Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:35:
Persconferentie nu volgens nu.nl: Op de vraag waarom de avondklok niet als eerste wordt geschrapt, zegt Rutte dat de maatregel in combinatie met de bezoekregeling effect heeft. Het is daarom volgens hem niet verstandig om die avondklok te schrappen.

M.a.w. eigenlijk hadden ze gedacht dat het niet zou werken, maar nu het toch (beperkt) effect lijkt te hebben willen ze liever andere maatregelen die niet werken afschaffen? :')

Dit is wat ik bedoel met slechte communicatie. Lubach had gisteren ook een heel mooi stukje over "Rutte snapt corona niet", met veel terechte kritiek. Het lijkt allemaal misschien veel Rutte bashen, maar helaas is het zo dat er veel op zijn optreden en de regels is aan te merken. Als dat niet zo was dan zou er echt niet zo veel gebasht worden op/aan Rutte.
Allemaal leuk, maar ik zie in het politieke spectrum werkelijk niemand in de top 3 van elke partij die dit beter had gedaan. Allemaal slappe hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

t_captain schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:35:
[...]

Dat is een structureel onderdeel van de tactiek.

Maar zelfs met de 2 maatregelen samen was er geen rimpeltje in de R-waardes of nieuwe besmettingen te vinden.

Er zijn twee verklaringen:

1. de maatregelen werken, maar precies op hetzelfde moment kwam er een onbekende factor in beeld die een ongeveer even grote tegengestelde invloed op R had.

2. de maatregelen werken niet.

Vanuit statistisch oogpunt geloof ik meer in verklaring 2.
Kun jij een andere (indirecte) reden verzinnen waarom we dan met deze maatregelen zitten nu, cq waarom het niet wordt afgeschaft nu blijkt dat het nauwelijks werkt?

En tweede vraag: waar baseert men de 10% verlaging obv deze twee maatregelen op? Waarom heeft men juist een conclusie die anders is dan de jouwe? Ik geloof dat het RIVM aangaf dat dat de impact van deze maatregelen was.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:25:
[...]

Kijk eens naar zijn electoraat, voor al die boomers is met de camper naar Frankrijk belangrijker dan die avondklok.

Ja, chargerend, maar als de jeugd massaal VVD stemde had ik echt wel een ander deuntje verwacht.
Niet alleen chargeren, maar ook fout.

Het is juist de jeugd die graag over de grens en met het vliegtuig op vakantie wil.
De ouderen boven juist in ons eigen land, bleek uit een "onderzoek" van een paar dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
Mm niet heel sterk was dit. 'De cijfers blijven onverminderd hoog' welke dan? Benoem ze aub. Ik zie de hoge cijfers op de IC en ziekenhuizen maar de rest daalt.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:52

tuinïnen

Eventus stultorum magister

M0otje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:33:
[...]

Wat men wilt doen na 21.00 gaat je geen ene snars aan. Kortzichtig.
Mensen laten zich blijkbaar graag wat vrijheid afnemen, angst zit er na een jaar gewoon in en er is sprake van acceptatie van de dwang. Het is een beetje Noord-Korea-light op deze manier. Maar ook daar gaan mensen gewoon door met leven en is er sprake van acceptatie. Is het goed?: Nee. Is een avondklok in Nederland goed? Nee.

Merk hier ook dat ik verantwoording af moet leggen. Ben zelf het liefst op de meest rustige tijden buiten om te sporten, even genieten van bepaalde rust in de samenleving. 4 uur s'ochtends, 11 uur s'avonds. En 2-3 weken dat niet doen is te overleven. 10 weken voelt toch wel echt als een flinke vrijheidsbeperking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

FabianGTI schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Net als dat verbod van alcohol na 20:00 uur, lijkt wel alsof ze die maatregel helemaal vergeten zijn dat het er nog is... 8)7
Wat-een-poppenkast.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik die oprecht vergeten was.

Ook zo'n eentje waarbij ik me afvraag wat nou het nut ervan is.

Blijf die app die zomaar kloenkerdeboenksie uit de lucht komt vallen ook vreemd. Die corona-contactapp is maanden in het nieuws geweest, komt ie wel, komt ie niet, hoe werkt ie, beta's. En nu opeens "volgend weekend gaan we een app gebruiken"

Je begint de aanhangers van Engel bijna te begrijpen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:32:
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de avondklok na 30 maart nog blijft, het zou als allereerste geschrapt worden. Daar je het PO prioriteit geeft snap ik wel, maar het VO en straks ook terrassen en HBO/universiteit gaat echt te ver.
Na vanavond ga ik eigenlijk uit van een avondklok minstens Mei.. het klopt van geen kant. Als iedereen eenmaal heeft gestemd maakt het nog minder uit..

En dat die avondklok niet apart van de 1 persoon bezoekregeling besproken lijkt te kunnen worden is mega frustrerend.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:03
xzaz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:42:
Mm niet heel sterk was dit. 'De cijfers blijven onverminderd hoog' welke dan? Benoem ze aub. Ik zie de hoge cijfers op de IC en ziekenhuizen maar de rest daalt.
Op zich snap ik het wel, eigenlijk is het exact wat ik hier gisteren voorspelde: een kruimel met Pasen op het terras in met de meivakantie lekker op vakantie, naar de dierentuin of het museum.

Enige wat me opviel was dat de avondklok niet genoemd werd als maatregel die er 30 maart bij in het verwachte scenario af gaat, daarnaast zou het voor de Nederlandse horeca/middenstand goed zijn als de meivakantie vooral een binnenlands feestje wordt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:34

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

FabianGTI schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Net als dat verbod van alcohol na 20:00 uur, lijkt wel alsof ze die maatregel helemaal vergeten zijn dat het er nog is... 8)7
Wat-een-poppenkast.
Vorige week eerst een krat bier gekocht, die betaald, in de auto gezet en daarna de rest van de boodschappen gedaan.

Compleet bezopen maar goed, voor 8 uur was ik niet klaar met winkelen

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:44:
[...]

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik die oprecht vergeten was.

Ook zo'n eentje waarbij ik me afvraag wat nou het nut ervan is.

Blijf die app die zomaar kloenkerdeboenksie uit de lucht komt vallen ook vreemd. Die corona-contactapp is maanden in het nieuws geweest, komt ie wel, komt ie niet, hoe werkt ie, beta's. En nu opeens "volgend weekend gaan we een app gebruiken"

Je begint de aanhangers van Engel bijna te begrijpen.
De app wordt ongetwijfeld bewust nu in combinatie met mooie beloften over terras, Pasen en vakantie etc. genoemd. Dat zijn de nieuwe wortels om nu snel een app en straks een paspoort er doorheen te drukken. Niks voor niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik constateer dat de persconferentie niet meer gaat over verplicht thuiswerken, iets wat in vorige persconferenties nog flink werd aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Wat ik mij wel afvraag is wat ze daar in Den Haag onder vaccinatiedrang verstaan :?

Je kunt straks kiezen uit drie dingen:
- Gevaccineerd worden
- Elke xx hr (48hr in andere landen) getest worden om toegang te krijgen tot niet essentiele zaken
- Niet gevaccineerd worden, je hebt voortaan geen toegang meer tot niet essentiele zaken

De laatste twee opties zijn op de langere termijn in mijn ogen onhaalbaar, daarmee kan je niet normaal functioneren in de maatschappij. Dan kom je dus op de 1e optie, maar daarmee is het toch een vaccinatiedrang ?
De situatie is natuurlijk wederkerig, als jij je niet vaccineert ben je een potentieel risico voor de maatschappij. Je kunt immers drager zijn van het virus en eea (blijven) verspreiden. De vraag is zwaar en ook ethisch van aard. Mag de vrijheid van een individu zwaarder wegen dan de veiligheid van de maatschappij. Dezelfde maatschappelijke discussie speelt ook voor bijvoorbeeld toegang tot kinderdagverblijven. Ook daar zie je steeds de vraag oplaaien of de vrijheid en de wezenlijke risico’s voor de overige kinderen in verhouding zijn.

Overigens geldt dat zodra groepsimmuniteit bereikt wordt en het virus uitdooft de behoefte voor vaccinatiebewijzen sterk zal worden beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

pagani schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Allemaal leuk, maar ik zie in het politieke spectrum werkelijk niemand in de top 3 van elke partij die dit beter had gedaan. Allemaal slappe hap.
Aantoonbaar niet waar wat je zegt.

Helemaal in het begin van covid in Nederland was er vanuit vrijwel het hele politieke spectrum een sterke roep voor het nemen van maatregelen. Dat waren zowel linkse partijen als ook de rechtse PVV en FvD die juist riepen on maatregelen. Het kabinet was continu laconiek.

En nog heeft Nederland bijvoorbeeld pas in november PCR-tests verplicht gemaakt voor reizen naar NL, en niet lang daarna ook de draconische LAMP-test als toegevoegde test als enige land ter wereld als een soort overreactie die lijkt te moeten compenseren dat we zo ontzettend laks zijn geweest.

Waar gedurende de crisis PVV en FvD erg gingen leunen richting het roepen om afschaf van alle maatregelen, hebben juist de linksere partijen tijdig geroepen om meer maatregelen. Voorbeeld:
https://nos.nl/artikel/23...ziet-duivels-dilemma.html (gaat met name om het eerste deel van het artikel)

Je ziet ook in andere landen waar men eerder moeilijke keuzes hebben gemaakt dat het beter gaat. De klimaatcrisis is een voorbeeld waar je dit gedrag ook ziet met continu uitstellen van keuzes waardoor het op een later moment veel pijnlijker wordt, bij exact dezelfde partijen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:42:
Net als 'mogelijk met Pasen de terrassen open'.

Er is niets SMART aan deze woorden, er blijft alle ruimte om eind van de maand de maatregelen nog een periode te verlengen. Het zijn geeneens loze beloftes want er is immers niet beloofd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DCNY schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:25:
Snap ook niet wat mensen zo supersuper erg vinden aan die avondklok... Wat wil je gaan doen in je eentje na 21u? En kom nou niet aan met “ik loop graag een onmetje ‘s avonds”. Ik zag voor de avondklok ook geen mens op straat na 21u. Als t straks hoogzomer is en tot 22u licht, dan snap ik t. Maar nu? Boeiend..
Je kijkt vanuit je eigen situatie naar die avondklok, er zijn nog 17 miljoen andere situaties in Nederland...

Ik heb een eigen paard en werk en vrienden. Ik moet sinds die avond klok mij altijd suf haasten na werk naar m'n paard en dan vol gas naar huis om op tijd terug te zijn en waarvoor...? Omdat ik na 21:00 niet bij m'n paard mag zijn? 8)7
En na m'n werk bij een vriend eten/drinken gaat ook al zo vervelend/niet fijn omdat je op die klok moet kijken dat je niet te laat weg gaat. Terwijl je wel gewoon op bezoek mag gaan bij 1 iemand per dag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

tuinïnen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:43:
[...]
Is een avondklok in Nederland goed? Nee.

Merk hier ook dat ik verantwoording af moet leggen.
Ik denk dat de avondklok, zonder dat ze dit direct benoemen, vooral in het leven geroepen is om een einde te maken aan de vele lockdown-feestjes en samenscholingen die uitliepen op baldadigheden en daar kan ik me echt prima in vinden.
Dat de 'normale' burger die zich gewoon aan de bezoekersregeling houdt daar onder lijdt (want of iemand tot 2030u of tot 2230u bij iemand op visite is zal echt geen verschil maken) is jammer maar zoals zo vaak moeten de goeden onder de kwaden lijden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

@hoevenpe en anderen hebben zojuist hun antwoord gekregen:

Avondklok kan prima blijven met de terrassen open.

Krijg bijna zin om een kratje op een avondklok na 31 maart te zetten.

Heb alleen geen zin om straks met 25 kratten pils te zitten :+

[ Voor 14% gewijzigd door RobinHood op 08-03-2021 19:55 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Fly-guy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:41:
Het is juist de jeugd die graag over de grens en met het vliegtuig op vakantie wil.
De ouderen boven juist in ons eigen land, bleek uit een "onderzoek" van een paar dagen geleden.
Het is niet enkel de jeugd, ik zie dat mijn ouders van 65+ ook heel graag weer Europa in willen met hun camper. Zo zullen er wel een paar meer zijn.
Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:49:
Ik constateer dat de persconferentie niet meer gaat over verplicht thuiswerken, iets wat in vorige persconferenties nog flink werd aangekondigd.
De Britse variant en de Derde Golf zijn weer afgestoft voor deze persconferentie. Dat had ik niet helemaal gedacht dat ze die weer zouden proberen, gezien dat ze die eerst los leken te laten omdat het bewijs maar niet kwam. Als ik Rutte zo hoor blijft die avondklok nog wel een tijd.
Superkiwi schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:53:
Ik denk dat de avondklok, zonder dat ze dit direct benoemen, vooral in het leven geroepen is om een einde te maken aan de vele lockdown-feestjes en samenscholingen die uitliepen op baldadigheden en daar kan ik me echt prima in vinden.
Tja, de politie heeft vorige week zo'n 96 coronafeestjes opgerold. Paar weken terug zelfs dik 100 man die carnaval vierden in een feestcafé. Al die feestgangers weten dus alsnog door het net te glippen. En dan te bedenken dat dit de feestjes zijn die ontdekt werden, hoeveel worden er niet gevonden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:13:
Opmerkelijk positief verhaal, meivakantie als stip aan de horizon en horeca expliciet benoemd voor Pasen.
Dat zijn we inmiddels wel gewend, in oktober/november moesten we ons best doen maar zouden we met kerst weer een heleboel mogen. (in werkelijkheid dus vlak voor kerst een lock-down tot 19 januari)

Later een avondklok die er automatisch tot 10 februari zou duren en als eerste maatregel weer opgeheven zou worden.

Op het moment hebben we nog steeds een avondklok en lock-down en zijn beide net weer met een paar weken verlengd. Ik heb dus geen positief verhaal gehoord, die worst houden ze al een jaar voor maar de realiteit is dat ze op het laatste moment toch niets versoepelen alleen de maatregelen verder verlengen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06
Ja de avondklok is streng, ja het is een inbreuk op je vrijheid.

Maar we zitten ook in gevaarlijke tijden. Tijden waar ziekenhuizen in Noord Holland elke dag mensen naar Maastricht moeten verplaatsen omdat ze zelf geen plek meer hebben. Tijden waar elke dag een dikke 5000 mensen corona krijgen. Tijden waar normale zorg ontzettend afgeschaald moet worden, al maanden lang.

Dus ja als je dan even niet naar buiten mag laat op de avond... Wat een offer.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Hulde voor de NRC-verslaggeefster die dit punt over de avondklok aansnijdt. Waarom deze niet gesplist gezien kan worden van de bezoekersregels. Rutte zegt dat het niet kan. Ik geloof er geen snars van en dat is gebaseerd op Rutte's trackrecord met de waarheid spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Soccer98 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:01:
Hulde voor de NRC-verslaggeefster die dit punt over de avondklok aansnijdt. Waarom deze niet gesplist gezien kan worden van de bezoekersregels. Rutte zegt dat het niet kan. Ik geloof er geen snars van en dat is gebaseerd op Rutte's trackrecord met de waarheid spreken.
Je kan dingen alleen los zien als dat uitkomt voor zijn verhaal natuurlijk. Want de terrassen open kun je weer onmogelijk aan de avondklok koppelen volgens hem.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Snap ook niet wat mensen zo supersuper erg vinden aan die avondklok... Wat wil je gaan doen in je eentje na 21u? En kom nou niet aan met “ik loop graag een onmetje ‘s avonds”. Ik zag voor de avondklok ook geen mens op straat na 21u. Als t straks hoogzomer is en tot 22u licht, dan snap ik t. Maar nu? Boeiend..
Dat geldt misschien voor jou. Voor mij (als iemand met slaapproblemen waardoor mijn (werk)dagen niet voor de middag beginnen) kan ik nu eigenlijk nergens meer verder van huis binnen Nederland.

Er is al niet veel te beleven in Nederland voor mij behalve stations/wkc's als overdekte "eetgelegenheid" gebruiken en telkens maar nieuwe plekken zoeken voor wandelingen/uitkijktorens om toch een gevoel van weg geweest te krijgen en een depressie buiten de deur te houden. En demonstraties zijn nog mijn enige sociale activiteiten. Ik verdraag het metaal slecht om telkens in dezelfde omgeving te zijn.

De avondklok treft me nog wel het meest. Ik moet bij elk uitje binnen Nederland op de klok blijven kijken. Een rondje Zeeland (2x snacken, wandelingetje, ganzen voeren) met de auto is al niet meer te doen vanuit Rotterdam.

Gevolg? Eens per week ga ik maar richting Duitsland of Luxemburg. Zat nieuwe plekken daar en winkelen in die laatste. Dan slaap ik een paar uurtjes in de auto in Duitsland, tot de avondklok in NL voorbij is :) Autorijden is voor mij gelukkig als TV-kijken of gamen voor anderen :)

Voor de duidelijkheid ga ik in m'n eentje. Ik ben totaal geen feest-persoon. En toch treft die avondklok mij hard.

M. Rutte en aanhang kan niks meer goeds zeggen voor mij na het gejok over de avondklok (die als 1e eraf zou gaan maar nu alweer verlengd wordt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Woy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Je kan dingen alleen los zien als dat uitkomt voor zij verhaal natuurlijk. Want de terrassen open kun je weer onmogelijk aan de avondklok koppelen volgens hem.
Rutte loopt nu ook opeens onderscheid te maken tussen twee vormen van maatregelen. Dat hoor ik vandaag letterlijk voor het eerst. Erg goed van de verslaggeefster dat ze hier heel erg op door ging. Jammer dat dat een uur na de persconferentietoespraak gebeurt en 95 procent van de mensen weggezapt hebben. Ik snap écht niet waarom de man constant met dit soort gelul wegkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door Soccer98 op 08-03-2021 20:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat anderen dat niet hebben. Ik wil graag in de week langer dan twee uur naar mijn vriendin toe. We kunnen nu net een hapje eten, snel wat drinken en weer naar huis toe. Compleet sneu dus, het contact is lang genoeg om besmet te worden dus het helpt geen zier.

Daarnaast zou ik bijvoorbeeld ook graag Wie is de Mol kijken bij een vriend wat we al jaren doen (nu voorbij). Kan het wel uitstellen en later met hem terugkijken, in dat geval maakt het ook geen zier uit en heb je alsnog de contacten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Soccer98 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:01:
Dat hij het niet kan splitsen snap ik nog wel, dit is net als bij troubleshooting als je op alle knoppen tegelijk drukt weet je ook niet wat nu gewerkt heeft en wat niet.

Wat we wel kunnen stellen is dat we die beloofde effecten niet hebben gezien. Er is geen 10%-13% reductie in de R geweest, zelfs niet in de buurt daarvan. We kunnen veilig stellen dat zowel de 1 bezoekersregeling als de avondklok 'debunked' zijn.
Yaksa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:00:
Het is dan ook wel diep gezonken met de mensheid wanneer we alcohol als eerste levensbehoefte gaan zien.
Een alcoholist die cold turkey moet stoppen overleeft dat vaak niet.
Basekid schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:59:
Ja de avondklok is streng, ja het is een inbreuk op je vrijheid.

Maar we zitten ook in gevaarlijke tijden.
We leven altijd in gevaarlijke tijden, voor veel ingrijpende wetgeving is dat de motivatie. Nu corona, nog niet zo lang geleden waren het terroristen (denk aan sleepwet die daarom nodig was). Zo gaat het wel door. Inzake die avondklok moeten ze nu toch wel beseffen dat hun verhaal erg sleets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Vliegverbod Verenigd Koninkrijk wordt opgeheven

DEN HAAG - Het vlieg- en aanmeerverbod voor het Verenigd Koninkrijk wordt opgeheven. Volgens het demissionaire kabinet heeft het geen zin meer nu de Britse variant van het coronavirus zich al in Nederland heeft verspreid.

Vorige week werd het vliegverbod voor het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika en tal van landen in Zuid-Amerika nog verlengd tot 1 april. Maar voor reizen van en naar onze buren aan de andere kant van de Noordzee verdwijnt het verbod nu dinsdag.
...
https://www.telegraaf.nl/...oninkrijk-wordt-opgeheven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
Is morgen of overmorgen het debat?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
xzaz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:11:
Is morgen of overmorgen het debat?
Normaliter de dag na een persconferentie. Nu staan de briefing en het daarop volgende debat op woensdag in de agenda van het parlement.

Ik snap niet helemaal waarom we dan vandaag de persconferentie hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Aantoonbaar niet waar wat je zegt.

Helemaal in het begin van covid in Nederland was er vanuit vrijwel het hele politieke spectrum een sterke roep voor het nemen van maatregelen. Dat waren zowel linkse partijen als ook de rechtse PVV en FvD die juist riepen on maatregelen. Het kabinet was continu laconiek.

En nog heeft Nederland bijvoorbeeld pas in november PCR-tests verplicht gemaakt voor reizen naar NL, en niet lang daarna ook de draconische LAMP-test als toegevoegde test als enige land ter wereld als een soort overreactie die lijkt te moeten compenseren dat we zo ontzettend laks zijn geweest.

Waar gedurende de crisis PVV en FvD erg gingen leunen richting het roepen om afschaf van alle maatregelen, hebben juist de linksere partijen tijdig geroepen om meer maatregelen. Voorbeeld:
https://nos.nl/artikel/23...ziet-duivels-dilemma.html (gaat met name om het eerste deel van het artikel)

Je ziet ook in andere landen waar men eerder moeilijke keuzes hebben gemaakt dat het beter gaat. De klimaatcrisis is een voorbeeld waar je dit gedrag ook ziet met continu uitstellen van keuzes waardoor het op een later moment veel pijnlijker wordt, bij exact dezelfde partijen.
Leuk dat je precies de partijen noemt die ik als "slechtst" beoordeel in deze crisis. In het begin zonder enige wetenschappelijke onderbouwing (zowel economisch als medisch) aandringen op een volledige lockdown en een half jaar later als de gematigde lockdown erdoor moet ineens keihard anti lockdown zijn omdat de populis dat niet wil. En dan de FvD die als "oplossing" de IC capaciteit wil verhogen, daar hebben we het hier ook nog booit over gehad :')

En ook de dooddoener dat we het dan "net als al die voorbeeldlanden" zoveel beter zouden hebben nu. Die discussie hebben we al zeker drie pagina's niet gezien. Noem mij één land, vergelijkbaar met Nederland qua grenzen/dichtheid/demografie, waar het zo enorm veel beter gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Stoney3K schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:13:
[...]

Dat kun je natuurlijk ook interpreteren als "de avondklok is een effectieve maatregel want de toename van 10% door de Britse variant heeft niet plaatsgevonden."
De reductie zou in een redelijke stap hebben moeten plaatsvinden, en de toename van de besmettelijkheid is een geleidelijk proces, dus dat zou nog steeds zichtbaar moeten zijn. Lijkt mij dus erg onwaarschijnlijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Deze is ook wel frappant:
De Jonge: geen begrip voor mensen die geen prik halen
Demissionair minister De Jonge heeft "nul begrip" voor mensen die zich niet laten vaccineren. Hij doelde daarmee niet op mensen die dat vanwege hun gezondheid niet kunnen, maar op degenen die een prik weigeren om andere redenen. In hoeverre er straks versoepeld kan worden, is volgens hem namelijk sterk afhankelijk van de vaccinatiebereidheid.

De Jonge zei zich verder zorgen te maken over de vaccinatiebereidheid onder met name jongeren. "Als een deel van de jongeren zich niet laat vaccineren, hebben we echt een probleem", zei hij. Maar, zo stelde De Jonge ook: je laten vaccineren of niet moet altijd een eigen keuze blijven.
(NOS Liveblog)

Zijn onbegrip staat haaks op zijn bewering dat het altijd een eigen keuze mag zijn. Net als dat hij niet wil inzien dat zijn app ook een vorm van dwang kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:13:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom we dan vandaag de persconferentie hebben.
Week voor de verkiezingen, volgende week 15-17 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:16:

[...]

(NOS Liveblog)

Zijn onbegrip staat haaks op zijn bewering dat het altijd een eigen keuze mag zijn. Net als dat hij niet wil inzien dat zijn app ook een vorm van dwang kan worden.
De Jonge zei zich verder zorgen te maken over de vaccinatiebereidheid onder met name jongeren. "Als een deel van de jongeren zich niet laat vaccineren, hebben we echt een probleem", zei hij. Maar, zo stelde De Jonge ook: je laten vaccineren of niet moet altijd een eigen keuze blijven.
Dit probleem zie je nu ook in Israel... daar is de vaccinatiebereidheid onder jongeren ook laag.

En nu komt het dwang fenomeen weer naar voren (wat hier meermaals wordt ontkent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:13
jip_86 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:11:
[...]

Ja die had ik verwacht, maar blijkbaar niet opgeschreven. Dat mag zeker, maar niet altijd heel praktisch.
Snap ik, ik wilde hem gewoon even maken.
Ik begrijp ook dat het doordeweeks niet ideaal is om telkens op de klok te moeten kijken. Ik hoop wel dat je in het weekend wel lekker blijft slapen.

Dat mensen voorstander zijn van de avondklok, of het allemaal wel prima vinden begrijp ik totaal niet. Als je leven pre-corona ook al bestond uit 7 dagen "Netflix and chill" dan snap ik het wel.
Ik zelf heb er wel echt moeite mee dat ik niet gezellig bij vrienden/familie wat kan gaan eten en drinken zonder op de klok te moeten kijken.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online

[...]

(NOS Liveblog)

Hij zegt letterlijk dat het een keuze blijft, maar dat hij er zélf geen begrip voor heeft. Daar is niets haaks aan, zijn mening doet er niet toe voor het beleid wat hij onderschrijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

(NOS Liveblog)

Je hebt de vragenronde niet gezien? Wordt nu één zin gequote, maar het was een compleet verhaal. Volgende zin erbij plakken was al een stuk genuanceerder geweest.

En ik vind hem daar nog meer dan schappelijk in eerlijk gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 08-03-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Britten hebben onderhand lagere besmettingscijfers dan wij, wellicht dat zij nu een vliegverbod naar ons instellen... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Bewust niet gekeken naar de persco want bepaalde hoofden heb ik nu wel genoeg gezien (en de info lekt toch wel van tevoren).

Wel zie ik dat de avondklok nog steeds staat terwijl Rutte toch echt heeft gezegd dat:
(...)Daarmee kan ik niet de garantie geven dat die avondklok er niet meer is na de 9e, maar de eerste maatregel waar je niet mee door wilt, die bovenaan staat, bovenst aan, in goed Nederlands, om te schrappen is die avondklok.
Buiten dat Rutte zijn woord niet houdt getuigt het taalkundige benadrukken van bovenst aan van een arrogantie en pietluttigheid dat het bloed onder mijn nagels vandaan haalt. Drie keer raden wie niet 'bovenst aan' op mijn stemlijst staat volgende week. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Yucon

*broem*

NRC zat er flink op met die avondklok. Vlak daarvoor werd gaf Rutte in een andere vraag over de avondklok een antwoord met in dezelfde zin 'model' en 'metingen'. Jammer dat de verslaggever daar niet even goed door pakte.

Slechte beurt ook dat hij zo over het percentage steun ervoor sprak. Erg neerbuigend, alsof dat er eigenlijk helemaal niet toe doet. Ik denk dat er even iets ongefilterd naar buiten glipte want dat zal hij in grote lijnen ook wel vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Yucon op 08-03-2021 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:13:
[...]

Dat kun je natuurlijk ook interpreteren als "de avondklok is een effectieve maatregel want de toename van 10% door de Britse variant heeft niet plaatsgevonden."

Ik denk dat ik maar anti-olifantenspray ga verkopen.
Quanta costa?

Ik denk dat ik wel een busje nodig heb 8)

Ik heb niet gekeken naar de perspresentatie maar als ik het zo hoor is die olifant nog niet uit de kamer. Rutte is wel heer en meester in het kijk-naar-het-vogeltje zodat je niet oplet wat de ander hand doet.

bewust niet gekeken trouwens, ik vindt het steeds moeilijker om aan te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Sorcerer8472 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Kun jij een andere (indirecte) reden verzinnen waarom we dan met deze maatregelen zitten nu, cq waarom het niet wordt afgeschaft nu blijkt dat het nauwelijks werkt?
Reconstructie:

1. Het was een voorspelling op basis van (oudere) internationale cijfers en een rekenkundig model. Op basis daarvan is hij ingevoerd.

2. Naderhand bleven echte resultaten uit. OMT durft dat niet te corrigeren. Die voelen (als wetenschappers die ineens politieke adviseurs zijn) waarschijnlijk veel druk van de volksgezoneheid op hun schouders. Dus die gaan tot het gaatje om de 10% in stand te houden. Dat gaat zelfs zo ver dat ze in een presentatie voor het kabinet getallen van enkele dagen vóór de maatregelen als gevolg hebben gepresenteerd (link, sheet 17)

3. Kabinet kijkt niet door de ingewikkelde getallen heen en vertrouwt blind op de specialisten OMT.

4. Niemand durft te versoepelen want de ruimte is beperkt en wat nou als het toch wél een effect had? Of zelfs als er geen effect was bij invoering, er wel een effect bij het einde zou zijn?
En tweede vraag: waar baseert men de 10% verlaging obv deze twee maatregelen op? Waarom heeft men juist een conclusie die anders is dan de jouwe? Ik geloof dat het RIVM aangaf dat dat de impact van deze maatregelen was.
Zie 1 :)

[ Voor 5% gewijzigd door t_captain op 08-03-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:26:
[...]

Britten hebben onderhand lagere besmettingscijfers dan wij, wellicht dat zij nu een vliegverbod naar ons instellen... :)
Daarnaast worden reizigers dubbel getest en volgens de Jonge was dat toch genoeg om vast te stellen dat de kans op besmetting heel klein was?

Op het moment komt men nu gewoon ons land binnen door naar Düsseldorf (oud) te vliegen en dan de trein of auto te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Kapitein Merijn schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Ik zelf heb er wel echt moeite mee dat ik niet gezellig bij vrienden/familie wat kan gaan eten en drinken zonder op de klok te moeten kijken.
Afgelopen wknd heel makkelijk gedaan. Zat bij vrienden en om 2050 vraag, moet je niet weg. Schenk nog maar in. Zag volslagen het verschil niet tussen 2050 weggaan of 0130 weggaan. Zat met dezelfde mensen en had juist meer alcohol. En dat laatste is toch goed? Enkel volgende dag wel beetje brak

p.s. Als iemand me dat verschil kan uitleggen, ga je gang. Als het logisch is, dan hou ik me er de volgende keer aan

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 08-03-2021 20:50 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

maartend schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Afgelopen wknd heel makkelijk gedaan. ZAt bij vrienden en om 2050 vraag, moet je niet weg. Schenk nog maar in. ZAg volslagen het verschil niet ussen 2050 weggaan of 0130 weggaan. Zat met dezelfde mensen en had juist meer alcohol. En dat laatste is toch goed? Enkel volgende dag wel beetje brak

p.s. Als iemand me dat verschil kan uitleggen, ga je gang. Als het logisch is, dan hou ik me er de volgende keer aan
Die discussie is pas 500 keer langs geweest en dat weet je zelf ook.

Verschil is dat langere exposure ook tot ergere besmetting kan leiden. Maar eigenlijk was de hoop dat je niet eens op bezoek zou gaan.

Maar goed, heel stoer, de burgerlijke ongehoorzaamheid. Dat zal ze leren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
t_captain schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:36:
Toch even advocaat van de duivel: als ik naar de vriendenkring van mijn tienerdochter kijk is de avondklok de maatregel die het meeste invloed heeft op haar en haar vriendenkring heeft. De 1 bezoek regeling wordt in de praktijk 2-3 maar ze zijn wel allemaal om 20u45 thuis (en chagrijnig omdat het geplande avondje hangen met een ander stelletje niet door kan gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben wel benieuwd of ze die buitensporten voor alle volwassenen nu doorzetten. Ben er wel aan toe om op het airsoftveld te staan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

Juist. Goed opgemerkt. Daar valt imho enorme winst te behalen ipv dat gemiemel over de avondklok.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:43:
Ik ben wel benieuwd of ze die buitensporten voor alle volwassenen nu doorzetten. Ben er wel aan toe om op het airsoftveld te staan.
Je wil toch niet van binnen de 1,5 meter op iemand schieten heh!

Ik wist wel dat dit ging komen, voorjaar komt er aan, sporten met wat meer buiten mag alweer. Straks echt met volledige teams, dan die avondklok begin echte voorjaar en dan binnen sporten. Nog 1, 2 maandjes en alle mannen van boven de 60 zijn gevaccineerd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

boesOne schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Juist. Goed opgemerkt. Daar valt imho enorme winst te behalen ipv dat gemiemel over de avondklok.
Ja. Dat is de enige echte enorme misser. Onverdedigbaar. VVD heh.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

pro_6or schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:53:
[...]

Het is wellicht een beetje triest, maar ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat na maanden lang weinig tot niks leuks, ik ''ze'' enorm begin te verwijten dat er echt niets gedaan wordt aan het thuiswerken en tegelijk er zo makkelijk een avondklok ingesteld wordt en verlengd.

Mijn leven is werk, beetje wandelen, werk, af en toe iemand zien, maar oh oh, niet te ruig allemaal. 21:00 naar bed.

Tis niet in balans.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Daar hebben ze allang geen controle meer over, kantoren gaan steeds verder open omdat er vanuit de medewerkers expliciet om gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
De stoelendans met motiveringen is interessant. Ze hamerden nu ook weer op de basisregels, dan is het niet noemen apart.

Vorige persconferentie hadden ze het niet meer over de Britse mutant. Het deed even denken dat ze die gingen loslaten als ratio, zeker omdat deze mutant zijn reputatie niet weet te verzilveren. Nu maakte die en de Derde Golf ineens een triomfantelijke terugkeer, dat terwijl de onderbouwing van die claims uit is gebleven. Je zag ook dat de vragen over de avondklok steeds ongemakkelijker werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:31
MikeyMan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Verschil is dat langere exposure ook tot ergere besmetting kan leiden. Maar eigenlijk was de hoop dat je niet eens op bezoek zou gaan.

Jij draagt zeker geitenwollensokken >:) En je kruipt om 21:00 uur lekker onder je elektrische dekentje 8)7

Man!! begrijp het dan "We willen ons leven terug" |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bubba76 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Jij draagt zeker geitenwollensokken >:) En je kruipt om 21:00 uur lekker onder je elektrische dekentje 8)7

Daarvoor moet er acceptatie zijn dat er wat mensen dood gaan. Wat mij betreft prima, maar begrijpelijk is niet heel Nederland daar voor te porren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:19:
Dat mensen voorstander zijn van de avondklok, of het allemaal wel prima vinden begrijp ik totaal niet. Als je leven pre-corona ook al bestond uit 7 dagen "Netflix and chill" dan snap ik het wel.
Ik ben tegenstander van een avondklok of iets wat er op lijkt maar moet ook bekennen dat ik er weinig last van ondervind. Sinds half december een klus waar verwacht wordt dat je vroeg begint (tussen 6&8) waardoor het licht letterlijk en figuurlijk om dit tijdstip uit gaat. Als die avondklok begint val ik in slaap en als hij eindigt gaat de wekker. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Toch even advocaat van de duivel: als ik naar de vriendenkring van mijn tienerdochter kijk is de avondklok de maatregel die het meeste invloed heeft op haar en haar vriendenkring heeft. De 1 bezoek regeling wordt in de praktijk 2-3 maar ze zijn wel allemaal om 20u45 thuis (en chagrijnig omdat het geplande avondje hangen met een ander stelletje niet door kan gaan).
Ik zag afgelopen zaterdagavond, in tegenstelling tot andere, veel meer jongeren op straat. Doe het zelf ook en snap het ook volledig. We zitten een stuk minder vaak bij elkaar maar eens in de zoveel tijd moet kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Kom op, je weet ook wel dat dat niets met de avondklok te maken heeft.

Van 19:00 tot 22:00 is gevaarlijk, van 17:00 tot 20:00 is geen probleem, als er een link zou zijn met die avondklok.
Er is geen advies, noch een overweging geweest die de duur van bezoek beperkt.
Misschien is het geen burgerlijke ongehoorzaamheid, maar simpelweg nodig zijn.

Niet iedereen heeft altijd maar tijd om buiten de avondklok eens een vriend of ouders te zien, zeker als er bijvoorbeeld onregelmatige werkuren in het spel zijn.

Persoonlijk let ik er ook bijna niet meer op. Ik leef al een jaar in een bubbel, zie bijna niemand, dus als ik wel eens bij iemand op bezoek ben en het komt zo uit dat 21:00 niet gehaald wordt, heb ik daar graag 95 euro voor over.

Dat is een burgerlijke ongehoorzaamheid, maar broodnodig voor mijn geestelijke gezondheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:13:
[...]

Kom op, je weet ook wel dat dat niets met de avondklok te maken heeft.

Van 19:00 tot 22:00 is gevaarlijk, van 17:00 tot 20:00 is geen probleem, als er een link zou zijn met die avondklok.
Er is geen advies, noch een overweging geweest die de duur van bezoek beperkt.
Het is een extra hindernis om bezoek te ontmoedigen. Sommige verplaatsen het naar de middag, andere denken 'laat maar' en blijven thuis. Dat is de winst die een avondklok oplevert. De vraag is hoeveel mensen, die eerst van zeven tot tien bij elkaar op de bank zaten, dat verplaatsen naar vijf en acht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Daar hebben ze allang geen controle meer over, kantoren gaan steeds verder open omdat er vanuit de medewerkers expliciet om gevraagd wordt.
Vind je het gek. Ik kan mijn werk bijna net zo goed vanuit huis doen als op kantoor. Maar omdat je thuis tegenwoordig ook al niemand ziet merk ik dat de behoefte om naar kantoor te komen steeds groter wordt, ook bij mijn collega's. Enkel om weer eens onder de mensen te zijn.
Dus in plaats van een keer in de week wat sporten en afloop wat drinken met mensen uit het dorp reizen we nu ca 2 keer in de week vanuit het hele land naar kantoor om daar een dag samen te werken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:03:
[...]

De stoelendans met motiveringen is interessant. Ze hamerden nu ook weer op de basisregels, dan is het niet noemen apart.
De lijst met basisregels is inmiddels zo lang dat niet alles genoemd kan worden anders duurt de persconferentie te lang. De aandachtsspanne van de gemiddelde Nederlander is nog korter dan die van een goudvis namelijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

niet op bezoek gaan is een paar weken vol te houden ( hee dat klinkt als maart 2020), een jaar verder is het voor de geestelijke gezondheid van velen beter om dat advies niet 100% op te volgen wat ook niet verwacht wordt gezien de beschreven uitzonderingen.

Verder gelukkig een beter seizoen in aantocht met meer mogelijkheden tot buiten afspreken, of dat nu eigen tuin, cafeterras of natuurgebied is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:19:
[...]

De lijst met basisregels is inmiddels zo lang dat niet alles genoemd kan worden anders duurt de persconferentie te lang. De aandachtspanne van de gemiddelde Nederlander is nog korter dan die van een goudvis namelijk.
kun je nou eens kappen met die generalisaties? als we dat over de gemiddelde [insert nationaliteit] doen is dat ook niet gewenst. Dus ook niet voor de 'Nederlander'

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ah ja, een motivatie geven staat gelijk aan het propageren van een maatregel. Was ik vergeten, sorry. Dacht ook dat ik hier niet op Facebook zat trouwens.

Ook voor jou dan; ik ben de eerste om zsm van alle maatregelen af te willen. Echter; ik zie ook dat we niet de luxe hebben van een beetje freewheelen. Dit vooral met het oog op het overeind houden van de zorg. Vooral; laten we met mooi weer, meer vaccinaties en meer immuniteit door besmettingen niet alsnog de zooi in de soep draaien.

En heel eerlijk als ik moet kiezen tussen een hapje eten met een biertje of twee op een terras of na 21:00 naar buiten, ga ik voor het eerste.

@jadjong acceptatie van de dood is echt het probleem niet, geloof me. Maar ik heb het hier inmiddels 10x gevraagd, maar nog niemand die me heeft kunnen vertellen hoe we dat dan praktisch uit gaan voeren.

@Verwijderd als we een jaar niet op bezoek waren geweest was er nu geen probleem geweest. Linksom of rechtsom; meer contact is meer overdracht. Snap ook wel dat het voor niemand goed is, word er ook gillend gek van. Maar dan liever 1x in de week in het weekend op bezoek dan helemaal niet zou ik zeggen. Als die avondklok er dan voor zorgt dat er wat mensen zijn die een extra afspraak niet hebben, is het winst.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 08-03-2021 21:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maartend
[...]

Gaat er niet om dat ik "mijn leven terug wil". Ik heb mijn leven.

Maar ik weet wel dat ik van mening ben dat als ik voor mijun werk 4 dagen in de week volledig exposed mag zijn richting mijn clienten, ik het nu voor de 2de maal op 1 jaar en de eerste maal na invoering avondklok nodig heb om me op te laden door mijn vrienden in het echt te zien en wel te zien hoe de avond loopt.

Daar heeft het me ete maken. Als ik me nog wil blijven in kunnen zetten voor mijn clienten, moet ik me kunnen opladen. Doe ik dat niet, dan val ik ook uit. En bij mij escaleerde dat dus vrijdag in dronken worden bij vrienden. Zo eenvoudig. Niet gepland of zoiets, gewoon een sheerlijk onnadenkend doen. Zo fijn.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 08-03-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:20:
[...]
Verder gelukkig een beter seizoen in aantocht met meer mogelijkheden tot buiten afspreken, of dat nu eigen tuin, cafeterras of natuurgebied is.
Ik begrijp niet waarom een beter seizoen zou moeten leiden tot meer mogelijkheden om buiten af te spreken.
Heel de herfst en winter heb ik samen met collega buiten (netjes op 1,5 meter) koffie- en lunchpauze gehouden, tijdens regen onder een afdakje weliswaar, maar makkelijk te doen hoor.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Ik begrijp niet waarom een beter seizoen zou moeten leiden tot meer mogelijkheden om buiten af te spreken.
Heel de herfst en winter heb ik samen met collega buiten (netjes op 1,5 meter) koffie- en lunchpauze gehouden, tijdens regen onder een afdakje weliswaar, maar makkelijk te doen hoor.
tja een picknick op een kleedje in het gras waarbij de ouders kletsen en de kinderen spelen gaat toch echt beter met droog en warm weer , wat hoort bij lente en zomer. Dit en nog tig andere voorbeelden verschillend per levensfase zie ik als 'meer mogelijkheden'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:27:
[...]

- Verspilde tijd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:29:
[...]

tja een picknick op een kleedje in het gras waarbij de ouders kletsen en de kinderen spelen gaat toch echt beter met droog en warm weer , wat hoort bij lente en zomer. Dit en nog tig andere voorbeelden verschillend per levensfase zie ik als 'meer mogelijkheden'.
*knip*
Door een tegenstelling op te gooien, neem je zijn argumentatie niet serieus. Discussiëren wordt op deze manier erg vermoeiend en mensen gaan aan elkaar ergeren.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Ho, wacht. Het is geen verplichting! Het is een dringend advies. Ze hadden het IMO wel moeten verplichten zoals België, dat had een hele hoop gescheeld in de tweede golf.

Voor de rest vond ik het 8 uur journaal wel grappig. Ze waren daar zelf niet zo kritisch over Mark en zijn "eerste maatregel die we terugdraaien"-uitspraak. Maar daarna kwam wel een stukje over de jongeren politieke partijen. Daarin werd het glashelder dat:
- jongeren/jonge mensen veel meer getroffen worden door de avondklok dan ouderen.
- maar dat het ook gewoon een politieke keuze is om de avondklok overeind te laten staan om andere (toekomstige) versoepelingen van maatregelen mee te dekken. Dat de studenten alleen niets hebben aan basisscholen die weer open zijn en zwemles voor kinderen, dat is vette pech.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bubba76
MikeyMan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:21:
[...]
~jadjong] acceptatie van de dood is echt het probleem niet, geloof me. Maar ik heb het hier inmiddels 10x gevraagd, maar nog niemand die me heeft kunnen vertellen hoe we dat dan praktisch uit gaan voeren.
Natuurlijke selectie, en niet iedereen willen redden ,en zeker niet constant de prioriteiten leggen bij Corona. Maar dat mag niet gezegd worden, kijk maar wat wat een bagger Meneer Kelder over zich heen kreeg, toen die het over dood hout had >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bubba76 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Natuurlijke selectie, en niet iedereen willen redden ,en zeker niet constant de prioriteiten leggen bij Corona. Maar dat mag niet gezegd worden, kijk maar wat wat een bagger Meneer Kelder over zich heen kreeg, toen die het over dood hout had >:)
Zodra de ziekenhuizen vol liggen met dorre takjes gaan er ook verse spreuten kapot aan bladluis.

Hoe vaak is dit nu al rond geweest. Dorre takjes praat is weer terug in de ontkenningsfase. De volgende is meen ik woede.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Nog maar eens dan; hoe ga je die natuurlijke selectie uitvoeren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Mee eens, en zelf ga ik morgen ook weer eens naar kantoor. Ik ben er klaar mee. Ik zie namelijk steeds dezelfde mensen op de webcam wel gewoon op kantoor zitten en ik merk dat ik mezelf steeds meer buiten die bubbel begin te plaatsen door wel netjes thuis te blijven. Net als genoeg anderen, daar niet van. Maar ik kom nu op het punt dat ik m'n eigen hinder bij het uitvoeren van het werk niet vind opwegen tegen het voordeel voor het grotere geheel. Die avondklok zonder thuiswerkplicht was het breekpunt vooral omdat het de overheid kennelijk ook niets uitmaakt. Als iedereen thuiswerkte was dit helemaal geen probleem omdat je dan minder kliekjesvorming op basis van fysieke aanwezigheid zou hebben. Buiten dat werkt het werken op afstand namelijk prima. Klopt, je hebt minder non verbale communicatie dus moet je af en toe eens een extra controlevraag stellen om te checken of je elkaar wel goed begrepen hebt. Maar dan vind ik het ook prima te doen.

M'n kinderen wilden ook weten waarom grote mensen wel naar kantoor mochten en zij niet naar school 'want een kantoor is toch een school voor grote mensen?'. Tja.. ik kan ze alleen maar gelijk geven. En dan heb ik het hoofdstuk avondklok nog niet gehad. Echt onvergeeflijk dat wat meer dwang achter thuiswerk zo is blijven sloffen. Is die 5 miljoen trouwens al gebruikt die 2 persconferenties geleden toegezegd is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Gelukkig raken we met de huidige maatregelen wel mooi het dorre hout met de mindere mentale weerstand kwijt ;)

Of is de dor hout vergelijking dan ineens niet meer ok?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
YakuzA schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:51:
[...]

Gelukkig raken we met de huidige maatregelen wel mooi het dorre hout met de mindere mentale weerstand kwijt ;)
Ben bang dat dit gaat tegenvallen. Net als dronken bestuurders in een auto. Zij overleven het, de fietsersgroep niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Yucon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:46:
[...]

Mee eens, en zelf ga ik morgen ook weer eens naar kantoor. Ik ben er klaar mee. Ik zie namelijk steeds dezelfde mensen op de webcam wel gewoon op kantoor zitten en ik merk dat ik mezelf steeds meer buiten die bubbel begin te plaatsen door wel netjes thuis te blijven. Net als genoeg anderen, daar niet van. Maar ik kom nu op het punt dat ik m'n eigen hinder bij het uitvoeren van het werk niet vind opwegen tegen het grotere geheel. Vooral omdat het de overheid kennelijk ook niets uitmaakt. Als iedereen thuiswerkte was dit helemaal geen probleem omdat je dan minder kliekjesvorming op basis van fysieke aanwezigheid zou hebben. Buiten dat werkt het werken op afstand namelijk prima. Klopt, je hebt minder non verbale communicatie dus moet je af en toe eens een extra controlevraag stellen om te checken of je elkaar wel goed begrepen hebt. Maar dan vind ik het ook prima te doen.

M'n kinderen wilden ook weten waarom grote mensen wel naar kantoor mochten en zij niet naar school 'want een kantoor is toch een school voor grote mensen?'. Tja.. ik kan ze alleen maar gelijk geven. En dan heb ik het hoofdstuk avondklok nog niet gehad. Echt onvergeeflijk dat wat meer dwang achter thuiswerk zo is blijven sloffen. Is die 5 miljoen trouwens al gebruikt die 2 persconferenties geleden toegezegd is?
Dat gedoe over thuis werken steeds... De helft van de beroepsbevolking kan niet eens thuis werken en daar is het al weer een half jaar business as usual.
Een Nederlandse autoverkoper houdt in een soort vlog op Youtube bij wat er elke week in zijn zaak gebeurd. Beetje auto's verkopen, repareren en wat gekkigheid onder het personeel onderling. Niemand doet wat met de regels of suggestie die de overheid al maanden geeft en het zit ook nog eens in een dorp waar corona begin vorig jaar lekker huis heeft gehouden. :X Deze week was de vlog erg kort omdat iedereen thuis in bed lag en de tent daardoor gesloten was. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Prima vergelijking. Voor beide is wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

jadjong schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:54:
[...]

Dat gedoe over thuis werken steeds... De helft van de beroepsbevolking kan niet eens thuis werken en daar is het al weer een half jaar business as usual.
Een Nederlandse autoverkoper houdt in een soort vlog op Youtube bij wat er elke week in zijn zaak gebeurd. Beetje auto's verkopen, repareren en wat gekkigheid onder het personeel onderling. Niemand doet wat met de regels of suggestie die de overheid al maanden geeft en het zit ook nog eens in een dorp waar corona begin vorig jaar lekker huis heeft gehouden. :X Deze week was de vlog erg kort omdat iedereen thuis in bed lag en de tent daardoor gesloten was. :D
Ja, en de andere helft kan het wel. Het is zelfs in zekere zin solidair met degenen die niet thuis kunnen werken aangezien die ook minder risico lopen als maar zoveel mogelijk mensen die dat wel kunnen gewoon thuis werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Ja, Eeuh, door selectie natuurlijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Yucon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Ja, en de andere helft kan het wel. Het is zelfs in zekere zin solidair met degenen die niet thuis kunnen werken aangezien die ook minder risico lopen als maar zoveel mogelijk mensen die dat wel kunnen gewoon thuis werken.
Het lijkt de zorg wel ; Gemeentes geven geld uit aan preventie, de zorgverzekeringen houden daardoor meer geld over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Fly-guy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:13:
[...]

Persoonlijk let ik er ook bijna niet meer op. Ik leef al een jaar in een bubbel, zie bijna niemand, dus als ik wel eens bij iemand op bezoek ben en het komt zo uit dat 21:00 niet gehaald wordt, heb ik daar graag 95 euro voor over.

Dat is een burgerlijke ongehoorzaamheid, maar broodnodig voor mijn geestelijke gezondheid.
Moet ook toegeven dat ik de laatste tijd meer bij vrienden langs ga en na 9 uur thuis kom. Ik word van het thuis zitten echt knetter gek. 8)7 En daar heb ik ook 95 euro voor over. Op een gegeven moment is het genoeg geweest, voor dat je echt door draait thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
[...]

Wat mij betreft wel, net zoals in de natuur, de sterkste overleven. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:18
MikeyMan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:44:
[...]

Gewoon alles vrij laten. Voordeel is dat dan ook gelijk het huizentekort is opgelost.....

En gezien de tijd totdat iedereen gevaccineerd is zal het vanaf nu wel meevallen. Nu is het eerder een keuze tussen even doorzetten en dan veel vrij geven of niet doorzetten en veel langer moeten wachten tot het veilig is om veel vrij te geven. Kijk je 2 maanden geleden en had je toen veel vrijgegeven was je zeer zeker wel in wat ik in mijn 1e regel zij terecht gekomen.

Ach, met dezelfde redenatie kunnen we ook alle dijken weghalen. We hebben tenslotte al tig jaar geen overstroming meer gehad. Die dijken zijn dus duidelijk nergens meer voor nodig.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bubba76 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Survival of the fittest slaat alleen niet op de sterkste.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 23:46
[...]

In de natuur overleven de best aangepaste, niet de sterkste.
Edit: zoals hierboven staat dus.

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 08-03-2021 22:36 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ik lees nu allerlei jubelende reacties van horeca en detailhandel, maar zo zeker is het nog niet voor beide groepen dat er ook echt versoepelingen in het verschiet liggen. De Jonge deed wel mooie uitspraken, maar beloofde weinig concreets. Hij dacht ook dat we redelijk normaal kerst konden vieren, we weten hoe dat afliep. Tot er dingen concreet worden lijkt kan dit ook weer een fopspeen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
[...]

Alleen zo jammer dat als de ziekenhuizen vol liggen ook veel sterken om gaan vallen. Maar inderdaad de 10% zwakste mensen kunnen we in Nederland best missen. Zoals gezegd helpt dat ook gelijk het huizentekort de wereld uit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 23:46
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:36:
Ik lees nu allerlei jubelende reacties van horeca en detailhandel, maar zo zeker is het nog niet voor beide groepen dat er ook echt versoepelingen in het verschiet liggen. De Jonge deed wel mooie uitspraken, maar beloofde weinig concreets. Hij dacht ook dat we redelijk normaal kerst konden vieren, we weten hoe dat afliep. Tot er dingen concreet worden lijkt kan dit ook weer een fopspeen zijn.
Dit deel ik wel, ik dacht ook, jaaja, als de cijfers, dat kun je elke dag zeggen natuurlijk. De avondklok ging ook om een zo kort mogelijke tijd, tenzij.....

Niet dat ik het niet eens ben met maatregelen, maar je kunt mensen snel blij maken met een dode mus. Zeg dan liever niets.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:29:
[...]

*knip*
Maak een TR aub, op de man spelen of classificeren laten we achterwege.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
GAIAjohan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:42:
De leugens rondom de avondklok zijn verder gewoon stuitend. Het lijkt inmiddels wel een basisregel oid, terwijl je hele leven compleet wordt beknot.
'Oneindig verlengen kan dus, totdat het kolderiek wordt'
Dat ding, dat „vreselijke ding”, dat zou toch zo snel mogelijk van tafel gaan? „Hij ligt als eerste op de stapel”, zei premier Mark Rutte een week na invoering van de avondklok, „en zelfs nog voor de stapel, om mee te stoppen”.

Dat was eind januari. Nu zijn we drie verlengingen verder en ligt-ie er nog steeds, ergens onder de heropening van de basisscholen, de middelbare scholen, de kappers, de winkels, de zwemlessen, het buiten sporten, en misschien ook wel onder de heropening van de terrassen, de hogescholen en de universiteiten.
Wie zich met een blik op de coronastatistieken afvraagt of de situatie van nu nog wel zo „klemmend” is, kan betogen dat de inbreuk van een avondklok het doel niet meer rechtvaardigt. Maar zo werkt het niet, juridisch. De vraag welke maatregelen moeten worden getroffen, schreef het hof ook, is primair een politieke afweging. De regering mag hiervoor afgaan op de adviezen van het Outbreak Management Team (OMT), ook als er onzekerheid bestaat over nut en noodzaak van zo’n maatregel. De Staat heeft hierbij „een grote beoordelingsvrijheid”.
Dus ja, de politiek beslist. En dat zo’n maatregel dan plots lager op de stapel belandt dan beloofd? „De politiek kan unfair zijn”, zegt Jon Schilder, hoogleraar staats- en bestuursrecht aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Terugfluiten? „Dat zou dan de Tweede Kamer moeten doen.”
Oneindig verlengen kan dus. Totdat het kolderiek wordt. Huisarrest. Een avondklok zonder besmetting. Schilder: „Dan raakt een besluit aan het willekeur-criterium: had het kabinet dit besluit in redelijkheid kunnen nemen?”
Kortom, het kabinet zal alleen van de avondklok afstappen als het OMT daartoe advies geeft. Onwaarschijnlijk gezien hoe diep het OMT zich al ingegraven heeft met dit onderwerp, als ze toegeven dat het niet werkte na twee maanden staan ze nogal in hun hemd. Alternatief moet de Tweede Kamer ingrijpen, maar dat is onwaarschijnlijk dat daar genoeg weerstand ombouwen om de avondklok weg te stemmen. Tot nu toe laat men dit liever aan het kabinet over uit vrees kop van jut te worden als het minder goed uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:50:
[...]
Kortom, het kabinet zal alleen van de avondklok afstappen als het OMT daartoe advies geeft. Onwaarschijnlijk gezien hoe diep het OMT zich al ingegraven heeft met dit onderwerp, als ze toegeven dat het niet werkte na twee maanden staan ze nogal in hun hemd. Alternatief moet de Tweede Kamer ingrijpen, maar dat is onwaarschijnlijk dat daar genoeg weerstand ombouwen om de avondklok weg te stemmen. Tot nu toe laat men dit liever aan het kabinet over uit vrees kop van jut te worden als het minder goed uitpakt.
Optie 3 is natuurlijk dat na een daling in de ziekenhuisbezetting de avondklok overbodig wordt verklaard. En dan worden die dalende cijfers uiteraard gekoppeld aan de avondklok.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:50:
[...]

'Oneindig verlengen kan dus, totdat het kolderiek wordt'

[...]

[...]

[...]

[...]

Het blijft continue een afweging. En aangezien de meeste mensen duidelijk de avondklok niet zo'n heel groot probleem vinden en liever andere maatregelen zien verdwijnen, is dat ook wat zal gebeuren. Van veel van de maatregelen weet je niet precies wat hun impact is op de besmettingen, maar je weet wel dat het totaal aan maatregelen werkt. Je kunt dus onderling uitwisselen, maar het totaal moet voldoende zijn.
Oftewel je kunt de avondklok laten vallen, maar dan moeten b.v. de winkels weer compleet dicht.

Of natuurlijk accepteren dat we in de laatste paar maanden voordat iedereen gevaccineerd nog even kiezen voor duizenden extra doden. Tja ik snap niet helemaal wat je nu verwacht. De gevolgen van te weinig maatregelen zijn wereldwijd al een paar keer duidelijk te zien geweest.

Waar het uiteindelijk om gaat is dat de maatregelen te goed werken waardoor mensen denken dat ze niet nodig zijn. Of zoals ik al zei, het is alsof we alle dijken weghalen, omdat we al tijden geen overstroming gehad hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
klaaas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:01:
[...]

Optie 3 is natuurlijk dat na een daling in de ziekenhuisbezetting de avondklok overbodig wordt verklaard. En dan worden die dalende cijfers uiteraard gekoppeld aan de avondklok.
Die avondklok is simpelweg 1 van de maatregelen. En die verdwijnt inderdaad vanzelf, maar de dalende cijfers worden nog steeds gekoppeld aan het geheel van maatregelen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:33:
[...]

Ho, wacht. Het is geen verplichting! Het is een dringend advies. Ze hadden het IMO wel moeten verplichten zoals België, dat had een hele hoop gescheeld in de tweede golf.
Ze hadden aangekondigd met thuiswerkregels te komen in februari. Blijkbaar zijn Rutte en co dat alweer vergeten.

Zie Wolly in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
redwing schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:06:
[...]

Die avondklok is simpelweg 1 van de maatregelen. En die verdwijnt inderdaad vanzelf, maar de dalende cijfers worden nog steeds gekoppeld aan het geheel van maatregelen.
Uiteraard, maar @CMD-Snake suggereert dat afschaffing van de avondklok zou betekenen dat wordt toegegeven dat ie niet werkt. Dat lijkt me onzin. Er is prima een verhaal te maken dat ie heel goed gewerkt heeft, maar dat ze blij zijn dat ze deze zware ingreep nu eindelijk af kunnen schaffen. Iets in die geest.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
redwing schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:05:
Tja ik snap niet helemaal wat je nu verwacht.
De beloofde 10%-13% daling in de R om mee te beginnen. We wachten nu al ruim een maand, maar we krijgen nog een kleine maand erbij, eens zien of het beloofde effect nog komt of iets wat erop moet lijken. Ik betwijfel het ten zeerste, net als dat nu afschaffen van de avondklok tot duizenden extra doden zal leiden.

Hoe langer ze die claim volhouden zonder enige bewijs, hoe kolderieker het wordt.
klaaas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:10:
Uiteraard, maar @CMD-Snake suggereert dat afschaffing van de avondklok zou betekenen dat wordt toegegeven dat ie niet werkt. Dat lijkt me onzin. Er is prima een verhaal te maken dat ie heel goed gewerkt heeft, maar dat ze blij zijn dat ze deze zware ingreep nu eindelijk af kunnen schaffen. Iets in die geest.
Als het OMT en het kabinet zich beter willen voelen door het zo te poneren als ze de avondklok afschaffen, be my guest. Mij maakt het weinig uit hoe ze het willen verkopen, maar volharden in de redenering die ze nu elke keer oplepelen begint nogal vermoeiend te worden. Dat vermeende effect komt niet meer, dat weet ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
klaaas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:10:
[...]

Heb je daar wetenschappelijke onderbouwing voor? De enige wetenschappelijke onderbouwing die ik heb gezien is dat hij niet significant helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:15:
[...]
Als het OMT en het kabinet zich beter willen voelen door het zo te poneren als ze de avondklok afschaffen, be my guest. Mij maakt het weinig uit hoe ze het willen verkopen, maar volharden in de redenering die ze nu elke keer oplepelen begint nogal vermoeiend te worden. Dat vermeende effect komt niet meer, dat weet ik zeker.
Ze claimen toch ook helemaal niet dat dat effect nog moet komen? Je denkt toch niet dat ze het nog een paar weken geven zodat ze ook de @CMD-Snakes van deze wereld overtuigd hebben van het effect? Of ze geloven daadwerkelijk dat de avondklok effect heeft of ze weten dat het niet/amper zo is en gebruiken het als politiek middel en zullen het terzijde schuiven als dat met goed fatsoen kan.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Mr.Joker schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:18:
[...]

Heb je daar wetenschappelijke onderbouwing voor? De enige wetenschappelijke onderbouwing die ik heb gezien is dat hij niet significant helpt.
Een wetenschappelijke onderbouwing voor mijn ideeën over hoe het kabinet de afschaffing van de avondklok gaat onderbouwen? Nee sorry, die heb ik niet.

Hij wil.

Pagina: 1 ... 51 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!