Mijn oma had een tuin van 40 meter diep in d'r huurwoninkje.Bezulba schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:51:
[...]
Omdat onze steden steeds warmer worden omdat er geen sprietje groen meer te zien is. Goed waterbeheer is ook onmogelijk als alle tuinen een betonnenbak zijn geworden. Je kan in Almere niet in de tuin zitten op een goede zomerdag omdat alle achtertuinen dezelfde zielloze parkeerplaats zijn geworden.
Oh en alle mensen die zo'n tuin "maken" van hun net gekochte huis zorgen er voor dat er minder huizen beschikbaar zijn voor mensen, zoals ik, die wel een tuin kunnen waarderen. Neem dan gewoon een appartement met een balkonnetje, is nog minder inhoud.
Mijn andere opa had een boerderij ook met genoeg grond voor een flinke (moes)tuin met kippen, ganzen, en nog voldoende ruimte over.
Beide hoefden hun auto's er niet te parkeren want die hadden ze niet. Ook hun 15 kinderen hoefden niet allemaal een auto te parkeren.
Mijn inzien is dat Nederland zo vol is dat percelen veel te klein zijn, je krijgt een huisje op een perceeltje van 200 m2, waarvan je netto 60 m2 tuin overhoudt. Als je dan ook nog een beetje straatwerk wilt om zonder modderpoten binnen te stappen en een plekje waar je buiten kunt zitten blijft er al helemaal niets over voor een stukje gras.
Ik begrijp van veel mensen met weinig grond wel dat ze die laatste 15 m2 ook maar dicht straten.