• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Rob Z schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:22:
[...]

Zoiets van Eleshop. Op een locatie gebruik ik semi-professioneel deze met plezier. Zorg wel voor fatsoenlijk soldeertin.
Ik zie dubbel ;) => Eén link klopt niet. Vermoedelijk de tweede.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

PolderPloer! schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:13:
Iemand tips voor een soldeerstation? Ik soldeer misschien drie keer per jaar een printje esp32, led stripjes e.d., hoeft geen Ferrari te zijn, maar wel praktisch en compleet. Ik kan er maar weinig (betrouwbare) reviews over vinden. Ik heb geen budget, maar gezien het weinige gebruik wil ik er niet teveel aan kwijt zijn. Daarentegen hou ik ook niet van aanmodderen, ik koop mijn gereedschap voor het leven, das de insteek
Moet het per se een station zijn? Ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze en soldeer ook heel weinig. Heb destijds voor een Pinecil gekozen. Wel met een extra set punten, siliconen USB kabel en duimschroefje voor het verwisselen van de punten. Bij de Action een 65W GaN lader gehaald en dit werkt perfect. Siliconen USB kabel is trouwens wel aan te raden, die is behoorlijk soepel. Super compact op te bergen in mijn gereedschapslades, ideaal als je hem weinig gebruikt.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:39

prein2

Monument verduurzamen is leuk

PolderPloer! schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:13:
Iemand tips voor een soldeerstation? Ik soldeer misschien drie keer per jaar een printje esp32, led stripjes e.d., hoeft geen Ferrari te zijn, maar wel praktisch en compleet. Ik kan er maar weinig (betrouwbare) reviews over vinden. Ik heb geen budget, maar gezien het weinige gebruik wil ik er niet teveel aan kwijt zijn. Daarentegen hou ik ook niet van aanmodderen, ik koop mijn gereedschap voor het leven, das de insteek
Ersa icon pico. mijn use case is exact als die van jou. Perfect ding.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Rob Z schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:22:
[...]

Zoiets van Eleshop. Op een locatie gebruik ik semi-professioneel deze met plezier. Zorg wel voor fatsoenlijk soldeertin.
Hmm, als dat de prijzen zijn voor iets fatsoenlijks zou ik nu geen Weller meer kopen ;)
Pagina: 1 ... 272 273 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).