Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.861 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
BoB_HenK schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:55:
[...]

Na een hoop geblaat kom je ongeveer halverwege overigens op de relevante quote: Maar als ik de cijfers vanuit de laatste grafiek van het RIVM pak, dan schommelt die reproductiefactor van die Britse variant tussen de 1,05 en 1,10!. Deze fantasiegetallen van de Hond wijken dan wel af van de door het RIVM berekende R die over tijd daalt van 1,3 naar 1,14, laat onverlet dat het he-le-maal niets afdoet aan de maatregelen die genomen zijn. Zelfs in de alternatieve waarheid van MdH zitten we namelijk nog steeds boven de 1 en is er dus geen onderbouwing voor versoepeling van maatregelen zoals we dit deze week zien.
We kunnen de R-waarde met 4 a 5 basispunten per maand omlaag drukken door inmunisatie. Daarvan 1/3e deel natuurlijk en 2/3e deel middels vaccinatie.

Daar staat de toename van R door de opkomst nieuwe mutanten tegenover.

Het verschil tussen die tegengestelde krachten moet je balanceren met lockdown maatregelen.

De afgelopen 3 weken spelen we ongeveer quitte tegen het virus. Toenemende invloed van de Engelse mutant tegenover toenemende inmuniteit. R-waarde schommelt rond 1.

Nu gaat dat ene effect (verdringing) over enige tijd afzwakken. Er is nogal wat onduidelijkheid over hoe snel die verdringing precies verloopt, en bijgevolg wanneer het effect gaat afzwakken. Dan kan in het snelste geloofwaardige model over 2 weken zijn, maar in het langzaamste geloofwaardige model duurt het nog 8 weken.

Terwijl het tweede effect (vaccinatie) juist wat gaat versnellen. Bovendien komen we over een aantal weken terecht in een situatie waarin de druk op de zoeg merkbaar lager wordt omdat de kwetsbaren gevaccineerd zijn. Dan kunnen we de dagelijkse besmettingen wat laten oplopen en dat versnelt dan weer de natuurlijke immunisatie.

Daar zit de ruimte voor versoepeling. Die ontstaat geleidelijk vanaf een aantal weken van nu. Een goed begin zou zijn om een lijst te maken van versoepelingen en de kosten in termen van bijdrage aan R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:26:
[...]

Tsja het maakt mij voornamelijk hopelozer, wie valt er nog met goed fatsoen te kiezen.

[...]

Ik bedoel, als ze dat al niet snapt (of doet alsof ze het niet snapt, wat ik eigenlijk nog erger vind), zou ze iets ingewikkelders dan wel snappen (en hetzelfde geldt dus voor de rest) ?
Ach, ik snap dat ook geen bal waarom we op plek 1 versoepelen en op plek 2 niet... Ja, ik snap dat er keuzes gemaakt moeten worden, maar waarom de huidige ontgaat me volledig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:44:
[...]

Ach, ik snap dat ook geen bal waarom we op plek 1 versoepelen en op plek 2 niet... Ja, ik snap dat er keuzes gemaakt moeten worden, maar waarom de huidige ontgaat me volledig
Op zich is dat een van de weinige zaken die nog wel aardig is toegelicht.

Iets met aantallen bezoeken, aantallen reisbewegingen en negatieve effecten van schoolsluiting.

Dat niet alles tegelijk kan lijkt me evident. Althans nu niet. Pak nou nog een paar weken pijn, ram die spuiten erin en kijk met de lente hoe we zsm weer open kunnen.

Als we al die moties gaan invullen zitten we de hele zomer binnen dalijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:54:
Pak nou nog een paar weken pijn, ram die spuiten erin en kijk met de lente hoe we zsm weer open kunnen.
Nog even volhouden... Dat kan zo onderhand een delfts blauw tegeltje worden die spreuk.

Vanavond zag ik mijn gevoel over de hele situatie prachtig verwoord worden in de eerste alinea in een column van Johan Fretz in het Parool:
Ik snak niet eens meer naar versoepelingen, ik snak naar een aarde die plat is, zodat ik ervan afval als ik maar hard genoeg ren, het universum in. Het grote niets. Ik droom niet van een tropisch paradijs. Ik droom van nooit meer hoeven denken aan het stemgeluid van Ernst Kuipers.
Waren ze nooit aan die avondklok begonnen dan hadden ze nog een paar weken uitstel van versoepeling kunnen kopen. Dat hameren op die avondklok dreef de boel op de spits en dan krijg je een situatie als deze. Vandaag kon Van Dissel het ook nog niet echt aantonen wat die avondklok ons na drie weken bracht. "Volgens de modellen" was het antwoord op elke vraag over de avondklok, echte data lijkt te ontbreken. Ik mag toch hopen dat er wat kopstukken van het coronabeleid spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze aan die avondklok begonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:03:
Vandaag kon Van Dissel het ook nog niet echt aantonen wat die avondklok ons na drie weken bracht. "Volgens de modellen" was het antwoord op elke vraag over de avondklok, echte data lijkt te ontbreken.
Maar wat is dan voldoende bewijs?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
42erik schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:44:
[...]
Het is weliswaar deels arbitrair maar ik kan er toch wel wat lijnen in zien van het waarom van deze keuzes (en de randvoorwaarden die daar bij geïntroduceerd zijn).

En als ze zich nog steeds afvragen waar de "kloof" tussen burger en politiek vandaan komt, nou alleen deze vraagstellingen doen wat mij betreft al wonderen, niets van wat een commissie als Remkes heeft verzonnen kan daar nog tegen op (en het meeste van wat hij voorstelt zou wat mij betreft volstrekt onnodig zijn als kamerleden (en bewindspersonen) weer eens wat meer "normaal" en serieus hun werk gaan doen.

[ Voor 30% gewijzigd door gekkie op 24-02-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:54:
[...]

Op zich is dat een van de weinige zaken die nog wel aardig is toegelicht.

Iets met aantallen bezoeken, aantallen reisbewegingen en negatieve effecten van schoolsluiting.

Dat niet alles tegelijk kan lijkt me evident. Althans nu niet. Pak nou nog een paar weken pijn, ram die spuiten erin en kijk met de lente hoe we zsm weer open kunnen.

Als we al die moties gaan invullen zitten we de hele zomer binnen dalijk.
Oh, ik wil ook zeker niet al die moties, nou, wil wel, maar realiseer me dat het geen wijsheid is.

Ik zou alleen graag andere keuzes zien, doe scholen open, geef mensen hun avond terug (zoals je ook beloofd hebt!) en laat die kapper en al die andere contactberoepen, samen met het hele idee van private shopping lekker zitten voor nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:23:
Predikant in actie tegen vaccins, miljoenen mensen krijgen blad in de bus.

Kennelijk krijgen we binnenkort een blaadje in de bus waarin ons wordt verteld dat het vaccin het "teken van het beest" is en dat het aannemen ervan gelijk staat aan "het drinken uit de beker van God's toorn". Misschien toch maar even mijn Nee/Nee sticker er af halen om dit juweeltje in ontvangst te kunnen nemen :+

offtopic:
Waarom klinkt het drinken uit de beker van God's toorn en het accepteren van het teken van het beest zoveel cooler dan alles waar het blad voor predikt? 8)
Beetje stemmingmakende titel hanteer je daar. Deze man predikant noemen is veel te veel eer. Ik betwijfel of hij een theologische opleiding heeft gehad.

verder uit je bron;
'Dit is een eenpitter'

"Dit is echt een geheel geïsoleerd persoon binnen de evangelische wereld. Een echte eenpitter, met een eigen stichting en organisatie. Hij is ook niet verbonden aan een kerk", zegt Miranda Klaver, hoogleraar antropologie van religie aan de Vrije Universiteit. Volgens haar zijn de theorieën van Dieleman een combinatie van religieuze ideeën en complottheorieën. "Zijn bronnen zijn vooral te herleiden tot Amerikaanse YouTube-profeten, in de pro-Trumphoek."

In ander nieuws; iemand nog in het vondelpark geweest? schijnt gezellig druk geweest te zijn. Als dat de voorbode is van de lente dan kan Rutte beter nog eens een keer nadenken i.p.v de wens van de kamer zo snel naast zich neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
MikeyMan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:07:
Het debat vandaag is ook weer een toppertje...

Eerst een hoop gezeur over waarom er nu versoepeld wordt.

Vervolgens voor wie er dan versoepeld wordt.

Conclusie obv de moties:
- terrassen moeten open
- HBO/wo moet open
- sportscholen moeten open
- winkels moeten verder open

8)7

Oh wacht, we waren nog niet klaar:
- alle maatregelen moeten weg
- marktkramen moeten weer open

7(8)7
Ik ben ook zeer teleurgesteld in de linkse oppositie. Naar waar die normaal sterk in de wetenschap vertrouwen, schuiven ze nu lekker makkelijk het RIVM opzij voor goedkoop economische stemmen door terassen etc open te willen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:37
[...]

Nog even volhouden... Dat kan zo onderhand een delfts blauw tegeltje worden die spreuk.
Alstu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIk03vQr-Rn1ZVsb9Wq3xzUNi8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kqBEOJwQcfYNavbTtCG2PnY.jpg?f=fotoalbum_small

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Is het zo lastig voor te stellen dat dat met zomerweer in aantocht en een stijgende vaccinatiegraad nu meer waar is dan ooit tevoren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik hou m'n hart vast voor de komende Lente.
Lees laatste 5 dagen vrijwel elke mooie zonnige dag nieuwsberichten over overvolle (stads) Parken waar men ipv 1,5 mtr slechts 1,5 cm afstand houden.

Als je dan filmpjes/foto's ziet v een bizar bomvol Vondelpark vandaag plus het feit dat daar Politie bekogeld is met lege flessen....waarom die oeverloze kritiek jegens de overheid terwijl deze zelfde mensen dikke schijt hebben aan regels (1,5 mtr etc) en notabene met flessen gaan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Is het zo lastig voor te stellen dat dat met zomerweer in aantocht en een stijgende vaccinatiegraad nu meer waar is dan ooit tevoren?
Afgelopen zomer was toch ook redelijk "normaal"? Horeca en winkels waren open, ja er waren maatregelen maar het leven ging best goed door... en dat zonder al die vaccinaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:13:
[...]

Afgelopen zomer was toch ook redelijk "normaal"? Horeca en winkels waren open, ja er waren maatregelen maar het leven ging best goed door... en dat zonder al die vaccinaties.
Ja precies de reden dat ik het niet zo heel somer zie vanaf zeg half april.

Komende anderhalve maand wordt met de aanhoudende roep om versoepelingen echter wel vrij belangrijk daarin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
_Bailey_ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:12:
Lees laatste 5 dagen vrijwel elke mooie zonnige dag nieuwsberichten over overvolle (stads) Parken waar men ipv 1,5 mtr slechts 1,5 cm afstand houden.
Das toch volkomen verklaarbaar? Een eigen tuin of voldoende zon in de tuin is echt niet vanzelfsprekend. Zeker niet in de stad. Mensen zitten al een jaar lang thuis en dat druk enorm op de mentale gesteldheid. Daarbij gaat nog steeds rond dat de besmettelijkheid buiten meevalt.
Als je dan filmpjes/foto's ziet v een bizar bomvol Vondelpark vandaag plus het feit dat daar Politie bekogeld is met lege flessen....waarom die oeverloze kritiek jegens de overheid terwijl deze zelfde mensen dikke schijt hebben aan regels (1,5 mtr etc) en notabene met flessen gaan gooien?
Ik vraag me af of dat dezelfde mensen zijn :?

Wat ik stuitend vind is dat de personen die besluiten over het wel/niet sluiten van park waarschijnlijk ruim wonen, een (ruime) tuin hebben en waarschijnlijk gewoon naar kantoor kunnen. Die kunnen zich totaal niet inleven.

XXXVI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
waarom die oeverloze kritiek jegens de overheid terwijl deze zelfde mensen dikke schijt hebben aan regels (1,5 mtr etc) en notabene met flessen gaan gooien?
Omdat je die mensen ook gewoon gereguleerd op een terras had kunnen zetten i.p.v ze nu het park in te jagen. Mensen willen wat vertier en vinden dat in het mooie weer buiten. En het enige wat ze feitelijk kunnen in de publieke ruimte is een park/strand/natuurgebied o.i.d

Die 'dikke schijt' gaat trouwens gewoon twee kanten op. Ik denk ook dat na de 'versoepelingen' van gister de gemiddelde ondernemer ook denkt dat Rutte en c.s 'dikke schijt' aan hen hebben.

Leg dit maar eens uit;

Rampzalig coronabeleid op de vierkante meter: Tuincentrum Henk Haan mag niets, buurman Welkoop in Santpoort-Noord alles

Er zal vast een goede reden voor zijn maar ik kan me die ondernemer wel voorstellen hoe hij zich voelt.

[ Voor 26% gewijzigd door RodeStabilo op 24-02-2021 20:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Omdat je die mensen ook gewoon gereguleerd op een terras had kunnen zetten i.p.v ze nu het park in te jagen. Mensen willen wat vertier en vinden dat in het mooie weer buiten. En het enige wat ze feitelijk kunnen in de publieke ruimte is een park/strand/natuurgebied o.i.d

Die 'dikke schijt' gaat trouwens gewoon twee kanten op.
Heb sowieso nooit begrepen dat ze de restaurants / horeca (op echte bars/clubs na) hebben gesloten. Volgens mij spreid je het allemaal veel meer als die open waren gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 20:24
ArcticWolf schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:24:
[...]

Heb sowieso nooit begrepen dat ze de restaurants / horeca (op echte bars/clubs na) hebben gesloten. Volgens mij spreid je het allemaal veel meer als die open waren gebleven.
Binnen is misschien niet handig denk ik, maar met het weer van vandaag hadden een hoop vondelparkgangers en bos- en duinwandelaars wellicht liever op een terrasje gezeten en had het daar minder druk geweest misschien. (Allemaal hypothetisch overigens)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:35:
(Allemaal hypothetisch overigens)
Dit is niet eens hypotetisch. Het is een logisch gevolg, dus dat kunnen we gewoon als feit aannemen.
Mooi weer, wellicht hebben mensen vakantie, het gevoel opgesloten te zitten, de drang naar de horeca.

1+1+1+1 is gewoon 4. makkelijk zat.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 24-02-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:35:
[...]

Binnen is misschien niet handig denk ik, maar met het weer van vandaag hadden een hoop vondelparkgangers en bos- en duinwandelaars wellicht liever op een terrasje gezeten en had het daar minder druk geweest misschien. (Allemaal hypothetisch overigens)
Ik heb 4 restaurants in m'n dorp en daar is het altijd echt goed geregeld geweest, afstand tafels onderling en schoonmaak artikelen genoeg en werd ook genoeg schoon gemaakt. Werk zelf in Utrecht en ben in de zomer vaak met collega's uiteten geweest of heb een drankje gedaan, ook daar was het gewoon goed geregeld binnen en buiten. Heb zelfs nog een speed date avond gehad in Utrecht.
In mijn ogen is er echt nooit een reden geweest om de horeca dicht te gooien, behalve dan dat ze "iets" moesten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:40:
[...]

Ik heb 4 restaurants in m'n dorp en daar is het altijd echt goed geregeld geweest, afstand tafels onderling en schoonmaak artikelen genoeg en werd ook genoeg schoon gemaakt. Werk zelf in Utrecht en ben in de zomer vaak met collega's uiteten geweest of heb een drankje gedaan, ook daar was het gewoon goed geregeld binnen en buiten. Heb zelfs nog een speed date avond gehad in Utrecht.
In mijn ogen is er echt nooit een reden geweest om de horeca dicht te gooien, behalve dan dat ze "iets" moesten doen.
Behalve misschien de grapjurken in de grote steden die er een bende van maakten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:43:
[...]

Behalve misschien de grapjurken in de grote steden die er een bende van maakten...
Dat was bij bars/clubs niet? En die moet je dan maar gewoon sluiten... de overheid schampt iedereen nu over 1 kam en het niet kunnen handhaven is geen excuus want ze proberen ook een avondklok te handhaven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28
De nieuwe versoepeling gaan nergens meer over. D
De middelbare scholen lukt het grotendeels niet om tussen elke kind 1,5m afstand te kunnen garanderen. 2 winkel bezoekers per verdieping...
2 bezoekers in een heel tuincentrum? Daar kunnen met gemak 20 man veilig winkelen.
Kruidvat altijd stervend druk , mag gewoon open blijven.
Het boekwinkeltje tegenover waar meestal maar 2 tot 4 personen per keer naar binnen lopen moest dicht.
Funshoppen bij de non-food in de Aldi of de Lidl (die wel gewoon hun non food voorraad blijven schuiven)

Ik begrijp dat de overheid geen regels per situatie kan opleggen en dat ze voor grof geschut moeten gaan,maar dit werkt echt nu averechts.

'Open maar met gezond verstand'. Controle of regie naar de gemeentes was geen verkeerd idee geweest. Meer controle op de maatregelen en gaat het mis dan eerst een waarschuwing en daarna nog een keer mis. Maand dicht.
Meer werk voor de handhaving (die helaas schaars is! ) maar wel meer kans voor de economie.

Alles dicht maar de kleine parkjes in onze overvolle randstad open...wat verwacht je met mooi weer? Ik weet zeker dat de journalisten al om 07.00 gniffelend stonde te wachten om de eerste 'ophef' foto te maken. :r

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
ArcticWolf schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:13:
[...]

Tijdens de demonstratie tegen discriminatie in Amsterdam werd er ook door iedereen corona geroepen. Later bleek dat er nauwelijks mensen besmet waren. Net als in de zomer, ging het ook prima met de besmettingen. Ik snap de angst niet zo van al die mensen die bang zijn voor open terrassen en de buitenlucht. Ik denk dat mensen zich teveel angsten hebben laten aanpraten. De gemiddelde leeftijd van corona doden is ouder dan 80! Dat geeft toch te denken lijkt mij.

@Cobb, ja de media lijkt aardig goed te zijn de hype levendig te houden met hun negativiteit..

[ Voor 6% gewijzigd door kobus71 op 24-02-2021 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Cobb schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:50:
Ik begrijp dat de overheid geen regels per situatie kan opleggen en dat ze voor grof geschut moeten gaan,maar dit werkt echt nu averechts.
Tja. Dat is niet veel anders dan het terrassen verhaal. Horeca is open voor de afhaal, en daar is het met het mooie weer nu alweer heel erg druk. Vervolgens wordt de uitbater panisch als je op zijn terrein iets nuttigt - "want BOA's". Gevolg? Vlak naast het terras is het een drukte van jewelste en wordt elke randje en richeltje op gemeentegrond aangewend om te zitten. Meestal zonder de 1.5m in acht te nemen, want daar is geen ruimte voor.

Er zullen vast plekken zijn waar deze regel wel effectief werkt en mensen daadwerkelijk bij de horeca weghoudt. Maar hier in de omgeving is het echt het tegenovergestelde. Je kunt bijna nergens heen, dus gaat men massaal naast de terrassen zitten. Veel dichter bij elkaar dan op een zorgvuldig opgesteld terras het geval zou zijn.

Daarbij zie ik ook steeds meer "nieuwe" terrassen. Restaurants die door hun locatie niet zo goed met bovenstaande mee kunnen doen en die nu opeens een frietkar of iets dergelijke ergens neerzetten waar veel plek is voor klanten om op gemeentegrond te zitten.

Mensen zoeken de uiterste mogelijkheden binnen de regels die ze wordt opgelegd. Op zich logisch, maar onderhand is het beoogde doel van veel regels steeds meer zoek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

Het schijnt nogal gezond te zijn om een frisse neus te halen tussen de bomen en planten en met je kop in de zon te zitten, is goed voor je weerstand. Aangezien kans op buitenbesmetting veel lager is zou het weleens verstandig kunnen zijn om het park in te duiken nu het weer weer beter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Vanochtend ook click & buy gedaan bij de blokker. Dat is dus ook helemaal kut. 5 minuten aan de telefoon gehangen met twee medewerkers (lekker efficiënt) om een boodschappenkrat te kopen die ik online gezien had. Afijn, uiteindelijk geregeld. Over 4 uur ophalen? Nee hoor over een kwartier is ook goed. Kom ik daar, zijn het kratjes van 8x12 cm (tsja, plaatje op internet). Ze hadden gelukkig ook grotere, wijzigen geen probleem. Vanavond 3 pakken sap er in het krat pleurt gewoon uit elkaar, karton is nog steviger. Je wil sommige producten gewoon even in je handen hebben. Ik snap wel dat click & buy niet werkt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:23:
[...]

Das toch volkomen verklaarbaar? Een eigen tuin of voldoende zon in de tuin is echt niet vanzelfsprekend. Zeker niet in de stad. Mensen zitten al een jaar lang thuis en dat druk enorm op de mentale gesteldheid. Daarbij gaat nog steeds rond dat de besmettelijkheid buiten meevalt.

[...]
Mensen zitten al een jaar lang thuis?
Ga toch weg, overdrijf niet zo.

Verder hebben die lui 1 grote tyfuszooi achtergelaten in 't Vondelpark.
Ik ben een beetje klaar met die diarree aan klachten richting overheid en zelf lak hebben aan enige fatsoensnormen en Covid maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:07:
Vanochtend ook click & buy gedaan bij de blokker. Dat is dus ook helemaal kut. 5 minuten aan de telefoon gehangen met twee medewerkers (lekker efficiënt) om een boodschappenkrat te kopen die ik online gezien had. Afijn, uiteindelijk geregeld. Over 4 uur ophalen? Nee hoor over een kwartier is ook goed. Kom ik daar, zijn het kratjes van 8x12 cm (tsja, plaatje op internet). Ze hadden gelukkig ook grotere, wijzigen geen probleem. Vanavond 3 pakken sap er in het krat pleurt gewoon uit elkaar, karton is nog steviger. Je wil sommige producten gewoon even in je handen hebben. Ik snap wel dat click & buy niet werkt.
Ik heb 2 planten gekregen van een collega en ik denk dat ze doodgaan omdat je minimaal voor 10 euro moet bestellen bij een tuincentra :P en heb geen idee wat voor potten ik wil... en Ranzijn hier om de hoek mag alleen dierenvoeding verkopen :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Cobb schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:50:
'Open maar met gezond verstand'. Controle of regie naar de gemeentes was geen verkeerd idee geweest. Meer controle op de maatregelen en gaat het mis dan eerst een waarschuwing en daarna nog een keer mis. Maand dicht.
Meer werk voor de handhaving (die helaas schaars is! ) maar wel meer kans voor de economie.
Idealiter zou dit werken. Maar het verleden laat natuurlijk goed zien dat dit in ons land gewoon niet haalbaar is gebleken. Zowel winkeliers als klanten schuiven te veel verantwoordelijkheid af, te weinig mensen die bij drukte zeggen 'ik pas'. En waar handhaving al hun werk doet, loopt er in Nederland gewoonweg te veel tuig vrij rond die deze handhaving niet op normale wijze hun werk laat doen, die boetes of zelfs aanspraak niet eens accepteren.

Ik begrijp de overheid dan ook wel. Als een stel kleuters niet wil luisteren, trakteer je ze ook niet op een reisje Efteling.

En als maatschappij hebben we in deze gewoonweg een gezamenlijke, volwassen verantwoordelijkheid gehad om het probleem beheersbaar te houden. Maar waarin we als maatschappij zonder strikte maatregelen gewoonweg niet toe in staat gebleken zijn. Ook nu nog, zie je dat er gewoon te veel mensen zijn in Nederland die deze verantwoordelijkheid van extra vrijheden onvoldoende kunnen dragen.

Wat blijft over? Een zeer kinderlijke aanpak in versoepelingen, waarbij zeer strikt opgelegde regels noodzakelijk zijn, juist omdat je als overheid weet dat indien dit niet gedaan wordt, binnen no-time die koopgoot weer vol met mensen staat, het centrum van Amsterdam weer bomvol met dagjesmensen is, en de terrassen in steden als Groningen binnen enkele dagen weer overladen zijn op het moment dat je deze openstelt.
kobus71 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:02:
[...]
Tijdens de demonstratie tegen discriminatie in Amsterdam werd er ook door iedereen corona geroepen. Later bleek dat er nauwelijks mensen besmet waren. Net als in de zomer, ging het ook prima met de besmettingen. Ik snap de angst niet zo van al die mensen die bang zijn voor open terrassen en de buitenlucht. Ik denk dat mensen zich teveel angsten hebben laten aanpraten. De gemiddelde leeftijd van corona doden is ouder dan 80! Dat geeft toch te denken lijkt mij.
De prevalentie van SARS-CoV-2 was onder de bevolking gedurende de afgelopen zomer maanden aanzienlijk lager dan dat het nu is. Zelfs indien je het corrigeert voor een verschil in testmethodiek. Onze testinzet voor medewerkers is eigenlijk vanaf vrij vroeg in de crisis bijvoorbeeld relatief laagdrempelig stabiel gebleven, maar het aantal positief geteste medewerkers op weekbasis ligt nu toch echt beduidend hoger dan afgelopen zomer. Dit met al snel een factor 20.

Hogere prevalentie, betekend in de praktijk natuurlijk al snel een hoger risico op transmissie. Indien niemand anders op het terras besmet is, valt er namelijk ook niets op te lopen. Indien van de 100 klanten er 3 dragers zijn, wordt dat natuurlijk al weer een ander verhaal.

Als laatste is een zeer belangrijke motivator voor de strikte regelingen de druk op onze nationale gezondheidszorg. En hoewel jongeren minder vaak overlijden. (Let wel, toch nog altijd 10% van de overlijdens zijn < 70 jaar en binnen die leeftijdscategorie grotendeels nog gewoon beroepsbevolking. En zeker daarmee vind ik persoonlijk dat zolang we mensen beschouwen als jong genoeg om te werken, we ze zeker niet moeten beschouwen als oud genoeg om te sterven). Geeft deze groep een aanzienlijke druk op onze gezondheidszorg. Met name de IC beddenbezetting is nog altijd (te) hoog, en daalt maar zeer, zeer langzaam zelfs met de huidig strikte maatregelen zoals die tot noch toe golden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 20:31
_Bailey_ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:08:
[...]

Ik ben een beetje klaar met die diarree aan klachten richting overheid en zelf lak hebben aan enige fatsoensnormen en Covid maatregelen.
Iets met empathie of zo O-)
Dus je vind dat onze fantastische overheid het zo goed gedaan heeft het afgelopen jaar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Het is eindelijk mooi weer en de mensen willen naar buiten, ze kunnen nergens heen, er is gewoon in de stad te weinig ruimte (met het OV wil je ook niet). In het Vondelpark ontbreken de grote afvalbakken, waarschijnlijk omdat de gemeente niet op de drukte heeft geanticipeerd. Net zoals ze niet geanticipeerd hebben op het feit dat iedereen alles online besteld. De papierbakken zitten namelijk ook al maanden vol.

Het is niet zo dat deze mensen met 100en af spreken om de regels te gaan overtreden he? Het is een samenloop van omstandigheden waarom het druk wordt. Waren de terrassen open geweest dan was het meer verspreid geweest, hadden we mogen reizen dan waren velen nu in het buitenland geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:45:
[...]

Dat was bij bars/clubs niet? En die moet je dan maar gewoon sluiten... de overheid schampt iedereen nu over 1 kam en het niet kunnen handhaven is geen excuus want ze proberen ook een avondklok te handhaven.
Dat is de Ca van de horeca. Misschien bedoel je restaurants?

De horeca zelf wilde geen onderscheid. Maar begrijp dat ze daar inmiddels van terug aan het komen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kobus71
[...]

Alle maatregelen zijn genomen vanuit de ergste doemscenario's. En elke keer blijkt weer dat er veel te overdreven is gerekend, en het allemaal wel meevalt. Als Rutte daarnaast ook nog eens loze beloftes maakt over de avondklok, is het heel normaal dat mensen het zat zijn. Het mooie weer trekt de mensen naar buiten, en dat is maar goed ook. Niet alles draait om covid. Buitenlucht is daarbij nog eens ontzettend gezond.

Ik kan niet begrijpen hoe makkelijk de maatregelen voor een groep mensen zijn. En dat die maatregelen dan ook nog zo verdedigd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:34
psychodude schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:14:
[...]

Idealiter zou dit werken. Maar het verleden laat natuurlijk goed zien dat dit in ons land gewoon niet haalbaar is gebleken. Zowel winkeliers als klanten schuiven te veel verantwoordelijkheid af, te weinig mensen die bij drukte zeggen 'ik pas'. En waar handhaving al hun werk doet, loopt er in Nederland gewoonweg te veel tuig vrij rond die deze handhaving niet op normale wijze hun werk laat doen, die boetes of zelfs aanspraak niet eens accepteren.

Ik begrijp de overheid dan ook wel. Als een stel kleuters niet wil luisteren, trakteer je ze ook niet op een reisje Efteling.

En als maatschappij hebben we in deze gewoonweg een gezamenlijke, volwassen verantwoordelijkheid gehad om het probleem beheersbaar te houden. Maar waarin we als maatschappij zonder strikte maatregelen gewoonweg niet toe in staat gebleken zijn. Ook nu nog, zie je dat er gewoon te veel mensen zijn in Nederland die deze verantwoordelijkheid van extra vrijheden onvoldoende kunnen dragen.

Wat blijft over? Een zeer kinderlijke aanpak in versoepelingen, waarbij zeer strikt opgelegde regels noodzakelijk zijn, juist omdat je als overheid weet dat indien dit niet gedaan wordt, binnen no-time die koopgoot weer vol met mensen staat, het centrum van Amsterdam weer bomvol met dagjesmensen is, en de terrassen in steden als Groningen binnen enkele dagen weer overladen zijn op het moment dat je deze openstelt.

[...]

De prevalentie van SARS-CoV-2 was onder de bevolking gedurende de afgelopen zomer maanden aanzienlijk lager dan dat het nu is. Zelfs indien je het corrigeert voor een verschil in testmethodiek. Onze testinzet voor medewerkers is eigenlijk vanaf vrij vroeg in de crisis bijvoorbeeld relatief laagdrempelig stabiel gebleven, maar het aantal positief geteste medewerkers op weekbasis ligt nu toch echt beduidend hoger dan afgelopen zomer. Dit met al snel een factor 20.

Hogere prevalentie, betekend in de praktijk natuurlijk al snel een hoger risico op transmissie. Indien niemand anders op het terras besmet is, valt er namelijk ook niets op te lopen. Indien van de 100 klanten er 3 dragers zijn, wordt dat natuurlijk al weer een ander verhaal.

Als laatste is een zeer belangrijke motivator voor de strikte regelingen de druk op onze nationale gezondheidszorg. En hoewel jongeren minder vaak overlijden. (Let wel, toch nog altijd 10% van de overlijdens zijn < 70 jaar en binnen die leeftijdscategorie grotendeels nog gewoon beroepsbevolking. En zeker daarmee vind ik persoonlijk dat zolang we mensen beschouwen als jong genoeg om te werken, we ze zeker niet moeten beschouwen als oud genoeg om te sterven). Geeft deze groep een aanzienlijke druk op onze gezondheidszorg. Met name de IC beddenbezetting is nog altijd (te) hoog, en daalt maar zeer, zeer langzaam zelfs met de huidig strikte maatregelen zoals die tot noch toe golden.
Bekijk het eens van de andere kant, als ondernemer wordt je van alles opgelegd waar je geen invloed op hebt terwijl je voor 100% met de gevolgen te dealen.

De bevolking wordt tevens met een lockdown van maanden opgescheept zonder dat er ook maar iets van perspectief wordt gegeven. Natuurlijk pak je dan de kans als je even naar buiten kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Erapaz schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:07:
[...]

Het schijnt nogal gezond te zijn om een frisse neus te halen tussen de bomen en planten en met je kop in de zon te zitten, is goed voor je weerstand. Aangezien kans op buitenbesmetting veel lager is zou het weleens verstandig kunnen zijn om het park in te duiken nu het weer weer beter wordt.
Maar dat mag dus ook weer niet van onze lieve overheid, echt bizar. Ik zou gewoon zien dat ze alles eens gaan versoepelen en niet steeds weer gaan roepen: "Mutaties!!!" Want dat is gewoon onzin. Gewoon alles open gooien want het middel is nu erger dan het kwaad.

Terrasjes (alleen buiten) had prima gekunnen. Kappers mogen ook open en dat is notabene binnen.. Wilt de overheid de economie en mentale kracht van mensen omzeep helpen ofzo?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Ja ik zit al sinds februari 2020 thuis ja.

Met tal van loze beloften wordt ik het ook zat. Avondklok zal toch als eerste weg gaan? Dat was dus een leugen. Lekker dan. Zo kan ik nog wel even doorgaan...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
Insert12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Bekijk het eens van de andere kant, als ondernemer wordt je van alles opgelegd waar je geen invloed op hebt terwijl je voor 100% met de gevolgen te dealen.

De bevolking wordt tevens met een lockdown van maanden opgescheept zonder dat er ook maar iets van perspectief wordt gegeven. Natuurlijk pak je dan de kans als je even naar buiten kunt.
Als ondernemer krijg je dingen opgelegd omdat de maatschappij faalt. En dat men er even uit wil, prima. Maar doe dit ergens rustig. Niet in een overvol park. Stap in de auto, rijd naar een afgelegen landweg en maak daar een ommetje als je wilt. Zoek niet de drukte op in bijvoorbeeld het vondelpark.

Juist door dit soort gedragingen, zit de rest van de maatschappij, inclusief die ondernemers, enkel en alleen maar langer met de problemen. Zit de gezondheidszorg langer met de druk zoals we dit nu al weer vele maanden op rij ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00

Vuvuzela

My spire is forming

psychodude schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:34:
[...]
Als ondernemer krijg je dingen opgelegd omdat de maatschappij faalt. En dat men er even uit wil, prima. Maar doe dit ergens rustig. Niet in een overvol park. Stap in de auto, rijd naar een afgelegen landweg en maak daar een ommetje als je wilt. Zoek niet de drukte op in bijvoorbeeld het vondelpark.
ha.. Hoeveel van de jongeren/studenten in Amsterdam heeft een auto?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
[...]

Juist door dit soort gedragingen, zit de rest van de maatschappij, inclusief die ondernemers, enkel en alleen maar langer met de problemen. Zit de gezondheidszorg langer met de druk zoals we dit nu al weer vele maanden op rij ervaren.
Dan moet je die natuurlijk wel beschikbaar hebben. Wat ik zie aan de foto's van het vondelpark is dat het vooral jongeren waren, die hebben over het algemeen geen auto. OV is ook geen optie, dat wordt afgeraden en het brengt je alleen maar naar andere drukke punten. Verder is alles dicht, dus dan maar naar het park.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
Bensimpel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:31:
[...]

Met tal van loze beloften wordt ik het ook zat. Avondklok zal toch als eerste weg gaan? Dat was dus een leugen. Lekker dan. Zo kan ik nog wel even doorgaan...
Daarbij worden de maatregelen genomen door te wijzen op de "modellen'. Die modellen zijn zo makkelijk te beïnvloeden, en de uitkomsten daarvan te sturen. Er worden waardes ingevoerd die telkens weer te hoog blijken te zijn achteraf. Maar aan de maatregelen word dan niets verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
[...]

Je hebt gelijk. Maar waarom lijkt er een verwachting te zijn dat mensen zich beter zouden gedragen? We leven in een land met allerlei sociale voorzieningen die niet nodig zouden zijn als iedereen zich altruïstisch en moreel gedraagt. We weten dus donders goed dat dat niet zo is. (Misschien ook een kip/ei situatie qua oorzaak, maar dat is een andere discussie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:39
RodeStabilo schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:37:
[...]

Beetje stemmingmakende titel hanteer je daar. Deze man predikant noemen is veel te veel eer. Ik betwijfel of hij een theologische opleiding heeft gehad.
Het was een copy-paste, maar de kop en het artikel zijn sindsdien aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
[...]

Waarom dan? We hebben in 2020 prachtig weer gehad. De horeca was zelfs even open. Ik heb heel veel terrasjes, bbq's bij vrienden en stranddagen gehad.
De eerste politicus die niet liegt moet nog gevonden worden..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
kobus71 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:38:
[...]

Daarbij worden de maatregelen genomen door te wijzen op de "modellen'. Die modellen zijn zo makkelijk te beïnvloeden, en de uitkomsten daarvan te sturen. Er worden waardes ingevoerd die telkens weer te hoog blijken te zijn achteraf. Maar aan de maatregelen word dan niets verandert.
De veelegehoorde kritiek op de RIVM-modellen zijn inderdaad dat ze geen rekening houden met belangrijke variabelen. Dat is jammer want ons beleid wordt er wel op gemaakt. En daardoor krijg je dus het wekelijkse "derde golf is incoming!!" bericht vanuit de burelen der RIVM.
ErikT738 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:40:
[...]

Het was een copy-paste, maar de kop en het artikel zijn sindsdien aangepast.
Bedankt voor de toelichting. De media speelt inderdaad ook een dubieuze rol. Maar wij als lezers mogen ook wel kritischer kijken naar de kop en wat er uiteindelijk in het artikel staat :)

[ Voor 22% gewijzigd door RodeStabilo op 24-02-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

sig69 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:40:
[...]

Waarom dan? We hebben in 2020 prachtig weer gehad. De horeca was zelfs even open. Ik heb heel veel terrasjes, bbq's bij vrienden en stranddagen gehad.

[...]

Omdat ik mij nog wel aan de maatregelen wil houden, bezoek geen vrienden, werk thuis.
Maarja ik ben het ook moe..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Hoezo sinds februari? 7 maart 2020 stond ik nog in de club en 14 maart had ik nog een date in Den Haag (dat was ook meteen de sluitingsdatum van de horeca).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Bensimpel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:41:
[...]

Omdat ik mij nog wel aan de maatregelen wil houden, bezoek geen vrienden, werk thuis.
Maarja ik ben het ook moe..
Bezoek geen vrienden is nooit een maatregel geweest hoor. Alleen ontvang max x bezoekers thuis. En afgelopen zomer was dat nog 3-4? Geen idee meer eigenlijk. Maar genoeg om een gezellig avondje te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door sig69 op 24-02-2021 21:45 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
sig69 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:43:
[...]

Bezoek geen vrienden is nooit een maatregel geweest hoor. Alleen ontvang max x bezoekers thuis. En afgelopen zomer was dat nog 3-4? Geen idee meer eigenlijk. Maar genoeg om een gezellig avondje te hebben.
Het maximaal aantal bezoekers is zelfs maar een advies, geen regel. Al werd het wel overgebracht als regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

sig69 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:43:
[...]

"Vrienden" is nog altijd wel meervoud. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Vuvuzela schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:36:
[...]
Welke Nederlander heeft geen fscking fiets ?
Daarmee ben je in no time of in een ander park, groen voorziening net buiten de stad of kade ergens aan het ij of een ander watertje met een pot bier of andere versnapering naar keuze.

Jongeren / studenten zouden dan kennelijk ook niet echt meer zijn wat ze geweest zijn, in ieder geval niet qua oplossend vermogen of creativiteit waar ze zo prat op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Stoney3K schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:50:
[...]

"Vrienden" is nog altijd wel meervoud. ;)
Dat klopt, maar in de tijd waar Pacalito het over heeft was dat geen issue.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

Vuvuzela schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:36:
[...]

Amsterdam is best wel een kleine stad (al denken de meeste Amsterdammers daar anders over). Je zit echt zo in de weilanden als je even 20 minuten fietst.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
[...]

Met die toon kom je niet makkelijk fijn met elkaar in gesprek. Veel mensen die ik ken ervaren het daadwerkelijk zo. En die houden zich aan de regels overigens.
Die mensen die daar afgelopen weekend een feestje hielden, dat zijn dezelfde mensen als vandaag?
Sjah en zo zijn er mensen klaar met de onlogische besluiten, het trage vaccineren en het thuiszitten ;)

XXXVI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:25
Insert12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:46:
[...]

Het maximaal aantal bezoekers is zelfs maar een advies, geen regel. Al werd het wel overgebracht als regel.
En dit is precies de reden waarom het hier zo kut gaat rondom Corona. Ja, het is een advies, maar dat is omdat ze op eigen verantwoordelijkheid rekenen van mensen om die adviezen op te volgen.

Maar een veel te groot deel van de bevolking is te stronteigenwijs daarvoor!

Net zoals nu versoepelen! Of het zijn maar modellen!

Moet t RIVM dan maar de onderste helft van de prognoses laten zien, omdat mensen/ media blijkbaar alleen naar de onwaarschijnlijke piek kijken?

En daarnaast, nogal logisch dat de modellen wat er gebeurd als we geen maatregelen nemen niet uitkomen. Want we nemen wel, en veel, maatregelen!

Maar prima, dan geven we iedereen z’n zin, versoepelen, loopt t uit de hand en gaan er alsnog tienduizenden tot honderduizenden met name ouderen dood. Maar dan kan je tenminste fijn op een terrasje zitten.

Lekker egoïstisch!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:49

Laguna

Connaisseur

https://nos.nl/artikel/23...kunnen-we-al-zwemmen.html

In de briefing woensdagochtend van de Tweede Kamer noemde Jaap van Dissel, hoofd infectieziektenbestrijding van het RIVM, de avondklok "een belangrijke maatregel in het totaalpakket". Hij zei dat de avondklok een aanzienlijk effect heeft op de besmettingscijfers: "In de dagen dat de avondklok inging zien we een stapje in het omlaag gaan van het reproductiegetal. Voor de Britse variant zaten we ruim boven de 1,3 toen die avondklok er nog niet was en we zitten nu op een waarde van rond de 1,1."

Het verband tussen de avondklok en het dalen van het reproductiegetal lijkt overigens minder duidelijk dan Van Dissel vandaag schetste. RIVM-rapportages laten immers zien dat het reproductiegetal van de Britse variant op 22 januari al 1,13 was en sindsdien stabiel is. De avondklok ging pas in op 23 januari.

Dit snijdt geen hout.

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 25-02-2021 11:54 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Insert12
rik86 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:59:
[...]

En dit is precies de reden waarom het hier zo kut gaat rondom Corona. Ja, het is een advies, maar dat is omdat ze op eigen verantwoordelijkheid rekenen van mensen om die adviezen op te volgen.

Maar een veel te groot deel van de bevolking is te stronteigenwijs daarvoor!

Net zoals nu versoepelen! Of het zijn maar modellen!

Moet t RIVM dan maar de onderste helft van de prognoses laten zien, omdat mensen/ media blijkbaar alleen naar de onwaarschijnlijke piek kijken?

En daarnaast, nogal logisch dat de modellen wat er gebeurd als we geen maatregelen nemen niet uitkomen. Want we nemen wel, en veel, maatregelen!

Maar prima, dan geven we iedereen z’n zin, versoepelen, loopt t uit de hand en gaan er alsnog tienduizenden tot honderduizenden met name ouderen dood. Maar dan kan je tenminste fijn op een terrasje zitten.

Lekker egoïstisch!
Dit is wel een erg heftige reactie op iets wat letterlijk de woorden van onze premier zijn.

Maar toegegeven, ik ga pragmatisch met de overheidsadviezen en maatregelen om. Bedenk ik met m'n boerenverstand dat sommige dingen onzinnig zijn dan houd ik me daar niet aan. Het zorgt er voor dat ik nog steeds prima in m'n vel zit en geen psychische of psychologische klachten aan de coronapandemie overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Insert12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:03:
[...]

Dit is wel een erg heftige reactie op iets wat letterlijk de woorden van onze premier zijn.

Maar toegegeven, ik ga pragmatisch met de overheidsadviezen en maatregelen om. Bedenk ik met m'n boerenverstand dat sommige dingen onzinnig zijn dan houd ik me daar niet aan. Het zorgt er voor dat ik nog steeds prima in m'n vel zit en geen psychische of psychologische klachten aan de coronapandemie overhoudt.
Heel verstandig je hebt alleen jezelf er mee als je krampachtig of angstig met deze situatie omgaat terwijl je gewoon gezond bent. Ik ben erg blij dat steeds meer mensen er zo in staan, waar een gezellige borrel en/of BBQ vorig jaar in mijn omgeving in sommige kringen echt een no-go was staan de eerste dit jaar al gepland :*)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Insert12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:03:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. We zijn mensen, ieder met een eigen wil. Daarbij lijken de bewindslieden ook wel op mensen. Keer op keer blijken de bewindslieden zich zelf ook niet aan de maatregelen te houden. Alleen staan de bewindslieden daarna wel weer met het vingertje naar de bevolking te wijzen. Er wordt iets van de burgers verwacht, wat de bewindslieden zelf ook niet kunnen opbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
revolution-nl schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:07:
[...]

Heel verstandig je hebt alleen jezelf er mee als je krampachtig of angstig met deze situatie omgaat terwijl je gewoon gezond bent. Ik ben erg blij dat steeds meer mensen er zo in staan, waar een gezellig borrel en/of BBQ vorig jaar in mijn omgeving in sommige kringen echt een no-go was staan de eerste dit jaar al gepland :*)
Heerlijk om naar uit te kijken idd :9
kobus71 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. We zijn mensen, ieder met een eigen wil. Daarbij lijken de bewindslieden ook wel op mensen. Keer op keer blijken de bewindslieden zich zelf ook niet aan de maatregelen te houden. Alleen staan de bewindslieden daarna wel weer met het vingertje naar de bevolking te wijzen. Er wordt iets van de burgers verwacht, wat de bewindslieden zelf ook niet kunnen opbrengen.
Grapperhaus voorop, die man is echt niet meer serieus te nemen sinds z'n bruiloft.

Hopelijk gaat de horeca gauw weer open, op 21 mei ga ik trouwen. Ik begin er langzamerhand voor te vrezen of het door kan gaan. Toen we in september de datum aan het prikken waren hadden we niet zo'n lockdown verwacht :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Heel verstandig je hebt alleen jezelf er mee als je krampachtig of angstig met deze situatie omgaat terwijl je gewoon gezond bent. Ik ben erg blij dat steeds meer mensen er zo in staan, waar een gezellig borrel en/of BBQ vorig jaar in mijn omgeving in sommige kringen echt een no-go was staan de eerste dit jaar al gepland :*)
Mee eens, maar ga dan als beleidsmakers ook niet de hele tijd dreigen met dwingende maatregelen, straffen en boetes alsof we een stel kleuters zijn. Ik heb de indruk dat veel maatregelen een stuk beter werden nageleefd voordat het wijzende vingertje van Grapperhaus om de hoek kwam kijken.

Je oogst wat je zaait: Behandel je ons als kleuters dan gedragen we ons ook zo en gaat stampvoetend de kont tegen de krib. Dat is precies het gedrag wat je nu ziet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
Insert12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Heerlijk om naar uit te kijken idd :9

[...]

Grapperhaus voorop, die man is echt niet meer serieus te nemen sinds z'n bruiloft.

Hopelijk gaat de horeca gauw weer open, op 21 mei ga ik trouwen. Ik begin er langzamerhand voor te vrezen of het door kan gaan. Toen we in september de datum aan het prikken waren hadden we niet zo'n lockdown verwacht :X
Logisch gedacht zou je een knalfeest kunnen houden. Zoveel mogelijk in buitenlucht zou er niet veel mis kunnen gaan. Maar of ze in Den-Haag ook zo logisch zullen denken... Ik hoop het voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

sig69 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:40:
[...]

[...]

Betekent natuurlijk niet dat dit soort ongein vanuit Rutte en co maar moet worden goedgekeurd.
Stoney3K schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Mee eens, maar ga dan als beleidsmakers ook niet de hele tijd dreigen met dwingende maatregelen, straffen en boetes alsof we een stel kleuters zijn. Ik heb de indruk dat veel maatregelen een stuk beter werden nageleefd voordat het wijzende vingertje van Grapperhaus om de hoek kwam kijken.

Je oogst wat je zaait: Behandel je ons als kleuters dan gedragen we ons ook zo en gaat stampvoetend de kont tegen de krib. Dat is precies het gedrag wat je nu ziet.
Zit denk ik deels wel wat in. Ik heb dus echt het gevoel totaal niet te worden meegenomen in de besluiten, het lijkt zoals de Speld het gisteren mooi naar buiten bracht wel een soort loting; welke versoepeling/maatregel komt er nu eens uit de pot? Ik probeer me nog wel aan de regels te houden maar begin ook vrienden gewoon weer te zien, meestal wel één per keer. Die ommekeer is bij mij vooral gekomen doordat ik niet meer het idee heb dat er in het landsbelang wordt gehandeld. Daarbij slaat de corona-moeheid ook wel toe en dat merk je natuurlijk ook wel aan alles en iedereen. Zeker de mensen die zich nog aardig aan de maatregelen hebben gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
kobus71 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:16:
[...]

Logisch gedacht zou je een knalfeest kunnen houden. Zoveel mogelijk in buitenlucht zou er niet veel mis kunnen gaan. Maar of ze in Den-Haag ook zo logisch zullen denken... Ik hoop het voor je!
Tsja, en dan moet je locatie die mogelijkheid hebben, en ze moeten niet failliet zijn gegaan..

Vorig jaar meerdere bruiloften hier uitgesteld, en ik weet van één stel dat de gekozen locatie failliet is..

Eén bruiloft is wel door gegaan, maar zonder gasten behalve directe familie. Feest is volgend jaar zeiden ze..
Hoop voor ze dat in juni weer wat mag..

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 24-02-2021 22:34 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Thomas schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:30:
[...]

Betekent natuurlijk niet dat dit soort ongein vanuit Rutte en co maar moet worden goedgekeurd.

[...]

Zit denk ik deels wel wat in. Ik heb dus echt het gevoel totaal niet te worden meegenomen in de besluiten, het lijkt zoals de Speld het gisteren mooi naar buiten bracht wel een soort loting; welke versoepeling/maatregel komt er nu eens uit de pot? Ik probeer me nog wel aan de regels te houden maar begin ook vrienden gewoon weer te zien, meestal wel één per keer. Die ommekeer is bij mij vooral gekomen doordat ik niet meer het idee heb dat er in het landsbelang wordt gehandeld. Daarbij slaat de corona-moeheid ook wel toe en dat merk je natuurlijk ook wel aan alles en iedereen. Zeker de mensen die zich nog aardig aan de maatregelen hebben gehouden.
Het begint er op te lijken dat mensen voor zichzelf gaan denken en conclusies trekken. En niet alles meer voor zoete koek slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
[...]

Heel verstandig je hebt alleen jezelf er mee als je krampachtig of angstig met deze situatie omgaat terwijl je gewoon gezond bent. Ik ben erg blij dat steeds meer mensen er zo in staan, waar een gezellige borrel en/of BBQ vorig jaar in mijn omgeving in sommige kringen echt een no-go was staan de eerste dit jaar al gepland :*)
Vorig jaar was alleen maar borrels en bbq's want het was een heerlijke zomer! Maar: klein clubje, niet zoveel als we zouden willen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
GAIAjohan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:31:
[...]

Tsja, en dan moet je locatie die mogelijkheid hebben, en ze moeten niet failliet zijn gegaan..

Vorig jaar meerdere bruiloften hier uitgesteld, en ik weet van één stel dat de gekozen locatie failliet is..

Eén bruiloft is wel door gegaan, maar zonder gasten behalve directe familie. Feest is volgend jaar zeiden ze..
Hoop voor ze dat in juni weer wat mag..
Laten we hopen dat ze het volhouden. Ik denk dat wanneer alles weer mogelijk is, de mensen ook veel geld gaan uitgeven aan uitgaan en feesten. Voor ondernemers en burgers word dat een mooie tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28
Yucon schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Kinderen moeten zelfs met een snottertje al thuisblijven. Je kunt er dus vanuit gaan dat structureel pak hem beet 10-20% van de leerlingen thuis zit. Percentage is uit de lucht gegrepen, maar omdat het ingecalculeerd is dat leerlingen veel afwezig zijn hebben de scholen niet veel keus om iets te faciliteren.
Onze basis school heeft al laten weten dat als je kind met verkoudheid thuis blijft er geen online onderwijs is. Dat kan ook niet want de leraar staat voor de klas. Als dat op.meerdere basisscholen het geval is dan kan het voor veel kinderen zelfs een achteruitgang zijn in hoeveel scholing ze krijgen de komende maanden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:37
[...]

Als ik 1,5 meter afstand houd en de overige maatregelen respecteer dan doe ik dat met een aantal redenen:

- Ik ben slim genoeg om te weten dat je asypmtomatisch kan zijn en toch het virus kan verspreiden.
- Nee, ik 'leef niet in angst' voor het COVID-19 virus; ik wil gewoon deel uitmaken van de oplossing, niet van het probleem.
- Ik heb niet het gevoel dat de overheid mij beheerst; ik heb het gevoel dat ik als volwassene een bijdrage kan leveren aan de samenleving.
- De wereld draait niet om mij. Hij draait om ons allen.
- Als we allemaal zouden leven met aandacht voor andere mensen dan zou deze wereld een veel betere plek zijn.
- Ik wil niet bijdragen aan nog vollere IC's.
- Het houden aan de maatregelen maakt me niet zwak, angstig, dom of 'krampachtig'. Het houdt me alert.

Als iemand vindt dat ie de maatregelen aan zijn/haar laars kan lappen stel je dan eens voor dat iemand die dicht bij je staat - je kind, je vader, je moeder, grootouder, tante of oom - aan de beademing ligt, alleen en eenzaam zonder jou of een familielid bij zijn of haar sterfbed.

Vraag jezelf af of je iets had kunnen doen of zeggen. Is het het risico waard?

Je aan de maatregelen houden heeft niks met politiek te maken. Het is de keuze van volksgezondheid en gezond verstand.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aan iedereen die de laatste pagina's zich heel stoer aan het voorbereiden is op allerlei feesten; hebben jullie ook een oplossing voor onze overwerkte zorgmedewerkers de komende twee maanden?

Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
MikeyMan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:01:
Aan iedereen die de laatste pagina's zich heel stoer aan het voorbereiden is op allerlei feesten; hebben jullie ook een oplossing voor onze overwerkte zorgmedewerkers de komende twee maanden?

Ben heel benieuwd.
Ik vermoed niet dat al die grote feesten gaan komen. Maar ik snap het sentiment wel, ook al werk ik zelf in de zorg. De mens is een kuddedier, heeft anderen nodig. En dat doen we onder de mom van een drankje halen of een feestje vieren. Maar we hebben behoefte om mensen om ons heen te hebben.
Maar wat je wel gaat zien is dat mensen een verschil gaan maken in regels en adviezen. Ik gaf het al aan ; ik ben het ook beu. En ja, ook ik werk me de tering. Zie dagelijks mijn clieneten face to face. Kan me thuis alleen niet meer opladen. Wil ik me kunnen opladen, dan ga ik dingen doen waarvan ik weeet dat ze me opladen. En dat betekent dat ik idd de grenzen ga opzoeken. Het is dat, of je kunt me binnen 4 weken afschrijven voor de zorg.

Iemand die ik heel lief heb, die ongeneeslijk ziek is en al bijna een jaar lang niemand heeft ontmoet, ook hij maakt nu keuzes. En de keuze voor hem is ; overleef ik enkel of ga ik toch wat leven. Hij kiest voor leven, in zijn geval komt hij buiten.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 24-02-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

maartend schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:08:
[...]

Ik vermoed niet dat al die grote feesten gaan komen. Maar ik snap het sentiment wel, ook al werk ik zelf in de zorg. De mens is een kuddedier, heeft anderen nodig. En dat doen we onder de mom van een drankje halen of een feestje vieren. Maar we hebben behoefte om mensen om ons heen te hebben.
Maar wat je wel gaat zien is dat mensen een verschil gaan maken in regels en adviezen. Ik gaf het al aan ; ik ben het ook beu. En ja, ook ik werk me de tering. Zie dagelijks mijn clieneten face to face. Kan me thuis alleen niet meer opladen. Wil ik me kunnen opladen, dan ga ik dingen doen waarvan ik weeet dat ze me opladen. En dat betekent dat ik idd de grenzen ga opzoeken. Het is dat, of je kunt me binnen 4 weken afschrijven voor de zorg.

Iemand die ik heel lief heb, die ongeneeslijk ziek is en al bijna een jaar lang niemand heeft ontmoet, ook hij maakt nu keuzes. En de keuze voor hem is ; overleef ik enkel of ga ik toch wat leven. Hij kiest voor leven, in zijn geval komt hij buiten.
Ja ik snap het sentiment zeker wel. Maar het is geen gratis keuze allemaal.

Ik ben er ook totaal klaar mee. Waar jij nog klanten ziet, zit ik al een jaar fulltime thuis. Thuis werken is op werk wonen geworden.

Maar ja, de ratio overwint nu. En ik gooi liever niet een paar mooie maanden lente/zomer weg voor een week of twee lol nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
MikeyMan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:12:
[...]

Ja ik snap het sentiment zeker wel. Maar het is geen gratis keuze allemaal.

Ik ben er ook totaal klaar mee. Waar jij nog klanten ziet, zit ik al een jaar fulltime thuis. Thuis werken is op werk wonen geworden.

Maar ja, de ratio overwint nu. En ik gooi liever niet een paar mooie maanden lente/zomer weg voor een week of twee lol nu.
Ik heb ook collega's die idd al een jaar lang thuis werken (ICT, PnO, enz) Lijkt me echt dramatisch. Moet daar ook niet aan denken. WIj gingen vorig jaar op slot, maar kozen binnen een week al voor face2face contact omdat clieneten gingen decompeseren (ambulant verslavingszorg/psychiatrie), maar idd, ik zie nog mensen. Als dit een jaar lang via de ipad moest, dan was ik al lang weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
Yaksa schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:53:
[...]
Je aan de maatregelen houden heeft niks met politiek te maken. Het is de keuze van volksgezondheid en gezond verstand.
Gezond verstand, daar gaat het toch om? Ga niet naar drukke plekken. Geen feesten met veel mensen. Doe ik allemaal. Maar om 21:00 thuis in het weekend: dag hoor. ;w

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:51
[...]

ik moest hier wel even oprecht om lachen _/-\o_ nooit in Amsterdam geweest zeker XD! Ik woon hier al 12 jaar, keizersgracht, mag niet klagen, maar auto, afgelegen landweg, ommetje ! Hilarisch. Midden in de stad is niet veel te ontsnappen.

Maar echt haha! Heerlijk :*)

Maar even serieus, alle jongeren, meeste studenten en veel volwassenen hebben geen auto of makkelijke beweegmogelijkheden, we zitten met 1.3 Miljoen mensen hier, dingen gaan druk worden als het mooi weer is. Mensen willen naar buiten, ik heb een top appartement, maar geen tuin, geloof me ik loop regelmatig te wandelen in vondelpark, das dikke prima, ik ga niet perse met 1000 man op elkaar pletten daar, maar zelfs dan, vanuit mijn perspectief en risico, I wouldn't mind, ik leef liever. Trouwens over jouw auto gesproken, hoeveel ongelukken gebeuren daarmee, hoor je ooit iemand zeggen nee ik ga niet in de auto das een te hoog risico. Denk dat ik veiliger ben in vondel tussen de kids daaro, dan op de snelweg, het is maar hoe je dingen bekijkt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gekkie
Jasper 99 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:40:
Maar even serieus, alle jongeren, meeste studenten en veel volwassenen hebben geen auto of makkelijke beweegmogelijkheden, we zitten met 1.3 Miljoen mensen hier, dingen gaan druk worden als het mooi weer is. Mensen willen naar buiten, ik heb een top appartement, maar geen tuin, geloof me ik loop regelmatig te wandelen in vondelpark, das dikke prima
...
Fiets is non-existent en wandelen lukt alleen maar in het vondelpark en een keuze om het ergens anders betekend niet leven ?

Eerder een beetje sneue instelling dan om te lachen moet ik zeggen.

En inmiddels ook gefeliciteerd, dat kennelijk de burgemeester ook de noodzaak ziet tot het (gedeeltelijk) afsluiten van die binnenstedelijke afvalberg.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 25-02-2021 00:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Dat geldt vermoedelijk ook voor de personen die geïnfecteerd raakten door anderen en kwamen te overlijden.
Trouwens over jouw auto gesproken, hoeveel ongelukken gebeuren daarmee, hoor je ooit iemand zeggen nee ik ga niet in de auto das een te hoog risico.
Niet vaak, maar die ongelukken leiden meestal dan ook niet tot exponentiële groei.
Denk dat ik veiliger ben in vondel tussen de kids daaro, dan op de snelweg, het is maar hoe je dingen bekijkt.
Maar het gaat bij infectieziekten niet alleen om jouw risico maar ook om dat van anderen (meervoud). En de anderen die de anderen (meervoud) ontmoeten. En de anderen die de anderen (meervoud) ontmoeten.

Nou goed, je snapt het punt denk ik.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Laguna schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:01:
In de briefing woensdagochtend van de Tweede Kamer noemde Jaap van Dissel, hoofd infectieziektenbestrijding van het RIVM, de avondklok "een belangrijke maatregel in het totaalpakket". Hij zei dat de avondklok een aanzienlijk effect heeft op de besmettingscijfers: "In de dagen dat de avondklok inging zien we een stapje in het omlaag gaan van het reproductiegetal. Voor de Britse variant zaten we ruim boven de 1,3 toen die avondklok er nog niet was en we zitten nu op een waarde van rond de 1,1."
.

Dit snijdt geen hout.
Als je de wekelijkse OMT briefings erbij pakt, dan zien we de R-waarde van de Engelse mutant wekelijks dalen, maar tegelijk de R-waarde van de klassieke variant iets oplopen.

Per saldo is R redelijk vlak, tot licht stijgend. De meest significante ontwikkeling is dat de twee dichter bij elkaar zijn komen te liggen.

De suggestie dat de avondklok de R-waarde van uitsluitend de Engelse mutant zou verlagen, is ronduit vreemd.

Iemand van het wetenschappelijke kaliber van Jaap zou dat moeten weten. Het lijkt of een (ongerelateerde) daling van een willekeurig R-getal erbij wordt gehaald om maar die avondklok te kunnen verdedigen.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:31

immetjes

HIER is BERN-E

t_captain schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 00:13:
[...]

Als je de wekelijkse OMT briefings erbij pakt, dan zien we de R-waarde van de Engelse mutant wekelijks dalen, maar tegelijk de R-waarde van de klassieke variant iets oplopen.

Per saldo is R redelijk vlak, tot licht stijgend. De meest significante ontwikkeling is dat de twee dichter bij elkaar zijn komen te liggen.

De suggestie dat de avondklok de R-waarde van uitsluitend de Engelse mutant zou verlagen, is ronduit vreemd.

Iemand van het wetenschappelijke kaliber van Jaap zou dat moeten weten. Het lijkt of een (ongerelateerde) daling van een willekeurig R-getal erbij wordt gehaald om maar die avondklok te kunnen verdedigen.
Er zijn virologen die ook al beginnen te muiten tegen de te sombere scenarios van het RIVM. De avondklok en dan met name de verlenging is de idiootste maatregel die het RIVM voorgesteld en het kabinet opgelegd heeft.

https://www.bnr.nl/nieuws...egelen-was-veel-te-somber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
immetjes schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 00:27:
[...]

Er zijn virologen die ook al beginnen te muiten tegen de te sombere scenarios van het RIVM. De avondklok en dan met name de verlenging is de idiootste maatregel die het RIVM voorgesteld en het kabinet opgelegd heeft.

hmmm
Bovendien zou de ic-bezetting nu al moeten stijgen, maar ook daar lijkt nog nauwelijks sprake van, zegt Kroes die dan ook meent dat de getroffen maatregelen achteraf te zwaar zijn gebleken.
De precursor voor een stijging in bezetting (is na tijd van een daling van de opnames), toch een stijging van de opnames. Als ik dan kijk naar de IC opnames, dan zijn we na een minimum van 19 opnames op 8 feb. nu inmiddels alweer rond de 30, terwijl het maximum van golf 2 en 2.5, rond de 56 is.
Dat met de wetenschap dat exponentiële groei de hebbelijkheid heeft in het begin ogenschijnlijk langzaam te gaan en tevens de wetenschap dat de huidige bezetting nog steeds boven het minimum ligt tussen golf 2 en 2.5, dan lijkt het er op dat het misschien wat later komt en hopelijk ook wat minder heftig, maar om nou te zeggen dat er helemaal geen signalen zijn, ik kan er met de pet niet bij.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

ik moest hier wel even oprecht om lachen _/-\o_ nooit in Amsterdam geweest zeker XD! Ik woon hier al 12 jaar, keizersgracht, mag niet klagen, maar auto, afgelegen landweg, ommetje ! Hilarisch. Midden in de stad is niet veel te ontsnappen.

Maar even serieus, alle jongeren, meeste studenten en veel volwassenen hebben geen auto of makkelijke beweegmogelijkheden, we zitten met 1.3 Miljoen mensen hier, dingen gaan druk worden als het mooi weer is. Mensen willen naar buiten, ik heb een top appartement, maar geen tuin, geloof me ik loop regelmatig te wandelen in vondelpark, das dikke prima, ik ga niet perse met 1000 man op elkaar pletten daar, maar zelfs dan, vanuit mijn perspectief en risico, I wouldn't mind, ik leef liever. Trouwens over jouw auto gesproken, hoeveel ongelukken gebeuren daarmee, hoor je ooit iemand zeggen nee ik ga niet in de auto das een te hoog risico. Denk dat ik veiliger ben in vondel tussen de kids daaro, dan op de snelweg, het is maar hoe je dingen bekijkt.
geen idee in welk Amsterdam jij woont, maar ik woon (al jaren) hartje Centrum Amsterdam en kan met de fiets binnen een half uurtje (ver) buiten de stad zijn (de natuur in).
Een fiets ja, zo'n ding waar er in Amsterdam tienduizenden van zijn. Sterker nog; je wordt vaak bijna ondersteboven gereden door deze zelfde fietsers.
Maar goed; bovenstaande weet jij zelf ook wel.
Ga nou niet doen alsof Amsterdam oh zo groot is, dat is het niet. We hebben zat Parken hier in Amsterdam, maar ja, dan moet je even moeite doen om een ander Park te vinden...

Verder is je betoog natuurlijk eentje met een zeer hoog ik-ik-ik gehalte vind ik. Na mij de zondvloed.
''maar zelfs dan, vanuit mijn perspectief en risico, I wouldn't mind, ik leef liever''. Wellicht bedoel je het anders; maar het komt bij mij erg over dat het leven om jou en jou alleen draait.
Maar aan de andere kant, dit gedrag zie je nu juist met Covid-19 erg duidelijk naar boven komen bij veel Amsterdammers: De Wereld Draait Om Mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:38
Laguna schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Ruim versoepelen ja, maar tevens de kwetsbaren zoveel mogelijk afzonderen. Oftewel net zo goed een tweedeling van de samenleving.
Vaccinatiepaspoort is bijna het tegenovergestelde. De oudjes die een prik hebben gehad kunnen na maanden binnen zitten in hun laatste jaren nog naar het theater, de rest moet iets langer wachten. Herstel-NL wilde juist die groep opsluiten(terwijl dat niet eens werkt, we kunnen zelfs de verzorghuizen niet beschermen)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ik ken Amsterdam niet en dat wil ik graag zo houden maar Maps verteld mij dat je met de fiets binnen 20-30 minuten in de polder zit vanaf Keizersgracht...

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:18
Cobb schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:50:
[...]

Onze basis school heeft al laten weten dat als je kind met verkoudheid thuis blijft er geen online onderwijs is. Dat kan ook niet want de leraar staat voor de klas. Als dat op.meerdere basisscholen het geval is dan kan het voor veel kinderen zelfs een achteruitgang zijn in hoeveel scholing ze krijgen de komende maanden.
Verbaast mij niks. Het onderwijs zit vast in hun eigen structuur en blijken zich niet echt aan te kunnen passen. Ze zijn trouwens verplicht om online onderwijs te geven.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:54
tlpeter schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 05:54:
[...]

Verbaast mij niks. Het onderwijs zit vast in hun eigen structuur en blijken zich niet echt aan te kunnen passen. Ze zijn trouwens verplicht om online onderwijs te geven.
Ze zijn verplicht tot afstandsonderwijs als een klas thuis moet blijven voor quarantaine, ze hebben geen verplichting tot individuele kinderen die ziek thuis zitten...

Los daarvan kunnen ze vast wel een stapel (werk) boeken mee krijgen als de scholen open zijn lijkt mij. Instructie krijgen ze dan uiteraard niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:43

RayNbow

Kirika <3

Number10 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Maar wat is dan voldoende bewijs?
Waarnemingsrekening leert ons in ieder geval dat we de waardes van onbekenden nooit zullen weten en louter kunnen schatten aan de hand van waarnemingen en modellen; ik weet alleen niet of @CMD-Snake dit wil horen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Ja, het slechtste scenario dat uit de modellen van de RIVM rolt is te somber, het beste scenario dat uit de modellen rolt is te positief.

Met zo’n bandbreedte is het dan aan de politiek om daar de keuzes op te baseren en wekelijks op bij te proberen te sturen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ik heb zelf ook geen auto overigens, jaren in Rotterdam gewoond en pakte toen veelal al de fiets om de rust in de polder op te zoeken.

Ik lees vooral dan ook maar slechte excusen in je post waardoor je je zogenaamd niet aan de maatregelen kunt houden.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
YakuzA schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:15:
[...]

Ja, het slechtste scenario dat uit de modellen van de RIVM rolt is te somber, het beste scenario dat uit de modellen rolt is te positief.

Met zo’n bandbreedte is het dan aan de politiek om daar de keuzes op te baseren en wekelijks op bij te proberen te sturen.
Ik snap ook niet waarom virologen iets van de “boodschap” van het RIVM zouden moeten vinden. Helaas heeft het RIVM het er zelf een beetje naar gemaakt door publiek op te treden met een heldere, doch versimpelde boodschap. En dat was niet het positieve scenario van de uitkomst van het model. Naar mijn mening had Van Dissel nooit het podium moeten nemen en zeker niet in de rechtzaak. Daar moet de boodschap eenvoudig zijn en dat is gewoon niet des wetenschaps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tlpeter schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 05:54:
[...]

Echt he... Zet ff een webcam aan bij je les, beter dan niks lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
MikeyMan schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:44:
[...]

Dat hebben ze met hybride onderwijs bij mijn kinderen geprobeerd. Dat is (voor de thuiszitters) echt veel slechter dan geen les. Super frustrerend. Leraar is slecht te verstaan, het bord niet te lezen en de vragen van andere leerlingen helemaal onhoorbaar.
Dan liever een beperkte selectie huiswerk op papier. Dat is alleen dan geen nieuwe stof, dus je boekt weinig vooruitgang.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:49

Laguna

Connaisseur

BarôZZa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 04:43:
[...]

Vaccinatiepaspoort is bijna het tegenovergestelde. De oudjes die een prik hebben gehad kunnen na maanden binnen zitten in hun laatste jaren nog naar het theater, de rest moet iets langer wachten. Herstel-NL wilde juist die groep opsluiten(terwijl dat niet eens werkt, we kunnen zelfs de verzorghuizen niet beschermen)
Hoe is een vaccinatiepaspoort bijna het tegenovergestelde van een tweedeling van de samenleving?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• BarôZZa
[...]

Dan nog zijn de maatregelen veel minder schadelijk dan wanneer het sombere scenario wel was uitgekomen.

Wat ik me meer afvraag hoe effectief de Nederlandse avondklok is vergeleken met die van Duitsland(8 uur) en Frankrijk (6 uur). Hier zijn we gaan polderen, waardoor we op 9 uur uit kwamen. Ik kan me voorstellen dat het een stuk minder ontmoedigt om op bezoek te gaan tov 8 uur. En bij een lockdown vanaf 6 uur pak je alle kantoortijgers die weigeren vanuit huis te werken en een uurtje gaan forenzen.
Niet dat ik fan ben van verzwaring, maar meer van als je toch iets doet, doe het dan goed zodat de cijfers daadwerkelijk verder dalen ipv dat alles weer stagneert en je niet kan versoepelen of verzwaren omdat het al zo lang duurt.

• BarôZZa
Laguna schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:52:
[...]

Hoe is een vaccinatiepaspoort bijna het tegenovergestelde van een tweedeling van de samenleving?
Je blijft maar jammeren over een tweedeling, dat is net zoiets als de alcoholleeftijd een tweedeling van de samenleving noemen.

Als je een evenement organiseert dan heb je de verantwoordelijkheid naar de bezoekers en naar de samenleving dat dit op een verantwoorde manier gebeurt. Testen, vaccinatiebewijzen etc zijn daarvoor een prima middel tijdens een pandemie.

Dat is totaal wat anders dan 'yolooo alles open, sluit jezelf maar op oudjes'.

Het is ook geen vaste tweedeling, het is een tijdelijk middel voor de periode dat het virus een gevaar vormt en steeds meer mensen zullen gevaccineerd worden, waardoor op het laatst ook de niet-gevaccineerden gewoon mee kunnen doen.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 25-02-2021 08:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:54
MikeyMan schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:44:
[...]

Als jij dan:
- vertelt welk Ziggo internet abonnement de school nodig heeft om
- met 10 - 20 webcams goede kwaliteit beeld te kunnen streamen
- inclusief audio
- welke webcam ze moeten kopen die ook goedkoop is of juist scherm delen ipv webcam
- welke microfoon het geluid van de leerkracht goed opneemt en alle geluiden van de kinderen eruit filtert
- of ze dan moeten live streamen met bijv obs studio of google Meet scherm delen

Etc. En dan bedenken dat je niet de ruimte hebt om 200 euro uit te geven voor iets wat mogelijk niet werkt, ook nog eens collega's instructie te geven terwijl je voor de klas staat, probleem moeten oplossen terwijl je zelf je klas les moet geven, etc. Los daarvan zou ik het echt onwijs graag willen doen, fysiek en online les geven! Maar helaas heb ik de kennis niet en kan ik niet zomaar geld uitgeven verantwoorden met een 'ik denk dat we dit maar moeten proberen'...

[ Voor 11% gewijzigd door President op 25-02-2021 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Laguna schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:52:
[...]

Er zijn zat tweedelingen maar over het algemeen merkt een gemiddelde volwassene daar niks van omdat ze aan de kant zitten waar dingen wel mogen. Als je te jong bent of door een aandoening niet in staat bent een rijbewijs te halen ben je enorm beperkt maar niemand hier zal dat als een probleem ervaren omdat het aan de ene kant al zo lang bestaat dat het als doodnormaal wordt gezien en vrijwel iedereen daar geen last van heeft. Het nut van rijbewijzen (en accepteren dat er dus mensen buiten de boot vallen) is ook wat makkelijker te rechtvaardigen als je zelf potentieel slachtoffer wordt van een wegpiraat. Want die kunnen iedereen doodrijden.

Bij corona ligt de sterfte zo sterk bij een groep die hier op Tweakers niet wordt vertegenwoordigd dat het logisch is dat een maatregel die die groep een bepaalde privileges geeft wordt veroordeeld. En een andere voorgestelde maatregel die ze extra hard treft wordt toegejuicht.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
RayNbow schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 06:52:
Waarnemingsrekening leert ons in ieder geval dat we de waardes van onbekenden nooit zullen weten en louter kunnen schatten aan de hand van waarnemingen en modellen
Inderdaad. Sommige zaken zijn niet te observeren omdat ze onbekend of eenvoudigweg nooit waar te nemen zijn, hoe goed je het ook probeert. Althans niet met de meer ‘klassieke’ recht-toe-recht-aan methodes. Er zijn talloze wetenschapsgebieden die enkel met waarschijnlijkheden kunnen rekenen omdat er niets anders is en dat heeft ons toch maar mooi zoiets als gps opgelevert. En dat hebben we niet bereikt door democratisch handopsteken, hoe belangrijk ik een democratie ook vind.

Wat hier aan raakt is denk ik ook het Cynefin model van Dave Snowden, waar @Croga op dit forum een paar keer iets over heeft geschreven. Zie bijvoorbeeld (in een hele andere context):
Croga in "stralingsarme wifi routers??"

In een notendop: het vraagstuk welke maatregelen je wel of niet moet nemen en welke er wel of niet werken wordt vaak voorgesteld alsof de werkelijkheid plaatsvindt in een simpel oorzaak-gevolg systeem. Maar het aantal permutaties is uiteraard gigantisch en volgens mij bevinden we ons op z’n allerminst met veel vragen in het gecompliceerde, maar ook regelmatig in het chaotische domein. Waarschijnlijk kan @Croga beter toelichten wat de betekenis is van Cynefin in de context van de crisis, maar ik vermoed dat redenaties zoals ‘als dit, dan moet dat’ of ‘en toen is de avondklok ingevoerd en nu is de R zus of zo - zie je wel: het werkt (niet)’ een oversimplificatie zijn die de kans op een slechtere uitkomst groter maakt.

Maar volgens mij is ook hier de meest ‘simpele’ oplossing om lage aantallen infecties na te streven. Dat voorkomt dat we onnodig met meer onzekerheden geconfronteerd worden dan we (maatschappelijk) aankunnen. En dat betekent dat we moeten stoppen met sturen op zorgcapaciteit.

Immers de uitkomstmaat van alle maatregelen betreft uiteindelijk het wel of niet optreden van infecties. En terugredenerend ‘leidt’ het sturen op een lage uitkomst automatisch tot simplistischer systemen, want als de uitkomst van op voorhand nadert tot nul is het uiteraard per definitie irrelevant wat je doet om veel infecties te remmen.

Korter: over infecties die er niet zijn, hoeven we ook niet na te denken hoe ze moeten worden geremd. Oftewel: voorkomen is beter dan genezen.
ik weet alleen niet of @CMD-Snake dit wil horen
Ik denk/hoop het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@President hoewel dat logische vragen zijn, is dat op dit moment een redelijke non-argumentatie. Alles wat je noemt moest al aanwezig zijn toen iedereen thuis zat. Of in geval de hele klas naar huis moet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:51
gekkie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:49:
[...]

Fiets is non-existent en wandelen lukt alleen maar in het vondelpark en een keuze om het ergens anders betekend niet leven ?

Eerder een beetje sneue instelling dan om te lachen moet ik zeggen.

En inmiddels ook gefeliciteerd, dat kennelijk de burgemeester ook de noodzaak ziet tot het (gedeeltelijk) afsluiten van die binnenstedelijke afvalberg.
Nee je mist het punt, een fiets is zeker existent, maar als je gaat fietsen dan kom je net zo goed in drukke plekken, vondelpark valt voor jullie op, maar wat denk je van het Amsterdamse bos al dat soort plekken puilen uit. Als je er niet woont kan je het wel roepen, maar het maakt het niet waar.
_Bailey_ schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 03:59:
[...]

geen idee in welk Amsterdam jij woont, maar ik woon (al jaren) hartje Centrum Amsterdam en kan met de fiets binnen een half uurtje (ver) buiten de stad zijn (de natuur in).
Een fiets ja, zo'n ding waar er in Amsterdam tienduizenden van zijn. Sterker nog; je wordt vaak bijna ondersteboven gereden door deze zelfde fietsers.
Maar goed; bovenstaande weet jij zelf ook wel.
Ga nou niet doen alsof Amsterdam oh zo groot is, dat is het niet. We hebben zat Parken hier in Amsterdam, maar ja, dan moet je even moeite doen om een ander Park te vinden...

Verder is je betoog natuurlijk eentje met een zeer hoog ik-ik-ik gehalte vind ik. Na mij de zondvloed.
''maar zelfs dan, vanuit mijn perspectief en risico, I wouldn't mind, ik leef liever''. Wellicht bedoel je het anders; maar het komt bij mij erg over dat het leven om jou en jou alleen draait.
Maar aan de andere kant, dit gedrag zie je nu juist met Covid-19 erg duidelijk naar boven komen bij veel Amsterdammers: De Wereld Draait Om Mij.
Same voor jou, je weet donders goed dat het overal in de stad druk is als de zon schijnt.

Jullie hebben het over het Ik ik ik gehalte, maar voor mij voelt dat andersom. Ik kijk naar de samenleving, ik werk dagelijks op verschillende scholen, spreek veel docenten, ouders, leerlingen. Ik zie ze omslaan, kinderen die somber worden, docenten die leeg zijn, we hebben het over een meerdere generaties die moe zijn, op zijn. Om wat te doen? Waar doen we het nog voor? Mediane leeftijd op de IC is 83, sorry die mensen hebben hun tijd gehad. Ja dit klinkt misschien een beetje grof, maar eerlijk, zo is de natuur.

Kwart van de nederlandse bevolking is gemiddeld 5,6 Kilo aangekomen in deze periode... I mean are you kidding me ? Snappen jullie wat dat betekend voor volksgezondheid ? Besef je wat het betekend als mensen hun veerkracht kwijtraken wat dat doet met hun stresslevels ? The remedy is worse than the disease..

Het is werkelijk te achterlijk voor woorden dat hier nog discussie plaatsvind, we hebben het over een griep on steroids en Nederland heeft gewoon geen idee wat ze aan het doen zijn. We zijn al een jaar aan het aankloten, IC niet opgeschaald, geld verbrand aan nutteloze maatregelen. Man we spelen nog met een kinder virusje nu, wat gebeurd er als het echt eens raak is, een virus wat gewoon 15% van je hele bevolking kan omleggen? Gaan we dan weer in dit soort modus? Het is niet houdbaar, it never was.
Wat denk je als je die miljarden in Zorg en veiligheid had gestoken voor mensen die het nodig hebben. Het beroep hier is steeds op solidariteit, maar waar is de solidariteit voor de jonge bevolking? Waarom moeten die betalen voor de rest? Nog steeds ligt de IC voornamelijk vol met Dikke mannen en Oudjes, ja dat klinkt ook niet zo aardig, maar het is wel zo.

Weetje wat al die mensen goed kunnen gebruiken? Beweging, sport, stress release etc.

Als je nu nog niet je ogen open kan doen, dan ben je een mak schaapje wat rustig in zijn kudde wil leven. Das makkelijk lullen als je ergens op het plattenland zit, samen met je relatie in een huisje en toch al geen sociaal leven had. Andersom denk je dat ze in Den haag het voelen zoals sommige het voelen? Tuurlijk met je salaris boven een ton, solidariteit.

Voor kinderen, Singles, mensen in de stad, mensen die het niet zo breed hebben, is dit allemaal even niet hoe het werkt. Man man dan heb ik het nog niet eens gehad over de belachelijke sociale ongelijkheid die dit creëert, ik werk met veel kwetsbare groepen, die het financieel niet breed hebben, die met 10 mensen in een klein appartement wonen, denk je dat die mensen keuzes hebben? Die verdwijnen gewoon in deze tijden, kinderen die geen computer hebben of internet, die zijn niet meer zichtbaar.

Wake up people, kijk even wat verder dan je eigen kleine sociale kringen en zie wat er echt gebeurd nu.

Je hoeft niet in complotten te denken of andere dingen om te zien dat dit pad geen doordacht pad is. Het is een politiek pad, eentje die vooral gaat om PC eruit te komen. In mijn veld van onderzoek naar malaria (mind you een ziekte waar zelfs met beheer en medicijnen nog steeds zo'n 700 duizend mensen per jaar dood aan gaan --> waar is de lockdown..?) zag je precies hetzelfde door de WHO, wat blijkt mensen behandelen die volwassen zijn schaadt ze meer dan dat het ze helpt, het is een chronische ziekte waar je een bepaalde immuniteit tegen kan opbouwen waardoor de effecten veel minder heftig zijn, behandel je zo iemand met Kinine dan zijn ze juist weer gevoelig voor een nieuwe infectie. Werk van mij en mijn collega's is gepubliceerd, maar wat doet WHO? Die zegt niet behandelen en dan doden --> dan staat het op onze naam. Kortom, ze houden gewoon hun oude stijl, en zo werkt de wereld, je wil niet dat het vingertje naar jou wijst, dus je doet iets waar niemand over kan klagen... Je behandeld toch mensen, je doet je best om levens te redden. Trouwens bijna niemand weet toch beter, dus wie gaat je erop wijzen behalve wat onderzoekers die moeilijk gehoord worden.

De politiek doet precies hetzelfde nu een beroep op solidariteit is nou eenmaal heel erg succesvol, nog steeds is de meerderheid voor de maatregelen, maar de meerderheid snapt er weinig van... dus ja wat zegt dat nou precies?

Voor mij is dit geen nieuw veld, als theoretisch bioloog was ik vanaf the get go al tegen dergelijke maatregelen.

Don't get me wrong, ik zeg niet dat je alles los had moeten laten. Maar werken met rotaties waarbij de vitale bevolking gewoon doorgaat met het dagelijkse, veel geld alloceren voor mensen die in een noodsituatie zitten en vooral veel geld vrijmaken voor het opschalen en verbeteren van de zorg. Dat was een beter beleid geweest. Je wil future proof zijn, want dit gaat nog veel vaker gebeuren, maar dan misschien wat pittigers dan Corona. Maar ik denk dat je vooral de faciliteiten voor de kwetsbare populatie flink had moeten uitbreiden aan het begin. Zelfs met het pad van toen, dan nu met het Vaccin, dan wil je in ieder geval je beleid nu drastisch aanpassen zodat het houdbaar is.

ik zie het nog niet, maar goed, ik zie steeds meer mensen uitspreken en opstaan tegen de huidige situatie.

Dus ja ik ben blij als ik een groep van 1000 kids gewoon lekker zie genieten in het park. Heerlijk, ga leven!

Ow en disclaimer, ik zelf als ondernemer, ben een stukje geraakt, maar eigenlijk niet zo hard. Ik kan prima nog leven met de maatregelen, de avondklok vind ik zeer hinderlijk, niet sporten ook. Maar verder heb ik een goed leven en mag ik zeker niet klagen. Ik klaag dan ook niet zo voor mezelf, maar vooral vanwege de absurditeit waarbij een zichtbaar feit, alle niet zichtbare feiten zo verdrukt. Je krijgt een Koekkoeks effect, corona duwt al het andere uit haar nest.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper 99 op 25-02-2021 09:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Hoe schaal je een IC exponentiëel?
Wake up people
Zie boven

Pagina: 1 ... 26 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!