Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.848 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De Twitter medaille van vandaag gaat op de valreep nog naar Thierry:
https://nos.nl/l/2371779#UPDATE-container-51599277

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
klaaas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:22:
[...]

Een wetenschappelijke onderbouwing voor mijn ideeën over hoe het kabinet de afschaffing van de avondklok gaat onderbouwen? Nee sorry, die heb ik niet.
Je zegt dat er een prima verhaal te maken is dat de avondklok geholpen heeft. Nogmaals, waar kan ik die onderbouwing vinden ? Ik kan alleen het tegendeel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:06
Mr.Joker schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:26:
[...]

Je zegt dat er een prima verhaal te maken is dat de avondklok geholpen heeft. Nogmaals, waar kan ik die onderbouwing vinden ? Ik kan alleen het tegendeel vinden.
Je kunt het spinnen en framen tot een goed verhaal. Of er een daadwerkelijke wetenschappelijke onderbouwing is betwijfel ik.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:58
(jarig!)
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:15:
[...]
De beloofde 10%-13% daling in de R om mee te beginnen. We wachten nu al ruim een maand, maar we krijgen nog een kleine maand erbij, eens zien of het beloofde effect nog komt of iets wat erop moet lijken. Ik betwijfel het ten zeerste, net als dat nu afschaffen van de avondklok tot duizenden extra doden zal leiden.

Hoe langer ze die claim volhouden zonder enige bewijs, hoe kolderieker het wordt.
Effecten zie je altijd na ongeveer een paar weken tot een maand, dus nog meer effecten ga je niet zien en daar is ook de regering niet op aan het wachten. Aangezien er nogal veel maatregelen wijzigen en ook hoe goed mensen zich er aan houden, zijn van de maatregelen niet per stuk te zien wat hun impact is. Daardoor zal van geen enkele maatregel bewezen worden wat het precies doet. Maar zoals gezegd is wel duidelijk dat minder contacten zorgen voor minder besmettingen. En maatregelen die zorgen voor minder contacten (zoals de avondklok) zullen dus altijd zorgen voor minder besmettingen.

Punt blijft dus dat het enige wat je weet is dat het geheel aan maatregelen werkt. En je kunt pas maatregelen weg halen als de besmettings-cijfers omlaag gaan. En dat doen ze helaas nog niet zo heel hard.

De grote vraag is dus of je het risico wilt lopen dat je nu nog duizenden doden extra krijgt, of wil je nog even wachten totdat de vaccinatiegraad hoger is? Want een 3e golf kan nu nog makkelijk ontstaan, maar over een paar weken/maanden niet meer.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
YakuzA schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:25:
De Twitter medaille van vandaag gaat op de valreep nog naar Thierry:
https://nos.nl/l/2371779#UPDATE-container-51599277
Je kan vinden van Baudet wat je wil. Maar die tweet is toch absoluut niet misleidend? Misschien wat overdreven met de bijwerkingen, maar misleidend?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
Terranova schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:31:
[...]

Je kan vinden van Baudet wat je wil. Maar die tweet is toch absoluut niet misleidend? Misschien wat overdreven met de bijwerkingen, maar misleidend?
Sorry, maar de aanhalingstekens bij vaccineren alleen al zijn voor mij voldoende om het misleidend te noemen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Sowieso klopt het aantal mensen onder de 70 dat er aan overleden is al niet, dus wel misleidend.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
Woy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:34:
[...]

Sowieso klopt het aantal mensen onder de 70 dat er aan overleden is al niet, dus wel misleidend.
Oei, dan neem ik mijn woorden terug, hij lijkt een 0 te zijn "vergeten"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het feit dat het aantal doden meer dan het 10 voudige is... Is wel degelijk misleiding, en eigenlijk misdadig van een politicus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
klaaas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:21:
Ze claimen toch ook helemaal niet dat dat effect nog moet komen?
redwing schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:30:
Effecten zie je altijd na ongeveer een paar weken tot een maand, dus nog meer effecten ga je niet zien en daar is ook de regering niet op aan het wachten.
Eventjes twee in een. De avondklok is op 21 januari j.l. aangenomen en werd op 23 januari van kracht. Het verloop van de R sindsdien:

DatumR-waarde
21-010,88
28-010,94
04-020,96
11-021,1
18-021,04

Deze historische waardes van de R zijn afkomstig van het coronadashboard, met elke keer een week tussenpoos sinds invoering van de avondklok tot het laatste bekende R-getal van 18-02. Ik zie daar geen 10%-13% reductie plaatsvinden van de R-waarde. Eerlijk gezegd verandert er erg weinig aan de R-waarde in anderhalve maand tijd. We weten al dat maatregelen hun effect laten zien zo'n 2-3 weken na invoering, maar dat is hier niet het geval. Zelfs als we een maand nemen om nog wat ruimte te bieden voor het effect van drie dagen rellen is er nog steeds geen effect.

Er is geen waarneembaar effect te zien in de data, het is na anderhalve maand avondklok ook niet aannemelijk dat nog een keer drie weken erbij wel effect gaat sorteren, we hadden nu dan al iets moeten zien gebeuren. Met het voorzichtige oplopen van de R zou je zelfs nog kunnen beweren dat de avondklok een omgekeerd effect had, wat ook in Frankrijk het geval leek te zijn in de departementen met strengere avondklokken.

De avondklok werkt, dat is de bewering waarmee deze in stand gehouden moet worden. De getallen zeggen iets anders. Het is verworden tot een ordinaire coronamaatregel en is nu telkens het wisselgeld waarmee kleine versoepelingen zogenaamd mogelijk zijn. Er gaan geen duizenden extra doden vallen zonder avondklok en die 3000 ic-opnames die Van Dissel ziet zonder avondklok heb ik ook zo mijn twijfels over. Vermoedelijk is het aantal bezoekjes niet echt afgenomen, maar men vertrekt eerder of verplaatst de bezoeken naar andere tijdstippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:41
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:55:
Er is geen waarneembaar effect te zien in de data, het is na anderhalve maand avondklok ook niet aannemelijk dat nog een keer drie weken erbij wel effect gaat sorteren, we hadden nu dan al iets moeten zien gebeuren. Met het voorzichtige oplopen van de R zou je zelfs nog kunnen beweren dat de avondklok een omgekeerd effect had, wat ook in Frankrijk het geval leek te zijn in de departementen met strengere avondklokken.
Probleem met de avondklok is dat je die conclusie niet kunt trekken, de Britse variant verhoogd het R getal (langzamer dan voorspeld, maar toch) en we zullen nooit weten hoe het virus zich ontwikkeld zou hebben zonder avondklok.

Denk dat ze het oprecht niet weten, het niet aandurven want stel dat het inderdaad 10% reductie geeft en daarmee het verschil maakt tussen stabilisatie met een R van 1 en langzame exponentiele groei met een R van 1,1

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
[...]

[...]

Eventjes twee in een. De avondklok is op 21 januari j.l. aangenomen en werd op 23 januari van kracht. Het verloop van de R sindsdien:

DatumR-waarde
21-010,88
28-010,94
04-020,96
11-021,1
18-021,04

Deze historische waardes van de R zijn afkomstig van het coronadashboard, met elke keer een week tussenpoos sinds invoering van de avondklok tot het laatste bekende R-getal van 18-02. Ik zie daar geen 10%-13% reductie plaatsvinden van de R-waarde. Eerlijk gezegd verandert er erg weinig aan de R-waarde in anderhalve maand tijd. We weten al dat maatregelen hun effect laten zien zo'n 2-3 weken na invoering, maar dat is hier niet het geval. Zelfs als we een maand nemen om nog wat ruimte te bieden voor het effect van drie dagen rellen is er nog steeds geen effect.

De avondklok werkt, dat is de bewering waarmee deze in stand gehouden moet worden. De getallen zeggen iets anders. Het is verworden tot een ordinaire coronamaatregel en is nu telkens het wisselgeld waarmee kleine versoepelingen zogenaamd mogelijk zijn. Er gaan geen duizenden extra doden vallen zonder avondklok en die 3000 ic-opnames die Van Dissel ziet zonder avondklok heb ik ook zo mijn twijfels over. Vermoedelijk is het aantal bezoekjes niet echt afgenomen, maar men vertrekt eerder of verplaatst de bezoeken naar andere tijdstippen.
Gebruik je mijn quote nu om op een goedkope manier nogmaals je punt te maken? Wat jij signaleert is dat de uitspraken van het kabinet / OMT / RIVM niet ondersteund worden door de getallen. Dat ben ik met je eens. Maar jij suggereerde dat het doel van de verlenging was om alsnog dat effect aan te tonen (of iets in die geest). Dat geloof je toch zelf niet?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
hoevenpe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:00:

Probleem met de avondklok is dat je die conclusie niet kunt trekken, de Britse variant verhoogd het R getal (langzamer dan voorspeld, maar toch) en we zullen nooit weten hoe het virus zich ontwikkeld zou hebben zonder avondklok.

Denk dat ze het oprecht niet weten, het niet aandurven want stel dat het inderdaad 10% reductie geeft en daarmee het verschil maakt tussen stabilisatie met een R van 1 en langzame exponentiele groei met een R van 1,1
Het probleem met zo'n redenering is dat het niet aan te tonen is. Het had erger kunnen zijn. Zij kunnen niet met zekerheid bewijzen dat het erger was geweest, de tegenpartij kan niet bewijzen dat het niet erger was geweest.
klaaas schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:04:
Maar jij suggereerde dat het doel van de verlenging was om alsnog dat effect aan te tonen (of iets in die geest). Dat geloof je toch zelf niet?
Het kabinet is overtuigd van de werking (hoop ik voor ze) en de verlenging is nodig omdat we het vermeende effect nodig hebben volgens hun. Ik betwijfel dat er een effect is, dus is verlenging niet noodzakelijk vanuit dat perspectief. Ze vallen nu vooral terug in "had was anders erger geweest", maar dan komen we in onbewijsbare stellingen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

klaaas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:48:
[...]

Mijn kinderen vroegen me wel eens waarom ze topografie moesten leren in de tijd van de roueplanners en Tomtoms. Mijn antwoord was standaard dat je dan weet dat de Veluwe niet tussen Den Helder en Valkenburg ligt ;)
Niet? Als je per se wil kan je het zelfs doorkruisen en via de markerwaarddijk rijden.

Met de DrentsFriese Wold of zo had ik nog met je mee willen gaan maar dit is toch wel een poging om slim te willen doen die de mist in gaat vlak boven de heide tussen Schaarsbergen en Ede.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:08:
[...]
Het kabinet is overtuigd van de werking (hoop ik voor ze) en de verlenging is nodig omdat we het vermeende effect nodig hebben volgens hun. Ik betwijfel dat er een effect is, dus is verlenging niet noodzakelijk vanuit dat perspectief. Ze vallen nu vooral terug in "had was anders erger geweest", maar dan komen we in onbewijsbare stellingen terecht.
Precies en dit vind ik ook een eerlijke stellingname. Ik reageerde op je eerdere suggestie dat het kabinet met wat weken extra wel een effect zou verwachten. Dat is gewoon geen eerlijke voorstelling. Zoals ik eerder zei: of ze geloven er echt in en zien nu al effecten of ze weten beter en wachten op het juiste moment om er met een goed verhaal vanaf te komen. Jij geeft ze nu het voordeel van de twijfel door voor de eerste optie te kiezen, maar ik kies hier voor de 2e optie. Rollen omgedraaid. Ook wel eens leuk ;)

Hij wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
[...]

DatumR-waarde
21-010,88
28-010,94
04-020,96
11-021,1
18-021,04

Dit is wel heel selectief de data gebruiken. Even vergeten dat we in deze periode steeds meer te maken kregen met een besmettelijkere variant is schijnbaar niet van belang? Maar dan wel de regering verwijten dat ze maar halve data gebruikt....

Oftewel dit is in de tijd geweest dat de UK variant steeds meer terrein won, waardoor je al eerder een stijgende R zou verwachten (zelfs met de huidige schattingen van de besmettelijkheid). Wat je dus ziet is dat met het geheel aan maatregelen het eigenlijk nog niet voldoende is om de extra besmettingen van de nieuwe varianten te voorkomen en er van een echte daling al helemaal geen sprake is. En dat gebruik je dan precies andersom?
Oftewel zoals ik al zei, je wilt de dijken weghalen omdat er al tijden geen overstroming is geweest. En als dan toch de dijken verhoogd worden en het water een keer stijgt is jouw conclusie dat dat is omdat de dijken verhoogd zijn?
De getallen zeggen helemaal niet anders. De getallen zoals jij ze uitlegt wel, maar dan vergeet je een heel gedeelte van de data die aanwezig is, maar ook dat het RIVM nog veel meer andere data en modellen heeft die jij niet hebt. Als je naar de huidige cijfers kijkt zie je dat we de besmettingen maar amper stabiel kunnen houden. En aangezien een virus exponentieel werkt, is er maar een kleine stap nodig om het weer omhoog te laten schieten. Dus zelfs nu kunnen we door een verkeerde stap te zetten wel degelijk zorgen voor duizenden extra doden.

En even heel simpel, aangezien de benodigde maatregelen toch wel even blijven en daarmee de besmettingen binnen de perken zullen blijven zul jij toch achteraf nog steeds zeggen dat die maatregelen veel te streng waren. Oftewel omdat de dijken het houden waren ze dus 'duidelijk' niet nodig.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
[...]
Het probleem met zo'n redenering is dat het niet aan te tonen is. Het had erger kunnen zijn. Zij kunnen niet met zekerheid bewijzen dat het erger was geweest, de tegenpartij kan niet bewijzen dat het niet erger was geweest.
Het echte probleem is dat een regering hier niet op kan gokken. Die moeten de veilige weg kiezen omdat de andere weg heel snel voor heel grote problemen kan zorgen. Jij kunt op een forum echter zonder problemen de gevaarlijke weg pakken. Want als jij het fout hebt gebeurt er helemaal niets.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Toch zie ik ook in jouw cijfers sinds een paar weken een lichte daling van het R getal zelfs met heropenen van het PO en minder strikte naleving van de regels en adviezen.

Vaccinaties waren nog heel beperkt dus het zou heel goed kunnen dat de combinatie van 1 bezoeker en de avondklok net dat zetje van lichte exponentiële groei naar stabilisatie heeft gebracht. Ik zie niet zomaar andere verklaringen, wat is er nog meer veranderd rond 1 februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
[...]

Hij bedoelt zonder onderliggend lijden. Heb het niet paraat, maar zijn er niet bijzonder veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
[...]

Er zijn helemaal niet veel bijwerkingen en de kans dat er nog lange-termijn effecten worden gevonden is ook nihil.
jip_86 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:43:
[...]
Hij bedoelt zonder onderliggend lijden. Heb het niet paraat, maar zijn er niet bijzonder veel.
Op zich klopt dat ook, mits de ziekenhuizen het aan blijven kunnen. Het grootste risico is dat het virus uit de hand loopt en de ziekenhuizen het niet aankunnen. Als dat gebeurt zullen niet alleen de ouderen overlijden, maar gaat de risico-leeftijd heel hard omlaag. Kijk simpelweg naar welke mensen er in het ziekenhuis en zeker op het ic liggen. Die mensen zouden dan geen hulp meer krijgen en zeker de mensen die op het is terecht komen hebben dan nog maar een kleine kans om het te overleven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:17:
[...]

Dus zelfs nu kunnen we door een verkeerde stap te zetten wel degelijk zorgen voor duizenden extra doden.
Duizenden extra doden lijkt mij echt een schromelijke overdrijving. Onder de 50 zijn er zo'n 100 mensen overleden aan/met COVID-19. Tussen de 50 en 70 zijn dat er zo'n 1.400. Van de mensen boven de 70 zijn er al flink wat gevaccineerd, dus duizenden extra doden zie ik niet gebeuren of we moeten echt alle maatregelen afschaffen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11

SomerenV

It's something!

Ik zit net een Nu.nl-artikel te lezen en daarin staat het volgende:
Terrassen kunnen mogelijk eind maart open
Een van de eerstvolgende maatregelen waarvan afscheid genomen kan worden, is de sluiting van buitenterrassen. De Jonge zei dat op 31 maart de terrassen geopend kunnen worden als het reproductiegetal (R) rond de 1 blijft en de druk op de ziekenhuizen niet te veel toeneemt.

Daarnaast zouden winkels in dat geval meer klanten kunnen ontvangen. Ook wordt er dan meer mogelijk voor instellingen in het hoger onderwijs.
En de avondklok? Of zijn ze die alweer vergeten? Maar goed, vanaf eind maart dus versoepelingen (misschien).
De Jonge benadrukte wel dat de vooruitzichten nog altijd niet goed zijn, ook al komt de piek later dan verwacht. Inmiddels wordt op basis van modellen het hoogtepunt van de derde golf in april verwacht. Als de slechtste scenario's uitkomen, dan liggen de ziekenhuizen over een maand even vol als vorig jaar, waarschuwde De Jonge.
Dat laatste is echt onzin volgens mij. Het aantal opnames ligt op dit moment lager dan dezelfde periode vorig jaar, er worden steeds meer kwetsbare mensen ingeënt en het weer wordt beter (coronavirussen doen het doorgaans niet lekker als het warmer wordt). Het aantal overledenen daalt ook al vanaf eind december. Maar eerst hebben ze het dus over versoepelingen vanaf eind maart, om vervolgens te roepen dat ze de piek van de derde golf ergens in april verwachten. Dat rijmt toch niet met elkaar? Hoe kun je gaan versoepelen als er nog een piek komt? :X

Ze kunnen daar in Den Haag wel roeptoeteren op basis van voorspellingen en prognoses, maar keer na keer blijkt dat het gewoon niet klopt. Zul je zien dat ze nu mooi weer spelen om de hele ellende na de verkiezingen nog maar een keer te verlengen omdat het mogelijk misschien volgens bepaalde modellen fout kan gaan.

Afgelopen zondag wilde ik met onze hond (nu 12 weken oud) naar de bossen om hem kennis te laten maken met water. Wij naar een (dachten wij) rustige plek, maar echt overal stonden wagens, zelfs langs een drukke 80km-weg. Hele groepen jongeren en jongvolwassenen die met volle tassen en kratjes bier de bossen in trokken. Onderweg in de bossen diverse groepjes tegengekomen die met de honden weg waren, aan het picknicken waren of gewoon aan het wandelen waren. Als klap op de vuurpijl op de terugweg een groep van minimaal 30 man (volwassenen/ouderen) gepasseerd. Ik geef ze overigens groot gelijk, dus het niet alsof ik er schande van spreek, maar als dat soort dingen kunnen zonder dat Covid19 explodeert, dan zouden terrasjes gemakkelijk open kunnen.

Afgelopen zondag ook boodschappen gedaan en buiten dat het druk was, waren er ook (weer) enorm veel stellen aan het winkelen. Vooral ouderen die samen op pad zijn en lekker traag door de supermarkt heen slenteren. Afstand houden is men al lang en breed vergeten, de helft heeft het mondkapje niet fatsoenlijk op zitten (inclusief het personeel), desinfecteren van winkelwagentjes gebeurt nauwelijks en noem maar op. Maar een reguliere winkel kan niet open? Kom op zeg...

Al best een tijdje hebben m'n vriendin en ik gepland dat we eind maart een weekje vrij zijn. Dan ben ik jarig, is het doorgaans oké weer en willen we de achtertuin (lees: zandbak met wat tegels) na een jaar eindelijk eens onder handen nemen. Even naar een tuincentrum of doe-het-zelf zaak voor spullen? Nope. Verjaardag vieren? Nope. Een paar dagen weg? Nope. Vorig jaar eind maart zouden we naar Parijs gaan, maar ging niet door vanwege Covid. "Dat doen we later in het jaar wel", ja niet dus. Later in het jaar zeiden we "dan schuiven we het wel door naar maart 2021" maar ook dat gaat niks worden dus. We hadden begin dit jaar nog een beetje hoop naar een vakantiepark te kunnen ergens in de lente/zomer, maar zonder zekerheid boeken we nog niks en een hoop zit inmiddels al vol (en dat zal ook niet beter worden).

Mijn leven is best oké. Super lieve vriendin, nooit ruzie, een pup die het echt super doet (en super lief is). Een eigen plekje met z'n drietjes, ik heb werk en zie m'n collega's gewoon dagelijks en zo nog wat positieve dingen. Maar toch heb ik de gevoelens die ik had toen ik in een depressie zat, inclusief het korte lontje omdat ik bepaalde dingen niet kan rijmen met elkaar (autistisch dingetje). Die afgelopen zondag in de supermarkt had ik een milde paniekaanval en na het uitje naar de bossen wat ik mentaal gesloopt. Ik sta doorgaans redelijk sterk in m'n schoenen en ik schiet echt nooit in de stress, maar bij het lezen van berichten over 'de maatregelen' schiet mijn hartslag direct omhoog en zet er een soort angstig gevoel op. Sterker nog, dat gevoel krijg ik al wanneer het gespreksonderwerp verschuift naar Covid (en dat gebeurt regelmatig helaas).

In 2020 werkte het 'nog even volhouden' nog en ik heb ondanks de maatregelen een topjaar gehad. Maar ik ben gewoon op en voel me depressief ondanks dat ik weinig te klagen heb. Mensen die nu nog aan komen zetten met 'ach, nog even volhouden' knuffel ik het liefste met een stoel in het gezicht.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik vind het wel grappig dat mensen de avondklok verdedigen als "het moet wel werken."

Zoals het lijkt worden reisbewegingen steeds meer in een korter tijdsbestek geplakt waardoor het overal in de tijd vooraf aan de avondklok drukker is. Bij mijn dochter in het studentenhuis blijft de visite gewoon slapen ipv in de avond vertrekken. De mobiliteitsrapporten tonen ook nergers een daling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yucon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Ja, en de andere helft kan het wel. Het is zelfs in zekere zin solidair met degenen die niet thuis kunnen werken aangezien die ook minder risico lopen als maar zoveel mogelijk mensen die dat wel kunnen gewoon thuis werken.
Het gaat mij er om dat sommige thuis zitten te verpieteren terwijl hele volksstammen lekker aan het werk zijn met alle geintjes en positieve energie die je daar van krijgt. Die solidariteit van je is heel nobel, maar ik heb niet het idee dat de buitenshuis werkende dat ook zo ziet of ervaart. Zelfs bij de grootste werkgever van Nederland (waar je soms ook nog eens in het gezicht wordt gespuugd) deed men er negen maanden over om mondkapjes te introduceren, terwijl je praktisch elke dag met een andere collega in de auto zit. Als ik dan kantoren tegen kom waar al bijna een jaar enkel de beveiliging zit om de post te ontvangen dan vraag ik mij af of we gezamenlijk niet iets meer naar elkaar toe kunnen komen. De ene gaat zich wat meer aan de corona-regels houden en de ander kan zich iets losser gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

jip_86 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:43:
[...]

Selectieve omissies maken ook onwaarheden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

codex schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 05:21:
Ik vind het wel grappig dat mensen de avondklok verdedigen als "het moet wel werken."

Zoals het lijkt worden reisbewegingen steeds meer in een korter tijdsbestek geplakt waardoor het overal in de tijd vooraf aan de avondklok drukker is. Bij mijn dochter in het studentenhuis blijft de visite gewoon slapen ipv in de avond vertrekken. De mobiliteitsrapporten tonen ook nergers een daling.
De moviliteitsrapporten tonen wel degelijk een forse daling na invoering avondklok en bezoek beperking. Dat deze inmiddels weer oploopt is een volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 06:21:
[...]

[...]

Als je zo'n drie uur reistijd hebt, zou je ook kunnen besluiten om al ergens tussen 8 en 9 bij je ouders op de stoep te staan.
Of je blijft gewoon slapen, nog geen regel die het verbiedt om bij je ouders te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
DCNY schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:25:
Snap ook niet wat mensen zo supersuper erg vinden aan die avondklok... Wat wil je gaan doen in je eentje na 21u? En kom nou niet aan met “ik loop graag een onmetje ‘s avonds”. Ik zag voor de avondklok ook geen mens op straat na 21u. Als t straks hoogzomer is en tot 22u licht, dan snap ik t. Maar nu? Boeiend..
Terug komen van een bezoek aan vrienden ipv tijdens het eten de hele tijd op je horloge te moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
RobinHood schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:23:
[...]
Omdat genoeg mensen het accepteren.

Dat hier veel critici zitten, betekend, helaas, niet dat heel Nederland er zo naar kijkt.

Genoeg mensen kijken hier knikkend naar en zeggen "jah, geen enkel probleem zo"
*knip* dit voegt niets toe

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 09-03-2021 08:08 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
DCNY schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:25:
Snap ook niet wat mensen zo supersuper erg vinden aan die avondklok... Wat wil je gaan doen in je eentje na 21u? En kom nou niet aan met “ik loop graag een onmetje ‘s avonds”. Ik zag voor de avondklok ook geen mens op straat na 21u. Als t straks hoogzomer is en tot 22u licht, dan snap ik t. Maar nu? Boeiend..
Gewoon tot later dan 20:00 met een vriend kunnen bijpraten na werk?
Na bezoek ouders (tot 2230 oid dus biertje) afspreken met hem?
In het weekend na de filmavond gewoon naar huis kunnen rond 000-0200?
Bij vrouwelijk gezelschap zijn een avond en dan naar huis?

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Laguna schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 01:10:
[...]
Duizenden extra doden lijkt mij echt een schromelijke overdrijving. Onder de 50 zijn er zo'n 100 mensen overleden aan/met COVID-19. Tussen de 50 en 70 zijn dat er zo'n 1.400. Van de mensen boven de 70 zijn er al flink wat gevaccineerd, dus duizenden extra doden zie ik niet gebeuren of we moeten echt alle maatregelen afschaffen.
Tja, dat is het probleem met exponentiele getallen. Dat 'lijkt' niet te kunnen. Maar als je nu een R krijgt van 1.3/1.4 die we niet onder controle krijgen zit je binnen een maand alweer met 15k besmettingen per dag en30k over 2 maanden. Dat is dus voordat de kwetsbare groepen immuniteit hebben door het vaccin en zal dus zorgen voor een overbelast ziekenhuis. En zodra het ziekenhuis overbelast wordt gaan de mensen die het niet overleven heel hard omhoog. Simpelweg iedereen die op het IC komt heeft dan een enorm probleem aangezien bij Covid de behandelingen heel zwaar zijn. Zonder die behandelingen is de kans voor iedereen (dus ook onder de 50) klein om het te overleven (of iig met levenslange problemen te zitten)

Oftewel als je maatregelen met redelijke impact nu af gaat schaffen kan het alsnog mis gaan.

Je kunt aan de mobiliteitsgetallen toch echt zien dat het geheel aan reisbewegingen door de avondklok is verminderd. Nu zie je dat weer oplopen maar dat heeft weer niets met de avondklok te maken, maar puur dat mensen nog een 3e golf willen hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Tja, dat is het probleem met exponentiele getallen. Dat 'lijkt' niet te kunnen. Maar als je nu een R krijgt van 1.3/1.4 die we niet onder controle krijgen zit je binnen een maand alweer met 15k besmettingen per dag en30k over 2 maanden. Dat is dus voordat de kwetsbare groepen immuniteit hebben door het vaccin en zal dus zorgen voor een overbelast ziekenhuis. En zodra het ziekenhuis overbelast wordt gaan de mensen die het niet overleven heel hard omhoog. Simpelweg iedereen die op het IC komt heeft dan een enorm probleem aangezien bij Covid de behandelingen heel zwaar zijn. Zonder die behandelingen is de kans voor iedereen (dus ook onder de 50) klein om het te overleven (of iig met levenslange problemen te zitten)

Oftewel als je maatregelen met redelijke impact nu af gaat schaffen kan het alsnog mis gaan.
Maar wie zegt dat er nu niet 15 tot 30k besmettingen per dag zijn? Er wordt hier vooral gekeken naar getallen... terwijl als ik naar de realiteit kijk (buiten...) dan houden jong volwassenen en jongeren (en ouderen lijken niet meer te weten wat 1,5 meter is) zich al lang niet meer aan de regels.

Hoe groot is de test bereidheid onder die groep(en)...?

Eerlijk ik zag afgelopen weekend een speeltuintje en ik moest hier aan denken:
https://www.facebook.com/watch/?v=1070642366684904

}:O

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 09-03-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
[...]

[...]

Je kunt aan de mobiliteitsgetallen toch echt zien dat het geheel aan reisbewegingen door de avondklok is verminderd. Nu zie je dat weer oplopen maar dat heeft weer niets met de avondklok te maken, maar puur dat mensen nog een 3e golf willen hebben.
Ik zou wel eens absolute aantallen willen zien qua reisbewegingen. Die paar minder 's avonds valt denk ik in het niet wat er op dit moment overdag weer op pad is. Gistermiddag liepen wij via een viaduct de A2 over en man man man.
En als al die personenwagens al naar huis gingen dan kwamen de meeste toch ergens anders vandaan of omgekeerd. Dus zag ik super veel contacten.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51
henkzelf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:29:
[...]

Ik zou wel eens absolute aantallen willen zien qua reisbewegingen. Die paar minder 's avonds valt denk ik in het niet wat er op dit moment overdag weer op pad is. Gistermiddag liepen wij via een viaduct de A2 over en man man man.
En als al die personenwagens al naar huis gingen dan kwamen de meeste toch ergens anders vandaan of omgekeerd. Dus zag ik super veel contacten.
Ik heb zaterdag weer eens langs de weekmarkt in tilburg gereden. Harstikkedruk absoluut geen 1.5 meter wordt daar gehouden. En dat komt gedeeltelijk ook dat de markt 0,0 maatregelen genomen lijken te zijn de kramen staan op de zelfde afstanden als voor corona. Ja dat maakt het dan moeilijk om afstand te houden. Geen duidelijke loop richtingen.
Maar ook collega's die gewoon naar kantoor gaan, offcieel mag iedereen als het nodig is 1 keer naar kantoor per week. Maar goed kort samengevat het niet zo gek dat de cijfers op dit niveau blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:27:
[...]
*knip*
Laat dat soort opmerkingen gewoon achterwege, het voegt helemaal niks toe.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2021 11:37 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
[...]
De reisbewegingen zijn zich gewoon aan het verplaatsen. Een avondklok heeft naar mijn mening wel effect maar de duur daarvan is best klein. Alles wat je 's avonds doet doe je nu op de dag eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
SomerenV schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 02:07:
Ze kunnen daar in Den Haag wel roeptoeteren op basis van voorspellingen en prognoses, maar keer na keer blijkt dat het gewoon niet klopt. Zul je zien dat ze nu mooi weer spelen om de hele ellende na de verkiezingen nog maar een keer te verlengen omdat het mogelijk misschien volgens bepaalde modellen fout kan gaan.
Dat laatste is het meest frustrerende eigenlijk. Komen de modellen niet uit? dan schetsen we gewoon een scenario waarin het over vier weken toch echt weer de klauwen uit gaat lopen. Alles om de angstmachine aan de gang te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Baudet heeft vanmorgen de bron gegeven waar hij zich op baseert met dat aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:38

Als Rutte, de Jonge of van Dissel het zegt moet het wel een feit zijn natuurlijk. Want zijn hebben er voor geleerd tenslotte.

(Volgens mij heb je volledig gelijk, als ik alle huisfeestjes in mijn appartementencomplex hoor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:14:
Precies en dit vind ik ook een eerlijke stellingname. Ik reageerde op je eerdere suggestie dat het kabinet met wat weken extra wel een effect zou verwachten. Dat is gewoon geen eerlijke voorstelling. Zoals ik eerder zei: of ze geloven er echt in en zien nu al effecten of ze weten beter en wachten op het juiste moment om er met een goed verhaal vanaf te komen. Jij geeft ze nu het voordeel van de twijfel door voor de eerste optie te kiezen, maar ik kies hier voor de 2e optie. Rollen omgedraaid. Ook wel eens leuk ;)
Ik geef ze geen voordeel van de twijfel meer. Dat hebben ze al enige tijd verleden verbruid wat mij betreft. Die avondklok zal inderdaad nu volgehouden worden in verband met gezichtsverlies. Je gaat niet al die moeite doen met spoedwetten door het parlement jagen als je na een week de boel weer afschaft.
redwing schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:17:
Dit is wel heel selectief de data gebruiken. Even vergeten dat we in deze periode steeds meer te maken kregen met een besmettelijkere variant is schijnbaar niet van belang? Maar dan wel de regering verwijten dat ze maar halve data gebruikt....

Oftewel dit is in de tijd geweest dat de UK variant steeds meer terrein won, waardoor je al eerder een stijgende R zou verwachten (zelfs met de huidige schattingen van de besmettelijkheid).
Er is weinig selectiefs aan, dit is hun eigen data. Op 24 december 2020 stond de R op 0,84 en sindsdien beweegt die binnen een kleine bandbreedte van 0,85 tot net onder de 1,00. De Britse variant was toen ook al in het land volgens het kabinet.

De Britse variant zou meer als een maand geleden goed zijn geweest voor 60% van de besmettingen. Momenteel is die zo rond de helft daarvan blijven steken. Nu blijft het RIVM volharden in die bewering, maar het blijkt kennelijk niet zo'n storm te lopen.
Wat je dus ziet is dat met het geheel aan maatregelen het eigenlijk nog niet voldoende is om de extra besmettingen van de nieuwe varianten te voorkomen en er van een echte daling al helemaal geen sprake is. En dat gebruik je dan precies andersom?
Het argument "zonder was het erger geweest" is een welles nietes discussie. Niemand kan zijn standpunt daarin bewijzen.
SomerenV schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 02:07:
En de avondklok? Of zijn ze die alweer vergeten? Maar goed, vanaf eind maart dus versoepelingen (misschien).
Het is wel knap hoeveel vermeend wisselgeld die avondklok heeft om allerlei versoepelingen op te vangen. Een maatregel van mythische proporties als we zo door gaan en alles goedgemaakt wordt door de avondklok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Begrijp ik Baudet goed dat hij stelt dat alleen mensen zonder onderliggende aandoeningen AAN corona kunnen sterven? Dus als je een ernstige longziekte en/of morbide obesitas hebt en tijdens een coronabesmetting komt te overlijden is dat door de onderliggende aandoening en niet door corona (en hoor je dus ook niet in de statistieken thuis).

Creatief... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:01:
[...]

De Britse variant zou meer als een maand geleden goed zijn geweest voor 60% van de besmettingen. Momenteel is die zo rond de helft daarvan blijven steken. Nu blijft het RIVM volharden in die bewering, maar het blijkt kennelijk niet zo'n storm te lopen.
Momenteel zal het wel iets meer dan de helft zijn, drie weken geleden was het al 64%. Of verwacht je dat hij alweer is gezakt?
Het OMT is geïnformeerd over de laatste stand van zaken van de kiemsurveillance
van de verschillende varianten door het RIVM in samenwerking met laboratoria in
Nederland. De toename van de VK-variant, te zien in de kiemsurveillance sinds
week 51 van het afgelopen jaar, zet door van 1.1% in week 51 van 2020 tot
64,3% in week 7 van 2021.
https://www.tweedekamer.n...20n.a.v.%20103e%20OMT.pdf

Die 64% is ook gelijk de reden dat er geen vliegverbod meer nodig is.
Het OMT heeft zich gebogen over het vliegverbod voor het VK en de noodzaak
van het instellen van een vliegverbod voor de Verenigde Arabische Emiraten.
Het vliegverbod voor het VK is ingesteld om de import van de Britse B.1.1.7-
variant te remmen om daarmee de verspreiding van deze variant in Nederland te
beperken. Inmiddels komt deze variant bij meer dan 65% van de COVID-19-
gevallen voor in Nederland en is de dominante variant geworden. Eventuele
import kan daarnaast ook uit vele andere landen dan het VK komen gezien de
verspreiding in Europa en andere westerse landen. Het vliegverbod voor het VK
heeft daarom niet langer relevante invloed op de varianten in de epidemie in
Nederland. Het OMT adviseert dat dit kan worden opgeheven, op voorwaarde dat
het quarantaineadvies voor reizigers uit de VK strikt wordt nageleefd.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43
Je blijft wel erg volharden in de 60% en nu de helft daarvan. Zoals ik op 6 maart in reactie op je bericht al aangaf was het in de week van 8 t/m 14 februari 35,2%. Ik quote het even:
CMD-Snake schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:29:
Enkele weken geleden had 66% van de besmettingen door de Britse mutatie moeten komen. Die voorspelling is niet uitgekomen, maar het RIVM zet nu in op 50% over enige tijd. Ik meen mij te herrineren dat in de laatste kiem surveillance het aandeel zo rond de 20% zweefde, dus dat wordt nog doorwerken voor de Britse variant.
Je loopt 1,5 maand achter ben ik bang.

Week 4 t/m 10 januari was het 9,5%
Week 11 t/m 17 januari was het 15,9%.
Week 18 t/m 24 januari was het 23,3%.
Week 25 t/m 31 januari was het 24,7%.
Week 1 t/m 7 februari was het 30,7%.
Week 8 t/m 14 februari was het 35,2%.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wolly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:00:
[...]

[Twitter]
Ja eerst belangrijke informatie weglaten, en dan gaan zeuren dat iemand je daar op wijst. Zo kan ik ook zeggen dat er nog nooit iemand gestorven is aan Corona.

En dan de dag daarna zeggen dat ik het alleen over bij mij thuis had.

Verder probeert hij hier natuurlijk mee te insinueren dat het allemaa "dor hout" was, wat anders ook wel dood gegaan was. Maar daarbij gaat hij ook langs het punt dat er alsnog een hele hoop mensen overleden waren die misschien wel een aandoening hadden die geregistreerd was, maar die totaal niet levensbedreigend was.

Hij is gewoon bewust misinformatie aan het verspreiden.

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 09-03-2021 09:09 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:20
hoevenpe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:05:
Begrijp ik Baudet goed dat hij stelt dat alleen mensen zonder onderliggende aandoeningen AAN corona kunnen sterven? Dus als je een ernstige longziekte en/of morbide obesitas hebt en tijdens een coronabesmetting komt te overlijden is dat door de onderliggende aandoening en niet door corona (en hoor je dus ook niet in de statistieken thuis).

Creatief... 8)7
Bovendien zijn er dus twee keer zoveel mensen onder de 70 overleden waarbij 'niet vermeld' is of ze onderliggende aandoeningen hadden. En zijn de getallen waar hij naar verwijst in het grijs omdat het onderrapportage betreft. Zijn opmerking is dus ook op basis van deze bron te stellig.
Voeg daar aan toe dat hij stelt dat de actie van Twitter op basis van dit cijfer gebeurt, terwijl het gaat om de opmerkingen over de vaccins.

Hij leeft in zijn eigen wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
DutchCommando schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:05:
Je blijft wel erg volharden in de 60% en nu de helft daarvan. Zoals ik op 6 maart in reactie op je bericht al aangaf was het in de week van 8 t/m 14 februari 35,2%. Ik quote mijzelf even:
De claim over het aandeel komt van het RIVM vandaan. Een maand of wat geleden zei het OMT dat 2/3 (66
%) van de besmettingen door de Britse variant kwamen. Uit jouw staatje komt dus een aandeel van ~35%. Dat is ongeveer de helft. Het RIVM zat er schromelijk naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Creatief... 8)7
En dus misleidend. Ergo, goede actie van twitter.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:15
De avondklok is ook een maatregel voor de buitenlandse (lees: Duitse) bühne. Merkel was 21 jan redelijk duidelijk dat zij de grenzen zou sluiten voor landen die niet hard genoeg zouden optreden. Vlot daarna namen wij strengere maatregelen.
Ondertussen is die grenssluiting in meer en mindere mate ook gebeurd, maar niet voor Nederland. Daarover was Merkel juist erg te spreken.
Maar ja, ga dat als politicus maar eens verkopen. Dat de avondklok vanwege de duitsers is :-)
Toch kan het niet anders dan meegewogen zijn. Er is volgens mij ook verder geen geluid gegeven aan dit overduidelijke "dreigement" van Merkel. Terwijl een grenssluiting toch gigantisch impact op onze economie zou hebben.

Achter paywall: https://www.nrc.nl/nieuws...en-we-de-grenzen-a4028558

Dan is in ieder geval duidelijk waarom de politiek dit zo belangrijk vind en waarom er maar geen concrete duidelijkheid komt over de kwantitatieve effecten er van. Het is namelijk al lang aangetoond dat het werkt. De grens met Dld is immers nog steeds open.

[ Voor 16% gewijzigd door blissard op 09-03-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:09:
De claim over het aandeel komt van het RIVM vandaan. Een maand of wat geleden zei het OMT dat 2/3 (66
%) van de besmettingen door de Britse variant kwamen. Uit jouw staatje komt dus een aandeel van ~35%. Dat is ongeveer de helft. Het RIVM zat er schromelijk naast.
OMT. RIVM. Je combineert meerdere zaken door elkaar. Een maand geleden had het RIVM drie datapunten. Het aandeel van 35% is ook alweer 3 weken geleden.

Het zou beter zijn als men de data niet publiceerde. Dan was er minder gezeur en gedoe geweest. Want nu krijg je een hoop mensen die de getallen als iets exacts gaan opvatten en dat maar niet los kunnen laten. Het is gewoon letterlijk voortschrijdend inzicht in een crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
boesOne schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:09:
[...]

En dus misleidend. Ergo, goede actie van twitter.
De tweet werd toch verwijderd omdat hij beweerde dat de vaccins "ernstige" bijwerkingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:11:
De avondklok is ook een maatregel voor de buitenlandse (lees: Duitse) bühne. Merkel was 21 jan redelijk duidelijk dat zij de grenzen zou sluiten voor landen die niet hard genoeg zouden optreden. Vlot daarna namen wij strengere maatregelen.
Ondertussen is die grenssluiting in meer en mindere mate ook gebeurd, maar niet voor Nederland. Daarover was Merkel juist erg te spreken.
Maar ja, ga dat als politicus maar eens verkopen. Dat de avondklok vanwege de duitsers is :-)
Toch kan het niet anders dan meegewogen zijn. Er is volgens mij ook verder geen geluid gegeven aan dit overduidelijke "dreigement" van Merkel. Terwijl een grenssluiting toch gigantisch impact op onze economie zou hebben.

Achter paywall: https://www.nrc.nl/nieuws...en-we-de-grenzen-a4028558

Dan is in ieder geval duidelijk waarom de politiek dit zo belangrijk vind en waarom er maar geen concrete duidelijkheid komt over de kwantitatieve effecten er van. Het is namelijk al lang aangetoond dat het werkt. De grens met Dld is immers nog steeds open.
Zo'n grenssluiting geldt alleen voor personen, niet voor producten. Daarmee valt de impact m.i. mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:04

Sorcerer8472

Mens sana?

M.a.w. zelfs de wetenschappelijke specialisten die de kamer adviseren handelen op hun onderbuikgevoel. Waarbij ik me ook kan voorstellen dat de telkens trage reacties vanuit de politiek daar een rol bij speelt: vrijdag zeer zorgwekkende cijfers bekend? Okee, dan gaan we eerst nog een halve week overleggen en kondigen we dinsdag maatregelen aan die donderdag ingaan, een ruime incubatieperiode later, of twee korte incubatieperiodes d:)b

Kan me voorstellen dat het OMT daar ook nog rekening mee moet houden. Ik vind het een blamage. :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
blissard schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:11:
In 2020 was ook zoiets aan de hand, maar uiteindelijk gaan de deelstaten over hun grenzen. De Duitse deelstaten als Nordrhein Westfalen besloot geen gehoor aan de oproep van Merkel te geven. Nederlanders bleven welkom. Een zekerheid is het dus niet, Merkel is zeer afhankelijk van de deelstaten voor een flink deel van het coronabeleid. Ze heeft de laatste tijd al meer moeite om de deelstaatregeringen mee te krijgen.
DutchCommando schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:14:
Het zou beter zijn als men de data niet publiceerde. Dan was er minder gezeur en gedoe geweest. Want nu krijg je een hoop mensen die de getallen als iets exacts gaan opvatten en dat maar niet los kunnen laten. Het is gewoon letterlijk voortschrijdend inzicht in een crisis.
Dat zou pas echt van de zotte zijn als ze de getallen gingen verbergen zodat ze geen kritiek vanuit het publiek kunnen krijgen. Er is hier geen voortschrijdend inzicht, als ze dat hadden zagen ze dat het niet werkte zoals ze hoopten. Nu graven ze zich alleen dieper in met deze standpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

pagani schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:13:
[...]

Leuk dat je precies de partijen noemt die ik als "slechtst" beoordeel in deze crisis. In het begin zonder enige wetenschappelijke onderbouwing (zowel economisch als medisch) aandringen op een volledige lockdown en een half jaar later als de gematigde lockdown erdoor moet ineens keihard anti lockdown zijn omdat de populis dat niet wil. En dan de FvD die als "oplossing" de IC capaciteit wil verhogen, daar hebben we het hier ook nog booit over gehad :')

En ook de dooddoener dat we het dan "net als al die voorbeeldlanden" zoveel beter zouden hebben nu. Die discussie hebben we al zeker drie pagina's niet gezien. Noem mij één land, vergelijkbaar met Nederland qua grenzen/dichtheid/demografie, waar het zo enorm veel beter gaat?
In het begin (februari/maart 2020) was er ook niet veel te onderbouwen omdat er gewoon nog geen data was. Beter nog: de data wees toen nog op een zeer dodelijk virus (als in 5% voor de volledige bevolking). Men was ook niet voor een volledige lockdown maar wel voor zeer strenge reisbeperkingen. Weet je nog die bus Groningse studenten die vanuit brandhaard Noord-Italië terugkwam met nul maatregelen? Dat soort shit.

En ik weet niet of je ál die partijen van GroenLinks en PvdA tot PVV en FvD nu over één kam scheert, maar in het voorbeeld dat ik noem wordt vanuit de linksere partijen eind vorig jaar gevraagd om sneller ingrijpen omdat de cijfers zorgelijk begonnen te worden en toen ingrijpen harder ingrijpen in de toekomst zou voorkomen. Daar hadden ze wetenschappelijk gezien toen gelijk in, en in de praktijk hebben ze dat ook gekregen. Dus hoe je tot jouw conclusie komt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:59:
[...]

Dat laatste is het meest frustrerende eigenlijk. Komen de modellen niet uit? dan schetsen we gewoon een scenario waarin het over vier weken toch echt weer de klauwen uit gaat lopen. Alles om de angstmachine aan de gang te houden?
Zaten ze er daadwerkelijk naast met de modellen? Of eist politiek/media/publiek één 100% scenario waar RIVM gewoon werkt met onzekerheidsmarges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:00:
[...]

[Twitter]
Als ik het goed begrijp uit deze bron:
https://www.rivm.nl/sites...20210302_1122_final_0.pdf

en deze:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...evolking/leeftijd/ouderen

Dan zijn er van de 14.984.365 mensen onder de 70, 1494 mensen overleden in 1 jaar die positief zijn getest op covid? 0,01%? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:20
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:25:
[...]

en deze:

Dan zijn er van de 14.984.365 mensen onder de 70, 1494 mensen overleden in 1 jaar die positief zijn getest op covid? 0,01%? 8)7
Het is dan ook de zorgcapaciteit waar op gestuurd wordt. De IC's liggen namelijk wel vol met 65-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:23:
[...]

Zaten ze er daadwerkelijk naast met de modellen?
Nou ja, al die doemscenario's over de 'britse variant' lijken nog niet echt uitgekomen volgens mij waarin IC"s en klinieken overspoeld zouden raken. Toch?
Of eist politiek/media/publiek één 100% scenario waar RIVM gewoon werkt met onzekerheidsmarges?
Een hele ruime marge denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:15
MikeyMan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Zo'n grenssluiting geldt alleen voor personen, niet voor producten. Daarmee valt de impact m.i. mee.
Dat weet ik, toch denk ik dat, als we files zoals in Tirol zouden krijgen, dit behoorlijke impact heeft.
https://www.nieuwsbladtra...ol-en-tsjechie/?gdpr=deny
Voor scheepvaart zal een en ander meevallen.

Wat me vooral opvalt is dat er, voor zover ik weet, geen discussie over Merkel's uitspraak is geweest. Dat kan betekenen dat onze regering dit eenvoudigweg niet belangrijk vond of dat ze dit op een andere manier hebben opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door blissard op 09-03-2021 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Jovatov schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:27:
[...]
Het is dan ook de zorgcapaciteit waar op gestuurd wordt. De IC's liggen namelijk wel vol met 65-ers.
Precies maar velen staren zich nog steeds blind op het aantal doden met maatregelen en zien niet in dat zonder maatregelen mensen gewoon dood zouden gaan omdat er simpelweg geen plek meer is.

Vind het ook erg treurig dat de populistische partijen misbruik maken hiervan om zieltjes te winnen omdat die inspelen op die onderbuikgevoelens. Dan bewijs je voor mij alleen maar dat het persoonlijk gewin is en niet in landsbelang. Maar degenen die om zulke reden op een partij stemmen zijn waarschijnlijk niet dusdanig onderlegd dat in te zien... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:21:
Dat zou pas echt van de zotte zijn als ze de getallen gingen verbergen zodat ze geen kritiek vanuit het publiek kunnen krijgen. Er is hier geen voortschrijdend inzicht, als ze dat hadden zagen ze dat het niet werkte zoals ze hoopten. Nu graven ze zich alleen dieper in met deze standpunten.
Ik heb geen idee welke standpunten je het over hebt. Het RIVM publiceert deze data al een tijdje. Het gaat ook rap omhoog en de verwachting is dat we binnenkort toch echt de overhand van de Britse variant in de cijfers gaan zien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:25:
[...]

en deze:

Correct. Het is wel een onderrapportage maar het zijn de cijfers die bekend zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/52N5KPX1/screenshot-141.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Zaten ze er daadwerkelijk naast met de modellen? Of eist politiek/media/publiek één 100% scenario waar RIVM gewoon werkt met onzekerheidsmarges?
Ik kom er net achter dat het R-getal gebaseerd wordt op de absolute aantallen positieve tests (en niet op bijv. het percentage positieve tests). Dus dan weet je gewoon dat het R-getal nu onbetrouwbaar is eigenlijk 8)7

Vraag me af of er niet nog een plottwist komt vlak voor de verkiezingen waardoor de zittende partijen toch nog dik gaan scoren. Het kan bijna niet anders eigenlijk. Alle indicatoren gaan de goede kant op: 100en bedden in het ziekenhuis vrijgekomen de afgelopen weken, idem op de IC, minder mensen in risicogroepen besmet.

En zoals Lubach afgelopen zondag mooi liet zien trekt de VVD het crisismanagement van Rutte mooi door in de VVD-campagne. Die draait daar nu 100% op ongeveer. Dus wat is er mooier als vlak voor de verkiezingen blijkt dat deze aanpak goed was? Dat is immers één van de manieren waarop je de cijfers kunt interpreteren, en de kans is ook niet gering dat we de komende paar dagen een verdere daling in IC/zkh-opnames en beddenbezetting gaan zien.

De persconferentie is deze week al spontaan naar maandag verzet ipv dat het altijd dinsdag was. Mooi gedaan zodat volgende week maandag als nog bijna niemand heeft gestemd er ineens nieuwe versoepelingen vervroegd aangekondigd kunnen worden zodat Rutte de grote verlosser vlak voor de verkiezingen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29

Creatief... 8)7
Ik ben geen voorstander van hoe Baudet sommige zaken simplificeert, maar het "door" of "aan" covid-19 overlijden is wel degelijk een onderbelicht onderwerp waar men al snel klaar staat met de wappie-stempel wanneer je het aanboort. Dit is dan ook door verschillende wetenschappers aangehaald zijnde iets dat meer aandacht vergt, echter is dat ten tijde van situatie van urgentie niet het meest populaire om te doen.

Zomaar een voorbeeld van hoe sterk de de berichtgeving verschilt omtrent door corona versus aan een vaccinatie:
35 ouderen overleden na vaccinatie, waarschijnlijk door bestaande problemen
Vervang hier "vaccinatie" eens voor de grap door "covid-19".

Hoe men het ook voor elkaar krijgt om dusdanig krakkemikkige mensen te vaccineren waarbij het vaccin klaarblijkelijk de druppel is die de emmer doet overlopen terwijl er een situatie van schaarste heerst ten aanzien van vaccinaties - in plaats hiervan hadden we tenminste een strategie kunnen overwegen die de daadwerkelijke druk op ziekenhuizen verlaagd zou hebben... :z

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:40:".
...dusdanig krakkemikkige mensen te vaccineren waarbij het vaccin klaarblijkelijk de druppel is die de emmer doet overlopen ...
Dat kan je overigens niet concluderen op basis van de informatie die je geeft.

Ik garandeer dat 100% van de mensen na vaccinatie zal overlijden.... bij de een zal dat wat langer duren dan bij de ander.

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 09-03-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:34:
[...]

Precies maar velen staren zich nog steeds blind op het aantal doden met maatregelen en zien niet in dat zonder maatregelen mensen gewoon dood zouden gaan omdat er simpelweg geen plek meer is.

Vind het ook erg treurig dat de populistische partijen misbruik maken hiervan om zieltjes te winnen omdat die inspelen op die onderbuikgevoelens. Dan bewijs je voor mij alleen maar dat het persoonlijk gewin is en niet in landsbelang. Maar degenen die om zulke reden op een partij stemmen zijn waarschijnlijk niet dusdanig onderlegd dat in te zien... :{
Dat ben ik niet met je eens, even het politieke aspect daar gelaten zijn deze cijfers gewoon facts. Mijn punt was eerder... we houden bijna 86% van Nederland "opgesloten" omdat 14% van Nederland vatbaarder is voor een wat ernstiger dan normaal virus ipv te sturen op die 14% die sowieso al vatbaarder is voor van alles:

https://www.volksgezondhe...tien-sterfte-65-plussers:
In 2019 stierven in totaal 830 kinderen in de leeftijdsgroep van 0 tot 15 jaar.
In 2019 stierven in totaal 20.988 mensen in de leeftijdsgroep van 15 tot 65
In 2019 stierven in totaal 130.067 mensen op de leeftijd van 65 jaar en ouder.

van de 920.502 positief geteste mensen (onder de 65) zijn er 771 overleden. Volgens mij zijn alle maatregelen buiten proportie... maar goed.
Jovatov schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:27:
[...]

edit: cijfers aangepast naar <65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:39:
[...]

Ik kom er net achter dat het R-getal gebaseerd wordt op de absolute aantallen positieve tests (en niet op bijv. het percentage positieve tests). Dus dan weet je gewoon dat het R-getal nu onbetrouwbaar is eigenlijk 8)7
Je denkt toch niet serieus dat ze bij het RIVM zo stom zijn om op één indicator af te gaan he?
Ze bepalen de R zowel op positieve tests als Zkh opnames als IC opnames. ;)
Vraag me af of er niet nog een plottwist komt vlak voor de verkiezingen waardoor de zittende partijen toch nog dik gaan scoren. Het kan bijna niet anders eigenlijk. Alle indicatoren gaan de goede kant op: 100en bedden in het ziekenhuis vrijgekomen de afgelopen weken, idem op de IC, minder mensen in risicogroepen besmet.
Juist met die positieve berichten vanuit de ziekenhuizen valt het erg mee. Die honderden bedden die zogenaamd vrij gekomen zijn, zijn helemaal niet vrij gekomen. Hier moet planbare zorg op uitgevoerd gaan worden, maar met de huidige status quo is juist dat plannen nogal link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, even het politieke aspect daar gelaten zijn deze cijfers gewoon facts. Mijn punt was eerder... we houden bijna 86% van Nederland "opgesloten" omdat 14% van Nederland vatbaarder is voor wat ernstiger dan normaal virus ipv te sturen op die 14% die sowieso al vatbaarder is voor van alles:

https://www.volksgezondhe...tien-sterfte-65-plussers:
In 2019 stierven in totaal 830 kinderen in de leeftijdsgroep van 0 tot 15 jaar.
In 2019 stierven in totaal 20.988 mensen in de leeftijdsgroep van 15 tot 65
In 2019 stierven in totaal 130.067 mensen op de leeftijd van 65 jaar en ouder.

van de 964.587 positief geteste mensen (onder de 70) zijn er 1494 overleden. Volgens mij zijn alle maatregelen buiten proportie... maar goed.
En wat gebeurt er denk je als we de boel gewoon opengooien en het aantal besmettingen blijft oplopen? Op enig moment kan de zorg het niet aan en laten we mensen niet eens meer naar t ziekenhuis toekomen "ga thuis maar dood, er is geen plek". Dat we aan deze aantallen zitten (nog steeds oversterfte!) is dankzij de maatregelen, anders was het hek van de dam zoals je in sommige anderen laden ook ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Cartman! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:55:
[...]

En wat gebeurt er denk je als we de boel gewoon opengooien en het aantal besmettingen blijft oplopen? Op enig moment kan de zorg het niet aan en laten we mensen niet eens meer naar t ziekenhuis toekomen "ga thuis maar dood, er is geen plek". Dat we aan deze aantallen zitten (nog steeds oversterfte!) is dankzij de maatregelen, anders was het hek van de dam zoals je in sommige anderen laden ook ziet.
Een kritische noot blijf ik vinden dat de ziekenhuizen ook niet heel veel doen aan opschaling? Waar blijft die actieve campagne om mensen te werven? Waar blijven de reclame spotjes om werklozen met een zorg diploma binnen te halen? De ziekenhuizen in Nederland zijn zo passief als wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
xzaz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Een kritische noot blijf ik vinden dat de ziekenhuizen ook niet heel veel doen aan opschaling? Waar blijft die actieve campagne om mensen te werven? Waar blijven de reclame spotjes om werklozen met een zorg diploma binnen te halen? De ziekenhuizen in Nederland zijn zo passief als wat.
Eens, echter: stel, je verdubbelt het aantal bedden en IC verpleegkundigen; dan ga je nog steeds een plafond hebben en als je daar in de buurt komt...heb je maatregelen nodig om te voorkomen dat je door t plafond gaat. Onder de streep zal t dus denk ik niet zoveel helpen en wellicht ook de reden dat de focus er niet zo op ligt (vergeet niet dat zo'n opleiding niet een paar weekjes aanrommelen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:55:
[...]

Dat er maatregelen moeten zijn om ouderen te beschermen akkoord, maar ik zei dat de maatregelen buitenproportie zijn voor de <65 groep. De ziekenhuizen liggen vol met 65+ mensen, niet met mensen <65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Je denkt toch niet serieus dat ze bij het RIVM zo stom zijn om op één indicator af te gaan he?
Doen ze nu niet meer toch? Ik dacht dat het nu enkel en alleen op positieve tests drijft. Het officiële R-getal dus, niet de alternatieve getallen die bepaalde mensen op Twitter rondbazuinen.
[...]

Juist met die positieve berichten vanuit de ziekenhuizen valt het erg mee. Die honderden bedden die zogenaamd vrij gekomen zijn, zijn helemaal niet vrij gekomen. Hier moet planbare zorg op uitgevoerd gaan worden, maar met de huidige status quo is juist dat plannen nogal link.
Begrijp ik en ben ik het mee eens. Als je de situatie van 5 weken geleden echter vergelijkt met die van nu is er qua covid wel een verbetering zichtbaar. Dat planbare zorg erg belangrijk is omdat gebrek daaraan ook levens kan kosten spreekt voor zich.

Overigens zijn er in ziekenhuizen ook allerlei projecten gaande om thuiszorg te begeleiden daar waar men vroeger een ziekenhuisbed zou bezetten. Ik weet alleen niet wat de schaal daarvan is op dit moment, ziekenhuizen werken daar vooral individueel aan zviw, dus elk ziekenhuis heeft z'n eigen projecten hierin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Dat er maatregelen moeten zijn om oudere te beschermen akkoord, maar ik zei dat de maatregelen buitenproportie zijn voor de <65 groep. De ziekenhuizen liggen vol met 65+ mensen, niet met mensen <65.
Je denkt dat mensen <65 geen (blijvende) klachten kunnen hebben? Ik heb meerdere mensen in m'n familie, gezonde mannen (waaronder een triathlon-atleet), die 9 maanden later nog steeds niet volledig kunnen werken omdat ze zo moe zijn. De houding die je hebt is imo precies wat er mis is... nog steeds de bekende "ach, het is maar een griepje joh".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Doen ze nu niet meer toch? Ik dacht dat het nu enkel en alleen op positieve tests drijft. Het officiële R-getal dus, niet de alternatieve getallen die bepaalde mensen op Twitter rondbazuinen.
Op het dashboard en in de weekrapportage niet nee. Maar volgens mij zag ik in de laatste technische briefings gewoon nog alle R waarde berekeningen. Moet wel zeggen dat zodra ze allerlei onzekerheidsmarges mee gaan communiceren en drie verschillende R waardes, het voor jan met de pet ook niet echt duidelijker wordt.
[...]

Begrijp ik en ben ik het mee eens. Als je de situatie van 5 weken geleden echter vergelijkt met die van nu is er qua covid wel een verbetering zichtbaar. Dat planbare zorg erg belangrijk is omdat gebrek daaraan ook levens kan kosten spreekt voor zich.

Overigens zijn er in ziekenhuizen ook allerlei projecten gaande om thuiszorg te begeleiden daar waar men vroeger een ziekenhuisbed zou bezetten. Ik weet alleen niet wat de schaal daarvan is op dit moment, ziekenhuizen werken daar vooral individueel aan zviw, dus elk ziekenhuis heeft z'n eigen projecten hierin.
True... Het had zo mooi geweest als we nog 80% lager zaten in de bezettingen. Dan had het een heel stuk makkeijker geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Je denkt dat mensen <65 geen (blijvende) klachten kunnen hebben? Ik heb meerdere mensen in m'n familie, gezonde mannen (waaronder een triathlon-atleet), die 9 maanden later nog steeds niet volledig kunnen werken omdat ze zo moe zijn. De houding die je hebt is imo precies wat er mis is... nog steeds de bekende "ach, het is maar een griepje joh".
Bij mij was het idd een griepje. Maar je verhaal heeft niks met de ziekenhuis opnames te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:05:
[...]

Bij mij was het idd een griepje. Maar je verhaal heeft niks met de ziekenhuis opnames te maken.
Als je de boel opengooit dan krijg je toch meer besmettingen en daarmee zullen er ook meer mensen naar t ziekenhuis moeten, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Fijn dat het bij jou maar "een griepje" was, voor vele anderen gaat dat echter niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

[...]

Je krijgt niet ineens een R van 1.3/1.4. Dat krijg je misschien alleen als je zowat alle maatregelen los laat, zoals het VK in december had gedaan. Er hebben sinds oktober zo'n 5.000 mensen op de IC gelegen. Dus nee het is zeer onwaarschijnlijk dat je duizenden doden krijgt als je bijvoorbeeld alleen de avondklok afschaft en de winkels en terrassen met geldende maatregelen opent. Dat zijn mijns ziens geen maatregelen met redelijke impact. Zelfs het openen van de basisscholen heeft niet tot een stijging van de R-waarde geleid. Als dat allemaal goed gaat dan kan je vanaf april meer doorstroomlocaties openen, zoals musea, bibliotheken, dierentuinen en sportscholen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:27:
[...]

Maar wie zegt dat er nu niet 15 tot 30k besmettingen per dag zijn? Er wordt hier vooral gekeken naar getallen... terwijl als ik naar de realiteit kijk (buiten...) dan houden jong volwassenen en jongeren (en ouderen lijken niet meer te weten wat 1,5 meter is) zich al lang niet meer aan de regels.

Hoe groot is de test bereidheid onder die groep(en)...?

}:O
Het gaat altijd om wat er getest wordt. Ook als je naar de cijfers van nu kijkt zie je dat het aantal weliswaar oploopt, maar het percentage getesten dat positief is nog steeds dalen. Het is lastig om daar goede data uit te halen, want komt dit doordat er b.v. meer mensen met hooikoorts zich laten testen of zijn er gewoon meer mensen die zich willen laten testen. En de grote vraag blijft dan ook, is er wel sprake van een stijging, of is er juist een daling? Of nog een andere optie is dat er minder mensen zijn die zich willen laten testen, maar dat doordat er veel mensen met hooikoorts zijn het absolute aantal testen toch omhoog gaat?

Dus tja, het blijft lastig. Maar dat is natuurlijk ook een reden om voorzichtig te zijn. Je kunt allerlei aannames maken en erop gokken dat er niet teveel gebeurt. Of zoals in de meeste landen wordt gedaan blijf je voorzichtig en ga je uit van een pessimistischer scenario. Uiteindelijk zal dat laatste er voor zorgen dat je eerder echt kunt versoepelen, maar wel wat langer aan strenge maatregelen vast zit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
henkzelf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:29:
[...]

Ik kan zo snel het grafiekje niet vinden, maar bij degene die ik heb gezien zag je een lichte daling van reisbewegingen na de avondklok. In de tussentijd schat ik dat dat redelijk teniet is gedaan, maar ik snap wel dat de regering er van uit gaat dat die lichte daling als extra stijging terug komt zodra de avondklok wordt opgeheven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Het plan is om maar twee mensen aan een tafel toe te staan op een terras.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwBq_hhXAAEfaR8?format=jpg&name=large

Dat mag nog wel even verder uitgewerkt worden. Is dat het aantal volwassenen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

RodeStabilo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:21:
[Twitter]Het plan is om maar twee mensen aan een tafel toe te staan op een terras.

[Afbeelding]

Dat mag nog wel even verder uitgewerkt worden. Is dat het aantal volwassenen bijvoorbeeld?
prima, al snel beter als wat het nu is.
Kunnen we tenminste uiteten weer

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[Twitter]Het plan is om maar twee mensen aan een tafel toe te staan op een terras.

[Afbeelding]

Ik vermoed gewoon het aantal stoelen per tafel, dus tenzij je kinderen op schoot kunnen verwacht ik niet dat het voor gezinnen geschikt is.
Daar kan je wel weer uitzonderingen op gaan maken, maar dat maakt het niet makkelijker. Al verwacht ik toch behoorlijk wat gedoe hieromtrent.

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2021 10:25 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

[Afbeelding]

De piek komt volgens Gommers van het OMT half april, eind april (gisteren in Op1). Dus het zou mij verbazen als de terrassen open gaan voor die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:22:
[...]

prima, al snel beter als wat het nu is.
Euh ja , dat is een persoon aan een tafel ook immers? ;) 8)7

Ik ge er voor het gemak vanuit dat het exclusief kinderen onder de twaalf is, maar afspreken met je vrienden op het terras zit er dus niet in. (of gewoon meerdere tafels reserveren.)
DIt begint op micromanegement te lijken.
Wolly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:25:
[...]

De piek komt volgens Gommers van het OMT half april, eind april (gisteren in Op1). Dus het zou mij verbazen als de terrassen open gaan voor die tijd.
Ja en in februari zei hij vast wel een keer dat dat half maart zou zijn; de textbook definitie van doelpalen verschuiven. Ik neem die man (en die talkshows for that matter) niet zo serieus meer met telkens hetzelfde verhaaltje en doemscenario's waarvan de data continu verschuiven.

[ Voor 37% gewijzigd door RodeStabilo op 09-03-2021 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Terrassen open tot 20u, die avondklok blijft waarschijnlijk 'gewoon'.
Nog meer kratjes bier voor @RobinHood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:26:
[...]

Ik ge er voor het gemak vanuit dat het exclusief kinderen onder de twaalf is, maar afspreken met je vrienden op het terras zit er dus niet in. (of gewoon meerdere tafels reserveren.)
Dat was het afgelopen zomer toch ook? 1 tafel pp (als je niet uit hetzelfde gezin kwam) :+ werkte prima...
Wolly schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Heeft hij de "piek" na de perso aangepast oid?

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 09-03-2021 10:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
[...]

Ik geef ze geen voordeel van de twijfel meer. Dat hebben ze al enige tijd verleden verbruid wat mij betreft. Die avondklok zal inderdaad nu volgehouden worden in verband met gezichtsverlies. Je gaat niet al die moeite doen met spoedwetten door het parlement jagen als je na een week de boel weer afschaft.
En toch vind ik dat apart. Ze hebben perfect de 1e 2 golven voorspelt en alle maatregelen tot nu toe zorgen voor een redelijk stabiel aantal besmettingen. En toch blijf je twijfelen dat ze het niet goed doen? En dan vooral omdat je buikgevoel aangeeft dat het nergens voor nodig is, maar de cijfers toch duidelijk laten zien dat we nog niet in rustig vaarwater zitten.
[...]

Er is weinig selectiefs aan, dit is hun eigen data. Op 24 december 2020 stond de R op 0,84 en sindsdien beweegt die binnen een kleine bandbreedte van 0,85 tot net onder de 1,00. De Britse variant was toen ook al in het land volgens het kabinet.

Er is juist heel veel selectiefs aan omdat je de data bij elkaar blijft zoeken die aansluit op wat jij wilt bewijzen. Die data is echter achterhaald en veelal vergeet je allerlei data mee te nemen. In dit geval is die 60% die je benoemt een schatting geweest die allang aangepast is. Dat was nl. een worst-case extrapolatie van de paar datapunten die er eerder waren. Uiteindelijk blijkt de UK-versie zich niet worst-case te hebben verspreid (gelukkig en ook logisch). Wel zit de UK versie nog steeds binnen de bandbreedte die ook toen al werd gegeven. En als je die data bekijkt zie je dat je al eerder een stijging zou kunnen verwachten. En 'toevallig' is dat precies rond de tijd dat de avondklok is ingesteld.

En wederom, er zijn veel dingen niet helemaal zeker, maar om nu te gaan gokken dat de avondklok niets doet (ondanks dat de modellen aangeven van wel en die conclusie ook logisch is als je naar de data kijkt) gaat wat te ver. Mochten die modellen toch kloppen zit je gelijk nog in een 3e golf.
Maar gelukkig krijg je over een maandje of zo je zin, dan kan een exponentiele groei niet meer zorgen voor grote problemen omdat die dan wordt afgevlakt door de vaccinaties. Want dat is dan wel weer een voordeel van exponentiele groei, een weekje minder groei zorgt al heel snel voor veel ruimte :)
[...]
Het argument "zonder was het erger geweest" is een welles nietes discussie. Niemand kan zijn standpunt daarin bewijzen.
[...]
Klopt, wat je wel kunt bewijzen is dat we al 2 golven precies langs de rand zijn gegaan en dat we nu met alle maatregelen alsnog een hoog aantal besmettingen hebben.
Het is wel knap hoeveel vermeend wisselgeld die avondklok heeft om allerlei versoepelingen op te vangen. Een maatregel van mythische proporties als we zo door gaan en alles goedgemaakt wordt door de avondklok.
Waarom trek je het altijd zo extreem door? Het is niet zo dat door de avondklok er heel veel versoepelingen zijn. Wel is het zo dat de avondklok minder impact heeft en dat er daarom al een paar keer gekozen is om andere versoepelingen voor te laten gaan. Het is dus zeker niet zo dat de avondklok verantwoordelijk is voor alle versoepelingen. Je moet het eerder zien als dat je b.v. de kappers en andere contactberoepen weer dicht moet doen om van de avondklok af te komen. Of de scholen dicht of etc. Let dus op die 'of', dat is zeker geen 'en'

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Ik vermoed gewoon het aantal stoelen per tafel, dus tenzij je kinderen op schoot kunnen verwacht ik niet dat het voor gezinnen geschikt is.
Daar snap ik echt niets van. Dat het niet wenselijk is om met je hele voetbalvriendengroep af te spreken snap ik. Maar als ik niet met m'n vrouw en jong kind ergens een broodje kan eten, in de buitenlucht vind ik dat echt onbegrijpelijk.

Dan is dit gewoon wederom een versoepeling 'voor de buhne'.

"Kijk jongens, we hebben versoepeld!" (dat het in de prakijk onwerkbaar is zoals shoppen/click en collect wat nu gaande is of kinderen die wel een dag in de week naar school mogen maakt niet uit, er is versoepeld immers). Sorry maar ik word hier heel cynisch van.

[ Voor 24% gewijzigd door RodeStabilo op 09-03-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Heeft hij de "piek" na de perso aangepast oid?
Geen idee wat de piek voorheen was. Je kan zien wat hij zei vanaf timestamp 18:00 en op 18:22 zegt hij dat het OMT van het RIVM heeft gehoord "dat er een piek gaat komen half april, eind april en dan met en zonder de avondklok."

https://www.npostart.nl/op1/08-03-2021/POW_04917701

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

In de technische briefing van 4 februari was de piek geprojecteerd op ongeveer midden Maart. In de technische briefing van 24 februari was de piek geprojecteered op ongeveer eind April. Logisch gevolg van nieuwe lagere inschattingen de extra besmettelijkheid van de Britse variant.

Maarja, waarom schrijf ik dit eigenlijk :P. Dit is het topic van *knip*; als het RIVM de data niet bijwerkt met nieuwe inzichten is het niet goed, en als ze de data wel bijwerken is het ook niet goed :)

Een dergelijke kwalificatie zet de boel onnodig op scherp, dat kan ook met andere bewoordingen.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2021 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 21:14
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:40:
[...]
Vervang hier "vaccinatie" eens voor de grap door "covid-19".
Appels en peren. Je doet nu net alsof de corona doden met een onderliggende aandoening zonder corona ook wel zouden zijn overleden. En dat is onzin. Heel veel mensen met een onderliggende aandoening hadden tot corona nergens last van. Als ze dan met corona overlijden is de relatie heel duidelijk.

Bij de vaccinaties is dat niet zo. Het overlijden kan aan de vaccinatie liggen maar ook aan de Mars-reep die de overledene wellicht genuttigd heeft.
Cartman! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Als je de boel opengooit dan krijg je toch meer besmettingen en daarmee zullen er ook meer mensen naar t ziekenhuis moeten, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Fijn dat het bij jou maar "een griepje" was, voor vele anderen gaat dat echter niet op.
Ik ben echt verbaasd hoe op het oog slimme mensen soms de basisprincipes van de statistiek niet eens begrijpen. Hoe sommigen HerstelNL nog steeds serieus kunnen nemen is me ook een raadsel.

[ Voor 30% gewijzigd door D-e-n op 09-03-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoevenpe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:28:
Hoera?

Dan kan ik mijn eigen zaakje wel gaan beginnen :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31

Creatief... 8)7
Nee, hij zegt dat van de mensen zonder kwalen er <70 150 overleden zijn AAN corona. MET corona is in de zin dat (net als bv een zware longontsteking) dat de trigger kan zijn die iemand over het randje jaagt.
DutchCommando schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:14:
[...]

OMT. RIVM. Je combineert meerdere zaken door elkaar. Een maand geleden had het RIVM drie datapunten. Het aandeel van 35% is ook alweer 3 weken geleden.

Hier zijn ze al relatief terughoudend in dataverstrekking t.o.v. andere landen. Tegenwoordig zijn we overgegaan op wit lakken van stukken om inkt te besparen. :+
[...]

Normaal gesproken werk je met scenario's (doet het RIVM ook), bv deze van 24-2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZMvWDw8Y7Js-X-9MTyQ6MJbAPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFMrFnSJXiutmQziDbRZ2F5U.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet aan de roze vlakken al dat ze het eigenlijk niet weten, toch worden harde getallen uit deze grafieken gepresenteerd die gaan zweven. Neem de 2e en 3e rij bijvoorbeeld.
Open met BO/VO en met /zonder avondklok. Daarin zie je al dat de avondklok blijkbaar een enorm effect heeft, tot wel 1.500 IC-patienten minder! tussen grafiek 1 en 3 en 2 en 4. Let ook op de 3e kolom. Vergeleken met kolom 1 en 2 vind ik het effect van vaccinaties wel erg mager gemodelleerd, terwijl nu de IC-doelgroep bijna aan de beurt is.

Kuipers in diverse talkshows bijvoorbeeld gaat graag heel erg snel uit van de dikke, hoge lijn. Helaas ziet 95% van de mensen deze grafieken nooit en nog minder snappen ze, want ze worden eigenlijk in geen enkele talkshow gepresenteerd als duiding. Dus iemand die hier tegenover in zo'n debat zit wordt o.b.v. autoriteit aan de kant gezet i.p.v. de interpretatie van de data. Ter illustratie, vaak hoor je alleen het absolute piekgetal van de grafiek rechtsonder terwijl linksboven aan de hand is.
MikeyMan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:54:
[...]

[...]

Erm, van RIVM zelf:
Jacco Wallinga: "In diezelfde week werd het ook winter en daalde het aantal testen. Omdat we het reproductiegetal uitrekenen op basis van het aantal positief geteste mensen, lijkt het alsof dat kleinere aantal mensen relatief veel anderen besmet heeft. Als die invloed van de winterkou verdwijnt zou het dan weer dalen. Ik denk dat de verklaring daar ligt, maar je kunt niet uitsluiten dat die scholen een rol hebben gespeeld. Met de gegevens over de weken erna kunnen we oorzaak en gevolg beter duiden. Een dalende R geeft meer zekerheid dat het winterse weer waarschijnlijk voor de stijging zorgde. Als het samenhangt met de scholen, dan verwacht je dat de R verhoogd blijft."
Cartman! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Even slecht gedacht, als je wil dat mensen zich aan maatregelen houden, wellicht moet men dan beseffen dat men dat risico van geen hulp kan lopen? En dan heb ik het specifiek over coronazorg? Wat nu is dat besef er totaal niet. Het nadeel van alle modellen is dat menselijk gedrag nauwelijks te modelleren is. De eerste lockdown werkte omdat men dacht aan een reële dreiging. Nu dat voor veel mensen niet meer zo is EN de maatregelen stapelen, gaat men zich er steeds slechter aan houden. Men maakt een risicioinschatting voor zichzelf en gaat ervan uit dat de statistiek aan hun kant zit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
hoevenpe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:28:
Zeker. Kun je je klok op gelijk zetten. Als de terassen open gaan blijft de avondklok. Je zou die complotwappies bijna gaan geloven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RodeStabilo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:35:
Daar snap ik echt niets van. Dat het niet wenselijk is om met je hele voetbalvriendengroep af te spreken snap ik. Maar als ik niet met m'n vrouw en jong kind ergens een broodje kan eten, in de buitenlucht vind ik dat echt onbegrijpelijk.

Dan is dit gewoon wederom een versoepeling 'voor de buhne'.

"Kijk jongens, we hebben versoepeld!" (dat het in de prakijk onwerkbaar is zoals shoppen/click en collect wat nu gaande is of kinderen die wel een dag in de week naar school mogen maakt niet uit, er is versoepeld immers). Sorry maar ik word hier heel cynisch van.
Je beseft je dat je nu volledig los gaat op wat slechts een vermoeden van mijn kant is hè? :P

Ik hoop dat ze slimmer zijn dan waar ik bang voor ben. Los daarvan denk ik dat 'men' toch sowieso gaat concluderen dat het niet werkbaar is en men geen politieagentje wil spelen. Veel horecaondernemers zijn niet zo goed in hun verantwoordelijkheid nemen, dus ik vrees het ergste als het gaat om hoe het er op terrassen aan toe gaat.
Of je nu twee man per tafel hebt of vier. Vriendengroepen gaan meerdere tafels claimen, of toch wat bij elkaar hangen. Mensen gaan te veel alcohol drinken. Ondernemers gaan de regels rekken. Allemaal heel begrijpelijk, maar je gaat er een hoop over in de krant lezen vermoed ik. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Cartman! schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:00:
[...]

De triathlon-atleet behoort tot een risicogroep.
Edit: Dat heb ik fout. Ik kan er niets over vinden behalve dat sportes moeten oppassen voor myocarditis na een COVID19.

Risicogroepen
-fanatieke sporters (https://www.volkskrant.nl...et-sportershart~b0ee9b57/) Edit: Geen risicogroep om COVID te krijgen. Oppassen met sporten na COVID 19
-mannen van boven de 50 met een BMI groter dan 30. https://www.nrc.nl/nieuws...nen-van-50-eerst-a4030036
En deze groepen volgens RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen

Dus hoor je niet tot deze risico-groepen dan is COVID19 inderdaad voor jou maar een griepje. (long-covid)

[ Voor 8% gewijzigd door immetjes op 09-03-2021 13:53 . Reden: Edit aangegeven ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

maartend schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Zeker. Kun je je klok op gelijk zetten. Als de terassen open gaan blijft de avondklok. Je zou die complotwappies bijna gaan geloven
Valt ook mooi samen met het alcoholverbod vanaf 20 uur.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Je beseft je dat je nu volledig los gaat op wat slechts een vermoeden van mijn kant is hè? :P
Ja dat realiseer ik me nu wel maar m'n vertrouwen in onze beleidsbepalers is momenteel zo laag dat het me niet zou verbazen zo'n onpraktische en onlogische constructie te verzinnen maar wel eentje waarvan ze kunnen zeggen dat ze tenminste 'versoepeld' hebben.

We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
RodeStabilo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:26:
[...]

Dus bij dit soort opmerkingen vraag ik me echt af wat je nu wilt bereiken? Alles open kan niet omdat je dan teveel besmettinge krijgt. Maar kleine stappen wil je ook niet want dan is het micromanagement. Dus wil je niet open en dan over een paar maanden alles open, of wil je al sneller iig iets meer kunnen?
[...]
Ja en in februari zei hij vast wel een keer dat dat half maart zou zijn; de textbook definitie van doelpalen verschuiven. Ik neem die man (en die talkshows for that matter) niet zo serieus meer met telkens hetzelfde verhaaltje en doemscenario's waarvan de data continu verschuiven.
Misschien moet je iets beter naar hem luisteren en het hele plaatje meenemen? Hij gaat altijd uit van voorspellingen en de huidige maatregelen. Worden de maatregelen strenger, dan zal de piek vlakker worden en opschuiven.

Maar wil je een heel optimistisch vooruitzicht met bijbehorende grotere kans dat het uit de hand loopt, of heb je liever een voorzichtig vooruitzicht waar wat extra buffer is ingebouwd? Want wat ik hier in dit topic veel tegen kom is dat mensen wel de versoepelingen willen, maar dan de risico's verwachten die horen bij het behouden van de strenge maatregelen. En dat kan natuurlijk niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Humma Kavula schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Valt ook mooi samen met het alcoholverbod vanaf 20 uur.
Alcoholverbod en avondklok kan goed blijven bij opening terrassen. Het is over het algemeen vrij frisjes na 20 uur in april.
Pagina: 1 ... 52 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!