Toon posts:

Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 120 Laatste
Acties:

• Toke_gt
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 21:26
chevsticks schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Dat hele huis wit geverfd (wat enorm in m'n allergie zone zit, zeker als de rest dat niet heeft) :'( , maar dan niet de dakpannen vervangen zoals de buren. Ziet er niet uit zo die buitenkant.
Eens. Ik vind huizen soms wel enorm opknappen als ze wit worden gemaakt, maar dit doet gewoon zeer aan je ogen. De donkere baksteen is typerend voor de hele wijk, en dan ga je als enige de hele gevel in een blok spierwit maken, met ook nog wat decoratieve pilaren die volkomen uit de toon vallen.
Je zult er maar naast wonen.

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:43

CeesKees

I rest my Kees

“Nee hoor, stuur maar geen fotograaf. Ik maak de foto’s zelf wel”

https://www.funda.nl/koop/almere/huis-88941423-kakistraat-8/

[Voor 73% gewijzigd door CeesKees op 18-10-2021 23:19]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• deejeebv
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:04

• _Eend_
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online

_Eend_

TWotW!

CeesKees schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:50:
“Nee hoor, stuur maar geen fotograaf. Ik maak de foto’s zelf wel”

https://www.funda.nl/koop/almere/huis-88941423-kakistraat-8/
Eindelijk een FULL LENGTH FILMPJE dat je een UITGEBREID beeld geeft van de woning. Dat het te LELIJK is om aan te zien maakt niet uit want hij staat wel in de HALL OF FAME.

Wel grappig dat de makelaar dan wel in bijpassende kleuren is gekleed. Maar hij heeft het over een RUIME WOONKAMER, maar die zie ik dan weer niet. Het ziet er allemaal een beetje hokkerig uit.. En die foto's maken me duizelig..

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

TWotW!

Toke_gt schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:07:
[...]

Eens. Ik vind huizen soms wel enorm opknappen als ze wit worden gemaakt, maar dit doet gewoon zeer aan je ogen. De donkere baksteen is typerend voor de hele wijk, en dan ga je als enige de hele gevel in een blok spierwit maken, met ook nog wat decoratieve pilaren die volkomen uit de toon vallen.
Je zult er maar naast wonen.
Ik ben er geloof ik wel eens langs gereden. Dat huis doet pijn aan je ogen als je eerst de halve wijk bent door gereden. En dan die duidelijk overbodige pilaren.. Het lijkt me een hoop werk om die witte verf er weer af te halen..

• michie1
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19:19
_Eend_ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:39:
Wel grappig dat de makelaar dan wel in bijpassende kleuren is gekleed. Maar hij heeft het over een RUIME WOONKAMER, maar die zie ik dan weer niet. Het ziet er allemaal een beetje hokkerig uit.. En die foto's maken me duizelig..
Volgens mij is het een (lelijke) kast van een huis. Maar de presentatie is echt bizar. De dronken cameraman in dat filmpje, de foto's van hoog perspectief (wel overzichtelijk, dat moet gezegd worden).

Hier is duidelijk behoorlijk wat geld aan besteed, maar geen tijd genomen om iemand eens kritisch te laten kijken naar het uiteindelijke resultaat.

• pauldaytona
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:00
michie1 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:03:
[...]
Hier is duidelijk behoorlijk wat geld aan besteed, maar geen tijd genomen om iemand eens kritisch te laten kijken naar het uiteindelijke resultaat.
Dat hebben ze wel gedaan en toen het huis maar in de verkoop gedaan.

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Voor liefhebbers van bungalows heb ik een vrolijk en modern exemplaar gevonden

Voor niet iedereen zal twee slaapkamers voldoende zijn :z

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
@nokiaan958GB Heb je ook een linkje?

• michie1
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19:19
pauldaytona schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:59:
Dat hebben ze wel gedaan en toen het huis maar in de verkoop gedaan.
Ik had het over het filmpje van de makelaar :)

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20:51
nokiaan958GB schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:03:
Voor liefhebbers van bungalows heb ik een vrolijk en modern exemplaar gevonden
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor niet iedereen zal twee slaapkamers voldoende zijn :z
Ik vind het wel mooi, maar zo jammer dat er amper grond (tuin) bij zit.
Al loopt de tuin tot de slootkant, dan heb je tenminste nog een beetje ruimte.
Nu heb je met een huis parkeerplaats en terras het perceel vol.

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:34

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

_Eend_ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:39:
[...]

Eindelijk een FULL LENGTH FILMPJE dat je een UITGEBREID beeld geeft van de woning. Dat het te LELIJK is om aan te zien maakt niet uit want hij staat wel in de HALL OF FAME.

Ik dacht wat ben JIJ voor een GEK. Maar toen klikte ik op het HUIS.

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• sOid
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

sOid

Dovie'andi se tovya sagain

Waarom is er nog niemand begonnen over die afzuigunit (?) en gasfles met lasapparaat oid op de bovenverdieping? :+

En wtf is dit?

[Voor 5% gewijzigd door sOid op 19-10-2021 08:19]

• EJonk
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:16
sOid schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:16:
[...]

Waarom is er nog niemand begonnen over die afzuigunit (?) en gasfles met lasapparaat oid op de bovenverdieping? :+

[Afbeelding]

En wtf is dit?

[Afbeelding]
Ziet er uit als semi professioneel sieraden maken. Gezien dat het propaan en perslucht is, gok ik dat het geen goud/zilver werk is, maar meer kunststof of glas. De gekleurde staven bevestigen dat denk ik.

De foto's zijn wat raar, en samen met die 'kaart' denk ik dat het allemaal met een 360 graden camera gedaan is. Zo kan je dus een 3d kaart genereren! Heel praktisch is het zo weer niet, maar met een VR toepassing zou je er in theorie door heen kunnen 'lopen'

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20:23
[...]

[Afbeelding]

En wtf is dit?

[Afbeelding]
Zo'n 3d doorsnee hebben ze wel vaker. Zit vaak ook in de filmpjes en dat kun je dan natuurlijk vrij eenvoudig een shot van tussen de foto's zetten.

Waarom er nog niemand over die hobby begonnen is? Het kan zijn dat veel mensen na één of twee foto's al zeeziek afhaken en die foto's dus niet zien...

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Een 3D scan, die kun je tegenwoordig maken met een iPhone (of sommige Android tablets, maar volgens mij geen enkele moderne Android telefoon die de sensoren/camera's heeft daarvoor). Leuk idee, maar compleet nutteloos in deze weergave, doe dan meteen een 3D viewer waar je door het huis heen kan 'lopen'.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:37
ari3 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 03:46:
[...]

Voor het betere binge-sessies moet de TV moet juist hangen zodat je liggend of onderuitgezakt op de bank kunt kijken zonder dat je nekkramp krijgt.
Nekkramp? Je krijgt geen hersenvliesontsteking door televisiekijken ;)

• sOid
  • Niet online

sOid

EJonk schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Ziet er uit als semi professioneel sieraden maken. Gezien dat het propaan en perslucht is, gok ik dat het geen goud/zilver werk is, maar meer kunststof of glas. De gekleurde staven bevestigen dat denk ik.
Zoiets dacht ik ook ja (ook lettend op die 'buste' met ketting). Maar hoe zie je dat het perslucht is? Is dat bruine ding een compressor?

@Rubbergrover1 @Oon Check. Ik leer hier dingen. En dat al vóór 9.00 uur ;) Totaal geen toegevoegde waarde in deze implementatie.

• EJonk
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:16
sOid schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Zoiets dacht ik ook ja (ook lettend op die 'buste' met ketting). Maar hoe zie je dat het perslucht is? Is dat bruine ding een compressor?

@Rubbergrover1 @Oon Check. Ik leer hier dingen. En dat al vóór 9.00 uur ;) Totaal geen toegevoegde waarde in deze implementatie.
Even verder gezocht, ik zat in de buurt, geen compressor, maar een zuurstofconcentrator:

Zo snel te lezen is het ongeveer een compressor, alleen voor meer pure zuurstof. Kan blijkbaar de 17/18% opkrikken naar 20%.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

TWotW!

[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat een van de huidige bewoners iets creatiefs doet met sierraden. Op de grote werktafel links zie je al een voorbeeld van een halsketting, in de kasten staat ook wat spul die daar op wijst en de stoel ziet er ook niet uit als een standaard bureaustoel. En dat ding naast de gasfles lijkt mij een compessor oid. Die gasfles zal wel gebruikt worden voor een gasbrander oid.

Edit: Spuit 11. Een aantal mensen waren me al voor 8)7
En wtf is dit?

[Afbeelding]
De makelaar heeft hiervoor gebruik gemaakt van de 'idclip' of 'idspispopd' cheatcodes :P (uit Doom)

[Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 19-10-2021 09:27]

• Rubbergrover1
Oon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:54:
[...]

Een 3D scan, die kun je tegenwoordig maken met een iPhone (of sommige Android tablets, maar volgens mij geen enkele moderne Android telefoon die de sensoren/camera's heeft daarvoor). Leuk idee, maar compleet nutteloos in deze weergave, doe dan meteen een 3D viewer waar je door het huis heen kan 'lopen'.
Die is er óók. Maar voor wie dat niet wil of kan bekijken, of om mensen op het idee te brengen om dat te gaan bekijken, hebben ze er ook een paar afbeeldingen van tussen de foto's gezet.

• Rubbergrover1
EJonk schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Bijna, het is iets breder, het gaat ook om glas in lood/Tiffany
http://www.tiffanyatelier.nl/index.htm

• NovaDesu
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
https://www.funda.nl/koop...is-42585416-grote-spui-1/

Mooi huis met 4000m2 tuin in de binnenstad van Amersfoort, niet slecht! Je moet het wel delen met de buren.

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Nu online
https://www.funda.nl/koop/almere/huis-88937245-aarstraat-16/

Alleen al vanwege grappen over de straatnaam zou ik het niet kopen....

• Meloenen
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:33
Zo. Veel. Prikkels.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoezo, dat schopt toch kont? :P
Goed lezen trouwens: het is aar-straat, niet aars-straat. Maar goed, wat has been seen can not be unseen he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:34

thunder8

Het gedonder begint weer.

NovaDesu schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:27:

Mooi huis met 4000m2 tuin in de binnenstad van Amersfoort, niet slecht! Je moet het wel delen met de buren.
2 dingen die mij gigantisch storen. Ten eerste de plaatsing van de TV in de hoek met een meubel die volledig uit de toon valt tov de rest van de woonkamer. Als je op de bank zit, zit je gigantisch schuin naar de TV te kijken. Gebruik dan minimaal een draaibare beugel waardoor je de TV naar de bank kan draaien. Ten tweede zijn die verlichte spiegels in de badkamer niet centraal boven de 2 wasbakken. Als je voor de linker wasbak staat, heb je het licht vol in het gezicht. Ziet er niet uit, hang of de wasbakken symmetrisch onder de spiegels, of hang er 1 grote spiegel op, waardoor je niet verblind wordt door het licht. Bij een kapitaal huis als deze, mogen dit soort " foutjes" niet voorkomen lijkt mij.

PSN-ID: Thunder76nl

• ItMeAedri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:13
[...]

[Afbeelding]

En wtf is dit?

[Afbeelding]
De onderstaande foto is een matterport (ook gelijk het merknaampje) van het huis.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• GBTW
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:54
https://www.funda.nl/koop...6346-goudenregenzoom-109/

Voor als je via de voordeur, zijdeur, zijdeur op de eerste etage of de achterdeur je huis binnen wil kunnen komen.

• timovd
  • Registratie: maart 2002

timovd

Voorsprong door techniek

GBTW schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:05:

Voor als je via de voordeur, zijdeur, zijdeur op de eerste etage of de achterdeur je huis binnen wil kunnen komen.

typo? Dit moet natuurlijk zijn "concrete" (bunker).
Wat is het allemaal dicht op elkaar gebouwd. |:(

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online

Ideaal voor een bedrijf/praktijk aan huis.

• __R__
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:32

https://www.funda.nl/koop...denregenzoom-109/#foto-17

Ah... Katteneigenaren. >:)

• GBTW
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:54
timovd schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

[Afbeelding]
typo? Dit moet natuurlijk zijn "concrete" (bunker).
Wat is het allemaal dicht op elkaar gebouwd. |:(
Dit is op het terrein wat ook onderdeel was van de gefaalde Floriade van 1992. Zou mij niet verbazen als toen is gemaximaliseerd op de niet als park aangewezen plekken zo veel mogelijk te bouwen/geld op te halen.

• Rubbergrover1
thunder8 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

2 dingen die mij gigantisch storen. Ten eerste de plaatsing van de TV in de hoek met een meubel die volledig uit de toon valt tov de rest van de woonkamer.
Ik vind dat wel een beetje meevallen. Een hoop zaken in de woning zijn modern/strak (de VT wonen vloer en taats, de keuken/eetkamer etc. en dus ook het TV meubel) en een hoop zijn wat 'klassieker' met bv paneeldeuren, zoals de kasten in woonkamer, werkkamer, slaapkamer etc. Het is wel zo dat het in de meeste ruimtes of het een of het ander is. Maar gezien de rest van het hele huis vind ik dit niet heel raar.

• eagle00789
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-11 16:52

eagle00789

Est. November 2005

https://www.funda.nl/koop...416-grote-spui-1/#foto-33
Een geblurde kat :D

• Rubbergrover1
GBTW schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

Dit is op het terrein wat ook onderdeel was van de gefaalde Floriade van 1992. Zou mij niet verbazen als toen is gemaximaliseerd op de niet als park aangewezen plekken zo veel mogelijk te bouwen/geld op te halen.
Volgens de omschrijving is het een voormalige schoolgebouw. Wat wel 'past' bij de uitstraling. Maar wat ik dan wel weer vreemd vind voor een gebouw uit 1995? Iemand enig idee van de achtergrond?

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:05

Cheezus

Luiaard

Iets met beweging en lange sluitertijd gok ik zo ;)

• eagle00789
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-11 16:52

eagle00789

Est. November 2005

Cheezus schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

Iets met beweging en lange sluitertijd gok ik zo ;)
Ja dat dacht ik ook al maar de rest van de foto was wel redelijk scherp, dus dit zag dan door de beweging van de kat wel uit als een geblurde kat :P

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:16

Punkrocker

Mostly harmless

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Ozzie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:30
eagle00789 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Ja dat dacht ik ook al maar de rest van de foto was wel redelijk scherp, dus dit zag dan door de beweging van de kat wel uit als een geblurde kat :P
Camera op statief en wat langere sluitertijd zodat je wel genoeg licht heb, maar als de kat dan een beetje beweegt zie je die beweging ook terug in de foto :)

Ik vind het overigens een prachtig huis met dito tuin en voor dat geld midden in de stad. Zou verwachten dat dit een half miljoen meer zou kosten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• thunder8

thunder8

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

Ik vind dat wel een beetje meevallen. Een hoop zaken in de woning zijn modern/strak (de VT wonen vloer en taats, de keuken/eetkamer etc. en dus ook het TV meubel) en een hoop zijn wat 'klassieker' met bv paneeldeuren, zoals de kasten in woonkamer, werkkamer, slaapkamer etc. Het is wel zo dat het in de meeste ruimtes of het een of het ander is. Maar gezien de rest van het hele huis vind ik dit niet heel raar.
Ik zei ook dat het mij stoorde. ;) Niets zo persoonlijk als smaak. Een TV zou bij mij prominenter aanwezig zijn en daarmee praktisch gezien beter "in beeld komen". De scheve verhouding tussen de wasbakken en de boven geplaatste spiegels is in mijn ogen gewoon een misser. Een spiegel hoort symmetrisch boven de wasbak te hangen. En als je 2 wasbakken hebt, hoor je te zorgen dat de spiegels niet te groot zijn en passen of bij voorbaat de wasbakken ver genoeg uit elkaar plaatsen, zodat de bestelde spiegels er recht boven kunnen hangen. :)

• BlizzarD
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Volgens de omschrijving is het een voormalige schoolgebouw. Wat wel 'past' bij de uitstraling. Maar wat ik dan wel weer vreemd vind voor een gebouw uit 1995? Iemand enig idee van de achtergrond?
Funfact: Die trap is er omdat dit vroeger onderdeel was van de basisschool die er naast stond (bovenste etage en onderste etage waren 2 verschillende groepen) :P

Heb hier zelf vroeger les gehad ;)

[Voor 31% gewijzigd door BlizzarD op 19-10-2021 14:25]

iStockphoto | 16x SF170 (2.720Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20°

• Rubbergrover1
BlizzarD schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

[...]

Funfact: Die trap is er omdat dit vroeger onderdeel was van de basisschool die er naast stond (bovenste etage en onderste etage waren 2 verschillende groepen) :P

Heb hier zelf vroeger les gehad ;)
Maar hebben ze dan 25 jaar geleden een nieuw schoolgebouw gebouwd en dat binnen 20 jaar alweer afgestoten? (De huidige bewoners zullen er immers ook al wel een paar jaar wonen.) Dat vind ik nou niet getuigen van veel toekomstvisie bij de gemeente.

• reneetjuhh1991
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-11 08:08
De kat krabt de krullen van de trap stoel :/

Verder vind ik het een eigenaardige smaak. Wat moeten die 2 zuilen om die box voorstellen? Het matcht met het TV meubel, maar ik vind het maar eigenaardig

• BlizzarD
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:33:
[...]

Maar hebben ze dan 25 jaar geleden een nieuw schoolgebouw gebouwd en dat binnen 20 jaar alweer afgestoten? (De huidige bewoners zullen er immers ook al wel een paar jaar wonen.) Dat vind ik nou niet getuigen van veel toekomstvisie bij de gemeente.
Geen idee wanneer ze het weer afgestoten hebben, maar de wijk er omheen werd toen net nieuw gebouwd en denk dat de gemeente zich ofwel vergist heeft in het aantal gezinnen met kleine kinderen, ofwel was dit 'part of the plan'..

Overigens wel hilarisch dat ze het ijzeren hekwerk op de 1e verdieping naast de slaapkamer 'balkon' durven te noemen :+

[Voor 9% gewijzigd door BlizzarD op 19-10-2021 14:38]

iStockphoto | 16x SF170 (2.720Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20°

• chevsticks
  • Nu online
BlizzarD schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Geen idee wanneer ze het weer afgestoten hebben, maar de wijk er omheen werd toen net nieuw gebouwd en denk dat de gemeente zich ofwel vergist heeft in het aantal gezinnen met kleine kinderen, ofwel was dit 'part of the plan'..

Overigens wel hilarisch dat ze het ijzeren hekwerk op de 1e verdieping naast de slaapkamer 'balkon' durven te noemen :+
Het was even zoeken maar vond uiteindelijk dit:
Afstoten
De schoolgebouwen aan het Schansbos 3-4 en Moerbeigaarde 58 en zijn nu nog tijdelijk in gebruik
voor tijdelijke huisvesting van scholen die in een nieuwbouw- of verbouwingstraject zitten. Daarna zijn
deze schoolgebouwen niet meer nodig en kunnen worden afgestoten. De schoolwoningen aan de
Goudenregenzoom 109-125 (tijdelijke huisvesting) zijn vanaf medio 2014 overtollig en zijn begin 2016
verkocht. Deze worden in dit IHP uit de gebouwvoorraad verwijderd. Totaal wordt de
huisvestingsomvang met 2.809 m2
(22 lokalen) verminderd. Voor de sloopkosten van Schansbos 3-4
is eenmalig € 94.000 nodig.
https://www.zoetermeer.nl...33de&attachment=1&c=23389

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:32
Dat is speciaal voor oldbies gamers die graag de noclip modus aanzetten om de map eens te bekijken van buitenaf :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het resultaat van een laserscan die aan de hand van de foto's is ingekleurd.

12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.

• Antonius
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:57
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:33:
[...]

Dat komt wel meer voor. In een "verse" nieuwbouwwijk kun je veel gezinnen met jonge kinderen verwachten. Dertig jaar later zijn die kinderen groot en blijft een deel van de ouders er wonen. Gevolg is dat het aantal kinderen van schoolgaande leeftijd wat inzakt. Hier in de buurt ook een wijk waar de afgelopen tien jaar een of twee scholen gesloten zijn, en diverse voormalige peuterspeelzalen nu in gebruik zijn voor bewoning of als praktijkruimte.

• tweakmember
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 18:29

Heeft nou iemand die kat zitten blurren? _O-

https://www.funda.nl/koop...416-grote-spui-1/#foto-33

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:26

Fiber

Beaches are for storming.

Spuit 11 of zo...? :z
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

https://www.funda.nl/koop...huis-88938424-trekpad-14/

Valt best wat van te maken, maar die straatnaam wil ik m'n eventuele kinderen niet aandoen... O-)

[Voor 23% gewijzigd door Fiber op 19-10-2021 19:40]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Gideon
  • Nu online
Mooi gerenoveerd huisje. Maar waarom er geen creatieve oplossing voor die best wel stevige afstap is bedacht, ontgaat mij een beetje..

https://www.funda.nl/koop...s-42589499-noordwal-66-a/

• Rubbergrover1
Antonius schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:16:
[...]

Dat komt wel meer voor. In een "verse" nieuwbouwwijk kun je veel gezinnen met jonge kinderen verwachten. Dertig jaar later zijn die kinderen groot en blijft een deel van de ouders er wonen. Gevolg is dat het aantal kinderen van schoolgaande leeftijd wat inzakt. Hier in de buurt ook een wijk waar de afgelopen tien jaar een of twee scholen gesloten zijn, en diverse voormalige peuterspeelzalen nu in gebruik zijn voor bewoning of als praktijkruimte.
offtopic:
Ik zou verwachten dat ze dan eerder wat meer tijdelijke gebouwen zouden neerzetten, die ze later kunnen vervangen door gebouwen van het soort dat dan gewenst is. Lijkt me voordeliger en houdt je wat flexibeler.

• Evertvdw
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 24-11 08:58
Gideon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:35:
Mooi gerenoveerd huisje. Maar waarom er geen creatieve oplossing voor die best wel stevige afstap is bedacht, ontgaat mij een beetje..

[Afbeelding]

Kun je niet met maar na de deur in huis vallen :)

• synoniem
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Antonius schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:16:
[...]

Er zijn Vinexwijken waar schoolgebouwen al voorbereid zijn om omgebouwd te worden tot woningen. Vind dat wel slim bekeken want de meerkosten bij het bouwen zijn minimaal en je kunt er een redelijk formaat huizen van maken dus die verkopen ook mindere tijden wel.

• Prx
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:44

Prx

⭐⭐⭐⭐⭐

synoniem schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:03:
[...]

Er zijn Vinexwijken waar schoolgebouwen al voorbereid zijn om omgebouwd te worden tot woningen. Vind dat wel slim bekeken want de meerkosten bij het bouwen zijn minimaal en je kunt er een redelijk formaat huizen van maken dus die verkopen ook mindere tijden wel.
Bij ons in de wijk is één kinderdagverblijf inderdaad ook zo ondergebracht in '6 woningen'. De muren zijn op strategische plekken opengemaakt tussen de woningen, maar als ze ooit weggaan is het muurtje dicht, hekjes weg die nu 'om de straat' heen staan en het zijn gewoon huizen. Superslim bedacht.

Uitgeleefde woning die je koopt natuurlijk, maar soit..

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:54

[Afbeelding]

Dat is geen afstap meer maar een afdaling :D , daar zou ik goed gek van worden als ik daar zou wonen.

• synoniem
  • Niet online
talkatoo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:12:
[...]

Dat is geen afstap meer maar een afdaling :D , daar zou ik goed gek van worden als ik daar zou wonen.

• Jannibal23
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:17

[Afbeelding]

Wellicht was/is dat er wel, maar dan kan de onderste lade niet meer open.

• Rubbergrover1
Jannibal23 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Wellicht was/is dat er wel, maar dan kan de onderste lade niet meer open.
Precies. Bij een flip hoeft het niet praktisch te zijn, maar moet het er goed uit zien. Dus beter geen afstap, omdat dat er minder strak uitziet en bovendien de la dan niet open kan. Dat laatste merken de kopers wel na de overdracht.

• Rubbergrover1
[...]

Het lastige daarbij is dat dat alleen werkt als je nu al weet wat over twintig-dertig jaar de wensen voor de wijk zijn. Het kan best zijn dat er dan juist behoefte is aan bijvoorbeeld meer appartementen in de wijk of een zorgcentrum. Is misschien juist bedrijvigheid of winkels. Als ik een wijk zou ontwerpen, dan zou ik daarom juist bewust een aantal plekken voor toekomstige plannen 'reserveren'.

• synoniem
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:41:
[...]

Het lastige daarbij is dat dat alleen werkt als je nu al weet wat over twintig-dertig jaar de wensen voor de wijk zijn. Het kan best zijn dat er dan juist behoefte is aan bijvoorbeeld meer appartementen in de wijk of een zorgcentrum. Is misschien juist bedrijvigheid of winkels. Als ik een wijk zou ontwerpen, dan zou ik daarom juist bewust een aantal plekken voor toekomstige plannen 'reserveren'.
Dat zou ook beter zijn maar daar heeft een projectontwikkelaar die nu geld wil verdienen geen boodschap aan. En sommige dingen zoals het dalen van het aantal geboortes zijn natuurlijk trends die je wel 20 a 30 jaar eerder aan ziet komen. En je hebt het over misschien 8 of 10 huizen per school, op een hele wijk zijn dat geen grote aantallen natuurlijk.

• Loek92
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:10
[...]

offtopic:
Nou woonde wij absoluut niet in een Vinexwijk maar gewoon in een dorpscentrum.
Daar heb ik de laatste 2 jaar van de basisschool in een nieuwbouw appartement wat naast de school was gebouwd les gehad.
Klaslokaal in de woonkamer, computerruimte in de slaapkamer en de badkamer (nog casco, dus geen sanitair) was een soort 1 op 1 spreekruimte. En dat waren volgens mij 6 appartementjes die zo gebruikt werden. Wij hadden dus gewoon les in een flat.
Daarna is er volgens mij echt niks verranderd aan dat gebouw en is het zo in de verhuur/verkoop gegaan. Ideaal lijkt me voor tijdelijke drukte op scholen.

• Dutchman!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:12
Nieuwe woning betrekken in 2005, met een wat donkere smaak? Alles kan.

Van: https://www.funda.nl/koop...308-jan-mulderstraat-217/
Kwaliteit van de foto's suggereert ook huisvlijt.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

• sOid
  • Niet online

sOid

@Dutchman! Aaaaargghhh. Bloedende ogen :X

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:56
Dutchman! schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:41:
Nieuwe woning betrekken in 2005, met een wat donkere smaak? Alles kan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van: https://www.funda.nl/koop...308-jan-mulderstraat-217/
Kwaliteit van de foto's suggereert ook huisvlijt.
Wordt er hier meegelezen? Ondertussen zijn er maar drie foto's over...
https://www.funda.nl/koop...lderstraat-217/#overzicht

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• jvbosma
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-11 13:26
Mooi gephotoshopte badkamer, tegels gaan alle kanten op en bij het bad is iets zwart weggevlakt.

• Mafbal
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16:26

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:13

Sharky

Skamn Dippy!

jvbosma schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:39:
Mooi gephotoshopte badkamer, tegels gaan alle kanten op en bij het bad is iets zwart weggevlakt.
Als je te lang naar die badkamer kijkt wordt het een soort Escher-tekening.

This too shall pass

• killercow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:20
AtleX schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Het resultaat van een laserscan die aan de hand van de foto's is ingekleurd.
Moderne laserscanners maken zelf ook meteen een kleurmeting bij elke pixel. Vaak wel op een iets lagere resolutie.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth0.nl

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-11 21:17
Dit is op zich helemaal niet zo'n bijzonder huis. Maar wordt het dak hier nu gestut of wat moet dit voorstellen? Omdat het op de foto ook lijkt alsof die bovenste balk eigenlijk uit twee losse delen bestaat.

• Rubbergrover1
CrystalViriS schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:02:
Dit is op zich helemaal niet zo'n bijzonder huis. Maar wordt het dak hier nu gestut of wat moet dit voorstellen? Omdat het op de foto ook lijkt alsof die bovenste balk eigenlijk uit twee losse delen bestaat.

[Afbeelding]
Ik denk dat het eerder praktisch is om kleren aan op te hangen. De zomeropslag van de winterjassen, zeg maar. Of een walk in closet, zoals ze dat in makelaarsland zouden noemen.

• pannekoek
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 12:32

[Afbeelding]
Kledingrek? Gek ding wel

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:14
vanDaal schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:31:
Over imposante trappenhuizen gesproken :o

Rest van het huis (van Afrojack) mag er ook wezen :9

https://www.funda.nl/koop...s-42567784-gooyerdijk-18/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het mooie ook is, is dat Afrojack dit dus blijkbaar helemaal heeft heeft laten ombouwen :D

''Midden tussen de uitgestrekte graslandschappen in het buitengebied van Leersum en Doorn, bevindt zich dit fraaie, feestelijke en bovenal fantasierijke landhuis “De Guliker” op een perceel van ruim 3,5 hectare. In 2014 heeft dit landhuis een totale metamorfose ondergaan en is het gerenoveerd tot iets briljants. Kosten noch moeite zijn gespaard om een paradijselijk domein te realiseren, waar het u aan niets ontbreekt. Op deze bijzondere plek waant u zich in uw eigen sprookje met een waanzinnig rietgedekte villa, vijf gastenverblijven, muziekstudio’s en een binnenzwembad.''

• thunder8

thunder8

[Afbeelding]
Bovenste balk bestaat inderdaad uit 2 stukken. Zit wel een dikke bout in om de delen met elkaar te verbinden. Onderste balk trouwens net zo.

De metalen delen lijken inderdaad gemaakt te zijn om wat aan op te hangen. Stutten doe je normaal gesproken niet diagonaal tussen 2 balken, maar eerder verticaal naar de vloer.

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 19:41
talkatoo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:12:
[...]

en het loopt in elkaar over qua vloerkleur.
Ik denk dat je er ook (ernstig) letsel op kunt lopen.
Mis maar eens de laatste traptrede zonder dat je er erg in hebt. Dan krijg je een flinke schok/pijnscheut door je rug. En dit zijn wel 2 a 3 tredes....

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 19:41
of de vorige eigenaren hebben een kinky hobby

• Wartopia
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
Te veel om op te noemen :s mij niet bellen.

https://www.funda.nl/koop...is-42589661-tolhuis-6148/

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:07

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Daar heeft iemand zich flink uitgeleefd. Het heeft in ieder geval karakter zullen we maar zeggen...

Maar 3,5e ton voor Tolhuis? Al stond er een kasteel, was het dat nog niet waard.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Tolhuis of dolhuis?

Vast Eftelingfans…

• dijkmane
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:24

dijkmane

biertje ?

die tuin ook ...

netjes opgemaakt bed op foto 19 met een bescheiden formaat TV.

badkamer zullen we het maar niet over hebben...

man, man, man...

specs : wil je niet weten

• Topje
  • Registratie: januari 2012
Jeroenneman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:22:
[...]

Daar heeft iemand zich flink uitgeleefd. Het heeft in ieder geval karakter zullen we maar zeggen...

Maar 3,5e ton voor Tolhuis? Al stond er een kasteel, was het dat nog niet waard.
Het is een vreemde bende met al die rare vormen maar ik vind het juist wel tof.
Lang niet alles, maar veel dingen wel uniek en gaaf.
Naja, over smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen.

Mini Cooper R56 - Honda CB900F Bol D'or - Harley Davidson (AMF) CX250

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11:56
TV'tje voor op de slaapkamer. Incl receiver en 5.1 surround setje.

• Wartopia
  • Nu online
MeltedForest schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:08:
[...]

[Afbeelding]
Het gaat gewoon van WTf naar treurig op het einde.

Semi Tokkies deluxe.

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

TWotW!

Jeroenneman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:22:
[...]

Is dat een slechte wijk dan? Ik ben helemaal niet bekend in Nijmegen..

Op zich wel een redelijk huis, je moet er wel een bak geld en tijd tegen aan gooien om het een beetje normaal te maken. En dan heeft de badkamer prioriteit, want die kan ik alleen maar omschrijven als Pauper Chic..:

(en de nachtmerrie van elke schoonmaker..)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wartopia schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:23:
[...]

Semi Tokkies deluxe.
Saai is het niet in ellk geval :p

Ze hebben wel veel veranderd ten opzichte van de buren, die serre, het balkon is ook een soort serre geworden en dan nog op het dak (ik heb ook een plat dak maar ik kan me niet voorstellen dat mijn buren het op prijs stellen als ik daar een terras van maak).

Ik ben benieuwd hoe je op het dak komt (laddertje, of een vaste trap :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

_Eend_ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:28:
[...]

Op zich wel een redelijk huis, je moet er wel een bak geld en tijd tegen aan gooien om het een beetje normaal te maken. En dan heeft de badkamer prioriteit, want die kan ik alleen maar omschrijven als Pauper Chic..:

[Afbeelding]

(en de nachtmerrie van elke schoonmaker..)
Een beetje alsof je in de efteling woont :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Daar moet een tweaker wonen! De casemodvibe is hier doorgetrokken in de woning.

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:31:
[...]
Een beetje alsof je in de efteling woont :p
Nothing beats a sloophamer.

• chevsticks
  • Nu online
_Eend_ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:28:
[...]

Disclaimer, ik ben al weer 15 jaar Nijmegen uit, maar het stond toen niet bekend als een hele goede wijk.
Volgens mij staat het nog niet als probleemwijk in de boeken, maar is er nog steeds veel aandacht vanuit de gemeente voor de leefbaarheid van de wijk.

Ik zou er voor dat geld zeker niet willen wonen! (voor minder overigens ook niet :P )

• sOid
  • Niet online

sOid

Wartopia schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:23:
[...]

Semi Tokkies deluxe.
Mja dat valt wel mee toch? Ziet er over het algemeen erg verzorgd uit. Zit veel tijd, liefde en geld in dit huis.
Smaaktechnisch is het ook niet mijn ding, voor de goede orde :+

• Farrell
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:01
Zou het dakterras nog compleet zijn met dit weer?

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

TWotW!

Altijd al je eigen warenhuis willen hebben? In Exloo is dat mogelijk voor €469.000 k.k.

https://www.funda.nl/koop...4490-zuiderhoofdstraat-9/

https://www.rtvdrenthe.nl...-het-tijd-voor-wat-anders

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

TWotW!

MeltedForest schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:08:
[...]

[Afbeelding]
Ze hadden die drone wel kunnen gebruiken voor een paar mooie luchtfoto's :P

• Wartopia
  • Nu online
Farrell schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:30:
[...]

Zou het dakterras nog compleet zijn met dit weer?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
We vragen ons nog steeds af hoe je er komt, wellicht met dit weer juist erop vliegen ofzo :p

Geloof sowieso niet echt dat dit de bedoeling is, dus dat er niet gehandhaafd op is zegt al genoeg.

• sOid
  • Niet online

sOid

Ik zou hier niet durven wonen vanwege de spoken...

Ook nog een mooi detail: Rechtsonder
"Hé Geert, er zit een spelfoutje op het bord. Nieuwe laten drukken?"
- "Ah welnee, ik heb nog wel een stift in m'n warenhuis!"

[Voor 4% gewijzigd door sOid op 21-10-2021 09:49]

• yay
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:31
Netjes uit het zicht weggewerkt:

Bij de Alfa brouwerij in de straat:
https://www.funda.nl/koop/schinnen/huis-42580589-thull-10-b/

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

TWotW!

Een rolluik midden in het huis :?

Sesam open u!

Ja, dat had ik niet verwacht.

Pluspunt van het huis is wel de Alfa brouwerij
Pagina: 1 ... 105 ... 120 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee