Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
True, blanco stemmen wordt het. Ik had niet eens zin om de moeite te nemen om naar het stemlokaal te gaan, maar er zit natuurlijk wel een verschil in de boodschap.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:20:
Ik zou je toch vooral willen oproepen om te stemmen. Je stem is alleen verloren als je die niet uitbrengt. Desnoods stem je blanco, je hebt wel aangegeven dat je stemmen belangrijk acht of stem op een andere partij, alle beetjes kunnen helpen.
Vroeger danste alles in de politiek naar de pijpen van de Christenen, zie niet zo snel hoe je dat 'democratischer' kan noemen.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:51:
[...]
Nederland wordt wat dat betreft minder democratisch geregeerd dan vroeger, en alle regeringspartijen werken hieraan mee, net als de kiezers die eigenlijk geen idee hebben van veel van deze dingen en vrolijk VVD blijven stemmen.
PSN
Ik zit met hetzelfde. In het verleden ook wel eenmalig een keer VVD gestemd (afgelopen keer trouwens niet) maar no way dat ik nogmaals een stem aan de VVD ga geven. Overigens kan mij de politiek, i.t.t. 10/12 jaar geleden ook helemaal niet meer boeien. Het is vervallen tot het uitbraken van oneliners, van elkaar pakken op een halve zin en daar uitgebreid op ingaan, van praten in metaforen maar in essentie komen ze nergens.codex schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:24:
[...]
True, blanco stemmen wordt het. Ik had niet eens zin om de moeite te nemen om naar het stemlokaal te gaan, maar er zit natuurlijk wel een verschil in de boodschap.
Daarnaast beloven ze allemaal gouden bergen, in de praktijk hopen stront omdat er toch gepolderd moet worden en compromissen gesloten dienen te worden. Daarnaast zijn er echt veel te veel partijen (45 geloof ik?) wat denken al die splinter groeperingen te kunnen bereiken? Maakt de boel alleen maar meer versnipperd en onoverzichtelijker.
Do { Ping } while ( LOL )
Het is continu een gerommel geweest. Met routekaarten die niet gevolgd worden en uitspraken over voorgenomen beleid waar men zich niet aan houdt.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:07:
[...]
Dat ben ik niet met je eens.
De politiek lijkt nog altijd een soort rally round the flag idee te hebben en dat is nog niet over. Men is bang om te hard op te treden tegen voorgestelde coronamaatregelen uit angst voor gevolgen. Je kan keihard stelling nemen tegen de avondklok, maar als het OMT gelijk had en de boel uit de hand loopt dan heb jij als partij het gedaan. Dat kan je kiezers kosten of je achterban vervreemden. Dus krijg je wat we nu hebben, rommelen in de marge dat die avondklok een half uurtje later begint, maar dat die avondklok komt is een feit. Ik heb ook het idee dat het kabinet steeds meer tunnelvisie krijgt en er is nu geen Tweede Kamer die in staat is om ze te helpen om van die oogkleppen af te komen. We rennen blind achter Van Dissel en co aan.
Als je dit soort regels via een fatsoenlijke normale parlementaire manier invoert dan is de kans op dat soort gezwabber veel kleiner omdat er wordt afgesproken dat een routekaart wet is en dat er dus eerder was ingegrepen eind vorig jaar en we nu wellicht minder gezeik en wellicht niet eens een avondklok hadden gehad. Want ja, inderdaad, nu is het al te laat.
Eigenlijk bewijs je mijn punt met je uitspraken.
Heb je al eens naar Volt gekeken? Verkiezingsprogramma is meer serieus te nemen dan dat van zittende partijen. Helaas zijn ze meer van de nuance en schreeuwen ze niet zo waardoor ze minder in het nieuws komen, maar ik denk dat velen hier zich wel in hun programma kunnen vinden.codex schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:17:
[...]
Je kunt daarop blijven hameren, maar er is geen alternatief voor veel mensen waardoor ze uiteindelijk toch uitkomen bij de VVD (ik ga zelf niet meer stemmen om die reden).
De andere kant van de medaille is, welke partij had dit dan beter aangepakt. Als FvD had geregeerd dan betwijfel ik wat er over was gebleven van die stoere taal, idem voor de PVV. Alle andere partijen hadden het waarschijnlijk niet veel anders aangepakt dan nu het geval is.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Het probleem is dat de rest van de politiek (mensen met inhoud) er ook nog is, alleen komt dat in de media niet echt meer aan bod doordat er wordt gefocust op een aantal mensen die continu schreeuwen. Zie mijn post hierboven ook.Shadow_Agent schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Overigens kan mij de politiek, i.t.t. 10/12 jaar geleden ook helemaal niet meer boeien. Het is vervallen tot het uitbraken van oneliners, van elkaar pakken op een halve zin en daar uitgebreid op ingaan, van praten in metaforen maar in essentie komen ze nergens.
Hetzelfde geldt trouwens ook in wat mindere mate over het coronabeleid. De discussie daarover wordt vertroebeld door mensen die hard dingen roepen. Er is wel degelijk een stukje normale discussie maar daar moet je echt diep naar zoeken, of echt naar de tweede kamer-archieven gaan kijken om het te vinden, want op tv wordt het niet uitgezonden, daar komen alleen de oneliners langs.
Er zijn ook journalistieke uitzonderingen waar men wel dieper graaft trouwens, hier een artikel over totaal onrealistische verkiezingsbeloften van FTM bijvoorbeeld:
https://www.ftm.nl/artike...ropese-unie-luchtkastelen
Het lijkt me bepaald niet onwaarschijnlijk dat Nederland in het coronabeleid achter Merkel aan blijft hobbelen, dus ik gok voor Nederland eveneens op een lockdown tot Pasen, maar wel met de tuincentra binnenkort open om de pijn te verzachten.
Waar is het programma dan? Ik zie eigenlijk alleen een paar kreten op hun site, als ik kieswijzer doe dan heb ik 18 procent raakvlakSorcerer8472 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:54:
Heb je al eens naar Volt gekeken? Verkiezingsprogramma is meer serieus te nemen dan dat van zittende partijen. Helaas zijn ze meer van de nuance en schreeuwen ze niet zo waardoor ze minder in het nieuws komen, maar ik denk dat velen hier zich wel in hun programma kunnen vinden.
same here, had 25% maar okee. Ik ga zeker niet op ze stemmen trouwens, op teveel vlakker wijken ze te ver af mijn ideeën omtrent bepaalde zaken.codex schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:28:
[...]
Waar is het programma dan? Ik zie eigenlijk alleen een paar kreten op hun site, als ik kieswijzer doe dan heb ik 18 procent raakvlak
Do { Ping } while ( LOL )
Das oud nieuws, al sinds 12 januari bekend. Bron:prijk schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:24:
Volgens de Duitse krant Bild, doorgaans goed geïnformeerd, wil Merkel de Duitse lockdown tot Pasen verlengen. Wel mogen de boekhandels en de tuincentra open. Morgen valt de beslissing na beraad met de deelstaten.
Het lijkt me bepaald niet onwaarschijnlijk dat Nederland in het coronabeleid achter Merkel aan blijft hobbelen, dus ik gok voor Nederland eveneens op een lockdown tot Pasen, maar wel met de tuincentra binnenkort open om de pijn te verzachten.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Alstu: https://voltnederland.org/s/VP-VoltNL.pdfcodex schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:28:
[...]
Waar is het programma dan? Ik zie eigenlijk alleen een paar kreten op hun site, als ik kieswijzer doe dan heb ik 18 procent raakvlak
Als het oud nieuws is, hoeft Merkel het morgen toch niet te besluiten?Yaksa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:32:
[...]
Das oud nieuws, al sinds 12 januari bekend. Bron:
ALs ik zo eens naar dat programma kijk dan is dat één en al integratie in de EU samen met de andere lidstaten, wat dus betekent dat het ons nog enorm veel geld zal kosten om die zuidelijke landen mee te krijgenSorcerer8472 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:54:
[...]
Heb je al eens naar Volt gekeken? Verkiezingsprogramma is meer serieus te nemen dan dat van zittende partijen. Helaas zijn ze meer van de nuance en schreeuwen ze niet zo waardoor ze minder in het nieuws komen, maar ik denk dat velen hier zich wel in hun programma kunnen vinden.
Ik begrijp wel dat ze dat niet van de daken schreeuwen
Das snel opgelost, want ze willen een hele berg schulden wegstrepen.Wolly schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:48:
[...]
ALs ik zo eens naar dat programma kijk dan is dat één en al integratie in de EU samen met de andere lidstaten, wat dus betekent dat het ons nog enorm veel geld zal kosten om die zuidelijke landen mee te krijgen![]()
Ik begrijp wel dat ze dat niet van de daken schreeuwen
Je bedoelt de leningen die wij hebben gegeven aan andere landenMikeyMan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:53:
[...]
Das snel opgelost, want ze willen een hele berg schulden wegstrepen.
Om nu te waarschuwen voor terrassen die buiten staan, maar niet gebruikt worden, als coronaovertreding is mijn inziens wel extreem. Dat beetje meubilair buiten met paspoppen erop zal weinig bijdragen aan de besmettingen. In Klazienaveen werden nog klanten bediend. In Breda is het terras van horecaondernemer De Vos vooralsnog open.
Dat ene terras waar het over gaat werd wel gebruikt.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:14:
De diverse protesten tegen het beleid rondom horeca of retail wordt met harde hand aangepakt door handhavers. Ondernemers die een terras buiten hadden gezet, maar geen klanten ontvingen, zijn al gesommeerd door handhavers om hun actie te beëindigen. De detailhandelaren in Klazienaveen die uit protest hun deuren opende hebben binnen een uur allen een officiële waarschuwing ontvangen.
Om nu te waarschuwen voor terrassen die buiten staan, maar niet gebruikt worden, als coronaovertreding is mijn inziens wel extreem. Dat beetje meubilair buiten met paspoppen erop zal weinig bijdragen aan de besmettingen. In Klazienaveen werden nog klanten bediend. In Breda is het terras van horecaondernemer De Vos vooralsnog open.
Het blijkt wel dat het in de horeca toch niet allemaal gelijkgestemden zijn, hoe vaak horen we nu al niet dat ze actie gaan voeren en uiteindelijk zijn er maar enkelen die daadwerkelijk iets doen?Al ruim voor tienen staan de stoelen en tafels voor Café Del Mondo klaar en schuiven de eerste gasten aan. Ze krijgen koffie. “Het is goed dat iemand zijn nek uitsteekt,” zegt stamgast Ab. “We zitten al veel te lang binnen.”
Ik lees in het artikel dat je linkt dat de 'eerste gasten aanschuiven'. Hoezo niet gebuikte terrassen? En dat harde hand is ook wel een vrije interpretatie. In overleg met handhavers zou ik sowieso niet zo bestempelen en een officiële waarschuwing lijkt me niet meer dan logisch. Wat had je dan gedacht? Dat dit gedoogd zou worden?CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:14:
De diverse protesten tegen het beleid rondom horeca of retail wordt met harde hand aangepakt door handhavers. Ondernemers die een terras buiten hadden gezet, maar geen klanten ontvingen, zijn al gesommeerd door handhavers om hun actie te beëindigen. De detailhandelaren in Klazienaveen die uit protest hun deuren opende hebben binnen een uur allen een officiële waarschuwing ontvangen.
Hij wil.
CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:14:
Met harde hand. Overdrijven is een kunst. Nog geen boetes, wel waarschuwing. En men wist dit ook, want men wist dat burgemeesters moesten handghaven.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:14:
De diverse protesten tegen het beleid rondom horeca of retail wordt met harde hand aangepakt door handhavers.
Met harde hand zou betekenen ; ME er over heen. Ik heb dit nog nergens gelezen.
Wolly schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:18:
Dat ene terras waar het over gaat werd wel gebruikt.
In Amsterdam waren meer zaken die enkel het terras neer hadden gezet, maar geen gasten ontvingen. Die moesten ook hun actie beëindigen net zo goed als het terras welke wel gebruikt werd om klanten te ontvangen. Ondernemers die geen klanten ontvingen waarschuwen is belachelijk, risico is nul. Enige wat ze ermee bereiken is om de publieke opinie verder te saboteren.klaaas schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:18:
Ik lees in het artikel dat je linkt dat de 'eerste gasten aanschuiven'. Hoezo niet gebuikte terrassen? En dat harde hand is ook wel een vrije interpretatie. In overleg met handhavers zou ik sowieso niet zo bestempelen en een officiële waarschuwing lijkt me niet meer dan logisch. Wat had je dan gedacht? Dat dit gedoogd zou worden?
Die waarschuwingen zijn best vervelend, bij een volgende keer heb je meteen de boete te pakken. Een onbedoelde misstap in de toekomst kan dus een prijskaartje hebben.maartend schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:21:
Met harde hand. Overdrijven is een kunst. Nog geen boetes, wel waarschuwing. En men wist dit ook, want men wist dat burgemeesters moesten handghaven.
Met harde hand zou betekenen ; ME er over heen. Ik heb dit nog nergens gelezen.
Tuurlijk is dat vervelend. Maar geloof me, is echt wel iets waar al de deelnemers rekening mee houden.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:23:
[...]
Die waarschuwingen zijn best vervelend, bij een volgende keer heb je meteen de boete te pakken. Een onbedoelde misstap in de toekomst kan dus een prijskaartje hebben.
Maaruh ; best vervelend klinkt al heel wat anders dan harde hand.
Maar als ze het slim aanpakken, laten ze dit als een soort estafette actie gaan. ene dicht -> andere open
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 02-03-2021 12:27 ]
Ik lees dat niet in het artikel dat je linkte. Ik lees wel dat de plaatselijke tak van Horeca Nederland zegt:CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:23:
[...]
[...]
In Amsterdam waren meer zaken die enkel het terras neer hadden gezet, maar geen gasten ontvingen. Die moesten ook hun actie beëindigen net zo goed als het terras welke wel gebruikt werd om klanten te ontvangen. Ondernemers die geen klanten ontvingen waarschuwen is belachelijk, risico is nul. Enige wat ze ermee bereiken is om de publieke opinie verder te saboteren.
En ik lees:“We begrijpen heel goed waarom ondernemers dit doen. We hebben ook serieus overwogen om mee te doen, maar het is ons niet duidelijk of alleen de terrassen worden uitgestald of de zaken ook echt open gaan. Dan wordt het een hele uitdaging om mensen van de terrassen af te houden. “
Dat geeft mij het idee dat er heel redelijk mee wordt omgegaan.Een stille protestactie zoals een terras afgezet met bijvoorbeeld roodwit lint of met omgekeerde tafels wordt ongemoeid gelaten.
Hij wil.
De harde hand opmerking vind ik wel terecht, binnen een uur iedereen een waarschuwing is een overtrokken reactie voor de lege terrassen die als protest buiten zijn gezet. Klanten ontvangen is een ander geval, maar wat tafeltjes en stoeltjes met paspoppen kan weinig kwaad.maartend schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:26:
[...]
Tuurlijk is dat vervelend. Maar geloof me, is echt wel iets waar al de deelnemers rekening mee houden.
Maar als ze het slim aanpakken, laten ze dit als een soort estafette actie gaan. ene dicht -> andere open
Het terras in Breda wordt as we speak opgeruimd op last van de aanwezige BOA's. Het zou natuurlijk wel hilarisch zijn als mensen nu hun eigen klapstoeltjes uit zouden vouwen en op het plein bleven zittenmaartend schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:26:
[...]
Tuurlijk is dat vervelend. Maar geloof me, is echt wel iets waar al de deelnemers rekening mee houden.
Nu blijft iedereen gewoon staan trouwens.
Livestream: https://www.omroepbrabant...de-lockdown-kijk-live-mee
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Oh? Ik vind het anders een prima reactie. Ze kunnen ook gelijk een boete uitdelen wat ze duidelijk niet doen. En dit toestaan zorgt er alleen voor dat de grens opschuift. Oftewel ik zie het toch wat anders, die zaken zijn juist bezig de publieke opinie te misbruiken om hun zin te krijgen. De handhavers kunnen niet anders dan er tegen optreden en een waarschuwing is nu eenmaal het minste dat ze kunnen doen.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:23:
[...]
In Amsterdam waren meer zaken die enkel het terras neer hadden gezet, maar geen gasten ontvingen. Die moesten ook hun actie beëindigen net zo goed als het terras welke wel gebruikt werd om klanten te ontvangen. Ondernemers die geen klanten ontvingen waarschuwen is belachelijk, risico is nul. Enige wat ze ermee bereiken is om de publieke opinie verder te saboteren.
Dat is 100% de keuze van de zaken. Die weten dat hun aktie niet mag en dat ze dat een waarschuwing gaat kosten.[...]
Die waarschuwingen zijn best vervelend, bij een volgende keer heb je meteen de boete te pakken. Een onbedoelde misstap in de toekomst kan dus een prijskaartje hebben.
[removed]
Binnen een uur een waarschuwing waren niet de terrassen zonder klanten hè. Je bent de boel nu wel heel erg gekleurd aan het weergeven.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:32:
[...]
De harde hand opmerking vind ik wel terecht, binnen een uur iedereen een waarschuwing is een overtrokken reactie voor de lege terrassen die als protest buiten zijn gezet. Klanten ontvangen is een ander geval, maar wat tafeltjes en stoeltjes met paspoppen kan weinig kwaad.
Hij wil.
Dat getal benoem je nu, dat stond nergens zo kwantitatief in de reacties over en weer. Maar goed, linksom of rechtsom proberen mensen zich al te isoleren en toch hebben we te maken met maatregelen om overbelasting van zorg te voorkomen. Waarom zou het die mensen beter lukken als er 6 miljoen mensen gevaccineerd zijn, maar zij om een of andere reden (nog) niet? En waarom zou het met precies dezelfde vraag om zelfisolatie dan wel lukken om overbelasting van de zorg te voorkomen?Laguna schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:44:
Klopt, we zitten momenteel ook pas op zo'n 1 miljoen vaccinaties, waardoor men nu met de maatregelen probeert te voorkomen dat de zorg overbelast raakt. We hadden het hier echter over de situatie waarin de 6 miljoen mensen uit de risicogroepen reeds gevaccineerd zijn.
Ik snap dat de vraag over de zorgcapaciteit niet meer relevant is, als de groep die het betreft zo klein is dat er geen overbelasting meer kan plaatsvinden op basis van getallen. Dus als die groep of de kans op een ernstige infectie klein genoeg is. Bedoel je dat? Want die kans op een infectie is vooral klein als we het aantal infecties laag houden natuurlijk. En dat is op dit moment vooral te bereiken door ons te houden aan de routekaart zoals werd benoemd in het meest recente corona debat in de Tweede Kamer.
Zie hier voor het fragment (vanaf 14:46 uur) van dat debat en een van de weinige m.i. uitstekende vragen die worden gesteld aan het kabinet:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5"
Want? Die zijn ineens verdwenen?Laat ik het maar zo stellen >50'ers met en zonder medische indicatie en <50'ers met medische indicatie en je kan echt wel de boel open gooien.
Die 11% die jij benoemt kan je niet extrapoleren naar de rest van de bevolking
Laat ik het maar zo stellen: als de onderliggende populatie van de 11% die ik benoem om wat voor reden dan ook groot genoeg is, dan krijg je weer exponentiele groei en die is vooral heel sterk als de R heel hoog is als alle maatregelen worden gestopt. Als die groep niet groot is of er weinig virus circuleert uiteraard niet.
Ja, dus wat doen ze nu op de IC? Of zijn het anderen? Dit is nadrukkelijk geen verwijt naar die mensen toe, maar zelfisolatie is aantoonbaar niet werkbaar en zeker niet als we sturen op zorgcapaciteit. Het wordt uiteraard ook niet makkelijker voor mensen om zichzelf te isoleren als je de maatregelen zou loslaten.Veel mensen in de risicogroepen isoleren zichzelf al
Daarover schijnt veel discussie te zijn, maar laten we aannemen dat het zo is. Ik hoop het oprecht. Wat zeg je dan eigenlijk? Dat je graag zo min mogelijk infecties wilt toch? Alleen komt dat lage aantal door het weer, als die aanname klopt.en je hebt gunstige weersomstandigheden
Ik hoop alleen niet dat we straks ‘concluderen’ dat het prima kon om te versoepelen op een moment dat er toevallig om andere redenen weinig circulatie is. Natuurlijk concludeer je dan dat er geen probleem is om bepaalde maatregelen los te laten, dat is zelfs heel erg logisch, want er circuleert zo weinig dat er op voorhand nooit veel mensen ziek kunnen worden. Dat is uiteraard ook het moment dat we veel minder maatregelen nodig hebben, maar laten we er vooral naar streven dat zo te houden. Maar dat heeft vervolgens geen verband met de stelling dat je volledig kunt versoepelen als >50 jaar is gevaccineerd gezien hierboven.
Uiteindelijk noem je volgens mij allerlei dingen die draaien om een laag aantal infecties. Mijn punt is consequent dat we dat actief moeten nastreven, dus laag moeten houden en niet verrast zijn zoals vorig jaar als er in juli en augustus weer opnames optreden, maar dan bij niet gevaccineerden. Dat betekent dus niet dat het sowieso gaat gebeuren, maar laten stoppen met aannames gebruiken die je niet kunt staven.
Iedereen wil versoepelen, ik ook. Maar wel op het goede moment en met de juiste argumentatie. Zie het debatfragment (hierboven) en OMT-advies van begin februari (ook hierboven) waarom ‘stap-voor-stap’ niet logisch is, maar we de routekaart moeten volgen.Uiteraard kan je beter stap voor stap versoepelen.
Als je uitgangspunt is dat de zorg kan instorten, dan delen we dat uitgangspunt niet. Daar ga ik ook verder niet op in, want het lijkt mij volledig onwenselijk.Virtuozzo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 02:40:
Misschien zouden we eens wat moeten neuzen in rapportage en analyse van gebieden in de VS waar de aanwezige zorg ingestort is - en wat daar de consequenties voor economische activiteit van zijn.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Is gewoon handhaven. Aanleiding of gelegenheid geven tot is ook een reden om te handhaven.CMD-Snake schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:32:
[...]
De harde hand opmerking vind ik wel terecht, binnen een uur iedereen een waarschuwing is een overtrokken reactie voor de lege terrassen die als protest buiten zijn gezet. Klanten ontvangen is een ander geval, maar wat tafeltjes en stoeltjes met paspoppen kan weinig kwaad.
Ze mogen nog blij zijn dat ze eerst een waarschuwing hebben gekregen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat is ook nogal prematuur, aangezien de kappers morgen pas weer open mogenBossie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:33:
Tussendoor een paar maal nieuwsgierig op nu.nl gekeken maar heb nog geen foto's gezien waarbij kapperszaken overspoeld werden door mensen die al xx maanden niet naar de kapper waren geweest.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Een aantal voorbeelden:RayNbow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:23:
[...]
En wat zijn de "bepaalde maatregelen en ontwikkelingen"? En aangezien je dat een stempel op de toekomst ziet drukken, kun je ook aangeven hoe?
Coronapaspoort - een instap naar een controlesysteem zoals China, waar je overal getrackt kan worden. Wie zegt dat (zoiets) niet blijvend is? Iets met privacy, ook genoeg over gepost hier.
Een avondklok - een vrij grote inbreuk op vrijheid, waarbij het effect volgens mij niet bewezen is. Eenmaal een keer ingezet is het een middel dat makkelijker in de toekomst opnieuw gebruikt kan worden, gerechtvaardigd of niet.
Alle winkels dicht - dit zet nogal wat levens op z’n kop en het geeft lange economische/psyische schade.
Nogmaals, niemand heeft een glazen bol. Het zijn wel maatregelen met flinke impact. Wordt dit allemaal gerechtvaardigd door de situatie? That’s up to you. Maar laten we niet iedereen gelijk als wappie verklaren die niet het algemene narratief volgt.
Dit drukt toch geen stempel op de toekomst? Of heb je nog een alu-hoedje op?Fuujii schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Een aantal voorbeelden:
Coronapaspoort - een instap naar een controlesysteem zoals China, waar je overal getrackt kan worden. Wie zegt dat (zoiets) niet blijvend is? Iets met privacy, ook genoeg over gepost hier.
Een avondklok - een vrij grote inbreuk op vrijheid, waarbij het effect volgens mij niet bewezen is. Eenmaal een keer ingezet is het een middel dat makkelijker in de toekomst opnieuw gebruikt kan worden, gerechtvaardigd of niet.
Alle winkels dicht - dit zet nogal wat levens op z’n kop en het geeft lange economische/psyische schade.
Nogmaals, niemand heeft een glazen bol. Het zijn wel maatregelen met flinke impact. Wordt dit allemaal gerechtvaardigd door de situatie? That’s up to you. Maar laten we niet iedereen gelijk als wappie verklaren die niet het algemene narratief volgt.
Coronapaspoort: Als het er al komt is het een hulpmiddel voor een organisator van grote publieke bijeenkomsten om te kunnen zeggen: Bij ons kunt U veilig komen, iedereen is ingeënt. Zodra iedereen is ingeënt gaat dat paspoort verdwijnen. We dragen nu ook geen paspoort bij ons dat we zijn ingeënt tegen pokken, mazelen, rode hond en dyphterie.
Avondklok: Wordt dit jaar nog afgeschaft zodat mensen zonder cruciaal beroep of huisdier ook na negen uur (als ze dat al deden) een rondje kunnen lopen.
Alle winkels dicht: Gaan zodra het kan weer open en ze ontvangen (bijna) allemaal overheidssteun.
Kortom, met je aanname probeer je een storm te veroorzaken in een pietepeuterig klein glaasje.
Wat mag je blij zijn als je zo in het leven staat, met zo'n grenzeloos vertrouwen in onze overheid. Hoeveel voorbeelden zijn er wel niet van wetten en regelgeving die tijdelijk zouden zijn, maar uiteindelijk jarenlang of nog steeds bestaan?Yaksa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:37:
[...]
Dit drukt toch geen stempel op de toekomst? Of heb je nog een alu-hoedje op?
Coronapaspoort: Als het er al komt is het een hulpmiddel voor een organisator van grote publieke bijeenkomsten om te kunnen zeggen: Bij ons kunt U veilig komen, iedereen is ingeënt. Zodra iedereen is ingeënt gaat dat paspoort verdwijnen. We dragen nu ook geen paspoort bij ons dat we zijn ingeënt tegen pokken, mazelen, rode hond en dyphterie.
Avondklok: Wordt dit jaar nog afgeschaft zodat mensen zonder cruciaal beroep of huisdier ook na negen uur (als ze dat al deden) een rondje kunnen lopen.
Alle winkels dicht: Gaan zodra het kan weer open en ze ontvangen (bijna) allemaal overheidssteun.
Kortom, met je aanname probeer je een storm te veroorzaken in een pietepeuterig klein glaasje.
Kijk alleen al naar het voorbeeld avondklok, die zou als eerste worden afgeschaft. Ondertussen zijn we alweer weken verder en ziet het er naar uit dat dit nog een hele tijd ons leven bepaald en dat er ondertussen alweer andere versoepelingen zijn en dat de avondklok nog moet wachten.
Gelijk met het gestrekte been er in, om iemand die vragen stelt bij een corona paspoort neer te zetten als alu hoedje, triest.Yaksa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:37:
[...]
En over die winkels die overheidssteun ontvangen, het is een lening. En er zijn genoeg regeltjes waardoor mensen niet de steun ontvangen die ze nodig hebben.
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Wat mag je verdrietig zijn als je zo in het leven staat, met een grenzeloos wantrouwen in onze overheid Hoeveel voorbeelden zijn er nu helemaal van wetten en regelgeving die tijdelijk zouden zijn, maar uiteindelijk jarenlang of nog steeds bestaan?Koehandelaar schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:44:
[...]
Wat mag je blij zijn als je zo in het leven staat, met zo'n grenzeloos vertrouwen in onze overheid. Hoeveel voorbeelden zijn er wel niet van wetten en regelgeving die tijdelijk zouden zijn, maar uiteindelijk jarenlang of nog steeds bestaan?
Kijk alleen al naar het voorbeeld avondklok, die zou als eerste worden afgeschaft. Ondertussen zijn we alweer weken verder en ziet het er naar uit dat dit nog een hele tijd ons leven bepaald en dat er ondertussen alweer andere versoepelingen zijn en dat de avondklok nog moet wachten.
Kijk alleen al naar het voorbeeld avondklok, die zou mogelijk als eerste worden afgeschaft. Ondertussen zijn we alweer weken verder en zou het er zo maar eens af kunnen gaan naarmate de lente nadert en heeft het sowieso al niet zo veel invloed op ons leven, dat maakt ondertussen ook alweer andere versoepelingen mogelijk dus de avondklok moet dan nog maar even wachten.
een treffende spreuk
Dat is nog al een grote stap, van paspoort naar een trackingsysteem.Fuujii schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Een aantal voorbeelden:
Coronapaspoort - een instap naar een controlesysteem zoals China, waar je overal getrackt kan worden.
Een vaccinatiepaspoort wat meer invoeren?Wie zegt dat (zoiets) niet blijvend is? Iets met privacy, ook genoeg over gepost hier.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P95j5XhGSI9vXceRWZSK3hxl.jpg?f=user_large)
Ik zeg: doen.
Ja, het is een maatregel die vrijheid afneemt. Dat is het hele idee van maatregelen: vrijheden beperken. Als iedereen denkt volledige vrijheid te hebben wordt het een teringzooi, want men kan niet omgaan met vrijheid. Het merendeel denkt namelijk dat bij vrijheid alleen gedacht hoeft te worden aan zichzelf.Een avondklok - een vrij grote inbreuk op vrijheid,
Het is ook niet haalbaar om dit te bewijzen. Hoogstens kun je kijken of na invoering de mobiliteit omlaag gaat, wat licht zou kunnen correleren met het aantal ontmoetingen. Het aantal ontmoetingen correleert vervolgens weer met het aantal besmettingen.waarbij het effect volgens mij niet bewezen is.
Het is de vorige eeuw al een keer ingezet, dus je bent een beetje laat met "eenmaal een keer ingezet".Eenmaal een keer ingezet is het een middel dat makkelijker in de toekomst opnieuw gebruikt kan worden, gerechtvaardigd of niet.
En de overheid doet dit voor de lol?Alle winkels dicht - dit zet nogal wat levens op z’n kop en het geeft lange economische/psyische schade.
Inderdaad, laten we dat niet doen. Laten we in plaats daarvan hen vragen om met concrete, haalbare alternatieven te komen. Ik wacht wel.Maar laten we niet iedereen gelijk als wappie verklaren die niet het algemene narratief volgt.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Het opent wel de weg er naar toe. Het vaccin wordt hier mee indirect verplicht omdat je zonder dat paspoort ineens op veel plekken niet meer binnen kan komen.Yaksa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:37:
[...]
Wat mij betreft gaat dat echt de verkeerde kant op,
Dit jaar duurt nog 10 maanden! Die avondklok zou er 2 weken zijn, niet langer. Nu is het ineens de heilige graal geworden die wordt geruild tegen alles.Yaksa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:37:
[...]
Ik ben daar echt woest over. Het is mijn keuze of ik de straat op ga na 21:00, niet de overheid die dat voor mij bepaald onder geen enkel beding.
Tot op heden ben ik nog nooit gecontroleerd en kan ik mij gewoon bewegen op straat na 21:00. Dat doe ik dus ook gewoon als ik het nodig acht.
Wie is de overheid om te bepalen dat iemand zo maar dicht moet. Zijn pensioen moet op eten, extra leningen moet afsluiten om zijn hoofd boven het water te houden?Yaksa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:37:
[...]
Ik vind het echt te bizar voor woorden dat we in 12 maanden tijd een overheid hebben gekregen die van mening is dat ze zo veel macht en regels kunnen opleggen.
Ook erg jammer wat mij betreft dat de burgemeesters zeggen niet anders te kunnen dan handhaven vandaag. Want dat is niet waar. Ze kunnen gewoon besluiten niet de handhaven, maar dát willen ze niet.
Het klopt inderdaad dat er bij mij veel emotie onder zit. Ik vind dat de overheid, maar ook de EU zich inmiddels behoorlijk autoritair aan gedragen is met vele wetten en regels die we in een korte tijd krijgen.
COVID-19 is er, is voor een selecte groep mensen gevaarlijk en daarmee vind ik niet dat het het rechtvaardigd om massaal en voor zo'n lange duur dergelijke maatregelen op te leggen.
redwing schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:33:
[...]
Oh? Ik vind het anders een prima reactie. Ze kunnen ook gelijk een boete uitdelen wat ze duidelijk niet doen. En dit toestaan zorgt er alleen voor dat de grens opschuift. Oftewel ik zie het toch wat anders, die zaken zijn juist bezig de publieke opinie te misbruiken om hun zin te krijgen. De handhavers kunnen niet anders dan er tegen optreden en een waarschuwing is nu eenmaal het minste dat ze kunnen doen.
[...]
Dat is 100% de keuze van de zaken. Die weten dat hun aktie niet mag en dat ze dat een waarschuwing gaat kosten.

Bijzondere, veroordelende toon jegens een groep mensen waarvan ik me afvraag of je weet wat ze meemaken. Als hier "zin" in "hun zin krijgen" bedoelt als de zin om te voorkomen dat hun pensioen in rook op gaat, de zin om te voorkomen dat ze hun gezondheid zienderogen achteruit ziet gaan, dan ben ik het met je eens. Ik raad je aan om het FD artikel van dit weekend over paniekaanvallen, angsten en andere gezondheidsproblemen bij een steeds groter wordende groep ondernemers te lezen.
Het is een godswonder dat er niet veel eerder dergelijke acties ondernomen zijn.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verwijderd
een aantal mensen hier leeft naar mijn idee voorzien van een vast salaris/uitkering op een zolderkamer en heeft geen idee wat er zich buiten in de echte wereld afspeelt naast de pandemie waar alles voor moet wijken. dat klopt ook want ze vatten veel erg letterlijk op zoals ook de tekst 'blijf binnen'.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:56:
[...]
![]()
Bijzondere, veroordelende toon jegens een groep mensen waarvan ik me afvraag of je weet wat ze meemaken. Als hier "zin" in "hun zin krijgen" bedoelt als de zin om te voorkomen dat hun pensioen in rook op gaat, de zin om te voorkomen dat ze hun gezondheid zienderogen achteruit ziet gaan, dan ben ik het met je eens. Ik raad je aan om het FD artikel van dit weekend over paniekaanvallen, angsten en andere gezondheidsproblemen bij een steeds groter wordende groep ondernemers te lezen.
Het is een godswonder dat er niet veel eerder dergelijke acties ondernomen zijn.
Day 370, The it-is-still-very-busy-in-our-hospitals edition
— Yorick (@YorickB) 2 maart 2021
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🔴1.984 (73)
🔴Clinic: 1.444 (69)
🔴ICU: 540 (4)
New:
🔴Clinic: 228
🔴ICU: 52 #corona #stayhome pic.twitter.com/7DRDwMy8A4
Damn wat een enorme toename op de IC. Ook wel enorme uitstroom maar super gekke waarde.
[ Voor 17% gewijzigd door TrailBlazer op 02-03-2021 14:08 ]
Dat is ook verschrikkelijk. Lockdowns hebben veel nadelen.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:56:
over paniekaanvallen, angsten en andere gezondheidsproblemen bij een steeds groter wordende groep ondernemers te lezen.
Maar het zijn vermoedelijk ook diezelfde ondernemers geweest die eerder via belangenorganisaties hebben gelobbyd voor het voortzetten van versoepelingen in Q3, terwijl de getallen opliepen. Daarmee zeg ik nadrukkelijk niet ‘eigen schulf, dikke bult’ want het is die lobby niet aan te rekenen, maar wel de beleidsmakers die hebben gestuurd op dat geluid.
Er is maar een logische weg, en dat is niet (meer) gemakkelijk: streven naar nul infecties. En dat gebeurt hoe je het ook doet nu niet door mensen elkaar te laten ontmoeten.
Dat is een goed punt. Je kunt niet eenvoudig weg stellen dat het voor iedereen gemakkelijk is, omdat het voor jezelf relatief gemakkelijk is. Dus moeten de o.a. de ondernemers die kopje onder dreigen te gaan geholpen worden. En dan ook op tijd en niet met allerlei leenconstructies.Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:02:
heeft geen idee wat er zich buiten in de echte wereld afspeelt
Dat is ook de prijs van te weinig daadkrachtig optreden in het verleden en iets waar het kabinet verantwoordelijkheid voor moet nemen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
yup.. nieuwe opname IC *en* nieuwe opname kliniek beiden hoogste afgelopen 6 weken... weird...TrailBlazer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:07:
[Embed]
Damn wat een enorme toename op de IC. Ook wel enorme uitstroom maar super gekke waarde.
Ik ben zo iemand waar jij op doelt. Ik probeer me zo veel mogelijk aan de regels te houden, werk vanuit huis en kom verder bijna nergens. Maar "geen idee hebben wat er buiten in de echte wereld afspeelt", ik blijf juist zo veel mogelijk thuis omdat ik wil dat er zo snel mogelijk weer wat te beleven valt in de "echte" wereld. En dat terwijl ik echt snak naar alle dingen die iedereen zo mist.Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:02:
[...]
een aantal mensen hier leeft naar mijn idee voorzien van een vast salaris/uitkering op een zolderkamer en heeft geen idee wat er zich buiten in de echte wereld afspeelt naast de pandemie waar alles voor moet wijken. dat klopt ook want ze vatten veel erg letterlijk op zoals ook de tekst 'blijf binnen'.
Noem me naïef, maar ondanks dat er best wel wat af te dingen valt aan de beslissingen die zijn genomen door de overheid en de maatregelen die er lagen en nu liggen heb ik er nog steeds geloof in dat de overheid er geen geheim onderliggend belang bij heeft om ons thuis te houden. Ik geloof dat ze dit puur doen uit medische overwegingen, en ook al is dat een conflicterend belang als het het tegenover de economie of geestelijke gezondheid zet, kennelijk zijn zij ervan overtuigd dat dat voor nu even beter is. En daarmee ik ook.
Het is de discussie die al pagina's lang in dit topic speelt en waar we gewoon niet met z'n allen uit gaan komen.
De ene helft schikt zich in de regels, de andere voelt zich daardoor onevenredig hard beperkt en springt op de (vaak spreekwoordelijke, maar in een aantal gevallen ook de letterlijke) bres.
We zullen nooit weten 'wat als'. Wat als we ons met z'n allen aan de regels (hadden ge)houden en wat als we het zonder regels hadden gedaan.
Misschien hadden we 100 mensen kunnen redden die niet ziek waren geworden, maar waren er dan weer 100 mensen van een dak afgesprongen. Ik weet het niet.
Zonder iedereen over 1 kam te scheren heb ik het sterke vermoeden dat het zo is.Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:02:
[...]
een aantal mensen hier leeft naar mijn idee voorzien van een vast salaris/uitkering op een zolderkamer en heeft geen idee wat er zich buiten in de echte wereld afspeelt naast de pandemie waar alles voor moet wijken. dat klopt ook want ze vatten veel erg letterlijk op zoals ook de tekst 'blijf binnen'.
Ik ben een ondernemer (waar alles goed gaat!) en bekijk dingen dan ook van een hele andere kant.
Ik heb uitdagingen met medewerkers die er helemaal doorheen zitten van eindeloos thuis werken. Kleine huizen, kinderen, etc, etc. Die mensen gaan inmiddels ook weer deels naar kantoor als ze dat willen.
Dan kan je wel zeggen: Mag niet, blijf thuis! Maar dan heb ik te maken met allemaal medewerkers die in de ziektewet komen door burnout en depressies. Nee, dat heb ik er niet voor over.
Nee, je hoeft niet naar 0 en dat gaat ook niet meer gebeuren: https://nos.nl/artikel/23...s-gaat-niet-meer-weg.htmlNumber10 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:10:
[...]
Er is maar een logische weg, en dat is niet (meer) gemakkelijk: streven naar nul infecties. En dat gebeurt hoe je het ook doet nu niet door mensen elkaar te laten ontmoeten.
Naar 0 besmettingen willen is een keuze, niet een harde eis. Die lijn hoeven we niet te volgen, maar blijkbaar wil het OMT/Overheid die lijn wel volgen.
Daar ben ik het dus gewoon totaal mee oneens. COVID-19 is er en blijft. Voor een selecte groep mensen gevaarlijk, maar voor de overgrote meerderheid niet.
De uitspraak van de Jonge iedere keer met: "Het kan niet", moet zijn: "Nee, dat wil ik niet".
Het is een keuze die je maakt, geen hard gegeven dat iets fysiek onmogelijk is.
Ik ben nog steeds bang dat er veel tunnelvisie is bij het OMT/kabinet en louter kijkt naar besmettingen. Het grotere plaatje kan iedere keer wel wachten. Ben er echt helemaal klaar mee.
Het aantal besmettingen zal misschien nooit meer naar 0 gaan, maar zijn nog steeds te hoog. Dan is het niet gek dat de overheid op de rem blijft staan met versoepelingen.Snow_King schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:20:
[...]
Zonder iedereen over 1 kam te scheren heb ik het sterke vermoeden dat het zo is.
Ik ben een ondernemer (waar alles goed gaat!) en bekijk dingen dan ook van een hele andere kant.
Ik heb uitdagingen met medewerkers die er helemaal doorheen zitten van eindeloos thuis werken. Kleine huizen, kinderen, etc, etc. Die mensen gaan inmiddels ook weer deels naar kantoor als ze dat willen.
Dan kan je wel zeggen: Mag niet, blijf thuis! Maar dan heb ik te maken met allemaal medewerkers die in de ziektewet komen door burnout en depressies. Nee, dat heb ik er niet voor over.
[...]
Nee, je hoeft niet naar 0 en dat gaat ook niet meer gebeuren: https://nos.nl/artikel/23...s-gaat-niet-meer-weg.html
Naar 0 besmettingen willen is een keuze, niet een harde eis. Die lijn hoeven we niet te volgen, maar blijkbaar wil het OMT/Overheid die lijn wel volgen.
Daar ben ik het dus gewoon totaal mee oneens. COVID-19 is er en blijft. Voor een selecte groep mensen gevaarlijk, maar voor de overgrote meerderheid niet.
De uitspraak van de Jonge iedere keer met: "Het kan niet", moet zijn: "Nee, dat wil ik niet".
Het is een keuze die je maakt, geen hard gegeven dat iets fysiek onmogelijk is.
Ik ben nog steeds bang dat er veel tunnelvisie is bij het OMT/kabinet en louter kijkt naar besmettingen. Het grotere plaatje kan iedere keer wel wachten. Ben er echt helemaal klaar mee.
Ik denk dat @Verwijderd bedoelt dat het voor sommige mensen makkelijker is omdat ze een vast dienstverband hebben en thuis kunnen werken bijvoorbeeld. Als een ondernemer die gesloten moet zijn dan hoort dat het gewoon maar moet, dan is het volstrekt begrijpelijk dat je die ondernemer dan wel moet ondersteunen. Of dat voldoende gebeurt is volgens mij de vraag,Gitarist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:15:
Ik ben zo iemand waar jij op doelt. Ik probeer me zo veel mogelijk aan de regels te houden, werk vanuit huis en kom verder bijna nergens. Maar "geen idee hebben wat er buiten in de echte wereld afspeelt", ik blijf juist zo veel mogelijk thuis omdat ik wil dat er zo snel mogelijk weer wat te beleven valt in de "echte" wereld. En dat terwijl ik echt snak naar alle dingen die iedereen zo mist.
Streven naar nul. Precies nul (eradicatie) is niet hetzelfde als streven naar nul (eliminatie/containment).je hoeft niet naar 0 en dat gaat ook niet meer gebeuren
We streven toch ook naar nul tuberculose? Het is toch niet zodat de GGD dan zegt, ‘oh, vervelend, laat maar gaan. We moeten er maar mee leven’?
Ik snap niet waarom het daar wel kan, en hier niet. Het zit vooral in de eerste keuzes volgens mij en het gebrek aan aanpak toen we weer relatief laag zaten.
Verwijderd
dank voor je reactie die constructief is. Het is inderdaad een cirkel , waar ik zelf ook onderdeel van ben en waarmee het soms lastig is om niet stekelig te worden.Gitarist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:15:
[...]
Ik ben zo iemand waar jij op doelt. Ik probeer me zo veel mogelijk aan de regels te houden, werk vanuit huis en kom verder bijna nergens. Maar "geen idee hebben wat er buiten in de echte wereld afspeelt", ik blijf juist zo veel mogelijk thuis omdat ik wil dat er zo snel mogelijk weer wat te beleven valt in de "echte" wereld. En dat terwijl ik echt snak naar alle dingen die iedereen zo mist.
Noem me naïef, maar ondanks dat er best wel wat af te dingen valt aan de beslissingen die zijn genomen door de overheid en de maatregelen die er lagen en nu liggen heb ik er nog steeds geloof in dat de overheid er geen geheim onderliggend belang bij heeft om ons thuis te houden. Ik geloof dat ze dit puur doen uit medische overwegingen, en ook al is dat een conflicterend belang als het het tegenover de economie of geestelijke gezondheid zet, kennelijk zijn zij ervan overtuigd dat dat voor nu even beter is. En daarmee ik ook.
Het is de discussie die al pagina's lang in dit topic speelt en waar we gewoon niet met z'n allen uit gaan komen.
De ene helft schikt zich in de regels, de andere voelt zich daardoor onevenredig hard beperkt en springt op de (vaak spreekwoordelijke, maar in een aantal gevallen ook de letterlijke) bres.
We zullen nooit weten 'wat als'. Wat als we ons met z'n allen aan de regels (hadden ge)houden en wat als we het zonder regels hadden gedaan.
Misschien hadden we 100 mensen kunnen redden die niet ziek waren geworden, maar waren er dan weer 100 mensen van een dak afgesprongen. Ik weet het niet.
Zelf loonslaaf met vrij zeker salaris en daarnaast ondernemerszoon en heb vrienden met ondernemingen overigens.
ik doelde eigenlijk op anderen,die vaak wat (passief) agressiever reageren en elkaar daarvoor plussen maar dat ga ik verder niet uitdiepen
In dat geval heb ik @Verwijderd verkeerd begrepen, my bad.Number10 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:25:
[...]
Ik denk dat @Verwijderd bedoelt dat het voor sommige mensen makkelijker is omdat ze een vast dienstverband hebben en thuis kunnen werken bijvoorbeeld. Als een ondernemer die gesloten moet zijn dan hoort dat het gewoon maar moet, dan is het volstrekt begrijpelijk dat je die ondernemer dan wel moet ondersteunen. Of dat voldoende gebeurt is volgens mij de vraag,
Ik begrijp heel goed de frustratie van de ondernemers en hen die zonder inkomen zitten als gevolg van de maatregelen. Daarom vind ik ook zeker dat er betere steunpakketten moeten komen en daar ruimhartig mee om moet worden gegaan.
de +52 is inderdaad een flinke trendbreuk.TrailBlazer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:07:
[Embed]
en ook hoger dan het totaal op
https://www.stichting-nice.nl/
Het is wel bijzonder dat de stijging qua opnames op de IC's vanaf 4 feb veel minder zichtbaar is bij de ziekenhuis cijfers.
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 02-03-2021 14:44 ]
PSN
(bron: NOS Liveblog)Sekswerkers hoeven voorlopig nergens op te rekenen, zegt het kabinet
Demissionair minister De Jonge ziet het er niet van komen dat er snel versoepelingen voor sekswerkers komen. Nu niet, maar ook de komende tijd niet.
"Dat is heel verdrietig maar het kan voorlopig echt niet", aldus De Jonge voor aanvang van een overleg met de bij de coronacrisis betrokken ministers. Volgens De Jonge lukt de registratie van deze beroepsgroep niet goed, met alle gevolgen van dien. Het bron- en contactonderzoek is nauwelijks te doen omdat driekwart een andere naam op geeft, zegt De Jonge. "En dat begrijp ik ook. Maar alles bij elkaar is het niet te doen om de sector weer veilig te openen."
Minister Koolmees voegt daaraan toe dat extra steun van de overheid er ook niet in zit voor deze groep. De bestaande steunmaatregelen zijn bijvoorbeeld voor zzp'ers bedoeld en sekswerkers vallen vallen daar niet onder. "We kunnen heel weinig voor ze betekenen", zegt hij. "Ze hebben een heel lastige positie." Wel kunnen ze volgens hem bij de gemeente aankloppen, bij het "loket voor steun voor mensen zonder inkomen".
Rond drie uur demonstreren sekswerkers vanmiddag in Den Haag tegen het besluit van het kabinet om voor kappers en andere contactberoepen wel versoepelingen door te voeren en voor hen niet. Premier Rutte sprak eerder al over het "bijzonder karakter" van het beroep van sekswerkers waarbij je "heel dicht bij elkaar bent, met alle risico's van overdracht van het virus".
Sekswerkers mogen dus voorlopig niet aan de slag van de overheid, maar ze vallen ook buiten de boot als het gaat om vergoedingen als je noodgedwongen niet mag werken van dezelfde kabinet. Het zou De Jonge en Koolmees sieren als ze toch iets regelen in dit geval, beetje coulance/maatwerk is denk ik wel op zijn plaats en niet de hete aardappel doorgeven aan de gemeentes.
Daar heb ik maar een antwoord op: NIVEAVerwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:02:
[...]
Downplayen is ook een kunst.Yaksa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:37:
[...]
Coronapaspoort is een hulpmiddel voor overheden en de glijdende schaal is vanzelfsprekend meer dan grote publieke bijeenkomsten. Dat worden vanzelf winkels, horeca, alles met een dak tussen drukkere open gebieden (zoals centrale pleinen, markten, etc).
Avondklok gaat er dit jaar nog af? Wat gul?! Voor iets wat ze een rotmaatregel vinden blijft ie wel heel lang hangen.
Winkels dicht. Winkels zijn niet eens bekend als besmettingslocatie, maar om straffe van Black Friday zijn ze al bijna 3 maanden dicht zonder perspectief. Grofweg 6 klanten per uur in een Hema, IKEA of Action van duizenden meters? Dat kan toch alleen een ambtenaar achter een bureau met vast maandsalaris verzinnen?
Vanochtend op BNR een interessant stuk over de steun die o.a. de horeca krijgt. Er wordt verwacht dat ze hun personeel door blijven betalen, voor vaste lasten is er een aalmoes die en passant een maand of 4 opgeschoven is en veel regelingen uit Q2 moet je vanwege een goed Q3 alweer terugbetalen terwijl Q4 en Q1 hopeloos zijn. Opvallend ook dat ZZPers met een partner gewoon kaltgestellt worden qua inkomen, want werkende partner. Niet te bevatten in de huidige tweeverdienersmaatschappij terwijl van bovenaf je het werken verboden wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 02-03-2021 14:50 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit lijkt me vrij ambitieus en ook niet de insteek van onze regering.Number10 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:10:
[...]
Dat is ook verschrikkelijk. Lockdowns hebben veel nadelen.
Maar het zijn vermoedelijk ook diezelfde ondernemers geweest die eerder via belangenorganisaties hebben gelobbyd voor het voortzetten van versoepelingen in Q3, terwijl de getallen opliepen. Daarmee zeg ik nadrukkelijk niet ‘eigen schulf, dikke bult’ want het is die lobby niet aan te rekenen, maar wel de beleidsmakers die hebben gestuurd op dat geluid.
[...]
Dat is een goed punt. Je kunt niet eenvoudig weg stellen dat het voor iedereen gemakkelijk is, omdat het voor jezelf relatief gemakkelijk is. Dus moeten de o.a. de ondernemers die kopje onder dreigen te gaan geholpen worden. En dan ook op tijd en niet met allerlei leenconstructies.
Dat is ook de prijs van te weinig daadkrachtig optreden in het verleden en iets waar het kabinet verantwoordelijkheid voor moet nemen.
Ik denk ook niet dat het RIVM, het OMT en/of de regering te kwader trouw zijn. Dit is echter absoluut geen voorwaarde om schadelijke maatregelen (te) lang voort te zetten. Dat kan zeker ook voortvloeien uit tunnelvisie, collectieve angst en/of een voorschot nemen op 17 maart: daadkracht willen uitstralen, geen gezichtsverlies etcetera - of een combinatie hiervan.Gitarist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:15:
[...]
Ten aanzien van het tweede stukje dikgedrukte tekst: ik vrees dat we er ook niet gaan uitkomen. Waar ik me echter wel hard voor blijf maken, is dat ik het oneerlijk vind dat elke discussie over versoepelingen van maatregelen c.q. anderzijds lockdownkritisch van aard, platgeslagen wordt met de "En de ICs dan!?" dooddoeners. Ik wil niet teveel in herhaling vallen (ik hoor oprecht graag als ik dit wel doe
Uiteraard kan je niet op een dag alles opengooien, maar het weigeren om ook maar enigszins te experimenteren met versoepelingen (middelbare scholieren naar school, avondklok beperken, horeca op alternatieve manier tot bepaald tijdstip open) gaat wat mij betreft aan alle redelijkheid voorbij - zeker aangezien we wel zo zijn begonnen en het momenteel in allerlei Europese landen ook wordt gedaan met nagenoeg dezelfde resultaten.
Om af te sluiten: voor mij is het evident dat de acceptatie van de huidige situatie voor een deel is gedreven door een collectief gevoel van angst. Het geeft me een enigszins unheimisch gevoel dat men nog steeds (in de bredere context) niet lijkt te durven discussiëren over de te maken keuzes die er écht toe doen en in plaats daarvan vast blijven zitten in de angstretoriek die alles platslaat.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Want ambitie is niet goed?Jedi_Pimp schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:53:
Dit lijkt me vrij ambitieus
Inderdaad. En nu zitten we dus in deze situatie. Wat is er zo logisch om dan door te gaan op dezelfde voet?en ook niet de insteek van onze regering
Er wordt toch geëxperimenteerd? Scholen gaan open, kappers gaan open. Verder zitten we zo dicht op een R van 1, dat grootschaliger experimenteren eigenlijk niet mogelijk is, omdat je enorm snel boven de 1 komt, met bijbehorende problemen tot gevolg.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:53:
[...]
Dit lijkt me vrij ambitieus en ook niet de insteek van onze regering.
[...]
Uiteraard kan je niet op een dag alles opengooien, maar het weigeren om ook maar enigszins te experimenteren met versoepelingen (middelbare scholieren naar school, avondklok beperken, horeca op alternatieve manier tot bepaald tijdstip open) gaat wat mij betreft aan alle redelijkheid voorbij - zeker aangezien we wel zo zijn begonnen en het momenteel in allerlei Europese landen ook wordt gedaan met nagenoeg dezelfde resultaten.
Zeker weten. Dat werd me ook bevestigd gezien z'n reactie op dat fieldlab-experiment. 80% had zich een tweede keer laten testen. maar dat vond hij niet goed genoeg.Snow_King schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:20:
Dat geeft het gevoel dat het nooit goed genoeg was geweest en het alleen maar is gedaan om mensen zoet te houden.
Guido Weijers (geen fan van caberetiers) was er aardig ontstemd over
100% bezoekers is vooraf getest. Deel is ter plaatste met een steekproef tweede keer getest. 80% heeft zich een week later nog eens laten testen. Van de overige 20% zijn bij GGD nul meldingen van besmetting binnengekomen. Ik leg het @hugodejonge graag eens uit. Als hij durft.
— Guido Weijers (@guidoweijers) 1 maart 2021
Dat bedoel ik inderdaad.Number10 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:45:
[...]
Dat getal benoem je nu, dat stond nergens zo kwantitatief in de reacties over en weer. Maar goed, linksom of rechtsom proberen mensen zich al te isoleren en toch hebben we te maken met maatregelen om overbelasting van zorg te voorkomen. Waarom zou het die mensen beter lukken als er 6 miljoen mensen gevaccineerd zijn, maar zij om een of andere reden (nog) niet? En waarom zou het met precies dezelfde vraag om zelfisolatie dan wel lukken om overbelasting van de zorg te voorkomen?
Ik snap dat de vraag over de zorgcapaciteit niet meer relevant is, als de groep die het betreft zo klein is dat er geen overbelasting meer kan plaatsvinden op basis van getallen. Dus als die groep of de kans op een ernstige infectie klein genoeg is. Bedoel je dat?
De kans op infectie wordt groter ja, maar het opnamerisico is 1 procent voor twintigers en dertigers, 2 procent voor veertigers en 4 procent voor iemand in de vijftig (bron). Daarnaast is het percentage onder de 60 dat niet tot een risicogroep behoort en toch op de IC beland beduidend minder dan 0,35%. Ik zie het dan niet gebeuren dat de zorg alsnog overbelast wordt doordat er meer besmettingen zijn.Want die kans op een infectie is vooral klein als we het aantal infecties laag houden natuurlijk. En dat is op dit moment vooral te bereiken door ons te houden aan de routekaart zoals werd benoemd in het meest recente corona debat in de Tweede Kamer.
Zie hier voor het fragment (vanaf 14:46 uur) van dat debat en een van de weinige m.i. uitstekende vragen die worden gesteld aan het kabinet:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5"
Ik hecht vermoedelijk niet zoveel waarde aan de routekaart als jij. Prima dat ie er is hoor, maar je moet je er ook weer niet blind op staren. Het kabinet anticipeert met de huidige versoepelingen op de samenleving en er is sowieso een enorm verschil tussen de maatregelen in niveau ernstig en zeer ernstig, dus ik snap dat de MP aangeeft stapjes te kunnen zetten binnen het hoogste niveau.
Volgens mij ben je in de rest van je post vergeten om de naam van een andere gebruiker te quoten.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat zijn dan de mensen die maximaal bijdragen aan het indammen van het virus waardoor de R-waarde lager wordt en de economie sneller van het slot kan (en ook en passant wat ziekenhuisopnames en overlijdens voorkomen). Stuur je ze een bedankkaartje?Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:02:
Verwijderd
Er zijn al aardig wat artsen die aan hebben gegeven dat we misschien meer overlijdens moeten accepteren. Ik heb daar ook niet zoveel moeite mee. Redelijk concreet en haalbaar.RayNbow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:53:
[...]
Inderdaad, laten we dat niet doen. Laten we in plaats daarvan hen vragen om met concrete, haalbare alternatieven te komen. Ik wacht wel.
Nu hoef je niet meer te wachten.
Het lijkt wel of ze de boel opzettelijk saboteren. 4 testcentra voor heel het land en dan ook nog maar op 1 middagRodeStabilo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:01:
[...]
Zeker weten. Dat werd me ook bevestgid gezien z'n reactie op dat fieldlab-experiment. 80% had zich een tweede keer laten testen. maar dat vond hij niet goed genoeg.
Dat geeft het gevoel dat het nooit goed genoeg was geweest en het alleen maar is gedaan om mensen zoet te houden.
[Twitter]

,,Hugo de Jonge presteert het om de fantastische resultaten negatief te spinnen. Dat is een poging tot totale sabotage van Fieldlab. We moeten natuurlijk niet nu oplossingen vinden voor een groot probleem. Dat is blijkbaar het laatste wat Hugo de Jonge nu wil zien.”
https://www.ad.nl/show/gu...ng-tot-sabotage~a0b4fd41/,,Ik begrijp dat minister De Jonge graag 100 procent deelname aan de test op dag vijf wil zien, maar heel eerlijk: wij zijn juist tevreden met een opkomst van bijna 80 procent bij een tweede test’’, reageerde Andreas Voss, hoofdonderzoeker van Fieldlab Evenementen. ,,Die test mogen wij niet verplicht stellen. Het is een dringend verzoek aan mensen die de beloning reeds hebben ontvangen. Zij moeten uit het gehele land voor deze test naar één van de vier door ons aangewezen locaties in Nederland - nota bene alleen op de donderdagmiddag.’’
Het gaat lekker. R waarde stijgt, het aantal besmettingen loopt op net zoals de ziekenhuis -en IC opnames.
En dan lekker oogballen likken op terrasjes en in het Vondelpark.
Ergens heb ik iets van: laat alles maar lekker gaan. We zien volgend jaar wel wie en wat er allemaal kapot is. Gewoon een paar grote massagraven en een bulldozer om iedereen er in te kieperen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Persoonlijk vind ik dat de minister wel gelijk heeft, met dit soort testen is het belangrijk dat de tweede test zo dicht mogelijk bij 100% zit. Want hier door maken deze 20 procent het gewoon minder betrouwbaar. Je doet hier aan mee, je weet dat het test is. Doe dan ook even die moeite voor die 2de test.RodeStabilo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:01:
[...]
Zeker weten. Dat werd me ook bevestgid gezien z'n reactie op dat fieldlab-experiment. 80% had zich een tweede keer laten testen. maar dat vond hij niet goed genoeg.
[Twitter]
Dan heeft fieldlab ook gewoon cijfers waar je moeilijker twijfel over kan zaaien. en meer kans dat je als persoon dit vaker mag doen.
Ok ik lees dat het persé bij bepaalde test locaties moest op een donderdagmiddag. Dan is 80 procent nog best goed als je het niet verplicht kan stellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Vrietje op 02-03-2021 15:09 ]
Dat gevoel deel ik steeds meer, vooral als ik dan van vrienden hoor dat hun organisatie met verspreid over NL een paar duizend medewerkers gewoon op kantoor werken, in de pauze met groepjes aan tafel zitten te lunchen etc. Het is echt bizar, leef ik dan in een andere wereld? Zit sinds maart vorig jaar vanuit huis te werken, in een jaar tijd slechts een enkele collega gezien en ondertussen zijn er dus organisaties die zich er echt niets vaan aantrekken.Standeman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:05:
https://www.nu.nl/coronav...nten-rukken-sterk-op.html
Het gaat lekker. R waarde stijgt, het aantal besmettingen loopt op net zoals de ziekenhuis -en IC opnames.
Ergens heb ik iets van: laat alles maar lekker gaan. We zien volgend jaar wel wie en wat er allemaal kapot is. Gewoon een paar grote massagraven en een bulldozer om iedereen er in te kieperen.
Daarbij komt nog een stukje frustratie dat diezelfde organisatie ALLE medewerkers uit zichzelf maar meteen een verklaring gaf zodat ze ook tijdens de avondklok de straat op kunnen... En dat vinden ze dan doodnormaal.
Verwijderd
het bijdragen waardeer ik zeker, net als de mensen 'buiten' die zorgen dat we nog eten hebben ,pakketten bezorgd worden enzovoort enzovoort.NMH schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:04:
[...]
Dat zijn dan de mensen die maximaal bijdragen aan het indammen van het virus waardoor de R-waarde lager wordt en de economie sneller van het slot kan (en ook en passant wat ziekenhuisopnames en overlijdens voorkomen). Stuur je ze een bedankkaartje?
De starre en regelmatig veroordelend en weinig invoelend overkomende houding waardeer ik niet altijd, maar genoeg hierover, draagt verder ook weinig inhoudelijk bij

Dat 20% van de mensen die meedoet aan zo'n (wetenschappelijk) experiment gewoon te lamlendig is om zich nog een keer na afloop te laten testen vind ik schokkend inderdaad.RodeStabilo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:01:
[...]
[Twitter]
Die 20% zijn gewoon *** die het verpesten voor iedereen.
PSN
Waarom weegt hij dat dan niet mee?Vrietje schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:06:
Ok ik lees dat het persé bij bepaalde test locaties moest op een donderdagmiddag. Dan is 80 procent nog best goed als je het niet verplicht kan stellen.
Anders overdrijf je het even. *knip* voor je taalgebruik. dat mag wel wat vriendelijker ook al ben je het er egrnes niet mee eens?YakuzA schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Dat 20% van de mensen die meedoet aan zo'n (wetenschappelijk) experiment gewoon te lamlendig is om zich nog een keer na afloop te laten testen vind ik schokkend inderdaad.
Die 20% zijn gewoon klootzakken die het verpesten voor iedereen.
Tr maken is voldoende, dat hoef je niet te melden in het topic. Deze keer wordt het goed opgepakt, maar voor hetzelfde geldt krijg je een off-topic discussie erbij.
[ Voor 55% gewijzigd door tweakduke op 02-03-2021 16:29 ]
Die R-waarde is (helaas) wel een redelijk nietszeggend getal op dit moment.Standeman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:05:
https://www.nu.nl/coronav...nten-rukken-sterk-op.html
Deze wordt namelijk niet gecorrigeerd naar het aantal afgenomen testen, er wordt alleen naar het absoluut aantal positieve tests gekeken.
Bovendien wordt er nog een slag om de arm voor een Britse variant genomen op basis van kiemsurveillancecijfers die in geen velden of wegen te bekennen zijn op het moment. Ook het model dat afgelopen weken in het nieuwsbericht van de RIVM wordt geplaatst is weg.
Het aantal besmettingen loopt op, maar er wordt nog meer getest.
Het geheel is dus vooral onzeker.
De ziekenhuiscijfers van vandaag zijn helaas wel (erg) slecht. Als dat deze week verder doorzet, vrees ik met grote vrezen.
Ah daar is ie weer eens. Meer doden accepteren.Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:04:
[...]
Er zijn al aardig wat artsen die aan hebben gegeven dat we misschien meer overlijdens moeten accepteren. Ik heb daar ook niet zoveel moeite mee. Redelijk concreet en haalbaar.
En op welke wijze voeren we dat dan concreet uit?
Maar aan de andere kant: als je meedoet met zo'n 'experiment', dan moet je je ook gewoon aan de regels houden en niet eenzijdig beslissen om niet meer mee te gaan doen achteraf.RodeStabilo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:01:
[...]
[Twitter]
Overigens vind ik 80% ook al een behoorlijk positief en veelbelovend getal, maar goed...
Verwijderd
De politiek kan prima in debat over de regels die ze los(ser) willen laten.MikeyMan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:12:
[...]
Ah daar is ie weer eens. Meer doden accepteren.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 2 maart 2021
Positief getest: 4.032
Totaal: 1.096.433 (+3.981 ivm -51 corr.)
Perc. positief 26 feb - 28 feb: 9%
Opgenomen: 228
Huidig: 1.444 (+69)
Opgenomen op IC: 52
Huidig: 540 (+4)
Overleden: 66
Totaal: 15.649 pic.twitter.com/VI2ra8j16t
Afgezien van de ziekenhuis/IC opnames valt het nog mee. We zullen de komende dagen moeten kijken hoe het verloopt, wellicht is die spike in de ziekenhuis/IC opname terug te herleiden is naar een flinke uitbraak bij een bepaald verzorgingstehuis of iets in die trend.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Waarschijnlijk was dit van te voren ook al bekend bij de deelnemers, dus die hadden er gewoon rekening mee kunnen houden en als je dan als nog het niet doet is het gewoon wel de voordelen willen maar niet de lasten. Enigszins egoïstisch en daarmee zorg je dus dat Fieldlab ook minder sterk staat als ze de overheid willen overtuigen dat meer kan.Wolly schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:05:
[...]
Het lijkt wel of ze de boel opzettelijk saboteren. 4 testcentra voor heel het land en dan ook nog maar op 1 middag![]()
[...]
[...]
https://www.ad.nl/show/gu...ng-tot-sabotage~a0b4fd41/
Omdat hij niet wil luisteren.RodeStabilo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:11:
[...]
Waarom weegt hij dat dan niet mee?
[...]
Anders overdrijf je het even.
Hetzelfde bij het vliegend personeel van KLM.
Die test zich het leplazerus, tot 4 of 5 keer per week.
Op de eerste 15.000 testen zijn er 17 positieven gevonden (waarvan niet iedereen ook symptomen kreeg/ziek werd), ruim binnen alle foutmarges. Maar overschakelen op de blaastest mag niet, minder testen mag niet...
Hij wil het niet horen, hij heeft besloten en daar wijkt hij gewoon niet van af. Misschien als we hem om de dag een stok in z'n neus duwen dat hij wat meer gaat nadenken.
Het is gewoon onwaarschijnlijk dat dit een trend is die doorzet in de ziekenhuizen. De besmettingcijfers van de afgelopen twee weken zijn gewoon slecht te rijmen met deze aantallen.Jovatov schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:12:
[...]
Die R-waarde is (helaas) wel een redelijk nietszeggend getal op dit moment.
Deze wordt namelijk niet gecorrigeerd naar het aantal afgenomen testen, er wordt alleen naar het absoluut aantal positieve tests gekeken.
Bovendien wordt er nog een slag om de arm voor een Britse variant genomen op basis van kiemsurveillancecijfers die in geen velden of wegen te bekennen zijn op het moment. Ook het model dat afgelopen weken in het nieuwsbericht van de RIVM wordt geplaatst is weg.
De ziekenhuiscijfers van vandaag zijn helaas wel (erg) slecht. Als dat deze week verder doorzet, vrees ik met grote vrezen.
Heb het iets gematigd, maar het is gewoon kansloos gedrag van die mensen, die verpesten het mooi meteen weer voor de rest van de mogelijke versoepelingen.RodeStabilo schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:11:
[...]
Anders overdrijf je het even. TR gezet voor je taalgebruik. dat mag wel wat vriendelijker ook al ben je het er egrnes niet mee eens?
Dan een beetje naar de politiek en wetenschappers wijzen dat hun dan maar de methodes aan moeten passen valt daar ook onder.
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 02-03-2021 15:20 ]
PSN
Ja of mensen laten zich minder testen? Heb even zo snel niet absolute aantallen gezien van geteste mensen.TrailBlazer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:18:
[...]
Het is gewoon onwaarschijnlijk dat dit een trend is die doorzet in de ziekenhuizen. De besmettingcijfers van de afgelopen twee weken zijn gewoon slecht te rijmen met deze aantallen.
Dat hangt er dus vanaf. De testcijfers zijn in absolute zin 'gewoon' gestegen afgelopen weken. De positiviteitsratio is dan wel gedaald. En dat kan betekenen dat we nu 'gewoon' meer vinden, maar dat er niet meer besmettingen zijn.TrailBlazer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:18:
[...]
Het is gewoon onwaarschijnlijk dat dit een trend is die doorzet in de ziekenhuizen. De besmettingcijfers van de afgelopen twee weken zijn gewoon slecht te rijmen met deze aantallen.
Maar het kan ook dat we afgelopen weken meer besmettingen hebben plaatsgevonden, maar doordat er ook meer getest is dus vanwege mensen die hooikoorts hebben/kinderklassen die getest worden deze het zicht 'vertroebelen'. Het lijkt dan (naar positiviteitsratio gekeken) alsof we landelijk gezien minder besmettingen hebben. Maar het zijn er wel meer.
Is dat laatste het geval dan kan je deze week dus wel verwachten dat ziekenhuisopnames hoger blijven.
Een avondklok, je mag alleen voor 21:00 de pijp aan Maarten geven. Een sterfpaspoort, zonder mag je niet. En onder de 65 moet je gewoon op je beurt wachten.MikeyMan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:12:
[...]
Maar even serieus, daar ben ik ook wel ernstig benieuwd naar. Doen we triage op leeftijd? Of op onderliggend lijden? Wie gooien we van de IC af als de nood te hoog wordt? Alle 70-plussers? Alle dikkerdjes? Het lijkt me praktisch en ethisch gezien simpelweg onuitvoerbaar.
En een terras kan wellicht open, en een terraseigenaar kan wellicht op zijn eigen terras toezicht houden. Tot het van drukte uit zijn voegen barst. En de reisbewegingen in OV, gezamenlijk in auto's, mensenmassa's in knelpunten en ga zo maar door kennen ook impact. Je draait een berg met terrassen open die alleen met een zee aan mensen gevuld gaan worden. Om over de winkels zelf maar niet te spreken. Op microniveau is het vast best aardig te managen, maar op macroniveau is het vrij kansloos. Hoe klote dat ook is.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
New reported cases:
— Yorick (@YorickB) 2 maart 2021
+4.032 today.
Indicators (exponential) growth / decay:
🔴 that is 227 more ↗ than yesterday.
🔴 that is 213 more ↗ than a week ago.
🔴 --> growth factor: 7% week on week.
🔴 --> doubling: every 71.4 days. pic.twitter.com/iAgRzVm6h6
Nog steeds geen enorme sprong te zien.
De voorspelling van MdH vwb de berichtgeving vandaag vanuit het RIVM was wel spot-on.Jovatov schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:12:
[...]
Die R-waarde is (helaas) wel een redelijk nietszeggend getal op dit moment.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Volgens mij zijn de absolute aantallen hoger, maar dat komt deels doordat contacten van positief geteste mensen nu zowel op dag 1 en dag 5 mogen testen en doordat hele klassen nu eigenlijk moeten testen als er 1 besmetting is. Kan dus zijn dat er inderdaad minder mensen met echte klachten testen en dat op het moment vooral mensen presymptomatisch gevonden worden.Dracula schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:20:
[...]
Ja of mensen laten zich minder testen? Heb even zo snel niet absolute aantallen gezien van geteste mensen.
Schandelijk!Homeland schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:08:
[...]
Dat gevoel deel ik steeds meer, vooral als ik dan van vrienden hoor dat hun organisatie met verspreid over NL een paar duizend medewerkers gewoon op kantoor werken, in de pauze met groepjes aan tafel zitten te lunchen etc. Het is echt bizar, leef ik dan in een andere wereld? Zit sinds maart vorig jaar vanuit huis te werken, in een jaar tijd slechts een enkele collega gezien en ondertussen zijn er dus organisaties die zich er echt niets vaan aantrekken.
Daarbij komt nog een stukje frustratie dat diezelfde organisatie ALLE medewerkers uit zichzelf maar meteen een verklaring gaf zodat ze ook tijdens de avondklok de straat op kunnen... En dat vinden ze dan doodnormaal.
Hebben ze bij dit bedrijf toevallig nog vacatures?
*asking for a friend*

Tenzij testbereidheid flink is afgenomen. Of dat nou komt doordat mensen er schijt aan hebben wie ze besmetten of door het lekken van persoonsgegevens bij de GGD.TrailBlazer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:18:
[...]
Ik ben wel benieuwd of de testbereidheid van jong volwassenen is veranderd de laatste paar maanden. Mijn gevoel zegt van wel, maar die komt uit de onderbuik.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dat kan, maar nogmaals; hoe voeren we dit praktisch uit dan? Klinkt heel stoer, maar heb nog niemand een fatsoenlijk plan zien maken.Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:16:
[...]
De politiek kan prima in debat over de regels die ze los(ser) willen laten.
Wat @FirePuma142 zegt dus...
Als je psycholoog bent wel (2 van de grote organisaties op dit vlak hebben beiden evenveel lak aan de regels).BlackLabel01 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:23:
[...]
Schandelijk!
Hebben ze bij dit bedrijf toevallig nog vacatures?
*asking for a friend*
Ik draai hem om. Hoe lang ben je bereid dit nog vol te houden?MikeyMan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:12:
[...]
Ik bedoel; zie je echt niet een bepaalde tunnelvisie van onze beleidsmakers?
Mensen worden ongevoelig voor de zoveelste onheillspellende berichten vanuit de burelen van o.a het RIVM of de bijna dagelijkse foei van Gommers en Kuipers die zich weer ergens mee bemoeien waar ze dat niet zouden moeten doen.
Het lijkt soms echt een grote ego-show.
[ Voor 27% gewijzigd door RodeStabilo op 02-03-2021 15:28 ]
Haalbaar, ja, concreet, nee. Zeg maar eens hoe je de zorg in het alternatieve scenario inricht. First come, first serve? Hoogste prioriteit eerst waarbij je zorg per direct stopzet bij de mensen met een lagere prio? Hoe bepaal je prioriteit?Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:04:
[...]
Er zijn al aardig wat artsen die aan hebben gegeven dat we misschien meer overlijdens moeten accepteren. Ik heb daar ook niet zoveel moeite mee. Redelijk concreet en haalbaar.
Dus ik wacht nog steeds.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Maar dit valt niet te rijmen met zijn andere blogs, waar hij vurig betoogd dat er een uitdoving is en dat de R ver onder de 1 zit.Laguna schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:23:
[...]
De voorspelling van MdH vwb de berichtgeving vandaag vanuit het RIVM was wel spot-on.
PSN
Verwijderd
Daar ligt gewoon een draaiboek (triage) voor klaar hoor. Kan je wel blijven wachten maar die plannen liggen er al lang.RayNbow schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:24:
[...]
Haalbaar, ja, concreet, nee. Zeg maar eens hoe je de zorg in het alternatieve scenario inricht. First come, first serve? Hoogste prioriteit eerst waarbij je zorg per direct stopzet bij de mensen met een lagere prio? Hoe bepaal je prioriteit?
Dus ik wacht nog steeds.
Ik heb het al eens eerder gemeld hier, de avondklok voegt niks toe, de horeca dicht voegt niks toe en de winkels dicht voegen niets toe. Als ik hier het industrieterrein met niet essentiële bedrijven en kantoren langs ga dan staan de parkeerplaatsen vol. Misschien dat er 1 of 2 man thuiswerken, ik zie gewoon 70 auto's bij een klein kantoor staan. En dat is nog maar 1 bedrijf, bedrijf ernaast staat de parkeerplaats voor 3/4 vol.Homeland schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:08:
[...]
Dat gevoel deel ik steeds meer, vooral als ik dan van vrienden hoor dat hun organisatie met verspreid over NL een paar duizend medewerkers gewoon op kantoor werken, in de pauze met groepjes aan tafel zitten te lunchen etc. Het is echt bizar, leef ik dan in een andere wereld? Zit sinds maart vorig jaar vanuit huis te werken, in een jaar tijd slechts een enkele collega gezien en ondertussen zijn er dus organisaties die zich er echt niets vaan aantrekken.
Ergo, kansloos.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ook al testen jongeren minder dan maakt dat niet eens uit want die komen toch niet in het ziekenhuis. Ik verwacht dat het dikke pech is of een rapportage gecorrigeerd is.Standeman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:23:
[...]
Tenzij testbereidheid flink is afgenomen. Of dat nou komt doordat mensen er schijt aan hebben wie ze besmetten of door het lekken van persoonsgegevens bij de GGD.
Ik ben wel benieuwd of de testbereidheid van jong volwassenen is veranderd de laatste paar maanden. Mijn gevoel zegt van wel, maar die komt uit de onderbuik.
:fill(white):strip_exif()/f/image/CyJqpFI12DeTLtEhFCTTb8t8.png?f=user_large)
Het aantal positieve tests is met 7% gestegen. Dat is volgens het RIVM "niet goed" want het betekent dat de epidemie toeneemt. Het R-getal ging volgens hun dan ook omhoog van 0,99 naar 1,14.
Echter; in hetzelfde bericht staat dat het aantal testen 20% hoger was. Er staat zelfs al dat het aantal positieve testen gedaald is van 9,8% naar 8,9%.
Hoe is dit dan slecht nieuws
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Maar je voorstel is dus om te versoepelen en iedereen met een te lage overlevingskans geen zorg te geven?Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:26:
[...]
Daar ligt gewoon een draaiboek (triage) voor klaar hoor. Kan je wel blijven wachten maar die plannen liggen er al lang.
Dus in plaats van nog ca. 3 á 4 maanden volhouden (rond 1 juni/ 1 juli zal er flink versoepeld kunnen gaan worden) wil je tienduizenden extra overlijdens toestaan?
Meer mensen met hooikoortsklachten die zich laten testen?alexbl69 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:29:
Ben ik nu gek of heeft het RIVM geen verstand van statistiek...
[Afbeelding]
Het aantal positieve tests is met 7% gestegen. Dat is volgens het RIVM "niet goed" want het betekent dat de epidemie toeneemt. Het R-getal ging volgens hun dan ook omhoog van 0,99 naar 1,14.
Echter; in hetzelfde bericht staat dat het aantal testen 20% hoger was. Er staat zelfs al dat het aantal positieve testen gedaald is van 9,8% naar 8,9%.
Hoe is dit dan slecht nieuws. En hoe kan het R-getal stijgen als het percentage personen met een positieve test daalt?
Conclusie: minder laten testen?alexbl69 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:29:
[Afbeelding]
Hoe is dit dan slecht nieuws. En hoe kan het R-getal stijgen als het percentage personen met een positieve test daalt?
Vaak bu'j te bang!
Het R-getal is dus twee weken oud (toen er dus veel meer mensen zich lieten testen en de positieve tests omhoog gingen). Dat R-getal wordt niet gecorrigeerd voor het aantal afgenomen testen, maar kijkt alleen naar het absolute aantal.alexbl69 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:29:
[Afbeelding]
Hooikoorts klachten komen steeds meer opzetten met t mooie weer, dus steeds meer mensen die het zekere voor het onzekere nemen en zich laten testen. Veel gevallen zal het geen Corona zijn maar standaard hooikoorts, vandaar veel meer testen en een lager percentage positieven.alexbl69 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:29:
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Dit topic is gesloten.
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.
De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties
En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!