Dat is haast wel zeker. Zelfs een stofzak van papier houdt vrijwel alle stof tegen en een vlies stofzak nog iets meer en slaat ook minder snel dicht is mijn ervaring.Pyramiden schreef op zondag 28 december 2025 @ 22:39:
. . .
Dat WetCat ding heeft geen stofzak maar een stofbak en 1 filter wat ook gelijk het filter voor de motor is... Misschien dat hij het daarom nog maar zo matig doet.
Die superdure stofzuigers zijn vooral zo duur vanwege de klopfunctie en andere toeters en bellen en het dure L, H of M fijnstoffilter. Voor dagelijks uren lang en in een besloten ruimte en professioneel gebruik is dat belangrijk, maar bij hobbygebruik van enkele uren per maand maak ik mij daar niet zo druk om. Maar dat moet je uiteraard voor jezelf uitmaken.
Mijn advies is om iets te zoeken waar een stofzak in kan of koop/knutsel een cycloon op je bestaande stofzuiger, zoals @copykat aangeeft.
Hoeft niet eens alleen bij stationair gebruik. Ik heb een plank op wielen waar de stofzuiger en de cycloon op zijn gemonteerd. Is nog steeds licht genoeg om over drempels te tillen. Takel hem ook wel eens omhoog aan een touw om op een steiger te gebruiken.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren