• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16
spatialfabric schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 19:32:

Mijn vragen:
  • Ik krijg de nummers in de rekenhulp nog niet rond. Wat doe ik fout?
  • De garderobe / berging is gesitueerd in een dijk. Onze ervaring is dat deze ruimte qua tempratuur mooi middeld in de zomer en winter, maar wel regelmatig (te) vochtig is. De vochtigheid wil ik (naast andere maatregelen) aanpakken door verse lucht in te blazen, en zo via de tuinkamer (en entree van de woning) de rest van de woning in te blazen. het voelt nog een beetje als een theoretisch idee, Is dit verstandig? Ik wil ook voorkomen dat de omliggende ruimtes een kelder geur krijgen.
  • De badkamer in de gastenkamer (begane grond) zal niet wekelijks worden gebruikt. Kom ik ermee weg om deze ruimte maar 30m³/h af te zuigen? (en te laten optoeren als de ruimte wel gebruikt wordt?)
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties! Alvast mijn dank!
Je overflow kolom klopt niet, kijk even af bij anderen in dit topic hoe zij dat ingevuld hebben. Normaal heb je alleen overflow naar je woonkamer. De boel is ook niet in balans, dat is makkelijk op te lossen.

Als je berging muf is, zorg dan dat je die muffe lucht niet andere vertrekken inblaast straks ruik je het overal... Kijk ook even of de oorzaak bij gebrek aan ventilatie, of iets anders zoals intrekkend vocht komt.

Het gastenverblijf zou ik grwoon ventileren. Mocht je daar toch iets slims willen doen, dan is optoeren niet het beste idee. Dan ventileer je de rest van het huis weer teveel. Een klep kan daar uitkomst in bieden, maar ik zou daar geen moeite in steken.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:08
willem7q schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 16:13:
Of gewoon ventiel, kanaaldemper naar keuze en weer een gewoon ventiel. Als je daar genoeg plaats voor hebt.
Zou achter t knieschot kunnen, maar is beetje exorbitant
Pagina: 1 ... 110 111 Laatste