gekkie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:49:
[...]
Fiets is non-existent en wandelen lukt alleen maar in het vondelpark en een keuze om het ergens anders betekend niet leven ?
Eerder een beetje sneue instelling dan om te lachen moet ik zeggen.
En inmiddels ook gefeliciteerd, dat kennelijk de burgemeester ook de noodzaak ziet tot het (gedeeltelijk) afsluiten van die binnenstedelijke afvalberg.
Nee je mist het punt, een fiets is zeker existent, maar als je gaat fietsen dan kom je net zo goed in drukke plekken, vondelpark valt voor jullie op, maar wat denk je van het Amsterdamse bos al dat soort plekken puilen uit. Als je er niet woont kan je het wel roepen, maar het maakt het niet waar.
_Bailey_ schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 03:59:
[...]
geen idee in welk Amsterdam jij woont, maar ik woon (al jaren) hartje Centrum Amsterdam en kan met de fiets binnen een half uurtje (ver) buiten de stad zijn (de natuur in).
Een fiets ja, zo'n ding waar er in Amsterdam tienduizenden van zijn. Sterker nog; je wordt vaak bijna ondersteboven gereden door deze zelfde fietsers.
Maar goed; bovenstaande weet jij zelf ook wel.
Ga nou niet doen alsof Amsterdam oh zo groot is, dat is het niet. We hebben zat Parken hier in Amsterdam, maar ja, dan moet je even moeite doen om een ander Park te vinden...
Verder is je betoog natuurlijk eentje met een zeer hoog ik-ik-ik gehalte vind ik. Na mij de zondvloed.
''maar zelfs dan, vanuit mijn perspectief en risico, I wouldn't mind, ik leef liever''. Wellicht bedoel je het anders; maar het komt bij mij erg over dat het leven om jou en jou alleen draait.
Maar aan de andere kant, dit gedrag zie je nu juist met Covid-19 erg duidelijk naar boven komen bij veel Amsterdammers: De Wereld Draait Om Mij.
Same voor jou, je weet donders goed dat het overal in de stad druk is als de zon schijnt.
Jullie hebben het over het Ik ik ik gehalte, maar voor mij voelt dat andersom. Ik kijk naar de samenleving, ik werk dagelijks op verschillende scholen, spreek veel docenten, ouders, leerlingen. Ik zie ze omslaan, kinderen die somber worden, docenten die leeg zijn, we hebben het over een meerdere generaties die moe zijn, op zijn. Om wat te doen? Waar doen we het nog voor? Mediane leeftijd op de IC is 83, sorry die mensen hebben hun tijd gehad. Ja dit klinkt misschien een beetje grof, maar eerlijk, zo is de natuur.
Kwart van de nederlandse bevolking is gemiddeld 5,6 Kilo aangekomen in deze periode... I mean are you kidding me ? Snappen jullie wat dat betekend voor volksgezondheid ? Besef je wat het betekend als mensen hun veerkracht kwijtraken wat dat doet met hun stresslevels ? The remedy is worse than the disease..
Het is werkelijk te achterlijk voor woorden dat hier nog discussie plaatsvind, we hebben het over een griep on steroids en Nederland heeft gewoon geen idee wat ze aan het doen zijn. We zijn al een jaar aan het aankloten, IC niet opgeschaald, geld verbrand aan nutteloze maatregelen. Man we spelen nog met een kinder virusje nu, wat gebeurd er als het echt eens raak is, een virus wat gewoon 15% van je hele bevolking kan omleggen? Gaan we dan weer in dit soort modus? Het is niet houdbaar, it never was.
Wat denk je als je die miljarden in Zorg en veiligheid had gestoken voor mensen die het nodig hebben. Het beroep hier is steeds op solidariteit, maar waar is de solidariteit voor de jonge bevolking? Waarom moeten die betalen voor de rest? Nog steeds ligt de IC voornamelijk vol met Dikke mannen en Oudjes, ja dat klinkt ook niet zo aardig, maar het is wel zo.
Weetje wat al die mensen goed kunnen gebruiken? Beweging, sport, stress release etc.
Als je nu nog niet je ogen open kan doen, dan ben je een mak schaapje wat rustig in zijn kudde wil leven. Das makkelijk lullen als je ergens op het plattenland zit, samen met je relatie in een huisje en toch al geen sociaal leven had. Andersom denk je dat ze in Den haag het voelen zoals sommige het voelen? Tuurlijk met je salaris boven een ton, solidariteit.
Voor kinderen, Singles, mensen in de stad, mensen die het niet zo breed hebben, is dit allemaal even niet hoe het werkt. Man man dan heb ik het nog niet eens gehad over de belachelijke sociale ongelijkheid die dit creëert, ik werk met veel kwetsbare groepen, die het financieel niet breed hebben, die met 10 mensen in een klein appartement wonen, denk je dat die mensen keuzes hebben? Die verdwijnen gewoon in deze tijden, kinderen die geen computer hebben of internet, die zijn niet meer zichtbaar.
Wake up people, kijk even wat verder dan je eigen kleine sociale kringen en zie wat er echt gebeurd nu.
Je hoeft niet in complotten te denken of andere dingen om te zien dat dit pad geen doordacht pad is. Het is een politiek pad, eentje die vooral gaat om PC eruit te komen. In mijn veld van onderzoek naar malaria (mind you een ziekte waar zelfs met beheer en medicijnen nog steeds zo'n 700 duizend mensen per jaar dood aan gaan --> waar is de lockdown..?) zag je precies hetzelfde door de WHO, wat blijkt mensen behandelen die volwassen zijn schaadt ze meer dan dat het ze helpt, het is een chronische ziekte waar je een bepaalde immuniteit tegen kan opbouwen waardoor de effecten veel minder heftig zijn, behandel je zo iemand met Kinine dan zijn ze juist weer gevoelig voor een nieuwe infectie. Werk van mij en mijn collega's is gepubliceerd, maar wat doet WHO? Die zegt niet behandelen en dan doden --> dan staat het op onze naam. Kortom, ze houden gewoon hun oude stijl, en zo werkt de wereld, je wil niet dat het vingertje naar jou wijst, dus je doet iets waar niemand over kan klagen... Je behandeld toch mensen, je doet je best om levens te redden. Trouwens bijna niemand weet toch beter, dus wie gaat je erop wijzen behalve wat onderzoekers die moeilijk gehoord worden.
De politiek doet precies hetzelfde nu een beroep op solidariteit is nou eenmaal heel erg succesvol, nog steeds is de meerderheid voor de maatregelen, maar de meerderheid snapt er weinig van... dus ja wat zegt dat nou precies?
Voor mij is dit geen nieuw veld, als theoretisch bioloog was ik vanaf the get go al tegen dergelijke maatregelen.
Don't get me wrong, ik zeg niet dat je alles los had moeten laten. Maar werken met rotaties waarbij de vitale bevolking gewoon doorgaat met het dagelijkse, veel geld alloceren voor mensen die in een noodsituatie zitten en vooral veel geld vrijmaken voor het opschalen en verbeteren van de zorg. Dat was een beter beleid geweest. Je wil future proof zijn, want dit gaat nog veel vaker gebeuren, maar dan misschien wat pittigers dan Corona. Maar ik denk dat je vooral de faciliteiten voor de kwetsbare populatie flink had moeten uitbreiden aan het begin. Zelfs met het pad van toen, dan nu met het Vaccin, dan wil je in ieder geval je beleid nu drastisch aanpassen zodat het houdbaar is.
ik zie het nog niet, maar goed, ik zie steeds meer mensen uitspreken en opstaan tegen de huidige situatie.
Dus ja ik ben blij als ik een groep van 1000 kids gewoon lekker zie genieten in het park. Heerlijk, ga leven!
Ow en disclaimer, ik zelf als ondernemer, ben een stukje geraakt, maar eigenlijk niet zo hard. Ik kan prima nog leven met de maatregelen, de avondklok vind ik zeer hinderlijk, niet sporten ook. Maar verder heb ik een goed leven en mag ik zeker niet klagen. Ik klaag dan ook niet zo voor mezelf, maar vooral vanwege de absurditeit waarbij een zichtbaar feit, alle niet zichtbare feiten zo verdrukt. Je krijgt een Koekkoeks effect, corona duwt al het andere uit haar nest.
[
Voor 4% gewijzigd door
Jasper 99 op 25-02-2021 09:01
]