De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zou er best kunnen wonen….Soepstengel schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:24:
Wil er iemand nog terug naar de riddertijd?
Aantrekkelijke vraagprijs ook van 549.500 euro!
https://www.funda.nl/koop...7797162-noordeindseweg-17
Rechter muis op het plaatje -> url kopiëren -> in je bericht een link toevoegen en aanklikken "Weergeven als afbeelding". Kind kan de was doenjowi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:44:
Voor 44K extra bouwen ze een slk bij. Less is more!
btw, hoe voegen jullie die gelinkte plaatjes naar funda in?
Maar het had ook zo gekunt
tik een poolbal van tafel tegen je Ferrari. Dat zijn wel luxe problemenwhoami schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:22:
Is dat nu een ingebouwd zwembad op het dak ?
[Afbeelding]
Ja dus:
[Afbeelding]
Dit verraad ook al dat we met een auto-liefhebber te maken hebben
[Afbeelding]
Want even verder zie je dit
[Afbeelding]
Hier te bezichtigen.
Afbeelding openen > Rechts klikken > Copy image URL (in Firefox heet dat zo, Chrome vast anders)jowi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:44:
Voor 44K extra bouwen ze een slk bij. Less is more!
btw, hoe voegen jullie die gelinkte plaatjes naar funda in?
En dan vervolgens tussen img-tags zetten zoals dit:
1
| [img=800,450]https://cloud.funda.nl/valentina_media/149/787/463_2160.jpg[/img] |
Resulteert dus in:

Je kunt ook dit doen:sOid schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:16:
[...]
Afbeelding openen > Rechts klikken > Copy image URL (in Firefox heet dat zo, Chrome vast anders)
En dan vervolgens tussen img-tags zetten zoals dit:
code:
1 [img=800,450]https://cloud.funda.nl/valentina_media/149/787/463_2160.jpg[/img]
Resulteert dus in:
[Afbeelding]
1
| [img=720,480]https://cloud.funda.nl/valentina_media/149/787/463_720x480.jpg[/img] |
In plaats van:
1
| [img=800,450]https://cloud.funda.nl/valentina_media/149/787/463_2160.jpg[/img] |
En dan krijg je dit:

Het werkt niet altijd even lekker, zoals je kunt zien valt er een deel van de foto weg
[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 02-10-2021 10:27 ]
Grappig, wist ik niet_Eend_ schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:26:
[...]
Je kunt ook dit doen:
code:
1 [img=720,480]https://cloud.funda.nl/valentina_media/149/787/463_720x480.jpg[/img]
In plaats van:
code:
1 [img=800,450]https://cloud.funda.nl/valentina_media/149/787/463_2160.jpg[/img]
En dan krijg je dit:
[Afbeelding]
Het werkt niet altijd even lekker, zoals je kunt zien valt er een deel van de foto weg
Ik ook niet, totdat ik het zag bij andere mensen. Maar andere resoluties werken niet:

Is het niet veel logischer om de afbeelding in te voegen met het tweede knopje van rechts boven het veld waarin je ook de reactie typt ('Afbeelding toevoegen')? Dan maak je volgens mij een blijvende kopie van de afbeelding.

Ja, de foto's blijven (volgens voorgaande posts) +/- een jaar op Funda staan. Dus de foto's in mijn voorbeeld werken na dat jaar niet meer. Dat is een risico inderdaad, ook als Funda morgen besluit om tweakers.net niet meer toe te staan naar de plaatjes te linken. Maar ik denk niet dat dit topic enige historische waarde heeft, wie bladert er nu nog in oude topics behalve dan om te kijken of een bepaald huis al eerder is gepost? En in dat geval heb je aan de link naar de funda advertentie al meer dan genoeg, want daar staat het adres ook al in. In het ergste geval kun je dan geen vergelijking meer maken met de situatie toen en nu, maar over het algemeen kun je wel een aardige beschrijving destilleren uit de commentsRubbergrover1 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:50:
Wat ik in deze code zie staan is dat er expliciet naar een plaatje op Funda wordt verwezen: https://cloud.funda.nl/va...a/149/787/463_720x480.jpg . Betekent dit niet dat als de foto van Funda af gaat, het plaatje ook niet meer getoond wordt? Dan heb je dus alleen een afbeelding zolang de foto op Funda staat?
Is het niet veel logischer om de afbeelding in te voegen met het tweede knopje van rechts boven het veld waarin je ook de reactie typt ('Afbeelding toevoegen')? Dan maak je volgens mij een blijvende kopie van de afbeelding.
De ruimte die je krijgt van Tweakers gebruik ik liever voor topics die wel belangrijk zijn. Screenshots, grappige plaatjes of eigen foto's die ik niet 1-2-3 ergens anders kan/wil hosten.
Hm, vind ik soms juist wel leuk. Maar daar kun je uiteraard anders over denken.Antonius schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:13:
Dat zou zo zijn bij technische topics, waar je graag na jaren nog eens in de archieven wilt kunnen duiken. Bijvoorbeeld voor een mooie hint bij een lastig probleem. Dit topic is wat mij betreft luchtig en gaat vooral om de "lols van de dag". Ik ga niet de posts van 5 jaar terug nog eens opnieuw lezen. Staat het plaatje volgend jaar niet meer op Funda? Lekker belangrijk
Zie deze mensen eens genieten van hun minimalistisch leven zo zonder meubilair en tuinsetjejowi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:39:
Less is more! Dik 2 ton voor 50m2, in friesland notabene, waar men denkt dat de prijzen nog laag zijn.
https://www.funda.nl/koop...bject&utm_he=6c9d24c1dee7
[Afbeelding]
[ Voor 25% gewijzigd door tweakmember op 02-10-2021 13:06 ]
Vraag me wel af wat in dat huis is gebeurd ?

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Dat is inderdaad wel een pareltje in dit topicWobcat schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:03:
Diverse lekkages, vooral in de keuken zo te zien. Misschien vlam in de pan geslagen, her en der wat zwart geblakerd daar (zie ook bijv op de schrootjes bij het lichtknopje, net links van de keuken).
Het ziet er naar uit dat er mensen tot op hoge leeftijd hebben gewoond en al jaren niet veel (niets) meer aan onderhoud en reparatie hebben gedaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Antonius op 02-10-2021 15:22 ]

Veel meer:
https://www.funda.nl/koop...-horzakstraat-2-a/#foto-1
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mij viel vooral nog deze opmerking op :Fiber schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:14:
Niks mis mee is een understatement hier, dit huis is zo ontzettend strak en netjes dat ik in eerste instantie dacht dat ik naar fraaie renders zat te kijken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel meer:
Volgens mij betekend dat dat het systeem voor de gemiddelde nederlander dus te ingewikkeld is.- Er is een uitgebreid domotica systeem (deze is aanwezig, maar nog niet geprogrammeerd)
Ik vind deze toch leuker:Dronium schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:44:
[...]
Mij viel vooral nog deze opmerking op :
[...]
Volgens mij betekend dat dat het systeem voor de gemiddelde nederlander dus te ingewikkeld is.
“Zelf zijn we niet echt domotica type’s, maar we hebben wel alles domotica proof laten aanleggen”, voegt zijn vrouw toe. “Anderen kunnen hier dus later alsnog gebruik van maken. Goed om te weten: de woning is levensloopbestendig vanwege de slaapkamer en de prachtige badkamer beneden.”
Wat een verhaal zeg. Lijkt wel een toneelstuk.
Zo levensloopbestendig was de woning blijkbaar niet, als je er al zo snel weer weg gaat 😂
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
https://www.ad.nl/binnenl...oont-in-leersum~a5268797/Wobcat schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:03:
Weer een opknappertje, staat in Leersum. Mooie bosrijke omgeving, wel paar euro extra reserveren voor opknappen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien van deze ...
Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?
Inderdaad..uiterst fraai huis. En met huidige huizenprijzen vind ik 1 miljoen niet eens meer zo heel veel. (voor mij wel ver boven budget hoor..).Fiber schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:14:
Niks mis mee is een understatement hier, dit huis is zo ontzettend strak en netjes dat ik in eerste instantie dacht dat ik naar fraaie renders zat te kijken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel meer:
Maar of ik in Oss zou willen wonen weet ik ook niet.
Maar ze schrijven vol lof over de vide MET loopbrug. Kan alleen geen foto vinden met die loopbrug of??
Foto 14 zie je hem deels. 'brug' is wel een wat optimistische naam voor de vloer die grenst aan de vide. Hij is in ieder geval niet aan 2 zijden vrij zoals je bij een brug verwacht.tiesvts schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:20:
[...]
Inderdaad..uiterst fraai huis. En met huidige huizenprijzen vind ik 1 miljoen niet eens meer zo heel veel. (voor mij wel ver boven budget hoor..).
Maar of ik in Oss zou willen wonen weet ik ook niet.
Maar ze schrijven vol lof over de vide MET loopbrug. Kan alleen geen foto vinden met die loopbrug of??
Edit, foto 48 zie je hem beter. En zowaar toch wel deels aan 2 zijden vrij.
[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 03-10-2021 08:26 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ja...dat zou hem kunnen zijn. Denk dat foto 48 "De Brug" is dan..PaT schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:24:
[...]
Foto 14 zie je hem deels. 'brug' is wel een wat optimistische naam voor de vloer die grenst aan de vide. Hij is in ieder geval niet aan 2 zijden vrij zoals je bij een brug verwacht.
koppie schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:18:
[...]
https://www.ad.nl/binnenl...oont-in-leersum~a5268797/
Misschien van deze ...
Ik denk het nietDe villa uit de jaren twintig van de vorige eeuw is prachtig gelegen midden in de Leersumse bossen.
Het is niet echt mijn smaak. Maar los daarvan vind ik het op sommige punten niet echt een handig huis. Althans, ik denk dat een aantal zaken je toch gaat irriteren.Fiber schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel meer:
- Geen deuren in de woonkamer maar wel een slaapkamer op begane grond. Ik denk dat je dan toch vaak last van je huisgenoten kunt hebben als jij in je bed ligt en de ander(en) de TV of muziek aan willen hebben.
- Ook bij die slaapkamer: 'open' inkijk vanuit de woonkamer als je naar de badkamer wilt. Dus als andere mensen (mogelijk) op zijn, zul je niet zo snel in je blootje naar de wc of douche lopen.
- 'loopbrug' en vide ziet er mooi uit, maar ook hier: niet echt praktisch voor geluid van beneden. En ook hier vol in het zicht als je naar de badkamer loopt.
- Op de bovenverdieping alleen één wc/douche voor drie slaapkamers vind ik in een modern huis van een miljoen en van 257 m2 wel wat karig.
En zo zijn er wel meer dingetjes die er misschien leuk uitzien, maar waarvan ik denk dat die je vroeg of laat toch gaan irriteren.
https://www.funda.nl/koop...-42557382-herenstraat-93/

Volgens de makelaar wil de gemeente meewerken aan wijziging van het bestemmingsplan (nu Horeca) naar Wonen.
Gezien de grootte van de kavel en de omvang van het pand vind ik de vraagprijs niet extreem, maar uiteraard heb je wel een enorm renovatiebudget nodig en/of zin in een levenslang klus-object.
Compleet ingerichte man-cave is al aanwezig.

Als je 90% van het grind en de stoeptegels weghaalt, moet hier een prachtige tuin van te maken zijn.

Ook origineel, een toilet met een "twist".

Is wel erg dicht op de weg gebouwd. En als de makelaar het dan al heeft over "Gelegen aan een doorgaande weg", geef mijn portie dan maar aan Fikkie.Peter-Nogwat schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:37:
Voor de echte klusser, sinds kort te koop in Oss, een voormalig woonhuis met buurtcafé en kruidenierswinkel uit 1900, op een kavel van meer dan 2.000 meter en een vrijstaande schuur van ongeveer 135 m2.
https://www.funda.nl/koop...-42557382-herenstraat-93/
[Afbeelding]
Volgens de makelaar wil de gemeente meewerken aan wijziging van het bestemmingsplan (nu Horeca) naar Wonen.
Gezien de grootte van de kavel en de omvang van het pand vind ik de vraagprijs niet extreem, maar uiteraard heb je wel een enorm renovatiebudget nodig en/of zin in een levenslang klus-object.
Compleet ingerichte man-cave is al aanwezig.
[Afbeelding]
Als je 90% van het grind en de stoeptegels weghaalt, moet hier een prachtige tuin van te maken zijn.
[Afbeelding]
Ook origineel, een toilet met een "twist".
[Afbeelding]
Inderdaad, als ik al zin had om dit zelf te kopen, zou dit me ook tegenhouden.Rubbergrover1 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:45:
[...]
Is wel erg dicht op de weg gebouwd. En als de makelaar het dan al heeft over "Gelegen aan een doorgaande weg", geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
Zolang ze maar niet van Heineken zijnJolke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:21:
Alleen al een kelder te hebben met biertapaansluitingen.
Ach, Heineken smaakt best ok, ten minste, als je het van de band haalt voor de pasteurisatie is het een puik biertje, en normaliter op feestjes en dergelijke, wie proeft er nog wat na het 4e pintje
Voor aangename consumptie op een fijne avond thuis kies ik wel wat anders (mijn vader heeft ruim 40 jaar gewerkt in Amsterdam bij Heineken, die ligt nu te tollen in zijn graf
@synoniem Mooi appartement, maar inderdaad veel geld, al is het wel 150m2. Het is wel tekenend voor de overspannen markt, het zal wel wederom snel verkocht zijn.
Waarom begin ik meer en meer het idee te krijgen dat de huizenprijzen tegenwoordig gebaseerd zijn op wat je als AirBnB per dag aan huur kan vragen
Diep triest, je jaagt alle 'normale' burgers de stad uit, en creëert op de lange duur lege ghetto's waar enkel het geluid van rolkoffers 's avonds nog te horen is na het vertrek van het winkelende publiek

[ Voor 30% gewijzigd door RoosW op 04-10-2021 09:54 . Reden: Toevoeging informatie ]
Overijssel, hè. Kijk eens wat er aan de voorgevel hangt?
Een vriend van mij woont ook in voormalig cafe die hij zelf helemaal verbouwd heeft met ook een welwillende gemeente desondanks heeft de hele vergunning aanvraag hoop gezeik gekost en zonder woon vergunning gaat een bank er ook niet aan beginnen (daarbij dus ook veel stress). Zonde dat de gemeente het proces al niet kan beginnen en op die manier dit ook met woon functie aangeboden kan worden. Zeker op de huidige woningmarkt.Peter-Nogwat schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:37:
Ik vind het huis wel mooi, al is het net iets te strak en grijs naar mijn zin. Maar het is duidelijk te zien dat hier een architect bij betrokken is geweest (en dan niet eentje die een hele wijk in een keer ontwerpt).Rubbergrover1 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:10:
[...]
Het is niet echt mijn smaak. Maar los daarvan vind ik het op sommige punten niet echt een handig huis. Althans, ik denk dat een aantal zaken je toch gaat irriteren.
- Geen deuren in de woonkamer maar wel een slaapkamer op begane grond. Ik denk dat je dan toch vaak last van je huisgenoten kunt hebben als jij in je bed ligt en de ander(en) de TV of muziek aan willen hebben.
- Ook bij die slaapkamer: 'open' inkijk vanuit de woonkamer als je naar de badkamer wilt. Dus als andere mensen (mogelijk) op zijn, zul je niet zo snel in je blootje naar de wc of douche lopen.
- 'loopbrug' en vide ziet er mooi uit, maar ook hier: niet echt praktisch voor geluid van beneden. En ook hier vol in het zicht als je naar de badkamer loopt.
- Op de bovenverdieping alleen één wc/douche voor drie slaapkamers vind ik in een modern huis van een miljoen en van 257 m2 wel wat karig.
En zo zijn er wel meer dingetjes die er misschien leuk uitzien, maar waarvan ik denk dat die je vroeg of laat toch gaan irriteren.
De grootste misser vind ik dat er een cv-ketel inzit, terwijl het huis hartstikke nieuw is met vloerverwarming, aardwarmtepomp en zonnepanelen. Wat is hier gebeurd?
When life gives you lemons, start a battery factory
Lijkt me ook dat het huis daarna best lang heeft leeggestaan.Antonius schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:20:
[...]
Dat is inderdaad wel een pareltje in dit topic![]()
Diverse lekkages, vooral in de keuken zo te zien. Misschien vlam in de pan geslagen, her en der wat zwart geblakerd daar (zie ook bijv op de schrootjes bij het lichtknopje, net links van de keuken).
Het ziet er naar uit dat er mensen tot op hoge leeftijd hebben gewoond en al jaren niet veel (niets) meer aan onderhoud en reparatie hebben gedaan.
https://www.funda.nl/koop...8721-fahrenheitsingel-101
![]() | ![]() |
Als ik de 112 meldingen zo bekijk is er volgens mij in 2017 een ambulance met spoed die kant op gegaan. Zou best kunnen zijn dat de bewoner nadien niet meer zelfstandig heeft kunnen wonen en het huis de laatste 4 jaar dus feitelijk onbewoond geweest is.m3gA schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:25:
[...]
Lijkt me ook dat het huis daarna best lang heeft leeggestaan.
(En nu alsnog door de erfgenamen te koop kan worden gezet...)
Dat zal vast wel kunnen, maar dan zal het gebouw ook aan de eisen voor een 'woning' moeten voldoen. Dat betekent in het algemeen een aantal noodzakelijke verbouwingen en aanpassingen. Ik denk dat veel potentiële kopers liever een 'leeg canvas' kopen waarbij ze zelf kunnen bepalen hoe de woning verder wordt, dan dat ze al een voor-verbouwd huis krijgen dat niet naar hun smaak is.ocrammarco schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Een vriend van mij woont ook in voormalig cafe die hij zelf helemaal verbouwd heeft met ook een welwillende gemeente desondanks heeft de hele vergunning aanvraag hoop gezeik gekost en zonder woon vergunning gaat een bank er ook niet aan beginnen (daarbij dus ook veel stress). Zonde dat de gemeente het proces al niet kan beginnen en op die manier dit ook met woon functie aangeboden kan worden. Zeker op de huidige woningmarkt.
Zo bosrijk is Leersum na 18 juni ook niet meer.Wobcat schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:03:
Weer een opknappertje, staat in Leersum. Mooie bosrijke omgeving, wel paar euro extra reserveren voor opknappen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://nos.nl/artikel/23...-omgewaaide-bomen-leersum
Ik krijg niet de indruk dat dit een hoarder is, dit ziet er meer uit als iemand die bezig is met een verbouwing/verhuizing en daarom al het spul in de woonkamer heeft geparkeerd en om ruimte te maken de banken buiten heeft gezet.Vegazz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:37:
Heeft hier een hoarder in gewoond? Leren bankstel in de tuin met een afdekzeil erover.. Bijzonder.
https://www.funda.nl/koop...8721-fahrenheitsingel-101
[Afbeelding] [Afbeelding]
Wel grappig dat er in dat mini-keukentje een enorme zespitter staat. Lijkt me wel lastig met koken, want dat mini-koelkastje trek je zo leeg als je gaat koken
Vind de prijs eigenlijk nog wel meevallen gezien de vierkante meters van zowel het pand als het perceel.

De huidige eigenaar krijg je erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door huppelepups op 04-10-2021 11:01 ]
Ah gelukkig! Maandagmorgen....(hoewel ik heb liever Dommelsch als het een Nederlands biertje moet zijn, maar ik woon gelukkig in de buurt van een bierhandel die gewoon halve liters Weizen verkoopt.... En Chouffe ook natuurlijk, die drink ik graag met m'n schoonpa.Jolke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:50:
[...]
Overijssel, hè. Kijk eens wat er aan de voorgevel hangt?
Voor die twee miljoen hadden ze wel een betere fotograaf in kunnen huren.huppelepups schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:00:
"Een historisch pand met een unieke geschiedenis waar zelfs Napoleon heeft gedineerd en zijn broer Lodewijk regelmatig logeerde."
Vind de prijs eigenlijk nog wel meevallen gezien de vierkante meters van zowel het pand als het perceel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het lijkt wel alsof het huis krom is.
Hondenbelasting:

Is dit pand niet een jaar of twee geleden op TV geweest bij zo'n "kijk mij eens een geweldige woning hebben" programma?huppelepups schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:00:
"Een historisch pand met een unieke geschiedenis waar zelfs Napoleon heeft gedineerd en zijn broer Lodewijk regelmatig logeerde."
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Het lijkt niet krom, het is krom._Eend_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:05:
[...]
Voor die twee miljoen hadden ze wel een betere fotograaf in kunnen huren.
[Afbeelding]
Het lijkt wel alsof het huis krom is.
Hondenbelasting:
[Afbeelding]
/f/image/AFVO0QnEo1Z7pqMIX7mG1I9I.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door huppelepups op 04-10-2021 11:09 ]
TuurlijkPanzer_V schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:06:
[...]
Is dit pand niet een jaar of twee geleden op TV geweest bij zo'n "kijk mij eens een geweldige woning hebben" programma?
https://binnenstebuiten.k...tie/video/waterschapshuis
Bestemming is op basis van het kavel niet bouwkundige staat van het huis. Gemeente kan als ze welwillend zijn dit al aan passen en normale traject doorlopen.Rubbergrover1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Dat zal vast wel kunnen, maar dan zal het gebouw ook aan de eisen voor een 'woning' moeten voldoen. Dat betekent in het algemeen een aantal noodzakelijke verbouwingen en aanpassingen. Ik denk dat veel potentiële kopers liever een 'leeg canvas' kopen waarbij ze zelf kunnen bepalen hoe de woning verder wordt, dan dat ze al een voor-verbouwd huis krijgen dat niet naar hun smaak is.
Het aanloop traject is te lang en te risicovol op dit moment zodat er eigenlijk weinig kans is voor mensen die het al moeilijk hebben op de woningmarkt. Diegene die dit kopen kunnen eigenlijk overal al een huis kopen.
[ Voor 14% gewijzigd door ocrammarco op 04-10-2021 11:14 ]
Wat een meuk. je hebt al een fulltime baan eraan om die zooi allemaal schoon en stofvrij te houden.huppelepups schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dat nou een… das op de stoel? Schijnen best hard te kunnen bijten. Of is die opgezet?huppelepups schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die zal wel opgezet zijn want dat zijn niet echt huisdieren en ook nog eens beschermd in NL.oscar82 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:33:
[...]
Is dat nou een… das op de stoel? Schijnen best hard te kunnen bijten. Of is die opgezet?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Het wordt nog veel griezeliger, op deze foto zie je een opgezette hond:oscar82 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:33:
[...]
Is dat nou een… das op de stoel? Schijnen best hard te kunnen bijten. Of is die opgezet?

En op deze foto een opgezette das en een persoon in een rare, onnatuurlijk stille houding:

Definitief bewijs
This too shall pass
Zie ook Wikipedia: Op vlucht
Speel ook Balls Connect en Repeat
Wauw.huppelepups schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
Het lijkt niet krom, het is krom.
[Afbeelding]
Huisje is moe, Huisje gaat een dutje doen.
Ik heb me eens laten vertellen dat oude grachtenpanden in Amsterdam bewust zo gebouwd zijn zodat het groter lijkt als je ervoor staat. Of dat hier ook zo is durf ik niet te zeggenhuppelepups schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
Het lijkt niet krom, het is krom.
[Afbeelding]
Maar het had ook zo gekunt
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik denk het niet, want dan had je geweten dat het 2,75 (twee-komma-vijfenzeventig) centimeter is, niet 2.75 (twee-punt-vijfenzeventig)frumper schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:24:
Ik heb me eens laten vertellen dat de afwijking zo'n 2.75cm per meter mocht zijn in Amsterdam en Leiden, of heb ik ook de wikipediapagina gelezen die @Onbekend linkte...
[ Voor 0% gewijzigd door _Eend_ op 04-10-2021 14:19 . Reden: Absoluut géén ninja edit, echt niet. ]
Behalve dat het centimeter per meter is en niet meter_Eend_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:47:
[...]
Ik denk het niet, want dan had je geweten dat het 2,75 (twee-komma-vijfenzeventig) meter is, niet 2.75 (twee-punt-vijfenzeventig)
I have stability. The ability to stab.
Wat bedoel je?SmurfLink schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:08:
[...]
Behalve dat het centimeter per meter is en niet meterals we dan toch gaan mierenneuken...

Dat is inderdaad waar en zorgt er ook voor dat de getakelde waren niet tegen de gevel aan komen.Antonius schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:17:
Voor pakhuizen scheen het makkelijker te zijn om spul naar boven te takelen als de gevel een stukje voorover helt. Dat heb ik dan weer van horen zeggen, ben ook geen kenner van oude grachtenpanden.
Vandaag is de Aagje Dekenlaan in Soest aan de beurt met een ouderwetsche "Wij-zijn-naar-een-zorgflat-gegaan" woning.
https://www.funda.nl/koop...46455-aagje-dekenlaan-34/
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
7 ton voor dit huis is m.i. wat té ruig, je moet ook nog wat overhouden voor de (broodnodige) verbouwing.
Ik vermoed eigenlijk dat ze 'gewoon' een gat naar de kruipruimte nodig hadden en die niet aanwezig wasNemean schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:36:
Wat zou er hier gebeurd zijn met de vloer?
[Afbeelding]
Signatures zijn voor boomers.
dan zou ik eerder de multiplex platen los schroeven ipv een gat er in te slaan.......Maasluip schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:45:
Destructief constructieonderzoek?
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Of daar lag een kleedje op, dan zie je er niks vansOid schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:42:
[...]
Ik vermoed eigenlijk dat ze 'gewoon' een gat naar de kruipruimte nodig hadden en die niet aanwezig was
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat is dat ding daar in de hoek, een kompas voor aan de muur?Nemean schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:36:
[Afbeelding]
En dat gat.. Iemand die percussief onderhoud iets té letterlijk nam?
[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 04-10-2021 15:02 ]
Ik gok dat dat ding wordt aangestuurd door een windhaan op het dak oid._Eend_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:01:
[...]
Wat is dat ding daar in de hoek, een kompas voor aan de muur?
Edit: jawel, je kan het snoer volgen naar het apparaat bij de schoorsteen op deze foto:

[ Voor 25% gewijzigd door Clush op 04-10-2021 15:12 ]
... not as I do.
Wauw, lekker old skool weerstationClush schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:09:
[...]
Ik gok dat dat ding wordt aangestuurd door een windhaan op het dak oid.
Edit: jawel, je kan het snoer volgen naar het apparaat bij de schoorsteen op deze foto:
[Afbeelding]
Als dat ding nog werkt zou dat wel een van de weinige dingen in dit huis zijn die ik zou laten zitten als ik het zou kopen (niet dat ik dat wil trouwens)Clush schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:09:
[...]
Ik gok dat dat ding wordt aangestuurd door een windhaan op het dak oid.
[Afbeelding]
Je weet het niet, misschien is die man ook wel opgezet...Sharky schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:40:
[...]
Het wordt nog veel griezeliger, op deze foto zie je een opgezette hond:
[Afbeelding]
En op deze foto een opgezette das en een persoon in een rare, onnatuurlijk stille houding:
[Afbeelding]
Definitief bewijs
Zou ik toch zonde vinden van zo'n mooi pand. Is dit niet een beschermd dorpsgezicht of zo...?jowi schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:06:
Kavel splitsen en 4+ extra of nieuwe woningen op bouwen... projectontwikkelaar zal dit wel opkopen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nemean schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:36:
[Afbeelding]

Ik zie echt niets op de foto's wat ook maar doet vermoeden dat er iets van domotica aanwezig is. Of ze moeten die gekke thermostaat-achtige dingen op de muur bedoelen?Dronium schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:44:
[...]
Mij viel vooral nog deze opmerking op :
[...]
Volgens mij betekend dat dat het systeem voor de gemiddelde nederlander dus te ingewikkeld is.
Ik zou er niet te veel van verwachten
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Hoe zouden ze die motorfiets daar gekregen hebben op 3 hoog?synoniem schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:44:
Wel mooi gedaan, maar drie hoog en vijf kamers is wat optimistisch.
[Afbeelding]

Mini Cooper R56 - Honda CB900F Bol D'or - Harley Davidson (AMF) CX250

https://www.funda.nl/koop...42471608-lekstraat-7-iii/
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Alleen, ligt het nou aan mijn ogen of zijn de meeste foto's nou net niet helemaal lekker scherp...
https://www.funda.nl/koop...933-brugstraat-85/#foto-1
Met een kraan of hoogwerker naar vier hoog gebracht, naar binnen gereden en met een lier vanaf de vliering naar beneden laten zakken of met iets van planken een rijdbaar pad naar de 3e gemaakt.Topje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
Hoe zouden ze die motorfiets daar gekregen hebben op 3 hoog?
[Afbeelding]
Het dak is in 2019 vervangen, dan is het simpelweg met de toch al aanwezige kraan naar binnen hengelen. Zo gaan wij volgend jaar ook de vloerdelen voor onze zolder naar binnen brengen.
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 04-10-2021 22:09 ]
Is dat zo raar? Daar zijn die bakken toch voor?fonsoy schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:38:
Altijd handig, zo'n lekbak voor de wasmachine ....![]()
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...42471608-lekstraat-7-iii/
De grap zit 'm waarschijnlijk in de straatnaam...Rubbergrover1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:21:
[...]
Is dat zo raar? Daar zijn die bakken toch voor?
Lekbak terwijl dat ding in de douche staat is wel beetje overdrevenFiber schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:25:
[...]
De grap zit 'm waarschijnlijk in de straatnaam...
Zal wel omgekeerd gebruikt worden, tegen lek van buitenaf / van douchewater wat tegen de machine loopt.hammy87 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:27:
[...]
Lekbak terwijl dat ding in de douche staat is wel beetje overdreven
Het putje om eventueel water weg te laten lopen zit 10 cm buiten beeld (je ziet de douche nog wel net). Stel dat die wasmachine dus gigantisch zou lekken, dan is er niets aan de hand, want het water loopt toch wel weg. Bovendien is zo'n granitovloer vloeistofdicht en een kommetje/lekbak van zichzelf. Ik vond dat in combinatie met de straatnaam wel opmerkelijkRubbergrover1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:21:
[...]
Soms denk je van tevoren dat een grap anders valt
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Doet me denken aan een anekdote die ik ooit hoorde, leerlingen autotechniek die hun leraar een lesje wilden leren, ze hadden in een weekend zijn oude MG uit elkaar gehaald, en in onderdelen in het klaslokaal weer in elkaar gezet... maandag kwam de leraar binnen, zag de auto, zei niets. Gaf gewoon les. De volgende ochtend was de auto weg uit het lokaal, had hij hem die nacht in zijn eentje weer gedemonteerd, buiten in elkaar gezet en kwam er mee aanrijdenTopje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
[Afbeelding]
ik heb die lekbakken nooit gesnapt eigenlijk. ik heb nog nooit een lekkende wasmachine of droger gehad in mijn leven. *klopt af op hout*Rubbergrover1 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:21:
[...]
(ooit eens een mini vriezer die lekte maar dat was ook een *** merk.
In appartementencomplexen is het zelfs verzekeringstechnisch verplicht een lekbak onder je wasmachine te plaatsen. Anders ga je geheid problemen krijgen met de verzekering als hij lek slaat en er waterschade bij je onderburen is.tweakmember schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:21:
[...]
ik heb die lekbakken nooit gesnapt eigenlijk. ik heb nog nooit een lekkende wasmachine of droger gehad in mijn leven. *klopt af op hout*
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Ik heb nooit brand gehad in huis, maar toch rookmelders hangen en brandblussers staantweakmember schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:21:
[...]
ik heb die lekbakken nooit gesnapt eigenlijk. ik heb nog nooit een lekkende wasmachine of droger gehad in mijn leven. *klopt af op hout*
Misschien verplaatsen ze zo af en toe de wasmachine? Slepen kost niet zoveel krachtEärendil schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:08:
Deze wasmachine stond in de badkamer, 1 meter naast het putje en met een dikke drempel voor de deur. Dan lijkt die bak me nutteloos.
Maar hoe krijgen ze hem dan weer weg? Staat niet in de advertentie dat de motorfiets achter blijftpagani schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:06:
[...]
Met een kraan of hoogwerker naar vier hoog gebracht, naar binnen gereden en met een lier vanaf de vliering naar beneden laten zakken of met iets van planken een rijdbaar pad naar de 3e gemaakt.
Het dak is in 2019 vervangen, dan is het simpelweg met de toch al aanwezige kraan naar binnen hengelen. Zo gaan wij volgend jaar ook de vloerdelen voor onze zolder naar binnen brengen.
"Schat, ik ga even een rondje rijden met de Liberator. Help je even mee tillen?"Topje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
[Afbeelding]
Verwijderd
Met een kraan op het dakterras en daar "gewoon" met wat spierballen en waarschijnlijk een takeltje vanaf de "zolder" naar beneden laten zakken. Gaat op dezelfde manier weer naar buiten waarschijnlijk. Tenminste, dat lijkt me de weg van de minste weerstand. Gaat wel een paar centen kosten.Topje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
[Afbeelding]
Veel moderne wasmachines hebben een ingebouwde lekbak. Kan me zomaar voorstellen dat deze AEG dat ook heeft, dan is een extra lekbak overbodig.Panzer_V schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:16:
In appartementencomplexen is het zelfs verzekeringstechnisch verplicht een lekbak onder je wasmachine te plaatsen. Anders ga je geheid problemen krijgen met de verzekering als hij lek slaat en er waterschade bij je onderburen is.
TillenTopje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
[Afbeelding]
Zo'n motorfiets weegt ~ 200 kg?
Dingen als tank zadel spatborden en dergelijke demonteren.
Dan het rollende frame met een paar vrienden gewoon de trap op hobbelen.
uiteindelijk is het niet heel veel anders dan een zware wasmachine, arcadekast of een zwaar boxspring bed omhoog brengen.
Je hebt mankracht nodig en een krat bier
Twee stevige balken oid door de wielen steken. Twee man voor en twee man achter die elk een kant van een stok tillen. Klaar.FRANQ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:34:
[...]
Tillen![]()
Zo'n motorfiets weegt ~ 200 kg?
Dingen als tank zadel spatborden en dergelijke demonteren.
Dan het rollende frame met een paar vrienden gewoon de trap op hobbelen.
Topje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
[Afbeelding]
Bij zo'n ding kun je een heleboel zaken er af halen. Zeker als een hobbyist hem heeft opgeknapt, moest hij toch al uit elkaar.
Ik heb dan eerder twijfels over de kast die er achter staat.
ah dat wist ik dus niet. Moet dat dan ook bij vaatwassers?Panzer_V schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:16:
[...]
In appartementencomplexen is het zelfs verzekeringstechnisch verplicht een lekbak onder je wasmachine te plaatsen. Anders ga je geheid problemen krijgen met de verzekering als hij lek slaat en er waterschade bij je onderburen is.
haha, daar had ik ff niet aan gedacht. goed puntFitTiv schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:02:
[...]
Ik heb nooit brand gehad in huis, maar toch rookmelders hangen en brandblussers staan
Mijn gedachte was eigenlijk meer andersom, hoe krijg je hem omlaag om er een rondje mee te rijden..Topje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
[...]
[Afbeelding]
Maar waarschijnlijk is dit meer een statisch object en zit er ook geen vloeistoffen in (olie, benzine).. puur voor de show zeg maar..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.