pro_6or schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:16:
[...]
Voor wat? Proberen naar eer en geweten hun werk te doen? Ik vind dit zo gemeen. Ze hebben toch eerst geprobeerd zo veel mogelijk vrijheid aan te houden. Iedereen zat op zijn kamer opgesloten in half Europa. Dat hebben we nu in de late avond nacht en verder heb je nog altijd veel vrijheid.
Als WIJ nu eens ZELF onze verantwoordelijkheid zouden nemen. Maar DAT zit er niet in. Elke keer gaat dat weer mis. Dus komt het elke keer weer op beleid aan. En dat is dan niet goed of het deugd niet.
En ik ben niet eens een VVDer, vind het verschrikkelijk welke koers hier op sociaal gebied is gevaren, maar in deze crisis moesten ze wel. Ja, het gaat niet perfect, misschien niet eens goed. Maar kun je werkelijk iets beters verwachten of zelfs bedenken. Vooraf, niet achteraf. Achteraf kom ik je graag helpen, dan weet ik het ook heel goed.
Ik neem al sinds februari 2020 mijn verantwoordelijkheid, heb helaas geen enkele invloed hoe andere mensen ermee omgaan. Anders was het virus allang weggeweest

(Dus ja: ik neem het zeker wel serieus. Al vind ik dat er veel meer mogelijk zou moeten zijn... mensen moeten zich gewoon eens aan die simpele social distancing regels gaan houden.)
Dus dat WIJ is eigenlijk gewoon ZIJ. En voor mensen als ons is het enorm frustrerend om telkens meer dingen niet te mogen, omdat een groot deel van Nederland zich klaarblijkelijk van niks iets aantrekt. Wij proberen zo goed als mogelijk is rond de restricties te leven. Alternatieven bedenken voor bijvoorbeeld vakanties, of uitjes naar een pretpark of restaurant. Maar het lijkt gewoon alsof er telkens meer macht genomen wordt.
De avondklok zou tijdelijk zijn, de lockdown zou tijdelijk zijn. Altijd datzelfde riedeltje: "nog 2 weken, nog 1 maand".
En waar ik me enorm kwaad om kan maken, is het inpraten op de kinderen. Thuis kijken wij absoluut niet naar zulke ongein, maar op school kijken ze dus ook vaak het weekjournaal. Daar dringen ze wel vaker dingen op waar wij het zelf totaal niet mee eens zijn.
Laat kinderen gewoon kinderen zijn. Zelfs in deze tijd kan je ze gewoon in een happy bubble laten leven. Waarom moeten ze dagelijks geconfronteerd worden met hoe erg covid19 wel niet is? Ze krijgen nog genoeg ellende te zien in hun leven.
Daarom reageer ik dus zo fel
[
Voor 4% gewijzigd door
Dennahz op 17-02-2021 23:32
]