Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 230 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.902.590 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-03 09:23
pauldaytona schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:27:
Een kerk als huis spreekt bij velen tot de verbeelding. Hier koop je een kerk, en krijg je er een groot huis bij.
De kerk heeft nog een toren, maar verder ook als leuke feestzaal, of als gigantische hobbywerkplaats te gebruiken.
Ander idee gooi alles plat en je zet er een hele rij huizen neer.

https://www.funda.nl/koop...2807288-pius-xii-plein-1/

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjjm53UMg-8E8SnJpUHffy-aPpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ae5e43Gwr8x5NJ3pGhLXSSID.png?f=fotoalbum_large

OF de plattegrond klopt niet, OF je kan alleen buitenom naar die meest linker slaapkamer. Ik kan het op de foto's ook niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:23
@pand Blokker: En daar zit ook juist de uitdaging:
Het is een vrij groot pand, je mag weinig veranderen en isoleren naar een A/B-label kan je wel vergeten.

Zonnepanelen is ook zo'n dingetje dat je kan vergeten (je kan het spul in de tuin plaatsen, maar 1 klacht bij de welstandscommissie en je bent de sjaak)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:10
D_Jeff schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:06:
@pand Blokker: En daar zit ook juist de uitdaging:
Het is een vrij groot pand, je mag weinig veranderen en isoleren naar een A/B-label kan je wel vergeten.

Zonnepanelen is ook zo'n dingetje dat je kan vergeten (je kan het spul in de tuin plaatsen, maar 1 klacht bij de welstandscommissie en je bent de sjaak)
Isoleren is inderdaad een uitdaging. Zonnepanelen kunnen op de oude veestal als je die herbouwt, daar zit geen monumentale status op. Bijgebouwen zijn normaal vergunningsvrij.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-04 00:08
No Hands schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Isoleren is inderdaad een uitdaging. Zonnepanelen kunnen op de oude veestal als je die herbouwt, daar zit geen monumentale status op. Bijgebouwen zijn normaal vergunningsvrij.
Of iemand zonder haast koopt het, en wacht tot het helemaal instort. Het zou ook zomaar kunnen afbranden na nog wat jaren leegstand. Als je niks aan de gevels mag doen kan je ook aan de achterzijde niet meer licht binnenkrijgen.
Maar als je nu zeer karig kunt leven, je eigen groente verbouwd, kan je daar of the grid wonen.

https://rijksmonumenten.n...t-stolpboerderij/blokker/

[ Voor 6% gewijzigd door pauldaytona op 20-10-2022 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
pauldaytona schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Of iemand zonder haast koopt het, en wacht tot het helemaal instort. Het zou ook zomaar kunnen afbranden na nog wat jaren leegstand. Als je niks aan de gevels mag doen kan je ook aan de achterzijde niet meer licht binnenkrijgen.
Maar als je nu zeer karig kunt leven, je eigen groente verbouwd, kan je daar of the grid wonen.
Dat is vaker in Friesland geprobeerd, maar in 1 geval vereiste de gemeente gewoon dat de boel in originele staat herbouwd werd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Joe28965 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]

OF de plattegrond klopt niet, OF je kan alleen buitenom naar die meest linker slaapkamer. Ik kan het op de foto's ook niet zien.
Keukenblok erin en je hebt een appartementje.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
JDx schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Dat is de rechtsvoorste slaapkamer, daar waar al een badkamer en eigen voordeur is, verhuurbaar als studio. Nu vermoed ik dat de huurprijzen daar laag zijn. Dus veel levert het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

JDx schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Misschien was het dat? Of een woning voor inwonende ouders oid (in belgie noemen ze dat een kangeroe woning)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

pauldaytona schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Dat is de rechtsvoorste slaapkamer, daar waar al een badkamer en eigen voordeur is, verhuurbaar als studio. Nu vermoed ik dat de huurprijzen daar laag zijn. Dus veel levert het niet op.
Kan je zeker wel 800 per maand voor vragen hoor. Dekt de helft van je hypotheek al bijna.

Edit: okee, een derde. Of je houdt het in overleg met de huurder net onder de huurtoeslag grens.

[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 20-10-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pauldaytona schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Het is wel meer dan een studio, dat bed in de werkkamer en waar dat bed staat de huiskamer, wat meer rechts een keukentje.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:11
pauldaytona schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:19:
Laten we eens een accentkleur toevoegen

https://www.funda.nl/koop...42969480-staringstraat-5/

Trouwens best aardig huis, niet een standaard huis.

[Afbeelding]
Leuk huis, ook met die kleuren. Het verbaast me wel dat de badkamer volgens de tekst nog uit 1970 komt. De gebruikte kleur groen ziet er niet echt seventies uit en er zijn ook weinig sporen van slijtage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Joe28965 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]

De eerste foto is genomen vanuit de hoek berging/Cv-ruimte/Multifunctionele ruimte/slaapkamer. Rechts is de deur naar het grijze gedeelte.
Links zie je een bankje staan die je in de volgende foto ziet, en die foto is in de hal vanuit de hoek in de L van de woonkamer gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/269/581_1440.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/269/577_1440.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Marzman schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:39:
[...]

Het is wel meer dan een studio, dat bed in de werkkamer en waar dat bed staat de huiskamer, wat meer rechts een keukentje.
Ik ben niet thuis in het katholieke gebeuren, het huis was dus de pastorie, en deze aparte ruimte was dus voor iemand z'n werkruimte, niet wonend in de pastorie. Beste een groot gebouw voor een pastoor, trouwen zat er niet in toch? Maar misschien was er een deel wat bv nu grote slaapkamer is, eerst een vergaderruimte van de kerk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand heeft twee appartementen te koop gezet. Het zijn er echt twee, beiden eigendom van dezelfde persoon (kreeg de Funda links via via). Hierdoor kan je een leuk spelletje spelen met "zoek de verschillen".

Woning 1: https://www.funda.nl/koop...-42987762-oudedijk-124-a/
Woning 2: https://www.funda.nl/koop...-42987874-oudedijk-126-a/

spoiler: vies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52oZgJoD7TWPjtr9iear6gFUHDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuopHWmtpTLxlVsAkUfEV0C5.jpg?f=fotoalbum_large

Kluswoning staat bij beide. Lijkt me een understatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

bkor schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:08:
Iemand heeft twee appartementen te koop gezet. Het zijn er echt twee, beiden eigendom van dezelfde persoon (kreeg de Funda links via via). Hierdoor kan je een leuk spelletje spelen met "zoek de verschillen".

Schoonmaakbedrijf er doorheen laten gaan en meteen een afspraak maken met de buren om verhuur te regelen. 1 pand verderop zit een bedrijf dat verhuur voor je regelt (volgens streetwise)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

No Hands schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Interieur is ook beschermd, mag alleen zo blijven/gerestaureerd worden. Bedstee enzo moet blijven. Lijstwerk om deuren en kozijnen moet blijven etc.
Voor de liefhebbers van een stolp is dit best een uniek ding, vanwege de nog aanwezige details en omdat het een Rijksmonument is zijn die details dus ook beschermd.
En dat is direct het probleem met zo'n monument klassering zonder enige verplichting. De koper moet dus allemaal geld gaan investeren om met pijn en moeite er iets leefbaars van te maken, maar de verkoper heeft geen enkele verplichting om het pand in leefbare staat te houden. Dus kan die het lekker laten instorten en verkrotten tot er een gek gevonden is die er wat aan wil gaan doen. En die gek komt er vervolgens achter dat het niet te doen is zo'n pand te restaureren omdat alles, maar dan ook ALLES verrot is, zet het op de markt en dan begint het verhaaltje weer opnieuw.

Er moet gewoon een onderhoudplicht aan monumenten zitten. En nog flink wat meer subsidie voor onderhoud etc. Als de overheid vind dat zulke panden bewaard moeten worden, moeten ze ook bewaard worden.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bitzer schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:41:
[Afbeelding]
€ 349.500 voor een 2-kamer appartement boven een kapsalon in Schagen is best wel heftig.

De aankleding van het interieur in skihut-stijl is ook wel heftig:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hm, dan heb je een VvE met twee appartementen.
Ben dan heel nieuwsgiering hoe het stemrecht in de VvE geregeld is :+

Wel opletten want meestal gaat de VvE over het buitenonderhoud en moet in dit geval het herstel van de dakkapel betalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:41:
[...]

Hm, dan heb je een VvE met twee appartementen.
Ben dan heel nieuwsgiering hoe het stemrecht in de VvE geregeld is :+

Wel opletten want meestal gaat de VvE over het buitenonderhoud en moet in dit geval het herstel van de dakkapel betalen >:)
Hoe kom je tot de conclusie dat het een VvE met twee appartementen is? De bedrijfspanden zullen ook onderdeel uitmaken van diezelfde VvE dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:43:
[...]

Hoe kom je tot de conclusie dat het een VvE met twee appartementen is? De bedrijfspanden zullen ook onderdeel uitmaken van diezelfde VvE dunkt mij.
Oei, dan heb je als bewoner wellicht nog minder in de melk te brokkelen als het stemrecht is gebaseerd op gebruiksoppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:45:
[...]

Oei, dan heb je als bewoner wellicht nog minder in de melk te brokkelen als het stemrecht is gebaseerd op gebruiksoppervlakte.
Bij kleinere VvE's zie je eerder dat het niet zo zeer op oppervlak gaat omdat je anders vrij snel tot de situatie komt dat iemand een te grote stem heeft in het geheel. Dat risico lijkt redelijk beperkt. Je conclusies zijn nogal kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-11-2022

Zo, die worden verkocht en meteen tot studentenhok omgebouwd. 8 studenten per appartement. Schuin a/d overkant is de societeit. Hoeven ze niet eens bezopen op de fiets. Wat zeg ik, je hoeft niet eens te verbouwen, het is al helemaal in studentenstijl. Gewoon 8x 750 euro vangen per maand per appartement. Kassa!

[ Voor 6% gewijzigd door BlauwPet op 20-10-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Waarom gloeit dat kenteken bij de ene en bij de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Bezulba schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:21:
[...]

En dat is direct het probleem met zo'n monument klassering zonder enige verplichting. De koper moet dus allemaal geld gaan investeren om met pijn en moeite er iets leefbaars van te maken, maar de verkoper heeft geen enkele verplichting om het pand in leefbare staat te houden. Dus kan die het lekker laten instorten en verkrotten tot er een gek gevonden is die er wat aan wil gaan doen. En die gek komt er vervolgens achter dat het niet te doen is zo'n pand te restaureren omdat alles, maar dan ook ALLES verrot is, zet het op de markt en dan begint het verhaaltje weer opnieuw.

Er moet gewoon een onderhoudplicht aan monumenten zitten. En nog flink wat meer subsidie voor onderhoud etc. Als de overheid vind dat zulke panden bewaard moeten worden, moeten ze ook bewaard worden.
De monumenteigenaren die ik bezoek zijn doorgaans mensen die in een monument wonen, omdat het een monument is. Die willen het graag behouden en hebben ook het geld om het te onderhouden.
Hier is er een stolp die op een gegeven moment monumentaal is geworden en de toenmalige eigenaar en waarschijnlijk nu verkopende partij had niet het geld om het te onderhouden helaas. Dan vervalt het inderdaad.
De nieuwe eigenaar moet er nu idd een smak geld tegenaan gooien maar dan blijft het waarschijnlijk wel voor altijd bewaard.
Helemaal mee eens dat monumenteigenaren die zoiets willen beginnen door de overheid meer gesteund zouden moeten worden om dit te herstellen. Het probleem ontstaat dan alleen dat als het monument weer netjes is en verkocht wordt de eigenaar de centen opstrijkt. Daar zal de overheid weinig zin in hebben.
Dus het is een moeilijke situatie. De overheid wil van alles maar kan niets verplichten. De nieuwe eigenaar moet het graag willen want anders gaat het niet gebeuren.
Mijn vriendin had er iig minder zin in dan ik dus ik ga het niet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hebben deze eerder niet op sameningeld gestaan? Project mislukt?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Als jullie een gezinsinkomen van 4,2x modaal hebben (nodig bij 100% hypotheek), en ruim 3000 netto in de maand aan hypotheek willen besteden kunnen jullie in dit fantastische rijtjeshuis wonen!

https://www.funda.nl/koop...huis-42995811-klaproos-7/

Klaproos 7, Oudekerk aan de Amstel

Dit begint toch wel hard op financieel darwinisme te lijken hoor. Kopers staan zo tonnen onderwater als de hoge rente alle vraag uit de markt zuigt.

Dat gaat nog meer "gelukkige kopers" te wachten staan

[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 20-10-2022 21:21 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
DutchManticore schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:19:
Als jullie een gezinsinkomen van 4,2x modaal hebben (nodig bij 100% hypotheek), en ruim 3000 netto in de maand aan hypotheek willen besteden kunnen jullie in dit fantastische rijtjeshuis wonen!

Dit begint toch wel hard op financieel darwinisme te lijken hoor. Kopers staan zo tonnen onderwater als de hoge rente alle vraag uit de markt zuigt.

tsja, zodra de postcode in de buurt komt van 1000, gaat de prijs tot 50% omhoog. Effin, dat is een discussie voor een andere topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
D_Jeff schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:27:
[...]

tsja, zodra de postcode in de buurt komt van 1000, gaat de prijs tot 50% omhoog. Effin, dat is een discussie voor een andere topic
Daarmee zou je nog zeggen dat 530k een gezond bedrag voor zo'n woning is. Dat durf ik al te betwijfelen.

Maar inderdaad ander topic

[ Voor 4% gewijzigd door DutchManticore op 20-10-2022 21:31 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
DutchManticore schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:30:
[...]

Daarmee zou je nog zeggen dat 530k een gezond bedrag voor zo'n woning is. Dat durf ik al te betwijfelen.

Maar inderdaad ander topic
En dan net als alle huizen van de laatste jaren: bijna geen tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
Location, location, location: binnen 10-15 minuten zit je op een heleboel belangrijke plekken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:21
mitsumark schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:52:
Location, location, location: binnen 10-15 minuten zit je op een heleboel belangrijke plekken.
Inderdaad, je zit zo op de A9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtL9KDr_bj12jMLrkHhPs1prBL8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9dSLaO5HkLxLCN7FLnp3Bv5k.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wel een aardige geluidswal en bomen, denk dat de overlast meevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
mitsumark schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:30:
[...]

Wel een aardige geluidswal en bomen, denk dat de overlast meevalt.
Wie weet, maar fijnstof heeft daar weinig boodschap aan ..... Ik zou daar niet voor acht ton gaan wonen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
https://data.rivm.nl/geo/apps/check-je-plek/

Fijnstof in de lucht (2020): 8 μg PM2,5 / m3
Stikstofdioxide in de lucht (2020): 16 μg NO2 / m3
Geluid in de omgeving: 64 dB
Zomerhitte in de stad: + 0.8 °C t.o.v. landelijk gebied
Schaduwrijke bomen binnen 500 meter: 15% van het oppervlak
Groen binnen 500 meter: 66% van het oppervlak
Hoe donker is het 's nachts?: 283 zichtbare sterren

Fijnstof is niet zo slecht als verwacht, geluid is met 64DB wel slecht. Maar de locatie maakt veel goed als je naar je werk kan fietsen en toch net buiten de drukte van Adam zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
pauldaytona schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:59:
https://data.rivm.nl/geo/apps/check-je-plek/

Fijnstof in de lucht (2020): 8 μg PM2,5 / m3
Stikstofdioxide in de lucht (2020): 16 μg NO2 / m3
Geluid in de omgeving: 64 dB
Zomerhitte in de stad: + 0.8 °C t.o.v. landelijk gebied
Schaduwrijke bomen binnen 500 meter: 15% van het oppervlak
Groen binnen 500 meter: 66% van het oppervlak
Hoe donker is het 's nachts?: 283 zichtbare sterren

Fijnstof is niet zo slecht als verwacht, geluid is met 64DB wel slecht. Maar de locatie maakt veel goed als je naar je werk kan fietsen en toch net buiten de drukte van Adam zit.
Was 2020 niet het jaar van de lock-downs? Als er recente getallen verschijnen geef ik me gewonnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
martyw schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 01:06:
[...]

Was 2020 niet het jaar van de lock-downs? Als er recente getallen verschijnen geef ik me gewonnen 8)
Je kunt het ook met een voor jou bekende plek vergelijken. Als dat ook gegevens van 2020 zijn, dan kun je zien of het beter of slechter is. Ik vind de getallen voor een 'stadse' locatie niet heel gek.

Overigens wordt de a9 daar de komende jaren verbreed en komt er een hogere geluidswal. Fijnstof zal daardoor iets toenemen, maar het geluid zal afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1

Waarschijnlijk niet, omdat het gros van die kopers geen 100% hypotheek hebben. Grote kans dat ze een kleinere en oudere eengezinswoning van bv 650k verkopen en daarbij een paar ton overwaarde incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Laatst online: 11:36
fenrir schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:17:
[...]

Schoonmaakbedrijf er doorheen laten gaan en meteen een afspraak maken met de buren om verhuur te regelen. 1 pand verderop zit een bedrijf dat verhuur voor je regelt (volgens streetwise)
Ik zou me zorgen maken over de waterschade die je duidelijk ziet tegen de plafonds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 04:42:
[...]

Je kunt het ook met een voor jou bekende plek vergelijken. Als dat ook gegevens van 2020 zijn, dan kun je zien of het beter of slechter is. Ik vind de getallen voor een 'stadse' locatie niet heel gek.

Overigens wordt de a9 daar de komende jaren verbreed en komt er een hogere geluidswal. Fijnstof zal daardoor iets toenemen, maar het geluid zal afnemen.
De werkzaamheden aan de A9 zijn verderop, bij het stadshart van Amstelveen (https://www.rijkswatersta...recht-amstelveen/planning). En de fijnstof hoeveelheid past bij een plek met veel verkeer in de nabijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 12:17

_Eend_

🌻🇺🇦

8 ton en dan een zo'n postzegeltuin van waaruit je lekker volkstuiniers kunt aangapen (en zij jou). Nee dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:36

Volgens de omschrijving een hoekwoning, maar volgens de definitie van funda is het een eindwoing.
https://help.funda.nl/hc/...orten-woonhuizen-zijn-er-

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ook wel grappig, dat huisje bij Dronrijp is verkocht: https://www.omropfryslan....naal-bij-dronryp-verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
goed gevonden leuk te weten, dank!
Benieuwd of we m nog een keer zien in de toekomst
Zelfvoorzienende vakantiewoning lijkt het op

[ Voor 5% gewijzigd door Silent7 op 21-10-2022 08:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-04 22:00
Wordt je niet duizelig van het trainen dan wordt je het ...sowieso eigenlijk toch wel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-04 09:47

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Mafbal schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:33:
Wordt je niet duizelig van het trainen dan wordt je het ...sowieso eigenlijk toch wel
Dat is handig, die persoon heeft het cadeaupakpapier van zijn trainingsapparatuur gebruikt als behang. :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Mafbal schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:33:
Wat een mooi duitsig straatje :9

Wat is dit dan, stijgt hier net een reiger op ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/166/187/630_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hl721g7.png

[ Voor 22% gewijzigd door JDx op 21-10-2022 11:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

JDx schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:40:
[...]

Wat een mooi duitsig straatje :9

Wat is dit dan, stijgt hier net een reiger op ofzo?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Halloween versiering (spook oid) aan de dakgoot? Er zit ook een grote spin naast de voordeur op de gevel bij datzelfde huis.

Als je een ladder hebt die lang genoeg is om dat spook op te hangen dan hadden ze ook wel eens een keer de boekdelen van de dakgoot kunnen schilderen/schoonmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door fenrir op 21-10-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
_Eend_ schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:15:
[...]

8 ton en dan een zo'n postzegeltuin van waaruit je lekker volkstuiniers kunt aangapen (en zij jou). Nee dankje.
Ik denk dat je met een baan op de zuidas met een salaris onder 2x modaal daar anders over denkt, "het is geen appartement" is al een hele winst..
Alleen als je bereid bent (veel) langer te reizen kun je (veel) beter krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Laatst online: 30-04 15:00
mitsumark schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Ik denk dat je met een baan op de zuidas met een salaris onder 2x modaal daar anders over denkt, "het is geen appartement" is al een hele winst..
Alleen als je bereid bent (veel) langer te reizen kun je (veel) beter krijgen.
2x modaal kan toch geen 8 ton betalen, zelfs met 4x modaal wordt het lastig.
Ze zullen er vast willen wonen, maar kunnen het niet betalen, en dat is dus ook waarom het benoemd wordt, een niet uitgebouwde (betrekkelijke kleine) eindwoning voor 8 ton.

Zoiets (https://www.funda.nl/koop...koolwitjestraat-72/#kaart) lijkt me een stuk schappelijker geprijsd in, al ligt dat weer 10km verderop, maar nog wel met redelijke verbinding naar die zuidas.

[ Voor 35% gewijzigd door Michiel1978 op 21-10-2022 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:32
Michiel1978 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

2x modaal kan toch geen 8 ton betalen, zelfs met 4x modaal wordt het lastig.
Ze zullen er vast willen wonen, maar kunnen het niet betalen, en dat is dus ook waarom het benoemd wordt, een niet uitgebouwde (betrekkelijke kleine) eindwoning voor 8 ton.

Zoiets (https://www.funda.nl/koop...koolwitjestraat-72/#kaart) lijkt me een stuk schappelijker geprijsd in, al ligt dat weer 10km verderop, maar nog wel met redelijke verbinding naar die zuidas.
Ik vind 152 m2 niet klein, zeker niet voor Amsterdamse begrippen, en dat is toch een beetje waarmee je het gaat vergelijken in Ouderkerk a/d Amstel. Alsnog veel geld natuurlijk, maar verder een prima woning voor een jong gezin met 2 banen in Amsterdam.

En dat alternatief dat je post, is relatief gunstig geprijst vanwege de ligging vlakbij Schiphol lijkt mij

[ Voor 6% gewijzigd door Blik1984 op 21-10-2022 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ouderkerk is ook wel een duur dorpje rondom Amsterdam. Is ook zo ongeveer het eerste dorp dat je tegenkomt als je langs de Amstel naar beneden gaat. Wat een contrast dan.. op 1:15 van Amsterdam voor 335k

https://www.funda.nl/koop.../huis-88350401-gracht-43/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/165/889/249_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/165/889/386_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Blik1984 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Alsnog veel geld natuurlijk, maar verder een prima woning voor een jong gezin met 2 banen in Amsterdam.
We hebben het over 8 ton. Dat is 21 modale jaarsalarissen nog zonder rente.

Als je van je 20e tot je 67e werkt dan ben je dus al alleen voor de de principal 44% van je werkzame leven aan het werk, met rente erbij kom je makkelijk over 50% van je levens inkomen _O-

Mensen zijn echt niet wijs. Verhuis naar het Oosten, lever 20% van je salaris is en krijg hetzelfde huis voor 50% van de kosten.

Netto resultaat is in alle gevallen gunstiger

[ Voor 17% gewijzigd door DutchManticore op 21-10-2022 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

DutchManticore schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Als je van je 20e tot je 67e werkt geef je dan dus al alleen voor de de principal 44% van je werkzame leven aan het werk alleen om de principal van je lening op te hoesten, met rente erbij kom je makkelijk over 50% van je levens inkomen _O-
Wonen in (de buurt van) Amsterdam is gewoon niet voor het plebs weggelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
martyw schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:09:
[...]

De werkzaamheden aan de A9 zijn verderop, bij het stadshart van Amstelveen (https://www.rijkswatersta...recht-amstelveen/planning). En de fijnstof hoeveelheid past bij een plek met veel verkeer in de nabijheid.
https://bezoekerscentrum....tel-in-2026/#.Y1J6J7dNcVF
Bij Amstelveen wordt de weg óók aangepakt. Dat betekent niet dat ze bij Ouderkerk niets zouden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
[...]

Als je van je 20e tot je 67e werkt geef je dan dus al alleen voor de de principal 44% van je werkzame leven aan het werk alleen om de principal van je lening op te hoesten, met rente erbij kom je makkelijk over 50% van je levens inkomen _O-
Het is daarom ook niet weggelegd voor een modaal jaarsalaris, dan moet je maar verder weg van Amsterdam gaan wonen. Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar er genoeg banen te verzinnen waar je al voor je 30ste rond de 5k/6k bruto per maand kunt verdienen.

En heel onzeker, maar wat is 800k nog waard over 30 jaar. Inflatie eet die schuld op termijn ook goed op, helemaal met het huidige tempo

[ Voor 11% gewijzigd door Blik1984 op 21-10-2022 12:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Als je van je 20e tot je 67e werkt dan ben je dus al alleen voor de de principal 44% van je werkzame leven aan het werk, met rente erbij kom je makkelijk over 50% van je levens inkomen _O-

Mensen zijn echt niet wijs. Verhuis naar het Oosten, lever 20% van je salaris is en krijg hetzelfde huis voor 50% van de kosten.

Netto resultaat is in alle gevallen gunstiger
De meeste potentiële kopers hoeven ook helemaal geen 8 ton bij elkaar te werken. Omdat bv de helft van dat geld ze al is komen aanwaaien in de vorm van overwaarde op eerdere huizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Blik1984 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Het is daarom ook niet weggelegd voor een modaal jaarsalaris, dan moet je maar verder weg van Amsterdam gaan wonen. Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar er genoeg banen te verzinnen waar je al voor je 30ste rond de 5k/6k bruto per maand kunt verdienen.
Haha, dat weet ik.

Maar ik ben nogal gek om 8 ton uit te geven voor zon simpel huisje, ookal is mijn gezinsinkomen iets meer 5x modaal.

En nogmaals voor veel mensen die Amsterdam niet uit willen vanwege de hogere lonen zou het ze netto geld opleveren door minder loon elders te accepteren en betere woningen elders te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
DutchManticore schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Haha, dat weet ik.

Maar ik ben nogal gek om 8 ton uit te geven voor zon simpel huisje, ookal is mijn gezinsinkomen iets meer 5x modaal.

En nogmaals voor veel mensen die Amsterdam niet uit willen vanwege de hogere lonen zou het ze netto geld opleveren door minder loon elders te accepteren en betere woningen elders te zoeken
De nabijheid van Amsterdam zorgt ervoor dat er blijkbaar genoeg vraag is voor een dergelijk huisje om een dergelijke prijs te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Blik1984 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:09:
[...]

De nabijheid van Amsterdam zorgt ervoor dat er blijkbaar genoeg vraag is voor een dergelijk huisje om een dergelijke prijs te vragen.
"Omdat de lonen in Amsterdam hoger zijn"
En de woonkosten zijn onevenredig nog veel hoger.

Dus nogmaals. Mensen zijn niet wijs.
Ga in het midden of oosten van het land werken, en je verliest 20% salaris, maar je woonkosten zakken met 50% en je woont in een beter huis.

Ik zou het wel weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

leto001 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:48:
Ouderkerk is ook wel een duur dorpje rondom Amsterdam. Is ook zo ongeveer het eerste dorp dat je tegenkomt als je langs de Amstel naar beneden gaat. Wat een contrast dan.. op 1:15 van Amsterdam voor 335k

https://www.funda.nl/koop.../huis-88350401-gracht-43/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dan woon je ook nog eens aan de gracht! Kom daar maar eens om in A’dam, wonen aan de gracht….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je woont dan in Friesland, beetje rare vergelijking met Amsterdam. Dan lijkt Antwerpen nog meer op Amsterdam en daar zijn woningen ook niet zo duur.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-04 07:37
https://www.funda.nl/koop...4473-oegstgeeststraat-15/

Hobby's: Tegels. Favoriete kleur: Zwart. Droomhuis: Kapsalon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhWC3j0N2pNkg9DTjO_jROjcKjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhrP2cUO8uwazGtxBeiGqz2I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door supersoco80 op 21-10-2022 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 14:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fB-Bsq7MDdVwIgXTh_EDrxbANPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KqulMNDoLkRZbD9V2egmaH0E.png?f=user_large

https://www.funda.nl/koop/breda/huis-42992412-siereveld-30/

Al eerder benoemd op dit topic, maar hij is vandaag weer opnieuw online gezet.

Mooi om te zien dat deze VT-wonen flipperswoning nog steeds te koop staat. Flipper vond het ook niet de moeite om wat aan het energielabel te doen - bold strategy cotton, lets see if it pays off...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Masvic schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:09:
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop/breda/huis-42992412-siereveld-30/

Al eerder benoemd op dit topic, maar hij is vandaag weer opnieuw online gezet.

Mooi om te zien dat deze VT-wonen flipperswoning nog steeds te koop staat. Flipper vond het ook niet de moeite om wat aan het energielabel te doen - bold strategy cotton, lets see if it pays off...
Zo, in een keer mijn bingokaart vol....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:46:
[...]

Zo, in een keer mijn bingokaart vol....
Om hem af te maken had er een goudkleurige kraan in plaats van een zwarte geïnstalleer moeten zijn in de obligaat zwarte keuken.
En een nep-taatsdeur in plaats van een echte.

Maar het is verder wel echt prijsschieten met de bingo, ja. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 14:47
Modbreak:We houden het vriendelijk, daarnaast is deze discussie meer voor de andere topics die in de Topic warning staan.

Ontopic aub weer.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 21-10-2022 21:37 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:48
Ondertussen in Amerika:

Afbeeldingslocatie: https://photos.zillowstatic.com/fp/b56c118b73eef35b6191d4795085ec3d-uncropped_scaled_within_1536_1152.webp

Ja. Het is een McMansion.

Afbeeldingslocatie: https://photos.zillowstatic.com/fp/c9e28cf875a491cd07e77c7d5701a9a3-uncropped_scaled_within_1536_1152.webp

Zo'n beetje al het hout in dit huis ziet er heel raar uit.

Afbeeldingslocatie: https://photos.zillowstatic.com/fp/61ca7c4bf98af695f1af5cec1dd9ec4a-uncropped_scaled_within_1536_1152.webp

De plaatsing van die balken. Die rare afscheiding. Die hoge plafonds.

Afbeeldingslocatie: https://photos.zillowstatic.com/fp/31b307dfe86081b91fa16375b603fed9-uncropped_scaled_within_1536_1152.webp

Ingang van de wijnkelder.

Afbeeldingslocatie: https://photos.zillowstatic.com/fp/99629f70809f83749cec20f6d97f30ae-uncropped_scaled_within_1536_1152.webp

De wijnkelder.

Afbeeldingslocatie: https://photos.zillowstatic.com/fp/b303eb2d308476009bed192af2165def-uncropped_scaled_within_1536_1152.webp

Vloekend basketbalnetje.

Afbeeldingslocatie: https://photos.zillowstatic.com/fp/e9b279a080c9e7ba3058f1575265f69e-uncropped_scaled_within_1536_1152.webp

Waarom druipt er hier zoveel.

Slechts vier miljoen dollar.
https://www.zillow.com/ho...y-UT-84124/69225455_zpid/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:10
In de VS heeft zelfs wansmaak een hoge prijs :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Ik durf ook wel te wedden dat niets daarvan echt hout is. Allemaal metaal/kunstof met een "hout"look.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 20:51
DutchManticore schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

"Omdat de lonen in Amsterdam hoger zijn"
En de woonkosten zijn onevenredig nog veel hoger.

Dus nogmaals. Mensen zijn niet wijs.
Ga in het midden of oosten van het land werken, en je verliest 20% salaris, maar je woonkosten zakken met 50% en je woont in een beter huis.

Ik zou het wel weten
Je kijkt wel echt heel eentonig hiernaar. Een woning is meer dan alleen de waarde en kosten... Het gaat erom dat mensen zich prettig voelen op de locatie en in de woning. Dan kan je wel voor minder geld in het midden of oosten gaan zitten maar ik zou persoonlijk doodongeluk worden daar met mijn leeftijd nu.

Dan betaal ik maar wat meer om bij/in een stad te wonen maar heb ik het tenminste wel naar mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
AMARONE schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:07:
[...]

Je kijkt wel echt heel eentonig hiernaar. Een woning is meer dan alleen de waarde en kosten... Het gaat erom dat mensen zich prettig voelen op de locatie en in de woning. Dan kan je wel voor minder geld in het midden of oosten gaan zitten maar ik zou persoonlijk doodongeluk worden daar met mijn leeftijd nu.

Dan betaal ik maar wat meer om bij/in een stad te wonen maar heb ik het tenminste wel naar mijn zin.
Hopeloos offtopic maar hoe oud ben je dan als ik vragen mag?

Ik zou namelijk dood ongelukkig worden in een stad :Y

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:30
Weet niet of het veel met leeftijd te maken heeft. Ben zelf opgegroeid in het oosten en heb me nooit prettig gevoeld in de drukte van een stad. Maar kan me voorstellen dat als je de stad gewend bent de rust van het platteland juist beklemmend kan werken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
AMARONE schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:07:
[...]

Utrecht, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven zijn geen steden? Je doet net alsof alles buiten de Randstad vrijstaande woningen zijn met de buren op 6km afstand met ononderbroken zicht tot aan de horizon haha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martyw
Oude mannen cave van de Texelse biljartkoning in een van de mooiste dorpjes op het eiland
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/166/012/296_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/166/012/287_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...s-88353452-herenstraat-9/

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 22-10-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

martyw schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:33:
Oude mannen cave van de Texelse biljartkoning in een van de mooiste dorpjes op het eiland
[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...s-88353452-herenstraat-9/
Dit pand schreeuwt locatie, locatie, locatie! 2 schuren plus een garage is natuurlijk ook een dikke plus. Maar de woning zelf zal je nog voor een paar ton moeten moderniseren.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat Texel zo prijzig zou zijn

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martyw
PaT schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:34:
[...]

Dit pand schreeuwt locatie, locatie, locatie! 2 schuren plus een garage is natuurlijk ook een dikke plus. Maar de woning zelf zal je nog voor een paar ton moeten moderniseren.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat Texel zo prijzig zou zijn
Het eiland is geliefd bij welgestelde zestigers - als je een huis boven de zes ton koopt mag je je er vrij vestigen, woningen beneden die prijs vallen onder de huisvestingsverordening - en dat heeft prijsopdrijvend gewerkt .....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Franciesco schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:26:
In de VS heeft zelfs wansmaak een hoge prijs :+
Zie je zo veel hout dan? Beetje een efteling uitstraling :)

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:47

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://www.funda.nl/koop...31-paulus-buijsstraat-65/
Deze woning is al meerdere jaren verkamerd (vier kamers) en daarmee interessant als studentenhuis.
Het appartement wordt opgeleverd in verhuurde staat en wordt bewoond door rustige, nette studenten.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/166/250/080_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/166/250/081_2160.jpg

Foto van de woonkamer hebben ze er niet bij durven zetten denk ik. En douche en badkamer geforceerd schoon te maken :')

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dronium
  • Laatst online: 30-04 22:33
FunkyTrip schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:18:

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Foto van de woonkamer hebben ze er niet bij durven zetten denk ik. En douche en badkamer geforceerd schoon te maken :')
75 m2, 4 kamers, keuken, badkamer, toilet. Gezien de eettafel in de hal denk ik niet dat er nog ruimte is voor een woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04 23:50
Dronium schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:29:
[...]

75 m2, 4 kamers, keuken, badkamer, toilet. Gezien de eettafel in de hal denk ik niet dat er nog ruimte is voor een woonkamer.
Die is opgesplitst:
waarvan de laatste twee in de voormalige doorzon woonkamer zijn gerealiseerd door de plaatsing van een tussenwand.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• pauldaytona

Ik weet niet war je je aan stoort, er staat van één dag afwas, en het is schoner dan de gemiddelde studentenflat waar ik geweest ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snap eigenlijk ook niet zo wat het probleem hier is.
(behalve de prijs dan, die vind ik absurd).

Eindelijk foto's van een huis waarin echt gewoond wordt. Niks bijzonders eigenlijk. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
ehtweak schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Eindelijk foto's van een huis waarin echt gewoond wordt. Niks bijzonders eigenlijk. :|
De prijs zal de rekensom zijn van wat het kost en wat het per jaar opbrengt. Delft heeft nog geen regels tegenhuisjesmelkers? Zoals dat je het eerst zelf moet bewonen.

Als je het een goede indruk wil laten geven, laat je er een dag een werkster poetsen, dat verdient zich wel terug bij de verkoop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:42

vanDaal

-ismeereentje

Een koopwoning in Utrecht onder de 100.000? Het kan!

https://www.funda.nl/koop...215-oude-kerkstraat-30-3/

Wel je badkamer delen...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/166/237/395_2160.jpg

en niet te claustrofobisch zijn

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/166/237/399_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:28

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Die stolp boerderij in Blokker staat echt al jaren en jaren er zo vervallen bij. Is bij mij om de hoek, Mak blokkeer ernaast is leuk en het staat echt wel mooi qua locatie maaarrr.
Het mag dan een rijksmonument zijn, dit project zou ik nooit oppakken, en werkt ook averechts imho.

Teveel regels wat niet mag waardoor het gewoon ondoenlijk is om er iets van te maken.
Ik denk dat het er nog jaren zo bij gaat staan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ehtweak schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Verhouding tussen huuropbrengst en vraagprijs lijkt me helemaal niet zo absurd. Dat is in de regel hoe bij verhuurde woningen wordt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-11-2022
Caelorum schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:39:
Ik durf ook wel te wedden dat niets daarvan echt hout is. Allemaal metaal/kunstof met een "hout"look.
Ook de 'stenen' zijn niet echt, het is dik 'stuc' werk waar ze dan stenen in hebben gemaakt in relief door de voegen verdiept uit te snijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39
Meer foto's van de tuin dan van het interieur, dan weet je het wel.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/164/746/734_2160.jpg

En maar liefst twee keer op Funda:

Als huis:
https://www.funda.nl/koop...-42969793-dreyenseweg-23/

Als bouwgrond
https://www.funda.nl/koop...-42969791-dreyenseweg-23/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als dat de keuken van een studentenhuis is vind ik het er erg netjes uitzien.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Ap
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 21:34
vanDaal schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 07:48:
Een koopwoning in Utrecht onder de 100.000? Het kan!

https://www.funda.nl/koop...215-oude-kerkstraat-30-3/

Wel je badkamer delen...

[Afbeelding]

en niet te claustrofobisch zijn

[Afbeelding]
Ah een koopstudio. Beetje googlen op dit bedrijf geeft een leuk inzicht in de huizenmarkt pre 2008.

Was toen een concept waarbij de maandlasten lager zouden zijn dan een kamer huren. Om dit voor elkaar te krijgen bood koopstudio een lastenverlichter die werd gefinancierd uit de te verwachten overwaarde van de koopstudio bij verkoop. In 2008 is dit dus mis gegaan. Bedrijf failliet en een hoop ouders die nu ineens flinke maandlasten moesten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Dr. Ap schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Ah een koopstudio. Beetje googlen op dit bedrijf geeft een leuk inzicht in de huizenmarkt pre 2008.

Was toen een concept waarbij de maandlasten lager zouden zijn dan een kamer huren. Om dit voor elkaar te krijgen bood koopstudio een lastenverlichter die werd gefinancierd uit de te verwachten overwaarde van de koopstudio bij verkoop. In 2008 is dit dus mis gegaan. Bedrijf failliet en een hoop ouders die nu ineens flinke maandlasten moesten betalen.
Zulke woonvereniging-kamers zijn nog steeds heel interessant voor ouders met geld. Niet als je ervoor moet lenen, wel als je het geld anders in een dalende aandelenbeurs stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
DutchManticore schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:47:
[...]

Utrecht, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven zijn geen steden? Je doet net alsof alles buiten de Randstad vrijstaande woningen zijn met de buren op 6km afstand met ononderbroken zicht tot aan de horizon haha
Wat denk je wat een huisje van 150 m2 met tuin in Utrecht zou kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Rubbergrover1 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

Verhouding tussen huuropbrengst en vraagprijs lijkt me helemaal niet zo absurd. Dat is in de regel hoe bij verhuurde woningen wordt gekeken.
300k / 1437 (huidige huuropbrengst) = 209 maanden (naar boven af gerond)
Daar waar 240 - 300 maanden ongeveer de ongeschreven regel is, is dat meer dan prima te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Blik1984 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Wat denk je wat een huisje van 150 m2 met tuin in Utrecht zou kosten?
Ik kan je verklappen dat het antwoord niet "8 ton" is en daarbij noemde ik meer steden dan alleen Utrecht. Die bij uitstek de duurste stad onder de genoemden is

[ Voor 17% gewijzigd door DutchManticore op 23-10-2022 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
DutchManticore schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:49:
[...]

Ik kan je verklappen dat het antwoord niet "8 ton" is en daarbij noemde ik meer steden dan alleen Utrecht. Die bij uitstek de duurste stad onder de genoemden is
In Den Bosch is een van de eerste hits ook een huis van 160 m2 voor 738k, in Utrecht 775k. Tuurlijk kun je geld besparen door verder van een stad af te zitten, maar het is gewoon een feit dat je voor de nabijheid van een stad met faciliteiten extra geld moet neerleggen. En voor Amsterdam is dat bovengemiddeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Iemand nog een huisje uit 1958, nooit echt opgeknapt, 137m2 voor 740k?

De bakelieten telefoon doet nog dienst…..
https://www.funda.nl/koop...2888844-van-galenlaan-36/

En de badkamer mist….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Get!em schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:27:
Iemand nog een huisje uit 1958, nooit echt opgeknapt, 137m2 voor 740k?

De bakelieten telefoon doet nog dienst…..
https://www.funda.nl/koop...2888844-van-galenlaan-36/

En de badkamer mist….
Volgens de plattegrond is die optioneel dus ik zou die er zeker bijvragen voor dat geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:40
De meeste kopieën van deze woning hebben de keuken in het smalle gedeelte, in de doorloop waar het tafeltje staat.
Maar hier hebben ze bedacht dat een keukeneiland hoedanook ten alle tijde beter is....

https://www.funda.nl/koop...51-lichtboei-129/#foto-15

Die apparatenwand wat half voor het raam staat......

[ Voor 9% gewijzigd door HBSVDK op 23-10-2022 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HBSVDK schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:47:
De meeste kopieën van deze woning hebben de keuken in het smalle gedeelte, in de doorloop waar het tafeltje staat.
Maar hier hebben ze bedacht dat een keukeneiland hoedanook ten alle tijde beter is....

De keuken kan ook best daar, maar niet met een kookeiland inderdaad. Daar is het veel te klein voor.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

HBSVDK schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:47:

Daar ziet vanaf de straat toch niemand wat van, het schuurtje staat ervoor :9

Pagina: 1 ... 230 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.