Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.934 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 13:03
ArcticWolf schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:24:
@Moi_in_actie mijn negatieve reactie tot inenten komt door een incident met m'n huisarts. Ik ben behoorlijk ziek geweest vorig jaar (met de symptomen) maar niet laten testen (quarantaine) en toen de eerste vaccins werden aangekondigd moest ik voor een ander onderzoek bloed laten afnemen bij Saltro, dus ik zei... doe het covid antistoffen onderzoek dan ook maar...

HA: "ja dat kan niet"
ik: eh... staat toch op de website?
HA: "ja maar we kunnen dat nog nergens aankruisen.."

okay, dus ik bij Saltro, kunnen jullie die test niet afnemen bij mij? Jawel! alleen moet de HA daar toestemming voor geven...
Dus ik terug naar m'n HA... "ja ontmoedigingsbeleid" en het is voor je eigen rekening! Ik joh... die andere testen ook. Toen kreeg ik nog een paar argumenten om m'n oren gegooid, waarvan ik alleen maar paranoia werd, waarom doen ze zo moeilijk voor een test die maar 12,50 kost?
Uiteindelijk niet gedaan... dom. Maar sindsdien wantrouw ik alles waar een "moetje" voor staat (mbt corona) vanuit de overheid.

Nogmaals, ik snap het wantrouwen naar inenten wel en menig kennis en vriend die dat ook heeft. Het verhaal erachter komt gewoon onbetrouwbaar over. Als het dan toch echt moet omdat ik straks niet meer het huis uit mag om plee papier te kopen dan doe mij maar als laatst ergens...
Dus omdat jij zelf iets wilde wat niet zo makkelijk te regelen was, wantrouw je nu alles wat inzake corona door de overheid verplicht wordt? Dat is denk ik logica 2.0 want dat volg ik niet...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:29:
[...]

Dus omdat jij zelf iets wilde wat niet zo makkelijk te regelen was, wantrouw je nu alles wat inzake corona door de overheid verplicht wordt? Dat is denk ik logica 2.0 want dat volg ik niet...
Het was gewoon 1 kruisje achteraf, maar de HA loog daarover omdat ze niet wilde dat mensen die test lieten doen... wat is dat voor logica?

Zelfs nog goedkoper geworden :+
https://saltro.nl/products/SARS-CoV-2-COVID-19

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 08-03-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-10 19:57
FirePuma142 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Dat is simpelweg niet waar, dat is daar decentraal geregeld en wordt zeker gebruikt.
Okee. We zijn allebei onnauwkeurig, er zijn plekken met avondklok en plekken (zoals waar ik woon) zonder - ik denk dat differentieren chique is. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:11

3raser

⚜️ Premium member

Cartman! schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:21:
[...]

En of je dat wel of niet doet, is en blijft je eigen keuze. Het is ook niet alsof je je huis niet meer uit mag, het gaat om non-essentiele zaken waar je dan wel aan mee kunt doen.
Het gaat om non-essentiele zaken totdat de essentiale zaken worden toegevoegd aan het lijstje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:39
ArcticWolf schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:30:
[...]

Het was gewoon 1 kruisje achteraf, maar de HA loog daarover omdat ze niet wilde dat mensen die test lieten doen... wat is dat voor logica?

En wat heeft die huisarts met die vaccins te maken? Ik heb zelden zo'n slecht excuus gelezen om vaccins te wantrouwen of geen prik te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:33:
[...]

En wat heeft die huisarts met die vaccins te maken? Ik heb zelden zo'n slecht excuus gelezen om vaccins te wantrouwen.....
Dat was de druppel... maar goed. tegen het vaccin zijn wordt hier blijkbaar niet gewaardeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 08-03-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat we steeds meer richting de IC's moeten gaan kijken. Het aantal opnmaes gaat de komende tijd harder dalen doordat er vanaf 80+ naar beneden wordt gevaccineerd. De CI bezetting zal lijdend gaan wroden omdat er vooral "jongeren" <75 de komende tijd opgenomen gaan worden... waarbij IC opname nog wel zin kan hebben.
IC opnames lopen meer dan 3 weken achter op fluctuaties in besmettingen.
Daarop proberen te sturen op weekbasis is schier onmogelijk denk ik.
(Een actie/maatregel van vandaag geeft over een week of 3 a 4 pas echt impact op de IC cijfers)

Denk dat het toch op ziekenhuis nivo zal moeten blijven gebeuren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
ArcticWolf schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:30:
[...]

Je weet dat de huisarts niet in dienst is van de overheid?

Hij wil.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LZ86
Dus iets wat compleet niets met het halen van een vaccin te maken heeft was de druppel om geen vaccin te halen.....

Nou, dat zal die huisarts leren! :F

Je mag van mij best tegen een vaccin zijn. Maar dan wel met zeer goed onderbouwde, empirische achtergrond.

De reden die je nu aangeeft slaat werkelijk waar he-le-maal nérgens op.

Alsof je een bekeurig krijgt voor te hard rijden en als wraak in de Albert Heijn in het jus d'orange apparaat gaat piesen.

[ Voor 34% gewijzigd door LZ86 op 08-03-2021 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Je weet dat de huisarts niet in dienst is van de overheid?
De HA volgt toch het advies op van de overheid inzake covid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:30
FirePuma142 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Er bestaan ook ver buiten de landsgrenzen van Europa avondklokken om de verspreiding van COVID tegen te gaan. Dat kun je nogal denigrerend papegaaiengedrag noemen. Dat kun je ook niet doen en je wellicht iets nader verdiepen in het waarom, en waarom dat waarom zo breed gedragen wordt. Dit soort teksten zijn demagogie van de bovenste plank.

[...]

Dat iets overeenkomt betekent niet dat je de ander volgt. Ook hier is er blijkbaar geen plek voor nuance, maar wel voor stemmingmakerij. En alweer, demagogie van de bovenste plank.

[...]

Precies, een pakket aan maatregelen waarbij het effect van één of enkele maatregelen niet noodzakelijkerwijs gedestilleerd kan worden aangezien maatregelen maar een deel van de som zijn. Andere delen zijn bijvoorbeeld de naleving van die maatregelen en de rondwarende virusvarianten.

[...]

Je bent niet de enige die dat lastig te duiden vindt. Dat vindt het RIVM ook. Dat vindt elk ander vergelijkbaar instituut ook. Het is ook ontzettend lastig. En dat is het voor iedereen, er is nu eenmaal een grote mate van onzekerheid. Maar het besef dat die grote onzekerheid er is, die is de laatste tijd compleet verdwenen als je het mij vraagt.

[...]

Het grote correlatievraagstuk.
Waarom ik het papegaaiengedrag noem is omdat we (politiek) gezien heel 'eigenwijs' waren in de eerste lockdown, maar nu doen we in vrijwel alles andere landen na. En ja, ik kijk naar Duitsland naar wat Merkel verkondigt, want tot nu toe zijn hun verlengingen, onze verlengingen gebleken. Qua maatregelen, zie de tot in treurnis genoemde mondkapjesplicht en de invoering daaromtrent. Getallen, kritiek van (juridisch) experts, het mocht niet baten. Het moest en zou er komen. Want andere landen deden het ook. Lockdown? Idem. Na 10 weken hebben we nog geen onderzoek gehad of het nou uitmaakt of je winkels sluit of niet. Horeca al een halfjaar dicht? We denken nog niet eens na over hoe het wel kan en wat het effect is of was. Want ja, andere landen doen het ook. Avondklok dan? Het strookt met het model -10%, dus het werkt 10%. Dat is veel te simplistisch gesteld, maar zo wordt het wel aan de buitenwacht gepresenteerd (Grapperhaus, AD 5-3). Dan heb ik het nog niet eens over de grafieken die in het overleg van 24-2 gepresenteerd zijn met tot zomaar 3k IC-klanten als de avondklok eraf zou gaan. Sorry, maar mij heb je dan verloren in je extrapolatiegrafieken.

De eerste lockdown was niet prettig (vooral thuisonderwijs was hier zwaar), maar de rest van de samenleving draaide nog enigszins door. Maar de beloftes uit de eerste lockdown bleken toch niet zo goudgerand. Steunmaatregelen moesten terugbetaald worden alsof er geen lockdown is geweest en ze verschijnen gewoon op je aangifte waardoor je weer andere toeslagen terug kan betalen. Lekker sigaar uit eigen doos weer. Mede daarom zie je veel meer dan toen de randen opgezocht worden. Er zijn simpelweg (te)veel regels die op het persoonlijke leven inhakken, waardoor mensen zich er minder aan gaan houden. Ik vergelijk het met een spons met water. Ga je heel hard knijpen, dan stroomt het water eruit. Dat komt overeen met wat er nu met het draagvlak gebeurt, want het gaat ook zijn effect hebben in de opvolging van andere maatregelen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

@Moi_in_actie mijn negatieve reactie tot inenten komt door een incident met m'n huisarts (dat was de druppel na alle extra maatregelen) Ik ben behoorlijk ziek geweest vorig jaar (met de symptomen) maar niet laten testen (quarantaine) en toen de eerste vaccins werden aangekondigd moest ik voor een ander onderzoek bloed laten afnemen bij Saltro, dus ik zei... doe het covid antistoffen onderzoek dan ook maar...

okay, dus ik bij Saltro, kunnen jullie die test niet afnemen bij mij? Jawel! alleen moet de HA daar toestemming voor geven...
Dus ik terug naar m'n HA... "ja ontmoedigingsbeleid" en het is voor je eigen rekening! Ik joh... die andere testen ook. Toen kreeg ik nog een paar argumenten om m'n oren gegooid, waarvan ik alleen maar paranoia werd, waarom doen ze zo moeilijk voor een test die maar 12,50 kost?
Uiteindelijk niet gedaan... dom. Maar sindsdien wantrouw ik alles waar een "moetje" voor staat (mbt corona) vanuit de overheid.

Nogmaals, ik snap het wantrouwen naar inenten wel en menig kennis en vriend die dat ook heeft. Het verhaal erachter komt gewoon onbetrouwbaar over. Als het dan toch echt moet omdat ik straks niet meer het huis uit mag om plee papier te kopen dan doe mij maar als laatst ergens...
Wel grappig, dat je er vanuit gaat dat je bij een bloed onderzoek kan kiezen alsof het een menu kaart van een restaurant is voor een test die niks toevoegt aan je huidige diagnose. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
ArcticWolf schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Dat mag je hopen, maar helaas zijn er ook in het huisartsen beroep enorme gekken zoals een Rob Elens. (is dat toevallig je huisarts? :P ) die maar wat doen tegen alle wetenschappelijke adviezen en richtlijnen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 17:52
@Moi_in_actie mijn negatieve reactie tot inenten komt door een incident met m'n huisarts (dat was de druppel na alle extra maatregelen) Ik ben behoorlijk ziek geweest vorig jaar (met de symptomen) maar niet laten testen (quarantaine) en toen de eerste vaccins werden aangekondigd moest ik voor een ander onderzoek bloed laten afnemen bij Saltro, dus ik zei... doe het covid antistoffen onderzoek dan ook maar...

Dus omdat jou HA het ontmoedigd hoef je geen vaccin ? Was het toevallig deze huisarts ?
https://www.ed.nl/de-peel...-willen-tekenen~a8a9ac42/
https://www.ed.nl/de-peel...et-de-bedoeling~aadba5e5/
(evt incognito openen)

En wat heeft die keuze tot bloed prikken hiervoor te maken met het "moetje" ? Snap er, net als anderen, ook niks van.

Zelf kon ik omstreeks juni 2020 ook laten prikken op antistoffen, dat was niet via Saltro maar tegelijk met een onderzoek naar iets anders. Het prikken op antistoffen kon erbij omdat er vermoedens waren. Heb ik toen ook niet gedaan omdat het mij op dat moment niet verder had geholpen. De huisarts deed er in ieder geval niet moeilijk over. Het kon gewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:37
@Moi_in_actie mijn negatieve reactie tot inenten komt door een incident met m'n huisarts. Ik ben behoorlijk ziek geweest vorig jaar (met de symptomen) maar niet laten testen (quarantaine) en toen de eerste vaccins werden aangekondigd moest ik voor een ander onderzoek bloed laten afnemen bij Saltro, dus ik zei... doe het covid antistoffen onderzoek dan ook maar...

Vervelend dat je het gehad hebt, dat wist ik niet, en ook dat je zo'n rare ervaring hebt gehad bij de huisarts. Als ik het zo lees is het eerder een raar optreden van die huisarts en/of diens achterliggende maatschap.

Ik zie veel dingen in deze hele situatie met Covid als wat er feitelijk gaande is en het hele hoe de overheid daarmee om gaat als 2 aparte dingen. Gaandeweg het afgelopen jaar vond ik bijvoorbeeld dat aanvankelijk het handelen van de overheid redelijk in lijn was met de problematiek van Covid. Nu vind ik de laatste maanden de uitwerking (maatregelen) minder gepast bij de problematiek. Het probleem (Covid) is er nog steeds, we zijn er nog lamg niet, maar bepaalde maatregelen zijn wat ondoordacht (typisch politiek imo).
Meest recente voorbeeld: winkelen op afspraak. Prima tussenoplossing, maar harde stelregel 2 mensen max? Voor die kleine kruidenierszaak van nog geen 10m2 prima, maar een Ikea/Hornbach/Gamma? Nu gaan ze het dus bijstellen, naar een max aantal gelijktijdige bezoekers afhankelijk van winkeloppervlak.
Hetzelfde met de avondklok, snap de intentie (politie een handvat bieden om te handhaven tegen excessen), maar of het nu zoveel uithaalt in positieve zin? Het zal late bezoekjes beperken, thuis waar de meeste besmettingen plaatsvinden, maar schoonmoeders die eerst savonds kwam, komt dan wel in de middag.

Terugkomend op jouw verhaal, ik snap dat je zoals jij het beschrijft heel achterdochtig/paranoia kunt raken van als zo met je wordt omgegaan. Hopelijk kun je wel nog de nuances onderscheiden tussen de rare dingen die zulke mensen dan doen en het grotere plaatje, zijnde de teringzooi die door Covid is ontstaan :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Dat mag je hopen, maar helaas zijn er ook in het huisartsen beroep enorme gekken zoals een Rob Elens. (is dat toevallig je huisarts? :P ) die maar wat doen tegen alle wetenschappelijke adviezen en richtlijnen in.
Haha :P nee die is niet mijn huisarts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
LZ86 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Ha, tegelijk gepost over dezelfde huisarts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
ArcticWolf schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Ik denk niet dat de overheid adviezen geeft inzake mensen die voor een niet Corona gerelateerd bloedonderzoek ook een anti-stoffen onderzoek willen laten doen.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
ArcticWolf schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Haha :P nee die is niet mijn huisarts.
Doe jezelf dan een plezier, stap over naar een andere huisarts die je wel serieus neemt en laat je door hem of haar goed voorlichten over vaccinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 08:26

Bloodclot

Jawier!

Sovieto schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Degene die vaak aangehaald werd was deze:
https://twitter.com/steeph/status/1356278546537312257?s=20
Deze zat voor week 9 op bijna 40.000, met een aandeel van circa 98% voor de Britse variant.

Hij heeft het model bijgesteld omdat het te afwijkend is om zinvol te zijn. Daarom is er nu deze:
https://twitter.com/steeph/status/1368664457874931718?s=20

Die zit nu dus wel goed in de richting, al is het aandeel Britse variant wel onzeker. En dit model zou de komende dagen dus 5000+ besmettingen per dag verwachten (week 10 moet op circa 37.500 uitkomen). Ben benieuwd, maar denk dat we deze week wel iets lager uitkomen.
Tnx, als ik het zo zie kan die beste man elke drie weken dat 'model' bijstellen naar beneden. Zo kan iedereen grafiekjes maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Moi_in_actie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Vervelend dat je het gehad hebt, dat wist ik niet, en ook dat je zo'n rare ervaring hebt gehad bij de huisarts. Als ik het zo lees is het eerder een raar optreden van die huisarts en/of diens achterliggende maatschap.

Ik zie veel dingen in deze hele situatie met Covid als wat er feitelijk gaande is en het hele hoe de overheid daarmee om gaat als 2 aparte dingen. Gaandeweg het afgelopen jaar vond ik bijvoorbeeld dat aanvankelijk het handelen van de overheid redelijk in lijn was met de problematiek van Covid. Nu vind ik de laatste maanden de uitwerking (maatregelen) minder gepast bij de problematiek. Het probleem (Covid) is er nog steeds, we zijn er nog lamg niet, maar bepaalde maatregelen zijn wat ondoordacht (typisch politiek imo).
Meest recente voorbeeld: winkelen op afspraak. Prima tussenoplossing, maar harde stelregel 2 mensen max? Voor die kleine kruidenierszaak van nog geen 10m2 prima, maar een Ikea/Hornbach/Gamma? Nu gaan ze het dus bijstellen, naar een max aantal gelijktijdige bezoekers afhankelijk van winkeloppervlak.
Hetzelfde met de avondklok, snap de intentie (politie een handvat bieden om te handhaven tegen excessen), maar of het nu zoveel uithaalt in positieve zin? Het zal late bezoekjes beperken, thuis waar de meeste besmettingen plaatsvinden, maar schoonmoeders die eerst savonds kwam, komt dan wel in de middag.

Terugkomend op jouw verhaal, ik snap dat je zoals jij het beschrijft heel achterdochtig/paranoia kunt raken van als zo met je wordt omgegaan. Hopelijk kun je wel nog de nuances onderscheiden tussen de rare dingen die zulke mensen dan doen en het grotere plaatje, zijnde de teringzooi die door Covid is ontstaan :)

***members only***
Kan er nog wel één aan toevoegen: vuurwerkverbod.
Paar weken terug bij het schaatsen moesten er veel meer mensen naar de huisarts / ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:19
Plenkske schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:47:
[...]
Paar weken terug bij het schaatsen moesten er veel meer mensen naar de huisarts / ziekenhuis.
Dat kwam meer omdat er hele volksstammen op het ijs stonden die niet wisten dat ijs per definitie glad is.
Een groot deel daarvan had nog nooit gezien dat een plas water ook bedekt kan worden door een harde doorzichtige substantie waarop je kunt staan wanneer het dik genoeg is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
Yaksa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:56:
[...]

Dat kwam meer omdat er hele volksstammen op het ijs stonden die niet wisten dat ijs per definitie glad is.
Een groot deel daarvan had nog nooit gezien dat een plas water ook bedekt kan worden door een harde doorzichtige substantie waarop je kunt staan wanneer het dik genoeg is.
Punt is? We mochten voor de zorg geen vuurwerk, maar de zorg handelt wel 40.000 slachtoffers en 1000 operaties in één weekend af? (link)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Ja en dat er bij vuurwerk mensen naar ziekenhuizen moeten komt omdat er altijd idioten zijn die er niet goed mee om gaan. Al dan niet onder invloed van alcohol.

Het ging er mij totaal niet om waarom mensen naar een ziekenhuis moeten. Bij zowel ijs als bij vuurwerk komt het door onervarenheid of idioot gedrag.

Het ging mij om de keuze voor bepaalde maatregelen. Het was nu heel makkelijk om een vuurwerkverbod er door te drukken. Terwijl vuurwerk amper voor drukte zorgt in ziekenhuizen (het is eerder alcohol en vechtpartijen tijdens nieuwjaarsnacht). En de kans is nog steeds aanwezig dat het vuurwerkverbod definitief wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Je praat ook alles goed, punt is gewoon dat er at random maatregelen genomen worden, vuurwerk wel, ijs niet en kijk eens wat meer gewonden oplevert..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Señor Sjon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:40:
[...]

Waarom ik het papegaaiengedrag noem is omdat we (politiek) gezien heel 'eigenwijs' waren in de eerste lockdown, maar nu doen we in vrijwel alles andere landen na.
Zou die overlap wellicht ook kunnen komen omdat de maatregelen die nu nog overeind staan breed gedragen zijn en een goed fundament kennen? Je draagt nu aan dat eigenwijsheid een kenmerk van goed beleid is, dat is niet noodzakelijkerwijs het geval.
En ja, ik kijk naar Duitsland naar wat Merkel verkondigt, want tot nu toe zijn hun verlengingen, onze verlengingen gebleken.
We zitten dan ook in een vergelijkbaar schuitje.
Qua maatregelen, zie de tot in treurnis genoemde mondkapjesplicht en de invoering daaromtrent.
Niet FFP2 dan, want daarin volgen we niet bijvoorbeeld. Met een deelgebiedavondklok ook niet. En nogmaals, als het werkt dan volgt de rest met gezwinde spoed. Niet omdat ze papegaaien, maar omdat ze onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusie komen. Yay science!
Getallen, kritiek van (juridisch) experts, het mocht niet baten. Het moest en zou er komen. Want andere landen deden het ook.
Sorry, maar dat is gewoon niet waar. Je doet net alsof er vanuit totale willekeurigheid zonder enige basis simpelweg maar op goed geluk maatregelen worden ingevoerd.
Lockdown? Idem. Na 10 weken hebben we nog geen onderzoek gehad of het nou uitmaakt of je winkels sluit of niet. Horeca al een halfjaar dicht?
Alweer, je probeert hier hyperspecifiek inzicht per maatregel in een pakket aan maatregelen te eisen. Het is niet zo eenvoudig helaas. Dat lockdowns werken staat als een paal boven water. Welke maatregelen het meest effectief zijn en in welke mate is nog niet zo duidelijk helaas. Dat betekent niet dat we de avondklok er af moeten halen, de terrassen moeten openen, de winkels moeten openen en de mondkapjesplicht moeten afschaffen. We kennen natuurlijk wel het effect van het totaal of is het nut van lockdowns überhaupt im frage?
We denken nog niet eens na over hoe het wel kan en wat het effect is of was. Want ja, andere landen doen het ook.
Dat doen wel wel, zie de maatregelen voor contactberoepen bijvoorbeeld.
Avondklok dan? Het strookt met het model -10%, dus het werkt 10%. Dat is veel te simplistisch gesteld, maar zo wordt het wel aan de buitenwacht gepresenteerd (Grapperhaus, AD 5-3).
Begin je na alles hier nu ineens over veel te simplistisch? Nu breekt mijn klomp. Overigens is het een stuk genuanceerder dan “het strookt met het model”, maar dat soort simplistische weergaves passen blijkbaar wel in het straatje.
Dan heb ik het nog niet eens over de grafieken die in het overleg van 24-2 gepresenteerd zijn met tot zomaar 3k IC-klanten als de avondklok eraf zou gaan. Sorry, maar mij heb je dan verloren in je extrapolatiegrafieken.
Ik ken de grafiek niet. Tegelijkertijd leg je alles zo enorm in eigen voordeel uit dat ik de neutraliteit van deze bewering alvast met argusogen bekijk.
De eerste lockdown was niet prettig (vooral thuisonderwijs was hier zwaar), maar de rest van de samenleving draaide nog enigszins door. Maar de beloftes uit de eerste lockdown bleken toch niet zo goudgerand. Steunmaatregelen moesten terugbetaald worden alsof er geen lockdown is geweest en ze verschijnen gewoon op je aangifte waardoor je weer andere toeslagen terug kan betalen. Lekker sigaar uit eigen doos weer. Mede daarom zie je veel meer dan toen de randen opgezocht worden.
Ik vind het ook niet bepaald leuk. En dan zeg ik het voorzichtig. Maar om dan het door jou ingeslagen oogkleppenpad te bewandelen is me toch echt een flinke brug te ver.
Er zijn simpelweg (te)veel regels die op het persoonlijke leven inhakken, waardoor mensen zich er minder aan gaan houden. Ik vergelijk het met een spons met water. Ga je heel hard knijpen, dan stroomt het water eruit. Dat komt overeen met wat er nu met het draagvlak gebeurt, want het gaat ook zijn effect hebben in de opvolging van andere maatregelen.
Eens, een zinvol alternatief heb ik jammer genoeg nog niet gezien. De teugels laten vieren kan ook een averechts effect hebben als je het hebt over opvolging van maatregelen. Het is allemaal niet zo eenvoudig als je het voorspiegelt.

Ik proef vooral een hoop persoonlijke frustratie, en dat is prima. Maar zodra je dat in de weg staat om objectief te blijven, en dat doet het naar mijn idee, gaat er iets hartstikke mis.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
Plenkske schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:47:
[...]

Kan er nog wel één aan toevoegen: vuurwerkverbod.
Weet niet of je alleen doelt op t vuurwerkverbod van afgelopen oud & nieuw of in het algemeen. Want ook daar, in het algemeen, mist men vaak wat nuance. Meer en meer mensen die wel iets voelen voor een vuurwerkverbod, maar vraag je dan waarom: "ja al die harde knallen etc". Leg je dan uit dat die hele harde knallen komen van vuurwerk wat al verboden is (illegaal geimporteerd of zelf geknutseld) en dat dat gewoon door zal gaan met een algeheel verbod, maar dat wel al t prachtige siervuurwerk, al die mooie vuurpijlen enzovoorts zouden verdwijnen, dan is men ineens niet meer zo happig op een algeheel verbod. Want verbod of niet, men blijft t toch doen maar dan juist nog minder gecontroleerd (tieners gaan geheimlijk wat knutselen en afsteken i.p.v. samen met hun ouders). Maar goed, nu gaan we wel heel erg offtopic O-)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Moi_in_actie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:25:
[...]

Weet niet of je alleen doelt op t vuurwerkverbod van afgelopen oud & nieuw of in het algemeen. Want ook daar, in het algemeen, mist men vaak wat nuance. Meer en meer mensen die wel iets voelen voor een vuurwerkverbod, maar vraag je dan waarom: "ja al die harde knallen etc". Leg je dan uit dat die hele harde knallen komen van vuurwerk wat al verboden is (illegaal geimporteerd of zelf geknutseld) en dat dat gewoon door zal gaan met een algeheel verbod, maar dat wel al t prachtige siervuurwerk, al die mooie vuurpijlen enzovoorts zouden verdwijnen, dan is men ineens niet meer zo happig op een algeheel verbod. Want verbod of niet, men blijft t toch doen maar dan juist nog minder gecontroleerd (tieners gaan geheimlijk wat knutselen en afsteken i.p.v. samen met hun ouders). Maar goed, nu gaan we wel heel erg offtopic O-)
Ik reageerde op keuzes van het kabinet ivm deze coronacrisis, dus het ging inderdaad over afgelopen oud en nieuw.
Maar ik snap zeker wat je bedoelt, die nuance wordt in de gehele samenleving vaak gemist. Dus ook in de politiek, ziekenhuizen en in de media. Vandaar dat de keuze destijds zo makkelijk voor ze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:06

franssie

Save the albatross

YakuzA schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:42:
[...]

Wel grappig, dat je er vanuit gaat dat je bij een bloed onderzoek kan kiezen alsof het een menu kaart van een restaurant is voor een test die niks toevoegt aan je huidige diagnose. :)
In Nederland hangt dat van je huisarts af. Volgens mij kan je dat in Spanje etc wel so kiezen voor zover ik weet.
Preventief testen op wat dingen als je dan toch al bloed afstaat lijkt mij niet zo vreemd om te doen.
Om een vergelijk te maken met vaccineren, toen ik Geelkoorts vaccin moest halen ook de rest met de travel clinic op Schiphol besproken en die hebben er toen nog wat dingen bijgezet mocht ik ook naar andere landen gaan. Als je dan toch een middag vrij hebt genomen, haal ik er rendement uit. Ik zie werkelijk niet in waarom een huisarts dat zou afraden, het is maar een extra test die jezelf betaald?

offtopic:
Sowieso vind ik de zorg erg zuinig in Nederland als het aankomt op preventief testen. Toen mijn vader in een ziekenhuis werd opgenomen in Spanje met een teruggekeerde longontsteking konden ze ze het zich daar niet voorstellen dat er in NL niet bij de eerste een hartfilmpje gemaakt was, 'dat is toch standdaard procedure?'. In NL blijkbaar niet. Gelukkig heb ik een huisarts die zegt wat hij denkt en dan komen we er samen wel uit (testen, foto of even afwachten). Nu ben ik van dat laatste maar het voelt prettig dat ik kan bellen voor een verwijzing mocht ik mijn mening veranderen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
KillerAce_NL schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:13:
[...]

Je praat ook alles goed, punt is gewoon dat er at random maatregelen genomen worden, vuurwerk wel, ijs niet en kijk eens wat meer gewonden oplevert..
Ik praat het helemaal niet goed. Punt is gewoon dat een aantal mensen hun (maatschappelijke) verantwoordelijkheid niet willen nemen. En dat iets als 'boerenverstand' niet meer lijkt te bestaan. Wanneer het kabinet zegt: "Blijf zoveel mogelijk thuis" waarom moeten er dan toch weer auto's in de fik gestoken worden op/rond oudjaar waar ook nog het ganse dorp omheen staat te drommen? Waarom toch met het hele gezin boodschappen doen terwijl alle winkeliers vragen om in je eentje boodschappen te doen? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap gewoon niet dat al die nee-zeggers niet doorhebben dat deze situatie juist door hun 'doe ik niet aan mee' gedrag langer dan gewenst gaat duren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 16:00
We moeten het zeker eens hebben over hoe de zorg in Nederland is geregeld. We hebben een hele hele hele grote reactieve zorg in plaats van een preventieve zorg. Buitenlandse vrienden die ervaring hebben met de Nederlandse zorg was dat één van de punten die ze opviel.

Het beeld dat huisartsen zeggen 'neem maar een paracetamol' is onderhand een voorbeeld geworden van de Nederlandse zorg. Tenzij je natuurlijk 65+ bent dan kan je 't volgende uur nog bij de Dokter terecht.

edit:
Ook het feit dat ziekenhuizen niet kunnen opschalen en geen personeel kunnen aantrekken en niet scholen actief zijn benaderen en geen campagne hebben ingezet baard mij zorgen over de toekomst van de commerciële zorg in Nederland.

[ Voor 29% gewijzigd door xzaz op 08-03-2021 17:39 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Lijkt erop dat ook volwassenen binnenkort weer mogen buitensporten:
Niet alle sportschoolhouders blij met mogelijke verruimingen

Als het kabinet maandagavond de coronaregels voor de oudere sporters verruimt, zullen niet alle sportschoolketens daar gebruik van maken. Sportscholen zijn in het organiseren van buitensportactiviteiten afhankelijk van hun vestigingslocatie, zegt Ronald Wouters van brancheorganisatie NL Actief. "Als je in een stadscentrum zit is daar de ruimte niet voor, maar op een industrieterrein misschien wel. Dat maakt dat eventuele verruimingen voor een ongelijk speelveld voor sportscholen zorgen."

Nu is buitensporten in groepen voor volwassenen vanaf 27 jaar nog verboden, maar maandag beslist het kabinet of ze het voor alle leeftijdsgroepen mogelijk maakt.

Een andere complicatie is dat niet alle sportscholen eigenaar zijn van het omliggende terrein van de gym. Ze hebben dus een ontheffing van de grondeigenaar nodig om daar buitenactiviteiten te organiseren. Een woordvoerder van Fit For Free laat weten dat dit de communicatie naar leden bemoeilijkt. Want: "We hebben 123 vestigingen. Bij sommige locaties is het wel mogelijk een ontheffing te regelen, maar bij het overgrote deel niet."

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:34:
Lijkt erop dat ook volwassenen binnenkort weer mogen buitensporten:

[...]
Als er geleverd gaat worden that is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:37:
Fingers crossed... :)

Er 'lekt' al meer uit:
Het kabinet komt met een paar versoepelingen, onder meer voor de detailhandel. In plaats van 2 klanten per verdieping wordt het aantal vierkante meters de norm. De verruiming voor niet-essentiële winkels zou komende week ingaan.

De nieuwe winkelregels zouden iets strenger zijn dan het protocol dat het ministerie van Economische Zaken aan het begin van de coronacrisis had opgesteld. Toen ging het om 1 klant per 10 vierkante meter, nu moeten winkels meer vierkante meter per klant aanhouden, laat een ingewijde weten. Ook komt er een maximum aantal klanten per winkel, zodat grote locaties niet heel veel mensen tegelijk over de vloer kunnen hebben. Ook blijft het verplicht om minstens vier uur van tevoren een afspraak te maken.

Eerder lekte al uit dat het kabinet weer zwemles mogelijk wil maken voor kinderen. Daarnaast mogen ook volwassenen weer buitensporten met maximaal vier personen. Nu mogen alleen kinderen en jongeren tot 27 jaar sporten in groepsverband.

[ Voor 76% gewijzigd door hoevenpe op 08-03-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yaksa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Ik praat het helemaal niet goed. Punt is gewoon dat een aantal mensen hun (maatschappelijke) verantwoordelijkheid niet willen nemen. En dat iets als 'boerenverstand' niet meer lijkt te bestaan. Wanneer het kabinet zegt: "Blijf zoveel mogelijk thuis" waarom moeten er dan toch weer auto's in de fik gestoken worden op/rond oudjaar waar ook nog het ganse dorp omheen staat te drommen? Waarom toch met het hele gezin boodschappen doen terwijl alle winkeliers vragen om in je eentje boodschappen te doen? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap gewoon niet dat al die nee-zeggers niet doorhebben dat deze situatie juist door hun 'doe ik niet aan mee' gedrag langer dan gewenst gaat duren.
Ah, je bedoelt als": https://www.nu.nl/binnenl...huizen-liggen-al-vol.html Ow nee's... Het is ijs en vermaak, dan geldt het niet..
En dat er veel en veel meer gewonden vallen en de SEH belasten, hebben we het dna ineens niet over. Dat is gewoon selectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Yaksa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Auto's in de fik steken met het hele dorp is ten alle tijden wat mij betreft absurd gedrag. Het gebeurt volgens mij dan ook in die dorpen als soort traditie ?

Maar ik ben het zeker met je eens betreft gezond boerenverstand. Dat sommige daar niet aan meedoen is zeker irritant.

Echter ging het daar totaal niet over. Het ging over hoe makkelijk de overheid soms maatregelen inzet zonder enige nuance. En in mijn beleving was het vuurwerkverbod daar een perfect voorbeeld van. Zeker als je dan kijkt wat er gebeurt in de zorg na een week ijs.
Helaas kom je dan bij beide onderwerpen ook weer terug op het gezond boerenverstand. Vuurwerk kan veilig. Schaatsen ook. Natuurlijk kan je pech hebben. Maar dat kan je thuis of in het verkeer ook hebben.

Overigens, betreft vuurwerk... eerst was er alleen het vuurwerkverbod. Later gingen alle winkels dicht, dus dan kon je het vuurwerk toch al niet gaan kopen of ophalen. Maar dan kon je wellicht nog vuurwerk afsteken wat je nog had liggen. Dat mocht nu ook niet. In Duitsland was was bv. geen verbod op afsteken maar wel een verbod op verkoop. Volgens mij was dit ook tegelijk met de winkelsluiting. Klein verschil is dan nog dat je normaal vuurwerk mag kopen bij bv. de Lidl in Duitsland, maar dat hebben ze toch maar verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Van de NOS, de coronapas/app kan mogelijk komende weekend al ingezet worden:
Corona-toegangsapp mogelijk dit weekend al ingezet
De app die het kabinet in ontwikkeling heeft voor mensen die negatief getest zijn op corona is zo goed als klaar en wordt mogelijk dit weekend al ingezet, heeft minister De Jonge van Volksgezondheid gezegd. Dat zou dan moeten gebeuren bij de muziekevenementen op het Lowlands-terrein in Biddinghuizen.

Het kabinet wil de app de komende maanden inzetten op niet-essentiële plekken, zoals evenementen. De app, die Coronacheck gaat heten, geeft bezoekers van bijvoorbeeld concerten en musea de mogelijkheid om aan de deur aan te tonen dat ze recent negatief getest zijn. De app laat dan een groen vinkje zien.

De app moet op termijn ook voor gevaccineerden worden ingezet, wanneer blijkt dat zij geen besmettingsgevaar meer vormen. Maar daar moet eerst meer medisch onderzoek naar worden gedaan, stelde de minister. Mensen die het virus hebben gehad en mogelijk immuun zijn, kunnen de app in de toekomst ook gaan gebruiken. Maar ook daar is meer onderzoek voor nodig. De minister benadrukte dat de app niet vertelt wat de oorzaak is van iemands 'groene vinkje': een vaccinatie of een negatieve test.

Ook wordt de app alleen op niet-essentiële plekken gebruikt; die sectoren worden in de wet vastgelegd, aldus de minister. Het digitale bewijs wordt dus geen vereiste in het openbaar vervoer of in overheidsgebouwen. De Jonge: "Op alle plekken waar je niet per se heen hoeft, vinden we het oké als die toegangstestapp wordt gebruikt. Bij essentiële voorzieningen worden volgens hem "geen vragen aan de poort gesteld."

In eerste instantie bevat de app geen persoonlijke informatie, maar in de toekomst gaat dit volgens De Jonge wel gebeuren. Hiervoor moet de wet worden aangepast. De Jonge benadrukte verder dat niemand zich verplicht moet voelen om gevaccineerd te worden.
Vooralsnog werkt het enkel voor geteste mensen. Gevaccineerden zullen moeten wachten op meer onderzoek of ze nog besmettelijk kunnen zijn als ze gevaccineerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:49:

[...]

Vooralsnog werkt het enkel voor geteste mensen. Gevaccineerden zullen moeten wachten op meer onderzoek of ze nog besmettelijk kunnen zijn als ze gevaccineerd zijn.
Ik ga komend weekend dan maar even een app maken die een groen vinkje kan laten zien :+ :Y)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Ik ga komend weekend dan maar even een app maken die een groen vinkje kan laten zien :+ :Y)
Ook erg benieuwd hoe dit gaat werken, het zal hopelijk een vaste QR code zijn die we gewoon kunnen overnemen _O- d:)b

Edit:
Oh NOS zegt een groen vinkje, las vanmiddag ergens een QR code 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door graceful op 08-03-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:49:

[...]

In eerste instantie bevat de app geen persoonlijke informatie, maar in de toekomst gaat dit volgens De Jonge wel gebeuren. Hiervoor moet de wet worden aangepast. De Jonge benadrukte verder dat niemand zich verplicht moet voelen om gevaccineerd te worden.
Waarom is er persoonlijke informatie nodig voor het weergeven van een groep vinkje? (Ok, iets waar je de naam op kan verifiieren is wel handig aan de deur). Waarom een wet aanpassen voor een tijdelijke oplossing? Veel te veel onzekerheden.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Exact wat ik dacht :+. Er zijn natuurlijk genoeg mogelijkheden om dat te controleren, maar ben benieuwd in hoeverre ze over alle zaken nagedacht hebben. Ook hoe het geïmplementeerd is verder.

Bij de corona melder app zijn er ieder geval goede waarborgen en technische voorzieningen ingebouwd. Maar deze app komt redelijk uit het niets, dus ben sceptisch, maar wordt graag positief verrast

[ Voor 19% gewijzigd door Woy op 08-03-2021 18:03 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De gezondheidsraad adviseert nu ook 1 prik voor mensen die recent (6maanden) een bevestigde covid infectie hebben gehad:
Een prik voldoende binnen half jaar na besmetting

De Gezondheidsraad concludeert wel dat één dosis van een coronavaccin voldoende is voor mensen die in de afgelopen zes maanden COVID-19 hebben gehad.

"Uit onderzoek blijkt dat de immuniteit die zij hebben opgebouwd ten minste een half jaar aanhoudt. Ook blijkt dat één dosis vaccin bij hen binnen die zes maanden voor een flinke verhoging van de opgebouwde antistofniveaus zorgt", aldus de Gezondheidsraad.
https://www.nu.nl/coronav...lussers-te-gebruiken.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Exact wat ik dacht :+. Er zijn natuurlijk genoeg mogelijkheden om dat te controleren, maar ben benieuwd in hoeverre ze over alle zaken nagedacht hebben. Ook hoe het geïmplementeerd is verder.
2e optie is idd screenshot maken/online vinden van een groen vinkje ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Plenkske schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:49:
[...]
Maar ik ben het zeker met je eens betreft gezond boerenverstand. Dat sommige daar niet aan meedoen is zeker irritant.

Echter ging het daar totaal niet over. Het ging over hoe makkelijk de overheid soms maatregelen inzet zonder enige nuance. En in mijn beleving was het vuurwerkverbod daar een perfect voorbeeld van. Zeker als je dan kijkt wat er gebeurt in de zorg na een week ijs.
Soms moet je genomen maatregelen ook bekijken 'in die tijd'. De IC's lagen toen behoorlijk vol en de ziekenhuizen ook. De SEH kampte met personeelstekort en door al die zaken konden ze op dat moment mogelijke vuurwerkslachtoffers er even niet bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tis wel een manier om de testbereidheid iig te verhogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:03:
Kan je er dan gelijk bijzetten dat ik weer 26 ben? O-) <pakt sportspullen>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Als het goed gemaakt is, is het natuurlijk makkelijk een time limited code te genereren, moet je een code sharing app maken :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:04:
[...]

Als het goed gemaakt is, is het natuurlijk makkelijk een time limited code te genereren, moet je een code sharing app maken :+
:+
Goed gemaakte app van de overheid, binnen 1 week _/-\o_

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Dennahz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:00:
Waarom is er persoonlijke informatie nodig voor het weergeven van een groep vinkje? (Ok, iets waar je de naam op kan verifiieren is wel handig aan de deur). Waarom een wet aanpassen voor een tijdelijke oplossing? Veel te veel onzekerheden.
Als de voorspelling uit zou komen dat iedereen in juni/juli zijn eerste prik gehad kan hebben, dan zal corona een of twee maanden daarna geen rol van betekenis meer moeten spelen. De ziekenhuizen liggen niet meer vol met 60-plussers en het vaccin zal voor de meesten de angel eruit trekken.

Dan zou je al deze moeite nemen voor hooguit zes maanden? Dat lijkt mij in elk geval onwaarschijnlijk, niemand gaat voor zo'n korte tijd zoveel middelen inzetten om dit project te draaien.

Wat ik mij dan wel afvraag is wanneer we het hoofdstuk corona eindelijk mogen afsluiten. De experts denken dat het endemisch wordt, dus het zal altijd op de achtergrond blijven. Gaan we dan maar altijd leven in meer of mindere mate zoals nu? Lijkt mij niet zo'n fijn vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

Dan heb je ook de QR code nodig die op de doos van het vaccin staat waarmee je ingeënt wordt.
Die is namelijk uniek voor die batch en door die te scannen verschijnt er een groen vinkje in de app.
Dat is volgens mij redelijk lastig te omzeilen.
Als ze het zo gaan doen tenminste, maar het is volgens mij de meest logische manier om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:51

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Woy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Het werkt met een QR code, ik verwacht dat vCode gebruikt gaat worden van VST Enterprises gezien overheden in mei vorig jaar al 50 miljoen paspoorten hebben afgenomen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:30
FirePuma142 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Zou die overlap wellicht ook kunnen komen omdat de maatregelen die nu nog overeind staan breed gedragen zijn en een goed fundament kennen? Je draagt nu aan dat eigenwijsheid een kenmerk van goed beleid is, dat is niet noodzakelijkerwijs het geval.

[...]

We zitten dan ook in een vergelijkbaar schuitje.
Toch kijken we niet naar België met hun lichtere maatregelen en na hun enorme piek in oktober een vooral horizontale lijn.
[...]

Niet FFP2 dan, want daarin volgen we niet bijvoorbeeld. Met een deelgebiedavondklok ook niet. En nogmaals, als het werkt dan volgt de rest met gezwinde spoed. Niet omdat ze papegaaien, maar omdat ze onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusie komen. Yay science!
We zijn een deelgebied. :+ Zonder dollen, de regionale aanpak hebben we al in het najaar vaarwel gezegd. Wel terecht, we zijn te klein om op te knippen.
[...]

Sorry, maar dat is gewoon niet waar. Je doet net alsof er vanuit totale willekeurigheid zonder enige basis simpelweg maar op goed geluk maatregelen worden ingevoerd.
Niet waar?! Ik zou het debat eens kijken. De hoofdreden: 'duidelijkheid'. Uit de mond van De Jonge zelf. De wettekst met toelichting lijkt door een scholier geschreven waarbij aan de bezwaren van de NOVA o.a. maar marginaal aandacht is besteed. Science had er juist geen antwoord op, die gooide de hete aardappel naar de politiek.

Ander voorbeeld van willekeurigheid; de mini-lockdown in oktober
Bibliotheken dicht...
Zwembaden dicht, les gaat wel door, sauna's dicht.
Dag later, sauna's wel open, zwemlessen weer niet.

Die regeling ontgaat mij nog steeds.
[...]

Alweer, je probeert hier hyperspecifiek inzicht per maatregel in een pakket aan maatregelen te eisen. Het is niet zo eenvoudig helaas. Dat lockdowns werken staat als een paal boven water. Welke maatregelen het meest effectief zijn en in welke mate is nog niet zo duidelijk helaas. Dat betekent niet dat we de avondklok er af moeten halen, de terrassen moeten openen, de winkels moeten openen en de mondkapjesplicht moeten afschaffen. We kennen natuurlijk wel het effect van het totaal of is het nut van lockdowns überhaupt im frage?
Zo hyperspecifiek is het dichtgooien van de detailhandel niet anders? Het is juist a-specifiek met maatregelen bedacht achter een bureau die in de praktijk niet werkbaar zijn. Een IKEA van 20.000 m2 met 2 klanten per verdieping per minimaal 10 minuten? Die schaal werkt voor nichewinkels <100m2 nog enigszins, daarbuiten is er geen droog brood mee te verdienen. Het is op voorhand niet bewezen dat er veel besmettingen waren, alleen de foto's rondom Black Friday werden als trigger gebruikt. Dat was begin december. We zijn 3 maanden verder...
[...]

Dat doen wel wel, zie de maatregelen voor contactberoepen bijvoorbeeld.
Grappig, de Belgen en Duitsers gingen ons voor. ;)
[...]

Begin je na alles hier nu ineens over veel te simplistisch? Nu breekt mijn klomp. Overigens is het een stuk genuanceerder dan “het strookt met het model”, maar dat soort simplistische weergaves passen blijkbaar wel in het straatje.
Hoho, dat komt uit het verhaal van de NOS (interview RIVM) gekoppeld met het interview van Grapperhaus afgelopen vrijdag. Ik verzin het zelf niet.
[...]

Ik ken de grafiek niet. Tegelijkertijd leg je alles zo enorm in eigen voordeel uit dat ik de neutraliteit van deze bewering alvast met argusogen bekijk.
Ik heb hem gisteren gescreenshot, volgens mij heb je er zelfs op gereageerd. ;)
[...]

Ik vind het ook niet bepaald leuk. En dan zeg ik het voorzichtig. Maar om dan het door jou ingeslagen oogkleppenpad te bewandelen is me toch echt een flinke brug te ver.
Alles dichthouden voor de zekerheid vind ik juist illustreren van oogkleppen, maar goed.
[...]

Eens, een zinvol alternatief heb ik jammer genoeg nog niet gezien. De teugels laten vieren kan ook een averechts effect hebben als je het hebt over opvolging van maatregelen. Het is allemaal niet zo eenvoudig als je het voorspiegelt.

Ik proef vooral een hoop persoonlijke frustratie, en dat is prima. Maar zodra je dat in de weg staat om objectief te blijven, en dat doet het naar mijn idee, gaat er iets hartstikke mis.
Niemand is objectief...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Wat ik mij dan wel afvraag is wanneer we het hoofdstuk corona eindelijk mogen afsluiten. De experts denken dat het endemisch wordt, dus het zal altijd op de achtergrond blijven. Gaan we dan maar altijd leven in meer of mindere mate zoals nu? Lijkt mij niet zo'n fijn vooruitzicht.
Wees blij dat je nu leeft en niet 400 jaar geleden. Toen leefde men het hele leven in angst om ziek te worden want er was hoegenaamd geen kans om te herstellen van welke ziekte dan ook.
Nu hebben we (gelukkig) hele moderne lab's die in no time een vaccin gemaakt hebben, wat ze nog snel aan kunnen passen ook.
Tel je zegeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:37:
[...]

AstraZenica is nog wel een puntje. Ik weet niet wat er met dat bedrijf aan de hand is maar het lijkt niet mooi te zijn. Die lading in Italie die wordt tegengehouden lijkt, volgens de berichtgeving, behoorlijk terecht. Ik denk dat dit nog wel een staartje zal krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Yaksa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Dan heb je ook de QR code nodig die op de doos van het vaccin staat waarmee je ingeënt wordt.
Die is namelijk uniek voor die batch en door die te scannen verschijnt er een groen vinkje in de app.
Dat is volgens mij redelijk lastig te omzeilen.
Als ze het zo gaan doen tenminste, maar het is volgens mij de meest logische manier om te doen.
De app gaat vooralsnog alleen over testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Plenkske schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:26:
[...]

De app gaat vooralsnog alleen over testen.
Beetje dom, want testen alleen geeft absoluut geen zekerheid. Je kan 1 dag na het testen alweer besmet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:14

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

Vooral ook wanneer dat ellendig mondkapje weer af kan :{

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Berichtje van een uur geleden op FB:
Vaccinatie is onze beste troef om uit deze crisis te komen. Er worden steeds meer mensen gevaccineerd en dat is ontzettend mooi. En dat roept ook de vraag op wat dit betekent voor het heropenen van de samenleving. Er is immers een groeiend aantal mensen beschermd, dus kun je dan voor die mensen niet meer mogelijk maken?

Het uitgangspunt is en blijft dat vaccinatie nooit verplicht mag worden, niet direct en ook niet indirect. Niemand moet verplicht worden of zich verplicht voelen om te bewijzen dat hij of zij gevaccineerd is.
Tegelijk willen we wel weer dingen mogelijk maken, als er geen kans op besmetting is. Met toegangstesten doen we dat ook al: dingen mogelijk maken met een bewijs dat je negatief getest bent op het virus. Ook is het te verwachten dat andere landen een vaccinatiebewijs zullen verlangen van bijvoorbeeld vakantiegangers.

Er is nog wel een aantal dilemma’s op te lossen. Het ethische dilemma is dat een vaccinatiebewijs niet tot uitsluiting mag leiden. Zeker nu het merendeel van de mensen nog niet eens de kans heeft gehad zich te laten vaccineren. Het medische dilemma dat daarnaast speelt, is dat nog onvoldoende duidelijk is of vaccinatie ook beschermt tegen het overdragen van het virus.

Het kabinet wil daarom kijken op welke manier vaccinatiebewijzen kunnen worden ingezet om de samenleving te heropenen, zonder dat mensen daardoor worden verplicht om voor vaccinatie te kiezen omdat ze anders niet aan de samenleving kunnen deelnemen.
Dit doen we door technisch mogelijk te maken dat niet alleen een negatieve test toegang geeft tot bijvoorbeeld evenementen, maar dat ook vaccinatie of immuniteit toegang geeft. De app CoronaCheck wordt daarmee niet alleen een app voor negatieve testbewijzen maar een ‘sein-veilig-app’. Daarmee wordt niemand dus verplicht zich te vaccineren en is er altijd een alternatief voor mensen die zich niet kunnen of niet willen laten vaccineren.

Maar voor zover is moet echt eerst blijken dat het vaccin voldoende transmissie-remmend is, dus dat mensen die gevaccineerd zijn het virus ook niet meer overdragen. Voor de zomervakanties willen we sowieso het vaccinatiebewijs technisch gereed hebben.
Facebook Hugo de Jonge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Wolly hoorde dat ook op de radio, het wordt dan geen 'vaccinatie' bewijs maar een 'niet besmettelijk' bewijs. Dat betekent voor mensen die zich nog hebben kunnen vaccineren (kans of wil maakt dan niet uit) zich vaak moeten laten testen vanwege de korte geldigheid van een (snel)test.

Ik ben er principieel tegen om mensen uit te sluiten maar zie ook geen alternatief (alles op slot tot de laatsten zijn gevaccineerd zijn is ook geen werkbare optie).

Misschien is deze route wel de minst kwalijke. En na deze winter is het zoiets of niets.Ik denk niet dat mensen bij lekker weer in April mensen blijven vermijden. Ik ben een rustige maar ben er ook wel klaar mee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:43
Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:31:
Berichtje van een uur geleden op FB:

[...]

Facebook Hugo de Jonge
Wanneer is de zomervakantie? Half juli oid? En technisch gereed, dat is dus nog niet voor de rest gereed.

Manmanman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Yaksa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:29:
[...]

Beetje dom, want testen alleen geeft absoluut geen zekerheid. Je kan 1 dag na het testen alweer besmet worden.
Besmet worden is geen issue dan. Je bent binnen een dag toch nog niet besmettelijk. Je hebt enkel kans dat je al wel besmet was en de test niet specifiek genoeg was om je er uit te filteren. 100% zeker is het niet maar beter dan niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Wanneer is de zomervakantie? Half juli oid? En technisch gereed, dat is dus nog niet voor de rest gereed.

Manmanman.
Uhh.
De app die het kabinet in ontwikkeling heeft voor mensen die negatief getest zijn op corona is zo goed als klaar en wordt mogelijk dit weekend al ingezet, heeft minister De Jonge van Volksgezondheid gezegd.
https://nos.nl/liveblog/2...-dit-weekend-ingezet.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
franssie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:39:
@Wolly hoorde dat ook op de radio, het wordt dan geen 'vaccinatie' bewijs maar een 'niet besmettelijk' bewijs. Dat betekent voor mensen die zich nog hebben kunnen vaccineren (kans of wil maakt dan niet uit) zich vaak moeten laten testen vanwege de korte geldigheid van een (snel)test.

Ik ben er principieel tegen om mensen uit te sluiten maar zie ook geen alternatief (alles op slot tot de laatsten zijn gevaccineerd zijn is ook geen werkbare optie).

Misschien is deze route wel de minst kwalijke. En na deze winter is het zoiets of niets.Ik denk niet dat mensen bij lekker weer in April mensen blijven vermijden. Ik ben een rustige maar ben er ook wel klaar mee.
Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Wat ik mij wel afvraag is wat ze daar in Den Haag onder vaccinatiedrang verstaan :?

Je kunt straks kiezen uit drie dingen:
- Gevaccineerd worden
- Elke xx hr (48hr in andere landen) getest worden om toegang te krijgen tot niet essentiele zaken
- Niet gevaccineerd worden, je hebt voortaan geen toegang meer tot niet essentiele zaken

De laatste twee opties zijn op de langere termijn in mijn ogen onhaalbaar, daarmee kan je niet normaal functioneren in de maatschappij. Dan kom je dus op de 1e optie, maar daarmee is het toch een vaccinatiedrang ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Señor Sjon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:09:
[...]

Toch kijken we niet naar België met hun lichtere maatregelen en na hun enorme piek in oktober een vooral horizontale lijn.
We kijken er wel naar, maar er volgen andere beslissingen. Dat is iets anders.
[...]
We zijn een deelgebied. :+ Zonder dollen, de regionale aanpak hebben we al in het najaar vaarwel gezegd. Wel terecht, we zijn te klein om op te knippen.
Te klein en daardoor niet praktisch uitvoerbaar, eens.
Niet waar?! Ik zou het debat eens kijken. De hoofdreden: 'duidelijkheid'. Uit de mond van De Jonge zelf. De wettekst met toelichting lijkt door een scholier geschreven waarbij aan de bezwaren van de NOVA o.a. maar marginaal aandacht is besteed. Science had er juist geen antwoord op, die gooide de hete aardappel naar de politiek.

Ander voorbeeld van willekeurigheid; de mini-lockdown in oktober
Bibliotheken dicht...
Zwembaden dicht, les gaat wel door, sauna's dicht.
Dag later, sauna's wel open, zwemlessen weer niet.

Die regeling ontgaat mij nog steeds.
Niet waar inderdaad. Je diskwalificeert het geheel, daar waar er op een onderdeel kritiek is. Dat is een groot verschil. Daarbij komt, als de aardappel te heet is kun je een defensieve of offensieve keuze maken. Het eerste is gekozen, het tweede had klaarblijkelijk je voorkeur.
Zo hyperspecifiek is het dichtgooien van de detailhandel niet anders? Het is juist a-specifiek met maatregelen bedacht achter een bureau die in de praktijk niet werkbaar zijn.
Hyperspecifiek in de context van het maatregelenpakket. Niet een specifieke maatregel.
Een IKEA van 20.000 m2 met 2 klanten per verdieping per minimaal 10 minuten? Die schaal werkt voor nichewinkels <100m2 nog enigszins, daarbuiten is er geen droog brood mee te verdienen.
Het kan ook dat er specifiek voor een simpele start is gekozen om tweedelijnseffecten als de toegenomen verplaatsingen ook mee te nemen bij een volgend besluit. Je legt alles in extreme mate negatief uit.
Het is op voorhand niet bewezen dat er veel besmettingen waren, alleen de foto's rondom Black Friday werden als trigger gebruikt. Dat was begin december. We zijn 3 maanden verder...
Gebrek aan bewijs is geen bewijs voor het tegendeel. Dat is vrij basaal. En dan is het gebrek aan bewijs al vrij discutabel te noemen.
Grappig, de Belgen en Duitsers gingen ons voor. ;)
Inderdaad, verstandige goed onderbouwde maatregelen krijgen navolging. Geen verrassing.
Hoho, dat komt uit het verhaal van de NOS (interview RIVM) gekoppeld met het interview van Grapperhaus afgelopen vrijdag. Ik verzin het zelf niet.
Dat weet ik, het gaat er mij om dat je het aan de ene kant heel graag simpel wil houden omdat dat goed uit komt, maar aan de andere kant juist niet omdat dat dan weer niet zo goed uit komt.
[...]

Ik heb hem gisteren gescreenshot, volgens mij heb je er zelfs op gereageerd. ;)
Ik zal hem eens terugkijken, ik ken de slides en de data gelukkig niet uit mijn hoofd.
[...]

Alles dichthouden voor de zekerheid vind ik juist illustreren van oogkleppen, maar goed.
Het punt is, het is niet voor de zekerheid. Het kent een fundament. Geen perfect fundament, maar het is er echt. En het is een heel breed, wereldwijd, gedragen basis. Dat wordt nogal eens overgeslagen voor het gemak.
[...]

Niemand is objectief...
Je snapt dat ik met dit soort dooddoeners niks kan denk ik ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:52:
[...]

<>
De laatste twee opties zijn op de langere termijn in mijn ogen onhaalbaar, daarmee kan je niet normaal functioneren in de maatschappij. Dan kom je dus op de 1e optie, maar daarmee is het toch een vaccinatiedrang ?
Het kan mijns inziens wel maar dan moet je voorafgaand elk sociaal contact je laten testen tot er een voldoende mate van groepsimmuniteit is. En dat is wat mij betreft een keuze voor de mensen die zich niet willen laten vaccineren en zuur voor de mensen die zich niet kunnen laten vaccineren.
Het alternatief is dat we allemaal wachten tot er groepsimmuniteit is, dat is economisch maar zeker ook psychisch geen echte optie.

Covid-19 test onze maatschappelijke waarden, maar de situatie is nu dermate schrijnend dat ik liever de huidige beperkingen zie afnemen ten gunste van een tijdelijke oplossing zoals Hugo voor staat. Ik heb eerder het vergelijk gemaakt met kinderopvang, dat ouders het recht moeten hebben om hun kinderen te plaatsen in een opvang waar de andere kinderen ook gevaccineerd zijn tegen kinderziektes, en dat er plek moet zijn voor kinderen voor ouders die daar tegen zijn. Dat sluit niet heel vreemd aan op ons rechten op het gebied van geloof en vereniging. Soort zoekt soort en dat is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Wat ik mij wel afvraag is wat ze daar in Den Haag onder vaccinatiedrang verstaan :?

Je kunt straks kiezen uit drie dingen:
- Gevaccineerd worden
- Elke xx hr (48hr in andere landen) getest worden om toegang te krijgen tot niet essentiele zaken
- Niet gevaccineerd worden, je hebt voortaan geen toegang meer tot niet essentiele zaken

En wanneer vaccinatie dus onvoldoende transmissie beperkt vervalt optie 1 als permanente fix. Dan wordt het dus en-en.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Opmerkelijk positief verhaal, meivakantie als stip aan de horizon en horeca expliciet benoemd voor Pasen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:13:
Opmerkelijk positief verhaal, meivakantie als stip aan de horizon en horeca expliciet benoemd voor Pasen.
Ik hoor nu het bekende deuntje. Britse variant en derde golf, men zet kennelijk weer daar op in. Ze blijven volharden in die beweringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
31 maart terrassen, niet-essentiële bedrijven weer open. Hugo durft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Als de voorspelling uit zou komen dat iedereen in juni/juli zijn eerste prik gehad kan hebben, dan zal corona een of twee maanden daarna geen rol van betekenis meer moeten spelen. De ziekenhuizen liggen niet meer vol met 60-plussers en het vaccin zal voor de meesten de angel eruit trekken.

Dan zou je al deze moeite nemen voor hooguit zes maanden? Dat lijkt mij in elk geval onwaarschijnlijk, niemand gaat voor zo'n korte tijd zoveel middelen inzetten om dit project te draaien.

Dat is dus waar ik ook mee zit. Op een gegeven moment moet je dit hoofdstuk afsluiten en gaan beginnen aan het heropenen van de maatschappij.

Maar zodra iedereen (of een groot deel van de mensen) gevaccineerd is, dan moet je op een gegeven moment ook weer terug naar normaal. Anders blijven we nog jaren testen en mondkapjes dragen (al heb ik met dat laatste eigenlijk geen issues, deed het al ver voor de overheid er uberhaupt aan dacht). Kan niet de bedoeling zijn.

Dat het nu nog te vroeg is begrijp ik en deze app vind ik een prima initiatief als tijdelijke oplossing om de zomer te overbruggen.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Zou wel fijn zijn als er iets bekend gemaakt zou worden voor alle musea, dierentuinen en attractieparken in NL nu België en Duitsland hun versoepelingen hadden aangekondigd.

De zwemlessen zijn wel goed nieuws

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 08-03-2021 19:20 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:58

Yucon

*broem*

hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:17:
31 maart terrassen, niet-essentiële bedrijven weer open. Hugo durft...
Heb ik het gemist, of is de avondklok heel uitdrukkelijk niet in dat rijtje genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14
Yucon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:19:
[...]

Heb ik het gemist, of is de avondklok heel uitdrukkelijk niet in dat rijtje genoemd?
Mij viel exact hetzelfde op |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:39

codex

Geen OpenAI agent :)

CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:17:
[...]

Ik hoor nu het bekende deuntje. Britse variant en derde golf, men zet kennelijk weer daar op in. Ze blijven volharden in die beweringen.
Ik word er echt niet goed van. Ze blijven het herhalen.

En weer liegen over de avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-10 17:00
Yucon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:19:
[...]

Nee, niks over de avondklok 8)7

Nu 1e vraag er wel direct over. Ze blijven volharden dat de avondklok nut heeft

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Aantal gevaccineerden volgens Hugo de Jonge in de persconferentie:
- volgende week: 2 miljoen
- begin april: 3 miljoen
- begin mei: 6,5 miljoen
- begin juni: 11 miljoen
- begin juli: 18 miljoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ja, tuurlijk Rutte. Slim. Het nut van de avondklok koppelen aan de één bezoeker-regel. Hoe komt de man hier toch mee weg constant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:20:

[...]
7 miljoen mensen, 30 dagen. Da's meer dan 200k per dag.

Zou knap zijn.

Ik gok dat ie juli 2022 bedoelt.
Soccer98 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:22:
Ja, tuurlijk Rutte. Slim. Het nu van de avondklok koppelen aan de één bezoeker-regel. Hoe komt de man hier toch mee weg constant.
Omdat genoeg mensen het accepteren.

Dat hier veel critici zitten, betekend, helaas, niet dat heel Nederland er zo naar kijkt.

Genoeg mensen kijken hier knikkend naar en zeggen "jah, geen enkel probleem zo"

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
codex schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:20:
[...]

Ik word er echt niet goed van. Ze blijven het herhalen.
Maar ondertussen al wel nadenken over de meivakantie en opties. Laten we vooral nog even reizen aan te moedigen en nieuwe mutaties de wereld over te verspreiden. Ik mis toch wel even de urgentie om verspreiding in te dammen. Nu lijkt het of vakanties urgenter zijn dan het afschaffen van de avondklok... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ja, tuurlijk Rutte. Slim. Het nu van de avondklok koppelen aan de één bezoeker-regel. Hoe komt de man hier toch mee weg constant.
Over drie weken mag je naar het terras maar om 21u binnen zijn, die avondklok blijft nog wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

GENETX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Maar ondertussen al wel nadenken over de meivakantie en opties. Laten we vooral nog even reizen aan te moedigen en nieuwe mutaties de wereld over te verspreiden. Ik mis toch wel even de urgentie om verspreiding in te dammen. Nu lijkt het of vakanties urgenter zijn dan het afschaffen van de avondklok... :'(
Kijk eens naar zijn electoraat, voor al die boomers is met de camper naar Frankrijk belangrijker dan die avondklok.

Ja, chargerend, maar als de jeugd massaal VVD stemde had ik echt wel een ander deuntje verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:19
Snap ook niet wat mensen zo supersuper erg vinden aan die avondklok... Wat wil je gaan doen in je eentje na 21u? En kom nou niet aan met “ik loop graag een onmetje ‘s avonds”. Ik zag voor de avondklok ook geen mens op straat na 21u. Als t straks hoogzomer is en tot 22u licht, dan snap ik t. Maar nu? Boeiend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

RobinHood schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Ik gok dat mensen zodra het zomertijd en lekker weer is het ineens heel snel wel een probleem gaan vinden. Het zal me benieuwen of er eind maart wel een serieuze keuze is om hem eventueel nog in stand te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

DCNY schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:25:
Snap ook niet wat mensen zo supersuper erg vinden aan die avondklok... Wat wil je gaan doen in je eentje na 21u? En kom nou niet aan met “ik loop graag een onmetje ‘s avonds”. Ik zag voor de avondklok ook geen mens op straat na 21u. Als t straks hoogzomer is en tot 22u licht, dan snap ik t. Maar nu? Boeiend..
Daar kom ik wel mee aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 21:58
[...]

Zou knap zijn.

Ik gok dat ie juli 2022 bedoelt.
[...]

Omdat genoeg mensen het accepteren.

Dat hier veel critici zitten, betekend, helaas, niet dat heel Nederland er zo naar kijkt.

Dit voegt niet toe, als je vind dat een post niet door de beugel kan maak een TR aan, maar zoek niet de confrontatie in het topic.

[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 08-03-2021 23:08 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:24:
Over drie weken mag je naar het terras maar om 21u binnen zijn, die avondklok blijft nog wel even.
Wat zal langer doorgaan, die avondklok of Soldaat van Oranje de musical? :+

Het is tenenkrommend hoe ze nog vasthouden aan de beweringen dat de avondklok werkt. Die reductie van 10%-13% is nu na ruim een maand niet gekomen, na nog een krappe maand erbij verwacht ik die ook niet.
Die 18 miljoen is ook knap. Dat zou betekenen dat kinderen e.d. ook geprikt worden, terwijl dat nu nog geen onderdeel van de strategie is omdat de vaccins niet getest zijn op personen onder de 18.
Zelfde mensen die roepen dat je niets te verbergen hebt en dat soort geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik ben eigenlijk tegen de avondklok, maar ik snap het ivm de handhaving. Maar op een gegeven moment is het wel een kwestie van prioriteit, en die is me net wel even in het verkeerde keelgat geschoten. Scholen open voor de avondklok, prima. Winkels, idem. Recreatief sporten, absoluut. Vakanties, HELL NO! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
Wolly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:20:

[...]
Is er al überhaupt onderzoeksdata voor jeugd onder de 18, en heeft het vaccin daar zin?
En dubbel met CMD Snake

[ Voor 4% gewijzigd door Eskimootje op 08-03-2021 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Sowieso gaan we die 18 miljoen niet halen tenzij er een paar miljoen kinderen van vandaag op morgen ineens volwassen worden.

Iets van 15 miljoen blijf je op steken, want meer 18+'ers lopen er niet in dit land rond.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48
GENETX schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Ik ben eigenlijk tegen de avondklok, maar ik snap het ivm de handhaving. Maar op een gegeven moment is het wel een kwestie van prioriteit, en die is me net wel even in het verkeerde keelgat geschoten. Scholen open voor de avondklok, prima. Winkels, idem. Sporten, absoluut. Vakanties, HELL NO! 8)7
‘Boven op de stapel!’

Maar hij begint lekker te zitten, als een oude winterjas, zo lekker groeien we in deze maatregel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:56

Onbekend

...

CMD-Snake schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Die 18 miljoen is ook knap. Dat zou betekenen dat kinderen e.d. ook geprikt worden, terwijl dat nu nog geen onderdeel van de strategie is omdat de vaccins niet getest zijn op personen onder de 18.
Dat hoeft niet per se. Sommige mensen worden 2x ingeënt, bijvoorbeeld zorgmedewerkers. Maar mochten de leveringen tegenvallen, dan kunnen er bijvoorbeeld maar 16 i.p.v. 18 miljoen inentingen gedaan worden maar kan je nog steeds aangeven dat iedereen die wil een eerste inenting kan krijgen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 06-10 16:06
Stoney3K schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:29:
Sowieso gaan we die 18 miljoen niet halen tenzij er een paar miljoen kinderen van vandaag op morgen ineens volwassen worden.

Iets van 15 miljoen blijf je op steken, want meer 18+'ers lopen er niet in dit land rond.
18 miljoen vaccinaties, niet 18 miljoen personen. ;)

PVOutput: VO18

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Stoney3K schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:29:

Dat zijn prikken, en niet aantal mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de avondklok na 30 maart nog blijft, het zou als allereerste geschrapt worden. Daar je het PO prioriteit geeft snap ik wel, maar het VO en straks ook terrassen en HBO/universiteit gaat echt te ver.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:41
Wat men wilt doen na 21.00 gaat je geen ene snars aan. Kortzichtig.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

-tom-562

Oliesjeik

Omdat het een superzware maatregel is die super beperkend is die zwaar indringt in je persoonlijke levenssfeer. Ik vind het echt kwalijk om te zien dat zoveel mensen het klaarblijkelijk maar goed vinden dat de overheid bepaald dat je om 21:00 binnen moet zitten.
En dan die leugens continu 'Dit is de eerste maatregel die er af gaat!!``!!', gewoon keiharde leugens

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 08-03-2021 19:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Ja, tuurlijk Rutte. Slim. Het nut van de avondklok koppelen aan de één bezoeker-regel. Hoe komt de man hier toch mee weg constant.
Dat is een structureel onderdeel van de tactiek.

Maar zelfs met de 2 maatregelen samen was er geen rimpeltje in de R-waardes of nieuwe besmettingen te vinden.

Er zijn twee verklaringen:

1. de maatregelen werken, maar precies op hetzelfde moment kwam er een onbekende factor in beeld die een ongeveer even grote tegengestelde invloed op R had.

2. de maatregelen werken niet.

Vanuit statistisch oogpunt geloof ik meer in verklaring 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:32:
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de avondklok na 30 maart nog blijft, het zou als allereerste geschrapt worden. Daar je het PO prioriteit geeft snap ik wel, maar het VO en straks ook terrassen en HBO/universiteit gaat echt te ver.
Och, een vette maand geleden dacht ik heel cynisch te zijn met "hij blijft tot maart" en kreeg ik half AWM over mij heen over hoe pessimistisch ik was, want het was heus echt twee weken.

Heeft mij wel een krat pils opgeleverd.

Zie het gerust gebeuren dat de avondklok blijft, misschien wordt ie een uurtje verlaat ofzo, maar ik zie hem echt nog wel even blijven, zeker als Mark zegt "we kunnen weer een beetje naar normaal over 4 maanden"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:22

Sorcerer8472

Mens sana?

Persconferentie nu volgens nu.nl: Op de vraag waarom de avondklok niet als eerste wordt geschrapt, zegt Rutte dat de maatregel in combinatie met de bezoekregeling effect heeft. Het is daarom volgens hem niet verstandig om die avondklok te schrappen.

M.a.w. eigenlijk hadden ze gedacht dat het niet zou werken, maar nu het toch (beperkt) effect lijkt te hebben willen ze liever andere maatregelen die niet werken afschaffen? :')

Dit is wat ik bedoel met slechte communicatie. Lubach had gisteren ook een heel mooi stukje over "Rutte snapt corona niet", met veel terechte kritiek. Het lijkt allemaal misschien veel Rutte bashen, maar helaas is het zo dat er veel op zijn optreden en de regels is aan te merken. Als dat niet zo was dan zou er echt niet zo veel gebasht worden op/aan Rutte.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als er niemand last van zou hebben is het natuurlijk ook niet mogelijk dat het überhaupt effect heeft.

Pagina: 1 ... 50 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!