Jedi_Pimp schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:11:
Ik ben benieuwd hoe er nu tegen
dit artikel van Armand Girbes aangekeken wordt, hoofd IC van het Amsterdam UMC. De titel van dit artikel is "Tunnelvisie" en Girbes komt op min of meer dezelfde conclusie als ten Bos uit: er is een te grote focus op covid-19 met alle bijbehorende implicaties van dien.
Hij slaat de spijker op zijn kop, behalve dan dat het natuurlijk niet voor iedereen overduidelijk is dat er sprake is van een tunnelvisie. De grap is juist dat zelfs na een jaar wellicht een meerderheid nog steeds in een soort hypnose/massadenken zit waardoor ze het niet kunnen zien. Kijk ook maar in dit topic, zondag kreeg een post nog +10 door te claimen dat de ander bekende complotdenkers aanhaalde (wie dan?) en daarom geen weerlegging nodig was voor 3 verschillende meta-reviews. Of hier rechtboven, professoren zijn opeens "idioten" of hebben een vakgebied dat niet geraakt wordt door coronabeleid (is dat nog mogelijk?). Je kunt alternatieve oplossingen aandragen maar men wil het niet eens zien. Pas over een jaar of 10 zal vrijwel iedereen doorhebben dat er een tunnelvisie was.
Dit vind ik dus een tunnelvisie, waarom zie je dat als enige mogelijkheid? Zaken als Vitamine D en Ivermectine laten in vroege tests ~80% minder kans op IC-opname zien (zie mijn voorgaande 2 posts), waarom zouden er dan geen andere mogelijkheden zijn? Er zijn zelfs landen die geen vaccin hoeven, je noemt zelf Tanzania maar ook Madagascar. Na
een eigen, praktisch werkende kruidendrank (
bron 2) ziet men vooralsnog geen nut van een vaccin en weigeren ze het. 40% lijkt het al gehad te hebben en daarbij zijn nauwelijks doden gevallen met/dankzij de kruidendrank. We kunnen er om lachen, maar artemisia/amodiaquine werken niet alleen in de praktijk maar laten ook in het laboratorium vaak werkzaamheid zien (
preprint 1,
preprint 2,
preprint 3 en
preprint 4 zeggen dit). Daarnaast is een vaccin is ook niet genoeg, Israel heeft nu de meeste vaccinaties, maar een befaamde professor ziet
juist ook daar een rol voor een medicijn als ivermectine. En een vaccin werkt slecht bij varianten, waar goede weerstand en medicijnen gewoon blijven werken.
Wachten op een uitgerold vaccin is een actieve keuze, geen enige mogelijkheid. Een avondklok is een actieve keuze vindt nu ook de rechter, geen enige mogelijkheid die zogenaamd niemand wil. Net zoals wachten op "genoeg bewijs" dat is bij medicijnen. In Nederland gaan mensen letterlijk dood aan een ziekte waarvoor niet alleen landen als Slowakije maar
zelfs Zimbabwe wel al een goedgekeurd vroegtijdig medicijn hebben, dat al honderden miljoenen keer gebruikt is voor andere ziektes. Als het veel armere Zimbabwe je op dit vlak inhaalt, dan zit je toch wel in een tunnel met een totaal gebrek aan urgentiebesef wat mij betreft.
Wat mij betreft ben je dan als individu het beste af door de maatregelen te accepteren en er het beste van te maken.
Ter kennisgeving aannemen en er het beste van maken is voor de meesten de beste optie. Je ziet ook dat er bij meningen over maatregelen gevraagd wordt naar "acceptatabel" niet naar "goed", er valt voor de meesten wel mee te leven, dus acceptabel scoort hoog. Acceptabel is niet goed.
Precies hetzelfde wat landen als India en Madagaskar en Rob Elens al gedaan hebben: Ze medicijnen geven en naar huis sturen. In principe gebeurd het niet bij het ziekenhuis, want je moet al veel eerder behandelen.