Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 200 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.913.490 views

Onderwerpen

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:46

paQ

Maasluip schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:40:
[...]

OMG, ik denk dat je daar beter af bent om het tot de grond af te breken en op de funderingen nieuw te bouwen.
nou idd zeg
middle of nowhere, 70m2 woonoppervlak, en alles in ronduit erbarmelijke staat. Overal scheuren in de (dunne?) gevels.
Dit moet je niet willen 'moderniseren'. Dan is het einde zoek...

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 11-07-2022 15:51 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:20
leto001 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:11:
https://www.funda.nl/koop...s-88106398-holsteinpad-5/

Klein klus projectje ... wel een mooie plek zo te zien. Doodlopende weg en randje Friesland.
Wel fijn dat het energielabel er nog bij staat. Ik had al het idee van de foto's dat het er wel tochtig zou zijn.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
leto001 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:31:
https://www.funda.nl/koop...-42862369-woestduinweg-4/

Hele andere orde van grootte. 780k vraag, 11k erfpacht jaarlijks, moet gemoderniseerd worden, en:

[...]

Wel een mooi plekje in de randstad
[Afbeelding]
Prima dat de verkopers er op deze manier mee om gaan. Zo voorkom je dat iemand op zo een mooie plek een enorme stenen bak neerzet. Echter.. als je dat ziet wat voor wanstaltige garage er al staat vraag ik mij toch een beetje af of de verkopers zich zelf aan dit principe hebben gehouden.

Flickr PSN ID= cheironnl

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-01 21:48

Hele andere orde van grootte. 780k vraag, 11k erfpacht jaarlijks, moet gemoderniseerd worden, en:

[...]

[Afbeelding]
Enigste wat interessant is de lokatie, voor de rest is het veel te duur en je mag weinig tot niets met de woning (aan de buitenkant).

• paQ

paQ

UTMachine schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:22:
[...]

Enigste wat interessant is de lokatie, voor de rest is het veel te duur en je mag weinig tot niets met de woning (aan de buitenkant).
Het is ook behoorlijk kromgetrokken zo te zien. Aan de voorkant lijkt het wel een waaier.
Ik dacht eerst dat het vertekening van de lens was, maar bovenin zitten er van links tot rechts gevulde scheuren.

• UTMachine
paQ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Het is ook behoorlijk kromgetrokken zo te zien. Aan de voorkant lijkt het wel een waaier.
Ik dacht eerst dat het vertekening van de lens was, maar bovenin zitten er van links tot rechts gevulde scheuren.
Dat valt me net pas op, maarja, het huis redelijk verzakt en je ziet duidelijke scheuren.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:57
paQ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:49:
[...]

nou idd zeg
middle of nowhere, 70m2 woonoppervlak, en alles in ronduit erbarmelijke staat. Overal scheuren in de (dunne?) gevels.
Dit moet je niet willen 'moderniseren'. Dan is het einde zoek...
Een bouwkavel met bijna een hectare grond voor 4 ton lijkt mij op deze plek niet heel gek. En dat 'middle of nowhere' is ook maar relatief. Je woont daar heel vrij, maar je zit ook in een paar minuten op de snelweg. Waarbij je in een uur en een kwartier in Amsterdam bent. Dat is volgens mij sneller dan vanuit bijvoorbeeld Zoetermeer. En je woont op 6 km van het centrum van Lemmer. Dat is ongeveer de zelfde afstand als van Vathorst naar het centrum van Amersfoort.

Ik denk dat het voor een hoop mensen wat dat betreft wel een ideaal plekje is. Maar er zijn ook zeker mooiere plekjes.

• Rubbergrover1

[...]

[Afbeelding]
Ik snap deze niet zo goed:

Richtprijs: €780.000,-- (verkoop bij inschrijving)
Erfpacht: €10.125,-- per jaar. Looptijd: 30 jaar, jaarlijkse indexering
Vanaf-prijs opstal: €330.000,--

Wat is die 780k en wat is die 330k? Is die 330k het huis exclusief erfpacht en is die 780k dan met 30 jaar afgekocht erfpacht of zo? Of zetten ze hem voor 780k te koop maar kun je hem ook al voor 330k krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Rubbergrover1 op 11-07-2022 17:08 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45

DDX

Bieden vanaf 330k, maar ze verwachten dat het 780k oplevert dus indicatie van wat je moet bieden ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• paQ

paQ

DDX schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:14:
Bieden vanaf 330k, maar ze verwachten dat het 780k oplevert dus indicatie van wat je moet bieden ?
ja hele vage opsomming idd.
Dit is het verloop WOZ:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsN6gewh6hgL_XMMAVGna0N01LQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C1qdKRoqxTlcR5YCiLV3o87J.png?f=user_large

• paQ

paQ

Rubbergrover1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Een bouwkavel met bijna een hectare grond voor 4 ton lijkt mij op deze plek niet heel gek. En dat 'middle of nowhere' is ook maar relatief. Je woont daar heel vrij, maar je zit ook in een paar minuten op de snelweg. Waarbij je in een uur en een kwartier in Amsterdam bent. Dat is volgens mij sneller dan vanuit bijvoorbeeld Zoetermeer.
Het is vooral de grond ja, absoluut (en het is veel grond!)
Maar zet er dan niet bij: "renoveren" Dan kom je er met nog eens 4 ton nog niet vrees ik.
Net als "casco" en dan niet eens een vloer of verdiepingsvloer. Dat is nog minder dan casco.
Als je wil nieuwbouwen dan word je ook even doorverwezen naar het bestemmingsplan. Dat vind ik raar. Als er geen probleem is tot herbouw dan had dat er ongetwijfeld gewoon bij gestaan.

Enne, Zoetermeer Amsterdam is geen 5 kwartier hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 11-07-2022 17:20 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

evleerdam schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:30:
[...]

Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan het feit dat de trein door je achtertuin rijdt :P

Verder bijzonder huis ja, is aardig in geleefd lijkt het.
Meestal overdrijven mensen met woorden als 'door de achtertuin', maar dat is hier wel goed gekozen ja. Ik snap niet dat ze dat niet vermelden, je krijgt nu heel veel bezichtingen van mensen die afhaken terwijl het toch wel verkocht zal worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Rubbergrover1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:08:
[...]

Ik snap deze niet zo goed:

Richtprijs: €780.000,-- (verkoop bij inschrijving)
Erfpacht: €10.125,-- per jaar. Looptijd: 30 jaar, jaarlijkse indexering
Vanaf-prijs opstal: €330.000,--

Wat is die 780k en wat is die 330k? Is die 330k het huis exclusief erfpacht en is die 780k dan met 30 jaar afgekocht erfpacht of zo? Of zetten ze hem voor 780k te koop maar kun je hem ook al voor 330k krijgen?
Ben blij dat ik niet de enige ben. 780k lijkt me toch wel de prijs waar vanaf je mag bieden, waar die 330k opeens vandaan komt... lijkt me niet dat je de erfpacht (met jaarlijkse indexering) kan afkopen voor dat bedrag. Misschien mag je de garage erbij kopen voor 330k 7(8)7 :)

• leto001
Rubbergrover1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:02:
[...]

Een bouwkavel met bijna een hectare grond voor 4 ton lijkt mij op deze plek niet heel gek. En dat 'middle of nowhere' is ook maar relatief. Je woont daar heel vrij, maar je zit ook in een paar minuten op de snelweg. Waarbij je in een uur en een kwartier in Amsterdam bent. Dat is volgens mij sneller dan vanuit bijvoorbeeld Zoetermeer. En je woont op 6 km van het centrum van Lemmer. Dat is ongeveer de zelfde afstand als van Vathorst naar het centrum van Amersfoort.
Wij hebben exact met die argumentatie in Bantega gekeken naar huizen. Landelijk wonen, mooie watersport gebieden in de buurt en relatief snel in Amsterdam.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:44:
[...]

Van onze berging is ook geen foto gemaakt, die stond vol met troep. En als er in de tekst een melding wordt gemaakt van dat er een inpandige berging is en die staat op de plattegrond dan is dat voor de meeste mensen wel duidelijk
Van mijn 3kamerflat miste een complete kamer op de foto's. :+ Die stond vol met alle zooi idd.

I have stability. The ability to stab.

• Rubbergrover1
paQ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:20:
[...]
Enne, Zoetermeer Amsterdam is geen 5 kwartier hoor ;)
offtopic:
Een collega van me moest die route dagelijks rijden en was wel zo lang onderweg enkele reis. Hangt wellicht ook af van waar je precies woont (en naartoe moet) en natuurlijk vooral ook van de spits-drukte. Maar zulke ervaringen maken wel dat ik wat nuchterder ben gaan denken over 'middle of nowhere' versus 'lekker centraal in de randstad'.

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:33:
[...]

Meestal overdrijven mensen met woorden als 'door de achtertuin', maar dat is hier wel goed gekozen ja. Ik snap niet dat ze dat niet vermelden, je krijgt nu heel veel bezichtingen van mensen die afhaken terwijl het toch wel verkocht zal worden.
Inderdaad, alleen op de 360 graden foto van de achtertuin komt er wel net een intercity voorbij, dat was even jammer van de timing :+

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Andrehj schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Bij dit soort advertenties vraag ik me altijd af wat er mis is met die garage? In de tekst wordt gesproken over een dubbele vrijstaande garage, maar nergens een plaatje van de binnen- of de buitenkant van die garage. Was dat nou echt te veel moeite? Of moest ie voor de digitale foto's per stuk betalen? 8)7
Ook van de "ruime tuin" is maar één plaatje, waar alleen maar het toegangshek en de bestrating op staat.

Sommige makelaars "verdienen" hun geld echt veel te makkelijk.
Bij mijn zoektocht heb ik nog makelaars gebeld voor de maten van de garage. Te kleine garage is de moeite van het bezoek niet waard (heb een grote oldtimer) en als je dan zoekt in een "middle of nowhere" uithoek is het vervelend 2 uur te rijden voor een bezichtiging en er dan achter komen dat de garage te klein is. Sommige makelaars wisten de maten van de garage niet eens, dan was de bezichtiging dus nogal een gok. Gezien de moeite die makelaars in de garage steken is het blijkbaar toch een beetje minder belangrijk voor veel mensen.

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:06
smeaggie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:38:
[...]

Bij mijn zoektocht heb ik nog makelaars gebeld voor de maten van de garage. Te kleine garage is de moeite van het bezoek niet waard (heb een grote oldtimer) en als je dan zoekt in een "middle of nowhere" uithoek is het vervelend 2 uur te rijden voor een bezichtiging en er dan achter komen dat de garage te klein is. Sommige makelaars wisten de maten van de garage niet eens, dan was de bezichtiging dus nogal een gok. Gezien de moeite die makelaars in de garage steken is het blijkbaar toch een beetje minder belangrijk voor veel mensen.
ik vind het verbluffend hoe vaak er geen foto's van de binnenkant van een garage en/of berging bij advertenties staat, vaker niet dan wel.

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:36
supersoco80 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:50:
[...]

ik vind het verbluffend hoe vaak er geen foto's van de binnenkant van een garage en/of berging bij advertenties staat, vaker niet dan wel.
Ik ben aan het kijken om te verhuizen, alleen maar omdat ik een grote garage/werkplaats wil. Dat is lastig want we zijn met ons huis nog zo tevreden dat bijna alles slechter is in onze ogen.

• supersoco80
pauldaytona schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Ik ben aan het kijken om te verhuizen, alleen maar omdat ik een grote garage/werkplaats wil. Dat is lastig want we zijn met ons huis nog zo tevreden dat bijna alles slechter is in onze ogen.
Wij volgen een advertentie van een huis in een middelgrote stad, geen garage, wel een berging/schuurtje(??) aan de zijkant van het huis. Ik krijg daar gewoon niet meer informatie over. Geen foto's, zelfs geen idee of het van steen of hout is? In het huis is verder geen (echte) ruimte voor fietsen, dus onze dure fietsen moeten daarin. Dan wil ik wel weten of het een waaibomenhoutenhokje is of een stenen berging met een degelijke deur.

• pauldaytona
supersoco80 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:09:
[...]

Wij volgen een advertentie van een huis in een middelgrote stad, geen garage, wel een berging/schuurtje(??) aan de zijkant van het huis. Ik krijg daar gewoon niet meer informatie over. Geen foto's, zelfs geen idee of het van steen of hout is? In het huis is verder geen (echte) ruimte voor fietsen, dus onze dure fietsen moeten daarin. Dan wil ik wel weten of het een waaibomenhoutenhokje is of een stenen berging met een degelijke deur.
Is met sattelietview niet te zien of makelaar gewoon even bellen?
In verhouding met de huiskosten kan je voor 20k een hele mooie schuur laten zetten lijkt me. Maar ik ben van vroeger dus kan duurder zijn tegenwoordig

• W1LL3M
  • Laatst online: 23:47

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

pauldaytona schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:13:
[...]

Is met sattelietview niet te zien of makelaar gewoon even bellen?
In verhouding met de huiskosten kan je voor 20k een hele mooie schuur laten zetten lijkt me. Maar ik ben van vroeger dus kan duurder zijn tegenwoordig
Voor 20k krijg je net een houten bushokje tegenwoordig...
4 jaar geleden wat offertes opgevraagd en die voor een niet al te grote schuur (14m², baksteen) begonnen bij 25k, dus dat zal nu wel 35k+ zijn gok ik zo.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:28
8 jaar geleden was mijn stenen garage van 20m^2 precies 20k meerwerk, de prijzen gaan hard.
Net zo hard als de huizenprijzen gek genoeg...

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 11-07-2022 22:55 ]

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:08
Wonen in de romp van een oude molen? In Musselkanaal kan het:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtJ1NtyhRlmaRYzjyvfrKCmZJHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9m7jg1HPqqQUgi7n05OXpqv9.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop.../huis-42878653-a-weg-5-a/

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01 12:52
[...]

Omdat daar tijdens het foto's maken alle zooi in wordt gepropt. ;)

iRacing Profiel

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19:11
[...]

Idem. Voor mij was een fatsoenlijke garage gewoon een eis, geen wens. Bij enkel een plattegrond kun je je alleen maar voorstellingen maken en valt het 9 van de 10 keer toch tegen.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:21

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:08
Hij is helaas al verkocht maar in de buurt van Zandeweer staat een mooie tijdcapsule, geïnspireerd op de Amsterdamse School.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgz5R2wBWjO8v5UHzQLK-hIVNLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvOBr2uuHGihUCKtamesWHK9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_UOaUwvFYvUCxkwi-NYlJE4WHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1gckVjTICPwWldNCnOOwVnG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFu_bm-VsVHrLQ4HRhxiXV7BKwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQ18xWKQ4OBnChWJLwJTNax4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRyg7YvyEGN4xcz3F0WZc5X7hvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agmOfvgERYnWrtH6Bz1paoYd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI_YtDiEXDmMp_XEDKnBsYlHcoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNZoHgIxlkgXIusY7HgG4obG.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...is-41342859-onnemaweg-18/

• Jasphur
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:51:
[...]

Dit

• supersoco80
[...]

Hun probleem.Bezichtigingen kosten veel tijd. ik wil mijzelf zo goed mogelijk kunnen informeren voor ik een bezichtiging plan zodat ik mijn eigen tijd en die van de verkoopmakelaar niet verdoe.

Ik heb een plek nodig waar de fietsen veilig kunnen staan, dat is 1 van de weinige harde eisen die ik heb.

Het tweede huis waar we gingen kijken had niet eens een foto van de badkamer, 'die is hopeloos verouderd en haal je er toch uit'. Prima, maar ik wil nog steeds weten hoe het eruit ziet.Die had dus een erg onhandig schuin dak bleek toen we er stonden. uit de plattegrond was dat niet erg makkelijk af te leiden.

Nu we toch aan het miepen zijn: Ik wil een plattegrond van het hele terrein, niet alleen het huis.Ja, die kan ik zelf ook uit diverse bronnen gaan plukken, maar ik ga die bronnen pas aanroepen als de advertentie me aangesproken heeft.

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-12-2025
supersoco80 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:09:
[...]

De luchtfoto's van https://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html (klik op basemap en dan imagery) zijn meest wat gedetailleerder dan die van google, hoewel het bepalen van de bouw van een schuurtje lastig word.

• pauldaytona
supersoco80 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:05:
[...]
Hun probleem.Bezichtigingen kosten veel tijd. ik wil mijzelf zo goed mogelijk kunnen informeren voor ik een bezichtiging plan zodat ik mijn eigen tijd en die van de verkoopmakelaar niet verdoe.
Daarom ben ik laatst op een zondagmiddag langs 4 huizen gereden die op funda wel tot mogelijkheden behoorden. En dan zie je beter hoe het ligt, in wat voor wijk enzovoort, de bomen die veel groter zijn in het echt en alle zon tegenhouden, zodat zonnepanelen geen zin hebben. Die bomen zijn bij de huizen > 20 jaar soms echt een probleem, ze staan niet op je grond en houden wel licht weg. En het wordt de jaren nadat je het gekocht hebt alleen maar slechter omdat ze groter worden.

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-01 12:06
Naar het schijnt het duurste huis op dit moment in Fryslan.
https://www.funda.nl/koop...2448106-greate-sudein-33/

11 slaapkamers dus kom maar op met dat samengestelde gezin!!
En als er nog niet zoveel kinderen zijn, dat komt vanzelf!!
Uit de tekst: "En elk jaar bezoekt de ooievaar de tuin om een nieuw gezin te stichten."

:) :) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llOp01xQUyJKTvNMZ58CfzLxcQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dN3PLjJ0KQBDnlUAhBr6obHv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door CvP_tweakers op 12-07-2022 09:45 ]

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

• GudZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:13
D_Jeff schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:19:
[...]

Dan heb je Zuid-Estland helemaal gemist.
(hint: lokale funda: kv.ee -- inclusief blokhutten in de bossen voor ~20 tot 50k EUR)
Mêh, word er niet erg blij van. De afstand is ook een dingetje. Polen of ruim Polen voorbij scheelt nogal.

PV Output 1.350Wp ZWW 10°

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 18:52
https://www.funda.nl/koop...7-de-bosch-kemperlaan-10/

Mooi pand, goede prijs, prachtige locatie.

Ja er moet veel gebeuren, electra zal ongetwijfeld outdated zijn, vloerverwarming kan ook wel geregeld worden. Dak isoleren van binnenuit is goed te doen.

Het is dat ik geen miljoen euro heb.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:45
GudZ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Mêh, word er niet erg blij van. De afstand is ook een dingetje. Polen of ruim Polen voorbij scheelt nogal.
Als je "sorteert op prijs & oplopend" doet, kan je dit soort Franse bouwvallen tegenkomen, check.

Dit voorbeeld ligt in de hoek van de Saatse Boot, wat zelfs voor Estland een uithoek is

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:20
Moet wel e.e.a. gebeuren, maar wat een sfeer! Heel gaaf _/-\o_

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43
[...]

Ik heb een plek nodig waar de fietsen veilig kunnen staan, dat is 1 van de weinige harde eisen die ik heb.

Het tweede huis waar we gingen kijken had niet eens een foto van de badkamer, 'die is hopeloos verouderd en haal je er toch uit'. Prima, maar ik wil nog steeds weten hoe het eruit ziet.Die had dus een erg onhandig schuin dak bleek toen we er stonden. uit de plattegrond was dat niet erg makkelijk af te leiden.

Nu we toch aan het miepen zijn: Ik wil een plattegrond van het hele terrein, niet alleen het huis.Ja, die kan ik zelf ook uit diverse bronnen gaan plukken, maar ik ga die bronnen pas aanroepen als de advertentie me aangesproken heeft.
Tsja, funda is nu eenmaal gewoon een beetje een weerspiegeling van waar men naar kijkt als men een huis koopt. Ontzettend oppervlakkig. Meer en meer wordt funda gewoon een soort uitgebreide vtwonen catalogus.
kx22 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:43:

Ja er moet veel gebeuren, electra zal ongetwijfeld outdated zijn, vloerverwarming kan ook wel geregeld worden. Dak isoleren van binnenuit is goed te doen.

Afgaande op de foto's en de verwachting van hetgeen dat er allemaal zal moeten gebeuren, schat ik zomaar in dat je nog wel wat meer uit mag trekken dan 1 miljoen :+. Ik zie dan namelijk ook zo'n beetje niets terug dat kan blijven as is. Muren en deuren zijn behoudens de verkleuring ook op meerdere plaatsen zelfs van afstand zichtbaar beschadigd, dit gaat niet enkel een likje verf worden.

Behang in diverse kamers, maar totaal de vraag wat daar achter leeft. Zeker in combinatie met zichtbaar vochtschade op enkele andere foto's zou ik ook totaal niet gek opkijken als ook achter het behang dit bijvoorbeeld aanwezig zal zijn.

De vochtschade bij de dakkapel is natuurlijk al weer een duur grapje. Vermoedelijk zal dit neer komen op vervangen van de dakkapel.

Verder heeft de woning bovendien nog eens nauwelijks enige vorm van isolatie, met een energielabel G.

Voor 845.000 euro koop je dan ook hoofdzakelijk gewoon een uitgeleefd krot dat eigenlijk alleen van buiten degelijk imponeert. Hier gaat echt het nodige geld in zitten om dit te herstellen.

• MartijnA3
[...]

Tja, je kan wel specifieke eisen hebben maar meestal wordt toch gekeken naar wat de gemiddelde koper wil zien. Bij ons zei de fotograaf "de berging fotograferen we nooit".

Bij een berging kan ik op een plattegrond met afmetingen wel bepalen of er fietsen in passen of niet, dus ik denk dat je een uitzondering bent.

iRacing Profiel

• Jasphur

Gebouw uit de oertijd? :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/591/153_2160.jpg

• Marzman
  • Niet online

Marzman

leto001 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:01:
[...]

Ben blij dat ik niet de enige ben. 780k lijkt me toch wel de prijs waar vanaf je mag bieden, waar die 330k opeens vandaan komt... lijkt me niet dat je de erfpacht (met jaarlijkse indexering) kan afkopen voor dat bedrag. Misschien mag je de garage erbij kopen voor 330k 7(8)7 :)
Bij een bieding/veiling is het normaal dat je start met een laag bedrag.

/▌

• Rubbergrover1

Ik vind het wel behoorlijk veel geld voor de staat van het pand. Voordeel is wel dat, bij gebrek aan tussentijdse renovaties, een hoop originele zaken bewaard zijn gebleven. Je kunt het dus wel mooi opknappen.

Maar dat wordt wel een heel grote klus. Het zal bv waarschijnlijk een steensmuurs steen zijn, zonder spouw, dus isoleren wordt werken met flinke voorzetwanden. (Een extra buitenschil zal niet toegestaan zijn.) En die glas-in-lood bovenlichten wil je natuurlijk eigenlijk laten zitten. Maar als je de ramen ook naar HR++ wilt brengen, dan wordt dat ook een lastig of duur klusje. Zo zijn een hoop 'standaard' renovatiemaatregelen bij zo'n pand toch wel een stuk complexer (en duurder).

• Rubbergrover1
[...]

Waarom dan niet een paar dagen eerder of later even een paar foto's maken van de bijna lege schuur? Fietsen en tuinmeubels etc. even naar buiten en je hebt in de meeste gevallen het beeld van een mooie ruime schuur.

• MartijnA3
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Waarom dan niet een paar dagen eerder of later even een paar foto's maken van de bijna lege schuur? Fietsen en tuinmeubels etc. even naar buiten en je hebt in de meeste gevallen het beeld van een mooie ruime schuur.
Daar laat je een fotograaf voor terug komen?

En sowieso, het is een kleine ruimte dus altijd lastig om daar een duidelijke foto van te maken. Voor de indruk van de grootte zou ik fietsen er juist dan in laten staan.

Het huis dat ik onlangs heb gekocht heeft een berging en een tuinhuis. Van beide geen foto's, maar heb ik niet gemist. Maten stonden op de plattegrond en dat was voor mij voldoende.

iRacing Profiel

• Rubbergrover1
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:30:
[...]

Daar laat je een fotograaf voor terug komen?

En sowieso, het is een kleine ruimte dus altijd lastig om daar een duidelijke foto van te maken. Voor de indruk van de grootte zou ik fietsen er juist dan in laten staan.

Het huis dat ik onlangs heb gekocht heeft een berging en een tuinhuis. Van beide geen foto's, maar heb ik niet gemist. Maten stonden op de plattegrond en dat was voor mij voldoende.
Als het om een standaard schuurtje gaat, dan is een foto van de buitenkant en een plattegrond in de regel uiteraard ook voldoende. Maar als het bv gaat om een schuur die eerder als werkplaats ingericht is, dan zouden foto's van binnen toch wel meerwaarde kunnen hebben.

(Ik zou dan inderdaad de fotograaf niet terug laten komen. Dan maar zelf doen. Of eventueel de schuur leeg maken als de foto's van buiten gemaakt zijn en de fotograaf binnen bezig is ;) )

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pauldaytona schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Daarom ben ik laatst op een zondagmiddag langs 4 huizen gereden die op funda wel tot mogelijkheden behoorden. En dan zie je beter hoe het ligt, in wat voor wijk enzovoort, de bomen die veel groter zijn in het echt en alle zon tegenhouden, zodat zonnepanelen geen zin hebben. Die bomen zijn bij de huizen > 20 jaar soms echt een probleem, ze staan niet op je grond en houden wel licht weg. En het wordt de jaren nadat je het gekocht hebt alleen maar slechter omdat ze groter worden.
Wijken zonder bomen zijn voor mij juist karakterloos, en hitteeilanden....

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rubbergrover1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:44:
[...]

offtopic:
Een collega van me moest die route dagelijks rijden en was wel zo lang onderweg enkele reis. Hangt wellicht ook af van waar je precies woont (en naartoe moet) en natuurlijk vooral ook van de spits-drukte. Maar zulke ervaringen maken wel dat ik wat nuchterder ben gaan denken over 'middle of nowhere' versus 'lekker centraal in de randstad'.
Op de slechtste momenten staan zowel A4, N11 als ook alle tussenliggende polderweggetjes vol met forensenblik.

• pauldaytona
Get!em schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Ik zie ook graag bomen, Maar heb ook graag wat zon in de tuin en op de woonkamer zodat er wat licht binnenkomt. En had een keer dat er een heel grote boom voor het dak aan de zuidkant stond, dan zijn zonnepanelen zinloos.

• MartijnA3
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Als het om een standaard schuurtje gaat, dan is een foto van de buitenkant en een plattegrond in de regel uiteraard ook voldoende. Maar als het bv gaat om een schuur die eerder als werkplaats ingericht is, dan zouden foto's van binnen toch wel meerwaarde kunnen hebben.
Dat zeker. Onlangs een huis bezichtigd met garage en daar waren geen foto's van. Garage was mooi strak en leeg dus dat begrijp ik dan ook niet.

Maar het is moeilijk om een foto te maken van een kleine ruimte en het dan ook nog eens realistisch over te laten komen.

iRacing Profiel

• pauldaytona
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Maar het is moeilijk om een foto te maken van een kleine ruimte en het dan ook nog eens realistisch over te laten komen.
Realistische foto's en woningaanbod gaan niet samen. Per definitie moeten foto's de ruimte 2x zo groot tonen als in het echt.

• MartijnA3
pauldaytona schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Realistische foto's en woningaanbod gaan niet samen. Per definitie moeten foto's de ruimte 2x zo groot tonen als in het echt.
En dat is lastig met een berging. :*)

iRacing Profiel

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Als het om een standaard schuurtje gaat, dan is een foto van de buitenkant en een plattegrond in de regel uiteraard ook voldoende.
Het lastige / onpraktische aan plattegronden is dat op de plattegronden op funda het in eerste instantie niet altijd duidelijk is wat de hoogte in een bepaalde ruimte is. Je gaat dan mogelijk uit van een gelijke hoogte door de gehele ruimte, maar dit is in de praktijk niet waar.

Het tweede is het probleem van "aan deze plattegrond kunnen geen rechten worden ontleend". Ze kloppen namelijk lang niet altijd. In de huidige woning waar ik nu in zit zaten zo bijvoorbeeld best wat discrepanties tussen de ingetekende maten op Funda en de daadwerkelijke afmetingen van ruimten.

• Jasphur
Tijd voor foto's van schuurtjes dan!? Daar is dit topic oa voor toch? :P :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/159/802/644_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...2734585-boxbergerweg-172/

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:52

Mooi ding dit, zitten nog veel originele details in. Maar wat een werk

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• leto001
Jasphur schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:34:

[Afbeelding]
Dat is helemaal geen schuur! Dat is een.... 'een eenvoudig gastenverblijf ' 8)7

• Jasphur
leto001 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:28:
[...]

Dat is helemaal geen schuur! Dat is een.... 'een eenvoudig gastenverblijf ' 8)7
Dit was het eerste wat ik kon vinden wat ook maar een beetje leek op een schuur in 10 minuten ofzo :P
Inderdaad extreem weinig foto's van de binnenzijdes van schuren op Funda -O-

• supersoco80
psychodude schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Het lastige / onpraktische aan plattegronden is dat op de plattegronden op funda het in eerste instantie niet altijd duidelijk is wat de hoogte in een bepaalde ruimte is. Je gaat dan mogelijk uit van een gelijke hoogte door de gehele ruimte, maar dit is in de praktijk niet waar.

Het tweede is het probleem van "aan deze plattegrond kunnen geen rechten worden ontleend". Ze kloppen namelijk lang niet altijd. In de huidige woning waar ik nu in zit zaten zo bijvoorbeeld best wat discrepanties tussen de ingetekende maten op Funda en de daadwerkelijke afmetingen van ruimten.
Het derde is dat je geen idee hebt of de wanden van waaibomenhout zijn of van steen
Het vierde is dat je niet weet of er electra e.d. in zitten

• supersoco80
Bitzer schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:07:
[...]

De luchtfoto's van https://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html (klik op basemap en dan imagery) zijn meest wat gedetailleerder dan die van google, hoewel het bepalen van de bouw van een schuurtje lastig word.
Ik gebruik die luchtfoto rechtsreeks in Qgis en plot daar BAG, kadastrale kaart, geluidskaart, bodemverontreinigingen, geurcontouren, AHN, schaduwen etc... overheen. Maar dat doe ik pas na een eerste schifting en zo moeilijk is het niet om dat toe te voegen. En zelfs met al die bronnen kan je nog niet zien of er electra in zit, of de deur van karton is en of de wanden nog niet zouden voldoen als schutting.

Overigens rij ik er tegenwoordig vaak ook eerst langs, als dat enigzins gaat.

• Rubbergrover1
supersoco80 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Het derde is dat je geen idee hebt of de wanden van waaibomenhout zijn of van steen
Het vierde is dat je niet weet of er electra e.d. in zitten
Ik denk dat dit voor het gros van de mensen niet relevant is bij de keus voor de woning. En even heel kort door de bocht, als ze niet melden dat dit aanwezig is, dan kun je er in de meeste gevallen vanuit gaan dat het niet aanwezig is.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:10

Sharky

Skamn Dippy!

Jasphur schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:34:

[Afbeelding]
Woont daar een stiefkind of zo? Allemachtig. Het huis zelf is nog best ok trouwens.

This too shall pass

• kx22
Get!em schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Goh het is dat je het zegt...heb er zelf nooit aan gedacht.
Woon zelf nu in een tussenwoning waar zowel voor als achter hoge boom staan.
Tot op heden vervloekte ik die dingen altijd, want in herfst mag ik heel vaak vegen. Echter verklaard het wel waarom mijn slecht geïsoleerde huis weinig last heeft van warmte!
Bij 30-35 graden buiten, is het binnen nooit warmer dan 27-28 en ik vroeg me altijd al waarom dat zo was haha.

Het is dat mijn huidige huis te klein is, maar ook met voor en achter heb ik enorm veel privacy. Geen buren achter en voor. Dat gaat straks in een nieuwbouw wel anders zijn.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-01 23:59

_Eend_

🌻🇺🇦

kx22 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Goh het is dat je het zegt...heb er zelf nooit aan gedacht.
Woon zelf nu in een tussenwoning waar zowel voor als achter hoge boom staan.
Tot op heden vervloekte ik die dingen altijd, want in herfst mag ik heel vaak vegen. Echter verklaard het wel waarom mijn slecht geïsoleerde huis weinig last heeft van warmte!
Bij 30-35 graden buiten, is het binnen nooit warmer dan 27-28 en ik vroeg me altijd al waarom dat zo was haha.

Het is dat mijn huidige huis te klein is, maar ook met voor en achter heb ik enorm veel privacy. Geen buren achter en voor. Dat gaat straks in een nieuwbouw wel anders zijn.
offtopic:
Dan zul je je vast wel verbazen over hoeveel verschil er tussen een stoeptegeltuin en een tuin met zoveel mogelijk gras/groen zal zitten. Heul veul, kan ik je vertellen :)

• W1LL3M
  • Laatst online: 23:47

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

_Eend_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:15:
[...]

offtopic:
Dan zul je je vast wel verbazen over hoeveel verschil er tussen een stoeptegeltuin en een tuin met zoveel mogelijk gras/groen zal zitten. Heul veul, kan ik je vertellen :)
Haha ja alles voltegelen en daarna 3 grote airco units aan de gevels hangen omdat het 's zomers zo heet wordt binnen (en in de tuin zitten inmiddels onmogelijk is geworden). En vergeet de rolluiken niet als zonwering, naar buiten kijken is toch niet meer interessant!
Helaas verpauperen er hele wijken op deze manier.

• Rubbergrover1
kx22 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:53:
[...]
Tenzij je een boom voor en achter je huis hebt/zet, tegen de inkijk :) .
Vooral leibomen kunnen een hoop goeds doen als je een kleine nieuwbouwtuin krijgt, waar eigenlijk geen ruimte is voor een 'echte' boom.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:06:
[...]

Tenzij je een boom voor en achter je huis hebt/zet, tegen de inkijk :) .
Vooral leibomen kunnen een hoop goeds doen als je een kleine nieuwbouwtuin krijgt, waar eigenlijk geen ruimte is voor een 'echte' boom.
Er is altijd ruimte voor groen.

Hier is in de VVE bepaald dat er geen schuttingen mogen komen. Alleen heggen. Heggen worden op kosten vve wel door hovenier bijgehouden.

• kx22
https://www.funda.nl/koop...887446-regenwulpstraat-4/

Zwarte/donkere visgraat in een smalle keuken/woonkamer.....zucht
En MUURzwarte tegels in een badkamer.
Hier ga je dus never mooie foto's van kunnen maken.

Wat een missers maak je dan toch.

• UTMachine
kx22 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:25:
https://www.funda.nl/koop...887446-regenwulpstraat-4/

Zwarte/donkere visgraat in een smalle keuken/woonkamer.....zucht
En MUURzwarte tegels in een badkamer.
Hier ga je dus never mooie foto's van kunnen maken.

Wat een missers maak je dan toch.
De indeling is ook ruk, omdat het een kangoeroewoning is. Hoe verzin je het :+

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:59
Ik vind het toch meer een houten Bijlmerbajes - inclusief luchtplaats
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/641/214_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/641/251_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop/hoofddorp/huis-42881604-de-muy-61/

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 12-07-2022 22:16 ]

• martyw
Makelaar
EEN DERTIGER JAREN WONING MET ALLE ORIGINELE AUTHENTIEKE DETAILS!
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/587/292_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/587/235_1440.jpg

dan is dit nog het meest in de richting:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/587/281_1440.jpg

maar ik weet vrij zeker dat hier een en-suite deur gezeten heeft, zie de streep op de vloer ...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/587/238_1440.jpg
(en op de donkergroene plek nog een deur naar de eetkamer)

https://www.funda.nl/koop...42889208-uranusstraat-20/

[ Voor 20% gewijzigd door martyw op 12-07-2022 22:29 ]

• martyw
Huis met een wonderlijk grote tuin voor deze stad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2R_dkUVKdCJq-RDsQAmKLVs-AI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GwKK6KgQdZYPsk0cNCBXuC6W.png?f=user_large

Je hebt wel wat snoei en maaiwerk
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/570/600_1440.jpg

Nadat je het huis opgeknapt hebt
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/570/564_1440.jpg
(sinds de jaren zestig niets meer aan gedaan, wellicht iets voor een hipster tweaker?)
https://www.funda.nl/koop...42889869-overtonstraat-8/

• martyw
De huurder is reeds 57 jaar woonachtig in de woning en betaalt een huur van € 79,-- per maand. De woning wordt aangeboden met de huidige huurder en wordt dus niet leeg opgeleverd.
Is het de gok waard voor zoon of dochter? €185,000 is niet veel in Haarlem ....
https://www.funda.nl/koop...ng-van-berkhoutstraat-57/

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/677/403_2160.jpg

Tussenwoninkje, wel een opknappertje...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/677/404_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/677/412_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/677/415_2160.jpg

Zo'n bouwval kan toch nooit veel kosten?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• martyw
MK_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:01:
[Afbeelding]

Tussenwoninkje, wel een opknappertje...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zo'n bouwval kan toch nooit veel kosten?

Potentieel een grote woning op een fiks perceel (voor Amsterdamse begrippen) op een zeer gewilde Location, Location, Location ....

• MK_
  • Niet online

MK_

martyw schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:10:
[...]
Potentieel een grote woning op een fiks perceel op een zeer gewilde Location, Location, Location ....
Snap ik ;)

Wat ik me nu trouwens wel af vraag.... in de advertentie staat 5 woonlagen (inclusief het souterain) maar ik tel er maar 4? In de "renders" staan er ook 5...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• martyw
MK_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Snap ik ;)

Wat ik me nu trouwens wel af vraag.... in de advertentie staat 5 woonlagen (inclusief het souterain) maar ik tel er maar 4? In de "renders" staan er ook 5...
De plattegrond heeft er ook vier, en als je naar het pand kijkt zie ik soutterain, beletage (Mokums voor 'begane grond'), 1e verdieping, zolder verdieping en berg zolder. Maar blijkbaar is er een plan om de zolder uit te bouwen en er een verdieping op te bouwen:
Te creëren:
- De gebruiksoppervlakte bedraagt 378,2 m²;
..
Huidige staat:
- De gebruiksoppervlakte bedraagt 246,4 m²;

• MK_
  • Niet online

MK_

martyw schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:55:
[...]

De plattegrond heeft er ook vier, en als je naar het pand kijkt zie ik soutterain, beletage (Mokums voor 'begane grond'), 1e verdieping, zolder verdieping en berg zolder. Maar blijkbaar is er een plan om de zolder uit te bouwen en er een verdieping op te bouwen:
[...]
Ik tel er toch 5?
  1. Souterrain
  2. Bel-Etage
  3. 1e Verdieping
  4. 2e Verdieping
  5. 3e Verdieping
En zo staat het ook in de advertentie:
Aantal woonlagen
5 woonlagen
Überhaupt, het "mogelijke" gebruikersoppervlakte adverteren en ook in de specificaties/kenmerken zetten, in plaats van het huidige gebruiksoppervlakte lijkt me ook niet de bedoeling. Ik kan hier mogelijk ook 3x zo veel oppervlakte creëren, maar daar ga ik niet mee adverteren :+

• KNed
  • Laatst online: 23:31
Dit is ook een leuke, ziet er als je snel kijkt aardig uit. Maar ga je iets beter kijken dan zie je dat er ontzettend veel moet gebeuren.

Zelfs aan de bijna nieuwe badkamer.. (hint: zwevend toilet)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/160/226/503_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...-42744001-mahlerstraat-57

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 19:33
KNed schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:32:
Dit is ook een leuke, ziet er als je snel kijkt aardig uit. Maar ga je iets beter kijken dan zie je dat er ontzettend veel moet gebeuren.

Zelfs aan de bijna nieuwe badkamer.. (hint: zwevend toilet)
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...-42744001-mahlerstraat-57
https://www.funda.nl/koop...42881961-verheijstraat-6/

Zelfde wijk, help mijn man is klusser…

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die trap met onderkwart waar je bijna tegen de muur aan loopt! Was dat onderkwart een rechte steek geweest, dan was er niets aan de hand. Waarschijnlijk op Marktplaats goedkoop een gebruikte trap kunnen scoren :X
Ik gok dat dat 40x40 plavuizen zijn. Heb je net 60 cm voor je trap :F

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/161/651/816_1440x960.jpg
MK_ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:25:
[...]

Ik tel er toch 5?
  1. Souterrain
  2. Bel-Etage
  3. 1e Verdieping
  4. 2e Verdieping
  5. 3e Verdieping

[...]

Überhaupt, het "mogelijke" gebruikersoppervlakte adverteren en ook in de specificaties/kenmerken zetten, in plaats van het huidige gebruiksoppervlakte lijkt me ook niet de bedoeling. Ik kan hier mogelijk ook 3x zo veel oppervlakte creëren, maar daar ga ik niet mee adverteren :+
Ja en nee. Ja, het is maf dat je voor 1,7 miljoen maar 2/3 van de oppervlakte krijgt, maar er is wel al een omgevingsvergunning. Mag je echter nog een paar ton rekenen voor de afbouw, zit je waarschijnlijk over de 2 miljoen heen voor dit pand.

En wat een beroerde indeling zeg. Waar je ter plaatse van de grote keuken binnen komt moet je je bijna langs het kookeiland wurmen.

[ Voor 68% gewijzigd door PaT op 13-07-2022 05:16 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:34
https://www.funda.nl/koop...-verheijstraat-6/#foto-12

Waterbed doorgelekt? :+

Als ik al foto's zie van afgebrokkelde muren en houten balken, haak ik af. Dat is niet meer verbouwen, dat is bijna opnieuw bouwen.

• martyw
[...]

Ik tel er toch 5?
  1. Souterrain
  2. Bel-Etage
  3. 1e Verdieping
  4. 2e Verdieping
  5. 3e Verdieping

[...]

Je hebt gelijk, het was laat 7(8)7 maar het huidige puntdak lijkt me te klein voor de ruimtes zoals op de tekeningen per verdieping staan, blijkbaar gaan ze die extra meters vooral halen door het dak recht op te trekken.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-01 15:57

Eens! Ik denk deels om ook gewoon hits te genereren. false advertising.

Ik heb ook wel vaker huizen gezien die duidelijk niet vrijstaand zijn maar geschakeld. Deze bijvoorbeeld: https://www.funda.nl/koop...iatische-zee-1-a/#foto-43

Stond in eerste instantie ook als "vrijstaand" te koop.

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 20:28
Ik zou de kachel niet aansteken hier...

• Rubbergrover1
Heteluchtverwarming.

Verwijderd

O...M...G... "We willen een nokverhoging, maar de schoorsteen moet bewaard blijven." Aannemer: "Geen probleem mevrouwtje...."

• Rubbergrover1
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:58:
[...]

O...M...G... "We willen een nokverhoging, maar de schoorsteen moet bewaard blijven." Aannemer: "Geen probleem mevrouwtje...."
Aannemer? Wat is dat?

Verwijderd

Dat wist "mevrouwtje" ook niet.

• _Eend_
  • Laatst online: 11-01 23:59

_Eend_

🌻🇺🇦

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Dat wist "mevrouwtje" ook niet.
Aannemersbedrijf B. Eunhaas

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:34
martyw schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:53:
[...]

Het is nu verhuurd voor 79 euro per maand. 8)7

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2025
martyw schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:53:
[...]

Het huis heeft ook geen badkamer 8)7

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lastmanstanding schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:30:
[...]

1935 en nooit wat aan gedaan waarschijnlijk (er zijn niet eens binnnen foto's). Toen wasten mensen zich in de tuin, je ziet bij oude woningen daarom vaak een aanbouw in de tuin die de badkamer is.

/▌

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:23
evleerdam schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:24:
[...]
Het is nu verhuurd voor 79 euro per maand. 8)7
Ah, die verrekte inflatiecorrectie maakt ook alles zo duur!

• Rubbergrover1
Lastmanstanding schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:30:
[...]

Daarom ook "De woning dient gemoderniseerd te worden"

Bij zulke woningen is het vooral de vraag of je nu a la minute de woning moet renoveren, of is dit alleen om aan te geven dat de woning niet aan de huidige maatstaven voldoet?

En uiteraard is het de vraag of de bewoner er geboren is (en nu 57 jaar oud is) of dat ze er ooit zelf is komen wonen en misschien al 80+ is. In het laatste geval best een gokje waard

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2025
Rubbergrover1 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:37:
[...]

En uiteraard is het de vraag of de bewoner er geboren is (een nu 57 jaar oud is) of dat ze er ooit zelf is komen wonen en misschien al 80+ is. In het laatste geval best een gokje waard
Een buurman van mij is 96 en fiets nog regelmatig heel wat kms. Kan best lang wachten zijn.

• Rubbergrover1
Lastmanstanding schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Een buurman van mij is 96 en fiets nog regelmatig heel wat kms. Kan best lang wachten zijn.
Zeker, maar minder lang dan als ze pas 57 is :)

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:36
martyw schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:10:
[...]

Potentieel een grote woning op een fiks perceel (voor Amsterdamse begrippen) op een zeer gewilde Location, Location, Location ....
Maar die weg is echt druk voor het huis.
Geweldig dat je snel in het bos bent, maar ik pak de auto of scooter er wel naar toe.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Zelfmoordkamer voor 't geval dat? :X

I have stability. The ability to stab.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zou het echt een aangesloten schoorsteen zijn? Hij staat ook niet op de plattegrond.

/▌

• martyw
mathy_ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Maar die weg is echt druk voor het huis.
Geweldig dat je snel in het bos bent, maar ik pak de auto of scooter er wel naar toe.
En ook nog onder de aanvliegroute voor de Bulderbaan, vaak iedere minuut een vliegtuig op een paar honderd meter hoogte bijn pal boven je huis...

[ Voor 13% gewijzigd door martyw op 13-07-2022 10:31 ]

Pagina: 1 ... 200 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.