Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.825 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:34:
[...]

Ben benieuwd komend zomer vakantie seizoen hier in Europa, met de (doorgaans wat rijkere) wintersport landen was er toch ook in het begin een aardige aandrang.
Ik vind, maar dat is geheel persoonlijk, dat ze alle landen vanuit ons oogpunt, dus vanuit Nederland, op rood moeten zetten aankomende zomer. Dus grenzen naar buiten dicht. Geen vliegverkeer richting het buitenland, geen bussen, niks.
En de grenzen naar binnen ook dicht. Geen buitenlanders naar binnen tot er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Er wordt vaak genoeg geroepen dat Nederland een zeer mooi vakantieland is, dus daar ligt een mooie schone taak voor het Nederlandse toerisme. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in hoe dat nou zit met al die vermeende medicijnen die volgens - vaak individuele, of enkele - artsen ergens in de wereld erg goed werken tegen het COVID; uiteraard volgen Nederlandse medici dat allemaal op de voet.

Hier vind je bijvoorbeeld de behandeladviezen van het huisartsen genootschap, met vrij uitgebreide duiding waarom ze middelen als Ivermectine momenteel niet adviseren: https://corona.nhg.org/behandeling

Ook de SWAB publiceert haar bevindingen en behandeladviezen: https://swab.nl/nl/covid-19

In het kort komt het erop neer dat zij zoeken naar duidelijk wetenschappelijk bewijs dat bepaalde behandelingen werken, en dat vaak ontbreekt door slecht opgezette studies, niet peer-reviewed studies, anekdotisch bewijs, studies met andere parameters dan hier nodig, te kleine studies, tegenstrijdige resultaten, etcetera.

Een voordeel van deze aanpak is dat mensen geen schade wordt toegebracht met onnodige behandelingen die geen voordeel opleveren, en dat is een basisprincipe van de geneeskunde in Nederland. Een nadeel is uiteraard dat als iets wel blijkt te werken, het even duurt voordat we daar zeker genoeg van zijn om het hier toe te passen.

Een leuke om te duiden waarom mensen soms er overtuigd kunnen zijn dat iets werkt is deze XKCD strip:

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/significant.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Fijn voor Grapperhaus, oh wacht :+

[ Voor 50% gewijzigd door albino71 op 17-02-2021 21:47 ]

Te koop....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:41
ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:53:
[...]

Dus alles wat men zegt klopt niet volgens jou? Kritische geluiden mogen niet?
Natuurlijk kloppen er dingen. De economie loopt grote schade op en op gezondheidsvlak gaat er ook van alles mis. Prima om dat onder de aandacht te brengen om te kijken of er alternatieven zijn. Maar als je gaat beweren dat de boel per 1 maart gewoon weer open kan, dan ben je de boel willens en wetens aan het bedonderen.
Het is pas godgeklaagd als dat soort geluiden in de kiem gesmoord moeten worden.
Fair point. Ik ben zeker geen voorstander van censuur o.i.d. Laat ik het zo formuleren: ik vind het godgeklaagd dat men dit podium gebruikt. Alsof je reclame maakt voor een piramidespel met de maatschappij als inzet.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Jedi_Pimp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Hoe kom je er op _O-

Kritiek op beleid en de implicaties in beeld brengen staat gelijk aan misleiding en volksverlakkerij.
Nee, het voorspiegelen van een alternatieve route en alles open per 1 maart omdat 'het kan' is volksverlakkerij.
Angstaanjagende verhalen over economische schade? Juist, de staatsschuld met tientallen miljarden laten oplopen en grote groepen mkb'ers die gedwongen worden te stoppen met hun bedrijf zijn angstaanjagende verhalen, verhalen die uitvergroot worden om kritiek op het beleid te kunnen staven .. :z
Zoals ik al eerder aangaf: dat aspect is zeker waar. Dat kan zelfs een viroloog snappen. Maar dat dit gezien wordt als een zinnige poging om daar het gesprek over aan te gaan kan ik echt niet volgen. Ze gaan zoveel verder dan dat.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
Hmm gaat lekker in het catharina ziekenhuis in Eindhoven, tweede afdeling met een uitbraakje :/.
Weer patiënten en nog niet gevaccineerde medewerkers (want niet acuut).

Tot zover dat eenvoudig isoleren van diverse groepen, dat ze Teulings en Baarsma daar eens gaan bellen zeg !

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 17-02-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:38:
[...]

Ik vind, maar dat is geheel persoonlijk, dat ze alle landen vanuit ons oogpunt, dus vanuit Nederland, op rood moeten zetten aankomende zomer. Dus grenzen naar buiten dicht. Geen vliegverkeer richting het buitenland, geen bussen, niks.
En de grenzen naar binnen ook dicht. Geen buitenlanders naar binnen tot er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Er wordt vaak genoeg geroepen dat Nederland een zeer mooi vakantieland is, dus daar ligt een mooie schone taak voor het Nederlandse toerisme. :)
op voorhand uitsluiten hoeft wat mij betreft niet, wel tijdig duidelijk maken wat wel is toegestaan/veilig geacht wordt en wat niet. Invulling van vakantie is qua risico maar ten dele aan locatie gebonden, een ander deel wordt bepaald door de invulling, wandelen vanuit je hutje in het bos waar je met de auto heen gereden bent vs wat aangeduid wordt als 'jongerenvakantie' , volle (vliegende) bus en slempen aan de costa ( verder niet generaliserend dit ;) )

als het riscioniveau/besmettingsgraad van landen ongeveer gelijk is is mijn indruk dat het bij een vakantie die zodanig is ingevuld dat contacten beperkt zijn het niet zo gek veel uitmaakt of die binnen of buiten landsgrens plaatsvindt. Nederland is best krap zien we nu al in de weekenden, dus wat spreiden over landen die wat ruimer zijn maakt het bijvoorbeeld in Zeeland ook wat minder druk dan afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
klaaas schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Natuurlijk kloppen er dingen. De economie loopt grote schade op en op gezondheidsvlak gaat er ook van alles mis. Prima om dat onder de aandacht te brengen om te kijken of er alternatieven zijn. Maar als je gaat beweren dat de boel per 1 maart gewoon weer open kan, dan ben je de boel willens en wetens aan het bedonderen.

[...]

Fair point. Ik ben zeker geen voorstander van censuur o.i.d. Laat ik het zo formuleren: ik vind het godgeklaagd dat men dit podium gebruikt. Alsof je reclame maakt voor een piramidespel met de maatschappij als inzet.
Alles kan open per 1 maart, maar het gros kan op zijn/haar vingers uittellen wat het resultaat gaat zijn.
Diegene die dat roepen weten dat ook wel, maar om onder de aandacht te blijven, blijven ze roepen.
En tegenwoordig is het zo dat diegene die het hardst schreeuwt, de meeste aandacht krijgt. Al dan niet terecht.

Als Tweakers zou verbieden om geen kritische geluiden toe te laten zou dat wel degelijk onder censuur vallen. Natuurlijk mogen ze dat doen, het is geen publiekelijk bezit, ook al zien anderen dat anders. :P
Maar het blijft censuur. Je verbied mensen om ergens over te praten. Ondanks dat compleet tegen alles in gaat waar je voor staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
eamelink schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:46:
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in hoe dat nou zit met al die vermeende medicijnen die volgens - vaak individuele, of enkele - artsen ergens in de wereld erg goed werken tegen het COVID; uiteraard volgen Nederlandse medici dat allemaal op de voet.
Ter aanvulling: de New York Times houdt een overzicht bij van medicijnen en behandelingen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
klaaas schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:02:
[...]
Ter aanvulling: de New York Times houdt een overzicht bij van medicijnen en behandelingen.
Tsss ik zie dampen met waterstofperoxide er niet op staan (serieus ik kwam het zonet tegen na wat surfen om eens te kijken hoe het met meneer Erlens gaat) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:02:
[...]
Als Tweakers zou verbieden om geen kritische geluiden toe te laten zou dat wel degelijk onder censuur vallen. Natuurlijk mogen ze dat doen, het is geen publiekelijk bezit, ook al zien anderen dat anders. :P
Maar het blijft censuur. Je verbied mensen om ergens over te praten. Ondanks dat compleet tegen alles in gaat waar je voor staat.
Voor de goede orde: met dat podium bedoelde ik niet Tweakers, maar de verschillende uitingen van Herstel NL.
En ik zeg niet dat dat gecensureerd moet worden of het gesprek erover op andere platformen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:01

ultimateharry

Team Slayer:-)

gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:58:

Tot zover dat eenvoudig isoleren van diverse groepen, dat ze Teulings en Baarsma daar eens gaan bellen zeg !
Tss, domme patiënten, niet netjes in hun veilige zone gebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Tsss ik zie dampen met waterstofperoxide er niet op staan (serieus ik kwam het zonet tegen na wat surfen om eens te kijken hoe het met meneer Erlens gaat) !
Ik zal de NYT even tippen. Doe ik er direct wat leesvoer bij 8)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:05:
[...]

Staan desinfecteringsmiddelen er wel bij? Volgens Trump werken die perfect tegen Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
klaaas schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:08:
[...]
Ik zal de NYT even tippen. Doe ik er direct wat leesvoer bij 8)
Gelukkig 100% natuurlijk natuurlijk, altijd het meest fantastische om iets aan te prijzen !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Hier vind je bijvoorbeeld de behandeladviezen van het huisartsen genootschap, met vrij uitgebreide duiding waarom ze middelen als Ivermectine momenteel niet adviseren: https://corona.nhg.org/behandeling

Ook de SWAB publiceert haar bevindingen en behandeladviezen: https://swab.nl/nl/covid-19

In het kort komt het erop neer dat zij zoeken naar duidelijk wetenschappelijk bewijs dat bepaalde behandelingen werken, en dat vaak ontbreekt door slecht opgezette studies, niet peer-reviewed studies, anekdotisch bewijs, studies met andere parameters dan hier nodig, te kleine studies, tegenstrijdige resultaten, etcetera.

Een voordeel van deze aanpak is dat mensen geen schade wordt toegebracht met onnodige behandelingen die geen voordeel opleveren, en dat is een basisprincipe van de geneeskunde in Nederland. Een nadeel is uiteraard dat als iets wel blijkt te werken, het even duurt voordat we daar zeker genoeg van zijn om het hier toe te passen.

Een leuke om te duiden waarom mensen soms er overtuigd kunnen zijn dat iets werkt is deze XKCD strip:

[Afbeelding]
Context: als je maar vaak genoeg dingen statistisch test, vind je door puur toeval toch een statistisch significant resultaat. Daarom moet je:
1. Je onderzoek opzetten om aan te tonen wat je wil aantonen
2. Je analyses pre-specificeren en niet achteraf een "fishing expedition" opzetten
3. Je P-waardes corrigeren als je meerdere tests uitvoert. Als je 1x test mag je de P-waarde van 0.05 hanteren, maar als je meerdere tests doet, dien je eigenlijk een correctie te doen (bijvoorbeeld: Bonferroni)

Overigens gaat dit niet alleen om interpretatie van leken bij wetenschappelijk onderzoek, maar ook wetenschappers doen het nog vaak genoeg fout. Toppunt van wat ik heb meegemaakt is een hoogleraar die over een onderzoek zei: "de p-waarde is niet goed genoeg, doe het maar overnieuw" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:11:
[...]
Staan desinfecteringsmiddelen er wel bij? Volgens Trump werken die perfect tegen Corona.
Dat is waar je waterstofperoxide voor kunt gebruiken (desinfecteren dus), of het inwendig handig is (in welke concentratie dan ook) dat laat ik aan ieders eigen fantasie over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22

Metro2002

Memento mori

Een hoop kappers staat het water aan de lippen

Helaas een vergeten beroepgroep en zo zijn er vast wel meer. Mensen die interen op hun spaargeld of zelfs hun complete pensioen opgenomen hebben om maar te overleven. Wat gaat dat straks allemaal wel niet met de koopkracht van deze mensen doen.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Dat is waar je waterstofperoxide voor kunt gebruiken (desinfecteren dus), of het inwendig handig is (in welke concentratie dan ook) dat laat ik aan ieders eigen fantasie over.
Er is ook getest met aquariumschoonmaakmiddelen. Daar zit meestal geen waterstofperoxide bij. Dan gaan al die vissen vrij snel dood. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RoD schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:13:
Overigens gaat dit niet alleen om interpretatie van leken bij wetenschappelijk onderzoek, maar ook wetenschappers doen het nog vaak genoeg fout. Toppunt van wat ik heb meegemaakt is een hoogleraar die over een onderzoek zei: "de p-waarde is niet goed genoeg, doe het maar overnieuw" ;(
Het is dan ook wel heel verleidelijk als "quick-fix" voor iets waar je al een tijdje mee bezig bent.
Vergt toch de nodige zelf-restrictie en zelfkritiek om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:38:
[...]

We hebben zelf een vakantie naar Denemarken (huisje in een zeer rustig gebied) geboekt en verwacht er gewoon heen te kunnen gaan. Vorig jaar in de zomer was het achteraf gezien ook niet nodig om de vakantie te annuleren (wel gedaan), dus ga er vanuit dat het nu weer hetelfde verhaal gaat zijn.

Voor alle zekerheid ook een huisje geboekt in Nederland als back-up, want de massa zal er binnenkort wel weer op gaan springen :p

Zie sowieso niet echt het probleem met vakanties zolang je met eigen vervoer gaat. Wat maakt het dan uit in welk land je zit? Uiteindelijk heb je in het buitenland ook 'gewoon' die restricties als je naar de winkel e.d. gaat.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:15:
Er is ook getest met aquariumschoonmaakmiddelen. Daar zit meestal geen waterstofperoxide bij. Dan gaan al die vissen vrij snel dood. ;(
Bij de meeste van die dingen geloof ik er eigenlijk weinig van dat het überhaupt werkelijk getest is.
Maar lang genoeg er over wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:22:
[...]

Bij de meeste van die dingen geloof ik er eigenlijk weinig van dat het überhaupt werkelijk getest is.
Maar lang genoeg er over wat mij betreft :)
https://joop.bnnvara.nl/n...rona-advies-trump-opvolgt
Helaas toch getest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Mogelijk ja. Maar mogelijk was de reactie overdreven van iedereen die er verstand van had?
Misschien. Een collega woont daar met een gezin en jonge kinderen, ook nog eens op de school waar dat gebeurde.

De schrik zat er daar in die buurt goed in nadat er een tamelijk jonge lerares overleed aan corona. Er is daadwerkelijk ander gedrag vertoont. Er zijn zelfs gezinnen die zichzelf uit angst in isolatie hebben gegooid.

Als het zo dicht bij komt op een dergelijke schaal gaan mensen zich anders gedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Metro2002 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:15:

Helaas een vergeten beroepgroep en zo zijn er vast wel meer. Mensen die interen op hun spaargeld of zelfs hun complete pensioen opgenomen hebben om maar te overleven. Wat gaat dat straks allemaal wel niet met de koopkracht van deze mensen doen.

Veel ondernemers zitten in het nauw. Ik las ook dat winkels weer langzaam stoppen met het afhalen wat mocht, het zet te weinig zoden aan de dijk of kost ze meer geld dan het oplevert.
ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:02:
Alles kan open per 1 maart, maar het gros kan op zijn/haar vingers uittellen wat het resultaat gaat zijn.
Diegene die dat roepen weten dat ook wel, maar om onder de aandacht te blijven, blijven ze roepen.
En tegenwoordig is het zo dat diegene die het hardst schreeuwt, de meeste aandacht krijgt. Al dan niet terecht.
Zoals het nu is doorgaan is ook geen optie meer. Lockdowns zijn alleen goed als je tijd nodig hebt om een plan te formuleren, maar ik heb ook niet het idee dat gebruik is gemaakt van de afgelopen maanden. We plakken er elke keer een stukje aan terwijl het kabinet van brandje naar brandje rent. Uiteindelijk zal de maatschappelijke moeheid deze aanpak gaan nekken, een factor waar weinig aandacht voor is behalve een tweewekelijkse "Hou vol!" tijdens de persconferentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:19:
[...]

Het is dan ook wel heel verleidelijk als "quick-fix" voor iets waar je al een tijdje mee bezig bent.
Vergt toch de nodige zelf-restrictie en zelfkritiek om dat te voorkomen.
offtopic:
Precies! Het resultaat MOET er toch uit komen, dus dan passen we de methode gewoon iets aan, want het resultaat zit toch écht in de data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
pedorus schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:05:

Dit vind ik dus een tunnelvisie, waarom zie je dat als enige mogelijkheid? Zaken als Vitamine D en Ivermectine laten in vroege tests ~80% minder kans op IC-opname zien (zie mijn voorgaande 2 posts), waarom zouden er dan geen andere mogelijkheden zijn? Er zijn zelfs landen die geen vaccin hoeven, je noemt zelf Tanzania maar ook Madagascar. Na een eigen, praktisch werkende kruidendrank (bron 2) ziet men vooralsnog geen nut van een vaccin en weigeren ze het. 40% lijkt het al gehad te hebben en daarbij zijn nauwelijks doden gevallen met/dankzij de kruidendrank. We kunnen er om lachen, maar artemisia/amodiaquine werken niet alleen in de praktijk maar laten ook in het laboratorium vaak werkzaamheid zien (preprint 1, preprint 2, preprint 3 en preprint 4 zeggen dit). Daarnaast is een vaccin is ook niet genoeg, Israel heeft nu de meeste vaccinaties, maar een befaamde professor ziet juist ook daar een rol voor een medicijn als ivermectine. En een vaccin werkt slecht bij varianten, waar goede weerstand en medicijnen gewoon blijven werken.

Wachten op een uitgerold vaccin is een actieve keuze, geen enige mogelijkheid. Een avondklok is een actieve keuze vindt nu ook de rechter, geen enige mogelijkheid die zogenaamd niemand wil. Net zoals wachten op "genoeg bewijs" dat is bij medicijnen. In Nederland gaan mensen letterlijk dood aan een ziekte waarvoor niet alleen landen als Slowakije maar zelfs Zimbabwe wel al een goedgekeurd vroegtijdig medicijn hebben, dat al honderden miljoenen keer gebruikt is voor andere ziektes. Als het veel armere Zimbabwe je op dit vlak inhaalt, dan zit je toch wel in een tunnel met een totaal gebrek aan urgentiebesef wat mij betreft.
Actieve keuze of niet, dat is waar we op inzetten. Als land, maar ook andere landen maken die keuze. Tanzania is wat dat betreft gewoon een buitenbeentje die maar wat aanprutst en waarbij we niet weten hoe het zit (ze testen immers niet en artsen mogen het alleen als acute longontsteking benoemen).

En zelfs als die alternatieve middelen wel werken, het is een ding om dat te weten, maar het is een tweede om dat op grote schaal (overal waar het nodig is) uit te rollen. En niets weerhoudt fabrikanten er verder van om de procedures te doorlopen om die medicijnen voor dit gebruik goed te keuren.

Maar goed, het is natuurlijk een ding om met wat anekdotische verhalen te komen, een tweede om daadwerkelijke procedures te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Dennahz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:21:
[...]

We hebben zelf een vakantie naar Denemarken (huisje in een zeer rustig gebied) geboekt en verwacht er gewoon heen te kunnen gaan. Vorig jaar in de zomer was het achteraf gezien ook niet nodig om de vakantie te annuleren (wel gedaan), dus ga er vanuit dat het nu weer hetelfde verhaal gaat zijn.

Voor alle zekerheid ook een huisje geboekt in Nederland als back-up, want de massa zal er binnenkort wel weer op gaan springen :p

Zie sowieso niet echt het probleem met vakanties zolang je met eigen vervoer gaat. Wat maakt het dan uit in welk land je zit? Uiteindelijk heb je in het buitenland ook 'gewoon' die restricties als je naar de winkel e.d. gaat.
Een herhaling van de afgelopen zomer lijkt mij geen goed idee.
https://www.rtlnieuws.nl/...vakantievierende-jongeren
Dus als dat voorkomen kan worden dan graag. Ik heb namelijk geen zin om weer in een lockdown te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Dennahz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:21:
[...]

Grotere concentraties op populaire plekken, uit je normale doen zijn en je dus ook anders gaan gedragen.
Grotere en snellere verplaatsingen. Er is op zich wel wat op af te dingen.

Geen idee of het nog nodig gaat zijn tegen die tijd (binnen Europa zie ik wat meer waarschijnlijkheid in de mogelijkheden dan er buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Indoubt schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:25:
[...]

Misschien. Een collega woont daar met een gezin en jonge kinderen, ook nog eens op de school waar dat gebeurde.

De schrik zat er daar in die buurt goed in nadat er een tamelijk jonge lerares overleed aan corona. Er is daadwerkelijk ander gedrag vertoont. Er zijn zelfs gezinnen die zichzelf uit angst in isolatie hebben gegooid.

Als het zo dicht bij komt op een dergelijke schaal gaan mensen zich anders gedragen
Men zal zich inderdaad anders gaan gedragen, maar de besmettingen zijn dan al gedaan.
Het is na de storm van doemdenkerij van oa het OMT bijzonder stil geweest na die testen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
CMD-Snake schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:25:
[...]

Veel ondernemers zitten in het nauw. Ik las ook dat winkels weer langzaam stoppen met het afhalen wat mocht, het zet te weinig zoden aan de dijk of kost ze meer geld dan het oplevert.

[...]

Zoals het nu is doorgaan is ook geen optie meer. Lockdowns zijn alleen goed als je tijd nodig hebt om een plan te formuleren, maar ik heb ook niet het idee dat gebruik is gemaakt van de afgelopen maanden. We plakken er elke keer een stukje aan terwijl het kabinet van brandje naar brandje rent. Uiteindelijk zal de maatschappelijke moeheid deze aanpak gaan nekken, een factor waar weinig aandacht voor is behalve een tweewekelijkse "Hou vol!" tijdens de persconferentie.
Ik blijf het bijzonder vinden dat er steeds wordt gezegd dat er een duidelijke routekaart komt om uit deze crisis te komen. Maar buiten vol voor vaccins te gaan heb ik niks gehoord. Al het geld wordt op zwart of rood gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:28:
[...]

Grotere concentraties op populaire plekken, uit je normale doen zijn en je dus ook anders gaan gedragen.
Grotere en snellere verplaatsingen. Er is op zich wel wat op af te dingen.

Geen idee of het nog nodig gaat zijn tegen die tijd (binnen Europa zie ik wat meer waarschijnlijkheid in de mogelijkheden dan er buiten).
Jammer dat iedereen altijd dezelfde plekken opzoekt. Er zijn zoveel rustige en mooie plekken te vinden op de wereld, waarom dan toch altijd massaal naar dezelfde streek trekken :{

We gaan zelf regelmatig op vakantie (nu dus binnen Nederland) en ons gedrag blijft gewoon hetzelfde: contactvermijdend. Begrijp op zich wel dat niet iedereen daar hetzelfde in is, maar goed.. die verpesten het dus wel weer voor mensen die zich wel weten te gedragen op vakantie.

Binnen Europa is er vast wel wat mogelijk. Desnoods met testen..
ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:26:
[...]

Een herhaling van de afgelopen zomer lijkt mij geen goed idee.
https://www.rtlnieuws.nl/...vakantievierende-jongeren
Dus als dat voorkomen kan worden dan graag. Ik heb namelijk geen zin om weer in een lockdown te gaan.
Ja, het is dubbel. De economie (en eerlijk is eerlijk: iedereen wel) heeft ook echt wel weer een boost nodig en de zomer is heel belangrijk voor horeca en de toeristische sector.

Normaliter is >70% wel ingeent na de zomer, dus zou het virus eigenlijk niet meer moeten terugkomen. Right? ;)
ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:33:
[...]

Ik blijf het bijzonder vinden dat er steeds wordt gezegd dat er een duidelijke routekaart komt om uit deze crisis te komen. Maar buiten vol voor vaccins te gaan heb ik niks gehoord. Al het geld wordt op zwart of rood gezet.
Ze hebben geen idee meer wat ze aan het doen zijn. Nu is het vooral belangrijk om er een beetje ongeschonden uit te komen voor de verkiezingen, daarna zien ze wel weer wat er nodig is. Zeker nu met die spoedwet laten ze hun ware aard duidelijk zien. Het is moeilijk om macht weer los te laten. Moet zeggen dat ik dit niet verwacht had van Rutte een jaar geleden...

[ Voor 16% gewijzigd door Dennahz op 17-02-2021 22:36 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Dennahz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:34:
[...]

Jammer dat iedereen altijd dezelfde plekken opzoekt. Er zijn zoveel rustige en mooie plekken te vinden op de wereld, waarom dan toch altijd massaal naar dezelfde streek trekken :{

We gaan zelf regelmatig op vakantie (nu dus binnen Nederland) en ons gedrag blijft gewoon hetzelfde: contactvermijdend. Begrijp op zich wel dat niet iedereen daar hetzelfde in is, maar goed.. die verpesten het dus wel weer voor mensen die zich wel weten te gedragen op vakantie.

Binnen Europa is er vast wel wat mogelijk. Desnoods met testen..

[...]

Ja, het is dubbel. De economie (en eerlijk is eerlijk: iedereen wel) heeft ook echt wel weer een boost nodig en de zomer is heel belangrijk voor horeca en de toeristische sector.

Normaliter is >70% wel ingeent na de zomer, dus zou het virus eigenlijk niet meer moeten terugkomen. Right? ;)

[...]

Ze hebben geen idee meer wat ze aan het doen zijn. Nu is het vooral belangrijk om er een beetje ongeschonden uit te komen voor de verkiezingen, daarna zien ze wel weer wat er nodig is. Zeker nu met die spoedwet laten ze hun ware aard duidelijk zien. Het is moeilijk om macht weer los te laten. Moet zeggen dat ik dit niet verwacht had van Rutte een jaar geleden...
Die 70% is al achterhaald: https://www.msn.com/nl-nl...id=mailsignout&li=BBoPOOe

Ik vrees echt dat alles pas rond Kerst weer een beetje normaal is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:11:
Symboliserend voor wat er mis gaat, ook in het wetenschappelijk discours. Hoogleraren en wetenschappers met andere inzichten (ook in het geval deze uit wetenschappelijke, peer reviewed studies komen) worden bestempeld als kwaadwillend en op de blacklist gezet. Vervolgens wordt er vastgehouden aan de lijn die 9 maanden geleden is ingezet en is er voor deze groep "experts" geen enkel weerwoord mogelijk. Walgelijk.
Dat is inderdaad opvallend. De ene wetenschapper die de ander maar blijkbaar heerst er vooral een cultuur waarin je je collega's in diskrediet te moeten brengen om jezelf te profileren.

In ander nieuws; Gommers claimt in Jinek dat het afschaffen van de avondklok de IC zal doen overspoelen en een kinderarts doet aangifte tegen De Jonge vanwege het verspreiden van onzin (en dan druk ik me netjes uit) tijdens een kinderdebat bij het jeugjournaal. Lees de brief en de comments en vraag jezelf af of De Jonge nog geschikt is in deze rol (na al het falen van het laatste jaar)

De angstmachine draait nog op volle toeren dus.

[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 17-02-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:39
Bericht op de website van Omroep Gelderland:
De eerste schoolklassen zijn al weer naar huis gestuurd na de heropening wegens corona besmettingen.
Volgens de PON is er wel een probleem dat veel ouders er moeite mee hebben om hun kinderen te laten testen. Dat leidt er weer toe dat er maar weinig klassen naar huis gestuurd worden, want geen besmetting geconstateerd.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het Nederlandse politiek stelsel sluit uit dat iemand die wel geschikt is een crisis als deze aan te pakken in een positie komt die dat ook mogelijk maakt. Alleen een lange carriere van meegaan, compromissen, je mening niet uiten, geen ophef maken en vooral niet proactief zijn kan je in de regering krijgen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@RodeStabilo je vindt dat ongefundeerde vod een reden om De Jonge (extra?) Af te serveren.

Come on, you're better than that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
RodeStabilo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:43:
een kinderarts doet aangifte tegen De Jonge vanwege het verspreiden van onzin (en dan druk ik me netjes uit) tijdens een kinderdebat bij het jeugjournaal. Lees de brief en de comments en vraag jezelf af of De Jonge nog geschikt is in deze rol (na al het falen van het laatste jaar)

[Twitter]

"Aangifte" of een mailtje sturen ?

En verder qua inhoud is het wel weer de afdeling spijkers op laagwater zoeken in mijn optiek.
Sowieso zijn "veel mensen worden maar een beetje ziek" kun je ook betrekken op dat van alle zieken maar een klein deel erg ziek wordt. Dan zegt die uitspraak dus niet zoveel over de absolute aantallen, maar over het relatief aantal erg zieken tov het aantal mild zieken.

Hetzelfde geldt min of meer voor de tweede uitspraak, een flink deel, namelijk zo flink dat de zorg daar anders niet meer mee uit de voeten kan. Wederom niet absoluut willen nemen.

Daarnaast is dit bloody hell een journaal voor kinderen waar de scherpe randjes er wel vaker geheel redactioneel van afgevijld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

IJzerlijm schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:48:
Het Nederlandse politiek stelsel sluit uit dat iemand die wel geschikt is een crisis als deze aan te pakken in een positie komt die dat ook mogelijk maakt. Alleen een lange carriere van meegaan, compromissen, je mening niet uiten, geen ophef maken en vooral niet proactief zijn kan je in de regering krijgen.
Daar lijkt het af en toe wel op ja en dat is een steeds groter probleem aan het worden. Het is niet direct een onderwerp voor dit topic maar als je uit een crisis wil komen moet je wel mensen hebben die wat kunnen en weten waar ze over praten en voldoende ervaring hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:55:
@RodeStabilo je vindt dat ongefundeerde vod een reden om De Jonge (extra?) Af te serveren.

Come on, you're better than that.
Hoe kom je erbij dat het ongefundeerd is? Je hebt het blijkbaar niet eens bekeken. De uitzending is terug te kijken als je er vraagtekens bij hebt. En ik ben nog niet eens over het datalek begonnen die HIJ wel heel makkelijk afserveerde.
gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:56:
Daarnaast is dit bloody hell een journaal voor kinderen waar de scherpe randjes er wel vaker geheel redactioneel van afgevijld worden.
Kinderen bang maken op nationale tv dat hun opa en oma in het ziekenhuis komen als we geen maatregelen nemen... dat is niet echt sjiek te noemen of wel? Hugo de Jonge should do better than that.

een mail sturen zou ik ook geen 'aangifte doen' willen noemen maar de inhoud is gewoon controleerbaar maar soit

Ik vind wel dat jullie het wel heel makkelijk afserveren.

[ Voor 48% gewijzigd door RodeStabilo op 17-02-2021 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Yaksa schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:47:
Bericht op de website van Omroep Gelderland:
De eerste schoolklassen zijn al weer naar huis gestuurd na de heropening wegens corona besmettingen.
Volgens de PON is er wel een probleem dat veel ouders er moeite mee hebben om hun kinderen te laten testen. Dat leidt er weer toe dat er maar weinig klassen naar huis gestuurd worden, want geen besmetting geconstateerd.
Mjah ik vraag me sowieso af hoe het met de werkelijke testbereidheid is in het algemeen.
Het aantal lijkt even snel te dalen als het aantal besmettingen (% positief blijft ook min of meer gelijk),
maar de relatie/verhouding met ziekenhuis opnames lijkt nu anders te zijn dan voorheen.
Ik heb de indruk dat het na de kerst aardig ingezakt is qua testbereidheid (dus nog voor de ophef over de gegevens diefstal (daar zie je dan weer niet echt een extra dip door in het aantal tests).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

vanwege het verspreiden van onzin (en dan druk ik me netjes uit) tijdens een kinderdebat bij het jeugjournaal. Lees de brief en de comments en vraag jezelf af of De Jonge nog geschikt is in deze rol (na al het falen van het laatste jaar)
Ik heb de hele ‘kinderpersconferentie’ (debat? Hoe kom je daarbij?) gekeken gisteren met m’n oudste dochter. Was hartstikke leuk gedaan door het Jeugdjournaal, Rutte, De Jong en zelfs hun twee vaste gebarentolken :)

Echt ophef om niks dit. Alhoewel, daarmee hoe ik het waarschijnlijk te kort. Het is ophef om punten te scoren in de ophef-clubjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
In ander nieuws; Gommers claimt in Jinek dat het afschaffen van de avondklok de IC zal doen overspoelen
De landsadvocaat sprak gisteren al dat als de avondklok van tafel ging de horeca ook meteen helemaal vol zou zitten. Dat bruggetje ontgaat mij nog steeds, het zijn twee aparte dingen. Deze uitspraak van Gommers is ook bijzonder, want het OMT kan het effect van de avondklok nog steeds niet duiden. Afgelopen dinsdag zei OMT-lid Marc Bonten bij Nieuwsuur dit: "we kunnen, denk ik, met zekerheid zeggen dat-ie een bijdrage heeft". Een bijdrage, maar ook eentje die het proportioneel maakt? Misschien is dit het pleidooi van vrijdag aanstaande alvast voorbereiden?
vraag jezelf af of De Jonge nog geschikt is in deze rol (na al het falen van het laatste jaar)
Ik heb na diverse opmerkingen die jeugd persconferentie teruggekeken. Het was nogal knullig aandoend om eerlijk te zijn. De opmerking van De Jonge over hoe hij omgaat met de negatieve dingen die over hem gezegd worden was wel kostelijk, dat mensen negatief waren over hem/zijn werk kwam omdat ze niet blij waren met hun eigen leven. Hij bedoelde natuurlijk dat mensen boos waren dat ze hun eigen leven niet op orde hadden, maar gaat eraan voorbij dat hij daar een flinke hand in heeft gehad.

De werkwijze momenteel om de rechter telkens de pas af te snijden laat bij mij een vieze nasmaak achter. De verplichte PCR test om Nederland in te komen werd gefixt met een ministeriële regeling en nu wordt de avondklok ook langs die route gered. Het kabinet werkt in allerijl om alles klaar te hebben zodat de rechter komende vrijdag kan vinden wat die vindt, maar het zal geen sier uitmaken. Die avondklok is weer van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:56:
[...]

Hoe kom je erbij dat het ongefundeerd is? Je hebt het blijkbaar niet eens bekeken. De uitzending is terug te kijken als je er vraagtekens bij hebt.
Ongefundeerd ja, als in, het tegendeel beweren is nog minder waar. Dan kun je gaan *praten* over wat je veel of weinig vindt, maar dat draagt niet echt bij aan het begrip.

Laat ik het anders zeggen; hoe zou jij aan een stel kinderen uitleggen wat er momenteel in de wereld aan de hand is zonder nog meer verwarring te zaaien.

Wat @gekkie zegt dus.

Kritiek prima overigens, al is het maar op z'n schoenen. En hij maakt genoeg fouten. Maar hier stonden twee goed bedoelende (oud) onderwijzers hun best te doen om een beetje uit te leggen wat er aan de hand is.

Ik heb ook louter positieve berichten gehoord van ouders eigenlijk.

*knip* dit laatste voegt toch niet toe?

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 08:25 . Reden: Met bepaald woordgebruik speel je eigenlijk ook gewoon op de man... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:00:
Dan kun je gaan * over wat je veel of weinig vindt, maar dat draagt niet echt bij aan het begrip.
Ik zou het prettig vinden als je niet dat soort woorden zou willen gebruiken omdat het in je straatje past. Beejte meer respect mag wel als je het niet met me eens bent.

Kost me moeite om niet op de MikeyMan te spelen.

Maar wat kritischer kijken zou geen kwaad kunnen. Dit is niet de eerste keer dat je iemand of mij met een andere mening met dit soort woorden probeert te diskwalificeren. Ben er zat van.

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
RodeStabilo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:56:
Kinderen bang maken op nationale tv dat hun opa en oma in het ziekenhuis komen als we geen maatregelen nemen... dat is niet echt sjiek te noemen of wel? Hugo de Jonge should do better than that.

een mail sturen zou ik ook geen 'aangifte doen' willen noemen maar de inhoud is gewoon controleerbaar maar soit

Ik vind wel dat jullie het wel heel makkelijk afserveren.
Neee zoals gebruikelijk komen natuurlijk alleen de opa's en oma's van anderen in het ziekenhuis terecht, die van jou zelf dat zou niet sjiek zijn.
Voor je het weet stapelen de brieven zich op bij de kinderombudsman dat er toch een opa en oma in het ziekenhuis zijn beland en/of gestorven aan dit virus, dat zal dan wel moord zijn door Hugo de Jonge, voor minder kunnen we het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:39
gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:59:
[...]

Mjah ik vraag me sowieso af hoe het met de werkelijke testbereidheid is in het algemeen.
Het aantal lijkt even snel te dalen als het aantal besmettingen (% positief blijft ook min of meer gelijk),
maar de relatie/verhouding met ziekenhuis opnames lijkt nu anders te zijn dan voorheen.
Ik heb de indruk dat het na de kerst aardig ingezakt is qua testbereidheid (dus nog voor de ophef over de gegevens diefstal (daar zie je dan weer niet echt een extra dip door in het aantal tests).
Maar het probleem is dus dat een kind wat niet getest wordt het virus door blijft geven, EN dat andere (besmette) klasgenoten niet in quarantaine gaan, ergo verspreiding van het virus.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

[...]

In ander nieuws; Gommers claimt in Jinek dat het afschaffen van de avondklok de IC zal doen overspoelen en een kinderarts doet aangifte tegen De Jonge vanwege het verspreiden van onzin (en dan druk ik me netjes uit) tijdens een kinderdebat bij het jeugjournaal. Lees de brief en de comments en vraag jezelf af of De Jonge nog geschikt is in deze rol (na al het falen van het laatste jaar)

[Twitter]

*knip* voor dit soort rant is Tweakers dus niet bedoeld.

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 08:23 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:03:
[...]

Ik zou het prettig vinden als je niet dat soort woorden zou willen gebruiken omdat het in je straatje past. Beejte meer respect mag wel als je het niet met me eens bent.

Kost me moeite om niet op de MikeyMan te spelen.

Maar wat kritischer kijken zou geen kwaad kunnen. Dit is niet de eerste keer dat je iemand of mij met een andere mening met dit soort woorden probeert te diskwalificeren. Ben er zat van.
Doodnormaal woord. En verre van de essentie.

Nogmaals de vraag; hoe had jij het dan uitgelegd? Ben zeer benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 17-02-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RayNbow schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:42:
[...]

Mogelijk viel het uiteindelijk mee vanwege onderstaande?

[...]
ShellGhost schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Mogelijk ja. Maar mogelijk was de reactie overdreven van iedereen die er verstand van had?
En blijkbaar is iedereen gelieerd aan de scholen waar de uitbraak was + mogelijke andere scholen via brooers / zussen al getest nog veel eerder dan de grote test.
https://www.hartvanlansin...ibrordschool-al-800-testa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

albino71 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Fijn voor Grapperhaus, oh wacht :+
Nee joh, dat feestje duurde veel langer ;)

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Yaksa schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:05:
[...]
Maar het probleem is dus dat een kind wat niet getest wordt het virus door blijft geven, EN dat andere (besmette) klasgenoten niet in quarantaine gaan, ergo verspreiding van het virus.
Mjah maar als je wel test dan moet het gezin straks ook in quarantaine.
Kijk thuis moeten zitten en op de eigen koters passen, opvoeden en lesgeven was voor sommigen kennelijk al een heikel iets. Maar dan zijn die scholen eindelijk open .. en je dan gaan laten testen om en je koters weer terug thuis te krijgen en zelf ook de deur niet meer uit te mogen, kop in het zand gaat prima, ze zijn wellicht al een paar keer getest en toen was het ook niets ...

Dat soort dingen zorgt er wel voor dat we hier betrekkelijk weinig vooruit komen met onze lockdown.

Maar misschien heeft de uitzending van het jeugdjournaal er wel voor gezorgd dat die koters nu de verantwoordelijkheid zelf nemen die sommige ouders weigeren te nemen :+ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:07:
[...]

Doodnormaal woord. En verre van de essentie.

Nogmaals de vraag; hoe had jij het dan uitgelegd? Ben zeer benieuwd.
Sorry ik ben momenteel even te gefrustreerd dat wederom iets wat ik post direct gediskwalifeerd wordt. Net zoals eerder deze avond @Jedi_Pimp dat overkwam. Je staat bljikbaar niet aan die kant van het spectrum en doet daarom deze visie van deze arts af alszijnde onzin aantellerij of wat dan ook.

Erg onprettig om daarover verder te gaan. Eerder deze week deed je m'n reactie ook al af als in de slachtofferrol kruipen en nu ineens miereneuken en dan verwacht je dat ik nog inhoudelijk wil reageren?

Ja het is een doodnormaal woord maar met de intentie om m'n mening te diskwalificeren.

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 17-02-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-09 15:58
https://www.ad.nl/binnenl...st-aangewakkerd~ae774a36/
Plan prominenten voor openen samenleving: 'RIVM heeft onterecht angst aangewakkerd’
Door ouderen beter tegen corona te beschermen kunnen de scholen, winkels en horeca weer open. Dat vindt Herstel NL, een groep economen, artsen en andere prominenten. Er is onterecht veel angst gezaaid voor de Britse variant, stelt oud CPB-directeur Coen Teulings, een van de initiatiefnemers.
Herstel NL. Tja. 🤷🏼‍♂️

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:12:
[...]

Sorry ik ben momenteel even te gefrustreerd dat wederom iets wat ik post direct gediskwalifeerd wordt. Net zoals eerder deze avond @Jedi_Pimp dat overkwam. Je staat bljikbaar niet aan die kant van het spectrum en doet daarom deze visie van deze arts af alszijnde onzin aantellerij of wat dan ook.

Erg onprettig om daarover verder te gaan. Eerder deze week deed je m'n reactie ook al af als in de slachtofferrol kruipen en nu ineens miereneuken en dan verwacht je dat ik nog inhoudelijk wil reageren?

Ja het is een doodnormaal woord maar met de intentie om m'n mening te diskwalificeren.
Je begrijpt dat je hiermee én mijn eerdere punt bevestigt én precies doet wat je mij verwijt?

Ook jij mag een beetje kritisch zijn op zo'n 'kladje' van een oud kinderarts. Het is doordrenkt van aversie tegen de situatie. Prima, maar ga dat niet over de rug van 'kinderen' doen.

Er zijn 100 dingen te doen waarom je niet blij bent met De Jonge, ik ben de eerste om dat toe te geven. Maar moord en brand schreeuwen over die sessie van gisteren heeft echt geen enkele pas. Dan zit je iets anders dwars (je is in dit geval de schrijfster).

En voor de duidelijkheid ook het mierenneuken ging over de schrijfster dezes, die vond dat er niet had mogen worden gezegd dat er veel mensen ziek worden blijkbaar. Vandaar ook mijn vraag; hoe wil je dit anders begrijpelijk maken aan kinderen?

Nee in plaats daarvan oreren over misbruik en aangifte... Koekoek 7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 17-02-2021 23:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Voor wat? Proberen naar eer en geweten hun werk te doen? Ik vind dit zo gemeen. Ze hebben toch eerst geprobeerd zo veel mogelijk vrijheid aan te houden. Iedereen zat op zijn kamer opgesloten in half Europa. Dat hebben we nu in de late avond nacht en verder heb je nog altijd veel vrijheid.

Als WIJ nu eens ZELF onze verantwoordelijkheid zouden nemen. Maar DAT zit er niet in. Elke keer gaat dat weer mis. Dus komt het elke keer weer op beleid aan. En dat is dan niet goed of het deugd niet.

En ik ben niet eens een VVDer, vind het verschrikkelijk welke koers hier op sociaal gebied is gevaren, maar in deze crisis moesten ze wel. Ja, het gaat niet perfect, misschien niet eens goed. Maar kun je werkelijk iets beters verwachten of zelfs bedenken. Vooraf, niet achteraf. Achteraf kom ik je graag helpen, dan weet ik het ook heel goed.

[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 08:23 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
Mij zit vooral dwars dat een basisarts niet weet dat je je aangifte bij de politie moet doen. Daarnaast komt een eerste zin met taalfouten niet echt helder over. Maar goed, dat is natuurlijk allemaal bijzaak. De hoofdzaak is er niet.
*knip* dit soort generieke diskwalificaties willen we dus niet, en al helemaal niet zonder onderbouwing

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
klaaas schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:02:
[...]

Nog een aanvulling dan: Een onderzoek van het WHO en Cochrane houdt het ook bij, een iets lastigere site enkel. Laten we Ivermectine als op dit moment meest belovende middel als voorbeeld nemen. Op dit moment verwachten ze van Ivermectine als puntschatting een 81% reductie van mortaliteit na 28 dagen (0.19 [0.07, 0.55], 0.55 ligt flink onder de 1 voor statistische significantie): https://covid-nma.com/liv...nt_comparison.php?comp=36
Het is gebaseerd op minder studies, maar komt redelijk overeen met de 3 reviews die ik eerder aanhaalde. Ook houdt het rekening met bias.

Ik heb geen flauw idee waarom de NYT dit niet ook ziet en met 'mixed' aan komt zetten, terwijl ze remdesivir niet als 'mixed' zien. Hetzelfde voor SWAB, wellicht lezen ze de NYT...
Het is opvallend dat ze nog steeds remdesivir aanraden waar de who het inmiddels afraadt.
Een nadeel is uiteraard dat als iets wel blijkt te werken, het even duurt voordat we daar zeker genoeg van zijn om het hier toe te passen.
Dat is nogal een fors nadeel vrees ik tijdens een pandemie. Je loopt dan vele maanden achter, en je bouwt ook niet alvast voorraad op en vist dus wellicht achter het net van de landen die de drempel lager leggen. Ook doen we weinig eigen onderzoek. Het armere Bulgarije doet meer onderzoek en heeft inmiddels zelfs al een eigen Ivermectine-fabriek. Een meer rationele aanpak zou zijn om minstens 100 miljoen uit te trekken voor onderzoek van goedkope middelen op huisartsniveau. Alleen al het doen van het onderzoek zal doden schelen vanwege het placebo-effect.

In die zin vind ik zelfs de aanpak van Madagaskar rationeler. Zelfs al werkt hun middel totaal niet, dan nog bestrijd het de angst onder de bevolking, wat ook direct een effect op de dodelijkheid heeft.
een kinderarts doet aangifte tegen De Jonge vanwege het verspreiden van onzin
Dat gaat natuurlijk nergens heen en leidt vooral af.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

pro_6or schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:16:
[...]

Voor wat? Proberen naar eer en geweten hun werk te doen? Ik vind dit zo gemeen. Ze hebben toch eerst geprobeerd zo veel mogelijk vrijheid aan te houden. Iedereen zat op zijn kamer opgesloten in half Europa. Dat hebben we nu in de late avond nacht en verder heb je nog altijd veel vrijheid.

Als WIJ nu eens ZELF onze verantwoordelijkheid zouden nemen. Maar DAT zit er niet in. Elke keer gaat dat weer mis. Dus komt het elke keer weer op beleid aan. En dat is dan niet goed of het deugd niet.

En ik ben niet eens een VVDer, vind het verschrikkelijk welke koers hier op sociaal gebied is gevaren, maar in deze crisis moesten ze wel. Ja, het gaat niet perfect, misschien niet eens goed. Maar kun je werkelijk iets beters verwachten of zelfs bedenken. Vooraf, niet achteraf. Achteraf kom ik je graag helpen, dan weet ik het ook heel goed.
Ik neem al sinds februari 2020 mijn verantwoordelijkheid, heb helaas geen enkele invloed hoe andere mensen ermee omgaan. Anders was het virus allang weggeweest :) (Dus ja: ik neem het zeker wel serieus. Al vind ik dat er veel meer mogelijk zou moeten zijn... mensen moeten zich gewoon eens aan die simpele social distancing regels gaan houden.)

Dus dat WIJ is eigenlijk gewoon ZIJ. En voor mensen als ons is het enorm frustrerend om telkens meer dingen niet te mogen, omdat een groot deel van Nederland zich klaarblijkelijk van niks iets aantrekt. Wij proberen zo goed als mogelijk is rond de restricties te leven. Alternatieven bedenken voor bijvoorbeeld vakanties, of uitjes naar een pretpark of restaurant. Maar het lijkt gewoon alsof er telkens meer macht genomen wordt.

De avondklok zou tijdelijk zijn, de lockdown zou tijdelijk zijn. Altijd datzelfde riedeltje: "nog 2 weken, nog 1 maand".

En waar ik me enorm kwaad om kan maken, is het inpraten op de kinderen. Thuis kijken wij absoluut niet naar zulke ongein, maar op school kijken ze dus ook vaak het weekjournaal. Daar dringen ze wel vaker dingen op waar wij het zelf totaal niet mee eens zijn.

Laat kinderen gewoon kinderen zijn. Zelfs in deze tijd kan je ze gewoon in een happy bubble laten leven. Waarom moeten ze dagelijks geconfronteerd worden met hoe erg covid19 wel niet is? Ze krijgen nog genoeg ellende te zien in hun leven.

Daarom reageer ik dus zo fel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 17-02-2021 23:32 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dennahz schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:26:
En waar ik me enorm kwaad om kan maken, is het inpraten op de kinderen. Thuis kijken wij absoluut niet naar zulke ongein
Dus je hebt het niet gekeken, maar je maakt je er wel ‘enorm kwaad’ om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

pedorus schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:25:
Het is opvallend dat ze nog steeds remdesivir aanraden waar de who het inmiddels afraadt.
Opvallend ja. Maar het advies ligt ook niet gek ver uit elkaar. WHO vindt dat er onvoldoende bewijs is dat het werkt, SWAB vindt dat er onvoldoende bewijs is dat het werkt voor mensen met milde klachten en ook voor mensen op de IC, maar ziet wel bewijs van (beperkt) nut bij mensen met ‘matig ernstige’ klachten.

Zulke detailverschillen zal je denk ik altijd houden bij onafhankelijke interpretaties van onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ik neem al sinds februari 2020 mijn verantwoordelijkheid, heb helaas geen enkele invloed hoe andere mensen ermee omgaan. Anders was het virus allang weggeweest :) (Dus ja: ik neem het zeker wel serieus. Al vind ik dat er veel meer mogelijk zou moeten zijn... mensen moeten zich gewoon eens aan die simpele social distancing regels gaan houden.)

Dus dat WIJ is eigenlijk gewoon ZIJ. En voor mensen als ons is het enorm frustrerend om telkens meer dingen niet te mogen, omdat een groot deel van Nederland zich klaarblijkelijk van niks iets aantrekt. Wij proberen zo goed als mogelijk is rond de restricties te leven. Alternatieven bedenken voor bijvoorbeeld vakanties, of uitjes naar een pretpark of restaurant. Maar het lijkt gewoon alsof er telkens meer macht genomen wordt.

De avondklok zou tijdelijk zijn, de lockdown zou tijdelijk zijn. Altijd datzelfde riedeltje: "nog 2 weken, nog 1 maand".

En waar ik me enorm kwaad om kan maken, is het inpraten op de kinderen. Thuis kijken wij absoluut niet naar zulke ongein, maar op school kijken ze dus ook vaak het weekjournaal. Daar dringen ze wel vaker dingen op waar wij het zelf totaal niet mee eens zijn.

Laat kinderen gewoon kinderen zijn. Zelfs in deze tijd kan je ze gewoon in een happy bubble laten leven. Waarom moeten ze dagelijks geconfronteerd worden met hoe erg covid19 wel niet is? Ze krijgen nog genoeg ellende te zien in hun leven.

Daarom reageer ik dus zo fel ;)
Ik bedoel ook niet specifiek jou, of mij, of wie dan ook. Het grote afrekenen lijkt al begonnen, terwijl we nog niet eens zeker zijn of we er nu uit zullen komen.

Kinderen hoeven niet van alles afgeschermd te worden. Als kind opgroeiend in de jaren 80 kreeg ik heel wat mee van wat er in de wereld gebeurde. Op de middelbare school was het voor mij jarenlang een hel. Je kunt heel wat aan als het moet. We zitten in een pandemie. Voor het eerst sinds 1918. Doe gewoon je best met je kinderen, doe leuke dingen, scherm ze af als je dat wil. Er is nog zo veel vrijheid. Hopelijk nog een paar maandjes met zijn allen in de ellende en dan is het langzaam over.

Als dat niet zo blijkt te zijn, ja dan moet je op een gegeven moment accepteren dat het anders moet en dan de consequenties met zijn allen dragen.

Dat is overigens waar ik nu op wacht, de eerste rechtszaken van groepen die oprecht, dan wel voor de centjes de staat aan gaan klagen wegens te weinig doen ipv te veel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 00:44
Interessant:

De Britse variant is niet zozeer besmettelijker door een hogere viral load, maar men is langer infectieus als ze besmet raken met deze variant is wat wordt gezegd.

Is maar 1 van de vele onderzoeken natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Joker op 17-02-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mr.Joker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:53:
Interessant:
[Twitter: title]
De Britse variant is niet zozeer besmettelijker door een hogere viral load, maar men is langer infectieus als ze besmet raken met deze variant is wat wordt gezegd.

Gezellig maar weer wat langer in quarantaine dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Interessant:

Hm, een conclusie op basis van 7 gevallen van de Britse variant? En dan ook nog eens in een heel specifieke groep? Eerst nog maar eens wat van die andere vele onderzoeken afwachten voordat we conclusies trekken.

Hij wil.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 00:44
gekkie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:56:
[...]

Gezellig maar weer wat langer in quarantaine dan ?
klaaas schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:59:
[...]

Hm, een conclusie op basis van 7 gevallen van de Britse variant? En dan ook nog eens in een heel specifieke groep? Eerst nog maar eens wat van die andere vele onderzoeken afwachten voordat we conclusies trekken.
Daarom zei ik ook dat het maar 1 van de vele onderzoeken is. ;) (Voor zover je dit een onderzoek kan noemen)

Desalniettemin wel interessant.

Ah joh, 10 of 15 dagen in quarantaine, moet niet uitmaken :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Joker op 18-02-2021 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Mr.Joker schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:00:
Ah joh, 10 of 15 dagen in quarantaine, moet niet uitmaken :+
Voor die gene die zich er toch niet aan houdt is het verschil miniem zullen we maar zeggen.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48
Metro2002 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:15:

Ik wil ook weer eens naar de kapper. Mede omdat ik graag wil dat ik straks ook nog naar die kapper kan :/ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:31
https://www.ad.nl/binnenl...erder-voorspeld~aabb17cd/

Niet onverwacht, maar wel belangrijke voor alle modellen. Op 2 februari was de eerste inschatting dat de Britse variant 67% van de besmettingen was, dat werd bijgesteld naar 54% en de laatste stand van zaken is dat het nu 48%.

Blijft wel pijnlijk dat er zulke belangrijke beslissingen aan hangen, en dat je er eigenlijk zo ontzettend naast zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:34
[...]

Dus je weet waar het probleem ligt, namelijk bij 'andere mensen' die zich nergens iets van aantrekken, en toch trek je van leer tegen de beleidsmakers die 'telkens meer macht' zouden nemen. Dat begrijp ik niet. Trek eens van leer tegen die mensen die zich nergens wat van aantrekken. Juist zij zijn het die ervoor zorgen dat er 'telkens meer macht' genomen moet worden. Dat dat voor jou en mij die zich zo goed mogelijk aan de regels proberen te houden frustrerend is begrijp ik best, maar het spreekwoord luidt dat de goeden onder de kwaden moeten lijden, en helaas zijn wij de 'goeden' en de mensen die, laten we zeggen, flexibel met de regels omgaan zijn de 'kwaden'.

Sprak gisteren een collega via Teams die er goed gekapt uitzag. Dus ik vraag of hij toevallig een kapster in huis had. Waarop hij zegt dat je 1 persoon thuis mag uitnodigen, dus hij had de kapster uitgenodigd. Tja... Als je dan de opmerking plaatst dat dat eigenlijk niet de bedoeling is, dan wordt dat weliswaar een beetje nerveus lachend erkend, maar het leed is al geschied.

Echt, we hebben dit allemaal aan onszelf te danken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sovieto schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:13:

Niet onverwacht, maar wel belangrijke voor alle modellen. Op 2 februari was de eerste inschatting dat de Britse variant 67% van de besmettingen was, dat werd bijgesteld naar 54% en de laatste stand van zaken is dat het nu 48%.

Blijft wel pijnlijk dat er zulke belangrijke beslissingen aan hangen, en dat je er eigenlijk zo ontzettend naast zit.
Tsjah, je kunt het pijnlijk noemen. Of het als een winstpuntje zien.

- er is groei van het aandeel, dus wel degelijk besmettelijker
- hoeveel besmettelijker lijkt mee te vallen of de huidige maatregelen doen beter dan verwacht hun werk.
- Effect is daarmee dat de ziekenhuizen minder druk hebben of we langer nog een daling of stabilisatie zien.

Naar omstandigheden positief dus!

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 18-02-2021 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11

Valt toch wel mee? Heb je het artikel goed gelezen? Op basis van weinig data wordt een bepaalde waarde voorspeld. Nu wordt er van méér samples bepaald om welke variant het gaat, wordt de onzekerheidsfactor kleiner, en blijkt het licht mee te vallen. Het feit dat het aandeel Britse variant toeneemt (ook al lijkt het wat minder enorm snel te gaan dan verwacht), is nog steeds zorgelijk, omdat de R daarvan dus hoe dan ook hoge ligt dan die van de 'oude' variant.

• Yucon
  • Laatst online: 08:44

Yucon

*broem*

CMD-Snake schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:00:
[...]

De landsadvocaat sprak gisteren al dat als de avondklok van tafel ging de horeca ook meteen helemaal vol zou zitten. Dat bruggetje ontgaat mij nog steeds, het zijn twee aparte dingen. Deze uitspraak van Gommers is ook bijzonder, want het OMT kan het effect van de avondklok nog steeds niet duiden. Afgelopen dinsdag zei OMT-lid Marc Bonten bij Nieuwsuur dit: "we kunnen, denk ik, met zekerheid zeggen dat-ie een bijdrage heeft". Een bijdrage, maar ook eentje die het proportioneel maakt? Misschien is dit het pleidooi van vrijdag aanstaande alvast voorbereiden?
Het blijft daarnaast hoe dan ook lastig om het effect van de avondklok te bepalen. De eerste dagen na de invoering flinke rellen maar direct gevolgd door een periode van heel slecht weer. Mensen gedragen zich dan hoe dan ook anders. En stel dat die avondklok binnen een paar dagen afgeschaft wordt valt dat ineens samen met de overgang naar veel beter weer.

Toegegeven, het is niet helemaal zwart/wit maar er ligt wel een redelijke overlap in dit opzicht. Begin er maar eens aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
autje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:26:
[...]

Dus je weet waar het probleem ligt, namelijk bij 'andere mensen' die zich nergens iets van aantrekken, en toch trek je van leer tegen de beleidsmakers die 'telkens meer macht' zouden nemen. Dat begrijp ik niet. Trek eens van leer tegen die mensen die zich nergens wat van aantrekken. Juist zij zijn het die ervoor zorgen dat er 'telkens meer macht' genomen moet worden. Dat dat voor jou en mij die zich zo goed mogelijk aan de regels proberen te houden frustrerend is begrijp ik best, maar het spreekwoord luidt dat de goeden onder de kwaden moeten lijden, en helaas zijn wij de 'goeden' en de mensen die, laten we zeggen, flexibel met de regels omgaan zijn de 'kwaden'.

Sprak gisteren een collega via Teams die er goed gekapt uitzag. Dus ik vraag of hij toevallig een kapster in huis had. Waarop hij zegt dat je 1 persoon thuis mag uitnodigen, dus hij had de kapster uitgenodigd. Tja... Als je dan de opmerking plaatst dat dat eigenlijk niet de bedoeling is, dan wordt dat weliswaar een beetje nerveus lachend erkend, maar het leed is al geschied.

Ik denk dat het "probleem" er meer in zit dat de maatregelen buitenproportioneel zijn (geworden). Er is al keer op keer (ook door de overheid) gezegd dat de besmettingen in het OV, winkels, restaurants "miniem" zijn.
Dat bepaalde zaken die een contactberoep beoefenen gesloten zijn is dan nog uit te leggen maar een groot deel van de maatregelen is niet meer rationeel en emotioneel uit te leggen. Ook vanwege het feit dat het grootste deel van de bevolking er weinig tot geen last van heeft.
Het nut van de avondklok ontgaat mij ook, afspreken is nog steeds mogelijk alleen je duwt meer mensen samen in een kleiner tijdsbestek :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:26:
[...]

al een keer eerder gepost , maar van 'we hebben dit allemaal aan onszelf te danken' spreken bij individueel gedag dat bij elkaar optelt tot een collectieve uitkomst vat ik niet zo.

Als ik (zuiver hypothetisch) op de SP stem en er komt een VVD regering dan kan je zeggen 'we hebben dit allemaal aan onzelf te danken ! ' het is alleen een beetje raar. Uit het collectief rolt VVD , het individu kun je daar niet op aanspreken voor zover je diens stemgedrag al kent..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:21:
[...]

Ik denk dat het "probleem" er meer in zit dat de maatregelen buitenproportioneel zijn (geworden). Er is al keer op keer (ook door de overheid) gezegd dat de besmettingen in het OV, winkels, restaurants "miniem" zijn.
Dat bepaalde zaken die een contactberoep beoefenen gesloten zijn is dan nog uit te leggen maar een groot deel van de maatregelen is niet meer rationeel en emotioneel uit te leggen. Ook vanwege het feit dat het grootste deel van de bevolking er weinig tot geen last van heeft.
Het nut van de avondklok ontgaat mij ook, afspreken is nog steeds mogelijk alleen je duwt meer mensen samen in een kleiner tijdsbestek :?
dit, plus het telkens verlengen tot de volgende verlenging

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023

En dan te bedenken dat de rechter deze leugen/miscalculatie van deze ',donkere wolk' klakkeloos overnam tijdens het spoedappel. En dat het RIVM, zelf aangaf wel betrouwbaar onderzoek naar de Britse variant te doen
Blijkt dat Engel toch een punt had tijdens het spoedappel, dat er niets klopt van het onderzoek van RIVM naar de Britse variant.

Wat een trieste tijden zijn het dat partijen als SGP en PVV als de voice of reason klinken inzake Covid en dat een coronaontkenner het daadwerkelijk beter weet dan het RIVM 7(8)7
;(

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023

En dan te bedenken dat de rechter deze leugen/miscalculatie van deze ',donkere wolk' klakkeloos overnam tijdens het spoedappel. En dat het RIVM, zelf aangaf wel betrouwbaar onderzoek naar de Britse variant te doen
Blijkt dat Engel toch een punt had tijdens het spoedappel, dat er niets klopt van het onderzoek van RIVM naar de Britse variant.

Wat een trieste tijden zijn het dat partijen als SGP en PVV als de voice of reason klinken inzake Covid en dat een coronaontkenner het daadwerkelijk beter weet dan het RIVM 7(8)7
;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
eL_Jay schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:32:
[...]

;(
Om eerlijk te zijn denk ik dat Engel gewoon wat roept wat nu toevallig waar blijkt te zijn, een klok die stilstaat heeft tenslotte ook 2 keer per dag gelijk.

Maar het is wel toevallig, dat het RIVM na de rechtzaak daar nu ineens mee komt, dit was toch de hele reden voor die avondklok? Vind het verschil wel minimaal maar het valt wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:22:
[...]

al een keer eerder gepost , maar van 'we hebben dit allemaal aan onszelf te danken' spreken bij individueel gedag dat bij elkaar optelt tot een collectieve uitkomst vat ik niet zo.

Als ik (zuiver hypothetisch) op de SP stem en er komt een VVD regering dan kan je zeggen 'we hebben dit allemaal aan onzelf te danken ! ' het is alleen een beetje raar. Uit het collectief rolt VVD , het individu kun je daar niet op aanspreken voor zover je diens stemgedrag al kent..
Het gaat mij er om dat het aan het volk ligt, niet aan het kabinet. Meer individualisten zouden eens meer collectief moeten denken in plaats van alleen aan zichzelf. En misschien is dan niet 'al het volk' rechtstreeks verantwoordelijk, maar de verantwoordelijkheid ligt nog steeds bij de samenleving als geheel. Het heet niet voor niets samenleving, alleen begrijpen een hoop mensen dat 'samen' niet helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
ArcticWolf schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:21:
[...]

Ik denk dat het kabinet gedwongen wordt steeds verdere maatregelen te nemen, omdat mensen zich niet aan eerder genomen maatregelen houden. Linksom of rechtsom moet het aantal contacten verminderd worden. Dat kun je op heel veel manieren doen, maar we hebben niet meteen alles in de strijd gegooid. Ik ben het met degene op wie ik reageerde eens dat als iedereen zich überhaupt aan de basisregels zou houden, dat we dan al veel minder in de problemen zouden zitten. Vorig jaar maart/april ging dat ook prima, toen was het ook een stuk rustiger op straat en op de weg. Maar nu? Ik zie weinig verschil met voor corona. Een hoop mensen vinden dat het wel lang genoeg geduurd heeft, maar die snappen niet dat de oorlog nog niet gewonnen is. Dus dan kom je op een gegeven moment op het punt dat het kabinet draconische maatregelen uit de kast moet halen om nog enigszins te proberen het virus in toom te houden. Dat had niet gehoeven als we ons nog gewoon zo hadden gedragen als vorig voorjaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
MikeyMan schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:42:
[...]

Tsjah, je kunt het pijnlijk noemen. Of het als een winstpuntje zien.

- er is groei van het aandeel, dus wel degelijk besmettelijker
- hoeveel besmettelijker lijkt mee te vallen of de huidige maatregelen doen beter dan verwacht hun werk.
- Effect is daarmee dat de ziekenhuizen minder druk hebben of we langer nog een daling of stabilisatie zien.

Naar omstandigheden positief dus!
Of als negatief. Het zou gunstig zijn als het aandeel al 100% was, want dan is de Britse variant dus prima rondom de R=1 te houden.

Maar het pijnlijke is wel dat er allemaal maatregelen zijn genomen op die modellen, die dus achteraf totaal niet kloppen. En ook pijnlijk is is dat die kiemsurveillance ook maar iets raars is. Want als het zo erg en besmettelijk is, waarom dan geen extra monsters nemen?
En wat ook pijnlijk is, is dat Rutte zelf zei dat het 67% was, maar dat dat achteraf een niet kloppend model was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• righthand
  • Laatst online: 11-09 19:22
autje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:41:
[...]

Het gaat mij er om dat het aan het volk ligt, niet aan het kabinet. Meer individualisten zouden eens meer collectief moeten denken in plaats van alleen aan zichzelf. En misschien is dan niet 'al het volk' rechtstreeks verantwoordelijk, maar de verantwoordelijkheid ligt nog steeds bij de samenleving als geheel. Het heet niet voor niets samenleving, alleen begrijpen een hoop mensen dat 'samen' niet helemaal.
Het is heel simpel; ga die meuk eens goed handhaven op de werkplekken/kantoren. Denk dat dat effect veel groter gaat zijn dan een avondklok of verbod op uitoefening van de contactberoepen.

Maar goed; dan zit VNO NCW direct bij Rutte en De Jonge in het oor te fluisteren, die willen namelijk helemaal geen dergelijke handhaving, want slecht voor corporate business. Dan maar de grondwet omzeilen. De slachtoffers? MKB en burger. Winnaars? Corporates, die draaien wel door.

Na de poging tot afschaffing van de dividendbelasting en ook toeslagenaffaire heb ik dan ook echt totaal geen vertrouwen in het huidige kabinet. Volksvertegenwoordigers 'in name only'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
autje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:46:
[...]
Ik denk dat het kabinet gedwongen wordt steeds verdere maatregelen te nemen, omdat mensen zich niet aan eerder genomen maatregelen houden.
Persoonlijk denk ik dat veel strenger handhaven en beboeten een stuk beter is voor de maatschappij ipv het merendeel van de burgers, die zich wel aan de regels houden, steeds strengere regels op te leggen. Ik zou graag zien dat de overheid daar eens naar kijkt ipv steeds meer maatregelen verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
Jorizzz schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:44:
[...]

Valt toch wel mee? Heb je het artikel goed gelezen? Op basis van weinig data wordt een bepaalde waarde voorspeld. Nu wordt er van méér samples bepaald om welke variant het gaat, wordt de onzekerheidsfactor kleiner, en blijkt het licht mee te vallen. Het feit dat het aandeel Britse variant toeneemt (ook al lijkt het wat minder enorm snel te gaan dan verwacht), is nog steeds zorgelijk, omdat de R daarvan dus hoe dan ook hoge ligt dan die van de 'oude' variant.
Tja, op basis van weinig data wordt wel ons leven bepaald. Nu blijkt dat het toch slim was om even wat meer samples te pakken. Hadden ze dat nu echt niet van te voren kunnen bedenken?

En de vraag blijft natuurlijk, wat zien we volgende week? Is het dan weer afgenomen?

Verwijderd

autje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:41:
[...]

dat het (deels) aan het gedrag van 'het volk ' ligt geloof ik ook, wel ben ik benieuwd naar de ratio van vermijdbare besmettingen ( die komen door niet houden aan regels) vs besmettingen die ondanks het volgen van de regels/adviezen plaatsvinden.
Geen besmetting zonder contact klopt, maar sommige contacten vinden binnen de huidige set van regels evengoed plaats, zoals het bezoeken van een supermarkt, ziekenhuis, begrafenis, school (door kinderen) etc..

Zelf werkelijk geen idee en ik verwacht dat dit ook lastig exact de uitkomst te bepalen, maar evengoed benieuwd.

• CMD-Snake
Vandaag meldt de Telegraaf dat het kabinet werkt aan coronapassen volgens Ingrid Thijssen van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Na een negatieve test krijgt de persoon zo'n coronapas die 48 uur geldig is, voor de drager van zo'n pas zouden dan versoepelingen gelden zoals dat deze persoon bijvoorbeeld een bezoekje aan de horeca mag doen, naar kantoor zou mogen gaan of naar het theater of bioscoop. Thijssen zegt dat half maart het ministerie van vws dit systeem kan coronapassen kan uitrollen. Er wordt gesuggereerd dat de routekaart dan alleen geldt voor mensen met een coronapas.

In een reactie op navraag van de Telegraaf zegt minister Bas van ’t Wout (EZ) dat het kabinet alle mogelijkheden onderzoekt.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Interessant:

Zou wel verklaren dat in sommige landen de Britse variant terrein aan het verliezen is ten opzichte van de oudere varianten. Als het besmettelijker is dan is dat een onmogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:56:
Vandaag meldt de Telegraaf dat het kabinet werkt aan coronapassen volgens Ingrid Thijssen van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Na een negatieve test krijgt de persoon zo'n coronapas die 48 geldig is, voor de drager van zo'n pas zouden dan versoepelingen gelden zoals dat deze persoon bijvoorbeeld een bezoekje aan de horeca mag doen, naar kantoor zou mogen gaan of naar het theater of bioscoop. Thijssen zegt dat half maart het ministerie van vws dit systeem kan coronapassen kan uitrollen. Er wordt gesuggereerd dat de routekaart dan alleen geldt voor mensen met een coronapas.

In een reactie op navraag van de Telegraaf zegt minister Bas van ’t Wout (EZ) dat het kabinet alle mogelijkheden onderzoekt.
als de kosten van een test zo hoog blijven als nu ( 100 euro of zo? ) dan wordt het een elitair gebeuren in dergelijke gelegenheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
righthand schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:50:
[...]

Het is heel simpel; ga die meuk eens goed handhaven op de werkplekken/kantoren. Denk dat dat effect veel groter gaat zijn dan een avondklok of verbod op uitoefening van de contactberoepen.

Maar goed; dan zit VNO NCW direct bij Rutte en De Jonge in het oor te fluisteren, die willen namelijk helemaal geen dergelijke handhaving, want slecht voor corporate business. Dan maar de grondwet omzeilen. De slachtoffers? MKB en burger. Winnaars? Corporates, die draaien wel door.

Na de poging tot afschaffing van de dividendbelasting en ook toeslagenaffaire heb ik dan ook echt totaal geen vertrouwen in het huidige kabinet. Volksvertegenwoordigers 'in name only'...
Het grote probleem met al dat handhaven is dat dat geen probleem zou zijn als we een paar honderd blikken handhavers open zouden kunnen trekken, maar die zijn er helaas niet. Daardoor wordt de pakkans klein, en dan gaan mensen (bedrijven, maar die worden geleid door mensen) weer niet hun verantwoordelijkheid nemen en hun eigen plan trekken. Ik ben het met je eens: meer handhaving zou het probleem voor een deel oplossen. Maar die capaciteit is er gewoon niet, en een dergelijke uitbreiding van capaciteit is ook niet echt mogelijk (dat is hetzelfde verhaal als met IC uitbreiding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
autje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Het grote probleem met al dat handhaven is dat dat geen probleem zou zijn als we een paar honderd blikken handhavers open zouden kunnen trekken, maar die zijn er helaas niet. Daardoor wordt de pakkans klein, en dan gaan mensen (bedrijven, maar die worden geleid door mensen) weer niet hun verantwoordelijkheid nemen en hun eigen plan trekken. Ik ben het met je eens: meer handhaving zou het probleem voor een deel oplossen. Maar die capaciteit is er gewoon niet, en een dergelijke uitbreiding van capaciteit is ook niet echt mogelijk (dat is hetzelfde verhaal als met IC uitbreiding).
Je hoeft natuurlijk niet alle bedrijven te controleren, gewoon een paar grote bedrijven als voorbeeld en de rest zal echt wel volgen als je voor elke onnuttige werknemer op kantoor een dikke boete krijgt.

• autje
CMD-Snake schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:56:
Vandaag meldt de Telegraaf dat het kabinet werkt aan coronapassen volgens Ingrid Thijssen van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Na een negatieve test krijgt de persoon zo'n coronapas die 48 geldig is, voor de drager van zo'n pas zouden dan versoepelingen gelden zoals dat deze persoon bijvoorbeeld een bezoekje aan de horeca mag doen, naar kantoor zou mogen gaan of naar het theater of bioscoop. Thijssen zegt dat half maart het ministerie van vws dit systeem kan coronapassen kan uitrollen. Er wordt gesuggereerd dat de routekaart dan alleen geldt voor mensen met een coronapas.

Ik kan het artikel niet lezen, en je mist key info in je post. 48 uur? 48 dagen? 48 weken? 48 maanden? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
[...]

Over dat handhaven kan je kort en bondig zijn: er valt niks te handhaven aangezien het om een zeer dringend advies gaat en niet in een wet gegoten is.
Als het in een wet gegoten zou zijn, zou je erop kunnen handhaven.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

righthand schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:50:
Het is heel simpel; ga die meuk eens goed handhaven op de werkplekken/kantoren.
Wie moet die handhaving gaan doen?

• Ernemmer
  • Niet online
eamelink schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:01:
[...]

Aangezien Covid een flink groot onderdeel van onze samenleving is, zouden ze er natuurlijk ook 100 rechercheurs op kunnen zetten die ze normaal op een drugsbende zetten. Covid is op dit moment een stuk belangrijker dan een drugsbende imo.

En net zoals ik hierboven al postte, je hoeft maar een paar bedrijven als voorbeeld te stellen en de rest volgt vanzelf wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 18-02-2021 09:05 ]

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:58:
als de kosten van een test zo hoog blijven als nu ( 100 euro of zo? ) dan wordt het een elitair gebeuren in dergelijke gelegenheden.
Ik zou zeggen dat je dan gratis moet kunnen testen bij de GGD. Mits je die nog je data wil toevertrouwen.

Principieel ben ik al tegen coronapassen of coronapaspoorten. Al dat gepraat van "alleen samen" kan je meteen in de prullenbak gooien. Dit is informatie natuurlijk uit derde hand, maar het zou kwalijk zijn als toekomstige versoepelingen dan alleen voor bepaalde mensen gelden.
autje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:59:
Ik kan het artikel niet lezen, en je mist key info in je post. 48 uur? 48 dagen? 48 weken? 48 maanden? :P
Ah, 48 uur had dat moeten zijn. Zal het fixen.

• autje
Ernemmer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:59:
[...]

Je hoeft natuurlijk niet alle bedrijven te controleren, gewoon een paar grote bedrijven als voorbeeld en de rest zal echt wel volgen als je voor elke onnuttige werknemer op kantoor een dikke boete krijgt.
Kan. Ik vrees echter dat de meeste grote bedrijven zich juist wel aan de regels houden (even afhankelijk van de vraag: wat is een groot bedrijf). Die willen geen reputatieschade oplopen door in het nieuws te komen als een corona-brandhaard. Dat is bij mijn bedrijf zo, bij dat van mijn vrouw, bij een aantal vrienden. Het zijn juist de kleinere bedrijven waar het misgaat.

Nog afgezien van een hoop bedrijven waar thuiswerken onmogelijk is. Bouw- en klusbedrijven, bijvoorbeeld.

Wat @ShellGhost zegt over advies vs. wet is natuurlijk wel een punt. Maar zelfs zonder te beboeten kun je dergelijke bedrijven wel slecht in het nieuws laten komen natuurlijk.

• righthand
  • Laatst online: 11-09 19:22
eamelink schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:01:
[...]

Die peletons ME die we voor de handhaving van de avondklok hebben gebruikt?

Kom nou; het is niet het meest moeilijke klusje he. Kijken of er licht brandt, hoeveel mensen er naar binnen gaan en ziet het er verdacht uit, stuur je een bevoegd ambtenaar er op af. Je zou er zelfs de werkloze mensen uit de horeca en contactberoepen voor kunnen inzetten. Denk wel dat die extra gemotiveerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
[...]

Dat laatste is niet juist. Je kunt bij de LOI een deeltijdopleiding tot BOA volgen. 6 maanden met een studiebelasting van 8 uur per week, dus als je daar een voltijdopleiding van maakt ben je zo klaar. Dus als je daar echt op in zou zetten...

Hij wil.

• Ernemmer
  • Niet online
autje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Kan. Ik vrees echter dat de meeste grote bedrijven zich juist wel aan de regels houden (even afhankelijk van de vraag: wat is een groot bedrijf). Die willen geen reputatieschade oplopen door in het nieuws te komen als een corona-brandhaard. Dat is bij mijn bedrijf zo, bij dat van mijn vrouw, bij een aantal vrienden. Het zijn juist de kleinere bedrijven waar het misgaat.

Nog afgezien van een hoop bedrijven waar thuiswerken onmogelijk is. Bouw- en klusbedrijven, bijvoorbeeld.

Wat @ShellGhost zegt over advies vs. wet is natuurlijk wel een punt. Maar zelfs zonder te beboeten kun je dergelijke bedrijven wel slecht in het nieuws laten komen natuurlijk.
Er blijven inderdaad altijd bedrijven en mensen die niet thuis kunnen werken, maar als je nu over een gemiddeld kantorenterrein rijdt staan er toch wel heel veel auto's op de parkeerplaats.
Pagina: 1 ... 5 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!