12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Nagenoeg alle vragen die hier gesteld worden konden elders beantwoord worden. Wat een opstandigheid..
Dank voor het antwoord P5ycho.
Dank voor het antwoord P5ycho.
Je kunt de afmetingen van de buizen en hulpstukken die je wilt gebruiken op websites en in catalogi vinden. Wij weten hier niet wat jij van plan bent te gebruiken, dus een correct antwoord is hier zo niet op te geven.Spherix schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:28:
Mocht iemand dus kunnen meten hoeveel ruimte je nodig hebt boven een Q650 om direct met alle 4 kanalen horizontaal te gaan, dan hoor ik het graag.
En anders koop je toch een keer een bocht en een buis? Die heb je uiteindelijk toch nodig, en dan kun je eens live voelen hoe het werkt en hoeveel ruimte het inneemt.
Bovendien is dit Tweakers.net, enig eigen initiatief wordt wel gewaardeerd.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Oef, dit is wel erg gaaf zeg. Dat malletje ergens online gevonden of zelf ontworpen?TheJVH schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:45:
Malletje ge-3D-print, inclusief stofafzuiging,
TheJVH in "Het centrale balansventilatie met warmteterugwinning topic"nl2dav schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 02:41:
[...]
Oef, dit is wel erg gaaf zeg. Dat malletje ergens online gevonden of zelf ontworpen?
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV