Gwaihir schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:22:
@
Dylantje2 Mijn conclusie is dat ik van een professional een véél helderder en coherenter verhaal verwacht. Leuk dat je de technische kant bestudeerd hebt. Maar ondertussen is die oude regenjas ook mijn thuis. Je komt daar wel met enorm gestrekt been in, zoiets van slopen die handel / verhuis naar waar je wel zou moeten wonen. Daar kan ik, samen met nog 'ns 99,x% van Nederland helemaal niets mee. Gelukkig voor je, lijkt me, want anders was die fantastische plek van je ook gelijk overvol. Prettig weekend verder.
Nou oke maar dan mijn laatste reactie in dit topic... [ hoop ik ]
Ik verwacht vind ik wel een lastige. Ik ben hier terecht gekomen via een andere route.
Maar goed...
Het is geen verwijt naar mensen die in zo'n huis wonen.
Tuurlijk zijn er altijd mensen die netjes hun systeem reinigen, maar hoeveel? Tuurlijk zijn er fouten gemaakt tijdens een bouw, maar dat is geen uitleg over niet gezonde systemen,
Tuurlijk zijn er mensen die hun wtw kast netjes AAAA ++ hebben gemaakt omdat ze na 15 er achter kwamen dat hij toch wel erg veel stroom vreet.
Tuurlijk zijn er mensen die niet anders een huis kunnen kopen onder een vliegveld. En natuurlijk leef je in een vrij land.
En tsja over de kosten, enz enz die dit met zich mee brengt
Onsamenhangende uitleg mag, zo gezien worden.. Maar eea hangt juist heel erg samen, EPC gaat over energie, terwijl damopen over gezondheid gaat. Wtw zal over een combi gaan voor sommige. @
Andrehj hopelijk heb je alle links en tips gelezen

Ik hoop dat je ook echt verder gelezen hebt, dan alleen de zogenaamd achterhaalde versie van Vathorst, want ja hoezo kan dat verkeerd aangelegd zijn?[ is allemaal volgens bouwbesluit gedaan] Hopelijk ook altijd netjes AL je kanlen die in je huis liggen, ipv alleen de fliters . Je geeft zelf aan aan dat een voordeel kan zijn de kosten tov een grotere aanschaf van WP omdat je met balans beter af zou zijn. Terwijl voor xx % van NL er een te grote CV wel gewoon geaccepteerd is. De trias energetica geef ik omdat we niet zuinig genoeg omgaan met de spullen die we hebben. We kunnen van gas stoom maken en van daaruit vele elektrische mogelijkheden. Nu gebruiken we gas om 70-80 graden sww te maken, terwijl dat een zeer grote verspilling is van de gasopties. En tsja voordat iedereen snapt dat we door ongezonde lucht juist heel ellende krijgen, en daar in de Polder over uit zijn. Blijven we lekker gewoon de natuur om zeep helpen. Want Paris hebben niet gehaald en kopenhagen zal ook moeilijk zijn En we moeten schiphol uitbreiden, maar te zwijgen over de hoogovens, China Us, enz enz enz
Zag wat er gebeurde met de start van Covid, schone lucht over de hele wereld..
Er gaan jaarlijks meer mensen dood aan vervuilde lucht dan aan...
Ik ben blij dat er mensen zijn die
in hun huis wel normaal kunnen ademen door systemen. Maar als ze dan buiten zitten?
Maar als je ECHT vrij kunt denken en kiezen. Zonder ergens over na te denken.
Gewoon frisse GEZONDE buitenlucht, en dan een duurzame verwarming installatie. [ met wat warmte verlies hier en daar ]
Of buitenlucht die al verziekt is, en daardoor/daarvoor mechanische systemen in huis nodig hebben.
Stel jezelf de simpele vraag waarom heb je zo'n ding in huis. [ en waarom oudere huizen niet ]
Voor je gezondheid of om een paar euro's te besparen. [ en tsja ook daar hebben mensen keuzes in ]
Ik ken alle verhalen onderhand wel. [ en ieder zijn meug, en wij van wc eend...]
Er zijn oude panden die ondanks alla wtw systemen nog een label hebben van de oorlog. En zijn nieuwe panden die zonder mechanische systemen, een vele malen beter label hebben....En belangrijker een veel gezonder binnenklimaat
Maar 99% heb je mij niet horen zeggen.
Daarnaast is het vaak heel simpel. stekker eruit, wat roosters hier en daar. En hoe dan ook kanalen reinigen, want daar zit heel veel ellende aan pollen en schimmels, waar het uiteindelijk om draait voor een gezond binneklimaat.
ALLEEN dan komt de andere hele grote maar, als je woont onder Schiphol heb je dan überhaupt frisse lucht?
Overtuig me gewoon maar met een gezondheidsverklaring waaruit wetenschappelijk bewezen wordt dat een mechanisch ventilatie systeem beter is voor je gezondheid dan natuurlijke ventilatie.
Als ik die zie, trek ik al mijn oordelen in.. Tot die tijd...mijn lijfspreuk staat
En tsja het zal ondoorgrondelijk blijven totdat je mensen in huis hebt die bij een longarts lopen...
Of je de keiharde feiten onder ogen gaat zien.
Ik hoop dat ik overtuigd word
#closeforme.
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520