Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.902 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Zoals gewoonlijk zaterdag weer wat meer mensen uit het ziekenhuis ontslagen, zal morgen wel weer wat minder zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33
BarôZZa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Kwestie van prioriteiten.

Privacy is belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste op de wereld. Overigens vind ik het altijd wel wat vermakelijk hoe selectief mensen altijd zijn met het woord privacy. Een temperatuurcheck is ineens ondenkbaar, maar je hoort nooit iemand over dat we in de top 10 staan qua beveilingscamera's(die ook nog eens allemaal centraal geregistreerd staan), kampioen telefoontappen zijn en pas nu blijkt hoe zwaar mensen gediscrimineerd en benadeeld zijn nemen we eens de belastingdienst onder de loep die in al je gegevens neust.
Die dingen vind ik ook niet normaal ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:04
Moi_in_actie schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:28:
[Twitter]
Zoals gewoonlijk zaterdag weer wat meer mensen uit het ziekenhuis ontslagen, zal morgen wel weer wat minder zijn.
De 1321 kliniekbedden zijn overigens op 2 na laagste aantal van dit jaar. Nog steeds hoog natuurlijk, maar ook nog totaal geen start van de derde golf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Aantal nieuwe besmettingen is toch weer vrij hoog

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Moi_in_actie schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:19:
Aantal nieuwe besmettingen is toch weer vrij hoog
[Twitter]
Percentage positief blijft consequent dalen, dus er wordt vooral meer getest.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Prima cijfers weer

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Onder de 8% inmiddels. Gaat goed!

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Prima zou ik niet meteen zeggen, dat zou ik pas bij een duidelijke daling zeggen; wel positief dat het percentage zakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zou er pas echt vertrouwen in krijgen als de groep 60-65 ingeent is dit is een grote groep die toch moeilijk te isoleren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Overigens zijn inmiddels in ondersterfte beland :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yf-a_m9lxpTmavIjfdldcti4HOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/72lh6rDsFAZh0GqvzpGbYtzq.png?f=fotoalbum_large
Dat is in ieder geval positief.
Of dat komt door de vaccinatie weet ik niet.
Bron : https://www.cbs.nl/nl-nl/.../gezondheid-in-coronatijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mesa57 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:51:
[Afbeelding]
Reken er maal wel op idd. Er zijn gewoon een hoop oudjes iets te vroeg overleden en dat wordt nu gecompenseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:18
Komt bij dat door alle maatregelen er dit jaar NUL geconstateerde griepgevallen zijn:
Deze winter officieel nog geen enkel griepgeval gevonden

Er is deze winter nog geen enkel officieel geval van griep geregistreerd bij het RIVM. De maatregelen tegen corona blijken influenza buiten de deur te houden.

Afgelopen week bezochten 7 op de 100.000 mensen de huisarts met griepklachten. Dat zijn er minder dan anders en ver onder de limiet van zestig die nodig zijn voor een griepepidemie. Was deze periode in andere jaren juist het moment dat het aantal besmettingen toenam, dit jaar neemt het aantal meldingen van klachten gestaag af

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

mesa57 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:51:
[Afbeelding]
Misschien dat vaccinatie een effect begint te laten zien maar het komt denk ik vooral doordat er dit jaar (bijna) geen griep is door alle maatregelen:
Er is deze winter nog geen enkel officieel geval van griep geregistreerd bij het RIVM. De maatregelen tegen corona blijken influenza buiten de deur te houden.

Afgelopen week bezochten 7 op de 100.000 mensen de huisarts met griepklachten. Dat zijn er minder dan anders en ver onder de limiet van zestig die nodig zijn voor een griepepidemie. Was deze periode in andere jaren juist het moment dat het aantal besmettingen toenam, dit jaar neemt het aantal meldingen van klachten gestaag af.

Bij de mensen die zich meldden werden steekproefsgewijs monsters afgenomen om te kijken wat er mis met hen was. Van de tien personen die vorige week werden onderzocht, hadden er twee het rhinovirus. Eén patiënt bleek corona te hebben, maar van de tien had niemand een van de vijf influenzavarianten die gevolgd worden.
https://nos.nl/artikel/23...-griepgeval-gevonden.html

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:43:
[...]

En als er dan straks uitbraken komen als gevolg van kerken? Laten we maar gaan, geen maatregelen, kan niet want artikel 6 grondwet?
Ja.

Of je het er mee eens bent of niet: Voor de meeste grondrechten waar men hier graag mee schermt staat er expliciet bij dat de wet daar een uitzondering op mag maken. Bij geloof is dat anders: daar staat expiciet dat de overheid daar buiten wel iets over mag vinden, maar binnen niet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Dat er bijna geen griep is, dat komt inderdaad door de lockdown.

Deze pagina: Wikipedia: Reproductiegetal

toont een inschatting van de R0-waarde van een aantal veelvoorkomende infectieziektes. Die van influenza is aanzienlijk lager dan van covid-19. Sinds eind december zit de R-waarde van corona in de range 0.8 ... 1.1. Omdat griep zich op ergelijkbare manier moet verspreiden, maar met een R-waarde die zo'n 30 of 40% lager ligt, is die al 2.5 maand ver onder de 1. Gevolg is dat we dit virus vrijwel hebben uitgeroeid.

Goed nieuws? Ik denk het niet. De plek van griep zal door andere virussen worden overgenomen. Voor de hand liggend zijn mutaties van corone of rhino virussen. Tegen nieuwe virussen is ons immuunsysteem wat minder getraind dan tegen de influenza die wel al ons leven lang tegenkomen. In de komende jaren zal dat enige druk op de zorg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Ja.

Of je het er mee eens bent of niet: Voor de meeste grondrechten waar men hier graag mee schermt staat er expliciet bij dat de wet daar een uitzondering op mag maken. Bij geloof is dat anders: daar staat expiciet dat de overheid daar buiten wel iets over mag vinden, maar binnen niet.
Prima, dan verzinnen we gewoon een maatregel dat die gelovigen de kerk wel in mogen, maar als ze eenmaal binnen zijn mogen ze er niet meer uit.

Artikel 6 geldt immers alleen bínnen religieuze gebouwen. Dus in principe mag de overheid de toegang tot die gebouwen nog altijd moeilijk maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:16:
[...]

In het verlengde daarvan, als je op een sneltest positief test, dan mag je dus weer naar huis, maar krijg je dan ook voorrang op de bezorging van je boodschappen? Positief testen op de werkplek, betekent ook ziekmelden zonder verdere consequenties, ook voor nulurencontracten en freelancers?
Met alle respect, maar is er het afgelopen jaar ook maar een maatregel geweest waar je niet allerhande moeilijkeden in zag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:11:
[...]

Prima, dan verzinnen we gewoon een maatregel dat die gelovigen de kerk wel in mogen, maar als ze eenmaal binnen zijn mogen ze er niet meer uit.

Artikel 6 geldt immers alleen bínnen religieuze gebouwen. Dus in principe mag de overheid de toegang tot die gebouwen nog altijd moeilijk maken.
Het artikel geldt voor iedere besloten bijeenkomst. Dat kan evengoed in een gehuurde zaal zijn, thuis, of in een specifiek kerkgebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:12:
[...]

Met alle respect, maar is er het afgelopen jaar ook maar een maatregel geweest waar je niet allerhande moeilijkeden in zag?
Dat gaat niet om "moeilijkheden" maar om situaties waartegen moet worden gewaarborgd. Tenzij we willen dat mensen verhongeren of geen thuiszorg meer krijgen omdat ze positief testen, of hun inkomen verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:14:
[...]

Het artikel geldt voor iedere besloten bijeenkomst. Dat kan evengoed in een gehuurde zaal zijn, thuis, of in een specifiek kerkgebouw.
Dan geldt het dus nog altijd niet voor de toegangsroutes ernaartoe. De overheid heeft geen plicht om die infrastructuur te faciliteren, die kan prima worden lam gelegd omwille van de volksgezondheid.

Veel succes om naar je kerk te komen als er een groot hek omheen staat (op gemeentegrond uiteraard). Kan prima, je moet er alleen even voor klimmen.

Anders geformuleerd: Als straks de hele maatschappij keihard op slot zou zitten en de kerkbijeenkomsten de enige bron zijn van besmettingen, betekent dat dat we als maatschappij permanent gegijzeld gaan worden door artikel 6?

[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 06-03-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Persoonlijk denk ik dat ik het dalende percentage pas als echt positief kan zien als de ziekenhuiscijfers ook eindelijk gaan volgen. Het is in de ziekenhuizen onverminderd druk. Weliswaar behapbaar (ten koste van reguliere zorg), maar toch. Vooralsnog ben ik vooral bang dat we een andere groep mensen testen dan eerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Nog een week of 3 geduld.

Het vaccinatieprogramma is nu pas net begonnen aan de groep met een hoog ziekenhuis-risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:36
t_captain schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:23:
Nog een week of 3 geduld.

Het vaccinatieprogramma is nu pas net begonnen aan de groep met een hoog ziekenhuis-risico.
Als de curves dan deze van de verzorgingstehuizen gaan volgen, worden we snel allemaal blij.
https://coronadashboard.r...andelijk/verpleeghuiszorg

Kijk maar eens hoe de besmettingen en de overlijdens dippen vanaf 20 februari.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Dan geldt het dus nog altijd niet voor de toegangsroutes ernaartoe. De overheid heeft geen plicht om die infrastructuur te faciliteren, die kan prima worden lam gelegd omwille van de volksgezondheid.

Veel succes om naar je kerk te komen als er een groot hek omheen staat (op gemeentegrond uiteraard). Kan prima, je moet er alleen even voor klimmen.

Anders geformuleerd: Als straks de hele maatschappij keihard op slot zou zitten en de kerkbijeenkomsten de enige bron zijn van besmettingen, betekent dat dat we als maatschappij permanent gegijzeld gaan worden door artikel 6?
De overheid kan prima alle bijeenkomsten verbieden zo lang er maar geen uitzonderingen voor geloof worden gemaakt en het duidelijk is dat de regel (verbod bijeenkomsten) niet op geloofsdiscriminerende gronden is gemaakt. Dat men het niet doet is een politieke keuze.

Een hek rond een kerk zetten is dan weer niet okee want dat is wel 100% tegen artikel 6. Toegangswegen afsluiten alleen naar de kern is ook niet okee.

Echter de avondklok is dan weer niet tegen artikel 6 omdat dat een maatregel is die voor iedereen geldt en in dat opzicht niet discrimineert.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:31:
[...]

Echter de avondklok is dan weer niet tegen artikel 6 omdat dat een maatregel is die voor iedereen geldt en in dat opzicht niet discrimineert.
Zijn kerkelijke bijeenkomsten dan niet uitgezonderd van de avondklok?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Zijn kerkelijke bijeenkomsten dan niet uitgezonderd van de avondklok?
Neen, zie hier:
https://www.protestantsek...-kerkelijke-activiteiten/

Wel mensen die kerkdiensten ergens verzorgen, bijv. opname van stream niet bij de pastoor of dominee thuis maar elders.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
henkzelf schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:28:
[...]

Als de curves dan deze van de verzorgingstehuizen gaan volgen, worden we snel allemaal blij.
https://coronadashboard.r...andelijk/verpleeghuiszorg

Kijk maar eens hoe de besmettingen en de overlijdens dippen vanaf 20 februari.
Die drie weken is misschien wel wat conservatief. We zijn nu sinds kort aan het verschuiven in de vaccinatieprogramma van instellingen naar thuiswonenden.

Mensen die in een verpleegtehuis wonen en corona krijgen, die zie je niet supervaak in ziekenhuizen. Ze worden vaak op locatie verpleegd en als het ernstiger wordt dan word er wel even nagedacht of dat je de bewoner nog met spoed naar het ziekenhuis moet brengen. Soms is het onderliggend lijden zodanig dat de keuze is om iemand in vrede te laten gaan.

Bij thuiswonenden ligt dat anders. Die hebben geen 24/7 verpleging ter beschikking. Als die ziek worden, dan komen ze heel wat sneller in het ziekenhuis.

Die prikken, met een vertraging van 2 weken inwektijd, 5 dagen incubatietijd en nog een aantal dagen tussen incubatie en hospitalisatie, ik verwacht over 1 a 2 weken wel wat zichtbare effecten bij de nieuwe opnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@t_captain Ik verwacht ook dat de vaccins hun effect wel gaan laten zien; ik doelde meer op het al langer gestabiliseerd zijn van die cijfers ondanks een stevig pakket aan maatregelen.

@Stoney3K Ik vermoed dat ze inderdaad het buiten verplaatsen naar een religieuze bijeenkomst kunnen tegengaan (want buiten), maar niet de bijeenkomst zelf. Ik vermoed ook dat je op het onderliggende juridische vraagstuk zou kunnen afstuderen; qua complexiteit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

SomerenV schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 01:39:
[...]

Ga voor de gein eens naar buiten tussen 20:00 en 21:00 en ga bij een belangrijke verkeersader staan in een willekeurige stad of dorp. Ik kan jou verzekeren dat de avondklok niet werkt. Waar mensen voorheen afspraken tussen 20:00 en 22:00 spreken ze nu af tussen 18:30 en 20:30. Heb je toch je sociale contact én kun je braaf na 21:00 thuis zitten. Win win.

Ja, de avondklok werkt in de zin van 'na 21:00 blijft men thuis' maar het werkt niet om sociale contacten te verminderen.

Cijfers heb ik niet, maar als je 5 dagen in de week in de avond boodschappen bezorgd zo'n beetje heel Brabant en Limburg, dan zie je gewoon dat men het moment van afspreken verplaatst heeft. Sterker nog: ik denk dat men nu vaker afspreekt dan voorheen, maar da's een gokje gebaseerd op hoeveel verkeer er dagelijks tussen 20;00 en 21:00 te zien is. Laatst reden mijn vriendin en ik op een zondag naar huis na een bezoekje aan m'n ouders en in de avond was het bijna drukker op de weg dan overdag :+

De avondklok werkt niet, net als dat '1 bezoeker per dag' niet werkt, of buiten wandelen met max 2 personen, of samenscholen. En ik kan het mensen niet kwalijk nemen. Er is geen uitzicht, het kabinet lijkt maar wat te doen in de hoop dat het effectief is en Covid19 is al lang niet meer het 'enge onbekende' virus van een jaar geleden.

Gooi de focus volledig op het beschermen/inenten van kwetsbaren en gooi voor de rest praktisch alles weer open. Hoe langer je daar mee wacht, hoe groter de schade gaat zijn (op individueel niveau, maar ook maatschappelijk, zowel mentaal als financieel).
Dat gebeurt toch al. Prikken van oud naar jong en (bijna) alle voordringers zijn succesvol geweerd.

En dat “men” verplaatst komt omdat “men” allemaal kleuters zijn. Niet beseffend dat we allemaal zelf moeten bijdragen. Het werkt hier in de flat overigens prima. Ik ken ze wel de pappenheimers en zelf de ergste aso is maar 1 keer in overtreding geweest. Was elke vrij en zat feest daar.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
t_captain schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:10:
De plek van griep zal door andere virussen worden overgenomen. Voor de hand liggend zijn mutaties van corone of rhino virussen. Tegen nieuwe virussen is ons immuunsysteem wat minder getraind dan tegen de influenza die wel al ons leven lang tegenkomen. In de komende jaren zal dat enige druk op de zorg geven.
Tenzij wij bepaalde maatregelen zoals hoesten/niezen in elleboog, mondkapje dragen, geen handen schudden, vaak handen wassen ook blijven doen wanneer we klachten hebben en zelf geen besmettingsrisico willen zijn voor anderen. Zoals bijvoorbeeld in Japan normaal is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:25:
[...]

Tenzij wij bepaalde maatregelen zoals hoesten/niezen in elleboog, mondkapje dragen, geen handen schudden, vaak handen wassen ook blijven doen wanneer we klachten hebben en zelf geen besmettingsrisico willen zijn voor anderen. Zoals bijvoorbeeld in Japan normaal is.
Waardoor je alleen maar selection bias krijgt voor virussen die nóg besmettelijker zijn, en dan is er op een gegeven moment echt geen houden meer aan.

Klinkt heel bot, maar de maatregelen die we nu hanteren werken goed op de korte termijn, op lange termijn is het misschien juist uitstel en verergeren van de volgende pandemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:29:
[...]

Waardoor je alleen maar selection bias krijgt voor virussen die nóg besmettelijker zijn, en dan is er op een gegeven moment echt geen houden meer aan.

Klinkt heel bot, maar de maatregelen die we nu hanteren werken goed op de korte termijn, op lange termijn is het misschien juist uitstel en verergeren van de volgende pandemie.
En waarom hebben we dan nog nooit een Japanse versie van welk virus dan ook gehad?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:31:
[...]

En waarom hebben we dan nog nooit een Japanse versie van welk virus dan ook gehad?
Omdat ook in Japan de hoeveelheid maatregelen nooit zo intens is geweest als nu. Het is niet alsof Japan altijd een griepvrij land was.

Bovendien worden de mondkapjes in Azië vooral gedragen vanwege de enorme luchtvervuiling en minder voor het voorkomen van verspreiding van ziektes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
pro_6or schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:50:
En dat “men” verplaatst komt omdat “men” allemaal kleuters zijn. Niet beseffend dat we allemaal zelf moeten bijdragen.
Of "men" is de sociale isolatie een beetje beu aan het raken na een jaar. Die hele avondklok is onzin geweest vanaf dag 1, we hebben nu na een maand avondklok nog geen 10%-13% reductie gehad van de R, zelfs niet iets wat erop zou moeten lijken. Het kabinet sorteert alvast voor op nog eens een maandje eraan plakken. Het is Wachten op Godot wat betreft het beloofde effect.

We zullen wel zien hoe lang dat "samen" nog blijft, ik lees nu zo'n beetje elke dag stukjes over meer vrijheid voor mensen die al gevaccineerd zijn. Dat "samen" valt ineens razendsnel uit elkaar zodra de boomers allemaal geprikt zijn, dat voorspel ik nu alvast. Die staan te trappelen om weer uit eten te gaan en vakantie te vieren, ze steunen een coronapas(poort) van harte daarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:36:
[...]

Omdat ook in Japan de hoeveelheid maatregelen nooit zo intens is geweest als nu. Het is niet alsof Japan altijd een griepvrij land was.

Bovendien worden de mondkapjes in Azië vooral gedragen vanwege de enorme luchtvervuiling en minder voor het voorkomen van verspreiding van ziektes.
Daar ga je dus de mist in. >:)
Mondkapjes worden daar gedragen omdat het daar de cultuur is dat je een ander niet mag besmetten. Het is een teken van verantwoording dragen voor de gemeenschap als geheel. Hier is de cultuur gewoon ikke, ikke en de rest kan stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:41:
[...]

Mondkapjes worden daar gedragen omdat het daar de cultuur is dat je een ander niet mag besmetten. Het is een teken van verantwoording dragen voor de gemeenschap als geheel. Hier is de cultuur gewoon ikke, ikke en de rest kan stikken.
Ik ben zelf in Beijng geweest voor werk een paar maanden. Mondkapjes gingen daar op wanneer je de straat op moest, want smog, maar zo gauw er iemand moest hoesten of niezen ging het kapje af, want anders zou je de hele tijd door je eigen snot heen ademen. |:(

Japan is daar misschien anders in, maar de hele cultuur van Japan is sowieso afstandelijker dan die van Europa.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 06-03-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:43:
[...]
Ik ben zelf in Beijng geweest voor werk een paar maanden. Mondkapjes gingen daar op wanneer je de straat op moest, want smog, maar zo gauw er iemand moest hoesten of niezen ging het kapje af, want anders zou je de hele tijd door je eigen snot heen ademen. |:(
Sinds wanneer ligt Beijing in Japan?
En s.v.p. geen doelpalen verschuiven, dan loopt de discussie uit de hand.

[ Voor 8% gewijzigd door Yaksa op 06-03-2021 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Pardon ? Gaat iets te ver he dat je ** al met ademen met iedereen rekening moet houden (buiten een evt health emergency om)... Wil jij een maatschappij waar het er vooral om gaat dat je met alles en iedereen rekening houdt en dat niemand aanstoot aan je kan nemen ?
Nou ik niet, ik woon in NL en ik hou van de nuchtere Nederlandsheid, iedereen heeft wel eens last van elkaar, leven en laten leven.

[ Voor 0% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-03-2021 19:20 . Reden: ff sterretjes gedaan, mocht men aanstoot nemen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:44:
[...]
En s.v.p. geen doelpalen verschuiven, dan loopt de discussie uit de hand.
Ik heb sowieso geen problemen met het vrijwillig dragen van mondkapjes als teken van goed fatsoen, net zoals het houden van afstand als je ergens mee bent besmet.

Waar ik al sinds het begin moeite mee heb is het bindende karakter van alle maatregelen, dat is gewoon iets wat je achteraf heel moeilijk kan terugdraaien. We zijn nu rap zaken als de rechtsstaat en democratie beetje bij beetje aan het uithollen voor een korte-termijnprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
KillerAce_NL schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Pardon ? Gaat iets te ver he dat je gvd al met ademen met iedereen rekening moet houden (buiten een evt health emergency om)... Wil jij een maatschappij waar het er vooral om gaat dat je met alles en iedereen rekening houdt en dat niemand aanstoot aan je kan nemen ?
Nou ik niet, ik woon in NL en ik hou van de nuchtere Nederlandsheid, iedereen heeft wel eens last van elkaar, leven en laten leven.
Je spreekt jezelf met die laatste 4 woorden natuurlijk gigantisch tegen, maar soi, need I say more?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

je beledigt hiermee de cultuur waar ik deel van uitmaak, waarin mensen elkaar helpen en op allerlei manieren voor elkaar klaar staan. Niet alleen mij , maar ook alle andere vrijwilligers bij voedselbanken enz enz.
Mocht dit je eigen instelling zijn of die van de omgeving waarin je je bevindt. projecteer die dan niet op de rest van het land en je medeburgers, dank u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:57:
[...]

Je spreekt jezelf met die laatste 4 woorden natuurlijk gigantisch tegen, maar soi, need I say more?
Nee, je reageert selectief. Jammer joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Verwijderd schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:15:
[...]

je beledigt hiermee de cultuur waar ik deel van uitmaak, waarin mensen elkaar helpen en op allerlei manieren voor elkaar klaar staan. Niet alleen mij , maar ook alle andere vrijwilligers bij voedselbanken enz enz.
Mocht dit je eigen instelling zijn of die van de omgeving waarin je je bevindt. projecteer die dan niet op de rest van het land en je medeburgers, dank u.
Zeg dat dan maar tegen die mensen die ondanks een positieve test toch nog boodschappen gaan doen, gaan werken of familie/vrienden bezoeken. Dat zijn er namelijk nog steeds teveel en dat is dus een beetje de cultuur die ik bedoel. Wetende dat je besmet bent en dan toch nog bewust het risico nemen om anderen te besmetten. Dat heeft niks met helpen / klaar staan / voedselbanken te maken. Een deel van de medeburgers verprutst het namelijk ten koste van andere medeburgers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Zeg dat dan maar tegen die mensen die ondanks een positieve test toch nog boodschappen gaan doen, gaan werken of familie/vrienden bezoeken. Dat zijn er namelijk nog steeds teveel en dat is dus een beetje de cultuur die ik bedoel. Wetende dat je besmet bent en dan toch nog bewust het risico nemen om anderen te besmetten. Dat heeft niks met helpen / klaar staan / voedselbanken te maken. Een deel van de medeburgers verprutst het namelijk ten koste van andere medeburgers.
nee dat zeg ik tegen jou , want jij poneert de stelling / 'feit' dat er hier een 'ikke ikke cultuur is

met een positieve test op pad gaan is te veroordelen gedrag, en dat mag ook zo benoemd worden.

Dat verbinden aan een cultuur is een generalisatie waar ik tegen ageer. En dan kun je later zeggen wat je ermee bedoelde, maar dan kun je dat beter in eerste instantie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Familie/vrienden bezoeken als je positief getest bent is natuurlijk aso, maar voor die andere 2 situaties is er soms ook geen alternatief. Werk je bijvoorbeeld als freelancer of uitzendkracht op de bouw en meld je je een dag ziek, dan hoef je 9 van de 10 keer niet terug te komen en kun je ander werk zoeken. En ook als je positief bent getest heb je nog altijd een probleem als de koelkast leeg is -- dan zul je wel naar de supermarkt moeten want die supermarkt heeft geen speciale bezorg-tijdslots voor mensen die positief zijn getest. Eigenlijk zouden die voorrang moeten krijgen op alle andere mensen die "uit solidariteit" zo veel mogelijk binnen blijven.

Zorg je voor een vangnet in dat soort situaties, dan zullen positief geteste mensen veel eerder gemotiveerd zijn om ook echt binnen te blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 06-03-2021 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Familie/vrienden bezoeken als je positief getest bent is natuurlijk aso, maar voor die andere 2 situaties is er soms ook geen alternatief. Werk je bijvoorbeeld als freelancer of uitzendkracht op de bouw en meld je je een dag ziek, dan hoef je 9 van de 10 keer niet terug te komen en kun je ander werk zoeken. En ook als je positief bent getest heb je nog altijd een probleem als de koelkast leeg is -- dan zul je wel naar de supermarkt moeten want die supermarkt heeft geen speciale bezorg-tijdslots voor mensen die positief zijn getest. Eigenlijk zouden die voorrang moeten krijgen op alle andere mensen die "uit solidariteit" zo veel mogelijk binnen blijven.
Kan niemand in uw buurt u helpen met bijvoorbeeld de boodschappen of het ophalen van de kinderen van school? Dan kunt u contact opnemen met uw gemeente. Ook het Rode Kruis heeft een landelijke hulplijn (070-4455 888) die met u kan kijken naar hulp in de buurt.
Bron:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Kan niemand in uw buurt u helpen met bijvoorbeeld de boodschappen of het ophalen van de kinderen van school? Dan kunt u contact opnemen met uw gemeente. Ook het Rode Kruis heeft een landelijke hulplijn (070-4455 888) die met u kan kijken naar hulp in de buurt.
"Al onze medewerkers zijn op het ogenblik in gesprek. Probeert U het later nog eens, wanneer U geen toiletpapier meer heeft vinden we dat heel jammer."

Zoiets moet je niet aan lokale overheden over laten (of een 'goed doel' zoals het Rode Kruis) maar centraal regelen met een zo hoog mogelijke service level. Besmette mensen thuis laten blijven is je primaire verdedigingslinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24
Avondklok waarschijnlijk nog de hele maand maart. Ze lijken voor te sorteren op versoepelingen vanaf april, na Pasen... Vorig jaar 1 juni na Pinksteren gingen er ook versoepelingen in. Ik denk dat door het mooie weer, de situatie in België en Duitsland en dat mensen steeds minder de regels naleven, versoepelingen niet meer te voorkomen zijn, anders trekken veel mensen hun eigen plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:37:
[...]

"Al onze medewerkers zijn op het ogenblik in gesprek. Probeert U het later nog eens, wanneer U geen toiletpapier meer heeft vinden we dat heel jammer."

Zoiets moet je niet aan lokale overheden over laten (of een 'goed doel' zoals het Rode Kruis) maar centraal regelen met een zo hoog mogelijke service level. Besmette mensen thuis laten blijven is je primaire verdedigingslinie.
Je had ook kunnen zeggen: "Goh, ik wist niet eens dat dat kon".
Maar je kiest ervoor om weer beren op de weg te zoeken, terwijl je niet eens weet of alle medewerkers in gesprek zijn.
Zoiets als boodschappen regelen voor iemand in de buurt moet je helemaal niet centraal regelen (kost alleen maar tijd, extra administratie en overhead) maar juist lokale overheden of lokale Rode Kruis laten doen. Die staan er veel dichter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:42:
[...]Zoiets als boodschappen regelen voor iemand in de buurt moet je helemaal niet centraal regelen (kost alleen maar tijd, extra administratie en overhead) maar juist lokale overheden of lokale Rode Kruis laten doen.
Het boodschappen regelen IS al centraal gedaan. Picnic, AH en alle andere supermarkten hebben daar juist bezorgdiensten voor.

Het enige wat je daar nog voor hoeft te doen is zorgen dat iedereen die een positieve coronatest heeft (GGD code invullen) vooraan in de rij komt en niet 3 weken hoeft te wachten op een bezorgtijdstip. Dat is een puur administratieve handeling die geen enkele mankracht kost, behalve éénmalig vanuit de overheid zorgen dat het gebeurt.

Want met die lokale overheden of het Rode Kruis is het maar de vraag of je de betrouwbaarheid haalt. Bovendien is er geen enkele reden waarom je niet allebei zou kunnen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

CMD-Snake schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:38:
[...]

Of "men" is de sociale isolatie een beetje beu aan het raken na een jaar. Die hele avondklok is onzin geweest vanaf dag 1, we hebben nu na een maand avondklok nog geen 10%-13% reductie gehad van de R, zelfs niet iets wat erop zou moeten lijken. Het kabinet sorteert alvast voor op nog eens een maandje eraan plakken. Het is Wachten op Godot wat betreft het beloofde effect.

We zullen wel zien hoe lang dat "samen" nog blijft, ik lees nu zo'n beetje elke dag stukjes over meer vrijheid voor mensen die al gevaccineerd zijn. Dat "samen" valt ineens razendsnel uit elkaar zodra de boomers allemaal geprikt zijn, dat voorspel ik nu alvast. Die staan te trappelen om weer uit eten te gaan en vakantie te vieren, ze steunen een coronapas(poort) van harte daarom.
Het zal daarna snel gaan, denk ik. Na de 60 ers loopt het denk ik goed door. En je moet pas vaccinatiepaspoorten uit geven nadat iedereen een kans heeft gehad gevaccineerd te worden. Ook de meest verwende generatie die de boomers zijn zal daaraan moeten wennen. Van de andere kant. Dat maandje of twee eerder, tja, dan kunnen de winkeliers, restaurantiers etc. weer verder.

We zitten nog geen jaar in lock down, vorig jaar 1e golf was gelukkig al einde winter. Zomer kon je echt genoeg nog. Nu hebben we wel een hele winter door gemoeten. Dat is (z)waar. Maar, met meer zelfbeheersing was de lock down er niet gekomen. Dat moest nu wel. Ook voor deze laatste maanden houd ik mijn hart vast. Ook Op het einde kan het nog mis gaan. Gelderlander stond een stuk. Een 83 jarige man, zeer kwetsbaar, hebben zich een jaar lang afgezonderd. Moesten bij de prik op papendal o.a, met 4 andere in een golfkarretje en heeft dus bij het vaccineren helaas Corona opgelopen. Dat is toch triest. Duurt nog 2 weken voor je immuunsysteem van het vaccin geleerd heeft hoe Corona af te weren.

Ik vind het ook heel teleurstellend, dat de regering de boel op slot moet gooien omdat we de verantwoordelijkheid zelf niet afdoende hebben genomen. In mijn ogen had het niet nodig moeten zijn. Je ziet geregeld terug hoe erg ik daar van baal. Ik weiger pertinent dit de regering te verwijten.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:44:
[...]

Het enige wat je daar nog voor hoeft te doen is zorgen dat iedereen die een positieve coronatest heeft (GGD code invullen) vooraan in de rij komt en niet 3 weken hoeft te wachten op een bezorgtijdstip.
Oh, is dat alles ?

En hoe controleer je dat zonder AVG boete van 100 miljoen ? Of voorkom je een aanklacht wegens discriminatie van iemand die dan 2 minuten langer moet wachten

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Oh, is dat alles ?

En hoe controleer je dat zonder AVG boete van 100 miljoen ? Of voorkom je een aanklacht wegens discriminatie van iemand die dan 2 minuten langer moet wachten
Jij vindt een AVG schending (die er trouwens niet is, want 'gerechtvaardigd belang') of een zeurkous die naar de rechter stapt een veel groter risico dan iemand die zijn boodschappen niet kan laten bezorgen, dan toch maar de deur uit gaat, en onderweg twintig mensen besmet?

Ik vind dat je elk middel moet aangrijpen om te zorgen dat "blijf thuis bij positieve test" ook aantrekkelijk wordt. Dat zul je wel moeten als je het niet wettelijk af kan dwingen, anders kiest iedereen de weg van de minste weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In Engeland hebben ze inmiddels ervaring opgedaan met de LFD antigeen sneltests.

Het blijkt dat het resultaat hiervan nogal wisselt afhankelijk van wie de test uitvoert:
The evaluation team found the accuracy of the Innova test was on average 79% when the test was given by lab scientists, 73% when given by health workers and 57.5% when people swabbed and tested themselves. Innova does not dispute this.
Ook is het resultaat van de test niet te interpreteren als 'Alles veilig'.
“These are red light tests, not green light tests,” he said. If you have a negative result, “you can’t use it to say ‘it’s OK for me to go to work or go to school’.”
https://www.theguardian.c...r-dominic-cummings-scheme

In de UK zijn ze nu zelfs zover dat scholieren die tests moeten gaan gebruiken, is de uitslag positie dan moet de scholier ter controle een PCR test doen. Is de uitslag van de PCR dan echter negatief dan moet de scholier alsnog in quarantaine omdat een negatief testresultaat het voorgaande positieve resultaat niet ongedaan maakt 8)7
This means that, next week, schools will have no choice but to inform families that a negative result with the gold-standard PCR test does not override the “false positive” LFD result, when it is taken at a school test site – an oddity that Bird said she was “shocked” by.
She said the debacle raised questions around the usefulness of lateral flow tests. “The danger is that young people and children who don’t have Covid are kept off school unnecessarily because of a false positive. And those who have Covid will go to school, because they got a false negative. That is the danger because they are simply not accurate enough.”
https://www.theguardian.c...ly-to-get-false-positives

Dat wordt nog wat als deze sneltests in Nederland worden uitgerold...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Deezers schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:40:
Avondklok waarschijnlijk nog de hele maand maart. Ze lijken voor te sorteren op versoepelingen vanaf april, na Pasen... Vorig jaar 1 juni na Pinksteren gingen er ook versoepelingen in. Ik denk dat door het mooie weer, de situatie in België en Duitsland en dat mensen steeds minder de regels naleven, versoepelingen niet meer te voorkomen zijn, anders trekken veel mensen hun eigen plan.
Ik vind het jammer dat een politicus, een premier in dit geval, gewoon niet de consequenties van écht concreet liegen op een zeer ernstig serieus dossier gaat ondervinden. De avondklok lag bovenop de stapel om op te rotten wanneer het kon en we zitten er straks gewoon bijna twee maanden aan. Niet te geloven in mijn ogen. Hopelijk dat de kamer kritisch gaat zijn en hier een stok voor gaat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Zoiets als boodschappen regelen voor iemand in de buurt moet je helemaal niet centraal regelen (kost alleen maar tijd, extra administratie en overhead) maar juist lokale overheden of lokale Rode Kruis laten doen. Die staan er veel dichter op.
en hier ben ik t mee eens, mag voor de verandering ook wel eens gezegd worden ;)

mensen die dit in hun eigen netwerk kunnen regelen zullen dat waarschijnlijk blijven doen ( en dat is goed, want minder belasting voor het georganiseerde regelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:17

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Soccer98 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Ik vind het jammer dat een politicus, een premier in dit geval, gewoon niet de consequenties van écht concreet liegen op een zeer ernstig serieus dossier gaat ondervinden. De avondklok lag bovenop de stapel om op te rotten wanneer het kon en we zitten er straks gewoon bijna twee maanden aan. Niet te geloven in mijn ogen. Hopelijk dat de kamer kritisch gaat zijn en hier een stok voor gaat steken.
Helemaal mee eens! Maar gezien het feit dat heel politiek Den Haag met hun vuist armdiep in Rutte zit verwacht ik helemaal niets qua kritisch zijn. En komende drie weken dus geen versoepelingen.

Ik kan er steeds minder goed tegen merk ik, en tot op heden ging het prima. Maar er is gewoon nul komma nul perspectief. Ook nu niet, er zijn alweer allemaal mitsen en maren die rond 30 maart zullen zorgen voor verlenging van de maatregelen. Want ik zie de besmettingscijfers, waar men zo hebberig naar kijkt blijkbaar, niet binnen nu en drie weken drastisch dalen :{

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CMD-Snake
De avondklok krijgt er weer drie weekjes bij. Dat men sprak over hoe om te gaan met de avondklok op de dagen van de verkiezingen was natuurlijk al een teken aan de wand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24
Shadow_Agent schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Helemaal mee eens! Maar gezien het feit dat heel politiek Den Haag met hun vuist armdiep in Rutte zit verwacht ik helemaal niets qua kritisch zijn. En komende drie weken dus geen versoepelingen.

Ik kan er steeds minder goed tegen merk ik, en tot op heden ging het prima. Maar er is gewoon nul komma nul perspectief. Ook nu niet, er zijn alweer allemaal mitsen en maren die rond 30 maart zullen zorgen voor verlenging van de maatregelen. Want ik zie de besmettingscijfers, waar men zo hebberig naar kijkt blijkbaar, niet binnen nu en drie weken drastisch dalen :{
Ik reken zelf op vanaf 7 april weer kleine groepjes mensen in winkels, horeca en bioscopen. 30 tot 50 man tegelijkertijd afhankelijk van de dagelijkse cijfers tegen april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
CMD-Snake schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:09:
De avondklok krijgt er weer drie weekjes bij. Dat men sprak over hoe om te gaan met de avondklok op de dagen van de verkiezingen was natuurlijk al een teken aan de wand.
Toch bijzonder, had wel wat symbolische versoepelingen verwacht nu de regeringspartijen langzaam dalen in de peilingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik vind het wel bijzonder dat het allemaal als “normaal” wordt gezien al die maatregelen. Zeker de gevolgen die alle maatregelen maar ook alle prioriteiten richting corona hebben.
Daarstraks toch een stukje of het ETZ die toch aangaven dat er bij 70 patiënten complicaties opgetreden waren en 7 (vroegtijdig?) zijn overleden ten gevolgen van uitgestelde afspraken en behandelingen. Die man zei dat dit het topje van de ijsberg is en dat hij hoopt dat meerdere ziekenhuizen cijfers zijn gaan bijhouden. Ik vind het toch wel heftig om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
hoevenpe schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:28:
Toch bijzonder, had wel wat symbolische versoepelingen verwacht nu de regeringspartijen langzaam dalen in de peilingen.
Pas over drie weken maken we kans op meer ruimte, mits we goede cijfers blijven neerzetten. Het wordt dus over de verkiezingen heen getild. Komende dinsdag krijgen we alleen even onze tweewekelijkse shout-out dat we moeten volhouden en dat het zo moeilijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:59
[...]

Dat er vanuit de politiek ook nauwelijks echt weerstand is tegen al die verlengingen verbaast mij nog het meeste. Zeker met de verkiezingen voor de deur. De debatten zijn meer voor de bühne want alles is in de achterkamertjes al beklonken. Toch wel benieuwd wat voor deals er allemaal gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
St@m schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:17:
Bij mij gaat het al weken niet meer (avondklok was de druppel). Maar dan ben je een aansteller. Ik doe maar gewoon mijn ding, gelukkig gaat mijn sociale netwerk ook steeds losser om met de regels.

Succes met die avondklok en de bezoekregeling voor de mensen die nog wel volhouden.
Bij mij hetzelfde. Vorig jaar "ging" het nog wel bij mij.
Om een of andere reden heb ik er sinds dit kalenderjaar ineens veel meer problemen mee. Het thuiswerken (en vooral de motivatie ervoor) werkt niet meer lekker.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
Politici zijn wel druk bezig om zich geliefd te maken.

https://www.ed.nl/politie...pak-corona-niet~a068588f/

Gisteren Grapperhaus die voor ons besloot dat wij veel en stijgend draagvlak voor de avondklok hebben (ook al geeft coronadashboard het tegenovergestelde aan).

En vandaag De Jonge die aangeeft dat hij makkelijker zou functioneren zonder democratische processen.

Nou heb ik wel een bepaalde sympathie voor wat hij zegt. Persoonlijk heb ik ook geen trek om minister te zijn en mijzelf de hele tijd tegenover de kamer te moeten verantwoorden. Maar dat is wel een fundamentele eigenschap van hoe onze democratie werkt. Mijn advies aan de minister is om gewoon die stoel op te geven na 17 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:49:
[...]

Jij vindt een AVG schending (die er trouwens niet is, want 'gerechtvaardigd belang') of een zeurkous die naar de rechter stapt een veel groter risico dan iemand die zijn boodschappen niet kan laten bezorgen, dan toch maar de deur uit gaat, en onderweg twintig mensen besmet?

Ik vind dat je elk middel moet aangrijpen om te zorgen dat "blijf thuis bij positieve test" ook aantrekkelijk wordt. Dat zul je wel moeten als je het niet wettelijk af kan dwingen, anders kiest iedereen de weg van de minste weerstand.
Wat ik ervan denk is hier niet zo relevant, we hebben hier een heel arsenaal aan wetten die wel lijken te zijn ontworpen om de bestrijding van deze pandemie dwars te zitten. Op zich niet verwonderlijk want dat kan je alleen maar door mensen beperkingen op te leggen en daar zijn we hier niet zo van. Elke maatregel is meteen China politiestaat en voor eeuwig.

De AVG bijvoorbeeld was in de aanloop al door epidimiologen gewaarschuwd dat die regels hun onderzoek feitelijk onmogelijk maakt. Omdat expliciet toestemming nodig is verdwijnt de grote groep die geen toestemming geeft uit alle data die daarmee veel minder bruikbaar wordt. Regels over anonimisering of pseudonimisering veranderen de data die het ook weer nutteloos maakt. En dat was nog helemaal niet over de bestrijding van een grote pandemie.
https://www.thelancet.com...-2600(19)30411-4/fulltext

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ryur schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:36:
Om een of andere reden heb ik er sinds dit kalenderjaar ineens veel meer problemen mee. Het thuiswerken (en vooral de motivatie ervoor) werkt niet meer lekker.
Je merkt het pas als je weer wat kunt doen: vanmiddag een senioren hockeytraining in groepjes van 2 (in de praktijk 4, maar wel op 2m afstand). Kwam herboren terug, stuiterend van energie en enthousiasme. Weer wat mensen zien en spreken, bezig met je lijf en terugkoppeling van een trainer.

Op een thuiswerkdag heb ik om 18u vaak maar 250 stappen op de stappenteller, elke dag lijkt hetzelfde. Ben echt bewust dingen aan het plannen om naar toe te leven: verse broodjes halen bij de bakker in het weekend, eens per week een 'help-de-horeca-corona-door' thuisbezorgd avond (besteld via de site van het restaurant zelf natuurlijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

t_captain schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:42:
Politici zijn wel druk bezig om zich geliefd te maken.

https://www.ed.nl/politie...pak-corona-niet~a068588f/

Gisteren Grapperhaus die voor ons besloot dat wij veel en stijgend draagvlak voor de avondklok hebben (ook al geeft coronadashboard het tegenovergestelde aan).

En vandaag De Jonge die aangeeft dat hij makkelijker zou functioneren zonder democratische processen.

Nou heb ik wel een bepaalde sympathie voor wat hij zegt. Persoonlijk heb ik ook geen trek om minister te zijn en mijzelf de hele tijd tegenover de kamer te moeten verantwoorden. Maar dat is wel een fundamentele eigenschap van hoe onze democratie werkt. Mijn advies aan de minister is om gewoon die stoel op te geven na 17 maart.
Ik heb me daar vroeger nooit zo druk over gemaakt maar ik vindt het de laatste tijd wel zorgelijk worden. Natuurlijk zitten we in een crisis en dat vergt soms kordate beslissingen en geen gepolder maar het lijkt wel of de crisis stevig wordt misbruikt om de democratie flink de nek om te draaien of om die in ieder geval zonder al te veel bemoeienis verregaande besluiten te nemen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• t_captain
De bestuurscultuur lijkt geleidelijk veranderd in de afgelopen decennia. Van “we doen het met en voor de burger” naar “wij weten het beter”. In deze crisistijd komt dat akelig hard aan het licht.

Het botst een beetje met mijn levensfilosofie. Ik ben van nature altruïstisch, doe graag vrijwillige dingen, deel graag etc. Maar ik heb ook een hekel aan autoritair gedrag. De opstelling van een aantal ministers jaagt me aardig op de kast.

Mijn persoonlijke irritatie-top-3:

1. Rutte.
Bij elke gelegenheid op TV (ik ben al in de eerste golf afgehaakt van al die persconferenties). Heel veel bezig met zijn imago, wil graag overkomen als een betrokken en daadkrachtige bestuurder (voelt voor mij nogal onecht aan, maar 25% van het land laat zich inpalmen). Heel veel bezig met bespelen van wie hij nodig heeft om zijn doelen te halen. Gaat niet uit de weg om mensen tegen elkaar op te zetten. En zo glad als een aal. Zegt vandaag A en morgen B, zonder uit te leggen waarom hij is gewisseld. Vindt kennelijk niet dat hij ons verantwoording is verschuldigd. (vandaar ook de doctrine van minimaal papierwerk).

2. De Jonge
Weinig visie. Richting verandert regelmatig. Internationaal vergeleken matige resultaten met coronabeleid. Meer dan eens terechtgewezen door het veld (denk bijvoorbeeld aan het vaccinatieplan dat na kritiek vanuit de artsen, dus van binnen de “eigen wereld” van volksgezondheid, moest worden aangepast). Gaat blind op de adviezen van OMT, kennelijk niet in staat om de getallen zelfstandig te analyseren en in een andere context te plaatsen. En toch ook wel autoritair in zijn doen.

3. Grapperhaus
Voor iemand op justitie opmerkelijk weinig gevoel voor integriteit (denk aan die bruiloft, en hoe hij zich daarna uit de shit heeft gemanoeuvreerd). Geen respect voor de burger (denk aan zijn opmerkingen over hoe veel steun wij voor de avondklok hebben).

[ Voor 61% gewijzigd door t_captain op 06-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
t_captain schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:42:
Toch mag De Jonge al bijna een jaar zijn werk doen zonder echte controle. Sinds hij coronaminister is wordt hem geen strobreed in de weg gelegen, in de hoofdlijnen heeft hij altijd zijn zin gekregen. Enige wat echt aangepast werd was de coronaspoedwet, maar zelfs deze versie geeft hem genoeg ruimte om dingen te doen. Als de nood hoog is (en dat mag hij bepalen) kunnen er maatregelen ingevoerd worden zonder overleg met het parlement. Daar heeft hij al meermaals gebruik van gemaakt. Dan moest hij in de kamer wel even de kop van jut spelen, maar buiten wat kritiek werden zijn plannetjes nooit ongedaan gemaakt.

Grapperhaus had al het verstand om zich niet meer terug te komen. Na het debacle rondom zijn huwelijksfeest liet hij zich stilletjes onderaan de kieslijst plaatsen. De Jonge zie ik niet staan op de kandidatenlijst van het CDA voor dit jaar, dus die zien we niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
t_captain schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:53:
De bestuurscultuur lijkt geleidelijk veranderd in de afgelopen decennia. Van “we doen het met en voor de burger” naar “wij weten het beter”. In deze crisistijd komt dat akelig hard aan het licht.

Het botst een beetje met mijn levensfilosofie. Ik ben van nature altruïstisch, doe graag vrijwillige dingen, deel graag etc. Maar ik heb ook een hekel aan autoritair gedrag. De opstelling van een aantal ministers jaagt me aardig op de kast.
De grote vraag is natuurlijk wat er zou zijn gebeurd als er andere 'poppetjes' op de desbetreffende ministersposten hadden gezeten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat qua beleid maar weinig verschil zou hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
hoevenpe schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Je merkt het pas als je weer wat kunt doen: vanmiddag een senioren hockeytraining in groepjes van 2 (in de praktijk 4, maar wel op 2m afstand). Kwam herboren terug, stuiterend van energie en enthousiasme. Weer wat mensen zien en spreken, bezig met je lijf en terugkoppeling van een trainer.
Alles wat ik WIL doen, is pas mogelijk zodra de avondklok verdwijnt.
Dan kan ik heel simpel na een werkdag even bij mijn ouders eten en uitblazen van frustratie.
Maar dat red ik nu niet door die rottige avondklok :(

Alle versoepelingen waarover gepraat is/er zijn hebben geen invloed op mijn leven helaas.

En ik wil ook gewoon naar België kunnen. Zoals sommige hier wel weten heb ik een LAT-"relatie" met iemand in België woont. De laatste keer dat ik haar fysiek gezien heb was in de zomer 1x (omdat wij beide ook in de zomer werken, hebben wij ook weinig gebruik gemaakt van die "vrije ruimte" in de zomer omdat wij te druk waren).

ja sorry, even mopperen
---
Wel leuk dat sporten weer door kan gaan bij jou!
En ja, dat is ook echt wel nodig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 06-03-2021 21:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ach ze houden weer wat lekkers in de lucht voor na de 30e. Maar een week van te voren beginnen ze wel weer met bangmakerij. Pappen en nathouden.

Ik had heel even de hoop dat we van minister president van Dissel af waren. Helaas zit Rutte en de rest van den Haag er alweer tot de ellebogen in.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Ryur schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:59:
[...]

Alles wat ik WIL doen, is pas mogelijk zodra de avondklok verdwijnt.
Dan kan ik heel simpel na een werkdag even bij mijn ouders eten en uitblazen van frustratie.
Maar dat red ik nu niet door die rottige avondklok :(

Alle versoepelingen waarover gepraat is/er zijn hebben geen invloed op mijn leven helaas.

En ik wil ook gewoon naar België kunnen. Zoals sommige hier wel weten heb ik een LAT-"relatie" met iemand in België woont. De laatste keer dat ik haar fysiek gezien heb was in de zomer 1x (omdat wij beide ook in de zomer werken, hebben wij ook weinig gebruik gemaakt van die "vrije ruimte" in de zomer omdat wij te druk waren).

ja sorry, even mopperen
Je kan ook een halve snipperdag nemen en gaan brunchen bij je ouders.
En voor wat betreft je relatie: Maak samen op zaterdag een afspraak op de Postelsedijk, zowat geen grenscontrole en misschien heeft de Hofstee wel een lekkere lunch als take-away.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ryur schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:59:
[...]

En ik wil ook gewoon naar België kunnen.
---
Dat kun je. In België ben je welkom voor essentiele reizen, transit, en voor de “dagdagelijkse boodschappen, mits de betreffende winkel in Nederland ook open is”.

Dat laatste klinkt een beetje grappig, maar ze willen gewoon geen grootschalig toerisme van Hollanders die naar de H&M of Ikea komen, terwijl ze wel de principes van open grenzen willen respecteren.

Ik vind het bezoeken van je partner vrij essentieel. Dat Nederland onze buurlanden op “oranje” heeft gezet, soit. Ons land is minstens even oranje. Zelfisolatie na thuiskomst van een reis is zeker een goed idee, maar dat is het ook als je naar de kop van Noord-Holland bent geweest (hoge besmettingen daar).

Of je in België welkom bent, is niet aan Den Haag. Dat is aan Brussel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

t_captain schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:53:

Mijn persoonlijke irritatie-top-3:

1. Rutte.
Bij elke gelegenheid op TV (ik ben al in de eerste golf afgehaakt van al die persconferenties). Heel veel bezig met zijn imago, wil graag overkomen als een betrokken en daadkrachtige bestuurder (voelt voor mij nogal onecht aan, maar 25% van het land laat zich inpalmen). Heel veel bezig met bespelen van wie hij nodig heeft om zijn doelen te halen. Gaat niet uit de weg om mensen tegen elkaar op te zetten. En zo glad als een aal. Zegt vandaag A en morgen B, zonder uit te leggen waarom hij is gewisseld. Vindt kennelijk niet dat hij ons verantwoording is verschuldigd. (vandaar ook de doctrine van minimaal papierwerk).

2. De Jonge
Weinig visie. Richting verandert regelmatig. Internationaal vergeleken matige resultaten met coronabeleid. Meer dan eens terechtgewezen door het veld (denk bijvoorbeeld aan het vaccinatieplan dat na kritiek vanuit de artsen, dus van binnen de “eigen wereld” van volksgezondheid, moest worden aangepast). Gaat blind op de adviezen van OMT, kennelijk niet in staat om de getallen zelfstandig te analyseren en in een andere context te plaatsen. En toch ook wel autoritair in zijn doen.

3. Grapperhaus
Voor iemand op justitie opmerkelijk weinig gevoel voor integriteit (denk aan die bruiloft, en hoe hij zich daarna uit de shit heeft gemanoeuvreerd). Geen respect voor de burger (denk aan zijn opmerkingen over hoe veel steun wij voor de avondklok hebben).
Toch weet ik niet wat ik erger vind. Het duidelijke autoritaire en het slechte visieloze (COVID) beleid van de overheid of dat de kamer niet kritisch is en overal maar in meegaat en / of niet met een alternatief beleid komt.

(Ik had graag een variant op zerocovid gezien / wat het red team zegt: enorm hard doorbijten tot je een zeer lage hoeveelheid besmettingen hebt zodat je niet de situatie krijgt waar je nu in komt waarbij je eindeloos en uitzichtloos in een lockdown zit. De R wordt nooit lager dan dit dus je kunt wel inschatten wat dat gaat betekenen voor versoepelingen. En daarbij een buiten proportionele avondklok om nog iets mogelijk te maken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

t_captain schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Dat kun je. In België ben je welkom voor essentiele reizen, transit, en voor de “dagdagelijkse boodschappen, mits de betreffende winkel in Nederland ook open is”.
Wij gaan zelf wekelijks naar Belgie, omdat m'n schoonouders er wonen en we ze niet weer 3 maanden het contact met hun (klein)kinderen gaan ontnemen. Je kan inderdaad gewoon de grens over. Sporadisch staan ze er wel met controles, maar meestal niet. Zeker niet bij de rustige grensovergangen (lees: via boerendorpjes).

Alleen in de schoolvakanties moet je wel opletten, want ze willen niet dat mensen in- en uitreizen om op reis te gaan.

Je moet wel een formulier meenemen waarin je verklaard 'op eer' dat je er heen gaat met een bepaald doel.

*clique*. Als je dat niet doet en ze houden je aan, dan kan je een boete krijgen van € 250,-. Nu, het bezoeken van je partner of familie vind ik inderdaad een essentiele 'reis'. Er zijn meer dingen dan covid. Als je beide gewoon gezond bent is er weinig aan de hand.

Het is overal code oranje, overal is covid.. dus wat maakt het uit aan welke kant van de grens je zit?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Mrjraider schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:31:
Ik vind het wel bijzonder dat het allemaal als “normaal” wordt gezien al die maatregelen. Zeker de gevolgen die alle maatregelen maar ook alle prioriteiten richting corona hebben.
Daarstraks toch een stukje of het ETZ die toch aangaven dat er bij 70 patiënten complicaties opgetreden waren en 7 (vroegtijdig?) zijn overleden ten gevolgen van uitgestelde afspraken en behandelingen. Die man zei dat dit het topje van de ijsberg is en dat hij hoopt dat meerdere ziekenhuizen cijfers zijn gaan bijhouden. Ik vind het toch wel heftig om te horen.
En dan noemt de "oppositie' zichzelf volksvertegenwoordigers. Daar is weinig van te merken. Rutte beloofd hier wat miljoenen en daar wat miljoenen aan uit te geven( ja het kan nu allemaal, geld zat tegenwoordig) en er wordt getekend bij het kruisje. En het dan raar vinden dat een groot deel van de burgers het vertrouwen in de politiek verloren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mfpower schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Toch weet ik niet wat ik erger vind. Het duidelijke autoritaire en het slechte visieloze (COVID) beleid van de overheid of dat de kamer niet kritisch is en overal maar in meegaat en / of niet met een alternatief beleid komt.

(Ik had graag een variant op zerocovid gezien / wat het red team zegt: enorm hard doorbijten tot je een zeer lage hoeveelheid besmettingen hebt zodat je niet de situatie krijgt waar je nu in komt waarbij je eindeloos en uitzichtloos in een lockdown zit. De R wordt nooit lager dan dit dus je kunt wel inschatten wat dat gaat betekenen voor versoepelingen. En daarbij een buiten proportionele avondklok om nog iets mogelijk te maken).
Volgens mij komt dat deels door de verkiezingen en deels door pure angst voor imagoverlies. Onder de noemer: zie je nou wel!

Het verbaast mij niks. Wat me vooral verbaast is dat men A zegt maar B doet en dat er geen haan is daar naar kraait.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xzaz
*knip*
Reageer dan niet of normaal aub.

[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

kobus71 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:57:
[...]
Het is een pot nat waar je op stemt. Zien we nu wel met de corona wet en maatregelen. Of je moet voor PVV/FvD gaan. Al zie ik FvD ok nog wel mee gaan met de rest van de partijen als het er op aankomt.
Ja, uiteindelijk heeft de overheid een zorgplicht voor de gezondheid van zijn inwoners en zullen alle partijen daar dus naar handelen.

De FVD doet een beetje stoer om wat stemmen te trekken maar uiteindelijk pissen die ook gewoon met de wind mee.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 06-03-2021 22:06 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
YakuzA schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:06:
[...]

Ja, uiteindelijk heeft de overheid een zorgplicht voor de gezondheid van zijn inwoners en zullen alle partijen daar dus naar handelen.
Er is meer dan alleen covid als het om zorgplicht gaat. Alle uitgestelde behandelingen en psychische gevolgen van dit beleid worden zwaar onderbelicht. Waar zijn de partijen die dat deel van de zorgplicht onder de aandacht brengen en er naar handelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

kobus71 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:08:
[...]
Er is meer dan alleen covid als het om zorgplicht gaat. Alle uitgestelde behandelingen en psychische gevolgen van dit beleid worden zwaar onderbelicht. Waar zijn de partijen die dat deel van de zorgplicht onder de aandacht brengen en er naar handelen?
Door zoveel mogelijk/als nodig maatregelen te treffen en de covid bezetting in de zorg daarmee in te perken, wordt gezorgd dat er zoveel mogelijk capaciteit in de ziekenhuizen is voor de normale zorg.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
YakuzA schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Door zoveel mogelijk/als nodig maatregelen te treffen en de covid bezetting in de zorg daarmee in te perken, wordt gezorgd dat er zoveel mogelijk capaciteit in de ziekenhuizen is voor de normale zorg.
En wat doet dat voor alle depressieve mensen? Mensen die er niet meer tegen kunnen dat hun sociale leven niets meer voorstelt? Of de mensen die failliet dreigen te gaan, of het al zijn. En zo zijn er nog veel meer mensen die evenredig hard lijden door dit beleid. Daar komt blijkbaar geen enkele partij voor op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Ik merk de laatste tijd bij het lezen van berichten over (nieuwe) maatregelen dat ik een bepaald angstig gevoel krijg. Best een poos kon ik er mijn vinger niet echt op leggen, of uitleggen wat voor gevoel het precies is, maar vandaag is het kwartje gevallen. Het gevoel komt namelijk aardig overeen met hoe ik me voelde tijdens een depressie een jaar of 2 geleden.

Het gevoel van angst, onduidelijkheid en uitzichtloosheid. Een enorm naar gevoel. Daar komt ook nog iets bij wat te maken heeft met m'n autistische stoornis. Bij bepaalde gevoelens of vraagstukken loopt het bij mij in m'n bovenkamer vast. Als A niet met B rijmt dan ontstaat er kortsluiting zeg maar. Zo hoor je Rutte en co vooral zeggen hoe slecht de cijfers zijn en dat het de verkeerde kant op gaat, maar die verhalen hoor je nauwelijks meer vanuit de rest van Nederland. Dat ruimt dus niet met elkaar. Vervolgens heb je de maatregelen, die heftiger zijn dan een jaar geleden terwijl de situatie nu véél stabieler is. Rijmt ook niet met elkaar. En als derde heb je nog dat steeds meer mensen lak hebben aan de regels, dus ook al doe je zelf je best, je wordt toch wel genaaid.

Het vervelende is dat je er gewoon niks tegen kunt doen. Op dit moment vraag ik me ook steeds meer af wat erger is:
- Wat meer (voornamelijk) 70-plussers die sterven?
- Een hoop bedrijven, zzp'ers en individuen mogelijk de afgrond in duwen (zowel psychisch als financieel) om (voornamelijk) 70-plussers te redden.

Mijn stem gaat naar optie 2. Liever alles voor een groot deel weer open en vrijheden terug met als 'maar' dat er wat meer mensen dood gaan dan alles nog langer op slot.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

kobus71 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:19:
[...]

En wat doet dat voor alle depressieve mensen? Mensen die er niet meer tegen kunnen dat hun sociale leven niets meer voorstelt? Of de mensen die failliet dreigen te gaan, of het al zijn. En zo zijn er nog veel meer mensen die evenredig hard lijden door dit beleid. Daar komt blijkbaar geen enkele partij voor op.
Onevenredig bedoel je?

Verder worden die consequenties van de maatregelen inderdaad meegenomen bij de afwegingen van de overheid.
Of denk je dat ze voor de grap winkels sluiten en met een NOW regeling strooien om die mensen te helpen om niet failliet te gaan.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

YakuzA schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:22:
[...]

Onevenredig bedoel je?

Verder worden die consequenties van de maatregelen inderdaad meegenomen bij de afwegingen van de overheid.
Of denk je dat ze voor de grap winkels sluiten en met een NOW regeling strooien om die mensen te helpen om niet failliet te gaan.
Die NOW-regeling is leuk voor nu, maar de echte ellende begint pas wanneer alle regelingen stoppen en (uitgestelde) betalingen weer onverminderd door denderen. Er zijn echt enorm veel verhalen van ondernemers die stellen dat de steun van de overheid een druppel op een gloeiende plaat is, dus ik hou m'n hart vast voor wat komen gaat.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
[...]

Onevenredig bedoel je?

Hoe worden die consequenties dan meegenomen door de overheid, behalve dan strooien met geld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
kobus71 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Hoe worden die consequenties dan meegenomen door de overheid, behalve dan strooien met geld?
*knip*
Op de man, generalisatie, kortom laat dat achterwege.

Ze hebben voor de jeugd zelfs nog de regels versoepeld tegen de adviezen in.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat de daadwerkelijke uitslagen nog wel eens voor verrassingen kunnen gaan zorgen.
Mrjraider schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:31:
Het erge is ook nog dat er gewoon vrije bedden zijn, maar dat ze die niet mogen gebruiken voor het geval er corona patiënten komen.
Mfpower schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Men is wel kritisch in de kamer alleen geldt dat niet voor een meerderheid. Het is aan ons burgers om daar met de verkiezingen verandering in te brengen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het probleem is dat de vergoedingen niet alles even goed dekken. Loonkosten worden voldoende opgevangen, maar overige kosten als huur of hypotheek van het bedrijfspand krijg je nauwelijks vergoeding voor. Eventuele handelswaar die waardeloos is na maanden van sluiting krijg je diezelfde fooi voor als ondernemer. Dus aan die kant blijft een bedrijf leeglopen financieel.

Genoeg ondernemers die tijdig de stekker eruit trekken zelf en hun bedrijf opheffen voor ze de afgrond in gaan. Het aantal faillissementen ligt laag, maar als je kijkt naar het aantal bedrijfsbeëindigingen dan hebben we zeker met 'oversterfte' te maken op dat gebied.
SomerenV schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:21:
Zo hoor je Rutte en co vooral zeggen hoe slecht de cijfers zijn en dat het de verkeerde kant op gaat, maar die verhalen hoor je nauwelijks meer vanuit de rest van Nederland. Dat ruimt dus niet met elkaar. Vervolgens heb je de maatregelen, die heftiger zijn dan een jaar geleden terwijl de situatie nu véél stabieler is. Rijmt ook niet met elkaar. En als derde heb je nog dat steeds meer mensen lak hebben aan de regels, dus ook al doe je zelf je best, je wordt toch wel genaaid.
Er treed een zekere mate van 'expert blindness' op in Den Haag gecombineerd met een flinke dosis trots. Je ziet dat in hoe het kabinet en het RIVM zich vastbijten in de Britse variant en de werking van de avondklok. Het bewijs is er niet, dat wijst zelfs op een tegenovergestelde conclusie. Er is geen plan of strategie, daar ben ik van overtuigd. Dit is op knoppen drukken en hopen dat er iets gaat gebeuren.

Misschien als Viruswaarheid die rechtszaak niet had gedaan over de avondklok was die wel van tafel gegaan, het verwerd daarna tot een prestige project. De avondklok laten vallen was geen optie meer. Nu plakken we er elke keer drie weken aan, zelfs in de nieuwe berichtgeving rept men met geen woord of de avondklok na de komende drie weken zal verdwijnen.
- Wat meer (voornamelijk) 70-plussers die sterven?
- Een hoop bedrijven, zzp'ers en individuen mogelijk de afgrond in duwen (zowel psychisch als financieel) om (voornamelijk) 70-plussers te redden.
Optie 2 is redelijk onzichtbaar voor de beleidsmakers. Die effecten gaan zich pas tonen in de komende jaren en zullen mogelijk onder de radar blijven. De bejaarden die massaal komen te overlijden is direct zichtbaar en merkbaar, dus daar stuurt men op.
xzaz schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:33:
Ze hebben voor de jeugd zelfs nog de regels versoepeld tegen de adviezen in.
Er is een grote middenmoot die buiten de boot valt. Fijn voor de jeugd, zij mogen weer een balletje trappen en naar school, maar als je ouder bent als 27 of niet-schoolgaand is het helaas pindakaas. Die grote groep heeft de afgelopen maanden niets zien veranderen, eigenlijk zijn de duimschroeven alleen verder aangedraaid. Dat ene bezoekje aan de kapper wat nu mag maakt weinig goed wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Dit is kennelijk de prijs die we betalen voor het naar school kunnen van onze kinderen. Het is de enige noemenswaardige versoepeling van de afgelopen weken en grote kans dat daar de 'onverklaarbare' besmettingen vandaan blijven komen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
kobus71 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:45:
[...]
met het destructieve beleid.
*knip*
We reageren hier constructief en niet met simpele one-liners om puur de boel even wakker te schudden.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2021 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
Laguna schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:36:
[...]
Het erge is ook nog dat er gewoon vrije bedden zijn, maar dat ze die niet mogen gebruiken voor het geval er corona patiënten komen.
Heb je daar getallen van? Wat ik zie is dat er nu in vergelijking met vorig voorjaar veel meer reguliere zorg doorgaat en dat de ziekenhuizen daarnaast de coronapatiënten opnemen. Dit trekt een zware wissel op het personeel in het ziekenhuis en lost het probleem van de uitgestelde zorg niet op, maar er wordt wel kei- en keihard aan gewerkt.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Cobb schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:43:
Dit is kennelijk de prijs die we betalen voor het naar school kunnen van onze kinderen. Het is de enige noemenswaardige versoepeling van de afgelopen weken en grote kans dat daar de 'onverklaarbare' besmettingen vandaan blijven komen.
Welke 'onverklaarbare' besmettingen? De besmettingen op scholen worden juist snel in kaart gebracht.
klaaas schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:54:
[...]

Heb je daar getallen van?
Nee, maar dat is wat de voorzitter van de medische staf (ETZ) bij het NOS journaal vertelde.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 06-03-2021 23:04 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De besmettingen zijn de afgelopen weken wat opgelopen, maar niet zorgwekkend. Rolling 7 dagen zitten we ongeveer vlak met de voorgaande 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Laguna schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:55:
[...]

Welke 'onverklaarbare' besmettingen? De besmettingen op scholen worden juist snel in kaart gebracht.
Ja klopt inderdaad. Gelukkig wordt eindelijk de rol van jonge kinderen niet meer onderschat door het RIVM. Ik ging er nog blind van uit dat ze nog steeds een enorme plaat voor hun kop hadden daar.

"Gegevens van GGD'en
In alle leeftijdsgroepen is het aantal meldingen in de afgelopen week hoger vergeleken met de week daarvoor. De stijging in het aantal meldingen is het grootst in de leeftijdsgroep 0-12 jaar. De grootste toename in het aantal afgenomen testen werd ook gezien in deze leeftijdsgroep."

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen

Maar dat is dus wel de reden waarom de overige maatregelen zo lang moeten voortduren.

[ Voor 5% gewijzigd door Cobb op 06-03-2021 23:04 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
Laguna schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:55:
[...]
Nee, maar dat is wat de voorzitter van de medische staf (ETZ) bij het NOS journaal vertelde.
Dus je baseert een negatief oordeel hierover op een algemene uitspraak in het journaal? Zonder iets aan getallen te hebben over bedbezetting vs vrije bedden nu t.o.v. een normale situatie? En heb je enig idee hoe dat in de ziekenhuizen praktisch gezien werkt? Ziekenhuizen hebben 1 of meerdere reguliere afdeling omgebouwd tot corona-afdelingen, waar (logischerwijs) alleen corona-patiënten liggen. Bij een beperkte instroom (zoals nu in mijn regio) kan dat betekenen dat je geen 100% bezetting hebt. Maar die bedden zijn uiteraard niet te gebruiken voor reguliere zorg. Die aparte afdelingen zijn nou net ingericht om dat te scheiden. En dan heb je daarnaast de (licht) oplopende besmettingen en de voorspellingen van het RIVM. Je kunt dat op een forum (of op een website als je Maurice heet) heel makkelijk afkraken, maar de ziekenhuizen hebben niet de luxe van 0 verantwoordelijkheid.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:39:
[...]
Misschien als Viruswaarheid die rechtszaak niet had gedaan over de avondklok was die wel van tafel gegaan, het verwerd daarna tot een prestige project. De avondklok laten vallen was geen optie meer. Nu plakken we er elke keer drie weken aan, zelfs in de nieuwe berichtgeving rept men met geen woord of de avondklok na de komende drie weken zal verdwijnen.
Ik denk dat je t.a.v. Viruswaarheid zeker een punt hebt. In feite doet Viruswaarheid niets anders dan wat jij het kabinet verwijt: schieten op alles wat beweegt. Dat beide daarbij ook in hun eigen voet schieten is hele dure collateral damage.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Cobb schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:03:
[...]

Maar dat is dus wel de reden waarom de overige maatregelen zo lang moeten voortduren.
Omdat die besmettingen die we anders mogelijk niet gevonden hadden, om die als reden op te geven dat de maatregelen zo lang moeten voortduren vind ik vrij bijzonder. Ik zie momenteel geen enkele reden waarom er niet meer mogelijk zou zijn. We staan er beter voor dan in november door de vele vaccinaties die reeds zijn toegediend en een lagere prevalentie. Alleen doordat ze voorbarig hebben lopen stapelen met maatregelen als reactie op de gebeurtenissen in het VK, is er nu onzekerheid bij iedere versoepeling. Het openen van scholen was een groter risico dan het openen van winkels en dat heeft niet tot dusdanig meer besmettingen geleid, oftewel de winkels zou je ook gewoon kunnen openen. De krampachtige houding van het huidige beleid heeft bij mij in ieder geval totaal geen draagvlak meer.
klaaas schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:24:
[...]

Dus je baseert een negatief oordeel hierover op een algemene uitspraak in het journaal? Zonder iets aan getallen te hebben over bedbezetting vs vrije bedden nu t.o.v. een normale situatie? En heb je enig idee hoe dat in de ziekenhuizen praktisch gezien werkt? Ziekenhuizen hebben 1 of meerdere reguliere afdeling omgebouwd tot corona-afdelingen, waar (logischerwijs) alleen corona-patiënten liggen. Bij een beperkte instroom (zoals nu in mijn regio) kan dat betekenen dat je geen 100% bezetting hebt. Maar die bedden zijn uiteraard niet te gebruiken voor reguliere zorg. Die aparte afdelingen zijn nou net ingericht om dat te scheiden. En dan heb je daarnaast de (licht) oplopende besmettingen en de voorspellingen van het RIVM. Je kunt dat op een forum (of op een website als je Maurice heet) heel makkelijk afkraken, maar de ziekenhuizen hebben niet de luxe van 0 verantwoordelijkheid.
Je had het beter even kunnen terugkijken voordat je allerlei verwijten mijn kant op slingert.

Je kunt opschalen maar je moet ook tijdig weer afschalen. Je moet oppassen dat je niet te lang blijft hangen in de angst van een volgende derde golf, dat je teveel capaciteit daarvoor gereserveerd houdt.

Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!