Volg dit topic al een tijdje en probeer steeds een manier te verzinnen om een WTW aan te leggen in ons huis van 1964. Wil niet het hele huis gaan verbouwen, want dat hebben we 8 jaar geleden al gedaan

Op dit moment alleen mechanische ventilatie van badkamer en wc (geregeld op beweging en vochtgehalte).
Keuken heeft afzuigkap die bij koken gebruikt wordt. Ventilatieroosters (klein) aan voorzijde en achterzijde van de woning. Boven op wc nog ventilatie-kanaal. CO2 wordt nu gemeten en soms is dat wel schrikken, zeker op de slaapkamers.
Nou viel me vandaag in, dat er vanaf de zolder een houten kolom loopt tot in de kelder. Hier zou ik wel wat leidingen in kwijt kunnen, maar dan vraag ik me nog af hoe ik een en ander ga aanleggen.
Afzuigkap, badkamer- en wc-afzuiging lopen weer door een ander kanaal. Wat wel op de zolder weer in de buurt van die houten kolom uitkomt!
Ik zou dus met een WTW de badkamer en wc kunnen afzuigen, dit is echter een schacht en geen buis.
WTW toevoer zou ik op iedere verdieping vanuit die houten kolom kunnen maken. Echter op de begane grond zit die kolom in gang achter een deur naar de keuken/woonkamer. Zou nog wel iets kunnen maken dat de toevoer in de keuken uitkomt.
Iemand de gouden tip of een goed idee hoe ik hier op een betaalbare manier een WTW zou kunnen aanleggen?