supersoco80 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:05:
[...]
Hun probleem.Bezichtigingen kosten veel tijd. ik wil mijzelf zo goed mogelijk kunnen informeren voor ik een bezichtiging plan zodat ik mijn eigen tijd en die van de verkoopmakelaar niet verdoe.
Ik heb een plek nodig waar de fietsen veilig kunnen staan, dat is 1 van de weinige harde eisen die ik heb.
Het tweede huis waar we gingen kijken had niet eens een foto van de badkamer, 'die is hopeloos verouderd en haal je er toch uit'. Prima, maar ik wil nog steeds weten hoe het eruit ziet.Die had dus een erg onhandig schuin dak bleek toen we er stonden. uit de plattegrond was dat niet erg makkelijk af te leiden.
Nu we toch aan het miepen zijn: Ik wil een plattegrond van het hele terrein, niet alleen het huis.Ja, die kan ik zelf ook uit diverse bronnen gaan plukken, maar ik ga die bronnen pas aanroepen als de advertentie me aangesproken heeft.
Tsja, funda is nu eenmaal gewoon een beetje een weerspiegeling van waar men naar kijkt als men een huis koopt. Ontzettend oppervlakkig. Meer en meer wordt funda gewoon een soort uitgebreide vtwonen catalogus.
Afgaande op de foto's en de verwachting van hetgeen dat er allemaal zal moeten gebeuren, schat ik zomaar in dat je nog wel wat meer uit mag trekken dan 1 miljoen

. Ik zie dan namelijk ook zo'n beetje niets terug dat kan blijven as is. Muren en deuren zijn behoudens de verkleuring ook op meerdere plaatsen zelfs van afstand zichtbaar beschadigd, dit gaat niet enkel een likje verf worden.
Behang in diverse kamers, maar totaal de vraag wat daar achter leeft. Zeker in combinatie met zichtbaar vochtschade op enkele andere foto's zou ik ook totaal niet gek opkijken als ook achter het behang dit bijvoorbeeld aanwezig zal zijn.
De vochtschade bij de dakkapel is natuurlijk al weer een duur grapje. Vermoedelijk zal dit neer komen op vervangen van de dakkapel.
Verder heeft de woning bovendien nog eens nauwelijks enige vorm van isolatie, met een energielabel G.
Voor 845.000 euro koop je dan ook hoofdzakelijk gewoon een uitgeleefd krot dat eigenlijk alleen van buiten degelijk imponeert. Hier gaat echt het nodige geld in zitten om dit te herstellen.