Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.860 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:23:
[...]

Wat is het alternatief? Alles voor iedereen dicht houden omdat het anders niet eerlijk is? Als iets voor bepaalde mensen open gaat dan vind ik dat helemaal prima, ook al is het mijn beurt nog niet. Ik voel daar geen jaloezie bij oid.
Dat idee had ik een tijd geleden ook... En tegelijkertijd was ik gisteren geïrriteerd naar een persconferentie aan het kijken waarin we opeens 27 jaar en jonger gaan voortrekken... Ik denk dat dat gevoel van jaloersheid in Nederland weleens groter kan zijn dan we denken, en dat geeft ook weer gedoe.

Alternatief,we vaccineren alle risicogroepen en gooien dan weer gewoon open.. Dan is de druk op de zorg toch al weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

klaaas schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Allereerst: dat solidariteit vragen van de gevaccineerde kwetsbaren is m.i. tamelijk irrationeel. Een beetje als een stampvoetend kind dat boos is omdat z'n broertje wel iets mag. Persoonlijk vind ik dat je als volwassene een ander zoiets gunt.
ik vind daar weinig irrationeel aan, een hele grote groep heeft dingen gelaten om een kleine groep te beschermen terwijl het gevaar voor henzelf zeer beperkt was/is.
Samen uit samen thuis zou dan ook betekenen dat we met zijn allen dingen weer mogen -als we dat willen-, je hoeft er geen gebruik van te maken. Scheelt gelijk allerlei gedoe wat veel geld kost en gezien de ervaringen vanuit het recente verleden privacy issues heeft.

en @BarôZZa het alternatief is geleidelijk dingen open -voor iedereen die wil en durft, met aanvullende maatregelen- gebaseerd op populatie kenmerken zoals vaccinatiegraad en besmettingsgraad .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2021 13:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
CMD-Snake schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:09:
Ik hoor nu Rob Jetten pleitten voor een uitgebreide coronapas met daarin je test-, vaccinatie- en immuun status. Houders van die pas krijgen meer vrijheden dan mensen die niet zo'n pas hebben in zijn voorstel.

Het zou zo fijn zijn als we deze discussie en die ideeën naar de prullenbak verwezen worden voor eens en altijd. [...]
Als de politiek eens wat vertrouwen wil winnen zouden ze snel stelling moeten nemen tegen dit soort ideeën en ze ook wettelijk onmogelijk maken.
Ik denk dat dit ook in de huidige wetgeving niet mogelijk is. Het principe is strijdig met onze wetgeving tegen discriminatie, en wel op de volgende punten:

1. wel of niet vaccineren kan een medische oorzaak hebben. Het is niet toegestaan om mensen te discrimineren omwille van een beperking (Wet gelijke behandeling).

2. wel of niet vaccineren kan een religieuze oorzaak hebben. ook daarop is discriminatie verboden.
(dat kan Jetten niet schelen want D66 is zo ongeveer principieel tegen alles wat ,met religie te maken heeft. punt 1 zou wel een gevoelige snaar moeten raken hoop ik)

3. als vaccinatiestatus wordt gekoppeld aan burgerrechten, dan is een van hogerhand geplande volgorde van vaccineren niet meer te handhaven. Mensen van veschillende leeftijden en medische toestanden hebben recht op gelijke behandeling, waardoor het voortrekken van groepen niet is is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:54
vind ik ook, als ik met een negatieve test naar de bios mag of een restaurant dan zou ik dat geweldig vinden!
sylvesterrr schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:55:
Ik houd me gewoonlijk braaf aan de richtlijnen en regels (wat mijn vrouw niet altijd leuk vindt, ze zou graag met mij naar België willen gaan om te winkelen :P ). Als ik echter niet naar de bioscoop/het restaurant mag omdat ik pas over een halfjaar aan de beurt ben, dan is er simpelweg geen draagvlak meer voor regels. :X

Een negatief testresultaat kan ik nog mee leven, want iedereen kan zich laten testen. Een vaccin kan echter niet gekocht worden door een individu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
https://nos.nl/artikel/23...ijgen-blad-in-de-bus.html

De meest interessante vraag: wie zijn de sponsors die hier 600k in hebben gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
joppe113 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:39:
vind ik ook, als ik met een negatieve test naar de bios mag of een restaurant dan zou ik dat geweldig vinden!

[...]
Dure bioscoop, 150 euro testkosten + 12 voor het kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:54
Heb je nog geen idee van, wellicht gaan ze daar ook wel de ggd test capiciteit voor gebruiken.
t_captain schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:44:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:39
t_captain schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:44:
[...]

Valt opzich wel mee, ipv 2 cola en 2 zakjes chips koop je nu een test. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook :+

Zelf ben ik iig geen voorstander van zo'n negatieve test maatschappij. Het geeft vooral de mensen aan de onderkant geen mogelijkheden ivm de hoge kosten van deze test.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:02

NMH

Moderator General Chat
Philpend schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:32:
Vooral heel benieuwd wie de sponsoren voor die 6 ton precies zijn......
En de rest. Die genoemde 6 ton voor 5 miljoen exemplaren is twaalf cent per blaadje. Ik vermoed dat dat alleen de distributiekosten zijn, want ik kan me niet voorstellen dat je voor twaalf cent zo'n blad kan drukken en verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
ErikT738 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:23:
Predikant in actie tegen vaccins, miljoenen mensen krijgen blad in de bus.

Kennelijk krijgen we binnenkort een blaadje in de bus waarin ons wordt verteld dat het vaccin het "teken van het beest" is en dat het aannemen ervan gelijk staat aan "het drinken uit de beker van God's toorn". Misschien toch maar even mijn Nee/Nee sticker er af halen om dit juweeltje in ontvangst te kunnen nemen :+

offtopic:
Waarom klinkt het drinken uit de beker van God's toorn en het accepteren van het teken van het beest zoveel cooler dan alles waar het blad voor predikt? 8)
Die heb ik al gehad vorige week. Niet echt in gekeken verder, dacht dat het een blaadje van de jehovas was oid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
NMH schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:50:
[...]

En de rest. Die genoemde 6 ton voor 5 miljoen exemplaren is twaalf cent per blaadje. Ik vermoed dat dat alleen de distributiekosten zijn, want ik kan me niet voorstellen dat je voor twaalf cent zo'n blad kan drukken en verspreiden.
Gelukkig een Nee/Nee sticker, anders gaat ie met paar bakstenen retour naar die predikant. Losgeslagen wappie.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
t_captain schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:17:
[...]

Er speelt iets anders mee:
* De gevolgen van corona zijn direct, snel en zichtbaar.
* De gevolgen van lockdown zijn indirect, diffuus, langzamer en soms minder zichtbaar.

Denk aan het verlies aan welvaart. Welvaart correleert historisch en internationaal zeer sterk met levensverwachting. Als een lcokdown de economie 5% terugzet, dan kun je langs die regressielijnen voorspellen wat dat met de levensverwachting doet. Maar: die verloren levensjaren worden heel diffuus verdeeld en pas over tientallen jaren zichtbaar.

In het oog met een bedreiging dichtbij rennen we weg van die bedreiging. Ook als de vluchtroute grotere bedreigingen bevat. Dat gedrag laat zich prima reproduceren. Ga naar een parkeerplaats langs een drukke snelweg. Zet een aantal voetgangers uit. Laat vervolgens een bengaalse tijger los. Je zult zien dat een deel van de mensen de snelweg oprent om maar van die tijger weg te komen.
Daarnaast is er ook sprake van een relatief grote toename van de staatsschuld. Men kijkt vaak nog met een zeer enge (in economische zin) mate naar het BBP (een indicator waar voor covid al veel om te doen was gezien de enigszins beperkte bruikbaarheid voor het meten van de welvaart).
Uiteindelijk moet deze staatsschuld terugbetaald worden. Een behoorlijke opgave in het licht van de socio-demografische en macro-economische uitdagingen die in Nederland maar in (veel) grotere mate in Zuid Europa al speelden pre-covid. En hier zit een intergenerationele trade-off die helaas weer ten koste gaat van de generaties die net met de middelbare school klaar zijn of enkele jaren werk hebben.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:55
joppe113 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:47:
Heb je nog geen idee van, wellicht gaan ze daar ook wel de ggd test capiciteit voor gebruiken.

[...]
Wat voor zin heeft het als de vaccinatiegraad zo hoog is op een gegeven moment om nog massaal te gaan testen....

De epidemie is dan immers over. We gaan het virus toch nooit weg krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

MC_Sparkles schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Valt opzich wel mee, ipv 2 cola en 2 zakjes chips koop je nu een test. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook :+

Zelf ben ik iig geen voorstander van zo'n negatieve test maatschappij. Het geeft vooral de mensen aan de onderkant geen mogelijkheden ivm de hoge kosten van deze test.
Los daarvan, kort voordat COVID alles overnam waren we in de ban van gelijke behandeling van iedereen, ongeacht afkomst, sekse of wat dan ook. Nu zou je dan als overheid ongelijke behandeling gaan stimuleren, want dat komt dan even goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Thekk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Ik vind het schrijnend dat we het in NL zo slecht voor elkaar hebben, dat een supermarktbezoek voor 25% van de positief getesten noodzakelijk blijkt.
De letterlijke tekst staat nog niet online maar ik heb net even terug gekeken en bij de 25% is niets gezegd over noodzaak. Toch even naar de supermarkt of toch even de hond uitlaten werden letterlijk genoemd maar dat werd imho op een manier gebracht dat het slechts voorbeelden zijn. De onderliggende boodschap leek vooral te zijn dat 1 op de 4 niet thuis blijft na een positieve test wat enige tijd geleden ook al werd aangegeven door het RIVM met voorbeelden als toch gewoon gaan werken of kinderen wegbrengen en ophalen van en naar school.
Simpelweg schijt hebben aan de regels of denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en wel eventjes kan lijkt mij een 'betere' verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:38:
[...]

ik vind daar weinig irrationeel aan, een hele grote groep heeft dingen gelaten om een kleine groep te beschermen terwijl het gevaar voor henzelf zeer beperkt was/is.
Volgens mij is het rationeel om dingen te doen als ze nodig zijn en niet te doen als niet nodig zijn. We hebben de jongeren niet uit solidariteit gevraagd zich aan de regels te houden maar uit noodzaak. Het solidariteit vragen van gevaccineerden is echter niet noodzakelijk.
Samen uit samen thuis zou dan ook betekenen dat we met zijn allen dingen weer mogen -als we dat willen-, je hoeft er geen gebruik van te maken. Scheelt gelijk allerlei gedoe wat veel geld kost en gezien de ervaringen vanuit het recente verleden privacy issues heeft.
Die privacy issues zijn m.i. een heel ander argument dan solidariteit. Ik zie die 2 los van elkaar.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
42erik schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:36:
[...]

Dat idee had ik een tijd geleden ook... En tegelijkertijd was ik gisteren geïrriteerd naar een persconferentie aan het kijken waarin we opeens 27 jaar en jonger gaan voortrekken... Ik denk dat dat gevoel van jaloersheid in Nederland weleens groter kan zijn dan we denken, en dat geeft ook weer gedoe.

Alternatief,we vaccineren alle risicogroepen en gooien dan weer gewoon open.. Dan is de druk op de zorg toch al weg
Nee, want dan krijg je een verschuiving van opnames naar de groep 40-60 denk ik, die op de grote hoop gaan van die als laatste gevaccineerd worden en meer last hebben van Corona dan wat er onder zit. Nu misschien niet, maar als gedrag veranderd dan wel.

Jaloersheid is idd een issue in NL. Iets met kop uitsteken boven het maaiveld en dan hopla grasmaaier erover heen. Zie ook het jaarlijkse gezever over inkomensplaatjes, gepolder en eindeloos zeuren in de media over onderwerpen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kennelijk krijgen we binnenkort een blaadje in de bus waarin ons wordt verteld dat het vaccin het "teken van het beest" is en dat het aannemen ervan gelijk staat aan "het drinken uit de beker van God's toorn". Misschien toch maar even mijn Nee/Nee sticker er af halen om dit juweeltje in ontvangst te kunnen nemen :+

offtopic:
Waarom klinkt het drinken uit de beker van God's toorn en het accepteren van het teken van het beest zoveel cooler dan alles waar het blad voor predikt? 8)
Het vaccin is net zo goed een teken van God's liefde voor de mens, snap niet dat die extremistische religieuzen dat niet snappen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:19
Vraag me af of de testsamenleving niet een soort wensdenken is waar de Jonge wel vaker in verzand. Alleen al voor voetbalwedstrijden bijvoorbeeld mag je dan elk weekend honderdduizenden mensen gaan testen. Als zo'n test 2 dagen geldig is, moet het dus allemaal ergens op de vrijdag/zaterdag gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Een citaat:
Het is een initiatief van Jaap Dieleman uit Zeewolde, die hoopt dat mensen zo "Jezus leren kennen als hun verlosser" en zien dat de coronapandemie "een actie van de antichrist"| is.
Ah, Zeewolde. Het is dat wij de bruggen van Flevoland niet kunnen afzagen door Almere en Lelystad, en alles buiten Zeewolde om. :+
offtopic:
Klinkt eigenlijk best wel 'metal', ja. Zo maak je het vaccin nog stoer ook. Zou hij niet stiekem omgekeerde psychologie toepassen? ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:04

offtopic:
Bij ons in Dordrecht is dit blad einde vorige week al verspreid. Het ging bij ons linea recta in de oudpapier bak.
Nog net op tijd voor het ophalen van papier/karton in onze week van afgelopen maandag.
Levert het toch nog wat op voor de vereniging die het papier ophaalt!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:54:
Uiteindelijk moet deze staatsschuld terugbetaald worden
Het schijnt dat Nederland nu verdient op die schuld i.v.m. negatieve rente, en over het ‘moeten’ terugbetalen van de huidige staatsschuld zijn volgens mij economen het allerminst eens. Ook toen er geen negatieve rentestand was dacht ik.

Ik weet niet of dit onderwerp teveel off-topic raakt, maar er zitten bij PFSL denk ik genoeg mensen die hier een vergelijkbare mening over hebben. En waarschijnlijk evenveel met de jouwe :)

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:33

Laguna

Connaisseur

Positieve cijfers vwb de ziekenhuizen. Het aantal nieuwe meldingen zal vandaag wel weer boven de 4.000 uitkomen verwacht ik (~4.500). Tegelijkertijd verwacht ik dat het percentage positieve testen op het coronadashboard weer zal dalen.

[ Voor 65% gewijzigd door Laguna op 24-02-2021 14:20 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
Wilke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:42:

De meest interessante vraag: wie zijn de sponsors die hier 600k in hebben gestoken.
Ik vind het een behoorlijk aanstootgevende publicatie. Disclaimer: ik ga op het NOS artikel en heb het tijdschrift niet gelezen.
(NOS)
Het is een initiatief van Jaap Dieleman uit Zeewolde, die hoopt dat mensen zo "Jezus leren kennen als hun verlosser" en zien dat de coronapandemie "een actie van de antichrist" is.
Mensen vertellen over Jezus als verlosser van de mensheid en weg tot God, dat is een universele Christelijke roeping. De coronapandemie verklaren tot "actie van de antichrist", dat duidt op evangelische of pinkster stromingen binnen de kerk. Daar ligt (in verhouding tot oudere protestantse, RK en orthodox kerken) veel meer focus op de duivel/antichrist etc en op de eindtijd. Vanuit de bijbel kun je ziekte kaderen als afkomstig van de duivel, maar ook als "fact of life" waarmee we sinds Genesis 3 nu eenmaal te maken hebben. De toon die in de publicatie van Dieleman wordt aangeslagen vertegenwoordigt zeker niet de hele kerk.
(NOS)
In het pamflet worden lezers opgeroepen om zich niet te laten vaccineren en zich te bekeren tot Jezus
Dat zijn twee heel verschillende oproepen. De meeste gelovigen in Nederland vaccineren gewoon kun kinderen, maar in de ogen van Dieleman lijken het geloven en niet-vaccineren bij elkaar te horen. Dat is een fundamentalistische insteek die je in delen van de evangelische en pinksterkerken en in de meest strenge gereformeerde kerken tegenkomt.
(NOS)
Over het vaccineren tegen corona zegt Dieleman dat uiteindelijk "iedereen gedwongen zal worden, en als je weigert, zal je gedood worden". De "enige manier om niet onthoofd te worden, is om 'het teken van het beest' (de vaccinatie, red.) wel te nemen".
Ik heb mijn bedenkingen of dit wel legaal is. Mensen oproepen om medische zorg te weigeren kan in sommige gevallen strafbaar zijn.

Theologisch is het een gigantische shortcut om een vaccin dat onzichtbaar is en in de schouder wordt geinjecteerd, op 1 lijn te stellen met "het teken van het beest". Over dat teken is niet heel veel geschreven, maar deze regels uit het boek Openbaring zijn de meest bekende tekst:
(Bijbel, OP 13:16-18, Telos vertaling)
Opb 13:16 En het maakt dat men aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd; Opb 13:17 en dat niemand kan kopen of verkopen dan wie het merkteken heeft: de naam van het beest of het getal van zijn naam. Opb 13:18 Hier is de wijsheid. Wie verstand heeft, laat die het getal van het beest berekenen, want het is het getal van een mens, en zijn getal is zeshonderdzesenzestig.
Wat mij betreft is deze publicatie het product van iemand vanuit fundamentalistisch-christelijke hoek die door de pandemie in de wappie-hoek terecht is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Number10 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:12:
[...]

Het schijnt dat Nederland nu verdient op die schuld i.v.m. negatieve rente, en over het ‘moeten’ terugbetalen van de huidige staatsschuld zijn volgens mij economen het allerminst eens. Ook toen er geen negatieve rentestand was dacht ik.

Ik weet niet of dit onderwerp teveel off-topic raakt, maar er zitten bij PFSL denk ik genoeg mensen die hier een vergelijkbare mening over hebben. En waarschijnlijk evenveel met de jouwe :)
Ik kan hier (als macro-econoom :P ) een vrij uitgebreide reactie op geven, maar laat ik dat niet doen in het kader van off-topic gaan. Wat is PFSL?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:08
42erik schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:36:
[...]

Dat is dus niet waar. Als je alles opengooit dan loopt de boel alsnog vol. Met jongere mensen. Die hebben een fors lager risico, klopt. Maar als iedereen ophetzelfde moment besmet raakt, dan ga je ook gezonde mensen van 40 en 50 over de kling jagen.

Pas als IEDEREEN (of voldoende) gevaccineerd is kan alles open. Tot die tijd hebben we maatregelen. Kunnen we met mindere maatregelen toe als de risicogroepen gevaccineerd zijn. Ja, uiteraard.

Maar 'normaal' duurt nog wel een tijdje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
t_captain schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:15:
[...]
Dat zijn twee heel verschillende oproepen. De meeste gelovigen in Nederland vaccineren gewoon kun kinderen, maar in de ogen van Dieleman lijken het geloven en niet-vaccineren bij elkaar te horen. Dat is een fundamentalistische insteek die je in delen van de evangelische en pinksterkerken en in de meest strenge gereformeerde kerken tegenkomt.
Kleine correctie: vaccineren is ook in evangelische en pinkstergemeente de gewoonste zaak van de wereld. Deze insteek ligt niet in het verlengde van de normale visie op vaccineren binnen deze kringen, maar staat er juist haaks op. Enkel door het te verbinden aan de anti-christ ontstaat deze rare insteek.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
Wilke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:42:

Uit de subtitel:
Miljoenen mensen in één keer verdwenen
_O-

Ben wel benieuwd welke miljoenen bedoeld worden, alle coronadoden ? Sowieso is "in één keer" vrij abrupt :D

Kans zit erin dat deze man nog wel wat last gaat krijgen van deze reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
t_captain schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:24:
Hier een visualisatie van de onverklaarde knik in de opmars van de Engelse mutant.

[Afbeelding]

* Om de data te fitten tot half januari, moet ik rekenen met een Engelse mutant die maar liefst 67% besmetterlijker is dan de klassieke vriant van het virus. (dat kan een beetje overdreven zijn, want in december met de zeer kleine aantallen is import van nieuwe clusters nog wel een factor. maar toch, de cijfers suggereren dat de nieuwe mutant veel besmettelijker moet zijn).

* Om de data te fitten vanaf half januari is de extra besmettelijkheid slechts 15%

Dit is echt een fenomeen. De cijfers in de kiemsurveillance zijn signifiant. Nu nog een oorzakelijke verklaring.
IMO krijg je dit door de te kleine sample base. Moest dat niet 500-1000 samples zijn? De getallen die ik me herinner komen net boven 100 uit de eerste weken. Dan is 1-2 verschil al snel een procent. Tel dat exponentieel door en dat verschil gaat je model verzieken.
Laguna schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Het HerstelNL plan kwam op hetzelfde neer. Vond je dat dan ook een goed initiatief?
Daar was het de vrije keuze tot welke groep je wou behoren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Plenkske schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Uit de subtitel:
Miljoenen mensen in één keer verdwenen
_O-

Ben wel benieuwd welke miljoenen bedoeld worden, alle coronadoden ? Sowieso is "in één keer" vrij abrupt :D
Nee, niet de coronadoden. Voordat alle sores met de anti-christ begint worden alle ware gelovigen 'opgenomen'. En dan niet in het zkh, maar in de hemel. Aldus een specifieke theologie.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
t_captain schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:24:
Hier een visualisatie van de onverklaarde knik in de opmars van de Engelse mutant.

[Afbeelding]

* Om de data te fitten tot half januari, moet ik rekenen met een Engelse mutant die maar liefst 67% besmetterlijker is dan de klassieke vriant van het virus. (dat kan een beetje overdreven zijn, want in december met de zeer kleine aantallen is import van nieuwe clusters nog wel een factor. maar toch, de cijfers suggereren dat de nieuwe mutant veel besmettelijker moet zijn).

* Om de data te fitten vanaf half januari is de extra besmettelijkheid slechts 15%

Dit is echt een fenomeen. De cijfers in de kiemsurveillance zijn signifiant. Nu nog een oorzakelijke verklaring.
Dit is natuurlijk super relevant om de beslissingen van het OMT in perspectief te zetten. Het is dus niet gek dat ze vreesden voor de enorme cijfers.. Nu is de vraag, is er een variabele veranderd waardoor de R is gewijzigd waar we geen zicht op hebben? Ik kan me niet voorstellen dat de avondklok zo'n grote invloed heeft.

Het enge is dat als je niet welke variabele het is, het model ook zomaar de andere kant op kan gaan.. Met de nieuwe versoepelingen zou de R misschien weer richting 1 gaan en als de britse variant dan toch weer 65% besmettelijker wordt, ben je al vlot te laat met anticiperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:52
Laguna schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:13:
[Twitter]
Positieve cijfers vwb de ziekenhuizen. Het aantal nieuwe meldingen zal vandaag wel weer boven de 4.000 uitkomen verwacht ik (~4.500). Tegelijkertijd verwacht ik dat het percentage positieve testen op het coronadashboard weer zal dalen.
Met name prima cijfers qua nieuwe opnames. Vorige week woensdag kwamen er nog 177 binnen op de verpleegafdeling. Vandaag dus 27 minder.

Hopen dat dit een trend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
klaaas schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:23:
[...]

Nee, niet de coronadoden. Voordat alle sores met de anti-christ begint worden alle ware gelovigen 'opgenomen'. En dan niet in het zkh, maar in de hemel. Aldus een specifieke theologie.
Win win dus ! Mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
klaaas schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Kleine correctie: vaccineren is ook in evangelische en pinkstergemeente de gewoonste zaak van de wereld. Deze insteek ligt niet in het verlengde van de normale visie op vaccineren binnen deze kringen, maar staat er juist haaks op. Enkel door het te verbinden aan de anti-christ ontstaat deze rare insteek.
Het om-religieuze-redenen-niet-vaccineren is iets wat vooral in de "bible belt" voorkomt. Dat is een diagonale strook van Zeeland, onder Rotterdam door, door de west-Betuwe en noordelijke Veluwe, tot aan Drente.

Grafisch: https://www.volksgezondhe...dktp-vaccinaties-gemeente

In dat gebied zitten relatief veel protestantse kerken. Omdat dit van oudsher de scheidslijn is tussen het katholieke zuiden en protestantse noorden, staan de kerken in de bible belt als meer fundamentalistisch te boek.

Ik vermoed dat de grootste groep religieuze vaccinweigeraars te vinden is in gereformeerde kerken. Maar in plaatsen als Dordrecht, Ede en Veenendaal zijn ook grote kerken in de evangelische hoek te vinden. Ik vermoed dat het vaccinweigeren ook in die kerken wel een thema is.

Andere evangelische en pinksterkerken gedijen juist in grote steden (wellicht vanwege de boodschap van hoop en verbinding, en de wat modernere invulling van de kerkdiensten en muziek). Bij deze stadse kerken leeft het vaccinweigeren afaik helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:20:
Ik kan hier (als macro-econoom :P ) een vrij uitgebreide reactie op geven, maar laat ik dat niet doen in het kader van off-topic gaan. Wat is PFSL?
Haha! :)

offtopic:
Voor de zekerheid even offtopic tags.

Dan ben je uiteraard bekend met die discussie. En zoals ik al noemde, je bent waarschijnlijk niet de enige die jouw stelling aanhangt, maar er zijn er volgens mij ook velen die het anders zien.

PFSL = Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan. Ik bedenk alleen net dat het uiteraard geen ‘persoonlijke’ financien zijn, dus dan is AWM algemeen waarschijnlijk weer logischer. Maar in dat forum kijken vermoed ik een stuk minder economen/financials, geen idee.

Misschien wel aardig om hierover een apart topic te maken? @t_captain modereert overigens PFSL. Ik vond zo snel een oud en vrij kort topic over nut en noodzaak van hoge/lage staatsschuld.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
YakuzA schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:59:
[...]

Het vaccin is net zo goed een teken van God's liefde voor de mens, snap niet dat die extremistische religieuzen dat niet snappen.
offtopic:
Ik denk dan ook dat deze predikant financieel geholpen wordt door antivaxers en/of kringen die als doel hebben om Nederland te destabiliseren, dit laatste kan alles zijn van Willem Engel tot onze rechtse populistische partijen of buitenlandse mogendheden.

Zou wel interessant zijn als FTM hier eens in zou duiken.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 25-02-2021 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
t_captain schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Ik vermoed dat de grootste groep religieuze vaccinweigeraars te vinden is in gereformeerde kerken. Maar in plaatsen als Dordrecht, Ede en Veenendaal zijn ook grote kerken in de evangelische hoek te vinden. Ik vermoed dat het vaccinweigeren ook in die kerken wel een thema is.
Ede hier en ik kan je vertellen dat dat 2e vermoeden niet juist is ;) De traditionele theologie achter het niet-vaccineren past totaal niet binnen de theologie van evangelische / pinkstergemeenten. Realiseer je ook dat dit enkel speelt in een kleine orthodox christelijke subgroep. Zelfs onder de achterban van de SGP zijn ze niet in de meerderheid. Dus ook in het overgrote deel van de protestantse kerken in de biblebelt worden kinderen gewoon gevaccineerd.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
dangerousp schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Dit is natuurlijk super relevant om de beslissingen van het OMT in perspectief te zetten. Het is dus niet gek dat ze vreesden voor de enorme cijfers.. Nu is de vraag, is er een variabele veranderd waardoor de R is gewijzigd waar we geen zicht op hebben? Ik kan me niet voorstellen dat de avondklok zo'n grote invloed heeft.

Het enge is dat als je niet welke variabele het is, het model ook zomaar de andere kant op kan gaan.. Met de nieuwe versoepelingen zou de R misschien weer richting 1 gaan en als de britse variant dan toch weer 65% besmettelijker wordt, ben je al vlot te laat met anticiperen.
De bezoekbeperking (2 --> 1 persoon) dateert van 20-1, en zou vruchten kunnen afwerpen vanaf het weekend van 23-1. De avondklok dateert van za 23-1. De eerste dagen waren er grootschalige protesten die zo mogelijk alleen maar meer besmettingen veroorzaakten. Vanaf wo 27-1 wat het rustig en zou de avondklok moeten bijdragen aan minder besmettingen.

De maatregelen uit dat pakket moeten dus ergens rond ~25-1 gaan bijdragen aan minder infecties. Let op: dit is infectiedatum. RIVM dateert de tests niet terug naar vermoedelijke infectiedatum. Voor zover ik heb begrepen betreft de kiemsurveillance van week X het laboratoriumwerk dat in week X is gedaan. Daar zit dus een week vertraging op t.o.v. de infectie die de PCR test positief deed uitvallen. Dan zouden de maatregelen pas in week 5 bijdragen; de knik zit al 2 weken eerder.

In de loop van januari is verder slechts 1 significant event te vinden en dat is de start van vaccinaties in de zorg op 6-1. De eerste effecten daarvan zouden rond 18-1 (infectiedatum) moeten intreden. Dat zit iets dichterbij, maar eigenlijk past het ook niet. Zeker omdat de vaccins de 1e weken niet supersnel werden gezet.

Gezien de vrij brede betrouwbaarheidsintervals met n=400 per week, is het zeker mogelijk dat er geen knik is. Het model is dan een curve van langzame verdringing; de keimsurveillance plot een paar keer te hoog en daarna een paar keer te laag. Begin december begonnen, na 2 maanden op 30 a 40%, dan kom je ergens rond 1-5-2021 uit dat de verdringing vrijwel compleet is (Engelse mutant >>90%).

Maar: RIVM bepaalt de R-waardes op een heel andere manier, namelijk vanuit BCO. Het is een opmerkelijk sterke trend dat de verhouding R[uk] / R[klassiek] steeds lager wordt ingeschat. De afglopen 4 weken: 1.49, 1.41, 1.37, 1.27. dat suggeereert dus wel degelijk dat er een soort knik is: niet zo scherp als uit mijn fit 1.67 -> 1.15 ineens, maar toch wel een significante afname van de "extra besmettelijkheid".

We blijven even zoeken naar mogelijke oorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:03
Zo, inmiddels 2 van de 10 groepen op mijn basisschool preventief in quarantaine en 3,5% van de kinderen positief getest.

Gelukkig zo in de voorjaarsvakantie, dus qua onderwijs hebben we gelukkig geen uitdagingen/problemen. En; als het goed is hebben we er straks na de vakantie ook geen last meer van.

Één gezin staat centraal in de besmetting, kinderen uit het groepje van de oudste allemaal positief getest en ook een kind waar de oudste recentelijk bij thuis heeft gespeeld de dag voordat ze verschijnselen toonde (en dus ging testen). Ondertussen vertelt de GGD dat de kans van overdragen van kind op volwassenen zeer klein is, maar daar geloof ik steeds minder in (heeft ook broertje en ouders thuis besmet).

Ben toch wel benieuwd welke besluiten er gemaakt zouden worden als er geen vakantie was geweest! Klassen dicht? School dicht? Interessante weken straks in maart/april :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Nee, want dan krijg je een verschuiving van opnames naar de groep 40-60 denk ik, die op de grote hoop gaan van die als laatste gevaccineerd worden en meer last hebben van Corona dan wat er onder zit. Nu misschien niet, maar als gedrag veranderd dan wel.

Jaloersheid is idd een issue in NL. Iets met kop uitsteken boven het maaiveld en dan hopla grasmaaier erover heen. Zie ook het jaarlijkse gezever over inkomensplaatjes, gepolder en eindeloos zeuren in de media over onderwerpen.
Een verschuiving ja, maar qua aantallen zal dat minder zijn dan onder de risicogroepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

Een van mijn tennisvriendinnen (uit Amsterdam, helemaal hot en happening) laat haar kinderen "kindjes" (en zichzelf) ook niet vaccineren want de natuur kan het zelf oplossen. Ook corona maatregelen zijn niet nodig. Ze heeft ook zon insta site hippe mamma's of zo iets.

Wat is het toch fijn om zelf niet hot en zeker niet happening te zijn!

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pro_6or schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:10:
Een van mijn tennisvriendinnen (uit Amsterdam, helemaal hot en happening) laat haar kinderen "kindjes" (en zichzelf) ook niet vaccineren want de natuur kan het zelf oplossen. Ook corona maatregelen zijn niet nodig. Ze heeft ook zon insta site hippe mamma's of zo iets.

Tsja, als je kind sterft aan de Tetanus is het toch ook gewoon de schuld van het kind, die was dan niet sterk genoeg :? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zoals verwacht ~4.500 nieuwe meldingen en percentage positieve testen op het dashboard gedaald van 10,3% naar 9,5%.

[ Voor 46% gewijzigd door Laguna op 24-02-2021 15:42 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Adlermann schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Dat is dus niet waar. Als je alles opengooit dan loopt de boel alsnog vol. Met jongere mensen. Die hebben een fors lager risico, klopt. Maar als iedereen ophetzelfde moment besmet raakt, dan ga je ook gezonde mensen van 40 en 50 over de kling jagen.

Pas als IEDEREEN (of voldoende) gevaccineerd is kan alles open. Tot die tijd hebben we maatregelen. Kunnen we met mindere maatregelen toe als de risicogroepen gevaccineerd zijn. Ja, uiteraard.

Maar 'normaal' duurt nog wel een tijdje :)
Je hebt gelijk, ik drukte me wat kort door de bocht uit. Van 0 naar 100 is wat overdreven ja, dan kan het met "niet risicogroeper met pech" alsnog veel voor de zorg worden ja. Maar we zullen iig wel weer naar de 40 ofzo kunnen, aangezien de kans veel kleiner is, kun je meer besmettingen per dag "verwerken" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2

Dus mevrouw doet met de kids ook niet mee aan het rijksvaccinatie programma voor kinderziekten ? Succes met het vinden van een creche dan.... (geloof dat ze kinderen mogen weigeren sinds 1-2 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 19:05
t_captain schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:15:
De coronapandemie verklaren tot "actie van de antichrist", dat duidt op evangelische of pinkster stromingen binnen de kerk. Daar ligt in verhouding tot oudere protestantse, RK en orthodox kerken veel meer focus op de duivel/antichrist etc en .op de eindtijd. Vanuit de bijbel kun je ziekte kaderen als afkomstig van de duivel, maar ook als "fact of life" waarmee we sinds Genesis 3 nu eenmaal te maken hebben. De toon die in de publicatie van Dieleman wordt aangeslagen vertegenwoordigt zeker niet de hele kerk.
Dit heeft inderdaad uiteraard niks met gevestigde kerken te maken. Je komt, zeker op internet, natuurlijk wel vaker mensen tegen die van het padje af zijn. Maar de grote vraag wat mij betreft is dan, wie en waarom steekt er geld in om zulke mensen een platform te geven, en dan niet alleen online (wat nog 1 ding is en niet zo veel hoeft te kosten), maar ook in fysieke spullen om zo'n boodschap te verspreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Voor >99% van de jonge mensen doet Covid praktisch niks, dus een vaccin is imo ook onzin voor de gezonde mensen in die groep. Laat iedereen dat lekker voor zichzelf beslissen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 24-02-2021 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Bij vrouwlief (werkzaam in GGZ, dag-besteding van meervoudig psychische beperkten).

Besmettingen binnen gekomen via een collega die het vaak niet zo nauw neemt met handhygiene en mondkapje. Want 'het ademt zo lastig' :X .

Niet veel later besmettingen op haar afdeling (allemaar te herleiden naar contact met haar), die avond nog een patient opgenomen op de IC. Het eerst bericht na opname was al dat patient 'opgegeven' is door artsen en is niet door de nacht heen gekomen.

Paar dagen later is een complete afdeling positief getest, ook weer via via te herleiden aan. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ernemmer schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Voor >99% van de jonge mensen doet Covid praktisch niks, dus een vaccin is imo ook onzin voor de gezonde mensen in die groep. Laat iedereen dat lekker voor zichzelf beslissen.
Vaccineren van kinderen (tegen corona) is inderdaad nog maar de vraag of dat ueberhaupt gaat gebeuren, maar iedereen zelf laten beslissen of je je aan corona maatregelen houd of niet lijkt me niet zo'n goed idee. Die volg je gewoon op onafhankelijk van levensovertuiging.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Laatst online: 14:06
Wilke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Dit heeft inderdaad uiteraard niks met gevestigde kerken te maken. Je komt, zeker op internet, natuurlijk wel vaker mensen tegen die van het padje af zijn. Maar de grote vraag wat mij betreft is dan, wie en waarom steekt er geld in om zulke mensen een platform te geven, en dan niet alleen online (wat nog 1 ding is en niet zo veel hoeft te kosten), maar ook in fysieke spullen om zo'n boodschap te verspreiden.
Ik vond het wel frappant dat dit breed op de NOS.nl pagina staat, persoonlijk zou ik het als nieuwsomroep gewoon negeren. Die man heeft gewoon geld van een paar fanatieke volgers, maar spreekt zeker niet voor de hele christelijke populatie. Daarnaast zijn er bij ons een aantal weken geleden al in de wijk (grotere stad) ook flyers verspreid tegen vaccineren door één van de actieclubjes zonder specifieke achtergrond. Misschien is het de grootte van de oplage van deze man.

Overigens was ik verrast door de lage kosten voor die oplage, misschien ook eens een foldertje gaan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
pro_6or schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:54:
[...]

Vaccineren van kinderen (tegen corona) is inderdaad nog maar de vraag of dat ueberhaupt gaat gebeuren, maar iedereen zelf laten beslissen of je je aan corona maatregelen houd of niet lijkt me niet zo'n goed idee. Die volg je gewoon op onafhankelijk van levensovertuiging.
Coronamaatregelen wel, maar een vaccinatie moet imo altijd 100% vrijwillig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:51

Zeker logisch als het het Corona vaccin betreft, heel onlogisch als het andere vaccins betreft, lijkt me ook niet dat dat Hip is, eerder bijbel belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ernemmer schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:57:
[...]

Coronamaatregelen wel, maar een vaccinatie moet imo altijd 100% vrijwillig zijn.
Ja, maar ik schreef beide heh, in mijn postje. Ik postte dat metname omdat er een aantal posts stonden over de bible belt maar er zijn ook nog best flink wat andere groepen te vinden die ook uit overtuiging corona willen negeren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jasper 99 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:58:
[...]

Zeker logisch als het het Corona vaccin betreft, heel onlogisch als het andere vaccins betreft, lijkt me ook niet dat dat Hip is, eerder bijbel belt.
nee, niet vader god maar moeder natuur is hier de leidende factor.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Ik vind het wel prettig dat het Kabinet de "zuigende werking" van het openstellen van verschillende plekken (non-food markten, horeca, niet noodzakelijk winkels) etc zo serieus neemt.

Zo zie ik een aantal organisaties die deze groepen representeren claimen dat hun locaties veilig zijn, maar de maatregels (zoals de avondklok) zijn er volgensmij vooral om te zorgen dat je geen ophoping van mensen krijgt (wat dus grote risico's geeft).

Als je eenmaal tussen de spatschermen zit, zal het wel veilig zijn (hopelijk is de bediening niet besmet), maar voordat en nadat je daar bent geweest heb je wel tientallen mensen om je heen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

VERNederlander schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:55:
[...]

Ik vond het wel frappant dat dit breed op de NOS.nl pagina staat, persoonlijk zou ik het als nieuwsomroep gewoon negeren. Die man heeft gewoon geld van een paar fanatieke volgers, maar spreekt zeker niet voor de hele christelijke populatie. Daarnaast zijn er bij ons een aantal weken geleden al in de wijk (grotere stad) ook flyers verspreid tegen vaccineren door één van de actieclubjes zonder specifieke achtergrond. Misschien is het de grootte van de oplage van deze man.

Overigens was ik verrast door de lage kosten voor die oplage, misschien ook eens een foldertje gaan maken :+
Vidn ik ook merkwaardig, dat doet de NOS om de roepers dat de NOS eenzijdig belicht de mond te snoeren vermoed ik. Helpt geen reet.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
pro_6or schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:58:
[...]

Ja, maar ik schreef beide heh, in mijn postje. Ik postte dat metname omdat er een aantal posts stonden over de bible belt maar er zijn ook nog best flink wat andere groepen te vinden die ook uit overtuiging corona willen negeren.
Ja, maar ik reageerde alleen over het vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:44

Mfpower

In dubio

klaaas schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:45:
[...]

Ede hier en ik kan je vertellen dat dat 2e vermoeden niet juist is ;) De traditionele theologie achter het niet-vaccineren past totaal niet binnen de theologie van evangelische / pinkstergemeenten. Realiseer je ook dat dit enkel speelt in een kleine orthodox christelijke subgroep. Zelfs onder de achterban van de SGP zijn ze niet in de meerderheid. Dus ook in het overgrote deel van de protestantse kerken in de biblebelt worden kinderen gewoon gevaccineerd.
Oh help, zijn we buren? :)

Als toevoeging: een goede vriendin is GGD arts in Ede en zij zegt dat het niet-vaccineren vooral speelt in de randdorpen (harskamp, lunteren, ederveen) waar de echte "harde kern" orthodoxe bible belters woont. En zelfs daar is het een minderheid.

In mijn buurt wonen overigens vooral randstad-vluchteliingen. Ede is amper nog biblebelt. Ik ken diverse mensen uit diverse religieuze (en niet-religieuze) groepen en geen van hen laat zich niet vaccineren vanwege geloof.

Er zijn er wel een aantal die huiverig zijn voor de lange termijn effecten van een nieuw vaccin en liever de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:56
President schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:06:
Zo, inmiddels 2 van de 10 groepen op mijn basisschool preventief in quarantaine en 3,5% van de kinderen positief getest.

Gelukkig zo in de voorjaarsvakantie, dus qua onderwijs hebben we gelukkig geen uitdagingen/problemen. En; als het goed is hebben we er straks na de vakantie ook geen last meer van.

Één gezin staat centraal in de besmetting, kinderen uit het groepje van de oudste allemaal positief getest en ook een kind waar de oudste recentelijk bij thuis heeft gespeeld de dag voordat ze verschijnselen toonde (en dus ging testen). Ondertussen vertelt de GGD dat de kans van overdragen van kind op volwassenen zeer klein is, maar daar geloof ik steeds minder in (heeft ook broertje en ouders thuis besmet).

Ben toch wel benieuwd welke besluiten er gemaakt zouden worden als er geen vakantie was geweest! Klassen dicht? School dicht? Interessante weken straks in maart/april :-)
Compleet kansloos deze situaties. Ben ook erg blij met de vakantie nu anders hadden ze nog een week school gemist. . Mijn dochter is een week geleden besmet met een ander verkoudheid virus. Het kindje van 3 zat op een cm afstand in haar gezicht te hoesten. Helaas was het kwaad een kleine week later geschied. Mijn dochter van 5 en ik hebben beide dikke keelpijn, snot en hoesten. Zondag de negatieve uitslag. Maar nu beginnen ook mijn zoontjes te klagen over snot.

Ze kunnen met een negatieve uitslag naar school, maar steken dan wel andere kinderen in die op hun beurt weer getest moeten worden. Ik heb vandaag mijn werk niet kunnen doen omdat (ondanks een negatieve test) het nu echt niet vind kunnen om klant contact of collegiaal contact te hebben terwijl ik keelpijn heb en hoest.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Cobb schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:04:
[...]

Compleet kansloos deze situaties. Ben ook erg blij met de vakantie nu anders hadden ze nog een week school gemist. . Mijn dochter is een week geleden besmet met een ander verkoudheid virus. Het kindje van 3 zat op een cm afstand in haar gezicht te hoesten. Helaas was het kwaad een kleine week later geschied. Mijn dochter van 5 en ik hebben beide dikke keelpijn, snot en hoesten. Zondag de negatieve uitslag. Maar nu beginnen ook mijn zoontjes te klagen over snot.

Ze kunnen met een negatieve uitslag naar school, maar steken dan wel andere kinderen in die op hun beurt weer getest moeten worden. Ik heb vandaag mijn werk niet kunnen doen omdat (ondanks een negatieve test) het nu echt niet vind kunnen om klant contact of collegiaal contact te hebben terwijl ik keelpijn heb en hoest.
Mijn vrouw en ik denken er serieus over om de kinderen na de vakantie niet meer naar school te doen. Niet alleen doen ze het prima op thuisonderwijs, maar de quarantaine van een hele klas hangt als een zwaard van damocles over het hoofd. De leerplicht is toch afgeschaft, en wij kunnen prima thuisscholen. Bij een infectie in de klas moeten we een potentieel gezond kind 10 dagen binnenhouden; en misschien wel meer dan een keer! Dat is toch veel erger dan een beetje school missen (makkelijk praten: onze kinderen lopen voor). En zo lopen wij ook minder risico.

Het besluit hebben we echter nog niet genomen; het thuisscholen is voor ons als ouders best zwaar en dat nemen we mee in de afweging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:18
Cobb schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:04:
[...]

Ik heb vandaag mijn werk niet kunnen doen omdat (ondanks een negatieve test) het nu echt niet vind kunnen om klant contact of collegiaal contact te hebben terwijl ik keelpijn heb en hoest.
En zo zou het altijd moeten zijn. Jan en alleman die ziek naar het werk komt en de hele toko besmet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper 99
Mfpower schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:08:
[...]

Mijn vrouw en ik denken er serieus over om de kinderen na de vakantie niet meer naar school te doen. Niet alleen doen ze het prima op thuisonderwijs, maar de quarantaine van een hele klas hangt als een zwaard van damocles over het hoofd. De leerplicht is toch afgeschaft, en wij kunnen prima thuisscholen. Bij een infectie in de klas moeten we een potentieel gezond kind 10 dagen binnenhouden; en misschien wel meer dan een keer! Dat is toch veel erger dan een beetje school missen (makkelijk praten: onze kinderen lopen voor). En zo lopen wij ook minder risico.

Het besluit hebben we echter nog niet genomen; het thuisscholen is voor ons als ouders best zwaar en dat nemen we mee in de afweging.
Sociale ontwikkeling nog wel mogelijk dan? Is nogal ingrijpend voor een kind, vooral als andere klasgenootjes wel weer naar de klas mogen, of zorgen jullie dan wel voor genoeg contact momenten met klasgenootjes? Ik zal er idd maar goed over nadenken, los van eventuele cijfers of "voorlopen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

zijn scholen verplicht dit vrijwillig thuishouden te faciliteren? Kan me voorstellen dat ze docenten alleen willen opzadelen met het daarvoor benodigde extra werk/moeite als dit gebeurt bij thuisblijven op basis van GGD advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 18:41

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:20:
[...]

zijn scholen verplicht dit vrijwillig thuishouden te faciliteren? Kan me voorstellen dat ze docenten alleen willen opzadelen met het daarvoor benodigde extra werk/moeite als dit gebeurt bij thuisblijven op basis van GGD advies.
Kinderen moeten zelfs met een snottertje al thuisblijven. Je kunt er dus vanuit gaan dat structureel pak hem beet 10-20% van de leerlingen thuis zit. Percentage is uit de lucht gegrepen, maar omdat het ingecalculeerd is dat leerlingen veel afwezig zijn hebben de scholen niet veel keus om iets te faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Jasper 99 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:15:
[...]

Sociale ontwikkeling nog wel mogelijk dan? Is nogal ingrijpend voor een kind, vooral als andere klasgenootjes wel weer naar de klas mogen, of zorgen jullie dan wel voor genoeg contact momenten met klasgenootjes? Ik zal er idd maar goed over nadenken, los van eventuele cijfers of "voorlopen".
Daar moeten we sowieso zelf voor zorgen. Aansluiting met de klasgenootjes is minimaal (oudste = HB + loopt sociaal emotioneel 3 jaar voor, heeft al een klas overgeslagen ). En de jongste doet groep 2 en die klaagt weer nu ze naar school moet (kan al lezen en rekenen). Door allerlei issues met school hadden we voordat de hele COVID ellende begon al ideeen over thuisonderwijs maar al snel vergeten doordat dat standaard in Nederland niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:20:
[...]

Als ze ons gewoon de week taak geven dan komt het wel goed.

Hier staat meer info: https://oudersenonderwijs...it-het-met-de-leerplicht/

[ Voor 11% gewijzigd door Mfpower op 24-02-2021 16:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56

Rannasha

Does not compute.

Ernemmer schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Er zijn inmiddels vrij goede signalen dat het vaccin ook helpt tegen verspreiding van Covid-19 (zij het in wat mindere mate dan dat het ziekte voorkomt). Dus je vaccineert je niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Balletje, balletje met de Britse variant

Globaal gezien heeft MdH een punt, het RIVM is aan het goochelen met onderzoeksresultaten en modellen. Dit blijkt voornamelijk uit de cijfers van de kiemsurveillance. Dat er informatie wordt achtergehouden past overigens wel bij de Rutte-doctrine, zoals ook al bleek uit de WOB verzoeken die bij Lubach afgelopen zondag werden aangekaart.

Vervolgens zei JvD vanmorgen het volgende over het beleid:
De lockdown, gepaard met maatregelen als de avondklok en bezoekregel, heeft sinds medio december mogelijk 41.000 ziekenhuisopnames voorkomen. Dat vertelde RIVM-baas Jaap van Dissel woensdag tijdens een technische briefing aan de Tweede Kamer.

Volgens Van Dissel zijn door alle getroffen maatregelen ook mogelijk 6.300 ic-opnames voorkomen. Daarmee had de totale hoeveelheid ic-opnames sinds medio december drie keer zo groot kunnen zijn als nu. In de periode waarin de maatregelen van kracht zijn, werden ruim 2.500 ic-opnames en zo'n 15.000 ziekenhuisopnames gemeld.

De RIVM-baas benadrukt dat het gaat om aannames die zijn gebaseerd op rekenmodellen van het RIVM. Er is een foutmarge van 5 procent. Het gezondheidsinstituut concludeerde al eerder op basis van rekenmodellen dat de avondklok en bezoekregel het reproductiegetal met zo'n 10 procent hebben doen dalen.

Van Dissel noemt het aantal mogelijk voorkomen opnames "fors". De deskundige stelt dat de maatregelen niet voor niets zijn genomen. Medio december werd in Nederland een nieuwe lockdown van kracht. Een maand geleden werden daar de avondklok en bezoekregel aan toegevoegd.
De vraag is dan: op welke modellen zijn die cijfers gebaseerd en zijn er inderdaad zoveel ziekenhuisopnames voorkomen met de maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Laguna schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:35:

Globaal gezien heeft MdH een punt, het RIVM is aan het goochelen met onderzoeksresultaten en modellen. Dit blijkt voornamelijk uit de cijfers van de kiemsurveillance. Dat er informatie wordt achtergehouden past overigens wel bij de Rutte-doctrine, zoals ook al bleek uit de WOB verzoeken die bij Lubach afgelopen zondag werden aangekaart.

[...]

De vraag is dan: op welke modellen zijn die cijfers gebaseerd en zijn er inderdaad zoveel ziekenhuisopnames voorkomen met de maatregelen?
Niet voor niks is in duitsland naar voren gekomen dat er propaganda is omtrent corona, waarbij cijfers veel groter gemaakt worden en media naar buiten moest komen met de worst case scenario's, zodat het publiek makker is voor stevige maatregelen.

Dit is natuurlijk wat JvD en het Kabinet al vanaf moment 1 doen. Ze rekenen altijd met een worst case scenario, wat de berekeningen zijn zal je vast wel kunnen vinden op RIVM, al echt transparant is het niet als leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Er zijn inmiddels vrij goede signalen dat het vaccin ook helpt tegen verspreiding van Covid-19 (zij het in wat mindere mate dan dat het ziekte voorkomt). Dus je vaccineert je niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.
Maar dat is dus niet nodig als alle mensen die geen Covid willen krijgen al vrijwillig gevaccineerd zijn. De gezonde jongere mensen zijn toch ook pas aan de beurt als alle anderen geweest zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Jasper 99 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:39:
[...]

Niet voor niks is in duitsland naar voren gekomen dat er propaganda is omtrent corona, waarbij cijfers veel groter gemaakt worden en media naar buiten moest komen met de worst case scenario's, zodat het publiek makker is voor stevige maatregelen.

Dit is natuurlijk wat JvD en het Kabinet al vanaf moment 1 doen. Ze rekenen altijd met een worst case scenario, wat de berekeningen zijn zal je vast wel kunnen vinden op RIVM, al echt transparant is het niet als leek.
Lijkt me heel goed om in zaken waar het gaat om leven en dood, met de ergste scenarios te rekenen.

Vliegtuigen bouwen ze bijvoorbeeld ook met marges die je niet in het dagelijks vliegverkeer tegenkomt. Dijken bouwen we ook voor rampen die eens in de honderden/duizenden jaren gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:17
Basekid schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:42:
[...]

Lijkt me heel goed om in zaken waar het gaat om leven en dood, met de ergste scenarios te rekenen.

Vliegtuigen bouwen ze bijvoorbeeld ook met marges die je niet in het dagelijks vliegverkeer tegenkomt. Dijken bouwen we ook voor rampen die eens in de honderden/duizenden jaren gebeuren.
Zolang de maatregelen steeds groter wordende negatieve neveneffecten blijken te hebben, moet je niet per definitie van het ergste uit gaan. De maatregelen m.b.t. veiligheid en dijken hebben voor zover ik kan bedenken weinig tot geen negatieve bijeffecten. De vergelijking gaat daarom m.i. mank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Basekid schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:59:
Zo zie ik een aantal organisaties die deze groepen representeren claimen dat hun locaties veilig zijn, maar de maatregels (zoals de avondklok) zijn er volgensmij vooral om te zorgen dat je geen ophoping van mensen krijgt (wat dus grote risico's geeft).
De avondklok zorgt ook voor ophoping. Er is nu minder tijd om boodschappen te doen, de supermarkten gaan eerder dicht en je moet ook nog op tijd vertrekken om voor 21.00 thuis te zijn. Combineer dat ook met werken overdag en er blijft maar een klein tijdsvenster over voor de werkende mensen om boodschappen te doen. Allemaal 's avonds of in het weekend. Vroeger was de AH open tot 22.00, gaf toch veel meer kans voor mensen om zich te verspreiden over de dag.
Basekid schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:59:
Als je eenmaal tussen de spatschermen zit, zal het wel veilig zijn (hopelijk is de bediening niet besmet), maar voordat en nadat je daar bent geweest heb je wel tientallen mensen om je heen gehad...
We werden toch door ons mondkapje beschermd? ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 07:14
Laguna schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:35:

[...]

Wat een ongelofelijke volksmennende sensatiezoeker blijfft het toch :r . Het belerende toontje en wijzende vingertje van deze sociaal geograaf turned opiniepeiler komt me inmiddels helemaal de strot uit. Ik vind het nogal wat om van gegoochel en illusies te spreken wanneer je je eigen broddelwerk baseert op niet te controleren 3rd party bronnen, roddels, achterklap en het selectief en foutief samentrekken van meerdere feiten om tot je eigen, uiterst subjectieve, alternatieve waarheid te komen.

Na een hoop geblaat kom je ongeveer halverwege overigens op de relevante quote: Maar als ik de cijfers vanuit de laatste grafiek van het RIVM pak, dan schommelt die reproductiefactor van die Britse variant tussen de 1,05 en 1,10!. Deze fantasiegetallen van de Hond wijken dan wel af van de door het RIVM berekende R die over tijd daalt van 1,3 naar 1,14, laat onverlet dat het he-le-maal niets afdoet aan de maatregelen die genomen zijn. Zelfs in de alternatieve waarheid van MdH zitten we namelijk nog steeds boven de 1 en is er dus geen onderbouwing voor versoepeling van maatregelen zoals we dit deze week zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:42:
[...]

Met de ergste scenario's rekenen kan best en direct ingrijpen toen we nog niet wisten hoe erg het was mag inderdaad ook, maar nu er meer over bekend is zie ik liever de waarheid dan alles maar overdrijven en opdikken om de mensen angstig te maken.
Je ziet het in dit topic ook, 100% gezonde 20 en 30-ers die bang zijn om Covid te krijgen. Dat is puur aangeprate angst, want als je de statistieken bekijkt is er echt maar een heel miniscul risico om echt ziek worden voor die groep.

Laats hoorde ik wel een goede redenatie over het sensatie nieuws ne praatprogramma's met N=1 gasten.
''Alles wat je in het nieuws hoort en ziet is precies hoe de wereld niet is''

- 1 vliegtuig stort neer, maar over die 10.000 die er goed landen per dag hoor je niks.
- 1 iemand wint de lotto, maar de 8 miljoen die niet winnen hoor je niet.
- 1 iemand overvalt een juwelier, maar de 100.000 mensen die normaal betalen hoor je niks over.
- 100 personen onder de 50 overlijden aan Covid, maar de 1,5 miljoen onder de 50 die nergens last van hebben hoor je niks van.
- 1 persoon van 30 overlijd aan Covid, maar de >100.000 die nergens last van hebben hoor je niks over.
- 100 jongeren krijgen zeldzame ontstekingsziekte van Covid, maar de 500.000 die niks krijgen hoor je niks over.

Het is natuurlijk ook wel te begrijpen dat ze sensationele dingen naar buiten brengen, want dat trekt kijkers, maar als je de statistieken er bij pakt zie je dat het op macroniveau allemaal best meevalt voor het grootste deel van de bevolking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21

The Legend

*Plop*

BoB_HenK schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:55:
[...]

Wat een ongelofelijke volksmennende sensatiezoeker blijfft het toch :r . Het belerende toontje en wijzende vingertje van deze sociaal geograaf turned opiniepeiler komt me inmiddels helemaal de strot uit. Ik vind het nogal wat om van gegoochel en illusies te spreken wanneer je je eigen broddelwerk baseert op niet te controleren 3rd party bronnen, roddels, achterklap en het selectief en foutief samentrekken van meerdere feiten om tot je eigen, uiterst subjectieve, alternatieve waarheid te komen.

Na een hoop geblaat kom je ongeveer halverwege overigens op de relevante quote: Maar als ik de cijfers vanuit de laatste grafiek van het RIVM pak, dan schommelt die reproductiefactor van die Britse variant tussen de 1,05 en 1,10!. Dit wijkt dan wel afvan de door het RIVM berekende R die over tijd daalt van 1,3 naar 1,14, laat onverlet dat het he-le-maal niets afdoet aan de maatregelen die genomen zijn. Zelfs in de alternatieve waarheid van MdH zitten we namelijk nog steeds boven de 1 en is er dus geen onderbouwing voor versoepeling van maatregelen zoals we dit deze week zien.
Het meeste van wat hij schrijft acht ik grotendeels onzin, maar zelfs een kapotte klok geeft 2x per dag de juiste tijd ;) Feitelijk plaatst hij hier dezelfde kanttekening als @T_captain. Alleen dan voorzien van een wazig complot-achtig-opzet-sausje.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

BoB_HenK schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:55:
[...]

Na een hoop geblaat kom je ongeveer halverwege overigens op de relevante quote: Maar als ik de cijfers vanuit de laatste grafiek van het RIVM pak, dan schommelt die reproductiefactor van die Britse variant tussen de 1,05 en 1,10!. Dit wijkt dan wel afvan de door het RIVM berekende R die over tijd daalt van 1,3 naar 1,14, laat onverlet dat het he-le-maal niets afdoet aan de maatregelen die genomen zijn. Zelfs in de alternatieve waarheid van MdH zitten we namelijk nog steeds boven de 1 en is er dus geen onderbouwing voor versoepeling van maatregelen zoals we dit deze week zien.
Inderdaad. Maar hij heeft wel een punt mbt de cijfers. In die zin doet het rivm het cijfermatig niet goed maar ook t_captain noemt dat al in zijn modellen.

Waarom MdH tot de conclusie komt met een R boven de 1 dat maatregelen niet nodig zijn snap ik ook niet.

Ik ben niet voor versoepelingen, maar ook niet voor de avondklok. Wat het OMT nu doet is obv de cijfers telkens de avondklok nodig achten en daar heb ik wel moeite mee. Evenals dat de regering voor sommige clubjes de boel verruimt maar voor iedereen een grondrecht tart.

En de tweede kamer is ook niet erg wakker wat dat betreft. De avondklok zou als eerste verdwijnen. Ik ben geen fan van Wilders maar vandaag heeft hij het wel bij het rechte eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

The Legend schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Het meeste van wat hij schrijft acht ik grotendeels onzin, maar zelfs een kapotte klok geeft 2x per dag de juiste tijd ;) Feitelijk plaatst hij hier dezelfde kanttekening als @T_captain. Alleen dan voorzien van een wazig complot-achtig-opzet-sausje.
Je kunt je wel afvragen waarom er niet helder gecommuniceerd wordt. Dit is natuurlijk koren op de molen voor complotdenkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 07:14
The Legend schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Dat die modelleringen beter kunnen betwist ik ook niet. Verschil is wel dat die kapotte klok geen complottheorien aanhangen en impliceren dat individuen het ergste met ons voor hebben.

Blijkbaar realiseert MdH zich dat hij alleen maar kan 'winnen' door blind om zich heen te slaan op zijn eigen website. Als het nou zo'n stoere jongen is, waarom komt hij dan niet met een paper, artikel in een wetenschappelijk blad, etc. met steun van échte onderzoekers?
Mfpower schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Inderdaad. Maar hij heeft wel een punt mbt de cijfers. In die zin doet het rivm het cijfermatig niet beter maar ook t_captain noemt dat al in zijn modellen.

Waarom MdH tot de conclusie komt met een R boven de 1 dat maatregelen niet nodig zijn snap ik ook niet.

Ik ben niet voor versoepelingen, maar ook niet voor de avondklok. Wat het OMT nu doet is obv de cijfers telkens de avondklok nodig achten en daar heb ik wel moeite mee. Evenals dat de regering voor sommige clubjes de boel verruimt maar voor iedereen een grondrecht tart.

En de tweede kamer is ook niet erg wakker wat dat betreft. De avondklok zou als eerste verdwijnen. Ik ben geen fan van Wilders maar vandaag heeft hij het wel bij het rechte eind.
We leven in een land met 17 miljoen bondscoaches data analisten :+

Zonder gekheid. Ik ben helemaal voor transparantie. Ik wordt blij van gefundeerde kritiek. Ik kan prima leven met ongefundeerde kritiek. Hoe MdH echter gal spuwt over het gebrekkige toepassen van wetenschappelijke onderzoeksstandaarden door zelf huis tuin en keuken excelwijsheid te combineren met wegzetten van individuen en complotdenken maakt het voor mij een gevaarlijke populist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:49
Mfpower schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:12:
[...]

Je kunt je wel afvragen waarom er niet helder gecommuniceerd wordt. Dit is natuurlijk koren op de molen voor complotdenkers.
Er wordt wel helder gecommuniceerd. Weliswaar met een onzekerheidsmarge, maar dat komt gewoon omdat er zoveel variabelen zijn dat je voor wat betreft de toekomst geen exacte getallen en datums kunt noemen.
Het is net zoiets als de 14-daagse voorspelling van het weer. Daar rekenen (zo'n beetje) de snelste computers van Nederland aan, maar desalniettemin neemt de kans op een goede voorspelling per dag met zo'n 10% af.
Het blijft (zowel voor COVID-19 alsook het weer) natuur en dus ook een deel chaos welke niet te berekenen is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Je denk wel erg makkelijk over school missen vind ik... het sociale aspect is ook een ding, of eigenlijk juist het ding waarom we als land ik weet niet heoveel moeite doen om de basisscholen als eerste open te doen. Om dan als ouder zomaar kinderen thuis te houden vind ik nogal wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yucon schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Kinderen moeten zelfs met een snottertje al thuisblijven. Je kunt er dus vanuit gaan dat structureel pak hem beet 10-20% van de leerlingen thuis zit. Percentage is uit de lucht gegrepen, maar omdat het ingecalculeerd is dat leerlingen veel afwezig zijn hebben de scholen niet veel keus om iets te faciliteren.
Maar er is een verschil tussen faciliteren uit noodzaak omdat je thuis moet zijn en faciliteren omdat daarvoor gekozen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

CMD-Snake schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:54:
[...]

We werden toch door ons mondkapje beschermd? ;)
Ja:

p = g(c·(1-fe(1-fi) / r2)
X~B(n,p)
P(X=0) = (1-p)n

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Cranberry schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:52:
[...]

Zolang de maatregelen steeds groter wordende negatieve neveneffecten blijken te hebben, moet je niet per definitie van het ergste uit gaan. De maatregelen m.b.t. veiligheid en dijken hebben voor zover ik kan bedenken weinig tot geen negatieve bijeffecten. De vergelijking gaat daarom m.i. mank.
De vergelijking gaat mank omdat hij te lief is. Deze potentiële dijkdoorbraak groeit namelijk exponentieel. Zodra je dus iets te gemakkelijk bent geweest is de groei enorm. Je kunt dat steeds hooguit een paar dagen (te lang) volhouden en dan is er een piek waar we echt niks mee kunnen, moet je weer dicht en zijn we weer maanden zoet met afbouwen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41
Laguna schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Het HerstelNL plan kwam op hetzelfde neer. Vond je dat dan ook een goed initiatief?
Waar heb je het over? HerstelNl had het over het land opengooien in maart.

En is niets meer dan een cashgrab. Ben benieuwd wat ze met die kwart miljoen gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:21:
[...]

Je denk wel erg makkelijk over school missen vind ik... het sociale aspect is ook een ding, of eigenlijk juist het ding waarom we als land ik weet niet heoveel moeite doen om de basisscholen als eerste open te doen. Om dan als ouder zomaar kinderen thuis te houden vind ik nogal wat
Tsja. Ik kijk - zeker nu zelf in het onderwijs gewerkt te hebben - heel anders er tegen aan dan velen. Leerplicht? Prima. Schoolplicht? Mwah. Helemaal in tijden van Corona. Maar het gaat me te off topic. Misschien iets voor een ander topic of als je nieuwsgierig bent een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BarôZZa schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Waar heb je het over? HerstelNl had het over het land opengooien in maart.

En is niets meer dan een cashgrab. Ben benieuwd wat ze met die kwart miljoen gaan doen
Ruim versoepelen ja, maar tevens de kwetsbaren zoveel mogelijk afzonderen. Oftewel net zo goed een tweedeling van de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:05:
En de tweede kamer is ook niet erg wakker wat dat betreft
Wat mij betreft was de meest inhoudelijke inbreng vandaag een aantal vragen over de routekaart. En dan met name waarom het kabinet van de routekaart afwijkt en op een manier afschaalt die lijkt in te gaan tegen het advies van het OMT in.

Antwoord (geparafraseerd): kabinet zet stapjes binnen het hoogste niveau. Dat kan zonder dat je het niveau 4 verlaat. Volgens de MP dan. Maar in het advies van het OMT (1 februari, p. 4) staat dat het pas met kleine stapjes kan als het niveau (‘waakzaam’) is bereikt.

Dus.

Of zie ik een ander OMT advies over het hoofd dat hierover adviseert en dateert van na 1 februari?

Het fragment staat hier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jovatov
Yaksa schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Er wordt wel helder gecommuniceerd. Weliswaar met een onzekerheidsmarge, maar dat komt gewoon omdat er zoveel variabelen zijn dat je voor wat betreft de toekomst geen exacte getallen en datums kunt noemen.
Het is net zoiets als de 14-daagse voorspelling van het weer. Daar rekenen (zo'n beetje) de snelste computers van Nederland aan, maar desalniettemin neemt de kans op een goede voorspelling per dag met zo'n 10% af.
Het blijft (zowel voor COVID-19 alsook het weer) natuur en dus ook een deel chaos welke niet te berekenen is.
De communicatie is an sich helder, maar wordt wel gepresenteerd naar eigen goeddunken.

Als de kiemsurveillance Britse variant netjes het model van de RIVM had gevolgd, dan had dat de kop van het wekelijkse nieuwsbericht RIVM geweest.
Nu dat niet zo is en (gelukkig) de stijging veel minder groot is, worden de getallen weggemoffeld.

Dat doet an sich niets af aan de algemene boodschap van RIVM: De situatie is nog steeds kwetsbaar, en versoepelingen zijn risicovol. Of de Britse variant nu 50% besmettelijker is, of 10-20% doet aan die boodschap niets af.

Wat mij betreft zou het RIVM in hun communicatie dat ook 'gewoon' moeten communiceren. 'Britse variant lijkt mee te vallen, situatie nog steeds risicovol'. Dan ben je gewoon eerlijk en transparant. Burgers begrijpen dat naar mijn idee best wel.
Natuurlijk zal een Maurice de Hond daar ook weer een mooi verhaal van kunnen breien: 'zie je wel, wat een oelewappers etc etc'. Maar dat doet de Hond (en de rest van de criticasters) toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:49
Number10 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:53:
[...]
Wat mij betreft was de meest inhoudelijke inbreng vandaag een aantal vragen over de routekaart. En dan met name waarom het kabinet van de routekaart afwijkt en op een manier afschaalt die lijkt in te gaan tegen het advies van het OMT in.
Misschien omdat het een advies is?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:57:
Misschien omdat het een advies is?
Dat kan. Maar dan worden eerdere reacties waar het advies ‘heilig’ werd verklaard wel wat wiebelig lijkt mij.

In dit geval werd er ook doodleuk gesteld dat het ‘kon’. Maar zo staat het overduidelijk niet in het advies. Zeg dan gewoon dat je tegen het advies ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Jovatov schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:57:
Britse variant lijkt mee te vallen
Britse variant groeit nog steeds lijkt mij nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Number10 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:53:
[...]

Antwoord (geparafraseerd): kabinet zet stapjes binnen het hoogste niveau. Dat kan zonder dat je het niveau 4 verlaat. Volgens de MP dan. Maar in het advies van het OMT (1 februari, p. 4) staat dat het pas met kleine stapjes kan als het niveau (‘waakzaam’) is bereikt.

Dus.

Of zie ik een ander OMT advies over het hoofd dat hierover adviseert en dateert van na 1 februari?

Het fragment staat hier.
In het laatste advies worden de versoepelingen wel soort-van goedgepraat. Die is van 23 februari

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het debat vandaag is ook weer een toppertje...

Eerst een hoop gezeur over waarom er nu versoepeld wordt.

Vervolgens voor wie er dan versoepeld wordt.

Conclusie obv de moties:
- terrassen moeten open
- HBO/wo moet open
- sportscholen moeten open
- winkels moeten verder open

8)7

Oh wacht, we waren nog niet klaar:
- alle maatregelen moeten weg
- marktkramen moeten weer open

7(8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Jovatov schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:01:
In het laatste advies worden de versoepelingen wel soort-van goedgepraat. Die is van 23 februari
Dank je. Maar de nadruk ligt wel op ’soort-van’. Het OMT lijkt zichzelf tegen te spreken toch? Er staat helemaal geen duiding waarom ze ineens terugkomen van het advies van begin februari om kleine aanpassingen te doen bij het niveau ‘waakzaam’.

Of zie ik het nog steeds over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:07:
Het debat vandaag is ook weer een toppertje
Misschien iets voor de stemwijzers voor de verkiezingen om nog even snel op te nemen?

- terrassen moeten open -> partij A
- HBO/wo moet open -> partij B
- sportscholen moeten open -> partij C
- winkels moeten verder open -> partij D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Conclusie obv de moties:
- terrassen moeten open
- HBO/wo moet open

8)7

7(8)7
Ja verbazingwekkend. Hoewel ik het allemaal graag zou zien is het wel weer erg prematuur, maar het klinkt natuurlijk leuk voor de achterban.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:10

Conclusie obv de moties:
- terrassen moeten open
- HBO/wo moet open

8)7

7(8)7
verkiezingspraat niks meer niks minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Woy schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:15:
[...]
Ja verbazingwekkend. Hoewel ik het allemaal graag zou zien is het wel weer erg prematuur, maar het klinkt natuurlijk leuk voor de achterban.
Tsja het maakt mij voornamelijk hopelozer, wie valt er nog met goed fatsoen te kiezen.
Lilian Marijnissen (SP) noemde het een vreemde situatie dat "vergaande maatregelen" zoals de bezoekersregeling en de avondklok overeind blijven, "maar dat je overdag wel naar de HEMA mag om een broodrooster te kopen."
Ik bedoel, als ze dat al niet snapt (of doet alsof ze het niet snapt, wat ik eigenlijk nog erger vind), zou ze iets ingewikkelders dan wel snappen (en hetzelfde geldt dus voor de rest) ?

En de paar kamerleden waarvan ik denk dat ze het meeste snappen en er ook naar handelen, die komen toch wel in de kamer, zelfs met voorkeursstemmen gok ik, dus mijn stem daar op is uiteindelijk een stem op die partij en de kamerleden die daar omheen staan op de lijst, maar die staan dan weer niet op mijn shortlist :S .

[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 24-02-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
gekkie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:26:
[...]

Tsja het maakt mij voornamelijk hopelozer, wie valt er nog met goed fatsoen te kiezen.

[...]

Ik bedoel, als ze dat al niet snapt (of doet alsof ze het niet snapt, wat ik eigenlijk nog erger vind), zou ze iets ingewikkelders dan wel snappen (en hetzelfde geldt dus voor de rest) ?

En de paar kamerleden waarvan ik denk dat ze het meeste snappen en er ook naar handelen, die komen toch wel in de kamer, zelfs met voorkeursstemmen gok ik, dus mijn stem daar op is uiteindelijk een stem op die partij en de kamerleden die daar omheen staan op de lijst, maar die staan dan weer niet op mijn shortlist :S .
Tja, ze spreekt de taal van de (door haar gewenste) kiezer. Mag je zelf bedenken of je daartoe behoort :)
Pagina: 1 ... 25 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!