• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:06

dragonhaertt

@_'.'

Hoeveel stofzuiger zakken kan je kopen voor 100 euro?
Dan heb je meteen betere filtering voor (fijn)stof en de en hogere zuigkracht.

Alternatief: een degelijke starmix of Nilfisk machine kopen, die zijn net zo goed als een Festool en hebben goedkopere zakken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:42
Lang geleden stond bij de Bouwmaat mijn Bosch PAS 11-21 nat-droogzuiger op kop. Die mocht mee zodat ik mijn klassieke GM80 niet aan de bouw hoefde blootstellen. Heb me daarna nog suf gezocht naar passende zakken, geen enkele stofzuigerkoning kende ze. Bleek uiteindelijk dat elke gereedschappenwinkel, die iets van Bosch verkocht, die zo kon leveren...
En een cellofaantje met vijf zakken varieert van 10 tot 35 euro, afhankelijk van waar je het koopt...

KPN is een drieletterwoord

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:12

copykat

Good copy isn't bad

MvdD schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:53:
Ik heb een tijdje geleden met veel advies in dit topic een Festool CTL Midi met cycloon aangeschaft voor de stof- en snipperafzuiging van m'n gereedschap (invalzaag, frees etc) en dit is echt een fantastisch apparaat
.

Maar nu ben ik eigenlijk toch nog op zoek naar een bouwstofzuiger die ik tijdens de afbouwperiode kan misbruiken om alles stofvrij te krijgen na het stucen, schilderen, voor het egaliseren etc. Ik heb wel de Festool stofzuigerslang set, maar de slang heeft een kleine diameter en de zakken zijn nogal prijzig.

Dus ik zat er aan te denken om voor <€100 toch iets van een Parkside of HBM stofzuiger te halen. Heeft iemand tips of aanmerkingen?
Meest ideale is dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34KfzhIB9JRkV5CylRxTiU8yGa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1vDHK4pt9lpud1IlHA3Kepb.jpg?f=fotoalbum_large
Deze dual cyclone is juist om fijnstof te filteren voordat t in je stofzak terrecht komt.
Gewoon een 4 meter slang op je cycloneton.
Plus je stofzuiger slang 3m?
Voor 100 euro is die stofzuiger onvoldoende om niet 30% via de filters weer achter de stofzuiger het stuc stof te spuien. De motor is zo kapot. Ik heb een parkside natdroog met zak en lamellen filter om fijnstof tegen t gaan en steenstof is al een dingetje laatstaan stuc stof.
Goedkoopste optie is dubbele cyclone met ton en je huis tuin en keuken stofzuiger.
😀

Edit net even gekeken welke festool precies.
Dan is een cycloneton als tussen vat helemaal ideaal. Trap 1 grof vuil en alles wat in de cyclone naar beneden valt en als trap 2 de fijnstof filter die 99% vast houd. => schone lucht eruit.
Je dure zak is minder snel vol en je longen zijn ook blij.
Zet die dubbele cyclone in en je heb misschien al 99% in je ton zitten.
Ton op wieltjes en poef je heb 8meter radius zonder je stofzuiger te verplaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door copykat op 25-01-2026 13:17 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:34
MvdD schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:53:
Ik heb een tijdje geleden met veel advies in dit topic een Festool CTL Midi met cycloon aangeschaft voor de stof- en snipperafzuiging van m'n gereedschap (invalzaag, frees etc) en dit is echt een fantastisch apparaat
.

Maar nu ben ik eigenlijk toch nog op zoek naar een bouwstofzuiger die ik tijdens de afbouwperiode kan misbruiken om alles stofvrij te krijgen na het stucen, schilderen, voor het egaliseren etc. Ik heb wel de Festool stofzuigerslang set, maar de slang heeft een kleine diameter en de zakken zijn nogal prijzig.

Dus ik zat er aan te denken om voor <€100 toch iets van een Parkside of HBM stofzuiger te halen. Heeft iemand tips of aanmerkingen?
Ik heb zo’n twee jaar terug een goede bouwstofzuiger gekocht (Flex VCE-33AC/Nilfisk Attix 33) en ik vraag mij af waarom ik zo lang met goedkope stofzuigers heb zitten kloten. Nooit weer goedkope rotzooi.

Dus waarom er eentje naast kopen? Koop een paar extra zakken/filters. Zoveel heb je er echt niet nodig (ik heb na 2j mijn tweede zak vol), en bouwstof neemt heel weinig volume is.

Het voordeel van een goedkope ernaast kopen is dan wel dat je je CTL Midi meer gaat waarderen. Geniet gewoon van een goed apparaat en steek het geld in het onderhoud/filters/schoonmaken.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn er betaalbare boorhamers met slipkoppeling / kickback control / precision clutch? Dit voor het boren met een grotere diamantboor.
Welke boormachine heeft een slipkoppeling met stop?

Bosch GBH 2-21 zou een kanshebber zijn binnen budget. Maar niet duidelijk of die feature er op zit.
Festool en Milwaukee helaas geen optie want te duur/niet in accu ecosysteem.
Pagina: 1 ... 273 274 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).