Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 55 Laatste
Acties:
  • 196.847 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Deezers schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Oh ja, 16 maart waarschijnlijk weer een persconferentie... Maar niemand is zo doorzichtig toch?
Optimist! Zie het ze nog wel doen ook.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dutchy88 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:01:
Ik heb altijd begrepen dat de avondklok de eerste maatregel is die zou komen te vervallen aldus Rutte. En nu gaan opeens de kappers voor? :?
De middelbare scholen en MBO's gaan deels open, dat is wel zeker. Het blijven van de avondklok wordt gepositioneerd nu elke keer als het prijskaartje van de 'deal' die we krijgen.

De contactberoepen is nog geen zekerheid, daar moet het OMT nog over bakkeleien. Die keuze wordt pas uiterlijk dinsdag gemaakt als ook een nieuwe persconferentie plaats zal vinden. Duitsland en België openende de contactberoepen die bezig zijn met uiterlijke verzorging, met uitzondering van tatoeëerders. Het idee is dat wat zelfverzorging mensen wat beter laat voelen.

Geen idee hoe breed contactberoepen nu gezien wordt. Gaan alleen kappers open? En hoe zit het met nagelstylisten, tatoeëerders, sekswerkers etc. etc.. Het is een vrij breed begrip geworden, maar Den Haag maakt er wel nog onderscheid binnen.
Ergens was het te verwachten. Met alle pijn en moeite die in die avondklok is gaan zitten zijn ze echt niet van plan om die een week daarna van tafel te halen. Hebben ze op hun blote voeten over glasscherven moeten lopen voor niets. Het gaat mijn inziens allang niet meer om de eventuele werking van die avondklok, maar om daar nu aan te toornen is afgaan als een gieter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
t_captain schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:03:
Dat klopt.

De manier waarop de avondklok werd gebracht was “we vinden het ook vreselijk, maar het moet helaas echt, en geloof ons, de avondklok gaat zo snel mogelijk eraf”.

Dat blijkt dus een leugen.
Nou, een leugen zou ik het nou niet bepaald willen noemen.
Zo snel mogelijk is namelijk een rekbaar, relatief begrip zeker wanneer er (begrijpelijk) nooit een datum is genoemd. Voortschrijdend inzicht kan er ook toe leiden dat eenmaal ingevoerde maatregelen bij het versoepelen ervan naar achter of naar voren worden geschoven. Het is allemaal niet zo spannend maar wel ontzettend lastig; gewoon met z'n allen de aanbevelingen opvolgen dan zijn we er des te sneller van af. Het staat wel vast dat hoe meer dat mensen dwars gaan liggen hoe lastiger het wordt om versoepelingen door te voeren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:08
[...]

Oh ja, 16 maart waarschijnlijk weer een persconferentie... Maar niemand is zo doorzichtig toch?
Het zou mij niets verbazen als dit aanstaande dinsdag al geopperd wordt (m.a.w. er gaat gezegd worden, we houden de avondklok nog even 3 weken aan, omdat het kan). Om alle schijn van beïnvloeding tegen te gaan. Of gewoon hopen dat de cijfers in de 3 weken dusdanig dalen, dat het dan ook "gewoon" kan.

M.a.w. belangrijk is nu "hoop geven", er is "licht aan het einde van de tunnel", nog "even doorzetten", enzovoorts. Het MKB en de detailhandel hebben al aangegeven dat ze sowieso open willen gaan volgende week (in bepaalde steden). Boetes doen er niet meer toe, gaan ze niet open dan gaan ze failliet.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
Dus dadelijk in de stembus op zoek naar de partij die wel de avondklok eraf haalt...😉.

Eigenlijk wil je lange termijn stemmen en heb ik altijd al gedaan... Maar zijn er partijen die een specifiek Corona beleid hebben geschreven buiten de FvD (*dit laten we dus weg🤨). Volgens mij waagt geen een partij zich hier aan.
Corona is er al een jaar en duurt nog een jaar, dat is in de politiek al een halve termijn dus best essentieel wat je idee hier over is.

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 23-02-2021 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Dat gaat gewoon gebeuren hoor. Het weerwoord weet je: jullie wilden zo graag die avondklok eraf en nu zeiken jullie alsnog. Ik hoop in ieder geval dat de journalistiek hier met een gestrekt been op ingaat, want hoewel insinuaties over eventuele verkiezingen in het achterhoofd niet mals zijn, ben ik onderhand zo ver dat ik bij Rutte echt niets meer uitsluit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
Hier wil ik gelijk de counter inzetten trouwens. Als de avondklok in feite ruilwaar is om te versoepelen, is die avondklok dus gewoon geen noodzaak geweest. Je had immers ook de avondklok eraf kunnen halen én de rest niet lopen versoepelen. Dus zo noodzakelijk is die avondklok niet?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Yaksa schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:12:
[...]

Nou, een leugen zou ik het nou niet bepaald willen noemen.
Zo snel mogelijk is namelijk een rekbaar, relatief begrip zeker wanneer er (begrijpelijk) nooit een datum is genoemd. Voortschrijdend inzicht kan er ook toe leiden dat eenmaal ingevoerde maatregelen bij het versoepelen ervan naar achter of naar voren worden geschoven. Het is allemaal niet zo spannend maar wel ontzettend lastig; gewoon met z'n allen de aanbevelingen opvolgen dan zijn we er des te sneller van af. Het staat wel vast dat hoe meer dat mensen dwars gaan liggen hoe lastiger het wordt om versoepelingen door te voeren.
Op 29 januari had premier Mark Rutte na de ministerraad al gezegd dat de avondklok 'als eerste op de stapel en zelfs nog voor de stapel, om mee te stoppen' lag. En dat 'iedereen zo snel mogelijk weer van dat vreselijke ding af wil'.

Ik geef @t_captain hierin gelijk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:23
Indien de kappers open mogen maar de avondklok en 1 persoon bezoek per dag blijft... tsja... dus ik mag samen met mijn vrouw niet op 1,5-3 meter afstand bij mijn oma (o.i.d.) op bezoek, maar wel naar de kapper met contact als klant nummer 30 op dag 2?....

Tsja...

Scholen kan ik mij wel iets bij voorstellen. Maar kapper... koop lekker een tondeuse/draai een knot ofzo. Ijdelheid boven vrijheid/gezondheid zou mijn inziens vreemd zijn in ieder geval.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Hugo de Jonge zonder mondkapje op foto 'voor eigen gebruik'.

https://www.telegraaf.nl/...-de-foto-zonder-mondkapje

Begrijpelijk: ik maak ook altijd 'voor eigen gebruik' foto's in de supermarkt omdat boodschappen doen zo'n hippe en bijzondere bezigheid is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:23:
Indien de kappers open mogen maar de avondklok en 1 persoon bezoek per dag blijft... tsja... dus ik mag samen met mijn vrouw niet op 1,5-3 meter afstand bij mijn ooms op bezoek, maar wel naar de kapper met contact als klant nummer 30 op dag 2?....

Tsja...

Scholen kan ik mij wel iets bij voorstellen. Maar kapper... koop lekker een tondeuse/draai een knot ofzo. Ijdelheid boven vrijheid/gezondheid zou mijn inziens vreemd zijn in ieder geval.
Die kapper wil ook wel weer een keertje eten kunnen kopen... Voor mij de reden om die avondklok als ruilmiddel te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
qadn schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Net zoals de routekaart?
De regering lijkt heel erg mee te gaan in de waan van de dag. Momenteel zijn de scholieren het "zieligste" dus krijgen die iets.
Ben het er mee eens dat dat niet echt een basis voor beleid is.
Men is geen virus aan het bestrijden maar probeert 17 miljoen er van te weerhouden dat ze met knuppels het museumplein op gaan. Zoals tweaker Virtuozzo in het begin al aan gaf, dit wordt een crisis van gedrag.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Laguna schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Op 29 januari had premier Mark Rutte na de ministerraad al gezegd dat de avondklok 'als eerste op de stapel en zelfs nog voor de stapel, om mee te stoppen' lag. En dat 'iedereen zo snel mogelijk weer van dat vreselijke ding af wil'.

.
Bedankt voor het opzoeken van het relevante citaat. De strekking kon ik me herinneren, maar dit is het dus in de woorden van de premier zelf.

Heropenen van "iets dat op de stapel ligt" en voorbijgaan aan de avondklok maakt het tot een aantoonbare leugen van minister voor de kamer en het volk. daar moet je zwaar aan tillen. Liegen tegen de kamer is het ergste dat een minister kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
jadjong schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Die kapper wil ook wel weer een keertje eten kunnen kopen... Voor mij de reden om die avondklok als ruilmiddel te accepteren.
Dat gaat wel voor meer beroepen op lijkt mij. De kapper is een contactberoep maar ondertussen mag ik geen binnensport (badminton) beoefenen waar geen contact is onderling.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:06
Transportman schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:06:
[...]

Hoe kan het dat het NOS bericht van vandaag 4720 nieuwe besmettingen meldt, maar dat in de grafieken/getallen die jij post en waar dezelfde data onder zou moeten zitten, dat niet naar voren komt?
NOS spreekt over 17% meer:
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 4720 nieuwe coronabesmettingen gemeld, 142 meer dan gisteren. Inmiddels lijkt het erop dat inderdaad de stijging van de besmettingen is ingezet die door het RIVM werd aangekondigd. De afgelopen week liep het aantal positieve tests bijna 17 procent op vergeleken met de zeven dagen daarvoor.

UH? RIVM getal week 6: 25229 positief. allecijfers.nl opgetelde dagen van week 7: 27325 maakt 8 % stijging. Heeft NOS dat nou zelf berekend of heeft het RIVM dat percentage ingefluisterd?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Dat gaat wel voor meer beroepen op lijkt mij. De kapper is een contactberoep maar ondertussen mag ik geen binnensport (badminton) beoefenen waar geen contact is onderling.
Uiteraard, het is slechts een kleine stap om van dit 'voor een dubbeltje op de eerste rang' beleid af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:28
Transportman schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:13:
[...]

Dat maakt helaas nog niet duidelijk waar het verschil vandaan komt, tenzij er heel veel vertraging zit op het opnemen in het landelijk systeem voor meldingsplichtige infectieziekten.
dat staat er volgens mij vrij duidelijk: het zijn heel andere (dag)cijfers.

dit is het relevante stukje:
Date_statistics: Datum voor statistiek; eerste ziektedag, indien niet bekend, datum lab positief, indien niet bekend, melddatum aan GGD (formaat: jjjj-mm-dd)

[ Voor 21% gewijzigd door breew op 21-02-2021 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
Soccer98 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:20:
Hier wil ik gelijk de counter inzetten trouwens. Als de avondklok in feite ruilwaar is om te versoepelen, is die avondklok dus gewoon geen noodzaak geweest. Je had immers ook de avondklok eraf kunnen halen én de rest niet lopen versoepelen. Dus zo noodzakelijk is die avondklok niet?
Inderdaad. Qua verspreiding zijn scholen veel erger, dan opa en oma die na 21:00 nog even blijven. Maar goed, achterstand in het leerproces en ontwikkeling is echt wel serieus te nemen. Net zo zeer de volle IC's. Nog daar gelaten dat de mamma's en pappa's het hardst schreeuwen om die kinderen weer uit huis te krijgen.

Ik kan je persoonlijk vertellen dat de verzorgingstehuizen al sinds de tweede golf een heel ander beleid volgen. Quarantaine en andere maatregelen worden nog wel gedaan, maar (strikt) bezoek kan gewoon. Bewoners onderling hebben nog gewoon contact. De lockdown, zoals die er vanaf maart/april vorig jaar was, is er gewoon niet. Vooral vanwege dat de bewoners het zelf niet willen. Ik wil het nog geen doofpot noemen, maar dat is het in feite wel. Je hoort er bijna niets van in het nieuws. Hele afdelingen worden gedecimeerd, maar je hoort er geen woord over. Ook prima trouwens.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:05
trekker22 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:18:
Dus dadelijk in de stembus op zoek naar de partij die wel de avondklok eraf haalt...😉.

Eigenlijk wil je lange termijn stemmen en heb ik altijd al gedaan... Maar zijn er partijen die een specifiek Corona beleid hebben geschreven buiten de FvD (dat is echt wappie 🤨). Volgens mij waagt geen een partij zich hier aan.
Corona is er al een jaar en duurt nog een jaar, dat is in de politiek al een halve termijn dus best essentieel wat je idee hier over is.
Grote vraag is natuurlijk wel hoe lang de formatie van een nieuw kabinet gaat duren. Dat zou ook best eens in de richting van een jaar kunnen gaan en totdat er een nieuw kabinet komt zit het huidige er nog. Ik durf wel de bewering aan dat het huidige kabinet er minstens nog tot na de zomer zit.

Ik zou zeggen blijf vooral stemmen vanuit je lange termijn visie en niet vanuit een one issue korte termijn probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Philpend op 21-02-2021 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
Koenoe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Inderdaad. Qua verspreiding zijn scholen veel erger, dan opa en oma die na 21:00 nog even blijven. Maar goed, achterstand in het leerproces en ontwikkeling is echt wel serieus te nemen. Net zo zeer de volle IC's. Nog daar gelaten dat de mamma's en pappa's het hardst schreeuwen om die kinderen weer uit huis te krijgen.

Ik kan je persoonlijk vertellen dat de verzorgingstehuizen al sinds de tweede golf een heel ander beleid volgen. Quarantaine en andere maatregelen worden nog wel gedaan, maar (strikt) bezoek kan gewoon. Bewoners onderling hebben nog gewoon contact. De lockdown, zoals die er vanaf maart/april vorig jaar was, is er gewoon niet. Vooral vanwege dat de bewoners het zelf niet willen. Ik wil het nog geen doofpot noemen, maar dat is het in feite wel. Je hoort er bijna niets van in het nieuws. Hele afdelingen worden gedecimeerd, maar je hoort er geen woord over. Ook prima trouwens.
Nou wil ik niet de forum BOA uithangen , maar "hele afdelingen gedecimeerd" vraagt toch wel om enig bron materiaal denk ik. Ook om het verschil tussen Tweakers en Facebook overeind te houden.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Koenoe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:32:
Bij het behandelen van de coronaspoedwet in de kamer was afgesproken dat bewoners van bejaarden- en verzorgingshuizen recht houden op minimaal een vast persoon die op bezoek mocht komen. Op de lockdowns in dit soort instellingen was veel kritiek geweest, ook door de bewoners.

Sterfte in bejaarden- en verzorgingshuizen is altijd een ding, ga er maar eens aan staan in een goed influenza seizoen. Dan is de sterfte onder deze groep ook fors.
Philpend schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:33:
Grote vraag is natuurlijk wel hoe lang de formatie van een nieuw kabinet gaat duren.
Gezien de huidige zetelverdeling in de peilingen zou de huidige club zelfs door kunnen gaan. Mogelijk zelfs zonder een kleine partij erbij als CU. Dan kan het snel gaan misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

Soccer98 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Maar zeg je dit op basis van dat je weet dat dit concrete besmettingsbronnen zijn of denk je dat gewoon? Er is een reden dat het RIVM een kwartier binnen de 1,5 meter als langdurig nauw contact ziet. Het is niet dat dat als je langs iemand loopt in de supermarkt of buiten in de winkelstraat, je dan gelijk cocorna krijgt. Of diegene loopt vol in je gezicht te blèren of hoesten.
Dat weet toch geen mens, hoe je besmet raakt. Het was wél de directe aanleiding voor de sluiting van de retail. En nu is afhalen op afspraak weer open en bam, wéér hetzelfde.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:28

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Tja.. hij ligt voor de stapel. Huidige versoepelingen zijn bovenaf te stapel gepakt zonder ervoor te kijken gok ik.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
henkzelf schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Nou wil ik niet de forum BOA uithangen , maar "hele afdelingen gedecimeerd" vraagt toch wel om enig bron materiaal denk ik. Ook om het verschil tussen Tweakers en Facebook overeind te houden.
https://www.rtvoost.nl/ni...n-Deventer-in-quarantaine

Van 31 december. Verder wil en kan ik er niet op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
pro_6or schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Dat weet toch geen mens, hoe je besmet raakt. Het was wél de directe aanleiding voor de sluiting van de retail. En nu is afhalen op afspraak weer open en bam, wéér hetzelfde.
Met dat laatste doel je denk ik op een eventueel verband tussen dat afhalen op afspraak en de stijgende/stagnering van besmettingen? In dat geval: in de snackbar en de New York Pizza kan je al bijna een jaar afhalen op afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:05
CMD-Snake schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:38:
Gezien de huidige zetelverdeling in de peilingen zou de huidige club zelfs door kunnen gaan. Mogelijk zelfs zonder een kleine partij erbij als CU. Dan kan het snel gaan misschien.
heb je gelijk in, maar ik reageerde vooral op @trekker22 die hoopt dat er een kabinet gaat komen dat meteen de avondklok afschaft. Als het huidige kabinet door kan dan zie ik dat niet gebeuren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• t_captain
Philpend schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Ik zou zeggen blijf vooral stemmen vanuit je lange termijn visie en niet vanuit een one issue korte termijn probleem.
Ja, en nee.

Ik vind twee dingen belangrijk. Ten eerste de richting die we kiezen voor de lange termijn. Ten tweede de integriteit en capaciteiten van de personen die we als leiders kiezen.

Eerst wat betreft die lange-termijn visie, daar vind ik geen enkele partij erg sterk in. De progressieve partijen hebben meestal een wat beter verhaal dan de conservatieven, maar zeer essentiele en controversiele puzzelstukjes worden gemakshalve niet benoemd in die lange-termijn visies. Een plan waarmee de zorgquote terug kan van 15% naar 10% BBP, of gestabiliseerd wordt op 15, of een visie die het BBP zodanig vergroot dat we naar 20 kunnen, heb ik bijvoorbeeld nergens gehoord. Een visie waarin bevolkingsgroei wordt benoemd als probleem in relatie tot klimaatdoelen, idem. Niemand brandt zich in campagnatijd aan zulke dossiers.

De manier waarop het complexe corona-dossier wordt omgesprogen, vertelt ons wel heel veel over die tweede factor. Ik zie een minister van volgsgezondheid die niet erg capabel is en een premier die niet erg integer is. Het wordt wel een monsterklus om die twee partijen te ontwijken in de nieuwe formatie.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:21

SomerenV

It's something!

[...]

Men voert de avondklok in met die belofte. Burgers zijn boos, maar slikken het 'for the greater good'. In Frankrijk had het geen effect, en hier ontbrak 9 februari ook nog bewijs voor de effectiviteit. Vervolgens wordt de avondklok succesvol aangevochten, wordt dat in hoger beroep weer omgedraaid, wordt er een nieuwe wet doorheen gedrukt om de avondklok alsnog in stand te houden en lezen we dat het drama zou zijn geweest zónder avondklok.

Om dan nu opeens te zeggen, na al die heisa, 'joh, we stoppen met die avondklok over iets meer dan een week' zou redelijk apart zijn :X

Een paar posts terug had ik het er al over dat ik de motieven van onze overheid niet meer helemaal vertrouw en dat komt mede door dat soort vaag gedoe. Overigens kun je het nu bijna niet meer maken om de verkiezingen door te laten gaan. Als alles nu nog drama is waarbij pessimisme overheerst dan is het on-fucking-mogelijk dat het 17 maart allemaal koek en ei is.

Overigens ook nog die fuckups van kamerleden (Hugo zonder mondkapje in de supermarkt, Jetten in de sportschool en Hoekstra die lekker indoor aan het schaatsen is). Hoe kun je die gasten dan nog serieus nemen? Wel dat constante gejank over hoe erg het is, maar dan zelf je er niks van aantrekken. Ik zou bijna zeggen de fik erin O-)

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 21-02-2021 19:54 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Dan vrees ik dat deze niet in de covid-statistiek terecht zijn gekomen: https://coronadashboard.r...gio/VR04/verpleeghuiszorg
maar dat gebeurde meteen in maart 2020 ook al. Blijft moeilijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
Inmiddels komen er meer details naar buiten over wat we komende dinsdag te horen gaan krijgen.
  • Avondklok wordt met 3 weken verlengd.
  • Middelbare scholen en MBO's zullen open gaan voor anderhalve dag les op school.
  • HBO en universiteiten blijven dicht.
  • Kappers mogen 2 maart open onder strenge voorwaarden (voorwaarden onbekend op dit moment).
  • Winkels mogen op afspraak klanten ontvangen (private shopping) onder strenge voorwaarden (voorwaarden onbekend op dit moment, deze versoepeling is nog niet zeker).
Bronnen benadrukken dat als de besmettingscijfers de verkeerde kant op gaan deze versoepelingen per direct teruggedraaid worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
CMD-Snake schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:56:
Inmiddels komen er meer details naar buiten over wat we komende dinsdag te horen gaan krijgen.
  • Middelbare scholen en MBO's zullen open gaan voor anderhalve dag les op school.
  • Kappers mogen 2 maart open onder strenge voorwaarden (voorwaarden onbekend op dit moment).
  • Winkels mogen op afspraak klanten ontvangen (private shopping) onder strenge voorwaarden (voorwaarden onbekend op dit moment, deze versoepeling is nog niet zeker).
Bronnen benadrukken dat als de besmettingscijfers de verkeerde kant op gaan deze versoepelingen per direct teruggedraaid worden.
Tuurlijk schorten ze die avondklok niet op als die spoedwetgeving er net doorheen is gedrukt!

Dat zou gezichtsverlies zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen ze dat persconferentie circus niet afschaffen? in de tijd van het polygoonjournaal werkte een vast communicatie moment blijkbaar, met dat hedendaagse internet gebeuren kan het blijkbaar sneller en is er op dinsdag niks nieuws te zien, slechts wat omhaal van woorden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Private shopping. :') voor winkeliers net zo nutteloos als click& collect.
En voor klanten net zo.

Een klant moet dan met 100% een doel heengaan. Maar dat had die dan ook online of via click &collect kunnen doen.
Ga je daarvoor medewerkers met 0 uur contract in de winkel zetten? Zeker niet.

Voor de klant is het niks omdat die gevolgd wordt, waarschijnlijk binnen een bepaalde termijn weg moet zijn. En dus niet zoals waar winkels voorheen hun omzet vandaan haalden: impulsaankopen.
Sowieso hoe ga je als klant relaxt dingen kopen, stel dat je weinig kunt vinden wat je wilt, heb je eigenlijk de tijd van de winkelier daarmee verneukt..

3 weken avondklokverlenging omdat anders de rechtszaak niet nodig was geweest.. En toch te laten zien hoe belangrijk het is.. Hou toch op... De integriteit is ver te zoeken, nu was dat bij de VVD al bekend natuurlijk.. CDA houdt zich constant niet aan hun maatregelen..
En d66.. Hoop toch dat ze flink gestraft gaan worden door het overstag gaan en meehobbelen..

Aan de andere kant is er niks degelijks te stemmen wat tegen de avondklok was..

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 21-02-2021 20:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:05:
En voor klanten net zo.

Een klant moet dan met 100% een doel heengaan. Maar dat had die dan ook online of via click &collect kunnen doen.

Voor de klant is het niks omdat die gevolgd wordt, waarschijnlijk binnen een bepaalde termijn weg moet zijn. En dus niet zoals waar winkels voorheen hun omzet vandaan haalden: impulsaankopen.

3 weken avondklokverlenging omdat anders de rechtszaak niet nodig was geweest.. En toch te laten zien hoe belangrijk het is.. Hou toch op... De integriteit is ver te zoeken, nu was dat bij de VVD al bekend natuurlijk.. CDA houdt zich constant niet aan hun maatregelen..
En d66.. Hoop toch dat ze flink gestraft gaan worden door het overstag gaan en meehobbelen..

Aan de andere kant is er niks degelijks te stemmen wat tegen de avondklok was..
private shopping zie ik voor kleding nog wel zitten , eens met de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
GAIAjohan schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:05:
En voor klanten net zo.

Ik voorzie loopholes wat betreft de detailhandel. Bijvoorbeeld heel groot je telefoonnummer op het raam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:21

SomerenV

It's something!

Weet je wat zo kut is? Niet eens het niet uit kunnen eten, of niet naar bios kunnen. Gewoon even naar de winkel omdat je wat nodig hebt, dát mis ik. Zo hadden we een deegroller nodig laatst. Normaal stap je dan even de Blokker of Action binnen en koop je die eentje. Gaat niet. Ja, je kunt het online bestellen, maar als je het die middag nodig hebt schiet dat ook niet op. Daarbij vind ik het onzin om voor een deegroller PostNL/DHL aan te laten rukken.

Of kleding kopen. Ik doe dat altijd in de winkel omdat mijn maat nogal specifiek is en het niet altijd klopt. Kleding, vooral broeken, wil ik dus passen. Gaat niet.

De afgelopen paar maanden zijn een paar kamerplanten hier gesneuveld. Het liefste gaan we naar een fatsoenlijk tuincentrum om wat mooie planten uit te kiezen, maar ja.... gaat niet.

Gewoon dat soort doodnormale dingen. Die mis ik.

Overigens ga ik met de komende verkiezingen voor FvD. Baudet is misschien wat maf soms, maar ik ben klaar met alle regeltjes. Zoals ik al zei 'de fik erin' en dat moet met FvD aardig lukken :+

[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 21-02-2021 20:11 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:04:
kunnen ze dat persconferentie circus niet afschaffen? in de tijd van het polygoonjournaal werkte een vast communicatie moment blijkbaar, met dat hedendaagse internet gebeuren kan het blijkbaar sneller en is er op dinsdag niks nieuws te zien, slechts wat omhaal van woorden.
Dit lekken is onderdeel van de communicatiestrategie. Het is een stukje voor masseren en ook reacties peilen van mensen. De lekken zijn vrijwel altijd 100% accuraat geweest bij elke persconferentie die er is geweest van het kabinet.
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:08:
Bij de Hema private shopping voor wat onderbroeken en sokken van het huismerk. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
[...]

Ik niet. Stel je gaat erheen, half uurtje schoenen passen. Maar je vindt niks..
Half uur van de winkelier weggegooid door een klant die niks koopt..
Als klant zou ik me schuldig voelen.
Kan ik beter bij Zalando 20 paar bestellen en ze desnoods allemaal terugsturen.

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 21-02-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
SomerenV schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:50:
[...]

Men voert de avondklok in met die belofte. Burgers zijn boos, maar slikken het 'for the greater good'. In Frankrijk had het geen effect, en hier ontbrak 9 februari ook nog bewijs voor de effectiviteit. Vervolgens wordt de avondklok succesvol aangevochten, wordt dat in hoger beroep weer omgedraaid, wordt er een nieuwe wet doorheen gedrukt om de avondklok alsnog in stand te houden en lezen we dat het drama zou zijn geweest zónder avondklok.

Om dan nu opeens te zeggen, na al die heisa, 'joh, we stoppen met die avondklok over iets meer dan een week' zou redelijk apart zijn :X

Een paar posts terug had ik het er al over dat ik de motieven van onze overheid niet meer helemaal vertrouw en dat komt mede door dat soort vaag gedoe. Overigens kun je het nu bijna niet meer maken om de verkiezingen door te laten gaan. Als alles nu nog drama is waarbij pessimisme overheerst dan is het on-fucking-mogelijk dat het 17 maart allemaal koek en ei is.

Overigens ook nog die fuckups van kamerleden (Hugo zonder mondkapje in de supermarkt, Jetten in de sportschool en Hoekstra die lekker indoor aan het schaatsen is). Hoe kun je die gasten dan nog serieus nemen? Wel dat constante gejank over hoe erg het is, maar dan zelf je er niks van aantrekken. Ik zou bijna zeggen de fik erin O-)
En daarom moeten de verkiezingen dus wél doorgaan, zodat er die ellende weg kunnen stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:11:
[...]

Ik niet. Stel je gaat erheen, half uurtje schoenen passen. Maar je vindt niks..
Half uur van de winkelier weggegooid door een klant die niks koopt..
hangt van je shopgewoontes af. ik ben iemand die een of twee keer per jaar gaat en dan bij een winkel 4 broeken 3 truien en een stapel overhemden haalt. De rest zoals onderbroeken online. Maar kan me zeker voorstellen dat de meesten er andere winkelgewoontes op na houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:13:
[...]

hangt van je shopgewoontes af. ik ben iemand die een of twee keer per jaar gaat en dan bij een winkel 4 broeken 3 truien en een stapel overhemden haalt. De rest zoals onderbroeken online. Maar kan me zeker voorstellen dat de meesten er andere winkelgewoontes op na houden.
Typische mannen manier van winkelen. De meeste vrouwen doen dat toch anders.
Maar ik zie me ook niet snel een afspraak bij de action maken voor 2 ledlampem, wat aftershave en deodorant.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

[...]

Je haalt me de woorden uit de mond. Maar wat zijn de motieven dan van de overheid? Nb: ik vertrouw ze ook niet, maar wat de motieven dan wel zijn?

Ik heb nog steeds respect voor de meeste maatregelen maar die avondklok gaat er bij mij niet in. Ik heb m al meerdere keren overtreden en dat is met pijn in het hart want ik ben normaal erg gezagsgetrouw. Maar het moet, want ik moet niet nog dieper zakken en geestelijk gezond blijven. Ook doe ik verder niets onveilig. Drie weken verlenging lezen maakt dat ik me na deze redelijke goede dag gelijk weer down ga voelen. Die regel is alle proportie voorbij en ik zou graag meedoen aan een demonstratie tegen. Als ze er tenminste zouden zijn zonder virus wappies of relschoppers.

Ook de avondklok inruilen om 1 groep te bevoordelen gaat er bij mij niet in. Wat nou samen? En dan ook nog eens de groep die enorm sterk bijdraagt aan de verspreiding. Kan het virus nog even lekker verder muteren.

Ik heb vast te lang op zolder gezeten, want ik neig naar SGP stemmen omdat Vd Staaij de enige politicus is die iets zinnigs heeft te melden over die avondklok vanuit de juiste motieven. Liever zondagsrust dan een avondklok denk ik dan maar.

En nu ik m’n bovenstaande alinea nog eens nalees weet ik zeker dat ik te lang op zolder heb gezeten dat ik neig naar SGP stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Private shopping, ik heb nog 4 x tegoed op mijn Efteling abonnementen. Met alle liefde wil ik wel gaan private shoppen in een souvenierwinkel :+

Maar zonder gekheid, het begint hier ook mijn neus uit te komen. Uit ellende maar wat weekendjes weg geboekt. Blijkbaar doen meer mensen dit gezien de drukte op de vakantieparken. Zelfs op de camping waar wij heen gaan is er in de meivakantie amper een plek te reserveren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:22
[...]

Voor kleding vraag ik mij af of het echt de moeite waard is. Maar voor bijvoorbeeld keukenwinkels, autohandelaren, en allerlei van dit soort zaken waar voor grotere bedragen een aanschaf gedaan wordt, kan ik mij indenken dat private shopping meer lucratief is.

Je zit tenslotte toch een beetje met het probleem dat je dan wel met tijdsloten moet werken die ruim genoeg zijn om de klant tevreden te houden en de tijd te geven een keuze te maken, waardoor de omzet op kleding vermoedelijk dramatisch zal zijn. Anderszins zonder tijdssloten, maar dan krijg je dus gewoon een rij voor de deur wat nu weer niet echt een wenselijke situatie is.

Maar ja, zien wat het wordt.
SomerenV schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Weet je wat zo kut is? Niet eens het niet uit kunnen eten, of niet naar bios kunnen. Gewoon even naar de winkel omdat je wat nodig hebt, dát mis ik. Zo hadden we een deegroller nodig laatst. Normaal stap je dan even de Blokker of Action binnen en koop je die eentje. Gaat niet. Ja, je kunt het online bestellen, maar als je het die middag nodig hebt schiet dat ook niet op. Daarbij vind ik het onzin om voor een deegroller PostNL/DHL aan te laten rukken.

Of kleding kopen. Ik doe dat altijd in de winkel omdat mijn maat nogal specifiek is en het niet altijd klopt. Kleding, vooral broeken, wil ik dus passen. Gaat niet.

De afgelopen paar maanden zijn een paar kamerplanten hier gesneuveld. Het liefste gaan we naar een fatsoenlijk tuincentrum om wat mooie planten uit te kiezen, maar ja.... gaat niet.

Gewoon dat soort doodnormale dingen. Die mis ik.
Voor mij is hier gelukkig dan echt helemaal niets veranderd :9. Kleding? Net als jij heb ik ook nogal specifieke maten. Maar met een kleiner dan gemiddelde lengte betekend dit dat ik naar de stad moet om daadwerkelijk iets in mijn maat te vinden, en zelfs dan is de keuze altijd maar beperkt. Online? Geen enkel probleem.

Planten koop ik ook net zo makkelijk online, mijn ervaringen daarmee zijn prima. De eerste keer dat ik het deed, inmiddels al weer redelijk wat jaren geleden, was het een beetje een iffy gevoel. Krijg ik straks een stel lelijke plantjes? Maar moet zeggen ontving eigenlijk fraaiere exemplaren dan wat ik in menig bouwmarkt zag staan. Ik vermoed dat hierin meespeelt dat men gewoon vrij staat om onwenselijke exemplaren terug te sturen.

Voor mij is er dan ook eigenlijk al jaren bijna niets meer geweest dat ik in een fysieke winkel gekocht heb.

Het meest heb ik zelf nog wel met het opengaan van de kapper. Dat is toch wat lastiger te regelen via het internet. Met inmiddels toch weer een flinke mat is het kappersbezoek toch hoognodig :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ernemmer schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:55:
[...]

Misschien beetje offtopic, maar heb je enig idee hoe effectief BCO is? ik kan niks recents vinden via Google.
Alleen deze uit 2018, maar die is wel erg irrelevant voor Corona
https://www.rivm.nl/bron-...bij-individuele-meldingen.
Nee totaal niet. Ik bekijk het puur vanuit mijzelf. Op het moment dat ik mijn gegevens achter laat verwacht ik ieder geval een bericht mocht er iemand besmet geweest zijn, waarna ik ieder geval mijn omgeving in kan lichten. Zal ongetwijfeld niet sluitend zijn, maar kan wel iets toevoegen.

De checklist zal waarschijnlijk niemand tegen houden, want ik kan mij niet voorstellen dat iemand met klachten ergens heengaat en dan door die vragenlijst opeens pas denkt, o ik mag hier helemaal niet zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Men voert de avondklok in met die belofte. Burgers zijn boos, maar slikken het 'for the greater good'. In Frankrijk had het geen effect,
Die link ondersteunt niet het punt wat je lijkt te willen maken. De bron die er wordt aangehaald is hier eerder voorbij gekomen, het draait daarbij om het verzwaren van de avondklok, niet om de avondklok zelf. Daarbij zegt het artikel zelf letterlijk dat er wel effect was...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:26:
[...]

Men is geen virus aan het bestrijden maar probeert 17 miljoen er van te weerhouden dat ze met knuppels het museumplein op gaan. Zoals tweaker Virtuozzo in het begin al aan gaf, dit wordt een crisis van gedrag.
Als je als regering zo ver moet komen dat je je eigen volk moet tegen houden om het museumplein te bestormen, wordt het misschien eens tijd om de witte vlag te hijsen.

Iets met, you don't shit where you eat. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:13:
[...]

Voor schoenen is voor mij heel specifiek, en die slijten toch om de zoveel tijd.
Of ik (als man) mt39 of 40 moet hangt van heel veel factoren af. Breedte, lengte, vorm onder de voetboog.
Bovendien zijn ze niet altijd te krijgen..

Broeken heb ik volgens mij al een jaar niet meer gekocht.. Is ook vrij lastig ivm lengte 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SomerenV schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Nou ja dat dus. Ik wilde al sinds het begin van het jaar eens gaan kijken voor fietskleding, maar die moet je echt even in handen gehad hebben, een helm wil je kunnen passen, net zoals schoenen. Kleding kopen via een click & collect is leuk als je een vijftal T-shirts in maatje medium wil hebben, maar niet als je wat specifiekers zoekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wat ik zo vreemd vind is dat er nog geen enkele aanleiding is voor een versoepeling behalve dat de maatschappij het zat is, althans ik weet geen andere aanleiding.

* DevWouter doet wat zilverpapier op zijn hoofd
Hoe lang voordat er verkiezingen zijn? Hmm... Ik zou nog een weekje gewacht hebben. :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:37:
[...]

Voor schoenen is voor mij heel specifiek, en die slijten toch om de zoveel tijd.
Of ik (als man) mt39 of 40 moet hangt van heel veel factoren af. Breedte, lengte, vorm onder de voetboog.
Bovendien zijn ze niet altijd te krijgen..

Broeken heb ik volgens mij al een jaar niet meer gekocht.. Is ook vrij lastig ivm lengte 30.
denk zelf ook dat het voor veel kledingwinkels een druppel op een gloeiende plaat is en alleen interessant voor wat middeldure mkb (heren)zaken om dit naast click&collect te doen.

@psychodude haalde wel paar voorbeelden aan waarvoor private shopping wel echt iets toe kan voegen, keukens, tegels , badkamers, auto's dat soort dingen, dure dingen die je even gezien wil hebben en waar je normaliter vaak ook best wat tijd van een verkoper 'in beslag neemt' , ook als er geen aankoop volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:02

Sorcerer8472

Mens sana?

Er lekt uit dat de avondklok verlengd zal worden, echter er is geen enkele handhaving op de parken in Utrecht waar honderden personen per park zitten te barbecuen, luide muziek op hebben staan, en met groepen van 20+ mensen samen zijn. Sowieso zie ik continu grote groepen mensen in de stad.

Ik vind het onbegrijpelijk dat hier niet op gehandhaafd wordt, maar wel op de avondklok, waar men in Utrecht trouwens ook lak aan heeft gezien er na 21:00 nog steeds groepen jongeren door de straten fietsen.

Het beeld op straat, het gedrag van mensen, de handhaving, het is volkomen niet congruent. Het klopt niet. Het écht foute gedrag wordt niet aangepakt en alles probeert men via makkelijk te handhaven indirecte maatregelen te doen die een enorme mental collateral damage hebben.

Inmiddels zit ik maar weer op Google Flights te kijken naar een mooie bestemming zodat ik Nederland weer even kan ontsnappen met het vliegtuig. Heb ik eerder ook al gedaan met FFP2-maskers, altijd ruim voldoende afstand houdend, PCR-tests afnemend. Maar dan ben ik de aso :')

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:42:
[...]

denk zelf ook dat het voor veel kledingwinkels een druppel op een gloeiende plaat is en alleen interessant voor wat middeldure mkb (heren)zaken om dit naast click&collect te doen.

@psychodude haalde wel paar voorbeelden aan waarvoor private shopping wel echt iets toe kan voegen, keukens, tegels , badkamers, auto's dat soort dingen, dure dingen die je even gezien wil hebben en waar je normaliter vaak ook best wat tijd van een verkoper 'in beslag neemt' , ook als er geen aankoop volgt.
Maar dat mocht toch al?

Ik wil bv rolluiken hebben, en bij dat bedrijf kunnen we na het krijgen van de offerte (ze zijn al langsgeweest) gewoon in hun showroom komen op afspraak voor de keuze van kleur..

Of is dat weer anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:42:
[...]

Wij zijn ook in de markt voor 2 relaxfauteuils á € 3000,- per stuk. Levertijd 15 weken ofzo.

Ja... ik kan ze gratis retourneren... nee... daar heb ik geen zin in. Ook 25% aanbetalen voor iets dat ik nooit heb gezien voor dit bedrag... nee...

Dus voor de zaken met dure spullen zie ik wel potentie. De Action open gooien op afspraak meer een probleem creëren (funshoppen)
GAIAjohan schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Maar dat mocht toch al?

Ik wil bv rolluiken hebben, en bij dat bedrijf kunnen we na het krijgen van de offerte (ze zijn al langsgeweest) gewoon in hun showroom komen op afspraak voor de keuze van kleur..

Of is dat weer anders
Volgens mij mag dat dus niet, maar dat men het toch doet is een ander verhaal. Bij de gordijnzaak hier in de buurt mocht dit in ieder geval niet..

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 21-02-2021 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

Erapaz schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:11:
[...]

En daarom moeten de verkiezingen dus wél doorgaan, zodat er die ellende weg kunnen stemmen.
Wat wil je wegstemmen? Het coronavirus? :p

Als je de huidige maatregelen wilt wegstemmen, ja, je kunt op basis daarvan een stem uitbrengen, maar je moet niet verwachten dat 18 maart dan alles naar wens geregeld is.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
RayNbow schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Wat wil je wegstemmen? Het coronavirus? :p

Als je de huidige maatregelen wilt wegstemmen, ja, je kunt op basis daarvan een stem uitbrengen, maar je moet niet verwachten dat 18 maart dan alles naar wens geregeld is.
Rutte en co

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
https://twitter.com/Hiers.../1363551432713068546?s=19

De meeste daar schat ik dat ze op een hoge school zitten. Allemaal janken dat ze depressief zijn en graag naar school willen. Nou, is de versoepeling ver in zicht.

Ben benieuwd hoe de politie dit gaat aanpakken, weer rustig omroepen en toekijken of toch ff schoonvegen.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar dat mocht toch al?

Of is dat weer anders
dat mocht als ik de tekst achter onderstaande link goed lees nog niet, maar snap dat het wel gebeurde

https://www.rijksoverheid...-winkels-tijdens-lockdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Pukson schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:50:

De meeste daar schat ik dat ze op een hoge school zitten. Allemaal janken dat ze depressief zijn en graag naar school willen. Nou, is de versoepeling ver in zicht.

Ben benieuwd hoe de politie dit gaat aanpakken, weer rustig omroepen en toekijken of toch ff schoonvegen.
Dat vind ik niet zo erg, maar hierdoor gaat waarschijnlijk het Vondelpark dicht en kan je als brave huisvader daar dus niet meer met je kind wandelen straks.

Over 8 minuten worden ze waarschijnlijk weggestuurd, heeft die avondklok eindelijk zin.

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 21-02-2021 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Het is idd tenenkrommend wat een lef die politici hebben om zo vlak voor de verkiezingen een middelvinger op te steken naar de kiezers. Voor mij dit keer dus in elk geval geen stem op een van de zittende partijen. (Via een ander forum was mijn aandacht gevestigd op BBB en ik moet zeggen dat ik dat een interessante partij vind ook voor niet agrariërs)

Nu weer een verlenging van die o zo tijdelijke avondklok die automatisch 10 februari zou eindigen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
mesa57 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:20:
[...]
Maar ik zie me ook niet snel een afspraak bij de action maken voor 2 ledlampem, wat aftershave en deodorant.
Ik zie mezelf nog wel (ja echt) een afspraak maken bij de Wibra, m'n Dasty is bijna op...........

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Maar dat mocht toch al?

Of is dat weer anders
Begrijp het ook niet goed, wij zijn pas bij de timmerfabriek/showroom geweest voor een kast op maat en en passant ook nog langs een vloerenboer. Wel beide op afspraak maar dat was meer omdat wij zeker wilden zijn dat ze tijd hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:22
[...]

Maar dat mocht toch al?

Of is dat weer anders
Nee, mag op dit moment niet. Idem dat ik niet de auto dealer mag bellen dat ik auto X wil kopen om vervolgens een rondje showroom te doen en met auto Y te vertrekken.

En daarin kan private shopping dus een oplossing bieden voor dit soort bedrijven. Voor allerlei van dit soort dure aankopen waar eigenlijk weinig echt online alternatief bestaat, of toch weinig algemeen gebruikelijk is.

Ja, je kunt in theorie ook online een auto aanschaffen, een racefiets van 5k bestellen of een keuken voor 15k kopen. Maar doorgaans is dit natuurlijk wel begrijpelijk dat men hier vanaf ziet en eerst in het echt wilt zien.

Het is tenslotte toch heel anders dan de aanschaf van een boek, t-shirt of klok waarbij je zegt 'dit stuur ik even terug', indien het tegenvalt.
Pukson schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:50:

En dit moet naar mijn mening dus gewoonweg veel strenger aangepakt worden. We hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid om als maatschappij dit snel onder controle te krijgen. Daarin kiest ons democratisch gekozen systeem voor een aanpak die op te volgen is. Dit mede om bij opvolging de financiële impact te doen beperken.

Dit soort idiote gedragingen zullen zonder twijfel bijdragen aan het verspreidingsrisico. En is het naar mijn idee dan ook eerlijk dat dit soort groepen aan personen een hoger rato van de economische schade bij de Nederlandse bedrijven voor rekening krijgen in de vorm van hoge boetes om de nodige verlengingen van steunpakketten te bekostigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:34:
[...]

Als je als regering zo ver moet komen dat je je eigen volk moet tegen houden om het museumplein te bestormen, wordt het misschien eens tijd om de witte vlag te hijsen.
OK, we tekenen de onvoorwaardelijke overgave aan het virus. En dan ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Zo kun je ook met de Covid-crisis omgaan

Klik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
De avondklok blijft erin met als wisselgeld opening van het middelbaar onderwijs maar dan ook nog niet heus.

Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom dit demissionair kabinet de avondklok maar blijft verdedigen en opnieuw inbrengen?

Hoop dat de 2e kamer een keer ballen durft te tonen om dit niet meer kabinet eens terug te fluiten.
Al zal dat ook wel weer niet aangezien partijen als D66 en GL hun idealen en speerpunten allang vaarwel hebben gezegd.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik maak me ondertussen niet eens meer druk om mensen die zich niet aan de regels houden. Ik kan er niks aan doen en de overheid wil het blijkbaar niet. Mijn ouders worden binnen nu een een paar weken gevaccineerd. ik heb een baan die ik vanuit huis kan doen. Het gaat niet heel super met mijn kinderen op school maar dat lopen ze wel in de komende jaren. Mijn haar zit verschrikkelijk maar dat is geen verschil met pre-corona. Ik mis het uit eten gaan het pakken van een terrasje na een wandeling. Het scheelt me wel een hoop geld though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Yaksa schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Ik zie mezelf nog wel (ja echt) een afspraak maken bij de Wibra, m'n Dasty is bijna op...........
Pssst, Kan ik wel aan komen. Wordt wel geleverd in papieren bruine zak :+

++++++
In algemene zin snap ik best wel dat er hier veel mensen moeite hebben met de maatregelen. Dat begint bij mij zelf inmiddels ook wel.

Vooral als er politici zijn die voor een persmomentje of gewoon voor hun eigen plezier gewoon even de regels aan hun laars lappen. Van het volk wordt verwacht dat het modelburgers zijn en zich aan de regels houden maar dat geld blijkbaar niet voor iedereen. George Orwell draait zich ff om denk ik.

Tegelijkertijd heb ik er ook moeite mee dat ik me zo goed mogelijk aan alle maatregelen hou maar dat er grote groepen zijn die dat niet doen en dus voor mij de maatregelen langer duren en zwaarder zijn dan strikt noodzakelijk.

Zoals ooit in deel 1, bijna een jaar geleden, ter sprake kwam, het is een kwestie van gedrag. Dat is het altijd al geweest natuurlijk. De overheid heeft in mijn optiek teveel steken laten vallen. Niet bij de eerste golf maar wel bij de tweede.

Nu is het aan ons, wij als volk zelf, en iedereen die zijn eigen keuzes maakt. Ik hoop op wijsheid maar die zal er niet altijd zijn. Noodzaak en lijden kunnen prioriteiten veranderen.

Ik hoop dat een echte derde gold ons bespaart blijft totdat er voldoende is gevaccineerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die 3e golf gaat er komen. Ik denk dat het aantal doden al minder gaat zijn maar opnames niet doordat de groepen die de IC bezetten nog niet ingeent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:43:
Die 3e golf gaat er komen. Ik denk dat het aantal doden al minder gaat zijn maar opnames niet doordat de groepen die de IC bezetten nog niet ingeent zijn.
Die derde golf is al begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TrailBlazer schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:43:
Die "golf" gaat dus meer een hobbel worden als je het model van @t_captain bekijkt, met een maximum van nog geen 11.000 dagelijkse besmettingen. En dat is in zijn prognose in april, dus dan zijn we weer een maand verder met de inentingen, dus de impact op de opnames kan nog wel eens fors meevallen.

Als er geen konijn uit een hoge hoed komt betekent dit dat we in de laatste ronde zitten voor de finish.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Heel Nederland inenten is ook niet nodig om ziekenhuis opnames te verminderen. Even heel kort door de bocht 65+ en ziek/zwak/misselijk en je bent er.
Immuniteit krijg je toch niet een voor het overgrote deel is corona niet een heel groot probleem.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Stoney3K schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:48:
[...]

Die "golf" gaat dus meer een hobbel worden als je het model van @t_captain bekijkt, met een maximum van nog geen 11.000 dagelijkse besmettingen. En dat is in zijn prognose in april, dus dan zijn we weer een maand verder met de inentingen, dus de impact op de opnames kan nog wel eens fors meevallen.

Als er geen konijn uit een hoge hoed komt betekent dit dat we in de laatste ronde zitten voor de finish.
Ja, en dan was de prognose ook nog eind april. Dan zijn we ruim 2 maanden verder met vaccineren. Mogelijk helpt dat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

arbraxas schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:53:
Heel Nederland inenten is ook niet nodig om ziekenhuis opnames te verminderen. Even heel kort door de bocht 65+ en ziek/zwak/misselijk en je bent er.
Immuniteit krijg je toch niet een voor het overgrote deel is corona niet een heel groot probleem.
True. Dat is een goed begin. Daarna wel lekker door blijven prikken uiteraard, om de eindejaars opleving voor te zijn.

Maar ben niet negatief over de zomermaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MikeyMan schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:55:
[...]

True. Dat is een goed begin. Daarna wel lekker door blijven prikken uiteraard, om de eindejaars opleving voor te zijn.

Maar ben niet negatief over de zomermaanden.
Ik verwacht dat rond april/mei de kramp eraf kan en we snel meer gaan mogen. Punt is alleen dat dat allemaal nog zo onzeker is en je geen plannen kunt maken of er naartoe kan leven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:46:
Er lekt uit dat de avondklok verlengd zal worden, echter er is geen enkele handhaving op de parken in Utrecht waar honderden personen per park zitten te barbecuen, luide muziek op hebben staan, en met groepen van 20+ mensen samen zijn. Sowieso zie ik continu grote groepen mensen in de stad.

Ik vind het onbegrijpelijk dat hier niet op gehandhaafd wordt, maar wel op de avondklok, waar men in Utrecht trouwens ook lak aan heeft gezien er na 21:00 nog steeds groepen jongeren door de straten fietsen.

Het beeld op straat, het gedrag van mensen, de handhaving, het is volkomen niet congruent. Het klopt niet. Het écht foute gedrag wordt niet aangepakt en alles probeert men via makkelijk te handhaven indirecte maatregelen te doen die een enorme mental collateral damage hebben.

Inmiddels zit ik maar weer op Google Flights te kijken naar een mooie bestemming zodat ik Nederland weer even kan ontsnappen met het vliegtuig. Heb ik eerder ook al gedaan met FFP2-maskers, altijd ruim voldoende afstand houdend, PCR-tests afnemend. Maar dan ben ik de aso :')
Ik zat al naar Nieuw-Zeeland te kijken, om daar maar een paar maanden te gaan vertoeven, maar dat is ook niet heel goedkoop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
henkzelf schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:23:
Grappig intussen dat ik het er net met mijn vrouw over eens was dat het dragen van mondkapjes binnen in winkels enz (waar het verplicht is (o, nee, dringend advies) ) nou, dat gaat gewoon 100% goed.
Misschien moeten langzaam af van het beeld dat dit een gigantisch probleem is.
FYI, de meeste winkels zijn dicht. ;) En het is verplicht. Sindsdien ook geen winkel meer in geweest. Maar goed, ik mis nog steeds de onderbouwing hoeveel winkels sluiten aan besmettingen scheelt. Denk 0,weinig.
Deezers schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:49:
Als de kappers weer opengaan, wat is dan precies het nut geweest om ze dik 2,5 maand dicht te laten? Alleen het beperken van reisbewegingen? Lijkt er sterk op dat ze het alleen overwegen omdat ze in België en Duitsland ook weer opengaan..
De tweede golf kenmerkt zich door het kopiëren van Duitsland en België. Mondkapjes, avondklokken, winkelsluitingen. Allemaal eenzelfde soort beleid, bij voorkeur strengen en/of langer dan de buren.
t_captain schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:26:
[...]

Bedankt voor het opzoeken van het relevante citaat. De strekking kon ik me herinneren, maar dit is het dus in de woorden van de premier zelf.

Heropenen van "iets dat op de stapel ligt" en voorbijgaan aan de avondklok maakt het tot een aantoonbare leugen van minister voor de kamer en het volk. daar moet je zwaar aan tillen. Liegen tegen de kamer is het ergste dat een minister kan doen.
Dat was vroeger zijn, maar liberaal omgaan met de waarheid is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Ik zat al naar Nieuw-Zeeland te kijken, om daar maar een paar maanden te gaan vertoeven, maar dat is ook niet heel goedkoop.
Volgens mij kom je daar als toerist niet eens binnen?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:59:
[...]

Volgens mij kom je daar als toerist niet eens binnen?
offtopic, volgens mij wel met een werkvisum, maar je zal wel 10-14 dagen in quarantaine moeten bij aankomst. Ik heb het niet verder onderzocht, want het is mij net iets te duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Stoney3K schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb zojuist de curve van de verspreiding van de UK mutant opnieuw gefit vanwege de kiemsurveillance week 4.

De nieuwe curve is wat langzamer en dat is slecht nieuws. We hebben in deze langzamere curve niet 75% van de transitie achter de rug, maar slechts 65%. De derde golf heeft dus wat meer potentieel in de toekomst dan het model eerst dacht.

Nu is een piek van 12.200 besmettingen per dag in beeld. Dat is hoger dan de 10.500 die ik eerder voorzag, maar het zit in dezelfde orde: een significante derde golf, maar met lagere zorgbelasting dan in de 2e golf.

Resteert nog wel de hoop dat de factor voor de extra besmettelijkheid van de UK variant (dus de verhouding tussen R-waarde van UK en klassieke variant) nog wat omlaag kan worden bijgesteld. Dat zou passen bij de langzamere opmars die we zien gebeuren in de kiemsurveillance. Dinsdag weten we meer als RIVM weer met het weekrapport komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Señor Sjon schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Dat was vroeger zijn, maar liberaal omgaan met de waarheid is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering.
Een kabinet dat op deze manier met de waarheid omgaat, roept over zichzelf af dat burgers niet meer naar gezag luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

t_captain schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Ik heb zojuist de curve van de verspreiding van de UK mutant opnieuw gefit vanwege de kiemsurveillance week 4.

De nieuwe curve is wat langzamer en dat is slecht nieuws. We hebben in deze langzamere curve niet 75% van de transitie achter de rug, maar slechts 65%. De derde golf heeft dus wat meer potentieel in de toekomst dan het model eerst dacht.

Nu is een piek van 12.200 besmettingen per dag in beeld. Dat is hoger dan de 10.500 die ik eerder voorzag, maar het zit in dezelfde orde: een significante derde golf, maar met lagere zorgbelasting dan in de 2e golf.

Resteert nog wel de hoop dat de factor voor de extra besmettelijkheid van de UK variant (dus de verhouding tussen R-waarde van UK en klassieke variant) nog wat omlaag kan worden bijgesteld. Dat zou passen bij de langzamere opmars die we zien gebeuren in de kiemsurveillance. Dinsdag weten we meer als RIVM weer met het weekrapport komt.
Met welk percentage extra besmettelijkheid reken je? 18%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
immetjes schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Met welk percentage extra besmettelijkheid reken je? 18%?
36.9%

Vorige week dinsdag werd in de wekelijkse update een R-waarde van 1.15 (UK) en 0.84 (klassiek) genoemd. Die verhouding is 1.369.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Een kabinet dat op deze manier met de waarheid omgaat, roept over zichzelf af dat burgers niet meer naar gezag luisteren.
ach volgend jaar is het met de kennis van dan een kwestie van naar beste weten geen actieve herinnering aan hebben. Er zijn al zoveel leugens blootgelegd,maar tot nu toe zonder gevolgen. illustratie uit 2018 https://www.youtube.com/watch?v=G2VvMfr2YnQ , dividend belasting dossier en nog genoeg voorbeelden als je even de moeite neemt om te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Transportman schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:13:
[...]

Dat maakt helaas nog niet duidelijk waar het verschil vandaan komt, tenzij er heel veel vertraging zit op het opnemen in het landelijk systeem voor meldingsplichtige infectieziekten.
Als je een beetje terugbladert met de plaatjes (filter bovenin) vind je vanzelf prachtige grafiekjes met de exacte vertraging tussen afname test en melddatum.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:31
Jovatov schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:05:
[...]

De 4720 die de NOS meldt zijn het totaal van toegevoegde tests in de database. Die 4720 verdelen zich over de afgelopen dagen (en soms nog tot veel verder terug), naar eerste ziektedag (groen), dag van testen (blauw) of dag van melding aan GGD (bruin).
Voor vandaag ziet dat er dus zo uit:

[Afbeelding]

Het grootste deel van de toegevoegde tests wordt toegevoegd met een eerste ziektedag. Dat gaat dan altijd een paar dagen terug, en soms wat langer. Sommige mensen testen zich niet direct bij klachten of er zit andere ruis in de lijn. Voor een ander groot deel is de eerste ziektedag nog niet bekend, deze komen in de de data als labuitslag/melding GGD en zullen in de komende dagen gecorrigeerd worden (vandaar dat blauw/oranje ook negatieve balkjes hebben).

De cijfers van Breew geven een overzicht van het totaal aan cijfers waar dus vandaag 4720 aan zijn toegevoegd. Hoe die zijn verdeeld over de afgelopen dagen is dus te zien in het hierboven geplaatste grafiekje.

Het klopt dus wat je zegt, er zit vertraging in. Maar de uiteindelijke cijfers van breew laten vooral de eerste ziektedag zien, wat wel een betrouwbaar beeld op verspreiding laat zien.
YakuzA schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:30:
[...]

Als je een beetje terugbladert met de plaatjes (filter bovenin) vind je vanzelf prachtige grafiekjes met de exacte vertraging tussen afname test en melddatum.
Bedankt beiden voor de toelichting, het is soms lastig om allemaal bij te houden en wie nou welke definitie aanhoudt, maar dit stukje snap ik nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Soccer98 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Met dat laatste doel je denk ik op een eventueel verband tussen dat afhalen op afspraak en de stijgende/stagnering van besmettingen? In dat geval: in de snackbar en de New York Pizza kan je al bijna een jaar afhalen op afspraak.
Nee, ik bedoel de foto’s van de overvolle winkelstraten. Ik kan daar niet bij. Weer geprobeerd met zijn allen een oplossing te zoeken waardoor winkels nog iets van omzet kunnen draaien en ook dat kan dus niet. Onmiddellijk kruipt iedereen weer met duizenden op elkaar. Wat moet je dan nu nog als beleidsmaker?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:40:
[...]
Wat moet je dan nu nog als beleidsmaker?
Handhaven ipv extra maatregelen verzinnen.

Je kan gewoon die 1,5m op straat beboeten als het te druk wordt in de winkelstraat.

Eventueel zelfs de hele winkelstraat afzetten (kan niet in elke stad) of eenrichtingverkeer (wat ze in Enschede gedaan hebben)
Dan kan je de stroming n het aantal mensen goed in bedwang houden in de binnen stad. En dat kan inderdaad niet in elke stad, maar op veel plekken wel.

[ Voor 64% gewijzigd door Ernemmer op 21-02-2021 22:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Señor Sjon schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:58:
[...]

FYI, de meeste winkels zijn dicht. ;) En het is verplicht. Sindsdien ook geen winkel meer in geweest. Maar goed, ik mis nog steeds de onderbouwing hoeveel winkels sluiten aan besmettingen scheelt. Denk 0,weinig.

[...]

De tweede golf kenmerkt zich door het kopiëren van Duitsland en België. Mondkapjes, avondklokken, winkelsluitingen. Allemaal eenzelfde soort beleid, bij voorkeur strengen en/of langer dan de buren.

[...]

Mag je even uitleggen wat de waarheid is. Volgens mij is de waarheid dat je in de Corona crisis steeds moet proberen te varen op weinig informatie met een grote onzekerheid. Je schijnt ook precies te weten wanneer en hoe mensen besmet raken. Dat weet geen mens. Anders was preventie enorm veel makkelijker. Ik zie het zo, iedere keer dat je in de buurt komt van een ander is er een kans. Hoe groot, en waardoor die kans groter of kleiner wordt. Geen idee. Dat is ook bijna niet te onderzoeken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ernemmer schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:45:
[...]

Handhaven ipv extra maatregelen verzinnen.

Je kan gewoon die 1,5m op straat beboeten als het te druk wordt in de winkelstraat.
Ondoenbaar, daarom is ook, na een aantal keer daadwerkelijk binnensteden afsluiten en leeg laten lopen (wat geen ene fuck hielp want de volgende dag stonden de d(r)ommen er gewoon weer))de retail op slot gegooid.

[ Voor 6% gewijzigd door pro_6or op 21-02-2021 22:48 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
arbraxas schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:17:
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom dit demissionair kabinet de avondklok maar blijft verdedigen en opnieuw inbrengen?
Omdat nu terugkomen op de avondklok een enorm gezichtsverlies is, voor alle betrokkenen in de politiek.

Voor avondklok 1.0 had het kabinet de kamer in een lastige positie gebracht. Ze werden medeverantwoordelijk gemaakt om het in te voeren en kwamen daarmee in een no-win scenario terecht. Deed je mee, dan was je mogelijk medeverantwoordelijk voor wat de minst populaire en meest repressieve maatregel tot op heden is. Deed je niet mee, dan kan je als het misgaat spreekwoordelijk bloed aan je handen hebben als partij plus dat in de tussentijd de suggestie gedaan kan worden dat je virusontkenner bent. Zie ook Rutte die in dat debat de suggestie deed dat Wilders aan de kant van wappies stond omdat hij tegen de avondklok was.

Sindsdien zit men vast op hun posities rondom de avondklok. Om nu van mening te veranderen is een afgang omdat flink wat partijen hun principes/idealen op hebben moeten offeren. Voor het kabinet een fijn uitgangspunt, want de wet voor avondklok 2.0 was al geregeld voordat het debat nog begonnen was.

Voor partijen die voor stemden, maar stiekem toch tegen zijn geworden zou de rechter een kleine zegen zijn als die de avondklok beëindigde, maar de uitspraak van komende vrijdag is nu een papieren exercitie geworden. Als de Wbbbg niet mag al juridische onderbouwing dan is er de nieuwe spoedwet en blijft de avondklok.

Voor het kabinet is het nu ook vermoed ik een persoonlijk vedette geworden sinds de verloren rechtszaak. Van een maatregel die als eerste van tafel zou gaan, naar het prijskaartje voor elke centimeter die de bevolking terugkrijgt.
psychodude schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:05:
Nee, mag op dit moment niet. Idem dat ik niet de auto dealer mag bellen dat ik auto X wil kopen om vervolgens een rondje showroom te doen en met auto Y te vertrekken.
Hier hebben de autodealers dat wel anders opgelost. Als de klant niet naar de showroom komt, komt de showroom naar de klant. ;) Ze komen wel even langsrijden met de auto waar je interesse in hebt. Voor het click-and-collect waren de lokale ondernemers al creatief geworden, hoe meer het water ze aan de lippen komt hoe creatiever ze worden eigenlijk.
Dit soort idiote gedragingen zullen zonder twijfel bijdragen aan het verspreidingsrisico. En is het naar mijn idee dan ook eerlijk dat dit soort groepen aan personen een hoger rato van de economische schade bij de Nederlandse bedrijven voor rekening krijgen in de vorm van hoge boetes om de nodige verlengingen van steunpakketten te bekostigen.
Eventjes 50 miljard euro aan boetes uitdelen? Ik zie nu al die boa een prent van een paar miljoen schrijven. :P
pro_6or schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:40:
Nee, ik bedoel de foto’s van de overvolle winkelstraten. Ik kan daar niet bij. Weer geprobeerd met zijn allen een oplossing te zoeken waardoor winkels nog iets van omzet kunnen draaien en ook dat kan dus niet. Onmiddellijk kruipt iedereen weer met duizenden op elkaar. Wat moet je dan nu nog als beleidsmaker?
Vorig jaar hadden we ook foto's waar we collectief boos om mochten worden. Echter die foto's van de stranden bleken toch wat creatief gebruik gemaakt te hebben van de telelens. De Black Friday foto's waren ook wat sensationeler gemaakt dan het echt was. Die opheft zorgt voor clicks en verkochte kranten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:47:
[...]

Ondoenbaar, daarom is ook, na een aantal keer daadwerkelijk binnensteden afsluiten en leeg laten lopen (wat geen ene fuck hielp) de retail op slot gegooid.
Je kan ook eventueel zelfs de hele winkelstraat afzetten zoals vaak met koningsdag wordt gedaan om te zorgen dat het niet te druk wordt.
Of eenrichtingsverkeer in de binnenstad, en gewoon meer handhaven, bij de avondklok werkt het ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ernemmer schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Je kan ook eventueel zelfs de hele winkelstraat afzetten zoals vaak met koningsdag wordt gedaan om te zorgen dat het niet te druk wordt.
Of eenrichtingsverkeer in de binnenstad, en gewoon meer handhaven, bij de avondklok werkt het ook.
Ok, dus, overheid faalt en het ligt niet aan ons gedrag?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CMD-Snake schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Omdat nu terugkomen op de avondklok een enorm gezichtsverlies is, voor alle betrokkenen in de politiek.

Voor avondklok 1.0 had het kabinet de kamer in een lastige positie gebracht. Ze werden medeverantwoordelijk gemaakt om het in te voeren en kwamen daarmee in een no-win scenario terecht. Deed je mee, dan was je mogelijk medeverantwoordelijk voor wat de minst populaire en meest repressieve maatregel tot op heden is. Deed je niet mee, dan kan je als het misgaat spreekwoordelijk bloed aan je handen hebben als partij plus dat in de tussentijd de suggestie gedaan kan worden dat je virusontkenner bent. Zie ook Rutte die in dat debat de suggestie deed dat Wilders aan de kant van wappies stond omdat hij tegen de avondklok was.

Sindsdien zit men vast op hun posities rondom de avondklok. Om nu van mening te veranderen is een afgang omdat flink wat partijen hun principes/idealen op hebben moeten offeren. Voor het kabinet een fijn uitgangspunt, want de wet voor avondklok 2.0 was al geregeld voordat het debat nog begonnen was.

Voor partijen die voor stemden, maar stiekem toch tegen zijn geworden zou de rechter een kleine zegen zijn als die de avondklok beëindigde, maar de uitspraak van komende vrijdag is nu een papieren exercitie geworden. Als de Wbbbg niet mag al juridische onderbouwing dan is er de nieuwe spoedwet en blijft de avondklok.

Voor het kabinet is het nu ook vermoed ik een persoonlijk vedette geworden sinds de verloren rechtszaak. Van een maatregel die als eerste van tafel zou gaan, naar het prijskaartje voor elke centimeter die de bevolking terugkrijgt.

[...]

Hier hebben de autodealers dat wel anders opgelost. Als de klant niet naar de showroom komt, komt de showroom naar de klant. ;) Ze komen wel even langsrijden met de auto waar je interesse in hebt. Voor het click-and-collect waren de lokale ondernemers al creatief geworden, hoe meer het water ze aan de lippen komt hoe creatiever ze worden eigenlijk.

[...]

Eventjes 50 miljard euro aan boetes uitdelen? Ik zie nu al die boa een prent van een paar miljoen schrijven. :P

[...]

Vorig jaar hadden we ook foto's waar we collectief boos om mochten worden. Echter die foto's van de stranden bleken toch wat creatief gebruik gemaakt te hebben van de telelens. De Black Friday foto's waren ook wat sensationeler gemaakt dan het echt was. Die opheft zorgt voor clicks en verkochte kranten.
Het collectief loopt elkander voor de voeten, ik ben maar in mijn eentje.

een treffende spreuk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pro_6or schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:51:
[...]

Heel kort door de bocht: Ja, dat is precies wat er aan de hand is.

Maatregelen worden heel hard geroepen maar ze worden niet gehandhaafd, en tegelijkertijd houden beleidsmakers zich zelf publiekelijk niet aan diezelfde maatregelen.

Dan faal je toch echt als overheid. Als leider betekent het dat je volgers jouw gedrag nadoen, niet blind gehoorzamen wat jij roept dat moet gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 21-02-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Transportman schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:38:
[...]
[...]

Bedankt beiden voor de toelichting, het is soms lastig om allemaal bij te houden en wie nou welke definitie aanhoudt, maar dit stukje snap ik nu.
Deze vind ik altijd het duidelijkste om de vertraging aan te geven:
Laguna in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4"

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EuNzdkTWgAMGUnx?format=jpg&name=large

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 21-02-2021 22:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:51:
[...]

Mensen kan je niet heel makkelijk iets, wat eerder normaal was, nu verbieden en al helemaal niet als de meeste mensen het nut er niet van inzien of niet bang zijn voor het virus. Om die mensen bewust te maken van het nut van de maatregelen moet er veel gehandhaafd worden, want dan is nut, dat je geen boete krijgt.

Hoe de overheid het nu doet zie je gewoon overal dat dat dus niet werkt, misschien zou je als overheid dan eens iets anders moeten gaan doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:52:
[...]

Heel kort door de bocht: Ja, dat is precies wat er aan de hand is.

Maatregelen worden heel hard geroepen maar ze worden niet gehandhaafd, en tegelijkertijd houden beleidsmakers zich zelf publiekelijk niet aan diezelfde maatregelen.

Dan faal je toch echt als overheid. Als leider betekent het dat je volgers jouw gedrag nadoen, niet blind gehoorzamen wat jij roept dat moet gebeuren.
Eigen verantwoordelijkheid bestaat niet meer. Een ander, een instantie. Die is verantwoordelijk.

Ik ben het heel erg eens met nu de boel op slot houden, hoe kut ook. Want een veel te groot deel van de mensen, ja ook sommigen politici, nemen hun verantwoording niet. Ik hoop nog steeds op de vaccinatie+voorjaar escape route. Want iets anders gaat onherroepelijk niet werken. Dat is overduidelijk als je de reacties hier o.a, steeds weer leest.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 19:32

Yucon

*broem*

pro_6or schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:56:
[...]

Eigen verantwoordelijkheid bestaat niet meer. Een ander, een instantie. Die is verantwoordelijk.

Ik ben het heel erg eens met nu de boel op slot houden, hoe kut ook. Want een veel te groot deel van de mensen, ja ook sommigen politici, nemen hun verantwoording niet. Ik hoop nog steeds op de vaccinatie+voorjaar escape route. Want iets anders gaat onherroepelijk niet werken. Dat is overduidelijk als je de reacties hier o.a, steeds weer leest.
Even zien, je zegt dus hier dat mensen zich niet aan de maatregelen houden en dat het dus goed is dat die maatregelen er zijn :?

Dat is namelijk wel zo ongeveer wat een deel van de huidige situatie beschrijft. Dat de situatie niet anders is is al vervelend genoeg. Maar dat je hier een zekere logica in ziet vind ik moeilijk te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:29:
[...]

ach volgend jaar is het met de kennis van dan een kwestie van naar beste weten geen actieve herinnering aan hebben. Er zijn al zoveel leugens blootgelegd,maar tot nu toe zonder gevolgen. illustratie uit 2018 https://www.youtube.com/watch?v=G2VvMfr2YnQ , dividend belasting dossier en nog genoeg voorbeelden als je even de moeite neemt om te zoeken
Ik ben hem niet vergeten en ik ken er nog wel een paar. Kruimels en taart, wie mag de kruimels verdelen en waar gaat de taart heen.

In deze crisis zie je veel van hetzelfde gedrag terugkomen. In de eerste golf kon ik zowat elke actie van de regering voorspellen omdat ze logisch waren. Daarna was eht business als usual hetgeen mij hogelijk heeft verbaasd. De jonge ging lekker op vakantie naar Frankrijk en de regering hoorde je er vrijwel niet over. De bijna onmetelijke krachtinspanning die ze in de eerste golf in de ziekenhuizen hebben moeten leveren was snel vergeten. Wat mij heeft verbaasd is dat er toen niet meer is voorgesorteerd en voorbereid.

Het is niet alleen de zorg, zijdelings heeft de toeslagenaffaire aangetoond dat ook op andere vlakken er veel mis is en de regie veelal heeft ontbroken. De kans dat er een tweede golf aan zou komen was groot. Ik had hem pas in oktober november verwacht toen ik daar van de zomer over nadacht. We hebben erg weinig gedaan om onze crisis beheersing te versterken. Dara had best wat meer effort in mogen worden gestoken in plaats van de bevolking nudgen
Pagina: 1 ... 16 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussies kunnen soms verhit worden hier. Probeer niet puur uit emotie te reageren en hou er rekening mee dat mogelijk iedereen momenteel een korte lontje zou kunnen hebben. Dit is niet de plek voor je persoonlijke ervaringen, dat kan in het Slowchattopic.

De avondklok staat op dit moment ter discussie. Discussie daarover voeren we in Rechtszaak omtrent de avondklok. Ook het vaccinpaspoort heeft een eigen topic: Europees vaccinpaspoort.

Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen, niet voor personen en niet voor ‘het andere kamp’
- Je reageert op de inhoud, nooit op de man
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Reageer constructief. Vraag niet naar de bekende weg, doe onderzoek voor je iets vraagt en voeg inhoudelijk iets toe
- geen generalisaties

En bovenal houden we het natuurlijk altijd fatsoenlijk. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!