug of is het wel een terugkerend probleem?
- Ik lees ook over de uitdagende software. Is dat nog altijd zo crapy of is daar ook vanaf een bepaald jaartal van de auto geen of minder overlast van?
Zijn er meer mensen die overwegen hun Lynk&co te kopen? Mijn Lynk&co uit augustus 2023 met 8000 km gereden overnemen voor 29.700 lijkt mij best een goede deal. Ik zou dan wel direct de helft willen aftikken en de rest binnen 2 a 3 jaar. Als ik op de website van Santander kijk kun je op een autolening gewoon kosteloos extra aflossen.
Vorige week mijn gegevens ingevuld op de 'special offer' pagina. Nog niks gehoord, iemand wel?
Vorige week mijn gegevens ingevuld op de 'special offer' pagina. Nog niks gehoord, iemand wel?
Dat is serieus wel een prima aanbod. Zeker als je zelf ook die eerste "eigenaar" bent. Wel rekening houden met de geluiden over beschikbare onderdelen voor reparatie.
Maar voor de rest...
Maar voor de rest...
Ik overweeg ook mijn L&C te kopen, heb zelf ook de gegevens ingevuld en nu even afwachten wat ze te bieden hebben.Tobix schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:15:
Zijn er meer mensen die overwegen hun Lynk&co te kopen? Mijn Lynk&co uit augustus 2023 met 8000 km gereden overnemen voor 29.700 lijkt mij best een goede deal. Ik zou dan wel direct de helft willen aftikken en de rest binnen 2 a 3 jaar. Als ik op de website van Santander kijk kun je op een autolening gewoon kosteloos extra aflossen.
Volgende week lever ik mijn Lynk & Co 01 in. Ik was nieuwsgierig wat de Lynk totaal aan vaste kosten gekost heeft vs de maandtermijnen die ik betaald heb. Begin te snappen waarom ze het abonnement aan het ontmoedigen zijn (zie bv de lange levertijd, verhoging prijs).
Een verlies voor Lynk van bijna E 6.000 over een periode van 15 maanden, ik had een andere uitkomst verwacht om ik nog geen onderhoud heb nodig gehad
./f/image/Lr5kP1x2bTCn7VKNjsfNc8p7.png?f=fotoalbum_large)
Aanschafprijs € 42.793
Koopprijs na 15 mnd € 27.900
Afschrijving € 14.893
Verzekering € 1.500 allrisk E100 per maand
Wegenbelasting € 935 half tarief Gelderland, 5 kwartalen
Onderhoud € -
Kosten € 17.328
Opbr € 10.350 15 maanden E690 (incl trekhaak)
Meer km € 1.050 7.000 km extra
Verlies € -5.928
Een verlies voor Lynk van bijna E 6.000 over een periode van 15 maanden, ik had een andere uitkomst verwacht om ik nog geen onderhoud heb nodig gehad
.
/f/image/Lr5kP1x2bTCn7VKNjsfNc8p7.png?f=fotoalbum_large)
Aanschafprijs € 42.793
Afschrijving € 14.893
Onderhoud € -
Kosten € 17.328
Verlies € -5.928
Weet iemand misschien wat de garantie regeling is bij aanschaf na abonnement?
Same here. Ben benieuwd waar ze mee komen.jehtoch schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:26:
[...]
Ik overweeg ook mijn L&C te kopen, heb zelf ook de gegevens ingevuld en nu even afwachten wat ze te bieden hebben.
Is dat verlies voor lynk of minder opbrengst? Ik weet niet wat de marge op auto's is maar dat zal het verlies beperken. Ook denk ik niet dat lynk 100 euro voor een verzekering zal kwijt zijn per auto.Tijs2001 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:11:
Volgende week lever ik mijn Lynk & Co 01 in. Ik was nieuwsgierig wat de Lynk totaal aan vaste kosten gekost heeft vs de maandtermijnen die ik betaald heb. Begin te snappen waarom ze het abonnement aan het ontmoedigen zijn (zie bv de lange levertijd, verhoging prijs).
.[Afbeelding]
Aanschafprijs € 42.793
Afschrijving € 14.893
Onderhoud € -
Kosten € 17.328
Verlies € -5.928
Dit weekend heb ik dit geprobeerd werkend te krijgen maar dit lukt mij niet.About2Break schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:53:
[...]
De hotspot werkt bij mij ook gewoon tijdens gast. Alleen instellingen veranderen kan vanaf het eigen profiel. Dus als je het ingestelde wachtwoord weet dan hoef je niet in te loggen.
De hele WiFi hotspot is greyed-out in gast modus, en dus niet te enablen.
Deze kan ik dus alleen aanzetten wanneer ik ben ingelogd in mijn eigen profiel.
Gebruik jij een workaround hiervoor?
Het komt bij alle jaartallen voor (MY21/22/23) zover ik gelezen heb maar gezien de hoeveelheid 01s die er rijden heeft zeker niet iedereen dit probleem. De lekkage komt zover ik gelezen heb vanuit het thermostaathuis. Deze is van kunststof, of deze lekt door een scheur of door een slechte pakking/o-ring is mij nog niet bekend. Andere leden hebben bij dit thermostaathuis lekkage gehad door een slang of slangaansluiting die lekte, onderdelennummers van slangen of de aansluitingen zijn vooralsnog uitgebleven.Reemsons schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:45:
Hey Lynk en Co rijders
Ik overweeg zelf een Lynk occassion te kopen. Maar ik las in dit forum over problemen met koelvloeistoflekkage. Toch wel een serieus issue.Ik hoor graag van jullie.
- Ik vroeg mij daarover wat dingen af, die jullie vast kunnen beantwoorden voor mij,
- Komt het bij ieder model voor of zijn er ook vanaf jaartallen wanneer het niet meer voorkomt?
- Welke onderdelen hebben jullie laten vervangen om het probleem helemaal te verhelpen (dan kan ik het eventueel preventief laten vervangen)?
- Komt het probleem als het verholpen is niet meer terug of is het wel een terugkerend probleem?
- Ik lees ook over de uitdagende software. Is dat nog altijd zo crapy of is daar ook vanaf een bepaald jaartal van de auto geen of minder overlast van?
Het thermostaathuis zelf:

Dit thermostaathuis is sowieso bij één iemand hier preventief vervangen en diegene heeft hierna alsnog lekkage gehad.
Maar de paar tweakers hier met dit probleem is natuurlijk een kleine sample size en mogelijk niet representatief voor alle 01s die er rondrijden.
Op mijn 01 staat bijna 40k kms en sporen van lekkage of een dalend koelvloeistof pijl heb ik niet. Nu rijd ik het meeste elektrisch dus zal ook dit invloed hebben op de 'slijtage' van het thermostaathuis.
Zover ik weet hebben alle MYs dezelfde software en dus dezelfde issues, maar wanneer je gastenmodus gebruikt zal je de minste issues ervaren.
Ik heb meteen het persoonlijke aanbod aangevraagd toen ik de mail met de prijsverhoging kreeg, maar tot op heden geen reactie gekregen. Mijn auto is 29 maanden oud (met 37.000 km) dus volgens mij zou ik ook al wel aan een swap toegeweest zijn, maar die is nooit aangeboden. Ik sta best open voor het overnemen van de auto, al zou ik liever een nieuwer model hebben dus ik kijk ook naar andere opties. Eerst moeten er ook nog een aantal schades afgehandeld worden dus dat heeft ook nog wat voeten in de aarde. Ik vind het een superfijne auto, maar de communicatie e.d. kan wel echt beter.. Afwachten maar eventjes. Bij deze auto ook het koelvloeistofprobleem gehad (en verholpen). Weet niet of dit bij het 2022-model ook voorkomt?
[ Voor 8% gewijzigd door Technomancer op 18-03-2024 09:33 ]
Heb jij de werkbon/factuur van die reparatie?Technomancer schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:33:
Ik heb meteen het persoonlijke aanbod aangevraagd toen ik de mail met de prijsverhoging kreeg, maar tot op heden geen reactie gekregen. Mijn auto is 29 maanden oud (met 37.000 km) dus volgens mij zou ik ook al wel aan een swap toegeweest zijn, maar die is nooit aangeboden. Ik sta best open voor het overnemen van de auto, al zou ik liever een nieuwer model hebben dus ik kijk ook naar andere opties. Eerst moeten er ook nog een aantal schades afgehandeld worden dus dat heeft ook nog wat voeten in de aarde. Ik vind het een superfijne auto, maar de communicatie e.d. kan wel echt beter.. Afwachten maar eventjes. Bij deze auto ook het koelvloeistofprobleem gehad (en verholpen). Weet niet of dit bij het 2022-model ook voorkomt?
Ben erg geïnteresseerd naar wat er nu precies wordt uitgevoerd.
Nee helaas niet, is volgens mij rechtstreeks afgehandeld met L&C. Ben de auto 2 weken kwijt geweest en wat er precies is gedaan, weet ik niet..Frag1le schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:37:
[...]
Heb jij de werkbon/factuur van die reparatie?
Ben erg geïnteresseerd naar wat er nu precies wordt uitgevoerd.
Iemand enig idee welke alarmklasse de auto heeft, kan het niet vinden?
De verzekering die ik op het oog heb vereist klasse 3 met helligshoekdetectie.
De verzekering die ik op het oog heb vereist klasse 3 met helligshoekdetectie.
Valt het jullie iets niet op. Auto's van 1 tot 6 maanden hebben een standaardprijs van 38.000 euro.
Als dat het geval is dan kan je bijna net zo goed een nieuwe abonnement nemen en na 1 maand opzeggen en deze auto overnemen als aanschaf.
Als dat het geval is dan kan je bijna net zo goed een nieuwe abonnement nemen en na 1 maand opzeggen en deze auto overnemen als aanschaf.
Ik heb ook direct het persoonlijke aanbod aangevraagd toen ik de mail kreeg, maar nog geen reactie gezien. Afgelopen vrijdag nog gebeld met de klantenservice om hierop door te vragen. Ze gaven aan dat er "de komende weken" een persoonlijk aanbod zou volgen. De richtprijzen op de website zijn alleen bedoeld om een idee van de prijzen te hebben. Mijn auto is meer dan 2 jaar oud, dus staat niet in het overzicht, maar je krijgt dus uiteindelijk een persoonlijk aanbod met een prijs voor jouw specifieke auto.
Ik heb ook aangegeven dat ik zonder financiering via Santander de auto wil overnemen (als ik iets wil lenen kan dat ergens anders een stuk goedkoper). Dat was mogelijk en hiervoor ben ik op een "aparte lijst" geplaatst.
Ook heb ik wat vragen gesteld over de verdere afhandeling van schades en meerkilometers. Ik heb aangegeven dat ik het overnemen van mijn auto interessant vind, maar dat ik niet zit te wachten op een tussenafrekening van eventuele schades. Net alsof ze die schades dan ook voor de overdracht weten te repareren. Ook de meerkilometers die ik heb gereden wil ik dan niet meer afrekenen. Ik verwacht gewoon 1 bedrag als persoonlijk aanbod en dan moet het daarmee ook klaar zijn. Dat begrepen ze heel goed en ik was zeker niet de eerste die dit aangaf. Er was echter nog geen duidelijkheid over hoe dit verder afgehandeld zou gaan worden. De mail was vanuit Zweden uitgegaan om ook een beetje de reacties te peilen, maar het verdere vervolg en details over de afhandeling is de klantenservice ook niet over geinformeerd.
Ik ben zeer benieuwd hoe snel het persoonlijke aanbod gaat komen en wat het gaat worden. Als ik daarmee in 1 klap overal van af ben, vind ik het wel interessant.
Ik heb ook aangegeven dat ik zonder financiering via Santander de auto wil overnemen (als ik iets wil lenen kan dat ergens anders een stuk goedkoper). Dat was mogelijk en hiervoor ben ik op een "aparte lijst" geplaatst.
Ook heb ik wat vragen gesteld over de verdere afhandeling van schades en meerkilometers. Ik heb aangegeven dat ik het overnemen van mijn auto interessant vind, maar dat ik niet zit te wachten op een tussenafrekening van eventuele schades. Net alsof ze die schades dan ook voor de overdracht weten te repareren. Ook de meerkilometers die ik heb gereden wil ik dan niet meer afrekenen. Ik verwacht gewoon 1 bedrag als persoonlijk aanbod en dan moet het daarmee ook klaar zijn. Dat begrepen ze heel goed en ik was zeker niet de eerste die dit aangaf. Er was echter nog geen duidelijkheid over hoe dit verder afgehandeld zou gaan worden. De mail was vanuit Zweden uitgegaan om ook een beetje de reacties te peilen, maar het verdere vervolg en details over de afhandeling is de klantenservice ook niet over geinformeerd.
Ik ben zeer benieuwd hoe snel het persoonlijke aanbod gaat komen en wat het gaat worden. Als ik daarmee in 1 klap overal van af ben, vind ik het wel interessant.
[ Voor 8% gewijzigd door rudiger76 op 18-03-2024 10:03 ]
Vergeet niet vast te leggen dat je ook verwacht dat je alle openstaande boetes gelijk krijgt gecommuniceerd, zoals je hier misschien gelezen hebt kan dit tot 12 maanden na einde contract nog aangeleverd worden.rudiger76 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:58:
Ik heb ook direct het persoonlijke aanbod aangevraagd toen ik de mail kreeg, maar nog geen reactie gezien. Afgelopen vrijdag nog gebeld met de klantenservice om hierop door te vragen. Ze gaven aan dat er "de komende weken" een persoonlijk aanbod zou volgen. De richtprijzen op de website zijn alleen bedoeld om een idee van de prijzen te hebben. Mijn auto is meer dan 2 jaar oud, dus staat niet in het overzicht, maar je krijgt dus uiteindelijk een persoonlijk aanbod met een prijs voor jouw specifieke auto.
Dan moet je wel hopen dat je een nieuwe krijgt. Die kans is niet zo groottrangelang schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:57:
Valt het jullie iets niet op. Auto's van 1 tot 6 maanden hebben een standaardprijs van 38.000 euro.
Weet je dit heel zeker. Ik schat dat de kans redelijk aannemelijk is dat je een nieuwe krijgt? Er zit een wachttijd van een jaar op.Johnvh schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:06:
[...]
Dan moet je wel hopen dat je een nieuwe krijgt. Die kans is niet zo groot
Hoeveel van ons hebben een gebruikte of nieuwe gekregen? In mijn kring zijn er tot op heden alleen nieuwe auto's afgegeven. Of dit de benchmark is
Maar goed een jaar geleden kreeg bijna iedereen een nieuwe.
Nee, dit aanbod geldt t/m april als het goed is. Dus dat zou dan niet werken.trangelang schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:57:
Terugkomend hierop. Ik heb contact gehad met Lynk en Co. Doordat de status van de auto en dus eigenlijk alles (KM-stand, locatie, brandstof etc.) niet meer werd gecommuniceerd met de app, had Lynk ook niet de juiste informatie m.b.t. KM-stand bij inleveren van de auto (stond op 19.278 in het systeem van Lynk, maar was daadwerkelijk 19.838). Gelukkig had ik een foto voor en na verhuur gemaakt van de kilometrage inclusief datum/tijd. Moet langs de garage om een update te laten doen aan de IHU/TEM unit. Het lijkt er namelijk op volgens de klantenservice dat de software mogelijk is veroudert van de TEM/IHU (units die communiceren met de buitenwereld in de auto).Akerboom schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:57:
[...]
Niet hetzelfde als bij de XC40?
Verouderde software, dat verbaast mij niets want elke poging tot het uitvoeren van een update-check bij mij resulteert in een foutmelding dat er iets mis is gegaan.mprkooij schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:13:
[...]
Nee, dit aanbod geldt t/m april als het goed is. Dus dat zou dan niet werken.
[...]
Terugkomend hierop. Ik heb contact gehad met Lynk en Co. Doordat de status van de auto en dus eigenlijk alles (KM-stand, locatie, brandstof etc.) niet meer werd gecommuniceerd met de app, had Lynk ook niet de juiste informatie m.b.t. KM-stand bij inleveren van de auto (stond op 19.278 in het systeem van Lynk, maar was daadwerkelijk 19.838). Gelukkig had ik een foto voor en na verhuur gemaakt van de kilometrage inclusief datum/tijd. Moet langs de garage om een update te laten doen aan de IHU/TEM unit. Het lijkt er namelijk op volgens de klantenservice dat de software mogelijk is veroudert van de TEM/IHU (units die communiceren met de buitenwereld in de auto).
Als je informatie/voortgang omtrent deze software upgrade hier kunt plaatsen zou dat top zijn, helemaal met versienummers erbij van voor en na.
Ik overweeg het ook en ik heb ook het formulier ingevuld. Er stond dat de reactie vanwege de drukte wel een paar weken kon duren.Tobix schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:15:
Voor mij is de voorwaarde ook dat ik kosteloos extra kan aflossen.
Ik denk dat de twee jaar fabrieksgarantie gewoon blijft geldenbenme schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:23:
Weet iemand misschien wat de garantie regeling is bij aanschaf na abonnement?
Ik zit er hetzelfde in en ik wil ook de winterbanden/-velgen overnemen (voor een gunstig bedrag)rudiger76 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:58:
Betekent dit nou dat voor de maanden maart en april de prijs nog 550 zal zijn, en dat dit in Mei 650 zal zijn?We hebben belangrijk nieuws over onze maandelijkse abonnementen: vanaf 12 april voeren we een paar T&C-updates door en passen we het bedrag van het abonnement ook voor huidige klanten aan naar €650,-.
Voor de eerste betaling wordt de huidige prijs in rekening gebracht. Daarna wordt automatisch de verhoogde prijs toegepast.
Met dank aan een mede tweaker die mij dit heeft uitgelegd en een gesprek met Lynk&Co: Dat hangt af van de betaaldatum/ingangsdatum van je maandabonnement. In mijn geval is dat 4 april en het abonnement betaal je vooruit voor de komende maand. Omdat de prijswijziging ingaat per 12 april is de periode 4 april tm 3 mei nog tegen het oude tarief en vanaf betaaldatum 4 mei tegen het nieuwe tarief.Lamaka schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:54:
[...]
Betekent dit nou dat voor de maanden maart en april de prijs nog 550 zal zijn, en dat dit in Mei 650 zal zijn?
Helder, dank!DenFT schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:12:
[...]
Met dank aan een mede tweaker die mij dit heeft uitgelegd en een gesprek met Lynk&Co: Dat hangt af van de betaaldatum/ingangsdatum van je maandabonnement. In mijn geval is dat 4 april en het abonnement betaal je vooruit voor de komende maand. Omdat de prijswijziging ingaat per 12 april is de periode 4 april tm 3 mei nog tegen het oude tarief en vanaf betaaldatum 4 mei tegen het nieuwe tarief.
Weet iemand of er ergens een mogelijkheid is waar ik zelf kan uitlezen wanneer de eerst beurt is? (of de laatste onderhoudsbeurt was?)
Dank
Dank
Nee, die mogelijk is er nietnooyen schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:49:
Weet iemand of er ergens een mogelijkheid is waar ik zelf kan uitlezen wanneer de eerst beurt is? (of de laatste onderhoudsbeurt was?)
Dank
In April tik ik de 2 jaar aan in de 01. In die 24 maanden ben ik grotendeels tevreden geweest over de auto zelf, maar ook hier gaat hij na de laatste prijsverhoging opgezegd worden.
Na de diverse berichten over openstaande boetes en schade afhandeling hou ik mijn hart wel vast. De auto is in prima staat maar heeft na 2 jaar en 35k km als gezinsauto wel wat gebruikerssporen. Ik reserveer maar alvast de nodige euro's, dan kan het alleen maar meevallen...
Na de diverse berichten over openstaande boetes en schade afhandeling hou ik mijn hart wel vast. De auto is in prima staat maar heeft na 2 jaar en 35k km als gezinsauto wel wat gebruikerssporen. Ik reserveer maar alvast de nodige euro's, dan kan het alleen maar meevallen...
"Mijn" Lynk vandaag naar garage gebracht voor reparatie schade voorbumper. Volvo XC40 mee gekregen als vervangend vervoer maar kan toch echt niet tippen aan de Lynk vind ik. Wat zijn de alternatieven voor jullie in plaats van de Lynk? Ben rond aan het kijken voor private lease maar kan weinig vergelijkbaars vinden in deze prijs categorie...
[ Voor 3% gewijzigd door Robin862 op 18-03-2024 19:45 ]
In het scherm heb ik gezien dat ik kan kiezen tussen adaptive cruise control en gewoon cruise control maar kan ik dit ook doen via mijn stuur? Ik kan hier niks vinden in de online handleiding.
Nee, kan nietNedish schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:57:
In het scherm heb ik gezien dat ik kan kiezen tussen adaptive cruise control en gewoon cruise control maar kan ik dit ook doen via mijn stuur? Ik kan hier niks vinden in de online handleiding.
Dus als ik een tunnel inrij waar SCC uit moet kan ik niet via mijn stuur CC inschakelen. Dat Is gemist functionaliteit.
Bij welke tunnel moet dat uit?Nedish schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:36:
[...]
Dus als ik een tunnel inrij waar SCC uit moet kan ik niet via mijn stuur CC inschakelen. Dat Is gemist functionaliteit.
Volgens mij zit dit aan de linkerkant van je stuur? (Heb de Lynk niet meer)Nedish schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:57:
Edit: https://www.lynkco.com/en...e_adaptive_cruise_control
[ Voor 14% gewijzigd door GroeneThee op 19-03-2024 02:44 ]
Je kan via het stuur alleen de Cruise control aan of uitzetten, niet switchen dus ACC en CC. Dat moet via het menu in het middenconsole en moet je ook elke keer bij het herstarten van de auto opnieuw instellen.GroeneThee schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 02:43:
[...]
Volgens mij zit dit aan de linkerkant van je stuur? (Heb de Lynk niet meer)
Edit: https://www.lynkco.com/en...e_adaptive_cruise_control
Volgens mij wel hoor? Gewoon nog een keer drukken?
Op het Lynk & Co forum Nl is gisteren via de forumbeheerder een enquêteformulier geplaatst om de omvang van het probleem in kaart te brengen met de late doorbelasting van verkeersboetes, aanvullende kilometers etc door Lynk & Co en de vraag of dit allemaal wel is toegestaan. Indien de omvang van het probleem groot genoeg is, kan via een gezamenlijke actie hier wat aan gedaan worden.
De resultaten van de enquete zullen ook in dit Topic worden geplaatst of als je al lid bent van het Facebook Forum Lynk&Co NL wordt het ook daar gedeeld. De enquete loopt tot Pasen.
Enquête formulier (AVG conform)
http://tiny.cc/enqueteLynkCo
Uitgelicht bericht facebook forum Lynk & Co
https://www.facebook.com/share/p/7BmZUGXrnLqdZhR5/?
De resultaten van de enquete zullen ook in dit Topic worden geplaatst of als je al lid bent van het Facebook Forum Lynk&Co NL wordt het ook daar gedeeld. De enquete loopt tot Pasen.
Enquête formulier (AVG conform)
http://tiny.cc/enqueteLynkCo
Uitgelicht bericht facebook forum Lynk & Co
https://www.facebook.com/share/p/7BmZUGXrnLqdZhR5/?
Slechte enquete….bij 2 vragen MOET je per se wat aanvinken wat mogelijk bij heel veel mensen niet van toepassing is, nl de vraag over extra geschillen en je MOET 3 documenten toevoegen. Waarom? Als ik alleen een klacht heb over een te late boete. Niet handig van ze.
Ik heb geen FB maar misschien kan iemand dit als commentaar aan ze doorgeven.
[ Voor 13% gewijzigd door Tallguy op 19-03-2024 13:34 ]
Weer terugkomend op de 'verouderde software'. Mag dinsdag al terecht bij Volvo Niham. Auto ben ik dan een paar uurtjes kwijt. Alle software wordt naar alle waarschijnlijkheid van de auto 'gedeinstalleerd', vervolgens wordt de (aller)nieuwste software voor alle units + infotainment geinstalleerd.Frag1le schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:21:
[...]
Verouderde software, dat verbaast mij niets want elke poging tot het uitvoeren van een update-check bij mij resulteert in een foutmelding dat er iets mis is gegaan.
Als je informatie/voortgang omtrent deze software upgrade hier kunt plaatsen zou dat top zijn, helemaal met versienummers erbij van voor en na.
Ik kreeg ook nog te horen dat in eerdere gevallen vaak werd geroepen dat de TEM unit vervangen moest worden bij dit soort 'storingen', maar dat blijkt na onderzoek van Volvo/LynkCo eigenlijk niet aan de orde en sinds kort wordt er dus een clean install gedaan.
Eens, slechte enquete. Er staat ergens: “Je hebt extern betaald voor winterbanden terwijl de algemene voorwaarden een gratis recht toekennen voor winterbanden”.Tallguy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:33:
Slechte enquete….bij 2 vragen MOET je per se wat aanvinken wat mogelijk bij heel veel mensen niet van toepassing is, nl de vraag over extra geschillen en je MOET 3 documenten toevoegen. Waarom? Als ik alleen een klacht heb over een te late boete. Niet handig van ze.
Dat is helemaal niet van toepassing voor Nederland.
Dit soort dingen, als het kan, laten weten aan degene die de enquete houdt. De kans van slagen is natuurlijk alleen groot bij genoeg gegadigden…en als de enquete niet helemaal correct is, zullen zat mensen afhaken. Heb ik nu ook ff gedaan, want ik kan ‘m niet complementeren vanwege die incorrectheid en teveel eisen wat niet relevant cq van toepassing is.Oizo1981 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:04:
[...]
Eens, slechte enquete. Er staat ergens: “Je hebt extern betaald voor winterbanden terwijl de algemene voorwaarden een gratis recht toekennen voor winterbanden”.
Dat is helemaal niet van toepassing voor Nederland.
Het punt van de winterbanden is onvolledig waarvoor excuus. Dit stond alleen in de eerste Engelstalige M2M algemene voorwaarden. Dat is later in de Nederlandstalige M2M contracten aangepast.
32.6. WINTER WHEELS SERVICE
M2M Membership includes winter wheels for M2M Car, 2 (two) wheel changes for M2M Car per year, according to the law of the country where M2M Car is registered, and wheel storage at Lynk & Co premises. Wint er wheel service includes a pick - up and delivery service (‘ Pick - Up and Delivery’ ) of M2M Car. To arrange for wheel service and Pick - Up and Delivery, Lynk & Co will contact the Partner before the wheel service is due. Pick - Up and Delivery has and is governe d by, separate terms and conditions which can be found in Appendix 3.
Bij controle is dit later in 2022 in de Nederlandse algemene voorwaarden M2M aangepast (Vs 1.3). Dit zal ik aanpassen of verwijderen in de enquete nu dit niet het meest relevante punt is en dit later door Lynk&Co is aangepast.
Welke punten mis je voor het overige of suggesties voor verbetering, dan kan ik dat nu nog toevoegen/veranderen?
32.6. WINTER WHEELS SERVICE
M2M Membership includes winter wheels for M2M Car, 2 (two) wheel changes for M2M Car per year, according to the law of the country where M2M Car is registered, and wheel storage at Lynk & Co premises. Wint er wheel service includes a pick - up and delivery service (‘ Pick - Up and Delivery’ ) of M2M Car. To arrange for wheel service and Pick - Up and Delivery, Lynk & Co will contact the Partner before the wheel service is due. Pick - Up and Delivery has and is governe d by, separate terms and conditions which can be found in Appendix 3.
Bij controle is dit later in 2022 in de Nederlandse algemene voorwaarden M2M aangepast (Vs 1.3). Dit zal ik aanpassen of verwijderen in de enquete nu dit niet het meest relevante punt is en dit later door Lynk&Co is aangepast.
Welke punten mis je voor het overige of suggesties voor verbetering, dan kan ik dat nu nog toevoegen/veranderen?
Ik heb sinds 6 weken ook een 01 en sinds 2 weken is ie gekoppeld met de app. Vorige week was de auto ook plotseling verdwenen uit de app. Toevallig ontving ik direct na het weekend een bericht (proactief) van Lynk&Co dat ze de auto niet meer konden bereiken. Men gaf aan dat de TEM unit nooit met de cloud verbonden is geweest. Vervolgens de wagen langs gebracht bij de lokale Volvo garage en daar hebben ze nieuwe software erop gezet.mprkooij schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:38:
[...]
Weer terugkomend op de 'verouderde software'. Mag dinsdag al terecht bij Volvo Niham. Auto ben ik dan een paar uurtjes kwijt. Alle software wordt naar alle waarschijnlijkheid van de auto 'gedeinstalleerd', vervolgens wordt de (aller)nieuwste software voor alle units + infotainment geinstalleerd.
Ik kreeg ook nog te horen dat in eerdere gevallen vaak werd geroepen dat de TEM unit vervangen moest worden bij dit soort 'storingen', maar dat blijkt na onderzoek van Volvo/LynkCo eigenlijk niet aan de orde en sinds kort wordt er dus een clean install gedaan.
Gebruik zelf altijd het gast account en nooit problemen gehad. Moet zeggen dat de software na de upgrade sneller reageert. Ook als je de touchscreen bedient.
Aha ben heel erg benieuwd na dinsdag. Gebruik ook het gastaccount, maar ervaar niet zo vaak software issues als sommige hier.Dr24 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:36:
[...]
Ik heb sinds 6 weken ook een 01 en sinds 2 weken is ie gekoppeld met de app. Vorige week was de auto ook plotseling verdwenen uit de app. Toevallig ontving ik direct na het weekend een bericht (proactief) van Lynk&Co dat ze de auto niet meer konden bereiken. Men gaf aan dat de TEM unit nooit met de cloud verbonden is geweest. Vervolgens de wagen langs gebracht bij de lokale Volvo garage en daar hebben ze nieuwe software erop gezet.
Gebruik zelf altijd het gast account en nooit problemen gehad. Moet zeggen dat de software na de upgrade sneller reageert. Ook als je de touchscreen bedient.
Aan de mensen die hun auto retourneren naar LynkCo: wat is de procedure? De klantenservice bellen en/of e-mailen om de opzegging van het abonnement en de retournering van de auto door te geven, en dan...? Ik heb geprobeerd op de website te zoeken maar kon geen informatie vinden.
Ik heb hier ook gelezen over een zelfinspectierapport, maar niet veel details.
Nog andere suggesties of tips?
Lynk bellen dat je 'm wilt inleveren, dan krijg je een datum/tijd dat een autohopper 'm komt ophalen. Formuliertje tekenen dat hij de auto komt halen, klaar. Een paar weken daarna kan je nog een afrekening van schades oid ontvangen, is bij ons niet gebeurd. Tankinhoud moet over de helft zijn, dacht ik.rodbar87 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 23:03:
Aan de mensen die hun auto retourneren naar LynkCo: wat is de procedure? De klantenservice bellen en/of e-mailen om de opzegging van het abonnement en de retournering van de auto door te geven, en dan...? Ik heb geprobeerd op de website te zoeken maar kon geen informatie vinden.
Een tip is om op de dag zelf fotos te nemen van alles. Bumpers, plaatwerk, velgen, interieur en eventuele schades die al bekend zijn. Dit om gezeik te voorkomen als Lynk toch schade wilt verhalen op jou. Dit is al eens eerder gemeld in dit topic.
Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km
Werd hierbij ook genoemd de maar aanhoudende melding dat iets is misgegaan wanneer je controleert op updates?mprkooij schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:38:
[...]
Weer terugkomend op de 'verouderde software'. Mag dinsdag al terecht bij Volvo Niham. Auto ben ik dan een paar uurtjes kwijt. Alle software wordt naar alle waarschijnlijkheid van de auto 'gedeinstalleerd', vervolgens wordt de (aller)nieuwste software voor alle units + infotainment geinstalleerd.
Zou je het versie nummer voor en na de de herinstallatie willen melden hier?
Hoe hebben de tweakers hier de updates ervaren in de 01?
Krijg je een notificatie in het scherm, en hoe lang duurde dit?
[ Voor 4% gewijzigd door Frag1le op 20-03-2024 09:03 ]
Van L&C, naar Allianz NL, naar Allianz Direct, naar de broken Marsh, en weer terug naar L&C...
Geen mogelijk om een overzicht te krijgen van de schades voor behoud schadevrije jaren.
Reactie vanuit L&C
Geen mogelijk om een overzicht te krijgen van de schades voor behoud schadevrije jaren.
Reactie vanuit L&C
Allianz en Marsh zeggen dat ze afspraken hebben gemaakt met L&C, en dat zij verantwoordelijk zijn voor het verstrekken van dit soort info.Helaas is het niet mogelijk om een no-claim document te verkrijgen via ons. Dit is iets wat Allianz niet ondersteunt. Onze belgische verzekeraar doet dit wel, inderdaad. Maar dit verschilt dus echt per markt.
Je moet het zelf checken via het menu. Om een update te kunnen zien en uitvoeren moet je de auto 'starten', zijn verbonden met wifi en zijn ingelogd op je eigen profiel. Anders krijg je standaard een foutmelding.Frag1le schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:01:
[...]
Werd hierbij ook genoemd de maar aanhoudende melding dat iets is misgegaan wanneer je controleert op updates?
Geen idee hoe ik versienummers zelf kan uitlezen. Heb gevraagd of Volvo dit met me wil delen, maar dat willen ze niet.Frag1le schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:01:
[...]
Werd hierbij ook genoemd de maar aanhoudende melding dat iets is misgegaan wanneer je controleert op updates?
Ik krijg net een verkeersboete uit Duitsland binnen, van 4-3-2023. Idioot.
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.