Villa van Dirk Kuijt staat te koop. Leuk pandje met eigen zwembad, bioscoop, bar, fintess, sauna en natuurlijk een trapveldje in de tuin. Beetje aan de prijs wel...
https://www.funda.nl/koop...87693803-rembrandtweg-16/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
En zo ontzettend groot hoeft het ding niet eens te zijn. Mijn rijtjeshuis heeft twee verdiepingen (geen zolder) en de tuin is slechts 12 meter diep. Dan heb je ook in het voorjaar achter in de tuin heerlijk veel zon. In hartje winter komt de zon in de ochtend nog niet echt over het huis heen, maar als ik hartje winter in de kou wil zitten, dan kan dat ook wel zonder zonnetje.SkiFan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:51:
Of je neemt gewoon een huis met een grote tuin. Onze tuin is zo groot, dat er altijd wel ergens zon is. Wel veel onderhoud, dat dan weer wel.
Punctuality is the politeness of kings
Zo veel geld, maar helaas was het net op toen ze wilden beginnen aan de plattegronden. Dus je moet zelf maar invullen hoe het er verder van binnen uit ziet.Erick81 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:55:
[Afbeelding]
Villa van Dirk Kuijt staat te koop. Leuk pandje met eigen zwembad, bioscoop, bar, fintess, sauna en natuurlijk een trapveldje in de tuin. Beetje aan de prijs wel...
Dat ben ik ook wel met je eens hoor! Maar dan is het dus een bewuste keuze... Ik ben erg blij met mijn tuin op het zuiden en veel raampartijen omdat dat betekent dat ik vanaf maart t/m oktober mijn thermostaat bij wijze van spreke kan opbergen.. Dat doe ik natuurlijk niet maar er wordt in die periode gewoon NIET gestookt... Maar in de zomer moet ik echt voor verkoeling zorgen.. Dus alles heeft zijn voor- en nadelen. Dat ontken ik verder ook niet..Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:48:
[...]
Tegelijk is de windrichting van een tuin ook weer niet allesbepalend. Vooral omdat de zon draait... Met een tuin op het noorden komt er groot deel van de dag gewoon zon van de zijkanten, terwijl je op het heetst van de dag in de koelte van de schaduw zit. Is dus helemaal niet zo dramatisch. Ik ken een hoop mensen die juist geen tuin op het zuiden willen, omdat je dan in de zomer wegbrandt en alsnog niet lekker buiten zit.
Echt ziek dat dit gebouwd wordt en nog veel zieker dat er zulke prijzen voor worden gevraagd en neergelegd.VERNederlander schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:19:
[...]
Dit willen ze in Amersfoort ook gaan neerzetten en dan zelfs met schuine kap op de 2de etage. Geeft een goed beeld hoe krap dit gaat worden.
En een close-up foto van de voorraadkast![]()
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door leecher op 02-03-2021 13:23 ]
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Onze is 3,5 etage hoog, iets van 11 meter in de nok. Dan heb je inderdaad een wat grotere tuin nodig.dreamscape schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:58:
[...]
En zo ontzettend groot hoeft het ding niet eens te zijn. Mijn rijtjeshuis heeft twee verdiepingen (geen zolder) en de tuin is slechts 12 meter diep. Dan heb je ook in het voorjaar achter in de tuin heerlijk veel zon. In hartje winter komt de zon in de ochtend nog niet echt over het huis heen, maar als ik hartje winter in de kou wil zitten, dan kan dat ook wel zonder zonnetje.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Tjah, er is blijkbaar een markt voor, anders bouwen ze het niet. En als mensen zoiets willen kopen, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze dat niet mogen? Het is niet alsof het een keuze is tussen 100 van zulke huizen en 100 vrijstaande 1 gezinswoningen voor dezelfde prijs.leecher schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:15:
[...]
Echt ziek dat dit gebouwd wordt en nog veel zieker dat er zulke prijzen voor worden gevraagd en neergelegd.
Er een meme die ongeveer gaat als:
- neem het vaccin
- eet de insecten
- woon in je tiny house/blijf in je pod
- je zult niks bezitten
- je zult gelukkig zijn
wat dan opgedragen wordt door de elite (salamanders in mensen pakken oid), de illuminatie of wat al niet meer. Een vooruitblik op een of andere dystopische toekomst waarin mensen bezit/slaven zijn.
Allemaal lol en grappig maar we gaan wel naar dezelfde uitkomst toe. De mechanismen erachter zijn anders maar het resultaat is hetzelfde. Geen salamanders in mensen pakken maar falende overheden. Mensen worden letterlijk opgehokt in veredelde schuurtjes waar men de rest van hun leven voor moet werken. Worden ja, want als je kiest voor de optie 'dan koop je toch niet' dan moet je kiezen tussen de volgende woonaccessoires:
- woon de rest van je leven bij je ouders
- verlaat het land
- bevecht je weg naar de bodem zodat een instantie je een huis toewijst
dit soort nieuwbouw zou illegaal moeten zijn. Het leidt tot het uithollen van een basale levensbehoefte en afname van de levenskwaliteit. Die huizenprijzen zijn op den duur nog wel te repareren, maar dit soort slavernij schuurtjes zullen er dan nog steeds staan. Moeten we niet willen met zijn allen.
blup
Dat vind ik helemaal niet zo raar. Wat ik aangeef is dat het niet zo is dat de een 'beter' is dan de ander. In veel gevallen kun je bij iedere windrichting er wel voor kiezen om een plekje in de zon of juist in de schaduw te vinden. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat het iemand totaal niet interesseert hoe de ligging van de tuin is, omdat je vaak toch wel je tuin zult kunnen gebruiken zoals jij dat zou willen.FreakNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:02:
[...]
Dat ben ik ook wel met je eens hoor! Maar dan is het dus een bewuste keuze... Ik ben erg blij met mijn tuin op het zuiden en veel raampartijen omdat dat betekent dat ik vanaf maart t/m oktober mijn thermostaat bij wijze van spreke kan opbergen.. Dat doe ik natuurlijk niet maar er wordt in die periode gewoon NIET gestookt... Maar in de zomer moet ik echt voor verkoeling zorgen.. Dus alles heeft zijn voor- en nadelen. Dat ontken ik verder ook niet..
Het gaat mij er meer om dat sommigen mensen een huis kopen zonder te weten hoe de ligging van de tuin is...
Ik denk dat het meer zegt over de soort mensen die het koopt. Die per se een eengezinswoning van drie verdiepingen willen hebben, ook als dat misschien helemaal niet de handigste oplossing is. Beetje eigenwijs misschien.leecher schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:15:
[...]
Echt ziek dat dit gebouwd wordt en nog veel zieker dat er zulke prijzen voor worden gevraagd en neergelegd.
1. Redelijk kansloos inderdaad, hadden ze beter naar voren kunnen halen. Maar in Amersfoort hebben ze ook iets moois, je kunt bij binnenkomst gelijk mee-etenGENETX schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:44:
[...]
Ik zit nog met 2 vragen bij dat huis:
1. Waarom wordt er een kostbare ca 3m^2 verspild in de hal?![]()
2. Is dat een optionele uitbouw aan de achterkant?
Enorm smal inderdaad. Het meest bizarre vind ik wel dat deze huizen worden opgeleverd met een bodemwarmtepomp, zo'n beetje de duurste oplossing om het toch al kleine oppervlak te verwarmenVERNederlander schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:56:
[...]
1. Redelijk kansloos inderdaad, hadden ze beter naar voren kunnen halen. Maar in Amersfoort hebben ze ook iets moois, je kunt bij binnenkomst gelijk mee-eten. (zie hieronder)
2. Helaas niet te achterhalen, buren hebben het ook.
https://www.tuinenindelaak.nl/tuin-11-en-13/de-gaai/
[Afbeelding]
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
Als je al die bronnen in één keer kunt boren is het al een stuk goedkoper. En dan is het natuurlijk een van de meest onderhoudsarme oplossingen.Rockster schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:03:
Enorm smal inderdaad. Het meest bizarre vind ik wel dat deze huizen worden opgeleverd met een bodemwarmtepomp, zo'n beetje de duurste oplossing om het toch al kleine oppervlak te verwarmen
Mwah, moet je kijken hoeveel ruimte je op offert op zolder voor de binnenunit, plus de koof om de leidingen daar te krijgen. Een monoblock l/w warmtepomp was economisch (en onderhoudstechnisch) veel handiger geweest. Ik heb geen ervaring met onderhoud van een w/w warmtepomp, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Het feit dat je over het algemeen "slechts" 10-15 jaar garantie krijgt op de bron zegt mij wel genoeg, en bovendien onttrekt het hele rijtje woningen dan warmte aan de grond wat wel een probleem kan worden.CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:11:
[...]
Als je al die bronnen in één keer kunt boren is het al een stuk goedkoper. En dan is het natuurlijk een van de meest onderhoudsarme oplossingen.
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
Helaas... is de kraan niet vierkant.Bitzer schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:55:
[Afbeelding]
Hierbij moest ik meteen denken aan "Lost in the Andes", het verhaal waar Donald Duck en de neefjes in een vierkante wereld terecht komen:
[Afbeelding]
De multiculturele samenleving in één foto. Arabische tapijten en een oud-Hollandsche sjoelbak aan de muurKliko schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:22:
Interessant interrieur! In ieder geval geen VT-Wonen magazine gevolgd.
https://www.funda.nl/koop...is-41236453-lunenburg-19/
[Afbeelding]
Aan de ene kant denk ik dat dit huis z'n geld wel waard is, maar aan de andere kant vind ik het ook veel geld voor deze woning... Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ongetwijfeld zal het binnen no-time verkocht zijn.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Jip liep in de tuin en hij verveelde zich zo. Maar kijk, wat zag hij daar? Een gaatje in de heg. Wat zou er aan de andere kant van de heg zijn, dacht Jip. Een paleis? Een grote tuin aan het water? Hij ging op de grond zitten en keek door het gaatje. En wat zag hij?
[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 02-03-2021 14:35 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Volgens mij staat die warmtepomp-unit juist beneden, in de kast achter de meterkast. Op zolder heb je alleen de ventilatie en wasmachine.Rockster schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:19:
[...]
Mwah, moet je kijken hoeveel ruimte je op offert op zolder voor de binnenunit, plus de koof om de leidingen daar te krijgen. Een monoblock l/w warmtepomp was economisch (en onderhoudstechnisch) veel handiger geweest.
Bij grote projecten speelt winst een rol, en geen fraaie regenboog millieu idealen, en dus gaat men voor de allergoedkoopste oplossing die nodig is om aan de minimale eisen te voldoen. Een bodem-wp is vele malen duurder dan een l/w wp.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:42:
[...]
Volgens mij staat die warmtepomp-unit juist beneden, in de kast achter de meterkast. Op zolder heb je alleen de ventilatie en wasmachine.
Bij zulke grote nieuwbouwprojecten vind ik een bodemwarmtepomp veel logischer dan dat iedere woning een lawaaierige L/W unit op het dak krijgt. (Of erger, tegen de muur of in de tuin.)
Met martelkamerErick81 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:55:
[Afbeelding]
Dát is de specialiteit van Eteckjowi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:43:
[...]
Of ze moeten iets op wijkniveau doen ofzo, a la stadsverwarming? Dus een hele wijk op 1 grondwarmtenet? Geen idee of dat bestaat.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Pfoe… daar kan je ook een voetballer van kopen!Erick81 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:55:
[Afbeelding]
Ja. En een voordeel aan de manier waarop deze woning is opgezet is dat het verliesoppervlak heel klein is. Waarschijnlijk kun je met een kW vermogen deze woning makkelijk warm krijgen. Dus zelfs met een bron per woning hoef je niet veel dieper te boren dan de heipalen.jowi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:43:
Of ze moeten iets op wijkniveau doen ofzo, a la stadsverwarming? Dus een hele wijk op 1 grondwarmtenet? Geen idee of dat bestaat.
Zijn er eigenlijk wel bedrijven die hetzelfde kunnen maar dan goede kwaliteit leveren? Het lijkt me een van de betere alternatieven voor aardgas namelijk.tdw schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:15:
[...]
Dát is de specialiteit van EteckWijk/gebiedgebonden bodeminstallaties, vaak met exploitatiecontract voor de WP, en de koude die jezelf opwekt door je huis te verwarmen mag je aan het eind van de rit weer terugkopen om mee te koelen. Briljant systeem toch?
Energieleveranciers zijn allemaal boeven. Als je het goed wil hebben met betrekking tot de leveringsvoorwaarden én je wilt een bodeminstallatie, dan zul je die m.i. naar een individueel systeem moeten in plaats van een collectief. Wat je daarmee bereikt is dat je in de exploitatie laag zit (je betaalt daarbij niet meer voor GJ'tjes die je onttrekt uit de bodem voor koeling en verwarming), daarentegen zijn de aanschafkosten van een broninstallatie erg hoog. Linksom of rechtsom is het altijd janken volgens mijsynoniem schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:38:
[...]
Zijn er eigenlijk wel bedrijven die hetzelfde kunnen maar dan goede kwaliteit leveren? Het lijkt me een van de betere alternatieven voor aardgas namelijk.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Wat is dat voor raar ding?Sport_Life schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:32:
Deze makelaar praat in Jip en Janneke - taal. Zou het toeval zijn dat de straat zo heet..
[...]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...239137-jip-en-janneke-32/
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 02-03-2021 19:57 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Sauna.Marzman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:57:
[...]
Wat is dat voor raar ding?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
If you can see, look. If you can look, observe
Deze beamer schijnt alleen "Aladdin" te kunnen vertonen:Kliko schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:22:
Interessant interrieur! In ieder geval geen VT-Wonen magazine gevolgd.
https://www.funda.nl/koop...is-41236453-lunenburg-19/
[Afbeelding]
Aan de ene kant denk ik dat dit huis z'n geld wel waard is, maar aan de andere kant vind ik het ook veel geld voor deze woning... Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ongetwijfeld zal het binnen no-time verkocht zijn.
Dokter Syfilis?Dokter Sillevislaan 13
7602 GH Almelo
Ik snap wel dat ie daar weg wil, twee jaar een bouwput naast je huis en dan staat er zo'n pauperflat..Erick81 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:55:
[Afbeelding]
Ik denk dat die hal er is omdat volgens het bouwbesluit de wc-deur niet mag uitkomen in de keuken (er moeten 2 deuren tussen zitten). Maar dan hadden ze dat halletje alsnog beter bij een buitendeur kunnen zetten dan zo random halverwege het huis...VERNederlander schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:56:
[...]
1. Redelijk kansloos inderdaad, hadden ze beter naar voren kunnen halen. Maar in Amersfoort hebben ze ook iets moois, je kunt bij binnenkomst gelijk mee-eten. (zie hieronder)
2. Helaas niet te achterhalen, buren hebben het ook.
https://www.tuinenindelaak.nl/tuin-11-en-13/de-gaai/
[Afbeelding]
Volgens de kadastrale tekening zijn de achtertuinen van 12, 14 en 16 één perceel. Verklaart ook meteen die 457 m² perceel...meermarco schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:06:
https://www.funda.nl/koop...s-41237922-vierakkers-16/
Niet heel bijzonder. Maar waarom nog splitsen van wat? Lijkt me gewoon normaal perceel? En notaris helemaal in Limburg?
Is nog één kavel met drie woningen, waarschijnlijk van de woningbouwvereniging. Je ziet wel vaker bij een ex woningbouw woning dat de kavel nog moet worden gesplitstmeermarco schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:06:
https://www.funda.nl/koop...s-41237922-vierakkers-16/
Niet heel bijzonder. Maar waarom nog splitsen van wat? Lijkt me gewoon normaal perceel? En notaris helemaal in Limburg?
[ Voor 14% gewijzigd door Blaze85 op 03-03-2021 00:07 ]
Een projectje van de huidige bewoner. Je moet het maar net voor je zien. Dit is wat het moet gaan worden:
Er is ook een markt voor harddrugs, het bestaan daarvan is nog geen reden om een en ander te faciliteren. We hanteren in NL kwaliteitsstandaarden voor van alles en nogwat. Als je een huis bouwt moet je aan allerlei normen voldoen omdat we een minimum kwaliteit eisen. Er zijn hele hordes mensen die dat verder geen reet interesseert en ook nog wel tussen een stapeltje golfplaten zouden gaan wonen, maar voor hen dwingen we die kwaliteit af met regels. Mijns inziens zijn we met zulke 'huizen' geen huizen meer aan het bouwen en moeten we dat niet toestaan. Decennia lang gefaalhaas wordt nu afgewenteld op de man in de straat door hem in een schuurtje te stoppen. Vet hip joh, tiny homes enzo. Het wordt gepresenteerd als oplossing maar is niets meer dan een schande en verborgen armoede. Bij de wet verbieden en als men echte oplossingen wil dan vraag je de plaatselijke boer of je zijn hooivork en fakkel mag lenen en dan ga je die halen.Bezulba schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:31:
[...]
Tjah, er is blijkbaar een markt voor, anders bouwen ze het niet. En als mensen zoiets willen kopen, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze dat niet mogen? Het is niet alsof het een keuze is tussen 100 van zulke huizen en 100 vrijstaande 1 gezinswoningen voor dezelfde prijs.
Het blijft dan nog steeds gek om te zien dat dit huis te koop staat in Heilo (Noord-Holland) maar ze dit moeten regelen met een notaris die aan de andere kant van Nederland zit (Maastricht).Rubbergrover1 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:33:
[...]
Is nog één kavel met drie woningen, waarschijnlijk van de woningbouwvereniging. Je ziet wel vaker bij een ex woningbouw woning dat de kavel nog moet worden gesplitst
Detyphusstraat 216
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
tis 100m2, dat is meer dan ik nu heb. Het is geen slecht gebouwd huis ofzo, alleen smal volgens jouw standaard. Nogmaals, als iemand dat tof vind, waarom niet? Niet iedereen wil een Efteling sprookjes huis.leecher schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:22:
[...]
Er is ook een markt voor harddrugs, het bestaan daarvan is nog geen reden om een en ander te faciliteren. We hanteren in NL kwaliteitsstandaarden voor van alles en nogwat. Als je een huis bouwt moet je aan allerlei normen voldoen omdat we een minimum kwaliteit eisen. Er zijn hele hordes mensen die dat verder geen reet interesseert en ook nog wel tussen een stapeltje golfplaten zouden gaan wonen, maar voor hen dwingen we die kwaliteit af met regels. Mijns inziens zijn we met zulke 'huizen' geen huizen meer aan het bouwen en moeten we dat niet toestaan. Decennia lang gefaalhaas wordt nu afgewenteld op de man in de straat door hem in een schuurtje te stoppen. Vet hip joh, tiny homes enzo. Het wordt gepresenteerd als oplossing maar is niets meer dan een schande en verborgen armoede. Bij de wet verbieden en als men echte oplossingen wil dan vraag je de plaatselijke boer of je zijn hooivork en fakkel mag lenen en dan ga je die halen.
blup
De mensen zijn misschien verhuist naar Maastricht en hebben daar dus een notaris uitgekozen... en ivm corona kan alles remote hoor, dus geen probleem. Even vooraf (via de post) een machtiging regelen, en je hoeft er niet eens meer fysiek naartoe. Heb vorig jaar mijn huis verkocht zonder fysiek bij een notaris te zijn geweest... alhoewel, dat is niet helemaal waar, toen ik een keer in de buurt was heb ik de machtiging even op kantoor ingevuld, maar dat had dus ook via de post gekund.BBTM schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:26:
[...]
Het blijft dan nog steeds gek om te zien dat dit huis te koop staat in Heilo (Noord-Holland) maar ze dit moeten regelen met een notaris die aan de andere kant van Nederland zit (Maastricht).
[ Voor 11% gewijzigd door jowi op 03-03-2021 08:50 ]
Een woonkamer van 3-en-een-klein-beetje meter breed is naar moderne standaarden (en het is een nieuw huis) gewoon heel klein. En je hebt wel 100m2 maar dat zit m niet echt in de leefruimte. Woonkamer + keuken samen is 22 m2 (ong). De woonkamer zelf is dus 15 of zo? Ook dat is naar huidige maatstaven niet heel erg ruim te noemen.Bezulba schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:41:
[...]
tis 100m2, dat is meer dan ik nu heb. Het is geen slecht gebouwd huis ofzo, alleen smal volgens jouw standaard. Nogmaals, als iemand dat tof vind, waarom niet? Niet iedereen wil een Efteling sprookjes huis.
Exact expert nodig?
Je bent nu weer je eigen maatstaven los aan het laten op een huis wat duidelijk niet voor jouw gebouwd is. Dit is echt niet bedoeld voor een gezin met kids maar voor een stel of zelfs iemand alleen. 1 slaapkamer, 1 hobbykamer, iemand die misschien zelfs niet vaak thuis is vanwege een druk social leven, etc etc etc.Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:49:
[...]
Een woonkamer van 3-en-een-klein-beetje meter breed is naar moderne standaarden (en het is een nieuw huis) gewoon heel klein. En je hebt wel 100m2 maar dat zit m niet echt in de leefruimte. Woonkamer + keuken samen is 22 m2 (ong). De woonkamer zelf is dus 15 of zo? Ook dat is naar huidige maatstaven niet heel erg ruim te noemen.
100m2 is prima. In je eentje of met z'n 2en top. Qua slaapkamers zou een kindje ook nog wel kunnen maar dan bevind je je wel in de tiny houses sfeer (waar laat je dat kind in de woonkamer spelen?). Maar, vanwege de opa ruimte op de 1e (wat qua maat de master bedroom is maar omdat het volledig open is omdat die trap onhandig halverwege de ruimte uitkomt) heb je dus eigenlijk maar 2 slaapkamers. En dan vind ik 100m2 opeens, in deze indeling, erg onpraktisch en gewoon echt klein. Heb 12 jaar op 100m2 geleefd. Met de juiste indeling is dat best ruim. Maar dat vind ik in dit huis by far totaal niet. En dat voor nieuwbouw.
blup
Koopt men het omdat men er wil wonen of omdat er niets anders beschikbaar/betaalbaar is??Bezulba schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:00:
[...]
Je bent nu weer je eigen maatstaven los aan het laten op een huis wat duidelijk niet voor jouw gebouwd is. Dit is echt niet bedoeld voor een gezin met kids maar voor een stel of zelfs iemand alleen. 1 slaapkamer, 1 hobbykamer, iemand die misschien zelfs niet vaak thuis is vanwege een druk social leven, etc etc etc.
Ik zou er ook niet willen wonen, maar laten we nu niet net doen alsof er een Belgische kwaliteit geleverd wordt hier, het is prima gebouwd, mensen willen zoiets kopen, prima, dan koop ik de eengezinswoning in een dorp wel.
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Wat al benoemd is, dat vind jij. Voor jou is dit dus geen geschikte woning. En als 95% van de mensen dat vindt, dan is het ook prima dat 95% van de woningen niet deze indeling heeft.Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:49:
[...]
...dan vind ik 100m2 opeens, in deze indeling, erg onpraktisch en gewoon echt klein.
Toch is 3-en-een-klein-beetje doodnormaal voor de meeste bestaande woningen. Moeten we die met terugwerkende kracht onbewoonbaar verklaren?Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:49:
Een woonkamer van 3-en-een-klein-beetje meter breed is naar moderne standaarden (en het is een nieuw huis) gewoon heel klein.
Voor een gezin met kinderen is 30-40m2 per persoon het gemiddelde, en ik denk dat je best weet dat veel mensen het met veel minder dan 100m2 voor een gezin moeten doen.Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:49:
100m2 is prima. In je eentje of met z'n 2en top.
Als je niet vanuit je eigen mening mag discussiëren kun je het hele forum wel stopzetten natuurlijk. Minstens 90% van het forum bestaat uit meningen.Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Wat al benoemd is, dat vind jij. Voor jou is dit dus geen geschikte woning. En als 95% van de mensen dat vindt, dan is het ook prima dat 95% van de woningen niet deze indeling heeft.
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor een hoop mensen wel een prima woning is. Bijvoorbeeld mensen die juist graag een knusse woonkamer willen en graag een wat kleinere woonkamer willen. Zoals stellen die niet willen 'verzuipen' in leefruimte die ze toch niet gebruiken, maar wel elk een eigen werkkamer willen en een slaapverdieping. Voor hen kan dit juist een ideale woning zijn.
Dus leg niet jouw maatstaven op aan de rest van de bevolking.
[ Voor 6% gewijzigd door Crazy D op 03-03-2021 09:55 ]
Exact expert nodig?
Natuurlijk. Maar je doet nu alsof je verbaasd bent dat nieuwbouw niet automatisch luxueuzer en ruimer is dan oudere woningen. De Renault Twizy is krapper dan de meeste auto's van vóór 2010, heeft een lagere topsnelheid, vermogen, veel minder laadruimte. Toch past-ie in een bepaald niche. Er zullen altijd mensen zijn die vanwege hun budget andere keuzes moeten maken.Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:51:
Als je niet vanuit je eigen mening mag discussiëren kun je het hele forum wel stopzetten natuurlijk. Minstens 90% van het forum bestaat uit meningen.
Omdat het niet gaat om 'iemand die dat tof vind' maar omdat mensen geen keus meer hebben. Ik, net als vele anderen voelen er niks voor om in een 1ste wereldland als NL gedwongen te worden in een schuurtje te wonen. De doelpalen worden elke keer verzet, marktwerking dit, huizenmarkt zo, tinyhouses zijn tof, wees blij dat je een huis hebt, etc, inmiddels tot zover dat een startershut 300k kost en die opgewaardeerde studentenkot/fietsenstalling 400k. Dat is een neerwaartse spiraal en ik vind dat die gestopt moet worden.Bezulba schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:41:
[...]
tis 100m2, dat is meer dan ik nu heb. Het is geen slecht gebouwd huis ofzo, alleen smal volgens jouw standaard. Nogmaals, als iemand dat tof vind, waarom niet? Niet iedereen wil een Efteling sprookjes huis.
Akkoord, prima dat je je mening noemt. Maar de strekking lijkt te zijn dat het belachelijk is dat er een woning wordt gebouwd waarin je op een andere manier leeft dan de doorsnee. En dat bv. leecher zelfs vindt dat het verboden zou moeten worden. Terwijl je er ook naar kunt kijken met een blik dat er eindelijk eens iets anders wordt gebouwd dan de standaard dertien in een dozijn 5,40/5,70 brede woning.Crazy D schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:51:
[...]
Als je niet vanuit je eigen mening mag discussiëren kun je het hele forum wel stopzetten natuurlijk. Minstens 90% van het forum bestaat uit meningen.
En belangrijker, die keuzes worden niet alleen vanwege het budget gemaakt.CVTTPD2DQ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:56:
De Renault Twizy is krapper dan de meeste auto's van vóór 2010, heeft een lagere topsnelheid, vermogen, veel minder laadruimte. Toch past-ie in een bepaald niche. Er zullen altijd mensen zijn die vanwege hun budget andere keuzes moeten maken.
Hier moest ik hardop om lachen. 'eindelijk eens iets anders'. Dit is letterlijk een standaard dertien in een dozijn huis maar dan 3m breed.Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:08:
Terwijl je er ook naar kunt kijken met een blik dat er eindelijk eens iets anders wordt gebouwd dan de standaard dertien in een dozijn 5,40/5,70 brede woning.
Als de lichtvervuiling in de omgeving meevalt is dat eigenlijk best een onwijs mooi plekje om s'avonds sterren te kijken
[ Voor 9% gewijzigd door Bloodhoundje op 03-03-2021 10:13 ]
Wel leuk die onderbuikspostjes, maar met de realiteit heeft het natuurlijk niets van doen.leecher schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:15:
Allemaal lol en grappig maar we gaan wel naar dezelfde uitkomst toe. De mechanismen erachter zijn anders maar het resultaat is hetzelfde. Geen salamanders in mensen pakken maar falende overheden. Mensen worden letterlijk opgehokt in veredelde schuurtjes waar men de rest van hun leven voor moet werken. Worden ja, want als je kiest voor de optie 'dan koop je toch niet' dan moet je kiezen tussen de volgende woonaccessoires:
Dit dus.
Sorry hoor, maar pauperflat? De goedkoopste appartementen in die 'flat' waren iets minder dan 3 miljoen. Dus pauper is toch echt niet het juiste woord en flat ook niet.Azrael schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:11:
[...]
Ik snap wel dat ie daar weg wil, twee jaar een bouwput naast je huis en dan staat er zo'n pauperflat..
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Dat is vlakbij waar ik woon. Nog geen 5 minuten fietsen en je ligt op het strand.
Maar ga je dat oplossen door te zeggen dat alleen huizen met minimaal 6 meter brede gevels en 150m2 inhoud nog gebouwd moeten worden?leecher schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Omdat het niet gaat om 'iemand die dat tof vind' maar omdat mensen geen keus meer hebben. Ik, net als vele anderen voelen er niks voor om in een 1ste wereldland als NL gedwongen te worden in een schuurtje te wonen. De doelpalen worden elke keer verzet, marktwerking dit, huizenmarkt zo, tinyhouses zijn tof, wees blij dat je een huis hebt, etc, inmiddels tot zover dat een startershut 300k kost en die opgewaardeerde studentenkot/fietsenstalling 400k. Dat is een neerwaartse spiraal en ik vind dat die gestopt moet worden.
blup
Valt op zich wel mee. Af en toe heb je die paarse gloed 's avonds.Ascension schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:15:
@Bloodhoundje Monster ligt in het Westland, een van de meeste verlichte plekken van Nederland. Niet de beste plek om sterren te kijken.
Dat was dan ook sarcastisch bedoeldOzzie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Sorry hoor, maar pauperflat? De goedkoopste appartementen in die 'flat' waren iets minder dan 3 miljoen. Dus pauper is toch echt niet het juiste woord en flat ook niet.
Dit dus.
Ah, dat is me even ontgaan dan.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Het verschil zie je pas als je eens op een plek staat waar het echt donker is, in Nederland bijvoorbeeld op de Waddeneilanden.ewoud75 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:30:
[...]
Valt op zich wel mee. Af en toe heb je die paarse gloed 's avonds.
Woon er ongeveer 800mtr vandaan.
Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory
Ik vind dat ook belachelijkRubbergrover1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Akkoord, prima dat je je mening noemt. Maar de strekking lijkt te zijn dat het belachelijk is dat er een woning wordt gebouwd waarin je op een andere manier leeft dan de doorsnee. En dat bv. leecher zelfs vindt dat het verboden zou moeten worden. Terwijl je er ook naar kunt kijken met een blik dat er eindelijk eens iets anders wordt gebouwd dan de standaard dertien in een dozijn 5,40/5,70 brede woning.
Exact expert nodig?
[ Voor 85% gewijzigd door Señor Sjon op 04-03-2021 08:53 ]
Wellicht valt het mee? De Rijswijkse sterrenwacht is (hemelsbreed) ook niet heel ver weg. Zouden die er dan ook geen last van hebben?Ascension schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:15:
@Bloodhoundje Monster ligt in het Westland, een van de meeste verlichte plekken van Nederland. Niet de beste plek om sterren te kijken.
zie https://darksitefinder.com/maps/world.html#9/51.9866/4.9713
We've got that ring of confidence
Die bedenker komt uit de jaren 80, want hij was geinspireerd door het ruimtevloot van Bucky O'Hare:Echt niet. schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:19:
[...]
Een projectje van de huidige bewoner. Je moet het maar net voor je zien. Dit is wat het moet gaan worden:
spoiler:
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Zo'n barrel sauna koop je gewoon standaard bij de sauna-boer. Niet heel bijzonder dus, al zijn de meeste modellen zonder die ruit.Deathchant schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:23:
[...]
Die bedenker komt uit de jaren 80, want hij was geinspireerd door het ruimtevloot van Bucky O'Hare:
[Afbeelding]
Inspiratie voor de inrichting opgedaan tijdens het kijken naar Leaving Las Vegas?Marinusvw schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:11:
Collectie lege champagne flessen:
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...jupiterstraat-26/#foto-21
[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 03-03-2021 13:14 ]
Tsja, dan komt bij mij vooral de vraag boven: waarom??Marinusvw schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:11:
[Afbeelding]
Mooi! Geef meteen het goede voorbeeld, en verkoop je eigen woning voor 100K!leecher schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Omdat het niet gaat om 'iemand die dat tof vind' maar omdat mensen geen keus meer hebben. Ik, net als vele anderen voelen er niks voor om in een 1ste wereldland als NL gedwongen te worden in een schuurtje te wonen. De doelpalen worden elke keer verzet, marktwerking dit, huizenmarkt zo, tinyhouses zijn tof, wees blij dat je een huis hebt, etc, inmiddels tot zover dat een startershut 300k kost en die opgewaardeerde studentenkot/fietsenstalling 400k. Dat is een neerwaartse spiraal en ik vind dat die gestopt moet worden.
Dat geldt toch voor heel veel (zo niet alle) woningen? Je koopt (huurt) het beste *wat je je kunt veroorloven*. Niemand woont voor zijn lol in een rotbuurt of een ondermaats huis; maar als je de middelen niet hebt zit er weinig anders op.CvP_tweakers schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:14:
[...]
Koopt men het omdat men er wil wonen of omdat er niets anders beschikbaar/betaalbaar is??
[...]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Flessen Moët, Grey Goose, iets van Louis Vuitton. Komt bij mij dan de associatie wannabe gangster/ kijk eens naar mijn bachelor pad naar boven.Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:35:
[...]
Tsja, dan komt bij mij vooral de vraag boven: waarom??
De combinatie van champagneflessen en slaapkamer geeft bij mij vooral de associatie met, hoe zal ik het zeggen, 'kamers die je per uur huurt'.
Korte aflevering dan:martyw schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:14:
Als je dit huis even bekijkt kun je vanavond Tussen Kunst en Kitsch weer overslaan
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...41239417-spieringweg-950/
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Die tegeltjes vind ik ook een beetje raar aan deze kant van het muurtje (aan de keukenkant ok)Blaze85 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:34:
[...]
Deze beamer schijnt alleen "Aladdin" te kunnen vertonen:
[Afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat klopt zeker, ik denk alleen dat leecher probeert te zeggen dat verwrongen marktmechanismes (grote investeerders in de woningmarkt), ervoor zorgen dat de balans fout zit waardoor mensen gepushed worden om veel te veel te betalen (en te lenen) voor een woning die eigenlijk niet op hun maat is.vooghel schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:06:
[...]
Dat geldt toch voor heel veel (zo niet alle) woningen? Je koopt (huurt) het beste *wat je je kunt veroorloven*. Niemand woont voor zijn lol in een rotbuurt of een ondermaats huis; maar als je de middelen niet hebt zit er weinig anders op.
Een huis heeft:Twee van de drie kun je kiezen, je moet inleveren op de derde.
- intrinsieke eigenschappen (grootte, kwaliteit);
- een locatie;
- een prijs.
Kopers van een huis als dit willen graag in die omgeving, hebben dat budget, en hebben kennelijk minder eisen aan de grootte.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
ik denk eerder dat in één van voor dat raam liggende woningen een errug leuke buurvrouw geen gordijnen heeftBloodhoundje schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:12:
[...]
Als de lichtvervuiling in de omgeving meevalt is dat eigenlijk best een onwijs mooi plekje om s'avonds sterren te kijken.
En als ik dan die sterrenkijker zie op 1 van de foto's dan denk ik dat dat precies de gedachtegang erachter was.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Alsof vrouwen niet naar mooie mannen zouden kijken...RM-rf schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:10:
ik denk eerder dat in één van voor dat raam liggende woningen een errug leuke buurvrouw geen gordijnen heeft![]()
Lijkt me ook niet echt voor een alleenverdiener bedoeld. Maar met twee werkenden is het niet heel moeilijk te betalen.denivan schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:56:
[...]
De woning in dit topic die de discutie startte is wat mij betreft geen geslaagde tiny house : ze is te klein/onpraktisch voor een normaal gezin, maar heeft een prijs die je als alleenverdiener niet kan ophoesten.
FIFA Benelux Administrator
Moët dit nou?Marinusvw schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:11:
[Afbeelding]
Champagne flessen?Marinusvw schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:11:
[Afbeelding]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Niet alleen de trap, ook de rest van het huis mag er zijn.
Volgens mij heeft het met oververhitting in de zomer te maken.Blaze85 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:40:
Wat is in Almere toch in Godsnaam de bedoeling van die frutsels op het dak? Dat zie je daar wel heel vaak bij huizen zonder dak.
https://www.funda.nl/koop...1231817-siciliestraat-44/
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...-87695360-texelstraat-12/
[Afbeelding]
...
Bij ons in de buurt staat ook zo'n huis. Als je er langsloopt of rijdt ziet het eruit als een grijze bunker.. maar de achterkant is volledig glas en van binnen is het super gaaf. Alleen de straatkant ziet er zo raar uit.. da's denk ik om nieuwsgierige mensen af te schrikken.
*sowieso
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq