jowi schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:34:
[...]
Plus het is een oud gebouw met houten vloeren. Je zal niet veel slaap krijgen op die 1e verdieping, want je gaat dag en nacht je bovenburen heen en weer horen lopen en stampen. Je buren naast je ga je ook erg goed leren kennen door de dunne muurtjes heen. En dan maar hopen dat er geen studenten boven je wonen, of in de huizen rondom je tuin, anders kun je rustig buiten zitten ook wel vergeten. Aan het aantal fietsen te zien vermoed ik dat er wellicht al studenten in zitten. De straat geeft 24/7 herrie, gillende idioten, dronken figuren die tegen je gevel pissen, scooters over de stoep. Lekker hoor, wonen in een stad. Oh en dan de nabije toekomst; hoe ga je dat pand in godsnaam vh gas af krijgen en waar laat je de warmtepomp en de zonnepanelen? Hoe ga je dat ouwe tochtige hok isoleren als de gemeente dat van je gaat eisen? Want groenlinks is heel groot in dat soort steden.
Ik heb heel lang in Amsterdam gewoond, maar herken weinig van je verhaal. Ja, je hoort je buren wel eens, en ja, er is wel eens wat lawaai. Maar dit is in een rustige buurt. In Amsterdam fietst bijna iedereen omdat het de snelste manier van vervoer is.
En de gemeente eist veel maar de bewoners zijn eigenwijs, als @
oscar82 nu bijna veertig is (gezien zijn nick vermoed ik dat

) stookt hij de rest van zijn leven nog gas daar, tenzij de techniek om daar vanaf te gaan de komende decennia sterk verbeterd - de huidige techniek is niet geschikt voor huizen ouder dan pakweg veertig jaar.
[
Voor 7% gewijzigd door
martyw op 23-09-2021 08:13
]