PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Even buiten de prijs om, toch knap een huis van 188m2 op een perceel van 74m2.
Of aan het begin van de wereldRoozzz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:28:
Mooi huis! Maar waarom ligt het nu weer aan het einde van de wereld?
Daarom is dit dus niet echt een huis voor als je nog veel bezigheden in de randstad hebt. Maar als je grotendeels kunt thuiswerken en juist weg van de drukte wilt, dan is het daar wel ideaal.
Ja, absoluut. Helaas zit ik nog even niet in die positie (en is ie voor een vakantiewoning ook wel weer erg duurRubbergrover1 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:03:
[...]
Of aan het begin van de wereld.
Daarom is dit dus niet echt een huis voor als je nog veel bezigheden in de randstad hebt. Maar als je grotendeels kunt thuiswerken en juist weg van de drukte wilt, dan is het daar wel ideaal.
If you can see, look. If you can look, observe
Dat lijkt mij inderdaad ook wel erg gezellig. Maar dat lijkt mij een relatief korte periode. Nog los van dat de ouders van de kleinkinderen misschien ook wel eens een nachtje over zouden willen blijven. Ik denk dat je dan toch meer hebt aan iets meer kamers dan aan alles op 1 kamer. Zeker als je zo'n groot huis hebt.CrazyOne schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:41:
Ik denk dat die kamer juist zo is gemaakt voor de kleinkinderen. Alleen de hoofdslaapkamer ziet er bewoond uit, de rest als logeerkamers. En het is natuurlijk hartstikke gezellig als 4 kleinkinderen van 8 of 10 bij elkaar kunnen logeren bij opa en oma.
Aardig huis, alleen jammer dat een huis uit 2007 zo'n enorme jaren '90 feel heeft. Zowel standaard indeling die ik tamelijk ongeinspireerd vind als al die fineer(look). Als je dan toch een villa bouwt, zorg er dan ook voor dat de binnen- en buitenkant bij elkaar passen.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:29:
Een huis dat mij op het eerste gezicht best aantrekkelijk lijkt, als je niet vaak naar je werk elders hoeft.
[Afbeelding]
Ruim (352 m² en 2049 m² perceel), label A+, vrij gelegen, eigen haventje etc. voor een miljoen.
Maar binnen vallen een paar keuzes toch wel op. De (lijstenen?) vloer geeft het wel erg de sfeer van een kerk of crematorium. En bij een woning van deze afmeting had ik toch iets meer kamers verwacht, zodat niet gekozen hoeft te worden voor deze oplossing voor het (samengestelde?) gezin.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop.../huis-42808621-anholt-39/
This too shall pass
Zoiets heet gewoon een paaldans paal, goeie sport hoor, misschien eens proberen? Blijven dit soort preutse opmerkingen wellicht uit. Allemachtig zeg.EMP schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:03:
Een huisje met je eigen strippaal!
https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-42891550-tweede-kade-5/
[Afbeelding]
En een kooitje voor als je date stout is![]()
[Afbeelding]
of een hond...
Dat jij minder preuts bent is niet echt relevant hier, daar zijn genoeg andere communities voor.Summzashi schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:47:
[...]
Zoiets heet gewoon een paaldans paal, goeie sport hoor, misschien eens proberen? Blijven dit soort preutse opmerkingen wellicht uit. Allemachtig zeg.
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
In Leiden centrum had ik ook zo'n trap die ik na een avondje stappen amper nog op kwamCaelorum schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:31:
[...]
Ik heb erger gezien in oudere woningen, maar die trappen mag je tegenwoordig niet meer plaatsen volgens het bouwbesluit. Maar dan krijg je van die trappen zoals je die in Rotterdam (of jaren 30 woningen) wel eens tegenkomt, of ganzentrappen naar een achterkamer.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Aan de PC en mic te zien is dit een Twitch streamsterEMP schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:03:
Een huisje met je eigen strippaal!
https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-42891550-tweede-kade-5/
[Afbeelding]
En een kooitje voor als je date stout is![]()
[Afbeelding]
of een hond...
https://nos.nl/artikel/24...ing-die-nog-betaalbaar-is
Klein wereldje leef jijRoozzz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:28:
Mooi huis! Maar waarom ligt het nu weer aan het einde van de wereld?
Ideaal, ze zijn modulair dus je kunt zo uitbreiden. Nadeel is wel dat ze niet stapelbaar zijn, dus je moet verplicht een bungalow bouwen, tenzij je de verdieping op een aparte constructie plaatst.FitTiv schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:14:
Niet helemaal via funda maar moest toch wel gniffelen.
https://nos.nl/artikel/24...ing-die-nog-betaalbaar-is
[Afbeelding]
Niet zo moeilijk toch? Het perceel is volledig gebruikt voor de bouw van het huis. Dat betekent dat er 2.5 woonlaag is geteld voor de bruikbare vloeroppervlak. Aangezien er 3 woonlagen zijn volgens de plattegronden, is dat goed mogelijk. Als de kelder wat meer hoogte/diepte had gehad, was het nog meer geweest.kx22 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:46:
https://www.funda.nl/koop...-42807336-bladstraat-2-b/
Even buiten de prijs om, toch knap een huis van 188m2 op een perceel van 74m2.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
De opmerking waarvan je wist dat die ging komen
Maar serieuzer, dit hoekje Groningen is gevoelsmatig voor mij verder weg dan de alpen of iets dergelijks.
https://www.funda.nl/koop...761060-dijkgraafseweg-50/
Nee, dan heeft/had dit klushuis iets meer "potentie" (alleen al verkocht):
https://www.funda.nl/koop...634-drielse-rijndijk-107/
Ik denk dat dat voor een hoop mensen juist een voordeel is. Dat je het gevoel heb helemaal weg van alle drukte en sores te zijn. Maar dat je, als je dat wilt, toch tweeënhalf uur later in Amsterdam zit. 'Permanent vakantiegevoel' zou een makelaar dat noemen.Roozzz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:31:
[...]
De opmerking waarvan je wist dat die ging komen![]()
Maar serieuzer, dit hoekje Groningen is gevoelsmatig voor mij verder weg dan de alpen of iets dergelijks.
Anoniem: 39993
Dat ligt niet aan de trap.JDx schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:11:
[...]
In Leiden centrum had ik ook zo'n trap die ik na een avondje stappen amper nog op kwam
Het valt me nog mee dat de makelaar dit geen 'speelse' keuken noemt.bloody schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:09:
Dit is toch wel de meest aparte onhandige keukenopstelling die ik in tijden gezien heb![]()
[Afbeelding]
Funda
Nou... ik zal even quoten uit de tekst:Fanta schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:18:
[...]
Het valt me nog mee dat de makelaar dit geen 'speelse' keuken noemt.
De keuken is speels ingericht
nope
Haha, overheen gelezen!
Ik woon in Groningen Stad en vind Blauwestad óók ver weg.Roozzz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:31:
[...]
Ik vermoed dat dat een beetje vergelijkbaar is met Randstad versus Groningen. Vanuit de Randstad is Groningen het andere eind van de wereld, vanuit Groningen is de Randstad anderhalf uur rijden. Zo zal het ook bij Blauwestad zijn: ligt vanuit Groningen wel erg aan het eind van de wereld, maar vanuit Blauwestad is Groningen een halfuurtje rijden.Tralapo schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:29:
[...]
Ik woon in Groningen Stad en vind Blauwestad óók ver weg.
Ik woon in Drenthe en eerlijk gezegd voelt dit voor mij ook verder weg dan vliegveld DusseldorfRoozzz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:31:
[...]
Wat zijn die kabeltjes uit het plafond? En die drie touwtjes naast de deur? Waarom is alles leeggestript maar zitten die posters daar nog?
:strip_exif()/f/image/I26GTFgQuUUXJ9Q5xxCvWAJk.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer die trektouwtjes en plafondkabeltjes. Wat zit er op de deur? Waar dienen die schroeven en gaten voor?
:strip_exif()/f/image/d9s1bA1RGkld9Jw0n1XzFmzA.jpg?f=fotoalbum_large)
't Is dat het geen roestvrij staal is, anders zou ik denken: snijzaal.
:strip_exif()/f/image/dx1R1D78NZqAD2ziNsPZylr6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ondergrondse ingang naar keldercomplex:
:strip_exif()/f/image/jHHJdYbYzOWaIfGwOqiauj4y.jpg?f=fotoalbum_large)
Intrigerend idd.roawser schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:35:
Weer iets dat een dikke miljoen moet kosten. Volgens mij een van de meest mysterieuze huizen van het moment. Gebouwd in 86 maar vette seventies-vibe. En een paar foto's waar je fijn over kunt peinzen:
Wat zijn die kabeltjes uit het plafond? En die drie touwtjes naast de deur? Waarom is alles leeggestript maar zitten die posters daar nog?
[Afbeelding]
Weer die trektouwtjes en plafondkabeltjes. Wat zit er op de deur? Waar dienen die schroeven en gaten voor?
[Afbeelding]
't Is dat het geen roestvrij staal is, anders zou ik denken: snijzaal.
[Afbeelding]
Ondergrondse ingang naar keldercomplex:
[Afbeelding]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Aangezien ik verder nergens 'gewone' lichtschakelaars zie neem ik aan dat daar die touwtjes voor hangen, net als vroeger midden boven het hoofdeinde van het ouderlijk bed op foto 10.roawser schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:35:
En die drie touwtjes naast de deur?
Er hangen er ook op foto 11 naast de wastafel en op foto14 tussen de deur en de trap.
[ Voor 19% gewijzigd door Dronium op 29-07-2022 21:13 ]
Het artikel is dan wel premium maar het filmpje kun je gewoon bekijken.

Uit het filmpje begrijp ik dat deze doorgang bij het huis behoord maar overdag opengesteld word maar dat blijkt niet uit de kadastrale kaart.
Naar mijn gevoel is het ook iets jaren '80. Wij hadden ze vroeger in de douche, en inderdaad hoofdeinde in slaapkamers. Vroeger waren lampjes op nachtkastjes gewoon wat minder populair denk ikDronium schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:10:
[...]
Aangezien ik verder nergens 'gewone' lichtschakelaars zie neem ik aan dat daar die touwtjes voor hangen, net als vroeger midden boven het hoofdeinde van het ouderlijk bed op foto 10.
Er hangen er ook op foto 11 naast de wastafel en op foto14 tussen de deur en de trap.
In het nieuwbouw huis van mn ouders uit 2006 hadden we ze ook, maar dat was een keuze. Had wel het gevoel dat de opbouw varianten van vroeger degelijker aanvoelden dan de inbouw van nu
[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 29-07-2022 21:54 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Tering jantje.BasE! schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:29:
[...]
Die tuin snap ik wel, maar ongelooflijk dat mensen het in 5 jaar voor elkaar krijgen een woning zo uit te wonen
Hoe krijg je dat inderdaad voor elkaar.
We hebben echt trieste tokkies in ons land wonen ja. Ook erg typisch met zo'n grote kut tv in een klein kuthuis, grote hondenkooi waar de hond in kan worden opgesloten en wel een koelkast waar heel Afrika mee gevoed kan worden. Typische mensen.
Mijn huis uit 1970 had het bij het hoofdeinde, twee in de badkamer en 1 in een losse slaapkamer. Eigenlijk overal waar een gipssysteemwand staat en ze dus niet eenvoudig een lichtschakelaar in de muur konden plaatsen. De woningen hier in de buurt die tussen 1965 en 1970 zijn gebouwd zitten vol van die dingen. De woningen na 1970 hebben weer gewone schakelaars en massieve gipswanden.GAIAjohan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:52:
[...]
Naar mijn gevoel is het ook iets jaren '80. [. ..]
Hier in een mid jaren 60 huis zaten ze ook overal op de bovenverdieping. En dat met allemaal stenen muren. Lijkt mij dus niet dat het met het type wand te maken heeft.Caelorum schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 07:38:
[...]
Mijn huis uit 1970 had het bij het hoofdeinde, twee in de badkamer en 1 in een losse slaapkamer. Eigenlijk overal waar een gipssysteemwand staat en ze dus niet eenvoudig een lichtschakelaar in de muur konden plaatsen. De woningen hier in de buurt die tussen 1965 en 1970 zijn gebouwd zitten vol van die dingen. De woningen na 1970 hebben weer gewone schakelaars en massieve gipswanden.
Waarbij ik mij ook kan indenken dat een trekschakelaar juist meer spanning/kracht op de muur zet dan een "gewone" wipschakelaar.
Denk dat hier overal spotjes aan het plafond hingen. Of nog veel erger, TL armaturen.
Dergelijke houten plafonds zijn stofnesten van de buitenklasse. Mogelijk zit er gewelfd beton boven, waardoor je best wat moeite zal moeten doen om daar een normaal plafond van te maken. Alles eruit breken, compleet opnieuw opbouwen en afwerken. Maat van me had een vergelijkbaar plafond en is daar toch best wel even mee bezig geweest om het een strak geheel te maken.
Dat inderdaad. En vooral ook de rest van de consequent doorgevoerde jaren '60 bouw, in een woning die blijkbaar uit 1986 komt.roawser schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 07:55:
Er wordt veel uitleg gegeven over trekschakelaars aan muren van oude huizen, gipsmuren etc. Het opvallende geval waarmee deze bespreking begon is een huis met bakstenen muren uit 1986 dat een miljoen moet opbrengen. Vandaar dat het noemenswaardig is.
En kennelijk wel een energielabel A heeft, dat had ik niet verwacht gezien de leeftijd van alles.roawser schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 07:55:
Er wordt veel uitleg gegeven over trekschakelaars aan muren van oude huizen, gipsmuren etc. Het opvallende geval waarmee deze bespreking begon is een huis met bakstenen muren uit 1986 dat een miljoen moet opbrengen. Vandaar dat het noemenswaardig is.
Nu is Doorwerth ook niet de goedkoopste plaats, maar ruim een miljoen hiervoor lijkt mij ambitieus... Je hebt nog wel een paar ton nodig om er iets leuks van te maken. Dat kan volgens mij wel.
Mijn oma had schrootjes tegen de muren en het plafond van hun keuken. Het was maar een klein keukentje dus de hele bende was er zo uit. Maar gatverdamme, wat was dat smerig na 30-40 jaarthunder8 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:33:
[...]
Denk dat hier overal spotjes aan het plafond hingen. Of nog veel erger, TL armaturen.
Dergelijke houten plafonds zijn stofnesten van de buitenklasse. Mogelijk zit er gewelfd beton boven, waardoor je best wat moeite zal moeten doen om daar een normaal plafond van te maken. Alles eruit breken, compleet opnieuw opbouwen en afwerken. Maat van me had een vergelijkbaar plafond en is daar toch best wel even mee bezig geweest om het een strak geheel te maken.

Het wordt ook hier en daar als bouwkavel aangeboden.Roozzz schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:09:
[...]
En kennelijk wel een energielabel A heeft, dat had ik niet verwacht gezien de leeftijd van alles.
Nu is Doorwerth ook niet de goedkoopste plaats, maar ruim een miljoen hiervoor lijkt mij ambitieus... Je hebt nog wel een paar ton nodig om er iets leuks van te maken. Dat kan volgens mij wel.
Schrootjes is tenminste nog een gesloten geheel. Dit zijn losse latjes met een tussenruimte, waardoor je een soort open plafond hebt, waar mega stof uit komt neerdalen. Als je daar met een compressor een keer een luchtstoot geeft, is het meteen mistig in huis...._Eend_ schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:32:
[...]
Mijn oma had schrootjes tegen de muren en het plafond van hun keuken. Het was maar een klein keukentje dus de hele bende was er zo uit. Maar gatverdamme, wat was dat smerig na 30-40 jaar

Snap ik, de plek is mooiRubbergrover1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:35:
[...]
Het wordt ook hier en daar als bouwkavel aangeboden.
't Is idd een huis met historie:roawser schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:35:
Weer iets dat een dikke miljoen moet kosten. Volgens mij een van de meest mysterieuze huizen van het moment. Gebouwd in 86 maar vette seventies-vibe. En een paar foto's waar je fijn over kunt peinzen:
https://raad.renkum.nl/Ve...beljauwallee-23-NIEUW.pdf
Een strijdbaar persoon heeft aldaar gewoond.
Zou dit er wat mee te maken hebben:
https://www.gelderlander....-dood-gestorven~ad986592/
Je vindt ook deze museum verwijzing via Google:
Stichting Museum Oosterbeekse School
Kabeljauwallee 23, 6865 BL Doorwerth, Netherlands
Aha, dit verklaart al die kabels en ophangsystemen:
https://www.gelderlander....t-eerst-publiek~a7549a6e/
het hing vol met schilderijen!
https://www.rtvconnect.nl...schilderijen-aan-gemeente
Mysterie opgelost!
Zo zie je maar, al die mogelijke aannames over vage en mysterieuze dingen die daar gebeurd zouden zijn; blijkt het gewoon een schilderijen-museum-aan-huis te zijn geweest.
[ Voor 42% gewijzigd door ehtweak op 30-07-2022 11:05 ]

De extra bergruimte links is namelijk gebouwd op gemeentegrond.
/f/image/WMp6qdW0asEAKIBanLdqJst5.png?f=fotoalbum_large)
En, let ook even op het vierkantje met nummer 5405. Dat is namelijk een electriciteitshuisje. Waarvan de kabels onder de extra bergruimte op gemeentegrond lopen.

Wat ook de tegelvloer in die ruimte verklaard. De netwerkbeheerder moet daar namelijk in voorkomende gevallen bij kunnen.

Maar je krijgt het voormalige ketelhuis erbij:

EDIT: Link erbij https://www.funda.nl/koop...-hertog-hendriksingel-32/De vloer is opgebouwd uit een optimaal geïsoleerde 20 cm dikke gewapende glad “gevlinderde” betonvloer. Dankzij de eigen entree, de ramen, de daglichttoetreding en de ideale afmetingen is dit Ketelhuis-appartement multifunctioneel privé te gebruiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een atelier-, meditatie/yoga-, fitness-, biljart-, whirlpool- of werkruimte; maar ook aan de mogelijkheid tot een geheel of gedeeltelijke samenvoeging met de bovengelegen woning tot een fantastische, unieke 5 kamer stadswoning met 2 badkamers. De Vereniging van Eigenaren heeft recent toestemming gegeven voor een samenvoeging van beide appartementen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tom Paris op 30-07-2022 12:30 ]
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Volgens de advertentie horen perceel 5404 en 5986 allebei mijn de woning. En staat de schuur dus gewoon op de eigen grond, maar wel op het tweede kadastrale nummer.Bitzer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:25:
Dit verder heel gewone jaren '60 huis in Aalten met een adertje onder het gras...
[Afbeelding]
De extra bergruimte links is namelijk gebouwd op gemeentegrond.
[Afbeelding]
En, let ook even op het vierkantje met nummer 5405. Dat is namelijk een electriciteitshuisje. Waarvan de kabels onder de extra bergruimte op gemeentegrond lopen.
[Afbeelding]
Wat ook de tegelvloer in die ruimte verklaard. De netwerkbeheerder moet daar namelijk in voorkomende gevallen bij kunnen.
Zulke tegels zijn trouwens behoorlijk standaard voor zo'n schuurtje.
Wat een geweldige atelier-ruimte!Tom Paris schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:24:
Van buiten op eerste gezicht een doorsnee jaren-50 appartement:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Helaas zijn de mogelijkheden van de ruimte zo te zien al dubbel en dwars in de vraagprijs verdisconteerd
[ Voor 15% gewijzigd door Rubbergrover1 op 30-07-2022 12:32 ]
Bitzer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:25:
Dit verder heel gewone jaren '60 huis in Aalten met een adertje onder het gras...

Ik heb daar een keer een huis op laten lopen, groot deel van de tuin mocht je dus niks bouwen ivm wat ondergrondse infra.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Bij 5986 staat deelperceel 60 m²Rubbergrover1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:27:
[...]
Volgens de advertentie horen perceel 5404 en 5986 allebei mijn de woning. En staat de schuur dus gewoon op de eigen grond, maar wel op het tweede kadastrale nummer.
Zulke tegels zijn trouwens behoorlijk standaard voor zo'n schuurtje.
Echter is dit perceel niet 60 m² maar 385 m²
Ik zou vooraf goed informeren hoe dit zit en wat de voorwaarden zijn indien het wel legaal is.

https://www.funda.nl/koop...is-42800758-ovidiuslaan-3
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Is dat niet pool-ceptie.... Pool in de pool...?timovd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:19:
Iemand 2 miljoen over voor een '70 huis met indoor pool?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/44L7Oi55otRexOddeo3Iyewn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TxtRiOTFAxyViG08jHD6neRN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/othGyFzIZzkz0giYCQtWsm3K.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door roawser op 31-07-2022 08:59 ]
De link werkt niet, lijkt stuk te zijn. https://www.funda.nl/koop...42880983-nunhemstraat-29/roawser schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:56:
Die jaren 70 bungalow hierboven echt prachtig, en zeker iets nog mooiers van te maken. Echt zo'n villa waar Derrick op moet komen draven omdat de dochter van een rijke industrieel levenloos is aangetroffen. Het is de luxe variant van deze kleinere en goedkopere versie. Die laatste is als tjidcapsule van 40 jaar oud minstens zo goed (vergelijk de keukens van beide).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Best een geinig huis, maar als ik 2 miljoen had (plus nog wat verbouwingsgeld), dan zou ik toch een andere keus maken.timovd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:19:
[Afbeelding]
Aan de douche en toilet kun je zien dat er hooguit 1x (voor de foto's) is schoongemaakt. Wat een treurige zwijnenstal.BFmango schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:03:
[...]
Tering jantje.
Hoe krijg je dat inderdaad voor elkaar.
We hebben echt trieste tokkies in ons land wonen ja. Ook erg typisch met zo'n grote kut tv in een klein kuthuis, grote hondenkooi waar de hond in kan worden opgesloten en wel een koelkast waar heel Afrika mee gevoed kan worden. Typische mensen.
Da's geen pool, da's snooker ;-)timovd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:19:
[Afbeelding]
Een raps
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Eens, want hoewel prima onderhouden is de basis toch 50 jaar oud.Rubbergrover1 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:47:
[...]
Best een geinig huis, maar als ik 2 miljoen had (plus nog wat verbouwingsgeld), dan zou ik toch een andere keus maken.
Een vergelijbare bungalow hier in de buurt is recent verkocht en is nu helemaal gestript.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Van Dale is ook een klassiekerOekol schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:37:
[...]
Ken je klassiekers
[YouTube: Om koekjes een kaas te rapsen]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OvXoLOGG3p2gKpKlhPaCgMxC.jpg?f=user_large)
Koopje vergeleken wat hier verder voorbij komt.
https://www.funda.nl/koop...42809033-zestienroeden-1/
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Inderdaad. Wel een eind buiten het dorp. En gezien de weinige foto's van het interieur vrees ik wat dat betreft het ergste...Ronald.42 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:06:
Lief huisje..
[Afbeelding]
Koopje vergeleken wat hier verder voorbij komt.
https://www.funda.nl/koop...42809033-zestienroeden-1/
Het is eigenlijk te duur om plat te schuiven.Rubbergrover1 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:45:
[...]
Inderdaad. Wel een eind buiten het dorp. En gezien de weinige foto's van het interieur vrees ik wat dat betreft het ergste...
Maar het zal wel een complete strip en renovatie actie worden.
5 minuten op de fiets ben je in centrum Heerenveen en 5 minuten de andere kant op sta je bij de sportvelden in De Knipe
Op zich is het een hele mooie plek, maarja dat huis🙈
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Verschrikkelijk, die mensen met weinig geld. Hoe durven ze ergens te wonen.roawser schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:38:
Mijn indruk was dezelfde: verderkijken. Gigantische tv, amerikaanse koelkast en barbeque en de rest van de inrichting van de kringloop. Nou is dat ieder's eigen keus maar de smoezeligheid, gebrek aan simpel onderhoud (traphek eerste verdieping, geen intact verflaagje op deuren en muren, kalkvlekken in de douche) zijn geen aanbeveling voor de woning.
(Als dit al slecht onderhoud is, hoop ik dat mijn woning nooit in dit topic gefileerd wordt)
Hint: Nooit de kat op het spek bindenCVTTPD2DQ schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:43:
[...]
Verschrikkelijk, die mensen met weinig geld. Hoe durven ze ergens te wonen.
(Als dit al slecht onderhoud is, hoop ik dat mijn woning nooit in dit topic gefileerd wordt)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Grappig om deze terug te zien, ik ben ooit bij het bovenappartement geweest om te huren. De eigenaar hiervan wilde dit ongeveer 4 jaar geleden terug verhuren voor 1500p/m maar zag ik nog lang te huur staan. Heeft er dus nu besloten het anders aan te pakken. Wel toplocatie maar om hier nu 700k voor te vragen….Tom Paris schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:24:
Van buiten op eerste gezicht een doorsnee jaren-50 appartement:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
EDIT: Link erbij https://www.funda.nl/koop...-hertog-hendriksingel-32/
Dan kijk ik bij de energie: staat C label, en isolatie Grotendeels dubbelglasFanta schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:12:
[...]
Dan heb je nog een prima huis voor dat geld, dus ik zie het probleem niet zo..
Waar hebben ze dat c label gekocht? Volgens mij komt er bij die ton nog wel wat bij.
Dat energielabel is geldig tot 21-12-2030, dus aangevraagd 21-12-2020, toen mocht je dat nog zelf doen via internet met een online check. Stelt dus niets voor.pauldaytona schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:00:
[...]
Dan kijk ik bij de energie: staat C label, en isolatie Grotendeels dubbelglas
Waar hebben ze dat c label gekocht? Volgens mij komt er bij die ton nog wel wat bij.
foto nummer 1:roawser schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:56:
Die jaren 70 bungalow hierboven echt prachtig, en zeker iets nog mooiers van te maken. Echt zo'n villa waar Derrick op moet komen draven omdat de dochter van een rijke industrieel levenloos is aangetroffen. Het is de luxe variant van deze kleinere en goedkopere versie. Die laatste is als tjidcapsule van 40 jaar oud minstens zo goed (vergelijk de keukens van beide).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"If you trim the bush, the house looks bigger!" Noah Levenstein
deejeebv schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 07:33:
[...]
Dat energielabel is geldig tot 21-12-2030, dus aangevraagd 21-12-2020, toen mocht je dat nog zelf doen via internet met een online check. Stelt dus niets voor.
Beetje kort door de bocht, de bepaling van het label ging via een aantal geselecteerde bureaus waar je bewijzen moest middels bijvoorbeeld foto's en rekeningen dat je huis geïsoleerd is, dubbel glas heeft, etc.
Ik heb zelf tweemaal zo'n label aangevraagd, controle stelde echt niets voor. Als je een foto upload van een code in een HR++ ruit is niet te controleren of die foto bij het huis hoort waarvoor je het label aanvraagt.martyw schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:20:
[...]
offtopic:
Beetje kort door de bocht, de bepaling van het label ging via een aantal geselecteerde bureaus waar je bewijzen moest middels bijvoorbeeld foto's en rekeningen dat je huis geïsoleerd is, dubbel glas heeft, etc.
Dat is inmiddels dus anders.deejeebv schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:25:
[...]
Ik heb zelf tweemaal zo'n label aangevraagd, controle stelde echt niets voor. Als je een foto upload van een code in een HR++ ruit is niet te controleren of die foto bij het huis hoort waarvoor je het label aanvraagt.
https://www.funda.nl/koop/aalden/huis-42809482-baander-25/
Helaas, niet, ik zet hem wel weer op marktplaats...

https://www.funda.nl/koop/dalem/huis-88194615-waaldijk-14/

Met lekker dakterras..

En dan de quote van de makelaar:
Blikvanger Uniek penthouse met een woonoppervlak van maar liefst 259 m²

https://www.funda.nl/koop...ent-42747407-esrein-12-a/
[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 01-08-2022 09:57 ]
Ik snap deze niet ?Get!em schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:45:
Schat, heb je het bonnetje nog? Misschien kunnen we nog ruilen....
https://www.funda.nl/koop/aalden/huis-42809482-baander-25/
Helaas, niet, ik zet hem wel weer op marktplaats...
Onderaan de pagina staat exact deze woning als "Vergelijkbaar in de buurt" verkocht.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XxLSRCqlV2hmAm98LYiA6Vyt.png?f=user_large)
https://www.funda.nl/koop...huis-42579028-baander-25/
[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 01-08-2022 10:27 ]
We hadden deze al eerder, in ieder geval het complex. Wat de makelaar niet vertelt, is dat je bovenop een winkelcentrum woont, en vie op streetview kijkt ziet daar ook een vrachtwagen lossen.Get!em schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:55:
Voor de liefhebbers van staal:
[Afbeelding]
Met lekker dakterras..
[Afbeelding]
En dan de quote van de makelaar:
[...]
spoiler:En je 10 andere buren.....
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...ent-42747407-esrein-12-a/
Staat als vrij lang te koop, er zit geen tuin bij en de foto's zijn ook niet echt perfect (onscherp, vinger voor de camera).
20k 'winst' in een jaar. Daar ben je nog niet mee uit de kosten-koper. Ik zet in op een scheidingCaayn schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:24:
[...]
Onderaan de pagina staat exact deze woning als "Vergelijkbaar in de buurt" verkocht.
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...huis-42579028-baander-25/
Iemand: "Wanneer je speelt met scherptediepte, dan zien je foto's er veel professioneler uit"Henkhuppelschot schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:38:
Is deze al een keer langs gekomen: Hoofdstraat 5 in Rijen.
Staat als vrij lang te koop, er zit geen tuin bij en de foto's zijn ook niet echt perfect (onscherp, vinger voor de camera).
Fotograaf: "Ok"

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik zie alleen alle katten uit de buurt daar nachtenlang naar hartelust kakken en jij komt na werktijd op je blote voetjes aan op je strandje..
-edit-
Er is geen buurt, de katten van de buren gaan geen 3 kilometer lopen om bij jou te kakken gok ik.
[ Voor 13% gewijzigd door No Hands op 01-08-2022 12:56 ]
Dit staat al sinds begin 2019 te koop. Veel foto's hebben een resolutie van 640x480 en lijken onscherp omdat ze uitgerekt zijn, maar zoals @Herman al laat zien zijn sommige foto's enorm slecht/onscherp geschoten. Er moet nog heel veel gebeuren aan het pand om het woonbaar te maken.Henkhuppelschot schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:38:
Is deze al een keer langs gekomen: Hoofdstraat 5 in Rijen.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ganzen is een veel grotere kans. En die begraven het ook niet....No Hands schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:55:
[...]
Ik zie alleen alle katten uit de buurt daar nachtenlang naar hartelust kakken en jij komt na werktijd op je blote voetjes aan op je strandje..
-edit-
Er is geen buurt, de katten van de buren gaan geen 3 kilometer lopen om bij jou te kakken gok ik.
Leuk prijsje voor een uniek huisje op een fantastische plek, met behoorlijk wat eigen grond en bijgebouwen!

https://www.funda.nl/koop...is-42800412-delenseweg-6/
Helaas...Aanvullende informatie:
Het perceel wordt uitgegeven in erfpacht.
Het erfpachtrecht zal gelden voor onbepaalde tijd.
Van toepassing is het ontwerp van de erfpachtovereenkomst (inclusief vestiging afhankelijk recht van opstal) alsmede de bijbehorende Algemene Erfpachtvoorwaarden Stichting Het Nationale Park De Hoge Veluwe (augustus 2017).
De toekomstige erfpachter is verplicht om voordat de akte wordt gepasseerd bij RVO een verzoek tot aanleunrangschikking in te dienen waarmee een beroep op de NSW faciliteit overdrachtsbelasting kan worden gedaan (besparing overdrachtsbelasting).
Ehm, eerste regel uit de omschrijving:Fanta schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:34:
Lief boshuisje midden op de Veluwe.
Leuk prijsje voor een uniek huisje op een fantastische plek, met behoorlijk wat eigen grond en bijgebouwen!
Dat is toch wel iets anders en een flinke verklaring voor de lage prijs.Het perceel wordt uitgegeven in erfpacht
edit: @Jannibal23 was me net voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Andrehj op 01-08-2022 13:39 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ok die prijs is enorm, maar wat een mooie plek en een fijne sfeer buiten.Get!em schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:50:
Lekker man, als je zo je kantoor hebt, en dan tussendoor nog even een duik kunt nemen. Hoef je geen digital nomad voor te zijn...... ow wacht, die prijs...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop/dalem/huis-88194615-waaldijk-14/
Ik kon nergens iets vinden over de hoogte van het erfpachtcanon.. Gezien de vraagprijs zal die inderdaad niet laag zijn, maar dan kan het alsnog wel een interessante woning zijn, zeker als je het bijgebouw als B&B verhuurt. (Als heb ik eerlijk gezegd geen idee of er regels zijn voor een B&B m.b.t. erfpacht..)
Eventuele openstelling kan ik niet vinden (dus dat andere mensen over je terrein mogen lopen.)
[ Voor 20% gewijzigd door Get!em op 01-08-2022 13:56 ]
Erfpacht snap ik (is vast niet mals...). Maar wat houdt het andere juridische geleuter in?
Je moet voldoen aan de Natuurschoon Wet, dus het landgoed moet er zo uit blijven zien als Nationaal Park Hoge Veluwe wenst. Nu zou ik daar persoonlijk geen probleem mee hebben, maar ik kan me voorstellen dat een groot deel van de geïnteresseerden af zal vallen.Roozzz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:59:
[...]
Erfpacht snap ik (is vast niet mals...). Maar wat houdt het andere juridische geleuter in?
Mooi verpakt als 'overdrachts belastingvrij' maar in de praktijk dus het godganse jaar allemaal bejaarden over je perceel. Ok gechargeerd... ;-)
Die kwaliteit van de foto's vind ik niet zo heel spannend. Het geeft voor mij een prima indruk van de situatie. Of het nou wel of niet scherp is en of de resolutie nou hoog of laag is. Een onhandige 'compositie' van de foto's vind ik dan veel storender.timovd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:21:
[...]
Dit staat al sinds begin 2019 te koop. Veel foto's hebben een resolutie van 640x480 en lijken onscherp omdat ze uitgerekt zijn, maar zoals @Herman al laat zien zijn sommige foto's enorm slecht/onscherp geschoten. Er moet nog heel veel gebeuren aan het pand om het woonbaar te maken.
12.000 per jaar. Valt mij eerlijk gezegd nog mee voor een halve hectare. De erfpacht van zulke natuur-organisaties ligt volgens mij vaak namelijk erg hoog.Fanta schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:42:
[...]
Ik kon nergens iets vinden over de hoogte van het erfpachtcanon.. Gezien de vraagprijs zal die inderdaad niet laag zijn, maar dan kan het alsnog wel een interessante woning zijn, zeker als je het bijgebouw als B&B verhuurt. (Als heb ik eerlijk gezegd geen idee of er regels zijn voor een B&B m.b.t. erfpacht..)
Hmm, dat is te overzien. Ik zou me meer zorgen maken over verplichte openstellingen en dergelijke. Maar dat lijkt me op deze plek niet zo logisch...Fanta schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:02:
[...]
Je moet voldoen aan de Natuurschoon Wet, dus het landgoed moet er zo uit blijven zien als Nationaal Park Hoge Veluwe wenst. Nu zou ik daar persoonlijk geen probleem mee hebben, maar ik kan me voorstellen dat een groot deel van de geïnteresseerden af zal vallen.
Ik heb zojuist de fout gemaakt mijn ex-vriendin deze te laten zien. Ik geloof vrees dat we er een belletje aan gaan wagen... Wel zaak om even goed advies te vinden voor de juridische kant.
[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 01-08-2022 14:17 ]
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.