Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.909.017 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
sOid schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:27:
Ik ken een stel dat een paar maanden geleden op dit appartement heeft geboden. Vraagprijs 300k en ze hebben overboden (weet niet precies met hoeveel). Helaas hebben ze het huis niet kunnen bemachtigen.

Maar wat blijkt nu? Huis is verkocht aan een 'investeerder' en staat na een halve (karakterloze) renovatie nu als huurappartement op de markt voor een whopping €1650 per maand.

Ik kan echt boos worden van dit soort praktijken. Zonder meteen een hele discussie te willen ontketenen hoop ik dat er binnenkort eindelijk een zelfwoonplicht komt bij koophuizen. In ieder geval zolang dit enorme woningtekort aanhoudt.

Paar plaatjes voor/na ter illustratie, want zonder is het ook maar saai ;)
Sowieso al meer dan 300.000 bieden voor zo een appartement is helemaal krankjorum in mijn optiek. 8)7
Ik snap dat mensen een beetje wanhopig zijn, maar dit gaat nergens meer om.

Ter vergelijking; ik heb 1,5 jaar geleden een appartement gekocht vlakbij Leiden welke ten eerste iets meer oppervlakte had, hetzelfde bouwjaar, veel groter balkon op het zuiden, direct bewoonbaar voor een flink lagere prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PWSteal schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:22:
[...]

Sowieso al meer dan 300.000 bieden voor zo een appartement is helemaal krankjorum in mijn optiek. 8)7

Ter vergelijking; ik heb 1,5 jaar geleden een appartement gekocht vlakbij Leiden welke ten eerste iets meer oppervlakte had, hetzelfde bouwjaar, veel groter balkon op het zuiden, direct bewoonbaar voor een flink lagere prijs.
Anderhalf jaar heleden was de markt nog anderhalve keer anders ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
The Eagle schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:10:
[...]

Anderhalf jaar heleden was de markt nog anderhalve keer anders ;)
Een 25% prijsverschil zou ik nog wel kunnen verklaren. In puur de genoemde prijs zit al een groter verschil dan dat, en dan is er zelfs nog overboden. Daarnaast moet er nog een flink budget ingestoken worden om er wat leuks van te maken. Als ik dat meereken kost dat appartement al snel 50% meer dan mijn appartement.

En de markt is inderdaad heel wat meer oververhit dan anderhalf jaar terug, maar ik zou het zelf nooit doen zou ik maar zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door PWSteal op 05-09-2021 18:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tsja dat jij het geen 300k waard vindt betekent niets. De markt is vrij simpel: als iemand het biedt, is dat de waarde. En voor 300k waren er blijkbaar voldoende gegadigden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:20
"onder architectuur gebouwd" betekent niet dat een gebouw is ontworpen door een architect; dat zijn ze immers allemaal.
Wat men er in de regel onder verstaat is dat het bouwproces is begeleid door de architect, dus dat problemen die tijdens de bouw naar boven komen in samenspraak met de architect worden bekeken en opgelost.
Het gaat onder meer om het extra betalen van een architect om het hele bouwproces tot aan de oplevering te begeleiden, en ook om daarbij niet voor ieder probleem de makkelijkste en goedkoopste oplossing te kiezen, wat tot een hoger algemeen bouw- en afwerkingsniveau leidt.

Het andere uiterste is een broodarchitect die een tekening inlevert bij een projectontwikkelaar en er daarna nooit meer bij betrokken is. Problemen tijdens de bouw worden door de aannemer oplossingen voor bedacht, ook als daardoor het eindresultaat anders van karakter wordt.

"onder" architectuur is een prima beschrijving van hoe de opdrachtgever het proces van ontwerp tot aan de oplevering heeft ingericht.

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 05-09-2021 21:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 14:18
Lekker ruim zitten, en het raam kan ook nog open. Wat wil een mens nog meer?
https://www.funda.nl/koop...3-molenstraat-28/#foto-18

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
deadmeatsubs schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:59:
Het zou niet mogen uitmaken maar ik zou mij hier toch een beetje raar voelen bij een grote boodschap :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/162/238_720.jpg
Doet mij denken aan hoe de monteur hier de glasvezelmodem plaatste. Niet netjes aan de kant zodat er nog wat naast geplaatst kan worden, maar pontificaal in het midden zodat je niet veel meer met de ruimte kunt doen.

Maar altijd nog beter dan met je knieën dwars moeten zitten tegen de deur of wasbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:33
Ik ken een stel dat een paar maanden geleden op dit appartement heeft geboden. Vraagprijs 300k en ze hebben overboden (weet niet precies met hoeveel). Helaas hebben ze het huis niet kunnen bemachtigen.

Maar wat blijkt nu? Huis is verkocht aan een 'investeerder' en staat na een halve (karakterloze) renovatie nu als huurappartement op de markt voor een whopping €1650 per maand.

Ik kan echt boos worden van dit soort praktijken. Zonder meteen een hele discussie te willen ontketenen hoop ik dat er binnenkort eindelijk een zelfwoonplicht komt bij koophuizen. In ieder geval zolang dit enorme woningtekort aanhoudt.

Voor:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blijkbaar flink overboden (zeg 350k of meer), 8% overdrachtsbelasting plus een paar 10k verbouwing, dan zit je zo op 4 ton aan kosten. Wordt nu verhuurd voor 20k per jaar, die ongeveer 5% van die 4 ton. Lijkt mij nou niet echt een extreem hoog percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Siemi schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:39:
[...]

Klopt, een neutraal interieur met heel veel hout en linoleum. Door de keuze van een klassiek kooktoestel in de keuken, zit ik vast aan investeren in de keuken. Voor die prijs is het een huis wat verhuisklaar zou moeten zijn, maar door de keuze om vast te houden aan de 60's is dat het niet (voor mij).
Voor jou, inderdaad. Die keuken is misschien niet jouw smaak, maar hij is volgens mij behoorlijk nieuw. En zo'n vrijstaande aga-cooker-kloon is voor veel mensen juist een droom (en ook flink aan de prijs). Als het niet je smaak is, koop het dan vooral niet. Maar de bewoners hebben duidelijk niet echt bezuinigd op hun keuken toen ze die hebben vervangen.
[...]

Dit model huis (model vierkante blokkendoos) lijkt haast wel de standaardbouw voor vrijstaande huizen in de polder. Ik woon nu in een huis wat er aan de buitenkant heel erg op lijkt.
Hoe de 'woningen over architectuur' eruit zien weerspiegelt vaak óók deels de tijdgeest. Ook bij de huidige 'unieke' woningen denk ik vaak: goh, die lijkt wel erg op dat huis dat daar-en-daar staat. Ook als ze duidelijk anders zijn dan catalogus. Maar van is het wel zo dat hoe ouder de huizen worden, hoe duidelijker je die tijdgeest herkent. Ik denk dat veel mensen bv wel een bepaalde associatie met jaren 80 bouw hebben, maar dat dit bij huizen uit dit millennium toch al wat lastiger wordt.

(Daarnaast hebben veel gemeentes ook soms heel inperkende voorschriften over hoe je huis eruit mag zien. Maximale hoogte, bepaalde hellingshoek, materialen en kleurgebruik etc. Als 'buren van' loop je dan niet tegen verrassingen op, maar het maakt de bouw niet bepaald spannender.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:07

_Eend_

🌻🇺🇦

Rubbergrover1 schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:45:
[...]

Blijkbaar flink overboden (zeg 350k of meer), 8% overdrachtsbelasting plus een paar 10k verbouwing, dan zit je zo op 4 ton aan kosten. Wordt nu verhuurd voor 20k per jaar, die ongeveer 5% van die 4 ton. Lijkt mij nou niet echt een extreem hoog percentage.
Alsnog meer dan dat je die vier ton op spaarrekening(en) laat staan. En de huur gaat toch elk jaar omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubbergrover1 schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:45:
[...]

Nee, die gaat echt niet voor "een paar 10k" verbouwen. Goedkoop keukentje, beetje opfrissen en een budget laminaatje.... klaar.

Maar hoeveel rendement de verhuurder uit zijn geld wil halen is voor "de particulier met mogelijkheden" helemaal niet interessant. Die kijkt enkel naar een maandbedrag en dat is met 1650 euro (waarschijlnijk nog ex servicekosten en GWL) gewoon heel hoog.

Een particulier die voor dit appartement 350k betaalt (ik niet, maar het zal voor velen vast een prettige locatie zijn), is nog 11k aan kosten kwijt en om het op de "verhuurder-manier" op te knappen kost je hooguit 10k. Dan heb je dus 21k nodig uit eigen pot en een hypotheek van 350k.... ik gok op 1300 per maand inclusief aflossing. Qua onderhoud heb je als eigenaar van een appartement nauwelijks hogere kosten dan een huurder. Dan kun je beter 30 jaar 1300 per maand betalen en aan het eind een appartement vrij van hypotheek hebben, dan 30 jaar 1650 per maand betalen en eindigen met niets.

Let maar op. Hier komen alleen tijdelijke huurders in en waarschijnlijk voornamelijk buitenlanders. Dit appartement is min of meer onttrokken aan de binnenlandse huizenmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23
Sloten op die deuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Verwijderd schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:12:
[...]

Nee, die gaat echt niet voor "een paar 10k" verbouwen. Goedkoop keukentje, beetje opfrissen en een budget laminaatje.... klaar.
Ook een bouwmarkt-keuken met wat basic apparaten kost algauw een paar duizend euro, plus het plaatsen.
Voor een budget laminaatje kost je inclusief ondervloer en leggen ook wel wat geld. Hier ligt trouwens zo te zien niet echt een budget laminaatje, je zit dan algauw aan een paar tientjes per m². Weer een paar duizend euro. Zit je al richting de 10k.
Nieuwe badkamer en oude eruit slopen, plus tegels, leidingen verleggen etc. kost je ook zo een paar duizend euro.
Electriciteitsleidingen frezen en installeren, is ook wel meer dan een paar tientjes. Zitten we inmiddels wel op 15k.
Alle muren en plafonds spacken, gaan we wel over de 20k.
Dan nog wat 'kleine' zaken zoals al het houtwerk van binnen verven en nieuwe radiatoren en je zit wel op minimaal zo'n 25k.
Maar hoeveel rendement de verhuurder uit zijn geld wil halen is voor "de particulier met mogelijkheden" helemaal niet interessant. Die kijkt enkel naar een maandbedrag en dat is met 1650 euro (waarschijlnijk nog ex servicekosten en GWL) gewoon heel hoog.

Een particulier die voor dit appartement 350k betaalt (ik niet, maar het zal voor velen vast een prettige locatie zijn), is nog 11k aan kosten kwijt en om het op de "verhuurder-manier" op te knappen kost je hooguit 10k. Dan heb je dus 21k nodig uit eigen pot en een hypotheek van 350k.... ik gok op 1300 per maand inclusief aflossing. Qua onderhoud heb je als eigenaar van een appartement nauwelijks hogere kosten dan een huurder. Dan kun je beter 30 jaar 1300 per maand betalen en aan het eind een appartement vrij van hypotheek hebben, dan 30 jaar 1650 per maand betalen en eindigen met niets.
Uiteraard. En dat zelfde verhaal kun je voor nagenoeg iedere andere woning ook houden. Dat heeft meer te maken met de (huidige) markt voor koop- en huurwoningen. En weinig met dit specifieke appartement.

Dit appartement is wat dat betreft dus totaal niet bijzonder of uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:12:
[...]

Voor 16/1700 euro per maand huur zul je toch wel een beetje afwerkingsniveau krijgen lijkt mij?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Marzman schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:36:
[...]

Voor 16/1700 euro per maand huur zul je toch wel een beetje afwerkingsniveau krijgen lijkt mij?
Ze zeggen niet welk materiaal het is, maar de 'hoogwaardige vloer' ziet er op de foto's in elk geval niet uit als goedkoop laminaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 16:31
sOid schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:35:
Nou met dank aan demoedervansOid heb ik ook 's een bijdrage te leveren ;)

Noolseweg 25D in Blaricum, 343m2 voor, tromgeroffel, € 3.385.000 k.k. Wel inclusief het volledige interieur.
Met Windows 10 op je imac ;)
https://www.funda.nl/koop...0-noolseweg-25-d/#foto-16

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bitfreakie
Dit huis ziet er van buiten karakteristiek uit, wel enig onderhoud nodig. Maar met een vraagprijs van € 150.000 kan dat wel. Er staat trouwens niet bij wat voor onderhoud nodig is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXStebmTsu0CCmUyhKdsobHb0I8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vr4DdgmMGy14cM8VJkYF53eV.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje hokkerig, dat wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GevDZd0zrMM8iRchNgWin1Id4ms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAPzvou4rUPk3QuvDu5lQKyH.jpg?f=fotoalbum_large

Praktische combinatie van ruimte voor het drogen van de was en je drumkit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AANMVQiiCO7AgzE0TNdhzhKXD98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1geU5STSIZZgFDxnjG3uwKif.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...-42421990-pastorieweg-28/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Bitfreakie schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:11:
Dit huis ziet er van buiten karakteristiek uit, wel enig onderhoud nodig. Maar met een vraagprijs van € 150.000 kan dat wel. Er staat trouwens niet bij wat voor onderhoud nodig is.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan het behang te zien gaat het er ook ruig aan toe op die drum/wasruimte. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoerd-b
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 16:45

Voor:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die is verkocht voor 354.000, best een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:09
evleerdam schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:10:
[...]

Zoals in de tekst staat, wordt het nog afgebouwd. Dus afwerking is nog niet gedaan. Enige wat een beetje vreemd is, is dat ze dus foto's neerzetten van een half afgewerkt huis, dus je weet niet exact wat je gaat huren. Maar verder vind ik het allemaal niet zo raar.

En dat een investeerder het opknapt en gaat verhuren, tsja. Daar mag je wat van vinden. Er is in ieder geval ook een markt voor afgewerkte en kant en klare appartementen, om te huren.
Als dat huis is gericht op expats zal het gewoon verhuurd worden aan 4 poolse arbeiders. Die lappen elk 400 euro en dan zitten ze lekker goedkoop. Zijn doordeweeks de hele dag aan het werk en in het weekend feest vieren.
Die afwerking kan zo'n poolse arbeider niks schelen, die zijn gewend om in een keet op een schuimrubber matras op de grond te liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bitfreakie schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een huis van 200 jaar oud heeft waarschijnlijk altijd onderhoud nodig. Het ziet er niet verkeerd uit voor de prijs, volgens mij kun je daar gewoon in wonen in de huidige staat.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
Marzman schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:57:
[...]

Een huis van 200 jaar oud heeft waarschijnlijk altijd onderhoud nodig. Het ziet er niet verkeerd uit voor de prijs, volgens mij kun je daar gewoon in wonen in de huidige staat.
Heerlijk toch, dit soort huisjes, voor als je een jaar of 60 bent en je wilt weer wat gaan downsizen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfreakie
Marzman schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:57:
Dat was ook mijn idee. Er is altijd wel wat te doen met een huis van deze leeftijd maar het geheel ziet er niet gek uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:53:
Als dat huis is gericht op expats zal het gewoon verhuurd worden aan 4 poolse arbeiders.
Een enkele expat of meerdere arbeiders, het zal de investeerder niet per se uitmaken.

Ieder voor zich doet gewoon wat rationeel is en die investeerder nog het meest.
Het voorbeeld was letterlijk dat een stel kopers achter het net viste. Ik ga niet zeggen dat een stel meer of minder rechten heeft dan die arbeiders. Investeerders moeten er misschien niet aan te pas komen bij de minder spannende objecten, maar ja, alles is logisch met huidige spelregels.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Sjoerd-b schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:44:
[...]

Die is verkocht voor 354.000, best een hoop geld.
Zeker een hoop geld, daarom is de huur ook zo hoog ;)

Dat is een beetje wat ik wou zeggen: verhouding tussen huur en de kosten die de verhuurder heeft gemaakt (met overdrachtsbelasting en verbouwing ligt dat wel boven de 4 ton) is helemaal niet zo gek. Alleen krijg je een behoorlijk hoge huur omdat de koopsom zo hoog lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:11
Makkelijk schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:07:
Heerlijk toch, dit soort huisjes, voor als je een jaar of 60 bent en je wilt weer wat gaan downsizen.
Vrijstaand op 200m² perceel is voor de meeste mensen denk ik geen downsizen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
CVTTPD2DQ schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:22:
[...]

Vrijstaand op 200m² perceel is voor de meeste mensen denk ik geen downsizen ;)
Wel qua leefruimte. 80m2 op een groot perceel, mooi pand in een oude dorpskern is voor mij toch wel de huidige pensioen-droom-woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05

vooghel

Cunning linguist

Makkelijk schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:07:
[...]

Dan kies je met het oog op de toekomst eerder iets gelijkvloers, lijkt me.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
vooghel schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:52:
[...]

Nee, voor een net iets groter dorpshuisje waar je de hele verdieping uit haalt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Als je een jaar of 60 bent zul je waarschijnlijk nog niet meteen aan de levensloopbestendige woning toe zijn. De nood daarvan speelt bij veel mensen tegenwoordig pas rond hun 80ste. En net als dat je rond je 40ste meestal nog niet een huis koopt met in het achterhoofd je leven rond je 60ste, zul je rond je 60ste niet altijd een huis kopen met in het achterhoofd je leven rond je 80ste.

(Als ik een woning zou kopen voor een toekomstige situatie waarin ik niet meer zo mobiel zou zijn, dan zou ik sowieso niet in een klein dorp zoals Warffum gaan wonen, maar eerder in een iets grotere plaats waar ook alle voorzieningen dichtbij zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Rubbergrover1 schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:42:
[...]

Ze zeggen niet welk materiaal het is, maar de 'hoogwaardige vloer' ziet er op de foto's in elk geval niet uit als goedkoop laminaat.
Maar tegenwoordig is er ook al een hoop goedkoop laminaat beschikbaar dat er op het eerste gezicht goed uit ziet. Het is alleen allemaal wat dunner, en dat zie je niet op zo'n foto.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Altijd al in een bedrijfshal willen wonen? Dan is dit nu je kans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMKHBvMiiPT1yrjHOFXag66aGSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QS0L2IMXsfEqfYJhzR1EoCtc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVCivk2X_vWT0hgsbAer02Lmoog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vY9VpJpuB91MtXa3ObdngCkf.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop/akkrum/huis-88881546-de-parse-4/

[ Voor 86% gewijzigd door nokiaan958GB op 06-09-2021 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Op zich is dit best een leuk en netjes huis in een fraaie omgeving. Wel rare korte deurtjes van de keukenkastjes onder de gootsteen waar ik de reden niet van ken.............
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vql0SM_YB8IFELM1WF1c9U3NPKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PH2FQozupXWDAzh6TdI4HnFi.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgRdb2paMijFI4l0EFVnK7xEYpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6d7R5A8V0xs9ORfeDmbssMWk.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop...2428033-wyldpaed-west-10/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:20

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:44:
Wel rare korte deurtjes van de keukenkastjes onder de gootsteen waar ik de reden niet van ken.............
De gootsteen is de reden? En een keukenboer die niet wist te overtuigen dat iedereen alsnog hele deurtjes neemt dan.
K.k. en vernieuwen en de vraagprijs slechts met 10k verhogen? Sure, er wordt overboden maar dat was de eerste keer ook al gaande. Zonder marge kan je niet flippen.

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:51

Qwerty-273

Meukposter

Voutloos schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:14:
Zonder marge kan je niet flippen.
Ik denk inderdaad eerder aan een wijziging in de persoonlijke situatie, of dat de buurt echt enorm tegenvalt.
Wel is de garage "fors" gestegen (als je het verglijkt met de vraagprijs van het huis), die ging van 30k naar 35k.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:44:
Op zich is dit best een leuk en netjes huis in een fraaie omgeving. Wel rare korte deurtjes van de keukenkastjes onder de gootsteen waar ik de reden niet van ken.............
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...2428033-wyldpaed-west-10/
Misschien zit er zo'n Amerikaanse restjesvermaler onder de gootsteen? Volgens mij mag je die bij ons niet gebruiken omdat er dan te veel organisch materiaal en vet in het riool komt maar je kan ze wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Admiral Freebee schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 07:58:
[...]

Misschien zit er zo'n Amerikaanse restjesvermaler onder de gootsteen? Volgens mij mag je die bij ons niet gebruiken omdat er dan te veel organisch materiaal en vet in het riool komt maar je kan ze wel kopen.
Ik heb ook mensen hele liters kookafval door het riool zien spoelen, met daarbij dan nog een paar pakken vochtige billendoekjes, dus ik denk dat er genoeg zijn die daar echt geen rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Admiral Freebee schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 07:58:
[...]

Dan nog is het gebruikelijker om gewoon deurtjes over de volledige hoogte van het aanrecht te hebben. Zulke 'halve' deurtjes zie je normaal alleen als er een grote XL gootsteen boven zit die deels met het keramiek/steen voor de kastjes uitsteekt. Maar je ziet het nooit met zo'n houten afdekplaat erboven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTHq8uUGsi2GbWYi76tQjEiABJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bdEizPIW9dkS6BCzkYCnrMyU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat hoeft tegenwoordig echt niet meer hoor, gelijkvloers om levensloopbestendig te zijn. Sterker nog, ik ken mensen die "levensloop" als argument gebruikten om een gelijkvloers huis te kopen met boven alleen een stukje opslag. Maar.... volgens mij gebruikten ze het meer als "excuus" dan als echt argument. Want toen 1 van de 2 daadwerkelijk minder mobiel werd, gingen ze alsnog verhuizen naar een "handigere locatie met alles redelijk binnen handbereik". Nu zitten ze dus iets centraler, in een huis met traplift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:10:
[...]

Dan nog is het gebruikelijker om gewoon deurtjes over de volledige hoogte van het aanrecht te hebben. Zulke 'halve' deurtjes zie je normaal alleen als er een grote XL gootsteen boven zit die deels met het keramiek/steen voor de kastjes uitsteekt. Maar je ziet het nooit met zo'n houten afdekplaat erboven.
[Afbeelding]
Precies. Die halve deurtjes zijn voor Butler of Belfast sinks bijvoorbeeld. En deze zijn inderdaad specifiek voor een ENORME sink. Wij hebben een Butler met zo'n half deurtje eronder, 1 deurtje dan. Daar zou ik dus niet zo'n enorme groot exemplaar van nemen, want zelfs een kleine Butler kan een serieuze bak water bevatten.

In mijn ogen is het niet meer dan een ontwerpfout. Als jij als koper erop staat dat ze dit zo maken, dan krijg je het gewoon zo. Hoeft dus niet eens de fout van de verkoper te zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Verwijderd schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:14:
[...]
toen 1 van de 2 daadwerkelijk minder mobiel werd, gingen ze alsnog verhuizen naar een "handigere locatie met alles redelijk binnen handbereik". Nu zitten ze dus iets centraler, in een huis met traplift.
offtopic:
Dat was dus ook mijn eerste gedachte, als je iets met het oog op toekomstige immobiliteit wilt kopen, dan ga je niet in Warffum zitten maar op een locatie met meer voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

nokiaan958GB schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:37:
Altijd al in een bedrijfshal willen wonen? Dan is dit nu je kans
Het kan wel voordelen hebben ;) In het weekend en s'avonds wel lekker rustig (als je niet naast een 24/.7 distributiecentrum zit tenminste :p )

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Als ik naar een woon-werk pand zou zoeken, dan zou ik deze zeker overwegen. Vind ik voor zo'n woon-werkpand zeer geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Marzman schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:13:
[...]

Het kan wel voordelen hebben ;) In het weekend en s'avonds wel lekker rustig (als je niet naast een 24/.7 distributiecentrum zit tenminste :p )
Als ik het zo zie zit dit naast een soort sportschool (vechtjefit), denk dat daar dus juist de aanloop ‘s avonds en in het weekend zijn :)
Soort van best of both worlds ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-09 14:21
Hoe heeft men in godsnaam de keuze kunnen maken om een huis uit 1912 de gevel te geven van een Vinex wijk :? https://www.funda.nl/koop...s-88887416-kavelingen-64/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GC9zg0VarbWqfHfRnREZEMsQWSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tzf361EvS56bDdAA9ixy5iwG.png?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking een zelfde huis in de buurt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqzycq1-OUAd5KVH6UbBrne10uk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b6NoZiZzgVxsgq5QrdmETXA9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door huppelepups op 07-09-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ja zag hem gisteren ook voorbij komen. Redelijk idiote keuze. Maar het past wel bij bepaalde interieurkeuze's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jannibal23 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:39:
Ja zag hem gisteren ook voorbij komen. Redelijk idiote keuze. Maar het past wel bij bepaalde interieurkeuze's...
Ik had verwacht dat het kampy zou zijn, maar dat is het niet :) (ik vind het een beetje een kampuitstraling van de buitenkant).

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Even doorklikken @Marzman ;-)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/350/516_2160.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Jannibal23 op 07-09-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:44
Ow dat systeemplafond... -O-

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
huppelepups schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:32:
Hoe heeft men in godsnaam de keuze kunnen maken om een huis uit 1912 de gevel te geven van een Vinex wijk :? https://www.funda.nl/koop...s-88887416-kavelingen-64/
Niks tijdlozer dan keukenkastjes van laminaat.
Ik vind zo'n privé-wellness kazig maar niet kamper. Dit is ook een beetje hoe een gemiddelde sauna er uit ziet.

Wat ik me meer afvraag is of het nou echt zo'n goed idee is om de buitenunit van je airco op de ongeïsoleerde zolder te zetten. Je maakt een hoop extra kou in de winter en een hoop extra warmte in de zomer...

[ Voor 49% gewijzigd door Makkelijk op 07-09-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Makkelijk schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:44:
[...]
Wat ik me meer afvraag is of het nou echt zo'n goed idee is om de buitenunit van je airco op de ongeïsoleerde zolder te zetten. Je maakt een hoop extra kou in de winter en een hoop extra warmte in de zomer...
In de grote ruimte van zo'n boerenschuur maakt één airco-unit echt niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-09 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb nog nooit een huis gezien met witte/beige stenen dat er goed uitziet, hier ziet het er ook niet uit. Maar ja, Valthermond he. Helaas ken ik deze omgeving goed.

This too shall pass

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:45:
[...]

In de grote ruimte van zo'n boerenschuur maakt één airco-unit echt niet zo veel uit.
Tzijn er minstens 2 :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ldaAiEY6Z4jsaTz9Fmb9WUQJo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDghI8F03oa1JuwEjlgd0e3t.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zou zeggen "voor de prijs". Oud Kempisch is excl BTW, niet geleverd +/- 51€/m².
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jOCgnVDCKY5AIf_UIYj20ycKdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmBRkjTETVmPtezVw2ifcEVS.jpg?f=fotoalbum_large

Als je dat vergelijkt met een "moderne" steen, bv de Eligna Arctica aan +/- 37€/m²
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yF58CXt87oSt_WtojRJVypxQxjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55GrTgPbBCAO4hKth5iSB0Fy.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn inziens had die gevel beter bezet kunnen worden, maar dat is nog duurder dan die Oud Kempische baksteen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 20:46

Electrowolf

Mod met Liefde!

Kijk nou eens wat er te koop staat! Niet helemaal in Het Dorp, en ook geen tuinpad, maar wel het huis van een beroemde vader.

https://www.funda.nl/koop...oon-coenstraat-84-84-bis/. € 695.000 k.k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xs7d1E7SHIIH8P_HUnH9pgYx-rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciCTM5X9Gi63Y50K4ER0vefb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQrkNVTxHR94piEqOE6p43X_Aw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kyc8pfTR75I0MUhWKRhn0nG3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfmlU4cMaGQ6VhNc0_RqutYr3ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UURSA3Nn9FHyeMtqDOYRneVI.jpg?f=fotoalbum_large

Van binnen erg leuk imho:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_ervRfGKTtYTY8ehJjlM4Vxm8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuGPHWzGZIRcKXBUhDmPJ0WG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zenz8Q9LvG1c6hb8lvYl1BbQwy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmgSy3YGJdlSgxhHunzCca5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cbvtYxgRow8u8f54ja5YUmmDes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQjpRArAZopNdSEjK1PcHEmo.jpg?f=fotoalbum_large

En met leuke winkel er bij! Kennelijk heeft de huidige winkel wel opheffingsuitverkoop, dus moet je wel zelf een nieuwe winkel starten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUxmnrq2jnuxvSGO-LDmrKw0320=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWpeJLit9f3N4qqVY0v8uHWJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Electrowolf op 07-09-2021 18:22 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Electrowolf schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:20:
Kijk nou eens wat er te koop staat! Niet helemaal in Het Dorp, en ook geen tuinpad, maar wel het huis van een beroemde vader.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van binnen erg leuk imho:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En met leuke winkel er bij! Kennelijk heeft de huidige winkel wel opheffingsuitverkoop, dus moet je wel zelf een nieuwe winkel starten.
[Afbeelding]
Heerlijk, ik zou er zo in willen. Ook leuk dat het nog steeds een winkel is

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sharky schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:49:
[...]

Ik heb nog nooit een huis gezien met witte/beige stenen dat er goed uitziet, hier ziet het er ook niet uit. Maar ja, Valthermond he. Helaas ken ik deze omgeving goed.
Hoewel ik zelf in een wit huis woon en het juist vanwege die kleur drie maanden genegeerd had op Funda vind ik deze boerderij/boerderette er helemaal niet zo beroerd uitzien. In ieder geval stukken beter dan het voorbeeld wat je eronder ziet. Die oogt wat mij betreft juist wat armoedig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Piet91 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:02:
Horrorfilm of Funda advertentie? :P
De hoofdrolspelers staan voor het huis:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/138/890/111_2160.jpg
8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 20:46

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ik ben even radeloos wat ik hier mee moet:

https://www.funda.nl/koop/zeist/huis-42423749-boulevard-60/ € 935.000 k.k.

"Voormalige entree/hal"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeOY1K4miZiQXnZYBUf5Qdcof34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/800uiqmo0Ba2UyKdzWoLJMRx.jpg?f=fotoalbum_large

En de andere kant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IcJHbPkyq-BGPsgBy21CmeOOPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0TkWzj3xeygQNqT5fIQNa3i.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de binnenkant is de deur dus vakkundig weggewerkt, maar aan de buitenkant zit hij er "gewoon" nog. Op de plattegrond staat hij ook nog als een deur die open kan. Maar lijkt er toch sterk op dat de zij-entree de enige entree is (waar geen foto van is gemaakt van buiten!).

Mijn enige vraag: waarom in hemelsnaam?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 16:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Electrowolf schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:05:

"Voormalige entree/hal"
[Afbeelding]

En de andere kant:
[Afbeelding]

Aan de binnenkant is de deur dus vakkundig weggewerkt, maar aan de buitenkant zit hij er "gewoon" nog. Op de plattegrond staat hij ook nog als een deur die open kan. Maar lijkt er toch sterk op dat de zij-entree de enige entree is (waar geen foto van is gemaakt van buiten!).

Ik zet in op: rolstoelvriendelijker. De nieuwe hal is wat ruimer. De grote toiletruimte bij de oorspronkelijke hal lijkt voor mij dat beeld te bevestigen. Waarom toilet wél op oorspronkelijke plek en niet die voordeur? Misschien lastig met aan- en afvoerleidingen (verbouwing te duur misschien), en wellicht is deze persoon niet altijd in een rolstoel te vinden maar kan deze wel korte stukken lopen en de stoel in de woonkamer laten staan, bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 08-09-2021 00:48 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel op te lossen met wit pleisterwerk. Die airco units in de deel; zie de deel als een overdekt buiten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk

"Voormalige entree/hal"
[Afbeelding]

En de andere kant:
[Afbeelding]

Wat ook de reden is, het lijkt wel bewust zo afgewerkt dat het gemakkelijk te herstellen is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 16:09
In Deventer kun je in een oude stadsmuur wonen.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/149/848_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/149/847_2160.jpg

Met de huidige verbouwing hebben ze het al wel een beetje verpest:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/149/843_2160.jpg

Linkje: https://www.funda.nl/koop...er-de-muren-zandpoort-12/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
@Bever Ik wandel daar wel eens voorbij tijdens de lunch :P Maar van binnen net zo lelijk als van buiten. jammer, want het had best wel iets moois kunnen worden denk ik

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Bever schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:24:
In Deventer kun je in een oude stadsmuur wonen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met de huidige verbouwing hebben ze het al wel een beetje verpest:
[Afbeelding]

Linkje: https://www.funda.nl/koop...er-de-muren-zandpoort-12/
Het heeft wel wat, maar voor die 6 ton krijg je nou niet echt super veel ruimte. De badkamer is piepklein, 1,35 m. breed. En je stookt je vast helemaal wild in dat huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:01
Jasphur schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:37:
@Bever Ik wandel daar wel eens voorbij tijdens de lunch :P Maar van binnen net zo lelijk als van buiten. jammer, want het had best wel iets moois kunnen worden denk ik
Ahum, je wandelt daar wel eens langs tijdens de lunch, moeten we dat zien als happy end? :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:25

Mrlten

Premium Deluxe Plus

FabianGTI schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:01:
[...]

Ahum, je wandelt daar wel eens langs tijdens de lunch, moeten we dat zien als happy end? :P >:)
Daar kan je lekker eten :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 17:16
Bij ons in de buurt stond ineens een Te Koop bord in een tuin.
Kast van een huis, bioscoop, zwembad, sportruimte, u zegt het maar.

En dan gaat de makelaar los in Photoshop, maar heeft geen kaas gegeten van hoe spiegelen werkt...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/186/631_2160.jpg
Trouwens, voor zo'n groot pand zit er maar bar weinig ruimte om heen, zeker als je het vergelijkt met de buren...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
FabianGTI schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:01:
[...]

Dat is beneden aan de andere kant :P En daar zit vrijwel niks meer hehe

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Sharky schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:49:
[...]

Leuk dorp ja: https://www.rtlnieuws.nl/...3d6945e53818f/valthermond

Ik ken Valthermond ook.. Ik zou er niet graag willen wonen, ook niet als je dichter bij Musselkanaal woont dan Valthermond (niet dat Musselkanaal veel beter is overigens :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:17:
[...]

Hoewel ik zelf in een wit huis woon en het juist vanwege die kleur drie maanden genegeerd had op Funda vind ik deze boerderij/boerderette er helemaal niet zo beroerd uitzien. In ieder geval stukken beter dan het voorbeeld wat je eronder ziet. Die oogt wat mij betreft juist wat armoedig.
Ik heb hetzelfde, het is helemaal hip om je oude verpauperde huis maar gewoon wit te schilderen met een grijs randje, dan lijkt het nog wat. Vind het vaak helemaal niet mooi en het geeft veel meer onderhoud over de jaren, je kan het elke X jaar opnieuw gaan doen en wit wordt snel smerig.

Die huizen hadden op Funda altijd gelijk een minpuntje bij mij, ironisch genoeg uiteindelijk toch een wit geschilderd huis gekocht...(maar dat was omdat hij aan haast ALLE andere eisen voldeed)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 21:22
Huidige hond ligt op de grond, vorige hond ligt op de leuning van de bank?

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Navi schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:25:
[...]

Ik heb hetzelfde, het is helemaal hip om je oude verpauperde huis maar gewoon wit te schilderen met een grijs randje, dan lijkt het nog wat. Vind het vaak helemaal niet mooi en het geeft veel meer onderhoud over de jaren, je kan het elke X jaar opnieuw gaan doen en wit wordt snel smerig.

Die huizen hadden op Funda altijd gelijk een minpuntje bij mij, ironisch genoeg uiteindelijk toch een wit geschilderd huis gekocht...(maar dat was omdat hij aan haast ALLE andere eisen voldeed)
Wit gepleisterd is ook wel wat anders dan die grijs-witte gevelstenen. Die wit-grijze stenen geven snel een smoezelig uiterlijk en ze zijn vaak in 'een bepaalde tijd' gebruikt. Die woningen hebben inmiddels de leeftijd dat ze ongeveer aan een grote renovatie toe zijn, maar die vaak nog niet hebben gehad. Bovendien is er in sommige gevallen mede vanwege de lage kosten voor die gevelstenen gekozen en is er dan vaak ook op andere zaken (te veel) bezuinigd, wat dan niet meteen een heel fijne woning oplevert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TheOmen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:07:

En dan gaat de makelaar los in Photoshop, maar heeft geen kaas gegeten van hoe spiegelen werkt...
[Afbeelding]
Trouwens, voor zo'n groot pand zit er maar bar weinig ruimte om heen, zeker als je het vergelijkt met de buren...
Ik was lang aan het twijfelen tussen wansmaak of gewoon bijzonder, maar bij de keuken wist ik het zeker:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/186/636_2160.jpg

Also: schuifdeuren straight uit de supermarkt in je huis? 8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:09:
Also: schuifdeuren straight uit de supermarkt in je huis? 8)7
Over welke schuifdeuren heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JeroenE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:26:
[...]
Ik zie ze ook niet, wel een lift die in een overdekt winkelcentrum niet zou misstaan :)

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

JeroenE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:26:
[...]
https://www.funda.nl/koop...de-lunterseweg-22/#foto-9
Gesloten.

https://www.funda.nl/koop...e-lunterseweg-22/#foto-16
Open (dat zwarte pukkeltje is de bewegingsmelder).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:29
Een jacuzzi naast de eettafel in de woonkamer. Omdat het kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YT0x_Jfxk73vLIW5c3dYJonuzaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkjfiCdiCczqdHjtZqZyDOi6.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...88899836-hegemanwater-23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PWSteal schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:22:
[...]

Tja. Ik vind het ook een hoop geld. Maar als je nu een huis wilt kopen dan heb je weinig keus he. Heb ook niet het idee dat de huizenprijzen de komende jaren flink gaan dalen dus wachten kan nog duurder uitpakken. En als je nu huurt en over (bijvoorbeeld) 2 jaar een huis koopt, heb je 2 jaar aan mogelijke hypotheekaflossing weggegooid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik kom duidelijk in heel andere supermarkten dan jij. Dat lijkt toch totaal niet op iets als

Afbeeldingslocatie: https://ald.nl-folder.deals/wp-content/uploads/2017/12/aldi.jpg

:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

JeroenE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:41:
[...]
Ik kom duidelijk in heel andere supermarkten dan jij. Dat lijkt toch totaal niet op iets als

[Afbeelding]

:?
Ik doelde op de schuifdeuren die continu opengaan op beweging als je erlangs loopt in de hal. Dat er in een huis inderdaad geen tig vierkante meter kruidenierswaren staan lijkt me wiedes. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Lekker vanuit je werk voor het eten nog even de jacuzzi induiken, en als het eten klaar is kun je gelijk aanschuiven. Ideaal :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:44:
Ik doelde op de schuifdeuren die continu opengaan op beweging als je erlangs loopt in de hal. Dat er in een huis inderdaad geen tig vierkante meter kruidenierswaren staan lijkt me wiedes. :?
Aha, ik dacht dat het om het aangezicht ging. Ik weet niet of automatische deuren handig zijn. het zal niet zo zijn dat er continu willekeurige voorbijgangers voorbij lopen en het ligt natuurlijk ook aan de afstelling van de sensoren. Gaan ze open zodra er een vlieg op 4 meter afstand beweegt of pas als er een mens op 1 meter afstand staat.

Ik zie dit meer als met auto's waarbij je ook op afstand de achterklep open kan doen. Ik heb het zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat het in de juiste omstandigheden heel makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 19:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wow, die amethyst geode op het kastje is niet goedkoop kan ik je vertellen!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

amboly schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:35:
Een jacuzzi naast de eettafel in de woonkamer. Omdat het kan.
Ach, dan heb je geen luchtbevochtiger nodig... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Holy shit wat een huis. Echt 100 verschillende stijlen door elkaar. Dit is toch wel het toppunt van wansmaak. Net een mislukte Escher-tekening. Word er duizelig van :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/477/723_1440.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

TheOmen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:07:

[Afbeelding]
Wat een idioten dat ze die foto als 1e plaatsen zeg...

Zit er nou een stopcontact in het bed?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/186/641_2160.jpg

Wel mooi pandje hoor.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 26-09 12:56
Crazy D schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:02:
[...]

Wat een idioten dat ze die foto als 1e plaatsen zeg...

Zit er nou een stopcontact in het bed?

[Afbeelding]

Wel mooi pandje hoor.
Die is voor het "massage-apparaat " O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:43

Koekfabriek

King Billy on the wall

Electrowolf schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:20:

Ze hebben trouwens moeite met hem verkopen. Is volgens mij al keer of 3 op Funda gekomen de afgelopen maanden. Stond eerst voor z'n 750K te koop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online

"Voormalige entree/hal"
[Afbeelding]

En de andere kant:
[Afbeelding]

Ik dacht dat het misschien om een (gemeentelijk) monument zou gaan, waarbij de deur waarschijnlijk zichtbaar zou moeten blijven. Maar dat is het niet. Komt niet voor in de rijksmonumentenlijst en ook niet in de monumentenlijst van gemeente Zeist (wel andere huizen in die straat).

Dus: ook geen idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
JeroenE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:48:

Ik zie dit meer als met auto's waarbij je ook op afstand de achterklep open kan doen. Ik heb het zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat het in de juiste omstandigheden heel makkelijk is.
Ik heb er ook nog nooit aan gedacht om dat in een woning te hebben, maar het lijkt me eigenlijk wel chill. :D

Maar met een kruipend kind misschien momenteel niet het beste idee.

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JeroenE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:48:
[...]

Je kan beginnen met zo'n pedaalemmer met sensor. Dat is wat goedkoper om in te stappen op dit concept ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online

"Voormalige entree/hal"

Ik denk dat de deur in de praktijk niet meer gebruikt werd door de ingang aan de zijkant en dat hij aan binnenkant is dichtgemaakt tegen tocht/kou etc. Misschien ingang aan de zijkant gemaakt met oog op bedrijf aan huis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Marzman Die heb ik al jaren en vind ik dus persoonlijk ideaal. Maar die reageert ook op alles, terwijl een auto natuurlijk niet voor iedere willekeurige voorbijganger de achterklep open moet doen. Nu snap ik wel dat je dat bij een auto kan organiseren met sleuteldetectie, maar in je huis wil je (of ik althans) niet altijd met een sleutel rondlopen zodat de schuifdeuren open en dicht gaan.

Overigens heeft mijn auto dan wel sleuteldetectie en als ik aan kom lopen dan wordt de sleutel herkend en klappen de zijspiegels uit. Dat is normaal grappig, maar als je buiten bezig bent dan gaan die dus de hele tijd uit en weer in. Dus wat dat betreft snap ik wel dat een schuifdeur die ongewenst open en dicht gaat ook niet heel praktisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

sOid schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:58:
[...]

Holy shit wat een huis. Echt 100 verschillende stijlen door elkaar. Dit is toch wel het toppunt van wansmaak. Net een mislukte Escher-tekening. Word er duizelig van :+

[Afbeelding]
Het is ook gek, want sommige dingen moeten gewoon geld hebben gekost, maar worden keihard genekt door de afwerking (losse peertjes in bungelende draadjes). En volgens mij komt het plafond op één van de foto's gewoon los.

Mijn man is klusser, maar alleen op heel specifieke gebieden?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:43:
[...]

Het is ook gek, want sommige dingen moeten gewoon geld hebben gekost, maar worden keihard genekt door de afwerking (losse peertjes in bungelende draadjes). En volgens mij komt het plafond op één van de foto's gewoon los.

Mijn man is klusser, maar alleen op heel specifieke gebieden?
Ja inderdaad. En de staat van de buitenboel is ook vrij matig (kozijnen op eerste paar foto's bijvoorbeeld).

Dit is ook nog wel mooi; ze hebben hun overleden hond als isolatie tussen koelkast en wasmachine/droger gebruikt :P
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/477/717_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:02
🤣

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Pagina: 1 ... 88 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.