Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.613 views

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/585/424_2160.jpg

Villa van Dirk Kuijt staat te koop. Leuk pandje met eigen zwembad, bioscoop, bar, fintess, sauna en natuurlijk een trapveldje in de tuin. Beetje aan de prijs wel...

https://www.funda.nl/koop...87693803-rembrandtweg-16/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
SkiFan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:51:
Of je neemt gewoon een huis met een grote tuin. Onze tuin is zo groot, dat er altijd wel ergens zon is. Wel veel onderhoud, dat dan weer wel.
En zo ontzettend groot hoeft het ding niet eens te zijn. Mijn rijtjeshuis heeft twee verdiepingen (geen zolder) en de tuin is slechts 12 meter diep. Dan heb je ook in het voorjaar achter in de tuin heerlijk veel zon. In hartje winter komt de zon in de ochtend nog niet echt over het huis heen, maar als ik hartje winter in de kou wil zitten, dan kan dat ook wel zonder zonnetje. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Erick81 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:55:
[Afbeelding]

Villa van Dirk Kuijt staat te koop. Leuk pandje met eigen zwembad, bioscoop, bar, fintess, sauna en natuurlijk een trapveldje in de tuin. Beetje aan de prijs wel...

Zo veel geld, maar helaas was het net op toen ze wilden beginnen aan de plattegronden. Dus je moet zelf maar invullen hoe het er verder van binnen uit ziet.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

FreakNL

Well do ya punk?

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:48:
[...]

Tegelijk is de windrichting van een tuin ook weer niet allesbepalend. Vooral omdat de zon draait... Met een tuin op het noorden komt er groot deel van de dag gewoon zon van de zijkanten, terwijl je op het heetst van de dag in de koelte van de schaduw zit. Is dus helemaal niet zo dramatisch. Ik ken een hoop mensen die juist geen tuin op het zuiden willen, omdat je dan in de zomer wegbrandt en alsnog niet lekker buiten zit.
Dat ben ik ook wel met je eens hoor! Maar dan is het dus een bewuste keuze... Ik ben erg blij met mijn tuin op het zuiden en veel raampartijen omdat dat betekent dat ik vanaf maart t/m oktober mijn thermostaat bij wijze van spreke kan opbergen.. Dat doe ik natuurlijk niet maar er wordt in die periode gewoon NIET gestookt... Maar in de zomer moet ik echt voor verkoeling zorgen.. Dus alles heeft zijn voor- en nadelen. Dat ontken ik verder ook niet..

Het gaat mij er meer om dat sommigen mensen een huis kopen zonder te weten hoe de ligging van de tuin is...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:05
VERNederlander schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:19:
[...]

Dit willen ze in Amersfoort ook gaan neerzetten en dan zelfs met schuine kap op de 2de etage. Geeft een goed beeld hoe krap dit gaat worden.

En een close-up foto van de voorraadkast 8)7

[Afbeelding]
Echt ziek dat dit gebouwd wordt en nog veel zieker dat er zulke prijzen voor worden gevraagd en neergelegd.

Er een meme die ongeveer gaat als:

- neem het vaccin
- eet de insecten
- woon in je tiny house/blijf in je pod
- je zult niks bezitten
- je zult gelukkig zijn

wat dan opgedragen wordt door de elite (salamanders in mensen pakken oid), de illuminatie of wat al niet meer. Een vooruitblik op een of andere dystopische toekomst waarin mensen bezit/slaven zijn.

Allemaal lol en grappig maar we gaan wel naar dezelfde uitkomst toe. De mechanismen erachter zijn anders maar het resultaat is hetzelfde. Geen salamanders in mensen pakken maar falende overheden. Mensen worden letterlijk opgehokt in veredelde schuurtjes waar men de rest van hun leven voor moet werken. Worden ja, want als je kiest voor de optie 'dan koop je toch niet' dan moet je kiezen tussen de volgende woonaccessoires:

- woon de rest van je leven bij je ouders
- verlaat het land
- bevecht je weg naar de bodem zodat een instantie je een huis toewijst

dit soort nieuwbouw zou illegaal moeten zijn. Het leidt tot het uithollen van een basale levensbehoefte en afname van de levenskwaliteit. Die huizenprijzen zijn op den duur nog wel te repareren, maar dit soort slavernij schuurtjes zullen er dan nog steeds staan. Moeten we niet willen met zijn allen.

[ Voor 7% gewijzigd door leecher op 02-03-2021 13:23 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:02
dreamscape schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:58:
[...]

En zo ontzettend groot hoeft het ding niet eens te zijn. Mijn rijtjeshuis heeft twee verdiepingen (geen zolder) en de tuin is slechts 12 meter diep. Dan heb je ook in het voorjaar achter in de tuin heerlijk veel zon. In hartje winter komt de zon in de ochtend nog niet echt over het huis heen, maar als ik hartje winter in de kou wil zitten, dan kan dat ook wel zonder zonnetje. ;)
Onze is 3,5 etage hoog, iets van 11 meter in de nok. Dan heb je inderdaad een wat grotere tuin nodig.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:04

Bezulba

Formerly known as Eendje

leecher schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Echt ziek dat dit gebouwd wordt en nog veel zieker dat er zulke prijzen voor worden gevraagd en neergelegd.

Er een meme die ongeveer gaat als:

- neem het vaccin
- eet de insecten
- woon in je tiny house/blijf in je pod
- je zult niks bezitten
- je zult gelukkig zijn

wat dan opgedragen wordt door de elite (salamanders in mensen pakken oid), de illuminatie of wat al niet meer. Een vooruitblik op een of andere dystopische toekomst waarin mensen bezit/slaven zijn.

Allemaal lol en grappig maar we gaan wel naar dezelfde uitkomst toe. De mechanismen erachter zijn anders maar het resultaat is hetzelfde. Geen salamanders in mensen pakken maar falende overheden. Mensen worden letterlijk opgehokt in veredelde schuurtjes waar men de rest van hun leven voor moet werken. Worden ja, want als je kiest voor de optie 'dan koop je toch niet' dan moet je kiezen tussen de volgende woonaccessoires:

- woon de rest van je leven bij je ouders
- verlaat het land
- bevecht je weg naar de bodem zodat een instantie je een huis toewijst

dit soort nieuwbouw zou illegaal moeten zijn. Het leidt tot het uithollen van een basale levensbehoefte en afname van de levenskwaliteit. Die huizenprijzen zijn op den duur nog wel te repareren, maar dit soort slavernij schuurtjes zullen er dan nog steeds staan. Moeten we niet willen met zijn allen.
Tjah, er is blijkbaar een markt voor, anders bouwen ze het niet. En als mensen zoiets willen kopen, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze dat niet mogen? Het is niet alsof het een keuze is tussen 100 van zulke huizen en 100 vrijstaande 1 gezinswoningen voor dezelfde prijs.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
FreakNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Dat ben ik ook wel met je eens hoor! Maar dan is het dus een bewuste keuze... Ik ben erg blij met mijn tuin op het zuiden en veel raampartijen omdat dat betekent dat ik vanaf maart t/m oktober mijn thermostaat bij wijze van spreke kan opbergen.. Dat doe ik natuurlijk niet maar er wordt in die periode gewoon NIET gestookt... Maar in de zomer moet ik echt voor verkoeling zorgen.. Dus alles heeft zijn voor- en nadelen. Dat ontken ik verder ook niet..

Het gaat mij er meer om dat sommigen mensen een huis kopen zonder te weten hoe de ligging van de tuin is...
Dat vind ik helemaal niet zo raar. Wat ik aangeef is dat het niet zo is dat de een 'beter' is dan de ander. In veel gevallen kun je bij iedere windrichting er wel voor kiezen om een plekje in de zon of juist in de schaduw te vinden. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat het iemand totaal niet interesseert hoe de ligging van de tuin is, omdat je vaak toch wel je tuin zult kunnen gebruiken zoals jij dat zou willen.

(Overigens heeft de ligging van de tuin sec weer niets te maken met de inval die je in je huis hebt. Vaak betekent een tuin op het noorden immers dat je een huis hebt met ramen op zowel het noorden als op het zuiden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
[...]

Ik denk dat het meer zegt over de soort mensen die het koopt. Die per se een eengezinswoning van drie verdiepingen willen hebben, ook als dat misschien helemaal niet de handigste oplossing is. Beetje eigenwijs misschien.

Aan de andere kant vind ik het ook juist wel weer leuk dat er eens iets anders wordt gebouwd dan de standaard 5,40 of 5,70 brede woning (bij wijze van spreken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:16
GENETX schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Ik zit nog met 2 vragen bij dat huis:
1. Waarom wordt er een kostbare ca 3m^2 verspild in de hal? |:(
2. Is dat een optionele uitbouw aan de achterkant? :X
1. Redelijk kansloos inderdaad, hadden ze beter naar voren kunnen halen. Maar in Amersfoort hebben ze ook iets moois, je kunt bij binnenkomst gelijk mee-eten :9. (zie hieronder)
2. Helaas niet te achterhalen, buren hebben het ook.

https://www.tuinenindelaak.nl/tuin-11-en-13/de-gaai/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWl6P1rQxGHfZOupYLWvFx5SMO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boo90oNZENC1qpWycssxmWJC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:02
VERNederlander schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:56:
[...]

1. Redelijk kansloos inderdaad, hadden ze beter naar voren kunnen halen. Maar in Amersfoort hebben ze ook iets moois, je kunt bij binnenkomst gelijk mee-eten :9. (zie hieronder)

[Afbeelding]
Enorm smal inderdaad. Het meest bizarre vind ik wel dat deze huizen worden opgeleverd met een bodemwarmtepomp, zo'n beetje de duurste oplossing om het toch al kleine oppervlak te verwarmen :+

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:52
Rockster schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:03:
Enorm smal inderdaad. Het meest bizarre vind ik wel dat deze huizen worden opgeleverd met een bodemwarmtepomp, zo'n beetje de duurste oplossing om het toch al kleine oppervlak te verwarmen :+
Als je al die bronnen in één keer kunt boren is het al een stuk goedkoper. En dan is het natuurlijk een van de meest onderhoudsarme oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:02
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:11:
[...]

Als je al die bronnen in één keer kunt boren is het al een stuk goedkoper. En dan is het natuurlijk een van de meest onderhoudsarme oplossingen.
Mwah, moet je kijken hoeveel ruimte je op offert op zolder voor de binnenunit, plus de koof om de leidingen daar te krijgen. Een monoblock l/w warmtepomp was economisch (en onderhoudstechnisch) veel handiger geweest. Ik heb geen ervaring met onderhoud van een w/w warmtepomp, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Het feit dat je over het algemeen "slechts" 10-15 jaar garantie krijgt op de bron zegt mij wel genoeg, en bovendien onttrekt het hele rijtje woningen dan warmte aan de grond wat wel een probleem kan worden.

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Interessant interrieur! In ieder geval geen VT-Wonen magazine gevolgd.
https://www.funda.nl/koop...is-41236453-lunenburg-19/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/457/217_2160.jpg

Aan de ene kant denk ik dat dit huis z'n geld wel waard is, maar aan de andere kant vind ik het ook veel geld voor deze woning... Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ongetwijfeld zal het binnen no-time verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Bitzer schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:55:
[Afbeelding]

Hierbij moest ik meteen denken aan "Lost in the Andes", het verhaal waar Donald Duck en de neefjes in een vierkante wereld terecht komen:
[Afbeelding]
Helaas... is de kraan niet vierkant. :9

(Ik loop wat achter in dit topic, vandaar de late reactie. O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:45
Kliko schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:22:

[Afbeelding]

Aan de ene kant denk ik dat dit huis z'n geld wel waard is, maar aan de andere kant vind ik het ook veel geld voor deze woning... Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ongetwijfeld zal het binnen no-time verkocht zijn.
De multiculturele samenleving in één foto. Arabische tapijten en een oud-Hollandsche sjoelbak aan de muur :*)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Deze makelaar praat in Jip en Janneke - taal. Zou het toeval zijn dat de straat zo heet..
Jip liep in de tuin en hij verveelde zich zo. Maar kijk, wat zag hij daar? Een gaatje in de heg. Wat zou er aan de andere kant van de heg zijn, dacht Jip. Een paleis? Een grote tuin aan het water? Hij ging op de grond zitten en keek door het gaatje. En wat zag hij?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/584/128_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...239137-jip-en-janneke-32/

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 02-03-2021 14:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Rockster schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Mwah, moet je kijken hoeveel ruimte je op offert op zolder voor de binnenunit, plus de koof om de leidingen daar te krijgen. Een monoblock l/w warmtepomp was economisch (en onderhoudstechnisch) veel handiger geweest.
Volgens mij staat die warmtepomp-unit juist beneden, in de kast achter de meterkast. Op zolder heb je alleen de ventilatie en wasmachine.

Bij zulke grote nieuwbouwprojecten vind ik een bodemwarmtepomp veel logischer dan dat iedere woning een lawaaierige L/W unit op het dak krijgt. (Of erger, tegen de muur of in de tuin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:42:
[...]

Volgens mij staat die warmtepomp-unit juist beneden, in de kast achter de meterkast. Op zolder heb je alleen de ventilatie en wasmachine.

Bij zulke grote nieuwbouwprojecten vind ik een bodemwarmtepomp veel logischer dan dat iedere woning een lawaaierige L/W unit op het dak krijgt. (Of erger, tegen de muur of in de tuin.)
Bij grote projecten speelt winst een rol, en geen fraaie regenboog millieu idealen, en dus gaat men voor de allergoedkoopste oplossing die nodig is om aan de minimale eisen te voldoen. Een bodem-wp is vele malen duurder dan een l/w wp.

Of ze moeten iets op wijkniveau doen ofzo, a la stadsverwarming? Dus een hele wijk op 1 grondwarmtenet? Geen idee of dat bestaat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[Afbeelding]

Met martelkamer _O-
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/589/152_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

jowi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Of ze moeten iets op wijkniveau doen ofzo, a la stadsverwarming? Dus een hele wijk op 1 grondwarmtenet? Geen idee of dat bestaat.
Dát is de specialiteit van Eteck ;) Wijk/gebiedgebonden bodeminstallaties, vaak met exploitatiecontract voor de WP, en de koude die jezelf opwekt door je huis te verwarmen mag je aan het eind van de rit weer terugkopen om mee te koelen. Briljant systeem toch?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

[Afbeelding]

Pfoe… daar kan je ook een voetballer van kopen!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 22:47
Goede tip, je zou het maar vergeten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/POo68bKHDMCrzjKCNWWiMk2J.jpg
https://www.funda.nl/koop...92426-conerij-22/#foto-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
jowi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:43:
Ja. En een voordeel aan de manier waarop deze woning is opgezet is dat het verliesoppervlak heel klein is. Waarschijnlijk kun je met een kW vermogen deze woning makkelijk warm krijgen. Dus zelfs met een bron per woning hoef je niet veel dieper te boren dan de heipalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Dát is de specialiteit van Eteck ;) Wijk/gebiedgebonden bodeminstallaties, vaak met exploitatiecontract voor de WP, en de koude die jezelf opwekt door je huis te verwarmen mag je aan het eind van de rit weer terugkopen om mee te koelen. Briljant systeem toch?
Zijn er eigenlijk wel bedrijven die hetzelfde kunnen maar dan goede kwaliteit leveren? Het lijkt me een van de betere alternatieven voor aardgas namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

synoniem schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:38:
[...]

Zijn er eigenlijk wel bedrijven die hetzelfde kunnen maar dan goede kwaliteit leveren? Het lijkt me een van de betere alternatieven voor aardgas namelijk.
Energieleveranciers zijn allemaal boeven. Als je het goed wil hebben met betrekking tot de leveringsvoorwaarden én je wilt een bodeminstallatie, dan zul je die m.i. naar een individueel systeem moeten in plaats van een collectief. Wat je daarmee bereikt is dat je in de exploitatie laag zit (je betaalt daarbij niet meer voor GJ'tjes die je onttrekt uit de bodem voor koeling en verwarming), daarentegen zijn de aanschafkosten van een broninstallatie erg hoog. Linksom of rechtsom is het altijd janken volgens mij :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sport_Life schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:32:
Deze makelaar praat in Jip en Janneke - taal. Zou het toeval zijn dat de straat zo heet..

[...]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...239137-jip-en-janneke-32/
Wat is dat voor raar ding?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/584/150_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/584/144_2160.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 02-03-2021 19:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

Sauna.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kliko schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:22:

[Afbeelding]

Deze beamer schijnt alleen "Aladdin" te kunnen vertonen:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/457/207_2160.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...1239068-fabristraat-29-b/

Leuk tijdsbeeld geeft dit appartement:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iFvWb5g.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2zuGpc7.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...3-dokter-sillevislaan-13/
Dokter Sillevislaan 13
7602 GH Almelo
Dokter Syfilis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
[Afbeelding]

Ik snap wel dat ie daar weg wil, twee jaar een bouwput naast je huis en dan staat er zo'n pauperflat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
VERNederlander schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:56:
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat die hal er is omdat volgens het bouwbesluit de wc-deur niet mag uitkomen in de keuken (er moeten 2 deuren tussen zitten). Maar dan hadden ze dat halletje alsnog beter bij een buitendeur kunnen zetten dan zo random halverwege het huis...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
https://www.funda.nl/koop...s-41237922-vierakkers-16/

Niet heel bijzonder. Maar waarom nog splitsen van wat? Lijkt me gewoon normaal perceel? En notaris helemaal in Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy Wachelder
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09 20:28
meermarco schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:06:

Niet heel bijzonder. Maar waarom nog splitsen van wat? Lijkt me gewoon normaal perceel? En notaris helemaal in Limburg?
Volgens de kadastrale tekening zijn de achtertuinen van 12, 14 en 16 één perceel. Verklaart ook meteen die 457 m² perceel...
Geen idee waarom uitgerekend een notaris in Limburg hiervoor ingezet moet worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
meermarco schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:06:

Is nog één kavel met drie woningen, waarschijnlijk van de woningbouwvereniging. Je ziet wel vaker bij een ex woningbouw woning dat de kavel nog moet worden gesplitst

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...-87694250-slangekruid-62/

Ideaal toch?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/605/516_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/605/519_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/605/520_2160.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Blaze85 op 03-03-2021 00:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:13

Echt niet.

Gewoon niet.

Een projectje van de huidige bewoner. Je moet het maar net voor je zien. Dit is wat het moet gaan worden:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.modernmyths.nl/wp-content/uploads/2019/09/Cock-Zandvliet-Steampunk-submarine.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
Bezulba schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Tjah, er is blijkbaar een markt voor, anders bouwen ze het niet. En als mensen zoiets willen kopen, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze dat niet mogen? Het is niet alsof het een keuze is tussen 100 van zulke huizen en 100 vrijstaande 1 gezinswoningen voor dezelfde prijs.
Er is ook een markt voor harddrugs, het bestaan daarvan is nog geen reden om een en ander te faciliteren. We hanteren in NL kwaliteitsstandaarden voor van alles en nogwat. Als je een huis bouwt moet je aan allerlei normen voldoen omdat we een minimum kwaliteit eisen. Er zijn hele hordes mensen die dat verder geen reet interesseert en ook nog wel tussen een stapeltje golfplaten zouden gaan wonen, maar voor hen dwingen we die kwaliteit af met regels. Mijns inziens zijn we met zulke 'huizen' geen huizen meer aan het bouwen en moeten we dat niet toestaan. Decennia lang gefaalhaas wordt nu afgewenteld op de man in de straat door hem in een schuurtje te stoppen. Vet hip joh, tiny homes enzo. Het wordt gepresenteerd als oplossing maar is niets meer dan een schande en verborgen armoede. Bij de wet verbieden en als men echte oplossingen wil dan vraag je de plaatselijke boer of je zijn hooivork en fakkel mag lenen en dan ga je die halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:33:
[...]

Is nog één kavel met drie woningen, waarschijnlijk van de woningbouwvereniging. Je ziet wel vaker bij een ex woningbouw woning dat de kavel nog moet worden gesplitst
Het blijft dan nog steeds gek om te zien dat dit huis te koop staat in Heilo (Noord-Holland) maar ze dit moeten regelen met een notaris die aan de andere kant van Nederland zit (Maastricht).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Laatst online: 10:45

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

leecher schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Er is ook een markt voor harddrugs, het bestaan daarvan is nog geen reden om een en ander te faciliteren. We hanteren in NL kwaliteitsstandaarden voor van alles en nogwat. Als je een huis bouwt moet je aan allerlei normen voldoen omdat we een minimum kwaliteit eisen. Er zijn hele hordes mensen die dat verder geen reet interesseert en ook nog wel tussen een stapeltje golfplaten zouden gaan wonen, maar voor hen dwingen we die kwaliteit af met regels. Mijns inziens zijn we met zulke 'huizen' geen huizen meer aan het bouwen en moeten we dat niet toestaan. Decennia lang gefaalhaas wordt nu afgewenteld op de man in de straat door hem in een schuurtje te stoppen. Vet hip joh, tiny homes enzo. Het wordt gepresenteerd als oplossing maar is niets meer dan een schande en verborgen armoede. Bij de wet verbieden en als men echte oplossingen wil dan vraag je de plaatselijke boer of je zijn hooivork en fakkel mag lenen en dan ga je die halen.
tis 100m2, dat is meer dan ik nu heb. Het is geen slecht gebouwd huis ofzo, alleen smal volgens jouw standaard. Nogmaals, als iemand dat tof vind, waarom niet? Niet iedereen wil een Efteling sprookjes huis.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
BBTM schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:26:
[...]
Het blijft dan nog steeds gek om te zien dat dit huis te koop staat in Heilo (Noord-Holland) maar ze dit moeten regelen met een notaris die aan de andere kant van Nederland zit (Maastricht).
De mensen zijn misschien verhuist naar Maastricht en hebben daar dus een notaris uitgekozen... en ivm corona kan alles remote hoor, dus geen probleem. Even vooraf (via de post) een machtiging regelen, en je hoeft er niet eens meer fysiek naartoe. Heb vorig jaar mijn huis verkocht zonder fysiek bij een notaris te zijn geweest... alhoewel, dat is niet helemaal waar, toen ik een keer in de buurt was heb ik de machtiging even op kantoor ingevuld, maar dat had dus ook via de post gekund.

[ Voor 11% gewijzigd door jowi op 03-03-2021 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

Bezulba schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:41:
[...]

tis 100m2, dat is meer dan ik nu heb. Het is geen slecht gebouwd huis ofzo, alleen smal volgens jouw standaard. Nogmaals, als iemand dat tof vind, waarom niet? Niet iedereen wil een Efteling sprookjes huis.
Een woonkamer van 3-en-een-klein-beetje meter breed is naar moderne standaarden (en het is een nieuw huis) gewoon heel klein. En je hebt wel 100m2 maar dat zit m niet echt in de leefruimte. Woonkamer + keuken samen is 22 m2 (ong). De woonkamer zelf is dus 15 of zo? Ook dat is naar huidige maatstaven niet heel erg ruim te noemen.

100m2 is prima. In je eentje of met z'n 2en top. Qua slaapkamers zou een kindje ook nog wel kunnen maar dan bevind je je wel in de tiny houses sfeer (waar laat je dat kind in de woonkamer spelen?). Maar, vanwege de opa ruimte op de 1e (wat qua maat de master bedroom is maar omdat het volledig open is omdat die trap onhandig halverwege de ruimte uitkomt) heb je dus eigenlijk maar 2 slaapkamers. En dan vind ik 100m2 opeens, in deze indeling, erg onpraktisch en gewoon echt klein. Heb 12 jaar op 100m2 geleefd. Met de juiste indeling is dat best ruim. Maar dat vind ik in dit huis by far totaal niet. En dat voor nieuwbouw.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:49:
[...]

Een woonkamer van 3-en-een-klein-beetje meter breed is naar moderne standaarden (en het is een nieuw huis) gewoon heel klein. En je hebt wel 100m2 maar dat zit m niet echt in de leefruimte. Woonkamer + keuken samen is 22 m2 (ong). De woonkamer zelf is dus 15 of zo? Ook dat is naar huidige maatstaven niet heel erg ruim te noemen.

100m2 is prima. In je eentje of met z'n 2en top. Qua slaapkamers zou een kindje ook nog wel kunnen maar dan bevind je je wel in de tiny houses sfeer (waar laat je dat kind in de woonkamer spelen?). Maar, vanwege de opa ruimte op de 1e (wat qua maat de master bedroom is maar omdat het volledig open is omdat die trap onhandig halverwege de ruimte uitkomt) heb je dus eigenlijk maar 2 slaapkamers. En dan vind ik 100m2 opeens, in deze indeling, erg onpraktisch en gewoon echt klein. Heb 12 jaar op 100m2 geleefd. Met de juiste indeling is dat best ruim. Maar dat vind ik in dit huis by far totaal niet. En dat voor nieuwbouw.
Je bent nu weer je eigen maatstaven los aan het laten op een huis wat duidelijk niet voor jouw gebouwd is. Dit is echt niet bedoeld voor een gezin met kids maar voor een stel of zelfs iemand alleen. 1 slaapkamer, 1 hobbykamer, iemand die misschien zelfs niet vaak thuis is vanwege een druk social leven, etc etc etc.

Ik zou er ook niet willen wonen, maar laten we nu niet net doen alsof er een Belgische kwaliteit geleverd wordt hier, het is prima gebouwd, mensen willen zoiets kopen, prima, dan koop ik de eengezinswoning in een dorp wel.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:28
Bezulba schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Je bent nu weer je eigen maatstaven los aan het laten op een huis wat duidelijk niet voor jouw gebouwd is. Dit is echt niet bedoeld voor een gezin met kids maar voor een stel of zelfs iemand alleen. 1 slaapkamer, 1 hobbykamer, iemand die misschien zelfs niet vaak thuis is vanwege een druk social leven, etc etc etc.

Ik zou er ook niet willen wonen, maar laten we nu niet net doen alsof er een Belgische kwaliteit geleverd wordt hier, het is prima gebouwd, mensen willen zoiets kopen, prima, dan koop ik de eengezinswoning in een dorp wel.
Koopt men het omdat men er wil wonen of omdat er niets anders beschikbaar/betaalbaar is??

Ik blijf het vreemd vinden dat er wel (bizarre) eisen gesteld worden aan bijv. hoogtes van deuren maar nergens gesproken wordt over een minimale breedte van een huis.
|:(

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
[...]
...dan vind ik 100m2 opeens, in deze indeling, erg onpraktisch en gewoon echt klein.
Wat al benoemd is, dat vind jij. Voor jou is dit dus geen geschikte woning. En als 95% van de mensen dat vindt, dan is het ook prima dat 95% van de woningen niet deze indeling heeft.

Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor een hoop mensen wel een prima woning is. Bijvoorbeeld mensen die juist graag een knusse woonkamer willen en graag een wat kleinere woonkamer willen. Zoals stellen die niet willen 'verzuipen' in leefruimte die ze toch niet gebruiken, maar wel elk een eigen werkkamer willen en een slaapverdieping. Voor hen kan dit juist een ideale woning zijn.

Dus leg niet jouw maatstaven op aan de rest van de bevolking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Een woonkamer van 3-en-een-klein-beetje meter breed is naar moderne standaarden (en het is een nieuw huis) gewoon heel klein.
Toch is 3-en-een-klein-beetje doodnormaal voor de meeste bestaande woningen. Moeten we die met terugwerkende kracht onbewoonbaar verklaren?
100m2 is prima. In je eentje of met z'n 2en top.
Voor een gezin met kinderen is 30-40m2 per persoon het gemiddelde, en ik denk dat je best weet dat veel mensen het met veel minder dan 100m2 voor een gezin moeten doen.

Begrijp me niet verkeerd, met dit kavel had ik echt andere keuzes gemaakt. Slechte afzuiging in een nieuwbouwwoning vind ik ook misdadig (totdat Rubbergrover me erop wees dat-ie in de kookplaat verstopt zat). Maar dit is een héél stuk beter dan wat veel Nederlanders aan woonruimte hebben. Of het die 4 ton waard is, is een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:30:
[...]

Wat al benoemd is, dat vind jij. Voor jou is dit dus geen geschikte woning. En als 95% van de mensen dat vindt, dan is het ook prima dat 95% van de woningen niet deze indeling heeft.

Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor een hoop mensen wel een prima woning is. Bijvoorbeeld mensen die juist graag een knusse woonkamer willen en graag een wat kleinere woonkamer willen. Zoals stellen die niet willen 'verzuipen' in leefruimte die ze toch niet gebruiken, maar wel elk een eigen werkkamer willen en een slaapverdieping. Voor hen kan dit juist een ideale woning zijn.

Dus leg niet jouw maatstaven op aan de rest van de bevolking.
Als je niet vanuit je eigen mening mag discussiëren kun je het hele forum wel stopzetten natuurlijk. Minstens 90% van het forum bestaat uit meningen.

Natuurlijk is het mijn mening, en bekijk ik het dus ook vanuit mijn perspectief want mijn mening... En natuurlijk zijn er zat mensen die in een kleiner huis wonen. En natuurlijk ga je al die woningen niet onbewoonbaar verklaren. Feit dat nieuwbouw tegenwoordig hogere kamers heeft dan vroeger maakt niet alle bestaande woningen onbewoonbaar. Ik verbaas me er gewoon over dat de indeling zo onpraktisch is, waardoor 100m2 effectief veel minder is dan wanneer de trap in een hoek van de woning was geplaatst. Maar inderdaad, dat vind ik. Zal het vooral bij elke zin die ik type er wel even duidelijk bij vermelden dat ik vind dat... dat maakt het misschien duidelijker dat het echt mijn mening is |:(

(overigens zeg ik toch diverse malen dat ik dat vind dus hoezo leg ik mijn maatstaven op aan de rest van de bevolking? ik geef mijn mening, meer niet. Er zal vast markt voor zijn anders zou geen enkele aannemer het bouwen).

[ Voor 6% gewijzigd door Crazy D op 03-03-2021 09:55 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:51:
Als je niet vanuit je eigen mening mag discussiëren kun je het hele forum wel stopzetten natuurlijk. Minstens 90% van het forum bestaat uit meningen.
Natuurlijk. Maar je doet nu alsof je verbaasd bent dat nieuwbouw niet automatisch luxueuzer en ruimer is dan oudere woningen. De Renault Twizy is krapper dan de meeste auto's van vóór 2010, heeft een lagere topsnelheid, vermogen, veel minder laadruimte. Toch past-ie in een bepaald niche. Er zullen altijd mensen zijn die vanwege hun budget andere keuzes moeten maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leecher
Bezulba schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:41:
[...]

Omdat het niet gaat om 'iemand die dat tof vind' maar omdat mensen geen keus meer hebben. Ik, net als vele anderen voelen er niks voor om in een 1ste wereldland als NL gedwongen te worden in een schuurtje te wonen. De doelpalen worden elke keer verzet, marktwerking dit, huizenmarkt zo, tinyhouses zijn tof, wees blij dat je een huis hebt, etc, inmiddels tot zover dat een startershut 300k kost en die opgewaardeerde studentenkot/fietsenstalling 400k. Dat is een neerwaartse spiraal en ik vind dat die gestopt moet worden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Akkoord, prima dat je je mening noemt. Maar de strekking lijkt te zijn dat het belachelijk is dat er een woning wordt gebouwd waarin je op een andere manier leeft dan de doorsnee. En dat bv. leecher zelfs vindt dat het verboden zou moeten worden. Terwijl je er ook naar kunt kijken met een blik dat er eindelijk eens iets anders wordt gebouwd dan de standaard dertien in een dozijn 5,40/5,70 brede woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:56:
De Renault Twizy is krapper dan de meeste auto's van vóór 2010, heeft een lagere topsnelheid, vermogen, veel minder laadruimte. Toch past-ie in een bepaald niche. Er zullen altijd mensen zijn die vanwege hun budget andere keuzes moeten maken.
En belangrijker, die keuzes worden niet alleen vanwege het budget gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:08:
Terwijl je er ook naar kunt kijken met een blik dat er eindelijk eens iets anders wordt gebouwd dan de standaard dertien in een dozijn 5,40/5,70 brede woning.
Hier moest ik hardop om lachen. 'eindelijk eens iets anders'. Dit is letterlijk een standaard dertien in een dozijn huis maar dan 3m breed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:27
Als de lichtvervuiling in de omgeving meevalt is dat eigenlijk best een onwijs mooi plekje om s'avonds sterren te kijken :9 .
En als ik dan die sterrenkijker zie op 1 van de foto's dan denk ik dat dat precies de gedachtegang erachter was :*) .

[ Voor 9% gewijzigd door Bloodhoundje op 03-03-2021 10:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:41
Als je dit huis even bekijkt kun je vanavond Tussen Kunst en Kitsch weer overslaan
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/567/636_1080x720.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/569/482_360x240.jpg

https://www.funda.nl/koop...41239417-spieringweg-950/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
@Bloodhoundje Monster ligt in het Westland, een van de meeste verlichte plekken van Nederland. Niet de beste plek om sterren te kijken.

zie https://darksitefinder.com/maps/world.html#9/51.9866/4.9713

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wel leuk die onderbuikspostjes, maar met de realiteit heeft het natuurlijk niets van doen.

De werkelijkheid is immers dat mensen in Nederland steeds meer m2 per persoon verbruiken om in te wonen tov vroeger. Vroeger zat je met een heel gezin in 60-70m2, nu vinden veel alleenstaanden dat al te klein.

En de werkelijkheid is ook dat er steeds meer mensen bij komen op hetzelfde oppervlak. Dus uiteindelijk zal het wel weer moeten afnemen.

Ergens zou het nieuwe normaal júíst moeten zijn dat je als alleenstaande in een huis van max 70m2 woont. En dat niemand dan denkt 'wat klein' zoals nu. Want 70m2 voor 1 persoon ís objectief gezien gewoon erg veel op wereldschaal bekeken.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:22
Azrael schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Ik snap wel dat ie daar weg wil, twee jaar een bouwput naast je huis en dan staat er zo'n pauperflat..
Sorry hoor, maar pauperflat? De goedkoopste appartementen in die 'flat' waren iets minder dan 3 miljoen. Dus pauper is toch echt niet het juiste woord en flat ook niet.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Laatst online: 12-09 13:50
Dat is vlakbij waar ik woon. Nog geen 5 minuten fietsen en je ligt op het strand.
Leuke woning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

leecher schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Omdat het niet gaat om 'iemand die dat tof vind' maar omdat mensen geen keus meer hebben. Ik, net als vele anderen voelen er niks voor om in een 1ste wereldland als NL gedwongen te worden in een schuurtje te wonen. De doelpalen worden elke keer verzet, marktwerking dit, huizenmarkt zo, tinyhouses zijn tof, wees blij dat je een huis hebt, etc, inmiddels tot zover dat een startershut 300k kost en die opgewaardeerde studentenkot/fietsenstalling 400k. Dat is een neerwaartse spiraal en ik vind dat die gestopt moet worden.
Maar ga je dat oplossen door te zeggen dat alleen huizen met minimaal 6 meter brede gevels en 150m2 inhoud nog gebouwd moeten worden?
Dat is echt een hele ander discussie dan dit en overigens, dit is helemaal geen tiny house. Een tiny house heeft het vloeroppervlak van een huifkar...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Laatst online: 12-09 13:50
Ascension schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:15:
@Bloodhoundje Monster ligt in het Westland, een van de meeste verlichte plekken van Nederland. Niet de beste plek om sterren te kijken.
Valt op zich wel mee. Af en toe heb je die paarse gloed 's avonds.
Woon er ongeveer 800mtr vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ozzie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Sorry hoor, maar pauperflat? De goedkoopste appartementen in die 'flat' waren iets minder dan 3 miljoen. Dus pauper is toch echt niet het juiste woord en flat ook niet.
Dat was dan ook sarcastisch bedoeld ;)

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:22
FunkyTrip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Dat was dan ook sarcastisch bedoeld ;)
Ah, dat is me even ontgaan dan.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
ewoud75 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:30:
[...]

Valt op zich wel mee. Af en toe heb je die paarse gloed 's avonds.
Woon er ongeveer 800mtr vandaan.
Het verschil zie je pas als je eens op een plek staat waar het echt donker is, in Nederland bijvoorbeeld op de Waddeneilanden. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Collectie lege champagne flessen:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/631/253_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...jupiterstraat-26/#foto-21

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:08:
[...]

Akkoord, prima dat je je mening noemt. Maar de strekking lijkt te zijn dat het belachelijk is dat er een woning wordt gebouwd waarin je op een andere manier leeft dan de doorsnee. En dat bv. leecher zelfs vindt dat het verboden zou moeten worden. Terwijl je er ook naar kunt kijken met een blik dat er eindelijk eens iets anders wordt gebouwd dan de standaard dertien in een dozijn 5,40/5,70 brede woning.
Ik vind dat ook belachelijk :) En het is dan ook maar goed dat ik niet een aannemer ben, en dat er ook meerdere aannemers en architecten zijn, en dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Ik kan van een hoop huizen goed begrijpen waarom mensen het zouden kiezen, ook al zou ik er zelf niet in willen wonen. Ook in huizen van < 100 m2 trouwens. Maar in dit geval blijkbaar niet :P Maar goed, genoeg behoorlijk-off-topic.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
*snip* het is niet de HK hier. :)

[ Voor 85% gewijzigd door Señor Sjon op 04-03-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ascension schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:15:

zie https://darksitefinder.com/maps/world.html#9/51.9866/4.9713
Wellicht valt het mee? De Rijswijkse sterrenwacht is (hemelsbreed) ook niet heel ver weg. Zouden die er dan ook geen last van hebben?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Echt niet. schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:19:
[...]

Een projectje van de huidige bewoner. Je moet het maar net voor je zien. Dit is wat het moet gaan worden:
spoiler:
Die bedenker komt uit de jaren 80, want hij was geinspireerd door het ruimtevloot van Bucky O'Hare:
Afbeeldingslocatie: https://vignette2.wikia.nocookie.net/deathbattle/images/7/75/Righteous_indignation.jpg/revision/latest?cb=20160819093839

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Deathchant schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Die bedenker komt uit de jaren 80, want hij was geinspireerd door het ruimtevloot van Bucky O'Hare:
[Afbeelding]
Zo'n barrel sauna koop je gewoon standaard bij de sauna-boer. Niet heel bijzonder dus, al zijn de meeste modellen zonder die ruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:41
Inspiratie voor de inrichting opgedaan tijdens het kijken naar Leaving Las Vegas?
Afbeeldingslocatie: http://www.log24.com/log/pix11/110419-Cage.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 03-03-2021 13:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Tsja, dan komt bij mij vooral de vraag boven: waarom??

De combinatie van champagneflessen en slaapkamer geeft bij mij vooral de associatie met, hoe zal ik het zeggen, 'kamers die je per uur huurt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
leecher schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Mooi! Geef meteen het goede voorbeeld, en verkoop je eigen woning voor 100K!
Ik koop het meteen van je. Gegarandeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 10:51

vooghel

Cunning linguist

CvP_tweakers schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Koopt men het omdat men er wil wonen of omdat er niets anders beschikbaar/betaalbaar is??

[...]
Dat geldt toch voor heel veel (zo niet alle) woningen? Je koopt (huurt) het beste *wat je je kunt veroorloven*. Niemand woont voor zijn lol in een rotbuurt of een ondermaats huis; maar als je de middelen niet hebt zit er weinig anders op.
Een huis heeft:
  • intrinsieke eigenschappen (grootte, kwaliteit);
  • een locatie;
  • een prijs.
Twee van de drie kun je kiezen, je moet inleveren op de derde.
Kopers van een huis als dit willen graag in die omgeving, hebben dat budget, en hebben kennelijk minder eisen aan de grootte.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:24
Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Tsja, dan komt bij mij vooral de vraag boven: waarom??

De combinatie van champagneflessen en slaapkamer geeft bij mij vooral de associatie met, hoe zal ik het zeggen, 'kamers die je per uur huurt'.
Flessen Moët, Grey Goose, iets van Louis Vuitton. Komt bij mij dan de associatie wannabe gangster/ kijk eens naar mijn bachelor pad naar boven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 10:51

vooghel

Cunning linguist

martyw schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:14:
Als je dit huis even bekijkt kun je vanavond Tussen Kunst en Kitsch weer overslaan
[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...41239417-spieringweg-950/
Korte aflevering dan:
"Dit is kitch."
*roll credits*

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Blaze85 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Deze beamer schijnt alleen "Aladdin" te kunnen vertonen:

[Afbeelding]
Die tegeltjes vind ik ook een beetje raar aan deze kant van het muurtje (aan de keukenkant ok)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

vooghel schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Dat geldt toch voor heel veel (zo niet alle) woningen? Je koopt (huurt) het beste *wat je je kunt veroorloven*. Niemand woont voor zijn lol in een rotbuurt of een ondermaats huis; maar als je de middelen niet hebt zit er weinig anders op.
Een huis heeft:
  • intrinsieke eigenschappen (grootte, kwaliteit);
  • een locatie;
  • een prijs.
Twee van de drie kun je kiezen, je moet inleveren op de derde.
Kopers van een huis als dit willen graag in die omgeving, hebben dat budget, en hebben kennelijk minder eisen aan de grootte.
Dat klopt zeker, ik denk alleen dat leecher probeert te zeggen dat verwrongen marktmechanismes (grote investeerders in de woningmarkt), ervoor zorgen dat de balans fout zit waardoor mensen gepushed worden om veel te veel te betalen (en te lenen) voor een woning die eigenlijk niet op hun maat is.
Ik vind zelf niets mis met het tiny house concept en geloof best dat het voor veel mensen een goede en ecologisch vriendelijke oplossing is. De woning in dit topic die de discutie startte is wat mij betreft geen geslaagde tiny house : ze is te klein/onpraktisch voor een normaal gezin, maar heeft een prijs die je als alleenverdiener niet kan ophoesten.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bloodhoundje schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Als de lichtvervuiling in de omgeving meevalt is dat eigenlijk best een onwijs mooi plekje om s'avonds sterren te kijken :9 .
En als ik dan die sterrenkijker zie op 1 van de foto's dan denk ik dat dat precies de gedachtegang erachter was :*) .
ik denk eerder dat in één van voor dat raam liggende woningen een errug leuke buurvrouw geen gordijnen heeft :P ;)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/605/514_2160.jpg

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
RM-rf schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:10:
ik denk eerder dat in één van voor dat raam liggende woningen een errug leuke buurvrouw geen gordijnen heeft :P ;)
Alsof vrouwen niet naar mooie mannen zouden kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
denivan schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:56:
[...]
De woning in dit topic die de discutie startte is wat mij betreft geen geslaagde tiny house : ze is te klein/onpraktisch voor een normaal gezin, maar heeft een prijs die je als alleenverdiener niet kan ophoesten.
Lijkt me ook niet echt voor een alleenverdiener bedoeld. Maar met twee werkenden is het niet heel moeilijk te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Laatst online: 14-09 17:13
Sfeervol, in de garage, aan je conditie werken..

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/658/847_2160.jpg

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 22:58
Champagne flessen?
Dat huis heeft draadloze stroom :o (TV)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...39876-jan-krosstraat-180/

Reuzehandig, kun je voordat je de deur uitgaat meteen zien hoe je ergens moet komen _O_

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/575/033_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Wat is in Almere toch in Godsnaam de bedoeling van die frutsels op het dak? Dat zie je daar wel heel vaak bij huizen zonder dak.

https://www.funda.nl/koop...1231817-siciliestraat-44/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/641/091_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...-87695360-texelstraat-12/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/635/715_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop/epe/huis-41232013-de-heuve-5/

Voor het eerst dat ik 'leuke' steenkorven zie _O_

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/140/679/338_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Niet alleen de trap, ook de rest van het huis mag er zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13
Ja, ik vind het ook wel brut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Blaze85 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:40:
Wat is in Almere toch in Godsnaam de bedoeling van die frutsels op het dak? Dat zie je daar wel heel vaak bij huizen zonder dak.

https://www.funda.nl/koop...1231817-siciliestraat-44/

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...-87695360-texelstraat-12/

[Afbeelding]
Volgens mij heeft het met oververhitting in de zomer te maken.
Als de zon laag staat (winter of vroeg/laat in de zomer) dan schijnt de zon naar binnen en wordt het huis warmer. Als de zon hoog in de hemel staat in de zomer zorgen die 'frutsels' voor wat schaduw en komt niet al het zonlicht de kamer in. Zo blijft de woning wat koeler in de zomer.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:13
Bij ons in de buurt staat ook zo'n huis. Als je er langsloopt of rijdt ziet het eruit als een grijze bunker.. maar de achterkant is volledig glas en van binnen is het super gaaf. Alleen de straatkant ziet er zo raar uit.. da's denk ik om nieuwsgierige mensen af te schrikken.

*sowieso

Pagina: 1 ... 22 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.