Bij mij zit die ByPass er wil in en wordt automatisch geactiveerd. In de handleiding staat nergens dat je die kan activeren of deactiveren via de afstandbediening of op de unit zelf. Wel kan het met het Engelse model van (Envirovent) die ook WIFI heeff een een (Envirovent App).Henkie-Jan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:39:
Er zit al langere tijd in mijn huur appartement een Soler & Palau Energisava 250 WTW. Na onderhoud enige tijd terug blijkt er niet eens een bypass klep in te zitten? Of althans er lijkt niets op de stekker aangesloten of een mechanische klep in te zitten. Daarnaast schakelt de WTW pas naar summer bypass bij 25 graden celsius. Contact over beide dingen opgenomen met de fabrikant. Zeggen dat er altijd een klep in zit voor de bypass en om de summer bypass in te schakelen de afstandbediening verstandig is te gebruiken. Echter die heb ik nooit ontvangen. Na weer contact te hebben gehad met de fabrikant zeggen ze dat die altijd bijgeleverd wordt. Na qweer contact met de verhuurder te hebben gehad blijkt dat ze die weigeren te geven aan de huurders omdat er anders te veel geprutst mee zou worden... Blijktbaar achter ze dat al hun huurders een iq van een pannenkoek hebben... Ik gebruik de live schakel functie nu maar met een relais voor boost et cetera maar kan daar niet de bypass doen als ie bestaat.
Iemand enige idee of je anders extern met een buis een bypass kan creeeren of iets?
Je kan op de unit zien of de ByPass aan staat onder op het display indien het ledje rood is. Ik hoop dat die ByPass niet werkt bij jou, wat het is een onding. Geen idee wie die contructie bij S&P heeft uitgevonden.
stel:
binne is het 22 graden en buiten 32, zodra buiten de temparatuur hoger is dan 25 graden gaat de ByPass aan en stroomt er 32 graden direct naar binnen.
Is het ondertussen 29,5 binnen ('s avonds na een hete dag) en het is 's avonds inmiddels afgekoeld buiten naar 23 graden, dan slaat de ByPass af en verwarmd de unit de koele lucht van binnen met de warme lucht van binnen.
Zijn ze helemaal gek geworden? Misschien leuk voor 's winters....!!!
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
/f/image/pzhDp6lTFNkP7cr6AljjBZ75.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k8LL8stcMNwLpwUxZuk7zudN.png?f=user_large)

:strip_exif()/f/image/uYfXXAh6YSLcVM9bkzfj7nwJ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/fIPsMYY6JB3F7f9LkK3d7NUO.png?f=user_large)
/f/image/UdD1azFtRGRmv5v56LbRUJmB.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SbN8rcZagzxwekZahIJHcLTj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dI3ECSg3x4Ey30MCCDp1fxyk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/x16F3bXx4yFHy5Qfvn72JrsI.jpg?f=fotoalbum_tile)