@
mission als eerste gefeliciteert!
Als tweede hier zijn veel meer ervaren gereedschap gebruikers dan ik. Als ik?
Als ik nu van cratch de keuze zou maken om mn kindergereedschap te vervangen voor grote mensen spul zou ik om wat bomen in t bos te verwijderen voor beter zicht 4 lijstjes maken.
1) volgorde van wat gebruik ik het meest.(/mis ik t meest.)
2) wat van die lijst irriteert mij t meest? ( belangrijkheid van vervangings positie.)
3) prijs vs endurance vs specs vs maatschappelijke status.( slecht in milieu aspecten , slechte invloed, enz.) Ergens is 1 of meer merken die in de center zitten van die cirkel. Kies je poison, of kies 2 of 3.
4) wat hoeft geen accu te hebben of heeft geen electramotor at all.
Hamers, Beitels, zaagtafel, freestafel enz.
Maatschappelijk: bosch blauw.
En zeker op de andere specs in de cirkel geen slechte. ( misschien prijs en aantal modellen minder dan zeg Makita.)
Modellen op 1 accu platform : Makita heeft hier serieus werk van gemaakt maar er zijn meer merken die daar goed in zijn.
De amerikaanse AEG, Milwakee.
( De vraag is is t hebben van 2 accu platformen of zelfs 3 als je ook 18v en 12v mee telt nu zo'n negatief aspect?)
Is bijv een invalzaag op accu nu iets dat je wilt wetende dat er altijd een stofzuigerslang aan vast moet zitten?
Ik denk dat ik met de wetenschap van nu
Bosch blauw zal kiezen als start punt en dan andere merken er tegen aanleg voor de prijsfactor, specsfactor. Enz.
Bij mij is nu DeWalt XR als backbone maar ik zit niet super diep in de accu wereld van hun dus mn start met Bosch Blauw methode kan nog steeds.
Jou lijstje:
Mijn huidige arsenaal omvat;
Bosch blauw 12v accuboor (top maar niet sterk genoeg,
voor alles
Bosch groen Uneo (half dood en 12 jaar oud)
leuk als "my first sony"
Pattfield 220V slagmoersleutel (doet alles wat ik wil met gemak, snoer is onhandig)
Worx wx333 boorhamer (absoluut beest, te lomp voor niet destructief klussen, en zal met een reden 500 euro goedkoper dan een Bosch blauw zijn)
-
Zelfde troep als de parkside 's maar als heel af en toe use case heeft t zn functie.
Lidl 220V slijptol (waardeloos)
(
Grappig een slijptol is in mijn ogen een motor met een haaks planetariumgearset een klem bout en een aan/uit knop. Ok de Dewalt xr tol is stuk beter dan mn action tol, maar again usecase en prijs investering.)
Lidl 220V schuurmachine (nog waardelozer) (
slechte schuurmachines geven je blessures (tunnel huppelde pup aka pijn op plekken die je niet wilt en waar je moeilijk van af komt. Terwijl ze meer herriemaken dan schuren.
Investeer in iets goeds en je bent meteen bljj.
Bosch groen cirkelzaag (zaagt zelfs met een geleiderail scheef. Stopt de cirkel wel heel letterlijk in cirkelzaag)
Bin there done that, => invalzaag is je remedie. ( als je geen afkortzaag wilt zal je misschien ook een cirkelzaag willen of alleen een cirkelzaag)
Black and Decker decoupeerzaag (valt van ellende uit elkaar en zaagt mogelijk nog schever dan de cirkelzaag)
Mn Dewalt D greep is top in vergelijk met wat ik aan boschgroen had. ( T of D...... das the milliondollar question 😅)
Ferm,
alle andere budgetmerken is top als gebruik ik zo weinig maar had t 1 keer echt nodig.)
Handgereedschap : knipex, wera, wiha, facom, ..... en nog veel meer.
( vreemd genoeg is handgereedschap van kwaliteit nog meer bevredigend dan accu grreedschap tijdens je klusjes in en om t huis terwijl dit vaak als secondair gezien word in de "ik heb nu een echt huis dus tijd voor echt gereedschap" vraagstuk.)
My 2 cents .
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....