Dag allemaal. Ook ik ben zo ver met verduurzamen dat ik geen gas meer verbruik in huis - hoera!
Allereerst ontzettend bedankt voor alle moeite die iedereen hier heeft gedaan om de weg vrij te maken en principieel op te staan tegen dit soort (maatschappelijke!) organisaties. Echt goed!
Hierbij dan ook mijn dossier. @
Bram-Bos @
onetime @
Speedy-Andre , wil één van jullie mij opnemen in de TS?
Dossier oka1
Oude energieleverancier: BudgetEnergie
Netbeheerder: Stedin
2023-03-18: contract voor stroom afgesloten bij PowerPeers en daarmee ook opgezegd bij BudgetEnergie
2023-03-25: gasleiding in huis doorgezaagd en afgedopt
2023-03-28: leveringscontract voor gas opgezegd bij BudgetEnergie. Via chat - was geen enkel probleem.
2023-03-29: bevestiging beëindiging levering ontvangen via e-mail van BudgetEnergie.
2023-04-11: brief van Stedin ontvangen met datum 5 april 2023. Bijzonder toch dat het gericht is aan "de gebruikers van ". Met niks erachter, dus ook geen 'gas'... ik zag het eerder al eens voorbij komen. Blijkbaar hebben alle retour afzender-brieven geholpen om het woordje 'gas' maar uit de adressering weg te laten

Ik ben van plan om voorbeeldbrief 1a maar terug te sturen naar FM_voorkomafsluiting at stedin punt net
2023-04-12: Reactie gegeven aan Stedin via FM_voorkomafsluiting:
L.S.,
Ik ontving op 11-04-2023 een brief van u op mijn adres (kenmerk: ) waarin u mij met aanhef 'Aan de gebruikers van’ er op wijst dat erbij u geen energieleverancier voor gas bekend is, omdat ik volgens u onlangs een nieuwe woning/pand heb betrokken. In de brief spoortu mij aan een contract voor gas bij een energieleverancier af tesluiten, omdat u anders genoodzaakt bent om de gasaansluiting af te sluiten, inclusief bijbehorende kosten.
Het is niet correct dat ik een nieuw pand of woning heb betrokken. Het is wel correct dat ik géén leveringscontract voor gas meer heb op dit adres. Ik gebruik namelijk geen gas meer: de gaskraan is dichtgedraaid en de leiding aan de huiszijde van de meter afgekoppeld en afgedopt. Het leveringscontract heb ik per 29-03-2023 opgezegd bij Budget Energie. Tegelijkertijd met die opzeggingheb ik Budget Energie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voorkleinverbruikers (versie 2013).
Ik geef u alle gelegenheid de voor de beëindiging van de overeenkomstnoodzakelijke handelingen te verrichten (conform artikel 3.2 van deInformatiecode Elektriciteit en Gas) waar het genoemde artikel 3.6 naar verwijst. Tien werkdagen na de hierboven genoemde opzeggingsdatum is de ATO in ieder geval beëindigd.
U bent van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuelewerkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het initiatief daartoeligt bij u, vindt ook de kantonrechter (ECLI:NL:RBOBR:2020:6862). Ik benadruk dat ik daar geen opdracht toe geef en daarom ook heteventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
Met vriendelijke groet,
Oka1
2023-04-12: Direct een automatische reactie terug van Stedin:
Beste meneer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij nemen uw bericht binnen 5 werkdagen in behandeling
Indien nodig nemen wij contact met u op.
Neem voor vragen gerust contact met ons op
Misschien vindt u uw antwoord al op
www.stedin.net/afsluiting. Is uw vraag daarmee niet beantwoord?
Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon 010-890 97 66.
Met vriendelijke groet,
Business Support Services | Order to Cash
Energieweg 20, 2627 AZ Delft | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam
088 890 9712 |
www.stedin.net
[Voor 98% gewijzigd door oka1 op 12-04-2023 19:13. Reden: nieuwe ontwikkeling: brief 1 van stedin ontvangen en reactie verzonden (brief 1a)]