dr.lowtune schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:57:
[...]
Je zal dan inderdaad veel mensen teleur moeten stellen, en het zal ongetwijfeld tot spanningen leiden bij de poort. De praktische uitvoerbaarheid is inderdaad wel problematisch, want wil je die extra druk wel leggen bij de zorgmedewerker die het besluit neemt?
Nee, precies dat dus. Dat kun je niet bij de zorgmedewerker leggen. Maar tegelijkertijd; bij wie wel. Wie gaat het ziekenhuis hermetisch afsluiten voor corona gevallen?
Wat doe je met ambulances die voor iets anders worden gebeld en een corona patient op blijken te hebben gehaald.
Denken dat dit niet nog een misschien wel grotere maatschappelijke ontwrichting veroorzaakt is m.i. Nogal naïef.
En even voor de goede orde; ik heb "gewoon" voldoende inkomsten en kan gewoon regelmatig naar buiten, oh, en ik houd me zo goed ik kan aan de maatregelen (heel soms kleur ik buiten de lijntjes met 1 bezoeker te veel). Waar jij genoeg hebt van mensen die willen versoepelen, heb ik genoeg van al dat verzwaren en uitstellen. Straks hebben we een paar duizend mensen gered om (spreekwoordelijk) een miljoen mensen de armoede en ellende in te storten. Is dat dan sociaal?
Hoho, wil je dat even laten. Ik zei expliciet niet dat ik genoeg heb van mensen die willen versoepelen. Ik heb genoeg van luchtfietserij. Roepen om versoepelingen omdat dan alles achter de rug is.
Dat is totaal ondoordacht. Zoals ook het draadje wat ik hierboven postte.
Voorop gesteld; heb het vaker gezegd; ik word inmiddels ook gillend gek thuis. Heb er schoon genoeg van, en kan niet wachten tot we weer op een terrasje kunnen zitten. Maar tegelijkertijd is het nogal kansloos om een worst voor te houden van ‘1 maart open’ zonder er uberhaupt een beetje over nagedacht te hebben. Daar heb ik genoeg van.
Heb je goede plannen om sneller tot een oplossing te komen, be my guest. Maar het hele spectrum van Viruswaarheid tot herstelNL en alles wat daartussen zit heb ik daar nog niet op kunnen betrappen.
En voor de goede orde, mensen die mij goed kennen weten dat ik helemaal niet zo panisch ben voor de dood. Sterker nog; wat mij mag er wel wat pragmatischer mee omgegaan worden met het rekken van levens of het beginnen van levens. Maar nogmaals; die keuze heeft een keerzijde.
[
Voor 9% gewijzigd door
MikeyMan op 19-02-2021 09:06
]