Gas de deur uit doen: Gratis! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 104 Laatste
Acties:
  • 731.776 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 08:03
teacher schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:06:
[mbr] en we gaan het weer hebben over "gratis van het gas af". Uw mede users zullen u dankbaar zijn.[/mbr]
ENEXIS zegt dat alle netbeheerders vooralsnog niets rekenenen.

Klopt dat?

https://www.enexis.nl/ove...erwijderen-gasaansluiting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

bebopper

I'm an absolute beginner...

amarkest schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

ENEXIS zegt dat alle netbeheerders vooralsnog niets rekenenen.

Klopt dat?

https://www.enexis.nl/ove...erwijderen-gasaansluiting
Ja, offerte voor verwijdering aanvragen via mijnaansluting.nl om het zeker te weten. Als daar 0 euro op staat, dan is het gratis.

Verder kun je in dit topic genoeg informatie (en discussie) vinden over de eventuele risico's die aan het geven van de opdracht (= goedkeuren van de offerte) verbonden zijn. Hierin moet iedereen zijn eigen afwegingen maken.

=========

Wel een fantastisch nieuwsbericht trouwens... hebben ze het dan toch begrepen? Zie 2e alinea: "Wilt u vanaf half 2023 geen gasaansluiting meer en zegt u uw aansluit- en transportovereenkomst (ATO) op? Dan verwijderen wij uit veiligheid de gasleiding. Hiervoor maken we met u een afspraak. Voor het verwijderen van de gasleiding betaalt u niets."

Maar goed, deze duidelijke werkwijze die voor alle netbeheerders hetzelfde zou zijn is gelukkig uitgesteld. Gelukkig maar, het zou vervelend zijn als het makkelijk zou worden voor de consument natuurlijk... Hoewel, dit is voor bedrijven? "Steeds meer bedrijven elektrificeren hun proces en/of pand en laten het gas afsluiten.".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NerMSqNM6Z_NJJA6FwE1FMNaOiQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n0CpW4DUt0f4i6P1GzaaRAPA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bebopper Linkje naar dit fantastische bericht?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 10:45

bebopper

I'm an absolute beginner...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:32

Rzaan

Altijd zoekende

Bij mij zijn zojuist 2 mannen van Hurkmans langsgeweest om namens Enexis de gasmeter te verwijderen. Ik was een dik uur weg om boodschappen te doen. Toen ik terugkwam, waren ze al klaar.
2 gaten gemaakt - 1 in het trottoir en 1 op de oprit naast het huis. Alles weer dicht. Zie wat van dat zand liggen dat in de voegen gelopen moet worden.
Als het geregend zou hebben, zou ik niet weten dat ze geweest waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:38
Ik ga in het najaar ook mijn gasaansluiting opzeggen (op einde contractdatum). Ik mag hopen dat ze zullen inzien dat compleet verwijderen van alle onderdelen van de gasaansluiting tot de hoofdleiding hier geen goede optie is. Deze ligt namelijk voor een groot deel onder pas gelegde keramische tegels. Wat mij betreft (en wat ik ook al heb gelezen in dit topic) halen ze alles weg in de meterkast en kruipruimte en het gedeelte onder de openbare weg. Is een beetje aan te geven hoe Liander (of de door hen ingeschakelde aannemer) hiermee omgaat?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +5 Henk 'm!
onetime schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:12:
@bebopper Linkje naar dit fantastische bericht?
Het is duidelijk een oud bericht van januari 2023, maar met een voetnoot van 2 augustus dat de verplichting juist wordt uitgesteld. Vermoedelijk omdat de financiering van de uitvoering van deze 'verplichting' onzeker is geworden na de uitspraak van het CBb.

Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
hansvk schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:34:
Ik ga in het najaar ook mijn gasaansluiting opzeggen (op einde contractdatum). Ik mag hopen dat ze zullen inzien dat compleet verwijderen van alle onderdelen van de gasaansluiting tot de hoofdleiding hier geen goede optie is. Deze ligt namelijk voor een groot deel onder pas gelegde keramische tegels. Wat mij betreft (en wat ik ook al heb gelezen in dit topic) halen ze alles weg in de meterkast en kruipruimte en het gedeelte onder de openbare weg. Is een beetje aan te geven hoe Liander (of de door hen ingeschakelde aannemer) hiermee omgaat?
Misschien een paar posts teruglezen? :P :*)

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
Rzaan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:30:
Bij mij zijn zojuist 2 mannen van Hurkmans langsgeweest om namens Enexis de gasmeter te verwijderen. Ik was een dik uur weg om boodschappen te doen. Toen ik terugkwam, waren ze al klaar.
2 gaten gemaakt - 1 in het trottoir en 1 op de oprit naast het huis. Alles weer dicht. Zie wat van dat zand liggen dat in de voegen gelopen moet worden.
Als het geregend zou hebben, zou ik niet weten dat ze geweest waren.
Je gasmeter is toch weg? Dan weet je toch dat ze geweest zijn?
Of heb je ze de sleutel gegeven zodat ze zélf naar binnen konden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
Kees-Jan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:06:
[...]

Misschien een paar posts teruglezen? :P :*)
Ik heb alles gelezen in dit topic ;) Een paar posts terug lees ik andere situaties.
Misschien begrijp je niet wat het betekent dat er keramische tegels liggen? Een paar tegels verwijderen is niet mogelijk door deels een gestabiliseerd zandbed maar vooral door het gebruikte voegmiddel (Varistone LM Aqua) op kleur.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

hier stond een offtopic bericht

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 21-08-2023 21:34 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees-Jan
hansvk schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

Ik heb alles gelezen in dit topic ;) Een paar posts terug lees ik andere situaties.
Misschien begrijp je niet wat het betekent dat er keramische tegels liggen? Een paar tegels verwijderen is niet mogelijk door deels een gestabiliseerd zandbed maar vooral door het gebruikte voegmiddel (Varistone LM Aqua) op kleur.
Als je alles gelezen hebt, dan weet je toch dat als de leiding onder "niet opneembare bestrating" ligt dat je zélf verantwoordelijk bent voor herstel van eventuele schade en/of dat de aannemer de bestrating mag verwijderen om eventueel bij de leiding te kunnen om te graven en dat ze dat niet hoeven te herstellen?
Buiten het feit dat we die vraag so-wie-so niet kunnen beantwoorden gezien de afhankelijkheid van plaats in het land en de beschikbare aannemer die per klus ingehuurd word? De ene dag de ene aannemer, de andere dag een andere...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hansvk
Kees-Jan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Als je alles gelezen hebt, dan weet je toch dat als de leiding onder "niet opneembare bestrating" ligt dat je zélf verantwoordelijk bent voor herstel van eventuele schade en/of dat de aannemer de bestrating mag verwijderen om eventueel bij de leiding te kunnen om te graven en dat ze dat niet hoeven te herstellen?
Dat kunnen ze (in dat geval Enexis las ik in de betreffende post) schrijven maar de verplichting zie ik nog niet staan. Theoretisch is bestrating met tegels overigens wel opneembaar, maar dat krijgen ze nooit meer netjes teruggelegd.
Zal het een proberen om terug te vinden in regelgeving/voorwaarden (of achterhalen het feit dat dit geen vereiste is). In ieder geval zal ik daar niet akkoord mee gaan. Ik ga de Tweakers route volgen dus ze mogen wat mij betreft hoeft het er niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 19:57
hansvk schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:45:
Dat kunnen ze (in dat geval Enexis las ik in de betreffende post) schrijven maar de verplichting zie ik nog niet staan. Theoretisch is bestrating met tegels overigens wel opneembaar, maar dat krijgen ze nooit meer netjes teruggelegd.
Zal het een proberen om terug te vinden in regelgeving/voorwaarden (of achterhalen het feit dat dit geen vereiste is). In ieder geval zal ik daar niet akkoord mee gaan. Ik ga de Tweakers route volgen dus ze mogen wat mij betreft hoeft het er niet uit.
Bij de tweakers route zullen Enexis en de aannemer moeten bepalen of ze je bestrating willen slopen of niet. Wat heel vaak ziet is dat de aannemer in moeilijk gevallen de leiding gewoon laat liggen. Dat mag niet van de netbeheerder, maar wie heeft er zin in problemen?

Slopen ze het wel en komt de zaak voor de rechter dan zal de netbeheerder aanvoeren dat het laten liggen van de leiding milieuvervuiling is. Jij kan dan aanvoeren dat het weghalen van een stuk plastic dat gemakkelijk honderden jaren onder de grond kan liggen geen reden is om jouw bestrating te slopen. Dan is het aan de rechter om te bepalen wat zwaarder weegt.

Maar grote kans dat de aannemer de leiding gewoon laat liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Kees-Jan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Je gasmeter is toch weg? Dan weet je toch dat ze geweest zijn?
Of heb je ze de sleutel gegeven zodat ze zélf naar binnen konden?
Of de gasmeter weg is, zal ik morgen eens kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rommelzolder
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:09
Erwin_83 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:06:
[...]

Ik weet niet exact hoe het zit en of het er nog is. Maar als je enkele jaren onder de 500 kuub gas zit is er een lager vastrecht, mogelijk heet het een kookgas aansluiting.
Dan moet je daar wel zelf alert op zijn: uit zichzelf meldt de netbeheerder zich niet met deze mogelijkheid.

Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rzaan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:12:
[...] Of de gasmeter weg is, zal ik morgen eens kijken.
Weet je dat echt niet???

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Of ze hebben hem ergens anders neergehangen, maar volgens mij doen ze dat niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 11:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:terugverdientijd en aankoopadvies voor kooktoestellen is hier echt offtopic, er zijn dus een flink aantal berichten "gearchiveerd"

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Nog eens even gecheckt bij de ACM, maar die raden de Tweakers-route in feite zelf aan op de website (van ACM Consuwijzer):

"Verbruikt u geen gas of elektriciteit, of heel weinig? Bent u misschien overgestapt op een duurzame energiebron? Uw leveringskosten zijn dan laag. En de kosten voor het netwerk zijn dan in verhouding met de leveringskosten erg hoog. U kunt ervoor kiezen om uw aansluiting op te zeggen. U kunt dan geen gas of elektriciteit meer afnemen.

Zeg op via uw leverancier
Zeg altijd eerst het leveringscontract met uw energieleverancier op. De opzegtermijn hiervoor is 30 dagen. Vraag uw leverancier ook om uw aansluitovereenkomst en transportovereenkomst op te zeggen. De opzegtermijn hiervoor is 10 werkdagen.
Kijk naar uw energiecontract voor u de gasaansluiting laat verwijderen. Hebt u aparte contracten voor gas en elektriciteit? En zijn deze nog niet afgelopen? Dan betaalt u mogelijk een opzegvergoeding voor gas. Hebt u een contract voor gas en elektriciteit samen? Dan betaalt u mogelijk een dubbele opzegvergoeding.

De tekst is dan wel weer dubbelzinnig door de toevoeging: "Kijk naar uw energiecontract voor u de gasaansluiting laat verwijderen."

[ Voor 5% gewijzigd door Bram-Bos op 22-08-2023 12:29 ]

Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:08

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Bram-Bos Ik lees dat vooral als wijzen op een mogelijke opzegboete vanwege het voortijdig beëindigen van het contract. Lijkt me niet raar.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Proton_ schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:28:
@Bram-Bos Ik lees dat vooral als wijzen op een mogelijke opzegboete vanwege het voortijdig beëindigen van het contract. Lijkt me niet raar.
Jazeker, zo lees ik hem ook, maar in de alinea daarvoor gaat het alleen over het opzeggen van het leveringscontract en de ATO, en niet over het 'laten verwijderen van de gasaansluiting'. Het wordt extra verwarrend door de zin in de introductie die het heeft over '"U kunt ervoor kiezen om uw aansluiting op te zeggen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bram-Bos Ik lees dat stukje als het door elkaar gebruiken van opzeggen contract en laten verwijderen. Ze maken in mijn ogen gewoon dezelfde fout die iedereen maakt die niet weet hoe het echt zit.

edit: Ze hebben het daar volgens mij dus over het laten verwijderen van de aansluiting ("opzeggen"), dat ze adviseren bij de energieleverancier te beginnen is een pluspunt, maar daar stoppen ze niet...

[ Voor 34% gewijzigd door onetime op 22-08-2023 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bram-Bos schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:28:
[...] "Verbruikt u geen gas of elektriciteit, of heel weinig? Bent u misschien overgestapt op een duurzame energiebron? Uw leveringskosten zijn dan laag. En de kosten voor het netwerk zijn dan in verhouding met de leveringskosten erg hoog. U kunt ervoor kiezen om uw aansluiting op te zeggen. U kunt dan geen gas of elektriciteit meer afnemen.

Zeg op via uw leverancier
Zeg altijd eerst het leveringscontract met uw energieleverancier op. De opzegtermijn hiervoor is 30 dagen. Vraag uw leverancier ook om uw aansluitovereenkomst en transportovereenkomst op te zeggen. De opzegtermijn hiervoor is 10 werkdagen.
Kijk naar uw energiecontract voor u de gasaansluiting laat verwijderen. Hebt u aparte contracten voor gas en elektriciteit? En zijn deze nog niet afgelopen? Dan betaalt u mogelijk een opzegvergoeding voor gas. Hebt u een contract voor gas en elektriciteit samen? Dan betaalt u mogelijk een dubbele opzegvergoeding.
[...]
Ik heb de hoofdpunten voor mij vet gemaakt. daar volgt volgens mij uit dat ze het over maar één ding hebben, namelijk verwijdering van de aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
onetime schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Ik heb de hoofdpunten voor mij vet gemaakt. daar volgt volgens mij uit dat ze het over maar één dingen hebben, namelijk verwijdering van de aansluiting.
Ach, zoals meer van dit "soort uitleg" is het 2-ledig te lezen :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!
onetime schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Ik heb de hoofdpunten voor mij vet gemaakt. daar volgt volgens mij uit dat ze het over maar één dingen hebben, namelijk verwijdering van de aansluiting.
Maar als jouw lezing klopt, verkondigt de ACM (mind you: de toezichthouder van de netbeheerders) dat stap 1 voor het 'opzeggen/verwijderen van de gasaansluiting' het opzeggen van je leveringscontract is én het via de leverancier opzeggen van de ATO. En dat laatste is bepaald niet de procedure die de leveranciers of de netbeheerders aan deze en gene voorspiegelen.

Bij gedoe met een energieleverancier als je de Tweakers-route volgt kun je dus prima verwijzen naar deze pagina, en gebruik maken van de autoriteit van de ACM zelf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-09 21:19
Wel jammer dat de ACM niet helemaal duidelijk is voor de consument.

Zo simpel.

Verbruikt u geen gas meer, en bent u dit ook niet meer van plan in de toekomst.
-Zeg u gasaansluiting op bij de energieleverancier.
-De energieleverancier zegt de ATO op
-Als bovenstaande geregeld is betaald u geen vaste lasten meer voor de gasaansluiting.
-De netbeheerder neemt contact met u op voor verwijdering van de gas aansluiting.

Houdt u er rekening mee dat vroegtijdig opzeggen van het gascontract consequenties kan hebben zoals het vervallen van een welkomstbonus of een opzeg boete.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees-Jan
Erwin_83 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 06:52:

Zo simpel.

-Zeg u gasaansluiting op bij de energieleverancier.
-Als bovenstaande geregeld is betaald u geen vaste lasten meer voor de gasaansluiting.
-De netbeheerder neemt contact met u op voor verwijdering van de gas aansluiting.

Houdt u er rekening mee dat vroegtijdig opzeggen van het gascontract consequenties kan hebben zoals het vervallen van een welkomstbonus of een opzeg boete.
ja, zo simpel is het.

maar dan komen die firma's "lieg en bedrieg" die nèt iets anders zeggen. 8)7 :X |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Erwin_83 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 06:52:

Zo simpel.

-Zeg uw gasaansluitingcontract op bij de energieleverancier.

Nu trap jij ook in het foute woordgebruik dat voor onduidelijkheid zorgt;
zoals nu hier boven lijkt het me pas echt compleet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
Ja daar moet de ACM wat aan doen, maar ja hun eigen voorlichting is al op meerdere manieren te interpreteren. Dus helaas hebben consumenten er weinig aan.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-09 12:01
Ik heb gisteren gebeld met budget energie, gevraagd gaslevering te stoppen en electra door te laten lopen (variabel contract). Was geen probleem, en heb bevestigsmail binnen. Binnen 6 weken zou ik een eind afrekening moeten krijgen.

Had wel al via mijnaansluiting offerte gevraagd. Die heb ik niet gehad, maar wel bericht over schouw, grondonderzoek, plannen die door drukte nog even kan duren....

Ik wacht het nog maar even af...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erwin_83 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:06:
Ja daar moet de ACM wat aan doen, maar ja hun eigen voorlichting is al op meerdere manieren te interpreteren. Dus helaas hebben consumenten er weinig aan.
Gelukkig is het mogelijk (onderaan de pagina) om feedback te geven op deze tekst. Ik heb dat zojuist gedaan en een hint gegeven dat de zin "Kijk naar uw energiecontract voor u de gasaansluiting laat verwijderen." volgens mij zou moeten zijn "Kijk naar uw energiecontract voor u het contract opzegt.".

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter2403
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-09 09:59
Na heel wat gezever is het me gelukt het gascontract bij Vandebron op te zeggen. Zoals hier eerder gemeld hadden ze het elektriciteitscontract gestopt in plaats van gas. Gelukkig was de mailconversatie die we hierover gehad hebben erg duidelijk en hebben ze het hersteld. Dit duurde echter erg lang en na een week of 4 hebben ze er pas echt werk van gemaakt.
Dezelfde week het verhaal over terugleververgoeding voor zonnepaneelbezitters bij Vandebron, dus Vandebron is nu helemaal exit (mazzel dat ik nog variabel zat ivm voornemen gas te beëindigen).
Nu is echter het punt gekomen van de brieven van Stedin. De eerste brief met dagtekening 15 augustus is binnengekomen op 19 augustus en maant mij om leveringsovereenkomst af te sluiten. Verder kan ik er nog voor kiezen een tijdelijke afsluiting aan te vragen of te laten verwijderen.
Ik wil nu voorbeeldbrief 1b versturen, echter heb ik niet expliciet vermeld aan de energieleverancier, dat ik mijn ATO ook wilde opzeggen. Moet ik de brief aanpassen en de passage over de ATO weglaten (doen of mijn neus bloed) of nog met Vandebron regelen dat de ATO opgezegd word?

4850Wp West, 4050Wp Oost, 9kW J-series Pana geïnstalleerd juni 2023

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wouter2403 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:41:
Na heel wat gezever is het me gelukt het gascontract bij Vandebron op te zeggen. Zoals hier eerder gemeld hadden ze het elektriciteitscontract gestopt in plaats van gas. Gelukkig was de mailconversatie die we hierover gehad hebben erg duidelijk en hebben ze het hersteld. Dit duurde echter erg lang en na een week of 4 hebben ze er pas echt werk van gemaakt.
Dezelfde week het verhaal over terugleververgoeding voor zonnepaneelbezitters bij Vandebron, dus Vandebron is nu helemaal exit (mazzel dat ik nog variabel zat ivm voornemen gas te beëindigen).
Nu is echter het punt gekomen van de brieven van Stedin. De eerste brief met dagtekening 15 augustus is binnengekomen op 19 augustus en maant mij om leveringsovereenkomst af te sluiten. Verder kan ik er nog voor kiezen een tijdelijke afsluiting aan te vragen of te laten verwijderen.
Ik wil nu voorbeeldbrief 1b versturen, echter heb ik niet expliciet vermeld aan de energieleverancier, dat ik mijn ATO ook wilde opzeggen. Moet ik de brief aanpassen en de passage over de ATO weglaten (doen of mijn neus bloed) of nog met Vandebron regelen dat de ATO opgezegd word?
Doen alsof je neus bloedt, de ATO is opgezegd, anders had je geen brief van Stedin gehad.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter2403
Freee!! schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Doen alsof je neus bloedt, de ATO is opgezegd, anders had je geen brief van Stedin gehad.
Bedankt, je hebt gelijk denk ik, mail verzonden :) .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 19:57
Wouter2403 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:41:
Ik wil nu voorbeeldbrief 1b versturen, echter heb ik niet expliciet vermeld aan de energieleverancier, dat ik mijn ATO ook wilde opzeggen.
De ATO geeft de netbeheerder het recht om het vastrecht in rekening te brengen bij de energieleverancier. Als iemand een leveringcontract opzegt, dan is er bij de energieleverancier alles aan gelegen om de ATO ook op te zeggen. Ander draaien zij op voor kosten die ze niet meer op de klant kunnen verhalen.

Dus ATO lijkt voornamelijk ruis op te leveren. Als je leveringcontract beëindigd is, dan is de ATO ook opgezegd. Als dat niet zo is, dan heeft de netbeheerder niets om over te klagen. Dan betaalt de energieleverancier gewoon de rekening.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kees-Jan
phicoh schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

De ATO geeft de netbeheerder het recht om het vastrecht in rekening te brengen bij de energieleverancier. Als iemand een leveringcontract opzegt, dan is er bij de energieleverancier alles aan gelegen om de ATO ook op te zeggen. Ander draaien zij op voor kosten die ze niet meer op de klant kunnen verhalen.

Dus ATO lijkt voornamelijk ruis op te leveren. Als je leveringcontract beëindigd is, dan is de ATO ook opgezegd. Als dat niet zo is, dan heeft de netbeheerder niets om over te klagen. Dan betaalt de energieleverancier gewoon de rekening.
ATO wordt opgezegd in het automatische berichtenverkeer tussen energieleverancier en netbeheerder, 10 dagen vóór einde opzegtermijn.

Niets meer aan doen. O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rommelzolder
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:09
Kees-Jan schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

ATO wordt opgezegd in het automatische berichtenverkeer tussen energieleverancier en netbeheerder, 10 dagen vóór einde opzegtermijn.

Niets meer aan doen. O-)
Voor de netbeheerder lijkt het dan dat er nieuwe bewoners in het pand zitten, dus daarom een brief om een gascontract af te sluiten. Pas als blijkt dat het gasleveringscontract is opgezegd door de zittende bewoners komt de leugenmachine van de netbeheerder op toeren.

Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kees-Jan
Rommelzolder schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:00:
[...]

Voor de netbeheerder lijkt het dan dat er nieuwe bewoners in het pand zitten, dus daarom een brief om een gascontract af te sluiten. Pas als blijkt dat het gasleveringscontract is opgezegd door de zittende bewoners komt de leugenmachine van de netbeheerder op toeren.
Dan zou het voldoende moeten zijn om te zeggen dat het gascontract is opgezegd vanwege verduurzaming.
En dat de netbeheerder dan inbindt met zijn brieven en de aansluiting verwijderd.
Maar ja, dat kost de netbeheerder geld en dat geld gaat van de winst af...

ach, we kennen de netbeheerders onderhand en weten dat het soms eigenwijs "vechten" wordt...

[ Voor 6% gewijzigd door Kees-Jan op 24-08-2023 06:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoder
  • Laatst online: 05:38
Na alle doem verhalen hier is het opzeggen van het contract me reuze meegevallen. :)

Gister is de gaskraan dichtgedraaid met de installatie van de warmtepomp, vanochtend heb ik de aanvraag gedaan voor het verwijderen via mijn aansluiting, en daarna Vattenfall via whatsapp gecontacteerd voor het opzeggen.

Ze vroegen nog of ik de verwijdering al aangevraagd heb (ja, ik weet het, die vraag is niet nodig want opzeggen moet gewoon geaccepteerd worden). Ik heb aangegeven dat ik de aanvraag ingediend heb en dat vonden ze afdoende en als einddatum hebben ze voor morgen gekozen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Als ik het zo lees kun je het beste altijd gewoon "ja" zeggen op die vraag. Of je dit nu gedaan hebt of niet maakt dan eigenlijk niet uit, maar het scheelt een hoop gezeik met de energieleverancier.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:32
Remcoder schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:25:
Na alle doem verhalen hier is het opzeggen van het contract me reuze meegevallen. :)

Gister is de gaskraan dichtgedraaid met de installatie van de warmtepomp, vanochtend heb ik de aanvraag gedaan voor het verwijderen via mijn aansluiting, en daarna Vattenfall via whatsapp gecontacteerd voor het opzeggen.

Ze vroegen nog of ik de verwijdering al aangevraagd heb (ja, ik weet het, die vraag is niet nodig want opzeggen moet gewoon geaccepteerd worden). Ik heb aangegeven dat ik de aanvraag ingediend heb en dat vonden ze afdoende en als einddatum hebben ze voor morgen gekozen.
Dit is dan ook de € 0 offerte route die ‘t minste gedoe geeft.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoder
blb4 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:54:
[...]

Dit is dan ook de € 0 offerte route die ‘t minste gedoe geeft.
Dat klopt, maar zelfs met die route schijnen leveranciers soms nog moeilijk te doen over het opzeggen. Vandaar dat het me meeviel hoe makkelijk het ging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter2403
Wouter2403 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:11:
[...]

Bedankt, je hebt gelijk denk ik, mail verzonden :) .
Snel antwoord op mijn brief 1b die ik gisteren verstuurd heb:
Geachte xxxxxxxxx,

Bedankt voor uw bericht. Als er geen actief contract aanwezig is op de gas aansluiting, is Stedin verplicht om af te sluiten.
Er worden pas kosten gemaakt als deze aansluiting her aangesloten wenst te worden.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxx
Medewerker Order to Cash | Business Support Services
Tja, als ze hier kosteloos een slotje willen komen hangen, voor mij geen probleem?

Ik denk aan een reactie in de trant van:
"zoals reeds gemeld verleen ik medewerking aan werkzaamheden die op initiatief van Stedin uitgevoerd worden. U kunt hiervoor een afspraak maken via eerder gemelde contactgegevens."

[ Voor 35% gewijzigd door Wouter2403 op 24-08-2023 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
Medewerker Order to Cash
Cash is toch geld? Of eh... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:25
Blihi schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:27:
Als ik het zo lees kun je het beste altijd gewoon "ja" zeggen op die vraag. Of je dit nu gedaan hebt of niet maakt dan eigenlijk niet uit, maar het scheelt een hoop gezeik met de energieleverancier.
Zou dat verder geen negatieve gevolgen hebben? Ja zeggen dat je het aangevraagd hebt, maar niet gedaan hebt? Gaat die energieleverancier dan misschien nog iets controleren? Of andere handelingen doen?

Want je hebt helemaal gelijk, hoe ik het hier allemaal lees, kun je op die vraag beter gewoon zeggen dat je het al aangevraagd hebt, ja.
Is wel heel vreemd, natuurlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kees-Jan
Truus01 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:27:
[...]

Zou dat verder geen negatieve gevolgen hebben? Ja zeggen dat je het aangevraagd hebt, maar niet gedaan hebt? Gaat die energieleverancier dan misschien nog iets controleren? Of andere handelingen doen?

Want je hebt helemaal gelijk, hoe ik het hier allemaal lees, kun je op die vraag beter gewoon zeggen dat je het al aangevraagd hebt, ja.
Is wel heel vreemd, natuurlijk.
De energieleverancier zal het verder een zorg zijn of het aangevraagd is of niet.
Sommige energieleveranciers vragen je zelfs om bewijs van aanvraag voor verwijdering. |:( Terwijl ze daar (eigenlijk) niets mee te maken hebben! 8)7

Maar ja, dat is nou net het sprookje dat de netbeheerders aan de energieleveranciers vertellen "dat op een 'actieve aansluiting' een contract verplicht is" **NOT**, "dat éérst de aansluiting verwijderd moet zijn vóór beëindiging van het contract" **NOT**, dat de ATO niet opgezegd is ná beëindiging van het contract **NOT**

gelukkig weten wij beter... :*) 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Kees-Jan op 24-08-2023 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

7 september komt de aannemer de gasmeter verwijderen, 29 juni een aanvraag gedaan via mijnaansluiting.nl
Enexis schreef in mail dat het minimaal meer dan drie maanden ging duren maar het valt me nog mee.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter2403
Ik heb zojuist deze mail gestuurd als antwoord.
Is dit een nieuwe tactiek van Stedin om de leiding kosteloos af te sluiten? Ik heb dacht ik in de brief gelezen dat er kosten aan verbonden zouden zijn.
Beste xxxxxx,

Zoals in mijn eerdere mail geschreven, als jullie daar noodzaak toe zien, dan kunnen we daar een afspraak voor inplannen.
Het initiatief daarvoor ligt dan bij jullie. Ik ben bereikbaar op (06) ……… of via dit mailadres.

Met vriendelijke groet,

Xxxxxxxxxxx

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thorsd
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:06
Kees-Jan schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

gelukkig weten wij beter... :*) 8)
Dank. Zojuist het gascontract bij Vattenfall opgezegd, was zo geregeld. Eerst zeggen ze dat je meterverwijdering moet aanvragen. Geantwoord dat ik toch graag het contract op zou willen zeggen. Was geen probleem, maar wel met een waarschuwing voor een boete of afsluitkosten van netbeheerder. We wachten af.

(edit: via whatsapp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:27
Thorsd schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

Dank. Zojuist het gascontract bij Vattenfall opgezegd, was zo geregeld. Eerst zeggen ze dat je meterverwijdering moet aanvragen. Geantwoord dat ik toch graag het contract op zou willen zeggen. Was geen probleem, maar wel met een waarschuwing voor een boete of afsluitkosten van netbeheerder. We wachten af.
Vergelijkbare ervaring met GreenChoice, via de email kwam er geen schot in, na een keer bellen kwam er wel schot in de zaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
Oilman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:17:
Vergelijkbare ervaring met GreenChoice, via de email kwam er geen schot in, na een keer bellen kwam er wel schot in de zaak.
Ook boetevrij op kunnen zeggen? Of zat je variabel/einde contract?
Wat heb je telefonisch aangegeven?

(Ik zit ook nog bij GC en hoop binnenkort op te zeggen, vandaar.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kees-Jan
@Truus01 Gewoon bij opzeggen het artikel noemen van de Algemene Voorwaarden van de eigen website van de energieleverancier. Elk ander antwoord is fout... :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:27
Truus01 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Ook boetevrij op kunnen zeggen? Of zat je variabel/einde contract?
Wat heb je telefonisch aangegeven?

(Ik zit ook nog bij GC en hoop binnenkort op te zeggen, vandaar.)
Variabel contract met enkel nog gas, elektra ben ik aan het hoppen geweest nadat het winterverbruik weggesaldeerd was om deze zomer nog wat terugleververgoeding op te strijken.

Er werd bij mij steeds veel nadruk gelegd op mijnaansluiting.nl, zowel in de telefonisch als eerder in de mails dat ze het contract niet op zouden mogen zeggen. Uiteindelijk vroeg ze of ik de aanvraag heb gedaan via mijnaansluiting.nl, 'ja, die heb ik gedaan'. Dat het de aanvraag tot offerte was waar ik verder niet op in ga, heb ik maar achterwegen gelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Mijn contract voor gas loopt nog tot 21 september, op 7 september komen ze de gasmeter weghalen dus ik bellen naar Innova om mijn gascontract per 7 september op te zeggen ivm verwijderen van de meter. Zegt de dame van Innova dat ik dat beter niet kan doen en gewoon kan wachten tot Enexis aan Innova doorgeeft dat de meter per 7 september weg is. Op mijn vraag wat het verschil is zegt ze dat ik als ik zelf opzeg contractbreuk pleeg en zo mijn bonus misloop en als de netbeheerder dit doet ik wel gewoon de bonus krijg, prima toch?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
klump4u schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:01:
Mijn contract voor gas loopt nog tot 21 september, op 7 september komen ze de gasmeter weghalen dus ik bellen naar Innova om mijn gascontract per 7 september op te zeggen ivm verwijderen van de meter. Zegt de dame van Innova dat ik dat beter niet kan doen en gewoon kan wachten tot Enexis aan Innova doorgeeft dat de meter per 7 september weg is. Op mijn vraag wat het verschil is zegt ze dat ik als ik zelf opzeg contractbreuk pleeg en zo mijn bonus misloop en als de netbeheerder dit doet ik wel gewoon de bonus krijg, prima toch?
Dan kan je toch vast zelf per 21 september opzeggen. Ga er maar niet vanuit dat dit snel gebeurd via de netbeheerder, waardoor je langer vastrecht betaald en leveranciers kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin_83 op 28-08-2023 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Erwin_83 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Dan kan je toch vast zelf per 21 september opzeggen. Ga er maar niet vanuit dat dit snel gebeurd via de netbeheerder, waardoor je langer vastrecht betaald en leveranciers kosten.
Ik had al opgezegd per 21 september dus dat komt wel goed, ik wilde die 14 dagen vastrecht niet uitgeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

nwagenaar schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:38:
[...]
Nu nog wachten op de telefoon van de aannemer en afwachten wanneer ze kunnen, telefonisch werd door de vriendelijke dame van Enexis wel aangegeven dat de planningsdatum via de aanvraag mogelijk niet gehaald zou worden.
Net de telefoon opgehangen met de aannemer (Siers), deze vertelde mij dat de geplande datum in November 2023 niet gehaald zou kunnen worden en dat het week 3 in 2024 zou gaan worden.

Verder kon de aannemer mij vertellen dat de leiding in zijn volledigheid zal worden verwijderd, dat er ook graafwerkzaamheden verricht zou worden, dat (eventuele) betegeling zou worden verwijderd en netjes zou worden teruggeplaatst; het vriendelijke verzoek was om eventuele struiken/planten/etc te verwijderen omdat dit niet zou vallen onder het terugplaatsen.

Aanvullend gaven ze telefonisch ook dat eventuele beschadigingen tot 1 jaar na de werkzaamheden zouden vallen onder de opdracht om te verhelpen en zou vallen onder "garantie"...

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@nwagenaar Klinkt redelijk netjes, heb je dat ergens op schrift? Nee, of een opname?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter2403
nwagenaar schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:41:
[...]

Net de telefoon opgehangen met de aannemer (Siers), deze vertelde mij dat de geplande datum in November 2023 niet gehaald zou kunnen worden en dat het week 3 in 2024 zou gaan worden.

Verder kon de aannemer mij vertellen dat de leiding in zijn volledigheid zal worden verwijderd, dat er ook graafwerkzaamheden verricht zou worden, dat (eventuele) betegeling zou worden verwijderd en netjes zou worden teruggeplaatst; het vriendelijke verzoek was om eventuele struiken/planten/etc te verwijderen omdat dit niet zou vallen onder het terugplaatsen.

Aanvullend gaven ze telefonisch ook dat eventuele beschadigingen tot 1 jaar na de werkzaamheden zouden vallen onder de opdracht om te verhelpen en zou vallen onder "garantie"...
Was dat via een 0-euro offerte via mijnaansluiting.nl of de Tweakers-route? Ik zie het al, 0-euro offerte. Toch wel behoorlijk verschil met de werkwijze hier waar het straatwerk niet eens wordt terug gelegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter2403 op 28-08-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
klump4u schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:01:
Weer BS van de energieleverancier: in principe mag je een maand van tevoren opzeggen zonder dat dat consequenties heeft voor een boete of "welkomstbonus" (die achteraf betaald wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Kees-Jan Ja, wel eerder, maar het gaat om per welke datum. Ik denk dat je de opzegtermijn vergeet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Kees-Jan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:43:
[...]

Weer BS van de energieleverancier: in principe mag je een maand van tevoren opzeggen zonder dat dat consequenties heeft voor een boete of "welkomstbonus" (die achteraf betaald wordt).
Denk ik toch niet, mijn jaarcontract voor elektra en gas loopt af op 21 september en in de cashback voorwaarden staat uitdrukkelijk dat bij eerder beëindigen van het contract de cashback en eventuele aktietarieven kunnen komen te vervallen.
Blijkbaar als de netbeheerder mij eerder voor gas afmeld ivm verwijderen dat dit niet geld.
We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
onetime schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:48:
@Kees-Jan Ja, wel eerder, maar het gaat om per welke datum. Ik denk dat je de opzegtermijn vergeet.
Nee, juist niet. Ik zeg "een maand van tevoren" en je hebt een opzegtermijn van een maand, dus de einddatum van het contract valt dan precies samen met de eind-dag van de opzegtermijn O-) :*)

maar dan nog zijn de energieleveranciers coulant als je (nèt) niet het hele jaar haalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Wouter2403 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:31:
[...]
Was dat via een 0-euro offerte via mijnaansluiting.nl of de Tweakers-route? Ik zie het al, 0-euro offerte. Toch wel behoorlijk verschil met de werkwijze hier waar het straatwerk niet eens wordt terug gelegd.
Inderdaad, via mijnaansluiting.nl; even de makkelijkste weg gekozen.
onetime schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:11:
@nwagenaar Klinkt redelijk netjes, heb je dat ergens op schrift? Nee, of een opname?
Niet op schrift of een opname gemaakt (wist niet dat ze gingen bellen namelijk, kan het eerste nog wel even vragen of ze dat willen mailen).

Het meest briljante is dat hun klantenportaal aangeeft dat ik Gas heb aangevraagd. Tijdens het gesprek werd door hun duidelijk aangegeven dat het ging om verwijdering trouwens :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@nwagenaar Bevestig naar hun toe het gesprek, inclusief de garantie toezegging, en vraag ze de periode van een jaar nog even te bevestigen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-09 15:51

K van k

18x 400 wp oost-west

Mijne is vorig jaar compleet verwijderd, aardige jongens, zie er niets van weer.
Was echt op de piek dat gas per kuub over de 4€ heen ging.
En had nog contract van bijna 4 jaar vast... mijn leverancier was heel blij dat ik mijn contract voor gas opzei natuurlijk want zat voor 24 cent kaal meen ik.
Hoefde geen boete te betalen, had wel gevraagd als ik het opzeg krijg ik dan iets als kleine vergoeding, want bijna 5000 kuub is niets nix. Naja was ook op z'n top toen.
Blij dat het eruit is gehaald gratis, scheelt me ook een 300 per jaar aan vaste kosten daarvoor

Acties:
  • +10 Henk 'm!
K van k schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:43:

Blij dat het eruit is gehaald gratis, scheelt me ook een 300 per jaar aan vaste kosten daarvoor
Dat de gasaansluiting nu weg is scheelt je niets.

Dat je gascontract beëindigd is scheelt je zo'n 300 euro per jaar aan vaste kosten. Het gascontract kan ook gewoon beëindigd worden als de gasaansluiting (nog) niet verwijderd is.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06
Nou vandaag is de dag dat ik hopelijk mijn dossier kan gaan afronden. Rond een uur of 10 zou de aannemer langskomen voor de werkzaamheden. Alvast foto's gemaakt van de straat hoe deze er nu bij ligt voor het geval dat ze er een puinhoop van maken ;)
-- update
Meter is verwijderd, waren 10 minuten eerder dan verwachte tijd (prima :) )
En in iets meer dan een uurtje tijd klaar weer.
Moet daarbij zeggen dat de leiding niet uit de tuin is verwijderd met een goede reden want op mijn perceel zit op een meter voor de voordeur een splitsing naar de buren toe.
Leiding is in de meterkast afgezaagd en met 2 componenten kit/pur afgedicht.

Mailtjes ontvangen via mijnaansluiting met meterstand (die was natuurlijk ongewijzigd) en daarbij melding dat het is afgerond.

[ Voor 51% gewijzigd door The-Source op 30-08-2023 11:04 . Reden: update na werkzaamheden. ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
The-Source schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:21:
Nou vandaag is de dag dat ik hopelijk mijn dossier kan gaan afronden. Rond een uur of 10 zou de aannemer langskomen voor de werkzaamheden. Alvast foto's gemaakt van de straat hoe deze er nu bij ligt voor het geval dat ze er een puinhoop van maken ;)
-- update
Meter is verwijderd, waren 10 minuten eerder dan verwachte tijd (prima :) )
En in iets meer dan een uurtje tijd klaar weer.
Moet daarbij zeggen dat de leiding niet uit de tuin is verwijderd met een goede reden want op mijn perceel zit op een meter voor de voordeur een splitsing naar de buren toe.
Leiding is in de meterkast afgezaagd en met 2 componenten kit/pur afgedicht.

Mailtjes ontvangen via mijnaansluiting met meterstand (die was natuurlijk ongewijzigd) en daarbij melding dat het is afgerond.
Ik heb gedurende 't proces en afronding (aansluiting is dus inmiddels "weggenomen") alleen communicatie van Stedin ontvangen, niets van mijnaansluiting. Net ff gekeken, daar is niets meer geüpdatet na 't door mij accorderen van de offerte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hGcDkbvxW_fsTCQK_nrDuf5ZTE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1X4QPNZX60WFFcL5LZRGKO9d.png?f=fotoalbum_large

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
blb4 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

Ik heb gedurende 't proces en afronding alleen communicatie van Stedin ontvangen, niets van mijnaansluiting. Net ff gekeken, daar is niets meer geüpdatet na 't door mij accorderen van de offerte.

[Afbeelding]
Tussen die mijnaansluitingen status en werkelijk uitvoeren zat bij mij ook maanden. Als er nog geen afspraak is gepland dan is de kans groot dat het nog niet in de aankomende 2 maanden uitgevoerd zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

blb4 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

Ik heb gedurende 't proces en afronding alleen communicatie van Stedin ontvangen, niets van mijnaansluiting. Net ff gekeken, daar is niets meer geüpdatet na 't door mij accorderen van de offerte.

[Afbeelding]
Dik 6 maanden wachten, ik heb 29 juni aangevraagd en als het goed gaat 7 september verwijdering, Enexis zuid-limburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
klump4u schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:57:
[...]

Dik 6 maanden wachten, ik heb 29 juni aangevraagd en als het goed gaat 7 september verwijdering, Enexis zuid-limburg.
Hele proces heeft bij mij 371 dagen geduurd (24-08-22 tot nu 30-08-23)
mijn dossier: The-Source in "Gas de deur uit doen: Gratis!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
The-Source schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Tussen die mijnaansluitingen status en werkelijk uitvoeren zat bij mij ook maanden. Als er nog geen afspraak is gepland dan is de kans groot dat het nog niet in de aankomende 2 maanden uitgevoerd zal worden.
Aansluiting is 2 weken geleden verwijderd :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GZ53
  • Registratie: September 2020
  • Niet online

GZ53

9kW panelen, 5kW warmtepomp

De goede kennis van mij heeft op 5-8-2023 Bosveld de onderstaande mail gestuurd:
Dossiernummer: 1234567
Inzake: Enexis B.V.

Geachte heer, mevrouw,

Ik ontving een brief van u d.d. 4 augustus 2023 met dossiernummer 2383361, waarin u van mij een bedrag vordert van € 205,07, samengesteld uit het factuurbedrag van Enexis en aangevuld met de jullie berekende rente en incassokosten.

Ik heb Enexis echter al meerdere malen laten weten dat ik deze factuur betwist (namelijk op 14-10-2022, 15-11-2022, 12-6-2023, 28-6-2023 en 21-07-2023)
En wel om fundamentele redenen die ik ook al uitgebreid uit de doeken heb gedaan richting Enexis, en die Enexis nooit heeft weerlegd.

Enexis heeft de betreffende werkzaamheden geheel op eigen initiatief uitgevoerd.
Daar ligt geen opdracht van mijn kant ten grondslag, noch een stilzwijgend tot stand gekomen overeenkomst.
Enexis heeft ook geen andere overtuigende grondslag voor haar factuur kunnen overleggen.

Ik neem aan dat u in het bezit bent van alle correspondentie die heeft plaatsgevonden tussen Enexis en mij. Inclusief de betwisting en aangeven dat Enexis, dat ik een stap richting de rechter met vertrouwen tegemoet zie en incassokosten zinloos zijn.
Enexis gaat tot op heden niet inhoudelijk in op mijn uitgebreide betwisting.

Nu de factuur evident betwist is, is er sowieso geen grondslag om buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
Ik adviseer u om het dossier bij uw client Enexis terug te leggen, en vervolgens mijn dossier bij u te sluiten.

Mocht u daar niet toe over gaan, wil ik u er op wijzen dat ik één van de vele mensen ben, die op inhoudelijke gronden betwisten dat de netbeheerder kosten in rekening mag brengen bij ongevraagde fysieke afsluiting of verwijdering van de gasaansluiting.
U heeft eerder dergelijke zaken op onder handen gehad, en ik ken die dossiers.
Tevens wil ik u wijzen op de bijlage “De afsluitboete bestaat niet”

Misschien kunnen we, in deze wetenschap, het werk voor u en mij verlichten door direct ter zake te komen.
Ik verzoek u in dat geval om mij per ommegaande het volgende toe te sturen:
 Een nauwkeurige grondslag voor, of wettelijke onderbouwing (met concrete artikelen) van de vordering van uw client
 Een nauwkeurige specificatie van de door u opgevoerde incassokosten
 Een kopie van het dossier in mijn zaak, zoals dat aan u is overgedragen door Enexis, zodat ik kan nagaan of u over mijn volledige correspondentie met Enexis beschikt.

Met vriendelijke groet,
Met in de bijlage: De afsluitboete bestaat niet.

Bij Bosveld lezen ze de mail niet |:(

Vandaag antwoord van Bosveld ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7qsJHC_nabqT4mQvCIkmYtFEgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfmkDH8teKjJfvGiHmZUZVt0.jpg?f=fotoalbum_large

De incassospecialist (D.U) blijkt dus geen specialist te zijn.
Ten 1e heeft hij of zij de vragen niet beantwoord
ten 2e is de rekening al 5 keer betwist. !!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51

breinonline

Are you afraid to be known?

Kijk het topic even na. Bosvelt staat bekend slecht te lezen. Er staan wel voorbeeldantwoorden terug in waar je kennis wat aan heeft.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Even reageren met de mededeling dat de mening en het standpunt van Enexis op dit vlak niet relevant is, daar zij zich simpelweg aan de Nederlandse wetgeving dienen te houden en zij geen wettelijke of civielrechtelijke grondslag voor de vordering hebben kunnen aantonen.

En dat je kennis bij zijn standpunt blijft dat er geen rechtsgeldige vordering bestaat en derhalve, zoals reeds bekend bij Enexis een incassoprocedure en het in rekening brengen van incassokosten vergeefse moeite is.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:16
@GZ53 Je goede kennis kan een klacht tegen Bosveld indienen. Ze houden zich niet aan de regels die opgesteld zijn voor hun beroepsgroep.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:43

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

RichieB schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:39:
@GZ53 Je goede kennis kan een klacht tegen Bosveld indienen. Ze houden zich niet aan de regels die opgesteld zijn voor hun beroepsgroep.
Of Bosveld voor de keuze stellen:
a) u trekt uw vordering in en bevestigt dit uiterlijk op <datum> schriftelijk of
b) wij dienen een klacht in.

Wij horen graag wat uw keuze is.

[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 30-08-2023 23:18 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hippe Lip schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:17:
[...]
Of Bosveld voor de keuze stellen:
a) u trekt uw vordering in en bevestigt dit uiterlijk op <datum> schriftelijk of
b) wij dienen een klacht in.

Wij horen graag wat uw keuze is.
En nadat ze de vordering hebben ingetrokken alsnog een klacht indienen, dit is niet de eerste keer dat Bosveld op deze manier de fout in gaat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:43

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Freee!! schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:28:
[...]

En nadat ze de vordering hebben ingetrokken alsnog een klacht indienen, dit is niet de eerste keer dat Bosveld op deze manier de fout in gaat.
Ik betwijfel of ze schriftelijk gaan bevestigen dat ze hun keutel intrekken. Dan zouden ze namelijk schriftelijk bevestigen dat ze fout zitten.
Die klacht kun je dus vast gaan formuleren (maar tot <datum> nog even niet verzenden).

Je wilt ze gewoon alvast de stuipen op het lijf jagen. Kunnen ze alvast gaan bibberen en dan bedenken ze zich een volgend keer hopelijk eerder.
Tenzij de tent al op sterven na dood is. Dan maakt het ze geen bal meer uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Hippe Lip op 31-08-2023 17:12 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Ik ben ook in discussie met Enexis. Ik heb de voorbeeld brieven gestuurd en na wat tijd kreeg ik antwoord van de klachten afdeling. Zij geven aan dat ik gewoon verwijdering mag aanvragen en dat het gratis is??

Verder blijven ze hard roepen dat bij het opzeggen van de ATO kosten komen en wijzen naar 2.9.2 van gascode. Echter die code zegt "Indien een aangeslotene verzoekt de aansluiting te verwijderen" wat ik niet heb gedaan.

Zij wijzen mij nu door naar mijnaansluiting.nl. Echter, is er uberhaupt garantie dat daar een 0 euro offerte uitkomt? En als ik die aanvraag doe, ben ik dan ineens wel verplichting onder 2.9.2 om te betalen?

Klinkt erg als bait and switch.

Edit: Mijn vraag is dus: Wat is nu wijs om te doen?
Edit 2: Uiteindelijk maar aanvraag voor verwijdering via MijnAansluiting gedaan in de veronderstelling dat het kostenloos zal zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door MMaster23 op 02-09-2023 00:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Truus01
MMaster23 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:44:
Edit: Mijn vraag is dus: Wat is nu wijs om te doen?
Ligt eraan wat je wilt. Op dit moment zijn de offertes inderdaad nog €0. Dus daar kan je voor kiezen en heb je minder gezeik, maar is eea wel lastiger qua verantwoordelijkheid, mocht er iets misgaan met de verwijdering.
Of je blijft het gevecht aangaan met Enexis, dus veel gezeik, maar omdat dat jij nooit opdracht tot iets geeft ook geen verantwoordelijkheid draagt.
Beide kosten je dus niks.

Lees voor de details anders over de verschillende mogelijkheden in dit draadje. En de redenen waarom men voor de ene of het andere gekozen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enni
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Op 2 januari heb ik verwijdering van mijn gasmeter aangevraagd, omdat wij geen gas meer gebruikten. In mei zou de meter verwijderd worden, maar hij zit er nog steeds. De aannemer is niet te bereiken en ondertussen betaal ik gewoon vastrecht en is het gratis verwijderen ook al teruggedraaid. Kan ik deze vastrechtkosten nog terugclaimen? Ik wacht nu al 8 maanden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Enni schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:01:
Op 2 januari heb ik verwijdering van mijn gasmeter aangevraagd, omdat wij geen gas meer gebruikten. In mei zou de meter verwijderd worden, maar hij zit er nog steeds. De aannemer is niet te bereiken en ondertussen betaal ik gewoon vastrecht en is het gratis verwijderen ook al teruggedraaid. Kan ik deze vastrechtkosten nog terugclaimen? Ik wacht nu al 8 maanden.
Nee want je had dan ook je gascontract moeten beëindigen bij je leverancier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:54
Enni schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:01:
Je kan het wel stop zetten door nu je gas contract op te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enni
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik stap volgende week over en heb er geen gas bij genomen. Dan is het over met vastrecht, ga ik vanuit.
Dank voor de reacties.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
Enni schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:50:
Ik stap volgende week over en heb er geen gas bij genomen. Dan is het over met vastrecht, ga ik vanuit.
Dank voor de reacties.
Dan moet je nog wel je gascontract bij je huidige leverancier opzeggen, dat doet de nieuwe namelijk niet voor je.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WendyW1
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Enni schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:50:
Dank voor de reacties.
Je kunt eventueel ook je netbeheerder vragen de gasmeter 'administratief' voor je af te sluiten. Liander heeft dat voor ons al 4 weken na de verwijderingsaanvraag gedaan nadat wij gebeld hebben met de mededeling dat wij niets aan hun achterstanden kunnen doen. Na administratief verwijderen is het gascontract gestopt en daarmee ook het betalen van vastrecht, als je geen zin hebt in al teveel getouwtrek. (Tweakers route was ons toen nog niet bekend)

Inmiddels wachten wij al meer dan een jaar op de verwijdering en is de aannemer nog niet eens bekend/ingeschakeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Source
Vannacht toch factuur ontvangen van Liander... wel een 0 euro factuur ;)
Anders gezegd puur voor de administratie dat de 799,62 verwijderingskosten tijdelijk kostenloos waren.
Lees wel dat die 799,62 wel echt 2 man 1.5uur (dat is inclusief koffie) bezig waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Japser schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Heb hier niks meer van gehoord trouwens. Tijdens opzeggen een datum ingeplanned voor week 52 afgelopen jaar maar er is nooit iemand geweest om de meter te verwijderen of ook maar iets te doen. Ik laat het zo, maar apart is het wel.
Nu ongeveer een jaar na indienen verzoek bij Liander krijg ik respons. Ze willen nu in week 2 - 2024 aan de slag.

Heb er eigenlijk helemaal geen zin meer in om dit allemaal te moeten ondergaan en evt ook nog eens met onvoorziene kosten te worden opgezadeld. Kan ik het ook gewoon laten voor wat het is en hun mails voorlopig negeren als ze info willen?

Gasmeter is al administratief verwijderd bij mijn enegrgie leverancier, dus dat is allemaal geen probleem meer. Betaal er niks meer voor in elk geval per maand aan vaste kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Japser op 05-09-2023 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoder
Japser schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:56:
[...]

Nu ongeveer een jaar na indienen verzoek bij Liander krijg ik respons. Ze willen nu in week 2 - 2024 aan de slag.

Heb er eigenlijk helemaal geen zin meer in om dit allemaal te moeten ondergaan en evt ook nog eens met onvoorziene kosten te worden opgezadeld. Kan ik het ook gewoon laten voor wat het is en hun mails voorlopig negeren als ze info willen?

Gasmeter is al administratief verwijderd bij mijn enegrgie leverancier, dus dat is allemaal geen probleem meer. Betaal er niks meer voor in elk geval per maand aan vaste kosten.
Waarom zou je met onvoorziene kosten opgezadeld worden?

Je hebt gewoon een 0-euro offerte geaccepteerd en meer kosten mogen ze niet in rekening brengen zonder dit vooraf aan jou kenbaar te maken waarna je dus alsnog de werkzaamheden mag weigeren.

Reken er ook op dat er van af zien juist meer gedoe gaat opleveren omdat je dan de tweakers route gaat bewandelen waar de netbeheerders niet zo happig op zijn en je onder druk gaan proberen te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
Remcoder schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:10:
[...]

Waarom zou je met onvoorziene kosten opgezadeld worden?

Je hebt gewoon een 0-euro offerte geaccepteerd en meer kosten mogen ze niet in rekening brengen zonder dit vooraf aan jou kenbaar te maken waarna je dus alsnog de werkzaamheden mag weigeren.

Reken er ook op dat er van af zien juist meer gedoe gaat opleveren omdat je dan de tweakers route gaat bewandelen waar de netbeheerders niet zo happig op zijn en je onder druk gaan proberen te zetten.
Omdat ze bij eventuele schade het bedrag kunnen beperken.

En de Tweakers route is gewoon kwestie van antwoorden als de netbeheerder wat stuurt en aangeven dat ze welkom zijn om op afspraak en voor eigen rekening werkzaamheden uit te voeren als ze dat nodig achten. Zo spannend is dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoder
Erwin_83 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:41:
[...]

En de Tweakers route is gewoon kwestie van antwoorden als de netbeheerder wat stuurt en aangeven dat ze welkom zijn om op afspraak en voor eigen rekening werkzaamheden uit te voeren als ze dat nodig achten. Zo spannend is dat niet.
Die discussie over het beperken van de kosten bij schade is eerder geweest en geëindigd zonder conclusie.

Ik denk zelfs dat die discussie pas beslecht zal worden als het een keer gebeurt en iemand de aannemer/netbeheerder voor de rechter sleept om de schade vergoed te krijgen.

Daarnaast, die brieven moeten ontvangen, lezen, en beantwoorden is wel weer extra gedoe, gedoe wat je niet hebt als je de 0-euro offerte gebruikt.

Voor jou is dat misschien een makkie om het van je af te schuiven, maar er zijn ook mensen voor wie dat niet zo makkelijk is en die daar wel stress van ondervinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
Remcoder schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:00:
[...]

Die discussie over het beperken van de kosten bij schade is eerder geweest en geëindigd zonder conclusie.

Ik denk zelfs dat die discussie pas beslecht zal worden als het een keer gebeurt en iemand de aannemer/netbeheerder voor de rechter sleept om de schade vergoed te krijgen.

Daarnaast, die brieven moeten ontvangen, lezen, en beantwoorden is wel weer extra gedoe, gedoe wat je niet hebt als je de 0-euro offerte gebruikt.

Voor jou is dat misschien een makkie om het van je af te schuiven, maar er zijn ook mensen voor wie dat niet zo makkelijk is en die daar wel stress van ondervinden.
Ik heb gewoon de strijd gevoerd met Liander nog voordat de 0 euro regeling kwam, toen was er geen keus, behalve betalen. Toen was er nog een risico op een rechtzaak, dan kan ik de stress begrijpen. Nu is het alleen brieven beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoder
Erwin_83 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:03:
[...]

Ik heb gewoon de strijd gevoerd met Liander nog voordat de 0 euro regeling kwam, toen was er geen keus, behalve betalen. Toen was er nog een risico op een rechtzaak, dan kan ik de stress begrijpen. Nu is het alleen brieven beantwoorden.
Again, voor jou is dat zo, dat betekent niet automatisch dat dat voor iedereen geldt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
Betekend ook niet automatisch dat het gedoe, druk en stress oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Erwin_83 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:41:
[...]

Dan moet je wel een risico lopen op schade. Als ik naar mijn situatie hier keek: simpele voortuin met 80x80 tegels. Ik had zoiets van: dat loopt wel los, en dat deed het ook.

Als mensen een oprit hebben van asfalt of anderzijds bebouwingen hebben die het risico op schade verhogen, dan lijkt het me logisch om de tweakersroute te bewandelen. Maar als het risico op schade minimaal is, dan snap ik niet dat mensen die brievenhandel op hun hals halen. En ik vermoed dat ze vroeg of laat toch de wet wel een keer zo aan gaan passen dat je toch moet gaan betalen voor verwijdering. Dan beter er nu gratis vanaf komen O-)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Remcoder
Erwin_83 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:34:
Betekend ook niet automatisch dat het gedoe, druk en stress oplevert.
Voor jou niet nee :)

Voor anderen wel, dat is ook de reden dat wij voor de 0-euro route kiezen. Wij hebben geen zin in het gedoe met de discussie met de netbeheerder. Voor ons is de 0-euro route dus een bewuste keuze.

Net zoals het voor jou een bewuste keuze was om de tweakers route te kiezen ;)

Zo zal het voor ieder weer anders zijn, genoeg mensen die zich fijner voelen bij de tweakers route, en genoeg mensen die zich fijner voelen bij de 0-euro route.

Wat is het toch fijn om keuze te hebben, en dat allemaal onder andere dankzij dit topic. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Remcoder schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:27:
[...]

Voor jou niet nee :)

Voor anderen wel, dat is ook de reden dat wij voor de 0-euro route kiezen. Wij hebben geen zin in het gedoe met de discussie met de netbeheerder. Voor ons is de 0-euro route dus een bewuste keuze.

Net zoals het voor jou een bewuste keuze was om de tweakers route te kiezen ;)

Zo zal het voor ieder weer anders zijn, genoeg mensen die zich fijner voelen bij de tweakers route, en genoeg mensen die zich fijner voelen bij de 0-euro route.

Wat is het toch fijn om keuze te hebben, en dat allemaal onder andere dankzij dit topic. :)
Yep, hier ook een ‘simpele’ voortuin en geen zin in ‘gezeur’. Donderdag wordt de meter e.d. verwijdert.

Pagina: 1 ... 74 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.