Ik ben vooral geïntrigeerd door de zwarte kabel in de woonkamer boven de plint. Waar gaat ie naartoe? Waar komt ie vandaan? Waar wordt die voor gebruikt? Waarom in godsnaam alles met spijkerclips vastzetten in plaats van al dan niet goedkoop een gootje. Minder moeite geweest.Theelichtje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:10:
"Help, mijn man is schoorsteenbouwer"
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop/neer/huis-42488941-steeg-46/
absurdsmash schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:13:
Lekker huiselijk. Met een lab onder hetzelfde dak.
Huis in Maastricht gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop...-pastoor-habetsstraat-50/

Niet gek opkijken wanneer je kind straks met een schedel in de zandbak speelt.
Lijkt te beginnen bij het buro op foto 6, zie iets wat lijkt op een kabel aansluiting in de hoeksigmundfreund schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:41:
[...]
Ik ben vooral geïntrigeerd door de zwarte kabel in de woonkamer boven de plint. Waar gaat ie naartoe? Waar komt ie vandaan? Waar wordt die voor gebruikt? Waarom in godsnaam alles met spijkerclips vastzetten in plaats van al dan niet goedkoop een gootje. Minder moeite geweest.
https://www.funda.nl/koop...42488941-steeg-46/#foto-6
Eindigt dus bij de TV. Dus wellict een Coax kabel en UTP kabel die ze naar de TV getrokken hebben op foto 4
https://www.funda.nl/koop...42488941-steeg-46/#foto-4
Ja netjes met een plakgootje lijkt voor sommige zo veel werk
Untappd: Louwke80
Dit is ook wel een apart huis, maar dan meer door de inrichting van het achterste gedeelte.

Is dit nou een stoel van een ski-baan?

Gezellig op zolder zitten...

Inclusief mini-apres-ski-kabelbaan

Nog meer kabelbaan in de tuin.

Verwijderd
Denk dat dat ook wel een beetje met het formaat van de woning te maken heeft. Dit is een wat kleinere woning met maar 1 schoorsteen en die wil je dan in het midden van het huis hebben, zodat je die in 1935 kunt gebruiken voor zowel het houtgestookte fornuis+kachel in de keuken én voor de houtgestookte kachel in de woonkamer.Panzer_V schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:17:
Oké....dan prijs ik mijzelf gelukkig met het feit dat de schoorstenen bij ons, 1934, én tegen de muren gemetseld zijn, én netjes afgewerkt zijn.
Ons huis is daarvoor gewoon te groot en daarom hebben we dus 2 schoorstenen (waarvan 1 gedeeld met de buren, twee-onder-1-kap). 1 (de gedeelde) werd alleen gebruikt voor de rookgassen uit de keuken, de tweede voor de schouwen in de eetkamer, woonkamer en de slaapkamer op de eerste verdieping aan de voorkant van het huis. De gedeelde schoorsteen rookt nu niet meer en wordt alleen gebruikt voor ventilatie momenteel.
Een beetje vreemd uitziende schoorsteen maakt dit huis toch geen kandidaat voor dit topic?Theelichtje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:10:
[Afbeelding]

Waarom nietnewtastyland schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:08:
[...]
Een beetje vreemd uitziende schoorsteen maakt dit huis toch geen kandidaat voor dit topic?
Ik vond 'm zelf wel grappig, ook de opmerking van die zwarte kabel rondom de woon/eetkamer is vrij opmerkelijk dus als je het mij vraagt wel gewoon prima materiaal voor hier.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Deze bewoners hebben een interessante verzameling.

https://www.funda.nl/koop...2481638-brakkeveldweg-42/
En volgens mij proberen de buren straling te weren met hun Faraday cage.Hazelaartje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:13:
[Afbeelding]
Ik vind dit altijd wel wat hebben, mensen die echt opgaan in een unieke verzameling van interessante objecten. Veel beter dan die gekken die hun hele huis volproppen met vlaggen en shirts van hun favo voetbalteam of olifantenbeeldjes.CrystalViriS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:06:
Dit is ook wel een apart huis, maar dan meer door de inrichting van het achterste gedeelte.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Moet zeggen dat wctje zit je met je benen toch ook aardig in je nekTheelichtje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:10:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/6lmRObBKumTzYzjAB7UJvBzR.jpg?f=fotoalbum_large)
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
SeatRider schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:04:
[...]
Ik ben recent wezen kijken bij een kerkje dat te koop stond in Rotterdam (Heijplaat). Alleen de gasrekening is al 400 per maand, en dan zijn de huidige bewoners in de winter nog erg selectief wat ze verwarmen en wat niet.
Dat was overigens niet mijn ergste afknapper, dat was het lage niveau van afwerking. Het hele object straalt niveau studentenhuis uit. Oh, drempeltje los? Dan rammen we er toch gewoon een plank overheen!
Ik ga volgende week woensdag een bezichtiging doen, vrouwtje en ik hebben het alles behalve snel koud dus als dat het enige istimovd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:17:
[...]
Leuk zo'n grote open ruimte, maar comfortabel is het niet in de winter.
Wellicht dat het daarom al een lange tijd te koop staat?
Jeoh in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2"
Dit huis in Leusden is al een tijdje verkocht maar té interessant om niet te laten zien.
De W65 telefoon past naadloos in het interieur:
:strip_exif()/f/image/fOJs9mKXzXthIOE1F4nuAAod.jpg?f=fotoalbum_large)
Net als deze fraaie collecties bordjes-met-spreuken en hoefijzers:
:strip_exif()/f/image/LGu5Zcpsylm9Bb9He4arlVwz.jpg?f=fotoalbum_large)
De verzamelingen zijn consequent geclusterd in het interieur opgenomen:
:strip_exif()/f/image/F0LKGdDwRt16vxjBwL1Vd7jV.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...86346-hamersveldseweg-12/
:strip_exif()/f/image/fOJs9mKXzXthIOE1F4nuAAod.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LGu5Zcpsylm9Bb9He4arlVwz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F0LKGdDwRt16vxjBwL1Vd7jV.jpg?f=fotoalbum_large)
Jeetje, tja je moet wat als je huis bezeten isBitfreakie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:17:
[Afbeelding]
En waarschijnlijk tikken de bewoners ook nog steeds de toestelhuur af voor dat toestel.Bitfreakie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:17:
Dit huis in Leusden is al een tijdje verkocht maar té interessant om niet te laten zien.
Spijkerclips zijn vrijwel onzichtbaar weer weg te halen. En een dunne, witte kabel met spijkerclips valt een stuk minder op dan een goot. Maar bij dikke, zwarte kabels vind ik het inderdaad ook geen gezicht.Louwke schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:53:
Ja netjes met een plakgootje lijkt voor sommige zo veel werk
Ik kom hier weleens langs. In de straat is dit een weinig opvallende woning. Stevige vraagprijs. Ben benieuwd wat de verkoopprijs is geworden gezien het werk wat aan de binnenkant moet gebeuren.Bitfreakie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de wc in het huis van mijn vriendin moet je eerst je broek naar beneden doen, gaan zitten en dan pas de deur dicht doen, anders moet je toch echt wel een halve fakir zijn, want je hebt 20cm ruimte ofzoRobbyTown schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 04:34:
[...]
Moet zeggen dat wctje zit je met je benen toch ook aardig in je nek[Afbeelding]
Dit dus.
Dat ze die kraan/WC niet omgedraaid hebben. Dan was er niets mis mee.RobbyTown schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 04:34:
[...]
Moet zeggen dat wctje zit je met je benen toch ook aardig in je nek[Afbeelding]
Ik doe meestal mijn broek naar beneden voordat ik ga zittenFunkyTrip schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:35:
[...]
Op de wc in het huis van mijn vriendin moet je eerst je broek naar beneden doen, gaan zitten en dan pas de deur dicht doen, anders moet je toch echt wel een halve fakir zijn, want je hebt 20cm ruimte ofzo
Inderdaad dan had je ook geen dikke afvoerpijp liggenJolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:39:
[...]
Dat ze die kraan/WC niet omgedraaid hebben. Dan was er niets mis mee.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Een gasrekening van 400 euro valt best mee voor 500m². Het zou me niets verbazen als je in een koude wintermaand bijna 2000 euro verstookt.SeatRider schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:04:
[...]
Ik ben recent wezen kijken bij een kerkje dat te koop stond in Rotterdam (Heijplaat). Alleen de gasrekening is al 400 per maand, en dan zijn de huidige bewoners in de winter nog erg selectief wat ze verwarmen en wat niet.
Dat was overigens niet mijn ergste afknapper, dat was het lage niveau van afwerking. Het hele object straalt niveau studentenhuis uit. Oh, drempeltje los? Dan rammen we er toch gewoon een plank overheen!
Wat betreft het lage afwerkingsniveau geef ik je gelijk. Maar elk nadeel hep z'n voordeel: er is in elk geval geen gladde projectontwikkelaar tekeer gegaan.
When life gives you lemons, start a battery factory
Dit had je met een architect moeten aanpakken en dan een mooi glazen plafond maken met goede sfeerverlichting. Dan heb je wel t ruimtelijke effect maar niet het inefficiënt stokenKabouterSuper schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:09:
[...]
Een gasrekening van 400 euro valt best mee voor 500m². Het zou me niets verbazen als je in een koude wintermaand bijna 2000 euro verstookt.
Wat betreft het lage afwerkingsniveau geef ik je gelijk. Maar elk nadeel hep z'n voordeel: er is in elk geval geen gladde projectontwikkelaar tekeer gegaan.
Heb je de buitenkant niet bekeken? De dakgoten, boeidelen en al het andere wat van hout is en aan de buitenkant zit is toe aan vervanging.Willem30 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:26:
[...]
… gezien het werk wat aan de binnenkant moet gebeuren.
Ik vind die 650K al een hele flinke prijs voor een woning in dergelijke staat. Kennelijk willen de kinderen een zo hoog mogelijke erfenis, ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat de bewoner nog (lang) leeft.
Ja onbegrijpelijk of toch eigenlijk ook weer helemaal niet gezien de staat van de woningmarkt waarin je de gekste prijs kan vragen.....sypie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:25:
[...]
Heb je de buitenkant niet bekeken? De dakgoten, boeidelen en al het andere wat van hout is en aan de buitenkant zit is toe aan vervanging.
Ik vind die 650K al een hele flinke prijs voor een woning in dergelijke staat. Kennelijk willen de kinderen een zo hoog mogelijke erfenis, ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat de bewoner nog (lang) leeft.

:strip_exif()/f/image/gH6RUQG9ZL59xYArMU7BC9Hg.jpg?f=fotoalbum_large)
De woning heeft geen officiële buitenruimte maar zoals u op de foto's kunt zien, had de vorige bewoonster dit creatief opgelost door rondom de woning veel groen en een zitje te creëren. Deze prachtige begroeiing blijft achter en is in de koop begrepen.
Jaaaaaaaa.... Klimop is prachtig.... ook zo creatief met je buitenruimte allemaal?
Gevonden via https://www.funda.nl/koop...340-paul-krugerstraat-25/
Ik zou met zo'n woning toch eens kijken of een dakterras geen optie is..
It's time to play the music, it's time to light the lights
RobbyTown schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 04:34:
Moet zeggen dat wctje zit je met je benen toch ook aardig in je nek [Afbeelding]
Heb ze ff omgedraaid met Photoshop, 't wordt er niet beter vanJolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:39:

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TuDWasgSsPrLkURf3kBJzTAL.jpg?f=user_large)
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Volgens de tekst gaat het om een begane grond woning, dus om op het dakterras te komen (als dat er al is) moet je door de woning van de bovenburen.big bang schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:34:
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Klopt helemaal.Valentino-46 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:45:
[...]
Volgens de tekst gaat het om een begane grond woning, dus om op het dakterras te komen (als dat er al is) moet je door de woning van de bovenburen.
Woning is oude fysiopraktijk. Super vaag dat het ooit woning is geworden.
Bewoonster vond ik ook maar vaag mens. Heb in de straat ernaast gewoond.
Woning werd steeds "groener en groener".
En nu bang zeker dat die "prachige klimop" moet worden meeverhuisd. Slimme tekst dus van die makelaar. Succes voor de nieuwe bewoner. Mega moeilijk pand om in te wonen lijkt mij.
https://www.funda.nl/koop...340-paul-krugerstraat-25/
[ Voor 5% gewijzigd door MKMosselman op 21-07-2021 13:50 ]
OwValentino-46 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:45:
[...]
Volgens de tekst gaat het om een begane grond woning, dus om op het dakterras te komen (als dat er al is) moet je door de woning van de bovenburen.

Heb soms wat moeite om de motivatie op te brengen om die makelaarsteksten daadwerkelijk te gaan lezen...
Ich bin so geil, ich bin so toll.....CrystalViriS schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoeft niet gelijk een erfenis te zijn. Er zijn ook verzorgingshuizen waar je weinig eigen spullen mee naar toe kan nemen.CV_SmileY schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:57:
Met post-its de erfenis aan het regelen?
Wel jammer dat Sander en Kelly niet aan kleurcoördinatie hebben gedaan. Je moet de briefjes echt lezen om te zien wie wat wil hebben (en wat weg kan).
Edit: Er staat in de tekst dat de verkoopovereenkomst langs de kantonrechter moet, dus er zal wel meer aan de hand zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door JeroenE op 21-07-2021 16:14 ]
Je zal het maar kopen en dan de week erna staat de gemeente voor de deur, of je even alle rommel van de stoep wilt halen. Een meter diep rondom je huis gemeente grond claimen, dat gaat nooit lang goedMKMosselman schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:48:
[...]
Klopt helemaal.
Woning is oude fysiopraktijk. Super vaag dat het ooit woning is geworden.
Bewoonster vond ik ook maar vaag mens. Heb in de straat ernaast gewoond.
Woning werd steeds "groener en groener".
En nu bang zeker dat die "prachige klimop" moet worden meeverhuisd. Slimme tekst dus van die makelaar. Succes voor de nieuwe bewoner. Mega moeilijk pand om in te wonen lijkt mij.
https://www.funda.nl/koop...340-paul-krugerstraat-25/
Wat een tekstMKMosselman schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:48:
Klinkt een beetje alsof de makelaar het sarcastisch heeft opgeschreven omdat mevrouw het zo belangrijk vond om te vermelden hoe prachtig groen het wel niet was
Nou, de ruimte is in die richting nog korter dus ik denk dat het dan ook niet had gewerkt. Ik woon ook in een huis waar je vanaf 1,85m de deur niet dicht kunt doen (including me). Dat is echt irritant!Jolke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Funda-foto van mijn toilet, stortbak boven het toilet had hier natuurlijk een hoop opgelost.
[ Voor 38% gewijzigd door Makkelijk op 21-07-2021 16:33 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
De voorkant van de woning verraad niks over hoe het er aan de binnenkant uitziet

Bijzondere slaapkamer ook

Niet mijn inrichting, maar het staat wel goed bij elkaar
edit: wel de link toevoegen... https://www.funda.nl/koop...s-42485742-spengenpad-34/

edit: wel de link toevoegen... https://www.funda.nl/koop...s-42485742-spengenpad-34/
[ Voor 10% gewijzigd door sp4gs op 21-07-2021 16:56 ]
Mozes kriebel, die mensen zelf zijn er waarschijnlijk hartstikke trots op, maar ik krijg er nogal jeuk van.
Als ik zo'n huis zou kopen zou ik al die sierlijsten etc er uit slopen, maar toch met spijt. Ergens is het toch kapitaalvernietiging (al zou je ook kunnen beargumenteren dat dat kapitaal al vernietigd is tijdens het aanbrengen).
Als ik zo'n huis zou kopen zou ik al die sierlijsten etc er uit slopen, maar toch met spijt. Ergens is het toch kapitaalvernietiging (al zou je ook kunnen beargumenteren dat dat kapitaal al vernietigd is tijdens het aanbrengen).
Aan de bankstellen kun zien dat de familiebanden heel belangrijk zijn voor deze mensen.sp4gs schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:55:
De voorkant van de woning verraad niks over hoe het er aan de binnenkant uitziet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uit welk land komt deze stijl?
(Wacht het staat gewoon op de foto
Je bent waarschijnlijk dan niet de doelgroep. Ik denk dat als je enige mediterraan bloed zou hebben, je er iets anders over zou denken.big bang schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:59:
Mozes kriebel, die mensen zelf zijn er waarschijnlijk hartstikke trots op, maar ik krijg er nogal jeuk van.
Gelukkig mag iedereen zijn huis inrichten zoals ie wilRubbergrover1 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:55:
[...]
Je bent waarschijnlijk dan niet de doelgroep. Ik denk dat als je enige mediterraan bloed zou hebben, je er iets anders over zou denken.
Maar dan nog werkt iets wat in zuid Europa werkt, niet persé ook in Nederland. Op dezelfde manier als dat ik de typisch Zweeds-rode huisjes heel mooi vind in een Zweeds landschap, maar in Nederland, met ander licht en andere omgeving, meestal niet...
Er zijn een aantal in Hoorn (bij Utrecht) midden in een plas en dat ziet er prachtig uit.big bang schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:02:
[...]
Gelukkig mag iedereen zijn huis inrichten zoals ie wil.
Maar dan nog werkt iets wat in zuid Europa werkt, niet persé ook in Nederland. Op dezelfde manier als dat ik de typisch Zweeds-rode huisjes heel mooi vind in een Zweeds landschap, maar in Nederland, met ander licht en andere omgeving, meestal niet...
blup
Bij ons stimuleert de gemeente juist zulke geveltuintjes. Als je er om vraagt, dan komt de gemeente zelf een strook van 1 of 1,5 tegel (gemeentegrond) weghalen en met goede aarde vullen. Zodat je die kunt beplanten zoals je wilt.Sick Nick schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Je zal het maar kopen en dan de week erna staat de gemeente voor de deur, of je even alle rommel van de stoep wilt halen. Een meter diep rondom je huis gemeente grond claimen, dat gaat nooit lang goed
[ Voor 5% gewijzigd door Rubbergrover1 op 21-07-2021 18:37 ]
Ik vind de achtertuin nog best leuk eigenlijk. Meteen het idee dat ik op vakantie ben.sp4gs schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vrienden van mij kochten een huis met een badkamer in een soort van Aladin stijl. Alles blauw en hammamachtig maar ook dat had wel iets.
De rest van het huis maakt me vooral zenuwachtig. De grootste afknapper is voor mij toch wel dat je de master bedroom op de overloop hebt. Een hele aparte keuze om dat muurtje eruit te tikken.
https://www.funda.nl/koop...80-s-gravenpolderseweg-1/

Daar zit volgens mij geen lift in!Gezien het feit dat het ontwerp en constructie van de Watertoren geen balkon mogelijk maakt wordt voor elk appartement op de begane grond een omheinde tuin gerealiseerd, die wordt voorzien van een mantelbuis om in de toekomstnutsvoorzieningen te kunnen doorvoeren ten behoeve van een tuinhuis.
Gezien het feit dat het ontwerp en constructie van de Watertoren geen balkon mogelijk maakt wordt voor elk appartement op de begane grond een omheinde tuin gerealiseerd, die wordt voorzien van een mantelbuis om in de toekomstnutsvoorzieningen te kunnen doorvoeren ten behoeve van een tuinhuis.
[ Voor 23% gewijzigd door Nobby op 22-07-2021 02:08 ]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Volgens mij wel!Nobby schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 02:06:
[Afbeelding]
Daar zit volgens mij geen lift in!
Voorzieningen
Lift, mechanische ventilatie en TV kabel

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat scheelt dan
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Was 6 juli al voorbij gekomen.Nobby schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 02:06:
[Afbeelding]
[...]
Daar zit volgens mij geen lift in!
[...]
Dat ooit een vergunning is afgegeven om die extra verdieping er bovenop te zettensp4gs schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]

Lijkt zo te horen, meer huizen in die straat hebben zo'n verdieping.Bitfreakie schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:31:
[...]
Dat ooit een vergunning is afgegeven om die extra verdieping er bovenop te zetten
Ah ok. Smaken verschillen, zullen we maar zeggensigmundfreund schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:57:
Lijkt zo te horen, meer huizen in die straat hebben zo'n verdieping.
Verwijderd
Het is ook echt een poppen-huisje, ook qua omvang. Ondanks het werk aan het huis raken ze dit wel snel kwijt hoor. Ligt op een niet onaardige plek en voor dat geld is de uitstraling niet verkeerd. Wel vlakbij het spoor, maar Den Helder is een kopstation dus treinen rijden daar heel langzaam het station in en weer uit. Maar het is niet bepaald "een rustige straatje".Hazelaartje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:13:
[Afbeelding]
Ik heb daar vlakbij een (wat groter) huis bezichtigd. Laat ik het zo zeggen: doe maar wel even een bouwtechnische keuring als je op budget zit. Dit huis lijkt vooral van binnen helemaal áf, maar aan het casco mankeert echt wel het een en ander. Als de makelaar al begint over een dakkapel en diverse kozijnen die nodig vervangen moeten worden, dan mag je al blij zijn als ze er nog inzitten bij de overdracht.
De foto met de boeidelen van de aanbouw/schuur zegt wat dat betreft genoeg. Ook kun je hierop mooi zien dat de knik in het mansardedak doorbuigt.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:39:
[...]
Als de makelaar al begint over een dakkapel en diverse kozijnen die nodig vervangen moeten worden, dan mag je al blij zijn als ze er nog inzitten bij de overdracht.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VAN7Y1HzMWxHvhqVolZsKSYo.jpg?f=user_large)
Dat is toch gewoon glas in lood?Flavius schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 02:20:
[...]
En volgens mij proberen de buren straling te weren met hun Faraday cage.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Die woning is vlakbij het park en de Kweektuinen, dan heb je zelf geen tuin meer nodig, lekker vaak picknicken.big bang schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:34:
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Houten:Bezulba schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:07:
[...]
Er zijn een aantal in Hoorn (bij Utrecht) midden in een plas en dat ziet er prachtig uit.

mea culpa. zal de warmte zijn gweest
blup
Met zo'n sjieke voordeur had ik het wel een beetje verwachtsp4gs schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
............
Mooi pand, goede inrichting ookBobbje schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:13:
Zozo dit is ook een mooi pandje! Wel een monument en 0,0 kap isolatie maar voor de rest!
FUNDA!
Ik denk trouwens dat de rietenkap ansich al genoeg isolatie is??
Weet de R waarde zo niet..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik dacht heel even dat ze een indoor trampoline haddenBobbje schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:13:
Zozo dit is ook een mooi pandje! Wel een monument en 0,0 kap isolatie maar voor de rest!
Inclusief bar + eendjes
FUNDA!

Een hoop te zien op de foto's maar de onderstaande sprong er voor mij wel uit::strip_exif()/f/image/QFrpOeXostFGwEl3vWzxqQnQ.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...uis-41333776-havenrak-21/
:strip_exif()/f/image/QFrpOeXostFGwEl3vWzxqQnQ.jpg?f=fotoalbum_large)
ik dacht hem al te herkenen :Thijskoman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:33:
Een hoop te zien op de foto's maar de onderstaande sprong er voor mij wel uit:[Afbeelding]
overigens wel het posten waard
Don’t go around the mountain but go over the mountain
Understatement van het jaarThijskoman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:33:
Een hoop te zien op de foto's
Dit is toch gewoon een 2 onder 1 kapper en geen:Bobbje schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:13:
Inclusief bar + eendjes
FUNDA!
Makelaarstaalverbastering....Soort woonhuis Villa, halfvrijstaande woning

Thijskoman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:33:
Een hoop te zien op de foto's maar de onderstaande sprong er voor mij wel uit:[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/7Nryv4auLvIWTizCerVtlmHK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit frans toilet heb ik nog niet eerder gezien op Funda;
https://www.zimmo.be/nl/neerpelt-3910/te-koop/huis/JW8KH/

Hatseflats!
Edit: achtergrondje bij quotenet

Hatseflats!
Edit: achtergrondje bij quotenet
[ Voor 83% gewijzigd door NoepZor op 23-07-2021 15:30 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Zouden de zaken dan toch niet zo goed gaan? Of heeft Nicole haar oog weer op een ander pandje laten vallen?
Mooi. Ik zeg kopen die handel!
:fill(white):strip_exif()/f/image/L4epwi2QrEiC8UbvNyHVUi1N.png?f=user_large)
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
? Heb ik iets gemist?alexvanniel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:33:
[...]
Zouden de zaken dan toch niet zo goed gaan? Of heeft Nicole haar oog weer op een ander pandje laten vallen?
Als Peter Gillis zijn stulpje te koop heeft gezet kan dat niet zo heel veel dingen betekenen lijkt me.
Of hij probeert uit de huidige markt nog een slaatje te slaan, maar daar is volgens mij het segment waar zijn huis in bevindt er niet naar.
Of zijn parken gaan zo slecht dat hij zijn woning moet verkopen en gaat zelf op het terrein wonen.
Of Nicol heeft weer een andere woning gevonden en ze gaan groter of anders wonen...
Ik moest ze beide googlen iigalexvanniel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Als Peter Gilles zijn stulpje te koop heeft gezet kan dat niet zo heel veel dingen betekenen lijkt me.
Of hij probeert uit de huidige markt nog een slaatje te slaan, maar daar is volgens mij het segment waar zijn huis in bevindt er niet naar.
Of zijn parken gaan zo slecht dat hij zijn woning moet verkopen en gaat zelf op het terrein wonen.
Of Nicole heeft weer een andere woning gevonden en ze gaan groter of anders wonen...
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Sorry, ik heb nooit van Peter Gilles gehoord. Maar Google is mijn vriendalexvanniel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Als Peter Gilles zijn stulpje te koop heeft gezet kan dat niet zo heel veel dingen betekenen lijkt me.
www.omroepbrabant.nl/nieu...vlaanderen-alweer-te-koop
(Was handig geweest als je die achtergrond had benoemd
Hij staat op omvallen, dat hij daarom met z'n dikke pens door de scan moest. Dan beter nu maar verhuizen zodat z'n vrouw /kinderen dat straks niet hoeven te regelen.
Massa is kassa. Vast wel eens van gehoord in het voorbijzappen van PauperTV.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:53:
[...]
Ik denk dat ik niet de enige ben die geen idee had waar je het over hebt.)
[ Voor 32% gewijzigd door sypie op 23-07-2021 14:57 ]
Om mij een beetje vrij te pleiten, de originele poster schreef alleen "hatseflats!" onder de woning. Maar inderdaad, ik ging er gemakshalve van uit dat iedereen die kwiebus kent maar dat was wat kortzichtigRubbergrover1 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:53:
[...]
Sorry, ik heb nooit van Peter Gilles gehoord. Maar Google is mijn vriend
www.omroepbrabant.nl/nieu...vlaanderen-alweer-te-koop
(Was handig geweest als je die achtergrond had benoemd. Ik denk dat ik niet de enige ben die geen idee had waar je het over hebt.)
sypie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:55:
Massa is kassa. Vast wel eens van gehoord in het voorbijzappen van PauperTV.
offtopic:
Oei, ik lees net dat binnenkort het vierde seizoen al begint. En ik had er echt nog nooit van gehoord, zelfs de naam van het programma zegt me niets. Nou ben ik zeker per ongeluk onbewust ineens heel elitair.
Oei, ik lees net dat binnenkort het vierde seizoen al begint. En ik had er echt nog nooit van gehoord, zelfs de naam van het programma zegt me niets. Nou ben ik zeker per ongeluk onbewust ineens heel elitair.
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:17:
[...]
offtopic:
offtopic:
Eigenlijk is er ook niet heel veel interessants te zien (behalve vakantieparken waar je dus net niet heen wilt
). Maar het commentaar van Frank Lammers maakt heel veel goed 
Eigenlijk is er ook niet heel veel interessants te zien (behalve vakantieparken waar je dus net niet heen wilt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
alexvanniel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:01:
[...]
Om mij een beetje vrij te pleiten, de originele poster schreef alleen "hatseflats!" onder de woning. Maar inderdaad, ik ging er gemakshalve van uit dat iedereen die kwiebus kent maar dat was wat kortzichtig
offtopic:
Ik was net zo onwetend als de rest...
Hatseflats ken ik als een kreet van Bert Visser. Maar die woont nog in Groningen
Ik was net zo onwetend als de rest...
Hatseflats ken ik als een kreet van Bert Visser. Maar die woont nog in Groningen
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ik was er inderdaad vanuit gegaan dat de term "Hatseflats" wel redelijk algemeen bekend was in verband met de prachtige serie "Massa is kassa", gaande over het roemruchtige leven van een succesvol ondernemer in vakantieparken voor de modale man. 
Ik heb de post even voorzien van een linkje naar een quotenet artikel aangaande de verkoop, staan verder geen details in waarom de hatseflats hut te koop staat.
Ik heb de post even voorzien van een linkje naar een quotenet artikel aangaande de verkoop, staan verder geen details in waarom de hatseflats hut te koop staat.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik vond juist dit een mooi detail (twee foto's eerder dacht ik nog bij een schap/zolderconstructietje in de garage van houdt dat wel wat gewicht?)Thijskoman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:33:

BastiaanF schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:22:
[...]
[Afbeelding]
Dit frans toilet heb ik nog niet eerder gezien op Funda;

Hoeveel heeft die metselaar gezopen? Ik verwachte eigenlijk een gigantische wijnkelder na dit metselwerk gezien te hebben..
En de stukadoor ligt geloof ik in het ziekenhuis want overal kale witte stenen die amper gevoegd zijn..
Voor dat geld verwacht ik wel iets meer..
Hier moet je echt een hele bak geld ingooien om er iets fatsoenlijks van te maken
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Niet-bewoningsclausule. De verkopers zijn dus niet de bewoners. Dan denk ik toch ook eerst aan een erfenis. Maar.... jouw opmerking brengt me op bewindvoering of curatorschap inderdaad. Ik gok dat je heel warm zit.JeroenE schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:13:
[...]
Hoeft niet gelijk een erfenis te zijn. Er zijn ook verzorgingshuizen waar je weinig eigen spullen mee naar toe kan nemen.
Wel jammer dat Sander en Kelly niet aan kleurcoördinatie hebben gedaan. Je moet de briefjes echt lezen om te zien wie wat wil hebben (en wat weg kan).
Edit: Er staat in de tekst dat de verkoopovereenkomst langs de kantonrechter moet, dus er zal wel meer aan de hand zijn.
Aan ruimte geen gebrek! 

https://www.funda.nl/koop/mirns/huis-42498640-wieldyk-10/
166.344 m² perceel

En aan plastic tuinstoelen op volstrekt willekeurige plekken ook niet! Foto 7Piet91 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:30:
Aan ruimte geen gebrek!![]()
[...]
[Afbeelding]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Sowieso ~70 stoelen of banken geteld in dat huis. Je moet toch wat met de ruimte, ofzo.Makkelijk schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:58:
[...]
En aan plastic tuinstoelen op volstrekt willekeurige plekken ook niet! Foto 7
Iemand geteld hoeveel vloerkleden er wel niet in dat huis liggen?Piet91 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:30:
[...]
[Afbeelding]
Van binnen vind ik het echt armoedig in de zin van dat er bijzonder weinig wow-factor te bekennen is.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Woning met een gaskookplaat, een elektrische kookplaat, en een bakplaat.

En veel meters voor weinig geld. Iemand die weet waarom deze niet verkocht raakt? Locatie?
https://www.funda.nl/koop...uis-49175561-duitlaan-28/

En veel meters voor weinig geld. Iemand die weet waarom deze niet verkocht raakt? Locatie?
Die andere foto's ook. Heb je een foto van het huis met baksteen, en dan ineens hetzelfde huis maar met creme-blauwe muren. En dat twee keer. En close-ups van bloemen. Ja, ik koop zeker een huis voor de bloemen. Zeer informatief. Oh, er is ook een fietspad in de buurt, koop ik die er dan bij? Leuke foto's hoor maar die horen echt niet op Funda.
Een hele bak geld, om maar te beginnen met de rekening van het sloopbedrijf. Die kan je helemaal platgooien als je er iets fatsoenlijks van wil maken.ToolkiT schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:02:
[...]
[Afbeelding]
Hoeveel heeft die metselaar gezopen? Ik verwachte eigenlijk een gigantische wijnkelder na dit metselwerk gezien te hebben..
En de stukadoor ligt geloof ik in het ziekenhuis want overal kale witte stenen die amper gevoegd zijn..
Voor dat geld verwacht ik wel iets meer..
Hier moet je echt een hele bak geld ingooien om er iets fatsoenlijks van te maken
Omdat het zo'n slechte amateuristische presentatie is. Ze weten de foto's zo te maken dat de op papier ruime kamers (o.a. een slaapkamer van 35m2) er toch klein en krap uit zien. Dat is op zich ook wel een kunst, maar niet handig voor de verkoop. Het lijkt nu een gewone standaard woning, je ziet er niet aan af dat het 350m2 oppervlak heeft. Kers op de pudding is het ontbreken van plattegronden.Aardappel schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 01:18:
[Afbeelding]
Deze doe het zelf makelaar lijkt mij een schoolvoorbeeld van een huis waarbij de besparing van een paar duizend euro op de makelaar waarschijnlijk tienduizenden euro's in de verkoopprijs gaat kosten.
Vind ik niet storend. Dit huis heb je voor de ruimte in en om het huis en is van binnen gewoon neutraal en tijdloos. Dat het zonder bijzondere en modegevoelige wow factor zaken is vind ik daarbij eerder een pluspunt dan een afknapper.PaT schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:55:
[...]
Iemand geteld hoeveel vloerkleden er wel niet in dat huis liggen?
Van binnen vind ik het echt armoedig in de zin van dat er bijzonder weinig wow-factor te bekennen is.
Bungalow van bijna een miljoen, wordt verkocht as-is-where-is, zonder foto's van het interieur of plattegronden.
https://www.funda.nl/koop...2498969-ringvaartweg-232/
Wat zou het verhaal daarachter zijn?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Sowieso erg onaantrekkelijke foto's, door de gekozen camerastandpunten en tijd van de dag is er veel tegenlicht vanuit de ramen. Daardoor vallen de meubels in de tegenlicht-schaduw, waardoor de kamers er paradoxaal donker uitzien. Je krijgt daardoor het gevoel van kleine donkere hokjes en niet van een lichte, ruime woning.Aardappel schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 01:18:
[Afbeelding]
Kon zo snel niet vinden of deze al langs is gekomen, appartement in kerk in Maastricht:
1.9mln € voor het appartement. De hele kerk is ook te koop voor een onbekend bedrag:
https://www.funda.nl/koop...-pastoor-habetsstraat-50/
:strip_exif()/f/image/OVBHcEcsZP4pMJ9JnAjKQObF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dT6h8v6IDB7Sr9U6XCf6F1WR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/isl0qa7lfYBXHtzODKy7pN3O.jpg?f=fotoalbum_large)
1.9mln € voor het appartement. De hele kerk is ook te koop voor een onbekend bedrag:
https://www.funda.nl/koop...-pastoor-habetsstraat-50/
:strip_exif()/f/image/OVBHcEcsZP4pMJ9JnAjKQObF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dT6h8v6IDB7Sr9U6XCf6F1WR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/isl0qa7lfYBXHtzODKy7pN3O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2DurIXM7hko77u8de3opqxEd.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt niet. in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3"Bamsnl schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:19:
Kon zo snel niet vinden of deze al langs is gekomen
[ Voor 21% gewijzigd door SeatRider op 24-07-2021 08:29 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Piet91 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:30:
[...]
[Afbeelding]

Wait, whut?SeatRider schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:11:
Bungalow van bijna een miljoen, wordt verkocht as-is-where-is, zonder foto's van het interieur of plattegronden.
:strip_exif()/f/image/YacmjSO81nA24fiD0MmVmYpe.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan word ik toch nieuwsgierig wat daar aan de hand is.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Misschien zoiets als dit:
https://www.missilebases.com/copy-of-atlas-f-centralk
Maar dan met de raketten er nog in?
https://www.missilebases.com/copy-of-atlas-f-centralk
Maar dan met de raketten er nog in?
[img]error.jpg[/img]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.