Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.829 views

Onderwerpen

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rutte nu in de kamer:

70% van de nieuwe besmettingen op de 1e ziektedag is de Britse variant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:45:
Ze moeten zichzelf ook afvragen of het zinnig is om 90+ mensen te gaan vaccineren....
Daar is het helaas te laat voor, maar de kans dat die groep komt te overlijden met de komende influenza golf is zeer groot.
Wát een onzin. Er zijn genoeg vitale 90+ers die al menig griepgolf prima doorstaan hebben en nog doen, met een levensverwachting van nog een jaar of tien. Je wordt geen 90+ door zwak te zijn.

Hadden we eerst de dikke middelbare mannen moeten enten vóór de 90-ers? Waarschijnlijk wel.

Daarnaast zijn de 90+-ers géén belasting voor de acute zorg áls ze Corona krijgen, want ze komen nieteens op de IC.

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 18-02-2021 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:45:
Ze moeten zichzelf ook afvragen of het zinnig is om 90+ mensen te gaan vaccineren....
Daar is het helaas te laat voor, maar de kans dat die groep komt te overlijden met de komende influenza golf is zeer groot.
Het totale aantal 90 plussers in Nederland bedroeg op 1 september 2020 ongeveer 127.500 personen. Ik denk niet dat dat aantal nou bepaald de bottle-neck is bij het vaccineren.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
pagani schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Wát een onzin. Er zijn genoeg vitale 90+ers die al menig griepgolf prima doorstaan hebben en nog doen, met een levensverwachting van nog een jaar of tien. Je wordt geen 90+ door zwak te zijn.

Hadden we eerst de dikke middelbare mannen moeten enten vóór de 90-ers? Waarschijnlijk wel.
Er zullen best een paar zijn, maar het gros komt bij een flinke influenza golf te overlijden.
Deze winter hebben een hoop ouderen de dans ontsprongen vanwege de lockdown.
De aankomende influenza golf gaat een hoop doden opleveren verwacht ik, en ik niet alleen.
Vervelend maar waar. Ze hadden die spuiten beter kunnen besteden vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:53:
[...]

Er zullen best een paar zijn, maar het gros komt bij een flinke influenza golf te overlijden.
Deze winter hebben een hoop ouderen de dans ontsprongen vanwege de lockdown.
De aankomende influenza golf gaat een hoop doden opleveren verwacht ik, en ik niet alleen.
Vervelend maar waar. Ze hadden die spuiten beter kunnen besteden vind ik.
De oversterfte door de griep is jaarlijks zo'n 4.000-8.000 mensen. Op 127.000 90+-ers is dat een fractie, maar er gaan ook 75+ers en zelfs zestigers dood aan de griep, dus is het aandeel nog veel kleiner.

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Wolly schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:45:
Rutte nu in de kamer:

Heb ik ook gehoord/gezien net maar klopt dat ook?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:29
Wolly schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:45:
Rutte nu in de kamer:

De fearmongering moet wel doorgaan natuurlijk. Anders staan ze voor paal. Zelfs de RIVM-cijfers bevestigen deze uitspraak niet.

• ShellGhost
pagani schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:55:
[...]

De oversterfte door de griep is jaarlijks zo'n 4.000-8.000 mensen. Op 127.000 90+-ers is dat een fractie, maar er gaan ook 75+ers en zelfs zestigers dood aan de griep, dus is het aandeel nog kleiner.
Tijdens de '17/'18 golf zijn er bijna 10000 mensen dood gegaan. Dat getal gaat bij de volgende golf eind dit jaar en begin volgend jaar ruimschoots overtroffen worden vrees ik.
De 60'ers hebben al onderliggende klachten, net als nu. Dus daar veranderd niet veel aan.

Daarbij vind ik nog steeds en zal dat altijd vinden dat ze andersom hadden moeten gaan vaccineren.
Dus beginnen bij de jeugd en dan omhoog. Wel eerst de zorgmedewerkers enzovoorts eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Juke! schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Wij mogen hopen dat het klopt want dan valt het met de cijfers erg mee natuurlijk.

Het RIVM meldde afgelopen dinsdag dat op 2 feb het 47,6% zou zijn.
Bron

• Wolly
  • Niet online
cvs79 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:57:
[...]

De fearmongering moet wel doorgaan natuurlijk. Anders staan ze voor paal. Zelfs de RIVM-cijfers bevestigen deze uitspraak niet.
De thijsblijfplicht kwam ook weer ter sprake, Rutte noemt het echter een Stay At Home order.

Het idee moet blijkbaar langzaam ingemasseerd worden.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Daarbij vind ik nog steeds en zal dat altijd vinden dat ze andersom hadden moeten gaan vaccineren.
Dus beginnen bij de jeugd en dan omhoog. Wel eerst de zorgmedewerkers enzovoorts eerst.
Wat schiet je daarmee op? De jeugd wordt dan net als nu, over het algemeen, niet ernstig ziek. Maar kunnen het, ook na vaccinatie, wel overdragen.

Het probleem zit hem bij de oudjes die ziek, heel ziek, kunnen worden en zorg nodig hebben.

• ShellGhost
groggy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Wat schiet je daarmee op? De jeugd wordt dan net als nu, over het algemeen, niet ernstig ziek. Maar kunnen het, ook na vaccinatie, wel overdragen.

Het probleem zit hem bij de oudjes die ziek, heel ziek, kunnen worden en zorg nodig hebben.
Omdat je na de jeugd veel sneller bij de ouders bent dan nu. En die werken en jagen de economie voor het grootste gedeelte aan.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

TrailBlazer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:32:
Het gaat simpelweg gewoon niet goed genoeg. Ergens verkloten we het en het is vooral frustrerend dat we het niet boven water krijgen wat het is en er dan gerichte maatregelen op kunnen nemen. Ik geloof nooit dat het 100 dingen zijn die allemaal 1% effect hebben.
- Basisscholen zijn weer open.
- Mensen die nog steeds op kantoor werken, gedwongen of uit eigen voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Wolly schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:03:
[...]

De thijsblijfplicht kwam ook weer ter sprake, Rutte noemt het echter een Stay At Home order.

Yeah, nog meer beperkingen.

Het klinkt nu echt als een wedstrijd om te kijken wat ze nog meer uit de kast kunnen trekken.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Juke! schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Zal wel een cijfer zijn uit een model die achteraf naar beneden bijgesteld moet worden. Zo gaat het tot nu toe steeds mbt de "britse variant".

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:06:
[...]

Omdat je na de jeugd veel sneller bij de ouders bent dan nu. En die werken en jagen de economie voor het grootste gedeelte aan.
Hu? Als begint met jongeren gaat het vaccineren sneller?

Je snapt waarom wij in lockdown zitten? Waar het knelpunt zit? De zorgcapaciteit... Hoe denk je dta op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

Tijdens de '17/'18 golf zijn er bijna 10000 mensen dood gegaan. Dat getal gaat bij de volgende golf eind dit jaar en begin volgend jaar ruimschoots overtroffen worden vrees ik.
De 60'ers hebben al onderliggende klachten, net als nu. Dus daar veranderd niet veel aan.

Nou is er zojuist al gemeld dat er nog genoeg vitale 90 plussers zijn en dan meld je maar even dat alle 60'ers onderliggende klachten hebben?
Het moet niet veel gekker worden 8)7

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
TrailBlazer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:32:
Het gaat simpelweg gewoon niet goed genoeg. Ergens verkloten we het en het is vooral frustrerend dat we het niet boven water krijgen wat het is en er dan gerichte maatregelen op kunnen nemen. Ik geloof nooit dat het 100 dingen zijn die allemaal 1% effect hebben.
Mwah het zal wat meer dan 1% zijn, maar ik verwacht dat het toch wel kaasschaven is met de compliance (in letter, maar vooral ook in geest) van maatregelen.
Je hoort en leest toch al wel een tijdje weer welke dingen je allemaal kan doen om toch zo maximaal sociaal contact te hebben. Terwijl dat wat lastig gaat met de geest van de maatregelen, die wil dat je een zo minimaal mogelijk aantal contacten hebt (en dat dan hopelijk voor een korte termijn). Maarja die korte termijn komt er zo niet echt van zullen we maar zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 18-02-2021 17:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cvs79
Wolly schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:03:
[...]

En rutte noemt alvast dat er 2 maart niet veel kan dus de doelpalen worden ook alvast weer verschoven. Nul visie en perspectief. Alle paarden op vaccineren en op de blote knietjes bidden dat dat werkt. Had een jaar verder in deze crisis toch echt veel meer verwacht

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
[...]

Ok, vertel. Welk onderliggende klachten heb ik, want dan kan ik mijn dokter inschakelen.
Behalve dan een licht gehoorprobleem omdat ik met mijn hoofd te lang in de basskasten op een festival heb gehangen. Jaar of 8 geleden.

• ShellGhost
Yaksa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:19:
[...]

Nou is er zojuist al gemeld dat er nog genoeg vitale 90 plussers zijn en dan meld je maar even dat alle 60'ers onderliggende klachten hebben?
Het moet niet veel gekker worden 8)7
*knip* onderbouw dit soort dingen gewoon als je het zo zeker weet

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 18:07 ]

• Yaksa
cvs79 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:25:
[...]

En rutte noemt alvast dat er 2 maart niet veel kan dus de doelpalen worden ook alvast weer verschoven. Nul visie en perspectief. Alle paarden op vaccineren en op de blote knietjes bidden dat dat werkt. Had een jaar verder in deze crisis toch echt veel meer verwacht
*knip* dit soort generalisaties voegt echt niets toe, dus laat die maar achterwege

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 18:08 ]

• ShellGhost
maartend schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:28:
[...]

Ok, vertel. Welk onderliggende klachten heb ik, want dan kan ik mijn dokter inschakelen.
Behalve dan een licht gehoorprobleem omdat ik met mijn hoofd te lang in de basskasten op een festival heb gehangen. Jaar of 8 geleden.
Lig jij nu met corona in het ziekenhuis op de IC?
Lijkt mij van niet, aangezien je hier kan reageren.
En wil je bijvoorbeeld nier aandoeningen gaan vergelijken met oor klachten?
Serieus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
*knip* maak dan een TR aan of reageer in ieder geval fatsoenlijk

[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Hoezo nul visie en perspectieg ?
Zijn visie en het perspectief is dat het er wederom niet briljant uitziet in aanloop naar de beslissingen wat te doen. Kennelijk niet een visie en perspectief die jij kunt delen, of die jij wenst, maar om dat nou nul visie en perspectief te noemen.

En de doelpalen staan nog steeds waar ze staan, zo veel mogelijk open met een zo min mogelijke kans dat het qua zorg weer uit de hand dreigt te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Bron?

[ Voor 42% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 18:09 ]

• ShellGhost
Risicofactoren voor een ernstig beloop

Patiënten met een verhoogde kans op een ernstig beloop zijn:

Personen ouder dan 70 jaar*
Volwassenen (≥ 18 jaar) met:
chronische afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen, die vanwege de ernst onder behandeling van een longarts zijn;
een chronische stoornis van de hartfunctie, die daardoor in aanmerking komen voor de griepvaccinatie (zie indicaties op website SNPG);
diabetes mellitus: slecht ingestelde diabetes of diabetes met secundaire complicaties;
ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
verminderde weerstand tegen infecties: medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaan- of stamceltransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij (functionele asplenie), bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of tijdens en binnen 3 maanden na chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;
een onbehandelde hivinfectie of een hivinfectie met een CD4-getal < 200/mm3.
ernstig leverlijden in Child-Pugh classificatie B of C;
morbide obesitas (BMI > 40).

https://corona.nhg.org/achtergronden/

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Natuurlijk zijn er vitale 90ers, maar dat is wel veruit de minderheid. Niet voor niets is corona nou net zo gevaarlijk voor deze groep. Het gros valt onder oud en zwak. In heel veel gevallen kun je zien er ook nog wel bij zetten.
Nee niet alle 60ers zijn ziekelijk, maar met ouderdom komen de gebreken. Dat was en is waar.

Ik zie volgend seizoen ook wel een grote griep doden golf aankomen helaas. Dat word een hele vervelende inhaalslag.
Mensen, zeker de zwakkere ouderen gaan ergens aan dood. Als het niet corona is dan wel wat anders.
Een grote oorzaak is dementie, vooral bij vrouwen. Je ziet daar echt dat we steeds beter in staat zijn om mensen in leven te houden. Met alle gevolgen van dien. Oog voor kwaliteit van leven is er haast niet meer. Zeker niet als het over corona gaat.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:30:
[...]

Lig jij nu met corona in het ziekenhuis op de IC?
Lijkt mij van niet, aangezien je hier kan reageren.
Je stelt dit ; De 60'ers hebben al onderliggende klachten, net als nu

Je zegt niet dat ik op een IC behoor te liggen. Je stelt gewoon dat 60'ers al onderliggende klachten hebben. Lijkt mij beetje kort door de bocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
https://nos.nl/artikel/23...epelingen-na-2-maart.html

Rutte ziet weinig ruimte voor versoepelingen na 2 maart.

Met andere woorden: we zitten nog zeker tot de lente vast aan de avondklok.

• gekkie
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:33:
[...]

chronische afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen, die vanwege de ernst onder behandeling van een longarts zijn;
een chronische stoornis van de hartfunctie, die daardoor in aanmerking komen voor de griepvaccinatie (zie indicaties op website SNPG);
diabetes mellitus: slecht ingestelde diabetes of diabetes met secundaire complicaties;
verminderde weerstand tegen infecties: medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaan- of stamceltransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij (functionele asplenie), bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of tijdens en binnen 3 maanden na chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;

70+ is geen 60+ zoals je stelde.
Dit is een overzicht van zaken die men zoal tegenkomt onder mensen van alle leeftijden met een ernstig beloop in het ziekenhuis, dat behoeven dus helemaal niet alle mensen te zijn boven de 60 of 70+.

• ShellGhost
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 12:17
[...]

Vind je dat heel gek? In juni vorig jaar verkondigen dat iedereen weer op vakantie mag.. Daarna in augustus / september rollen we de tweede golf in zonder meteen de hamer te gebruiken, en daarna van verlenging na verlenging van lockdown. Had de grenzen dicht gedaan, thuiswerkplicht (behalve essentiele beroepen) en verplichte thuisquarantaine indien positief, zomaar 3 dingen die misschien wat zoden aan de dijk zetten.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:35:

Misschien een zoethoudertje als kappers open oid maar verder niet lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:33:
[...]

Cijfertjes graag en dan die van de 60 plussers.
Extra ordinary claims require extra ordinary evidence.

• ShellGhost
Yaksa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:40:
[...]

Cijfertjes graag en dan die van de 60 plussers.
Extra ordinary claims require extra ordinary evidence.
*knip* niet op de man reageren!

[ Voor 31% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 18:05 ]

• ShellGhost
gekkie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:41:
[...]

Nee in dat geval verwacht ik dat diegene er puur ligt vanwege de corona en dat de zweetvoeten er weinig mee te maken hebben. Ik ben althans geen berichten over een causatie daar tussen tegen gekomen.
En hoe komt dat die 60+'er in het ziekenhuis, in een IC bed?
Precies, vanwege onderliggende klachten. Serieuze klachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Was ik al bang voor, al het gedoe nu om de avondklok zou ook moeilijk te verkopen zijn als het over een week of twee weer in de ijskast verdween.

De hele behandeling momenteel in de kamer is ook een droefenis. Er worden best stevige vragen gesteld, maar de meerderheid is binnen dus antwoord komt er niet echt. Ook bijzonder dat Rutte en Grapperhaus niet weten of ze deze nieuwe wet ook gaan gebruiken. Dus wel afstempelen in de kamers, maar mogelijk dus niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023

Tijdje mee zitten kijken en toch blij om te zien dat een hoop kamerleden kritische vragen stelden. Alleen jammer dat Rutte link of rechts om zijn zin wil door drammen. Bah.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Prutzertje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:53:
[...]

Tijdje mee zitten kijken en toch blij om te zien dat een hoop kamerleden kritische vragen stelden. Alleen jammer dat Rutte link of rechts om zijn zin wil door drammen. Bah.
*knip* dit soort generalisaties helpen een open discussie nou niet echt Erg jammer hoe D66 hier een enorme kans laat liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 20:47 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:29:
[...]

Wat had je dan verwacht met een bevolking die voor de helft bestaat uit egoïsten, complotdenkers en NIMBY bewoners?
Wat een merkwaardige opmerking. Het grootste deel van de burgers houdt zich volgens de diverse onderzoeken heel behoorlijk aan de maatregelen, al is niet overal zicht op. Met name het onderlinge bezoek thuis valt lastig te controleren. Maar afgezien daarvan valt het mensen nauwelijks kwalijk te nemen dat de solidariteit met anderen die je helemaal niet kent en met wie je geen enkele band hebt, zijn grenzen kent. Slechts door harde repressie van staatswege (totale lockdown met dreiging van enorme boetes) kan algehele "solidariteit" worden afgedwongen. En dan nog is succes niet gegarandeerd, zoals moge blijken uit de besmettingscijfers in landen als Frankrijk en Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
CMD-Snake schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:50:
[...]
Ook bijzonder dat Rutte en Grapperhaus niet weten of ze deze nieuwe wet ook gaan gebruiken. Dus wel afstempelen in de kamers, maar mogelijk dus niet nodig.
Zo bijzonder is dat niet. Als morgen de 1e poging door de rechter afgeschoten wordt dan hebben ze in ieder geval een plan B.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43

Dit valt te verwachten als je er cynisch naar kijkt. Twee weken later, op de persconferentie van 16 maart, daags voor de verkiezing, is er wel ruimte voor versoepelingen. Dan kunnen we dat onthouden voor in het stemhokje.

Anderhalve maand minstens aan de avondklok. Bezopen als je dat eind vorig jaar moest voorspellen. Gelukkig heeft D66 het half uurtje langer. Dat is het allemaal waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Soccer98 op 18-02-2021 18:02 ]

• gekkie
ShellGhost schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:44:
[...]
Dus jij acht het bewezen dat het volstrekt onmogelijk is dat er 60+'ers zonder onderliggende klachten liggen of dat die onderliggende klachten niet echt een rol spelen in het beloop in hun geval ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:59:
[...]

Zo bijzonder is dat niet. Als morgen de 1e poging door de rechter afgeschoten wordt dan hebben ze in ieder geval een plan B.
Dat zeggen ze dus niet te weten.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Het kan best zijn dat je gelijk hebt. Toch wil mijn hoofd niet loslaten dat er kans bestaat dat die 60+er daar ligt vanwege bijvoorbeeld beademings-noodzaak puur en alleen veroorzaakt door Covid-19.
Vandaar ook de vraag (denk ik) van anderen over cijfers betreffende jouw stelling. Nogmaals, het kan best zijn dat je gelijk hebt.

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Soccer98 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:00:
[...]

Dit valt te verwachten voor de cynisten onder ons. Twee weken later, op de persconferentie van 16 maart, daags voor de verkiezing, is er wel ruimte voor versoepelingen. Dan kunnen we dat onthouden voor in het stemhokje.

Anderhalve maand minstens aan de avondklok. Bezopen als je dat eind vorig jaar moest voorspellen. Gelukkig heeft D66 het half uurtje langer. Dat is het allemaal waard.
Op 15 en 16 maart kan er ook al worden gestemd. Zelf denk ik dat de avondklok en de overige beperkingen tot vlak voor Pasen (begin april) blijven gelden, ook in Duitsland zal de lockdown waarschijnlijk tot april duren, Frau Merkel heeft de geesten daarvoor al rijp gemaakt.
Rutte weet dat hij op rozen zit, afgaande op de peilingen, dus het risico van electoraal verlies bij een langdurige lockdown zou best mee kunnen vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
*knip* TR knop graag de volgende keer :)

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
prijk schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:06:
[...]

Op 15 en 16 maart kan er ook al worden gestemd. Zelf denk ik dat de avondklok en de overige beperkingen tot vlak voor Pasen (begin april) blijven gelden, ook in Duitsland zal de lockdown waarschijnlijk tot april duren, Frau Merkel heeft de geesten daarvoor al rijp gemaakt.
Rutte weet dat hij op rozen zit, afgaande op de peilingen, dus het risico van electoraal verlies bij een langdurige lockdown zou best mee kunnen vallen.
Tja, dan vraag je er als overheid om dat deze genegeerd wordt. Een avondklok van eind januari tot en met (begin) april vind ik echt bizar. Dan mogen ze tegen die tijd écht, zoals Van der Staaij ook zei bij Op1 dinsdag, met cijfers gaan onderbouwen wáárom het nodig is. Dat kunnen ze nu niet, oke dan, maar op een gegeven moment moeten ze er toch aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prutzertje
*knip* geen HK hier :)

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 18:17 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Even een friendly reminder: hoe het fatsoenlijk, vriendelijk en reageer (dus) niet op de man, maar op de inhoud.

Persoonlijke ervaringen met schoolpleinen ed kunnen beter in het slowchat topic.

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
Soccer98 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:10:
[...]

Ik begin het harstikke begrijpelijk te vinden hoor. Ik denk dat iedereen zich wil beperken voor the greater good, maar na een jaar is het op een gegeven moment klaar. Groot gelijk hebben degenen die op een gegeven moment voor zichzelf gaan kiezen. Niet omdat ze schijt hebben en iedereen kan stikken, al zitten er zat mensen tussen die ook zo denken, maar omdat het onderhand nodig geacht wordt. Constant op je kamer zitten, niet naar school mogen, niet eens normale activiteiten kunnen ondernemen (of vinden we het normaal dat je met maximaal één ander op anderhalve meter maar je ding moet doen) en als extraatje niet eens naar buiten mogen na negen uur. En je krijgt er niks voor terug, niks. 'Volhouden', zeggen we al sinds maart. Begint een drogreden te worden. 'Even' is geen jaar, ook geen anderhalf jaar en ook geen twee jaar.

Zelf gaat het niet verder dan een grote bek op een forum. Ik woon thuis en heb natuurlijk verantwoordelijkheid te nemen richting mijn ouders. Al begrijpen ze wel steeds meer waarom mensen om het bovenstaande het toch (meer) op een loopje gaan nemen.
Maar wat zou je ervoor terug willen hebben dan? Het is een virus he, dat is niet erg gevoelig voor onderhandelingen...

Het is niet alsof de overheid al die maatregelen neemt om burgers te pesten of ondernemers een faillissement in te jagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
migchiell schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Maar wat zou je ervoor terug willen hebben dan? Het is een virus he, dat is niet erg gevoelig voor onderhandelingen...

Het is niet alsof de overheid al die maatregelen neemt om burgers te pesten of ondernemers een faillissement in te jagen.
Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat scholen open gaan, dat er conform de maatregelen meerdere keren in een week fysiek onderwijs gegeven kan worden. Dit kan blijkbaar wel op de middelbare school, want dat is het volgende punt waar de politiek zich op focust. Die halvering van de collegegelden was oprecht de eerste keer dat het kabinet publiekelijk omkeek naar studenten. Dat was gisteren, bijna een jaar na de start van de crisis.

[ Voor 7% gewijzigd door Soccer98 op 18-02-2021 18:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Die komt op de IC omdat die ergens Covid heeft opgelopen.
Als die geen Covid had gevonden, lag diegene niet op de IC.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

mcgloud schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:03:
Het is echt genoeg geweest. Mijn stem gaat inmiddels naar een partij die meteen alles opheft.
En op welk termijn denk je dat "meteen" is? Heb je een datum in je hoofd wanneer dit op z'n vroegst zou kunnen zijn?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• cvs79
gekkie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:30:
[...]

Hoezo nul visie en perspectieg ?
Zijn visie en het perspectief is dat het er wederom niet briljant uitziet in aanloop naar de beslissingen wat te doen. Kennelijk niet een visie en perspectief die jij kunt delen, of die jij wenst, maar om dat nou nul visie en perspectief te noemen.

En de doelpalen staan nog steeds waar ze staan, zo veel mogelijk open met een zo min mogelijke kans dat het qua zorg weer uit de hand dreigt te lopen.
Visie over lange termijn, vasthouden aan signaalwaardes naar boven en beneden. Visie over wat we gaan doen als de vaccins niet werken door bijvoorbeeld mutaties. Wedden op 1 paard is nooit verstandig want die kan het loodje leggen tijdens de race. Het kabinet verschuilt zich maar al te graag achter het OMT en effectief runnen die het land nu. Vandaag is het mutatie X, morgen Y en volgende week Z. Gaan we elke keer spastisch reageren als er weer een mutatie is gevonden en zo nog een paar jaar doormodderen.

• CMD-Snake
De nieuwe avondklok zit een stuk strenger in elkaar als ik Grapperhaus nu zo hoor. Zelfs buiten zijn in je eigen tuin of balkon is strafbaar in theorie dan. D66 vroeg of dat ook zo gehandhaafd ging worden, dat moest Grapperhaus nog beslissen. Als ze dit gaan doen is het te gek voor woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvs79
CMD-Snake schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:00:
De nieuwe avondklok zit een stuk strenger in elkaar als ik Grapperhaus nu zo hoor. Zelfs buiten zijn in je eigen tuin of balkon is strafbaar in theorie dan. D66 vroeg of dat ook zo gehandhaafd ging worden, dat moest Grapperhaus nog beslissen. Als ze dit gaan doen is het te gek voor woorden.
Ha, mooie weer komt eraan en dan mag je nog niet eens in je eigen tuin of op balkon zitten. *knip* dit soort niet onderbouwde verdachtmakingen zijn dus niet gewenst

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 20:38 ]

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dit verzin je ter plekke. Toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36
Buitengewoon verstandig als dat waar is. Het scheelt enorm in het aantal besmettingen en draagt ontegenzeggelijk bij aan draagvlak voor alle maatregelen.

Het getuigt van buitengewoon weinig gevoel hebben voor wat er in de maatschappij leeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
cvs79 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:02:
Ha, mooie weer komt eraan en dan mag je nog niet eens in je eigen tuin of op balkon zitten. *knip*
De felheid waarmee het kabinet die avondklok tegen elke prijs wil redden is erg bijzonder. Persoonlijk krijg ik het gevoel dat het nu meer een persoonlijk vedette is geworden voor het kabinet dan welk doel het ook mag dienen.

De motie van Wilders om pas over de nieuwe avondklok te stemmen als het hoger beroep morgen gediend heeft is ook interessant. Theoretisch hebben we dan een paar avondklok-loze avonden. Die motie zal wel verliezen, maar toch...

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 20:39 ]

• cvs79
Hoe kijkt men hier tegen het proefballontje corona bewijs/app aan?

Ik vind het helemaal niks, dat we hier niet strakker inzitten zoals onze oosterburen maakt me sip. Nu is het een bewijs van een test of je ergens naar binnen mag,*knip* een hellend vlak argument, zeker op deze manier, voegt echt niets toe

[ Voor 32% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
CMD-Snake schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:12:
[...]

De felheid waarmee het kabinet die avondklok tegen elke prijs wil redden is erg bijzonder. Persoonlijk krijg ik het gevoel dat het nu meer een persoonlijk vedette is geworden voor het kabinet dan welk doel het ook mag dienen.

De motie van Wilders om pas over de nieuwe avondklok te stemmen als het hoger beroep morgen gediend heeft is ook interessant. Theoretisch hebben we dan een paar avondklok-loze avonden. Die motie zal wel verliezen, maar toch...
Dat denk ik nu ook, viruswaarheid die Rutte al meerdere malen afdeed als Wappie heeft ze een flink pak slaag gegeven op een vorm fout. Dat doet ze gewoon pijn.
Ze kunnen nu niet anders als het beleid verdedigen, ook al zat het RIVM er weer naast, omdat ze anders nog meer gezicht verlies hebben.
cvs79 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:16:

Ik vind het helemaal niks, dat we hier niet strakker inzitten zoals onze oosterburen maakt me sip. Nu is het een bewijs van een test of je ergens naar binnen mag, *knip*
Ik vind het goed dat Duitsland het wettelijk wil verbieden, gaat ook in tegen de privacy van jou als persoon. Je moet gewoon een gedeelte van je medische dossier mee slepen, dat gaat echt niemand wat aan.

[ Voor 39% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 20:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Okay blijkbaar gaat de aanpassing erom dat je niet meer in de buitenlucht mag vertoeven. Dus je bent inderdaad strafbaar als je na 2100 in je tuin loopt of op je balkon zit. Het was geen grap van @CMD-Snake

Wow... speechless als dit echt waar is. Ze hebben echt geen idee meer wat ze aan het doen zijn? Of wat ze nog moeten doen? Triest ook dat Rutte de 'slechte' cijfers van vandaag maar gelijk gebruikte als argument tegen versoepelingen. Jammer.

Lijkt me dodelijk voor het draagvlak maar goed....

[ Voor 33% gewijzigd door RodeStabilo op 18-02-2021 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cvs79 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:16:

Ik vind het helemaal niks, dat we hier niet strakker inzitten zoals onze oosterburen maakt me sip. Nu is het een bewijs van een test of je ergens naar binnen mag, *knip*.
Gelijk afschieten. Maar dan komt het waarschijnlijk als een boemerang weer terug via Ticketmaster, KLM of de Albert Heijn.

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 20:42 ]

• CMD-Snake
Ik wou dat ik het verzon, maar helaas niet. Bij de laatste vragen van D66 aan Grapperhaus kan je het terugvinden vlak voor de schorsing voor het stemmen. De stream staat nog niet bij het debat gemist gedeelte. De vraag was omdat het deel "vertoeven in de buitenlucht" zo ruim geformuleerd was en in de oude avondklok privé eigendom uitgezonderd was. Grapperhaus wilde daar niets over beslissen nog. Het is belachelijk dat hij hier dan nog kennelijk die ruimte wil hebben om zoiets te kunnen doen.

Hoe dan ook, de nieuwe avondklok is nu aangenomen.
jadjong schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:20:
Gelijk afschieten. Maar dan komt het waarschijnlijk als een boemerang weer terug via Ticketmaster, KLM of de Albert Heijn.
Duitsland verbied zo'n coronapas ook voor bedrijven. Dus in Duitsland kan geen enkel bedrijf er eentje maken als de overheid dat niet doet.

• cvs79
jadjong schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Als het verboden wordt via de wet zoals in Duitsland komt het ook niet terug via KLM of ticketmaster of whatever.

• Prutzertje
RodeStabilo schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:20:
Okay blijkbaar gaat de aanpassing erom dat je niet meer in de buitenlucht mag vertoeven. Dus je bent inderdaad strafbaar als je na 2100 in je tuin loopt of op je balkon zit. Het was geen grap van @CMD-Snake

Wow... speechless als dit echt waar is. Ze hebben echt geen idee meer wat ze aan het doen zijn? Of wat ze nog moeten doen? Triest ook dat Rutte de 'slechte' cijfers van vandaag maar gelijk maar gelijk gebruikte als argument tegen versoepelingen. Jammer.

Kan je de bron delen?

• arbraxas
Natuurlijk word er met hand en tand verdedigd. Het vonnis van het hof was vrij duidelijk daarover. De opschorting van de uitspraak was om gejojo te voorkomen. Oftewel, Rutte heeft een vreselijke tik op de vingers gehad en ook nog eens een uitgestoken hand van datzelfde hof. Maar wel met de waarschuwing dat vrijdag die uitspraak waarschijnlijk herhaald word. Want het is ook gewoon broddelwerk wat die wetgeving aangaat.
Dus Rutte moet deze nieuwe wet er door hebben om vrijdag niet volledig voor paal te staan. En met hem alle voorstemmers.
Dat zal ook gelijk de reden zijn dat het er wel weer doorkomt. SGP gaat waarschijnlijk ook voorstemmen, want die waren niet tegen de avondklok, maar tegen hoe die was geregeld.
De rest gaat zichzelf niet te kakken zetten.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Uthog

Wow... speechless als dit echt waar is. Ze hebben echt geen idee meer wat ze aan het doen zijn? Of wat ze nog moeten doen? Triest ook dat Rutte de 'slechte' cijfers van vandaag maar gelijk maar gelijk gebruikte als stokslag tegen versoepelingen. Jammer.

Ik denk dat het merendeel het gewoon braaf slikt, en weer gaat bidden tot heren de Jonge en Rutte.
Nou ik ga demonstratief om 9 uur in de tuin zitten dan goede agent die mijn tuin inkomt zonder toestemming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

De heftige voorspellingen over de Britse variant komen maar niet uit, ik ben benieuwd hoelang het nog te verkopen is dat er vanwege deze variant niet versoepeld kan worden.

March of the Eagles

• cvs79

Wow... speechless als dit echt waar is. Ze hebben echt geen idee meer wat ze aan het doen zijn? Of wat ze nog moeten doen? Triest ook dat Rutte de 'slechte' cijfers van vandaag maar gelijk maar gelijk gebruikte als argument tegen versoepelingen. Jammer.

Dat inderdaad, wat staat er in de media straks. Niet dat er een nieuwe wet is maar dat je niet meer in je eigen tuin mag zitten na 21.00. Les 0 over hoe help ik het corona draagvlak om zeep.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Als het echt zo is en gehandhaafd gaat worden is het gewoon burgertje pesten. Helemaal als dat tot april/mei gaat duren en je al wat warmere avonden krijgt.

• jadjong
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:22:

Duitsland verbied zo'n coronapas ook voor bedrijven. Dus in Duitsland kan geen enkel bedrijf er eentje maken als de overheid dat niet doet.
Ik denk dat onze overheid die pas/app niet gaat invoeren, maar bedrijven 'dwingt' om die taak op zich te nemen. Zoals de kroegbaas ook voor 4000.- verantwoordelijk is voor dronken droppies die te dicht bij elkaar staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Van welk gedeelte? Ik trek dat soort debatten erg slecht omdat zeker deze bij voorbaat al vaststond wat er ging gebeuren dus ik heb zelf niet live gekeken. Mijn info haal ik hier vandaan en andere fora waar ik soort van liveblogs meekrijg en waar ik soortgelijke geluiden hoorde.
dr.lowtune schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:26:
[...]

Als het echt zo is en gehandhaafd gaat worden is het gewoon burgertje pesten. Helemaal als dat tot april/mei gaat duren en je al wat warmere avonden krijgt.
Ik denk niet dat er een poltieagent die erg blij is met z'n hoogste baas als hij in achtertuinen en balkonnen bonnen moeten gaan schrijven.

[ Voor 33% gewijzigd door RodeStabilo op 18-02-2021 19:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uthog
XWB schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:25:
[...]

De heftige voorspellingen over de Britse variant komen maar niet uit, ik ben benieuwd hoelang het nog te verkopen is dat er vanwege deze variant niet versoepeld kan worden.
Niet gemerkt? Er word al weer gewaarschuwd voor een nieuwe variant, dus we worden al klaargestoomd voor de volgende.
Dan kunnen ze zeggen nee deze viel achteraf gezien me maar,,,we hebben er nog 1 gevonden die nog erger is. Dus allemaal binnen blijven of je gaat dood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Met een R die net onder de 1 ligt is er gewoon geen ruimte voor versoepeling. Britse variant of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zolang je je op privé terrein bevind heeft de overheid daar niks over te vertellen toch?

Dit gaat veels en veels te ver... ik begin er ook steeds meer mee klaar te raken met deze ellende.

“Even volhouden” “voor de ouderen en kwetsbaren..”
sodemieter toch lekker op inmiddels, het is geen reet meer aan zo. Alles gaat naar de mallemoer.

Verwijderd

Uthog schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Ik denk dat het merendeel het gewoon braaf slikt, en weer gaat bidden tot heren de Jonge en Rutte.
Nou ik ga demonstratief om 9 uur in de tuin zitten dan goede agent die mijn tuin inkomt zonder toestemming.
is dat echt verboden? ik kan het mij erg moeilijk voorstellen , lijkt mij dat juridisch de 'voordeur' bij de erfgrens ligt (niet dat ik een jurist ben).

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:27:
[...]

is dat echt verboden? ik kan het mij erg moeilijk voorstellen , lijkt mij dat juridisch de 'voordeur' bij de erfgrens ligt (niet dat ik een jurist ben).
Buitenlucht is erg ruim geformuleerd wel, zal vast niet direct gehandhaafd worden. Maar zodra het buiten lekker warm is, zal het vast gebruikt gaan worden om samenkomsten in de tuin met vrienden te voorkomen.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Ik geloof er niks van dat je, met de lente in aantocht, niet meer in je achtertuin zo mogen zitten na 21:00. Ten eerste draagt dat logischerwijs niks bij aan voorkomen van verspreiding, want je zit toch met je eigen gezin of die ene persoon bezoek. En ten tweede kan iedereen bedenken dat niemand zich hier aan gaat houden :P

Dus nee, ik denk dat de achtertuin niet in scope is :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Je zal even moeten wachten tot de video van het debat op de site van de Tweede Kamer staat. Vlak voor de schorsing voordat het stemmen over de wet en de moties begint is er nog een gesprek tussen D66 en Grapperhaus over hoe de brede tekst van de wet gelezen moet worden, of deze dus echt zo breed is of dat privé terrein uitgezonderd is zoals nu. Grapperhaus antwoord alleen dat hij daar op dat moment niets over kwijt wil.

Het kwalijke is dat Grapperhaus kennelijk die ruimte voor interpretatie dus wil behouden voor later. Had hij nu meteen toegezegd dan lag het anders, maar om het zo te doen?

Edit: In dit amendement van de kamer kan je dit ook terugvinden. (Is een Word Document). Er wordt een voorstel gedaan om de term wat buitenlucht is te verduidelijken.

Edit 2: Pagina van het wetsvoorstel met alle documenten. De tekst van het wetsvoorstel is nogal cryptisch omdat er geschoven wordt met delen van de Wpg.

[ Voor 30% gewijzigd door CMD-Snake op 18-02-2021 19:40 ]

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36
TerminalNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:29:
[...]

Buitenlucht is erg ruim geformuleerd wel, zal vast niet direct gehandhaafd worden. Maar zodra het buiten lekker warm is, zal het vast gebruikt gaan worden om samenkomsten in de tuin met vrienden te voorkomen.
Hoop niet dat men dat gaat doen. Een mens is een sociaal wezen. Na deze lockdown moet er de ruimte zijn om elkaar in de buitenlucht weer te ontmoeten. Risico is zeer beperkt en het levert velen enorm veel op.

Ik verwacht dat velen de ruimte nemen als ze die niet krijgen,

[ Voor 6% gewijzigd door Cranberry op 18-02-2021 19:34 ]

• arbraxas
En uiteraard gaat D66 gewoon voor stemmen, ze kunnen immers niet hun eigen oude wet afvallen.

https://www.telegraaf.nl/...al-opgedoken-in-14-landen

Engelse variant is passe, dit is de nieuwe killer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:11

On_E

Housemusic

XWB schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:25:
[...]

Ach, er zijn toch alweer nieuwe varianten van de Britse variant gevonden? En dan straks weer nieuwe daarop... Gewoon iedere keer een nieuwe variant benoemen, ook zoveel mogelijk het woord ‘zorgen’ gebruiken, of daar weer varianten van als ‘zorgelijk’, of ‘de zorg’...

Zo kunnen we nog wel even verder toch?

edit: Ik vergat ‘m nog, de variant ‘zorgwekkend’

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 18-02-2021 19:36 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• gekkie
cvs79 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:00:
[...]
Visie over lange termijn, vasthouden aan signaalwaardes naar boven en beneden. Visie over wat we gaan doen als de vaccins niet werken door bijvoorbeeld mutaties. Wedden op 1 paard is nooit verstandig want die kan het loodje leggen tijdens de race. Het kabinet verschuilt zich maar al te graag achter het OMT en effectief runnen die het land nu. Vandaag is het mutatie X, morgen Y en volgende week Z. Gaan we elke keer spastisch reageren als er weer een mutatie is gevonden en zo nog een paar jaar doormodderen.
Tot nu toe weten ze zelden een verkiezingsprogramma of regeerakkoord te sluiten in normalere tijden dat niet wordt ingehaald door de tijd, wat doet jou vermoeden dat dat nu wel zou gaan werken ?

En deels zijn ze daar al aan op het voorbereiden. EU heeft nu namens ons al productiecapaciteit opgekocht die we als alles goed loopt totaal niet nodig gaan hebben. Kortom dat plan-b is al in de maak, dat is namelijk zo snel mogelijk die m-rna vaccins proberen aan te passen, zodat dat allemaal veel sneller verloopt dan nu.
Vaccinaties lokaties en dergelijken zijn er dan nog en alles is an sich ingewerkt.
Dus nee ze wedden in die zin niet op 1 paard.

En of jij spastisch gaat reageren is aan jou, maar het lijkt mij niet nodig.
Maar goed in welk land is het dan nu zoveel beter en zou je liever de afgelopen tijd hebben willen zitten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
gekkie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:34:
[...]

Maar goed in welk land is het dan nu zoveel beter en zou je liever de afgelopen tijd hebben willen zitten ?
Nieuw Zeeland
Maar ik ga niet zomaar verhuizen vanwege dit, ik heb hier alles. Maar als ik de keuze had. Zij hebben het echt beter voor elkaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Uthog op 18-02-2021 19:36 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

Eilanden doen het vaak beter vanwege minder reizen. en dat is de grap - had je er willen zitten, dan mocht je er niet in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:35
gekkie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:34:
[...]

China, Nederland is niet zoveel beters aan het doen qua mensrechten dan daar.
Daarnaast heb je tenminste ook een goede aanpak van dit virus.

[ Voor 22% gewijzigd door Negaiido op 18-02-2021 19:42 ]

• Uthog
franssie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:37:
[...]

Eilanden doen het vaak beter vanwege minder reizen. en dat is de grap - had je er willen zitten, dan mocht je er niet in.
Nou het Eiland dichtbij ons heeft het niet heel veel beter gedaan dan wij.
Ligt eraan welk Eiland je het over hebt natuurlijk.

Maar als het kon, dan zou het toch echt NZ zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Aparte cijfers vandaag. Redelijk hoog aantal besmettingen, maar ook een enórme hoeveelheid tests; meer dan het dubbele van de afgelopen dagen.

Als je daar het aantal besmettingen mee corrigeert; kan het best meevallen, afhankelijk van waar die tests vandaan komen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

Uthog schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:39:
[...]

onze waddeneilanden doen het ook wel redelijk dacht ik. UK eilandengroep is wel een apart geval.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• gekkie
Uthog schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:36:
[...]
Nieuw Zeeland
Maar ik ga niet zomaar verhuizen vanwege dit, ik heb hier alles. Maar als ik de keuze had. Zij hebben het echt beter voor elkaar.
Deels denk ik het voordeel van een meer gesloten economie (en deze vroegtijdig nog verder sluiten), iets wat wij niet hebben onze logistiek is veel meer verweven met de EU. De maatregelen die er zijn strikt afdwingen (quarantaine), helaas voor ons iets minder makkelijk mogelijk vanwege het eerste. En wellicht omdat de mensen me daar wat zelfstandiger en zelfredzamer lijken dan hier. En zelfstandiger dan niet te verwarren met eigenwijs en opstandig.

• jadjong
  • Niet online
eamelink schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:39:
Aparte cijfers vandaag. Redelijk hoog aantal besmettingen, maar ook een enórme hoeveelheid tests; meer dan het dubbele van de afgelopen dagen.

Als je daar het aantal besmettingen mee corrigeert; kan het best meevallen, afhankelijk van waar die tests vandaan komen.
Testpercentage (en dan gecorrigeerd naar meerdere dagen in het verleden) geeft zoveel meer informatie dan die bingocijfers welke je elke dag voorgeschoteld krijgt. Maar 13,4% die zakt naar 12,8% bekt niet zo lekker op de voorpagina. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
franssie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:41:
[...]

onze waddeneilanden doen het ook wel redelijk dacht ik. UK eilandengroep is wel een apart geval.
UK is bijzonder in de zin dat het eigenlijk geen eiland meer is. Er is een vaste treinverbinding, vliegvelden te over en legio veerboten. Je kunt het beter beschouwen als een europees schiereiland. Met de corona cijfers zie je dat dus ook terug. NZ ligt natuurlijk een behoorlijk stuk geisoleerder.

• Arrne
  • Laatst online: 11-09 14:42
Uthog schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Beetje flauw om die 2 te vergelijken. UK ligt 'iets' minder afgelegen dan Nieuw-Zeeland.

Overigens laten Nieuw-Zeeland en Australië juist zien hoe enorm lastig/praktisch onmogelijk het is om het virus op die manier de kop in te blijven drukken. Ondanks het enorme geografische voordeel zie je ook daar met enige regelmaat uitbraken waardoor hele deelstaten of steden in lockdowns moeten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prutzertje
Even een oude koe uit de sloot halen...

Als je bedenkt dat Rutte dit vorig jaar zei:

Groepsimmuniteit
Het land op slot gooien is volgens de premier geen oplossing. Dat kan niet eeuwig duren en zodra de maatregel wordt beëindigd, kan zo weer een nieuwe besmettingsgolf ontstaan.

Bron: https://beveiligingnieuws...volgens-rutte-beste-optie

Kan er toch een hoop veranderen in de loop van de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Arrne schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:45:
Ondanks het enorme geografische voordeel zie je ook daar met enige regelmaat uitbraken waardoor hele deelstaten of steden in lockdowns moeten.
Heel vervelend inderdaad. Je kan veel beter een halve herfst en hele winter dat doen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• arbraxas
Prutzertje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:46:
Even een oude koe uit de sloot halen...

Als je bedenkt dat Rutte dit vorig jaar zei:

Groepsimmuniteit
Het land op slot gooien is volgens de premier geen oplossing. Dat kan niet eeuwig duren en zodra de maatregel wordt beëindigd, kan zo weer een nieuwe besmettingsgolf ontstaan.

Bron: https://beveiligingnieuws...volgens-rutte-beste-optie

Kan er toch een hoop veranderen in de loop van de tijd.
Zie hier de glijdende schaal waar voor word gewaarschuwd mbt tot de maatregelen.
Lockdowns zijn de norm geworden en avondklokken komen zonder morren (zelfs nog ingrijpender) door de 2e en ik vermoed ook de 1e kamer.

Als er eenmaal besloten is voor een maatregel, dan is de 2e keer niet zo moeilijk meer.
afdeling: alles went, behalve een vent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 11-09 14:42
DutchCommando schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:50:
[...]

Heel vervelend inderdaad. Je kan veel beter een halve herfst en hele winter dat doen!
Ja, want dat was echt het punt wat ik daar maakte. Ga toch lekker weg met je selectieve quote. :w
Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!