Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 207 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.652 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

_Eend_ schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

Een bad in de slaapkamer zou een keuze zijn die ik niet zou maken, maargoed. Maar een toilet op de slaapkamer? :r

"Kom je naar bed schat?"
"Ja zo, nog even een bruine trui breien en dan kom ik"

Brrrr
Ik vind dit altijd wel een interessante opmerking, zijn mensen echt zo vies van even lekker kakken?

De stank zou ik minder vinden, maar met voldoende afzuiging zou ik er verder echt geen moeite mee hebben

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
Oon schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Ik vind dit altijd wel een interessante opmerking, zijn mensen echt zo vies van even lekker kakken?

De stank zou ik minder vinden, maar met voldoende afzuiging zou ik er verder echt geen moeite mee hebben
Ik vind dat hier in huis als de één op het toilet zit, de ander al niet op de badkamer moet zijn. Zo'n plee op m'n slaapkamer zou er nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:24
[...]

:Y

[ Voor 18% gewijzigd door leto001 op 03-08-2022 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:18
Pannencouque schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:07:
[...]
Ik vind dat hier in huis als de één op het toilet zit, de ander al niet op de badkamer moet zijn. Zo'n plee op m'n slaapkamer zou er nooit komen.
Een belangrijke reden om ook boven een aparte WC te hebben en geen WC in de badkamer.

Dus Oon, kort maar krachtig: ja, een hoop mensen willen graag dat toiletgebruik privé blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:43
[...]

Om even een tegengeluid te laten horen :9 . Wij staan gewoon vrolijk onze tanden te poetsen terwijl de ander zijn/haar grote boodschap zit te doen. Dus niet iedereen heeft er last van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
Fanta schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:20:
Gruwelijk lelijk sfeerloos gebouw van voormalige zorginstelling zoekt nieuwe eigenaar. Bestemming: bewoning als 1 huis. Afgezien van de prijs, hoeveel geld moet je hier wel niet in stoppen om een beetje sfeervol te kunnen wonen? En dan woon je alsnog in een nietszeggend lelijk gebouw..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...rouw-v-vollenhovenprk-39/
Ziet er allemaal niet heel mooi uit, maar het is niet duur voor een "woning" van meer dan 300m2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:24:
[...]

Een belangrijke reden om ook boven een aparte WC te hebben en geen WC in de badkamer.

Dus Oon, kort maar krachtig: ja, een hoop mensen willen graag dat toiletgebruik privé blijft.
Ja en nee. Wij hadden die optie boven ook, maar toch bij de badkamer getrokken omdat het de badkamer vele malen groter maakt, ook qua bruikbare ruimte. Maar ik begrijp dat voor sommige mensen ook dat onacceptabel is, die hebben een rothok van een badkamer om maar apart te kunnen schijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:44
Fanta schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:41:
Vroeger kwam ik hier nog wel eens voor onderhoud aan mijn biljartkeu. Nooit geweten dat ze in datzelfde pand exotische huisdieren hebben gehouden.... :X

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...s-42802975-zijlstraat-22/
De man biljarte graag maar zijn hobby is hondenracen, dat zijn zijn hondenverblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:01
Fanta schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:41:
Vroeger kwam ik hier nog wel eens voor onderhoud aan mijn biljartkeu. Nooit geweten dat ze in datzelfde pand exotische huisdieren hebben gehouden.... :X

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...s-42802975-zijlstraat-22/
---

[ Voor 6% gewijzigd door Wouterkaas op 03-08-2022 17:08 . Reden: Mijn grapje kan ook nogal ongepast opgevat worden, da's niet mijn bedoeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Kurma schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:48:
[...]

[Afbeelding]

Dat gammele laddertje boven het trapgat :X
Een veel betere aanbieding dan de andere Haarlemse die we pas hadden. Maar natuurlijk ook interessant als je beneden een winkeltje wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

martyw schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:51:
[...]

2 - 1,98 is toch 0,02? Of mis ik iets?
Ja, woon/verblijfsruimtes moeten 2,1 meter hoog zijn. Waar die makelaar die maat van 2 meter vandaan haalt begrijp ik niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Gruwelijk lelijk sfeerloos gebouw van voormalige zorginstelling zoekt nieuwe eigenaar. Bestemming: bewoning als 1 huis. Afgezien van de prijs, hoeveel geld moet je hier wel niet in stoppen om een beetje sfeervol te kunnen wonen? En dan woon je alsnog in een nietszeggend lelijk gebouw..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind de buitenkant helemaal niet onaardig als je er een fris verfje tegenaan gooit...

Verder wel mee eens dat dit huis veel te groot en vooral te hokkerig is voor een hedendaags gezin.

Er zijn qua ruimte inderdaad prima twee eensgezinswoningen van te maken, er zijn al twee keukens, twee trappenhuizen, twee entree's, genoeg wc's, badkamers, etc. Of zes appartementen met wat meer werk, of twaalf studentenkamers zonder veel werk. Dat laatste kunnen ook vluchtelingen of buitenlandse arbeiders zijn of zo.

Maar ik denk dat het grootste bezwaar tegen al die opties is dat de kans op geluidsoverlast onderling enorm is, ik zie de topics op dit forum al bijna voor me... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:54
Fiber schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:54:
Verder wel mee eens dat dit huis veel te groot en vooral te hokkerig is voor een hedendaags gezin.
Wat bedoelen mensen eigenlijk met 'hokkerig'? Ik zie die term vaak gebruikt worden, maar ik zie niet hoe dat hier van toepassing is. De slaapkamers zijn minstens 3,6x4 , wat voor menig modern huis al het formaat is van de ouderslaapkamer. De gezamelijke ruimtes zijn 5x8m2. Dat zijn forse "hokjes".

Maar idd, dat beding dat het als één woning gebruikt moet worden slaat nergens op. De buren zullen connecties bij de gemeente hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

CVTTPD2DQ schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:00:
[...]

Wat bedoelen mensen eigenlijk met 'hokkerig'? Ik zie die term vaak gebruikt worden, maar ik zie niet hoe dat hier van toepassing is. De slaapkamers zijn minstens 3,6x4 , wat voor menig modern huis al het formaat is van de ouderslaapkamer. De gezamelijke ruimtes zijn 5x8m2. Dat zijn forse "hokjes".

Maar idd, dat beding dat het als één woning gebruikt moet worden slaat nergens op. De buren zullen connecties bij de gemeente hebben.
Het slaat wel ergens op, namelijk op het voorkomen van eventuele overlast. Of dat terecht of onterecht is laat ik maar even in het midden... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zou de stratenmaker hier per m2 gewerkt hebben?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/197/629_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/197/602_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...9945-bolnesserkade-165-a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
PaT schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Ja, woon/verblijfsruimtes moeten 2,1 meter hoog zijn. Waar die makelaar die maat van 2 meter vandaan haalt begrijp ik niet.
Uit de meetinstructie https://www.waarderingska...woningen_juli_2019_01.pdf (via https://help.funda.nl/hc/...te-wonen-woonoppervlakte-)
Een oppervlakte wordt tot de overige inpandige ruimte gerekend als één van de voorwaarden geldt:
- het hoogste punt van de ruimte is tussen 1,5 meter en 2,0 meter hoog;
- het hoogste punt van de ruimte is boven de 2,0 meter, maar het aaneengesloten oppervlak hoger
dan 2,0 m is kleiner dan 4,0 m2 (alleen van toepassing voor gedeelten die als woonruimte dienen
en alleen wanneer er ook sprake is van een gedeelte van de ruimte met een hoogte van minder
dan 2,0 m);

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 21:45

QuattroNL

It is I.

Over smaak valt gelukkig niet te twisten maar OMG dit is echt ernstig :r

Ik vernoed dat je buiten constant met de zonnebril op moet lopen.
En je kan bijna elke week met de hogedrukreiniger in de weer om die tegels schoon te houden.
The horror :o

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Mooi is het niet, maar wel begrijpelijk. Er is al zoveel groen om je heen dat je gewoon een stukje wilt wat minder onderhoudgevoelig is.
Waarschijnlijk alleen schoongemaakt voor de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Fiber schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Ik vind de buitenkant helemaal niet onaardig als je er een fris verfje tegenaan gooit...

Er zijn qua ruimte inderdaad prima twee eensgezinswoningen van te maken, er zijn al twee keukens, twee trappenhuizen, twee entree's, genoeg wc's, badkamers, etc. Of zes appartementen met wat meer werk, of twaalf studentenkamers zonder veel werk. Dat laatste kunnen ook vluchtelingen of buitenlandse arbeiders zijn of zo.

Maar ik denk dat het grootste bezwaar tegen al die opties is dat de kans op geluidsoverlast onderling enorm is, ik zie de topics op dit forum al bijna voor me... O-)
Ik zou het vooral kopen als ik een kantoor aan huis zou hebben. Dan kun je één van de benedenverdiepingen tot kantoor ombouwen. (Mits dat mag natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Ik snap het wel.
In NEN2580 staat:"In beginsel worden ruimten met een netto-hoogte kleiner dan 2,0 m tot overige inpandige ruimte gerekend, omdat deze ruimten daarmee vooral voor incidenteel gebruik geschikt zijn. "

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 23:21

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je hebt het over een woning van bijna 400 m2 dat redelijk betaalbaar in de verkoop staat voor de regio. Ja, er zal veel geld in gaan. Zeker om het echt goed op te knappen. Maar zowel binnen als buiten bestaan er natuurlijk vele opties. Mensen zien vaak mogelijkheden niet, maar in de praktijk hoeft niets van wat je nu ziet natuurlijk definitief te zijn. Er komt wat papierwerk bij kijken, maar afmetingen en locaties van raampartijen zijn vaak te wijzigen, evenals locatie van de deur, aanzicht van het gebouw, etc.

Verbouw kan natuurlijk ontzettend ver gaan. Tot enkel en alleen de voorgevel laten staan en dit zelfs enkel terug laten komen als binnenmuur.

Sure, je zal niet snel intrekken. Maar je kunt hier natuurlijk echt wel wat moois van maken indien je het geld hebt. Groot terrein, prima locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
psychodude schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:40:
[...]

Je hebt het over een woning van bijna 400 m2 dat redelijk betaalbaar in de verkoop staat voor de regio. Ja, er zal veel geld in gaan. Zeker om het echt goed op te knappen. Maar zowel binnen als buiten bestaan er natuurlijk vele opties. Mensen zien vaak mogelijkheden niet, maar in de praktijk hoeft niets van wat je nu ziet natuurlijk definitief te zijn. Er komt wat papierwerk bij kijken, maar afmetingen en locaties van raampartijen zijn vaak te wijzigen, evenals locatie van de deur, aanzicht van het gebouw, etc.

Verbouw kan natuurlijk ontzettend ver gaan. Tot enkel en alleen de voorgevel laten staan en dit zelfs enkel terug laten komen als binnenmuur.

Sure, je zal niet snel intrekken. Maar je kunt hier natuurlijk echt wel wat moois van maken indien je het geld hebt. Groot terrein, prima locatie.
En een handige flipper kan het perceel vast splitsen en het pand in een twee-onder-een-kapper verbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
psychodude schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:40:
[...]

Van alles wat te koop staat is 90% eigenlijk hetzelfde. En past op 90% van de kopers. De andere 10 % past niet in die 90 % huizen omdat ze iets anders zoeken. Er hoeft er maar één te zijn die gelukkig wordt van dit aanbod. Er zijn mensen die niet als een koppel samenwonen, maar met meer. Of iets werkgerelateerds wat veel ruimte vraagt. Of je hebt heel veel kinderen. enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is een meetinstructie voor 'overige inpandige ruimtes' zoals bergingen. Die mogen zelfs maar 1,5 meter hoog zijn om nog als bruikbaar gebruiksoppervlakte mee te kunnen tellen.

Woonruimtes zoals slaapkamers en woonkamers, oftewel leefruimte, moeten echt minstens 2,1 meter hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

CVTTPD2DQ schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:00:
[...]

Hokkerig kan op hele kleine ruimtes slaan, maar het kan ook slaan op een indeling waar je van ruimte naar ruimte moet gaan via allerlei gangetjes. Daarmee wordt gesuggereerd dat grote open ruimtes die allemaal met elkaar in verbinding staan 'beter' zou zijn.

Het is maar net waar je naar op zoek ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
PaT schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 06:24:
[...]

Dat is een meetinstructie voor 'overige inpandige ruimtes' zoals bergingen. Die mogen zelfs maar 1,5 meter hoog zijn om nog als bruikbaar gebruiksoppervlakte mee te kunnen tellen.

Woonruimtes zoals slaapkamers en woonkamers, oftewel leefruimte, moeten echt minstens 2,1 meter hoog zijn.
Je zal vast gelijk hebben, maar dat is niet de instructie die makelaars meekrijgen. Wat nog mist uit het geciteerde document is het volgende:
Wanneer niet aan de bovenstaande criteria is voldaan, is sprake van gebruiksoppervlakte wonen.
Dus alles hoger dan 2m, met minimaal 4m2 hoger dan 2m, is woonruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

QuattroNL schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:37:
[...]

Over smaak valt gelukkig niet te twisten maar OMG dit is echt ernstig :r

Ik vernoed dat je buiten constant met de zonnebril op moet lopen.
En je kan bijna elke week met de hogedrukreiniger in de weer om die tegels schoon te houden.
The horror :o
En de airco aan om de warmteuitstraling teniet te doen.

@kx22 Dan zou ik toch liever een grasveldje met een robotmaaier hebben.

Die arme kinderen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qemBpghvbMYRWKOCADp0tX_xSoQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zeKrQXjUFUGoUJfP1basWEDo.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Maasluip op 04-08-2022 07:17 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Rubbergrover1 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:24:
[...]

offtopic:
Zo ver gaan dat je zelfs een aparte WC hebt naast de badkamer vind ik dan al helemaal extreem. Je douchet toch ook gewoon als je vrouw/man/vriend(in)/kinderen in de badkamer zijn?
Ik vind het niet fijn om te kakken met gezelschap, maar tenzij echt de buren op bezoek zijn doe ik dat gewoon met de deur open want er zijn meer mensen die de badkamer nodig hebben.

Maar goed, misschien dat ik wat minder preuts ben dan gemiddeld :+ Ik heb dan liever een grotere badkamer waar je ruim je benen kan strekken dan moeilijk doen met aparte hokjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ik vind dit toch best wel wat hebben, maar niet in Nederland.. Als je in Griekenland of Turkije ofzo woont waar het snikheet is en je in de winter je blote voeten al brandt aan donkere stenen dan is dit best wel een leuke oplossing.

Maar zelfs dan had wat gras niet misstaan, zeker gezien de omgeving

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dit ziet er echt uit als zo'n huis wat je in de Sims 1 bouwde..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Pfft en dat zijn de voegen met gevoegd, dus een dagtaak om het onkruid te verwijderen :-(

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Er wordt weer teveel gechat ipv foto's gelinkt dus een ander pareltje om de gemoederen bezig te houden in Oosterland (Zeeland). De woning wordt geleverd in huidige staat dus mét alle bijbehorende inboedel. In mijn ogen zeggen de lege wijnflessen op de foto's genoeg. Interessant detail: volgens KVK zat er ooit een reïntegratiebureau gevestigd op dat adres.

De kluskeuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iumM487Ei0zrx-2UYugWhU37SGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cqax1Fk2Li4zxrgKyoNuNUHk.jpg?f=fotoalbum_large

De klusslaapkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lSlmRRyPuW6KmH5MfFfk_geu-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCjv9fRFUXX8CAaLwvVGPjlg.jpg?f=fotoalbum_large

De klustrap met gezellige lichteffecten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLNPVkD7mlVregZs_uNsb9z3hsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DoqLLt1iL0A3Z3GnWZWZXJF2.jpg?f=fotoalbum_large

De klusmasterbedroom:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBvKpyPVviaiEKc_pWwnrGdvUJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0kDNBJ5h4iU8aCVD1m6dZi1.jpg?f=fotoalbum_large

En tenslotte als je nog een restje verf over hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omFBNwbDQRqE4o5NWLsrYiqGqrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLKC5vgPeIrQyXKJrYZ0s8DP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Flipper de flip:
Nieuw:
https://www.funda.nl/koop...9810-hj-van-heekplein-40/
Oud:
https://www.funda.nl/koop...9598-hj-van-heekplein-40/
Ik vind het een behoorlijk prijsverschil, vooral voor wat puur een cosmetische verbouwing lijkt.

Dit is wel echt het meest 70s vibe bed dat ik ooit gezien heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjGtZKkvmUKutcSGdzqDkYCkuys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELOuMBSuUqGZgqKM9oCmKdks.jpg?f=fotoalbum_large
Nog bijzonderder, hoe hebben ze dat allemaal via een klein nog niet vlizo trappetje boven gekregen.
https://www.funda.nl/koop...01746-broekheurnerweg-85/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Caelorum schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 07:02:
[...]

Je zal vast gelijk hebben, maar dat is niet de instructie die makelaars meekrijgen. Wat nog mist uit het geciteerde document is het volgende:
[...]

Dus alles hoger dan 2m, met minimaal 4m2 hoger dan 2m, is woonruimte.
@PaT - haal jij je informatie uit het bouwbesluit? Via de Funda Helpdesk ("Bij bestaande bouw geldt een minimale hoogte van 2,1 meter; er zijn geen verdere eisen qua oppervlakte en breedte.") kom je bij het bouwbesluit. De definitie van Funda is kort door de bocht, het volledige artikel (§ 4.1.2, art. 4.7) is
1.
Een verblijfsgebied en een verblijfsruimte hebben boven de vloer een hoogte van ten minste 2,1 m.

2.
In ten minste een verblijfsgebied ligt een verblijfsruimte met een vloeroppervlakte van ten minste 7,5 m² en een breedte van ten minste 2,4 m.
Dus als je gaat verbouwen is het 2,1m - en blijkbaar nemen makelaars via hun instructie (foutief) 2m. Discussie gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
T-homas schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:04:
Flipper de flip:
Nieuw:
Oud:
Ik vind het een behoorlijk prijsverschil, vooral voor wat puur een cosmetische verbouwing lijkt.
Mooie flip, maar wel erg veel geld ja. Echter vraag ik me af of hij het ook gekocht heeft voor 199k, want appartement was in 9 dagen verkocht. Met zo een locatie (AAA in enschede centrum) in augustus 2021, verwacht ik echt wel 20% overbieden.

Sloopkosten van oude appartement ongeveer 5k
Nieuwe keuken 5k (weinig apparatuur)
Vloer ongeveer 10k (gaan even voor gemak uit van 100 euro per m2)
Badkamer en toilet ongetwijfeld tussen de 10 en 15k (ondanks dat hij oude WC pot heeft hergebruikt)
Alle muren witten geen idee van die kosten, want dat doe ik dan zelf.

Ja als de vraagprijs wordt betaald heeft hij nog steeds een mooie winst van minimaal 60-80k.

Geen idee of mensen dit soort bedragen daar betalen, maar vind een appartement die gerenoveerd is op een AAA locatie in het centrum van een serieuze stad....niet heel duur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

T-homas schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:04:
Flipper de flip:
Nieuw:
Oud:

Dit is wel echt het meest 70s vibe bed dat ik ooit gezien heb:
[Afbeelding]
Nog bijzonderder, hoe hebben ze dat allemaal via een klein nog niet vlizo trappetje boven gekregen.
https://www.funda.nl/koop...01746-broekheurnerweg-85/
Ik vind dit misplaatste zuinigheid. Het hele pand op zijn kop en dan niet even een inbouwreservoir maken:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/440/848_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
kx22 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Mooie flip, maar wel erg veel geld ja. Echter vraag ik me af of hij het ook gekocht heeft voor 199k, want appartement was in 9 dagen verkocht. Met zo een locatie (AAA in enschede centrum) in augustus 2021, verwacht ik echt wel 20% overbieden.
Ik denk dat in dit geval de oude vraagprijs inderdaad een lokkertje was en dat de werkelijke verkoopprijs veel hoger lag.
Geen idee of mensen dit soort bedragen daar betalen, maar vind een appartement die gerenoveerd is op een AAA locatie in het centrum van een serieuze stad....niet heel duur.
Voor Enschede is dit volgens mij wel behoorlijk prijzig. Maar je hebt wel een krant en klaar instapklaar appartement en dat is ook wat waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 23:59
https://www.funda.nl/koop...tweede-oude-heselaan-522/

Veel leuke details, bijvoorbeeld ook de gebogen radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 14:44
roawser schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 07:59:

[Afbeelding]
Ehh.. Waar moet je dat op smeren dan? Dat kozijn links is gewoon... weg..

Wat een verwaarlozing. Nog nooit zo erg gezien..

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
Er wordt weer teveel gechat ipv foto's gelinkt (...)
Er wordt weer teveel gepost ipv even te zoeken of iets al hier gemeld is. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
PaT schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:55:
[...]

Ik vind dit misplaatste zuinigheid. Het hele pand op zijn kop en dan niet even een inbouwreservoir maken:
[Afbeelding]
Precies wat mij opviel. Gemiste kans, gezien ze toch al bezig zijn geweest met de achterwand. Nu is het zo'n net-niet uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Dat is een leuk pandje hoor. Veel moois van te maken! Helaas kan ik geen hypotheek krijgen en ruim een miljoen voor aankoop en verbouwing, anders kun je hier heerlijk flippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
dreamscape schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:33:
[...]

Er wordt weer teveel gepost ipv even te zoeken of iets al hier gemeld is. ;)
[...]
Helemaal gelijk in. Ik stond er eigenlijk nooit bij stil om dat te doen en zal het voortaan in acht nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:11
Wat een parel! Echt heerlijk.

Maar waarom hangt er keukenrol op bijna 2 meter hoog in de wc?

https://www.funda.nl/koop...ude-heselaan-522/#foto-33

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
No Hands schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Ik denk voor het geval je door de grote boodschap wat hoger zit dan normaal :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:56

Part

Helemaal niets.....

[...]

Badkamer en toilet ongetwijfeld tussen de 10 en 15k (ondanks dat hij oude WC pot heeft hergebruikt)

Ja als de vraagprijs wordt betaald heeft hij nog steeds een mooie winst van minimaal 60-80k.

Goede inschatting.
Vraagprijs was198.000 verkoop prijs 240.000 dus ruim 21% overboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:39
Part schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Goede inschatting.
Vraagprijs was198.000 verkoop prijs 240.000 dus ruim 21% overboden.
Verbaas me wel over het energielabel A voor een appartement uit 1958.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
deejeebv schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:09:
[...]

Verbaas me wel over het energielabel A voor een appartement uit 1958.
Energielabel gaat over verbruik, niet over energiezuinigheid. Dat het weinig verbruikt hoeft niet meteen te betekenen dat het ook echt energiezuinig is als zit er uiteraard wel een relatie tussen die twee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deejeebv
Caelorum schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Energielabel gaat over verbruik, niet over energiezuinigheid. Dat het weinig verbruikt hoeft niet meteen te betekenen dat het ook echt energiezuinig is als zit er uiteraard wel een relatie tussen die twee.
Begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen. Volgens mij gaat een energielabel niet over het energieverbruik maar over het te verwachten energieverbruik op basis van isolatie en installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
deejeebv schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen. Volgens mij gaat een energielabel niet over het energieverbruik maar over het te verwachten energieverbruik op basis van isolatie en installatie.
Ja, en nee.
De energielabel-letter wordt bepaald op basis van het fossiele energiegebruik, uitgedrukt in kilowattuur per vierkante meter per jaar (kWh/m².jr).
Daaruit kan je afleiden dat als een huis alleen hernieuwbare bronnen gebruikt het zo onzuinig kan zijn als mogelijk is, maar nog steeds een A-label hebben.
Isolatie is alleen van belang als er ook daadwerkelijk wat van het net wordt afgenomen (stroom of aardgas of whatever).

Een ander voorbeeld: een kleine woning met een grote tuin, welke verwarmd wordt door middel van een warmtepomp kan dus ook best A-label krijgen, ondanks geen isolatie. Zolang er maar een thuisaccu + goed zonnepanelen liggen en je dus kan waarmaken dat je praktisch off-grid zit en dus relatief heel weinig fossiele brandstoffen afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]

Even opgezocht, verkocht voor €240.000, wel wat meer dan vraag dus. (Edit: al gemeld zie ik, excuus).

Grappig genoeg blijkbaar in december direct alweer te koop gezet maar niet verkocht? Nu een tweede poging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRod_SVcqmEx5iicvxLr6OUel7g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wQIa6C89sRzsSR5NcJHajKFs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
Caelorum schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Ja, en nee.
[...]

Daaruit kan je afleiden dat als een huis alleen hernieuwbare bronnen gebruikt het zo onzuinig kan zijn als mogelijk is, maar nog steeds een A-label hebben.
Isolatie is alleen van belang als er ook daadwerkelijk wat van het net wordt afgenomen (stroom of aardgas of whatever).

Een ander voorbeeld: een kleine woning met een grote tuin, welke verwarmd wordt door middel van een warmtepomp kan dus ook best A-label krijgen, ondanks geen isolatie. Zolang er maar een thuisaccu + goed zonnepanelen liggen en je dus kan waarmaken dat je praktisch off-grid zit en dus relatief heel weinig fossiele brandstoffen afneemt.
Maar volgens mij heeft dit appartement helemaal geen zonnepanelen of andere hernieuwbare bronnen, dus vandaar mijn verbazing over het A label ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingCrow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-09 12:05
best creatieve oplossing voor de wastafel afvoer samen met het douche putje, is wel een manier om water te besparen als je teveel gebruikt krijg je natte voeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLnne7giMypp5VGXWnadGngeJ3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUSJhjJSupWx6hUEZAH4VXrE.jpg?f=fotoalbum_large

En ik vraag me af waar dat stukje leiding met bocht voor dient onder de ramen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkzUuvNxVl076Ejx3hvwvM7h3lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ww52BtOo7skfppb1fsAiIODO.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop/malden/huis-42809229-kerkweg-49/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:57
FlyingCrow schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:22:
best creatieve oplossing voor de wastafel afvoer samen met het douche putje, is wel een manier om water te besparen als je teveel gebruikt krijg je natte voeten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop/malden/huis-42809229-kerkweg-49/
Ontluchting kruipruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Of riool, maar dat mag vast niet in Nederland op die manier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingCrow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-09 12:05
De advertentie spreekt niet van een kruipruimte, maar die is dan ook door de makelaar geschreven.
Het zou in elk geval niet de oplossing zijn die ik zou kiezen voor ontluchting als je dan toch betaald om een uitbouw neer te zetten, vandaar ook mijn verwondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:11
FlyingCrow schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:27:
[...]

De advertentie spreekt niet van een kruipruimte, maar die is dan ook door de makelaar geschreven.
Het zou in elk geval niet de oplossing zijn die ik zou kiezen voor ontluchting als je dan toch betaald om een uitbouw neer te zetten, vandaar ook mijn verwondering.
Ventilatie kruipruimte/ruimte onder het huis. Dat heb ik wel vaker zo gezien bij woningen. Ik zou het zelf niet zo accepteren als het gebouwd werd maar het is dan ook mijn huis niet.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens de search is deze hier nog niet voorbij gekomen. Naar zeggen het duurste huis van Nederland.

Pracht locatie en met bijna 1800m2 woonoppervlakte natuurlijk een heus kasteel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZY6_WGh8U9gxgDSACg7T11Mb04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gXzUieYBBo9EfGazgsHZHQT.jpg?f=fotoalbum_large

The Hill estate... Prachtig!

https://sothebysrealty.nl/aanbod/rotterdam/c-n-a-looslaan-9/

https://manly.nl/michel-perridon-duurste-huis-nederland

Het moet blijkbaar 'minstens' 30 miljoen kosten.

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 04-08-2022 12:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:02

Fanta

FordPerformance™️

PaT schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:57:
Volgens de search is deze hier nog niet voorbij gekomen. Naar zeggen het duurste huis van Nederland.

[Afbeelding]

[YouTube: Christie’s The Hill Estate Rotterdam Hillegersberg]

Bedankt voor de tip, vanmiddag uit mijn werk even bezichtigen! :+

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:46
Als de DB5 er maar bij zit voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-09 23:56

[Afbeelding]

Michel Perridon? Klinkt bekend, is hier vast al genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
No Hands schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Er is geen lenscorrectie toegepast. Het lijkt hoger en breder dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Er wordt weer teveel gechat ipv foto's gelinkt dus een ander pareltje om de gemoederen bezig te houden in Oosterland (Zeeland). De woning wordt geleverd in huidige staat dus mét alle bijbehorende inboedel. In mijn ogen zeggen de lege wijnflessen op de foto's genoeg. Interessant detail: volgens KVK zat er ooit een reïntegratiebureau gevestigd op dat adres.

De kluskeuken:
[Afbeelding]

De klusslaapkamer:
[Afbeelding]

De klustrap met gezellige lichteffecten:
[Afbeelding]

De klusmasterbedroom:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij zulke onsmakelijke foto's scroll ik maar gauw verder....brrr...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Fanta schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Er valt weinig te bezichtigen hoor. Er ligt alleen een kelderbak geloof ik. Gisteren langsgevaren toen wein het Plaswijckpark waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:05

[Afbeelding]

Volgens mij wel voorbij gekomen in een andere topic ... De koopprijs is 20M, maar je hebt nog 10M nodig om een huis te bouwen. Je krijgt alleen de grond, wat beton en een bouwtekening/vergunning (en succes gewenst natuurlijk).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...is-88230506-molenlaan-34/

Ik twijfel tussen drie scenario's:
  • Het verbouwen van de badkamer was zo stressvol project dat de relatie er kapot aan is gegaan.
  • Het verbouwen van de badkamer was zoveel duurder dat het budget voor de rest van de woning op is.
  • De makelaar heeft per ongeluk de badkamerfoto's van een andere woning geupload.*
*Ja ik weet dat het wel de juiste foto's zijn

[ Voor 20% gewijzigd door ImNotnoa op 04-08-2022 13:06 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]

Is dat huis al gebouwd of zijn dat alleen nog renders?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bitzer
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/235/637_1440.jpg

Dit huis heb ik altijd bewonderd als ik er langs kwam.
Het is niet alleen maar ontworpen door Dudok, de grootmeester zelf heeft hier ook gewoond.

Typische Dudok raampartij:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/259/217_1440.jpg

Die serre lijkt mij niet origineel:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/259/229_1440.jpg
De huidige eigenaren hebben 22 jaar van de villa mogen genieten en nu de kinderen het huis uit zijn...
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat hier kinderen geleefd hebben...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/259/226_1440.jpg

De Utrechtseweg is wel druk hoor en je zit iets dichter bij de spoorlijn Hilversum-Utrecht dan aan de Larixlaan.

Hilversum Utrechtseweg Dudok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
Ik denk dat die kinderen 21 jaar geleden vertrokken zijn.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

MrCostanzo schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Ik denk voor het geval je door de grote boodschap wat hoger zit dan normaal :+
Gewoon even "flitspoppen" en dan kan je er bij 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
FlyingCrow schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:22:
Regenton. Bovenaan zit een opening met aansluiting op platdak, dus ontluchting vind ik niet wiedes.
Edit: ja ik had gelijk, zie foto 20.

[ Voor 5% gewijzigd door roawser op 04-08-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 13:18
ToolkiT schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:21:
[...]

Is dat huis al gebouwd of zijn dat alleen nog renders?
Er is geen huis, je koopt het eiland:

Dit unieke verborgen paradijs van Rotterdam biedt u de mogelijk om uw eigen ultieme rietgedekte woonvilla te realiseren van in totaal indicatief 1.775 m2 bvo*. Het statige, elegante ontwerp biedt u de mogelijkheid voor een sublieme indeling met alle voorzieningen die u alleen bij een villa van deze status mag verwachten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een inpandig zwembad, grote wellness, lift, botenhuis en in het bijgebouw uw home-office en een parking voor meerdere auto’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:40

H12

Okay, het is (een deel van) een prachtig pand op een (teringdrukke) locatie in de binnenstad (van Apeldoorn). En toch is het wel wat gortig voor een 'kluswoning' (appartement) van 82m², met €442k.
https://www.funda.nl/koop...-42803400-deventerstraat/

Klus te doen, maak hier een woning van (+succes gewenst):
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/470/664_1440.jpg

Gelukkig zijn ze er ook voor €394k (ook 82m²) en €358k (66m²).
https://www.funda.nl/koop...858516-deventerstraat-20/
https://www.funda.nl/koop...-42803486-deventerstraat/

Oja, en of je even €500,- af wil tikken voor de optie, 'éénmalig' dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DjMark schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:11:
[...]

Er is geen huis, je koopt het eiland:

Dit unieke verborgen paradijs van Rotterdam biedt u de mogelijk om uw eigen ultieme rietgedekte woonvilla te realiseren van in totaal indicatief 1.775 m2 bvo*. Het statige, elegante ontwerp biedt u de mogelijkheid voor een sublieme indeling met alle voorzieningen die u alleen bij een villa van deze status mag verwachten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een inpandig zwembad, grote wellness, lift, botenhuis en in het bijgebouw uw home-office en een parking voor meerdere auto’s.
Dat dacht ik al :)

Op Streetview zie je een fundering.. maar dat is van Oct 2020..
https://www.google.com/ma...pwjx-A!2e0!7i16384!8i8192

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
ToolkiT schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Dat dacht ik al :)

Op Streetview zie je een fundering.. maar dat is van Oct 2020..
https://www.google.com/ma...pwjx-A!2e0!7i16384!8i8192
Op de satellietbeelden kan ik er geen eiland in zien. Het is gewoon een lap grond aan het water langs een weg.
En wat hier al vaker gezegd is: als je dit soort bedragen kan besteden wil je iets naar je eigen plan en niet een vastgelopen idee van een ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[Afbeelding]

Meneer Peridon heeft wel een sanering moeten doen: (LOL, niet weggelakt..)
http://dcmr.gisinternet.nl/downloads/pdf/76/9999719776.PDF

http://dcmr.gisinternet.nl/downloads/pdf/76/9999830576.PDF
In totaal is circa 32 ton sterk verontreinigde grond afgevoerd naar een erkende verwerker en
427 m 3 herbruikbare grond afgevoerd voor hergebruik.

..

Na de sanering is onder de de bebouwing mogelijk een sterke verontreiniging achtergebleven.
De bebouwing dient in stand gehouden te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 04-08-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Fanta schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

8cm detail beter dan menig drone kan doen ;)

https://esrinl-content.ma...1f9a74887b03593cfa410abdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:07
H12 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:27:
Okay, het is (een deel van) een prachtig pand op een (teringdrukke) locatie in de binnenstad (van Apeldoorn). En toch is het wel wat gortig voor een 'kluswoning' (appartement) van 82m², met €442k.

[Afbeelding]

Oja, en of je even €500,- af wil tikken voor de optie, 'éénmalig' dat dan weer wel.
Overigens staat er in de tekst een prijs van €324k, alleen kan ik die niet helemaal verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:47
roawser schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Regenton. Bovenaan zit een opening met aansluiting op platdak, dus ontluchting vind ik niet wiedes.
Edit: ja ik had gelijk, zie foto 20.
:X
die andere ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

[Afbeelding]

Een private island... maar wel met een weg langs de deur. Dan is het volgens mij geen eiland hoor. Tenzij je de rest zelf afgraaft. Oh, en ook wel prettig, een uitkijktoren van ~20 meter die praktisch in je achtertuin staat. Lekker privé dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine

[Afbeelding]

En ik maar denken, het kan niet gekker worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
3raser schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Een private island... maar wel met een weg langs de deur. Dan is het volgens mij geen eiland hoor. Tenzij je de rest zelf afgraaft. Oh, en ook wel prettig, een uitkijktoren van ~20 meter die praktisch in je achtertuin staat. Lekker privé dus. :+
Klopt, afgraven moet nog gebeuren ... Een echte klus lokatie voor een klein prijsje 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Meloenen schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:26:
[...]
Overigens staat er in de tekst een prijs van €324k, alleen kan ik die niet helemaal verklaren.
Je kóópt het voor 324, knapt het op, richt het in en dan is het 422 waard: "De genoemde verkoopprijs betreft de geschatte eindwaarde van de afgebouwde woning"

[ Voor 12% gewijzigd door roawser op 04-08-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:40

H12

Meloenen schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Klopt, en die staat ook in de brochure als je verder in de krochten van de 'makelaar' klikt, ondanks dat op die pagina ook heel groot '€422.000 v.o.n.' staat.
De brochure geeft verder aan 'Fietsen kunnen gratis worden gestald in de bewaakte fietsenstalling (Stadhuis), binnen de daarvoor geldende openingstijden'. Die zijn dus van van 7-19 (doordeweeks), ideaal. En alle andere leuke voorwaarden die gelden bij zo'n 'kluskavel'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deejeebv
Hou je van paars grijp dan nu je kans in Lunteren.
https://www.funda.nl/koop...03238-klompenmakershof-2/
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/500/055_1440.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/500/050_1440.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/500/147_1440.jpg
Zelfs de bloemen in de tuin zijn paars.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/500/011_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Niet online
Wut? En half miljoen voor 88m2 in een aan de buitenkant smoezelig uitziende bungalow waar je binnen een jaar of 5 het platdak komt te vervangen?

[ Voor 6% gewijzigd door roawser op 04-08-2022 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
Bij mij om de hoek te koop:
https://www.funda.nl/koop/eindhoven/huis-42884053-tongelresestraat-13/
Het huis is in 2018/19 verkocht en sindsdien opgeknapt. Waar het in oude staat jurgendstil zaken binnen had, ziet het nu meer als geflipt huis uit. laatste vraagprijs toen van 800.000, nu het dubbele.

Het huis was jarenlang een balletstudio van Nelleke Valentijn.

Prijsgeschiedenis:
19-01-14: Te koop voor 1200000
23-10-14: Aangepast naar 995000
23-05-15: Aangepast naar 950000
15-03-16: Aangepast naar 900000
16-03-16: Aangepast naar 900000
05-05-18: Aangepast naar 800000

oude verkoopbroschure

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmyL2-LHZgcdt6qPBciAXyMFxtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thRNAZlKakCJlkPaNL6viGiF.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPgbUJp9PsilWCFiwfydESHPnf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYiG42h8DvVZhKrtpUHOrRwx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:00
pauldaytona schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:53:
Het huis is in 2018/19 verkocht en sindsdien opgeknapt. Waar het in oude staat jurgendstil zaken binnen had, ziet het nu meer als geflipt huis uit. laatste vraagprijs toen van 800.000, nu het dubbele.

oude verkoopbroschure
Wat zit er net onder de wastafel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbingjlctOEQXBiNXDeSjo2uCyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JjPrsxGW26xyu7V1h3BXvhg.jpg?f=fotoalbum_large
Afschot bij de douche is ook fraai aangelegd >:)
Het gat in de tegel onder de wastafel is wellicht de toegang tot de aardeaansluiting??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
coinman63 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

Wat zit er net onder de wastafel?
[Afbeelding]
Afschot bij de douche is ook fraai aangelegd >:)
Het gat in de tegel onder de wastafel is wellicht de toegang tot de aardeaansluiting??
Onder de wastafel zit een waterslag schokdemper
bv https://www.toolstation.n...lagdemper/p16548?store=DF

voor als je een plok hoort als je de kraan dichtdoet. Eigenlijk een klein expansievat. Doos onder kan ook zijn om een verlicht kastje aan te sluiten of boilertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:53

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

[Afbeelding]

De genoemde verkoopprijs betreft de geschatte eindwaarde van de afgebouwde woning. De kluswoning heeft een vaste verkoopprijs van...

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
roawser schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:39:
Wut? En half miljoen voor 88m2 in een aan de buitenkant smoezelig uitziende bungalow waar je binnen een jaar of 5 het platdak komt te vervangen?
In Lunteren gaat het toch vooral om de innerlijke waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
Hier hoeven hipsters weinig anders te doen dan glaswol achter de schrootjes te plakken om het energielabel te verbeteren
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/395/950_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/395/952_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop/aalsmeer/huis-42801422-kerkweg-3/ (ik heb het vaak zien liggen vanuit een vliegtuigraam net voor de landing...).

[ Voor 27% gewijzigd door martyw op 05-08-2022 00:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• martyw
Wil je voor minder dan zeven ton in een huis met zekere grandeur wonen?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/484/272_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/484/280_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/484/306_360x240.jpg

Dan is de bovenverdieping van het oude postkantoor van IJmuiden te koop
https://www.funda.nl/koop...03802-kanaalstraat-61-rd/

De sfeerfotos weten handig de overburen te vermijden (Tata Steel)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/162/484/366_1440.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 05-08-2022 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:15
Jammer van het uitzicht maar wow, dat is wel even een bovenwoning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
pauldaytona schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:53:

Prijsgeschiedenis:
19-01-14: Te koop voor 1200000
23-10-14: Aangepast naar 995000
23-05-15: Aangepast naar 950000
15-03-16: Aangepast naar 900000
16-03-16: Aangepast naar 900000
05-05-18: Aangepast naar 800000

oude verkoopbroschure

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oef, wat hebben ze hier een hoop moois weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bitzer schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:28:
[Afbeelding]

Het is niet alleen maar ontworpen door Dudok, de grootmeester zelf heeft hier ook gewoond.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

De Utrechtseweg is wel druk hoor en je zit iets dichter bij de spoorlijn Hilversum-Utrecht dan aan de Larixlaan.

Hmm, toch maar een staatslot kopen deze maand :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:02

Fanta

FordPerformance™️

martyw schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:40:
Hier hoeven hipsters weinig anders te doen dan glaswol achter de schrootjes te plakken om het energielabel te verbeteren
_O-

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:21
Ik weet niet of ik meer fan ben van het toilet of van de 'speelkamer' in de berging.
Maar ze zijn allebei absoluut prachtig :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5OGbVGrf-fx_R78LchMk_gbvqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIjATRtS3XiVYL5VZIzXscvK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw3BlKh6mnlYEtEpXB6rwQShQ1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPm9ORZPDohwgbS2EmqwwCPn.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...is-42803556-cabrallaan-7/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
Bitzer schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:28:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

De verschrikkelijk truttige inrichting is vast niet zoals Dudok z'n eigen huis ingericht had.
Dit is net als elke woning waar 80 plussers uit gaan.
Pagina: 1 ... 207 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.