Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
En beide in gebruik. Rechtsonder is indicator gebruik remlicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZgFQu8vVaflnzPWbShzV_4NvnQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oGAf5yQZSGihQRLkuPYBy8ud.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlyMNghJsJB062r0HRxun4Pu0FA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9rOQjHiDifJ69rdf5h7G9xzJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08 12:07
Zo, op wintersport met de Ioniq 5 (73kw/awd) is heel goed bevallen.
Wat een verschil met de wintersport vakanties die ik deed met de Ioniq classic met 28kw accu.
Scheelde nogal wat stops :-)

De ervaringen met de zomervakantie naar Kroatië met de Ioniq 5 waren prima.
Ik was dan ook benieuwd hoe de reis onder koude omstandigheden zou verlopen.
In de winterperiode verwissel ik de 20" velgen met zomerbanden voor 19" velgen met all season banden.

Normaliter bepaalde ik thuis de eerste laadstop en keek ik per stop naar waar ik de volgende stop zou gaan laden. Nu had ik een ODB2 dongle gekocht en een ABRP premium abonnement afgesloten en ik moet zeggen dat is me heel goed bevallen. Dit omdat je geen omkijken hebt in waar je moet gaan laden. Wel liep de APRP app een enkele keer vast. In de settings aangegeven dat ik een minimum aantal laadstops wilde en met circa 5% resterende accucapaciteit bij de laadpunten wilde aankomen en tot maximaal 85% wilde laden. Laden uitsluitend bij Ionity laders omdat ik daar via mijn Huyndai abonnement voor € 0,29 per kW kan laden. De route werd opgedeeld in een eerste blok van 300km en de volgende blokken waren circa 200km. Dat gaf een prima ritme wat eet/plasstops betreft.

De laadsnelheid viel niet tegen. Uiteraard moest het laden met een koude accu wel even op gang komen. Maar daarna ging het gewoon lekker vlot en werd met regelmaat de max aangetikt.
Het gemiddelde verbruik lag zo rond de 23kWh met een binnentemperatuur van 21 graden. Dat viel me alles mee.

1 dag sneeuw gehad en het rijden met AWD icm de snowmodus was een feestje.

Al met al een prima ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlLMHc_J0fFFP3qTp3CGP9z1e_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xelAhBJdfflAm7xMmS8GVWjP.jpg?f=fotoalbum_large

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-07 16:31
Tip voor wie last heeft van jeansvlekken op licht leer: ik heb mijn stoel net bijzonder makkelijk schoongemaakt met een wondersponsje (melaminespons) en minimaal water.

- sponsje natmaken en goed uitknijpen tot hij licht vochtig is
- veeg de vlekken er van af :)

Mijn zitting was helemaal grijs door een nieuwe zwarte spijkerbroek (kan dus niet garanderen dat het werkt voor blauwe jeans maar daar ga ik van uit) en in no time weer helemaal netjes.

Zie foto voor het verschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9L9pZt2xjnJmTpP7THvYPD2ss0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVI4c7UNToDUpH3hF6sav6uc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruikte deze van Amazon: https://www.amazon.nl/dp/B0756X8LXX/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PollenR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Hein66 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Ik heb ze niet geteld, maar ik schat in de buurt van 10.
Mijn Ioniq inmiddels ook. Eerst nergens last van, maar nu dus wel. Trilling in het stuur alsof de voorwielen gebalanceerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

lackaday schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:07:
Tip voor wie last heeft van jeansvlekken op licht leer: ik heb mijn stoel net bijzonder makkelijk schoongemaakt met een wondersponsje (melaminespons) en minimaal water.

- sponsje natmaken en goed uitknijpen tot hij licht vochtig is
- veeg de vlekken er van af :)

Mijn zitting was helemaal grijs door een nieuwe zwarte spijkerbroek (kan dus niet garanderen dat het werkt voor blauwe jeans maar daar ga ik van uit) en in no time weer helemaal netjes.

Zie foto voor het verschil:
[Afbeelding]

Ik gebruikte deze van Amazon: https://www.amazon.nl/dp/B0756X8LXX/
Nog een tip: ik heb het hele interieur in een soort leerwax gezet en hoef alleen met een vochtige doek eroverheen om alles schoon te maken. De wax helpt met het weghalen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
-CJ schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:08:
[...]

Nog een tip: ik heb het hele interieur in een soort leerwax gezet en hoef alleen met een vochtige doek eroverheen om alles schoon te maken. De wax helpt met het weghalen.
Is al eerder aan bod gekomen, zoekterm “leather” in dit forum

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:44
ImreD schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:09:
[...]

O jee - dat verwacht je niet.
Was je koelvloeistofniveau misschien laag? Bij mij vandaag laten bijvullen, stond ver onder het minimale niveau na 2600 km..
Ben wel benieuwd naar de mogelijke update voor de versnelling/tandwielbak… kan me er eigenlijk niet veel bij voorstellen bij een EV, behalve een vaste overbrenging en differentieel..
Ik verwacht niet dat het de koelvloeistof is die te laag is, dat was eenmalig na aflevering van de auto te laag.
Helaas kan ik het nu niet checken omdat de auto bij de dealer staat.
Ik mocht er dus niet meer mee verder rijden, maar wat schetst mijn verbazing? De verkoper heeft er zogenaamd in opdracht van de werkplaats testritten in gemaakt, met een afstand vele malen verder dan de afstand van mijn huis tot de dealer. Alsof ze hem even gebruikt hebben als demoauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Luft schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:17:
[...]

Is al eerder aan bod gekomen, zoekterm “leather” in dit forum
Weet ik, heb het toen ook gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 07:58

cooper_s1

MINI's rule

ditbenikecht schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:49:
[...]

Ik verwacht niet dat het de koelvloeistof is die te laag is, dat was eenmalig na aflevering van de auto te laag.
Ik mocht er dus niet meer mee verder rijden, maar wat schetst mijn verbazing? De verkoper heeft er zogenaamd in opdracht van de werkplaats testritten in gemaakt, met een afstand vele malen verder dan de afstand van mijn huis tot de dealer. Alsof ze hem even gebruikt hebben als demoauto.
Ik zou toch lichtelijk gek worden als ze dat zonder overleg zouden doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@cooper_s1 Mijn vertrouwen in de dealer is helemaal weg. Ik voel me eigenlijk zelfs opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-08 22:11
ditbenikecht schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:49:
[...]

Is hij niet naar een andere werkplaats tijdelijk verhuist? Lijkt mij onwaarschijnlijk dat de dealer niet weet dat de klant dit volgt met Bluelink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Tweakx schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:32:
[...]

Is hij niet naar een andere werkplaats tijdelijk verhuist? Lijkt mij onwaarschijnlijk dat de dealer niet weet dat de klant dit volgt met Bluelink.
Nee, ze hebben geen andere werkplaats zover ik weet, eerstvolgende dealer is weer verder.
Ritje van 21 minuten/ 9 km op vrijdag en een ritje van 15 minuten/4 km op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-06 12:30
MeelezerT schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke app is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Nee, ze hebben geen andere werkplaats zover ik weet, eerstvolgende dealer is weer verder.
Ritje van 21 minuten/ 9 km op vrijdag en een ritje van 15 minuten/4 km op zaterdag.
Maar dat zijn toch geen proefritten? Die duren meestal veel langer. Althans, als ik zelf een proefrit maak doe ik altijd een stukje stad, Provinciale weg en snelweg. Dan heb je het eerder over tientallen kilometers dan 4 of 9.

Een dealer zal heus niet de auto van een klant meegeven aan een ander voor een proefrit. Dat is echt een enorm risico als er iets mis gaat. En al helemaal als die auto met een defect is binnen gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

@ditbenikecht Ze zullen er best wel een goede verklaring voor hebben.
Ik zou het gewoon even vragen wat ze gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-08 00:25

Hachy

Laadpas Nerd

ditbenikecht schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Is opzich wel normaal toch dat ze even wat stukjes rijden om wat dingetjes te testen? Deden ze bij mijn Zoë ook altijd.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:49
MeelezerT schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo’n indicator dat je remlichten aangaan is echt een gemis op auto’s met één pedaal.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 18:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuoMs2TBFi8CMvGRzdPS4SGDyD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWgfQ7FNBtRtuwniuPZ5vuW0.jpg?f=fotoalbum_large

✅ kan ook met gemak een steile berg op. Accu percentage liep snel terug bij stijging van 600 naar 1600m. (Zo’n 20%). Dus denk er even om even bij te laden als ie bijna leeg is.

Verder: Ik was wat zenuwachtig over de laadpunten onderweg, maar hoewel het overal een komen en gaan was van elektrische wagens (veel Tesla’s natuurlijk, ID4/3 en slechts 1 Ioniq 5), heb ik nergens hoeven wachten.

Ook leuk: praatjes met Ioniq bezitters en praten over de verschillen zijn met de i5.

Nu ga ik even een weekje offline. 🏂 Tot later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
bilgy_no1 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Maar dat zijn toch geen proefritten? Die duren meestal veel langer. Althans, als ik zelf een proefrit maak doe ik altijd een stukje stad, Provinciale weg en snelweg. Dan heb je het eerder over tientallen kilometers dan 4 of 9.

Een dealer zal heus niet de auto van een klant meegeven aan een ander voor een proefrit. Dat is echt een enorm risico als er iets mis gaat. En al helemaal als die auto met een defect is binnen gebracht.
Dit. Daarnaast zie je als klant ook op het rechter scherm te zien van wie de auto is. Als ik dat bij de dealer als geïnteresseerde zou zien, zou ik daar nooit meer komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-08 11:34

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

edvanleeuwen schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:07:
[...]

Zo’n indicator dat je remlichten aangaan is echt een gemis op auto’s met één pedaal.
Ik mis het voor geen meter, weer iets op het dashboard of de HUD dat je aandacht vraagt.

Of Hyundai kennende: plingel nummer zoveel >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:49
de meester01 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:47:
[...]

Ik mis het voor geen meter, weer iets op het dashboard of de HUD dat je aandacht vraagt.

Of Hyundai kennende: plingel nummer zoveel >:)
Dat mag jij natuurlijk vinden, waaruit blijkt hoe persoonlijk dat is. Voorwaarde bij al die opties is dat je er zelf keuze in hebt om het aan of uit te zetten. (Wat ik bij het onthouden van de iPedal erg mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-08 08:17
edvanleeuwen schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Dat mag jij natuurlijk vinden, waaruit blijkt hoe persoonlijk dat is. Voorwaarde bij al die opties is dat je er zelf keuze in hebt om het aan of uit te zetten. (Wat ik bij het onthouden van de iPedal erg mis)
Ik heb laatst met een aanhanger gereden en met de achteruicamera eens gekeken wanneer de remlichten aangingen: bij level 0 en 1 niet en bij level 2 en 3 pas als je het pedaal volledig los liet. I pedal is uitgeschakeld bij een aanhanger dus dat kon ik niet zien.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:02
PollenR schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Mijn Ioniq inmiddels ook. Eerst nergens last van, maar nu dus wel. Trilling in het stuur alsof de voorwielen gebalanceerd moeten worden.
Blijft toch een apart verhaal die trillingen. Is toch wel duidelijk dat het in ieder geval niet een banden probleem is, aangezien het met verschillende merken qua banden en ook pas later bij sommige mensen optreedt.
Ook omdat bij de een het in stuur zit, bij een ander in de stoelen, bij een ander weer in het chassis.

[ Voor 11% gewijzigd door Stephan_haarlem op 20-02-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Stephan_haarlem schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Blijft toch een apart verhaal die trillingen. Is toch wel duidelijk dat het in ieder geval niet een banden probleem is, aangezien het met verschillende merken qua banden en ook pas later bij sommige mensen optreedt.
Ook omdat bij de een het in stuur zit, bij een ander in de stoelen, bij een ander weer in het chassis.
Je zou dan gaan denken iets in het chassis wat gaat resoneren ofzo....
Maar dan nog, eerst niet en dan wel trillingen? Blijft een apart issue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
cooper_s1 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:48:
[...]

Je zou dan gaan denken iets in het chassis wat gaat resoneren ofzo....
Maar dan nog, eerst niet en dan wel trillingen? Blijft een apart issue..
Ik heb die trillingen (nog) niet. Zodra ze ook bij mijn wagen gaan optreden laat ik de dealer direct de Electric Power Control Unit onder garantie vervangen omdat al jullie inspanningen met andere wielen, andere velgen, normaal en intensief balanceren allemaal niet schijnen te werken en ik niemand hoor dat die het pad van vervanging van de EPCU in ingeslagen terwijl die oorzaak praktisch en theoretisch wel voor de hand lijkt te liggen. Mocht het zover komen dan horen jullie. Hoor graag als iemand hier toch al mee bezig is maar dit nog niet gedeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Er is genoeg over trillingen en andere vervelende zaken, maar heeft iemand zich al wat verder verdiept in de wegligging enzo? Ik bedoel dan, proefondervindelijk kijken wat de auto wel of niet kan qua wegligging.
Heeft iemand al een keer een powerslide kunnen maken e.d?
Ikzelf heb wel al diverse gecontroleerde noodstops gemaakt waarbij je dan wel echt merkt dat het een zware auto is. Wel bleef hij netjes op z'n spoor.
Het andere is het bochtengedrag wat ik an sich wel lekker vind, hij helt niet veel over en blijft goed plakken met de winterbanden die ik nu heb (weet even niet zo welk merk en type).
Maar ook dan merk je dat het echt een hoop gewicht is. Al 2 keer heel even de kont een klein stukje laten uitzwaaien, voelt goed onder controle te houden...
Ik ga nog eens een keer wat proberen qua handling op een groot terein (slaom e.d.)
Zo leer je wel je auto kennen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Al aardig wat keren de auto laten uitbreken maar je merkt wel dat er iets ingrijpt. Weet niet of het de traction control is of de ESP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb deze juist besteld, let op: via amazon niet te krijgen enkel rechtstreeks via dongar, kost 30 dollar, maar shipping 40 dollar, en douane kosten ook zowiezo 20 euro. Kost wel wat, heb je ook wel wat, binnen een maandje ongeveer laat ik iets weten of het effectief werkt of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 08:12
Super bedankt voor de tip.. ga morgen meteen matje bestellen. Heb de I5 nu 2 weken, maar mis
de kunststof mat die ik in mijn tucson heb nu al...
rvdgaag schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:48:
Tip voor een goede kofferbak bescherming, al jaren in diverse auto's gehad en nu ook voor de Ioniq 5 te koop:

https://www.kofferraumwan...ndai-ioniq-5-ab-2021.html

[Afbeelding]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-08 10:45
Nog een tip, de interieurfilter van de Ioniq 5 is een standaard goedkoop filter.

Het filter in de link is een actief koolstof filter wat ook fijnstof en alle stank filtert, een aanrader !

https://www.winparts.nl/f...23-024-mann/p1435820.html

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tiggy80
-CJ schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:27:
Al aardig wat keren de auto laten uitbreken maar je merkt wel dat er iets ingrijpt. Weet niet of het de traction control is of de ESP.
probeer het maar eens zonder de traction control, dan zie je dar de auto flink uit kan breken (ja ervaring op natwegdek en een dolle bui O-) ) misschien later nog eens op een parkeerplaats mee spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Tiggy80 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:01:
[...]

probeer het maar eens zonder de traction control, dan zie je dar de auto flink uit kan breken (ja ervaring op natwegdek en een dolle bui O-) ) misschien later nog eens op een parkeerplaats mee spelen
Als je een beetje stevig op het gas gaat in een natte bocht dan doet de auto inderdaad een stapje opzij O-)

Heb al een video gezien van Grip magazine waarin ze donuts draaiden met een Hi5 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Tiggy80 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:01:
[...]

Dat wil ik inderdaad nog eens proberen op een rustige en vooral grote open plek. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
-CJ schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Dat wil ik inderdaad nog eens proberen op een rustige en vooral grote open plek. Ben benieuwd!
Hier wat inspiratie:

https://youtu.be/Vj9N6C4k-qg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Hier nog wat meer inspiratie - vanaf 2m40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ik heb mijn auto weer terug. De dealer kon de foutmelding niet vinden en heeft testritten gemaakt in de hoop dat de foutmelding zich weer zou voordoen.
Had ik dus net zo goed zelf kunnen doorrijden en bij de eerstvolgende foutmelding bellen.

Volgens de dealer was de auto helemaal up-to date, alleen dat klopt niet, de nieuwste januari update staat er niet op. Waar ze vrijdag nog zeiden dat er veel klachten waren over de trillingen en dat de importeur er vast wel onderzoek naar zou doen was het verhaal vandaag dat de trillingen een eigenschap zijn van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
ditbenikecht schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:00:
Ik heb mijn auto weer terug. De dealer kon de foutmelding niet vinden en heeft testritten gemaakt in de hoop dat de foutmelding zich weer zou voordoen.
Had ik dus net zo goed zelf kunnen doorrijden en bij de eerstvolgende foutmelding bellen.

Volgens de dealer was de auto helemaal up-to date, alleen dat klopt niet, de nieuwste januari update staat er niet op. Waar ze vrijdag nog zeiden dat er veel klachten waren over de trillingen en dat de importeur er vast wel onderzoek naar zou doen was het verhaal vandaag dat de trillingen een eigenschap zijn van de auto.
Zo'n serieuze foutmelding moeten ze toch terug kunnen vinden, zeker in de huidige generatie auto's.
Die melding komt er niet voor niets. Inderdaad je had net zo goed gewoon bij de volgende keer gelijk zelf langs kunnen rijden.

Trillingen een eigenschap van een auto. Dan zouden er toch veel meer mensen last van moeten hebben of hebben alle modellen het en voelt verder niemand dat 8)7
Ze weten het gewoon niet en proberen het nu op deze manier af te schuiven, totdat er echt een juridische zaak op tafel komt en de uitspraak in hun nadeel is, dan moeten ze opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
Weet iemand hoe je de kampeermodus aanzet? Ik heb daarover niets kunnen vinden in de handleiding, en wanneer ik het probeer in te stellen, krijg ik altijd de melding dat deze optie "niet beschikbaar" is.

Ik ben met name geïnteresseerd om entertainment systemen op de hoofdaccu te kunnen gebruiken, wanneer de auto uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tallguy2719 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:45:
Weet iemand hoe je de kampeermodus aanzet? Ik heb daarover niets kunnen vinden in de handleiding, en wanneer ik het probeer in te stellen, krijg ik altijd de melding dat deze optie "niet beschikbaar" is.

Ik ben met name geïnteresseerd om entertainment systemen op de hoofdaccu te kunnen gebruiken, wanneer de auto uit staat.
Het is een optie in het EV-menu, eerst op het 'tandwieltje' klikken en dan moet ie te voorschijn komen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Stephan_haarlem schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:07:
[...]

Zo'n serieuze foutmelding moeten ze toch terug kunnen vinden, zeker in de huidige generatie auto's.
Die melding komt er niet voor niets. Inderdaad je had net zo goed gewoon bij de volgende keer gelijk zelf langs kunnen rijden.

Trillingen een eigenschap van een auto. Dan zouden er toch veel meer mensen last van moeten hebben of hebben alle modellen het en voelt verder niemand dat 8)7
Ze weten het gewoon niet en proberen het nu op deze manier af te schuiven, totdat er echt een juridische zaak op tafel komt en de uitspraak in hun nadeel is, dan moeten ze opeens.
Je zou je als fabrikant toch de ogen uit je kop moeten schamen als je glashard beweert dat trillingen een eigenschap van de auto is. Wie verzint zoiets :( .

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
Daar sta je dan bij een 50kw paal (Duitsland is blijkbaar toch wat dun bezaaid nog met laadpunten :| ), thuis laad ie sneller op de laad paal Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSqCYTakQvF8x7toTsSpH4Na_p4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZBqdmrBnhFSkPi9Yxprlwcb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
kor952 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Het is een optie in het EV-menu, eerst op het 'tandwieltje' klikken en dan moet ie te voorschijn komen.
Klopt, die optie heb ik gevonden in het EV menu, maar zoals gezegd, krijg ik bij het aanklikken altijd de melding dat de optie niet beschikbaar is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tallguy2719 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Klopt, die optie heb ik gevonden in het EV menu, maar zoals gezegd, krijg ik bij het aanklikken altijd de melding dat de optie niet beschikbaar is.......
Heb je wel een 220V converter voor in de laadpoort bij je auto gekregen? Zou dan toch eens navragen bij de dealer.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
kor952 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Je zou je als fabrikant toch de ogen uit je kop moeten schamen als je glashard beweert dat trillingen een eigenschap van de auto is. Wie verzint zoiets :( .
Hyundai blijkbaar niet. Heb nu op via verschillende kanalen contact gehad en je krijgt elke keer hetzelfde verhaal voorgeschoteld. Serieuze testuitslagen krijg je niet, alleen maar een word document met daarin: we hebben ermee gereden en het is normaal afrollen van de banden.
Ben er ook klaar mee, ga deze week een klacht indienen bij de geschillencommissie en dan maar kijken wat zij er uiteindelijk van vinden.
En anders wordt dit het kortste bezit van een auto wat ik ooit hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-08 10:04

MicheldeGoey

Project 45

rvdgaag schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:49:
Nog een tip, de interieurfilter van de Ioniq 5 is een standaard goedkoop filter.

Het filter in de link is een actief koolstof filter wat ook fijnstof en alle stank filtert, een aanrader !

https://www.winparts.nl/f...23-024-mann/p1435820.html
Besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door MicheldeGoey op 21-02-2022 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Stephan_haarlem schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Hyundai blijkbaar niet. Heb nu op via verschillende kanalen contact gehad en je krijgt elke keer hetzelfde verhaal voorgeschoteld. Serieuze testuitslagen krijg je niet, alleen maar een word document met daarin: we hebben ermee gereden en het is normaal afrollen van de banden.
Ben er ook klaar mee, ga deze week een klacht indienen bij de geschillencommissie en dan maar kijken wat zij er uiteindelijk van vinden.
En anders wordt dit het kortste bezit van een auto wat ik ooit hebt gehad.
Is het de geschillencommissie van de Bovag of de ANWB?
Dat kost je ongetwijfeld geld neem ik aan. Ik begrijp echt niet dat ze (jouw garage en Hyundai NL) zich zo op stellen. In advertenties van de Ioniq 5 zullen ze echt niet zeggen één van de eigenschappen van deze wagen is dat één op de 25 onaangenaam trilt.....(Het ging toch om ongeveer 4% van alle Ioniq 5's had iemand toch uitgerekend?).
Zover ik het consumenten recht ken kun je alleen je garage verantwoordelijk stellen voor gebreken en niet de importeur, dus eigenlijk nog niet eens de juiste partij. Eén van de medewerkers van het bedrijf had toch toegegeven dat het trillen in jouw auto (vergeleken met hun demo auto) niet normaal was. Ik zou zeggen dan heb je toch al toe gegeven dat de klant gelijk heeft.....
Ik zit me suf te prakkiseren hoe ik je kan helpen maar ik weet het niet. Morgen ga ik naar mijn dealer om mijn koplampen af te laten stellen, in de hoop dat de lichtopbrengst dan wat beter wordt. Ik zal ze in ieder geval mijn ongenoegen laten weten. Ik zal eens vragen of ze wisten dat trillen één van de eigenschappen van de Ioniq 5 is volgens de importeur en dat je dat maar moet accepteren.
Ik stop met dit klaaglied, niemand help ik er mee maar het zit me wel hoog.....heel hoog.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WannesVa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-06-2022
Hello Kor,

Neen, je helpt er zeker degene mee die het probleem hebben, het moet een klaaglied zijn, blijven tot dat er een gefundeerde reactie komt van Hyundai.
Hoevelen hebben er een besteld, er op wachten, hun geld ingestoken en dan zo een product krijgen, met als uitleg... trillingen zijn een van de eigenschappen.
We zouden hiervan een facebook thema moeten maken. Hun verkoop zou kelderen, indien dit openbaar werd gemaakt. Velen kunnen je maar danken dat hierover gepraat wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
kor952 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:56:
[...]

Is het de geschillencommissie van de Bovag of de ANWB?
Dat kost je ongetwijfeld geld neem ik aan. Ik begrijp echt niet dat ze (jouw garage en Hyundai NL) zich zo op stellen. In advertenties van de Ioniq 5 zullen ze echt niet zeggen één van de eigenschappen van deze wagen is dat één op de 25 onaangenaam trilt.....(Het ging toch om ongeveer 4% van alle Ioniq 5's had iemand toch uitgerekend?).
Zover ik het consumenten recht ken kun je alleen je garage verantwoordelijk stellen voor gebreken en niet de importeur, dus eigenlijk nog niet eens de juiste partij. Eén van de medewerkers van het bedrijf had toch toegegeven dat het trillen in jouw auto (vergeleken met hun demo auto) niet normaal was. Ik zou zeggen dan heb je toch al toe gegeven dat de klant gelijk heeft.....
Ik zit me suf te prakkiseren hoe ik je kan helpen maar ik weet het niet. Morgen ga ik naar mijn dealer om mijn koplampen af te laten stellen, in de hoop dat de lichtopbrengst dan wat beter wordt. Ik zal ze in ieder geval mijn ongenoegen laten weten. Ik zal eens vragen of ze wisten dat trillen één van de eigenschappen van de Ioniq 5 is volgens de importeur en dat je dat maar moet accepteren.
Ik stop met dit klaaglied, niemand help ik er mee maar het zit me wel hoog.....heel hoog.
Het is de Geschillencommissie Voertuigen waar Bovag bedrijven bij zijn aangesloten.
Ja als ik het goed las kost het rond de €127,- maar het is niet anders.
Ik moet inderdaad de dealer aansprakelijk stellen en deze zal dan ook bij de geschillencommissie worden aangeschreven. Hyundai NL is niet de verkopende partij.

Het zit mij ook hoog, heb de auto particulier gekocht en zit met een auto die gewoon niet prettig rijdt.
Ben nooit van gloednieuwe auto's kopen geweest juist ivm kinderziektes, dus wellicht ook mijn straf :-)
Hele houding van dealer en Hyundai komt op mij over van geld is binnen en succes.
Hopelijk komt er met tussenkomst van een geschillencommissie wel schot in de zaak (of door oplossing van de vibratie of desnoods ontbinding koop) en daardoor wellicht voor degene die er niet uitkomen met de dealer een handvat richting een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannesVa
Dat is mooi, ik ben eveneens een particulier, heb een besteld in tweede week januari 2022. En zit met knikkende knieen te wachten, hopelijk gaat dit probleem aan mij voorbij.

Weet er hier iemand, waar je in Belgie ingeval van het zich voordoet , terecht kan om een klacht in te dienen.
Bovag en geschillencommissie zijn van toepassing voor Nederlandse klanten, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-04-2022
misschien test aankoop ?

[ Voor 82% gewijzigd door Tester35 op 21-02-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Tester35 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:38:
misschien test aankoop ?
Ik wacht al 7 maanden op de mijne besteld bij Van Mossel Mechelen.
moet donderdag 24/02/022 geleverd worden maar heb al vernomen dat dit niet zal
doorgaan en dan zal ik alles in het werk stellen om aankoop te annuleren.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
langer dan 7 maanden wens ik niet te wachten daar waren ze voor verwittigd.

Wat als ik geen regeling vind met mijn autoverkoper?
Kunt u geen regeling treffen met uw verkoper, dan kunt u uw klacht overmaken aan een gekwalificeerde entiteit voor de regeling van consumentengeschillen
website Belgie:
https://economie.fgov.be/...g/hoe-een-gekwalificeerde

Levert de buitengerechtelijke geschillenregeling geen resultaat op en berust u niet in de zaak, dan stapt u best naar de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-07 11:02
Welke leverdatum stond er op je bestelbon?
Wat ik vernomen heb van mijn dealer lopen de leveringen maanden voor op de datum die op de bestelbon stond.

Concreet voorbeeld:
Leverdatum bestelbon: 08/2022
Effectieve levering: 03/2022

Toevallig geen Mystic Olive Green met zonnedak en 19" velgen?
Anders probeer ik mijn bestelling van over 14 dagen te annuleren en de uwe over te nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester35
verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Tester35 op 21-02-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-07 11:02
Ik ook, was misschien niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Als dealers en HMNL de trillingen en het zwabberen afdoen als “as designed” en er ook I5’s zijn die dat niet hebben (zoals mijn P45), hoe is dat dan bij de Noorse, Engelse, Franse en Duitse auto’s ? Deze landen behoren allen tot de early adopters. Is er iemand die daar contacten heeft ? Je zou ook bijvoorbeeld Asian Petrolhead kunnen vragen of deze issues ook bekend zijn in Korea. Kortom, hier alleen het tegen elkaar vertellen heeft maar beperkt zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannesVa
Mee akkoord, dit moet openbaar. Op facebook bv, zodat het bekender wordt
Dit is een link, maar weinig reacties
https://www.ioniqforum.co...and-centre-console.38014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Een tweet waarin je HyundaiNL ook aanhaalt werkt meestal ook erg goed...
Ik heb ooit eens een akkefietje met zo'n malafide energieverkoop tent die uit naam van Eneco zou handelen
gehad, ze wilden het zogezegde contract niet terugdraaien maar na wat tweet waarin zij en ENeco vermeld werd kon dat ineens wel... Misschien dat iets dergelijks helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannesVa
Het trillingsprobeem, is zoals jullie zien, een internationaal probleem, Engelsen, Noren, Amerikanen, Nederlanders en Belgen.
Het zit hem overal, in vele landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
kor952 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Heb je wel een 220V converter voor in de laadpoort bij je auto gekregen? Zou dan toch eens navragen bij de dealer.
Die 2 zaken hebben niets met elkaar te maken toch? Je I5 entertainment in de kampeermodus gebruiken staat los van het gebruik van de 220V externe adapter mogelijkheid om 220V apparaten van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
WannesVa schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:16:
Het trillingsprobeem, is zoals jullie zien, een internationaal probleem, Engelsen, Noren, Amerikanen, Nederlanders en Belgen.
Het zit hem overal, in vele landen.
Ok, nice to know. Maar weet Hyundai Korea dat ook ? Smoelenboek is leuk maar is vooral nog steeds klagen tegen elkaar. Het enige wat hout snijdt is Hyundai Korea zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Luft schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Ok, nice to know. Maar weet Hyundai Korea dat ook ? Smoelenboek is leuk maar is vooral nog steeds klagen tegen elkaar. Het enige wat hout snijdt is Hyundai Korea zelf
Je moet denk ik dan eerst bij Hyundai Europe aankloppen en die weten ervan vlgs mij, een tijdje terug was er een filmpje van ElectricDave op YouTube die een man aan het woord liet met klachten waar de dealer niets aan kon/of wilde doen. In de tweede aflevering van het filmpje komt naar voren dat uiteindelijk Hyundai ingegrepen heeft. Het had weliswaar met de defecte verwarming te maken maar toch. Devies is dus filmpje maken en posten op YouTube. Misschien kan een bekende vlogger helpen??

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannesVa
Ben het Koreaans niet machtig. Iemand haalde asian petrolhead aan, die blijkt dicht bij Hyundai te staan, maar kan die ook negatieve reacties aan? En ze aankaarten bij Hyundai Korea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
WannesVa schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:34:
Ben het Koreaans niet machtig. Iemand haalde asian petrolhead aan, die blijkt dicht bij Hyundai te staan, maar kan die ook negatieve reacties aan? En ze aankaarten bij Hyundai Korea?
Een andere is carscene korea: carscenekorea@gmail.com

Of Nextmove en carmaniac in Duitsland inschakelen. Bjorn Nyland ?

[ Voor 8% gewijzigd door Luft op 21-02-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Sjoerdvt schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:19:
[...]

Die 2 zaken hebben niets met elkaar te maken toch? Je I5 entertainment in de kampeermodus gebruiken staat los van het gebruik van de 220V externe adapter mogelijkheid om 220V apparaten van stroom te voorzien.
Het heeft toch wel met elkaar te maken? Als je de externe 220V wilt gebruiken en ook de auto wilt afsluiten doe je dat ook via de kampeermodus. Vandaar dat ik de relatie legde. Je krijgt dan overigens wel elk kwartier een melding in Bluelink dat 'de motor' nog aanstaat.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Vandaag na het huren van een aanhanger erachter gekomen dat de connector niet handig geplaatst is of dat er te weinig uit de bumper is gezaagd. Het klepje wil niet volledig open omdat die dan tegen de bumper aankomt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrA5N4BYv20gIbwARQ7yh4UeuvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ubs3p2HBnuwn0JgsrOz4Ojj8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• btienhoven
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07 11:43
ditbenikecht schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:59:
Vandaag na het huren van een aanhanger erachter gekomen dat de connector niet handig geplaatst is of dat er te weinig uit de bumper is gezaagd. Het klepje wil niet volledig open omdat die dan tegen de bumper aankomt. [Afbeelding]
Kan je het kastje niet naar beneden klappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystici5
  • Laatst online: 22-06 13:43
Dat klopt, de aansluiting voor de stekker kan je naar beneden draaien. Dan past het prima.
Trekhaak er onderweg dan kan het stopcontact weer weggeklapt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Laatst online: 27-04-2024
Dit kun je naar beneden draaien en dan goed bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igor4all
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01 21:11
Heb sinds kort ook last van de trillingen. Alsof geen enkel stuk asfalt meer glad is in Nederland. De dealer gebeld, die zei ‘je bent de 5de’ en het ligt aan de winterbanden. Door de dealer doorverwezen naar kwikfit die de winterbanden heeft geleverd. Daar vandaag gecheckt en gebalanceerd. Verder niets vreemds gevonden. Maar op de terugweg was het probleem er nog steeds.

Ik ben wel benieuw hoeveel rijders er nou echt zijn die dit ervaren. Zowel in Nederland als daarbuiten.

Als we kunnen aantonen dat het een breed aanwezig probleem is en hyundai steekt z’n kop in het zand, dan is het denk ik goed om daar media in te betrekken. Want blijkbaar moet het eerst een pr probleem worden om het ook voor hyundai een probleem te laten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
igor4all schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:18:
Heb sinds kort ook last van de trillingen. Alsof geen enkel stuk asfalt meer glad is in Nederland. De dealer gebeld, die zei ‘je bent de 5de’ en het ligt aan de winterbanden. Door de dealer doorverwezen naar kwikfit die de winterbanden heeft geleverd. Daar vandaag gecheckt en gebalanceerd. Verder niets vreemds gevonden. Maar op de terugweg was het probleem er nog steeds.

Ik ben wel benieuw hoeveel rijders er nou echt zijn die dit ervaren. Zowel in Nederland als daarbuiten.

Als we kunnen aantonen dat het een breed aanwezig probleem is en hyundai steekt z’n kop in het zand, dan is het denk ik goed om daar media in te betrekken. Want blijkbaar moet het eerst een pr probleem worden om het ook voor hyundai een probleem te laten zijn.
Je zou Roland Tameling (auto journalist AD) kunnen benaderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igor4all
Luft schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:21:
[...]

Je zou Roland Tameling (auto journalist AD) kunnen benaderen ?
Wat mij betreft kunnen we er meer benaderen. Maar dan moeten we wel een idee hebben van de omvang. Denk niet dat het op basis van een handjevol berijders aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
igor4all schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:18:

Het ligt niet aan de winterbanden, ik heb het probleem met de zomerbanden.. ik ga steeds meer denken in de richting van de Electric Power Control Unit, zoals al eerder benoemd in dit forum.
Het probleem wat jij benoemt en ik ook heb lijkt wel weer anders dan het probleem van bijvoorbeeld @Stephan_haarlem want die heeft volgens mij vooral last van middenconsole en stoelen die trillen. Maar ik meen dat hij eerst ook last had van de banden maar na een wissel is dat minder. (Dus minder last van oneffenheden in de weg)..
Correct me if I am wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
HJ92 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:30:
[...]

Het ligt niet aan de winterbanden, ik heb het probleem met de zomerbanden.. ik ga steeds meer denken in de richting van de Electric Power Control Unit, zoals al eerder benoemd in dit forum.
Het probleem wat jij benoemt en ik ook heb lijkt wel weer anders dan het probleem van bijvoorbeeld @Stephan_haarlem want die heeft volgens mij vooral last van middenconsole en stoelen die trillen. Maar ik meen dat hij eerst ook last had van de banden maar na een wissel is dat minder. (Dus minder last van oneffenheden in de weg)..
Met alle respect maar er worden nu al tientallen pagina’s op dit forum volgeschreven met hetzelfde thema. We lopen rond in cirkeltjes maar er verandert niets. Nogmaals: hier klagen tegen elkaar gaat niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:56
[...]

Ook bij mij voelt geen enkele asfalt weg glad, eerder als een soort klinkerweg.

Banden hebben er m.i. over het algemeen weinig mee te maken. Heb inmiddels de originele michelins gehad, daarna een nieuwe set van dezelfde banden en nu liggen er winterbanden onder.
Bij de eerste banden was het altijd aanwezig. 2e set leek het wat minder, maar heel sterk rond 105 op de teller - inclusief trillende console en stoel. Winterbanden voelen wat anders qua weggedrag (natuuelijk) en zijn vooral erg oncomfortabel rond 70, maar nooit prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
[...]

Het ligt inderdaad niet aan de banden. Bij mij met zowel Michelin als de huidige Conti's is het probleem aanwezig. Met de wat stuggere Conti's lijkt het inderdaad wel minder te zijn dan met de Michelin, maar laatste tijd door omstandigheden weinig gereden dus kan het nog niet echt met 100% zekerheid zeggen.
Het zijn bij mij inderdaad trillingen maar ik vermoed dat het komt doordat de auto de oneffenheden niet kan verwerken en hierdoor een resonantie door de auto gaat en uiteindelijk wordt opgevangen door de stoelen/midden console. Het wordt namelijk erger naar mate de snelheid omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannesVa
Als tweakers onder mekaar kan er toch lijst opgemaakt worden.
Bv type wagen rwd, awd, style, lounge, 58 of 73 kw.
Naam en woonplaats, adres moet zeker niet.

En zien hoeveel er hier werkelijk het Trillingsprobleem hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
WannesVa schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:24:

Mag ik voorstellen dat daarvoor door de gedupeerden een nieuw topic wordt gestart?

Heb dat zelf ivm de Handgrepen gedaan om te voorkomen dat het hier de algemene discussie overheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WannesVa
Een goed idee. Wil uiteraard eveneens dat dit de andere discussies niet gaat overheersen, alleen een schot tot hulp gedeputeerden opstarten, want dit probleem herleid de wagen tot schrootwaarde. WIE gaat ooit zulke wagen als 2e handskopen.??
Ik hoop dat iedereen dit begrijpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:28
WannesVa schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:24:

Tevens zou ik willen weten waarom Hyundai in de maart 2022 prijslijst voor elke uitvoering de Smart Frequency Dampers standaard heeft toegevoegd. Is dit een stille reactie van de fabrikant op de trillingen die in dit forum worden beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 20:35
https://www.hyundai.news/...-and-digital-mirrors.html

Updated IONIQ 5 is enhanced with a new 77.4-kWh battery pack
Optional video-based digital interior and exterior mirrors will be available for IONIQ 5 customers, underlining model’s modern and digital stance
Other new features will include battery conditioning and Smart Frequency Dampers for improved comfort and drivability

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• igor4all
bilgy_no1 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:26:
[...]

Mag ik voorstellen dat daarvoor door de gedupeerden een nieuw topic wordt gestart?

Heb dat zelf ivm de Handgrepen gedaan om te voorkomen dat het hier de algemene discussie overheerst.
Eens, voor het overzicht lijkt me dat handig:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2117506

Ik spreek u graag hier, dan kunnen we gaan turven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Sjoerdvt schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:19:
[...]

Staat de auto in Ready modus? Enkel dan kan je de kampeermodus opzetten. Enkel contact opzetten volstaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amersfoort schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:41:
[...]

Tevens zou ik willen weten waarom Hyundai in de maart 2022 prijslijst voor elke uitvoering de Smart Frequency Dampers standaard heeft toegevoegd. Is dit een stille reactie van de fabrikant op de trillingen die in dit forum worden beschreven?
Als ik het goed heb begrepen zijn er ook EV6 auto's die hier last van hebben en toch zijn die vanaf het begin uitgeleverd met deze dempers. En ook niet alle I5 auto's hebben er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Amersfoort schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:41:
[...]

Of is dit gewoon omdat het algeheel rijcomfort en weggedrag van de Ioniq 5 wordt verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
kor952 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Jazeker, maar die functie wil ik niet gebruiken. Ik wil in mijn auto kunnen zitten en media kunnen gebruiken vanaf de hoofd accu. Daar is die kampeer modus ook voor bedoeld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tallguy2719 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Jazeker, maar die functie wil ik niet gebruiken. Ik wil in mijn auto kunnen zitten en media kunnen gebruiken vanaf de hoofd accu. Daar is die kampeer modus ook voor bedoeld volgens mij.
Ja dat moet kunnen, maar zoals eerder door iemand geopperd is, staat de auto wel in Ready Mode en staat niet alleen het contact aan? Andere suggestie is het wellicht een Style en heeft misschien de Style de Kampeermodus niet?

[ Voor 5% gewijzigd door kor952 op 22-02-2022 11:07 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
ditbenikecht schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:59:
Vandaag na het huren van een aanhanger erachter gekomen dat de connector niet handig geplaatst is of dat er te weinig uit de bumper is gezaagd. Het klepje wil niet volledig open omdat die dan tegen de bumper aankomt. [Afbeelding]
Je moet de connector ook eerst naar beneden draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
Even voor de zekerheid: met Cyber Grey levert de wastraat geen schade aan de lak op neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-08 15:09
Tweakx schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:57:
Even voor de zekerheid: met Cyber Grey levert de wastraat geen schade aan de lak op neem ik aan?
Nee lijkt me niet, het is tenslotte een Metallic lak.
Ik heb zelf ook die kleur en ik heb nog geen lakschade door de wasstraat (2x geweest inmiddels, duurste programma) :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MeelezerT
Even 2 tips die ik tegen kwam op buitenlandse fora.

Tip 1. Verhelpen rammel in de achterklep. Draai niet alleen de 2 stootrubbers minimaal twee volle randjes uit maar monteer het stootblok van de achterklep andersom. Torx T30 nodig. Zie foto. Weg rammel achterin!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGDNKisehB7_LalWMNvPXNxfm14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N86HIStpMJGTqa58mbCNkmPW.jpg?f=fotoalbum_large

Tip 2. De bestuurdersdeur met handmatige opening opent prettiger door een rubber/siliconen stootdopje/druppeltje op de binnenzijde van de handgreep te plakken. De handgreep hoeft nu niet onnatuurlijk ver ingedrukt te worden om te vergrendelen/ontgrendelen en reageert ook een fractie sneller. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bi1B-O3GG7v8418WZWlx0LJf0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCOceJcWEWExtSObkig31npX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
[

[ Voor 99% gewijzigd door MeelezerT op 22-02-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

MeelezerT schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:41:
Even 2 tips die ik tegen kwam op buitenlandse fora.

Tip 1. Verhelpen rommel in de achterklep. Draai niet alleen de 2 stootrubbers minimaal twee volle randjes uit maar monteer het stootblok van de achterklep andersom. Torx T30 nodig. Zie foto. Weg rammel achterin!

[Afbeelding]

Tip 2. De bestuurdersdeur met handmatige opening opent prettiger door een rubber/siliconen stootdopje/druppeltje op de binnenzijde van de handgreep te plakken. De handgreep hoeft nu niet onnatuurlijk ver ingedrukt te worden om te ontgrendelen en reageert ook een fractie sneller. Zie foto.

[Afbeelding]
Hopelijk blijft vwb tip 2 dan niet de hele tijd dat knopje ingedrukt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
cooper_s1 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Hopelijk blijft vwb tip 2 dan niet de hele tijd dat knopje ingedrukt....
Dat zal ik weten met een dag schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
Weet iemand trouwens hoe vaak de auto de 12V batterij controleert?
Werk nu een paar dagen thuis met uitzicht op parkeerplaats waar de auto staat, maar zie de kleppen aan de voorkant meerdere keren per uur openstaan.
Dacht dat dit maar eens in de zoveel uur gedaan werd door de auto.
Accu geeft in de app gewoon goed aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Stephan_haarlem op 22-02-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Laatst online: 02-06-2023
Is dat het gerammel dat ik hoor? de achterklep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Laatst online: 15-07 13:59
suffuhrt schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Is dat het gerammel dat ik hoor? de achterklep?
Ja dat vraag ik me dus ook af, ik ging er vanuit dat er iets in de achterportieren zat.
Pagina: 1 ... 81 ... 268 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic