Dan heb ik denk ik geluk gehad. Heb zo'n beetje naast een middelbare school gewoond en nooit last van gehad. Het terrein was ook volledig afsluitbaar dus geen problemen met hangjongeren.utbone schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:59:
Nou, dan heb je nog nooit bij zo'n school gewoond of erg geluk gehad. Van die hang gasten die door de wijk slenteren. etc ;-)
Dan heb je mijn straat in LR gemist toen je door de wijk jakkerde.PaT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:10:
[...]
Ik heb er naast gewoond
Geloof mij, als je Vathorst (ik tikte per abuis Schothorst) of Leidsche Rijn eens door rijdt, dan valt Carnisselande/Portland reuze mee.
Ik snap de kritiek op de Vinexen niet zo goed. Mijn buurtje ziet er over 50 jaar uit zoals de razendpopulaire tuinwijken in Utrecht nu. Elk huis was ooit een nieuwbouwhuis, dat lijken we te vergeten.
Bijzondere school is dat dan. Bij de meeste scholen hebben de leerlingen nog wel eens tussenuren, waarbij een hoop leerlingen niet in school blijven, maar eerder in de buurt gaan rondlopen (bv richting de lokale supermarkt). En met de rookverboden zie je ook steeds meer rokende jongeren die tot buiten het schoolterrein verbannen worden. Bij veel scholen heb je dus de hele dag door wel jongeren door de wijk lopen.Bitfreakie schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:18:
[...]
Dan heb ik denk ik geluk gehad. Heb zo'n beetje naast een middelbare school gewoond en nooit last van gehad. Het terrein was ook volledig afsluitbaar dus geen problemen met hangjongeren.
(Of dat altijd overlast is, is natuurlijk een andere vraag.)
Van Blaze85 valt ook niet te winnenmartyw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:16:
[...]
Die hebben we gisteren (-avond laat, dat wel) al bekeken![]()
[...]
Ik heb geen kritiek op de Vinex locaties. De ene heeft wat meer herhaling dan de andere, maar over het algemeen zijn het fijne plekken om te wonen. Wel wat weinig grond rond de woning over het algemeen. Dat was voor mij de reden om de wijk te verlaten.Toke_gt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:19:
[...]
Dan heb je mijn straat in LR gemist toen je door de wijk jakkerde.
Ik snap de kritiek op de Vinexen niet zo goed. Mijn buurtje ziet er over 50 jaar uit zoals de razendpopulaire tuinwijken in Utrecht nu. Elk huis was ooit een nieuwbouwhuis, dat lijken we te vergeten.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ja, het zijn uiteraard wijken die in een bepaalde tijd en daarmee vaak een bepaalde stijl zijn gebouwd. Net als dat de 'jaren 30' wijken herkenbaar zijn, en bv ook de jaren '70 wijken. Die herkenbaarheid maakt het niet meteen 'fout' of zo.Toke_gt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:19:
[...]
Maar in sommige buurten is er wel érg bezuinigd op de vormgeving, dan vind ik dat wel jammer. En soms zijn de verschillen die tot wat diversiteit leidt wel erg minimaal.
Tijdens schooluren was ik altijd op m'n werk dus merkte ik er niets van. De hordes scholieren die in de pauze naar de supermarkt lopen heb ik wel gezien in de plaats waar ik werkte.Rubbergrover1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:25:
Bijzondere school is dat dan. Bij de meeste scholen hebben de leerlingen nog wel eens tussenuren, waarbij een hoop leerlingen niet in school blijven, maar eerder in de buurt gaan rondlopen (bv richting de lokale supermarkt). En met de rookverboden zie je ook steeds meer rokende jongeren die tot buiten het schoolterrein verbannen worden. Bij veel scholen heb je dus de hele dag door wel jongeren door de wijk lopen.
(Of dat altijd overlast is, is natuurlijk een andere vraag.)
Even faxen/scannen vanuit je slaapkamer/kantoor, glas in lood bewonderen, chillen in je Shining badkamer. Kan allemaal.

Bijzonder pand.
https://www.funda.nl/koop...99525-groenewoudseweg-64/

Bijzonder pand.
https://www.funda.nl/koop...99525-groenewoudseweg-64/
Geweldig. Zou alleen dat blauwe behang ook op het toilet gebruiken, die vind ik dan net weer te druk met die losse kleurtjes. Dit is trouwens geen goedkoop behang. Denk dat daar een klein fortuin voor is uitgegeven, vooral wat in de woonkamer is gebruikt. Het bamboe moet je bevallen, maar is een keer wat anders dan tegels. Vraag me alleen af hoe goed het schoon te houden is als de ruimte vaak gebruikt wordt.Blaze85 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:49:
https://www.funda.nl/koop...6544-karel-doormanlaan-2/
Best geinig kleurgebruik![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Daar heb je meteen een belangrijke reden waarom het weinig als alternatief voor tegels wordt gebruikt.thunder8 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:08:
[...]
Het bamboe moet je bevallen, maar is een keer wat anders dan tegels. Vraag me alleen af hoe goed het schoon te houden is als de ruimte vaak gebruikt wordt.
_Eend_ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:08:
[...]
Met die toren kom je toch al niet ver. Met dat torentje beuk je tegen het eerste de beste viaduct aan.
Ik had die post (nog) niet gezien. Ja, uhh, daar heeft veel werk in gezeten zeg maar. Of om Youp van 't Hek te citeren: wat een lief kind huis.
Dat het over 50 jaar sfeer heeft, lijkt me vrij forse kritiek. Nu geen sfeer, geen ruimte, geen identiteit want allemaal prefab meuk, geen groen en postzegel perceeltjes. Utrecht is populair want Utrecht... LR is nauwelijks Utrecht te noemen, Vathorst is alleen op papier Amersfoort. Ik vind de kritiek op Vinex logisch. Maar het is relatief betaalbaar, dus ook logisch dat iemand er een huis koopt.Toke_gt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:19:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, het heeft nu ook volop sfeer. En het is allesbehalve relatief betaalbaar; je koopt hier geen starterswoning onder de 450k. De tuin die ik heb is groter en zonniger dan die van mijn eerdere stadswoning, ik heb een voor- en achtertuin, de huizen in de straat zijn niet hetzelfde in kleur, daklijn, ligging en formaat, er is heel veel groen in de wijk. Meer dan bij de stadswoning waar alleen ruimte was voor auto’s (check streetview in Wittevrouwen). Mijn pubers konden hier als kind op straat spelen, in de stad echt niet.Dieken Taffert schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:42:
[...]
Dat het over 50 jaar sfeer heeft, lijkt me vrij forse kritiek. Nu geen sfeer, geen ruimte, geen identiteit want allemaal prefab meuk, geen groen en postzegel perceeltjes. Utrecht is populair want Utrecht... LR is nauwelijks Utrecht te noemen, Vathorst is alleen op papier Amersfoort. Ik vind de kritiek op Vinex logisch. Maar het is relatief betaalbaar, dus ook logisch dat iemand er een huis koopt.
Wat ik bedoelde is dat het niet realistisch is te verwachten dat een nieuwbouwwijk direct de sfeer heeft van een stadswijk waar die sfeer zich jarenlang al heeft kunnen ontwikkelen. Je moet het helpen ontwikkelen zoals die stadswijken in het verleden ook zijn ontwikkeld tot wat ze nu zijn. Kunst van een goede nieuwbouwwijk is ze zo aanleggen dat het de kans krijgt tot die ontwikkeling. En dat zie ik in mijn buurtje volop gebeuren, hoef ik echt geen 50 jaar op te wachten. Als het in de basis goed is, komt die sfeer. Als de basis niet goed is, komt die sfeer er ook niet met 50 of 100 jaar en daar zijn in Utrecht ook te veel voorbeelden van te vinden.
huppelepups schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:30:
[...]
Van Blaze85 valt ook niet te winnen
Ik post zeker niet elke dag, dus soms kun je geluk hebben
Voor twee miljoen wil ik best naast een snelweg wonen. Om er nou twee miljoen voor te betalen…ToolkiT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:48:
[...]
Buiten dat is de ligging ook alles behalve ideaal.. voor 2M zou ik niet naast de snelweg gaan wonen...
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Even voor mijn beeld - wat is er niet Utrecht aan Leidsche Rijn? Dan laat ik dat mijn makelaar weten voor de verkoop van de woningDieken Taffert schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:42:
[...]
Dat het over 50 jaar sfeer heeft, lijkt me vrij forse kritiek. Nu geen sfeer, geen ruimte, geen identiteit want allemaal prefab meuk, geen groen en postzegel perceeltjes. Utrecht is populair want Utrecht... LR is nauwelijks Utrecht te noemen, Vathorst is alleen op papier Amersfoort. Ik vind de kritiek op Vinex logisch. Maar het is relatief betaalbaar, dus ook logisch dat iemand er een huis koopt.
Check dan het Henny huis eens (https://www.funda.nl/koop...482-amersfoortseweg-11-a/, niet eens naast de snelweg, kost niet eens 2mio maar heeft veel meer dan deze woning. Plus dichter bij Utrecht (en geen Leidsche RijnJasphur schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Voor twee miljoen wil ik best naast een snelweg wonen. Om er nou twee miljoen voor te betalen…
[ Voor 0% gewijzigd door Mvd1981 op 10-02-2022 14:05 . Reden: juiste link van de goede makelaar ]
Nou.. De N237 is ook niet bepaald een boerenlandweggetje hoorMvd1981 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:04:
[...]
Check dan het Henny huis eens (https://www.funda.nl/koop...482-amersfoortseweg-11-a/, niet eens naast de snelweg, kost niet eens 2mio maar heeft veel meer dan deze woning. Plus dichter bij Utrecht (en geen Leidsche Rijn)
Het is strak en modern, dus is het populair om daarop neer te kijken net als op Almere. Terwijl het verder prima wonen is (en in mijn geval staat m'n werk kantoor er). Winkelcentrum wordt steeds mooier naar mate er meer komt. Maar het is niet klassiek, oud, vervallen. Mensen vinden dat 'ziel' hebben. Dus dan is LR zielloos want hip en modern.Mvd1981 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Even voor mijn beeld - wat is er niet Utrecht aan Leidsche Rijn? Dan laat ik dat mijn makelaar weten voor de verkoop van de woning
I have stability. The ability to stab.
idd ja.._Eend_ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:29:
[...]
Nou.. De N237 is ook niet bepaald een boerenlandweggetje hoor
/f/image/sJD0YAvBdjW6YJNh8P2prf9b.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/XzY4k73FXR9uowXzSTDem1EH.png?f=user_large)
Praktisch hetzelfde probleem..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Qua snelheden maakt het ook niet veel uit. Het is officieel een 80-weg, maar als ik op de N237 rij vliegen er regelmatig auto's langs me heen. En met het nieuwe depot van de Nederlandse Bank daar in de buurt bij de voormalige vliegbasis Soesterberg, dan zul je denk ik ook wel eens wat grote zware trucks met politiebegeleiding voorbij horen/voelen komen. Die dingen nemen over het algemeen geen vaste route.ToolkiT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:42:
[...]
idd ja..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel grappig dat de Nederlandse Bank voor die plek gekozen heeft, die ligt tussen de vliegbasis en een woonwagenkamp in. Ik zie de grappen op dat kamp al voor me. "Hey, nieuwe ketting?" "Ja, bij de achterburen gehaald!"
Zo'n apparaat:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S9qhg5DeK6fiamp9zBJAmo7K.jpg?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door _Eend_ op 10-02-2022 14:52 ]
Aan de plattegrond te zien is dit pand in de loop der tijd scheef getrokken?Vegazz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:56:
Stukje terug in de tijd..
https://www.funda.nl/koop...-42685514-hoogstraat-3-a/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vond hem de eerste 3x dat die gepost werd in dit topic toch mooier
(Even zoeken op "pastoor" en dan vind je ze direct).
Best gaaf ja, maar ik moet niet denken aan de energie rekening om die woonkamer nu warm te houden
Die dubbele trap met (soort van) glijbaan er tussenin is ook leuk!
Daar heb je de hele zomer buurtfeest met al die aangebouwde veranda’s aan de voorgevel, vreselijk stads om in de voortuin te gaan zitten met een krat bier en een walmende bbq.PaT schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:38:
[...]
Dat valt in werkelijkheid reuze mee hoor. Best een aardig plekje in Portland. Het drive-in principe moet je willen, maar verder prima woningen. Ze hebben in het verleden wel veel gezeur met de gevelbeplating gehad.
Overigens wordt de waanzin in Rhoon wel duidelijk met https://www.funda.nl/koop...jan-van-herwijnenlaan-31/. Bijna zelfde aantal vierkante meters woonoppervlakte en kavelgrootte als jouw 'kantoor', maar wel een volle ton duurder....
Voor mij zijn reposts vaak nieuw dus ik ben er eigenlijk wel blij mee als een 'gouwe ouwe' weer eens wordt gepost.Dalive schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:34:
[...]
Vond hem de eerste 3x dat die gepost werd in dit topic toch mooier![]()
(Even zoeken op "pastoor" en dan vind je ze direct).
Ik volg je even niet. Aangebouwde veranda's aan de voorgevel? Waar?D.deJong schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:34:
[...]
Daar heb je de hele zomer buurtfeest met al die aangebouwde veranda’s aan de voorgevel, vreselijk stads om in de voortuin te gaan zitten met een krat bier en een walmende bbq.
Die buitenkant is een afschuwelijk gedrocht. En die locatie lijkt me ook afschuwelijk. Binnen is het redelijk, maar ik wordt er verder niet warm van.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Vraag is hoeveel je er op die locatie echt van bemerkt. Is vanaf deze foto´s slecht te beoordelen. Maar een oud collega waar ik ooit eens geweest ben die soortgelijk langs een snelweg woont moet ik zeggen viel de hinder hiervan in de tuin eigenlijk mee. Je hoort wat voorbij zoeven, maar eigenlijk weinig geluidsvol, klonk vrij in de verte. Maar stond ook wel een prima geluidswal. Daarnaast dichte bebossing met hoge struiken er tussen.ToolkiT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:48:
[...]
Buiten dat is de ligging ook alles behalve ideaal.. voor 2M zou ik niet naast de snelweg gaan wonen...
[Afbeelding]
Binnen hoorde je er sowieso al helemaal niets meer van.
In de stad wonende is er in ieder geval significant meer omgevingsgeluid
Zou voor mij qua locatie in ieder geval niet direct een reden zijn om af te schieten. Eerst beoordelen ter plaatse wat nu de hinder is.
Plus dat dit stukje A59 op de nominatie staat om verbreed te worden.ToolkiT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:48:
[...]
[Afbeelding]
Daar gaat je tuin
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
https://www.funda.nl/koop...-herwijnenlaan-31/#foto-3PaT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:18:
[...]
Ik volg je even niet. Aangebouwde veranda's aan de voorgevel? Waar?
Geloof me, dat is Essendael waar een simpele eengezinswoning van 130m2 al 4 a 5 ton moet kosten... Daar is weinig volks aan dat buurtje.
Dat is de huidige waarde maar ten tijde van de bouw betaalde je een stuk volksere prijzen voor die woningen.PaT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Geloof me, dat is Essendael waar een simpele eengezinswoning van 130m2 al 4 a 5 ton moet kosten... Daar is weinig volks aan dat buurtje.
Die huizen staan er net een jaar of 3....D.deJong schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:37:
[...]
Dat is de huidige waarde maar ten tijde van de bouw betaalde je een stuk volksere prijzen voor die woningen.
Er is ook nog het fijn stof...psychodude schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:03:
[...]
Vraag is hoeveel je er op die locatie echt van bemerkt. Is vanaf deze foto´s slecht te beoordelen. Maar een oud collega waar ik ooit eens geweest ben die soortgelijk langs een snelweg woont moet ik zeggen viel de hinder hiervan in de tuin eigenlijk mee. Je hoort wat voorbij zoeven, maar eigenlijk weinig geluidsvol, klonk vrij in de verte. Maar stond ook wel een prima geluidswal. Daarnaast dichte bebossing met hoge struiken er tussen.
In de stad wonende is er in ieder geval significant meer omgevingsgeluid.
Zou voor mij qua locatie in ieder geval niet direct een reden zijn om af te schieten. Eerst beoordelen ter plaatse wat nu de hinder is.
Niet zo geheel toevallig hebben ze daar de BSB als buren Wikipedia: Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten_Eend_ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:46:
[...]
Wel grappig dat de Nederlandse Bank voor die plek gekozen heeft, die ligt tussen de vliegbasis en een woonwagenkamp in. Ik zie de grappen op dat kamp al voor me. "Hey, nieuwe ketting?" "Ja, bij de achterburen gehaald!"
https://www.funda.nl/koop...043-meester-bakxstraat-9/
420.000 voor 90m2 op een postzegel. Zelfs in Spoordonk, dat alleen een paar straten heeft, kan je al niet meer betaalbaar wonen. Om moedeloos van te worden 😞
420.000 voor 90m2 op een postzegel. Zelfs in Spoordonk, dat alleen een paar straten heeft, kan je al niet meer betaalbaar wonen. Om moedeloos van te worden 😞
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Niet goedkoop, maar het is dan toch in ieder geval een woning van maar 4 jaar oud.tilburgs82 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:03:
420.000 voor 90m2 op een postzegel.
Velen zullen hier bij wijze van spreken zo in kunnen trekken, en alleen een doekje en
een emmertje sop inzetten. (Ik niet btw)
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Dit snap ik echt niet, waarom niet gewoon een recht-toe-recht-aan 3e verdieping zonder al die schuine wanden... Heb je alleen maar last van (2 wanden waar je geen kasten tegenaan kunt zetten, zie maar eens een (rol)gordijn op te hangen voor zo'n schuin raam) en het wordt er klaarblijkelijk ook niet mooier op. Wie ontwerpt zoiets?

Dan weer ff terugkomen op het onderwerp vloerbedekking in de badkamer, in België kunnen ze d'r ook wat van...

Verder niks mis mee (behalve dat p.o.a. net buiten mijn budget valt)
Leuke lap grond, mooie tuin:

In ieder geval nog voldoende ruimte voor zonnepanelen
Funda-pagina is op moment van schrijven niet royaal van beeldmateriaal voorzien, site van makelaar gelukkig wel:
https://www.vbo.nl/index....ng-380051-mierdsedijk-110
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Als je dan toch een huis in onconventionele vorm ontwerpt, kun je het beste all-in gaan:

"Schat, laat jij het bad ff vollopen?"

"Ja hoor, is goed!"

https://www.funda.nl/koop...1979-steenweg-weelde-109/

"Ja hoor, is goed!"

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
En een paar honderd meter verderop staat dit (overduidelijk voormalig sociaal huurwoninkje) te koop:

Look, Simba: Everything the light touches is our kingdom.

Doe maar een keukentje

Inclusief bar/biljartcafé mééj ûn dooi hert aon de muur (terugkerend thema, zie overige foto's)

https://www.funda.nl/koop...93914-steenweg-weelde-77/

Doe maar een keukentje

Inclusief bar/biljartcafé mééj ûn dooi hert aon de muur (terugkerend thema, zie overige foto's)

Dit huis vind ik echt helemaal niks. Tuin is wel leuk.Valentino-46 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 01:59:
En een paar honderd meter verderop staat dit (overduidelijk voormalig sociaal huurwoninkje) te koop:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doe maar een keukentje
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze vind ik oprecht echt heel gaaf zeg!Valentino-46 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 01:42:
Als je dan toch een huis in onconventionele vorm ontwerpt, kun je het beste all-in gaan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Ja hoor, is goed!"
[Afbeelding]
I have stability. The ability to stab.
Noem je een mannelijke eigenaar van het Henny huis de Henny huisman?Mvd1981 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:04:
[...]
Check dan het Henny huis eens (https://www.funda.nl/koop...482-amersfoortseweg-11-a/, niet eens naast de snelweg, kost niet eens 2mio maar heeft veel meer dan deze woning. Plus dichter bij Utrecht (en geen Leidsche Rijn)
Dat is met afstand de lelijkste dure keuken die ik in tijden gezien heb! En wat is het toch met dat marmer overal willen neerkwatten..Valentino-46 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 01:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doe maar een keukentje
[Afbeelding]
[Afbeelding]
totdat je de stook rekening ziet.
Zeker zonder plafond gaat al je warmte bovenin zitten.
En zorgt voor extra verwarming van het toilet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:45:
[...]
Slim. Dat vangt het zetten en krimpen van de standleiding op.
Of de afvoer-aansluiting van de toiletpot.SmurfLink schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:58:
Ik vind de scheve spiegels erger...
Punctuality is the politeness of kings
Had je de stereo-(auto)radio WC gemist ?

Voor 80k meer kan je in een jaren 60 woning een paar kilometer verderop terecht:tilburgs82 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:03:
https://www.funda.nl/koop...043-meester-bakxstraat-9/

https://www.funda.nl/koop...uis-42683844-cantorij-12/
Persoonlijk zou ik liever voor die nieuwbouw van 420k gaan..
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Dit is (zoals al aangegeven) nodig om krimp en uitzetting op te vangen. In moderne huizen los je dat in de vloer/plafond/wand op, maar dat gaat hier uiteraard niet. Sociale huur waar ik begin '00s in woonde had het precies zo.
(die zat dan wel in de keuken en ze hadden de "lus" op een mooie hoogte gedaan om handdoeken aan te hangen om te drogen)
[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 11-02-2022 11:21 ]
offtopic:
*en een wat andere discussie. Maar ik vind dit wel weer een mooi voorbeeld van hoe een gezinnetje echt zijn best heeft gedaan er iets van te maken en waar dat eigenlijk ook prima is gelukt. Dat alles met maar 55m2. En diezelfde 55m2 wordt voor veel (jonge) starters veel te min gevonden, ook hier op Tweakers, omdat de woningmarkt zo super lastig is met weinig aanbod. Ook bij ons was er een jonge meid die haar bod had ingetrokken omdat ze 80m2 toch wat te klein vond. Vind het wel mooi om te zien hoe veel jonge gezinnen er dan toch wel degelijk iets van maken. Denk dat dit stel na de verhuizing ook wel een stuk meer nachtrust krijgt
*en een wat andere discussie. Maar ik vind dit wel weer een mooi voorbeeld van hoe een gezinnetje echt zijn best heeft gedaan er iets van te maken en waar dat eigenlijk ook prima is gelukt. Dat alles met maar 55m2. En diezelfde 55m2 wordt voor veel (jonge) starters veel te min gevonden, ook hier op Tweakers, omdat de woningmarkt zo super lastig is met weinig aanbod. Ook bij ons was er een jonge meid die haar bod had ingetrokken omdat ze 80m2 toch wat te klein vond. Vind het wel mooi om te zien hoe veel jonge gezinnen er dan toch wel degelijk iets van maken. Denk dat dit stel na de verhuizing ook wel een stuk meer nachtrust krijgt
Oirschot vs spoordonk is best een groot verschil, onder andere qua bereikbaarheid, maar ook wat betreft de voorzieningen. De nieuwbouwwoning zou in Oirschot ook een stuk duurder zijn.ConQuestador schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:16:
[...]
Voor 80k meer kan je in een jaren 60 woning een paar kilometer verderop terecht:
[Afbeelding]
It's time to play the music, it's time to light the lights
Oirschot? Wat is dat voor rare plaatsnaam haha, op z'n frans Oeh-woar-schot? Of Ojjerschot?big bang schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:20:
[...]
Oirschot vs spoordonk is best een groot verschil, onder andere qua bereikbaarheid, maar ook wat betreft de voorzieningen. De nieuwbouwwoning zou in Oirschot ook een stuk duurder zijn.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Denk dat veel huizen met een zwembad het op dit moment leeg hebben. Vooral de wat oudere huizen wonen de eerste bewoners nog en die zijn te oud voor al dat onderhoud tegenover het gebruik.Valentino-46 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 01:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Ja hoor, is goed!"
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 11-02-2022 12:18 ]
Spreek uit als "Oorschot". Ben nu wel benieuwd hoe jij Goirle zou zeggen...
[ Voor 9% gewijzigd door big bang op 11-02-2022 12:20 ]
In Wassenaar staan genoeg extreem dure huizen langs de N44 volgens mij.ToolkiT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:42:
[...]
idd ja..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...verlengde-kerkeboslaan-8/
[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 11-02-2022 12:23 ]
Ghoe-waorlebig bang schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:19:
[...]
Maar toen ik net in het westen woonde zei ik ook, ja ik reed gister door Sjar-le-woeah
Vind het wel een beetje lame hoor, het is toch vernoemd naar iets frans lijkt me? Je hebt toch ook geen voeding van Korsaar
[ Voor 15% gewijzigd door JDx op 11-02-2022 12:27 ]
Het is niet alleen het geluid dat een probleem is, maar ook de lucht (met name fijnstof)psychodude schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:03:
[...]
Vraag is hoeveel je er op die locatie echt van bemerkt. Is vanaf deze foto´s slecht te beoordelen. Maar een oud collega waar ik ooit eens geweest ben die soortgelijk langs een snelweg woont moet ik zeggen viel de hinder hiervan in de tuin eigenlijk mee. Je hoort wat voorbij zoeven, maar eigenlijk weinig geluidsvol, klonk vrij in de verte. Maar stond ook wel een prima geluidswal. Daarnaast dichte bebossing met hoge struiken er tussen.
In de stad wonende is er in ieder geval significant meer omgevingsgeluid.
https://www.rivm.nl/ggd-r...teit-invloed-drukke-wegen
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nope, dat heeft weinig met Frans te maken. De i als functie om de klank te verlengen stamt uit het middelnederlands. De e heeft die functie ook gehad in het verleden. Bij een uitgeschreven 'ae' snappen mensen dat, maar bij de 'oi' blijkbaar niet altijd...JDx schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:24:
Vind het wel een beetje lame hoor, het is toch vernoemd naar iets frans lijkt me? Je hebt toch ook geen voeding van Korsaar
of Oisterwijkbig bang schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:19:
[...]
Waarvoor de lus in de leiding is hebben we hier al vaak genoeg uitgelegd toch?
Verder voor 175K niet zoveel aan mis.
Ik denk dat het vooral om de "aansluiting" van de afvoer gaat...pauldaytona schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:50:
[...]
Waarvoor de lus in de leiding is hebben we hier al vaak genoeg uitgelegd toch?
Verder voor 175K niet zoveel aan mis.
Als aanvulling op @big bang :JDx schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Oirschot? Wat is dat voor rare plaatsnaam haha, op z'n frans Oeh-woar-schot? Of Ojjerschot?
https://taaladvies.net/oisterwijk-uitspraak/
Zit er nog een aspirant Peter Gilles in dit topic? Hier een object waarmee je alvast kan oefenen voordat je aan de grotere vakantieparken begint...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik heb bij de bouw van mn badkamer diezelfde lussen gelegd, alleen hier onder de vloer. En nog hoor je de aanvoerpijp bij het douchen tegen het hout aan kraken. Gaat overigens al 17 jaar goed.pagani schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:18:
[...]
Dit is (zoals al aangegeven) nodig om krimp en uitzetting op te vangen. In moderne huizen los je dat in de vloer/plafond/wand op, maar dat gaat hier uiteraard niet. Sociale huur waar ik begin '00s in woonde had het precies zo.
(die zat dan wel in de keuken en ze hadden de "lus" op een mooie hoogte gedaan om handdoeken aan te hangen om te drogen)
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
offtopic:
Sjaarloos
Sjaarloos
Don’t go around the mountain but go over the mountain
Dan moet je wel zoals Butters plaatsnemen op de potpeterpv schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:16:
[...]
Had je de stereo-(auto)radio WC gemist ?![]()
[Afbeelding]
YouTube: Butters Poops Facing the Wrong Way !

[ Voor 12% gewijzigd door Valentino-46 op 11-02-2022 14:49 ]
Oirschot is een redelijk bekende plaatsnaam, toch?JDx schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Oirschot? Wat is dat voor rare plaatsnaam haha, op z'n frans Oeh-woar-schot? Of Ojjerschot?
Zijn wel meer plaatsnamen die je wat anders uitspreekt dan geschreven.
Wat dacht je van Gorinchem?
Als ik eerlijk ben zijn het beide meer dan prima huizen voor dat geld. Netjes afgewerkt, instapklaar, en voldoende ruimte voor een kind erbij. Met twee wordt de nieuwbouw misschien krap, maar dat zie je dan wel weer. Zulke afgewerkte huizen (en dan vooral die grotere van de jaren 60) vind je in en rondom de steden misschien voor 6 ton?ConQuestador schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:16:
[...]
Voor 80k meer kan je in een jaren 60 woning een paar kilometer verderop terecht:
[Afbeelding]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Grappig, ik wist helemaal niet dat dat een ding was. Toch wat geleerd vandaag...pagani schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:18:
[...]
Gewoon zoals iedereen hier het uitspreekt: Goolbig bang schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:19:
[...]
Of dorpje verderop: Beek
"Don't let your dreams be memes"
Rara, in welke provincie staat onderstaand huis?
:strip_exif()/f/image/2OvQkqToJcA6n8mCMXSokLgE.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...60379-geverikerstraat-30/
Verder vind ik het eigenlijk wel een aardig huis, alleen ontgaat mij het nu om een open haard in je garage in te bouwen?
:strip_exif()/f/image/R5i9XIsTcPDLkjBuH65kSojq.jpg?f=fotoalbum_large)
"Sinds de jaren '60 is er geen onderhoud uitgevoerd"
https://www.funda.nl/koop...is-88063397-erasmusweg-5/
:strip_exif()/f/image/2OvQkqToJcA6n8mCMXSokLgE.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder vind ik het eigenlijk wel een aardig huis, alleen ontgaat mij het nu om een open haard in je garage in te bouwen?
:strip_exif()/f/image/R5i9XIsTcPDLkjBuH65kSojq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RIkP5hYvuUM1kzkAeQttBxGN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het idee dat ik dat huis al gezien heb in beek, maar dan met water onder het bruggetje.
Ik kan het alleen niet vinden
Ik kan het alleen niet vinden
Don’t go around the mountain but go over the mountain
Wat een naar huis, die eigenaar hield wel van een onafgemaakt raar projectje eens in de paar jaar.mcdroos schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:32:
Rara, in welke provincie staat onderstaand huis?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van dat 2e huis is het plafond niet zo best, maar als de rest van steen is, is het nog niet verkeerd. Wel echt helemaal strippen en dan "afbouwen" lijkt me. Oh de vloer is ook niks zie ik nu pas, ik zou in ieder geval nooit beginnen aan zo'n project
[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 11-02-2022 15:46 ]
Rzaan schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:51:
[...]
Er is zelfs een verbouwingsprogramma op met Patty Brard, dat ik interessant vind. Patty mag wegblijven, maar de verbouwing vind ik leuk.
ALBERT!!!CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:20:
[...]
De klusser van dat programma is ondergewaardeerd. Duidelijk een vakidioot die er heel veel plezier in heeft om dingen uit te leggen. Leuker dan in de andere programma's, waar ze het "hoe dan?" meestal beperken tot een korte montage.
Ken je hem? (Los van het programma dan)
Je bedoelt dat je niet snapt waarom ze een garagedeur in de woonkamer hebben gezet? Want dat lijkt me toch echt de volgorde waarin dit tot stand is gekomen. Er is gewoon een kamer omgebouwd tot garage, zonder de openhaard weg te halen (teveel werk, zonde om te slopen, nog niet aan toegekomen,...?).mcdroos schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:32:
[Afbeelding]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Soms is ook een huis echt End of Life.mcdroos schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:32:
[Afbeelding]

Waarom zou iemand in godsnaam dit pand nog gaan renoveren.
TexelRzaan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:53:
[...]
Oirschot is een redelijk bekende plaatsnaam, toch?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Als verbouwen je hobby is, je de tijd hebt, en meer handige vrienden hebt dan geld kan ik me dat best voorstellen. Het is wel schattig als het helemaal gerestaureerd is, alleen wat dicht bij de weg.Ascension schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:18:
[...]
Maar het had ook zo gekunt
Dat doet dan ook niemand, maar makelaars hebben doorgaans een soort sneu eergevoel dat ze echt een huis verkopen. Dan staat er in de tekst 'het amoveren van de huidige opstallen vormt de meest reële optie' of zoiets. Terwijl er eigenlijk moet staan 'Te koop: bouwgrond met daarop nog wat oude zooi'.Ascension schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:18:
[...]
Is het ook niet zo dat je 21% btw betaald ipv 2% overdrachtsbelasting indien de huidige eigenaar het nu al sloopt?
Dat is enkel zo bij zakelijke verkoop (bij verkoop van particulier naar particulier heb je geen BTW)big bang schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:32:
Is het ook niet zo dat je 21% btw betaald ipv 2% overdrachtsbelasting indien de huidige eigenaar het nu al sloopt?
Nee, maar ik had wel een aantal uitzendingen gezien. Er wordt inderdaad een stuk beter praktisch uitgelegd dan in andere klusprogramma's

Als Ballefrutter kan ik je alleen maar +1 gevenWootlock schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:26:
[...]
Gewoon zoals iedereen hier het uitspreekt: Gool
Of dorpje verderop: Beek
Al zeg ik zelf meer Ghooooool
Of Wijchen (wat je uitspreekt als WIEGEN)Rzaan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:53:
[...]
Oirschot is een redelijk bekende plaatsnaam, toch?
Vier jaar gelden kocht ik mijn huis voor 290.000 en die is nu ook ruim 5 ton waard, wat is je punt.
https://www.funda.nl/koop...s-42691863-emmastraat-14/
Mooi huis.
Had vanaf de buitenkant niet verwacht dat het zo mooi zou zijn van binnen.
https://www.funda.nl/koop...3-stbernulphusstraat-7-e/
Leuk zo'n loftwoning. Zie je niet heel vaak.
Mooi huis.
Had vanaf de buitenkant niet verwacht dat het zo mooi zou zijn van binnen.
https://www.funda.nl/koop...3-stbernulphusstraat-7-e/
Leuk zo'n loftwoning. Zie je niet heel vaak.
[ Voor 29% gewijzigd door peakrever op 11-02-2022 21:24 ]
Dat deze huizen van meet af aan 4ton+ gekost hebben en nu dus nog veel meer en dat er dus van meet af aan geen 'volkse' bewoners in gezeten zullen hebben. Gewoon middenklasse met waarschijnlijk beide een best aardige baan.D.deJong schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Vier jaar gelden kocht ik mijn huis voor 290.000 en die is nu ook ruim 5 ton waard, wat is je punt.
Dat was mijn punt.
Ben jij daar toevallig bekend? Ik liep eerder deze week om de hoek bij waar die foto genomen was en op een klein stukje hingen 6 camera’s aan de gevel van woningen, waaronder bij 1 huis al 4. Is het zo crimineel daar?PaT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.