henkie196 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:45:
[...]
Op zich zijn slagschroevendraaiers normaalgesproken wel goed te doseren met de trigger, je moet alleen zelf opletten dat je op tijd los laat. Bij de mijne draait hij ook langzamer op een lagere setting, kan wel makkelijker zijn met doseren.
Maar voor gewoon schroeven in plugjes draaien, is een slagschroevendraaier echt totaal overkill, dat kan iedere 12V machine nog met twee vingers in z'n neus. In zulke gevallen is het dus hooguit handig als tweede machine, als je niet wilt wisselen tussen een boor en een bit.
Haha, eigenlijk is het meeste gereedschap van mij overkill. Ik hou gewoon van goede tools, in de ruime zin van het woord. Of het nu om keukenmessen, pannen, mobieltjes of schroevendraaiers gaat, ik wil wel kwaliteit.
Alleen met (o, ironie) met computers/laptops ben ik tegenwoordig wat minder kieskeurig en veeleisend. Omdat het klauwen met geld heeft gekost om in het verleden het snelste van het nieuwste te willen hebben, dat na een jaartje weer de helft goedkoper was...
Maar goed, weer ontopic: welbeschouwd heb ik die slagschroevendraaier idd niet nodig. Ik wilde er voorheen eentje om sneller de wielbouten los en aan te kunnen draaien, maar zelf wielen wisselen doe ik niet meer, dus die reden is vervallen.
Alleen afgelopen maand wilde ik de TV ophangen, daarbij waren 6mm houtdraadbouten geleverd. Het inschroeven lukte maar gedeeltelijk met mijn 12V accumachientje (van Bosch blauw, wel een fijn dingetje verder!).
Dus vandaar dat ik toch maar weer op zoek ben gegaan naar een slagschroevendraaier. Ik kan ook voor 12V van Bosch blauw kiezen, maar die zijn wat duurder dan de 18V DeWalts en mocht ik ooit weer zelf wielen wisselen, dan wil ik ook wat krachtigers, dus ik ga toch maar een 18V van DeWalt, want daar heb ik ook andere dingen van.
Bedankt voor de reacties, tot dusver! Ik ga wel voor de 3-standen. Nu nog even bedenken of ik dan gewoon veel geduld wil hebben tot de DCF845 in de NL/EU uitkomt, of dat ik die toch maar via amazon.com bestel, want het is maar de vraag of deze in Europa uitkomt.
Of toch maar de DCF850 of de good'ol DCF887...